Teksta versija
LATVIJAS REPUBLIKAS TIESĪBU AKTI
uz sākumu
Izvērstā meklēšana
Autorizēties savā kontā

Kādēļ autorizēties vai reģistrēties?
 

Ādažu novada pašvaldības domes saistošie noteikumi Nr. 13/2025

Ādažos 2025. gada 27. februārī

Grozījums Ādažu novada pašvaldības domes 2023. gada 28. septembra saistošajos noteikumos Nr. 30/2023 "Par Ādažu novada pašvaldības kapsētu darbības un uzturēšanas kārtību"

APSTIPRINĀTI
ar Ādažu novada pašvaldības domes
2025. gada 27. februāra sēdes lēmumu
(prot. Nr. 5 § 32)

Izdoti saskaņā ar Pašvaldību likuma
45. panta pirmās daļas 2. punktu

Izdarīt grozījumu Ādažu novada pašvaldības domes 2023. gada 28. septembra saistošajos noteikumos Nr. 30/2023 "Par Ādažu novada pašvaldības kapsētu darbības un uzturēšanas kārtību" (Latvijas Vēstnesis, 2023., Nr. 245) un izteikt 6. pielikumu šādā jaunā redakcijā:

"6. pielikums
Ādažu novada pašvaldības domes 2023. gada 28. septembra
saistošajiem noteikumiem Nr. 30/2023

Kapavietu izmēri

Zārkiem:

Kapavieta

Platums (m)

Garums (m)

Laukums (m2)

Vienvietīga

1,50

3,00

4,50

Divvietīga

3,00

3,00

9,00

Trīsvietīga

4,00

3,00

12,00

Četrvietīga

5,00

3,00

15,00

Pelnu urnām:

Kapavieta

Platums (m)

Garums (m)

Laukums (m2)

Viena kapavieta četru pelnu urnu apglabāšanai

1,0

1,0

1.0

Vienas pelnu urnas apglabāšanas vieta

0,50

0,50

0,25

".

Ādažu novada pašvaldības domes priekšsēdētāja K. Miķelsone

 

Paskaidrojuma raksts
Ādažu novada pašvaldības domes 2025. gada 27. februāra saistošajiem noteikumiem Nr. 13/2025 "Grozījums Ādažu novada pašvaldības domes 2023. gada 28. septembra saistošajos noteikumos Nr. 30/2023 "Par Ādažu novada pašvaldības kapsētu darbības un uzturēšanas kārtību""

Paskaidrojuma raksta sadaļas un norādāmā informācija

1. Mērķis un nepieciešamības pamatojums

1.1. Ādažu novada pašvaldības domes 2023. gada 28. septembra saistošie noteikumi Nr. 30/2023 "Par Ādažu novada pašvaldības kapsētu darbības un uzturēšanas kārtību" (turpmāk - Noteikumi) nosaka vienotu kārtību, kādā tiek organizēta Ādažu novada pašvaldības kapsētu uzturēšana, izmantošana un apsaimniekošana, kapavietu piešķiršanas kārtību, prasības to uzturēšanai, kapliču izmantošanas kārtību, kā arī administratīvo atbildību par Noteikumu neievērošanu.

1.2. Saskaņā ar Pašvaldību likuma 4. panta pirmās daļas 2. punktu, pašvaldības autonomā funkcija ir gādāt par pašvaldības administratīvās teritorijas labiekārtošanu un sanitāro tīrību, kā arī noteikt teritoriju un būvju uzturēšanas prasības, ciktāl tas saistīts ar sabiedrisko drošību, sanitārās tīrības uzturēšanu un pilsētvides ainavas saglabāšanu. Atbilstoši Pašvaldības likuma 4. panta trešajai daļai autonomo funkciju izpildi atbilstoši savai kompetencei organizē un par to atbild pašvaldība.

1.3. Ar Noteikumu grozījumiem tiek precizēts 6. pielikums "Kapavietu izmēri", jo veicot apbedīšanu divvietīgajās un trīsvietīgajās kapu vietās fiziski nav iespējas iekļauties atvēlētajā kapu vietas izmērā dažādu zārku izmēru dēļ.

2. Fiskālā ietekme uz pašvaldības budžetu

2.1. Noteikumu grozījumi precizē kapavietu izmērus un tiem nav ietekmes uz pašvaldības budžetu.

2.2. Budžeta pozīcijas pašvaldībai netiks ietekmētas, jo nav nepieciešama jaunu institūciju vai darba vietu izveide vai esošo institūciju kompetences paplašināšanu, lai nodrošinātu Noteikumu izpildi.

3. Sociālā ietekme, ietekme uz vidi, iedzīvotāju veselību, uzņēmējdarbības vidi pašvaldības teritorijā, kā arī uz konkurenci

3.1. Sociālā ietekme - paredzama tieša ietekme, jo kapsētu apsaimniekošana un kapavietu kopšanas kultūra ir saistāma ar cilvēku dzīvesveidu, kultūru un sabiedrību kopumā. Noteikumi pozitīvi ietekmēs mērķgrupu, kas izmanto Noteikumos noteiktos pakalpojumus.

3.2. Ietekme uz vidi - noteikumiem nav ietekme uz vidi.

3.3. Noteikumi neatstās ietekmi uz iedzīvotāju veselību.

3.4. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi pašvaldības teritorijā - Noteikumu grozījumi neierobežo uzņēmējdarbības aktivitātes un komersantu, kas sniedz apbedīšanas pakalpojumus, konkurētspēju, Noteikumos noteiktā kārtība nodrošinās apbedīšanas pakalpojumu sniedzējiem vienlīdzīgas tiesības un iespējas, uzlabos specifisko pakalpojumu pieejamību.

3.5. Ietekme uz konkurenci - nav ietekmes uz konkurenci.

4. Ietekme uz administratīvajām procedūrām un to izmaksām

4.1. Institūcijas un amatpersonas, pie kuriem persona var vērsties Noteikumu piemērošanā, ir kapsētas apsaimniekotājs - pašvaldības aģentūra "Carnikavas komunālserviss", kapsētas pārzinis, Kapavietu komisija un Ādažu novada pašvaldības policija.

4.2. Noteikumu grozījumu projekts neskar administratīvās procedūras un nemaina privātpersonām veicamās darbības līdzšinējo kārtību.

4.3. Ādažu novada pašvaldības policija veic Noteikumu ievērošanas kontroli un administratīvā pārkāpuma procesu par pārkāpumu līdz administratīvā pārkāpuma lietas izskatīšanai.

4.4. Administratīvā pārkāpuma lietas izskata Ādažu novada pašvaldības Administratīvā komisija.

4.5. Paredzētās administratīvo procedūru izmaksas - nav paredzētas.

5. Ietekme uz pašvaldības funkcijām un cilvēkresursiem

5.1. Noteikumu grozījumu izpildei nav nepieciešams veidot pašvaldības jaunas institūcijas, darba vietas vai paplašināt esošo institūciju kompetenci.

5.2. Noteikumu grozījumi izstrādāti, lai īstenotu pašvaldības autonomo funkciju, kas uzliek pienākumu gādāt par pašvaldības administratīvās teritorijas labiekārtošanu un sanitāro tīrību (publiskai lietošanai paredzēto teritoriju apgaismošana un uzturēšana; parku, skvēru un zaļo zonu ierīkošana un uzturēšana; pretplūdu pasākumi; kapsētu un beigto dzīvnieku apbedīšanas vietu izveidošana un uzturēšana), kā arī noteikt teritoriju un būvju uzturēšanas prasības, ciktāl tas saistīts ar sabiedrisko drošību, sanitārās tīrības uzturēšanu un pilsētvides ainavas saglabāšanu.

6. Informācija par izpildes nodrošināšanu

6.1. Pašvaldības cilvēkresursi, kas tiek iesaistīti Noteikumu īstenošanā, ir Ādažu Valsts un pašvaldības vienotā klientu apkalpošanas centra un Aģentūras darbinieki (pieņemot iesniegumus), Kapsētas pārzinis un Kapavietu komisija (pieņemot un izvērtējot iesniegumu atbilstību un pieņemot lēmumu) un Grāmatvedības nodaļas darbinieki (iekasējot maksu par pakalpojumiem). Lēmuma apstrīdēšanas gadījumā - Administratīvo aktu strīdus komisija, kuras sastāvā ir deputāti, izpilddirektors un juristi. Ādažu novada pašvaldības policija veic Noteikumu ievērošanas kontroli un administratīvā pārkāpuma procesu par pārkāpumu līdz administratīvā pārkāpuma lietas izskatīšanai. Administratīvā pārkāpuma lietas izskata Ādažu novada pašvaldības Administratīvā komisija.

6.2. Saistībā ar Noteikumu grozījumiem, nav paredzēta jaunu institūciju izveide vai esošo likvidācija, reorganizācija. Izpildei nepieciešami resursi tiek paredzēti pašvaldības budžeta ietvaros.

7. Prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem, ko sniedz mērķa sasniegšana

7.1. Noteikumu grozījumi ir atbilstoši iecerētā mērķa sasniegšanas nodrošināšanai un paredz tikai to, kas ir vajadzīgs minētā mērķa sasniegšanai, pašvaldības autonomās funkcijas izpildei. Mērķa sasniegšanai nosakot samērīgas prasības kapsētu apsaimniekošanai, uzturēšanai un lietošanai, kā arī samērīgu atbildību par saistošo noteikumu neievērošanu.

7.2. Pašvaldības izraudzītie līdzekļi ir leģitīmi, un rīcība ir atbilstoša augstākstāvošiem normatīviem aktiem.

7.3. 2024. gadā bija sastādīti divi administratīvā pārkāpuma protokoli par SN Nr. 30/2023 neievērošanu, līdz ar to secināms, ka tajos noteiktā atbildība ir samērīga un preventīvi attur personas no Noteikumos noteikto prasību pārkāpšanas.

8. Izstrādes gaitā veiktās konsultācijas ar privātpersonām un institūcijām

8.1. Noteikumu grozījumu izstrādes procesā nav notikušas konsultācijas ar sabiedrības pārstāvjiem.

8.2. Konsultācijām tika izmantots šāds sabiedrības līdzdalības veids: atbilstoši Pašvaldību likuma 46. panta trešajā daļā noteiktajai kārtībai, pēc Noteikumu izskatīšanas domes Attīstības komitejā, to projekts tika publicēts pašvaldības oficiālajā tīmekļvietnē www.adazunovads.lv, kā arī informācija par projektu tika publicēta sociālajā tīklā - pašvaldības Facebook kontā, lai sasniegtu mērķgrupu, kā arī noskaidrotu pēc iespējas plašākas sabiedrības viedokli.

8.3. Publikācijā noteiktajā termiņā - no 13.02.2025. līdz 26.02.2025., priekšlikumi netika saņemti.

8.4. No institūcijām netika saņemti viedokļi un atzinumi par šo noteikumu projektu.

8.5. Cita veida saziņa un konsultācijas nav notikušas.

Ādažu novada pašvaldības domes priekšsēdētāja K. Miķelsone

 
Tiesību akta pase
Nosaukums: Grozījums Ādažu novada pašvaldības domes 2023. gada 28. septembra saistošajos noteikumos Nr. 30/2023 .. Statuss:
Vēl nav spēkā
vēl nav spēkā
Izdevējs: Ādažu novada dome Veids: saistošie noteikumi Numurs: 13/2025Pieņemts: 27.02.2025.Stājas spēkā: 05.03.2025.Tēma:  Administratīvās atbildības ceļvedisPublicēts: Latvijas Vēstnesis, 44, 04.03.2025. OP numurs: 2025/44.11
Saistītie dokumenti
  • Grozītais
  • Izdoti saskaņā ar
359002
05.03.2025
424
0
  • X
  • Facebook
  • Draugiem.lv
 
0
Šajā vietnē oficiālais izdevējs
"Latvijas Vēstnesis" nodrošina tiesību aktu
sistematizācijas funkciju.

Sistematizēti tiesību akti ir informatīvi. Pretrunu gadījumā vadās pēc oficiālās publikācijas.
Par Likumi.lv
Aktualitātes
Noderīgas saites
Atsauksmēm
Kontakti
Mobilā versija
Lietošanas noteikumi
Privātuma politika
Sīkdatnes
Latvijas Vēstnesis "Ikvienam ir tiesības zināt savas tiesības."
Latvijas Republikas Satversmes 90. pants
© Oficiālais izdevējs "Latvijas Vēstnesis"