Aptauja ilgs līdz 23. oktobrim.
Daugavpils valstspilsētas pašvaldības domes saistošie noteikumi Nr. 3 Daugavpilī 2025. gada 13. februārī (prot. Nr. 3, 1. §) Grozījumi Daugavpils valstspilsētas pašvaldības domes 2023. gada 27. jūlija saistošajos noteikumos Nr. 8 "Daugavpils valstspilsētas pašvaldības nolikums"APSTIPRINĀTI Izdoti saskaņā ar Pašvaldību likuma Izdarīt Daugavpils valstspilsētas pašvaldības domes 2023. gada 27. jūlija saistošajos noteikumos Nr. 8 "Daugavpils valstspilsētas pašvaldības nolikums" (Latvijas Vēstnesis, 2023., Nr. 148, Nr. 238, 2024., Nr. 99, Nr. 236) grozījumus un papildināt ar 44.1, 44.2, 44.3, 44.4, 44.5, 44.6, 44.7, 44.8 un 44.9 punktu šādā redakcijā: "44.1 Pašvaldības mantas un finanšu resursu uzskaiti veic centralizēti. Mantas un finanšu resursu uzskaiti nodrošina Centrālā pārvalde. 44.2 Darījumos ar pašvaldības naudas līdzekļiem un kontiem kredītiestādēs un Valsts kasē pašvaldību pārstāv Domes priekšsēdētājs vai pašvaldības izpilddirektors. Domes priekšsēdētājs vai pašvaldības izpilddirektors (prombūtnes laikā - pienākumu izpildītājs) ir pirmā paraksta tiesīgā persona uz pašvaldības finanšu dokumentiem. 44.3 Pašvaldības kontus kredītiestādēs un Valsts kasē, kuros tiek saņemti pašvaldības vispārējie naudas līdzekļi, administrē Centrālā pārvalde. 44.4 Pašvaldības iestādes rīkojas ar pašvaldības mantu vai finanšu resursiem apstiprinātā budžeta ietvaros. 44.5 Pašvaldības izpilddirektors ir tiesīgs, nesaņemot Domes priekšsēdētāja saskaņojumu, slēgt līgumus, kuru līgumcena nepārsniedz 42 000 euro piegādēm un pakalpojumiem un 170 000 euro būvdarbiem. 44.6 Vispārīgās vienošanās iepirkuma procedūras ietvaros pašvaldības vārdā slēdz pašvaldības izpilddirektors. No vispārīgās vienošanās iepirkuma procedūras izrietošus līgumus slēdz attiecīgās pašvaldības iestādes vadītājs. 44.7 Ja Eiropas Savienības struktūrfondu un citu ārējo finanšu avotu līdzfinansētā projekta iesniedzējs ir pašvaldība, tad līgumus, kas saistīti ar attiecīgā projekta īstenošanu, pašvaldības vārdā slēdz: 44.71. Domes priekšsēdētājs; 44.72. pašvaldības izpilddirektors, ja līguma līgumcena nepārsniedz 42 000 euro piegādēm un pakalpojumiem un 170 000 euro būvdarbiem; 44.73. pašvaldības iestādes vadītājs, ja Dome ir pilnvarojusi iestādei īstenot attiecīgo projektu. 44.8 Līgumus, kas saistīti ar iestādes darbības nodrošināšanu apstiprinātā budžeta ietvaros, slēdz pašvaldības iestādes vadītājs. Pašvaldības izpilddirektors ar rīkojumu nosaka gadījumus, kad pašvaldības iestādes vadītājam pirms līguma noslēgšanas ir jāsaņem pašvaldības izpilddirektora saskaņojums. 44.9 Līguma projektu sagatavošanas, saskaņojumu saņemšanas, virzības un izpildes kontroles kārtību pašvaldības iestādēs nosaka attiecīgās pašvaldības iestādes iekšējie normatīvie akti.". Daugavpils valstspilsētas pašvaldības domes priekšsēdētājs A. Elksniņš
Daugavpils valstspilsētas
pašvaldības domes 2025. gada 13. februāra saistošo
noteikumu Nr. 3 "Grozījumi Daugavpils valstspilsētas
pašvaldības domes 2023. gada 27. jūlija saistošajos
noteikumos Nr. 8 "Daugavpils valstspilsētas pašvaldības
nolikums""
|
Paskaidrojuma raksta sadaļa |
Norādāmā informācija |
1. Mērķis un nepieciešamības pamatojums |
Pašvaldību likuma 49. panta pirmās daļas 5. punkts noteic,
ka pašvaldības nolikumā nosaka kārtību, kādā pašvaldības
amatpersonas rīkojas ar pašvaldības mantu un finanšu
resursiem.
Daugavpils valstspilsētas pašvaldībā (turpmāk - pašvaldība) tika saņemts Viedās administrācijas un reģionālās attīstības ministrijas aicinājums pilnveidot pašvaldības domes 2023. gada 27. jūlija saistošo noteikumu Nr. 8 "Daugavpils valstspilsētas pašvaldības nolikums" (turpmāk - Nolikums) 8. nodaļā ietverto kārtību, kādā pašvaldības amatpersonas rīkojas ar pašvaldības mantu un finanšu resursiem, proti, pašvaldība var noteikt apmēru (līgumsummu), līdz kādam amatpersonas savas kompetences ietvaros ir tiesīgas slēgt līgumus, šādu līgumu projektu tiesiskuma pirmspārbaudes kārtību, kā arī noteikt pašvaldības amatpersonas, kuras pašvaldības nolikumā noteiktajā kārtībā un apmērā ir tiesīgas slēgt līgumus pašvaldības vārdā. Saskaņā ar Daugavpils valstspilsētas pašvaldības darba reglamentu, kas apstiprināts ar pašvaldības domes 2023. gada 27. jūlija lēmumu Nr. 4491, pašvaldības izpilddirektors pašvaldības vārdā izdod pašvaldības administrācijai iekšējos normatīvo aktus, tostarp, kārtību, kādā pašvaldības administrācijas darbinieki rīkojas ar pašvaldības mantu. Piemēram, ar pašvaldības izpilddirektora rīkojumu ir apstiprināta reprezentācijas izdevumu uzskaites un norakstīšanas kārtība, transportlīdzekļu izmantošanas un izdevumu uzskaites kārtība, pašvaldības manas izmantošanas kārtība u.c. Tāpat, pašvaldības darba reglaments noteic privāto tiesību līgumu noslēgšanas procedūru. Līdz ar to grozījumi paredz papildināt Nolikumu ar 44.1, 44.2, 44.3, 44.4, 44.5, 44.6, 44.7, 44.8 un 44.9 punktu, daļēji pārņemot pašvaldības darba reglamentā noteikto, nosakot, ka: - Pašvaldības mantas un finanšu resursu uzskaiti veic centralizēti. Mantas un finanšu resursu uzskaiti nodrošina Centrālā pārvalde; - Darījumos ar pašvaldības naudas līdzekļiem un kontiem kredītiestādēs un Valsts kasē pašvaldību pārstāv Domes priekšsēdētājs vai pašvaldības izpilddirektors. Domes priekšsēdētājs vai pašvaldības izpilddirektors (prombūtnes laikā - pienākumu izpildītājs) ir pirmā paraksta tiesīgā persona uz pašvaldības finanšu dokumentiem; - Pašvaldības kontus kredītiestādēs un Valsts kasē, kuros tiek saņemti pašvaldības vispārējie naudas līdzekļi, administrē Centrālā pārvalde; - Pašvaldības iestādes rīkojas ar pašvaldības mantu vai finanšu resursiem apstiprinātā budžeta ietvaros; - Pašvaldības izpilddirektors ir tiesīgs, nesaņemot Domes priekšsēdētāja saskaņojumu, slēgt līgumus, kuru līgumcena nepārsniedz 42 000 euro piegādēm un pakalpojumiem un 170 000 euro būvdarbiem; - Vispārīgās vienošanās iepirkuma procedūras ietvaros pašvaldības vārdā slēdz pašvaldības izpilddirektors. No vispārīgās vienošanās iepirkuma procedūras izrietošus līgumus slēdz attiecīgās pašvaldības iestādes vadītājs; - Ja Eiropas Savienības struktūrfondu un citu ārējo finanšu avotu līdzfinansētā projekta iesniedzējs ir pašvaldība, tad līgumus, kas saistīti ar attiecīgā projekta īstenošanu, pašvaldības vārdā slēdz Domes priekšsēdētājs, pašvaldības izpilddirektors, ja līguma līgumcena nepārsniedz 42 000 euro piegādēm un pakalpojumiem un 170 000 euro būvdarbiem, pašvaldības iestādes vadītājs, ja Dome ir pilnvarojusi iestādei īstenot attiecīgo projektu; - Līgumus, kas saistīti ar iestādes darbības nodrošināšanu apstiprinātā budžeta ietvaros, slēdz pašvaldības iestādes vadītājs. Pašvaldības izpilddirektors ar rīkojumu nosaka gadījumus, kad pašvaldības iestādes vadītājam pirms līguma noslēgšanas ir jāsaņem pašvaldības izpilddirektora saskaņojums; - Līguma projektu sagatavošanas, saskaņojumu saņemšanas, virzības un izpildes kontroles kārtību pašvaldības iestādēs nosaka attiecīgās pašvaldības iestādes iekšējie normatīvie akti. |
2. Fiskālā ietekme uz pašvaldības budžetu | Saistošo noteikumu projekts neradīs ietekmi uz pašvaldības budžetu. |
3. Sociālā ietekme, ietekme uz vidi, iedzīvotāju veselību, uzņēmējdarbības vidi pašvaldības teritorijā, kā arī plānotā regulējuma ietekme uz konkurenci | Saistošo noteikumu projektam nav sociālās ietekmes un tas neietekmēs vidi, iedzīvotāju veselību, uzņēmējdarbības vidi vai konkurenci. |
4. Ietekme uz administratīvajām procedūrām un to izmaksām | Nav paredzētas administratīvo procedūru izmaksas, pašvaldības funkcijas turpinās īstenot attiecīgās pašvaldības iestādes. |
5. Ietekme uz pašvaldības funkcijām un cilvēkresursiem | Pašvaldības funkcijas turpinās īstenot attiecīgās pašvaldības iestādes. |
6. Informācija par izpildes nodrošināšanu | Pašvaldības funkcijas turpinās īstenot attiecīgās pašvaldības iestādes. |
7. Prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem, ko sniedz mērķa sasniegšana | Saistošie noteikumi ir piemēroti iecerētā mērķa sasniegšanas nodrošināšanai un paredz tikai to, kas ir vajadzīgs mērķa sasniegšanai. |
8. Izstrādes gaitā veiktās konsultācijas ar privātpersonām un institūcijām |
Sabiedrības viedokļa noskaidrošanai saistošo noteikumu
projekts tika publicēts pašvaldības tīmekļvietnē
www.daugavpils.lv sadaļā "Sabiedrības
līdzdalība", termiņš viedokļu iesniegšanai - no 2025.
gada 20. janvāra līdz 2025. gada 3. februārim.
Par saistošo noteikumu projektu viedokļi netika saņemti. |
1 Pieejams - https://www.daugavpils.lv/pasvaldiba/dokumenti/normativie-akti?dokument=8045
Daugavpils valstspilsētas pašvaldības domes priekšsēdētājs A. Elksniņš