Teksta versija
LATVIJAS REPUBLIKAS TIESĪBU AKTI
uz sākumu
Izvērstā meklēšana
Autorizēties savā kontā

Kādēļ autorizēties vai reģistrēties?
 
Krāslavas novada pašvaldības domes saistošie noteikumi Nr. 2024/19

Krāslavas novada Krāslavas pilsētā 2024. gada 19. decembrī
Krāslavas novada pašvaldības līdzdalības budžeta nolikums
Apstiprināti ar Krāslavas novada pašvaldības domes
2024. gada 19. decembra lēmumu Nr. 1396 (prot. Nr. 16, 4. § 4.2. p.)


Izdoti saskaņā ar Pašvaldību likuma
61. pantu
I. Vispārīgie jautājumi

1. Saistošie noteikumi "Krāslavas novada pašvaldības līdzdalības budžeta nolikums" (turpmāk – nolikums) nosaka kārtību, kādā Krāslavas novada pašvaldība (turpmāk – pašvaldība) organizē līdzdalības budžeta projektu ideju konkursu (turpmāk – konkurss) un piešķir finansējumu Krāslavas novada pašvaldības līdzdalības budžeta projektu (turpmāk – projekti) īstenošanai, tostarp:

1.1. finansējuma piešķiršanas nosacījumus;

1.2. projektu pieteikumu iesniegšanu un konkursa norisi;

1.3. projektu dokumentu iesniegšanas kārtību;

1.4. projektu pieteikumu izvērtēšanu, balsošanu, lēmumu pieņemšanu un projektu īstenošanu.

2. Konkursa mērķi ir:

2.1. veicināt pašvaldības administratīvās teritorijas iedzīvotāju iesaisti teritorijas attīstības jautājumu izlemšanā;

2.2. ieviest jaunu sadarbības formu sabiedrībai ar pašvaldību un veicināt sabiedrības savstarpējo sadarbību;

2.3. veicināt sabiedrības iespēju tiešā veidā ieteikt konkrētas novada infrastruktūras attīstības vajadzības un citas sabiedrībai aktuālas iniciatīvas, ko īstenos pašvaldība.

3. Līdzdalības budžeta konkursu administrē, kā arī uzrauga līdzdalības budžeta ieviešanu pašvaldības Centrālās pārvaldes Attīstības nodaļa.

4. Līdzdalības budžeta plānošanas teritorija ir viena – visa pašvaldības administratīvā teritorija.

II. Finansējuma piešķiršanas nosacījumi

5. Konkursā atbalstītie projekti tiek finansēti kārtējā gada budžeta ietvaros, ievērojot normatīvajos aktos noteikto finansējuma apmēru. Attiecīgajā gadā apstiprināto projektu neapgūtais līdzdalības budžeta finansējums tiek pārcelts uz nākamajiem projektu īstenošanas gadiem.

6. Viena projekta īstenošanai piešķir ne vairāk kā kopējo vienai plānošanas vienībai pieejamo finansējumu konkursa izsludināšanas gadā (ieskaitot visus nodokļus). Viena projekta īstenošanai noteiktā minimālā summa ir EUR 5 000 (pieci tūkstoši euro).

7. Finansējuma piešķiršanai virza projektu, kas atbilst šādiem kritērijiem:

7.1. projekta īstenošanas vieta ir sabiedrībai pieejams un publiskā lietošanā esošs pašvaldības īpašums Krāslavas novadā vai sabiedrībai pieejams citai personai/-ām piederošs īpašums, un par projekta īstenošanu ir saņemts attiecīgā īpašnieka/-u rakstisks saskaņojums;

7.2. projekta ieguldījums nepieciešams, lai īstenotu pašvaldības autonomās funkcijas vai brīvprātīgās iniciatīvas, vai citu pašvaldības darbību, kuras rezultātā tiek uzlabota pašvaldības autonomo funkciju vai brīvprātīgo iniciatīvu īstenošana;

7.3. iesniegtais izmaksu aprēķins atbilst plānotā projekta mērķim; paredzētie ieguldījumi ir ekonomiski pamatoti un tajos iekļautas visas iespējamās izmaksas, tostarp izvērtējot projekta rezultātu tālākai uzturēšanai nepieciešamo finansējumu;

7.4. projekta rezultāts ir plaši pieejams iedzīvotājiem un tas neradīs pašvaldībai nesamērīgas uzturēšanas izmaksas;

7.5. projekts nav saistīts ar komercdarbības atbalstu, politiskām un reliģiskām aktivitātēm;

7.6. projekts paredz iesniegtās idejas īstenošanu vienā kārtā;

7.7. projekts nav pretrunā ar pašvaldības attīstības plānošanas dokumentiem;

7.8. projekta iesnieguma iesniegšanas brīdī projekta ietvaros plānotās darbības nepārklājas ar darbībām, kas tiek finansētas citu Eiropas Savienības fondu specifisko atbalsta mērķu un citu ārvalstu finanšu instrumentu ietvaros, kā arī no valsts un pašvaldību budžeta līdzekļiem.

III. Konkursa izsludināšanas un projekta iesniegšanas kārtība

8. Rīkojumu par konkursa izsludināšanu izdod pašvaldības izpilddirektors.

9. Paziņojumu par konkursa izsludināšanu un citu ar konkursu saistīto publisko informāciju pašvaldība publicē tīmekļvietnē www.kraslava.lv, norādot:

9.1. projekta pieteikumu iesniegšanas vietu;

9.2. projekta pieteikumu iesniegšanas termiņu;

9.3. saiti uz konkursa nolikumu;

9.4. kontaktpersonu pašvaldībā papildu informācijai.

10. Projekta iesniedzējs ir fiziska persona, kura sasniegusi 16 gadu vecumu, biedrība vai nodibinājums, kurā nav pašvaldības dalības (turpmāk – iesniedzējs).

11. Projekta pieteikumu aizpilda un pavaddokumentus iesniedz elektroniski Viedās administrācijas un reģionālās attīstības ministrijas projekta "Līdzdalības budžeta pārvaldību nodrošināšanas koplietošanas platformas attīstība un ieviešana" izstrādātajā līdzdalības budžeta informācijas sistēmā https://geolatvija.lv/ (turpmāk – līdzdalības budžeta informācijas sistēma).

12. Projekta pieteikums ietver šādus dokumentus:

12.1. Līdzdalības budžeta informācijas sistēmā (https://geolatvija.lv/) aizpildīta projekta pieteikuma veidlapa (paraugs nolikuma 1. pielikumā);

12.2. dokuments, kas apliecina iesniedzēja pilnvarotās personas tiesības rīkoties iesniedzēja vārdā, ja projekta pieteikumu iesniedz iesniedzēja pilnvarotā persona;

12.3. projekta vizualizācija vai skice, kurā uzskatāmi attēlots projekta īstenošanas rezultāts. Elektroniski iesniegtai vizualizācijai jābūt JPG vai PNG formātā (obligāta);

12.4. zemes robežu plāna izdruka (piemēram, no tīmekļvietnes www.kadastrs.lv, www.topografija.lv vai www.geolatvija.lv) ar būtisko elementu izvietojumu uz zemesgabala robežu plāna (ja attiecināms);

12.5. projektā plānoto darbu izmaksu aprēķins (nolikuma 2. pielikumā) pa pozīcijām (iekļaujot arī visus nodokļus), norādot arī iespējamās uzturēšanas izmaksas pēc projekta īstenošanas (obligāts);

12.6. saskaņojums no nekustamā īpašuma īpašnieka/-iem, ja projektu plānots īstenot īpašumā, kas nepieder pašvaldībai (ja attiecināms).

13. Projekta pieteikumu un pavaddokumentus sagatavo latviešu valodā, ievērojot normatīvo aktu prasības dokumentu izstrādāšanai un noformēšanai.

14. Visas izmaksas, kas saistītas ar projekta pieteikuma sagatavošanu un iesniegšanu, sedz iesniedzējs.

15. Iesniedzējs ir tiesīgs līdz projekta pieteikuma iesniegšanas termiņa beigām grozīt vai atsaukt iesniegtā projekta pieteikumu.

16. Projekta pieteikuma iesniegšanas termiņš nevar būt īsāks par 30 (trīsdesmit) kalendārajām dienām no konkursa izsludināšanas dienas.

17. Projektu pieteikumi, kas iesniegti pēc kārtējā konkursa termiņa beigām, netiek izskatīti.

IV. Projektu pieteikumu izvērtēšanas kārtība, lēmuma pieņemšana un paziņošana

18. Konkursam iesniegtos projektu pieteikumus vērtē konkursa vērtēšanas komisija vismaz 5 (piecu) locekļu sastāvā (turpmāk – komisija), kuru apstiprina ar pašvaldības domes priekšsēdētāja rīkojumu.

19. Par iesniegtajiem projektu pieteikumiem komisija pieņem lēmumu samērīgā termiņā, bet ne ilgāk kā 40 (četrdesmit) darba dienu laikā pēc projektu iesniegšanas termiņa beigām, pieņemot lēmumu par projektu virzību sabiedrības balsojumam.

20. Pirms komisijas sēdes katrs komisijas loceklis paraksta apliecinājumu, ka viņš nav personīgi ieinteresēts kāda no konkursam iesniegtā projekta īstenošanā. Ja komisijas loceklis ir personīgi ieinteresēts kāda projekta īstenošanā, viņš par to informē komisiju un atstata sevi no konkrētā projektu pieteikuma izskatīšanas, un tas tiek fiksēts komisijas sēdes protokolā. Parakstītie komisijas locekļu apliecinājumi tiek pievienoti komisijas sēdes protokolam.

21. Komisijas kompetencē ir:

21.1. izvērtēt konkursam iesniegto projektu pieteikumu atbilstību nolikuma prasībām un pašvaldības iespējām tehniski un tiesiski īstenot projektus, tam paredzētajā termiņā un ar izmaksu aprēķinā norādīto finansējumu;

21.2. pieaicināt komisijas darbā attiecīgo nozaru speciālistus viedokļu sniegšanai;

21.3. veikt projekta izmaksu aprēķina korekciju, pamatojoties uz 22.2. punktā minēto speciālistu argumentētiem viedokļiem, saskaņojot ar projekta iesniedzēju;

21.4. pieprasīt papildu informāciju no projekta iesniedzēja;

21.5. sniegt atbildes uz iesniedzēju uzdotajiem jautājumiem;

21.6. noteikt projektus, kuri virzāmi sabiedrības balsojumam;

21.7. noraidīt projekta pieteikumu, ja:

21.7.1. tas neatbilst nolikuma noteiktajām prasībām;

21.7.2. konkursa ietvaros nav pieejams finansējums projekta īstenošanai;

21.8. apstiprināt sabiedrības balsojuma rezultātus;

21.9. akceptēt pilnīgu vai daļēju konkursa sabiedrības balsojuma rezultātu anulēšanu vai balsojuma termiņa pagarināšanu;

21.10. veikt citas darbības atbilstoši nolikumam.

22. Komisija var izbeigt konkursu bez rezultātiem, ja:

22.1. nav iesniegts neviens projekts;

22.2. visi iesniegtie projektu pieteikumi neatbilst nolikuma prasībām;

22.3. konstatēts cits būtisks iemesls, kas liedz turpināt konkursa norisi.

23. Konkursam iesniegtie projektu pieteikumi tiek izvērtēti šādā kārtībā:

23.1. pirmais posms – projektu pieteikumu komisija izvērtē iesniegto pieteikumu atbilstību nolikuma prasībām;

23.2. otrais posms – sabiedrības balsojums;

23.3. trešais posms – komisija apkopo sabiedrības balsojuma rezultātus un tos apstiprina.

24. Komisija ir lemttiesīga, ja tās sēdē piedalās vairāk nekā puse no tās locekļiem.

25. Lēmums ir pieņemts, ja par to nobalsojis klātesošo komisijas locekļu vairākums. Balsīm sadaloties vienādi, izšķirošā ir komisijas priekšsēdētāja balss.

26. Komisijas sēdes protokolē. Protokolu paraksta visi komisijas locekļi un komisijas sekretārs, kurš nav komisijas loceklis. Protokols tiek sagatavots 10 (desmit) darba dienu laikā no lēmuma pieņemšanas dienas.

27. Informāciju par visiem iesniegtajiem projektiem publicē pašvaldības tīmekļvietnē www.kraslava.lv.

V. Sabiedrības balsojums

28. Projektus, kuru īstenošana pēc to izvērtēšanas pirmajā posmā atbilst konkursa kritērijiem, nodod sabiedrības balsošanai otrajā posmā.

29. Balsošana notiek elektroniski līdzdalības budžeta informācijas sistēmā (https://geolatvija.lv/), sadaļā "Līdzdalības budžets" atbilstoši autorizācijas noteikumiem.

30. Par projektu var balsot fiziskas personas, kuras balsošanas dienā sasniegušas 16 gadu vecumu un šo personu deklarētā dzīvesvieta ir pašvaldības administratīvajā teritorijā.

31. Katrs balsstiesīgais novada iedzīvotājs par izvēlēto projektu drīkst balsot ne vairāk kā 1 (vienu) reizi.

32. Otrajā posmā sabiedrības balsošanas termiņš nevar būt īsāks par 30 (trīsdesmit) kalendārajām dienām.

33. Trešajā posmā, noslēdzoties konkursa sabiedrības balsojuma termiņam, tiek apkopoti balsojuma rezultāti un tos apstiprina komisija. Finansējums tiek piešķirts secīgi projektiem ar vislielāko balsu skaitu, ievērojot budžeta gadā paredzēto finansējuma apmēru. Pārējos projektus komisija noraida.

34. Ja konkurss ir noslēdzies ar vienādu balsu skaitu vairākiem projektiem, kuru īstenošana, ievērojot nolikuma paredzēto finansējuma apmēru, vienlaikus nav iespējama, komisija pieņem lēmumu īstenot projektu, kura īstenošanas rezultātā labumu gūst lielāks novada iedzīvotāju skaits.

35. Par projekta pieteikuma virzības gaitu iesniedzējs tiek informēts 5 (piecu) darba dienu laikā no komisijas sēdes protokola parakstīšanas dienas.

36. Paziņojumu par konkursa rezultātiem 5 (piecu) darba dienu laikā no komisijas sēdes protokola parakstīšanas dienas publicē pašvaldības tīmekļvietnē www.kraslava.lv, norādot atbalstīto projekta nosaukumu un īstenošanas vietu.

VI. Projekta īstenošanas nosacījumi

37. Konkursa kārtībā apstiprinātos projektus īsteno pašvaldība sadarbībā ar projekta iesniedzēju, ievērojot pašvaldības darbību reglamentējošos normatīvos aktus.

38. Ja projekta īstenošanas laikā objektīvu apstākļu dēļ jāveic izmaiņas projektā, pašvaldība par to informē iesniedzēju.

39. Ja projekta īstenošanas laikā konstatē objektīvus apstākļus, kas liedz īstenot projektu, projekts netiek īstenots, par to informējot iesniedzēju. Neizmantotie finanšu līdzekļi tiek novirzīti nākamā gada līdzdalības budžeta projektu īstenošanai.

40. Ja pēc tirgus izpētes vai iepirkuma rezultātiem nepieciešamais finansējums projekta īstenošanai pārsniedz nolikumā noteikto vienam projektam paredzamo finansējumu, dome var lemt par:

40.1. papildus finanšu līdzekļu piešķiršanu, lai projekts tiktu īstenots pilnā apmērā;

40.2. projekta daļēju īstenošanu, ja iesniedzējs tam piekrīt;

40.3. projekta noraidīšanu, ja pašvaldības budžetā šim mērķim nav pietiekami finanšu līdzekļi.

41. Pēc projekta īstenošanas pie objekta izvieto informatīvu plāksni (stendu) ar informāciju, ka projekts ir īstenots Krāslavas novada pašvaldības līdzdalības budžeta ietvaros, t.sk. norāda projekta nosaukumu, iesniedzēju un īstenošanas gadu.

42. Projektu uzsāk īstenot 3 (triju) mēnešu laikā pēc projektu konkursa rezultātu paziņošanas un īsteno 2 (divu) gadu laikā.

VII. Noslēguma jautājums

Saistošie noteikumi stājas spēkā 2025. gada 1. janvārī.

Krāslavas novada pašvaldības domes priekšsēdētājs G. Upenieks
1. pielikums
Krāslavas novada pašvaldības
saistošajiem noteikumiem Nr. 2024/19
"Krāslavas novada pašvaldības
līdzdalības budžeta nolikums"
PROJEKTA PIETEIKUMA VEIDLAPA (PARAUGS)
Projekta pieteikuma veidlapai un tās pielikumiem ir informatīvs raksturs, jo atbilstoši nolikuma 13.1. punktam projekta pieteikumu aizpilda un pavaddokumentus iesniedz elektroniski līdzdalības budžeta informācijas sistēmā (tīmekļa vietnē https://geolatvija.lv/), sadaļā "Līdzdalības budžets", atbilstoši autorizācijas noteikumiem.

Projekta nosaukums:


 

Projekta atslēgas vārdi un birkas:


 

Attēli (vizualizācija vai skice (obligāta)):

Formāts PNG, JPG

Projekta apraksts:

Maksimālais simbolu skaits: 1000

Projekta indikatīvā summa (ieskaitot visus nodokļus):

Summa EUR

Piekrītu, ka projekts var tikt īstenots nepilnā apmērā:

Jā/Nē

Piezīmes pašvaldības speciālistam:

Šī informācija nebūs publiski pieejama, to redzēs tikai pašvaldības speciālists

Maksimālais simbolu skaits: 1000

Informācija par projekta iesniedzēju (projekta iesniedzējs ir fiziska persona, kura sasniegusi 16 gadu vecumu, vai biedrība, vai nodibinājums, kurā nav pašvaldības dalības):

Fiziska persona
VārdsUzvārds
E-pastsTālrunis
Biedrība vai nodibinājums
NosaukumsReģistrācijas numurs
E-pastsTālrunis

Papildus iesniedzamie dokumenti:

• pilnvarojums iesniegt pieteikumu (ja attiecināms);

• zemes robežu plāna/-u izdruka (piemēram, no tīmekļvietnes www.kadastrs.lv, www.topografija.lv vai www.geolatvija.lv) (ja attiecināms);

• projektā plānoto izmaksu aprēķins (obligāts);

• saskaņojums no nekustamā īpašuma īpašnieka/-iem (ja attiecināms).

2. pielikums
Krāslavas novada pašvaldības saistošajiem noteikumiem Nr. 2024/19
"Krāslavas novada pašvaldības līdzdalības budžeta nolikums"
PROJEKTĀ PLĀNOTO IZMAKSU APRĒĶINS
Projekta nosaukums:

 

Informācija par projekta iesniedzēju:

Fiziska persona
VārdsUzvārds
E-pastsTālrunis
Biedrība vai nodibinājums
NosaukumsReģistrācijas Nr.
E-pastsTālrunis

Paredzamās darbu izmaksas:

Nr.

p.k.

Darbības, aktivitātes, pozīcijas nosaukums

Mērvienība

Daudzums

Vienas vienības izmaksas

(EUR ar visiem nodokļiem)

Izmaksas noapaļot un norādīt bez cipariem aiz komata

Kopā uz visu apjomu (EUR ar visiem nodokļiem)

Izmaksas noapaļot un norādīt bez cipariem aiz komata

Piezīmes

(īss komentārs, pamatojums)

1.      
2.      
      

Izmaksas kopā

 

X

Projekta rezultāta indikatīvās uzturēšanas izmaksas gadā:

Nr.

p.k.

Projekta rezultātu nosaukums

Indikatīvās izmaksas gadā (EUR ar PVN)

Indikatīvās izmaksas noapaļot un norādīt bez cipariem aiz komata

Piezīmes

(komentāri par projekta rezultātu uzturēšanu)

1.   
2.   
   

Izmaksas kopā

 

X

Izmaksu aprēķinu sastādīja (vārds, uzvārds):

Krāslavas novada pašvaldības saistošo noteikumu Nr. 2024/19 "Krāslavas novada pašvaldības līdzdalības budžeta nolikums"
paskaidrojuma raksts

Paskaidrojuma raksta sadaļa

Norādāmā informācija

1. Mērķis un nepieciešamības pamatojumsSaistošo noteikumu "Krāslavas novada pašvaldības līdzdalības budžeta nolikums" mērķis ir noteikt kārtību, kādā Krāslavas novada pašvaldība organizē līdzdalības budžeta projektu konkursu un piešķir finansējumu Krāslavas novada pašvaldības līdzdalības budžeta projektu īstenošanai, tostarp finansējuma piešķiršanas nosacījumus, projektu pieteikumu iesniegšanu un konkursa norisi, projektu dokumentu iesniegšanas kārtību, projektu pieteikumu izvērtēšanu, balsošanu, lēmumu pieņemšanu un projektu īstenošanu.

2023. gada 1. janvārī stājās spēkā Pašvaldību likums, kura 59. panta pirmā daļa nosaka, ka pašvaldība līdzdalības budžetu izmanto, lai veicinātu pašvaldības administratīvās teritorijas iedzīvotāju iesaisti teritorijas attīstības jautājumu izlemšanā, ievērojot šā likuma prasības. Par līdzdalības budžeta izlietojumu lemj pašvaldības administratīvās teritorijas iedzīvotāji. Savukārt, Pašvaldību likuma 60. panta pirmā daļa paredz, ka līdzdalības budžeta finansējums tiek izlietots sabiedrības ierosinātiem teritorijas attīstības projektiem. Saskaņā ar Pašvaldību likuma 60. panta trešo daļu, līdzdalības budžetu iedala līdzdalības budžeta plānošanas vienībās (teritorijās), kuras nosaka pašvaldības attīstības programmā. Līdzdalības budžeta plānošanas vienība (teritorija) var būt visa pašvaldības administratīvā teritorija.

Pamatojoties uz Pašvaldību likuma 61. pantu, pašvaldībām jāizstrādā līdzdalības budžeta nolikums, kas jāpieņem kā saistošie noteikumi. Ja netiek izdoti saistošie noteikumi – līdzdalības budžeta nolikums, tad nav tiesiska pamata līdzdalības budžeta izmantošanai, lai veicinātu pašvaldības administratīvās teritorijas iedzīvotāju iesaisti teritorijas attīstības jautājumu izlemšanā, kā arī nepastāv cits alternatīvs risinājums atbilstoši Pašvaldību likuma regulējumam, kā pašvaldība īsteno līdzdalības budžeta projektu konkursu.

Pašvaldību likuma Pārejas noteikumu 7. punkts nosaka, ka pašvaldības gadskārtējā budžetā paredz finansējumu līdzdalības budžetam, sākot ar 2025. gadu.

2. Fiskālā ietekme uz pašvaldības budžetuAttiecībā uz līdzdalības budžetu Saeima likumā "Par valsts budžetu 2025. gadam un budžeta ietvaru 2025., 2026. un 2027. gadam" ir pieņēmusi speciālu regulējumu attiecībā uz līdzdalības budžetam atvēlamo līdzekļu apjomu, kas noteic, ka pašvaldības dome gadskārtējā pašvaldības budžetā 2025. gadam paredz finansējumu līdzdalības budžetam ne mazāk kā 0,1 procenta apmērā, 2026. gadā ne mazāk kā 0,2 procentu apmērā, 2027. gadā ne mazāk kā 0,3 procentu apmērā un 2028. gadā ne mazāk kā 0,4 procentu apmērā no pašvaldības vidējiem viena gada iedzīvotāju ienākuma nodokļa un nekustamā īpašuma nodokļa ieņēmumiem, kas tiek aprēķināti par pēdējiem trim gadiem.

Ņemot vērā to, ka līdzdalības budžeta projektu konkurss ir jauna pašvaldības iniciatīva, ietekme uz kārtējā gada budžetu ir vismaz 0,1 % apmērā no pašvaldības vidējiem viena gada iedzīvotāju ienākuma nodokļa un nekustamā īpašuma nodokļa faktiskajiem ieņēmumiem, kas tiek aprēķināti par pēdējiem trim gadiem. Ņemot vērā saistošo noteikumu 41. punktu, kas nosaka, ka pēc projekta īstenošanas pie objekta izvieto informatīvu plāksni (stendu) ar informāciju, ka projekts ir īstenots Krāslavas novada pašvaldības līdzdalības budžeta ietvaros, radīsies papildu izmaksas par stendu izgatavošanu un uzstādīšanu.

Pašvaldību likuma 62. pants nosaka, ka projektu uzsāk īstenot 3 (triju) mēnešu laikā pēc projektu konkursa rezultātu paziņošanas un īsteno 2 (divu) gadu laikā, kas nozīmē, ka nepieciešamais finansējums tiek apgūts 2 (divu) gadu laikā no projekta uzsākšanas brīža.

Nav nepieciešama jaunu institūciju izveide, izņemot konkursa vērtēšanas komisiju, kurā tiek iekļauti pašvaldības speciālisti.

3. Sociālā ietekme, ietekme uz vidi, iedzīvotāju veselību, uzņēmējdarbības vidi pašvaldības teritorijā, kā arī plānotā regulējuma ietekme uz konkurenciSociālā ietekme – tiesiskais regulējums attiecināms uz sabiedrībai pieejamu publisku ārtelpu ar neierobežotu piekļuvi, tāpēc uzskatāms, ka šie noteikumi pozitīvi ietekmēs Krāslavas novada iedzīvotāju dzīvesveidu, labsajūtu un sabiedrību kopumā, jo veicinās iedzīvotāju iniciatīvu iesaisti un līdzdalību Krāslavas novada attīstībā un piešķirto finanšu līdzekļu izlietošanā. Noteikumi paredz vienlīdzīgu attieksmi pret visām sabiedrības grupām, tajā skaitā personām ar invaliditāti. Noteikumu tiesiskais regulējums neradīs mērķgrupām jaunas tiesības, bet nodrošinās vienlīdzīgas iespējas visā novada teritorijā.

Ietekme uz vidi – ņemot vērā to, ka noteikumi paredz ieguldījumus publiskās ārtelpas infrastruktūrā, paredzama pozitīva ietekme uz vidi, labiekārtojot un attīstot Krāslavas novada teritorijas. Veiktās pārmaiņas ietekmēs cilvēku veselību un drošību pozitīvi, jo veiktās darbības tiks realizētas atbilstoši būvniecību regulējošiem normatīvajiem aktiem.

Ietekme uz iedzīvotāju veselību – iespējams, ka noteiktu projektu realizācija uzlabos iedzīvotāju veselību, piemēram, pastaigu takas, āra trenažieri, u.tml.

Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi – pozitīva, jo tiks sakārtotas publiski pieejamas teritorijas, kas var atstāt pozitīvu ietekmi uz blakus esošajām uzņēmējdarbības teritorijām.

Ietekme uz konkurenci – nav.

4. Ietekme uz administratīvajām procedūrām un to izmaksāmFiziskas un juridiskas personas jautājumos par projekta sagatavošanu var vērsties Krāslavas novada pašvaldībā.

Fiziskām un juridiskām personām veicamās darbības, ko paredz saistošo noteikumu projekts – līdzdalības budžeta izlietošanas kārtība un veicamās darbības noteiktas saistošajos noteikumos.

Visas izmaksas, kas saistītas ar projekta pieteikuma sagatavošanu un iesniegšanu, sedz iesniedzējs.

Administratīvo procedūru izmaksas nav paredzētas.

5. Ietekme uz pašvaldības funkcijām un cilvēkresursiemSaistošie noteikumi veicinās Pašvaldību likuma 4. panta pirmās daļas 2., 5. un 12. punktā noteikto funkciju izpildi.

Saistošo noteikumu izpildei tiks izveidota konkursa vērtēšanas komisija no pašvaldības speciālistiem, kas vērtēs līdzdalības budžeta konkursā iesniegtos projektus.

Saistošo noteikumu īstenošanā tiks iesaistīti pašvaldības administrācijas cilvēkresursi.

6. Informācija par izpildes nodrošināšanuLīdzdalības budžeta projektus izskata konkursa vērtēšanas komisija. Līdzdalības budžeta projektu konkursu administrē Krāslavas novada pašvaldības Centrālās pārvaldes Attīstības nodaļa.
7. Prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem, ko sniedz mērķa sasniegšanaSaistošie noteikumi ir piemēroti iecerētā mērķa sasniegšanas nodrošināšanai un paredz tikai to, kas ir vajadzīgs minētā mērķa sasniegšanai.

Saistošajos noteikumos paredzētais pašvaldības finansējums ir samērīgs un piemērots leģitīmā mērķa sasniegšanai. 

8. Izstrādes gaitā veiktās konsultācijas ar privātpersonām un institūcijāmSaistošo noteikumu izstrādes procesā nav notikušas konsultācijas ar sabiedrības pārstāvjiem.

Atbilstoši Pašvaldību likuma 46. panta trešajā daļā noteiktajai kārtībai saistošo noteikumu projekts tika publicēts Krāslavas novada pašvaldības mājaslapā: www.kraslava.lv, sadaļā "Aktualitātes" – "Sabiedrības līdzdalība".

Viedokļus bija iespējams iesniegt no 2024. gada 21. novembra līdz 2024. gada 5. decembrim Krāslavas novada pašvaldībā (adrese: Rīgas iela 51, Krāslava, Krāslavas novads LV-5601) personīgi, vai sūtot pa pastu, vai arī sūtot elektroniski uz adresi dome@kraslava.lv. Viedokļi netika sniegti.

Krāslavas novada pašvaldības domes priekšsēdētājs G. Upenieks
 
Tiesību akta pase
Nosaukums: Krāslavas novada pašvaldības līdzdalības budžeta nolikums Statuss:
Spēkā esošs
spēkā esošs
Izdevējs: Krāslavas novada dome Veids: saistošie noteikumi Numurs: 2024/19Pieņemts: 19.12.2024.Stājas spēkā: 01.01.2025.Publicēts: Latvijas Vēstnesis, 251A, 29.12.2024. OP numurs: 2024/251A.6
Saistītie dokumenti
  • Izdoti saskaņā ar
  • Citi saistītie dokumenti
357708
01.01.2025
424
0
  • X
  • Facebook
  • Draugiem.lv
 
0
Šajā vietnē oficiālais izdevējs
"Latvijas Vēstnesis" nodrošina tiesību aktu
sistematizācijas funkciju.

Sistematizēti tiesību akti ir informatīvi. Pretrunu gadījumā vadās pēc oficiālās publikācijas.
Par Likumi.lv
Aktualitātes
Noderīgas saites
Atsauksmēm
Kontakti
Mobilā versija
Lietošanas noteikumi
Privātuma politika
Sīkdatnes
Latvijas Vēstnesis "Ikvienam ir tiesības zināt savas tiesības."
Latvijas Republikas Satversmes 90. pants
© Oficiālais izdevējs "Latvijas Vēstnesis"