Teksta versija
LATVIJAS REPUBLIKAS TIESĪBU AKTI
uz sākumu
Izvērstā meklēšana
Autorizēties savā kontā

Kādēļ autorizēties vai reģistrēties?
 
Cēsu novada domes saistošie noteikumi Nr. 6

Cēsīs 2025. gada 13. martā
Cēsu novada pašvaldības iedzīvotāju padomju nolikums
Apstiprināts ar Cēsu novada domes
13.03.2025. lēmumu Nr. 76

Izdoti saskaņā ar Pašvaldību likuma
58. panta piekto un sesto daļu
I. Vispārīgie jautājumi

1. Saistošie noteikumi (turpmāk – Nolikums) nosaka Cēsu novada pašvaldības (turpmāk – Pašvaldība) iedzīvotāju padomju (turpmāk – Padome) izveidošanas un darbības nosacījumus, tostarp:

1.1. padomes kompetenci vietējās kopienas jautājumu izlemšanā papildus likumā noteiktajam;

1.2. padomes darbības teritoriju;

1.3. padomes locekļu skaitu un kandidātu izvirzīšanas kārtību;

1.4. padomes locekļu ievēlēšanas kārtību;

1.5. padomes darbības termiņu;

1.6. padomes darba organizāciju;

1.7. kārtību, kādā pašvaldības institūcijas izskata iedzīvotāju padomes iesniegumus.

2. Padome ir konsultatīva institūcija, kas sastāv no Padomes darbības teritorijas iedzīvotājiem.

3. Padomes izveidošanas mērķis ir nodrošināt vietējo kopienu iedzīvotāju interešu pārstāvību un pašvaldības teritorijas attīstību, veicinot iedzīvotāju savstarpējo sadarbību un saskaņotu rīcību kopējam labumam.

4. Pašvaldībā, atbilstoši teritoriālajam iedalījumam un proporcionāli iedzīvotāju skaitam tiek izveidotas šādas padomes ar šādu padomes locekļu skaitu:

4.1. Cēsu pilsētas iedzīvotāju padomē 9 locekļi;

4.2. Līgatnes pilsētas iedzīvotāju padomē 7 locekļi

4.3. Amatas pagasta iedzīvotāju padomē 5 locekļi;

4.4. Drabešu pagasta iedzīvotāju padomē 7 locekļi;

4.5. Dzērbenes pagasta iedzīvotāju padomē 5 locekļi;

4.6. Inešu pagasta iedzīvotāju padomē 5 locekļi;

4.7. Jaunpiebalgas pagasta iedzīvotāju padomē 7 locekļi;

4.8. Kaives pagasta iedzīvotāju padomē 5 locekļi;

4.9. Liepas pagasta iedzīvotāju padomē 7 locekļi;

4.10. Līgatnes pagasta iedzīvotāju padomē 7 locekļi;

4.11. Mārsnēnu pagasta iedzīvotāju padomē 5 locekļi;

4.12. Nītaures pagasta iedzīvotāju padomē 5 locekļi;

4.13. Priekuļu pagasta iedzīvotāju padomē 7 locekļi;

4.14. Raiskuma pagasta iedzīvotāju padomē 7 locekļi;

4.15. Skujenes pagasta iedzīvotāju padomē 5 locekļi;

4.16. Stalbes pagasta iedzīvotāju padomē 7 locekļi;

4.17. Straupes pagasta iedzīvotāju padomē 7 locekļi;

4.18. Taurenes pagasta iedzīvotāju padomē 5 locekļi:

4.19. Vaives pagasta iedzīvotāju padomē 7 locekļi;

4.20. Vecpiebalgas pagasta iedzīvotāju padomē 7 locekļi;

4.21. Veselavas pagasta iedzīvotāju padomē 5 locekļi;

4.22. Zaubes pagasta iedzīvotāju padomē 5 locekļi;

4.23. Zosēnu pagasta iedzīvotāju padomē 5 locekļi.

5. Nolikuma 4. punktā norādītās Padomes darbojas attiecīgajā Pašvaldības administratīvajā teritorijā.

II. Padomes uzdevumi, tiesības un pienākumi

6. Padome, atbilstoši tās darbības teritorijai, nodrošina tās iedzīvotāju interešu pārstāvību Pašvaldībā šādos jautājumos:

6.1. Pašvaldības administratīvās teritorijas labiekārtošana un sanitārā tīrība (publiskai lietošanai paredzēto teritoriju apgaismošana un uzturēšana; parku, skvēru un zaļo zonu ierīkošana un uzturēšana; pretplūdu pasākumi; kapsētu un beigto dzīvnieku apbedīšanas vietu izveidošana un uzturēšana), kā arī noteikt teritorijas un būvju uzturēšanas prasību noteikšana, ciktāl tā saistīta ar sabiedrības drošību, sanitārās tīrības uzturēšanu un pilsētvides ainavas saglabāšanu;

6.2. iedzīvotājiem sniedzamais kultūras piedāvājums un iespējas piedalīties kultūras dzīvē, Pašvaldības administratīvajā teritorijā esošā kultūras mantojuma saglabāšana un atbalsts kultūras norisēm;

6.3. saimnieciskās darbības sekmēšana un atbalsta sniegšana saimnieciskai darbībai;

6.4. Cēsu novada un pārstāvētā pagasta tēla, iedzīvotāju pašapziņas un lepnuma par savu novadu veidošana;

6.5. nozīmīgi attīstības projekti;

6.6. citi jautājumi, kas svarīgi iedzīvotājiem.

7. Padomei, pildot uzdevumus, ir šādi pienākumi:

7.1. apzināt vietējo iedzīvotāju vajadzības;

7.2. izskatīt vietējo iedzīvotāju ierosinājumus;

7.3. rakstiska ziņojuma veidā informēt pašvaldību par iedzīvotāju vajadzībām un ierosinājumiem, nosakot veicamo darbu prioritātes;

7.4. informēt un skaidrot pagasta/pilsētas iedzīvotājiem par pašvaldībai iesniegtajiem priekšlikumiem un pieņemtajiem lēmumiem;

7.5. Reizi gadā sniegt pārskatu par Padomes darbu, ko publicē tīmekļa vietnes www.cesunovads.lv sadaļā "Sabiedrības līdzdalība" --> "Iedzīvotāju padomes".

8. Padomei ir šādas tiesības:

8.1. sagatavot lēmumu projektus izskatīšanai domē par tās kompetencē minētajiem jautājumiem;

8.2. sniegt domei viedokli pēc tās pieprasījuma;

8.3. pieaicināt dalībai Padomes sēdē pašvaldības attiecīgās teritorijas apvienību pārvaldes vadītāju, domes deputātus un Pašvaldības Centrālas administrācijas pārvalžu un iestāžu vadītājus, nevalstisko organizāciju, komercsabiedrību un iedzīvotāju pārstāvjus;

8.4. pieprasīt un saņemt no Pašvaldības informāciju, kas saistīta ar Nolikuma 6. punktā minēto vietējās kopienas jautājumu izlemšanu;

8.5. novērotāja statusā piedalīties līdzdalības budžeta projektu atlases komisijas sēdēs;

8.6. sadarboties ar citām Cēsu novada iedzīvotāju padomēm;

8.7. iniciēt un/vai uzrakstīt projektu kādā konkursā, pašvaldībai izvērtējot tā virzīšanu pašvaldības vārdā.

III. Padomes izveides kārtība un darbības termiņš

9. Par Padomes locekli var būt 16 gadu vecumu sasniedzis Latvijas vai Eiropas savienības pilsonis, kurš ir reģistrēts Fizisko personu reģistrā. Par Padomes locekli nav atļauts būt domes deputātam, pašvaldības izpilddirektoram un viņa vietniekam. Padomi ir tiesīgas vēlēt attiecīgajā administratīvi teritoriālajā vienībā (pilsētā vai pagastā) deklarētas fiziskās personas, kuras sasniegušas 16 gadu vecumu un ir Latvijas Republikas pilsoņi vai tādi Eiropas Savienības pilsoņi, kuri nav Latvijas Republikas pilsoņi, bet ir reģistrēti Fizisko personu reģistrā, kā arī persona, kurai pieder īpašums norādītajā administratīvajā teritorijā vai ir nodarbināts norādītajā administratīvajā teritorijā.

10. Padomes izveidi uzsāk, ja ierosinājumu izveidot šādu Padomi pašvaldībā iesniedz vismaz:

10.1. 25 (divdesmit pieci) attiecīgās teritoriālās vienības iedzīvotāji, ja kopējais attiecīgās teritoriālās vienības iedzīvotāju skaits nepārsniedz 1000 iedzīvotājus;

10.2. 50 (piecdesmit) attiecīgās teritoriālās vienības iedzīvotāji, ja kopējais attiecīgās teritoriālās vienības iedzīvotāju skaits pārsniedz 1000 iedzīvotājus.

11. Pašvaldība izsludina pieteikšanos Padomes locekļu amata vietām atbilstoši 4. punkta kandidātu skaita teritoriālam iedalījumam. Informāciju par pieteikšanos publicē Cēsu novada pašvaldības mājas lapu aktualitātēs, oficiālajos sociālo tīklu kontos, kā arī tīmekļa vietnes www.cesunovads.lv sadaļā "Sabiedrības līdzdalība" --> "Iedzīvotāju padomes" un izdevumā "Cēsu Novada Vēstis".

12. Paziņojumā norāda Padomes locekļu kandidātu pieteikuma iesniegšanas termiņu, kas nav īsāks par 21 dienu no pieteikšanās paziņojuma publicēšanas dienas.

13. Ikvienam iedzīvotājam, kas atbilst Nolikuma 9. punktā noteiktajām prasībām, ir tiesības pieteikt savu kandidatūru Padomes locekļa amatam, iesniedzot pieteikumu Pašvaldības paziņojumā noteiktajā kārtībā.

14. Kandidātus Padomes locekļa amatam var izvirzīt arī attiecīgā administratīvi teritoriālajā vienībā deklarēts iedzīvotājs, iesniedzot ar Padomes locekļa kandidātu rakstveidā saskaņotu pieteikumu Pašvaldības paziņojumā noteiktajā kārtībā.

15. Ja noteiktajā termiņā pieteikušos kandidātu skaits ir mazāks nekā Padomē ievēlējamo locekļu skaits, Pašvaldība pagarina pieteikšanās termiņu vēl par 21 dienu, par to publicējot paziņojumu atbilstoši 11. punktā noteiktajam.

16. Ja, pēc atkārtota termiņa noteikšanas nav saņemts pietiekams pieteikumu skaits, Padomes izveidošanu atliek, līdz tiek saņemts vismaz 25 (divdesmit piecu) iedzīvotāju ierosinājums atkārtotai kandidātu izvirzīšanas uzsākšanai.

17. Pašvaldība organizē balsošanu par Padomes kandidātiem, ievietojot paziņojumu Pašvaldības tīmekļa vietnē www.cesunovads.lv un izdevumā "Cēsu Novada Vēstis" Padomes locekļu kandidātu sarakstu, norādot termiņu, kurā notiek balsošana un informāciju, kādā veidā balsojums iesniedzams. Balsošanas termiņš ir ne mazāks kā divas nedēļas.

18. Balsošanas termiņā Padomes locekļa kandidāts nav tiesīgs izmantot Pašvaldības resursus publicitātes veicināšanai. Klātienes balsošana notiek attiecīgās Cēsu novada administratīvās teritorijas klientu apkalpošanas centros vai Pašvaldības paziņojumā norādītajās vietās un laikos.

19. Kandidātu pieteikumu veidlapu un balsu apkopošanu veic ar Cēsu novada pašvaldības izpilddirektora rīkojumu izveidota balsu skaitīšanas komisija.

20. Padomē tiek ievēlēti tie kandidāti, kuri balsošanā saņēmuši lielāko balsu skaitu. Ja par diviem vai vairākiem kandidātiem nodots vienāds balsu skaits, viņi sarindojami kandidāta pieteikuma iesniegšanas secībā. Pašvaldība tīmekļa vietnē www.cesunovads.lv sadaļas "Sabiedrība" apakšsadaļā "Sabiedrības līdzdalība" un oficiālajā izdevumā "Cēsu Novada Vēstis" publicējot apkopotu informāciju par to, cik balsis saņēmis katrs kandidāts.

21. Ja ievēlētā Padomes locekļa pilnvaras tiek izbeigtas pirms pilnvaru termiņa beigām, attiecīgā Iedzīvotāju padomes locekļa vietā līdz attiecīgā pilnvaru termiņa beigām stājas nākamais balsošanā lielāko skaitu saņēmušais kandidāts.

22. Padomes pilnvaru termiņš ir 3 (trīs) gadi.

IV. Padomes darba organizācija

23. No Padomes locekļiem tiek ievēlēts Padomes priekšsēdētājs, priekšsēdētāja vietnieks un sekretārs.

24. Padomes locekļu darbs nav algots.

25. Padomi vada tās priekšsēdētājs vai viņa prombūtnē – priekšsēdētāja vietnieks.

26. Padomes sēdes notiek pēc nepieciešamības, taču ne retāk kā reizi ceturksnī. Padomes sēdes sasauc Padomes priekšsēdētājs, ja to pieprasa Padomes loceklis vai Padomei ir jāsagatavo lēmuma projekts izskatīšanai domē.

27. Padomes gaitu protokolē Padomes sekretārs un to paraksta Padomes priekšsēdētājs. Protokolu oriģinālu glabāšanu nodrošina attiecīgās administratīvās teritorijas pārvalde, Cēsu pilsētai – Centrālā administrācija.

28. Padome ir lemttiesīga, ja Padomes sēdē piedalās vairāk par pusi no Padomes locekļiem.

29. Padomes lēmumiem ir ieteikuma raksturs un tie tiek pieņemti Padomes locekļiem atklāti balsojot.

30. Padomes lēmumi tiek pieņemti, Padomes locekļiem atklāti balsojot. Ja balsu skaits ir vienāds, noteicošā ir Padomes priekšsēdētāja balss.

31. Padomes sēdes ir atklātas un tajās ir tiesības piedalīties ikvienam attiecīgās teritorijas iedzīvotājam. Uz Padomes sēdēm var tikt aicināts Pašvaldības attiecīgās teritorijas apvienības pārvaldes vadītājs, domes deputāti un Pašvaldības Centrālas administrācijas pārvalžu un iestāžu vadītāji, nevalstisko organizāciju, komercsabiedrību un iedzīvotāju pārstāvji. Padomes sēdes var notikt attālināti, izmantojot tiešsaistes videokonferences sarunu rīku. Padomes locekli var atbrīvot no pienākumu pildīšanas Padomē gadījumos, ja Padomes loceklis pats izteicis šādu vēlmi vai arī 3 (trīs) reizes pēc kārtas nav piedalījies Padomes sēdēs bez attaisnojoša iemesla. Par Padomes locekļa atbrīvošanu lēmumu pieņem Padome.

32. Ja Padomes priekšsēdētājs nepilda savus pienākumus, Padome var atbrīvot tās priekšsēdētāju no priekšsēdētāja pienākumu pildīšanas, ja par to nobalso vairāk nekā puse no Padomes locekļiem.

33. Padomes loceklis, pildot Padomes locekļa amata pienākumus, darbojas attiecīgās teritorijas iedzīvotāju interesēs un izvairās no interešu konflikta. Padomes loceklis atturas no dalības sēdē vai atturas no tādu lēmumu pieņemšanas, kas ietekmē vai var ietekmēt Padomes locekļa, tā radinieka, tam piederoša uzņēmuma personiskās vai mantiskās intereses.

34. Ja Padomes loceklis pieļāvis interešu konflikta situāciju, Padomei ir tiesības lemt par Padomes locekļa pilnvaru izbeigšanu.

V. Padomes darbības nodrošinājums

35. Padomes sēžu organizēšanai Padome izmanto Pašvaldības īpašumā esošās telpas, iekārtas un aprīkojumu, iepriekš to saskaņojot ar attiecīgās administratīvās teritorijas pārvaldi.

36. Informācija par plānoto Padomes sēdi tiek ievietota Pašvaldības tīmekļa vietnē vismaz 5 (piecas) darba dienas pirms Iedzīvotāju padomes sēdes, norādot Padomes sēdes norises vietu un izskatāmos jautājumus.

37. Padomes priekšsēdētāja parakstīta protokola, ar Padomes sēdē izskatītajiem jautājumiem un pieņemtajiem lēmumiem, atvasinājumu, Padomes sekretārs nosūta Pašvaldības Centrālās administrācijas Komunikācijas un klientu servisa pārvaldei uz e-pastu: dome@cesunovads.lv ievietošanai Pašvaldības tīmekļa vietnes www.cesunovads.lv sadaļā "Sabiedrības līdzdalība" --> "Iedzīvotāju padomes" bet Protokola oriģinālu nodod glabāšanā attiecīgās administratīvās teritorijas pārvaldē.

VI. Sadarbība ar Pašvaldības domi

38. Pašvaldības domes priekšsēdētājs un deputāti ne retāk kā reizi gadā tiekas ar Padomju priekšsēdētājiem, lai apspriestu ar Padomju darbību saistītus jautājumus.

39. Ja pašvaldības administrācija organizē tikšanos ar iedzīvotājiem, pirms tam pēc nepieciešamības tiek organizēta tikšanās ar attiecīgās administratīvās teritorijas padomi, lai apspriestu ar attiecīgās teritorijas Padomes darbību saistītus jautājumus.

40. Pašvaldībai ir pienākums 30 dienu laikā izskatīt iesniegumus (tai skaitā lēmumprojektus), ko iesniegusi Padome, un lemt par iesnieguma (arī lēmumprojekta) turpmāko virzību, nosakot par to atbildīgo Pašvaldības institūciju.

41. Iedzīvotāju padomes locekļiem, pārstāvot Padomi, ir tiesības piedalīties Pašvaldības domes sēdēs un komiteju sēdēs ar padomdevēja tiesībām.

Cēsu novada domes priekšsēdētāja vietniece I. Suija-Markova
Cēsu novada domes 2025. gada 13. marta saistošo noteikumu Nr. 6 "Cēsu novada pašvaldības iedzīvotāju padomju nolikums"
paskaidrojuma raksts
Paskaidrojuma raksta sadaļaNorādāmā informācija
1. Mērķis un nepieciešamības pamatojums1.1. 2023. gada 1. janvārī spēkā ir stājies Pašvaldību likums, kura 58. pants paredz pašvaldībām iespēju izveidot iedzīvotāju padomes – konsultatīvas pašvaldības institūcijas. 

1.2. Pašvaldību likuma 58. panta sestā daļa nosaka, ka dome izdod padomes nolikumu – saistošos noteikumus, kuros nosaka padomes izveidošanas un darbības nosacījumus.

1.3. Saistošo noteikumu izdošanas mērķis ir noteikt Cēsu novada pašvaldības (turpmāk – Pašvaldība) iedzīvotāju padomes (turpmāk – Iedzīvotāju padomes) izveidošanas un darbības nosacījumus, ieskaitot darbības uzdevumus, tiesības, pienākumus un darba organizāciju, lai veicinātu sabiedrības iesaisti Pašvaldības darbā.

1.4. Pašvaldības teritoriālā iedalījuma vienību iedzīvotāju padomes tiek paredzētas šādās teritoriālajās vienībās un ar šādu locekļu skaitu:

1.4.1. Cēsu pilsētas iedzīvotāju padomē 9 locekļi;

1.4.2. Līgatnes pilsētas iedzīvotāju padomē 7 locekļi

1.4.3. Amatas pagasta iedzīvotāju padomē 5 locekļi;

1.4.4. Drabešu pagasta iedzīvotāju padomē 7 locekļi;

1.4.5. Dzērbenes pagasta iedzīvotāju padomē 5 locekļi:

1.4.6. Inešu pagasta iedzīvotāju padomē 5 locekļi;

1.4.7. Jaunpiebalgas pagasta iedzīvotāju padomē 7 locekļi;

1.4.8. Kaives pagasta iedzīvotāju padomē 5 locekļi;

1.4.9. Liepas pagasta iedzīvotāju padomē 7 locekļi;

1.4.10. Līgatnes pagasta iedzīvotāju padomē 7 locekļi;

1.4.11. Mārsnēnu pagasta iedzīvotāju padomē 5 locekļi;

1.4.12. Nītaures pagasta iedzīvotāju padomē 5 locekļi;

1.4.13. Priekuļu pagasta iedzīvotāju padomē 7 locekļi;

1.4.14. Raiskuma pagasta iedzīvotāju padomē 7 locekļi;

1.4.15. Skujenes pagasta iedzīvotāju padomē 5 locekļi;

1.4.16. Stalbes pagasta iedzīvotāju padomē 7 locekļi;

1.4.17. Straupes pagasta iedzīvotāju padomē 7 locekļi;

1.4.18. Taurenes pagasta iedzīvotāju padomē 5 locekļi:

1.4.19. Vaives pagasta iedzīvotāju padomē 7 locekļi;

1.4.20. Vecpiebalgas pagasta iedzīvotāju padomē 7 locekļi;

1.4.21. Veselavas pagasta iedzīvotāju padomē 5 locekļi;

1.4.22. Zaubes pagasta iedzīvotāju padomē 5 locekļi;

1.4.23. Zosēnu pagasta iedzīvotāju padomē 5 locekļi.

1.4.24. Padomē ievēlējamo locekļu skaits noteikts atbilstoši iedzīvotāju skaitam, kāds padomes darbības teritorijā reģistrēts Fizisko personu reģistrā:

1.4.25. līdz 1000 iedzīvotāju – pieci locekļi;

1.4.26. no 1001 līdz 5000 iedzīvotāju – septiņi locekļi;

1.4.27. no 5000 iedzīvotāju – deviņi locekļi.

2. Fiskālā ietekme uz pašvaldības budžetu2.1. Saistošie noteikumi būtiski neietekmē Pašvaldības budžetu.

2.2. Padomes locekļu darbs nav algots, darbiniekiem nav paredzēts papildus atalgojums arī Iedzīvotāju padomes vēlēšanu organizēšanu.

2.3. Padomes sēžu organizēšanai padome izmantos pašvaldības īpašumā esošas telpas, iekārtas un aprīkojumu, iepriekš to saskaņojot ar Pašvaldības Centrālo administrāciju vai apvienību pārvaldēm.

2.4. Saistošo noteikumu izpildei tiek izmantoti pašvaldības rīcībā esošie resursi un netiek radītas papildu izmaksas.

3. Sociālā ietekme, ietekme uz vidi, iedzīvotāju veselību, uzņēmējdarbības vidi pašvaldības teritorijā, kā arī plānotā regulējuma ietekme uz konkurenciIedzīvotāju padomes veicinās sabiedrības līdzdalību lēmumu pieņemšanā, sekmējot aktīvāku un atbildīgāku pilsonisko sabiedrību.

Padomju darbs var veicināt ilgtspējīgus risinājumus pašvaldības attīstībā, sekmējot zaļās iniciatīvas, infrastruktūras uzlabojumus, uzņēmējdarbības vides uzlabojumus.

4. Ietekme uz administratīvajām procedūrām un to izmaksāmPapildus administratīvās procedūras un to izmaksas nav paredzētas. Pašvaldība par saviem līdzekļiem organizē padomes locekļu vēlēšanas un nodrošina padomes locekļus ar darbam nepieciešamajām telpām, iekārtām un aprīkojumu.
5. Ietekme uz pašvaldības funkcijām un cilvēkresursiemSaistošie noteikumi izstrādāti Pašvaldību likuma 4. panta pirmās daļas 2., 5. un 12. punktā noteikto pašvaldības funkciju izpildei padomes darbības teritorijas iedzīvotāju interesēs;

Saistošie noteikumi tiks īstenoti neveidojot jaunas darba vietas.

6. Informācija par izpildes nodrošināšanuSaistošo noteikumu izpildi nodrošinās Pašvaldības Centrālā administrācija
7. Prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem, ko sniedz mērķa sasniegšanaSaistošie noteikumi prasību un izmaksu ziņā ir atbilstoši mērķa (sabiedrības iesaistes veicināšanai) sasniegšanai
8. Informācija par veiktām konsultācijām ar privātpersonām un institūcijām8.1. Saistošo noteikumu projekts publicēts pašvaldības oficiālajā tīmekļvietnē www..cesis.lv sabiedrības viedokļa noskaidrošanai, paredzot termiņu viedokļu sniegšanai līdz 3. februārim.

8.2. Paskaidrojuma raksta 18.1. punktā norādītajā termiņā saņemti 29 priekšlikumi e-pastā un trīs iesniegumi ar priekšlikumiem saistošo noteikumu pilnveidošanai:

8.3. fiziska personas 02.02.2025. iesniegums (Pašvaldībā reģistrēts ar
Nr. 6.2-20/2025/987), kurā ierosināti šādi Nolikuma grozījumi un papildinājumi:

8.3.1. precizēt Projekta struktūru, apvienojot 4. un 10. punktu, lai saistošo noteikumu projektu padarītu nedaudz kompaktāku.

8.3.2. iekļaut skaidrojumu, uz kā pamata tiek paredzēts iedzīvotāju padomju locekļu skaits atbilstoši teritoriālajam iedalījumam un proporcionāli iedzīvotāju skaitam;

8.3.3. precizēt 14. punktu, paredzot, ka pieteikumā pēc pašdeklarācijas principa ir jānorāda kandidāta iegūtās izglītības iestāde un iegūtā specialitāte, kā arī darba vieta un ieņemamais amats;

8.3.4. 39. punktā aiz vārda "deputāti" papildināt ar vārdiem "ne retāk kā";

8.3.5. 41. punktā noteikto termiņu samazināt uz 10 darba dienām.

8.4. fiziskas personas 03.02.2025. iesniegums (Pašvaldībā reģistrēts ar
Nr. 6.2-20/2025/1026), kurā ierosināti šādi Nolikuma grozījumi un papildinājumi

8.4.1. Svītrot 6.5. un 6.6. p. un tos izteikt šādā redakcijā, papildināt ar
6.7.–6.11. apakšpunktiem šādā redakcijā:

6.5. attīstības projekti un to ietekme uz iedzīvotāju dzīves apstākļiem; atsevišķu teritoriju attīstība, detālplānojumi un infrastruktūra;

6.6. iedzīvotāju sociālās, izglītības, kultūras un sporta vajadzības;

6.7. vides aizsardzība un vides ilgtspējas principu ievērošana;

6.8. pašvaldības un iedzīvotāju savstarpējā informācijas apmaiņa;

6.9. nodokļu politika Cēsu novada pašvaldībā, pašvaldības nodevas un sabiedrisko pakalpojumu cenas un tarifi;

6.10. Cēsu novada pašvaldības izdotie saistošie noteikumi;

8.4.2. Labot 8.1. punktu, izsakot to šādā redeakcijā: "8.1. Padomei ir tiesības iesniegt izskatīšanai priekšlikumus un lēmumu projektus domei par šā nolikuma 6. punktā minētajiem jautājumiem un piedalīties to izskatīšanā."

8.4.3. Svītrot 11. un izteikt to jaunā redakcijā:

"11. Padomes izveidi uzsāk Pašvaldība saskaņā ar Pašvaldību likumā noteikto pienākumu pašvaldībai noskaidrot iedzīvotāju padomes viedokli, pirms pieņemt lēmumu par izmaiņām minēto pašvaldības funkciju izpildes kārtībā, ja tās var skart padomes darbības teritorijas iedzīvotāju intereses."

8.4.4. Svītrot 12. punktu un izteikt to jaunā redakcijā: "12. Pašvaldība izsludina pieteikšanos Padomes locekļu amata vietām atbilstoši 10. punkta kandidātu skaita teritoriālajam sadalījumam, aicinājumu publicējot Cēsu novada pašvaldības timekļa vietņu aktualitātēs, oficiālajos sociālo tīklu kontos, kā arī tīmekļa vietnes www.cesunovads.lv sadaļā "Sabiedrības līdzdalība" --> "Iedzīvotāju padomes" un izdevumā "Cēsu Novada Vēstis"."

8.4.5. Labot 16. p., izsakot to šādā redakcijā: "16. Ja noteiktajā termiņā pieteikušos kandidātu skaits ir mazāks nekā Padomē ievēlējamo locekļu skaits, Pašvaldība pagarina pieteikšanās termiņu attiecīgās teritoriālās vienības padomes kandidātu vietām vēl par 21 dienu, par to publicējot paziņojumu atbilstoši 12. punktā noteiktajam."

8.4.6. Labot 17. p., izsakot to šādā redakcijā: "Ja, pēc atkārtota termiņa noteikšanas nav saņemts pietiekams pieteikumu skaits, Padomes kandidātu skaitu maina un apstiprina uz līdz šim pieteikušos kandidātu skaitu."

8.4.7. Labot 29. p. izsakot to šādā redakcijā: "29. Padome ir lemttiesīga, ja Padomes sēdē piedalās vairāk par pusi no Padomes locekļiem. Ja padomes sēdē padome nav bijusi lemttiesīga, tā izsludina atkārtotu sēdes sasaukšanu ne vēlāk kā divu nedēļu laikā. Ja atkārtotajā padomes sēdē piedalās mazāk par pusi no Padomes locekļiem, padome ir lemttiesīga.

8.5. Biedrības jauniešu organizācijas "Nītaureņi" 05.02.2025. iesniegums (Pašvaldībā reģistrēts ar Nr. 6.2-20/2025/1116), kurā ierosināts šādi Nolikuma grozījum un papildinājumi:

8.5.1. Paredzēt ikgadēju aktivitāti (konference, paplašinātā domes sēde u.c.), paredzot pašvaldības pienākumu izvērtēt savu un citu pašvaldību pieredzi un reizi gadā veikt iedzīvotāju padomju darbības efektivitātes novērtējumu.

8.5.2. Noteikumu 6. sadaļu papildināt arī ar "iedzīvotājiem sniedzamais kultūras, izglītības, sporta un jaunatnes piedāvājums". Lai neizceltu tikai kultūru, bet arī izglītību, sportu un jaunatni.

8.5.3. 8. sadaļu rosinām papildināt ar tiesībām: lūgt pašvaldības atbalstu, tostarp finansiālu, tās iespēju robežās, pienākumu izpildei. (Piemēram, varētu būt atsevišķs pašvaldības fonds iedzīvotāju padomju pienākumu nodrošināšanai.);

8.5.4. izvērtēt iespējas un ļaut padomei uzsākt darbu arī nepilnā sastāvā, nevis to atlikt;

8.5.5. paplašināt iedzīvotāju padomes ievēlēšanas modeli, apsverot elektronisko balsošanu;

8.5.6. paredzēt automātiski 1–2 vietas padomē aktīvajām NVO noteiktajā teritorijā;

8.5.7. paredzēt nolikumā mācības jaunajiem padomes locekļiem, lai nodrošinātu izpratni par pienākumiem un iespējām ietekmēt pašvaldības lēmumus.

8.5.8. nostiprināt normu, ka padomei ir tiesības iniciēt, pat uzrakstīt kādu projektu kādā projektu konkursā, pašvaldībai izvērtējot tā virzīšanu pašvaldības vārdā. Īpaši aicinot padomi, piesaistīt partnerus (NVO, uzņēmumus, fondus), lai nodrošinātu papildu finansējumu iedzīvotāju iniciatīvām;

8.5.9. paredzēt nolikumā mehānismu, ka iedzīvotājiem ir iespējama dalība vairākās padomēs, ja iedzīvotājam ir īpašums vai dzīvesvieta dažādās teritorijās;

8.5.10. paredzēt nolikumā tiesības padomēm veidot tematiskas darba grupas dažādu jautājumu risināšanai;

8.5.11. paredzēt iedzīvotāju padomju lomu pašvaldības līdzdalības budžeta konkursa procesā. Iespējams, paredzot citādāku līdzdalības veidu padomēm šajā konkursā.

8.6. uz publikācijā norādīto e-pastu saņemti sekojoši priekšlikumi:

8.6.1. ielikt iespēju padomei apstrīdēt domes lēmumu, ja pret to iebilst liela daļa apkaimes iedzīvotāji, pirms tam veicot parakstu vākšanu par šo jautājumu;

8.6.2. izvairīties no vārda "padomju";

8.6.3. Padome var ierosināt publisko apspriešanu;

8.6.4. Novērotāja statusā ar padomdevēja tiesībām piedalīties līdzdalības budžeta projektu ideju atlasē;

8.6.5. Precizēt 6.6. punktu – piedalīties pārvaldes budžeta pieprasījumu sagatavošanas un izpildes novērtējuma procesā;

8.6.6. precizēt vai izņemt 6.4. punktu;

8.6.7. papildināt 6.1. punktu ar Civilās aizsardzības jautājumiem, skolēnu pārvadājumu izvērtēšanu.

8.7. Paskaidrojuma raksta 8.3.1., 8.3.2., 8.3.4., 8.5.8., 8.5.10., 8.5.11., 8.6.2., 8.6.4. apakšpunktos norādītie ierosinājumi pilnībā vai daļēji iekļauti saistošo noteikumu projekta redakcijā;

8.8. Papildus norādām, ka 8.4.4., 8.4.5., 8.5.1., 8.5.9. apakšpunktos iekļauti ierosinājumi, kas atkārto nolikumā jau ietvertas normas, kā arī tādus priekšlikumus, kas uzskatāmi par redakcionāliem, līdz ar to atsevišķi šie priekšlikumi netiek analizēti;

8.9. Paskaidrojuma raksta 8.3.3. apakšpunktā norādītais priekšlikums nav iekļauts saistošo noteikumu projektā, ņemot vērā, ka Pašvaldību likuma 58. panta trešās daļa nosaka, ka par padomes locekli var būt fiziska persona, kas sasniegusi 16 gadu vecumu un ir Latvijas Republikas vai tāds Eiropas Savienības pilsonis, kurš nav Latvijas Republikas pilsonis, bet ir reģistrēts Fizisko personu reģistrā. Nav pamata pieprasīt ziņas par kandidāta izglītību, darba vietu, ieņemamo amatu un citiem personas datiem.

8.10. Paskaidrojuma raksta 8.3.5. apakšpunktā norādītais priekšlikums nav iekļauts saistošo noteikumu projektā, ņemot vērā, ka domes un tās komiteju darbs notiek domes sēdēs un komiteju sēdēs atbilstoši Cēsu novada pašvaldības darba reglamentam saskaņā ar apstiprinātu grafiku. Lēmumprojekta izskatīšanas cikls komitejās un domes sēdē – mēnesis.

8.11. Paskaidrojuma raksta 8.4.1., 8.5.2., 8.6.5., 8.6.7. apakšpunktos norādītais priekšlikums nav iekļauts saistošo noteikumu projektā, ņemot vērā, ka Pašvaldību likuma 58. panta otrā daļa precīzi nosaka no likuma 4. panta 2., 5. un 12. punktā noteiktajām pašvaldības funkcijām izrietošu jautājumu loku, kuri skar padomes darbības teritorijas iedzīvotāju intereses. Likumdevējs ir noteicis Padomes kompetences kodolu, taču Pašvaldības var papildināt šo sarakstu ar citiem padomei piešķiramajiem uzdevumiem, kas jau ir izdarīts.

8.12. Paskaidrojuma raksta 8.4.2. apakšpunktā norādītais priekšlikums nav iekļauts saistošo noteikumu projektā, ņemot vērā, ka piedalīšanās lēmumprojektu izskatīšanā nav papildus jānosaka, jo to jau nosaka Pašvaldību likuma 36. panta pirmās daļas 6. punkts un Cēsu novada pašvaldības darba reglamenta II nodaļa. Iedzīvotāju padomes locekļiem, pārstāvot Padomi, ir tiesības piedalīties Pašvaldības domes sēdēs un komiteju sēdēs ar padomdevēja tiesībām, to paredz Saistošo noteikumu 42. punkts.

8.13. Paskaidrojuma raksta 8.4.3. apakšpunktā norādītais priekšlikums nav iekļauts saistošo noteikumu projektā, ņemot vērā, ka Padomes vēl nav izveidotas un to viedokli nav iespējams noskaidrot.

8.14. Paskaidrojuma raksta 8.4.6. un 8.4.7. apakšpunktos norādītie priekšlikumi nav iekļauts saistošo noteikumu projektā, ņemot vērā, ka priekšlikumi nenodrošina pietiekamu konkrētās teritorijas iedzīvotāju interešu pārstāvību;

8.15. Paskaidrojuma raksta 8.5.1. apakšpunktā norādītais priekšlikuma

8.16. Paskaidrojuma raksta 8.5.3. apakšpunktā norādītais priekšlikums nav iekļauts saistošo noteikumu projektā, ņemot vērā, ka Saistošo noteikumu 36. punkts jau paredz atbalstu padomes darbības nodrošināšanai. t.i. Padomes sēžu organizēšanai Padome izmanto Pašvaldības īpašumā esošās telpas, iekārtas un aprīkojumu, iepriekš to saskaņojot ar attiecīgās administratīvās teritorijas pārvaldi;

8.17. Paskaidrojuma raksta 8.5.4. apakšpunktā norādītais priekšlikums nav iekļauts saistošo noteikumu projektā, ņemot vērā, ka tas nenodrošina pietiekamu konkrētās teritorijas iedzīvotāju pārstāvību;

8.18. Paskaidrojuma raksta 8.5.5. apakšpunktā norādītais priekšlikums nav iekļauts saistošo noteikumu projektā, ņemot vērā, ka priekšlikums prasa ievērojamu finansiālu ieguldījumu, kas šobrīd nav pieejams, kā arī valsts nepiedāvā elektroniskās balsošanas nodrošinājumu;

8.19. Paskaidrojuma raksta 8.5.6. apakšpunktā norādītais priekšlikums nav iekļauts saistošo noteikumu projektā, ņemot vērā, ka Pašvaldību likuma 58. panta sestās daļas 4. punkts nosaka padomes locekļu ievēlēšanas kārtību, paredzot iedzīvotājiem tieši balsot par padomes locekļu kandidātiem, normatīvajos aktos nav paredzēta iespēja automātiski paredzēt vietu kādam sabiedrības pārstāvim, tajā skaitā no aktīvākajām NVO;

8.20. Paskaidrojuma raksta 8.5.7. apakšpunktā norādītais priekšlikums nav iekļauts saistošo noteikumu projektā, ņemot vērā, ka to var realizēt pati Padome, konsultācijas nepieciešamības gadījumā var sniegt pašvaldības darbinieki.;

8.21. Paskaidrojuma raksta 8.6.6. apakšpunktā norādītais priekšlikums nav iekļauts saistošo noteikumu projektā, ņemot vērā, ka tas nav atbilstošs Pašvaldību likuma 58. panta mērķim.

Cēsu novada domes priekšsēdētāja vietniece I. Suija-Markova
 
Tiesību akta pase
Nosaukums: Cēsu novada pašvaldības iedzīvotāju padomju nolikums Statuss:
Spēkā esošs
spēkā esošs
Izdevējs: Cēsu novada dome Veids: saistošie noteikumi Numurs: 6Pieņemts: 13.03.2025.Stājas spēkā: 22.03.2025.Publicēts: Latvijas Vēstnesis, 57, 21.03.2025. OP numurs: 2025/57.16
Saistītie dokumenti
  • Izdoti saskaņā ar
359411
22.03.2025
424
0
  • X
  • Facebook
  • Draugiem.lv
 
0
Šajā vietnē oficiālais izdevējs
"Latvijas Vēstnesis" nodrošina tiesību aktu
sistematizācijas funkciju.

Sistematizēti tiesību akti ir informatīvi. Pretrunu gadījumā vadās pēc oficiālās publikācijas.
Par Likumi.lv
Aktualitātes
Noderīgas saites
Atsauksmēm
Kontakti
Mobilā versija
Lietošanas noteikumi
Privātuma politika
Sīkdatnes
Latvijas Vēstnesis "Ikvienam ir tiesības zināt savas tiesības."
Latvijas Republikas Satversmes 90. pants
© Oficiālais izdevējs "Latvijas Vēstnesis"