Teksta versija
LATVIJAS REPUBLIKAS TIESĪBU AKTI
uz sākumu
Izvērstā meklēšana
Autorizēties savā kontā

Kādēļ autorizēties vai reģistrēties?
 
Ogres novada pašvaldības domes saistošie noteikumi Nr. 13/2025

Ogrē 2025. gada 27. martā (prot. Nr. 3; 45.)
Par finansiāla atbalsta piešķiršanas kārtību pilsoniskās sabiedrības organizācijām (biedrībām un nodibinājumiem) kultūras un sporta projektiem Ogres novadā
Izdoti saskaņā ar Pašvaldību likuma
44. panta otro daļu
un Ogres novada pašvaldības
2024. gada 29. jūnija saistošo noteikumu Nr. 25/2024
"Ogres novada pašvaldības nolikums"
94. punktu
I. Vispārīgie jautājumi

1. Saistošie noteikumi nosaka kārtību, kādā Ogres novada pašvaldība (turpmāk – Pašvaldība) piešķir finansiālu atbalstu pilsoniskās sabiedrības organizāciju (biedrību un nodibinājumu), turpmāk – NVO, rīkotajām aktivitātēm kultūras un sporta jomā Ogres novadā (turpmāk – noteikumi).

2. Atbalstam paredzētos finanšu līdzekļus (turpmāk – Finansējums) Ogres novada dome (turpmāk – Dome) apstiprina kārtējā budžeta gada ietvaros.

3. Pieteikšanās atbalsta saņemšanai tiek izsludināta vienu reizi gadā pēc saistošo noteikumu par Ogres novada pašvaldības budžetu kārtējam gadam apstiprināšanas, norādot atbalsta saņemšanai pieejamo kopējo finansējumu kultūras projektiem, kopējo finansējumu sporta projektiem un maksimālo apjomu vienai aktivitātei (projektam), kā arī nosakot pieteikšanās termiņu, kas nav īsāks par vienu mēnesi no paziņojuma publicēšanas dienas.

4. Šo noteikumu 3. punktā minēto informāciju publicē Pašvaldības oficiālajā tīmekļvietnē www.ogresnovads.lv, Pašvaldības informatīvajā izdevumā un var publicēt Pašvaldības sociālajos tīklos un vietējos masu medijos.

II. FINANSĒJUMA PIEŠĶIRŠANAS NOSACĪJUMI

5. Pretendēt uz Pašvaldības Finansējuma piešķiršanu var Latvijas Republikas normatīvajos aktos noteiktā kārtībā reģistrēta NVO, kuras iesniegtais projekts atbilst Finansējuma piešķiršanas mērķiem un kas atbilst vismaz vienam no zemāk minētajiem kritērijiem:

5.1. juridiskā adrese ir Pašvaldības administratīvajā teritorijā vai kurai ir pārstāvniecība Pašvaldības administratīvajā teritorijā;

5.2. projekta aktivitātes īsteno Pašvaldības administratīvajā teritorijā, no kurām ieguvēji pirmām kārtām ir Pašvaldības iedzīvotāji.

6. Finansiāli atbalstāmo projektu mērķi:

6.1. veicināt kultūras tradīciju saglabāšanu un novadpētniecības attīstību Ogres novada kultūrvidē un plašas sabiedrības iesaistīšanu kultūras jomā;

6.2. apzināt un saglabāt kultūras mantojumu un kultūrvēsturiskās vērtības Ogres novadā;

6.3. sekmēt Pašvaldības iedzīvotāju aktivitāti un iesaistīšanos veselības jautājumu risināšanā;

6.4. veicināt sporta tradīciju saglabāšanu un attīstību Ogres novadā un plašas sabiedrības iesaistīšanu sporta jomā;

6.5. stiprināt iedzīvotāju piederības sajūtu Ogres novadam, popularizēt Ogres novada tēla atpazīstamību.

7. Finansējumu piešķir:

7.1. projekta aktivitātēm, kas paredz sabiedriski nozīmīgu programmu, projektu un pasākumu realizāciju Ogres novadā;

7.2. projekta aktivitātēm, kas piesaista ievērojamus vietējos resursus un brīvprātīgo darbu sabiedriski nozīmīgos projektos;

7.3. projekta aktivitātēm, kas veicina vietējās kopienas tradīciju izpētes un jaunrades procesus;

7.4. projekta aktivitātēm, kas veicina veselīga dzīvesveida paradumu veidošanos un nostiprināšanos Ogres novada iedzīvotāju vidū, paaugstinot viņu dzīves kvalitāti;

7.5. sabiedrības veselības un aktīva dzīvesveida veicināšanas pasākumu organizēšanai un izglītošanai par veselības jautājumiem.

8. Pašvaldības Finansējums netiek piešķirts:

8.1. aktivitātēm, kuru mērķis ir gūt peļņu;

8.2. politiskiem un militāriem pasākumiem;

8.3. pabalstiem un citiem līdzīgiem maksājumiem privātpersonām;

8.4. pasākumiem, kurus saskaņā ar noteikumiem, finansiāli atbalsta citas Pašvaldības izveidotas programmas;

8.5. pretendentiem, kuri pieteikumos nav paredzējuši iesniedzēja ieguldījumu vai līdzfinansējumu;

8.6. NVO:

8.6.1. kura nav iesniegusi atskaiti par iepriekš saņemtā Pašvaldības finansējuma izlietojumu;

8.6.2. kura sniegusi nepatiesas ziņas;

8.6.3. kurai ir nodokļu vai citu maksājumu parādi pret valsti vai Pašvaldību;

8.6.4. administrācijas un darbinieku atlīdzībai un administratīvajiem izdevumiem.

9. Pieteikumus izvērtē ar Pašvaldības izpilddirektora rīkojumu izveidota komisija (turpmāk – Komisija), iekļaujot vismaz pa vienam pārstāvim no Pašvaldības Centrālās administrācijas Budžeta nodaļas, Finanšu nodaļas, Ogres novada Sporta centra, Ogres novada Kultūras un tūrisma pārvaldes. Komisijas sekretariāta funkcijas nodrošina Pašvaldības Centrālās administrācijas Kanceleja.

III. KONKURSA PIETEIKUMU IESNIEGŠANAS UN IZVĒRTĒŠANAS KĀRTĪBA

10. Finansējuma pieprasījums sastāv no:

10.1. pretendenta pieteikuma (1. pielikums);

10.2. projekta vadītāja CV;

10.3. papildu informācijas, ko pieteikuma iesniedzējs uzskata par būtisku pievienot saistībā ar kultūras vai sporta projekta pieteikumu.

11. Pieteikumu Pašvaldības Finansējuma saņemšanai šo noteikumu 3. punktā minētajā termiņā iesniedz vienā no šādiem veidiem:

11.1. personīgi, nogādājot pieteikumu Ogres novada pašvaldības klientu apkalpošanas centros to darba laikā;

11.2. nosūtot pa pastu uz adresi Brīvības iela 33, Ogre, Ogres novads, LV-5001 (šajā gadījumā par projekta pieteikuma iesniegšanas datumu uzskatāms pasta zīmogā norādītais nosūtīšanas datums);

11.3. elektroniski parakstīta dokumenta formā vienā dokumentā, nosūtot uz elektroniskā pasta adresi: ogredome@ogresnovads.lv (šajā gadījumā projekta pieteikumam jābūt parakstītam ar drošu elektronisko parakstu, elektroniskā pasta temata ailē jānorāda kultūras vai sporta projekta pieteikuma iesniedzējs un nosaukums "Finansiāla atbalsta saņemšanai kultūras/ sporta (izvēlas attiecīgo) projektam";

11.4. izmantojot Pašvaldības e-adresi vai portālu www.latvija.lv.

12. Iesniedzot pieteikumu papīra formā personīgi vai pa pastu, to iesniedz vienā oriģināleksemplārā. Pieteikuma oriģinālam jābūt parakstītam, parakstam atšifrētam un lapām cauršūtām un sanumurētām.

13. Pieteikums Finansējuma saņemšanai, kas saņemts pēc paziņojumā noteiktā termiņa, var tikt izskatīts, ja Pašvaldības budžetā ir pietiekoši finanšu līdzekļi pēc tam, kad izvērtēti visi projektu pieteikumi, kas saņemti paziņojumā norādītajā termiņā.

14. Pieteikumus Pašvaldības Finansējuma piešķiršanai aktivitātēm kultūras un sporta jomā izskata Komisija. Lēmumu par Finansējuma piešķiršanu vai atteikumu piešķirt Finansējumu pieņem Dome tuvākajā domes sēdē pēc pieteikumu iesniegšanas termiņa beigām.

15. Komisijas sēdes ir slēgtas un notiek bez pieteikuma iesniedzēja klātbūtnes.

16. Komisija pārbauda pieteikumā norādītās ziņas un ir tiesīga pieprasīt no iesniedzēja nepieciešamo papildu informāciju un dokumentāciju, ja šī informācija nav pieejama valsts un pašvaldības reģistros.

17. Pieteikumu vērtēšana notiek, katram Komisijas loceklim atsevišķi izvērtējot iesniegtos pieteikumus saskaņā ar šajos noteikumos norādītajiem vērtēšanas kritērijiem (3. pielikums).

18. Komisijai ir tiesības pieaicināt neatkarīgus ekspertus atzinumu sniegšanai. Pieaicinātajiem ekspertiem nav balsstiesību.

19. Komisijas sekretārs apkopo Komisijas locekļu vērtējumu par katru pieteikumu.

20. Komisija sagatavo domes lēmuma projektu par Finansējuma piešķiršanu kultūras un sporta aktivitātēm (projektiem), kas ieguvuši augstāko Komisijas vērtējumu. Ja divi vai vairāki kultūras vai sporta projekti saņem vienādu punktu skaitu, atbalsts tiek piešķirts tam kultūras vai sporta projektam, kurš ieguvis lielāku punktu skaitu secīgi šādos kritērijos:

20.1. projekta nozīmīgums kultūras vai sporta attīstībā Ogres novadā;

20.2. projekta idejas novitāte un aktivitāšu atbilstība sasniedzamajam mērķim.

21. Komisija šo noteikumu 20. punktā minēto domes lēmuma projektu iesniedz izskatīšanai Pašvaldības domes Kultūras, jaunatnes un sporta jautājumu komitejai, kura pieņem lēmumu par domes lēmuma projekta virzīšanu vai nevirzīšanu izskatīšanai Domes sēdē.

22. Pašvaldības Centrālā administrācija informē pieteikumu iesniedzējus par Domes pieņemto lēmumu piecu darbdienu laikā pēc lēmuma pieņemšanas, nosūtot paziņojumu pa pastu vai elektroniski uz pieteikumā norādīto e-pasta adresi.

23. Pieteikums, kas neatbilst noteikumiem, tiek noraidīts, par to informējot pieteikuma iesniedzēju.

24. Projekta īstenošanai piešķirtais Finansējums var tikt izmantots tikai kārtējā gada budžeta ietvaros. Ar Domes lēmumu atbalstītos gadījumos puses var rakstveidā vienoties par projekta īstenošanas termiņa pagarinājumu, Finansējumu izmantojot nākamā gada ietvaros.

25. Komisijai ir tiesības atteikt izskatīt kultūras un sporta projekta pieteikumu un atteikt piešķirt Finansējumu gadījumos, ja:

25.1. iepriekš piešķirtais Pašvaldības Finansējums nav izlietots saskaņā ar noslēgtā līguma nosacījumiem;

25.2. projektu nav plānots realizēt kārtējā budžeta gada ietvaros;

25.3. nav saņemtas atskaites par iepriekš piešķirtā Finansējuma izlietošanu;

25.4. pieteikumā aprakstītās aktivitātes jau ir īstenotas vai tās tiek plānotas finansēt no Pašvaldības budžeta attiecīgajā gadā;

25.5. pieteikuma iesniedzējs ir sniedzis nepatiesas ziņas par sevi un/vai projektu.

26. Komisijas pieņemto lēmumu var apstrīdēt Domē, bet Domes pieņemto lēmumu – Administratīvajā rajona tiesā viena mēneša laikā no lēmuma pieņemšanas dienas.

IV. FINANSIĀLĀ ATBALSTA IZMAKSAS UN ATSKAITES KĀRTĪBA

27. Līguma slēgšanu par finansējuma piešķiršanu apstiprinātajam aktivitātēm (projektam), Finansējuma izmaksas un atskaišu pieņemšanu organizē Pašvaldības Centrālā administrācija.

28. Pašvaldības izpilddirektors slēdz līgumus par Finansējuma piešķiršanu (turpmāk – Līgums) ar apstiprināto pieteikumu iesniedzējiem 1 (viena) mēneša laikā pēc pozitīva Domes lēmuma pieņemšanas. Ja nepieciešams, Finansējuma saņēmējs pirms Līguma noslēgšanas var iesniegt precizētu projekta tāmi. Precizētajā projektu tāmē Pašvaldības finansiālā atbalsta apmērs nevar būt lielāks par Domes apstiprināto finansējuma apmēru. Precizētā projekta tāme tiek pievienota Līguma pielikumā un ir neatņemama tā sastāvdaļa.

29. Par saņemtā Finansējuma izlietojumu un projekta realizāciju Līgumā noteiktajā termiņā Finansējuma saņēmējs iesniedz Pašvaldības Centrālajai administrācijai projekta īstenošanas atskaiti (2. pielikums) papīra dokumenta formā parakstītu vai elektroniska dokumenta formā šo noteikumu 11. punktā noteiktajā kārtībā.

30. Pašvaldībai ir tiesības pieprasīt papildu informāciju par projekta realizācijas gaitu un rezultātiem jebkurā projekta realizācijas posmā, kontrolēt piešķirtā Finansējuma izlietojumu, kā arī prasīt Finansējuma saņēmējam atlīdzināt visus zaudējumus, kuri Pašvaldībai radušies tā darbības vai bezdarbības dēļ.

31. Pašvaldības izpilddirektors apstiprina projekta īstenošanas atskaiti vai pieņem lēmumu par Pašvaldības piešķirtā Finansējuma atmaksu šādos gadījumos:

31.1. ja Finansējuma saņēmējs ir realizējis projektu neatbilstoši mērķim, plānotajām aktivitātēm vai noslēgtā Līguma nosacījumiem;

31.2. ja Finansējuma saņēmējs ir sniedzis nepatiesas ziņas par sevi un/vai projektu;

31.3. ja Finansējuma saņēmēja iesniegtie attaisnojošie dokumenti neatbilst normatīvajos aktos noteiktajām prasībām vai neapliecina Finansējuma izlietošanu iesniegtā projekta īstenošanai.

V. NOSLĒGUMA JAUTĀJUMS

32. Šo noteikumu 3. punkts stājas spēkā ar 2026. gada 1. janvāri.

33. 2025. gadā Komisija izskata un Dome pieņem lēmumu par finansiāla atbalsta piešķiršanu vai atteikumu piešķirt finansiālu atbalstu kultūras vai sporta projektiem par tiem NVO pieteikumiem, kas Pašvaldībā saņemti līdz 2024. gada 31. decembrim.

Ogres novada pašvaldības domes priekšsēdētājs E. Helmanis
1. pielikums
Ogres novada pašvaldības 2025. gada 27. marta
saistošajiem noteikumiem Nr. 13/2025
PIETEIKUMS
finansiālā atbalsta saņemšanai kultūras/ sporta projektam

1. Aktivitātēs (projekta) nosaukums

 
 
2. Norises laiks

dd.mm.gggg - dd.mm.gggg

3. Ziņas par pieteikuma iesniedzēju

Biedrība/ nodibinājums

(biedrības/nodibinājuma nosaukums, juridiskā adrese, norēķinu rekvizīti, reģistrācijas numurs, kontaktpersonas telefona numurs un e-pasta adrese).

 

4. Nepieciešamības pamatojums, esošās situācijas apraksts (ne vairāk kā 2000 zīmes)

 

5. Plānotās aktivitātes vai projekta mērķis (ne vairāk kā 400 zīmes)

 

6. Finansējuma piešķiršanas periodā plānotās aktivitātes

 

7. Projektā sasniedzamie rezultāti

 

8. Ziņas par projekta vadītāju (pielikumā pievienot CV, kur norādīts īsi aprakstīt iepriekšējo pieredzi projektu vadīšanā un īstenošanā)

Vārds, uzvārds:

Ieņemamais amats organizācijā:

Kontakttālrunis:

E-pasts:

9. Projekta dalībnieki (projekta dalībnieka vārds un uzvārds, ieņemamais amats organizācijā, kontakttālrunis, e-pasts, informācija par projekta dalībnieka izglītību, profesionālo pieredzi un zināšanām projektu vadībā un lomu konkrētā projekta izpildē)

 

10. Projektu finansiāli atbalstošās citas iestādes/organizācijas vai personas (pilna informācijas par sadarbības partneri un sadarbības apjomu, tai skaitā finansējuma sadalījumu plānotajai aktivitātei starp organizācijām, pielikumā pievienot atbalstošās iestādes vai personas rakstisku apliecinājumu par finansiālu atbalstu projektam)

 

12. Projektā risināmās problēmas nozīmīgums (raksturo projektā risināmo problēmu, tās sasaisti ar Ogres novada pašvaldības attīstības plānošanas dokumentiem, u.c. informāciju, ne vairāk par 1000 raksta zīmēm)

 

13. Publicitāte (raksturojiet publicitātes pasākumus, to teritoriālo mērogu, informāciju par plānotajām aktivitātēm informatīvajos materiālos (reklāmas, paziņojumi u.tml.). Obligāta atsauce: aktivitāte (projekts) tiek realizēts ar Ogres novada pašvaldības finansiālu atbalstu)

 

14. Projekta izdevumu tāme

Nr.
p.k.

Izdevumu pozīcijas nosaukums

Pieprasītā summa no Ogres novada pašvaldības
EUR

Cits finansējums
EUR

Kopā
EUR

     
     
 Kopā   
 % no kopīgās izmaksu tāmes  

100 %

15. Piekrītu visām noteikumu "Par finansiāla atbalsta piešķiršanas kārtību pilsoniskās sabiedrības organizācijām (biedrībām un nodibinājumiem) kultūras un sporta projektiem Ogres novadā" noteiktajām prasībām un apliecinu, ka projekta īstenošanas laikā tiks ievērotas Latvijas Republikas normatīvo aktu prasības, pieteikuma aprakstā un šajā pieteikumā norādītā informācija ir patiesa. Apliecinu, ka iesniegumā minētās aktivitātes nav īstenotas un netiek plānots tās īstenot no citiem pašvaldības budžeta līdzekļiem.

Biedrības/nodibinājuma paraksttiesīgā persona:

    
 

paraksts

 

paraksta atšifrējums

Datums:______________

2. pielikums
Ogres novada pašvaldības 2025. gada 27. marta
saistošajiem noteikumiem Nr. 13/2025
ATSKAITE
Par piešķirtā finansējuma izlietojumu projektam:
   
 

(projekta nosaukums)

 

Par Ogres novada pašvaldības piešķirto līdzekļu __________ EUR izlietojumu saskaņā ar 20__. g.__.______________ Līgumu Nr. ______.

1. Informācija par finansējuma saņēmēju

Biedrības/nodibinājuma nosaukums 
Kontaktpersona (vārds, uzvārds) 
Tālruņa numurs 
E-pasta adrese 
Mājaslapa (ja ir) 
Bankas nosaukums, bankas kods un norēķinu konta numurs 

2. Informācija par īstenotajām aktivitātēm (projektu)

Piešķirtais pašvaldības finansējums, EUR 
Izlietotais pašvaldības finansējums, EUR 
Skaidrojums, ja piešķirtais finansējums atšķiras no izlietotā 
Projektā veiktās aktivitātes 
Sasniegtie rezultāti un ieguvums vietējiem iedzīvotājiem 
Cita svarīga informācija pēc atbalsta pretendenta ieskatiem 

3. Finansējuma izlietojumu apliecinoši dokumenti:
(atskaitei pievieno tabulā norādīto grāmatvedības attaisnojošu dokumentu kopijas)

Nr.
p.k.

Izdevumu veids
(maksājuma mērķis)

Grāmatvedības attaisnojošie dokumenti
(maksājuma uzdevums vai kases čeks, rēķins vai preču pavadzīme)

Uz pašvaldības finansējumu attiecināmā summa, EUR

Rēķina vai pavadzīmes numurs

Čeka vai maksājuma uzdevuma numurs

Maksājuma datums

Maksājuma saņēmējs

Maksājuma summa, EUR

        
        
        
        
        
        
        
        
        
Kopā: 

Apliecinu, ka visi izdevumus attaisnojošie dokumenti atrodas biedrības/nodibinājuma grāmatvedībā un finansējums izlietots saskaņā ar noslēgto vienošanos.

Biedrības/nodibinājuma paraksttiesīgā persona:

    
 

(vārds, uzvārds)

 

(paraksts)

20__. gada ___. ______________

3. pielikums
Ogres novada pašvaldības 2025. gada 27. marta
saistošajiem noteikumiem Nr. 13/2025
Ogres novada kultūras/sporta projektu iesniegumu vērtēšanas kritēriji

1. Administratīvie atbilstības kritēriji

Nr.
p.k.

Kritērijs

1.1.Projekts atbilst Noteikumu un kultūras/sporta jomas finansiālā atbalsta piešķiršanas mērķiem  
1.2.Projekta mērķis nav peļņas gūšana  
1.3.Projekts iesniegts projektu konkursa paziņojumā noteiktajā termiņā  
1.4.Projekta pieteikuma veidlapā norādīta visa prasītā informācija  
1.5.Pretendents ir nokārtojis visas līgumos noteiktās saistības iepriekšējo līdzfinansējumu atbalsta gadījumā/nav bijušas iepriekšējās saistības  
1.6.Projekta iesniegumam ir pievienoti visi Noteikumos norādītie dokumenti  
1.7.Aktivitātes atbilst Ogres novada attīstības programmas kultūras/ sporta jomas rīcības virzienam/iem  
1.8.Tāmes pozīcijas atbilst Noteikumu prasībām  
Ja projekta pieteikums neatbilst kādam no 1. punkta kritērijiem, tas tiek noraidīts. Ja projekta pieteikums atbilst visiem iepriekš minētajiem kritērijiem, tiek veikts projekta pieteikuma kvalitatīvais un finanšu izvērtējums.

2. Kvalitatīvo rādītāju un finanšu izvērtēšanas kritēriji

Nr.
p.k.

Kritērijs

Maksimālais punktu skaits

Iegūtais punktu skaits

Pamatojums vērtējumam

2.1.Projekta nozīmīgums kultūras/ sporta attīstībā Ogres novadā (atbilstība vienam no trim apakškritērijiem)   
2.1.1.– Projekts ir nozīmīgs kultūras/ sporta attīstībai novada mērogā

10

  
2.1.2.– Projekts ir nozīmīgs kultūras/ sporta attīstībai pagasta mērogā

5

  
2.1.3.– Projekts ir nozīmīgs kultūras/ sporta attīstībai ciema mērogā

3

  
2.1.4.Problēmas būtība nav aprakstīta

0

  
2.2.Projekta idejas novitāte un aktivitāšu atbilstība sasniedzamajam mērķim   
2.2.1.Finansējuma ietvaros paredzētās aktivitātes iepriekš nav īstenotas

5

  
2.2.2Projekta aktivitātes atbilst sasniedzamajam mērķim

5

  
2.2.3.Finansējumā paredzētām aktivitātēm līdzīgas aktivitātes Ogres novada administratīvajā teritorijā iepriekš ir īstenotas, bet ir pamatota nepieciešamība tās atkārtot

1

  
2.3.Projekta vadītāja, dalībnieku pieredze

5

  
2.4.Projekta tāmes kvalitāte: aritmētiskā precizitāte, sasaiste ar aktivitātēm, atbilstība realitātei

5

  
2.5.Projekta līdzfinansējuma piesaiste no citiem finansēšanas avotiem (atbilstība vienam no trim apakškritērijiem)   
2.5.1.Projektā plānotais līdzfinansējuma apmērs ir vairāk par 30 %

5

  
2.5.2.Projektā plānotais līdzfinansējuma apmērs ir līdz 30 %

3

  
2.5.3.Projektā plānotais līdzfinansējuma apmērs ir līdz 10 %

1

  
2.6.Projekta idejas precīzs atspoguļojums

3

  
2.7.Sagaidāmā rezultāta argumentēts pamatojums

3

  
2.8.Vietējo resursu un brīvprātīgo darba veicēju iesaiste   
2.8.1.Projekta aktivitātē paredzēts piesaistīt vietējo resursu vai brīvprātīgā darba veicējus kopā vairāk kā 10 personas

5

  
2.8.2.Projekta aktivitātē paredzēts piesaistīt vietējo resursu vai brīvprātīgā darba veicējus kopā 5 līdz 10 personām

3

  
2.8.3.Projekta aktivitātē paredzēts piesaistīt vietējo resursu vai brīvprātīgā darba veicējus kopā līdz 5 personām

1

  
2.8.4.Projekta aktivitātē nav paredzēts piesaistīt vietējo resursu vai brīvprātīgā darba veicējus

0

  
Iegūto punktu skaits kopā* 
Pieprasītā finansējuma apmērs EUR 
Atbalstāmā finansējuma apmērs EUR 

Ja finanšu līdzekļu atbalsts tiek piešķirts grāmatas izdošanai, tad pēc grāmatas izdošanas Pretendents dāvina Ogres novada publiskajām bibliotēkām vismaz 5 (piecus) grāmatu eksemplārus.

Komisijas locekļi:

vārds, uzvārds: ___________________ paraksts

vārds, uzvārds: ___________________ paraksts

vārds, uzvārds: ___________________ paraksts

Datums: ____________________

Ogres novada pašvaldības saistošo noteikumu Nr. 13/2025 "Par finansiāla atbalsta piešķiršanas kārtību pilsoniskās sabiedrības organizācijām (biedrībām un nodibinājumiem) kultūras un sporta projektiem Ogres novadā"
paskaidrojuma raksts

Paskaidrojuma raksta sadaļa

Norādāmā informācija

1. Mērķis un nepieciešamības pamatojumsOgres novada pašvaldības 2024. gada 27. jūnija saistošo noteikumu Nr. 25/2024 "Ogres novada pašvaldības nolikums" 94. punkts nosaka, ka pašvaldība ar tai pieejamajiem resursiem un atbilstoši tiesību aktos noteiktajam var atbalstīt sabiedrības organizāciju rīkotās aktivitātes (labdarības akcijas, kultūras, sporta, informatīvi izglītojošus pasākumus, projektus, bērnu un jauniešu nometnes, mūžizglītības projektus, lauksaimniecību, u.c.), pašvaldības domes noteiktajā kārtībā un atbilstoši pašvaldības domes apstiprinātajam budžetam kārtējam gadam.

Saistošie noteikumi izstrādāti, lai noteiktu kārtību, kādā Ogres novada pašvaldība piešķir finansiālu atbalstu pilsoniskās sabiedrības organizāciju (biedrībām un nodibinājumiem) rīkotajām aktivitātēm kultūras un sporta jomā Ogres novadā.

2. Fiskālā ietekme uz pašvaldības budžetuPalielināta ietekme uz Ogres novada pašvaldības budžetu nav plānota, jo pašvaldība jau līdzfinansē kultūras un sporta projektus atbilstoši budžetā apstiprinātiem līdzekļiem.
3. Sociālā ietekme, ietekme uz vidi, iedzīvotāju veselību, uzņēmējdarbības vidi pašvaldības teritorijā, kā arī plānotā regulējuma ietekme uz konkurenciMērķa grupa uz kuru attiecināmi noteikumi ir biedrības un nodibinājumi, kuru iesniegtie projekti atbilst finansējuma piešķiršanas mērķiem un, kuru juridiskā adrese ir pašvaldības administratīvajā teritorijā vai Latvijas Republikā reģistrētas biedrības un nodibinājumi, kuras darbojas un kurām ir pārstāvniecība pašvaldības administratīvajā teritorijā un kas nodrošina aktivitātes, no kurām ieguvēji ir pašvaldības iedzīvotāji.
4. Ietekme uz administratīvajām procedūrām un to izmaksāmBiedrības un nodibinājumi, kas pretendē pašvaldības finansiālā atbalsta saņemšanai kultūras vai sporta projektiem, pēc paziņojuma par pieteikšanos izsludināšanas sagatavo noteikumos norādītos dokumentus un iesniedz tos norādītajā kārtībā. Noteikumi paredz, ka komisijas pieņemtos lēmumus var apstrīdēt Ogres novada pašvaldības domē, bet domes pieņemtos lēmumus – pārsūdzēt Administratīvajā rajona tiesā.
5. Ietekme uz pašvaldības funkcijām un cilvēkresursiemNoteikumu kontroles nodrošināšanai nav neieciešams veidot jaunas pašvaldības institūcijas, darbavietas vai paplašināt esošo institūciju kompetenci.
6. Informācija par izpildes nodrošināšanuSaistošo noteikumu izpildi nodrošina Ogres novada pašvaldības izpilddirektora izveidota Finansiālā atbalsta piešķiršanas kultūras un sporta projektiem komisija, papildu resursi izpildes nodrošināšanas nav nepieciešami.
7. Prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem, ko sniedz mērķa sasniegšanaSaistošie noteikumi ir piemēroti atbalsta sniegšanai pilsoniskās sabiedrības organizācijām, kas darbojas Ogres novada pašvaldības teritorijā, to mērķu sasniegšanai, kas vērsti uz pašvaldības iedzīvotāju interešu un aktivitāšu īstenošanu.
8. Izstrādes gaitā veiktās konsultācijas ar privātpersonām un institūcijāmSaistošo noteikumu projekts no 2025. gada 23. janvāra līdz 7. februārim publicēts Ogres novada pašvaldības tīmekļa vietnē www.ogresnovads.lv sabiedrības viedokļa noskaidrošanai.

Norādītajā laika periodā pašvaldībā saņemti četru personu priekšlikumi ar komentāriem un ierosinājumiem saistošo noteikumu projektam (pašvaldībā reģistrēti ar Nr. 2-4.1/733; 2-4.1/413; 2-4.1/885; 2-4.3/221):

1) Ja arī pašvaldība tiešām uz "mūžīgiem laikiem" plāno atbalstīt tikai seniorus, personas ar invaliditāti, citas mazaizsargātas personas, kā arī kultūras un sporta aktivitātes, tad tomēr vieni SN par atbalstu būtu daudz skaidrāks un saprotamāks signāls sabiedrībai, nekā divi SN, starp kuriem jāveic izvēle, pretendējot uz pabalsta piešķiršanu. Piemēram, senioru organizācijai, kas meklē atbalstu kultūras pasākuma organizēšanai. Rosinu apvienot abus atbalsta SN vienā dokumentā. Kā arī, aicinām pašvaldību izstrādāt vienotus, skaidrus un efektīvus noteikumus visu pilsoniskās sabiedrības organizāciju atbalstam. Tāpat aptverami būtu šajos pašos noteikumos iekļaut arī atbalstu reliģiskajām organizācijām. Nepieciešamības gadījumā, veidojot vienu saistošo noteikumu kopumu, varētu izveidot sadaļas atšķirīgām prioritātēm (kultūra, sports, sociālā iekļaušana u.c.). Priekšlikums nav ņemts vērā. Katrs no saistošajiem noteikumiem nosaka atšķirīgu atbalsta mērķi un mērķu grupas. Turklāt, nākotnē attīstot sadarbību un atbalstu biedrībām un nodibinājumiem, efektīvāk un pārskatāmāk veikt grozījumus saistošajos noteikumos konkrētajā jomā. Attiecībā uz pašvaldības finansiālo atbalstu reliģiskajām organizācijām pašvaldība jau 2024. gada 25. aprīlī izdeva saistošos noteikumus Nr. 14/2024 "Par Ogres novada pašvaldības konkursu "Sakrālā mantojuma celtņu saglabāšana Ogres novadā"".

2) Būtiski papildināt saistošo noteikumu projektu ar finansējuma piešķiršanas mērķiem, tajos uzsverot arī to, kāpēc pašvaldība uzskata par svarīgu publiskos līdzekļus novirzīt sabiedrisko organizāciju un to īstenoto projektu atbalstam. Priekšlikums nav ņemts vērā. Ogres novada pašvaldības 2024. gada 27. jūnija saistošo noteikumu Nr. 25/2024 "Ogres novada pašvaldības nolikums" 94. punkts nosaka, ka pašvaldība ar tai pieejamajiem resursiem un atbilstoši tiesību aktos noteiktajam var atbalstīt sabiedrības organizāciju rīkotās aktivitātes (labdarības akcijas, kultūras, sporta, informatīvi izglītojošus pasākumus, projektus, bērnu un jauniešu nometnes, mūžizglītības projektus, lauksaimniecību, u.c.), pašvaldības domes noteiktajā kārtībā un atbilstoši pašvaldības domes apstiprinātajam budžetam kārtējam gadam. Saistošie noteikumi izstrādāti, lai noteiktu kārtību, kādā Ogres novada pašvaldība piešķir finansiālu atbalstu pilsoniskās sabiedrības organizāciju (biedrībām un nodibinājumiem) rīkotajām aktivitātēm kultūras un sporta jomā Ogres novadā.

3) Pie 3. punkta: Kopējais finansējums atbalsta saņemšanai noteikts pašvaldības budžetā. Noteikumos nav atspoguļots, kas nosaka maksimālo apjomu vienai aktivitātei (projektam). Priekšlikums: to noteikt šajos saistošajos noteikumos. Priekšlikums nav ņemts vērā, jo tas var mainīties atbilstoši pašvaldības budžeta iespējām attiecīgajā gadā. Kārtība, kādā paziņo par pieejamo kopējo finansējuma apjomu un finansējuma apjomu vienai NVO, ir noteikta saistošo noteikumu 3. un 4. punktā.

4) Izteikt 3. punktu šādā redakcijā: Finansējuma piešķiršanas mērķi:

5) Veicināt sabiedrībai nepieciešamu, kvalitatīvu un efektīvu sabiedrisko organizāciju attīstību Ogres novada administratīvajā teritorijā;

6) Veicināt iedzīvotāju aktivitāti, brīvprātīgas iniciatīvas un līdzdalību aktuālu problēmu risināšanā, sekmējot viņu dzīves kvalitātes uzlabošanos;

7) Veicināt sadarbību starp pašvaldību un sabiedriskajām organizācijām.

Priekšlikums nav ņemts vērā. Saistošo noteikumu 3. punktā noteiktais finansējuma mērķis atbilst Ogres novada pašvaldības 2024. gada 27. jūnija saistošo noteikumu Nr. 25/2024 "Ogres novada pašvaldības nolikums" 94. punktā noteiktajam mērķim.

8) Skatot saistošo noteikumu projektā minētās finansējuma mērķauditorijas, atklājas būtisks trūkums – organizāciju loks, kas var pretendēt uz pašvaldības atbalstu, noteikumu projektos nav aptverošs. Ogres novada pašvaldības 2024. gada 27. jūnija saistošo noteikumu Nr. 25/2024 "Ogres novada pašvaldības nolikums" 95. punkts nosaka, ka pašvaldības dome var piešķirt finanšu līdzekļus biedrībām un nodibinājumiem sabiedriski nozīmīgu pasākumu un projektu realizēšanai, mērķiem, kas sekmē sporta, izglītības un kultūras attīstību pašvaldības teritorijā, veicina darbu ar jaunatni, veicina tūrisma nozares attīstību, pielāgošanos klimata pārmaiņām un sociāli mazaizsargāto personu vai personu grupu interešu īstenošanai. (..) Ir vairākas NVO darbības jomas, kas varētu "izkrist" no abu saistošo noteikumu tvēruma, jo tās nav skaidri integrētas esošajos mērķos. Priekšlikumi: Izveidot vienotu noteikumu kopumu, kas iekļautu visas augstāk minētās organizācijas, tostarp starpdisciplinārus projektus un reliģiskās organizācijas, kā arī esošos noteikumus papildināt ar jauniem atbalstāmo projektu mērķiem, kas aptver iepriekš minētās jomas. (Plašāks priekšlikuma skaidrojums ietverts paskaidrojuma rakstam pievienotajā pieteikumā Ogres novada pilsoniskās sadarbības un attīstības biedrības iesniegtajā priekšlikumā). Priekšlikums nav ņemts vērā. Ogres novada pašvaldības 2024. gada 27. jūnija saistošo noteikumu Nr. 25/2024 "Ogres novada pašvaldības nolikums" 94. punkts nosaka plašu sadarbības jomu. Pašvaldība turpinās darbu sadarbības veicināšanai starp NVO dažādās jomās. Attīstot sadarbību un atbalstu biedrībām un nodibinājumiem, efektīvāk un pārskatāmāk veikt grozījumus saistošajos noteikumos konkrētajā jomā. Tas nodrošina konkrēto saistošo noteikumu pārskatāmību un vieglāku piemērošanu. Apvienojot visas sadarbības jomas vienos saistošajos noteikumos, kuros atsevišķi izdalītu prioritātes, piešķiršanas, vērtēšanas u.c. kritērijus (katrai jomai atbilstošus), tas būtiski apgrūtinātu saistošo noteikumu aktualizēšanu un piemērošanu. Atbilstoši Valsts pārvaldes iekārtas likuma 10. panta sestajai daļai, pašvaldībai kā atvasinātai publiskai personai ir pienākums vienkāršot un uzlabot procedūras privātpersonas labā, kas ir ievērots, izstrādājot vairākus saistošos noteikumus pašvaldības un NVO sadarbībai atbilstoši sadarbības jomai.

9) Pie 5.1. apakšpunkta: Kāpēc pietiek ar pārstāvniecību vai, no citas puses raugoties, kāpēc pārstāvniecība vispār nepieciešama, ja no projekta iegūs novada iedzīvotāji? Priekšlikums nav ņemts vērā. Var būt situācija, ka NVO juridiskā adrese ir reģistrēta ārpus pašvaldības administratīvās teritorijas, bet tai ir filiāle (pārstāvniecība), kas darbojas pašvaldības administratīvajā teritorijā. Līdz ar to pastāv vienlīdzīgs darbības princips, līdz ar to tiek pieļauta iespēja pieteikties atbalsta saņemšanai arī tai NVA, kurai pārstāvniecība ir pašvaldības administratīvajā teritorijā. Saistošo noteikumu 5.2. apakšpunkts attiecināms uz tām NVO, kuru juridiskā adrese nav pašvaldības administratīvajā teritorijā un tām nav arī pārstāvniecības. Protams, tas neizslēdz iespēju, ka attiecībā uz NVO neizpildās abi minētie kritēriji.

10) Pie 7. punkta: Rosinu norādīt atbalsta maksimālo apjomu un arī minimālo NVO ieguldījuma apjomu. Priekšlikums nav ņemts vērā, jo tas var mainīties atbilstoši pašvaldības budžeta iespējām attiecīgajā gadā. Kārtība, kādā paziņo par pieejamo kopējo finansējuma apjomu un finansējuma apjomu vienai NVO, ir noteikta saistošo noteikumu 3. punktā.

11) Pie 7.7. apakšpunkta: Papildināt to ar tekstu: "kurai konstatēti pārkāpumi iepriekšējo projektu realizācijā". Priekšlikums nav ņemts vērā, jo saistošo noteikumu 25. punktā ietvertais regulējums ietver izteikto priekšlikumu.

12) Pie 8. punkta: Būtu labi viennozīmīgi skaidri pateikt, lai ir saprotams ka "mērķis gūt peļņu" nenozīmē, ka nav atļauta, piemēram, dalības maksas iekasēšana - līdzieguldījums (kas varētu veidot arī līdzfinansējumu). "Peļņa" ir līdzekļu atlikums, ja tiek nosegtas visas izmaksas. Bez pasākumu dalībnieku līdzfinansējuma bieži vien pasākumu nemaz nav iespējams īstenot. Priekšlikums nav ņemts vērā. Peļņa ir naudas summa, ko gūst pārdodot produktus vai īstenojot pasākumu, pēc izmaksu atskaitīšanas. Ņemot vērā, ka šim terminam ārējos normatīvajos aktos ir dots definējums, nav nepieciešams tam veidot papildu skaidrojumu saistošajos noteikumos.

13) Pie 10.3. apakšpunkta: Rosinu papildināt formulējumu, jo SN nav tikai sporta un kultūras projektu atbalstam. Priekšlikums nav ņemts vērā. Priekšlikums nav ņemts vērā, jo saistošo noteikumu 1. punktā noteikts, ka finansiālais atbalsts paredzēts NVO rīkotajām aktivitātēm kultūras un sporta jomā.

14) Pie 11.4. apakšpunkta: Jāprecizē uz kuru pašvaldības e-adresi pieteikums sūtāms. Vai tā ir OGRES NOVADA CENTRĀLĀ ADMINISTRĀCIJA, vai OGRES NOVADA PAŠVALDĪBA, vai kāds cits adresāts.

Vienkārši nosūtot uz e-adresi, vai nosūtot uz e-adresi e-parakstītu pieteikumu? Priekšlikums daļēji ņemts vērā, veicot attiecīgus precizējumus saistošo noteikumu 11.4. apakšpunktā. Ogres novada pašvaldībai un pašvaldības centrālajai administrācijai ir viena e-adrese, jo Centrālā administrācija īsteno centrālās pārvaldes funkciju.

Jāprecizē portāla adrese – latvija.gov.lv.

Jāprecizē, kāds/kādi e-pakalpojumi portālā izmantojami, lai nosūtītu pieteikumu.

15) Pie 13. punkta: Manuprāt jānorāda, cik tad ir liels šis "pēc paziņojuma noteiktā termiņa" vai arī, ja vēl ir pietiekoši finanšu līdzekļi pēc termiņā iesniegto pieteikumu izvērtēšanas, noteikt komisijai tiesības lemt par konkursa papildu kārtas izsludināšanu. Priekšlikums nav ņemts vērā, jo būtiskākais priekšnosacījums ir apstāklim, vai pašvaldības budžetā vēl ir pieejami (neizmantoti) finanšu līdzekļi pēc tam, kad izvērtēti visi termiņā saņemtie pieteikumi. Nav lietderīgi noteikt pēctermiņu pieteikumu iesniegšanai, jo faktiski tas attiecas uz kārtējo gadu un tajā pieejamo finanšu līdzekļu pieejamību saistošajos noteikumos minētajam mērķim, nodrošinot iespēju visa kalendārā gada ietvaros iesniegt pieteikumu, ja tam ir pieejami līdzekļi. NVO ir iespēja jebkurā laikā komunicēt ar pašvaldību un pašvaldībai pienākums regulāri informēt sabiedrību par pieejamo finansējuma apmēru, ja tas ir pieejams pēc tam.

16) Pie 14. punkta: Jānosaka pieteikumu izskatīšanas termiņš.

Jāprecizē, kad tiks pieņemts Domes lēmums, ņemot vērā, ka pēc pieteikšanās termiņa beigām vēl strādās komisija, tad komisijas virzītie pieteikumi tiks skatīti Kultūras, jaunatnes un sporta jautājumu komitejas sēdē un tikai pēc tam Dome varēs pieņemt lēmumu. Priekšlikums nav ņemts vērā, jo 14. punkta ir skaidri noteikts, ka dome tuvākajā domes sēdē pēc pieteikumu iesniegšanas termiņa beigām pieņem lēmumu par finansējuma piešķiršanu. Līdz ar to Komisijas darbs pieteikumu izvērtēšanai iekļaujas starp laika periodu no pieteikumu iesniegšanas pēdējās dienas līdz tuvākajai domes sēdei.

17) Pie 15. punkta: Rosinu izskatīt iespēju noturēt atklātas komisijas sēdes, dodot iespēju pieteicējiem atbildēt uz komisijas locekļu jautājumiem vai prezentēt savu projektu. Priekšlikums nav ņemts vērā, nodrošinot komisijai netraucētu darbu, neietekmējot to lēmuma pieņemšanā. Saistošo noteikumu 26. punkts paredz, ka Komisijas pieņemto lēmumu var apstrīdēt domē.

18) Pie 16. punkta: Rosinu papildināt ar palīgteikumu "ja šī informācija nav pieejama valsts un pašvaldības reģistros.". Priekšlikums ņemts vērā, iekļauti precizējumi saistošo noteikumu 16. punktā.

19) Pie 21. punkta: Vai iespējama situācija, ka Domei ne par ko nav jālemj? Kā tad ar Domes lēmumu, kas minēts 14.punktā? Ņemot vērā šo saistošo noteikumu mērķi, proti, ka finansiālais atbalsts paredzēts NVO rīkotajām aktivitātēm kultūras un sporta jomā, domes lēmuma projektu par finansējuma piešķiršanu vispirms skata domes Kultūras, jaunatnes un sporta jautājumu komiteja, kuras kompetencē ir sagatavo izskatīšanai domes sēdē jautājumus par: kultūras un tradicionālo kultūras vērtību saglabāšanu un tautas jaunrades attīstību (organizatoriska un finansiāla palīdzība kultūras iestādēm un pasākumiem, atbalsts kultūras pieminekļu saglabāšanai u.c.) un sporta attīstību un plānošanas dokumentiem. Kad Komiteja būs sagatavojusi izskatīšanai jautājumu par finansiāla atbalsta piešķiršanu NVA rīkotajām aktivitātēm kultūras un sporta jomā, tas tiks nodots domei gala lēmuma pieņemšanai.

20) Pie 25. punkta: Kāpēc atteikuma iemesli tiek atkārtoti gan 8. punktā, gan 25. punktā? Rosinu apvienot vienā punktā. Saistošo noteikumu 8. punktā noteikti absolūtie kritēriji, kam netiek piešķirts finansējums, savukārt saistošo noteikumu 25. punkts paredz komisijai tiesības vērtēt konkrēto situāciju un apstākļus un pieņemt lēmumu, vai pastāv pamatojums finansiālā atbalsta piešķiršanai vai atteikumam piešķirt finansējumu.

21) Precizēt vērtēšanas procedūru un papildināt saistošos noteikumus ar projektu pieteikumu vērtēšanas administratīvajiem kritērijiem, norādot katra kritērija svarīgumu (piemēram, punktu vērtību), lai pretendenti labāk saprastu, kas ir prioritāri. Priekšlikums netiek ņemts vērā, jo administratīvie vērtēšanas jeb atbilstības kritēriji jau ir iekļauti saistošo noteikumu 3. pielikumā. To svarīgums novērtējams ar "jā" jeb atbilst izvirzītajai prasībai un "nē" jeb neatbilst izvirzītajai prasībai.

22) Paredzēt iespēju prezentēt savu projektu ideju klātienē tām organizācijām, kuru pieteikumi atbilst administratīvajiem kritērijiem. Priekšlikums nav ņemts vērā, jo saistošo noteikumu 16. punkts jau paredz komisijai tiesības pieprasīt no iesniedzēja nepieciešamo papildus informāciju. Tas ietver arī komisijas tiesības nepieciešamības gadījumā aicināt iesniedzēju prezentēt savu projekta ideju, ja tas ir nepieciešams. Savukārt, ja no projekta pieteikuma izriet pilnīga informācija par realizējamo projektu, pretendentu aicināšana uz prezentāciju var būt papildus slogs, pagarinot pieteikumu izskatīšanas laiku un radot papildus slogu pieteikuma iesniedzējam.

23) Pie Pieteikuma (1. pielikums) 9. punkta: Nav norādīta, kāda informācija jāsniedz par projekta dalībniekiem. Priekšlikums ņemts vērā. Saistošo noteikumu 1. pielikuma 9. punkts papildināts ar norādāmo informāciju par projekta dalībniekiem.

24) Pie Pieteikuma (1. pielikums) 10. punkta: Neredzu jēgu, ka pieteikumam pievienojams sadarbības organizācijas finanšu pārskats par pēdējiem 2 (diviem) gadiem. Gada pārskati ir publiski dokumenti (bez tam arī biedrību gada pārskati), kas nepieciešamības gadījumā pieejami Latvijas Republikas Uzņēmumu reģistrā. Priekšlikums ņemts vērā, precizējot saistošo noteikumu 1. pielikuma 10. punktu.

25) Lūdzu paredzēt identiska formāt un tabulas Tāmē un Atskaitē. Atskaitē var pievienot papildus ailītes skaidrojumiem u.tml., bet lūdzu saglabāt tabulas struktūru, kāda tā ir Tāmē. Priekšlikums nav ņemts vērā. Tāmē ir nepieciešams norādīt plānotās aktivitātes un tam paredzēto finansējumu, kas kopumā uz pieteikuma iesniegšanas brīdi var būt vispārīga. Savukārt izstrādātā atskaites veidlapa atvieglo personai sniedzamo informāciju, nosakot konkrētu tās apjomu jau detalizācijas pakāpē par izlietoto finansējumu.

26) Ierosinu vērtēšanas kritēriju "Projekta novitāte" izņemt vai būtiski samazināt tā ietekmi uz vērtējumu. Ir daudz piemēru, kur vairākkārt īstenoti līdzīgi projekti, tie guvuši atsaucību, taču pašfinansēties nespēj. Pretējā gadījumā nonākam absurdā situācijā, ka bija kaut kas labs, bet jāmēģina kaut kas cits. Priekšlikums nav ņemts vērā, jo kritērijs "novitāte" ir papildus piemērojamais kritērijs gadījumos, kad pieejamā finansējuma ietvaros NVO atbalstam divi vai vairāk pieteikumi saņems vienādu punktu skaitu, tikai tad tiks piemēroti papildus kritērijs.

27) Ierosinu no vērtēšanas (3. pielikums) 2.3. apakšpunkta izņemt kritēriju "profesionalitāte" ar ko var saprast, ka iesniedzējiem jābūt profesionāliem sporta vai kultūras jautājumos. Šo projektu iesniedzēji ir pilsoniskās sabiedrības organizācijas – cilvēki, kuri ikdienā profesionāli veic dažādus darbus, kas var nebūt saistīti ar kultūras vai sporta jomu. Priekšlikums ņemts vērā. Veikti precizējumi saistošo noteikumu 3. pielikuma 2.3. apakšpunktā.

28) Saistošo noteikumu 7.2. apakšpunkts paredz, ka finansējumu paredz projekta aktivitātēm, kas piesaista ievērojamus vietējos resursus un brīvprātīgo darbu sabiedriski nozīmīgos projektos. Ierosinu iekļaut šo kritēriju vērtēšanā. Priekšlikums ņemts vērā. Saistošo noteikumu 3. pielikums papildināts ar 2.8. apakšpunktu.

Pielikumā: Ogres novada pilsoniskās sadarbības un attīstības biedrības 03.02.2025. viedoklis (pašvaldībā reģistrēts ar Nr. 2-4.1/733).

Ogres novada pašvaldības domes priekšsēdētājs E. Helmanis
 
Tiesību akta pase
Nosaukums: Par finansiāla atbalsta piešķiršanas kārtību pilsoniskās sabiedrības organizācijām (biedrībām .. Statuss:
Spēkā esošs
spēkā esošs
Izdevējs: Ogres novada dome Veids: saistošie noteikumi Numurs: 13/2025Pieņemts: 27.03.2025.Stājas spēkā: 02.04.2025.Publicēts: Latvijas Vēstnesis, 64, 01.04.2025. OP numurs: 2025/64.18
Saistītie dokumenti
  • Izdoti saskaņā ar
  • Citi saistītie dokumenti
359607
02.04.2025
424
0
  • X
  • Facebook
  • Draugiem.lv
 
0
Šajā vietnē oficiālais izdevējs
"Latvijas Vēstnesis" nodrošina tiesību aktu
sistematizācijas funkciju.

Sistematizēti tiesību akti ir informatīvi. Pretrunu gadījumā vadās pēc oficiālās publikācijas.
Par Likumi.lv
Aktualitātes
Noderīgas saites
Atsauksmēm
Kontakti
Mobilā versija
Lietošanas noteikumi
Privātuma politika
Sīkdatnes
Latvijas Vēstnesis "Ikvienam ir tiesības zināt savas tiesības."
Latvijas Republikas Satversmes 90. pants
© Oficiālais izdevējs "Latvijas Vēstnesis"