Aptauja ilgs līdz 23. oktobrim.
Tiesību akts zaudēs spēku 2026. gada 1. janvārī.
Gulbenes novada domes saistošie noteikumi Nr. 4
Gulbenē 2025. gada 6. februārī (prot. Nr. 4, 1. p.) Par Gulbenes novada pašvaldības budžetu 2025. gadam
Izdoti saskaņā ar Pašvaldību likuma
10. panta pirmās daļas 1. punktu, 48. pantu un likuma "Par pašvaldību budžetiem" 16. un 17. pantu 1. Saistošie noteikumi nosaka Gulbenes novada pašvaldības 2025. gada pamatbudžeta un ziedojumu, dāvinājumu un aizņēmumu apmēru, kā arī budžeta izpildītāju pienākumus un atbildību. 2. Apstiprināt Gulbenes novada pašvaldības pamatbudžetu 2025. gadam ieņēmumos 41 425 113 euro, izdevumos 50 979 672 euro, finansēšanu 9 554 559 euro saskaņā ar 1. un 2. pielikumu. 3. Apstiprināt Gulbenes novada pašvaldības ziedojumu un dāvinājumu līdzekļu atlikumu uz gada sākumu 22 487 euro apmērā, izdevumos 22 487 euro apmērā saskaņā ar 3. pielikumu. 4. Apstiprināt Gulbenes novada pašvaldības autoceļu un ielu uzturēšanai piešķirto mērķdotācijas sadalījumu Gulbenes novada pilsētas un pagastu pārvaldēm un rezerves fondam 2025. gadam saskaņā ar 4. pielikumu. 5. Apstiprināt Gulbenes novada pašvaldības saistību apmēru 2025. gadā un turpmākajos gados saskaņā ar 5. un 6. pielikumu. 6. Gulbenes novada pašvaldība 2025. gadā nodrošina pašvaldību aizņēmumu pamatsummas atmaksu un kredītu procentu samaksu, saskaņā ar noslēgtajiem aizņēmuma līgumiem un budžetā šim mērķim plānotajiem līdzekļiem. 7. Budžeta izpildītāji (pašvaldības iestāžu, struktūrvienību un projektu vadītāji) ir atbildīgi par to, lai piešķirto līdzekļu ietvaros nodrošinātu efektīvu un racionālu pašvaldības budžeta līdzekļu izlietojumu, un, lai izdevumi pēc naudas plūsmas nepārsniedz attiecīgajam mērķim tāmē plānotos pašvaldības budžeta izdevumus atbilstoši ekonomiskajām un funkcionālajām kategorijām. 8. Saistošie noteikumi par pašvaldības budžeta apstiprināšanu stājas spēkā nākamajā dienā pēc to izsludināšanas oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis". Gulbenes novada pašvaldības domes priekšsēdētājs A. Caunītis
1. pielikums
pie 2025. gada 6. februāra Gulbenes novada pašvaldības saistošajiem noteikumiem Nr. 4 "Par Gulbenes novada pašvaldības budžetu 2025. gadam" 2. pielikums
pie 2025. gada 6. februāra Gulbenes novada pašvaldības saistošajiem noteikumiem Nr. 4 "Par Gulbenes novada pašvaldības budžetu 2025. gadam" 3. pielikums
pie 2025. gada 6. februāra Gulbenes novada pašvaldības saistošajiem noteikumiem Nr. 4 "Par Gulbenes novada pašvaldības budžetu 2025. gadam" 4. pielikums
pie 2025. gada 6. februāra Gulbenes novada pašvaldības saistošajiem noteikumiem Nr. 4 "Par Gulbenes novada pašvaldības budžetu 2025. gadam" 5. pielikums
pie 2025. gada 6. februāra Gulbenes novada pašvaldības saistošajiem noteikumiem Nr. 4 "Par Gulbenes novada pašvaldības budžetu 2025. gadam" 6. pielikums
pie 2025. gada 6. februāra Gulbenes novada pašvaldības saistošajiem noteikumiem Nr. 4 "Par Gulbenes novada pašvaldības budžetu 2025. gadam"
Gulbenes novada pašvaldības domes priekšsēdētājs A. Caunītis
Gulbenes novada pašvaldības domes priekšsēdētāja ziņojums un paskaidrojuma raksts par Gulbenes novada pašvaldības 2025. gada budžetu
Budžets izstrādāts, ievērojot Pašvaldības likumā, likumā "Par pašvaldību budžetiem", Likumā par budžetu un finanšu vadību, likumā "Par valsts budžetu 2025. gadam un budžeta ietvaru 2025., 2026. un 2027. gadam" un Latvijas Republikas Ministru kabineta noteikumos un citos normatīvajos aktos izvirzītās prasības. Budžeta ieņēmumu prognoze un plānoto izdevumu sadalījums izvērtēts, lai veidotu sabalansētu naudas plūsmu 2025. gadam. Pašvaldības budžeta plāna izstrādes procesā izskatīti pašvaldības iestāžu un struktūrvienību uzturēšanas un saimniecisko izdevumu pieprasījumi, izvērtēts pašvaldībā plānoto kultūras, sporta un citu pasākumu plāns un tam nepieciešamais finansējums, īpašu uzmanību veltot dalības nodrošināšanai Latvijas Skolu jaunatnes dziesmu un deju svētkos, kā arī plānojot pašvaldības vēlēšanu nodrošināšanu 2025. gadā. Izvērtēta plānotā naudas plūsma uzsāktajos projektos un aizņemšanās iespējas jauno ieplānoto projektu realizācijai kā arī līdzfinansējuma nodrošināšanai iedzīvotāju līdzdalības budžeta projektu realizācijai un biedrību apstiprināto projektu īstenošanai Gulbenes novada pašvaldībā. Plānojot budžetu 2025. gadam, atkārtoti nācās pārrunāt un pārskatīt Gulbenes novada pašvaldības brīvprātīgās iniciatīvas, respektējot jau pieņemtos lēmumus saistībā ar pašvaldības budžeta izdevumu optimizācijas plānu. Budžeta izdevumu sadaļā būtisks izdevumu pieaugums ir teritorijas un mājokļu apsaimniekošanā. Mainoties valstī noteiktajai minimālajai mēneša algai plānotas minimālas izmaiņas atalgojuma finansējumā ar samazinājumu vispārējos valdības dienesta izdevumos sakarā ar darbinieku skaita optimizāciju, kas tika uzsākta pagājušajā gadā. Turpina pieaugt skolēnu pārvadājumu izmaksas uz/no izglītības iestādēm saistībā ar bērnu skaita pieaugumu, kuri brauc mācīties uz Gulbenes novada Rankas pamatskolu un papildus plānotajām transporta izmaksām no Lizuma uz Ranku, Lizuma pamatskolas remontdarbu laikā. Pašvaldības budžeta mērķis ir sadalīt prognozētos pieejamos finanšu līdzekļus attiecīgajā periodā pašvaldības funkciju un uzdevumu izpildei un attīstībai. Atbilstoši Gulbenes novada pašvaldības attīstības plānošanas dokumentiem noteiktas šādas Gulbenes novada pašvaldības 2025. gada budžeta prioritātes: • Eiropas Savienības un citu finanšu instrumentu finansējuma piesaiste novada attīstību veicinošu projektu realizēšanai; • Infrastruktūras sakārtošana uzņēmējdarbības attīstībai; • Pašvaldības iestāžu materiāli tehniskās bāzes uzlabošana/atjaunošana, lai pilnveidotu pakalpojumu sniegšanas kvalitāti iedzīvotājiem. Plānotā Gulbenes novada pašvaldības budžeta kontekstā paredzēts paplašināt klientu apkalpošanas centru darbību, lai nodrošinātu pašvaldības funkciju un pakalpojumu izpildes kvalitāti visā novadā. Lielākie projekti uzņēmējdarbības attīstībai piesaistot fondu finansējumu Gulbenes pilsētā: plānota Dzelzceļa un Viestura ielas rekonstrukcija, Kalna, Raiņa un Vītola ielas posmu sakārtošana un Brīvības ielas posma rekonstrukcijas darbi ar Krustalīces krasta nostiprināšanas darbiem. 2025. gada Gulbenes novada pašvaldības budžetā paredzēts gan priekš finansējums, gan līdzfinansējumu projektiem, kas vērsti uz ieguldījumiem cilvēkresursu attīstībā, izaugsmē un pieredzes veidošanā. 2025. gadā paredzēts pabeigt automatizētās šķeldas apkures sistēmas izbūvi Lejasciemā, veikt uzlabojumus Lizuma ciema apkures sistēmā, sakārtot apkures jautājumus Druvienas ciema teritorijā pašvaldības īpašumos, plānots iegādāties mikroautobusu sociālajam dienestam, traktortehniku un piekabes ar aprīkojumu Labiekārtošanas iestādei, autobusu skolēnu pārvadājumu nodrošināšanai. 2025. gada budžeta izpilde prasīs stingru finanšu disciplīnas ievērošanu un kontroli Gulbenes novada pašvaldības iestādēs un struktūrvienībās. Ir jāturpina efektīvi un ekonomiski izmantot piešķirtos finanšu līdzekļus. Plānojam turpināt darbu pie tehnisko projektu izstrādes un strādāt pie jaunu projektu plānošanas saskaņā ar Gulbenes novada ilgtspējīgas attīstības stratēģiju 2014.–2030. gadam un Gulbenes novada attīstības programmu.
Gulbenes novads atrodas Latvijas Ziemeļaustrumu daļā un robežojas ar Alūksnes, Balvu, Cēsu, Madonas un Smiltenes novadu. Novada centrs – Gulbene – atrodas Gulbenes paugur vaļņa dienvidu nogāzē, pārsvarā līdzenā teritorijā. Gulbenes novads ir bagāts ar mežiem, ezeriem un upēm, unikālām dabas bagātībām, kā, piemēram, palienu pļavas un iekšzemes kāpas. Daba ienāk arī Gulbenes pilsētā lielu parku veidā, kas bagāti ar unikāliem dendroloģiskiem stādījumiem. Galvenās tautsaimniecības nozares ir lauksaimniecība, mežizstrāde un kokapstrāde. Gulbenes novada platība ir 1 872 km2. Gulbenes novada administratīvajā teritorijā ietilpst Gulbenes pilsēta un 13 pagasti – Beļavas, Daukstu, Druvienas, Galgauskas, Jaungulbenes, Lejasciema, Litenes, Lizuma, Līgo, Rankas, Stāmerienas, Stradu, Tirzas. 2024. gadā novadā izveidotas četras pagastu apvienību pārvaldes: Beļavas un Lejasciema pagastu apvienības pārvalde, Daukstu, Galgauskas, Jaungulbenes un Līgo pagastu apvienības pārvalde, Druvienas, Lizuma, Rankas un Tirzas pagastu apvienības pārvalde, Litenes, Stāmerienas un Stradu pagastu apvienības pārvalde (skatīt 1. attēlu). 1. attēls Uz 2025. gada 1. janvāri Gulbenes novada teritorijā deklarēti 19 226 iedzīvotāji (skatīt 2. attēlu), vidējais iedzīvotāju blīvums 10,3 iedzīvotāji uz km2. 2. attēls Avots: PMLP Gulbenes novadā deklarēto iedzīvotāju skaita izmaiņas no 2022. gada 1. janvāra līdz 2025. gada 1. janvārim atspoguļotas 2. attēlā. Uz 2025. gada 1. janvāri Gulbenes novadā savu dzīves vietu deklarējuši 19 226 iedzīvotāji. Lielākā daļa novada iedzīvotāju ir latvieši (86,77 %), cittautieši – 13,23 %, tajā skaitā krievu tautības iedzīvotāji 8,11 %, ukraiņu tautības iedzīvotāji 1,4 %, iedzīvotāji 3,72 % – citu tautību iedzīvotāji. Iedzīvotāju skaits novadā turpina sarukt, šī tendence novērojama gan Vidzemē, gan valstī kopumā. Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldes (turpmāk tekstā – PMLP) dati liecina, ka laika periodā no 2022. gada 1. janvāra līdz 2025. gada 1. janvārim iedzīvotāju skaits novadā sarucis par 805 iedzīvotājiem jeb 4,02 %. Galvenie iedzīvotāju skaita samazinājuma faktori ir iedzīvotāju migrācija un negatīvais dabiskais pieaugums. 2024. gadā Gulbenes novadā reģistrēti 119 jaundzimušie, 288 miršanas gadījumi. 3. attēls Avots: PMLP Saskaņā ar PMLP datiem uz 2025. gada 1. janvāri, Gulbenes novadā deklarēti 19 226 iedzīvotāji. Uz 2025. gada 1. janvāri Gulbenes pilsētā savu deklarēto dzīvesvietu norādījuši 6 969 iedzīvotāji, jeb 36,25 % no novada teritorijā deklarētajiem iedzīvotājiem. Aplūkojot 3. attēla informāciju redzams, ka uz 2025. gada 1. janvāri vislielākais iedzīvotāju skaits ir Stradu pagastā, kur savu dzīvesvietu ir deklarējuši 1 545 iedzīvotāji jeb 8,04 % no novada teritorijā deklarētajiem iedzīvotājiem, Lejasciema pagastā savu dzīvesvietu deklarējuši 1 349 iedzīvotāji jeb 7,02 % no novada teritorijā deklarētajiem iedzīvotājiem. Vismazākais iedzīvotāju skaits uz 2025. gada 1. janvāri ir Līgo pagastā – 357 iedzīvotāji jeb 1,86 % no novada teritorijā deklarētajiem iedzīvotājiem. Salīdzinot iedzīvotāju skaitu uz 2024. gada un 2025. gada 1. janvāri, Gulbenes pilsētā iedzīvotāju skaits ir samazinājies par 34 iedzīvotājiem jeb 0,5 %. Pagastu teritorijās vislielākais iedzīvotāju skaita samazinājums novērojams Tirzas pagastā (-5 %), Beļavas pagastā (-4,5 %), Rankas pagastā (-4,1 %). Iedzīvotāju skaita pieaugums novērojams Stradu pagastā (+0,7 %) un Druvienas pagastā (+0,2 %). 4. attēls Avots: PMLP Aplūkojot 4. attēlu, redzams, ka Gulbenes novadā uz 2025. gada 1. janvāri darbspējas vecumā ir 12 337 iedzīvotāji jeb 64,1 %, pēc darbspējas vecuma ir 4 225 iedzīvotāji jeb 22 %, bet līdz darbspējas vecumam ir 2 664 iedzīvotāji jeb 13,9 %. Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldes dati uz 2025. gada 1. janvāri liecina, ka Gulbenes novadā, tāpat kā valstī kopumā, ir novērojama sabiedrības novecošanās, jo pēc darbspējas vecuma iedzīvotāju skaits pārsniedz līdz darbspējas vecuma iedzīvotāju skaitu. Galvenie iemesli sabiedrības novecošanās procesam ir dzīves ilguma palielināšanās un dzimstības rādītāju samazināšanās. Sabiedrības novecošanās process rada izaicinājumus ne tikai sociālajā jomā, bet arī valsts ekonomikā. 5. attēls Avots: NVA Uz 2024. gada 31. decembri bezdarba līmenis Gulbenes novadā ir zemāks nekā Alūksnes novadā un Madonas novadā. Pēc Nodarbinātības valsts aģentūras datiem (turpmāk tekstā – NVA) uz 2024. gada 31. decembri Gulbenes novadā bezdarba līmenis ir 4,6 % no ekonomiski aktīvajiem iedzīvotājiem (skatīt 5. attēlu). Uz 2024. gada 31. decembri Gulbenes novadā reģistrēti 538 bezdarbnieki, kas ir par 42 bezdarbniekiem jeb 7,24 % mazāk nekā uz 2023. gada 31. decembri. No 2022. gada līdz 2024. gadam Gulbenes novadā bezdarba līmenis ir samazinājies par vienu procentpunktu. Galvenie iemesli, kas radījuši bezdarba līmeņa samazināšanos Gulbenes novadā gan valstī kopumā, ir ilgstošo bezdarbnieku īpatsvara un ekonomiski neaktīvo iedzīvotāju skaita samazinājums. 6. attēls Avots: Izglītības pārvalde Pēc Izglītības pārvaldes datiem uz 2021. gada 1. septembri kopējais izglītojamo skaits Gulbenes novada pašvaldības vispārējās izglītības iestādēs ir 1 882 izglītojamie, savukārt uz 2022. gada septembri izglītojamo skaits samazinājies līdz 1 894 izglītojamajiem, uz 2023. gada 1. septembri izglītojamo skaits novada izglītības iestādēs ir 1 947 izglītojamie. Uz 2024. gada 1. septembri izglītojamo skaits no 1.–12. klasei novada izglītības iestādēs ir 1 944 izglītojamie, kas ir par 3 izglītojamajiem jeb 0,15 % mazāk kā uz 2023. gada 1. septembri. Kā redzams 7. attēlā, uz 2024. gada 1. septembri Gulbenes novadā izglītības iegūšana tiek nodrošināta sešās pamatskolās un vienā vidusskolā. Salīdzinot izglītojamo skaitu uz 2023. gada 1. septembri un izglītojamo skaitu uz 2024. gada 1. septembri (skatīt 7. attēlu), vislielākais izglītojamo pieaugums ir vērojams Sveķu pamatskolā (+ 24 izglītojamie), Rankas pamatskolā (+ 20 izglītojamie) un Stāķu pamatskolā (+ 17 izglītojamie). Izglītojamo skaits ir pieaudzis arī Lizuma pamatskolā (+ 8 izglītojamie). Kā redzams 7. attēlā, laika periodā no 2023. gada 1. septembra līdz 2024. gada 1. septembrim izglītojamo skaits ir samazinājies Gulbenes novada vidusskolā (- 9 izglītojamie), Tirzas pamatskolā (- 4 izglītojamie) un Lejasciema pamatskolā (- 2 izglītojamie). 7. attēls Uz 2024. gada 1. septembri Gulbenes novada pamata un vidējās izglītības pakāpē strādā 295 pedagogi un to vidējais vecums ir 50,6 gadi. Analizējot 8. attēla datus, varam secināt, ka vislielāko īpatsvaru 39 % apjomā veido pedagogi vecuma grupā no 51–60 gadiem, kas ir par vienu procentu punktu mazāk, kā uz 2023. gada 1. septembri. Pedagogi vecuma grupā no 41 līdz 50 gadiem veido 20 %, bet savukārt, pedagogi vecuma grupā no 61–65 gadiem veido 15 % īpatsvaru, kas ir par vienu procentpunktu vairāk kā uz 2023. gada 1. septembri. Uz 2024. gada 1. septembri pamata un vidējās izglītības pakāpē strādā par 2 pedagogiem vairāk vecuma grupā virs 65 gadiem nekā uz 2023. gada 1. septembri. Uz 2024. gada 1. septembri no novadā strādājošajiem 295 pedagogiem 21 pedagogs jeb 7 % ir vecumā līdz 30 gadiem, gada laikā šajā vecuma grupā strādājošo pedagogu skaits ir pieaudzis par 6 pedagogiem, kas vērtējama kā pozitīva tendence izglītības jomā. 8. attēls Avots: Izglītības pārvalde Gulbenes novada pašvaldība 2025. gadā plāno piešķirt stipendiju vienam studentam, tādā veidā rosinot jauniešus atgriezties Gulbenes novadā. Stipendijas apmērs ir 80 % no minimālās mēneša darba algas. Raksturojot ekonomisko uzņēmējdarbības aktivitāti Gulbenes novadā, viens no nozīmīgākajiem faktoriem ir jaunu uzņēmumu reģistrēšanas un likvidēšanas rādītāji. Pēc SIA "Lursoft IT" datiem (skatīt 9. attēlu) Gulbenes novadā uz 2024. gada beigām no jauna reģistrēto uzņēmumu skaits ir vienāds ar likvidēto uzņēmumu skaitu. 2024. gadā, salīdzinot pret iepriekšējo periodu, ir reģistrēts par 9 jauniem uzņēmumiem mazāk, bet likvidēts par 4 uzņēmumiem vairāk. 9. attēls Avots: SIA "Lursoft IT" Gulbenes novada pašvaldība kopš 2013. gada organizē Grantu konkursu "Uzņēmīgi Gulbenes novadā" komercdarbības uzsākšanai un attīstībai. Pašvaldība piešķir atbalstu jaunajiem uzņēmējiem savas idejas īstenošanai un projekta realizācijai. 2025. gadā Gulbenes novada pašvaldības budžetā šim konkursam paredzēti 10 000,00 euro. Gulbenes novadā ir aktīva uzņēmējdarbības vide. Šeit nodod no paaudzes paaudzē savu izloloto ģimenes biznesu, kas nodrošina novada labklājību. Starp lielākajiem uzņēmumiem pēc apgrozījuma Gulbenes novadā ir uzņēmumi, kuri darbojas mēbeļu ražošanā, kokmateriālu, būvmateriālu un sanitārtehnikas ierīču vairumtirdzniecībā, dzīvojamo un nedzīvojamo ēku būvniecībā, mežizstrādē, mežkopībā, kā arī augļu un dārzeņu pārstrādē un konservēšanā. Esošajiem un jauniem uzņēmējiem ir iespēja saņemt atbalstu Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras Biznesa inkubatora atbalsta vienībā Gulbenē.
Gulbenes novada administratīvajā teritorijā novada pašvaldības iedzīvotāju pārstāvību nodrošina to ievēlēta pašvaldības lēmējinstitūcija – Gulbenes novada dome 15 (piecpadsmit) deputātu sastāvā, kas pieņem lēmumus, nosaka pašvaldības institucionālo struktūru, lemj par autonomo funkciju un brīvprātīgo iniciatīvu īstenošanu un par kārtību, kādā nodrošina pašvaldībai deleģēto valsts pārvaldes funkciju un pārvaldes uzdevumu izpildi, izstrādā un izpilda pašvaldības budžetu. Pašvaldības dome atbilstoši kompetencei ir atbildīga par pašvaldības institūciju tiesisku darbību un finanšu līdzekļu izlietojumu. Pašvaldības darba organizācijas pamatprincipi noteikti 2023. gada 21. decembra Gulbenes novada pašvaldības saistošajos noteikumos Nr. 24 "Gulbenes novada pašvaldības nolikums". Gulbenes novada pašvaldība, tās iestādes un struktūrvienības (skatīt 1. tabulu) veic likumā noteiktās funkcijas, veicinot novada attīstību un iedzīvotāju labklājības līmeņa attīstību. Lai nodrošinātu savu darbību un izstrādātu domes lēmumprojektus, dome no pašvaldības deputātiem ievēl: • finanšu komiteju 7 locekļu sastāvā; • sociālo un veselības jautājumu komiteju 7 locekļu sastāvā; • izglītības, kultūras un sporta jautājumu komiteju 7 locekļu sastāvā; • attīstības un tautsaimniecības komiteju 7 locekļu sastāvā. Atsevišķu pašvaldības funkciju pildīšanai dome no deputātiem, pašvaldības darbiniekiem un novada iedzīvotājiem ir izveidojusi 24 komisijas. 1. tabula Gulbenes novada pašvaldības iestādes un struktūrvienības
2025. gadā turpinās šādi iepriekšējos gados uzsāktie investīciju projekti: EKII projekts "Ielu apgaismojuma infrastruktūras atjaunošana Gulbenes novadā", Eiropas Atveseļošanas fonda projekts "Lejasciema pamatskolas ēkas atjaunošana un energoefektivitātes paaugstināšana", ERAF projekts "Gulbīšu parka atjaunošana Gulbenē, 1. kārta", Eiropas Atveseļošanas fonda projekts "Lejasciema pamatskolas un Lizuma pamatskolas infrastruktūras pilnveide un aprīkošana" un prioritārais investīciju projekts "Šķeldas apkures katla piegāde un uzstādīšana Lejasciemā". Ar Eiropas Savienības struktūrfondu finansiālu atbalstu, valsts budžeta finansējumu un pašvaldības līdzfinansējumu 2025. gadā tiks uzsākti pašvaldības attīstībai nozīmīgi projekti: • "Brīvības ielas atjaunošana posmā no Parka ielas līdz Upes ielai Gulbenē", šim mērķim ir piešķirts valsts budžeta valsts autoceļu fonda programmas finansējums 711 401 euro apmērā. • ERAF projekts "Uzņēmējdarbības publiskās infrastruktūras uzlabošana Dzelzceļa ielā un Viestura ielā" (projekta Nr. 6.1.1.3/1/24/A/007). Projekta mērķis ir atjaunot Viestura ielas segumu aptuveni 1,6 km garumā, atjaunot Dzelzceļa ielas segumu aptuveni 1,43 km garumā, izveidot veloceliņus, kas būtu apvienoti ar gājēju ietvēm, izbūvēt jaunu lietus ūdens novades sistēmu, ūdensapgādes un kanalizācijas tīklu izbūvi, kā arī atjaunot ielu apgaismojumu tīklu. Projekta realizācija paredzēta 2025. gadā un 2026. gadā. • ERAF projekts "Uzņēmējdarbības attīstība Gulbenes pilsētā". Projekta mērķis ir pārbūvēt Kalna, Raiņa un Vītolu ielas 1000 metru garumā, izbūvēt ūdensvada un kanalizācijas tīklus un ierīkot apgaismojumu. Projekta realizācija paredzēta no 2025. gada līdz 2027. gadam. • ERAF projekts "Ēku siltumapgādes vieda vadība" (projekta Nr. 5.1.1.4/1/24/I/002). Projektā piedalīsies deviņas pašvaldības, Gulbenes novada pašvaldība ir vadošais sadarbības partneris. Projekta mērķis – veicināt viedo pašvaldību attīstību, radot viedu ēku vadības sistēmu, kas uzkrāj datus, spēj tos analizēt un vadīt ēkā vienlaicīgi dažādas iekštelpu temperatūras pēc darbinieku un apmeklētāju telpu lietošanas paradumiem, kā arī energoresursu izmaksām, tādejādi sasniedzot vismaz 10 % siltumenerģijas ietaupījumu (MWh). Projekts realizēsies līdz 2029. gadam. • EKII projekts "Saules elektrostaciju uzstādīšana Gulbenes pilsētā". Projekta mērķis ir ieviest un demonstrēt viedās pilsētvides tehnoloģijas, kas samazina siltumnīcefekta gāzu emisijas. Projekta ietvaros saules paneļu uzstādīšana paredzēta astoņās Gulbenes novada pašvaldības ēkās: Gulbenes 2. pirmsskolas izglītības iestāde "Rūķītis", Gulbenes novada sociālais dienests un Gulbenes labiekārtošanas iestāde, Gulbenes 3. pirmsskolas izglītības iestāde "Auseklītis", Gulbenes novada bibliotēka, Gulbenes 1. pirmsskolas izglītības iestāde, Gulbenes novada vidusskola, Gulbenes novada Sporta pārvalde. Plānotais no atjaunojamiem energoresursiem saražotās elektroenerģijas apjoms 52,50 MWh/gadā. Projekta ieviešanas rezultātā plānotais CO2 emisiju samazinājums 5,723 tCO2/gadā. • Atveseļošanās fonda projekts "Atbalsta pasākumi cilvēkiem ar invaliditāti mājokļu vides pieejamības nodrošināšanai" (projekta Nr. 3.1.2.1.i.0/2/24/I/CFLA/008). Projekta mērķis ir nodrošināt atbalstu sešu mājokļu pielāgošanai personām ar invaliditāti Gulbenes novadā, kurām ir kustību traucējumi, uzlabot nodarbinātības iespējas un pieejamību pakalpojumiem, tādējādi sekmējot dzīves kvalitāti un cilvēktiesību ievērošanu. Projekta realizācija paredzēta līdz 2026. gada 30. jūnijam. • ERAF projekts "Sociālo mājokļu atjaunošana Gulbenes novadā" (projekta Nr. 4.3.1.3/1/24/A/020 ). Projekta mērķis ir nodrošināt cilvēka cienīgiem dzīves apstākļiem atbilstoša mājokļa pieejamību sociāli un ekonomiski maz aizsargātām personām un samazināt rindas šādu mājokļu izīrēšanai Gulbenes novadā. Projekta realizācija paredzēta līdz 2026. gada 30. septembrim. • EKII projekts "Siltumnīcefekta gāzu emisiju samazināšana un energoefektivitātes uzlabošana Gulbenes novada vēstures un mākslas muzeja ēkā" (projekta Nr. EKII-1.1/2). Projekta mērķis ir valsts nozīmes arhitektūras pieminekļa Nr. 5009 "Oranžērija", tagadējā Gulbenes novada vēstures un mākslas muzeja ēkas Pils ielā 3, Gulbenē, energoefektivitātes uzlabošana. Projekta realizācija paredzēta 2025. gadā un 2026. gadā.
Gulbenes novada pašvaldības budžets ir novada domes finansiālās darbības pamatdokuments un finanšu instruments, ar kuru tā nodrošina savu autonomo funkciju izpildi, kā arī veic ekonomisko un sociālo vajadzību sabalansēšanu ar finansiālajām iespējām. Pašvaldību rīcībā ir ierobežoti un ne vienmēr visu funkciju un brīvprātīgo iniciatīvu īstenošanai pietiekami finanšu līdzekļi, pašvaldības budžeta mērķis ir pēc iespējas racionālāk attiecīgajā periodā sadalīt prognozētos pieejamos finanšu līdzekļus pašvaldības funkciju un uzdevumu izpildei un attīstībai, atbilstoši pašvaldības prioritātēm un uzdevumiem. Gulbenes novada pašvaldības budžets 2025. gadam sastāv no pamatbudžeta, kuru veido ieņēmumu, izdevumu un finansēšanas daļa, un no ziedojumu un dāvinājuma budžeta.
Gulbenes novada pašvaldības 2025. gada budžetā tiek prognozēti ieņēmumi 41 425 113 euro apjomā (bez naudas līdzekļu atlikumiem uz gada sākumu un saņemtajiem kredītiem) jeb ar 4,7 % pieaugumu pret 2024. gada budžeta ieņēmumu daļas precizēto plānu, līdz ar to 2025. gadā pašvaldības prognozēto ieņēmumu palielinājums pret precizēto plānu sastāda 1 862 463 euro. Pašvaldības pamatbudžeta ieņēmumu daļa sastāv no nodokļu ieņēmumiem, ieņēmumiem no uzņēmējdarbības un īpašuma, pašvaldību nodevām, ieņēmumiem no naudas sodiem, pārējiem nenodokļu ieņēmumiem, ieņēmumiem no pašvaldības īpašuma iznomāšanas un pārdošanas, valsts budžeta transfertiem, pašvaldību budžetu transfertiem, kā arī budžeta iestāžu pašu ieņēmumiem. 10. attēls Ieņēmumi no iedzīvotāju ienākuma nodokļa, atbilstoši Finanšu ministrijas aprēķiniem, 2025. gada pašvaldības budžetā plānoti 14 459 935 euro apjomā, palielinājums pret precizēto 2024. gada plānu ir 4,9 % jeb 676 911 euro. Pašvaldībām no kopējās iekasētā iedzīvotāju nodokļa summas 2025. gadā tiks atskaitīti 78 %, 22 % – novirzīti valstij, atskaitījumu proporcija pašvaldībām ir par 3 % lielāka nekā 2024. gadā. 2025. gadā iedzīvotāju ienākumu nodokļa pārpilde, ja tāda būs, nevarēs tikt izmantota kārtējā budžeta gada izdevumu segšanai, bet būs novirzāma pašvaldības aizņēmumu saistību dzēšanai nākamajā budžeta gadā, par ko būs pieņemams atsevišķs domes lēmums. Nekustamā īpašuma nodokļa ieņēmumi 2025. gadā prognozēti 1 355 229 euro, palielinājums pret precizēto 2024. gada plānu ir 1,04 % jeb 13 929 euro. Prognoze veikta, pamatojoties uz 2024. gada faktiskajiem ieņēmumiem. Tāpat kā iepriekšējos gados, pēc Pašvaldības 2021. gada 30. septembra saistošo noteikumu Nr. 21 "Par nekustamā īpašuma nodokļa atvieglojumiem un to piešķiršanas kārtību Gulbenes novadā" noteikumu nosacījumiem, plānots piešķirt nekustamo īpašumu nodokļa atvieglojumus no taksācijas gadam aprēķinātās nekustamā īpašuma nodokļa summas šādām nekustamā īpašuma nodokļu maksātāju kategorijām norādītajos apmēros: • personai, kurai ar Gulbenes novada Sociālā dienesta lēmumu piešķirts maznodrošinātas personas statuss (par mājokli un tam piekritīgo zemi) – 70 %; • personai ar pirmās vai otrās grupas invaliditāti (par mājokli un tam piekritīgo zemi deklarētajā dzīvesvietā) – 50 %; • fiziskai personai, kurai ir kopīga deklarētā dzīvesvieta ar personu ar I vai II grupas invaliditāti, kura ir šīs personas vai tās laulātā bērns, mazbērns, brālis, māsa, laulātais, kāds no vecākiem vai vecvecākiem, par nodokļa objektu, kurā nodokļa maksātājam ar minēto personu ir kopīga deklarētā dzīvesvieta – 50 %; • Černobiļas atomelektrostacijas avārijas seku likvidēšanas dalībniekiem (par mājokli un tam piekritīgo zemi deklarētajā dzīvesvietā) – 50 %; • personai, kurai (pašai vai kopā ar laulāto) vai viņas laulātajam taksācijas gada 1. janvārī ir trīs vai vairāk bērnu vecumā līdz 18 gadiem (arī aizbildnībā vai audžuģimenē ievietoti bērni) vai bērni līdz 24 gadu vecumam, kuri iegūst vispārējo profesionālo vai augstāko izglītību, par nodokļa objektu, kurā fiziskai personai vai tās laulātajam ir deklarēta dzīvesvieta kopā vismaz trim no minētajiem bērniem – 90 %; • 1991. gada barikāžu dalībniekiem par nodokļa objektu, kurā deklarēta fiziskās personas dzīvesvieta – 50 %; • vientuļam pensionāram, kuram nav Civillikumā noteikto apgādnieku par nodokļa objektu, kurā deklarēta nodokļa maksātāja dzīvesvieta – 50 %. Azartspēļu nodokļa ieņēmumi 2025. gadā prognozēti 13 968 euro apmērā, dabas resursu nodokļa ieņēmumi – 245 000 euro apmērā. Prognoze veikta, pamatojoties uz 2024. gada faktiskajiem ieņēmumiem. Pašvaldības ieņēmumus no uzņēmējdarbības un īpašuma veido ieņēmumi no dividendēm un procentu ieņēmumiem par atlikto maksājumu no atsavināto īpašumu vēl nesamaksātās pirkuma maksas daļas. 2025. gadā šie ieņēmumi prognozēti 25 153 euro apmērā jeb par 70,4 % mazāki nekā 2024. gadā. 2024. gadā no SIA "Balvu un Gulbenes slimnīcu" apvienības tika saņemtas dividendes gan par 2020., gan par 2021. gadu, gan caurplūstošās dividendes par 2024. gadu kopsummā 128 527 euro, 2025. gada ieņēmumi no dividendēm plānoti piesardzīgi. Ieņēmumi no naudas sodiem un sankcijām 2025. gadā prognozēti 9 030 euro, kas ir par 7 % vairāk nekā 2024. gadā. Pārējie nenodokļu ieņēmumi Gulbenes novada pašvaldības budžetā veidojas no piedzītiem un labprātīgi atmaksātiem līdzekļiem, piedāvājuma nodrošinājuma izsolēs, konkursos un citiem dažādiem nenodokļu ieņēmumiem. Šie ieņēmumi 2025. gadā prognozēti 59 523 euro apmērā, samazinājums pret precizēto 2024. gada plānu ir 41,8 % jeb 42 799 euro. 2025. gada budžetā netiek ieplānoti līgumsodi un procentu maksājumi par saistību neizpildi, ieņēmumi no zaudējumu atlīdzības par videi nodarītajiem zaudējumiem, kas arī attiecināmi uz pārējiem nenodokļu ieņēmumiem. Šie ieņēmumi nepieciešamības gadījumā budžetā tiek iekļauti ar budžeta grozījumiem. Ieņēmumi no valsts (pašvaldību) īpašuma iznomāšanas, pārdošanas un no nodokļu pamatparāda kapitalizācijas 2025. gada pašvaldības budžetā plānoti 815 000 euro apjomā, tajā skaitā 150 000 euro ieņēmumi plānoti no ēku un būvju īpašumu pārdošanas, 400 000 euro no zemes īpašumu pārdošanas, 150 000 euro no mežu īpašumu pārdošanas, 115 000 euro no pašvaldību kustamā īpašuma un mantas realizācijas. Ieņēmumu samazinājums pret precizēto 2024. gada plānu ir 24,7 % jeb 266 726 euro. Pašvaldību saņemtie transferti no valsts budžeta daļēji finansētām atvasinātām publiskām personām un no budžeta nefinansētām iestādēm 2025. gadā plānoti 16 848 euro apmērā – ieņēmumi projekta "Enerģijas līdzsvars" aktivitāšu nodrošināšanai. Vislielāko Gulbenes novada pašvaldības budžeta ieņēmumu daļu veido Valsts budžeta transferti – 20 628 348 euro, kas ir 49,80 % no kopējiem ieņēmumiem. Pašvaldības budžetā ir ieplānotas šādas mērķdotācijas un dotācijas, t.sk. ar kompensējošo mehānismu:
Ieņēmumus no citām pašvaldībām veido ieņēmumi par Gulbenes novada izglītības iestāžu sniegtajiem pakalpojumiem citās pašvaldībās deklarētajiem izglītojamajiem. 2025. gadā šie ieņēmumi prognozēti 470 000 euro apmērā, samazinājums pret precizēto 2024. gada plānu ir 3,6 % jeb 17 677 euro. Prognoze veikta, pamatojoties uz datiem par citu pašvaldību izglītojamajiem Gulbenes novada izglītības iestādēs 2024./2025. mācību gada pirmajā semestrī. Budžeta iestāžu ieņēmumi 2025. gadā plānoti 3 290 699 euro apmērā, ar minimālu pieaugumu pret precizēto 2024. gada plānu. Pašvaldības budžetā ir ieplānoti šādi ieņēmumi:
Gulbenes novada pašvaldības 2025. gada budžetā tiek plānoti izdevumi 50 979 672 euro apmērā (bez atmaksājamajām aizņēmumu pamatsummām). Kopējais izdevumu daļas palielinājums pret 2024. gada precizēto plānu ir 3 135 098 euro jeb plānotie izdevumi palielinājušies par 6,55 %. Pašvaldības budžeta mērķis ir sadalīt plānotos finanšu līdzekļus pašvaldības funkciju un uzdevumu izpildei, ņemot vērā pašvaldības attīstības plānošanas dokumentos noteiktos rīcības virzienus un uzdevumus. Pašvaldības budžeta līdzekļi paredzēti no budžeta finansētu institūciju, t.i., pašvaldības izglītības, kultūras, sporta un veselības aizsardzības iestāžu, sociālā dienesta un bāriņtiesas, centrālās administrācijas un apvienību pārvalžu darbības nodrošināšanai, novada izglītības, sporta un kultūras pasākumu finansēšanai, infrastruktūras uzturēšanai, pabalstiem trūcīgiem un maznodrošinātiem iedzīvotājiem, investīciju finansēšanai. Pašvaldības institūcijas 2025. gada budžeta pieprasījumus preču un pakalpojumu iegādei gatavoja 2024. gada precizētā budžeta līmenī. 11. attēls Sastādot 2025. gada budžetu, iespēju robežās ņemtas vērā visu nozaru un jomu intereses, plānotie finanšu resursi sabalansēti, lai nodrošinātu un nepasliktinātu no pašvaldības budžeta finansēto institūciju – iestāžu un to struktūrvienību darbību, uzturētu infrastruktūru un plānotu tās attīstību. Vispārējiem valdības dienestiem plānots finansējums 3 251 404 euro apmērā, samazinājums pret 2024. gada precizēto plānu ir 246 898 euro jeb 7,08 %. Šajos izdevumos ietilpst izpildvaras institūciju un Dzimtsarakstu nodaļas uzturēšanas, pašvaldības vēlēšanu organizēšanas izdevumi, pašvaldības parāda procentu maksājumi, izdevumi neparedzētiem gadījumiem. Izdevumu samazinājums skaidrojams ar 2024. gadā veiktajām strukturālajām reformām. Sabiedriskās kārtības un drošības nodrošināšanai plānoti izdevumi 320 280 euro apmērā, kas ir par 21 113 euro jeb 7,05 % vairāk nekā paredzēts 2024. gada precizētajā plānā. Gulbenes novada Pašvaldības policijas darbības un sabiedriskās kārtības nodrošināšanai plānoti 284 280 euro, t.sk. plānots uzstādīt papildus novērošanas kameras Gulbīšu parkā, lai uzlabotu kārtību un drošību, tam paredzot 5 000 euro finansējumu. Šajā izdevumu kategorijā iekļautas arī atskurbtuves izmaksas 12 000 euro (pakalpojumu nodrošina Balvu novada pašvaldība), hidrantu uzturēšanas izmaksas 9 000 euro apmērā (pakalpojums tiek saņemts no Gulbenes Energo Serviss SIA), Civilās aizsardzības pasākumiem 2025. gadā paredzēti 15 000 euro. Ekonomiskās darbības nodrošināšanai 2025. gada budžetā plānoti izdevumi 3 912 058 euro apmērā, kas, salīdzinot ar 2024. gada precizēto plānu, pieauguši par 8,3 % jeb 299 714 euro. Šajā izdevumu kategorijā iekļauts finansējums: • Mežu un parku apsaimniekošanai 80 000 euro – pašvaldībai piederošo mežu īpašumu inventarizāciju veikšanai, mežu izstrādei, kurināmā materiāla sagatavošanai; • Būvvaldei 103 501 euro – atlīdzībai, preču un pakalpojumu apmaksai; • Gulbenes novada pašvaldības Informācijas vadībai un sabiedriskajām attiecībām – 107 699 euro; • Informācijas tehnoloģiju kompetences centra izdevumiem – 371 956 euro, datortehnikas, sakaru un biroja tehnikas atjaunošanai un papildināšanai visām pašvaldības iestādēm – 85 800 euro; • Gulbenes novada valsts un pašvaldības vienotā klientu apkalpošanas centra darbībai – 53 320 euro, klientu apkalpošanas centriem pagastu teritorijās Lejasciemā, Lizumā, Rankā, Tirzā, Litenē un Jaungulbenē – 13 200 euro, jaunu klientu apkalpošanas centru izveidei 54 206 euro; • Gulbenes novada pašvaldības aģentūrai "Gulbenes tūrisma un kultūrvēsturiskā mantojuma centrs" – 123 492 euro, izglītojoša un interaktīva centra "Dzelzceļš un tvaiks" darbībai 36 218 euro, "Stāmerienas pils" darbībai 165 038 euro, Stāmerienas pils LAD Sateku projektu finansējumam – 60 396 euro; • Projekta "Zivju resursu pavairošana Gulbenes novada ezeros" aktivitāšu realizēšanai 10 000 euro; • Ielu un ceļu uzturēšanai, atjaunošanai un pārbūvei 2 647 232 euro, Lielākie plānotie ieguldījumi ceļu infrastruktūrā ir Brīvības ielas atjaunošana posmā no Parka ielas līdz Upes ielai Gulbenē – 948 401 euro, Litenes pagasta autoceļu Litenes stacija–Sopuļi– Jaunsilenieki un Sopuļi–Monte–Betona tilts posmu pārbūve – 406 931 euro, kā arī autoceļa Stradu skola–Antani pārbūve Stradu pagastā – 167 899 euro. Vides aizsardzības jomā 2025. gadā plānots finansējums 626 465 euro apmērā, kas ir par 448 843 euro vairāk nekā 2024. gada precizētajā plānā. No tā 3 224 euro paredzēti notekūdeņu apsaimniekošanai, 623 241 euro – saņemtā dabas resursu nodokļa izlietošanai saskaņā ar Vides komisijas lēmumiem. Pašvaldības teritoriju un mājokļu apsaimniekošanai 2025. gadā plānoti 12 099 746 euro jeb 23,73 % no pamatbudžeta izdevumiem. Tas ir par 4 268 288 euro jeb 54,5 % vairāk nekā šiem mērķiem paredzēts 2024. gada precizētajā plānā. Šajā izdevumu kategorijā iekļauts finansējums: • Attīstības un iepirkumu nodaļas darba nodrošināšanai 397 564 euro, kopstrādes telpu uzturēšanai 4 373 euro, 27 166 euro uzņēmējdarbības atbalstam, 10 000 euro grantu konkursa "Uzņēmīgi" aktivitātēm; • Īpašumu pārraudzības nodaļas darbības finansējums 736 483 euro, daļējai novada autotransporta uzturēšanai un autobusa iegādei atvelēti 265 139 euro, pilsētas vides dekorēšanai, apstādījumu atjaunošanai 42 346 euro; • Labiekārtošanas iestādes darba nodrošināšanai plānoti 627 054 euro, pilsētas īpašumu uzturēšanai 123 974 euro, tajā skaitā 45 000 euro paredzēti konteinertipa tualetes uzstādīšanai Gulbīša parkā, pilsētas dzīvokļu remontiem 34 300 euro, komunālajiem maksājumiem 33 441 euro; • Līdzdalības budžeta projektu īstenošanai kopsummā plānoti 176 937 euro, tajā skaitā Spārītes parka ietves atjaunošanai 90 776 euro; • Ūdenssaimniecību uzturēšanai 2 629 euro; • Pagastu un pilsētas ielu apgaismošanai 177 106 euro; • Pagastu un Sveķu skolas apkures izdevumiem 660 568 euro, tajā skaitā 40 000 euro Lizuma pagasta apkures sistēmas sakārtošanai, 185 968 euro Lejasciema apkures katla uzstādīšanai (atlikušie izdevumi); • Pagastu teritoriju apsaimniekošanai 1 282 269 euro; • Pagastu mājokļu apsaimniekošanas izdevumiem un dzīvokļu remontiem plānoti 695 522 euro; • Druvienas muižas ēkas jumta konstrukciju pastiprināšanai, pārseguma siltināšanai, apkures sakārtošanai 250 000 euro; • Ēku uzturēšanai (Stāmerienas un Galgauskas skolu ēkas, Klēts iela 6, ražošanas ēkas) 157 919 euro; • Atbalsts biedrībām pēc pašvaldībā saņemtajiem iesniegumiem 11 293 euro; • Finansējums dažādiem projektiem 6 314 225 euro, tajā skaitā:
Veselības aprūpei pamatbudžetā plānoti 145 747 euro, t.sk. 65 747 euro feldšeru – vecmāšu punktu uzturēšanas izdevumiem un darbinieku atlīdzībai, 80 000 euro – projekta "Esi vesels Bānīša zemē" finansējums. Atpūtas, kultūras un reliģijas budžeta kategorijā plānoti izdevumi 5 041 148 euro apmērā, kas ir par 1 118 758 euro jeb 28,52 % vairāk nekā 2024. gada precizētajā plānā. Šajā izdevumu sadaļā iekļauti sporta, muzeju, bibliotēku un kultūras jomu izdevumi, tajā skaitā: • Sporta pārvaldei, Gulbenes novada pašvaldības sporta zāļu darbības nodrošināšanai, sporta pasākumu organizēšanai, sportistu un sporta pasākumu atbalstam 2025. gadā plānots finansējums 622 673 euro, sportistu un viņu treneru apbalvošanai par sasniegumiem sportā, saskaņā ar Gulbenes novada domes 2020. gada 24. septembra apstiprinātajiem noteikumiem "Par naudas balvu piešķiršanu par augstiem sasniegumiem sportā", plānoti 10 000 euro un 2025. gadā pašvaldības budžetā plānots finansējums atbalsts sportam 40 000 euro apmērā; • Gulbenes novada bibliotēkas un tās 17 struktūrvienību ar vienu apkalpošanas punktu Lejasciema pagasta Sinolē, darbības nodrošināšanai paredzēti 840 320 euro, t.sk. bibliotēku grāmatu krājumiem atvēlēti 40 415 euro; • Gulbenes novada muzeju, kultūrvēsturiskā mantojuma centru izdevumiem plānoti 1 869 264 euro, tajā skaitā 1 488 259 euro projekta EKII muzeja ēkas izmaksām, arī ārpus projekta izmaksām; • Gulbenes novada kultūras centra un pagastu kultūras/tautas namu vadītāju un darbinieku darba samaksai, kultūras/tautas namu uzturēšanai un pasākumu organizēšanai plānoti 1 057 500 euro, amatiermākslas kolektīvu vadītāju un speciālistu atlīdzībai, izdevumiem par precēm un pakalpojumiem 2025. gadā plānots finansējums 326 849 euro apmērā, Gulbenes pilsētas svētku organizēšanai plānoti 50 000 euro, Bānīša svētkiem 8 000 euro, sadarbībai ar Latvijas kultūras akadēmiju 5 050 euro, atbalstam kultūrai paredzēti 13 500 euro. Izglītības nozares izdevumu īpatsvars pašvaldības budžetā nemainīgi ir lielākais – 2025. gadā tas plānots 38,06 % no kopējiem izdevumiem jeb 19 403 762 euro. Salīdzinot ar 2024. gada precizēto plānu, izglītības izdevumi samazinājušies par 2 929 685 euro jeb 13,12 %. Samazinājums skaidrojams ar to, ka Valsts budžeta mērķdotācija vispārējas, interešu izglītības, profesionālās ievirzes izglītības mākslas un mūzikas jomā, pirmsskolas pedagogu darba samaksai un Sveķu skolas pedagogu darba samaksai un uzturēšanas izdevumiem piešķirta periodam no janvāra līdz augustam, no Izglītības un zinātnes ministrijas nav saņemta informācija par mērķdotācijas apjomu mācību līdzekļu iegādei. No izglītības nozarei piešķirtā finansējuma 60 % paredzēti darbinieku atlīdzībai, 17 % iestādes uzturēšanas izdevumiem, 20 % kapitālajiem izdevumiem. Šajā izdevumu kategorijā iekļauti: • Gulbenes novada Izglītības pārvaldes darba samaksas un uzturēšanas izdevumu finansējums 211 719 euro, Izglītības un atbalsta centra (Kalpaka ielā 70a) izdevumi 107 326 euro, pašvaldības finansējums interešu izglītības organizēšanai 10 837 euro, valsts mērķdotācijas finansējuma psihologu un karjeras konsultanta astoņu mēnešu atlīdzībai 45 095 euro, finansējums skolēnu vasaras nometnēm 10 000 euro, mūžizglītības pasākumiem 17 324 euro, sasniegumiem izglītībā 10 000 euro, stipendijām 12 315 euro; • Finansējums pirmsskolas izglītības iestāžu pedagogu darba samaksai, uzturēšanas izdevumiem 3 262 797 euro, ēdināšanai 352 849 euro; • Vispārējās izglītības iestāžu pedagogu darba samaksai, izglītības iestāžu uzturēšanas izdevumiem plānoti 6 173 710 euro, ēdināšanas pakalpojuma nodrošināšanai izglītības iestādēs 837 461 euro; • Profesionālās ievirzes izglītības iestāžu finansējums, ieskaitot pedagogu darba samaksu, 1 432 833 euro; • Interešu izglītības astoņu mēnešu finansējums no valsts budžeta mērķdotācijas 201 578 euro; • Sveķu pamatskolas finansējums 1 625 057 euro, projekta "Sveķu pamatskolas mācību vides pilnveidošana" realizēšanai 2025. gadā paredzēti 114 252 euro; • Projekta "Lejasciema pamatskolas ēkas atjaunošana un energoefektivitātes paaugstināšana" realizācijai plānoti 389 584 euro; • Projekta "Lejasciema un Lizuma pamatskolas infrastruktūras pilnveide un aprīkošana" realizēšanai 1 944 798 euro; • Projekta "Gulbenes novada izglītības iestāžu modernizācija" izstrādei 30 000 euro; • Stāķu pamatskolas energoefektivitātes paaugstināšanas projekta izstrādei plānoti 24 200 euro; • Dažādu izglītības jomas projektu aktivitāšu nodrošināšanai 957 331 euro; • Izdevumiem izglītības savstarpējiem norēķiniem plānoti 500 000 euro (šī summa nepieciešamības gadījumā tiks precizēta ar budžeta grozījumiem, jo vēl nav zināmas citu novadu izglītības iestāžu vispārizglītojošo programmu izmaksas vienam izglītojamajam mēnesī); • Finansējums skolēnu pārvadājumiem (gan nokļūšanai uz un no izglītības iestādēm, gan mācību ekskursiju un sacensību, konkursu u.tml. apmeklējumiem) 592 932 euro; • Pašvaldības finansējums dalībai XIII Latvijas Skolu jaunatnes dziesmu un deju svētkos, kas norisināsies 2025. gadā no 5. līdz 13. jūlijam, 95 000 euro; • Skolēnu vasaras nodarbinātības pasākumiem plānoti 33 784 euro; • Kultūrizglītības programmas "Latvijas skolas soma" finansējums 2024./2025. mācību gada otrajam pusgadam 19 405 euro; • Gulbenes novada jauniešu centru atlīdzībai un uzturēšanas izdevumiem paredzēti 205 761 euro; • Druvienas Latviskās dzīves ziņas centra darbības nodrošināšanai 26 228 euro; • Citiem izglītības izdevumiem 176 043 euro. Sociālās aizsardzības pasākumiem 2025. gada budžetā plānoti 6 179 062 euro, kas ir 12,12 % no kopējiem izdevumiem. Salīdzinot ar 2024. gada precizēto plānu, sociālās aizsardzības izdevumi pieauguši par 1,17 % jeb 71 499 euro. Šajā kategorijā iekļauti: • Nodarbinātības Valsts aģentūras finansētā projekta "Algotie pagaidu sabiedriskie darbi" izdevumi 30 334 euro apmērā; • Bāriņtiesas darba nodrošināšanai plānotie izdevumi 314 589 euro apmērā; • Asistentu pakalpojumu nodrošināšanas finansējums – 491 236 euro, citiem sociālās aizsardzības pasākumi plānoti 87 639 euro; • Pabalstiem plānots finansējums 1 200 000 euro; • Sociālā dienesta darbībai plānoti 737 416 euro; • Sociālās aprūpes pakalpojuma apmaksai par personu aprūpi mājās (Samarieši) plānoti 189 600 euro; • Projekta "Pakalpojumu infrastruktūras attīstība Deinstitucionalizācijas plānu īstenošanai Gulbenes novadā" rezultātā izveidotas un darbojas šādas iestādes: "Grupu māja", "Dienas aprūpes centrs", "Specializētas darbnīcas", kuru uzturēšanai plānots finansējums 236 292 euro apmērā, ģimenes atbalsta centra "Saule", kurā tiek sniegts ģimeniskai videi pietuvināts pakalpojums, uzturēšanai plānoti 170 189 euro; • Gulbenes novada sociālo dzīvojamo māju, sociālās aprūpes centru un pagastu sociālo punktu uzturēšanai 2025. gadā plānoti 2 113 773 euro; • Pabalsti bijušiem domju/padomju priekšsēdētājiem un/vai vietniekiem 103 200 euro; • Atbalsts Ukrainas civiliedzīvotājiem – 117 263 euro.
Finansēšanas daļu veido naudas līdzekļi un noguldījumi 6 008 257 euro (tajā skaitā naudas atlikums gada sākumā 2 078 euro, pieprasījuma noguldījumu atlikums gada sākumā 6 006 179 euro), aizņēmumi 3 546 302 euro (starpība starp plānotajiem aizņēmumiem 5 154 917 euro un saņemto aizņēmumu atmaksu – 1 608 615 euro). Gulbenes novada pašvaldības domes priekšsēdētājs A. Caunītis
|
Tiesību akta pase
Nosaukums: Par Gulbenes novada pašvaldības budžetu 2025. gadam
Statuss:
Spēkā esošs
Satura rādītājs
Saistītie dokumenti
|