Aptauja ilgs līdz 23. oktobrim.
Ministru kabineta noteikumi Nr. 40
Rīgā 2025. gada 14. janvārī (prot. Nr. 2 28. §) Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam 4.2.2. specifiskā atbalsta mērķa "Uzlabot izglītības un mācību sistēmu kvalitāti, iekļautību, efektivitāti un nozīmīgumu darba tirgū, tostarp ar neformālās un ikdienējās mācīšanās validēšanas palīdzību, lai atbalstītu pamatkompetenču, tostarp uzņēmējdarbības un digitālo prasmju, apguvi, un sekmējot duālo mācību sistēmu un māceklības ieviešanu" 4.2.2.6. pasākuma "Cikliskas institucionālās akreditācijas ieviešana augstākajā izglītībā" īstenošanas noteikumi
Izdoti saskaņā ar Eiropas Savienības fondu 2021.–2027. gada plānošanas perioda vadības likuma 19. panta 6. un 13. punktu
1. Noteikumi nosaka: 1.1. kārtību, kādā īsteno Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam 4.2.2. specifiskā atbalsta mērķa "Uzlabot izglītības un mācību sistēmu kvalitāti, iekļautību, efektivitāti un nozīmīgumu darba tirgū, tostarp ar neformālās un ikdienējās mācīšanās validēšanas palīdzību, lai atbalstītu pamatkompetenču, tostarp uzņēmējdarbības un digitālo prasmju, apguvi, un sekmējot duālo mācību sistēmu un māceklības ieviešanu" 4.2.2.6. pasākumu "Cikliskas institucionālās akreditācijas ieviešana augstākajā izglītībā" (turpmāk – pasākums); 1.2. pasākuma mērķi; 1.3. pasākumam plānoto un pieejamo finansējumu; 1.4. prasības Eiropas Sociālā fonda Plus (turpmāk – ESF+) projekta (turpmāk – projekts) iesniedzējam, finansējuma saņēmējam un sadarbības partnerim; 1.5. atbalstāmo darbību un izmaksu attiecināmības nosacījumus; 1.6. vienkāršoto izmaksu piemērošanas nosacījumus un kārtību. 2. Pasākuma mērķis ir nodrošināt atbalstu pārejai uz augstskolu un koledžu ciklisku institucionālo akreditāciju augstākās izglītības kvalitātes uzlabošanai. 3. Pasākuma mērķa grupa ir: 3.1. Akadēmiskās informācijas centrs (tā Akreditācijas departaments jeb Augstākās izglītības kvalitātes aģentūra (turpmāk – akreditācijas aģentūra)), kura kompetencē ir augstskolu un koledžu akreditācijas, studiju virzienu akreditācijas un augstskolu un koledžu studiju programmu licencēšanas organizēšana, kā arī citi ar augstākās izglītības kvalitātes nodrošināšanu saistītie uzdevumi; 3.2. izglītības iestāžu reģistrā reģistrētas augstskolas un koledžas; 3.3. augstskolās un koledžās studējošie. 4. Pasākuma ietvaros līdz 2029. gada 31. decembrim ir sasniedzami šādi uzraudzības rādītāji: 4.1. iznākuma rādītājs – nacionāla, reģionāla vai vietēja mēroga valsts administrācijas vai sabiedrisko pakalpojumu iestāžu un pakalpojumu skaits, kas saņēmuši atbalstu, – 1, tai skaitā līdz 2024. gada 31. decembrim – 1; 4.2. rezultāta rādītājs – iestāžu skaits, kas ieviesušas uzlabojumus izglītības un mācību sistēmu kvalitātei, efektivitātei un atbilstībai darba tirgum, – 1. 5. Pasākuma ietvaros līdz 2027. gada 31. decembrim ir sasniedzami šādi nacionālie rādītāji: 5.1. veikto pilotakreditāciju skaits – vismaz 3; 5.2. akreditācijas ekspertu skaits, kas apmācīti augstskolu un koledžu kvalitātes vērtēšanā, – vismaz 100. 8. Pasākuma atbildīgās iestādes funkcijas pilda Izglītības un zinātnes ministrija (turpmāk – atbildīgā iestāde). 9. Pasākumā plānotais un pieejamais kopējais attiecināmais finansējums ir 1 183 000 euro, tai skaitā ESF+ finansējums – 1 005 550 euro un valsts budžeta līdzfinansējums – 177 450 euro. 10. Maksimālais attiecināmais ESF+ finansējuma apmērs nepārsniedz 85 procentus no projekta kopējā attiecināmā finansējuma. 11. Pasākumu īsteno vienā projektu iesniegumu atlases kārtā par visu pasākumam pieejamo finansējumu. 12. Projekta iesniedzējs ir Akadēmiskās informācijas centrs, kas atbilstoši nodibinājuma statusam sniedz atbalstu augstākās izglītības kvalitātes nodrošināšanai, organizējot augstskolu un koledžu akreditāciju, studiju virzienu akreditāciju un studiju programmu licencēšanu. 13. Projekta iesniedzējs projekta iesnieguma atlases nolikumā noteiktajā kārtībā sagatavo un iesniedz projekta iesniegumu sadarbības iestādē, izmantojot Kohēzijas politikas fondu vadības informācijas sistēmas elektronisko vidi. Ja sadarbības iestāde apstiprina projekta iesniedzēja projekta iesniegumu, projekta iesniedzējs ir ESF+ finansējuma saņēmējs (turpmāk – finansējuma saņēmējs). 14. Finansējuma saņēmējs projektu īsteno sadarbībā ar Izglītības un zinātnes ministriju (turpmāk – sadarbības partneris). Finansējuma saņēmējs sadarbības partneri iesaista šo noteikumu 18.4. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības īstenošanā. 15. Projekta iesniedzējs ar sadarbības partneri pirms projekta iesnieguma iesniegšanas sadarbības iestādē slēdz sadarbības līgumu, kurā iekļauj informāciju atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas nosaka kārtību, kādā Eiropas Savienības fondu vadībā iesaistītās institūcijas nodrošina šo fondu ieviešanu 2021.–2027. gada plānošanas periodā. 16. Lai īstenotu šo noteikumu 18.5. apakšpunktā minēto atbalstāmo darbību, finansējuma saņēmējs pilotakreditācijas īstenošanā iesaista vismaz trīs mērķa grupas dalībniekus – vismaz divas augstskolas un vienu koledžu (turpmāk – pilotakreditācijas dalībnieks). Finansējuma saņēmējs nodrošina pilotakreditācijas dalībnieku atlasi atbilstoši finansējuma saņēmēja izstrādātiem un ar Izglītības un zinātnes ministriju saskaņotiem atlases nosacījumiem un kārtībai. 17. Pēc šo noteikumu 16. punktā minēto pilotakreditāciju dalībnieku atlases pabeigšanas finansējuma saņēmējs ar katru pilotakreditācijas dalībnieku slēdz līgumu par iesaisti pilotakreditācijas īstenošanā, norādot pilotprojekta uzsākšanas un pabeigšanas datumu, pilotprojekta īstenošanas nosacījumus un kārtību, pilotakreditācijas īstenošanai nepieciešamās informācijas sniegšanas kārtību un termiņus. 18. Pasākuma ietvaros ir atbalstāmas šādas darbības: 18.1. augstskolu un koledžu cikliskas institucionālās akreditācijas (turpmāk – cikliska institucionālā akreditācija) ieviešanai nepieciešamās normatīvās un informatīvās bāzes sagatavošana (priekšlikumi, metodikas, vadlīnijas): 18.1.1. ziņojuma izstrāde par studiju virzienu akreditācijas rezultātiem, tai skaitā gūto atziņu izmantošana cikliskas institucionālās akreditācijas ieviešanai; 18.1.2. priekšlikumu sagatavošana cikliskas institucionālās akreditācijas ieviešanai nepieciešamā normatīvā regulējuma izstrādei; 18.1.3. augstskolas un koledžas novērtēšanas procesa nodrošināšanai nepieciešamās dokumentācijas, tai skaitā vadlīniju, vērtēšanas un organizēšanas metodiku, izstrāde atbilstoši cikliskas institucionālās akreditācijas ieviešanas normatīvajam regulējumam; 18.2. akreditācijas aģentūras personāla un novērtēšanas ekspertu, tai skaitā studējošo, darba devēju, akadēmiskās vides ekspertu, studiju kvalitātes komisijas ekspertu un ārvalstu ekspertu kompetenču pilnveide, tai skaitā apmācības un pieredzes apmaiņas pasākumi ar citu valstu akreditācijas aģentūrām; 18.3. akreditācijas aģentūras e-platformas funkcionalitātes pilnveide, nodrošinot tās atbilstību cikliskas institucionālās akreditācijas ieviešanas ietvaros izstrādātajām augstskolu un koledžu novērtēšanas procedūrām un nodrošinot cikliskas institucionālās akreditācijas procesam nepieciešamo dokumentu apriti un datu uzkrāšanu; 18.4. Valsts izglītības informācijas sistēmas funkcionalitātes pilnveide, nodrošinot cikliskas institucionālās akreditācijas procesam nepieciešamo datu apmaiņu ar akreditācijas aģentūras e-platformu; 18.5. cikliskas institucionālās akreditācijas aprobācija, tai skaitā pilotakreditāciju īstenošana; 18.6. atbalsta pasākumi augstskolu kvalitātes sistēmas un pārvaldības pilnveidei atbilstoši Standartiem un vadlīnijām kvalitātes nodrošināšanai Eiropas Augstākās izglītības telpā, tai skaitā rekomendāciju izstrāde augstskolu kvalitātes sistēmas un pārvaldības efektīvai darbībai: 18.6.1. apmācības un semināri augstskolām par kvalitātes sistēmas un pārvaldības pilnveidi, piesaistot ārvalstu ekspertus, tai skaitā pieredzes apmaiņas pasākumi ar ārvalstu augstskolām; 18.6.2. rekomendāciju izstrāde augstskolu kvalitātes sistēmas un pārvaldības efektīvai darbībai; 18.7. atbalsta un informatīvie pasākumi augstskolām un koledžām: 18.7.1. apmācības un semināri cikliskas institucionālās akreditācijas ieviešanas jautājumos; 18.7.2. komunikācijas un informatīvo līdzekļu nodrošināšana un attīstība, tai skaitā akreditācijas aģentūras tīmekļvietnes pilnveide, informatīvo materiālu izstrāde cikliskas institucionālās akreditācijas un augstākās izglītības kvalitātes nodrošināšanas jautājumos; 18.8. projekta vadības un īstenošanas nodrošināšana; 18.9. komunikācijas un vizuālās identitātes prasību nodrošināšanas pasākumi. 19. Pasākuma ietvaros ir attiecināmas šādas izmaksas: 19.1. tiešās attiecināmās izmaksas, kas ir tieši saistītas ar projekta darbību īstenošanu un nepieciešamas projekta rezultātu sasniegšanai, un šī saistība ir skaidri saprotama un pierādāma; 19.2. netiešās attiecināmās izmaksas, kas nav tieši saistītas ar projekta rezultātu sasniegšanu, bet atbalsta un nodrošina atbilstošus apstākļus projekta darbību īstenošanai un projekta rezultātu sasniegšanai. 20. Šo noteikumu 19.1. apakšpunktā minētās tiešās attiecināmās izmaksas ietver šādas izmaksu pozīcijas: 20.1. projekta vadības personāla izmaksas, izņemot virsstundas, šo noteikumu 18.8. un 18.9. apakšpunktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanai, kas līdz atbildīgās iestādes izstrādātās vienkāršoto izmaksu metodikas apstiprināšanai ir attiecināmas kā faktiskās izmaksas. Ja personāla iesaiste projektā ir nodrošināta saskaņā ar daļlaika attiecināmības principu, attiecināma ir ne mazāka kā 30 procentu noslodze; 20.2. projekta īstenošanas personāla izmaksas, izņemot virsstundas, šo noteikumu 18.1., 18.2., 18.3., 18.5., 18.6. un 18.7. apakšpunktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanai, kas līdz atbildīgās iestādes izstrādātās vienkāršoto izmaksu metodikas apstiprināšanai ir attiecināmas kā faktiskās izmaksas. Ja personāla iesaiste projektā ir nodrošināta saskaņā ar daļlaika attiecināmības principu, attiecināma ir ne mazāka kā 30 procentu noslodze; 20.3. jaunradītu darba vietu aprīkojuma, tai skaitā biroja mēbeļu un tehnikas, datorprogrammu un licenču iegādes vai nomas izmaksas, aprīkojuma uzturēšanas un remonta izmaksas vai esošo darba vietu atjaunošanas izmaksas, ja esošo darba vietu aprīkojums ir nolietojies un tiek norakstīts, ne vairāk kā 3000 euro vienai darba vietai visā projekta īstenošanas laikā, ja finansējuma saņēmēja projekta vadības vai īstenošanas personāls ir nodarbināts projektā uz darba līguma pamata. Ja personāls ir nodarbināts normālu darba laiku, darba vietas aprīkojuma iegādes vai nomas izmaksas ir attiecināmas 100 procentu apmērā. Ja personāls ir nodarbināts nepilnu darba laiku, darba vietas aprīkojuma iegādes vai nomas izmaksas ir attiecināmas proporcionāli darba slodzes procentuālajam sadalījumam. Ja personāls ir nodarbināts saskaņā ar daļlaika attiecināmības principu, darba vietas aprīkojuma iegādes vai nomas izmaksas ir attiecināmas proporcionāli darba slodzes procentuālajam sadalījumam un ņemot vērā darbinieka iesaistes periodu projektā pret projekta kopējo īstenošanas ilgumu; 20.4. iekšzemes komandējumu un darba braucienu izmaksas projekta vadības un īstenošanas personālam atbilstoši vadošās iestādes izstrādātajai metodikai "Vienas vienības izmaksu standarta likmes aprēķina un piemērošanas metodika iekšzemes komandējumu izmaksām darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" un Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam īstenošanai"; 20.5. ārvalstu komandējumu izmaksas projekta īstenošanas personālam šo noteikumu 18.2. un 18.6. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības īstenošanai atbilstoši normatīvajiem aktiem par kārtību, kādā atlīdzināmi ar komandējumiem saistītie izdevumu, ja tie ir pamatoti un saistīti ar projekta īstenošanu; 20.6. transporta izmaksas (maksa par degvielu, sabiedriskā transporta izmantošana) projekta vadības un īstenošanas personālam šo noteikumu 18.8. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības īstenošanai atbilstoši vadošās iestādes izstrādātajai metodikai "Vienas vienības izmaksu standarta likmes aprēķina un piemērošanas metodika 1 km izmaksām darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" un Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam īstenošanai"; 20.7. informācijas sistēmu pilnveides un attīstības izmaksas, tai skaitā informācijas sistēmu integrēšanas un savienošanas izmaksas, kas nodrošina cikliskas institucionālās akreditācijas procesam nepieciešamo datu uzkrāšanu un datu apmaiņu: 20.7.1. akreditācijas aģentūras e-platformas pilnveides un attīstības izmaksas, tai skaitā e-platformas drošības testēšanas izmaksas, šo noteikumu 18.3. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības īstenošanai; 20.7.2. Valsts izglītības informācijas sistēmas pilnveides un attīstības izmaksas šo noteikumu 18.4. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības īstenošanai; 20.8. tulkošanas un citu pakalpojumu izmaksas, kas ir pamatotas un saistītas ar šo noteikumu 18.1., 18.2., 18.3., 18.5., 18.6. un 18.7. apakšpunktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanu, tai skaitā projekta īstenošanas personāla izmaksas šo noteikumu 18.8. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības īstenošanai; 20.9. ar apmācību, semināru, diskusiju un pieredzes apmaiņas pasākumu organizēšanu un īstenošanu saistītās izmaksas, tai skaitā telpu īre (ja projekta aktivitāšu īstenošanai nepieciešams īrēt telpas ārpus finansējuma saņēmēja vai projekta īstenošanas sadarbības partnera juridiskās un faktiskās uzturēšanās adreses) un izdales materiālu nodrošinājuma izmaksas, šo noteikumu 18.2., 18.6.1. un 18.7.2. apakšpunktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanai; 20.10. augstskolu un koledžu kvalitātes novērtēšanas ekspertu, tai skaitā ārvalstu ekspertu, piesaistes izmaksas šo noteikumu 18.5. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības īstenošanai; 20.11. augstskolu kvalitātes sistēmas un pārvaldības pilnveides ekspertu, tai skaitā ārvalstu ekspertu, piesaistes izmaksas šo noteikumu 18.6. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības īstenošanai; 20.12. informatīvo un metodisko materiālu izstrādes un publiskošanas izmaksas, akreditācijas aģentūras tīmekļvietnes pilnveides izmaksas šo noteikumu 18.2. un 18.7. apakšpunktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanai; 20.13. pakalpojumu izmaksas horizontālā principa "Vienlīdzība, iekļaušana, nediskriminācija un pamattiesību ievērošana" darbību īstenošanai, tai skaitā zīmju valodas tulku, vieglās valodas tulkošanas, reāllaika transkripcijas un subtitru nodrošināšanai semināru, konferenču un komunikācijas pasākumu dalībniekiem; 20.14. projekta komunikācijas un vizuālās identitātes prasību nodrošināšanas pasākumu izmaksas šo noteikumu 18.9. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības īstenošanai. 21. Šo noteikumu 19.2. apakšpunktā minētās netiešās attiecināmās izmaksas plāno kā vienu izmaksu pozīciju, piemērojot netiešo izmaksu vienoto likmi 15 procentu apmērā no šo noteikumu 20.1. un 20.2. apakšpunktā minētajām tiešajām attiecināmajām personāla izmaksām, kas veiktas, pamatojoties uz darba līgumu vai rīkojumu par iecelšanu amatā. 22. Ja šo noteikumu 20.8. apakšpunktā minētais pakalpojuma sniedzējs ir fiziska persona un tā nav reģistrējusies Valsts ieņēmumu dienestā kā pašnodarbināta persona, attiecināmas ir arī darba devēja valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas. 23. Sadarbības partnerim ir attiecināmas šo noteikumu 20.7.2. apakšpunktā minētās izmaksas, kas nepārsniedz 100 000 euro. 24. Pievienotās vērtības nodoklis uzskatāms par attiecināmām izmaksām saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 24. jūnija Regulas (ES) 2021/1060, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu Plus, Kohēzijas fondu, Taisnīgas pārkārtošanās fondu un Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu un finanšu noteikumus attiecībā uz tiem un uz Patvēruma, migrācijas un integrācijas fondu, Iekšējās drošības fondu un Finansiāla atbalsta instrumentu robežu pārvaldībai un vīzu politikai (turpmāk – regula 2021/1060), 64. panta 1. punkta "c" apakšpunktā ietvertajiem nosacījumiem. 25. Finansējuma saņēmējam paredzēto avansu var izmaksāt pa daļām. Maksimālais avansa apjoms nepārsniedz 30 procentus no projektam piešķirtā ESF+ finansējuma un valsts budžeta līdzfinansējuma kopsummas. Avansa un starpposma maksājumu kopsumma nepārsniedz 90 procentus no projektam piešķirtā ESF+ un valsts budžeta līdzfinansējuma kopsummas. 26. Finansējuma saņēmējam izmaksas ir attiecināmas no 2024. gada 1. augusta, ja tās atbilst šajos noteikumos minētajām izmaksu pozīcijām. Projekta iesniegumā neiekļauj pabeigtas darbības un finansējumu tām nepiešķir. 27. Sadarbības partnerim izmaksas ir attiecināmas pēc šo noteikumu 15. punktā minētā sadarbības līguma noslēgšanas, bet ne agrāk kā no dienas, kad noslēgts līgums par projekta īstenošanu. 28. Finansējuma saņēmējs projektu īsteno saskaņā ar noslēgto līgumu par projekta īstenošanu, bet ne ilgāk kā līdz 2027. gada 31. decembrim. 29. Finansējuma saņēmējs īsteno projektu, kas nav saistīts ar saimnieciskās darbības veikšanu. Pilotakreditācijas dalībniekam sniegtais atbalsts nav saistīts ar saimnieciskās darbības veikšanu vai nav kvalificējams kā komercdarbības atbalsts. 30. Atbalsts pilotakreditācijas dalībniekam nav saistīts ar saimniecisko darbību, ja: 30.1. tiek īstenoti izglītības pasākumi, lai panāktu personāla skaita un kvalifikācijas paaugstināšanos. Uzskata, ka publiskā izglītība, kas tiek nodrošināta valsts izglītības sistēmas ietvaros un kas galvenokārt vai pilnībā ir valsts finansēta un uzraudzīta, nav saistīta ar saimniecisku darbību; 30.2. ieņēmumi no studējošo mācību maksas par studiju programmu apgūšanu nepārsniedz 50 procentus no kopējiem izdevumiem studiju programmu īstenošanai. 31. Atbalsts pilotakreditācijas dalībniekam saimnieciskās darbības veikšanai nav kvalificējams kā komercdarbības atbalsts, ja pilotakreditācijas dalībniekam nav ietekmes uz Eiropas Savienības iekšējo tirgu, tas ir, ja 85 procenti un vairāk no visiem studējošajiem ir Latvijas iedzīvotāji, vairāk nekā 50 procentiem studējošo studiju valoda ir latviešu valoda un pasaules universitāšu reitingos attiecīgā augstskola neieņem par 500. vietu augstāku vietu. 32. Projekta īstenošanas gaitā radušās sadārdzinājuma izmaksas finansējuma saņēmējs sedz no saviem līdzekļiem. 33. Finansējuma saņēmējs ar sadarbības partneri savstarpēji saskaņo šo noteikumu 18.3. un 18.4. apakšpunktā minēto informācijas sistēmu, tai skaitā aģentūras e-platformas, pilnveides risinājumus. Finansējuma saņēmējs saskaņojuma apliecinājumu iesniedz Kohēzijas politikas fondu vadības informācijas sistēmā kopā ar maksājuma pieprasījumu. 34. Finansējuma saņēmējs un sadarbības partneris nodrošina dubultā finansējuma neiestāšanos un pasākuma ietvaros plānotā atbalsta nepārklāšanos ar citiem valsts un ārvalstu finanšu atbalsta instrumentiem. 35. Lai veicinātu horizontālā principa "Vienlīdzība, iekļaušana, nediskriminācija un pamattiesību ievērošana" ieviešanu, projektā plāno vismaz trīs vispārīgas un vismaz trīs specifiskas darbības, kas veicina vienlīdzību, iekļaušanu, nediskrimināciju un pamattiesību ievērošanu. 36. Finansējuma saņēmējs uzkrāj datus par: 36.1. šo noteikumu 5. punktā minēto nacionālo rādītāju izpildi; 36.2. horizontālā principa "Vienlīdzība, iekļaušana, nediskriminācija un pamattiesību ievērošana" rādītāja "Mediju kampaņu, semināru, konferenču un komunikācijas pasākumu skaits, kuros sabiedrības informēšanai tika nodrošināti cilvēkiem ar dažāda veida funkcionāliem traucējumiem piekļūstami formāti (piemēram, tulkošana zīmju valodā, subtitrēšana, reāllaika transkripcija, raidījumu un pasākumu ieraksti)" izpildi. 37. Finansējuma saņēmējs šo noteikumu 36. punktā minēto informāciju iesniedz Kohēzijas politikas fondu vadības informācijas sistēmā kopā ar maksājuma pieprasījumu. 38. Finansējuma saņēmējs un sadarbības partneris projekta īstenošanai nepieciešamo preču un pakalpojumu iegādi veic atklātā, pārredzamā, nediskriminējošā un konkurenci nodrošinošā procedūrā saskaņā ar publisko iepirkumu reglamentējošajiem normatīvajiem aktiem, izvērtējot iespējas īstenot sociāli atbildīgu publisko iepirkumu un inovatīvu publisko iepirkumu. Atbalstāma ir vides prasību un inovatīva risinājuma integrācija preču un pakalpojumu iepirkumos (zaļais publiskais iepirkums un inovāciju publiskais iepirkums). 39. Finansējuma saņēmējs nodrošina šo noteikumu 18.9. apakšpunktā minētos komunikācijas un vizuālās identitātes prasību nodrošināšanas pasākumus saskaņā ar regulas 2021/1060 47. un 50. pantu un normatīvajiem aktiem par kārtību, kādā Eiropas Savienības fondu vadībā iesaistītās institūcijas nodrošina šo fondu ieviešanu 2021.–2027. gada plānošanas periodā. 40. Finansējuma saņēmējs un sadarbības partneris projekta īstenošanas laikā nodrošina interešu konflikta neesību saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes 2018. gada 18. jūlija Regulas (ES, Euratom) Nr. 2018/1046 par finanšu noteikumiem, ko piemēro Savienības vispārējam budžetam, ar kuru groza Regulas (ES) Nr. 1296/2013, (ES) Nr. 1301/2013, (ES) Nr. 1303/2013, (ES) Nr. 1304/2013, (ES) Nr. 1309/2013, (ES) Nr. 1316/2013, (ES) Nr. 223/2014, (ES) Nr. 283/2014 un Lēmumu Nr. 541/2014/ES un atceļ Regulu (ES, Euratom) Nr. 966/2012, 61. panta prasībām un publisko iepirkumu reglamentējošajiem normatīvajiem aktiem, kā arī paraksta interešu konflikta neesības apliecinājumu. 41. Finansējuma saņēmējs savā tīmekļvietnē ievieto informāciju par projekta īstenošanas gaitu un aktualizē to, tiklīdz pieejama jaunākā informācija, bet ne retāk kā reizi trijos mēnešos. Ministru prezidente E. Siliņa
Izglītības un zinātnes ministre A. Čakša |
Tiesību akta pase
Nosaukums: Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam 4.2.2. specifiskā atbalsta mērķa ..
Statuss:
Spēkā esošs
Satura rādītājs
Saistītie dokumenti
|