Teksta versija
LATVIJAS REPUBLIKAS TIESĪBU AKTI
uz sākumu
Izvērstā meklēšana
Autorizēties savā kontā

Kādēļ autorizēties vai reģistrēties?
 
Daugavpils valstspilsētas pašvaldības domes saistošie noteikumi Nr. 42

Daugavpilī 2024. gada 27. decembrī (prot. Nr. 26, 3. §)
Daugavpils valstspilsētas pašvaldības līdzdalības budžeta nolikums
APSTIPRINĀTI
ar Daugavpils valstspilsētas pašvaldības domes
2024. gada 27. decembra lēmumu Nr. 739

Izdoti saskaņā ar Pašvaldību likuma
61. pantu
I. Vispārīgie jautājumi

1. Saistošie noteikumi nosaka Daugavpils valstspilsētas pašvaldības (turpmāk – pašvaldība) līdzdalības budžeta izlietošanas kārtību.

2. Līdzdalības budžeta plānošanas vienība ir visa pašvaldības administratīvā teritorija.

3. Sabiedrības ierosināto teritorijas attīstības projektu (turpmāk – projekts) atlases organizēšanu un līdzdalības budžeta izlietošanas uzraudzību nodrošina pašvaldības iestāde "Daugavpils pašvaldības centrālā pārvalde" (turpmāk – Pārvalde).

II. Finansējuma piešķiršanas nosacījumi

4. Papildus Pašvaldību likumā noteiktajam projektam ir jāatbilst šādiem kritērijiem:

4.1. projekta īstenošana nodrošina pašvaldības teritorijas (apkaimes) attīstību;

4.2. projekts atbilst pašvaldības attīstības programmas rīcības plāna uzdevumiem un teritorijas plānojumam;

4.3. projektā plānotās aktivitātes netiek finansētas no citām pašvaldības atbalsta programmām;

4.4. projekts nav saistīts ar komercdarbības atbalstu;

4.5. projekts ir saistīts ar teritorijas labiekārtošanu vai atsevišķu labiekārtojuma elementu uzstādīšanu, jaunas infrastruktūras radīšanu vai jau esošas infrastruktūras uzlabošanu, vai citām sabiedriski nozīmīgām pašvaldības rīcībām (aktivitātēm) tādās tematiskajās jomās kā vide, veselības veicināšana, izglītība, kultūra.

5. Ja projekts ir saistīts ar pašvaldības rīcību (aktivitāti), finansējums nav attiecināms uz pamatlīdzekļu iegādi.

6. Finansējumu nepiešķir projekta īstenošanai, kas attiecas uz žogu un ēku (būvju) atjaunošanu, pārbūvi, restaurāciju vai nojaukšanu, ēku (būvju) fasāžu atjaunošanu, ēku (būvju) bojāto (nolietoto) elementu vai konstrukciju nomaiņu, kultūras pieminekļu saglabāšanu, iekškvartālu un piebraucamo ceļu būvdarbiem vai remontdarbiem, ceļu inženierbūvju (t.sk. stāvvietu, velosipēdu ceļu un ietvju) būvniecību vai remontdarbiem, ceļu infrastruktūru, ceļu satiksmes organizēšanu, pieminekļu un piemiņas zīmju uzstādīšanu, piemiņas vietu izveidošanu, informatīvo plākšņu izvietošanu, uzturēšanu vai demontāžu.

III. Projektu iesniegšanas kārtība

7. Pašvaldības izpilddirektors ar rīkojumu izsludina pieteikšanos projektu iesniegšanai un apstiprina iesniegto projektu pieteikumu vērtēšanas komisijas (turpmāk – komisija) sastāvu un darba organizēšanās kārtību.

8. Pārvalde paziņojumu par pieteikšanos projektu iesniegšanai publicē pašvaldības tīmekļvietnē www.daugavpils.lv un pašvaldības sociālo tīklu profilos. Projektu iesniegšanas termiņš ir 45 dienas no pieteikšanās projektu iesniegšanai izsludināšanas dienas.

9. Fiziska persona, kura sasniegusi 16 gadu vecumu, vai biedrība vai nodibinājums, kurā nav pašvaldības dalības (turpmāk – pieteikuma iesniedzējs), projekta pieteikumu sagatavo un iesniedz elektroniski, aizpildot pieteikuma formu valsts vienotajā ģeotelpiskās informācijas portālā www.geolatvija.lv sadaļā "Līdzdalības budžets" (turpmāk – līdzdalības budžeta informācijas sistēma) atbilstoši projekta pieteikuma veidlapas paraugam (pielikumā), pievienojot šādu informāciju:

9.1. projekta skici (norādot visu projekta būtisko elementu izmērus (cm) un to izvietojumu uz zemesgabala robežu plāna vai izdrukas no tīmekļvietnes www.topografija.lv, www.kadastrs.lv vai www.geolatvija.lv);

9.2. vismaz vienu vizualizāciju, kurā uzskatāmi attēlots projekta īstenošanas rezultāts;

9.3. saskaņojumu no īpašnieka, ja projektu plānots īstenot citai personai piederošā īpašumā un ieguldījums nepieciešams, lai īstenotu pašvaldības autonomās funkcijas vai brīvprātīgās iniciatīvas;

9.4. dokumentu, kas apliecina pieteikuma iesniedzēja pilnvarotās personas tiesības rīkoties pieteikuma iesniedzēja vārdā, ja projekta pieteikumu iesniedz pieteikuma iesniedzēja pilnvarotā persona;

9.5. apliecinājumu, ka projektu nav plānots īstenot citos projektos, tā īstenošanai nav paredzēts piešķirt finansējumu no kāda cita ārējā finanšu avota;

9.6. provizoriskās projekta īstenošanas izmaksas.

10. Visas izmaksas, kas saistītas ar projekta pieteikuma sagatavošanu un iesniegšanu, sedz pieteikuma iesniedzējs.

11. Pieteikuma iesniedzējs ir tiesīgs līdz projekta pieteikuma iesniegšanas termiņa beigām labot iesniegto projekta pieteikumu vai to atsaukt (dzēst).

12. Iesniegtos projektu pieteikumus vērtē komisija.

IV. Projektu atlases kārtība

13. Komisija divu mēnešu laikā pēc projektu iesniegšanas termiņa beigām izvērtē iesniegto projektu pieteikumu atbilstību Pašvaldību likumā un šajos saistošajos noteikumos noteiktajām prasībām, un pieņem lēmumu par projektu nodošanu iedzīvotāju balsojumam.

14. Komisija noraida projekta pieteikumu, ja projekta pieteikums neatbilst Pašvaldību likumā, šajos saistošajos noteikumos noteiktajām prasībām.

15. Komisija nodod sabiedrībai balsojumam projektu pieteikumus, kas saskaņā ar komisijas lēmumu atzīti par atbilstošiem Pašvaldību likuma un šī nolikuma prasībām.

V. Balsošanas kārtība un īstenojamo projektu noteikšana

16. Pārvalde publicē pašvaldības tīmekļvietnē www.daugavpils.lv un pašvaldības sociālo tīklu profilos informāciju par balsošanas uzsākšanu un balsošanas kārtību. Balsošana notiek 30 dienas no balsojuma paziņojuma publicēšanas dienas.

17. Sabiedrības balsošana notiek elektroniski, izmantojot līdzdalības budžeta informācijas sistēmu.

18. Balsojumā var piedalīties pašvaldības administratīvajā teritorijā deklarētas fiziskās personas, kuras sasniegušas vismaz 16 gadu vecumu.

19. Viena persona par vienu projektu var balsot tikai vienu reizi.

20. Pēc balsošanas noslēgšanās komisija apkopo balsojuma rezultātus, sarindo tos dilstošā secībā pēc iegūto balsu skaita, kas iegūts atbilstoši līdzdalības budžeta informācijas sistēmā pieejamai informācijai, un nosaka projektus, kuri iekļaujas pašvaldības budžetā šim mērķim paredzētā finanšu līdzekļu apjomā.

21. Pašvaldības izpilddirektors ar rīkojumu nosaka par projekta īstenošanu atbildīgo pašvaldības institūciju.

22. Pārvalde publicē paziņojumu par īstenojamajiem projektiem pašvaldības tīmekļvietnē www.daugavpils.lv un pašvaldības sociālo tīklu profilos.

23. Pašvaldības dome var lemt par papildus finanšu līdzekļu piešķiršanu, lai projekts tiktu īstenots pilnā apmērā.

24. Projekta īstenošanu uzsāk trīs mēnešu laikā pēc projektu konkursa rezultātu paziņošanas un īsteno divu gadu laikā.

25. Pašvaldība īsteno atbalstīto projektu, sadarbojoties ar pieteikuma iesniedzēju. Pārvalde informē pieteikuma iesniedzēju par projekta īstenošanas gaitu paziņojumu veidā līdzdalības budžeta informācijas sistēmā.

Daugavpils valstspilsētas pašvaldības domes priekšsēdētājs A. Elksniņš
Pielikums
Daugavpils valstspilsētas pašvaldības domes
2024. gada 27. decembra
saistošajiem noteikumiem Nr. 42
PROJEKTA IESNIEGŠANAS FORMA

Pamatinformācija:

Projekta nosaukums

 
 

Projekta atslēgas vārdi un birkas

 
 

Attēli, skice, vizualizācija (attēla augšupielāde, formāti PNG, JPG, JPEG)

 
 

Projekta apraksts (maksimālais simbolu skaits: 3000)

 
 

Projekta indikatīvā summa

 

Piekrītu, ka projekts var tikt īstenots nepilnā apmērā

Piezīmes pašvaldības speciālistam (maksimālais simbolu skaits: 3000)

 

Nolikums un citi dokumenti:

Apliecinu, ka esmu iepazinies ar nolikumu un citiem dokumentiem

Iesniedzamie dokumenti (attiecīgās datnes augšupielāde)

Informācija par projekta iesniedzēju:

Vārds: Uzvārds:
   
 
E-pasts: Tālrunis:
   

Vai iesniedzējs ir biedrība vai nodibinājums?

Jā            

Biedrības vai nodibinājuma nosaukums: Biedrības vai nodibinājuma reģistrācijas numurs:
   
Daugavpils valstspilsētas pašvaldības domes saistošo noteikumu projekta "Daugavpils valstspilsētas pašvaldības līdzdalības budžeta nolikums"
paskaidrojuma raksts

Paskaidrojuma raksta sadaļa

Norādāmā informācija

1. Mērķis un nepieciešamības pamatojumsAtbilstoši Pašvaldību likuma 59. panta pirmajai daļai, pašvaldība līdzdalības budžetu izmanto, lai veicinātu pašvaldības administratīvās teritorijas iedzīvotāju iesaisti teritorijas attīstības jautājumu izlemšanā, ievērojot šā likuma prasības. Par līdzdalības budžeta izlietojumu lemj pašvaldības administratīvās teritorijas iedzīvotāji. Šī likuma 61. pants noteic, ka līdzdalības budžeta nolikums ir saistošie noteikumi, kuros nosaka līdzdalības budžeta izlietošanas kārtību.

Līdz ar to saistošo noteikumu projekta mērķis ir noteikt vienotu kārtību, kādā Daugavpils valstspilsētas pašvaldība organizē sabiedrības ierosināto teritorijas attīstības projektu (turpmāk – projekts) atlasi un izlieto līdzdalības budžetu.

2. Fiskālā ietekme uz pašvaldības budžetuPašvaldību likuma 59. panta otrā daļa noteic, ka dome gadskārtējā pašvaldības budžetā paredz finansējumu līdzdalības budžetam vismaz 0,5 procentu apmērā no pašvaldības vidējiem viena gada iedzīvotāju ienākuma nodokļa un nekustamā īpašuma nodokļa faktiskajiem ieņēmumiem, kas tiek aprēķināti par pēdējiem trim gadiem, Pārejas noteikumu 7. punkts – pašvaldības gadskārtējā budžetā paredz finansējumu līdzdalības budžetam, sākot ar 2025. gadu.

Saeima 2024. gada 6. decembrī galīgajā lasījumā pieņēma likumu "Par valsts budžetu 2025. gadam un budžeta ietvaru 2025., 2026. un 2027. gadam", kas paredz, ka pašvaldības dome gadskārtējā pašvaldības budžetā 2025. gadam paredz finansējumu līdzdalības budžetam ne mazāk kā 0,1 procenta apmērā, 2026. gadā – ne mazāk kā 0,2 procentu apmērā, 2027. gadā – ne mazāk kā 0,3 procentu apmērā un 2028. gadā – ne mazāk kā 0,4 procentu apmērā no pašvaldības vidējiem viena gada iedzīvotāju ienākuma nodokļa un nekustamā īpašuma nodokļa faktiskajiem ieņēmumiem, kas tiek aprēķināti par pēdējiem trim gadiem (likums stāsies spēkā 2025. gada 1. janvārī).

3. Sociālā ietekme, ietekme uz vidi, iedzīvotāju veselību, uzņēmējdarbības vidi pašvaldības teritorijā, kā arī plānotā regulējuma ietekme uz konkurenciLīdzdalības budžets ir veids kā sabiedrība tieši iesaistās prioritāšu noteikšanā dažādiem ar pašvaldības attīstību un funkciju izpildi saistītiem izdevumiem. Turklāt, līdzdalības budžeta ieviešana veicinās iedzīvotāju saliedēšanos, stimulēs veidot kopienas un savā starpā sadarboties projektu pieteikumu izstrādāšanā un balsotāju aktivizēšanā. Kā arī, projektu pieteikumi būs iesniedzami par teritorijas labiekārtošanu vai atsevišķu labiekārtojuma elementu uzstādīšanu, jaunas infrastruktūras radīšanu vai jau esošas infrastruktūras uzlabošanu, vai citām sabiedriski nozīmīgām pašvaldības rīcībām (aktivitātēm) tādās tematiskajās jomās kā vide, veselības veicināšana, izglītība, kultūra.

Saistošo noteikumu projekts nerada tiešu ietekmi uz uzņēmējdarbības vidi un konkurenci.

4. Ietekme uz administratīvajām procedūrām un to izmaksāmSaistošo noteikumu projekta izpildi nodrošinās pašvaldības iestāde "Daugavpils pašvaldības centrālā pārvalde" (turpmāk – Pārvalde) – Sabiedrisko attiecību un tūrisma departaments. Pašvaldības izpilddirektors ar rīkojumu noteiks par projekta īstenošanu atbildīgo pašvaldības institūciju Saistošo noteikumu projekta īstenošanai nav nepieciešama jaunu institūciju vai darba vietu izveide.
5. Ietekme uz pašvaldības funkcijām un cilvēkresursiemSaistošo noteikumu projekts izstrādāts pašvaldības līdzdalības budžeta finansējuma izlietošanas organizēšanai, veicinot pašvaldības administratīvās teritorijas iedzīvotāju iesaisti teritorijas attīstības jautājumu izlemšanā.

Saistošo noteikumu projekta izpilde neietekmēs pašvaldības pieejamos cilvēkresursus un tiks īstenota esošo funkciju un resursu ietvaros.

6. Informācija par izpildes nodrošināšanuProjektu atlases organizēšanā pašvaldība izmantos Viedās administrācijas un reģionālās attīstības ministrijas veidoto atbalsta rīku jeb līdzdalības budžeta informācijas sistēmu, kas sniegs iespēju e-vidē organizēt līdzdalības budžeta projektu ideju atlasi, savukārt iedzīvotājiem – piedalīties līdzdalības budžeta iniciatīvā, iesniedzot projektu ideju pieteikumus vai balsojot par projektu idejām1.

Saistošo noteikumu projekts paredz sekojošo:

Par projektu iesniegšanas kārtību

Pašvaldības izpilddirektors ar rīkojumu izsludina pieteikšanos projektu iesniegšanai un apstiprina iesniegto projektu pieteikumu vērtēšanas komisijas (turpmāk – komisija) sastāvu un darba organizēšanās kārtību.

Pārvalde paziņojumu par pieteikšanos projektu iesniegšanai publicē pašvaldības tīmekļvietnē www.daugavpils.lv un pašvaldības sociālo tīklu profilos. Projektu iesniegšanas termiņš ir 45 dienas no pieteikšanās projektu iesniegšanai izsludināšanas dienas.

Fiziska persona, kura sasniegusi 16 gadu vecumu, vai biedrība vai nodibinājums, kurā nav pašvaldības dalības (turpmāk – pieteikuma iesniedzējs), projekta pieteikumu sagatavo un iesniedz elektroniski, aizpildot pieteikuma formu valsts vienotajā ģeotelpiskās informācijas portālā www.geolatvija.lv sadaļā "Līdzdalības budžets" (turpmāk – līdzdalības budžeta informācijas sistēma, atbilstoši projekta pieteikuma veidlapas paraugam (sk. informāciju – https://www.varam.gov.lv/lv/informativie-materiali-par-lidzdalibas-budzetu), pievienojot šādu informāciju:

1) projekta skici (norādot visu projekta būtisko elementu izmērus (cm) un to izvietojumu uz zemesgabala robežu plāna vai izdrukas no tīmekļvietnes www.topografija.lv, www.kadastrs.lv vai www.geolatvija.lv);

2) vismaz vienu vizualizāciju, kurā uzskatāmi attēlots projekta īstenošanas rezultāts;

3) saskaņojumu no īpašnieka, ja projektu plānots īstenot citai personai piederošā īpašumā un ieguldījums nepieciešams, lai īstenotu pašvaldības autonomās funkcijas vai brīvprātīgās iniciatīvas;

4) dokumentu, kas apliecina pieteikuma iesniedzēja pilnvarotās personas tiesības rīkoties pieteikuma iesniedzēja vārdā, ja projekta pieteikumu iesniedz pieteikuma iesniedzēja pilnvarotā persona;

5) apliecinājumu, ka projektu nav plānots īstenot citos projektos, tā īstenošanai nav paredzēts piešķirt finansējumu no kāda cita ārējā finanšu avota;

6) provizoriskās projekta īstenošanas izmaksas.

Saskaņā ar Viedās administrācijas un reģionālās attīstības ministrijas sniegto skaidrojumu (sk. https://www.varam.gov.lv/lv/ar-pasvaldibu-likumu-saistitie-jautajumi), gadījumā, ja pašvaldība izmanto līdzdalības budžeta informācijas sistēmu, pašvaldība saistošajos noteikumos attiecībā uz projekta pieteikuma paraugu var norādīt sadaļas, ko ietvers projekta pieteikuma paraugs līdzdalības budžeta informācijas sistēmā. Līdz ar to, saistošo noteikumu projekta pielikumā norādītā projekta iesniegšanas forma atbilst projekta pieteikuma paraugam līdzdalības budžeta informācijas sistēmā. Tostarp, pieteikuma iesniedzējam projekta pieteikumā būs jānorāda tikai provizoriskās projekta īstenošanas izmaksas (indikatīvā summa), savukārt detalizētu projekta īstenošanas izmaksu aprēķinu veiks pati komisija.

Pieteikuma iesniedzējs ir tiesīgs līdz projekta pieteikuma iesniegšanas termiņa beigām labot iesniegto projekta pieteikumu vai to atsaukt (dzēst).

Par finansējuma piešķiršanas nosacījumiem

Papildus Pašvaldību likumā (sk. 60. panta trešo daļu) noteiktajam projektam ir jāatbilst šādiem kritērijiem:

– projekta īstenošana nodrošina pašvaldības teritorijas (apkaimes) attīstību;

– projekts atbilst pašvaldības attīstības programmas rīcības plāna uzdevumiem un teritorijas plānojumam;

– projektā plānotās aktivitātes netiek finansētas no citām pašvaldības atbalsta programmām;

– projekts nav saistīts ar komercdarbības atbalstu;

– projekts ir saistīts ar teritorijas labiekārtošanu vai atsevišķu labiekārtojuma elementu uzstādīšanu, jaunas infrastruktūras radīšanu vai jau esošas infrastruktūras uzlabošanu, vai citām sabiedriski nozīmīgām pašvaldības rīcībām (aktivitātēm) tādās tematiskajās jomās kā vide, veselības veicināšana, izglītība, kultūra.

Pašvaldība attiecīgās jomas noteica, ņemot vērā pašvaldībā jau īstenoto atbalsta programmu – Sabiedrisko organizāciju atbalsta fonds, un tās ietvaros atbalstāmās aktivitātes.

Piemēram, līdzdalības budžeta projektu konkursā varēs iesniegt projektus par sporta laukumu, aktīvās atpūtas vietu (parku) ierīkošanu, bērnu rotaļu laukumu izveidošanu, bērnu un jauniešu brīvā laika pavadīšanas vietu ierīkošanu, vides pieejamības nodrošināšanu, suņu pastaigas laukumu ierīkošanu, dzeramā ūdens brīvkrānu ierīkošanu, parku un skvēru labiekārtošanu, jaunu vides objektu izveidošanu, izglītības iestāžu pagalmu labiekārtošanu, apgaismojuma izveidi, velostāvvietu, soliņu izvietošanu u.tml.

Ja projekts ir saistīts ar pašvaldības rīcību (aktivitāti), finansējums nav attiecināms uz pamatlīdzekļu iegādi. Kā arī, finansējumu nepiešķir projekta īstenošanai, kas attiecas uz žogu un ēku (būvju) atjaunošanu, pārbūvi, restaurāciju vai nojaukšanu, ēku (būvju) fasāžu atjaunošanu, ēku (būvju) bojāto (nolietoto) elementu vai konstrukciju nomaiņu, kultūras pieminekļu saglabāšanu, iekškvartālu un piebraucamo ceļu būvdarbiem vai remontdarbiem, ceļu inženierbūvju (t.sk. stāvvietu, velosipēdu ceļu un ietvju) būvniecību vai remontdarbiem, ceļu infrastruktūru, ceļu satiksmes organizēšanu, pieminekļu un piemiņas zīmju uzstādīšanu, piemiņas vietu izveidošanu, informatīvo plākšņu izvietošanu, uzturēšanu vai demontāžu.

Pašvaldība noteica jomas, kurās nepieciešams noteikt ierobežojumus projektu iesniegšanai, vadoties no šādiem apstākļiem:

1. pašvaldībā satiksmes organizācijas tehnisko līdzekļu izvietošanas izvērtējumu veic un lēmumus pieņem Transporta komisija. Piemēram, ceļa zīmes ir īpaša veida administratīvie akti, kas ietver vispārēju rīkojumu, un ir saprātīgi pieņemt, ka lēmums par tās izvietošanu netiek pieņemts vadoties tikai no privātpersonu priekšstatiem par to, kur un kādai tai būtu jābūt. Satiksmes organizācijas tehnisko līdzekļu izvietošanas uzraudzība pašvaldībā notiek pastāvīgi, ņemot vērā ne tikai saņemtos iedzīvotāju priekšlikumus, bet arī satiksmes intensitāti, drošību u.c. apstākļus.

2. uzstādot pieminekļus un piemiņas zīmes, izveidojot piemiņas vietas vai izvietojot informatīvās plāksnes, ļoti būtiska ir to estētiskā kvalitāte un iederēšanās apkārtnē esošajā pilsētvidē un kultūrvidē, kā arī pilnīga vēsturiskā izpēte. Savukārt vēsturiskiem notikumiem un personām veltītu pieminekļu un piemiņas zīmju uzstādīšanas kārtību, piemiņas vietu izveidi, kā arī informatīvo plākšņu izvietošanu pie objektiem, kuri neatbilst valsts aizsargājamo kultūras pieminekļu statusam, bet sabiedriski nozīmīgās vietās ir izvietoti kā pieminekļi vai piemiņas vietas, regulē Ministru kabineta 2021. gada 8. aprīļa noteikumi Nr. 218 "Pieminekļu un piemiņas zīmju uzstādīšanas, piemiņas vietu izveidošanas un informatīvo plākšņu izvietošanas noteikumi". Līdz ar to, pašvaldības ieskatā ir samērīgi noteikt, ka pieminekļu un piemiņas zīmju uzstādīšana, piemiņas vietu izveidošana, informatīvo plākšņu izvietošana, uzturēšana vai demontāža (īpaši ievērojot dažādu sabiedrības grupu intereses) būtu veicama vispārējā kārtībā.

3. pašvaldībā publiskā lietošanā esošo ceļu inženierbūvju būvniecību un uzturēšanu nodrošina pašvaldības iestāde "Komunālās saimniecības pārvalde" saskaņā ar pašvaldības budžetā paredzēto finanšu apjomu (sk. piem., https://www.daugavpils.lv/pilseta/iedzivotajiem/ielu-remonta-darbi). Pašvaldības iestādes kompetencē ir izstrādāt un iesniegt pašvaldībā priekšlikumus par pilsētas ielu infrastruktūras attīstības virzieniem un šiem nolūkiem nepieciešamajiem finanšu līdzekļiem, to iespējamiem avotiem. Līdz ar to, pašvaldība ikdienā veic situācijas izvērtējumu un noteic prioritātes pilsētas ielu infrastruktūras attīstības virzieniem, t.sk, plāno attiecīgos uzturēšanas darbus, ņemot vērā gan ceļa seguma nolietojumu, gan attiecīgajā ielas (ceļa) posmā ilgtermiņā plānotās darbības.

Pašvaldībai ir pienākums rūpēties par pašvaldības līdzsvarotu attīstību, izstrādājot attiecīgus attīstības plānošanas dokumentus, definējot ilgtermiņa un īstermiņa mērķus, rīcības virzienus un uzdevumus. Savukārt līdzdalības budžets ir instruments iedzīvotājiem, lai risinātu lokāla rakstura jautājumus, kas, to mēroga dēļ, parasti netiek iekļauti pašvaldības attīstības plānošanas dokumentos.2

Līdz ar to jautājumi, kas attiecas uz pilsētas ceļu inženierbūvju būvniecību vai remontdarbiem, ir pašvaldības kompetencē un risināmi, līdzsvarojot attiecīgās prioritātes.

Bez tam, pašvaldība jau bija īstenojusi caurbraucamo pagalmu infrastruktūras atjaunošanas, uzlabošanas un paplašināšanas programmu, kuras mērķis bija vietās, kuras ir plaši pieejamas pilsētas iedzīvotājiem, panākt optimālu satiksmes drošības līmeni, uzlabojot transporta kustības organizāciju, koriģējot ielas šķērsprofilu, kā arī nodrošinot komfortablu autobraucēju, gājēju un velobraucēju pārvietošanos (stāvvietu pārbūve, izveide, paplašināšana, ceļa seguma maiņa u.c. labiekārtošanas darbi). Savukārt pēc attiecīgo darbu pabeigšanas pašvaldībā vairākkārtīgi vērsās pilsētas iedzīvotāji ar sūdzībām par to, ka pēc pašvaldības ieguldījuma attiecīgo daudzdzīvokļu dzīvojamo māju iedzīvotāji ir lieguši pieeju sabiedrībai minētajām teritorijām ar attiecīgo ceļa zīmju uzstādīšanu dzīvojamo māju pagalmos.

4. Pašvaldība laika posmā no 2018. gada līdz 2023. gadam piešķīra līdzfinansējumu tādu ēku vai to daļu – oriģināli logi, durvis, dekoratīvās vai funkcionālās būvdetaļas u.tml. – saglabāšanai, kuru līdzfinansējamo pasākumu īstenošanas rezultātā būtu pieejami sabiedrības apskatei īpašnieka (valdītāja) noteiktajā kārtībā, un ir valsts, reģiona vai vietējās nozīmes kultūras piemineklis, vai līdz 1940. gadam būvēta būve, kura atrodas valsts nozīmes pilsētbūvniecības pieminekļa (Daugavpils pilsētas vēsturiskā centra vai Daugavpils cietokšņa ar priekštilta nocietinājumu) teritorijā ar mērķi uzlabot pilsētvides ainavu. Savukārt izvērtējot programmas izpildi, tās lietderību, efektivitāti un sasniegtos rezultātus, tika secināts, ka pašvaldības līdzfinansējuma piešķiršana kultūras pieminekļus saglabāšanai nesasniedza paredzēto mērķi.

Pašvaldība izvērtēja un secināja, ka līdzdalības budžeta ieviešanas sākuma posmā finansējums nebūtu piešķirams tādu projektu īstenošanai, kas attiecas uz žogu un ēku (būvju) atjaunošanu, pārbūvi, restaurāciju vai nojaukšanu, ēku (būvju) fasāžu atjaunošanu, ēku (būvju) bojāto (nolietoto) elementu vai konstrukciju nomaiņu vai kultūras pieminekļu saglabāšanu.

Bez tam, pašvaldība valsts un vietējās nozīmes aizsargājumo kultūras pieminekļu statusā esošu dievnamu, klosteru, kapelu, lūgšanu namu un reliģisko rituālu priekšmetu saglabāšanai piešķir līdzfinansējumu 75 % apmērā no paredzēto atbalstāmo izmaksu kopsummas, bet vienam pieteikumam līdzfinansējuma apmērs nedrīkst pārsniegt 5000 euro.

Par projektu atlases kārtību

Iesniegtos projektu pieteikumus vērtēs komisija.

Komisija divu mēnešu laikā pēc projektu iesniegšanas termiņa beigām izvērtē iesniegto projektu pieteikumu atbilstību Pašvaldību likumā un šajos saistošajos noteikumos noteiktajām prasībām, un pieņem lēmumu par projektu nodošanu iedzīvotāju balsojumam.

Komisija noraida projekta pieteikumu, ja projekta pieteikums neatbilst Pašvaldību likumā, šajos saistošajos noteikumos noteiktajām prasībām.

Komisija nodod sabiedrībai balsojumam projektu pieteikumus, kas saskaņā ar komisijas lēmumu atzīti par atbilstošiem Pašvaldību likuma un šī nolikuma prasībām.

Šajā gadījumā komisijas lēmums nav administratīvais akts.

Par balsošanas kārtību un īstenojamo projektu noteikšanu

Pārvalde publicē pašvaldības tīmekļvietnē www.daugavpils.lv un pašvaldības sociālo tīklu profilos informāciju par balsošanas uzsākšanu un balsošanas kārtību. Balsošana notiek 30 dienas no balsojuma paziņojuma publicēšanas dienas.

Sabiedrības balsošana notiek elektroniski, izmantojot līdzdalības budžeta informācijas sistēmu (sk. https://www.varam.gov.lv/lv/ar-pasvaldibu-likumu-saistitie-jautajumi).

Balsojumā var piedalīties pašvaldības administratīvajā teritorijā deklarētas fiziskās personas, kuras sasniegušas vismaz 16 gadu vecumu.

Viena persona par vienu projektu var balsot tikai vienu reizi.

Pēc balsošanas noslēgšanās komisija apkopo balsojuma rezultātus, sarindo tos dilstošā secībā pēc iegūto balsu skaita, kas iegūts atbilstoši līdzdalības budžeta informācijas sistēmā pieejamai informācijai, un nosaka projektus, kuri iekļaujas pašvaldības budžetā šim mērķim paredzētā finanšu līdzekļu apjomā.

Pašvaldības izpilddirektors ar rīkojumu nosaka par projekta īstenošanu atbildīgo pašvaldības institūciju.

Pārvalde publicē paziņojumu par īstenojamajiem projektiem pašvaldības tīmekļvietnē www.daugavpils.lv un pašvaldības sociālo tīklu profilos.

Projekta īstenošanu uzsāk trīs mēnešu laikā pēc projektu konkursa rezultātu paziņošanas un īsteno divu gadu laikā.

Pašvaldība īsteno atbalstīto projektu, sadarbojoties ar pieteikuma iesniedzēju. Pārvalde informē pieteikuma iesniedzēju par projekta īstenošanas gaitu paziņojumu veidā līdzdalības budžeta informācijas sistēmā.

7. Prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem, ko sniedz mērķa sasniegšanaSaistošie noteikumi ir piemēroti iecerētā mērķa sasniegšanas nodrošināšanai un paredz tikai to, kas ir vajadzīgs minētā mērķa sasniegšanai.
8. Izstrādes gaitā veiktās konsultācijas ar privātpersonām un institūcijāmSaistošo noteikumu izstrādes procesā notikušas konsultācijas ar pašvaldības atbildīgajām institūcijām.

Sabiedrības viedokļa noskaidrošanai saistošo noteikumu projekts publicēts pašvaldības tīmekļvietnē www.daugavpils.lv sadaļā "Sabiedrības līdzdalība", termiņš viedokļu iesniegšanai – no 2024. gada 25. novembra līdz 2024. gada 9. decembrim.

Par saistošo noteikumu projektu viedokļi netika saņemti.

Ņemot vērā 2024. gada 6. decembrī pieņemto likumu "Par valsts budžetu 2025. gadam un budžeta ietvaru 2025., 2026. un 2027. gadam", saistošo noteikumu projektā netiek noteikts viena projekta īstenošanai paredzētais finansējuma apjoms.

 

1 Sk. https://www.varam.gov.lv/lv/informativie-materiali-par-lidzdalibas-budzetu

2 https://providus.lv/raksti/vadlinijas-lidzdalibas-budzeta-ieviesana-pasvaldibas/

Daugavpils valstspilsētas pašvaldības domes priekšsēdētājs A. Elksniņš
 
Tiesību akta pase
Nosaukums: Daugavpils valstspilsētas pašvaldības līdzdalības budžeta nolikums Statuss:
Spēkā esošs
spēkā esošs
Izdevējs: Daugavpils pilsētas dome Veids: saistošie noteikumi Numurs: 42Pieņemts: 27.12.2024.Stājas spēkā: 09.01.2025.Publicēts: Latvijas Vēstnesis, 5, 08.01.2025. OP numurs: 2025/5.12
Saistītie dokumenti
  • Izdoti saskaņā ar
  • Citi saistītie dokumenti
357836
09.01.2025
424
0
  • X
  • Facebook
  • Draugiem.lv
 
0
Šajā vietnē oficiālais izdevējs
"Latvijas Vēstnesis" nodrošina tiesību aktu
sistematizācijas funkciju.

Sistematizēti tiesību akti ir informatīvi. Pretrunu gadījumā vadās pēc oficiālās publikācijas.
Par Likumi.lv
Aktualitātes
Noderīgas saites
Atsauksmēm
Kontakti
Mobilā versija
Lietošanas noteikumi
Privātuma politika
Sīkdatnes
Latvijas Vēstnesis "Ikvienam ir tiesības zināt savas tiesības."
Latvijas Republikas Satversmes 90. pants
© Oficiālais izdevējs "Latvijas Vēstnesis"