Aptauja ilgs līdz 23. oktobrim.
Tiesību akts zaudēs spēku 2026. gada 1. janvārī.
Augšdaugavas novada pašvaldības domes saistošie noteikumi Nr. 115
Daugavpilī 2025. gada 30. janvārī (prot. Nr. 124, 65. &) Augšdaugavas novada pašvaldības budžets 2025. gadam
Izdoti saskaņā ar
Pašvaldību likuma 10. panta pirmās daļas 1. punktu, likuma "Par pašvaldību budžetiem" 16. un 17. pantu 1. Apstiprināt Augšdaugavas novada pašvaldības pamatbudžeta 2025. gadam ieņēmumus 42 958 205 euro apmērā un izdevumus 49 841 557 euro apmērā saskaņā ar 1. pielikumu. 2. Apstiprināt Augšdaugavas novada pašvaldības pamatbudžeta 2025. gadam deficīta finansēšanu 6 883 352 euro apmērā, izmantojot naudas līdzekļu un noguldījumu atlikumu gada sākumā 6 996 856 euro, saglabājot atlikumu gada beigās 382 561 euro, saņemto aizņēmumu apjomu 2 337 068 euro, nodrošinot aizņēmumu atmaksu 2 068 011 euro apmērā saskaņā ar 1. pielikumu. 3. Apstiprināt Augšdaugavas novada pašvaldības budžeta 2025. gadam ziedojumu un dāvinājumu naudas līdzekļu un noguldījumu atlikumu gada sākumā un gada beigās 8 314 euro saskaņā ar 2. pielikumu. 4. Apstiprināt Augšdaugavas novada pašvaldības 2025. gada saistību apmēru saimnieciskajā gadā un turpmākajos gados saskaņā ar 3. pielikumu. 5. Apstiprināt Augšdaugavas novada pašvaldības 2025. gada pamatbudžetā līdzekļus neparedzētiem gadījumiem saskaņā ar 4. pielikumu. Noteikt, ka laika posmā starp Augšdaugavas novada pašvaldības budžeta grozījumiem, lēmumus par līdzekļu piešķiršanu no budžeta programmas pieņem Augšdaugavas novada pašvaldības dome. Līdzekļus līdz 2 000 euro var piešķirt ar Augšdaugavas novada pašvaldības izpilddirektora rīkojumu. 6. Apstiprināt Augšdaugavas novada pašvaldības budžeta konsolidācijā iekļauto iestāžu, patstāvīgo nodokļu maksātāju plānotos ieņēmumus un izdevumus pirms konsolidācijas un finansēšanas līdzekļus saskaņā ar 5. pielikumu. 7. Apstiprināt Augšdaugavas novada pašvaldības budžeta programmas "Projekti, investīcijas un citi attīstības pasākumi" izlietojumu saskaņā ar 6. pielikumu un noteikt, ka: 7.1. lēmumus par Eiropas Savienības politiku instrumentu un pārējās ārvalstu finanšu palīdzības, kā arī valsts budžeta līdzfinansēto projektu īstenošanu pieņem Augšdaugavas novada pašvaldības dome; 7.2. laika posmā starp Augšdaugavas novada pašvaldības budžeta grozījumiem, līdz projekta tāmes apstiprināšanai, Augšdaugavas novada pašvaldības izpilddirektoram ir tiesības veikt šai programmai piešķirto pašvaldības līdzekļu apropriācijas pārdali; 7.3. lēmumus par līdzekļu piešķiršanu biedrību, nodibinājumu un reliģisko organizāciju atbalstam pieņem Augšdaugavas novada pašvaldības dome; 7.4. lēmumus par līdzekļu piešķiršanu no pašvaldības līdzdalības budžeta pieņem Augšdaugavas novada pašvaldības dome; 7.5. Pēc projekta īstenošanas un projekta finansēšanai veiktā aizņēmuma pamatsummas atmaksas, finanšu komiteja vai apvienotā finanšu komiteja lemj par saņemtās pašvaldības priekšfinansējuma atmaksas novirzīšanu budžeta programmas "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem" apropriācijai vai cita projekta īstenošanai. 8. Apstiprināt Augšdaugavas novada pašvaldības budžeta programmas "Pašvaldības vispārējo funkciju nodrošināšana" izlietojumu saskaņā ar 7. pielikumu un noteikt, ka: 8.1. lēmumus par līdzekļu piešķiršanu pedagogu un izglītības iestāžu administrācijas atlīdzībai no pašvaldības līdzekļiem pieņem Augšdaugavas novada pašvaldības dome; 8.2. lēmumus par līdzekļu piešķiršanu mācību līdzekļu un mācību literatūras iegādei pirmsskolas un vispārējās izglītības iestādēm pieņem Augšdaugavas novada pašvaldības dome; 8.3. grozījumiem apropriācijā mācību līdzekļu un mācību literatūras iegādei pirmsskolas un vispārējās izglītības iestādēm ir nepieciešams pozitīvs finanšu komitejas vai apvienotās finanšu komitejas atzinums. 9. Apstiprināt Augšdaugavas novada pašvaldības budžeta programmas "Uzturēšana no Valsts budžeta līdzekļiem" izlietojumu saskaņā ar 8. pielikumu un noteikt, ka: 9.1. lēmumus par līdzekļu piešķiršanu no mērķdotācijas pašvaldību autoceļiem (ielām) pieņem Augšdaugavas novada pašvaldības dome vai Augšdaugavas novada pašvaldības ceļu fonda komisija; 9.2. lēmumus par līdzekļu piešķiršanu no mērķdotācijas pedagogu un izglītības iestāžu administrācijai atlīdzībai, mācību līdzekļu un mācību literatūras iegādei un izglītības iestāžu uzturēšanai pieņem Augšdaugavas novada pašvaldības dome; 9.3. lēmumu par neizlietotā mērķdotācijas atlikuma pedagogu un izglītības iestāžu administrācijai atlīdzībai, kurš pašvaldībai nav jāatmaksā Valsts budžetā, piešķiršanu pieņem Augšdaugavas novada pašvaldības dome. 10. Apstiprināt Augšdaugavas novada pašvaldības budžeta programmas "Dzīvojamā fonda pārvaldīšana" izlietojumu saskaņā ar 9. pielikumu un noteikt, ka: 10.1. lēmumus par līdzekļu piešķiršanu energoefektivitātes pasākumu veikšanai dzīvojamās mājās budžetā paredzētajiem līdzekļiem pieņem Augšdaugavas novada pašvaldības dome; 10.2. saskaņā ar noslēgto dzīvojamās mājas pārvaldīšanas pilnvarojuma līgumu vai dzīvokļu īpašnieku kopības pieņemto lēmumu, kas noslēgts vai pieņemts atbilstoši Dzīvojamo māju pārvaldīšanas likumā un Dzīvokļa īpašuma likumā noteiktajam, Augšdaugavas novada pašvaldības aģentūrai "Višķi", laika posmā starp Augšdaugavas novada pašvaldības budžeta grozījumiem, ir tiesības palielināt apropriāciju tās pārvaldīšanā esošo daudzdzīvokļu dzīvojamo māju apsaimniekošanai, izmantojot dzīvojamo māju uzkrājuma fonda finansēšanas daļas līdzekļus. 11. Apstiprināt Augšdaugavas novada pašvaldības budžeta programmas "Maksas pakalpojumi" izlietojumu saskaņā ar 10. pielikumu. 12. Noteikt, ka budžeta grozījumi tiek veikti saskaņā ar Augšdaugavas novada pašvaldības domes 2024. gada 12. septembra noteikumiem Nr. 31 "Par Augšdaugavas novada pašvaldības budžeta sagatavošanas, izpildes un kontroles kārtību", papildus paredzot, ka laika posmā starp Augšdaugavas novada pašvaldības budžeta grozījumiem: 12.1. šādu grozījumu veikšanai ir nepieciešams pozitīvs finanšu komitejas vai apvienotās finanšu komitejas atzinums: 12.1.1. grozījumiem pamatbudžetā, kas palielina pašvaldības nodokļu, nenodokļu, pašvaldību saņemto transfertu no citām pašvaldībām, maksas pakalpojumu un citu pašu ieņēmumu prognozi, 12.1.2. grozījumiem apropriācijā atlīdzības izdevumiem no vispārējie ieņēmumiem, izņemot atalgojumam fiziskām personām uz tiesiskās attiecības regulējošu dokumentu pamata un ar to saistītajām darba devēja valsts sociālo apdrošināšanas iemaksām, 12.1.3. grozījumiem izdevumu no vispārējiem ieņēmumiem sadalījumā starp uzturēšanas izdevumiem un kapitālajiem izdevumiem attīstības pasākumiem un programmām (Ekk 5110), pamatlīdzekļu un nemateriālo ieguldījumu izveidošanai, ieguldījuma īpašumu izveidošanai un nepabeigtai būvniecībai (Ekk 5140, 5240), zemei un būvēm (Ekk 5210), kapitālajam remontam un rekonstrukcijai (Ekk 5250), 12.1.4. grozījumiem, kas paredz plānoto pamatbudžeta izdevumu no vispārējiem ieņēmumiem komunālajiem pakalpojumiem, kurināmajam un degvielai ietaupījuma izlietojumu citiem mērķiem; 12.2. Augšdaugavas novada pašvaldības izpilddirektoram, lai nodrošinātu pašvaldības budžeta līdzekļu efektīvu izmantošanu, ir tiesības veikt pamatbudžeta līdzekļu pārdali starp iestādēm. Mēneša pirmajā kārtējās finanšu komitejas vai apvienotās komitejas sēdē Augšdaugavas novada pašvaldības izpilddirektors informē deputātus par iepriekšējā mēnesī veiktajiem grozījumiem; 12.3. Augšdaugavas novada pašvaldības izpilddirektors un Finanšu pārvalde, izvērtējot grozījumus, var pieprasīt papildus saņemt finanšu komitejas vai apvienotās finanšu komitejas pozitīvu atzinumu. 13. Noteikt, ka par ieņēmumu no maksas pakalpojumiem, ko sniedz pašvaldības aģentūras un budžeta iestādes, administrēšanu, aprēķināšanu, iekasēšanu atbild pakalpojuma sniedzējs – pašvaldības aģentūra, vai budžeta iestāde. Noteikt, ka pašvaldības aģentūra, vai budžeta iestādes atbild par pakalpojuma nepieciešamības izvērtēšanu, ņemot vērā tā būtību un sniegšanas lietderību. 14. Noteikt, ka aģentūru, iestāžu un struktūrvienību vadītāji atbild, lai rīcība ar pašvaldības mantu un finanšu līdzekļiem būtu likumīga, lietderīga un pareiza. 15. Noteikt, ka visu līmeņu vadītāji ir personīgi atbildīgi par šo saistošo noteikumu ievērošanu, ciktāl tie skar attiecīgo budžeta izpildītāju. 17. Ar šo saistošo noteikumu spēkā stāšanos brīdi spēku zaudē Augšdaugavas novada pašvaldības domes 2024. gada 15. februāra saistošie noteikumi Nr. 92 "Augšdaugavas novada pašvaldības budžets 2024. gadam". Augšdaugavas novada pašvaldības domes priekšsēdētājs A. Kucins
1. pielikums
Augšdaugavas novada pašvaldības domes 2025.gada 30.janvāra saistošajiem noteikumiem Nr.115 (protokols Nr.124., 65.&) 2. pielikums
Augšdaugavas novada pašvaldības domes 2025.gada 30.janvāra saistošajiem noteikumiem Nr.115 (protokols Nr.124., 65.&) 3. pielikums
Augšdaugavas novada pašvaldības domes 2025.gada 30.janvāra saistošajiem noteikumiem Nr.115 (protokols Nr.124., 65.&) 4. pielikums
Augšdaugavas novada pašvaldības domes 2025.gada 30.janvāra saistošajiem noteikumiem Nr.115 (protokols Nr.124., 65.&) 5. pielikums
Augšdaugavas novada pašvaldības domes 2025.gada 30.janvāra saistošajiem noteikumiem Nr.115 (protokols Nr.124., 65.&) 6. pielikums
Augšdaugavas novada pašvaldības domes 2025.gada 30.janvāra saistošajiem noteikumiem Nr.115 (protokols Nr.124., 65.&) 7. pielikums
Augšdaugavas novada pašvaldības domes 2025.gada 30.janvāra saistošajiem noteikumiem Nr.115 (protokols Nr.124., 65.&) 8. pielikums
Augšdaugavas novada pašvaldības domes 2025.gada 30.janvāra saistošajiem noteikumiem Nr.115 (protokols Nr.124., 65.&) 9. pielikums
Augšdaugavas novada pašvaldības domes 2025.gada 30.janvāra saistošajiem noteikumiem Nr.115 (protokols Nr.124., 65.&) 10. pielikums
Augšdaugavas novada pašvaldības domes 2025.gada 30.janvāra saistošajiem noteikumiem Nr.115 (protokols Nr.124., 65.&) Paskaidrojuma raksts un Augšdaugavas novada pašvaldības domes priekšsēdētāja ziņojums par Augšdaugavas novada pašvaldības 2025. gada budžetu
Augšdaugavas novada pašvaldības 2025. gada budžets ir izstrādāts atbilstoši Pašvaldību likuma, Likuma par budžetu un finanšu vadību, likuma "Par pašvaldību budžetiem", Valsts un pašvaldību institūciju amatpersonu un darbinieku atlīdzības likuma, Pašvaldības finanšu izlīdzināšanas likuma un citu normatīvo aktu prasībām, Daugavpils valstspilsētas un Augšdaugavas novada attīstības programmas 2022.–2027. gadam Augšdaugavas novada investīciju plānam 2025.–2027. gadam. Latvijas un novada ekonomikas attīstību ietekmē ģeopolitiskā situācija un nenoteiktība, augstās cenas un banku procentu likmju celšanās. 2024. gadā situācija ekonomikā, lai arī inflācijas tempi stabilizējās, nelabvēlīgās ārējās vides dēļ bija stagnējoša. Savukārt 2025. gadā makroekonomikas speciālisti sola, ka ekonomikas aktivitāte atsāks pieaugt nedaudz straujāk – par 2,6 %. Kā rāda starptautisko organizāciju prognozes, 2025. gadā globālā ekonomiskā vide nedaudz uzlabosies. Situāciju eirozonā, tostarp Latvijā, uzlabos arī zemākas procentu likmes, kas palīdzēs stiprināt patēriņu, nekustamā īpašuma tirgu un būvniecību. Būtisku ietekmi uz Latvijas ekonomiku veidos arī Eiropas Savienības fondu ieplūdes pieaugums, kā arī veiktās reformas konkurētspējas stiprināšanā, tostarp zemāki darbaspēku nodokļi un citi faktori. Finanšu tirgū 2024. gada laikā bija vērojams kredīta procentu likmju samazinājums, Euribor 12 mēnešu likmei samazinoties no 3,5 % līdz 2,4 % gada beigās. Samazinājās arī Valsts kases aizdevumu likmes pašvaldībām, taču daudz mazākā apmērā, 10 gadu aizdevuma fiksētajai likmei samazinoties no 3,8 % gada sākumā līdz 3,6 % gada beigās. Labi funkcionējoša finanšu nozare, kas uzņēmumiem un mājsaimniecībām nodrošina stabilu piekļuvi finansējumam, ir svarīgs nosacījums veselīgai tautsaimniecības izaugsmei. Finansējuma pieejamības situācija Latvijas pašvaldībās nebūt nav viendabīga. To labi ilustrē atšķirības mājokļu kreditēšanas aktivitātē. Pierīgas pašvaldībās izsniegto mājokļa kredītu atlikums ir tuvu eirozonas vidējiem rādītājiem, bet citviet Latvijā kreditēšana ir ļoti gausa un nepārsniedz 10 % no pašvaldības Iekšzemes kopprodukta (IKP). Bezdarbs Latvijā saglabājas tuvu vēsturiski zemākajam līmenim un turpmākajos dažos gados no pašreizējiem 7 % var mazināties līdz 6 %. Pat Latgalē, kur bezdarbs ilgstoši pārsniedza 20 %, tagad tas ir ap 10 % līmeni. Iedzīvotāju ienākumu nodokļa ieņēmumi 2023. gadā uz 1 iedzīvotāju Augšdaugavas novadā veidoja 460,38 euro, kas veidoja vien 50,5 % no vidējā rādītāja valstī, kas bija 911,05 euro. Savukārt 2019. gadā tie veidoja 53,8 % no vidējā valstī, kas liecina par novada vidējā atalgojuma kritumu pēdējos gados. No 2025. gada fiksēto ar nodokli neapliekamo minimumu valstī visām algām noteica mēnesī 510 euro apmērā. Ar šo soli uzsākts ieviest principu par neapliekamā minimuma sasaisti ar minimālo algu ar mērķi sasniegt neapliekamā minimuma apmēru 80 % apmērā no minimālās algas. Savukārt minimālās algas apmērs 2025. gadam noteikts 740 euro. Garantētā minimālā ienākuma slieksnis pirmajai vai vienīgajai personai mājsaimniecībā 2025. gadā būs 166 euro (līdz šim – 137 euro), pārējām personām mājsaimniecībā – 116 euro (līdz šim – 96 euro). Trūcīgas mājsaimniecības ienākumu slieksnis pirmajai vai vienīgajai personai mājsaimniecībā būs 377 euro (līdz šim – 343 euro), pārējām personām mājsaimniecībā – 264 euro (līdz šim – 240 euro). Maznodrošinātas mājsaimniecības ienākumu sliekšņa maksimālais apmērs pirmajai vai vienīgajai personai mājsaimniecībā būs 604 euro (līdz šim – 549 euro), pārējām personām mājsaimniecībā – 423 euro (līdz šim – 384 euro). Ar 2025. gada 1. janvāri stājas spēkā grozījumi Transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokļa un Uzņēmumu vieglo transportlīdzekļu likumā, kas paredz, ka transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokļa likmes tiks paaugstinātas vidēji par 10 % visiem transportlīdzekļiem, kā arī piekabēm un puspiekabēm, sākot no 2025. gada 1. janvāra. Elektroenerģijas un gāzes cenas 2024. gada septembrī gada izteiksmē samazinājās attiecīgi par 11,9 % un 5,5 %. Siltumenerģijas tarifs bija par 12,7 % zemāks nekā pērnā gada septembrī. Attiecībā uz siltumenerģijas tarifiem jāatzīmē, ka tie atšķirībā no elektroenerģijas un gāzes ir decentralizēti. Katra pašvaldība pati nosaka savus siltumenerģijas tarifus. 2025. gada sākumā Augšdaugavas novada pašvaldības aģentūrai "Višķi" noteikts siltumenerģijas tarifs 75,02 euro/MW, kas ir par 23 % zemāks kā bija līdz šim (97,46 euro/MW). Augstāk minētie rādītāji ietekmē un norāda uz novada ekonomisko situāciju, aktivitāti. Augšdaugavas novada iedzīvotāju skaits ik gadu sarūk, periodā no 2020.–2024. gadam iedzīvotāju skaits samazinājās par 2634 ar blīvumu 10 cilvēki uz kv. km. Kopējais uzņēmumu skaits 2023. gadā uz 1000 iedzīvotājiem bija 49,7, kas pret 2020. gada rādītājiem pieauga par 5,9. Līdz ar to arī bezdarba līmenis novadā samazinājās pret 2021. gada 11 % uz 2024. gadā 8 %. 2025. gada budžets plānots ņemot vērā Augšdaugavas novada iedzīvotāju skaitu uz 01.01.2024. – 26391 iedzīvotāju (uz 01.01.2023. – 27097), no tiem bērni līdz 6. gadiem – 1026, kas veido 3,89 % no novada iedzīvotāju skaita (uz 01.01.2023. – 1110, 4,1 %), bērni, jaunieši no 7 līdz 18 gadiem – 2197, jeb 8,32 % (uz 01.01.2023. – 2274, 8,39 %), darba spējas vecumu pārsniegušie – 6367, jeb 24,13 % (uz 01.01.2022. – 6285, 23,2 %) un 16801 personas, t.i. 63,66 % (01.01.2023.–17428 personas, t.i. 64,32 % ) darba spējas vecumā. Augšdaugavas novada pašvaldības budžets ir pašvaldības finanšu sistēmas funkcionālais pamats un tā veidošanas procesa galvenie uzdevumi ir maksimāla visu materiālo un finanšu resursu izzināšana, noteiktiem mērķiem paredzēto izdevumu noteikšana, lai novada pašvaldība varētu veikt Pašvaldību likumā noteiktās funkcijas, nodrošinot tās pēc iespējas tuvāk novada iedzīvotājiem. Augšdaugavas novada pašvaldības Centrālā pārvalde kopš 2022. gada nodrošina centralizēto finanšu uzskaiti visām novada pašvaldības budžeta iestādēm un to plānotie ieņēmumi un izdevumi 2025. gadam iekļauti Centrālās pārvaldes budžetā, izņemot Augšdaugavas novada pašvaldības aģentūras "Višķi" un Sociālo pakalpojumu centra "Pīlādzis", kuras patstāvīgi nodrošina finanšu uzskaiti. Augšdaugavas novada pašvaldības budžetā konsolidēti Augšdaugavas novada pašvaldības Centrālās pārvaldes, Augšdaugavas novada pašvaldības aģentūras "Višķi" un Sociālo pakalpojumu centra "Pīlādzis" plānotie ieņēmumi un izdevumi. Augšdaugavas novada pašvaldības 2025. gada budžets ir sabalansēts un bez deficīta – plānotie ieņēmumi (43 miljoni euro) kopā ar uzkrātajiem naudas līdzekļiem 7 milj. euro, kā arī saņemamajiem un atmaksājamiem aizņēmumiem nosedz plānotos izdevumus 50 milj. euro apmērā. Šī gada budžets vērtējams kā iepriekšējos gados uzsākto aktivitāšu turpinājums, mērķtiecīgi turpinot Eiropas Savienības fondu piesaisti un sociālo pakalpojumu nodrošināšanu. 1. attēls. Izdevumi pa nozarēm un budžeta programmām 2025. gadam Augšdaugavas novada pašvaldības budžets veidots piecu budžeta programmu ietvarā un tās ir: - Pašvaldības vispārējo funkciju nodrošināšana, plānotie izdevumi 30,79 milj. euro; - Projekti, investīcijas un citi attīstības pasākumi, plānotie izdevumi 6,35 milj. euro; - Uzturēšana no Valsts budžeta līdzekļiem, plānotie izdevumi 10,06 milj. euro; - Dzīvojamā fonda pārvaldīšana, plānotie izdevumi 0,52 milj. euro; - Maksas pakalpojumi, plānotie izdevumi 1,92 milj. euro; - Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem – 0,19 milj. euro. Katrai programmai ir norādīts izdevumu finansēšanas avots un izdevumi sadalīti pa nozarēm un apakšprogrammu grupām. 2. attēls. Izdevumi pa budžeta programmām salīdzinājumā ar 2024. gadu Augšdaugavas novada pašvaldības budžetā ir plānota dažādu Daugavpils valstspilsētas un Augšdaugavas novada attīstības programmas 2022.–2027. gadam Augšdaugavas novada investīciju plānā 2025.–2027. gadam esošo projektu īstenošana, kas veido 12,8 % no visiem plānotajiem izdevumiem un sastāda 6,4 milj. euro apmēru, no kuriem 2,3 milj. euro tiks segti izmantojot aizņēmumus kā finansēšanas avotu, 2,1 milj. euro plānots segt no pašvaldības līdzekļiem un 2 milj. euro no valsts budžeta un dažāda veida struktūrfondiem. Plānots 0,15 milj. euro apmērā atmaksāt iepriekšējos gados saņemtos aizņēmumus. Lielākā daļa (49,7 %) projektu ir Eiropas savienības politiku instrumentu un pārējās finanšu palīdzības līdzfinansētie projekti – 3,16 milj. euro, pašvaldības investīciju projekti veido (36,5 %) 2,3 milj. euro, citi attīstības pasākumi un projekti – 0,88 milj. euro ( 13,8 %). Pašvaldības 2025. gada budžeta ieņēmumi plānoti 43 milj. euro, kurus veido Iedzīvotāju ienākuma nodoklis (turpmāk – IIN) – 13,77 milj. euro, nekustamā īpašuma nodoklis (turpmāk – NIN) 1,52 milj. euro, Dabas resursu nodoklis – 1,11 milj. euro, 23,31 milj. euro budžeta transferti, 2,49 milj. euro ieņēmumi no maksas pakalpojumiem, 0,7 milj. euro no īpašumu pārdošanas un 0,1 milj. euro citi nenodokļu ieņēmumi. 3. attēls. Pašvaldības pamatbudžeta ieņēmumu struktūra, 2024. gada fakts uz 31.12.2025. Budžetā plānotie transferti 23,31 milj. euro veido 54 % no ieņēmumiem. Tie ir saņemtie transferti no citām pašvaldībām 0,75 milj. euro, kas ir galvenokārt par sniegtajiem izglītības pakalpojumiem citām pašvaldībām un dažāda veida dotācijas un mērķdotācijas no valsts budžeta 22,56 milj. euro apmērā. No valsts lielāko mērķdotācijas apjomu saņem izglītības nozare – 6,23 milj. euro, kas piešķirts pedagogu atlīdzībai periodam no 01.01.2025.–31.08.2025., Eiropas Savienības politiku instrumentu projektu līdzfinansējumam 1,8 milj. euro, autoceļu un ielu uzturēšanai piešķirta dotācija 1,6 milj. euro, Valsts vienoto klientu apkalpošanas centru uzturēšanai piešķirti 0,2 milj. euro, sociālajā jomā mērķdotācija plānota 2 milj. euro apmērā. Dotācija no pašvaldību izlīdzināšanas fonda piešķirta 10,2 milj. euro, tai skaitā papildus dotācija, kura piešķirta Eiropas Savienības ārējās robežas pašvaldībām, Augšdaugavas novada pašvaldībai 2025. gadā atvēlēti 220 537 euro. Dotāciju no pašvaldības finanšu izlīdzināšanas fonda nosaka pēc vērtēto ieņēmumu apjoma un izlīdzināmo vienību skaitu pašvaldībā, tas ir iedzīvotāju skaits – 1 vienība, bērni vecumā līdz 6 gadiem – 2,34 vienības, bērni un jaunieši vecumā no 7 līdz 18 gadiem – 3,26 vienības, darbaspējas vecumu pārsniegušie iedzīvotāji – 0,74 vienības un pašvaldības teritorijas platība kv.km – 1,52 vienības. Augšdaugavas novadam 2025. gada budžeta izlīdzināšanas fonda aprēķinā ir 44501 (2024. gadā – 45594) izlīdzināmās vienības. Augšdaugavas novada pašvaldībai 2025. gadā izlīdzināmie ieņēmumi uz 1 izlīdzināmo vienību pēc izlīdzināšanas ir 562 euro (2024. gadā – 502 euro) uz 1 vienību, vidēji valstī – 679 euro (2024. gadā – 601 euro). Augšdaugavas novada pašvaldības vērtētie ieņēmumi pēc izlīdzināšanas ir 25,2 milj. euro (2024. gadā – 23,6 milj. euro, 2023. gadā – 22,6 milj. euro), kas veido 7,1 % palielinājumu pret 2024. gadu. Valstī vidējais pieaugums ir 10,1%. IIN ieņēmumu prognoze pašvaldības budžetā balstīta uz Finanšu ministrijas budžeta prognozi 2025. gadam, ņemot vērā, ka no 2025. gada noteikts, ka pašvaldības saņem 78 % no valstī iekasētā IIN, kas ir par 3 % vairāk kā līdz šim pēdējo gadu laikā. Īpatsvaru katram gadam nosaka pēc faktiskajiem IIN ieņēmumu izpildes rezultātiem attiecīgajā pašvaldībā pirms diviem gadiem. Augšdaugavas novadam īpatsvars ik gadu nedaudz samazinās. Salīdzinot ar 2024. gada faktisko izpildi 13 604 817 euro, IIN ieņēmumu plāns ir palielināts vien par 16 1384 euro (1,2 %). Augšdaugavas novada pašvaldībā 2025. gadam tiek prognozēts, ka IIN saņemsim 13 766 201 euro, kas savukārt pret 2024. gadam plānoto (12 751 634 euro) ir ar 7,9 % pieaugumu. IIN pieaugumu galvenokārt nodrošina izmaiņas sadalījumā starp valsti un pašvaldību, no 75 % uz 78 %. Turklāt jāņem vērā fakts, ka 2025. gadā, atšķirībā no iepriekšējiem gadiem, iespējamā IIN ieņēmumu pārpilde netiek ieskaitīta pašvaldības budžetā. Pašvaldību ieņēmumi virs garantētās IIN prognozes 2025. gadā tiek ieskaitīti speciālā Valsts kases kontā un 2026. gadā tiek novirzīti pašvaldību aizņēmumu saistību dzēšanai. Pašvaldībām līdz 2026. gada 1. februārim jāpieņem domes lēmums par pašvaldības ieņēmumu summas apmēru 2025. gadā virs garantētās iedzīvotāju ienākuma nodokļa ieņēmumu prognozes attiecināšanu uz valsts aizdevumu pamatsummu maksājumu dzēšanu. Nekustamā īpašuma nodoklis (turpmāk – NĪN) 2025. gadā plānots 1,5 milj. euro, kas mazāk nekā 2024. gada plānots, jo 2025. gadā ir paredzamas izmaiņas šī nodokļa bāzē. No 2025. gada likumiskās zemes nomas maksātāji maksās vien nomas maksu, līdz šim veica gan NĪN, gan nomas maksu. Nodokļa ieņēmumu faktiskā izpilde 2024. gadā pārsniedza plānoto par 72,7 tūkst. euro, jo tika iekasēti iepriekšējo gadu parādi. Ieņēmumus no Dabas resursu nodokļa plānojam 1109,7 tūkst. euro apmērā, kas ir ar samazinājumu pret 2024. gada faktisko izpildi par 85,4 tūkst. euro, jo par 10 % pieauga ieskaitījums pašvaldības budžetā par dabas resursu ieguvi, savukārt par 10 % samazinājās nodokļa maksājums pašvaldībai par atkritumu apglabāšanu. Dažāda veida pašvaldības ieņēmumi plānoti 2,49 milj. euro, kas ir 5,79 % no budžeta ieņēmumiem. Lielāku daļu no ieņēmumiem veido ieņēmumi no zemes nomas – 421,6 tūkst. euro, par komunālajiem pakalpojumiem – 323,5 tūkst. euro, maksa par personu uzturēšanos sociālās aprūpes centros – 589,8 tūkst. euro un ieņēmumi no maksas par izglītības pakalpojumiem – 219,7 tūkst. euro. Nenodokļu ieņēmumi plānoti 769,5 tūkst. euro, lielāko tiesu veido plānotie ieņēmumi no īpašumu pārdošanas – 697,4 tūkst. euro. 4. attēls. Pašvaldības pamatbudžeta ieņēmumu dinamika Augšdaugavas novada pašvaldības pamatbudžeta izdevumi 2025. gadam plānoti 50 milj. euro un tie ir novirzīti pašvaldības funkciju izpildes nodrošināšanai. Pašvaldības budžets ir sagatavots pamatojoties uz bāzes izdevumu apjomu, kā arī ņemti vērā un iekļauti budžetā projekti un pasākumi, kas tiek finansēti no Eiropas Savienības fondiem, no Valsts budžeta programmām un citiem ar novada domes lēmumu atbalstītiem īpašiem mērķiem. Pašvaldības budžets plānots ņemot vērā Augšdaugavas novada pašvaldības domes 2021. gada 14. oktobrī pieņemto lēmumu Nr. 172 "Par finanšu resursu uzskaites centralizāciju", kā rezultātā kopš 2022. gada 1. janvāra ir veikta virkne centralizētu iepirkumu, kas pakāpeniski izlīdzina atšķirības izdevumu izmaksās starp pilsētu, apvienību, pagastu pārvaldēm, pašvaldības iestādēm. 2024. gadā turpinājās pakāpeniska administrācijas atbalsta funkciju centralizācija. No 2024. gada 1. janvāra centralizēta arī personāla vadība. 2024. gada laikā veikta iestādes – pašvaldības aģentūras "TAKA" un Kultūras pārvaldes apvienošana, izveidojot Kultūras un tūrisma pārvaldi. Šajā iestādē centralizēti visa novada kultūras un tūrisma jomas darbinieki, kuri līdz šim darba attiecībās bija pagastu, pilsētu pārvaldēs. Vienlaicīgi tika veikta pagastu pārvalžu apvienošana, kā rezultātā 27 teritorijas vienības apvienotas 10 apvienībās. 2025. gads pašvaldībā uzsākts ar 11 administrācijas iestādēm, 22 izglītības iestādēm, 1 kultūras un 2 sociālajām iestādēm, 1 aģentūru, Bāriņtiesu, Dzimtsarakstu nodaļu un Vēlēšanu komisiju, kā arī jaunizveidoto Augšdaugavas novada pašvaldības policiju. Pašvaldības iestāžu budžeta izdevumi plānoti ņemot par pamatu 2024. gadā faktiski patērēto apjomu par šādām izdevumu pozīcijām kā kurināmais, izdevumi par siltuma pakalpojumiem, par elektrību, par ūdeni, kanalizāciju, patērēto degvielu, par atkritumu izvešanu. Patērētā apjoma dati iegūti no enerģijas patēriņa datu nolasīšanas un ievadīšanas enerģijas monitoringa platformas – Ekodomadati. Izdevumi plānoti ņemot vērā nepieciešamību pēc papildus finansējuma izdevumiem, ko uzliek par pienākumu izmaiņas ārējos normatīvajos aktos, piemēram, Ministru kabineta 2015. gada 24. novembra noteikumi Nr. 656 "Noteikumi par minimālās mēneša darba algas apmēru normālā darba laika ietvaros un minimālās stundas tarifa likmes aprēķināšanu", Ministru kabineta 2016. gada 5. jūlija noteikumi Nr. 445 "Pedagogu darba samaksas noteikumi", un iepriekš pieņemtie domes lēmumi, piemēram, par izglītojamo ēdināšanu no pašvaldības līdzekļiem, un citi sociālās aizsardzības noteikumi. Izdevumi atlīdzībai 2025. gadam plānoti 27,6 milj. euro, no tiem pedagogu atlīdzība no valsts mērķdotācijas plānota vien 8 mēnešiem – 6,1 milj. euro un pret šo periodu 2024. gadā veido pieaugumu 6,86 %. Savukārt no pašvaldības līdzekļiem plānojam 1,4 milj. euro 12 mēnešiem un ar 1,59 % pieaugumu šai grupai. Atlīdzība pārējo nozaru darbiniekiem plānota 20,1 milj. euro, kas veido 2,24 % pieaugumu pret 2024. gadā plānoto, nodrošinot minimālās algas pieaugumu 740 euro. Pašvaldībā plānoti līdzekļi 52 tūkst. euro minimālo darba devēju valsts sociālās apdrošināšanas iemaksu veikšanai par darbiniekiem, kuri nodarbināti mazāk kā uz pilnu slodzi, vai atlīdzība zemāka par valstī noteikto minimālo algu. 2025. gadā tiek turpināta veselības apdrošināšanas polišu iegāde pašvaldības iestāžu darbiniekiem, kuri nodarbināti uz darba līguma pamata pilnu darba laiku vai nepilnu darba laiku – vismaz 0,5 amata slodzes. Kopējais novirzītais finansējums 216,8 tūkst. euro. Tiek paredzēti līdzekļi Pašvaldības likumā noteiktās funkcijas nodrošināšanai – pašvaldības policijas darbībai, plānojot atlīdzībai 208,3 tūkst. euro, kas ir par 156,8 tūkst. euro vairāk kā 2024. gadā, kad policija tikai uzsāka darbību novadā. Ik gadu pašvaldības budžeta izdevumu lielākā daļa, t.i. 34 % tiek novirzīta izglītībai – 16,8 milj. euro. Augšdaugavas novada pašvaldībā izglītības funkciju nodrošina 22 izglītības iestādes, no tām 6 vidusskolas – Ilūkstes Raiņa vidusskola, Bebrenes vispārizglītojošā un profesionālā vidusskola, Salienas vidusskola, Sventes vidusskola, Špoģu vidusskola, Zemgales vidusskola, 7 pamatskolas – Vaboles pamatskola, Biķernieku pamatskola, Kalupes pamatskola, Laucesas pamatskola, Lāču pamatskola, Naujenes pamatskola, Randenes pamatskola. Novadā darbojas 3 pirmsskolas izglītības iestādes – Ilūkstē "Zvaniņš", Naujenē "Rūķītis", Nīcgalē "Sprīdītis". Ar interešu izglītību saistītas iestādes novadā ir 5 – Ilūkstes bērnu un jauniešu centrs, Ilūkstes Mūzikas un mākslas skola, Naujenes Mūzikas un mākslas skola, Špoģu Mūzikas un mākslas skola, Augšdaugavas novada sporta skola. Valsts finansējums tiek piešķirts Medumu Iespēju pamatskolas darbībai 1,1 milj. euro apmērā. 5. attēls. Pašvaldības pamatbudžeta izdevumu struktūra atbilstoši valdības funkcijām, 2024. gada izpilde uz 31.12.2024. Izdevumi plānoti izglītības iestāžu uzturēšanai un ar izglītību saistīto pasākumu finansēšanai. Augšdaugavas novada pašvaldība, lai varētu nodrošināt pilnvērtīgu vispārizglītojošo skolu mācību procesu papildus piešķir 164,6 tūkst. euro finansējumu no pašvaldības budžeta izglītības iestāžu pedagogu atalgojumam, šim mērķim periodam no 1. janvāra līdz 31. augustam no valsts piešķirti 4,8 milj. euro. Profesionālās izglītības pedagogiem no pašvaldības piešķirti 317,6 tūkst. euro, interešu izglītības nodrošinājumam plānoti 1010,1 tūkst. euro valsts budžeta līdzekļu. Pirmsskolas pedagogu un darbinieku atlīdzībai plānoti 908,8 tūkst. euro no pašvaldības budžeta un 444,4 tūkst. euro no valsts budžeta. Izglītojamo ēdināšanai plānoti 1390,4 tūkst. euro, no kuriem 332,6 tūkst. euro sedz vecāku maksājums, 886,7 tūkst. euro pašvaldības budžeta līdzekļi, 171,2 tūkst. euro valsts finansējums. Valsts finansējums 50 % apmērā sedz 1.–4. klašu audzēkņu ēdināšanu, pārējos 50 % sedz pašvaldība, nosakot 3,09 euro dienā. Pašvaldība papildus nodrošina 5.–6. gadnieku pirmsskolās un 5.–9. klašu audzēkņu ēdināšanu un dienā uz vienu izglītojamo 1,10 euro apmērā sedz pārtikas iegādes izdevumus. Pašvaldība pilnīgi sedz virtuves un tās darbinieku uzturēšanas izdevumus. Pašvaldības finansējums mācību līdzekļu iegādei tiek plānots 120,1 tūkst. euro. Izglītojamo pārvadājumi pašvaldībai izmaksā 1,2 milj. euro, kas ir par 11 % vairāk kā pērn. 2025. gada budžetā atbalstīti šādi vērienīgākie investīciju projekti Izglītības jomā – Augšdaugavas novada pašvaldības funkciju īstenošanai un pakalpojumu sniegšanai nepieciešamo bezemisiju transportlīdzekļu iegāde – 635,2 tūkst. euro, projekta Latvijas skolas soma īstenošana –40,1 tūkst. euro, skolēnu pārvadāšanā iesaistīto autobusu remontiem plānoti 165,7 tūkst. euro, energoefektivitātes pasākumu veikšanai 30 tūkst. euro, kur plānots izglītības iestādēs nomainīt novecojošās elektriskās plītis. 2025. gads tiks aizvadīts XIII Latvijas Skolu jaunatnes dziesmu un deju svētku zīmē, tāpēc 59 tūkst. euro atvēlēts dalībai svētkos. Plānoti līdzekļi 950 tūkst. euro savstarpējo norēķinu veikšanai ar citām pašvaldībām par izglītības pakalpojumu sniegšanu novada bērniem. Savukārt saņemt no citām pašvaldībām plānojam 750 tūkst. euro. 2025. gada budžeta izdevumu 16 % daļa it Sociālā aizsardzība – 7,59 milj. euro un Veselība – 0,12 milj. euro, tai skaitā plānoti valsts līdzekļi 6 feldšeru–vecmāšu punktu uzturēšanai 100,9 tūkst. euro un pašvaldības finansējums 5,9 tūkst. euro 5 punktu uzturēšanai un Donoru dienu atbalstam 6 tūkst. euro. Augšdaugavas novada pašvaldībā sociālo funkciju īstenošanu nodrošina šādas iestādes un struktūrvienības, kuru plānotie izdevumi ir ietverti budžetā: 1. Augšdaugavas novada Sociālais dienests 1422,1 tūkst. euro; 2. Višķu sociālās aprūpes centrs, plānoti izdevumi 749,7 tūkst. euro; 3. Sociālā atbalsta un aprūpes centrs "Avots", plānoti izdevumi 527,6 tūkst. euro; 4. Sociālo pakalpojumu centrs "Pīlādzis", plānoti izdevumi 972,1 tūkst. euro; 5. Augšdaugavas novada bāriņtiesa, plānoti izdevumi 397,9 tūkst. euro. Sociālā aizsardzība ir nemainīga pēdējo gadu prioritāte. Pašvaldība turpina finansēt krīzes centru darbību 121 tūkst. euro, dienas aprūpes centriem plānoti 219,5 tūkst. euro, plāno izdevumus specializēto darbnīcu uzturēšanai 62,3 tūkst. euro, un grupu dzīvokļiem 221,9 tūkst. euro. Sociālie pabalsti iedzīvotājiem plānoti 1626 tūkst. euro apmērā, kas veido 21 % no sociālās aizsardzības funkcijai paredzētajiem izdevumiem. Vispārējiem valdības dienestiem ieplānoti 5,66 milj. euro, t.i. 12 % no kopējiem budžeta izdevumiem. Administratīvās vadīšanas funkciju pilda sekojošas novada iestādes, pārvaldes – Augšdaugavas novada pašvaldības centrālā pārvalde un 10 apvienību pārvaldes. Plānoti izdevumi Valsts klientu apkalpošanas centru uzturēšanai 229,9 tūkst. euro un 4 jaunu izveidošanai 21,4 tūkst. euro. 2025. gada budžetā paredzēti līdzekļi aizņēmumu apkalpošanai 923,3 tūkst. euro, savukārt neparedzētiem gadījumiem 185,1 tūkst. euro. 2025. gada 7. jūnijā norisināsies pašvaldību vēlēšanas, un to nodrošināšanai plānots novirzīt 176 tūkst. euro, nodrošinot pašvaldības administratīvajā teritorijā esošo vēlēšanu iecirkņu darbību. Sabiedrisko kārtību un drošību novadā nodrošina Pašvaldības policija, kuras uzturēšanai plānoti 248,3 tūkst. euro. Ekonomiskai darbībai un Vides aizsardzībai atvēlēti 15 % no kopējiem budžeta izdevumiem. Ekonomiskai darbībai piešķirti 6,66 milj. euro, lielākoties tie ir izdevumi ceļu un ielu uzturēšanai. Nozarei finansējums tiek paredzēts arī no valsts budžeta transfertiem – mērķdotācija pašvaldības autoceļiem un ielām, kas plānota 1,6 milj. euro apmērā, plānoti izdevumi uzsākto ceļu pārbūvju projektu turpinājumam 263,9 tūkst. euro, paredzēti 200 tūkst. euro kā pašvaldības līdzfinansējums ceļu un ielu rekonstrukcijas projektiem. Augšdaugavas industriālā parka izveidošanai plānoti 60,3 tūkst. euro. Plānots turpināt (3. kārta) ielu apgaismojuma izbūvi 796,8 tūkst. euro apmērā. Eiropas savienības politiku instrumentu un pārējās finanšu palīdzības projekti plānoti 1 640,5 tūkst. euro apjomā, nozīmīgākais no tiem – Austrumlatvijas viedo tehnoloģiju un pētniecības centra (ALTOP) Industriālā parka izveide – 1596,3 tūkst. euro. Plānoti izdevumi Nodarbinātības valsts aģentūras aktīvās nodarbinātības pasākumam "Algoti pagaidu sabiedriskie darbi" 118,1 tūkst. euro. Skolēnu vasaras nodarbinātībai plānoti izdevumi 201,9 tūkst. euro. Atbalsts biedrībām, nevalstiskām organizācijām 90 tūkst. euro, biedru nauda biedrībām, kuru sadarbības partneris, vai dalībnieks ir pašvaldība 52,4 tūkst. euro. 2025. gadā ir plānoti 0,2 % no pašvaldības vidējiem IIN un NĪN faktiskkajiem ieņēmumiem pēdējo triju gadu laikā – 25,8 tūkst. euro sabiedrības līdzdalības pasākumu atbalstam. Atbalsts komercdarbībai plānots 45 tūkst. euro, no tiem 18 tūkst. euro grantu konkursam, 15,1 tūkst. euro pašvaldības stipendiju izmaksām. Informācijas tehnoloģiju pakalpojumu nodrošinājumam plānoti izdevumi 142,3 tūkst. euro, kur ZZDats piedāvāto sistēmu apkalpošana vien plānota 97,1 tūkst. euro apmērā. Vides aizsardzībai plānoti 1,02 milj. euro. Stihisko atkritumu izgāztuvju likvidācijai paredzēti 50 tūkst. euro. Bijušās sadzīves atkritumu izgāztuves "Križi’ teritorijas vides sakārtošanai 16,2 tūkst. euro. Pašvaldības publisko ūdeņu apsaimniekošanai plānoti 18 tūkst. euro. Klaiņojošo dzīvnieku labturības prasību organizēšanai 50 tūkst. euro. Energopārvaldības sistēmas rokasgrāmatas Rīcības plāna ieviešanai 50,5 tūkst. euro. Ūdens gultņu tīrīšanai novadā, galvenokārt Ilūkstes upītes, plānots izlietot 200 tūkst. euro. Teritoriju un mājokļu apsaimniekošanai plānoti 8,34 milj. euro, t.i. 17 %. Augšdaugavas novada pašvaldības budžetā plānotos izdevumus šajā nozarē veido Augšdaugavas novada pašvaldības aģentūras "Višķi" sniegto pakalpojumu nodrošinājumam nepieciešamās izmaksas 81,4 tūkst. euro, kā arī izdevumi, ko nodrošina teritoriju pārvaldes. Pašvaldības īpašumā esošo dzīvojamā fonda uzturēšanai plānoti 283,4 tūkst. euro, ko lielāko tiesu veido izdevumi par 355 brīvo dzīvokļu apkuri 139,8 tūkst. euro, kā arī 139,5 tūkst. euro plānoti remontdarbiem. Vairāku ciematu ielu apgaismojuma ierīkošanai plānoti 326,3 tūkst. euro. Vienota iepirkuma rezultātā ir nodrošināta transporta apdrošināšana 18,6 tūkst. euro apmērā, kā arī plānoti līdzekļi teritoriju uzturēšanā nepieciešamā transporta remontiem 145,9 tūkst. euro. Plānots degradēto būvju likvidēšanai 220,6 tūkst. euro, bīstamo koku zāģēšanai 59,1 tūkst. euro, līdzfinansējumam energoefektivitātes pasākumu veikšanai daudzdzīvokļu mājās 120 tūkst. euro. Atpūta, kultūra un reliģija. Šai nozarei atvēlēti 3,29 milj. euro, kas veido 7 % no budžeta izdevumiem. Tautas mākslas pašdarbības kolektīvu uzturēšanai piešķirta valsts mērķdotācija 43,4 tūkst. euro. Sporta aktivitāšu nodrošinājumam atvēlēti 640,8 tūkst. euro. Bibliotēku darbībai plānoti izdevumi 580,4 tūkst. euro. Plānota grāmatu iegāde pašvaldības bibliotēkām 38 tūkst. euro apmērā. Novada mēroga kultūras, sporta pasākumu īstenošanai plānoti 107,4 tūkst. euro, savukārt vietējās nozīmes uz 97,8 tūkst. euro. Šajā nozarē plānoti projekti 237,7 tūkst. euro apmērā, nozīmīgākie – "Iekļaujošu bibliotēku tīkls sociāli mazaizsargāto cilvēku grupām" uz 121,8 tūkst. euro. Plānots atbalsts reliģiskajām organizācijas 50 tūkst. euro. Pašvaldībā kultūras funkciju izpildi nodrošina Augšdaugavas novada Kultūras un tūrisma pārvalde. Savukārt par sporta aktivitātēm atbild centrālā pārvalde un apvienību pārvaldes, nodrošinot sporta centru darbību, kā arī vietējās nozīmes sporta pasākumu, kā arī novada mēroga pasākumu īstenošanu. 6. attēls. Pamatbudžeta izdevumu dinamika atbilstoši valdības funkcijām Augšdaugavas novada pašvaldības budžetā izdevumi pēc ekonomiskās klasifikācijas plānoti šādi – 86,6 % uzturēšanas izdevumiem – 43,1 milj. euro, t.sk. no tiem 91,9 % kārtējiem izdevumiem – 39,6 milj. euro. Kārtējos izdevumos lielāko sadaļu veido izdevumi atlīdzībai – 27,6 milj. euro, savukārt precēm un pakalpojumiem atvēlēti 12,1 milj. euro. Uzturēšanas izdevumu 2,1% daļu veido aizņēmumu procentu izdevumi – 0,9 milj. euro, 6 % subsīdijas, dotācijas un sociāla rakstura maksājumi – 2,6 milj. euro. Dažāda veida uzturēšanas izdevumu transferti – 1 milj. euro, jeb 1,9 %. Pamatkapitāla veidošanai ieplānoti 11,5 % – 5,7 milj. euro. 7. attēls. Pamatbudžeta izdevumu dinamika atbilstoši ekonomiskajām kategorijām, 2025. gada atlīdzībā pedagogu atlalgojums no mērķdotācijas laika periodam no 01.01.2025.–31.08.2025. Augšdaugavas novada pašvaldības saistību apmērs par noslēgtajiem aizņēmuma līgumiem, galvojumiem un citām saistībām uz 2025. gada sākumu sastāda 32,2 milj.euro, kas ir par 5,5 milj. euro mazāk kā uz 2024. gada sākumu. Atbilstoši aizņēmumu grafikiem plānots 2025. gadā atmaksāt aizņēmumu pamatsummu ar aizdevuma procentmaksājumiem 2,8 milj. euro apmērā. 2025. gadā Valsts kasē aizņēmumus plānojam saņemt, atbilstoši noslēgtajiem līgumiem, vai iesāktajiem projektiem 2,3 milj. euro apmērā. 8. attēls. Aizņēmumu atmaksas dinamika 2022.–2024. gada faktiskā izpilde, 2025. gada plāns Pašvaldības saistību apjoms pret 2025. gada pamatbudžeta ieņēmumiem veido 9,51 %, kas ļauj izmantot pašvaldības investīciju ieceru īstenošanai aizņēmumu piesaisti, kā finansēšanas avotu, ja vien būs iespēja saņemt tos un nepieciešamība aizņemties būs ekonomiski pamatota un lietderīga pašvaldības funkciju nodrošināšanai. Pašvaldības 2025. gada budžets ir pārdomāts, piesardzīgs ieņēmumu prognozēs, bet ar svarīgāko izdevumu nodrošinājumu, paredzot uzturēšanas izmaksu sadārdzinājumu, atlīdzības pieaugumu, uzsākto un ieplānoto projektu īstenošanu, uzņemto saistību finansēšanu Augšdaugavas novada pašvaldībā. Vienlaicīgi jānorāda, ka plānotie ieņēmumi nodrošina pašvaldības uzturēšanai nepieciešamos līdzekļus, savukārt attīstībai finanšu līdzekļi tiek nodrošināti no finanšu līdzekļu atlikuma gada sākumā, kas ar katru gadu proporcionāli sarūk, kā arī izmantojot iespēju aizņemties finanšu līdzekļus. Līdz ar to attīstībai pieejamais finansējums nav plānveidīgs, kas tādā veidā apgrūtina mērķtiecīgu Daugavpils valstspilsētas un Augšdaugavas novada attīstības programmas 2022.–2027. gadam Augšdaugavas novada investīciju plāna īstenošanu. Augšdaugavas novada pašvaldības domes priekšsēdētājs A. Kucins
|
Tiesību akta pase
Nosaukums: Augšdaugavas novada pašvaldības budžets 2025. gadam
Statuss:
Spēkā esošs
Satura rādītājs
Saistītie dokumenti
|