Teksta versija
LATVIJAS REPUBLIKAS TIESĪBU AKTI
uz sākumu
Izvērstā meklēšana
Autorizēties savā kontā

Kādēļ autorizēties vai reģistrēties?
 
Tiesību akts zaudēs spēku 2026. gada 1. janvārī.
Rēzeknes valstspilsētas pašvaldības saistošie noteikumi Nr. 5

2025. gada 10. februārī (prot. Nr. 19 (123), 8. p., lēmums Nr. 1462)
Par Rēzeknes valstspilsētas pašvaldības budžetu 2025. gadam
Izdoti saskaņā ar
Latvijas Republikas Pašvaldību likuma
10. panta 1. d. 1. p., 48. panta 1., 2. d.,
likuma "Par pašvaldību budžetiem" 16. un 17. pantu

1. Saistošie noteikumi nosaka Rēzeknes valstspilsētas domes 2025. gada pamatbudžeta ieņēmumu, izdevumu, ziedojumu, dāvinājumu un aizņēmumu apmēru, kā arī budžeta izpildītāju pienākumus un atbildību.

2. Apstiprināt pilsētas budžetu 2025. gadam ieņēmumos 52 372 467 euro apmērā saskaņā ar 1., 2., 3., 4. pielikumu.

3. Apstiprināt pilsētas budžetu 2025. gadam izdevumos 51 576 761 euro apmērā saskaņā ar 1., 2., 3., 4. pielikumu.

4. Apstiprināt finansēšanas daļu 795 706 euro saskaņā ar 1. pielikumu.

5. Apstiprināt 5. pielikumu "Rēzeknes valstspilsētas pašvaldības 2025. gada valsts budžeta transferti".

6. Apstiprināt izdevumus, kas tiks veikti no ieņēmumiem no pašvaldības īpašuma pārdošanas, saskaņā ar 6. pielikumu. Noteikt, ka saistības Pilsētvides un attīstības pārvaldes izdevumiem saskaņā ar 6. pielikumu tiek uzņemtas tikai pēc faktiski saņemtajiem ieņēmumiem.

7. Apstiprināt 7. pielikumu "Rēzeknes valstspilsētas kapitālinvestīciju programmas projekti 2025. gadam".

8. Apstiprināt Rēzeknes pilsētas pašvaldības administrācijas, pašvaldības aģentūras "Rēzeknes Kultūras un tūrisma centrs", pašvaldību iestādes "Rēzeknes speciālās ekonomiskās zonas pārvalde" pamatbudžeta un speciālā budžeta kopsavilkuma tāmes (pēc valdības funkciju klasifikācijas).

9. Noteikt, ka līdzekļi no Attīstības fonda tiek piešķirti ar Rēzeknes valstspilsētas domes lēmumu, visus piešķīrumus iekļaujot kārtējos attiecīgā gada budžeta grozījumos, kurus apstiprina Rēzeknes valstspilsētas dome.

10. Noteikt, ka Izglītības pārvalde sagatavo līgumus ar to pilsētu un pagastu pašvaldībām, kuru skolēni mācās pilsētas izglītības iestādēs, saskaņā ar tāmēs apstiprinātiem izglītības iestāžu uzturēšanas normatīviem vienam skolēnam (audzēknim) un LR Ministru kabineta 2016. gada 28. jūnija noteikumiem Nr. 418 "Kārtība, kādā veicami pašvaldību savstarpējie norēķini par izglītības iestāžu sniegtajiem pakalpojumiem"". Ieņēmumi ieskaitāmi Rēzeknes valstspilsētas pašvaldības pamatbudžeta kontā.

11. Noteikt, ka pārvalde "Sociālais dienests" sagatavo līgumus par citu novadu iedzīvotāju uzturēšanās apmaksu pilsētas sociālās aizsardzības iestādēs saskaņā ar Sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības likumu. Norēķini par savstarpējiem norēķiniem tiek ieskaitīti Rēzeknes valstspilsētas pašvaldības pamatbudžeta kontā.

12. Noteikt, ka Rēzeknes valstspilsētas domes Ekonomikas un finanšu pārvaldei ir tiesības atvērt pamatbudžeta asignējumus proporcionāli Rēzeknes valstspilsētas pamatbudžeta ieņēmumu izpildei, nepārsniedzot gada budžetā paredzētās summas, kā prioritāte nosakāma atlīdzības izmaksa. Šis nosacījums nav attiecināms uz aizdevuma līgumos paredzēto saistību izpildi. Ekonomikas un finanšu pārvaldes vadītājs ar rīkojumu atver asignējumus pašvaldības budžeta izpildītājiem atbilstoši apstiprinātajam pašvaldības budžetam.

13. Noteikt, ka Rēzeknes valstspilsētas pašvaldības Ekonomikas un finanšu pārvaldei saskaņā ar noslēgtajiem kredītlīgumiem un kredītsaistībām 2025. gadā jānodrošina kredītu pamatsummas atmaksa un kredītu procentu samaksa.

14. Budžeta izpildītāji drīkst izdarīt grozījumus tāmēs 3. un 5. pielikumā apstiprināto budžeta līdzekļu ietvaros, iesniedzot izmaiņas apstiprināšanai Rēzeknes valstspilsētas pašvaldības domes Finanšu un budžeta komitejā, kā arī Ekonomikas un finanšu pārvaldei – izziņu par tāmes izmaiņām. Gadījumos, kad grozījumi tiek veikti izdevumu ekonomiskās zemākajā līmenī (izdevumu ekonomiskās klasifikācijas četrzīmju koda pēdējie divi cipari, bet izdevumu ekonomiskās klasifikācijas pieczīmju koda pēdējie trīs cipari) tos apstiprina attiecīgās iestādes vadītājs un izziņu par tāmes izmaiņām iesniedz Ekonomikas un finanšu pārvaldē. Šādu grozījumu rezultātā nedrīkst mainīt apstiprināto budžeta gada kopējo finansējumu, kā arī atalgojumu (darba samaksa) un kapitālos izdevumus (pamatkapitāla veidošana) un izdevumus kodā 7230 "Pašvaldības un tās iestāžu savstarpējie transferti".

15. Budžeta izpildītāji ir atbildīgi par to, lai izdevumi pēc naudas plūsmas nepārsniedz attiecīgajai programmai tāmē apstiprinātos, plānotos izdevumus atbilstoši ekonomiskajām kategorijām.

16. Budžeta izpildītāji pamatbudžeta ieņēmumus par sniegtajiem maksas pakalpojumiem, kā arī ziedojumu ieņēmumus, kas pārsniedz budžetā noteikto apjomu, ar attiecīgo Rēzeknes domes komiteju atļauju var novirzīt budžetā paredzēto izdevumu papildu finansēšanai pēc budžeta grozījumu apstiprināšanas Rēzeknes valstspilsētas domē.

17. Noteikt, ka laika posmā starp Rēzeknes valstspilsētas budžeta grozījumiem Rēzeknes valstspilsētas pašvaldības Finanšu un budžeta komiteja var pieņemt lēmumus par Rēzeknes domes rezerves fonda līdzekļu piešķiršanu, ja pieprasītais finansējums nepieciešams pašvaldības iestāžu uzturēšanai un līdzekļu apmērs vienam budžeta izpildītājam nepārsniedz 1500 euro, visus piešķīrumus iekļaujot kārtējos attiecīgā gada budžeta grozījumos, kurus apstiprina Rēzeknes valstspilsētas dome.

18. Noteikt, ka pašvaldības budžeta finansējums dotācijas veidā Rēzeknes pašvaldības sabiedrībai ar ierobežotu atbildību "Austrumlatvijas koncertzāle" un Rēzeknes pašvaldības sabiedrībai ar ierobežotu atbildību "Olimpiskais centrs Rēzekne" tiek piešķirts saskaņā ar noslēgto Rēzeknes valstspilsētas pašvaldības funkcijās ietilpstošo valsts pārvaldes uzdevumu izpildes deleģēšanas līgumu.

19. Saistošie noteikumi stājas spēkā nākamajā dienā pēc to parakstīšanas un tie publicējami pašvaldības mājaslapā internetā.

Rēzeknes valstspilsētas pašvaldības
pagaidu administrācijas vadītāja G. Puce
1. pielikums
Rēzeknes valstspilsētas pašvaldības
10.02.2025. saistošajiem noteikumiem Nr. 5
Rēzeknes valstspilsētas konsolidētais budžets 2025. gadam
2. pielikums
Rēzeknes valstspilsētas pašvaldības
10.02.2025. saistošajiem noteikumiem Nr. 5
Rēzeknes valstspilsētas 2025. gada pamatbudžeta ieņēmumi un izdevumi
3. pielikums
Rēzeknes valstspilsētas pašvaldības
10.02.2025. saistošajiem noteikumiem Nr. 5
Rēzeknes valstspilsētas  pašvaldības 2025. gada pamatbudžeta ieņēmumu un izdevumu
atšifrējums pa funkcionālajām kategorijām
4. pielikums
Rēzeknes valstspilsētas pašvaldības
10.02.2025. saistošajiem noteikumiem Nr. 5
 Rēzeknes valstspilsētas 2025. gada ziedojumu un dāvinājumu ieņēmumi un izdevumi
5. pielikums
Rēzeknes valstspilsētas pašvaldības
10.02.2025. saistošajiem noteikumiem Nr. 5
Rēzeknes valstspilsētas pašvaldības 2025. gada valsts budžeta transferti
6. pielikums
Rēzeknes valstspilsētas pašvaldības
10.02.2025. saistošajiem noteikumiem Nr. 5
Izdevumi, kas tiks veikti no ieņēmumiem no pašvaldības īpašuma pārdošanas
7. pielikums
Rēzeknes valstspilsētas pašvaldības
10.02.2025. saistošajiem noteikumiem Nr. 5
Rēzeknes valstspilsētas pašavaldības kapitālinvestīciju programmas projektu kopsavilkuma tabula
PASKAIDROJUMA RAKSTS
Rēzeknes valstspilsētas pašvaldības 2025. gada budžetam

Ziņojums par sociāli ekonomisko situāciju Rēzeknes valstspilsētas pašvaldībā

Rēzeknes pilsēta atrodas Eiropas Savienībā, Latvijā, Latgales plānošanas reģiona centrālajā daļā, līdz ar to ir labi sasniedzama no dažādām šī reģiona vietām, kļūstot par nacionālās nozīmes ekonomiskās attīstības un pakalpojumu centru ar integrētu infrastruktūru un kultūrvēsturisku mantojumu, nodrošinot Latgales materiālās un nemateriālās kultūras saglabāšanu, tradīciju pārmantojamību un popularizēšanu.

Rēzeknes pilsētas pašvaldība koncentrējas uz ekonomikas izaugsmi un radošo industriju, izglītības, pētniecības un sporta jomu attīstību. Šis nozīmīgais Austrumlatvijas centrs veido pakalpojumu tīklu, kur publisko pakalpojumu saņēmēji ir ne tikai Latgales, bet arī citu Latvijas reģionu iedzīvotāji.

Ziņojumā par sociāli ekonomisko situāciju Rēzeknes pilsētas pašvaldībā paskaidrojuma rakstam pie Rēzeknes pilsētas pašvaldības 2025. gada budžeta iekļauta informācija par:

1. Pastāvīgo iedzīvotāju skaitu Rēzeknē;

2. Strādājošo mēneša vidējo darba samaksu Rēzeknē;

3. Uzņēmējdarbību Rēzeknē;

4. Izglītību, kultūru un sporta jomu Rēzeknē;

5. Attīstību veicinošiem projektiem Rēzeknē.

1. Pastāvīgo iedzīvotāju skaits Rēzeknē

Pēdējo gadu laikā Rēzeknē iedzīvotāju skaita izmaiņām ir ilgstoša negatīva tendence (skat. 1. attēlu), toties salīdzinot pēdējos divus gadus varam pamanīt nelielu iedzīvotāju skaita pieaugumu. Pēc Oficiālā statistikas portāla datubāzes informācijas, 2024. gada sākumā Rēzeknes pilsētā bija 26 522 iedzīvotāji (pēc faktiskās dzīvesvietas adreses). Tas ir par 144 iedzīvotājiem vairāk nekā 2023. gada sākumā un par 1314 iedzīvotājiem mazāk nekā 2019. gada sākumā.

Apskatot 2024. gada sākuma statistikas datus tuvāk, izkristalizējas, ka 14 948 iedzīvotāji jeb 56 % no visiem iedzīvotājiem Rēzeknes pilsētā, kas apkopoti pēc faktiskās dzīvesvietas adreses, ir bijušas sievietes, bet 11 574 jeb 44 % no visiem iedzīvotājiem, kas reģistrēti Rēzeknes pilsētā pēc faktiskās dzīvesvietas adreses, ir bijuši vīrieši.1

1. attēls. Pastāvīgo iedzīvotāju skaits Rēzeknē gada sākumā no 2020. līdz 2024. gadam2

Vidējais iedzīvotāju vecums 2024. gada sākumā Rēzeknes iedzīvotājiem bija 44,4 gadi. Vidēji valstī – 43,1 gadi.3

2. Strādājošo mēneša vidējā darba samaksa Rēzeknē

Pēc Oficiālās statistikas portāla datubāzē pieejamajiem datiem, pēdējie statistikas rādītāji apkopoti par 2024. gadu 3. kvartālu, kad strādājošo mēneša vidējā darba samaksa sabiedriskajā sektorā Rēzeknē bruto bijusi 1390 euro, kas ir par 145 euro jeb 11,45 % (bruto) augstāka samaksa nekā 2023. gadā. Salīdzinot Rēzeknē strādājošo vidējo darba samaksu ar Latvijas vidējās darba samaksas rādītājiem (1758 euro bruto), secināms, ka Rēzeknē vidējā strādājošo darba samaksa bijusi par 368 euro (bruto) zemāka nekā vidēji Latvijā strādājošo mēneša darba samaksa.4

Bezdarba līmenis Rēzeknes pilsētā, pēc Nodarbinātības valsts aģentūras pieejamās informācijas uz 2025. gada 1. janvāri bija 6,8 % no kopējā ekonomiski aktīvo iedzīvotāju skaita. Salīdzinot ar 2024. gada publicēto informāciju, secināms, ka bezdarba līmenis gada laikā Rēzeknē paaugstinājies par 0,4 % (skat. 2. attēlu).

2. attēls. Bezdarba līmenis Rēzeknē 2020.–2025. gada sākumā ( % no ekonomiski aktīvo iedzīvotāju skaita)5

3. Uzņēmējdarbība Rēzeknē

Spēcīgas rūpnieciskās ražošanas tradīcijas, atpazīstami uzņēmumi, konkurētspējīgas ražošanas izmaksas, vietējo resursu tuvums (kokmateriāli, lauksaimniecības produkcija, derīgie izrakteņi u.c.) ir potenciāls Rēzeknes pašvaldības attīstības resurss. Tieši tāpēc, viena no galvenajām pilsētas ilgtermiņa un vidējā termiņa attīstības prioritātēm ir uzņēmējdarbības attīstības veicināšana, ko panākt plānots piesaistot investīcijas projektiem, veicinot uzņēmējdarbību, atbalstot investīcijas degradēto teritoriju sakārtošanā un publiskās infrastruktūras attīstīšanā, tādējādi sekmējot jaunu uzņēmumu veicināšanu un esošo uzņēmumu attīstību.

Pēc Oficiālā statistikas portāla datiem, kas apkopoti par 2023. gadu, secināms, ka kopumā Rēzeknē bijuši reģistrēti 1890 ekonomiski aktīvi uzņēmumi, no kuriem komercsabiedrības tirgus sektors sastāda 840 vienības.

Pēc 2023. gada pārskata datiem, pēc apgrozījuma lielākie uzņēmumi Rēzeknē bijuši:

1. SIA "Rēzeknes gaļas kombināts" (gaļas pārstrāde un konservēšana);

2. SIA "LEKON" (mazumtirdzniecība);

3. SIA "Rēzeknes slimnīca" (slimnīcu darbība);

4. SIA "New Fuels";

5. AS "Rēzeknes siltumtīkli" (tvaika piegāde, gaisa kondicionēšana);

6. SIA "SAHO" (kravu pārvadājumi);

7. SIA "V.J.M. Būve" (būvniecība);

8. SIA "Baltiks East";

9. SIA "ALBA LTD"; SIA "ACBR" (būvniecība);

10. SIA "VTI Avoti".6

Sagrupējot datus pa nozarēm, pēc 2023. gada pārskata datiem, pēc apgrozījuma lielākie uzņēmumi Rēzeknē bijuši:

Ražošanā:

1. SIA "Rēzeknes gaļas kombināts" (gaļas pārstrāde un konservēšana);

2. SIA "New Fuels" ( Pārējo koka izstrādājumu ražošana; korķa, salmu un pīto izstrādājumu ražošana);

3. SIA "BALTIKS EAST"SIA "LARTA 1"( Lauksaimniecības un mežsaimniecības mašīnu ražošana).

Būvniecībā:

1. SIA "V.J.M. Būve" (būvniecība);

2. SIA "Kind service" (būvniecība);

3. Rēzeknes speciālās ekonomiskās zonas AS "REBIR".

Tirdzniecībā:

1. SIA "LEKON" (mazumtirdzniecība);

2. SIA "ALBA-LTD" (mazumtirdzniecība);

3. SIA "RUVAR" (metālizstrādājumu, krāsu un stikla mazumtirdzniecība specializētajos veikalos).

Kravu pārvadājumos:

1. SIA "SAHO" (kravu pārvadājumi);

2. SIA "OMUSS" (kravu pārvadājumi);

3. SIA "Trans speed" (kravu pārvadājumi).

Mežizstrādē:

1. SIA "Latgales energoceltnieks" (mežizstrāde);

2. SIA "Forest prim" (mežizstrāde);

3. SIA "CEĻAPRIEDES" (mežizstrāde).

Ēdināšanas pakalpojumu sniegšanā:

1. SIA "Ausmeņa" (cita veida ēdināšanas pakalpojumi);

2. SIA "IGGI" (Restorānu un mobilo ēdināšanas vietu pakalpojumi);

3. SIA "LTV" (cita veida ēdināšanas pakalpojumi).

Pēc Lursoft apkopotajiem datiem uz 2023. gadu, nelielas izmaiņas varam redzēt lielāko darba devēju sarakstā Rēzeknē. Salīdzinot ar 2022 gadu, sakarā ar juridiskās adreses maiņu no saraksta aiziet SIA "ACBR", bet paliek tādi uzņēmumi kā:

1. SIA "Rēzeknes slimnīca" (slimnīcu darbība) – 686 darbinieki;

2. SIA "Rēzeknes gaļas kombināts" (gaļas pārstrāde un konservēšana) – 534 darbinieki;

3. SIA "LEKON" (mazumtirdzniecība) – 459 darbinieki;

4. SIA "OptoElektronika LV" (citu elektronisko un elektrisko vadu un kabeļu ražošana) – 319 darbinieki;

5. SIA "SAHO" (kravu pārvadājumi pa autoceļiem) – 308 darbinieki;

6. SIA "Rēzeknes namsaimnieks" (nekustamā īpašuma pārvaldīšana) – 139 darbinieki;

7. SIA "AJ Tehnika" – 101 darbinieki;

8. SIA "ALBA-LTD" – 99 darbinieki;

9. SIA "Austrumlatvijas koncertzāle" – 94 darbinieki;

10. SIA "Vecā maiznīca" – 80 darbinieki;

Ne mazāk svarīgs pašvaldības attīstības resurss ir uzņēmējdarbības atbalsta institūcijas. Pilsētas teritorijā darbojas vairākas biznesa atbalsta institūcijas: Rēzeknes Speciālā ekonomiskā zona (Rēzeknes SEZ), Latvijas Darba devēju konfederācija, Rēzeknes Uzņēmēju biedrība, Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kameras Rēzeknes nodaļa, LIAA pārstāvniecība Rēzeknē u.c. Pie pašvaldības attīstības resursiem sevišķi jāuzsver Rēzeknes SEZ darbības nozīmīgums. Tā izveidota 1997. gadā, pamatojoties uz Rēzeknes speciālās ekonomiskās zonas likumu. Komercsabiedrības, kas darbojas Rēzeknes SEZ, var iegūt līdz pat 100 % nekustamā īpašuma nodokļa atlaidi un 80 % uzņēmuma ienākuma nodokļa atlaidi dividendēm. Rēzeknes SEZ mērķis ir veicināt tirdzniecību, attīstīt rūpniecību un satiksmi, kā arī preču eksportu un importu caur Latviju, piesaistot ieguldījumus ražošanas un infrastruktūras attīstībai un jaunu darba vietu radīšanai. Kopējā Rēzeknes SEZ platība ir 1 155,28 ha – Rēzeknes valstspilsētas administratīvajā teritorijā ir izvietoti 36 % no kopējās Rēzeknes SEZ platības. Rēzeknes SEZ darbības priekšrocības ir stabilas sadarbības tradīcijas un konkurētspējīgas ražošanas izmaksas Eiropas kontekstā. Ļoti būtiska priekšrocība ir cilvēkresursu pieejamība un kvalitāte, ko nodrošina veiksmīga sadarbība ar izglītības iestādēm gan Rēzeknes pilsētā, gan Latgales reģionā. Ar Rēzeknes SEZ komercsabiedrības statusu 2025. gada sākumā darbojas 22 komercsabiedrības, no kurām 19 atrodas Rēzeknes valstspilsētas teritorijā.

4. Izglītība, kultūra, sports

4.1. Izglītība

Iedzīvotāju izglītības līmenis un izglītības iespējas ir nozīmīgs teritorijas konkurētspējas un attīstības rādītājs. Rēzeknes valstspilsētas pašvaldības izglītības sistēmu veido 10 pirmsskolas izglītības iestādes un 9 vispārējās izglītības iestādes: Rēzeknes Valsts 1. ģimnāzija, Rēzeknes valsts poļu ģimnāzija, Rēzeknes 2. vidusskola, Rēzeknes 3. pamatskola, Rēzeknes 5. pamatskola, Rēzeknes 6. pamatskola, Rēzeknes sākumskola, Rēzeknes pamatskolas – attīstības centrs, kuras ir pašvaldības dibinātas iestādes, kā arī Rēzeknes Katoļu vidusskola, kuras dibinātājs ir Rēzeknes–Aglonas diecēze, 2 profesionālās izglītības iestādes (Rēzeknes tehnikums, Latgales Mūzikas un mākslas vidusskola) un 3 profesionālās ievirzes izglītības iestādes, interešu izglītības iestādes, augstākās izglītības iestāde (Rēzeknes Tehnoloģiju akadēmija), kā arī augstāko izglītības iestāžu filiāles. Rēzeknē un tās apkaimē ir iespēja apgūt augstāko un profesionālo izglītību Latvijas Mākslas akadēmijas Latgales filiālē, Latvijas Universitātes P. Stradiņa Medicīnas koledžas filiālē, Rēzeknes Valsts robežsardzes koledžā.

Rēzeknes pašvaldības dibinātajās vispārizglītojošajās izglītības iestādēs 2024./2025. mācību gadu uzsāka 3765 izglītojamie, t.sk. 47 Ukrainas civiliedzīvotāju izglītojamie. Pirmsskolas izglītības iestādēs 2024./2025. mācību gadu uzsāka 1433 audzēkņi, t.sk. 32 Ukrainas civiliedzīvotāju izglītojamie.

Rēzeknes tehnikums nodrošina profesionālo izglītību 12 dažādās profesionālajās izglītības jomās, 31 programmā (administratīvie un sekretāra pakalpojumi, autotransports, būvdarbi, datorsistēmas, enerģētika un elektrotehnika, ēdināšanas pakalpojumi, interjera dizains, kokizstrādājumu izgatavošana, komerczinības, pārtikas produktu tehnoloģija, programmēšana, viesnīcas pakalpojumi u.c.).

Rēzeknes Tehnoloģiju akadēmija nodrošina studijas 3 fakultātēs: izglītības, valodu un dizaina, inženieru un ekonomikas un pārvaldības fakultātēs, 10 studiju virzienos, 36 studiju programmās, kas ietver, 9 koledžas līmeņa programmas, 2 akadēmiskā bakalaura studiju programmas, 11 profesionālā bakalaura studiju programmas, 4 akadēmiskā maģistra studiju programmas, 1 2. līmeņa profesionālā programma, 2 profesionālā maģistra programmas un 4 doktora studiju programmas. 2024./2025. gadā kopējais studējošo skaits bija 938 studējošie pilna laika studiju programmās un 325 – nepilna laika.

Lai sekmētu Rēzeknes studējošās jaunatnes atgriešanos Rēzeknē un rēzekniešu intelektuālā potenciālā palielināšanu, tādējādi nodrošinot ar augsti kvalificētiem speciālistiem Rēzeknes pilsētas pašvaldību, t.s. pašvaldības kapitālsabiedrības, pašvaldību nozaru pārvaldes, pašvaldības aģentūras un RSEZ, pašvaldība kopš 2007. gada gadskārtējā pašvaldības budžeta ietvaros plāno līdzekļus, kas nepieciešami stipendiju finansēšanai studējošajiem jauniešiem. 2024 gadā finansiālu apsvērumu dēļ pagaidām šī funkcija ir pārtraukta.

4.2. Kultūra

Rēzekne ir nozīmīgs Latgales reģiona kultūras centrs – pilsētā ir pārstāvētas un attīstītas visas kultūras un mākslas nozares: profesionālā un tradicionālā kultūra, amatiermāksla, mūzika un deja, teātris, latgaliešu rakstu valodas rakstniecība un izdevējdarbība, vizuālā māksla, bibliotēkas, muzeji un Latgales novadam raksturīgais materiālais un nemateriālais kultūras mantojums. Pašvaldības aģentūra "Rēzeknes Kultūras un tūrisma centrs" (aģentūra) koordinē kultūras norises Rēzeknes pilsētā, nodrošinot iedzīvotājiem daudzveidīgas un iekļaujošas kultūras līdzdalības un brīvā laika pavadīšanas iespējas. Aģentūras sastāvā ietilpst šādas par kultūru un tūrismu atbildīgās iestādes: Latgales Kultūrvēstures muzejs, Rēzeknes pilsētas Centrālā bibliotēka un tās filiāles (Rēzeknes 2. bibliotēka, Bērnu bibliotēka un Pielāgotas literatūras bibliotēka), Tūrisma attīstības centrs, Rēzeknes Kultūras nams un Nacionālo biedrību kultūras nams. Šīm iestādēm cieši sadarbojoties, tiek nodrošināta kultūrvēsturisko vērtību saglabāšana un sekmēta sabiedrības izglītošana, tādējādi veicinot kultūras un tūrisma nozares attīstību Rēzeknē.

2024. gadā aģentūra un tās iestādes organizēja 676 pasākumus (to skaitā literatūras izstādes un tematiskie pasākumi bibliotēkā, izstādes, pārgājieni, gadatirgi un tirdziņi, teātra izrādes, koncerti, valsts svētku un gadskārtu tematiskie pasākumi) Pēc Tūrisma attīstības centra apkopotajiem datiem 2024. gadā Rēzeknē nakšņoja 22 013 tūristi (salīdzinot ar 2023. gada datiem par 12 % mazāk), no kuriem 31 % jeb 6 738 bija ārvalstu viesi. Kultūras, vēstures un mākslas objektus un pasākumus gada laikā ir apmeklējuši 225,5 tūkstoši iedzīvotāju un pilsētas viesu (par 34 % vairāk nekā 2023. gadā).

Pie funkcionālajām saitēm ar apkārtējām teritorijām noteikti jāpiemin arī Austrumlatvijas reģionālais daudzfunkcionālais centrs jeb "Latgales vēstniecība GORS" (GORS). GORS mērķa reģiona teritorija aptver visu Austrumlatvijas teritoriju un tas ar savu darbību pozitīvi ietekmē kultūras pakalpojumu pieejamību un kvalitāti reģionā. Mijiedarbībā ar citiem tautsaimniecības sektoriem GORS darbība sekmē reģiona sociālo un ekonomisko attīstību, kā arī veicina tūristu piesaisti. Pēdējo gadu laikā ir ievērojami pieaudzis tūristu skaits, kas apmeklē šo reģionu. Rēzeknes vērtības un priekšrocības tūrisma attīstībā ir bagāts kultūrvēsturiskais mantojums, pievilcīga vide, dabas objektu tuvums, laba vides kvalitāte, viesmīlīgie cilvēki, kultūras notikumi, kā arī aktīva darbība izglītības, pētniecības un inovāciju jomā.

Lai popularizētu Rēzeknes pilsētu un Latgales reģionu kopumā, kopš 2023. gada jūnija darbojas jauna Rēzeknes tūrisma tīmekļvietne https://visit.rezekne.lv/, kas ir pieejama 7 valodās. 2024. gadā mājaslapas apmeklētāju skaits sasniedza 40 tūkstošus, no kuriem 82 % bija no Rīgas reģiona. Ik gadu tiek veidoti tūrisma informatīvie materiāli un pasākumu kalendārs, kas Rēzeknes pilsētas iedzīvotājiem un viesiem ļauj laicīgi plānot "Latgales vēstniecības GORS" un citu pilsētas kultūras objektu un publisko pasākumu apmeklējumu, un līdz ar to Rēzekne ieņem stabilu vietu Latvijas kultūras kartē, par kuru raksta un interesējas, kuru apmeklē kultūras jomas profesionāļi, veicinot Rēzeknes pilsētas atpazīstamību, novērtējumu, publikas interesi, sadarbību un atpazīstamību.

4.3. Sports

Rēzeknes pilsētā darbojas Rēzeknes bērnu – jaunatnes sporta skola (BJSS) un vairāk nekā 20 sporta klubi (biedrības un sabiedrības ar ierobežotu atbildību). 2024. gadā Rēzeknes BJSS profesionālās ievirzes mācību – treniņu grupās kopā sporto 1333 audzēkņi.7

Sporta dzīves tradīciju saglabāšanai, paplašināšanai un popularizēšanai, 2024. gada 27. maijā sāka aktīvi darboties "Sporta Nams" Atbrīvošanas alejā 166A, Rēzeknē. Jaunajā sporta centrā rēzekniešu rīcībā ir florbols un volejbols, galda teniss, mākslas vingrošana, dejas, grieķu un romiešu cīņa.

5. Pilsētas attīstība

2024. gadā Rēzeknes valstspilsētas pašvaldības pilsētvides un attīstības pārvalde noslēdza projekta "Rēzeknes rekreācijas centra izveide tūrisma attīstībai" īstenošanu (Nr. 5.6.2.0/19/I/021) un Rekreācijas centrs tika nodots ekspluatācijā.

Noslēgušies darbi pie daudzdzīvokļu dzīvojamo māju rajona Maskavas ielā tehniskās dokumentācijas izstrādes. Projekta 1.kārta tiek piedāvāta privātiem investoriem atklātajā izsolē zemo īres dzīvokļu dzīvojamās mājas būvniecībai kopā ar piesaistīto zemesgabalu Maskavas ielā 17, Rēzeknē. Lai nodrošinātu plānotā projekta realizāciju, tika izstrādāti Rēzeknes valstspilsētas pašvaldības saistošie noteikumi "Par dzīvokļu izīrēšanas kārtību zemas īres dzīvojamās mājās Rēzeknes valstspilsētā".

Pilsētvides un attīstības pārvalde iesaistījās SIA "Rēzeknes siltumtīkli" projektā par maģistrālās siltumtrases posma rekonstrukciju Lubānas ielā, Rēzeknē, piedaloties Lubānas ielas posmu no Dārzu ielas līdz Raiņa ielai un no Zemnieku ielas līdz Upes ielai asfaltseguma virskārtas atjaunošanā, kopumā 324 m garumā. Iztrūkstošajā posmā tika veikti darbi pie ūdensvada, sadzīves kanalizācijas un lietus ūdens kanalizācijas ierīkošanas jaunajam dzīvojamam kvartālam Lubānas ielā. Darbi Lubānas ielas posmā no Raiņa ielas līdz Zemnieku ielai turpināsies 2025. gadā.

Ielu ikdienas uzturēšanas līguma ietvaros, Strādnieku šķērsielā tika atjaunota asfaltseguma virskārta 96 m garumā, nodrošinot piekļuvi industriālām teritorijām.

2024. gadā noslēdzās tehniskās dokumentācijas izstrādes darbi ietvju savienojošo posmu izbūvei Dzelzceļnieku, Stacijas un Komunālajā ielā, Rēzeknē. Diemžēl finansiālo apstākļu dēļ pašvaldībai nebija iespēju 2024. gadā minēto projektu realizēt.

Ziņojums par Rēzeknes valstspilsētas pašvaldības budžetu 2025. gadam

Rēzeknes pilsētas budžeta projekts 2025. gadam sagatavots ievērojot likumos "Par pašvaldību budžetiem", "Pašvaldību likumā", "Par budžetu un finanšu vadību", kā arī nodokļu likumos, Ministru kabineta noteikumos un citos likumdošanas aktos paredzētās prasības. Pagaidu administrācijas vadītājas 2024. gada 18. septembra rīkojumā Nr. 104/vp "Par Rēzeknes valstspilsētas pašvaldības budžeta projekta sagatavošanu 2025. gadam" tika noteikti pamatprincipi, kā pašvaldības iestādēm jāsagatavo budžeta izdevumu tāmes 2025. gadam.

Atbilstoši Rēzeknes valstspilsētas pašvaldības domes noteikumiem "Noteikumi par Rēzeknes valstspilsētas pašvaldības budžeta izstrādāšanu, apstiprināšanu, izpildi un kontroli" (apstiprināti 21.12.2023.) pašvaldības institūciju iesniegtie finanšu līdzekļu pieprasījumi tika skatīti Rēzeknes domes Kapitālinvestīciju programmas un budžeta procesa vadības grupas apspriedē, uz kuru tika uzaicināti arī attiecīgo pašvaldības institūciju vadītāji.

Konsolidētais Rēzeknes domes budžets ir sagatavots euro, un tas sastāv no:

- pamatbudžeta, kas veidojas no nodokļu, nodevu, nenodokļu ieņēmumiem un saņemtajiem maksājumiem, t.sk. ieņēmumiem no pašvaldības iestāžu sniegtajiem maksas pakalpojumiem, ieņēmumiem pašvaldības budžetā Eiropas Savienības struktūrfondu finansēto projektu īstenošanai un valsts budžeta transfertiem;

- ziedojumiem un dāvinājumiem.

Skaitliskā informācija par budžeta ieņēmumiem atbilstoši ieņēmumu avotiem un budžeta ieņēmumu klasifikācijai ir Rēzeknes valstspilsētas pašvaldības saistošo noteikumu "Par Rēzeknes valstspilsētas budžetu 2025. gadam" 1., 2., 4. pielikumā. Informācija par budžeta izdevumiem ir Rēzeknes valstspilsētas pašvaldības saistošo noteikumu "Par Rēzeknes valstspilsētas budžetu 2025. gadam" 1., 2., 3., 4., 5. pielikumā. Ziedojumu un dāvinājumu ieņēmumu un izdevumu detalizēts atšifrējums ir 4. pielikumā.

Budžeta projekta izskatīšanas laikā tika veikta visu izdevumu pozīciju optimizācija, kas ļauj sabalansēt pašvaldības budžetu, līdzsvarojot pašvaldības budžeta ieņēmumu un izdevumu daļu.

Rēzeknes valstspilsētas konsolidētā budžeta ieņēmumu kopējais apjoms 2025. gadā tiek prognozēts 52,4 milj. euro. Konsolidētā budžeta izdevumu kopējais apjoms 2025. gadā plānots 51,6 milj. euro (skat. 3. attēlu). Budžeta finansēšanas daļa – 0,8 milj. euro, t.sk. līdzekļu atlikums gada sākumā – 3 057 952 euro, atmaksājamie aizdevumi – 3 853 658 euro.

3. attēls. Rēzeknes valstspilsētas pašvaldības konsolidētais budžets 2021.–2025. g., milj. euro

Budžeta ieņēmumi

Pamatbudžeta ieņēmumi plānoti 52,4 miljoni euro apmērā (skat. 4. attēlu).

Būtiskākais pašvaldības budžeta ieņēmumu avots – iedzīvotāju ienākuma nodoklis šogad tiek prognozēts 19,8 milj. euro, kas ir par 291 tūkst. euro vairāk nekā 2024. gada faktiskie ieņēmumi (19.5 milj. euro). Ieņēmumi no iedzīvotāju ienākuma nodokļa pašvaldības budžetā sastāda 38 % no pamatbudžeta kopējiem ieņēmumiem. Iedzīvotāju ienākuma nodokļa prognozi nosaka Finanšu ministrija. Pašvaldības budžetā ieskaitāmo nodokļa ieņēmumu daļu nosaka, pamatojoties uz katras pašvaldības īpatsvara koeficientu kopējos valstī iekasētajos nodokļa ieņēmumos no nodokļa maksātāju taksācijas gada ienākumiem pirms diviem gadiem.

Iedzīvotāju ienākuma nodokļa (IIN) ieņēmumi noteikti saskaņā ar Finanšu ministrijas plānoto un Valsts budžeta likumā "Par valsts budžetu 2025. gadam un budžeta ietvaru 2025., 2026. un 2027. gadam" prognozēto IIN ieņēmumu apjomu pašvaldībām. Lai nodrošinātu pašvaldību autonomo funkciju izpildi un finanšu resursu likumos noteikto funkciju īstenošanu, 2025. gadā tiek noteikts IIN ieņēmumu sadalījums starp pašvaldību budžetiem un valsts budžetu attiecīgi 78 % un 22 % (iepriekš – 75 % un 25 %).

2025. gadā, atšķirībā no iepriekšējiem gadiem, iespējamā IIN ieņēmumu pārpilde netiek ieskaitīta pašvaldības budžetā.

Lai iekļautos jaunajā ES ekonomikas pārvaldības sistēmā un nodrošinātu kopējā vispārējās valdības sektora izdevumu kontroli, pašvaldību ieņēmumi virs garantētās IIN prognozes 2025. gadā tiek ieskaitīti speciālā Valsts kases kontā un 2026. gadā tiek novirzīti pašvaldību aizņēmumu saistību dzēšanai. Pašvaldībām līdz 2026. gada 1. februārim jāpieņem domes lēmums par pašvaldības ieņēmumu summas apmēru 2025. gadā virs garantētās iedzīvotāju ienākuma nodokļa ieņēmumu prognozes attiecināšanu uz valsts aizdevumu pamatsummu maksājumu dzēšanu.

Tāpat kā iepriekšējos gados, arī 2025. gadā pašvaldībām, tiek garantēti IIN ieņēmumi no plānotās prognozes 100 % apmērā, taču nedaudz izmainot sadalījumu pa ceturkšņiem un nosakot to šādu: I ceturksnī – 22 % (2024. gadā – 21 %), II ceturksnī – 23 %, III ceturksnī – 27 % (2024. gadā – 28 %), IV ceturksnī – 28 %.

4. attēls. Rēzeknes valstspilsētas pašvaldības pamatbudžeta ieņēmumi 2025. gadā

Nodokļu ieņēmumi no nekustamā īpašuma (NĪN par zemi, ēkām, būvēm un mājokļiem) 2025. gadā prognozēti 1,2 milj. euro apmērā (2 % no kopējiem pamatbudžeta ieņēmumiem). NĪN prognozei tiek piemērots iekasējamības koeficients 0,8. Šī nodokļa ieņēmumu prognozi ietekmē īpašuma objektu kadastrālo vērtību izmaiņas. Nodokļa ieņēmumu palielinājums 2025. gadā ir iespējams iepriekšējo gadu nodokļa parādu samaksas, kā arī augstākas iekasējamības – nodokļa parādu piedziņas rezultātā.

Pārējie pašu ieņēmumi, kuru īpatsvars sastāda 1 % no kopējā ieņēmumu apjoma, plānoti – 693 tūkst. euro, tajā skaitā: ieņēmumi no dividendēm – 205 tūkst. euro, dabas resursu nodoklis – 19 tūkst. euro, azartspēļu nodoklis – 45 tūkst. euro, nodevas, soda naudas, pārējie nenodokļu ieņēmumi – 82 tūkst. euro, ieņēmumi no pašvaldības nekustamā īpašuma atsavināšanas – 342 tūkst. euro.

Saņemtie transferti no citām pašvaldībām1,7 milj. euro (3 % no kopējiem pamatbudžeta ieņēmumiem).

Budžeta iestāžu ieņēmumi no maksas pakalpojumiem, kuru īpatsvars sastāda 6 % no kopējā ieņēmumu apjoma, plānoti – 2,8 milj. euro

Pamatbudžeta ieņēmumos valsts budžeta transferti26 milj. euro, t.i. 33 % no kopējiem ieņēmumiem, t.sk.:

o mērķdotācijas un dotācijas no valsts budžeta plānoti 15884 tūkst. euro (skat. 5. pielikumu);

o pašvaldību saņemtie transferti no valsts budžeta (Ukrainas civiliedzīvotāju atbalstam) 352 tūkst. euro;

o dotācija no pašvaldību finanšu izlīdzināšanas fonda un papildus dotācija no valsts budžeta – 8733 tūkst. euro;

o no valsts budžeta iestādēm saņemtie transferti Eiropas Savienības politiku instrumentu līdzfinansētajiem projektiem prognozēti 370 tūkst. euro.

Budžeta izdevumi

Sagatavojot Rēzeknes valstspilsētas 2025. gada budžetu, tā prognozējamie izdevumi tika piesaistīti pašvaldības plānošanas un attīstības dokumentos norādītajām aktivitātēm, kas veicina šajos dokumentos paredzēto uzdevumu izpildi. Rēzeknes pilsētas pamatbudžeta ieņēmumi tiek novirzīti pašvaldības funkciju izpildes nodrošināšanai – izdevumiem no pašvaldības budžeta finansējamo institūciju uzturēšanai, pilsētas infrastruktūras uzturēšanai, pabalstiem maznodrošinātajiem iedzīvotājiem, pilsētas pasākumu finansēšanai un citiem izdevumiem, kas iekļauti Rēzeknes domes noteikumu 2., 3. pielikumā pa nozarēm atbilstoši funkcionālajām kategorijām.

Pamatbudžeta izdevumi plānoti 51,5 milj. euro. Pamatbudžeta izdevumu sadaļā lielākais izdevumu apjoms ir izglītībai, sociālajai jomai, pilsētas infrastruktūras attīstībai. Prioritārie virzieni ir saglabāt izglītības, kultūras un sporta iestāžu tīklu un to sniegtos pakalpojumus; saglabāt sociālo drošību un atbalstu maznodrošinātajai sabiedrības daļai un izpildīt pašvaldības funkcijas (skat.5. attēlu).

Rēzeknes pilsētas pamatbudžeta kopējie uzturēšanas izdevumi 2025. gadam plānoti 49,7 milj. euro, no tiem atlīdzībai – 29,5 milj. euro.

Rēzeknes valstspilsētas pašvaldība, izstrādājot 2025. gada budžeta projektu, ņēma vērā likumā "Par valsts budžetu 2025. gadam un budžeta ietvaru 2025., 2026. un 2027. gadam" un Ministru kabineta un Latvijas Pašvaldību savienības vienošanās un domstarpību protokolā "Par 2025. gada budžetu un budžeta ietvaru 2025.–2027. gadam" noteikto atlīdzības fonda pieauguma ierobežojumu 2,6 % (salīdzinājumā ar 2024. gada aktuālo plānu uz 30. septembri) un to, ka netiek palielināts kopējais amatu vietu skaits pašvaldībā.

No 2025. gada 1. janvāra atbilstoši izmaiņām Ministru kabineta 2015. gada 24. novembra noteikumos Nr. 656 "Noteikumi par minimālās mēneša darba algas apmēru normālā darba laika ietvaros un minimālās stundas tarifa likmes aprēķināšanu" pašvaldība ir paredzējusi 300 tūkst. euro, lai darbiniekiem palielinātu mēnešalgu no 700 euro līdz 740 euro. Vislielākais šajās amatu grupās nodarbināto īpatsvars ir izglītības sektorā – 360 darbinieki.

Atbilstoši Nolikuma par Rēzeknes valstspilsētas pašvaldības domes deputātu un pašvaldības darbinieku atlīdzību pārejas noteikumu 12.18. apakšpunktu 2025. gadā atvaļinājuma pabalsts visām amatpersonām un darbiniekiem netiek izmaksāts.

Pamatbudžeta izdevumi kapitālajām iegādēm, kapitālajam remontam un investīcijām plānoti 1,2 milj. euro.

Rēzeknes pilsētas pašvaldības izdevumu sadalījums nozarēm

Rēzeknes pilsētas domes saistošo noteikumu "Par Rēzeknes valstspilsētas pašvaldības budžetu 2025. gadam" 2. pielikumā ir izdevumu sadalījums nozarēm atbilstoši normatīvajiem aktiem par budžeta izdevumu klasifikāciju.

Izglītības nozarei izdevumu apjoms tiek plānots – 25.5 milj. euro jeb 49 % no pamatbudžeta kopējiem izdevumiem.

Izdevumos izglītības nozarei ietilpst:

- plānotie izdevumi pirmsskolas izglītības iestāžu uzturēšanai un remontdarbiem – 6035 tūkst. euro;

- plānotie izdevumi pamatizglītības, vispārējās izglītības iestāžu uzturēšanai un remontdarbiem – 13159 tūkst. euro;

- plānotie izdevumi interešu izglītības iestāžu darbības nodrošināšanai (Rēzeknes valstspilsētas pašvaldības Izglītības pārvalde, Austrumlatvijas radošo pakalpojumu centrs, Bērnu-jaunatnes sporta skola) 2306 tūkst. euro;

- plānotie izdevumi norēķiniem par citu pašvaldību izglītības iestāžu sniegtajiem pakalpojumiem – 509 tūkst. euro;

- plānotie izdevumi izglītojamo ēdināšanas pakalpojumu apmaksai 2413 tūkst. euro;

- plānotie izdevumi izglītojamo izmitināšanas pakalpojumu apmaksai 177 tūkst. euro;

- plānotie izdevumi Izglītības pārvaldes darbības nodrošinājumam – 517 tūkst. euro;

- skolēnu dziesmusvētku izdevumiem – 267 tūkst. euro;

- projekts "PII "Rotaļa" V. Seiles iela 17 " – 247 euro;

Rēzeknes valstspilsētas pašvaldības Izglītības pārvaldes un tā pakļautībā esošo iestāžu budžeta kopējie izdevumi 2025. gadam plānoti 25 451 tūkst. euro apmērā.

Izglītības pārvaldes pakļautībā ir 22 iestādes – 8 vispārējās izglītības iestādes, 10 pirmsskolas izglītības iestādes, Rēzeknes pilsētas reģionālais datorcentrs, Rēzeknes pilsētas dienesta viesnīca, no 2025. gada 1. janvāra arī Sporta skola un Austrumlatvijas radošo pakalpojumu centrs, tiek segti uzturēšanas izdevumi futbola hallei, ēkai Viļānu ielā 2 (bijusī 4. vidusskolas ēka).

Rēzeknes valstspilsētas vispārizglītojošajās izglītības iestādēs 2024./2025. mācību gadu uzsāka 3765 skolēni. Pirmsskolas izglītības programmas 2024./2025. mācību gadā uzsāka 1433 audzēkņi. Izglītojamo skaits, kuri apmeklē Sporta skolu, – 1489, Austrumlatvijas radošo pakalpojumu centru – 1079.

5. attēls. Rēzeknes valstspilsētas pašvaldības pamatbudžeta izdevumi 2025. gadā

Izglītības pārvaldes 2025. gada budžeta ieņēmumu daļu veido:

1. Valsts budžeta transferti 12 198 322 euro, t.sk.:

1.1. valsts budžeta transferti noteiktam mērķim 12 198 322 euro:

1.1.1. pamata un vispārējās vidējās izglītības iestāžu pedagogu darba samaksai un valsts sociālās apdrošināšanas obligātajām iemaksām 7 476 872 euro;

1.1.2. interešu izglītības programmu pedagogu daļējai darba samaksai un valsts sociālās apdrošināšanas obligātajām iemaksām 673 325 euro;

1.1.3. bērnu no piecu gadu vecuma izglītošanā nodarbināto pedagogu darba samaksai un valsts sociālās apdrošināšanas iemaksām 1 108 699 euro;

1.1.4. izglītības iestāžu speciālajām pirmsskolas izglītības grupām un Rēzeknes pamatskolai-attīstības centram 1 722 565 euro;

1.1.5. dotācija pašvaldības izglītības iestāžu skolēnu ēdināšanas nodrošināšanai 348 985 euro;

1.1.6. finansējums asistenta pakalpojuma nodrošināšanai 20 000 euro.

1.1.7. finansējums valsts mācību līdzekļu iegādei 100 000 euro;

1.1.8. finansējums programmā Skolas soma 71 521 euro;

1.1.9. finansējums metodiskā darba atbalstam 5000 euro;

1.1.10. finansējums profesionālās ievirzes sporta izglītības programmām 629 009 euro;

1.1.11. finansējums "Digitālā darba ar jaunatni sistēmas attīstība pašvaldībās" projekta īstenošanai 42346 euro.

2. Pašvaldības budžeta transferti 11 878 133 euro, t.sk.:

2.1. pašvaldības dotācija 10 204 986 euro;

2.2. transferti no citām pašvaldībām 1 641 147 euro;

2.3. transferti starp iestādēm 32 000 euro:

2.3.1. ar pārvaldi "Sociālais dienests" 32 000 euro;

3. Iestāžu ieņēmumi, t.sk. maksas pakalpojumi 977 462 euro:

3.1. ieņēmumi no vecāku maksām 431 000 euro;

3.2. pārējie ieņēmumi par izglītības pakalpojumiem 60 000 euro;

3.3. ieņēmumi par nedzīvojamā nekustamā īpašuma, telpu nomu 69 496 euro;

3.4. ieņēmumi par viesnīcu pakalpojumiem 52 000 euro;

3.5. citi ieņēmumi par maksas pakalpojumiem 364 966 euro.

2025. gada budžeta projekta pašvaldības dotācijas pieprasījums sastāda 10 204 986 euro, kas pārsniedz 2024. gadā faktiski piešķirto pašvaldības dotāciju par 859 673 euro. Starpību veidojošie nozīmīgākie faktori – finansējums dalībai Dziesmu svētku pasākumā 269 997 euro, minimālās algas palielinājums 225 012 euro, kā arī plānotais, bet nesaņemtais finansējums 2024. gadā plānotajiem iepirkumiem, kas tiks realizēti 2025. gadā.

Dotācija XIII Latvijas Skolu jaunatnes dziesmu un deju svētku pasākumam Rīgā no 2025. gada 5. līdz 13. jūlijam sastāda 269 997 euro. Sadarbībā ar svētku koordinatoriem sastādīts provizorisks maksimālais izdevumu aprēķins 600 svētku dalībniekiem un pavadošajām personām, medicīnas personālam, apsardzei, transporta, komandējuma, tērpu, noformējuma un saimnieciskajiem izdevumiem. Oficiālais svētku dalībnieku skaits taps zināms pēc skatēm (orientējoši februārī), faktiskie izdevumi – pēc transporta iepirkuma rezultātiem un faktiskā dalībnieku skaita. Aprēķins veikts pēc Valsts izglītības satura centra vēstules Nr.4.1-08.2/5374 pašvaldību vadītājiem un koordinatoriem "Par XIII Latvijas skolu jaunatnes dziesmu un deju svētku dalībnieku izmitināšanas un ēdināšanas pakalpojumu izmaksām Rīgā svētku laikā".

2025. gadā tiek plānoti uzturēšanas izdevumi arī ēkai Viļānu ielā 2, kur izglītības programmas netiek realizētas. Ēkas Viļānu ielā 2 komunālie izdevumi ieplānoti minimālā līmenī, par pamatu ņemot nosacījumu, ka ēkā netiks veikta saimnieciskā darbība. Sporta programmu realizācijai tiek plānoti uzturēšanas izdevumi futbola hallei.

Nepietiekamas valsts mērķdotācijas dēļ 2025. gadā tiek plānots daļēji segt Rēzeknes pamatskolas – attīstības centra uzturēšanas izdevumus (tehniskā personāla atlīdzība). No pašvaldības plānots daļēji segt tehniskā personāla atlīdzību kopsummā 208 862 euro. Izglītības ministrijas līmenī tiek diskutēts par valsts mērķdotācijas daļas palielinājumu, kas varētu nākotnē samazināt pašvaldības līdzdalību izglītības iestādes uzturēšanā.

Izglītības pārvaldes izdevumi pa ekonomiskās klasifikācijas pozīciju grupām.

Atalgojums plānots 12 mēnešiem, par pamatu ņemot amatu sarakstus, plānotās izmaksas personām uz tiesiskās attiecības regulējošu dokumentu pamata, kā arī nozares specifiku – izglītības procesa nepārtrauktības nodrošināšanu. Atlīdzības izdevumus samazina 4. vidusskolas likvidācija, sargu likmju samazināšana sakarā ar signalizāciju pieslēgšanu, brīvprātīgo iniciatīvu samazinājums, ekonomista un grāmatvežu likmju pārnešanu uz centrālo administrāciju, palielina minimālās algas pieaugums un algas likmju palielinājums reorganizācijas ekonomijas rezultātā.

Komandējumu izdevumi plānoti darbinieku kursu apmeklējumiem, bērnu un pavadošo personu olimpiāžu un citiem mācību procesa braucieniem, metodisko apvienību vadītāju u.c. darba braucieniem. Palielinājums sakarā ar dziesmu svētkiem, kā arī sporta skolas darbības specifiku.

Pakalpojumu daļa 2025. gadam tiek plānota 12 mēnešiem, balstoties uz esošajiem noslēgtajiem un 2025. gadā paredzētajiem līgumiem iestāžu uzturēšanai.

Sakaru pakalpojumi plānoti 2024. gada līmenī, palielinājums sakarā ar tarifu palielinājumu un plānoto pirmsskolas izglītības iestāžu interneta pieslēguma pakāpenisku maiņu no Tet uz Bite (tehnisko parametru uzlabojumi izglītības procesa nodrošināšanai).

Komunālie pakalpojumi plānoti pēc faktiskajiem 2024. gada rādītājiem, ar izdevumu palielinājumu elektroenerģijai sakarā ar plānoto līgumā noteikto tarifu, atkritumu apsaimniekošanai – sakarā ar tarifa palielinājumu.

Iestādes administratīvie izdevumi un ar iestādes darbības nodrošināšanu saistītie izdevumi – palielinājums galvenokārt sakarā ar dziesmu svētkiem, kā arī iestāžu pieteikumiem skolu akreditācijai, kursiem, obligātajām veselības pārbaudēm.

Remontdarbi un iestāžu uzturēšanas pakalpojumi (izņemot ēku, būvju un ceļu kapitālo remontu) – palielinājums saskaņā ar tarifu palielinājumu iestāžu uzturēšanas pakalpojumiem (ūdens, siltumsskaitītāju pārbaude, siltummezglu tehniskā apkalpošana, lifti, videonovērošana, mehāniskā un automātiskā ventilācija, aukstumiekārtas, kondicionēšanas iekārtas), daļēji izdevumi remontdarbiem iestādēs saskaņā ar iesniegtajiem pieteikumiem.

Iestādes remontdarbiem ir iesniegušas pieteikumus kopsummā vairāk nekā uz 430 785 euro, budžeta pieteikuma tāmē iekļauti 55 934 euro.

Budžeta pieteikumā ieplānoti arī Pārējie remontdarbu un iestāžu uzturēšanas pakalpojumi (avārijas un citi neplānoti darbi).

Apdrošināšanas izdevumiem palielinājums no Izglītības ministrijas saņemto datoru apdrošināšanai.

Informācijas tehnoloģiju pakalpojumiem palielinājums sakarā e-klases tarifu izmaiņām.

Īre un noma (tai skaitā zemes nomas līgumi) orientējoši 2024. gada līmenī.

Krājumi, materiāli, energoresursi, preces, biroja preces un inventārs, kurus neuzskaita ekonomiskās klasifikācijas kodā 5000 (pamatkapitāla veidošana).

Krājumu sadaļa plānota, balstoties uz iestāžu pieteikumiem. Kopumā palielinājums saistīts galvenokārt ar izmaksām ēdināšanai (1.–4. un 5.–7. klašu ēdināšana, skolēnu skaita izmaiņas pa klašu grupām, dienu skaita izmaiņas, budžeta grozījumi 2024. gada plānā (samazinājums)). Ietekmē arī 2024. gadā uzsāktie iepirkumi.

Plānoti izdevumi kurināmajam – 2024. gada līmenī pirmsskolas izglītības iestādes Vinnijs Pūks dabasgāzes apkure ar tarifa pieauguma prognozi.

Budžeta iestāžu nodokļu un nodevu maksājumi – vadoties no ar pievienotās vērtības nodokli apliekamo maksas pakalpojumu daļas prognozes.

Valsts un pašvaldību budžeta dotācijas biedrībām un nodibinājumiem – dotācija Katoļu vidusskolai saskaņā ar pašvaldības rīkojumiem.

Pamatkapitāla veidošana – palielinājums galvenokārt sakarā ar dziesmu svētku tērpu iegādi (20 000 eiro). Pašvaldības dotācijas pieprasījums pamatlīdzekļu iegādei veidots, balstoties uz iestāžu pieprasījumiem. Ietekmē 2024. gadā uzsāktie iepirkumi.

Sociālie pabalsti –sakarā ar nozares specifiku plānotas naudas balvas valsts un starptautisko olimpiāžu uzvarētājiem.

Valsts budžeta mērķdotācijas aprēķinu un sadali pedagogu darba samaksai nosaka Ministru kabineta noteikumi Nr. 376.

Speciālās izglītības iestāžu un klašu (grupu) finansēšanas kārtību nosaka Ministru kabineta noteikumi Nr. 477.

Kārtību, kādā valsts finansē profesionālās ievirzes sporta izglītības programmas, nosaka Ministru kabineta noteikumi Nr. 885.

Vispārizglītojošo un pirmsskolas izglītības iestāžu pedagoģiskā personāla darba samaksa tiek ieplānota saskaņā ar Ministru kabineta noteikumiem Nr. 445 (ar grozījumiem), un nosaka pedagogu darba samaksas noteikšanas kārtību, darba samaksas apmēru un pedagogu darba slodzes lielumu.

Valsts budžeta dotācijai pedagogu darba samaksai un valsts sociālās apdrošināšanas obligātajām iemaksām, kā arī Rēzeknes pamatskolas – attīstības centra uzturēšanas izdevumiem tāmē ieplānoti izdevumi 12 mēnešiem. Mērķdotācijas plāns saskaņā ar 2025. gada 7. janvāra Ministru kabineta rīkojumu Nr. 7 "Par mērķdotācijas sadalījumu pašvaldībām – pašvaldību izglītības iestādēm 2025. gadam" ir apstiprināts 2025. gada 8 mēnešiem, pārējie 4 mēneši tiek plānoti kā "nesadalītie izdevumi" – provizoriski aprēķināti izdevumi no 8 mēnešu finansējuma.

Saskaņā ar Izglītības likuma 59. panta 31 punktu un pašvaldības lēmumiem, papildus valsts finansējumam, plānoti izdevumi brīvpusdienu izmaksām 1.–4. klašu un 5.–7. klašu izglītojamiem.

Tāpat 2025. gadā plānota līdzdalība Eiropas Sociālā Fonda projektos, programmā "Latvijas skolas soma", Erasmus+ projektos, projektos, kas saistīti ar Izglītības iestāžu digitalizāciju 7.–9. klasēm, "Digitālās plaisas mazināšana sociāli neaizsargātajām grupām izglītības iestādēs" 1.–6. kl., 7.–9. kl., 10.–12. kl., "Izglītības iestāžu nodrošinājums pilnveidotā vispārējās izglītības satura kvalitatīvai ieviešanai", "Digitālā darba ar jaunatni sistēmas attīstība pašvaldībās" u.c.

Izdevumi funkcionālajā kategorijā "Atpūta, sports, kultūra reliģija" plānoti 3,7 milj. euro jeb 7 % no pamatbudžeta kopējā apjoma.

Šajā kategorijā tiek konsolidētas pašvaldības aģentūras "Rēzeknes Kultūras un tūrisma centrs" tāme, SIA "Austrumlatvijas koncertzāle" tāme, SIA "Olimpiskais centrs "Rēzekne"" tāme un Sinagogas uzturēšanas izdevumu tāme.

Rēzeknes valstspilsētas pašvaldības aģentūras "Rēzeknes Kultūras un tūrisma centrs" darbības nodrošināšanai 2025. gadā pieprasīta pašvaldības budžeta dotācija ~ 1,7 milj. euro. Rēzeknes valstspilsētas pašvaldības aģentūras "Rēzeknes Kultūras un tūrisma centrs" izdevumi un tā pakļautībā esošo iestāžu (Rēzeknes Centrālā bibliotēka un tās filiāles, Latgales Kultūrvēstures muzejs, Rēzeknes Nacionālo biedrību kultūras nams, 28 radošie amatiermākslas kolektīvi, kultūras nams, Tūrisma attīstības centrs, Mākslas nams) uzturēšanas izdevumi un izdevumi pilsētas kultūras pasākumiem plānoti 1,88 milj. euro apmērā, t.sk. bibliotēku uzturēšanai – 454 tūkst. euro, Latgales Kultūrvēstures muzejam 276 tūkst. euro, Rēzeknes Nacionālo biedrību kultūras namam – 359 tūkst. euro, radošo kolektīvu darbībai un kultūras namam 164 tūkst. euro, Valsts budžeta mērķdotācija māksliniecisko kolektīvu vadītāju darba samaksai un valsts sociālās apdrošināšanas obligātajām iemaksām 23 tūkst. euro, Tūrismu attīstības centram – 89 tūkst. euro, 339 tūkst. euro aģentūras darbībai (t.sk. Kultūras un atpūtas parka uzturēšana, atalgojums darbiniekiem), pasākumu nodrošināšanai 145 tūkst. euro. Rēzeknes Mākslas nama uzturēšanai 33 tūkst. euro apmēra.

Aģentūrai budžeta pieprasījumu palielināts attiecībā pret 2024. gada apstiprināto budžetu, izslēdzot visus brīvās iniciatīvas pasākumus, t.sk., mazo kultūras projektu konkursu, dotāciju kultūras biedrībām un reliģijām, paredzot finansējumu tikai Aģentūras autonomo funkciju izpildei, kā arī iekļaujot finansējumu papildus izdevumiem salīdzinot ar 2024. gadu minimālās mēnešalgas pieaugums un apkures izmaksas.

Rēzeknes valstspilsētas pašvaldības aģentūras "Rēzeknes Kultūras un tūrisma centrs" 2025. gada budžets plānots atbilstoši aģentūras darba plānam, kurš saistīts ar aģentūras nolikumā atrunātajām darbības funkcijām un uzdevumiem, aģentūras vidēja termiņa darbības stratēģiju, kā arī Rēzeknes valstspilsētas un Rēzeknes novada Ilgtspējīgas attīstības stratēģiju līdz 2035. gadam. Plānotais budžets paredz Pašvaldību likumā atrunāto daudzveidīgu kultūras pakalpojumu klāsta piedāvājumu Rēzeknes pilsētā, nodrošinot iedzīvotājiem kultūras līdzdalību un brīvā laika pavadīšanas iespējas. Budžeta plāns paredz atbalstīt Dziesmu un deju svētku nepārtrauktību un veicināt nemateriālā kultūras mantojuma saglabāšanu un attīstīšanu. Budžeta plāns veidots, lai varētu nodrošināt kultūras infrastruktūras un materiāli tehniskās bāzes uzturēšanu.

Austrumlatvijas reģionālā daudzfunkcionālā centra (SIA "Austrumlatvijas koncertzāle") darbības nodrošināšanai 2025. gadā paredzēta pašvaldības budžeta dotācija – 746 tūkst. euro.

Rēzeknes pilsētas dome noslēgusi deleģēšanas līgumu ar SIA "Olimpiskais centrs "Rēzekne"", saskaņā ar kuru daudzfunkcionālās sporta ēkas uzturēšanai un līgumā noteikto pārvaldes uzdevumu veikšanai 2025. gadā paredzēta dotācija 666 tūkst. euro.

Sinagogas uzturēšanas izdevumu kopsumma 2025. gadā plānota 5681 euro.

Ekonomiskajai darbībai izdevumu apjoms tiek plānots – 4,5 milj. euro jeb 9 % no pamatbudžeta kopējiem izdevumiem, t.sk.:

- Projekta "Rēzeknes rekreācijas centra izveide tūrisma attīstībai" izdevumi – 598 tūkst. euro;

- Pilsētvides un attīstības pārvaldes pasūtītās tehniskās dokumentācijas izstrādes izdevumi – 249 tūkst. euro;

- Dotācija zaudējumu segšanai sabiedriskā transporta pakalpojumu sniedzējam – 1820 tūkst. euro;

- Pilsētnieku karšu ieviešanas izdevumi – 9,7 tūkst. euro;

- Izdevumi Tūrisma informācijas centra darbības nodrošināšanai – 89 tūkst. euro;

- Rēzeknes speciālās ekonomiskās zonas pārvaldes izdevumi – 257 tūkst. euro.

Pilsētvides un attīstības pārvaldes 2025. gada kopējais budžets ir 4,6 milj. euro.

Ceļu un ielu infrastruktūras uzlabošanai paredzēti 21,53 % no kopējā Pilsētvides un attīstības pārvaldes budžeta. Kopējais finansējums 2025. gadā pašvaldības autotransporta programmai sastāda 987374 euro, t.sk.:

- Pilsētas ielu reģistra datu aktualizācijai 2025. gadā ir paredzēti 2600 euro;

- luksoforu apkalpošanai 41000 euro;

- ielu ikdienas un periodiskai uzturēšanai 937724 euro;

- ielu būvuzraudzības pakalpojumiem 6050 euro.

Vides aizsardzības nozarei plānots finansējums 1,4 miljoni euro jeb 3 % no kopējiem izdevumiem pilsētas uzturēšanas programmu realizācijai.

Pilsētas sanitārās uzturēšanas programmā 2025. gadā paredzēti 1079361 euro, t.i., 23,54 % no kopējā budžeta. Finansējums ir paredzēts šādiem mērķiem:

- atkritumu izvešanai no Rēzeknes pilsētas koplietošanas teritorijām paredzēti 48400 euro;

- klaiņojošo dzīvnieku ķeršanai un īslaicīgai uzturēšanai paredzēti 84252 euro;

- pilsētas svētku noformēšanai 29640 euro;

- koplietošanas teritoriju sanitārai uzturēšanai 860000 euro;

- atkritumu nodošana Lielās talkas laikā un būvgružu izvešana no rekonstruējamām ielām 5056 euro;

- šķiroto sadzīves atkritumu laukuma uzturēšanai 23121 euro;

- Rēzeknes upes peldūdeņu monitoringam 6413 euro;

- šķirošanas laukuma ierīkošanai Rīgas ielā 44B, Rēzeknē paredzēti 2268 euro;

- pilsētsaimniecības objektu uzturēšanai, tekošajam remontam, tehniskai apkopei 19711 euro;

- materiālo zaudējumu apmaksai par CSN bojātiem transporta līdzekļiem komunikāciju vai ielu seguma sliktā stāvokļa dēļ paredzēti 500 euro.

Notekūdeņu apsaimniekošanas programmā pašvaldības budžeta izdevumi 2025. gadā ir 159479 euro apmērā, t.sk.:

- lietus ūdens kanalizācijas uzturēšanai 84549 euro;

- vides piesārņojuma situāciju likvidācijai paredzēti 36300 euro;

- komunikācijas izbūves darbiem Lubānas ielā (jaunajam rajonam) un Rūpnīcas ielā 11 (Futbola halles ģērbtuves) paredzēti 38630 euro.

Pilsētas apstādījumu uzturēšanas un atjaunošanas programmā zaļumsaimniecības uzturēšanai 2025. gadam paredzēti 166364 euro, kas ir 3,63 % no kopējā budžeta, t.sk.:

- kokaugu kopšanai 62564 euro;

- puķu un dekoratīvo krūmu stādījumu kopšanai, stādu iegādei 96800 euro;

- monitoringa tīkla ierīkošanai industriālajā zonā 2025. gadā paredzēti 7000 euro.

Bioloģiskās daudzveidības un ainavas aizsardzības programmai 2025. gadā paredzēti 9605 euro Rēzeknes (Kovšu) ezera zivju resursu pavairošanai.

Pašvaldības teritoriju un mājokļu apsaimniekošanas izdevumiem plānoti 1,3 miljoni euro jeb 3 % no kopējiem izdevumiem.

Pašvaldības kapsētu uzturēšanas programmā 2025. gadam paredzēti 59436 euro.

Ielu apgaismošanas programmā 2025. gadam paredzēti 233566 euro, t.sk.:

- ielu apgaismojuma apkopei paredzēti 49066 euro;

- maksai par izlietoto elektroenerģiju ielu apgaismojumam paredzēti 180000 euro;

- elektrības pieslēguma izbūves darbiem Rūpnīcas ielā 11 2025. gadā paredzēti 4500 euro.

Mājokļa programmā pašvaldības budžeta izdevumi 2025. gadā ir 607067 euro apmērā, t.sk.:

- pašvaldības īpašumu pārvaldīšanas nodrošināšanai 246332 euro;

- inventāra (2 printeru), saimniecības materiālu iegādei 800 euro;

- budžeta iestāžu nodokļu, nodevu maksājumiem 4240 euro;

- pašvaldības līdzfinansējums daudzdzīvokļu dzīvojamo māju piebraucamā ceļa atjaunošanai paredzēti 150000 euro;

- daudzstāvu daudzdzīvokļu dzīvojamo ēku kompleksās būvniecības Maskavas ielā 25 būvprojektam 205695 euro;

Pārvaldes uzturēšanas izdevumiem 2025. gadā paredzēti 289593 euro, kas ir 6.32 % no kopējā budžeta. Pārvaldes izdevumu lielāko daļu 261056 euro t.i. 90,15 % veido atlīdzība.

Pārrobežu projektam PROMOTER Nr.01C0143 2025. gadā paredzēti 52169 euro. Projekta PROMOTER izdevumu lielāko daļu 20391 euro t.i. 39,09 % veido atlīdzība, 11578 euro vai 22,19 % pakalpojumi (ēdināšana, prezentācijas materiāli, delegāciju uzņemšana, semināru apmeklējumi, kursi, printeru kasešu uzpilde), 2700 euro vai 5,18 % krājumi (biroja preču iegāde), 17500 euro vai 33,54 % komandējuma un dienesta braucieni.

Teritoriju attīstības programmā pašvaldības budžeta izdevumi 2025. gadā ir 827 euro, kas paredzēti projektam "Green hub for knowledge transferability through new initiatives and increase of public awarehess" (dabas resursu apsaimniekošana).

Līdzdalības budžeta programmai paredzēti 20000 euro.

Ugunsdrošības, ugunsdzēsības, glābšanas un civilās drošības dienesta programmai 2025. gadā paredzēti 10000 euro Rēzeknes valstspilsētas ugunsdzēsības sistēmas uzturēšanai.

Projekta "Veselības veicināšanas un slimību profilakses pasākumu organizēšana Rēzeknes pilsētā" īstenošanai 2025. gada budžetā paredzēti 117539 euro.

Kultūras centri, nami, klubi programmā 2025. gadam ir paredzēti 527044 euro kultūras nama ēkas pārbūvei Brāļu Skrindu ielā 3, Rēzeknē.

Projektam "PII "Rotaļa" V. Seiles iela 17" 2025. gadam paredzēti 247 euro.

Projekta "Energoefektivitātes paaugstināšana J. Ivanova mūzikas skolā" izdevumu atmaksai 2025. gadam paredzēti 10574 euro.

Sociālajai aizsardzībai 2025. gada pamatbudžetā paredzēti izdevumi 9 milj. euro jeb 18 % no pamatbudžeta kopējā apjoma.

Rēzeknes valstspilsētas pašvaldības pārvaldes "Sociālais dienests" tāmes projekts 2025. gadam sagatavots Rēzeknes valstspilsētas pašvaldības un Rēzeknes novada ilgtspējīgas attīstības stratēģiju līdz 2035. gadam noteikto mērķu īstenošanai.

Rēzeknes valstspilsētas pašvaldības pārvaldes "Sociālais dienests" 2025. gada budžeta ieņēmumu kopējais apjoms plānots 8 596 509 euro apmērā, tas ir par 520 059 euro vai 6.4 % vairāk kā 2024. gada ieņēmumi. Procentuāli lielāko ieņēmumu daļu 3 261 123 euro (38 %) sastāda pašvaldības dotācija no vispārējiem ieņēmumiem, kas ir paredzēta pārvaldes pamatfunkciju darbības nodrošināšanai. Ar 2024. gadu DI pakalpojumu nodrošināšana un izveidotās infrastruktūras uzturēšana ir jāveic no pašvaldības līdzekļiem, Latgales plānošanas reģiona kompensācija vairs nav pieejama – šiem mērķiem 2025. gada budžetā ir iekļauts pašvaldības finansējums 307 120 euro apmērā. Salīdzinājumā ar 2024. gadu pašvaldības dotācija tika palielināta par 12 %, t.i. 353 842 euro apmērā.

Iestāžu ieņēmumi, salīdzinājumā ar 2024. gadu, ir palielināti par 34 569 euro. Ir samazināta maksa par DAC "Spārīte" sniedzamajiem pakalpojumiem, jo netiek sasniegts projekta mērķis, nepildās rādītāji; samazinājās ieņēmumi par atskurbšanas pakalpojumiem, jo nav sadarbības līguma ar Rēzeknes novadu. Sakarā ar pensiju indeksāciju 2024. gada rudenī, Pensionāru sociālo pakalpojumu centra ieņēmumi no iemītnieku pensijas 85 % ir palielinājušies par 42 349 euro.

Rēzeknes valstspilsētas pašvaldības pārvaldes "Sociālais dienests" 2025. gada budžeta kopējie izdevumi plānoti 8 706 019 euro apmērā, tas ir par 602 878 euro vairāk nekā 2024. gadā.

Atlīdzības izdevumi paredzēti 5 540 649 euro, tie palielināti par 390 546 euro vai 7.6 %, jo:

• Pieaug valsts minimālās algas apmērs no 700 euro uz 740 euro. Kopš 2024. gada minimālā algas likme tiek piemērota 105.5 slodzēm (apkopējs, aprūpētājs, dežurants, virtuves darbinieks, veļas pārzinis u.c.). Minimālās algas saņēmēji ir darbinieki ar summēto darba laiku, kas nodrošina pakalpojumu diennakts režīmā, pieaugot minimālajai algai pieaug izmaksas par darbu naktī un svētku dienās, kā arī nodrošinot aizvietošanu darbinieka atvaļinājuma un slimības laikā. Kopējais pieaugums ar darba devēja VSAOI 23.59 % sastāda 166 035 euro gadā.

• Grāmatvedības centralizācijas pasākumi 2024. gada vasarā – samazinātas 5 slodzes, kas 2025. gada budžeta atlīdzības izmaksas samazina par 81 302 euro.

• Pensionāru sociālo pakalpojumu centrā palielināts slodžu skaits par 9 slodzēm, savukārt Patversmē samazināts par 1 slodzi un Aprūpes mājās birojā samazināts par 5 slodzēm. Kopsummā slodzes pieauga par 3 vienībām, kas gadā sastāda 58 869 euro.

• Atlīdzības izdevumi asistentu pakalpojuma nodrošināšanai, kā arī citi atlīdzības izdevumi no mērķdotācijām ir palielinājušies kopsummā par 229 368 euro, salīdzinājumā ar 2024. gadu, jo pieaug minimālās algas stundas tarifa likme.

Pakalpojumu apmaksas izdevumi plānoti 618 237 euro, tie palielināti par 128 756 euro vai 26 %

• izdevumi komunālajiem pakalpojumiem (apkure, elektrība, ūdens, atkritumu apsaimniekošana) 2025. gadā ir aprēķināti saskaņā ar spēkā esošajiem tarifiem un aprēķini balstās ņemot vērā 2024. gada faktiski iztērētos apjomus. Palielinājums komunālo pakalpojumu apmaksai sastāda 30 205 euro.

• izdevumi dažādiem pakalpojumiem ir palielināti par 72 677 euro, sakarā ar vardarbībā cietušo personu rehabilitācijas pakalpojumu apmaksu un projekta "Proti un Dari 2.0" aktivitātēm, kā arī darba aizsardzības speciālista pakalpojumu apmaksu.

• izdevumi kārtējam remontam – 2025. gada budžetā ir iekļauti 28 604 euro – virtuves ieejas durvju nomaiņa Patversmes ēkā Bukmuižas ielā 3 par 2 125 euro; Pensionāru sociālo pakalpojumu centra fasādes remonts par 5 551 euro; Pensionāru sociālo pakalpojumu centra garāžas jumta remonts par 7 567 euro; Pensionāru sociālo pakalpojumu centra signalizācijas ierīkošana "G" sektorā par 1600 euro un lifta šahtas un durvju rullīšu nomaiņa par 3623 euro; fasādes un iekštelpu defektu novēršana Grupu mājās Atbrīvošanas alejā 147A par 8 138 euro.

Krājumu apmaksas izdevumi plānoti 604 937 euro, tie palielināti par 71 600 euro vai 13 %

• izdevumi mazvērtīgā inventāra iegādei ir palielināti par 14 742 euro, jo kvalitatīva pakalpojuma nodrošināšanai Pensionāru sociālo pakalpojumu centrā ir nepieciešami tehniskie palīglīdzekļi, kā arī atbilstoši klienta funkcionālajām spējām atbilstošs dzīvojamās istabas aprīkojums;

• izdevumi medikamentu iegādei – ir palielināti par 15 628 euro (cenu kāpums atsevišķām medikamentu grupām; medicīnas preparātu iegāde klientu veselības profilakses gadījumiem, lai ierobežotu slimību izplatīšanos);

• izdevumi remontmateriālu, saimniecības materiālu, higiēnas preču iegādei – ir palielināti par 1 201 euro (tiks turpināti iekštelpu (t.sk. līdz 25 istabiņām) kosmētiskie remonti Pensionāru sociālo pakalpojumu centrā;

• izdevumi pārtikas produktu iegādei – ir palielināti par 34 894 euro (cenu kāpums atsevišķām pārtikas grupām; Pensionāru sociālo pakalpojumu centrā ēdināšanas dienas porcijas cena palielināta par 10 % no 3.20 euro uz 3.52 euro uz vienu klientu dienā).

Atbalsts nevalstiskajām organizācijām 2025. gadā nav plānots.

Pamatkapitāla veidošanas izdevumi 2025. gada budžetā ir plānoti par kopējo summu 241 205 euro, t.sk.:

• 6 datori par kopējo summu 7880 euro;

• Digitālā aprūpes programma ar komponentēm Pensionāru sociālo pakalpojumu centrā aprūpes procesa uzlabošanai un kontrolei par kopējo summu 28 578 euro (iegāde paredzēta no mērķdotācijas līdzekļiem);

• Projekta "Atbalsta pasākumi cilvēkiem ar invaliditāti mājokļa vides pieejamības nodrošināšanai Rēzeknes valstspilsētas pašvaldībā" (līg.nr. 3.1.2.1.i.0/2/24/I/CFLA/024) mājokļu labiekārtošanas izmaksu kopējā summa – 130 047 euro (100 % ESF finansējums);

• Projekts "Sabiedrībā balstīto sociālo pakalpojumu infrastruktūras izveide un attīstība Rēzeknes valstspilsētā" projekta realizācijas izmaksas 2025. gadā – 74 700 euro, t.sk. pašvaldības līdzfinansējums 11 205 euro apmērā.

Sociālie pabalsti pārvaldei "Sociālais dienests" kopumā ir plānoti 1 680 121 euro apmērā (skat.6. attēlu), t.sk.:

• Brīvprātīgās iniciatīvas pabalsti un kompensācijas (pirts pakalpojumu kompensācija; pabalsts jaundzimušā aprūpei ir atcelti.

• Papildus sociālā palīdzība (pabalsts aizbildnim) ir atcelts. Ēdināšanas pabalsts izglītojamajiem un ēdināšanas pabalsts trūcīgajiem arī turpmāk tiks piešķirti no pašvaldības līdzekļiem – šiem mērķiem ieplānoti 6 307 euro pārvaldes "Sociālais dienests" budžetā un 32 000 euro Izglītības pārvaldes budžetā.

• valsts atbalsts Ukrainas civiliedzīvotājiem – 300 870 euro, palielinājums plānots par 37 248 euro salīdzinājumā ar 2024. gadu – palielinās GMI pabalsta apmērs.

Obligātie sociālie pabalsti no pamatbudžeta – 1 372 944 euro apmērā, t.sk.:

• Mājokļa pabalsta izmaksām līdzekļi plānoti par 103 448 euro vairāk nekā 2024. gadā – 843 412 euro, jo ir plānotas izmaiņas koeficientu piemērošanā;

• GMI pabalsta saņēmēju skaits būtiski nemainīsies, bet pieaugot GMI pabalsta līmeņa apmēram ar 01.01.2025. no 137 euro uz 166 euro, pabalsta apmērs 2025. gadam plānots – 416 985 euro, kas par 81 684 euro vairāk nekā 2024. gadā;

• Izdevumi audžuģimeņu atbalstam, pabalsti bērniem–bāreņiem un bez vecāku gādības palikušajiem bērniem – 102 821 euro, saskaņā ar izmaiņām MK noteikumos, tiek palielināti pabalstu apmēri pilngadību sasniegušajiem bērniem–bāreņiem;

• Pabalsti krīzes situācijā – 9 726 euro.

6. attēls. Rēzeknes pilsētas pašvaldības budžeta izdevumi sociālajiem pabalstiem, euro

Rēzeknes valstspilsētas pašvaldības iestādes "Rēzeknes valstspilsētas bāriņtiesa" uzturēšanas izdevumu kopsumma plānota 152 tūkst. euro, t.sk.:

Izdevumi atlīdzībai plānoti 130666 euro apmērā. Salīdzinot ar 2024. gadu plānu izdevumi ir lielāki par 16564 euro, jo tiek palielināts amatu saraksts par 1 vienību skaitu.

Izdevumi komandējumiem plānoti 1420 euro apmērā, salīdzinot ar 2024. gadu plānu izdevumi ir lielāki par 216 euro.

Izdevumi par pakalpojumiem plānoti 12160 euro apmērā, salīdzinot ar 2024. gadu plānu izdevumi ir lielāki par 6085 euro, jo tiek plānota pieaicinātā psihologa pakalpojumu saņemšana 4200 euro apmērā, pieauga izdevumi par saņemtajiem mācību pakalpojumiem par 1555 euro.

Krājumi plānoti 3770 euro apmērā. Salīdzinot ar 2024. gadu pieauga par 680 euro. Pamatkapitāla veidošana (3 datoru iegāde) plānota 3120 euro apmērā.

Pasākuma "NVA projekts Atbalsts bezdarba gadījumā" plānotie izdevumi 2024. gadā – 74 tūkst. euro, t.sk., bezdarbnieku stipendijas – 70 tūkst. euro.

Plānotie izdevumi atbalsta pasākumu Ukrainas civiliedzīvotājiem nodrošināšanai – 6 tūkst. euro pie Centrālās administrācijas un 346 tūkst. euro pie pārvaldes "Sociālais dienests".

Vispārējo valdības dienestu darbības nodrošināšanai plānots – 5,9 milj. euro.

Šajā funkcionālās kategorijas klasifikācijas kodā iekļauti izdevumi:

- Rēzeknes valstspilsētas pašvaldības Vadības un Centrālās administrācijas darbības nodrošināšanai – 2902 tūkst. euro;

- Pašvaldību vēlēšanas – 73 tūkst. euro;

- izdevumi neparedzētiem gadījumiem (rezerves fonds) – 30 tūkst. euro;

- izdevumi pašvaldības aizņēmumu procentu maksājumiem – 2884 tūkst. euro, sakarā ar procentu likmju samazināšanos izdevumi par maksājumiem par parāda apkalpošanu un izdevumi par budžeta iestāžu procentu maksājumiem Valsts kasei salīdzinot ar 2024. gadu, ir samazinājušies par 608 tūkst. euro.

Pašvaldības policijas darbības nodrošināšanai ieņēmumi un izdevumi plānoti 145 tūkst. euro apmērā, salīdzinot ar 2024. gadu plānu izdevumi ir lielāki par 39156 euro.

Izdevumi atlīdzībai plānoti 104591 euro apmērā. Salīdzinot ar 2024. gadu plānu izdevumi ir lielāki par 29989 euro, jo tiek palielināts amatu saraksts par 1 vienību.

Izdevumi komandējumiem plānoti 148 euro apmērā.

Izdevumi par pakalpojumiem plānoti 19680 euro apmērā, salīdzinot ar 2024. gada plānu, izdevumi ir lielāki par 8745 euro, jo tiek plānoti izdevumi, kas saistīti ar transportlīdzekļa pārbūvi un operatīvā transportlīdzekļa statusa piešķiršanu 12040 euro apmērā.

Krājumi (2300 kods) plānoti 14872 euro apmērā, samazināti izdevumi kodā "Formas tērpi un speciālais apģērbs" par 3000 euro.

Pamatkapitāla veidošana plānota 6000 euro apmērā.

Ieņēmumi no ziedojumiem un dāvinājumiem plānoti 8000 euro, izdevumi – 67320 euro, budžeta līdzekļu atlikums gada sākumā – 59320 euro (skat. saistošo noteikumu 4. pielikumu).

Investīciju programma.

Rēzeknes valstspilsētas pašvaldības kapitālinvestīciju programmā iekļauti 14 projekti ar kopējām izmaksām 2025. gadā 3,3 miljonu euro apmērā (skat. 7. pielikumu).

Rēzeknes valstspilsētas pašvaldības saistības

Rēzeknes valstspilsētas pašvaldības saistības veidojas sakarā ar Rēzeknes domes lēmumiem par finansējumu nodrošināšanu Eiropas Savienības līdzfinansētajiem projektiem un pašvaldības sniegtajiem galvojumiem pašvaldības kapitālsabiedrībām (detalizētu informāciju skat. 1. pielikums paskaidrojuma rakstam "Rēzeknes valstspilsētas pašvaldības saistību grafiks). 2025. gada sākumā Rēzeknes valstspilsētas pašvaldībai ir noslēgti 41 aizdevuma līgums un 2 galvojuma līgumi. Saistību grafikā ir iekļauti arī 7 plānotie prioritārie projekti.

Saskaņā ar aizdevumu līgumiem 2025. gadā plānots atmaksāt aizdevumu pamatsummas Valsts kasei – 3 853 658 euro, kā arī veikt procentu maksājumus 2 884 361 euro.

Rēzeknes valstspilsētas pašvaldības saistību apmērs kopā ar plānotajiem prioritārajiem projektiem 2025. gadā tiek prognozēts 20.3 % no pamatbudžeta ieņēmumiem (bez mērķdotācijām).

Kopumā Rēzeknes valstspilsētas pašvaldības 2025. gada budžets ir vērsts uz to, lai nodrošinātu esošajā līmenī pašvaldības funkciju izpildi.


1 Oficiālās statistikas portāls. Iedzīvotāji pēc dzimuma un vecuma grupām reģionos, novados, pilsētās, pagastos, ciemos (atbilstoši robežām 2024. gada sākumā), apkaimēs un blīvi apdzīvotās teritorijās (eksperimentālā statistika) – Visas teritorijas, Vecuma grupa, Dzimums, Rādītājs un Laika periods

2 Oficiālās statistikas portāls. Iedzīvotāju skaits un tā izmaiņas statistiskajos reģionos, republikas pilsētās, novadu pilsētās un novados.

3 Oficiālās statistikas portāla dati. Iedzīvotāju vidējais vecums un dzimums reģionos, valstspilsētās un novados gada sākumā – Dzimums, Laika periods un Teritoriālā vienība.

4 Oficiālās statistikas portāls. Strādājošo mēneša vidējā darba samaksa valstspilsētās un novados (eiro) 2021Q1 - 2024Q3

5 NVA dati. Operatīvā informācija par bezdarbu un darba tirgu .

6 Lursoft dati

7 www.rezekne.lv.

Rēzeknes valstspilsētas pašvaldības
pagaidu administrācijas vadītāja G. Puce
1. pielikums paskaidrojuma rakstam
Rēzeknes valstspilsētas pašvaldības 2025. gada budžetam
Rēzeknes valstspilsētas pašvaldības saistību grafiks
 
Tiesību akta pase
Nosaukums: Par Rēzeknes valstspilsētas pašvaldības budžetu 2025. gadam Statuss:
Spēkā esošs
spēkā esošs
Izdevējs: Rēzeknes pilsētas dome Veids: saistošie noteikumi Numurs: 5Pieņemts: 10.02.2025.Stājas spēkā: 18.02.2025.Zaudē spēku: 01.01.2026.Publicēts: Latvijas Vēstnesis, 33, 17.02.2025. OP numurs: 2025/33.17
Saistītie dokumenti
  • Izdoti saskaņā ar
  • Citi saistītie dokumenti
358690
18.02.2025
424
0
  • X
  • Facebook
  • Draugiem.lv
 
0
Šajā vietnē oficiālais izdevējs
"Latvijas Vēstnesis" nodrošina tiesību aktu
sistematizācijas funkciju.

Sistematizēti tiesību akti ir informatīvi. Pretrunu gadījumā vadās pēc oficiālās publikācijas.
Par Likumi.lv
Aktualitātes
Noderīgas saites
Atsauksmēm
Kontakti
Mobilā versija
Lietošanas noteikumi
Privātuma politika
Sīkdatnes
Latvijas Vēstnesis "Ikvienam ir tiesības zināt savas tiesības."
Latvijas Republikas Satversmes 90. pants
© Oficiālais izdevējs "Latvijas Vēstnesis"