Ministru kabineta rīkojums Nr. 1178
Rīgā 2024. gada 17. decembrī (prot. Nr. 53
131. §)
Grozījumi Ministru kabineta 2023.
gada 27. jūnija rīkojumā Nr. 400 "Par Eiropas Savienības
Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 2. komponentes
"Digitālā transformācija" 2.1. reformu un investīciju virziena
"Valsts pārvaldes, tai skaitā pašvaldību, digitālā
transformācija" 2.1.3.1.i. investīcijas "Datu pieejamība,
koplietošana un analītika" projekta "Vienotā datu koplietošanas
platforma publiskā sektora un tautsaimniecības datu koplietošanai
nacionāli un Eiropas datu telpas ietvaros, t. sk. ieviešot
risinājumus datu depersonalizācijai, kā arī personas pārvaldītai
un kontrolētai datu koplietošanai" pases, centralizētās funkcijas
vai koplietošanas pakalpojumu attīstības plāna
apstiprināšanu"
Izdarīt Ministru kabineta 2023. gada 27. jūnija rīkojumā Nr.
400 "Par Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma
plāna 2. komponentes "Digitālā transformācija" 2.1. reformu un
investīciju virziena "Valsts pārvaldes, tai skaitā pašvaldību,
digitālā transformācija" 2.1.3.1.i. investīcijas "Datu
pieejamība, koplietošana un analītika" projekta "Vienotā datu
koplietošanas platforma publiskā sektora un tautsaimniecības datu
koplietošanai nacionāli un Eiropas datu telpas ietvaros, t. sk.
ieviešot risinājumus datu depersonalizācijai, kā arī personas
pārvaldītai un kontrolētai datu koplietošanai" pases,
centralizētās funkcijas vai koplietošanas pakalpojumu attīstības
plāna apstiprināšanu" (Latvijas Vēstnesis, 2023, 126. nr.) šādus
grozījumus:
1. Izteikt 1. punktu šādā redakcijā:
"1. Apstiprināt Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības
mehānisma plāna 2. komponentes "Digitālā transformācija" 2.1.
reformu un investīciju virziena "Valsts pārvaldes, tai skaitā
pašvaldību, digitālā transformācija" 2.1.3.1.i. investīcijas
"Datu pieejamība, koplietošana un analītika" (turpmāk -
2.1.3.1.i. investīcija) projekta "Vienotā datu koplietošanas
platforma publiskā sektora un tautsaimniecības datu koplietošanai
nacionāli un Eiropas datu telpas ietvaros, t. sk. ieviešot
risinājumus datu depersonalizācijai, kā arī personas pārvaldītai
un kontrolētai datu koplietošanai" (turpmāk - projekts) pasi (1.
pielikums) un centralizētas funkcijas vai koplietošanas
pakalpojumu attīstības plānu pakalpojumam "Datu apmaiņas
nodrošināšanas pakalpojums - DAGR" (2. pielikums)."
2. Izteikt 2. punktu šādā redakcijā:
"2. Apstiprināt kopējās projekta izmaksas ne vairāk kā 6 727 680
euro apmērā, tai skaitā Eiropas Savienības Atveseļošanas
un noturības mehānisma finansējumu 5 760 000 euro apmērā
un valsts budžeta finansējumu pievienotās vērtības nodokļa
izmaksu segšanai ne vairāk kā 967 680 euro apmērā."
3. Izteikt 5. punktu šādā redakcijā:
"5. Pēc projekta pabeigšanas noteikt projekta rezultātu
uzturēšanas izmaksas ne vairāk kā 836 352 euro gadā,
pieprasot tās normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā un ievērojot
Likuma par budžetu un finanšu vadību 9.1 panta otro
daļu."
4. Izteikt 1. pielikumu jaunā redakcijā
(1. pielikums).
5. Izteikt 2. pielikumu jaunā redakcijā
(2. pielikums).
Ministru prezidentes pienākumu
izpildītāja ‒ tieslietu ministre I. Lībiņa-Egnere
Viedās administrācijas un reģionālās
attīstības ministre I. Bērziņa
1. pielikums
Ministru kabineta
2024. gada 17. decembra
rīkojumam Nr. 1178
"1. pielikums
Ministru kabineta
2023. gada 27. jūnija
rīkojumam Nr. 400
2.1.3.1.i. investīcijas projekta
"Vienotā datu koplietošanas platforma publiskā sektora un
tautsaimniecības datu koplietošanai nacionāli un Eiropas datu
telpas ietvaros, t. sk. ieviešot risinājumus datu
depersonalizācijai, kā arī personas pārvaldītai un kontrolētai
datu koplietošanai" pase
1. Finansējuma saņēmējs, kas īsteno projektu
1.1. Finansējuma saņēmējs, kas īsteno
projektu (institūcija) |
Valsts reģionālās attīstības aģentūra
(turpmāk - VRAA) |
1.2. DAGR attīstības projekta īstenošanas
partneri |
Viedās administrācijas un reģionālās attīstības ministrija
(VARAM);
Labklājības ministrija (LM);
Nacionālais veselības dienests (NVD);
Valsts ieņēmumu dienests (VID);
Izglītības un zinātnes ministrija (IZM);
Tiesu administrācija (TA);
Valsts zemes dienests (VZD);
Iekšlietu ministrijas Informācijas centrs (IeM IC)
|
2. Saistīto projektu programma
2.1. Programmas nosaukums |
Datu pārvaldības attīstības programma |
2.2. Saistība ar citiem projektiem |
Turpināt Eiropas Reģionālās attīstības fonda (ERAF)
projektā Nr. 2.2.1.1/21/I/001 "Datu izplatīšanas un
pārvaldības platforma (DAGR)" iesāktās aktivitātes un
nodrošināt mērķtiecīgu datu agregatora risinājuma
attīstīšanu.
Projekta "Vienotā datu koplietošanas platforma
publiskā sektora un tautsaimniecības datu koplietošanai
nacionāli un Eiropas datu telpas ietvaros, t. sk. ieviešot
risinājumus datu depersonalizācijai, kā arī personas
pārvaldītai un kontrolētai datu koplietošanai"
(turpmāk - DAGR attīstības projekts) ietvaros netiks
īstenotas darbības un aktivitātes, kas tikušas vai tiek
īstenotas citu projektu un to finansējuma ietvaros.
Apliecinām, ka nepastāv dubultā finansējuma risks
|
3. DAGR attīstības projekta mērķis
un galvenie ieguvumi
3.1. DAGR attīstības projekta
mērķis un galvenais saturs |
DAGR attīstības projekta virsmērķis ir informācijas
apmaiņas un sadarbspējas uzlabošana valsts pārvaldē, kā arī
datu pieejamības nodrošināšana ar garantētiem piekļuves
laikiem. Īstenojot DAGR attīstības projektu, valsts
pārvaldei tiks nodrošinātas iespējas apkopot potenciāli
visu valsts iestāžu datus vienotā datu izplatīšanas
platformā, kuru datu saņēmēji varēs izmantot, lai izgūtu
reāllaika datus no avotu sistēmām.
Viens no mērķiem ir arī tehniski nodrošināt iespēju
personai pārlūkot portālā Latvija.lv visus datus, ko
iestādes reģistrējušas personai piekritīgos objektos,
izmantojot jaunieviesto personas datu pārlūkošanas
pakalpojumu.
DAGR pilnveides uzdevums ir atslogot iestāžu (datu
devēju) pamatdarbības informācijas sistēmas (turpmāk - IS)
no datu izplatīšanas funkcijas un nodrošināt citām iestādēm
(datu saņēmējiem) piekļuvi šo datu devēju informācijai
pašapkalpošanās veidā.
DAGR pilnveide ietvers iestāžu IS aktuālo datu objektu
publikāciju, kas tiek bieži pieprasīta dažādos
e-pakalpojumos un ārējās IS, un funkcionalitāti šo datu
saņemšanai. DAGR nodrošinās iespēju datu saņēmējam iekļaut
IS un e-pakalpojumos DAGR standartizētās tīmekļa pakalpes,
lai varētu:
• veikt nepieciešamās datu pārbaudes (validācijas)
atbilstoši IS un e-pakalpojuma biznesa loģikai (piemēram,
fiziskās personas esību, juridiskās personas atrašanos
noteiktā reģistrā);
• iegūt nepieciešamās papildu ziņas par konkrēto datu
objektu.
Risinājums ietver vienotā datu modelī balstītu datu
atjaunošanu DAGR datubāzē un ātru datu pieprasījumu izpildi
un nodošanu datu saņēmējam.
DAGR pilnveidojamais risinājums ietver:
1) DAGR pamata komponenti - datu ielādes un
transformācijas nodrošināšanu atbilstoši datu modelim, kas
tiek uzturēts DAGR;
2) DAGR pašapkalpošanās komponenti - mijiedarbības
nodrošināšanu ar Valsts informācijas resursu, sistēmu un
sadarbspējas informācijas sistēmas un pieteikumu vadības
sistēmas (turpmāk - VIRSIS PVS) pašapkalpošanās portālu,
lai lietotāji varētu sadarboties datu atļauju piešķiršanas
un datu savienojumu monitoringa procesu ietvaros;
3) datu izguves savienotāju - datu ņēmējiem viegli
izmantojamu programmatūru, kas ar predefinētu DAGR
savienojumu nodrošina iespēju izgūt no DAGR datu kopas;
4) datu avotu savienotāju - risinājumu, kas nodrošina
predefinētu pieslēgumu ar DAGR un datu avotu sistēmu, kā
arī veic inkrementālu izmainīto datu kopu izguvi par tiem
datu objektiem un atribūtiem, kas ir iekļauti DAGR datu
modelī. Papildus var nodrošināt citu funkcionalitāti, lai
sekmīgi atkalizmantotu datus un ievērotu Eiropas Parlamenta
un Padomes Regulu (ES) 2016/679 (2016. gada 27. aprīlis)
par fizisku personu aizsardzību attiecībā uz personas datu
apstrādi un šādu datu brīvu apriti un ar ko atceļ Direktīvu
95/46/EK (Vispārīgā datu aizsardzības regula) (GDPR).
Ar DAGR tiek veicināta:
1) datu izguves automatizācija;
2) pašapkalpošanās, lai pieprasītu un saņemtu datu
atļaujas;
3) komersantu pamatdarbības straujāka digitalizācija, jo
atslogos komersantus no papildu investīcijām, vienlaikus
samazinot gan laiku, kas nepieciešams risinājumu izveidei,
gan administratīvās izmaksas sadarbībai ar valsts
pārvaldi.
DAGR attīstības projekta mērķa
sasniegšanai tiks īstenotas šādas darbības:
1) datu devēju pieslēgšana pie DAGR un DAGR datu
izgūšana VRAA risinājumos;
2) DAGR pilnveide atbilstoši lietotāju vajadzībām.
Saskaņā ar Ministru kabineta 2022. gada 14. jūlija
noteikumu Nr. 435 "Eiropas Savienības Atveseļošanas un
noturības mehānisma plāna 2. komponentes "Digitālā
transformācija" 2.1. reformu un investīciju virziena
"Valsts pārvaldes, tai skaitā pašvaldību, digitālā
transformācija" īstenošanas noteikumi" 1.
pielikumu "Atveseļošanas fonda plāna reformu un
investīciju virziena mērķi, to apraksti un sasniegšanas
apliecināšana" ir noteiktas nozares, par kurām
attiecīgās datu kopas ir pieejamas valsts datu aprites
platformā (datu agregācijas vidē), proti, līdz 2026. gadam
datu agregācijas vide nodrošina augstas pieejamības datu
ielādes/atgūšanas risinājumu un nodrošina datu objektu
kopumu no šādām nozarēm:
• sociālā apdrošināšana un drošība;
• zeme un nekustamais īpašums;
• nodokļi.
DAGR kā vienota platforma nodrošinās datu devējiem un
datu saņēmējiem tehnoloģiskas datu apmaiņas
iespējas, lai varētu izpildīt Noziedzīgi iegūtu līdzekļu
legalizācijas un terorisma un proliferācijas finansēšanas
novēršanas likumu un Eiropas Parlamenta un Padomes Regulu
(ES) 2022/868 (2022. gada 30. maijs) par Eiropas datu
pārvaldību un ar ko groza Regulu (ES) 2018/1724 (Datu
pārvaldības akts)
|
3.2. DAGR attīstības projekta
pamatojums (aktualitāte/ nepieciešamība/ risināmā
problēma) |
Datu savietošanas mehānismi un procesi, kas nodrošina
piekļuvi dažādiem valsts reģistriem, ir veidojušies
vēsturisku faktoru ietekmē, un to attīstība ir notikusi
lēnāk, nekā attīstījušās datu lietojuma tehnoloģijas. Datu
saņēmēji sistēmu darbības nodrošināšanai un procesu
digitālai transformācijai izmanto datus no daudziem datu
avotiem, kas veido tehnoloģiski fragmentētu un daudzveidīgu
integrācijas vidi, kura nepietiekamas veiktspējas dēļ
bremzē vai padara neiespējamu datu atkalizmantošanu. Sekas
šādai situācijai ir slikti attīstīti proaktīvi
e-pakalpojumi un valsts IS, kā arī liels administratīvais
slogs valsts pārvaldei, slēdzot līgumus par datu aprites
nodrošināšanu, kas papildus iepriekš minētajam kopumā
pamato esošo problēmu.
Lai optimizētu datu izplatīšanas platformas veiktspēju,
projekts nodrošinās pilnvērtīgu datu pieprasījumu apstrādi,
līdz ar to katrai iestādei būs iespējams:
1) būtiski samazināt savu datu izplatīšanas risinājumu
kapacitāti;
2) atteikties no savu datu izplatīšanas risinājumu
izstrādes un uzturēšanas;
3) attīstīt jaunus datu pakalpojumus, kur izšķiroša ir
ātra piekļuve liela apjoma datiem, lai iedzīvotājiem
nodrošinātu efektīvākus valsts pārvaldes pakalpojumus, tai
skaitā proaktīvus digitālos pakalpojumus
|
3.3. DAGR attīstības projekta
ieguvumi1 |
Ieguvuma mērīšanas vai verificēšanas metode
un mērāmais rādītājs2 |
Vērtība |
Sasniegšanas laiks
(gads) |
3.3.1. Palielināts datu kopu
skaits DAGR |
Datu kopu skaits DAGR
Rādītāja vērtība 2022. gadā - 0
|
12 |
2026. |
3.3.2. Palielināts DAGR datu
izmantošanas gadījumu skaits |
Datu izmantošanas gadījumu skaits
Rādītāja vērtība 2022. gadā - 0
|
20 |
2026. |
Tabulā norādītais papildina ERAF SAM 2.2.1. DAGR projekta
iznākuma rādītājus, kas tiks sasniegti trīs gadus pēc ERAF SAM
2.2.1. DAGR projekta noslēguma, jo DAGR attīstības projekta
ieguvumi ir atkarīgi no ERAF SAM 2.2.1. DAGR projekta ietvaros
pieslēgtajām iestādēm un datu izmantotājiem. Gan ERAF SAM 2.2.1.
rezultāta rādītāju, gan DAGR attīstības projekta noslēgums ir
2026. gads.
4. Nepieciešamā finansējuma apjoms
un tā sadalījums pa projekta darbībām iznākumu sasniegšanai un
būtisko izmaksu veidiem
4.1. Atveseļošanas fonda plāna finansējums
(kopā) bez PVN |
4.2. Plānotais pievienotās
vērtības nodokļa (PVN) apmērs (kopā), ja tiks pieprasīta tā
segšana3, un avansa apmērs, ja plānots to
pieprasīt4 |
5 760 000 euro |
Plānotais PVN apmērs
967 680 euro
|
Avanss - 0,00 euro (netiks
pieprasīts) |
|
|
|
|
DAGR attīstības projekta ietvaros veicamo
darbību un būtisko izmaksu veidu raksturojošs apzīmējums |
Izmaksu apmērs
(indikatīvi) |
Maksimālais
apmērs5 |
Darbības iznākums |
4.2. DAGR attīstības projekta vadība, kuras ietvaros tiks
nodrošināta DAGR attīstības projekta plānošana un pārvaldība,
administratīvo dokumentu sagatavošana un uzglabāšana, kā arī
publicitātes obligāto pasākumu īstenošana* |
1 152 000 euro |
1 152 000 euro |
Īstenots projekts |
4.3. Datu devēju, ņēmēju pieslēgšana pie DAGR |
2 531 140 euro |
2 531 140 euro |
Pieslēgti datu devēji,
ņēmēji |
4.4. DAGR pilnveide atbilstoši lietotāju
vajadzībām** |
2 076 860 euro |
2 076 860 euro |
Pilnveidots DAGR |
Finansējuma sadalījums starp aktivitātēm ir provizorisks un
var mainīties atbilstoši attiecīgo iepirkumu rezultātā.
* Projekta īstenošanas laikā netiks pārsniegts projektam
piešķirtais Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna
finansējums 5 760 000 euro apmērā.
** Norādītais izmaksu maksimālais apmērs iespējams tikai tad,
ja citā projekta izmaksu pozīcijā būs izmaksu samazinājums un
netiks pārsniegts paredzētais projekta kopējais finansējums.
5. DAGR attīstības projekta
ieguldījums reformu un investīciju mērķu rādītāju sasniegšanā
5.1. Modernizēto pārvaldes procesu
IKT risinājumi
Skaits |
IKT risinājuma nosaukums |
Īss apraksts6 |
Valsts mākonī
(jā/nē)
|
IKT risinājumu attīstības
saskaņošanas termiņš7(gads, ceturksnis) |
Ieviešanas termiņš (gads,
ceturksnis) |
Risinājuma lietotāji
(skaits) |
1 |
5.1.1. DAGR informācijas sistēma |
DAGR uzdevums ir atslogot iestāžu (datu devēju)
pamatdarbības IS no datu izplatīšanas funkcijas un
nodrošināt citām iestādēm (datu saņēmējiem) piekļuvi šo
datu devēju informācijai.
DAGR ietver:
a) DAGR datu devēja savienotāju;
b) DAGR datu saņēmēja savienotāju;
c) DAGR datu krātuvi;
d) DAGR pašapkalpošanās portālu.
Lai optimizētu datu izplatīšanas veiktspēju, DAGR
nodrošinās pilnvērtīgu datu pieprasījumu apstrādi, līdz ar
to katrai iestādei būs iespējams:
1) būtiski samazināt savu datu izplatīšanas risinājumu
kapacitāti;
2) atteikties no savu datu izplatīšanas risinājumu
izstrādes un uzturēšanas;
3) attīstīt jaunus datu pakalpojumus, kur izšķiroša ir
ātra piekļuve liela apjoma datiem, lai iedzīvotājiem
nodrošinātu efektīvākus valsts pārvaldes pakalpojumus.
Centralizēta datu izplatīšana pēc būtības novērš
fragmentētus datu avotus. Datu savietošanu var īstenot DAGR
datu modeļa funkcionalitātes ietvaros
|
Jā |
03.08.2023. |
2026. g. 1. cet. |
Vismaz 10 datu devēji un 20 datu
saņēmēji |
5.2. Centralizētās funkcijas vai
koplietošanas pakalpojumi
Skaits |
Pakalpojums (pakalpojumu
grupa) |
Koplietošanas pakalpojumu
lietotāji (institūcijas) |
Norāde uz MK lēmumu par
attīstības plānu8 |
Ieviešanas termiņš (gads,
ceturksnis) |
1 |
5.2.1. Datu apmaiņas nodrošināšana |
Fiziskas un juridiskas personas, kuras
izmanto pakalpojumu |
Tiek iesniegts kopā ar projekta pasi |
2026. gada 1. cet.
Tiks pilnveidots visā projekta īstenošanas laikā
|
5.3. Centralizēti pārvaldāmās
nozares būtiskās datu kopas
Skaits |
Saturu
raksturojošs nosaukums |
Termiņš piekļuves
nodrošināšanai
(gads, ceturksnis) |
Vismaz 8 |
Labklājības ministrijas,
Nacionālā veselības dienesta, Valsts ieņēmumu dienesta,
Izglītības un zinātnes ministrijas, Ceļu satiksmes drošības
direkcijas, Tiesu administrācijas, Valsts zemes dienesta
Valsts adrešu reģistra administratīvo vienību datu un Jūras
administrācijas jūras vienību apvienoto datu DAGR datu
kopa |
2026. g. 1. cet. |
6. Projekta pārvaldības un
īstenošanas kapacitāte9
Projekta pārvaldības un īstenošanas kapacitāti veidos šādas
organizatoriskās struktūras:
1. DAGR attīstības projekta uzraudzības padome -
uzraudzības struktūra, kas izveidota uz DAGR attīstības
projekta īstenošanas laiku, lai nodrošinātu DAGR attīstības
projekta mērķa sasniegšanu. Uzraudzības padome ir atbildīga
par DAGR attīstības projekta rezultātiem, tā uzrauga DAGR
attīstības projekta aktivitāšu īstenošanu un rezultātu
atbilstību galalietotāju un sadarbības partneru vajadzībām,
kā arī apstiprina ārēju faktoru ietekmē radušos izmaiņu
nepieciešamību projektā. Uzraudzības padomes sastāvā tiks
iekļauti finansējuma saņēmēja vadības, DAGR attīstības
projekta sadarbības partneru, nozares ministrijas,
programmas padomes vadītāja (ja attiecināms) un IKT
pārvaldības organizācijas pārstāvji. DAGR attīstības
projekta uzraudzības padome tiks izveidota pēc DAGR
attīstības projekta īstenošanas līguma noslēgšanas
atbilstoši Ministru kabineta 2022. gada 14. jūlija
noteikumu Nr. 435 "Eiropas Savienības Atveseļošanas un
noturības mehānisma plāna 2. komponentes "Digitālā
transformācija" 2.1. reformu un investīciju virziena
"Valsts pārvaldes, tai skaitā pašvaldību, digitālā
transformācija" īstenošanas noteikumi" 22.
punktam.
2. DAGR attīstības projekta vadības grupa -
vadības struktūra, kas izveidota uz DAGR attīstības
projekta īstenošanas laiku, lai nodrošinātu noteiktu DAGR
attīstības projekta aktivitāšu rezultātu sasniegšanu. Tā ir
atbildīga par DAGR attīstības projekta darbību īstenošanu,
dod uzdevumus DAGR attīstības projekta vadītājam un
komandai, lemj par nepieciešamajām izmaiņām DAGR attīstības
projektā, atbild par projekta rezultātu sasniegšanu DAGR
attīstības projekta uzraudzības padomei, kā arī sniedz tai
attiecīgus priekšlikumus. DAGR attīstības projekta vadības
grupas sastāvā tiks iekļauta finansējuma saņēmēja vadība un
atbildīgo struktūrvienību vadītāji, projekta vadītājs,
sadarbības partneru pārstāvji, var tikt pieaicināti
projekta komandas pārstāvji un DAGR attīstības projektā
iesaistīto trešo pušu pārstāvji (piemēram, komersantu
pārstāvji, eksperti u. c.). DAGR attīstības projektā var
veidot vairākas DAGR attīstības projekta vadības grupas
dalījumā pa loģiskiem projekta apgabaliem (piemēram, pa
DAGR attīstības projekta darbībām vai izstrādājamiem
risinājumiem). DAGR attīstības projekta vadības grupa tiek
veidota ar VRAA direktora rīkojumu.
3. DAGR attīstības projekta vadītājs - vadības
personāla pārstāvis, kas atbildīgs par DAGR attīstības
projekta īstenošanu saskaņā ar DAGR attīstības projekta
pieteikumu un DAGR attīstības projekta īstenošanu
reglamentējošiem iekšējiem un ārējiem normatīvajiem aktiem.
DAGR attīstības projekta vadītājs tiks izraudzīts no VRAA
strādājošo projekta vadītāju vidus (viena amata vieta uz
pilnu slodzi). DAGR attīstības projekta vadītāja darba
uzdevumi un pienākumi tiks noteikti amata aprakstā.
4. DAGR attīstības projekta komanda - īstenošanas
organizatoriskā struktūra DAGR attīstības projekta darbību
īstenošanai un ieviešanai. DAGR attīstības projektā var
veidot vairākas DAGR attīstības projekta komandas dalījumā
pa loģiskiem projekta apgabaliem. DAGR attīstības projekta
komandu veido:
a. DAGR attīstības projekta darba grupa -
VRAA un sadarbības partneru deleģētie pārstāvji, kas uz
rīkojuma pamata iesaistīti projektā un ir atbildīgi par
konkrētu darbu izpildi saskaņā ar vienošanos par projekta
īstenošanu un projekta vadības grupas noteiktajiem
uzdevumiem. DAGR attīstības projekta darba grupas sastāvā
ir DAGR attīstības projekta īstenošanas personāls - viens
VARAM un 4-5 VRAA darbinieki vai ierēdņi, no kuriem daļa
tiks norīkota no esošo darbinieku vidus, bet daļa -
nolīgstot jaunus darbiniekus uz projekta īstenošanas laiku.
Projekta īstenošanas personāls tiks nodarbināts uz darba
līguma, vienošanās un/vai rīkojuma pamata, un tā pienākumi
tiks noteikti amata aprakstā. DAGR attīstības projekta
darba grupu atkarībā no DAGR attīstības projekta specifikas
vada DAGR attīstības projekta vadītājs vai norīkots
atbildīgais speciālists. DAGR attīstības projektā var
veidot vairākas DAGR attīstības projekta darba grupas
dalījumā pa loģiskiem projekta apgabaliem (piemēram,
projekta darbībām vai izstrādājamiem risinājumiem);
b. ārējie izstrādātāji - ja nepieciešams,
iesaistīti informācijas sistēmu un risinājumu izstrādes un
ieviešanas, kā arī pilnveides pakalpojumu sniedzēji, kas
DAGR attīstības projekta īstenošanā darbojas uz līguma
pamata;
c. pieaicinātie eksperti - iesaistīti atbilstoši
nepieciešamībai, nosakot to pienākumus rīkojumā vai līgumā,
ja tie ir trešās puses pārstāvji.
Citas DAGR attīstības projekta īstenošanā un
uzraudzībā iesaistītās puses:
IKT pārvaldības organizācija - Eiropas Savienības
Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 2. komponentes
"Digitālā transformācija" 2.1. reformu un
investīciju virziena "Valsts pārvaldes, tai skaitā
pašvaldību, digitālā transformācija" īstenošanas
uzraudzību nodrošinošā institūcija - VARAM, ar ko slēdzama
vienošanās par DAGR attīstības projekta īstenošanu, kad
finanšu saņēmējs ir tiešās pārvaldes iestāde, kas atbilst
VRAA.
Lai īstenotu DAGR attīstības projektu, būs nepieciešami
šādi cilvēkresursi:
1) vecākais projekta vadītājs - 1 speciālists, 1 slodze
(VRAA);
2) sistēmu un biznesa procesu analītiķis - 3
speciālisti, visiem 1 slodze (VRAA);
3) vadošais informāciju sistēmu uzturētājs - 2
speciālisti, visiem 1 slodze (VRAA);
4) sistēmu un biznesa procesu analītiķis - 1
speciālists, 1 slodze (VARAM).
1.-3. punktā norādītie speciālisti pašlaik strādā VRAA.
DAGR attīstības projekta īstenošanas laikā amata nosaukumi
var mainīties. 4. punktā norādītais speciālists strādā
sadarbības partnera institūcijā - VARAM.
Ja nepieciešams, projekta īstenošanas gaitā var tik
iesaistīti papildu cilvēkresursi, kas attiecīgi tiks
finansēti no DAGR attīstības projekta līdzekļiem.
DAGR attīstības projekts tiks īstenots no tam paredzētā
budžeta, slēdzot ar speciālistiem terminētus līgumus uz
DAGR attīstības projekta īstenošanas laiku. Pēc DAGR
attīstības projekta beigām MK rīkojumā paredzētā DAGR
attīstības projekta uzturēšanai jaunas amata vietas netiks
veidotas
|
7. Izmaksu/ieguvumu analīze, tai
skaitā ietekme uz pārvaldes darbinieku skaitu
DAGR attīstības projekta ieguvumi būs palielināts datu kopu
skaits un palielināts DAGR datu izmantošanas gadījumu
skaits, bet šo datu kopu izmantotāji ir iestādes, tāpēc
sociālekonomiskais indikatīvais lietderīgums izriet no
iestāžu atslogošanas un no nepieciešamības uzturēt un
regulāri atjaunot infrastruktūru datu aprites
nodrošināšanai kā datu devējiem un/vai ņēmējiem, tai skaitā
no saskarņu veidošanas
|
|
|
Sociālekonomiskais ieguvums |
Ekvivalents naudas izteiksmē (euro) |
Aprēķins |
Izveidotas vai optimizētas datu devēju saskarnes,
kas nodrošinātu datu nodošanu DAGR |
9 926
400 |
Pēc ekspertu viedokļa, tiek pieņemts, ka vienas
saskarnes izstrādei iestāde investē vidēji 21 120
euro.
Pieņēmumi
saskarnes izstrādes aprēķinam:
1) vienas izstrādes stundas izmaksas - 40
euro
2) vienas saskarnes izstrādei nepieciešamas 528
izstrādes stundas
40 x 528 = 21 120
euro
Iestāžu ietaupījums, ja netiks īstenotas saskarņu
izstrādes:
a) indikatīvi - 12 iestādēm izveidojot pa 1
saskarnei gadā
21 120 euro x 12
= 253 440 euro
b) 10 gados, katrai iestādei izstrādājot pa vienai
saskarnei
253 440 euro x
10 = 2 534 440 euro
3) pēc DAGR attīstības projekta 10 gadu laikā tiek
plānots pieslēgt vēl 35 iestādes
4) 35 iestādēm izveidojot pa 1 saskarnei gadā
21 120 euro x 35
= 739 200 euro
5) 10 gados, katrai iestādei izstrādājot pa vienai
saskarnei
739 200 euro x
10 = 7 392 000 euro
Kopā DAGR attīstības projekta laikā pieslēgtās
iestādes + pēc projekta pabeigšanas pieslēgtās
iestādes
2 534 440 euro +
7 392 000 euro = 9 926 440
euro
|
Administratīvā sloga samazinājums,
pievienojoties DAGR videi |
2 001 360 |
Aprēķini veikti, pieņemot, ka administratīvais slogs
katrai iestādei tiks samazināts par vienu slodzi,
kuru var novirzīt un izmantot citu funkciju
veikšanai.
Vidēji iestāde viena datu avota apkalpošanā
izmanto trīs slodzes (t. i., datu atlasei, pārskatiem
utt.), lai sniegtu informāciju citām iestādēm un
organizācijām.
Vidēji vienas iestādes slodze - 12 912 euro
gadā
Indikatīvi 12 iestādēs kopējā slodze - 154 944
euro
154 944 x 10 = 1 549
440 euro
Nākamo 10 gadu laikā iestāžu skaits, kuras
izmantos kopējos datu avotus, sasniegs 35
iestādes
12 912 x 35 = 451 920
euro
Kopējais ietaupījums
1 549 440 + 451 920 =
2 001 360 euro
|
DAGR vienotas infrastruktūras
izveidošana |
2 400 000 |
Aprēķini balstīti uz analoga risinājuma ieviešanu
atsevišķi katram pakalpojuma sniedzējam - datu avotu
izmantotājam. Lai ieviestu sistēmu publisko datu
uzturēšanai un pakalpojumu sniegšanai, ir
nepieciešama IT infrastruktūras iegāde un uzturēšana,
tai skaitā serveru iegāde, uzturēšana un apkalpošana.
Ņemts vērā, ka IT infrastruktūrā izmantotās
tehnoloģijas tiek atjaunotas reizi piecos gados.
Dati par atbilstošas IT infrastruktūras iegādi
ņemti no www.eis.gov.lv pieejamās informācijas (CI115
Servertehnika):
1) vienai iestādei - datu avotu izmantotājai -
kopējās izmaksas sistēmu IT infrastruktūras iegādei
un uzturēšanai piecos gados ir aptuveni 100 000
euro;
2) izmaksas 10 gados IT infrastruktūras
atjaunošanai
100 000 x 2 = 200 000
euro
Vienā gadā
200 000 euro/10
gadi = 20 000 euro
Iestāde gada laikā līdzīga risinājuma ieviešanai
un uzturēšanai iztērē 20 000 euro.
Indikatīvi plānots, ka infrastruktūrā pieslēgtos
datu avotus izmantos 12 iestādes
12 iestādes x 200 000
euro = 2 400 000 euro
|
Kopā |
14 327 760 |
|
|
8. Cita būtiska informācija
DAGR attīstības projektā par sadarbības partneriem tiks
iesaistīti VARAM, LM, NVD, VZD, IZM, TA, IeM IC un VID.
Sadarbība ar projekta partneriem tiks precizēta DAGR
attīstības projekta īstenošanas gaitā.
Citi sadarbības partneri tiks iesaistīti DAGR attīstības
projekta īstenošanas laikā, veidojot darba grupas ar katru
partneri un izpētot partneru biznesa un tehniskās
vajadzības.
DAGR attīstības projekta ietvaros komercdarbības
atbalsts netiks sniegts
|
Lietotie saīsinājumi:
IKT - informācijas un komunikācijas tehnoloģijas
VARAM - Viedās administrācijas un reģionālās attīstības
ministrija
LM - Labklājības ministrija
NVD - Nacionālais veselības dienests
VID - Valsts ieņēmumu dienests
IZM - Izglītības un zinātnes ministrija
TA - Tiesu administrācija
VZD - Valsts zemes dienests
IeM IC - Iekšlietu ministrijas Informācijas centrs"
1 Obligāti jāiekļauj vismaz viens (vēlami vismaz
divi) būtisks ieguvums, kas tiek sasniegts jau projekta
īstenošanas laikā. Šajā sadaļā ir jānorāda būtiski ieguvumi
nozarei, institūcijai, sabiedrībai, bet nav jānorāda iznākumi -
ieguldījumi Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 2.1.
mērķa rādītāju sasniegšanā, ko norāda 5. punktā.
2 Piemēram, ja ieguvums ir personāla
administrēšanas funkcijas centralizācija, tad mērījums varētu
būt, piemēram, tiešās pārvaldes darbinieku skaits, kas to
izmanto, vērtība, piemēram, 10 000, un sasniegšanas laiks -
2026. gads.
3 PVN netiek attiecināts projektu īstenotājiem,
kas to var attiecināt patstāvīgi. Pārējie projektu īstenotāji
var pieprasīt to attiecināt, norādot apmēru un saskaņojot to ar
Finanšu ministriju.
4 Avansa maksājumi ir attiecināmi uz projektu
īstenotājiem, kas nav valsts tiešās pārvaldes institūcijas.
Jānorāda apmērs, kas nepārsniedz 30 % no attiecināmo izmaksu
kopsummas, un jāsaskaņo ar Finanšu ministriju.
5 Apmērs, ko nedrīkst pārsniegt, nesaskaņojot
grozījumus Ministru kabinetā. Ja ierobežojumi uz konkrēto
pozīciju nav attiecināmi, tad norāda "n/a".
6 Informācija, kas norādīta Ministru kabineta
2021. gada 31. augusta noteikumu Nr. 597 "Valsts
informācijas sistēmu attīstības projektu uzraudzības
kārtība" (t. s. IKT būvvaldes kārtība) 2. pielikuma
"Valsts informācijas sistēmas attīstības aktivitātes
apraksts" 6.1. apakšpunktā.
7 T. s. IKT būvvaldes kārtībā jau saņemtā VARAM
saskaņojuma datums vai plānotais termiņš, kad tas tiks
saņemts.
8 Ja koplietošanas pakalpojuma attīstības plāns
tiek iesniegts vienlaikus ar Ministru kabineta rīkojumu par
projekta atlases kārtu, par to pievieno norādi.
9 Kapitālsabiedrības un pašvaldības norāda arī
finanšu kapacitāti atbilstoši finansēšanas
nosacījumiem.
2. pielikums
Ministru kabineta
2024. gada 17. decembra
rīkojumam Nr. 1178
"2. pielikums
Ministru kabineta
2023. gada 27. jūnija
rīkojumam Nr. 400
Centralizētās funkcijas vai
koplietošanas pakalpojumu attīstības plāns
1. Centralizētā funkcija vai
koplietošanas pakalpojums (turpmāk - pakalpojums)
Datu apmaiņas nodrošināšanas pakalpojums - DAGR
Datu apmaiņas uzdevums ir atslogot iestāžu (datu devēju)
pamatdarbības informācijas sistēmas (turpmāk - IS) no datu
izplatīšanas funkcijas un nodrošināt citām iestādēm (datu
saņēmējiem) piekļuvi šo datu devēju informācijai
pašapkalpošanās veidā. Lai sekmīgi darbotos datu apmaiņas
process, ir jādarbojas šādām datu apmaiņas komponentēm:
a) DAGR datu devēja savienotājs;
b) DAGR datu saņēmēja savienotājs;
c) DAGR datu krātuve;
d) DAGR pašapkalpošanās portāls.
Lai optimizētu datu izplatīšanas veiktspēju, tiks
nodrošināta pilnvērtīga datu pieprasījumu apstrāde, līdz ar
to katrai iestādei būs iespējams:
1) būtiski samazināt savu datu izplatīšanas risinājumu
kapacitāti;
2) atteikties no savu datu izplatīšanas risinājumu
izstrādes un uzturēšanas;
3) attīstīt jaunus datu pakalpojumus, kur izšķiroša ir
ātra piekļuve liela apjoma datiem, lai iedzīvotājiem
nodrošinātu efektīvākus valsts pārvaldes pakalpojumus, tai
skaitā proaktīvus digitālos pakalpojumus.
DAGR pašapkalpošanās portāla lietotājiem pēc
pieslēgšanās portālam atbilstoši piešķirtajām tiesībām ir
jānodrošina šādas iespējas:
• lejupielādēt datu devēja savienotāja programmatūru,
veicot atbilstošo nepieciešamo tehnisko parametru ievadi
vai izvēli;
• lejupielādēt datu saņēmēja savienotāja programmatūru,
veicot atbilstošo nepieciešamo tehnisko parametru ievadi
vai izvēli;
• izveidot datu devēja savienotāju DAGR risinājuma
izvietošanai paredzētajā mākoņskaitļotāju pakalpojumu
sniedzēju nodrošinātajā infrastruktūrā;
• izveidot datu saņēmēja savienotāju DAGR risinājuma
izvietošanai paredzētajā mākoņskaitļotāju pakalpojumu
sniedzēju nodrošinātajā infrastruktūrā;
• reģistrēt lejupielādēto vai izveidoto datu devēja
savienotāju DAGR;
• reģistrēt lejupielādēto vai izveidoto datu saņēmēja
savienotāju DAGR.
Pēc datu savienotāja reģistrācijas tam automātiski
jāizveido WEB lietotne ar datu savienotāja konfigurēšanas
funkcionalitāti un infrastruktūrā piešķirto IP adresi.
Instancei jābūt pieejamai no DAGR pašapkalpošanās
vides.
Tiks nodrošināta datu devēju un patērētāju lietotāju
pārvaldības funkcionalitāte, kas pieejama DAGR
administratoram un datu devēju un patērētāju lietotājiem ar
atbilstošām tiesībām.
Datu devēja un patērētāja lietotāju pārvaldības ietvaros
jānodrošina iespēja ievadīt un apstrādāt vismaz šādus datus
par katru lietotāja tiesību piešķiršanas ierakstu:
• Lietotājs:
o personas, kas tiek autentificētas portālā
latvija.lv;
o lietotāju atribūti, kas autentificējami ar DAGR
pārvaldītu lietotāja kontu;
• lietotāja loma;
• tiesību tvērums;
• pieslēgšanās IP adrese vai adrešu loks;
• tiesību atļaujas termiņš;
• lietotāja statuss.
Tiks nodrošināta iespēja lietotājiem (datu devējiem un
datu saņēmējiem) pašapkalpošanās veidā izgūt datu devēja un
datu saņēmēja savienotāja darbības auditācijas žurnāla
saturu (notikumu žurnāls), kurā pieejami dati par datu
savienotāju darbību. Pieejamo auditācijas žurnāla datu
apjomam jābūt atbilstošam lietotāja lomai
|
2. Pakalpojuma sniedzējs
Pakalpojuma sniedzējs ir Valsts reģionālās
attīstības aģentūra (turpmāk - VRAA) |
3. Pakalpojuma rādītāji (vienošanās
par pakalpojuma līmeni (SLA))
IS pakalpojums tiek nodrošināts katru dienu, 24 h
diennaktī.
Pakalpojuma pieejamības rādītājs:
- darba dienās darba laikā no plkst. 8.30 līdz 17.00 -
99,0 % mēnesī no paredzētā pakalpojuma sniegšanas
laika;
- visā pārējā laikā - 97,0 % mēnesī no paredzētā
pakalpojuma sniegšanas laika.
Reakcijas laiki:
- pieteikuma apstrāde lietvedībā pēc sākotnējās
saņemšanas iestādē un pirms nodošanas ekspertam - 3 darba
dienas;
- pieteikuma apstrādes uzsākšana pie eksperta pēc tā
saņemšanas lietvedībā - 1 darba diena;
- atbalsta sistēmas uzdevuma izpildes uzsākšana atbalsta
sistēmā no pieteikuma saņemšanas brīža darba laikā - 4
h
- atbalsta sistēmas uzdevuma izpilde atbalsta sistēmā
(ja nav atliktais izpildes datums) - 14 darba dienas;
- atbildes sniegšana e-pasta konsultācijā - 48 h
|
4. Pakalpojuma saņēmēju loks
Eiropas Reģionālās attīstības fonda projekta Nr.
2.2.1.1/21/I/001 "Datu izplatīšanas un pārvaldības
platforma (DAGR)" ietvaros ir plānots DAGR pieslēgt 8
informācijas resursus un 20 DAGR izmantotājus (datu
saņēmējus).
Projekta "Vienotā datu koplietošanas platforma
publiskā sektora un tautsaimniecības datu koplietošanai
nacionāli un Eiropas datu telpas ietvaros, t. sk. ieviešot
risinājumus datu depersonalizācijai, kā arī personas
pārvaldītai un kontrolētai datu koplietošanai"
(2.1.3.1.i. investīcija) (turpmāk - DAGR attīstības
projekts) ietvaros indikatīvi tiek plānots pieslēgt DAGR ne
mazāk kā 10 datu devējus un ne mazāk kā 10 datu saņēmējus.
Katram datu devējam un datu saņēmējam var būt neierobežots
datu kopu skaits.
Datu saņemšanai no DAGR varēs pieteikties jebkura valsts
iestāde un juridiskā persona
|
5. Pakalpojuma sniegšanu
nodrošinošais IKT risinājums
Pakalpojuma sniegšanu nodrošinās IKT
risinājums - DAGR informācijas sistēma |
6. Pakalpojuma sniegšanas un
saņemšanas tiesiskais regulējums un pakalpojuma ieviešanas
stratēģija
DAGR darbību regulē Ministru kabineta 2023. gada 31.
oktobra noteikumi Nr. 624 "Datu izplatīšanas un
pārvaldības platformas noteikumi".
Lai veicinātu pakalpojuma izmantošanu, VRAA kā
pakalpojuma sniedzējs un DAGR pārzinis plāno organizēt
informatīvus seminārus, prezentācijas un diskusijas, veikt
apmācību pasākumus, iespēju robežās piesaistīt masu
informācijas līdzekļus un izmantot sociālo tīklu
platformas. Plānots regulāri veikt monitoringu par
pakalpojuma izmantošanas veicināšanas pasākumu
efektivitāti
|
7. Pakalpojuma finansēšanas
pieeja1
Pakalpojuma sniegšana tiks finansēta no pakalpojuma
sniedzēja valsts budžeta programmas, paredzot atbilstošus
resursus attiecīgās pārvaldes funkcijas vai koplietošanas
pakalpojuma uzturēšanai. Pakalpojuma sniegšanas finansēšanā
nav plānots iesaistīt pakalpojumu saņēmējus, pārdalot daļu
no pakalpojuma sniegšanai nepieciešamā finansējuma.
Pakalpojuma sniegšanas finansēšana notiks, apvienojot
DAGR izstrādes un DAGR pilnveides finansējumu pēc projektu
uzturēšanas.
1. Viens finansēšanas avots būs ERAF līdzfinansētā
projekta Nr. 2.2.1.1/21/I/001 "Datu izplatīšanas un
pārvaldības platforma (DAGR)" piešķirtais uzturēšanas
finansējums. Šā projekta ietvaros tiek izstrādāta
pakalpojuma minimālā funkcionalitāte. Projektam
noslēdzoties, 2023. gadā tiks pieprasīti uzturēšanas
līdzekļi normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā.
Nepieciešamais finansējums ir norādīts 8. punktā.
2. Otrs finansēšanas avots būs DAGR attīstības projekta
uzturēšanas finansējums, lai nodrošinātu DAGR attīstības
projekta ietvaros izstrādāto un pilnveidoto risinājumu
fizisko un loģisko aizsardzību, sistēmas darbības
monitoringu, veiktspēju, pieejamību (vismaz 98 %) un
integritāti definētajos rādītājos, tai skaitā lai laikus
novērstu atklātās kļūdas (tostarp drošības ievainojamību)
sistēmā, kas var izraisīt darbības, datu integritātes un
drošības problēmas vai datu noplūdi, un veiktu izmaiņas un
pilnveidojumus, kas saistīti ar lietojamības uzlabošanu,
lai nodrošinātu lietotājiem ērtu risinājuma izmantošanu,
vai gadījumos, kad tiek veikti grozījumi normatīvajos
aktos. DAGR attīstības projekta ietvarā izstrādāto
risinājumu specializētās programmatūras uzturēšanas
izdevumi pēc projekta pabeigšanas tiks pieprasīti no valsts
budžeta līdzekļiem normatīvajos aktos noteiktajā
kārtībā.
Sistēmas uzturēšana pēc tās nodošanas ekspluatācijā (pēc
DAGR attīstības projekta pabeigšanas) ir saistīta ar šādām
izdevumu pozīcijām:
1) sistēmā izmantojamā programmatūra, kas ir pieejama
IKT tirgū kā standartizēts produkts (standartizētā
programmatūra);
2) sistēmā izmantojamā programmatūra, kas tika
izstrādāta pēc pasūtījuma atbilstoši sistēmas pārziņa
specializētajām prasībām (specializētā programmatūra);
3) sistēmas centrālā IKT infrastruktūra, kas nodrošina
sistēmas darbināšanu un sistēmas informācijas un tehnisko
resursu pārvaldīšanu;
4) sistēmas perifērā IKT infrastruktūra, kas nodrošina
sistēmas mijiedarbību ar sistēmas lietotājiem;
5) sistēmas auditi, kuros tiek pārbaudīta un novērtēta
sistēmas darbība (tai skaitā sistēmas drošība,
funkcionalitāte, lietojamība un veiktspēja) pēc sistēmas
nodošanas ekspluatācijā (pēc sistēmas projekta
pabeigšanas), sniedzot atzinumu un ieteikumus par sistēmas
darbības nepārtrauktības nodrošināšanu, trūkumu novēršanu
vai kvalitātes uzlabošanu;
6) sistēmas personāls, kas pēc sistēmas nodošanas
ekspluatācijā (pēc sistēmas projekta pabeigšanas) sniedz
tehnisko un administratīvo atbalstu sistēmas darbības
nodrošināšanai, kā arī atbalstu sistēmas lietotājiem;
7) citi sistēmas uzturēšanas izdevumi, kas saistīti ar
katras konkrētās sistēmas darbības specifiku.
Plānojot sistēmas uzturēšanas izdevumus minētajās
izdevumu pozīcijās atbilstoši sistēmu uzturēšanas
principiem, ir iespējams novērtēt attiecīgo izdevumu
optimālo apjomu.
Tādējādi pakalpojuma nodrošināšanai tiks izmatota valsts
budžeta izdevumu programma attiecīgi par katru projekta
(ERAF un ANM) izstrādes daļu.
Ņemot vērā minēto, kā arī sistēmu uzturēšanas principus,
VARAM uzskata par lietderīgu paredzēt līdz 15 % no
faktiskajām sistēmas specializētās programmatūras izstrādes
izmaksām. Finansējums DAGR attīstības projekta ietvarā
izstrādāto risinājumu uzturēšanai tiks pieprasīts
normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā pēc projekta beigām
un kopā nepārsniedz 836 352 euro gadā.
Detalizēts uzturēšanas izmaksu aprēķins tiks sniegts,
kad uzturēšanai paredzētais finansējums tiks pieprasīts
normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā
|
8. Pakalpojuma sniegšanas uzsākšanai
vai izvēršanai nepieciešamā papildu valsts budžeta finansējuma
apmērs un pamatojums, ņemot vērā arī ieguvumus un
izmaksas2
Pakalpojuma sniegšanas nodrošināšanai pēc DAGR attīstības
projekta beigām, ņemot vērā 7. punktā aprakstīto
finansēšanas pieeju, ir nepieciešams papildu valsts budžeta
finansējums risinājuma uzturēšanai, darbināšanai un
cilvēkresursiem. Budžeta finansējums tiks pieprasīts
normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā šādā apjomā:
1) ERAF līdzfinansētā projekta Nr. 2.2.1.1/21/I/001
"Datu izplatīšanas un pārvaldības platforma
(DAGR)" ietvaros, projektam noslēdzoties, 2023. gadā
tiks pieprasīti uzturēšanas līdzekļi normatīvajos aktos
noteiktajā kārtībā: 2024. gadā - 295 000 euro, 2025.
gadā - 275 000 euro, 2026. gadā - 295 000
euro un turpmāk 275 000 euro ik gadu.
Finansējums pa gadiem atšķiras, jo katru otro gadu plānoti
20 000 euro drošības auditam.
DAGR attīstības projekta īstenošanai nepieciešamie
valsts budžeta līdzekļi normatīvajos aktos noteiktajā
kārtībā tiks pieprasīti no 74. resora "Gadskārtējā
valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais
finansējums" 80.00.00 programmas "Nesadalītais
finansējums Eiropas Savienības politiku instrumentu un
pārējās ārvalstu finanšu palīdzības līdzfinansēto projektu
un pasākumu īstenošanai".
2) Ņemot vērā DAGR attīstības projekta pases 3.3.
apakšpunktā norādītos plānotos ieguvumus un pases 7. punktā
norādītos plānotos ietaupījumus, kā arī ievērojot sistēmu
uzturēšanas principus, VRAA uzskata par lietderīgu paredzēt
līdz 15 % no faktiskajām sistēmas specializētās
programmatūras izstrādes/pilnveides izmaksām. Finansējums
DAGR attīstības projekta ietvarā izstrādāto risinājumu
uzturēšanai tiks pieprasīts normatīvajos aktos noteiktajā
kārtībā pēc projekta beigām un kopā nepārsniedz 836 352
euro (tai skaitā PVN) gadā. Šī uzturēšanai paredzētā
summa neietver 275 000 euro, kas noteikta
uzturēšanai SAM 2.2.1. DAGR 2027
|
Lietotie saīsinājumi:
SLA - pakalpojuma līmeņa vienošanās (angl. - Service Level
Agreement)
IKT - informācijas un komunikācijas tehnoloģijas"
1 Saskaņā ar informatīvo ziņojumu "Par
valsts pārvaldes informācijas un komunikācijas tehnoloģiju
koplietošanas pakalpojumu attīstības plānošanu un
finansēšanu" (pieņemts zināšanai Ministru kabineta 2022.
gada 7. jūnija sēdē (prot. Nr. 30 29. §)) definētajām
centralizēto funkciju un IKT koplietošanas pakalpojumu
finansēšanas pieejām.
2 Aizpilda, ja 7. punktā norādītā izvēlētā
finansēšanas pieeja paredz, ka pakalpojuma uzturēšanu
pakalpojuma sniedzējs nevar nodrošināt atbilstoši esošajiem
budžeta līdzekļiem un ir nepieciešama finansējuma pārdale no
pakalpojuma izmantotājiem (citām valsts budžeta iestādēm) vai
ir nepieciešams papildu valsts budžeta finansējums, kas tiks
pieprasīts normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā.
|
|
Saistītie dokumenti
-
Grozītais
-
Protokols
-
Anotācija / tiesību akta projekts
-
Politikas plānošanas dokumenti
-
Citi saistītie dokumenti
|