Teksta versija
LATVIJAS REPUBLIKAS TIESĪBU AKTI
uz sākumu
Izvērstā meklēšana
Autorizēties savā kontā

Kādēļ autorizēties vai reģistrēties?
 
Rīgas domes saistošie noteikumi Nr. RD-25-329-sn

Rīgā 2025. gada 26. martā (prot. Nr. 142, 135. §)
Par pašvaldības atbalstu telpu lietotājiem ēku pirmajos stāvos
Izdoti saskaņā ar Pašvaldību likuma
44. panta otro daļu
I. Vispārīgie jautājumi

1. Saistošie noteikumi (turpmāk – noteikumi) nosaka kārtību, kādā Rīgas valstspilsētas pašvaldība (turpmāk – pašvaldība) atbalsta uzņēmējdarbības attīstību Rīgas vēsturiskajā centrā un tā aizsardzības zonā, piešķirot finanšu līdzekļus (turpmāk – līdzfinansējums) telpu lietotājiem, kas saskaņā ar 2014. gada 17. jūnija Eiropas Komisijas Regulas Nr. 651/2014, ar ko noteiktas atbalsta kategorijas atzīst par saderīgām ar iekšējo tirgu, piemērojot Līguma 107. un 108. pantu, I pielikuma 2. panta 2. un 3. punktu, atbilst mikrouzņēmuma vai maza uzņēmuma statusam.

2. Noteikumu mērķis ir sekmēt saimniecisko darbību ēku pirmajos stāvos Rīgas vēsturiskajā centrā un tā aizsardzības zonā, veicinot ekonomisko aktivitāti, jaunu uzņēmumu veidošanos un esošās uzņēmējdarbības attīstību un izaugsmi, uzlabojot pakalpojumu pieejamību.

3. Līdzfinansējums tiek piešķirts kārtējā kalendārajā gadā pašvaldības budžetā paredzēto finanšu līdzekļu ietvaros.

II. Atbalstāmās darbības un līdzfinansējuma saņēmējs

4. Līdzfinansējums tiek piešķirts telpu nomniekiem vai īpašniekiem, kuri veic saimniecisko darbību publiski pieejamās telpās (izņemot šo telpu iznomāšanu), kas ir ar tiešu pieeju no publiskās ārtelpas, kā arī ar minētajām telpām saistītām publiski pieejamām telpām, kuras ar pirmo stāvu savienotas, izmantojot iekšējās vertikālās komunikācijas (iekšējās kāpnes, lifts, panduss u. c., ar nosacījumu, ka tās nav koplietošanas).

5. Atbalstāmās darbības ir:

5.1. telpu remonts un fiziskās vides pieejamības uzlabošana:

5.1.1. būvniecība un ar to saistītās dokumentācijas izstrāde;

5.1.2. ar būvniecību nesaistīta telpu pielāgošana vai remonta izmaksas;

5.2. labiekārtojuma elementu (piemēram, puķu podu, soliņu u. c.) izvietošana pie pirmā stāva telpām publiskajā ārtelpā;

5.3. skatlogu vizuālais noformējums;

5.4. izkārtņu izvietošana pirmā stāva līmenī;

5.5. viena mēneša telpu nomas maksas kompensēšana telpu lietotājam, kurš ne agrāk kā trīs mēnešus pirms pieteikšanās līdzfinansējumam noslēdzis nomas līgumu par telpām, kas iepriekš nav bijušas tā lietošanā.

6. Līdzfinansējums vienam projektam ir 90 % no tā īstenošanas izmaksām, kas radušās pēc noteikumu stāšanās spēkā:

6.1. telpu nomniekam, ja telpu nomas līguma termiņš pieteikuma iesniegšanas brīdī ir:

6.1.1. ne mazāk kā divi gadi, – līdz 5000 euro;

6.1.2. vairāk kā trīs gadi, – līdz 10 000 euro;

6.2. telpu īpašniekam, ja viņš veic saimniecisko darbību (izņemot telpu iznomāšanu) savās telpās, – līdz 5000 euro.

7. Uz līdzfinansējumu var pretendēt telpu nomnieks vai telpu īpašnieks (turpmāk – pretendents), kas atbilst šādām prasībām:

7.1. uz pieteikuma iesniegšanas, lēmuma pieņemšanas un līguma par līdzfinansējuma piešķiršanu (turpmāk – līgums) slēgšanas brīdi tam nav nodokļu un citu valsts vai pašvaldību noteikto obligāto maksājumu parāda, kas pārsniedz 150 euro;

7.2. tam nav ierosināta tiesiskās aizsardzības procesa lieta, netiek īstenots tiesiskās aizsardzības process vai tam nav pasludināts maksātnespējas process, tas netiek apsūdzēts naudas atmazgāšanā un sankciju pārkāpšanas regulējuma neievērošanā, tā saimnieciskā darbība nav izbeigta vai apturēta vai tas neatbilst valsts tiesību aktos noteiktajiem kritērijiem, lai tam pēc kreditoru pieprasījuma piemērotu maksātnespējas procedūru;

7.3. tas telpās neveic vai neplāno veikt saimniecisko darbību šādās nozarēs:

7.3.1. alkoholisko dzērienu mazumtirdzniecība specializētajos veikalos;

7.3.2. tabakas izstrādājumu mazumtirdzniecība specializētajos veikalos;

7.3.3. ar intīma rakstura izklaidi saistītā jomā;

7.3.4. ar finanšu un apdrošināšanas pakalpojumiem saistītā jomā.

8. Pretendents, kas nav reģistrēts Valsts ieņēmumu dienesta Pievienotās vērtības nodokļa maksātāju reģistrā, projekta īstenošanas izmaksās var iekļaut pievienotās vērtības nodokli. Ja pretendents reģistrēts Valsts ieņēmumu dienesta Pievienotās vērtības nodokļa maksātāju reģistrā, pievienotās vērtības nodokli projekta īstenošanas izmaksās neiekļauj.

III. Pieteikumu iesniegšanas kārtība

9. Lai pieteiktos līdzfinansējuma piešķiršanai, pretendents no attiecīgā gada 1. februāra līdz 31. augustam iesniedz Rīgas Apkaimju iedzīvotāju centrā (turpmāk – Centrs):

9.1. pieteikumu (1. pielikums);

9.2. dokumentu, kas apliecina pretendenta telpu lietošanas tiesības (īpašuma, nomas vai cita veida lietošanas tiesības apliecinošs dokuments);

9.3. maksājumus apliecinošus dokumentus (rēķins, maksājuma uzdevums u. c.) par projekta realizācijā jau veiktajiem ieguldījumiem, uz kuriem varētu tikt attiecināts līdzfinansējums;

9.4. noteikumu 5.1. apakšpunktā minētajos gadījumos:

9.4.1. saskaņotu būvniecības ieceres dokumentāciju projektā paredzētajām darbībām;

9.4.2. indikatīvu būvdarbu izmaksu aplēsi (tāmi);

9.5. noteikumu 5.4. apakšpunktā minētajā gadījumā:

9.5.1. izkārtnes izvietošanas atļauju;

9.5.2. izkārtnes izgatavošanas un izvietošanas izmaksu aplēsi (tāmi);

9.6. citus dokumentus, kuri sniedz būtisku informāciju, kas ir svarīga pieteikuma izskatīšanā un lēmuma pieņemšanā.

10. Noteikumu 9. punktā minētos dokumentus pretendents iesniedz elektroniskā formātā, nosūtot:

10.1. uz elektroniskā pasta adresi: aic@riga.lv;

10.2. uz Centra oficiālo e-adresi saskaņā ar Oficiālās elektroniskās adreses likumu.

IV. Līdzfinansējuma piešķiršana

11. Lēmumu par līdzfinansējuma piešķiršanu un tā apmēru vai atteikumu piešķirt līdzfinansējumu pieņem Centrs. Lemjot par līdzfinansējuma piešķiršanu, Centrs izvērtē pretendentu atbilstību Eiropas Komisijas 2023. gada 13. decembra Regulas Nr. 2023/2831 "Par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam" (turpmāk – Regula) nosacījumiem de minimis atbalsta piešķiršanas brīdī.

12. Centrs pieteikumus izskata to iesniegšanas secībā.

13. Līdzfinansējums netiek piešķirts, ja:

13.1. tiek pārkāpti šo noteikumu VI nodaļā noteiktie de minimis atbalsta piešķiršanas nosacījumi;

13.2. pretendents neatbilst vai nav izpildījis noteikumu prasības;

13.3. pretendents nav iesniedzis visu noteikumu 9. punktā minēto informāciju un dokumentus;

13.4. pašvaldības kārtējā gada budžeta ietvaros ir izlietots atbalsta programmas mērķim paredzētais finansējums.

14. Pretendents kalendārajā gadā var saņemt vienu līdzfinansējumu vienam no noteikumu 5. punktā minētajiem projektu īstenošanas mērķiem.

15. Paziņojums par pretendentam piešķirto līdzfinansējumu tiek publicēts pašvaldības oficiālajā tīmekļvietnē www.riga.lv.

16. Pamatojoties uz Centra lēmumu par līdzfinansējuma piešķiršanu un tā apmēru, Centrs un līdzfinansējuma saņēmējs slēdz līgumu, nosakot:

16.1. līdzfinansējuma piešķiršanas kārtību;

16.2. līguma izpildes kontroles kārtību;

16.3. līdzfinansējuma atmaksu tā piešķiršanas nosacījumu pārkāpšanas gadījumos;

16.4. līguma izbeigšanu;

16.5. strīdu risināšanas kārtību.

V. Līdzfinansējuma izmaksa un līdzfinansējuma saņēmēja pienākumi

17. Lai nodrošinātu piešķirtā līdzfinansējuma izmantošanu tam paredzētajam mērķim, līdzfinansējuma saņēmējs iesniedz Centram atskaiti (2. pielikums) par līdzfinansējuma izlietošanu atbilstoši līguma nosacījumiem.

18. Līdzfinansējuma saņēmējam ir pienākums:

18.1. nodrošināt telpu publisku izmantošanu;

18.1.1. vismaz divus gadus no līdzfinansējuma piešķiršanas brīža, ja saņemts līdzfinansējums līdz 5000 euro;

18.1.2. vismaz četrus gadus no līdzfinansējuma piešķiršanas brīža, ja saņemts līdzfinansējums vairāk nekā 5000 euro;

18.2. informēt Centru, ja samazinās telpu izmantošanas periods un tas ir mazāks par diviem gadiem no līdzfinansējuma piešķiršanas brīža.

19. Līdzfinansējuma izmaksa notiek vienā maksājumā uz līgumā norādīto bankas kontu.

20. Līdzfinansējuma saņēmējs 20 darba dienu laikā pēc Centra pieprasījuma vēstules saņemšanas atmaksā saņemto līdzfinansējumu vai tā daļu Centra norādītajā bankas kontā, ja:

20.1. nav iesniedzis izdevumus apliecinošus dokumentus, nav iesniedzis atskaites līgumā noteiktajos termiņos vai tās iesniedzis neatbilstošā formā;

20.2. piešķirto līdzfinansējumu izlietojis citiem mērķiem nekā norādīts līgumā;

20.3. 12 kalendāra mēnešu laikā no līdzfinansējuma saņemšanas nav īstenojis pieteikumā norādīto projektu;

20.4. telpu publiska izmantošana ir nodrošināta mazāk nekā divus gadus no līdzfinansējuma piešķiršanas brīža, atmaksājot saņemto līdzfinansējumu proporcionāli telpu izmantošanas laikam;

20.5. līdzfinansējums izlietots mazākā apjomā nekā tika piešķirts;

20.6. līdzfinansējums izmaksāts, līdzfinansējuma saņēmējam sniedzot nepatiesu vai nepilnīgu informāciju vai nepaziņojot par apstākļiem, kuri ietekmē tiesības uz līdzfinansējuma saņemšanu.

VI. De minimis atbalsta nosacījumi

21. Centrs veic de minimis atbalsta piešķiršanu un uzskaiti saskaņā ar normatīvajiem aktiem par de minimis atbalsta uzskaites un piešķiršanas kārtību.

22. De minimis atbalstu uzskata par piešķirtu ar līguma noslēgšanas dienu. De minimis atbalstu noteikumu ietvaros piešķir līdz 2031. gada 30. jūnijam.

23. Piešķirot de minimis atbalstu, Centrs pārbauda, vai plānotais de minimis atbalsts kopā ar iepriekšējos trijos gados, skaitot no atbalsta piešķiršanas dienas, piešķirto de minimis atbalstu viena vienota uzņēmuma līmenī nepārsniedz Regulas 3. panta 2. punktā noteikto maksimālo de minimis atbalsta apmēru. Viens vienots uzņēmums ir uzņēmums, kas atbilst Regulas 2. panta 2. punktā noteiktajam.

24. Līdzfinansējums kā de minimis atbalsts tiek piešķirts kā vienreizējs maksājums granta veidā.

25. De minimis atbalstu saskaņā ar Regulu piešķir, ievērojot Regulas 1. panta 1. punktā minētos nozaru un darbību ierobežojumus. Ja pretendents vienlaikus darbojas vienā vai vairākās Regulas 1. panta 1. punkta a), b), c) un d) apakšpunktā minētajās nozarēs, atbalstu drīkst piešķirt tikai tad, ja pretendents nodrošina šo nozaru darbību nodalīšanu vai uzskaites nodalīšanu, lai saskaņā ar Regulas 1. panta 2. punktu darbības izslēgtajās nozarēs negūtu labumu no de minimis atbalsta, ko piešķir saskaņā ar noteikumiem.

26. Ja par vienām un tām pašām projekta attiecināmajām izmaksām tiek piešķirts atbalsts vairāku komercdarbības atbalsta programmu ietvaros, atbalsta saņēmējs iesniedz informāciju par plānoto un piešķirto atbalstu, tai skaitā par tām pašām attiecināmajām izmaksām, norādot atbalsta piešķiršanas datumu (tai skaitā plānoto atbalsta piešķiršanas datumu), atbalsta intensitāti, atbalsta sniedzēju, atbalsta pasākumu vai investīciju un plānoto vai piešķirto atbalsta summu.

27. Noteikumu ietvaros piešķirto de minimis atbalstu drīkst kumulēt ar citu de minimis atbalstu, tai skaitā attiecībā uz vienām un tām pašām attiecināmajām izmaksām, līdz Regulas 3. panta 2. punktā noteiktajam attiecīgajam robežlielumam, kā arī drīkst kumulēt ar citu komercdarbības atbalstu, tai skaitā attiecībā uz vienām un tām pašām attiecināmajām izmaksām, ja netiek pārsniegta attiecīgā maksimālā atbalsta intensitāte vai atbalsta summa, kāda noteikta komercdarbības atbalsta programmā, ad-hoc lēmumā vai Eiropas Komisijas lēmumā. De minimis atbalstu ar citu de minimis atbalstu par vienām un tām pašām izmaksām var apvienot, ja pēc atbalstu apvienošanas atbalsta vienībai vai izmaksu pozīcijai attiecīgā maksimālā atbalsta intensitāte nepārsniedz 100 %.

28. Centrs uzglabā visus ar de minimis atbalsta piešķiršanu saistītos datus 10 gadus, sākot no dienas, kurā saskaņā ar noteikumos noteikto piešķirts pēdējais de minimis atbalsts.

29. De minimis atbalsta saņēmējs uzglabā visus ar de minimis atbalsta piešķiršanu saistītos datus 10 gadus no de minimis atbalsta piešķiršanas dienas atbilstoši Regulas 6. panta 3. un 7. punktam.

30. Ja tiek pārkāpti Regulas nosacījumi, de minimis atbalsta saņēmējam ir pienākums atmaksāt Centram noteikumu ietvaros saņemto nelikumīgo de minimis atbalstu kopā ar procentiem no līdzekļiem, kas ir brīvi no komercdarbības atbalsta, atbilstoši Komercdarbības atbalsta kontroles likuma IV vai V nodaļas nosacījumiem.

VII. Noslēguma jautājums

31. Projektu realizācijai 2025. gadā pieteikumi iesniedzami no noteikumu spēkā stāšanās dienas līdz 2025. gada 31. augustam.

Rīgas domes priekšsēdētājs V. Ķirsis
1. pielikums
Rīgas domes 2025. gada 26. marta
saistošajiem noteikumiem Nr. RD-25-329-sn
PIETEIKUMA VEIDLAPA
RĪGAS VALSTSPILSĒTAS PAŠVALDĪBAS LĪDZFINANSĒJUMA SAŅEMŠANAI
1. SADAĻA – ZIŅAS PAR PRETENDENTU
 
1.1. Pretendents
Nosaukums 
Reģistrācijas Nr. 
De minimis veidlapas Nr. 
Tālrunis 
E-pasta adrese 
Bankas nosaukums 
Bankas konta Nr. 
Bankas kods 
Pretendenta amatpersona (juridiskai personai) vai pilnvarotā persona
Vārds, uzvārds 
Amata nosaukums 
Pārstāvības pamats (statūti, pilnvarojums, cits) 
 
1.2. Pretendenta kontaktpersona
Vārds, uzvārds 
Amata nosaukums 
Tālrunis 
E-pasta adrese 
 
2. SADAĻA – FINANSIĀLĀ ATBALSTA IZLIETOŠANAS MĒRĶIS

Rīgas valstspilsētas pašvaldības finansiālais atbalsts
(atzīmējiet nepieciešamo)

Nepieciešamais finansējuma apmērs (euro)

Telpu remontam un fiziskās vides pieejamības uzlabošanai:

būvniecībai un ar to saistītās dokumentācijas izstrādei;

ar būvniecību nesaistītām telpu pielāgošanas vai remonta izmaksām.

Labiekārtojuma elementu (piemēram, puķu podu, soliņu u. c.) izvietošanai pie pirmā stāva telpām publiskajā ārtelpā.

Skatlogu vizuālajam noformējumam.

Telpu nomas maksas kompensēšanai telpu lietotājam, kurš ne agrāk kā trīs mēnešus pirms pieteikšanās līdzfinansējumam noslēdzis nomas līgumu par telpām, kas iepriekš nav bijušas tā lietošanā.

Izkārtņu izvietošanai pirmā stāva līmenī.

 
 
3. SADAĻA – APRAKSTS PAR:
Pretendenta esošo vai plānoto darbību telpās (norādot adresi un kadastra Nr.), paredzēto vides pieejamības risinājumu, remontdarbu apjomu vai plānoto labiekārtojuma elementu aprakstu, norādot to ietekmi uz uzņēmējdarbības sekmēšanu.


(ne vairāk par 2000 rakstu zīmēm)
 

 
4. SADAĻA – APLIECINĀJUMS
Parakstot šo pieteikumu, apliecinu, ka:

– esmu iepazinies ar Rīgas domes 2025. gada __.__. saistošajiem noteikumiem Nr.__"Par pašvaldības atbalstu telpu lietotājiem ēku pirmajos stāvos" un atzīstu tos par saprotamiem un izpildāmiem;

– šajā pieteikumā un tā pielikumos iekļautā informācija atbilst patiesībai un ir spēkā esoša;

– pretendentam nav nodokļu un citu valsts vai pašvaldību noteikto obligāto maksājumu parāda, kas pārsniedz 150 euro;

– pretendentam nav ierosināta tiesiskās aizsardzības procesa lieta, netiek īstenots tiesiskās aizsardzības process vai tam nav pasludināts maksātnespējas process, tas netiek apsūdzēts naudas atmazgāšanā un sankciju pārkāpšanas regulējuma neievērošanā, tā saimnieciskā darbība nav izbeigta vai apturēta vai tas neatbilst valsts tiesību aktos noteiktajiem kritērijiem, lai tam pēc kreditoru pieprasījuma piemērotu maksātnespējas procedūru;

– pretendenta rīcībā pieejami stabili un pietiekami finanšu līdzekļi un citi resursi, lai noteiktajā apmērā nodrošinātu pieteikumā aprakstītā projekta īstenošanu;

– pieteikumā norādītie fizisko personu dati ir apstrādāti atbilstoši normatīvo aktu prasībām un pieteikumā norādītās personas ir informētas par viņu datu apstrādi, tai skaitā nodošanu Rīgas valstspilsētas pašvaldībai.

Pielikumā:

telpu nomas līgums vai nodoma līgums par telpu nomu;

de minimis atbalsta uzskaites valsts informācijas veidlapas izdruka vai datne PDF formātā, ja pieteikumā nav norādīts de minimis atbalsta uzskaites valsts informācijas veidlapas identifikācijas numurs;

ja pretendentam ir nodokļu un citu valsts vai pašvaldību noteikto obligāto maksājumu parāds, pretendents kopā ar pieteikumu iesniedz Valsts ieņēmumu dienesta vai pašvaldības kompetentās institūcijas izdota lēmuma par nodokļu samaksas termiņa pagarināšanu vai atlikšanu kopiju vai citus objektīvus pierādījumus par nodokļu parāda neesību;

maksājumus apliecinošs dokuments (rēķins, maksājuma uzdevums u. c.) par jau veiktajiem ieguldījumiem projekta realizācijā, uz kuriem attiecas līdzfinansējums;

indikatīva būvdarbu izmaksu aplēse (tāme) XLS vai XLSX formātā;

izmaksu aprēķins (tāme, avansa maksājuma dokuments) skatloga noformējuma vai labiekārtojuma elementu izmaksām XLS vai XLSX formātā;

saskaņota būvniecības ieceres dokumentācijas kopija visām projektā paredzētajām darbībām;

citi dokumenti, kuri sniedz būtisku informāciju, kas ir svarīga pieteikuma izskatīšanā un lēmuma pieņemšanā par finansiāla atbalsta piešķiršanu.

*Atzīmējiet pievienotos dokumentus.

Personas datu aizsardzība:

Pārzinis personas datu apstrādei ir Rīgas valstspilsētas pašvaldība (Rīgas Apkaimju iedzīvotāju centrs), adrese: Eduarda Smiļģa iela 46, Rīga, LV-1002, tālrunis 80000800, elektroniskā pasta adrese: aic@riga.lv.

Personas datu aizsardzības speciālists ir Rīgas valstspilsētas pašvaldības Centrālās administrācijas Datu aizsardzības un informācijas tehnoloģiju drošības centrs, adrese: Dzirciema iela 28, Rīga, LV-1007, elektroniskā pasta adrese: dac@riga.lv.

Personas datu apstrādes mērķis – pieteikuma Rīgas valstspilsētas pašvaldības finansiālā atbalsta piešķiršanai izskatīšanas, lēmuma pieņemšanas, līguma noslēgšanas, kā arī piešķirtā finansējuma izlietojuma kontroles procesa nodrošināšanai. Personas datu apstrādes tiesiskais pamats ir Vispārīgās datu aizsardzības regulas 6. panta 1. punkta e) apakšpunkts – apstrāde ir vajadzīga, lai izpildītu uzdevumu, ko veic sabiedrības interesēs vai īstenojot pārzinim likumīgi piešķirtās oficiālās pilnvaras.

Personas datu saņēmēji – Rīgas Apkaimju iedzīvotāju centrs, Rīgas valstspilsētas pašvaldības Finanšu departaments, Rīgas valstspilsētas pašvaldības aģentūra "Rīgas digitālā aģentūra" (tehniskā atbalsta nodrošināšana).

Personas dati – informācija, kas attiecas uz identificētu vai identificējamu fizisku personu.

Personas dati tiks glabāti 10 gadus saskaņā ar pašvaldībā apstiprināto lietu nomenklatūru.

Informējam, ka jums kā datu subjektam ir tiesības pieprasīt pārzinim piekļūt datu subjekta apstrādātajiem personas datiem, lūgt neprecīzo personas datu labošanu vai dzēšanu, iesniedzot pamatojumu lūgumam, likumā noteiktajos gadījumos lūgt personas datu apstrādes ierobežošanu, kā arī iebilst pret apstrādi, iesniegt uzraudzības iestādē (Datu valsts inspekcijā) sūdzību par nelikumīgu personas datu apstrādi.

Parakstot un iesniedzot pieteikumu, piekrītu Rīgas domes 2025. gada ___.___ saistošo noteikumu Nr. _________ "Par pašvaldības atbalstu telpu lietotājiem ēku pirmajos stāvos" prasībām, Latvijas Republikā spēkā esošo normatīvo aktu prasību, tai skaitā nodokļu nomaksas, ievērošanai, kā arī apstiprinu, ka pieteikumā sniegtās ziņas un apliecinājumi ir patiesi.

Datums: _____________

   
(pretendenta iesniedzēja/pārstāvja vārds, uzvārds) (drošs elektroniskais paraksts)
Rīgas domes priekšsēdētājs V. Ķirsis
2. pielikums
Rīgas domes 2025. gada 26. marta
saistošajiem noteikumiem Nr. RD-25-329-sn
ATSKAITE
Par Rīgas valstspilsētas pašvaldības piešķirtā līdzfinansējuma izlietojumu
1. Līdzfinansējuma saņēmējs
Nosaukums 
Reģistrācijas Nr. 
Juridiskā adrese 
 
2. Līguma datums un Nr.
 
 
3. Līdzfinansējums novirzīts:
būvniecībai

ar projekta realizāciju saistītās dokumentācijas izstrādei

ar būvniecību nesaistītu telpu pielāgošanai

labiekārtojuma elementu (piemēram, puķu podu, soliņu u. c.) izvietošanai pie pirmā stāva telpām

skatlogu vizuālajam noformējumam

telpu nomas maksas kompensēšanai telpu lietotājam, kas ne agrāk kā trīs mēnešus pirms pieteikšanās līdzfinansējumam noslēdzis nomas līgumu par telpām, kas iepriekš nav bijušas tā lietošanā

izkārtņu izvietošanai pirmā stāva līmenī

 
4. Finanšu atskaite par piešķirtā līdzfinansējuma izlietojumu


Atskaites periods no ___.___.20__. līdz ___.___.20___.

Nr.
p. k.

Izmaksu pozīcijas nosaukums

Maksājuma dokuments
(maksājuma uzdevums/ čeks/kvīts u. c.)

Darījumu apliecinošo dokumentu nosaukums
(rēķini, akti, līgumi, avansa norēķini, maksājumu uzdevumi u. c.)

Maksājuma saņēmējs

Summa

Datums

Dokumenta nosaukums, numurs

1

2

3

4

5

6

7

       
       
       
       
       
       
       

Kopā

      
 

(pašvaldības piešķirtā līdzfinansējuma izlietotā summa vārdiem)

 
5. Pievienotie dokumenti
tāme XLS vai XLSX formātā;

maksājumus apliecinoši dokumenti;

fotofiksācijas JPG vai PNG formātā;

citi: _________________________________________________

 
6. Atskaites sagatavotājs
Vārds, uzvārds 
Amata nosaukums 
Tālrunis, e-pasta adrese 
Datums 
Drošs elektroniskais paraksts 
Rīgas domes priekšsēdētājs V. Ķirsis
Paskaidrojuma raksts
Rīgas domes 2025. gada 26. marta saistošajiem noteikumiem Nr. RD-25-329-sn "Par pašvaldības atbalstu telpu lietotājiem ēku pirmajos stāvos"
1. Mērķi un nepieciešamības pamatojums, tostarp raksturojot iespējamās alternatīvas, kas neparedz tiesiskā regulējuma izstrādi

Rīgas Apkaimju iedzīvotāju centrs 2024. gadā veica pētījumu par Rīgas vēsturiskā centra un tā aizsardzības zonas (turpmāk – RVC AZ) ēku pirmā stāva ekonomisko aktivitāti, apsekojot RVC AZ teritorijā 2325 komerctelpas un veicot 10 padziļinātas intervijas ar RVC AZ teritorijā strādājošiem uzņēmējiem un telpu īpašniekiem.

Apsekošanas dati liecina, ka RVC AZ komerctelpu izmantošana nav optimāla – to vidējais aizpildījums ir 73 %. Savukārt RVC AZ strādājošie uzņēmēji un telpu īpašnieki norāda uz dažādiem cēloņiem: augstajām nomas maksām, augstajām uzņēmējdarbības uzsākšanas izmaksām, kas saistītas ar telpu remontu, lietošanas veida maiņas dokumentācijas izstrādi u. c.

Rīgas attīstības programmas 2022. –2027. gadam 2. prioritātes 1. uzdevums ir "attīstīt apkaimju centrus, veicinot publiskās ārtelpas funkcionālo daudzveidību", kas paredz sekmēt kompleksu pilsētvides attīstību apkaimēs, lai veicinātu vitālāku pilsētas dzīvi, iedzīvotāju aktivitātes un mazo uzņēmējdarbību ēku pirmajos stāvos1. RVC AZ teritorijas apbūves pirmā stāva dizainam ir raksturīga publiskā funkcija ēku pirmajos stāvos un cieša tās koncentrācija.

Saistošo noteikumu mērķis ir sekmēt saimniecisko darbību ēku pirmajos stāvos RVC AZ, veicinot uzņēmējdarbības aktivitāti, jaunu uzņēmumu veidošanos un esošās uzņēmējdarbības attīstību un izaugsmi, tādā veidā arī uzlabojot pakalpojumu un preču pieejamību iedzīvotājiem tuvāk dzīvesvietai.

Saistošajos noteikumos ir noteiktas konkrētas atbalstāmās darbības, lai veicinātu tukšu komerctelpu aizpildījumu un atbalstītu RVC AZ esošus uzņēmumus, kuri vēlas attīstīt savu uzņēmējdarbību RVC AZ teritorijā, tai skaitā uzlabojot vides pieejamību.

2024. gada 11. maijā stājās spēkā Rīgas domes 2023. gada 31. maija saistošie noteikumi Nr. RD-23-201-sn "Par reklāmas, reklāmas objektu un citu informatīvo materiālu izvietošanas un afišu stabu un stendu izmantošanas kārtību Rīgā", ar kuriem tika noteikta reklāmas objektu un citu informatīvo materiālu izvietošanas kārtība, tai skaitā tika noteikts, ka Rīgas vēsturiskajā centrā izkārtnēs atļauts izvietot tikai telpiskus burtus un logotipus bez fona pamatnes vai ar fona pamatni bez tonējuma vai fasādes tonī (izņemot Vecrīgu), vai materiālā atveidotus burtus, vai uz fasādes krāsotus burtus. Šī nosacījuma ieviešanai noteikts pārejas periods līdz 2028. gada 1. janvārim. Ņemot vērā minēto un lai atbalstītu uzņēmējus, pašvaldība atbalsta programmā ir iekļāvusi izkārtņu maiņu vai jaunas izkārtnes izvietošanu pirmā stāva līmenī RVC AZ.

Atbilstoši Pašvaldību likuma 4. panta pirmās daļas 12. punktā noteiktajai pašvaldības autonomajai funkcijai – sekmēt saimniecisko darbību attiecīgajā administratīvajā teritorijā – viens no instrumentiem, kā var veicināt uzņēmējdarbības attīstību, ir finansiāla atbalsta sniegšana. Saistošie noteikumi nepieciešami, lai reglamentētu minētā atbalsta sniegšanu, kas ir pašvaldības brīvprātīga iniciatīva. Pašvaldību likuma 5. panta pirmajā daļā noteikts, ka pašvaldība savas administratīvās teritorijas iedzīvotāju interesēs var brīvprātīgi īstenot iniciatīvas ikvienā jautājumā, ja tās nav citu institūciju kompetencē un šādu darbību neierobežo citi likumi.

Atbilstoši Pašvaldību likuma 44. panta otrajai daļai, lai nodrošinātu pašvaldības autonomo funkciju un brīvprātīgo iniciatīvu izpildi, pašvaldības dome var izdot saistošos noteikumus.

2. Fiskālā ietekme uz pašvaldības budžetu, iekļaujot attiecīgus aprēķinus

Finansējums tiek piešķirts no budžeta programmas 01.25.00. "Apkaimju attīstības programma" līdzekļiem. Rīgas valstspilsētas pašvaldības 2025. gada budžetā tam paredzēti 200 000 euro.

3. Sociālā ietekme, ietekme uz vidi, iedzīvotāju veselību, uzņēmējdarbības vidi pašvaldības teritorijā, kā arī plānotā regulējuma ietekme uz konkurenci (aktuālā situācija, prognozes tirgū un atbilstība brīvai un godīgai konkurencei)

Līdzfinansējuma programma ir saimniecisko darbību stimulējoša un veicinās pirmā stāva ekonomisko aktivitāti RVC AZ teritorijā, sekmējot jaunu uzņēmumu veidošanos un esošo uzņēmumu attīstību.

Saistošie noteikumi paredz līdzfinansējumu arī publiski pieejamu telpu ar tiešu pieeju no publiskās ārtelpas fiziskās vides pieejamības uzlabošanai, kas ietver būvniecību un ar to saistītās dokumentācijas izstrādi, kā arī labiekārtojuma elementu izvietošanu publiskajā ārtelpā. Šie pasākumi veicinās vides pieejamību personām ar invaliditāti un citiem iedzīvotājiem ar īpašām vajadzībām, uzlabojot publiski pieejamo telpu pieejamību. Turklāt labiekārtojuma elementu izvietošana, izkārtņu maiņa un skatlogu vizuālais noformējums uzlabos pilsētvides estētiku un publiskās ārtelpas funkcionālo daudzveidību.

Lai izslēgtu sniegtā atbalsta negatīvu ietekmi uz iedzīvotāju veselību un labbūtību, kā arī nodrošinātu, ka atbalsts netiktu sniegts finansiāli pašpietiekamās jomās strādājošiem komersantiem, atbalsts netiks piešķirts komersantiem, kuri darbojas saistošajos noteikumos uzskaitītajās jomās:

– alkoholisko dzērienu mazumtirdzniecība specializētajos veikalos;

– tabakas izstrādājumu mazumtirdzniecība specializētajos veikalos;

– ar intīma rakstura izklaidi saistītā jomā;

– ar finanšu un apdrošināšanas pakalpojumiem saistītā jomā.

Līdzfinansējuma apmērs vienam pieteikumam ir ierobežots un atkarīgs no telpu lietošanas termiņa, maksimālo summu paredzot līdz 10 000 euro, kas veido 90 % no izmaksām atbalstāmo darbību sasniegšanai. Šis ierobežojums nodrošina, ka atbalsts ir pietiekams, lai stimulētu uzņēmējdarbības aktivitāti mērķa teritorijā, bet nav tik liels, lai radītu būtiskas priekšrocības salīdzinājumā ar citiem tirgus dalībniekiem.

Līdzfinansējuma saņēmējiem ir pienākums vismaz divus gadus pēc atbalsta saņemšanas veikt saimniecisko darbību attiecīgajās telpās. Šis nosacījums nodrošina, ka atbalsts tiek izmantots ilgtspējīgi un veicina ekonomisko aktivitāti RVC AZ pirmajos stāvos, nevis rada individuālam uzņēmumam īstermiņa priekšrocības.

Saistošie noteikumi paredz, ka līdzfinansējums tiek piešķirts kā de minimis atbalsts, ievērojot Eiropas Komisijas 2023. gada 13. decembra Regulas (ES) Nr. 2023/2831 "Par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam" nosacījumus. Tas nozīmē, ka atbalsta apmērs ir ierobežots un tiek uzraudzīts, lai nepieļautu pārmērīgu atbalstu vienam uzņēmumam, kas varētu izkropļot konkurenci tirgū.

4. Ietekme uz administratīvajām procedūrām un to izmaksām gan attiecībā uz saimnieciskās darbības veicējiem, gan fiziskajām personām un nevalstiskā sektora organizācijām, gan budžeta finansētām institūcijām

Saistošie noteikumi paredz administratīvas procedūras pretendentiem, kas vēlas saņemt līdzfinansējumu.

Ar saistošiem noteikumiem noteikts dokumentu apjoms, kas jāiesniedz kopā ar pieteikumu, piemēram, telpu remontam un ar fiziskās vides pieejamības uzlabošanu saistītajai būvniecībai; sākotnēji pretendentam jāsaņem attiecīgi saskaņoti, ar būvniecību saistīti dokumenti. Tādējādi pretendentam jau iepriekš ir jāveic noteiktas administratīvas procedūras.

Pašvaldības veiktās izmaksas ir atkarīgas no pieteikumu ietvaros iesniegto, kā arī pēc apstiprināšanas administrējamo projektu skaita.

5. Ietekme uz pašvaldības funkcijām un cilvēkresursiem

Saistošie noteikumi var veicināt Pašvaldību likuma 4. panta pirmās daļas 12. punktā minētās pašvaldības autonomās funkcijas – sekmēt saimniecisko darbību attiecīgajā administratīvajā teritorijā – izpildi.

Saistošo noteikumu izpildei nav nepieciešams veidot jaunas pašvaldības institūcijas, darba vietas vai paplašināt esošo institūciju kompetenci.

6. Izpildes nodrošināšana

Saistošo noteikumu izpildi nodrošina pašvaldības iestāde – Rīgas Apkaimju iedzīvotāju centrs.

7. Prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem, ko sniedz mērķa sasniegšana

Pašvaldības izraudzītie līdzekļi ir leģitīmi un rīcība ir atbilstoša augstāka juridiskā spēka tiesību normām. Saistošie noteikumi neparedz papildu ierobežojumus privātpersonām, tādējādi nav nepieciešams veikt samērīguma pārbaudi. Pašvaldības ieguldījums un izvirzītās prasības ir samērīgas attiecībā pret atbalstu, ko saņems privāto tiesību juridiskas personas. Saistošie noteikumi ir atbilstoši iecerētā mērķa sasniegšanas nodrošināšanai – sekmēt saimniecisko darbību ēku pirmajos stāvos RVC AZ, veicinot uzņēmējdarbības aktivitāti, jaunu uzņēmumu veidošanos un esošās uzņēmējdarbības attīstību un izaugsmi, tādā veidā arī uzlabojot pakalpojumu un preču pieejamību iedzīvotājiem tuvāk dzīvesvietai.

8. Izstrādes gaitā veiktās konsultācijas ar privātpersonām un institūcijām, tostarp sabiedrības viedokļa noskaidrošanā gūtā informācija

Saistošo noteikumu izstrādes laikā veiktas konsultācijas ar Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kameru, Latvijas restorānu biedrību un Latvijas nekustamā īpašuma darījumu asociāciju.

Saņemta Finanšu ministrijas 2025. gada 11. februāra vēstule Nr. 7-4/18/441 "Par plānotā komercdarbības atbalsta sākotnējo izvērtēšanu", kurā norādīts, ka saistošo noteikumu projekts atbilst komercdarbības atbalsta regulējuma (Eiropas Komisijas 2023. gada 13. decembra Regulas (ES) Nr. 2023/2831 "Par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam") normām un ministrijai nav iebildumu pret saistošo noteikumu apstiprināšanu.

Saistošo noteikumu projekts no 2025. gada 17. februāra līdz 2025. gada 3. martam bija publicēts pašvaldības oficiālajā tīmekļvietnē www.riga.lv sabiedrības viedokļa noskaidrošanai, un šajā laikā saņemta Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kameras 2025. gada 3. marta vēstule Nr. 2025/114, kā arī citi viedokļi.

Sabiedrības viedokļa noskaidrošanas laikā tika saņemti šādi ierosinājumi un viedokļi:

1. Stingri uzskatu, ka vienīgās atbalstāmās aktivitātes šīs atbalsta programmas ietvaros ir vides pieejamības uzlabošana un publiskās ārtelpas uzlabošana – abas veicina vides sakārtošanu un cilvēku vēlmi uzturēties sakārtotā vidē, savukārt palielināta cilvēku plūsma tieši veicina uzņēmēju interesi par telpām. Pārējās aktivitātes neatbilst izvirzītajam mērķim, bet gan kropļo konkurenci un sniedz nepamatotas priekšrocības atsevišķiem uzņēmējiem viņu īstermiņa mērķu sasniegšanā, piemēram, netieši veicina arvien jaunu nomas telpu maiņu nolūkā atkārtoti iegūt finansējumu ar citu SIA. Faktiski šī ir cīņa nevis ar tukšo nomas telpu cēloņiem, bet gan ar sekām. Manuprāt, tā arī ir izteikti neefektīva nodokļu maksātāju naudas izlietošana, jo ietver lielus riskus, saistītus ar nomas tirgus nestabilitāti – nomnieki nereti pārtrauc vai transformē savu darbību jau neilgi pēc nomas līguma noslēgšanas, tādējādi ievērojami apgrūtinot divu gadu laika uz priekšu izmaksāto līdzekļu apjoma atgūšanu vai padarot to pilnībā neiespējamu. Izsniegtos maksājumus var vienīgi cerēt atgūt no telpu īpašniekiem – iznomātājiem.

Netika atbalstīts, jo paredzētās atbalstāmās darbības ir vērstas, lai veicinātu ekonomisko aktivitāti RVC AZ teritorijā, atbalstot jaunus telpu lietotājus un esošos telpu lietotājus. Jaunu telpu lietotājiem pieejamais atbalsts telpu nomas maksas segšanai tiek limitēts līdz viena mēneša maksas apmēram, kas nodrošina, ka uzņēmumam turpmāk jāspēj segt telpu izmaksas no saimnieciskās darbības ienākumiem.

Līdzfinansējums tiek paredzēts 90 % apmērā no izmaksām, kas paredz uzņēmuma paša ieguldījuma nepieciešamību. Lai nodrošinātos, ka sniegtais atbalsts veicina ilgtspējīgu uzņēmējdarbību, līdzfinansējuma summa ir ierobežota un maksimālo līdzfinansējuma summu – 10 000 euro – var saņemt uzņēmums, kuram ir ilgtermiņa nomas līgums. Papildu nodrošinājums ilgtspējīgai telpu lietošanai ir prasība līdzfinansējuma saņēmējam nodrošināt telpu publisku pieejamību vismaz divus gadus pēc līdzfinansējuma saņemšanas.

2. Atlikt pieņemšanu un nopietni izanalizēt tukšo telpu pamatcēloņus, starp kuriem pirmkārt ir nepietiekama cilvēku plūsma un nepietiekama pirktspējīgu cilvēku plūsma, neiespējamība apkalpot telpas (transporta un loģistikas ierobežojumi), neadekvātas nomas maksas un nekustamā īpašuma nodokļu politikas piemērošanas trūkumi. Problēma, kas jārisina ar kādiem kompensācijas mehānismiem, ir tā, ka kadastrālajā vērtēšanā netiek ņemti vērā uzturēšanas un apsaimniekošanas apstākļi. Aicinu savus atbalsta programmas principus balstīt šo cēloņu novēršanā, nevis lai virspusēji cīnītos ar sekām.

Netika atbalstīts, jo ekonomiskā aktivitāte RVC AZ pirmā stāva līmenī dod iespēju ļoti plaši pētīt problemātiku no dažādām perspektīvām, taču šajā laikā nenotiks aktīva rīcība, lai veicinātu RVC AZ pirmo stāvu ekonomisko aktivitāti. Šī atbalsta programma ir viena no aktivitāšu kopuma RVC AZ "ātrās dzīvināšanas" pasākumu ietvarā. Paredzētas arī citas aktivitātes, piemēram:

– līdzfinansējuma programma "Par pašvaldības atbalstu komersantiem publisku svētku un izklaides pasākumu rīkošanai";

– līdzfinansējuma programma "Par līdzfinansējuma piešķiršanu parkletu ierīkošanai Rīgā";

– tukšo skatlogu galerijas Vecpilsētā;

– gājējiem draudzīgāka ietvju infrastruktūras veidošana ar pilsētvides labiekārtojumiem un apzaļumošanu;

– pašvaldības organizēti publiski pasākumi.

Ņemot vērā minēto, RVC AZ aktivizēšana ir paredzēta ar vairāku savstarpēji saistītu aktivitāšu kopumu, lai veicinātu vitālāku pilsētas dzīvi, iedzīvotāju aktivitātes un mazo uzņēmējdarbību ēku pirmajos stāvos.

3. Līdzfinansējumu piemērot arī telpu īpašniekiem (kas iznomā telpas trešajām pusēm) tajā pozīcijā, kas saistās ar publisko ārtelpu pie pirmajiem stāviem (5.2.), un šajā gadījumā neierobežot atbalstu tikai uz telpām, kas uz šo brīdi ir vakantas.

Netika atbalstīts, jo saistošie noteikumi neparedz ierobežot līdzfinansējuma saņemšanu tikai neiznomātu telpu iekārtošanai, taču tie paredz, ka telpu īpašnieks var pretendēt uz līdzfinansējumu, ja tas pats veic telpās saimniecisko darbību, kas nav telpu iznomāšana, proti, sniedz pakalpojumu vai nodarbojas ar preču tirdzniecību. Vakantu telpu īpašniekam sniegt finansiālu atbalstu publiskas ārtelpas iekārtošanai pirms nomnieka atrašanas – tas nenodrošinās telpu drīzu aizpildīšanu.

4. Neierobežot nomas līguma galīgo noslēgšanas dienu ar noteiktu periodu pirms atbalsta saņemšanas, lai veicinātu interesi noslēgt jaunus līgumus un uzņemties papildu riskus, ja tiek piešķirts atbalsts.

Netika atbalstīts, jo līdzfinansējuma sadaļa nomas maksas kompensēšanai ir paredzēta jauniem telpu lietotājiem, kas nodrošina iepriekš neizmantotu telpu izmantošanu. Tādējādi ir nepieciešams noteikt kritērijus šāda nomnieka noteikšanai.

5. Neierobežot atbalstu ar viena mēneša nomas maksu. Iespējams, ka nomnieks ir ieinteresēts jau izbūvētās telpās vai arī īpašnieks ir ieinteresēts tās pielāgot nomnieka vajadzībām par saviem līdzekļiem. Jāļauj telpu īpašniekam līdzdarboties programmas īstenošanā un pastiprināšanā, kā arī veicināt, lai īpašnieks piešķir atlaides vai elastīgu nomas maksas noteikšanu pirmajā gadā. Pietiek ar absolūto nomas maksas atbalsta ierobežošanu līdz 10 000 euro.

Netika atbalstīts, jo atbalsta mērķis ir palīdzēt uzsākt tādu uzņēmējdarbību RVC AZ pirmo stāvu komerctelpās, kas nav atkarīga tikai no pašvaldības līdzfinansējuma. Neierobežojot nomas maksas periodu, mazāku telpu nomas maksas segšana būtu iespējama periodā līdz pat vienam gadam. Šādā gadījumā tas sniegtu būtisku konkurences priekšrocību attiecībā pret citiem uzņēmumiem ārpus RVC AZ teritorijas.

6. Aicinām izvērtēt iespēju, kas ietverta saistošo noteikumu 1. punktā, ka piešķirt līdzekļus uzņēmējdarbības attīstībai var ne tikai mikrouzņēmumiem un mazajiem uzņēmumiem, bet arī vidējiem uzņēmumiem.

Netika atbalstīts. Pašvaldības ieskatā vidējie uzņēmumi, kuri nodarbina no 50 līdz 250 darbiniekiem un kuru apgrozījums sastāda no 10 līdz 50 miljoniem euro gadā, ir spējīgi paši finansēt telpu iekārtošanas izmaksas un pašvaldības atbalsts būtu jāsniedz mazās un mikro uzņēmējdarbības attīstībai. Arī Rīgas attīstības programmas 2022.–2027. gadam2 2. prioritātes 1. uzdevums "attīstīt apkaimju centrus, veicinot publiskās ārtelpas funkcionālo daudzveidību" paredz tādu attīstību apkaimēs, lai veicinātu tieši mazo uzņēmējdarbību ēku pirmajos stāvos.

7. Aicinām paplašināt saistošo noteikumu tvērumu, lai atbalstu būtu iespējams saņemt arī biedrībām un nodibinājumiem, kas izmanto likumā noteiktās tiesības veikt saimniecisko darbību biedrības un nodibinājuma mērķu sasniegšanai.

Pieņemts zināšanai. Saistošo noteikumu redakcija jau paredz šādu iespēju. Iesniedzējs informēts elektroniski.

8. Aicinām precizēt saistošo noteikumu projekta 2. punktā ietverto mērķi, izsakot punktu šādā redakcijā: "Noteikumu mērķis ir sekmēt saimniecisko darbību ēku pirmajos stāvos Rīgas vēsturiskajā centrā un tā aizsardzības zonā, veicinot ekonomisko aktivitāti, jaunu uzņēmumu veidošanos un esošās uzņēmējdarbības attīstību un izaugsmi, uzlabojot pakalpojumu pieejamību."

Saistošo noteikumu mērķis precizēts un izteikts piedāvātajā redakcijā: "Noteikumu mērķis ir sekmēt saimniecisko darbību ēku pirmajos stāvos Rīgas vēsturiskajā centrā un tā aizsardzības zonā, veicinot ekonomisko aktivitāti, jaunu uzņēmumu veidošanos un esošās uzņēmējdarbības attīstību un izaugsmi, uzlabojot pakalpojumu pieejamību."

9. Lūdzam precizēt, vai gadījumā, ja viens uzņēmums ir vienu telpu nomnieks un citu telpu īpašnieks, vai šis uzņēmums var pretendēt uz atbalstu abām telpām ar atšķirīgu intensitāti? Ja viens komersants ir nomnieks īpašumiem dažādās adresēs, vai atbalsts attiecas uz katru adresi atsevišķi?

Izmaiņas nav nepieciešamas, jo esošā saistošo noteikumu redakcija neizslēdz šādu iespēju. Iesniedzējs informēts elektroniski.

10. Lūdzam skaidrot saistošo noteikumu 5.4. punktu. Proti, vai izkārtnes, vai pašreklāmas vietas uz ēku sienas var būt arī digitālas un arī tam var izmantot atbalstu?

Kā norādīts paskaidrojuma raksta 1. sadaļā, 2024. gada 11. maijā stājās spēkā Rīgas domes 2023. gada 31. maija saistošie noteikumi Nr. RD-23-201-sn "Par reklāmas, reklāmas objektu un citu informatīvo materiālu izvietošanas un afišu stabu un stendu izmantošanas kārtību Rīgā", ar kuriem tika noteikts, ka Rīgas vēsturiskajā centrā izkārtnēs atļauts izvietot tikai telpiskus burtus un logotipus bez fona pamatnes vai ar fona pamatni bez tonējuma vai fasādes tonī (izņemot Vecpilsētu), vai materiālā atveidotus burtus, vai uz fasādes krāsotus burtus. Šī nosacījuma ieviešanai noteikts pārejas periods līdz 2028. gada 1. janvārim. Ņemot vērā minēto, lai atbalstītu uzņēmējus, pašvaldība atbalsta programmā ir iekļāvusi izkārtņu maiņu vai jaunas izkārtnes izvietošanu pirmā stāva līmenī RVC AZ atbilstoši 2023. gada 31. maija saistošo noteikumu Nr. RD-23-201-sn prasībām. Ņemot vērā minēto, atbalsts neattiecas uz digitālajām izkārtnēm.

11. Esmu saimnieciskās darbības veicēja. Vēlos iznomāt telpas, kur varētu atvērt nelielu veikaliņu un vadīt radošās nodarbības, bet nav atrodama informācija par telpu pieejamību. Kur varētu meklēt?

Pieņemts zināšanai, informācija par pieejamajām telpām sniegta elektroniski.

12. Šī ir ļoti laba iniciatīva. Tikai, kad tas darbosies?

Pieņemts zināšanai. Programma sāks darboties pēc saistošo noteikumu pieņemšanas un publicēšanas "Latvijas Vēstnesī".

13. Priekšlikumu atbalstu, jo tas būtu stimuls realizēt savas ambīcijas un izveidot kafejnīcu.

Pieņemts zināšanai.

 

1 Rīgas attīstības programma 2022.–2027. gadam – https://www.rdpad.lv/wp-content/uploads/2022/07/AP2027_Programma_Apstiprinata_1284.pdf

2 Rīgas attīstības programma 2022.–2027. gadam – https://www.rdpad.lv/wp-content/uploads/2022/07/AP2027_Programma_Apstiprinata_1284.pdf

Rīgas domes priekšsēdētājs V. Ķirsis
 
Tiesību akta pase
Nosaukums: Par pašvaldības atbalstu telpu lietotājiem ēku pirmajos stāvos Statuss:
Spēkā esošs
spēkā esošs
Izdevējs: Rīgas dome Veids: saistošie noteikumi Numurs: RD-25-329-snPieņemts: 26.03.2025.Stājas spēkā: 01.04.2025.Publicēts: Latvijas Vēstnesis, 63, 31.03.2025. OP numurs: 2025/63.9
Saistītie dokumenti
  • Izdoti saskaņā ar
  • Citi saistītie dokumenti
359586
01.04.2025
424
0
  • X
  • Facebook
  • Draugiem.lv
 
0
Šajā vietnē oficiālais izdevējs
"Latvijas Vēstnesis" nodrošina tiesību aktu
sistematizācijas funkciju.

Sistematizēti tiesību akti ir informatīvi. Pretrunu gadījumā vadās pēc oficiālās publikācijas.
Par Likumi.lv
Aktualitātes
Noderīgas saites
Atsauksmēm
Kontakti
Mobilā versija
Lietošanas noteikumi
Privātuma politika
Sīkdatnes
Latvijas Vēstnesis "Ikvienam ir tiesības zināt savas tiesības."
Latvijas Republikas Satversmes 90. pants
© Oficiālais izdevējs "Latvijas Vēstnesis"