| 
				
  Ministru kabineta rīkojums Nr. 1178 Rīgā 2024. gada 17. decembrī (prot. Nr. 53
  131. §) Grozījumi Ministru kabineta 2023.
  gada 27. jūnija rīkojumā Nr. 400 "Par Eiropas Savienības
  Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 2. komponentes
  "Digitālā transformācija" 2.1. reformu un investīciju virziena
  "Valsts pārvaldes, tai skaitā pašvaldību, digitālā
  transformācija" 2.1.3.1.i. investīcijas "Datu pieejamība,
  koplietošana un analītika" projekta "Vienotā datu koplietošanas
  platforma publiskā sektora un tautsaimniecības datu koplietošanai
  nacionāli un Eiropas datu telpas ietvaros, t. sk. ieviešot
  risinājumus datu depersonalizācijai, kā arī personas pārvaldītai
  un kontrolētai datu koplietošanai" pases, centralizētās funkcijas
  vai koplietošanas pakalpojumu attīstības plāna
  apstiprināšanu"Izdarīt Ministru kabineta 2023. gada 27. jūnija rīkojumā Nr.
  400 "Par Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma
  plāna 2. komponentes "Digitālā transformācija" 2.1. reformu un
  investīciju virziena "Valsts pārvaldes, tai skaitā pašvaldību,
  digitālā transformācija" 2.1.3.1.i. investīcijas "Datu
  pieejamība, koplietošana un analītika" projekta "Vienotā datu
  koplietošanas platforma publiskā sektora un tautsaimniecības datu
  koplietošanai nacionāli un Eiropas datu telpas ietvaros, t. sk.
  ieviešot risinājumus datu depersonalizācijai, kā arī personas
  pārvaldītai un kontrolētai datu koplietošanai" pases,
  centralizētās funkcijas vai koplietošanas pakalpojumu attīstības
  plāna apstiprināšanu" (Latvijas Vēstnesis, 2023, 126. nr.) šādus
  grozījumus: 1. Izteikt 1. punktu šādā redakcijā:
 "1. Apstiprināt Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības
  mehānisma plāna 2. komponentes "Digitālā transformācija" 2.1.
  reformu un investīciju virziena "Valsts pārvaldes, tai skaitā
  pašvaldību, digitālā transformācija" 2.1.3.1.i. investīcijas
  "Datu pieejamība, koplietošana un analītika" (turpmāk -
  2.1.3.1.i. investīcija) projekta "Vienotā datu koplietošanas
  platforma publiskā sektora un tautsaimniecības datu koplietošanai
  nacionāli un Eiropas datu telpas ietvaros, t. sk. ieviešot
  risinājumus datu depersonalizācijai, kā arī personas pārvaldītai
  un kontrolētai datu koplietošanai" (turpmāk - projekts) pasi (1.
  pielikums) un centralizētas funkcijas vai koplietošanas
  pakalpojumu attīstības plānu pakalpojumam "Datu apmaiņas
  nodrošināšanas pakalpojums - DAGR" (2. pielikums)."
 2. Izteikt 2. punktu šādā redakcijā:
 "2. Apstiprināt kopējās projekta izmaksas ne vairāk kā 6 727 680
  euro apmērā, tai skaitā Eiropas Savienības Atveseļošanas
  un noturības mehānisma finansējumu 5 760 000 euro apmērā
  un valsts budžeta finansējumu pievienotās vērtības nodokļa
  izmaksu segšanai ne vairāk kā 967 680 euro apmērā."
 3. Izteikt 5. punktu šādā redakcijā:
 "5. Pēc projekta pabeigšanas noteikt projekta rezultātu
  uzturēšanas izmaksas ne vairāk kā 836 352 euro gadā,
  pieprasot tās normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā un ievērojot
  Likuma par budžetu un finanšu vadību 9.1 panta otro
  daļu."
 4. Izteikt 1. pielikumu jaunā redakcijā
  (1. pielikums). 5. Izteikt 2. pielikumu jaunā redakcijā
  (2. pielikums). Ministru prezidentes pienākumu
  izpildītāja ‒ tieslietu ministre I. Lībiņa-Egnere Viedās administrācijas un reģionālās
  attīstības ministre I. Bērziņa   1. pielikumsMinistru kabineta
 2024. gada 17. decembra
 rīkojumam Nr. 1178
 "1. pielikumsMinistru kabineta
 2023. gada 27. jūnija
 rīkojumam Nr. 400
 2.1.3.1.i. investīcijas projekta
  "Vienotā datu koplietošanas platforma publiskā sektora un
  tautsaimniecības datu koplietošanai nacionāli un Eiropas datu
  telpas ietvaros, t. sk. ieviešot risinājumus datu
  depersonalizācijai, kā arī personas pārvaldītai un kontrolētai
  datu koplietošanai" pase1. Finansējuma saņēmējs, kas īsteno projektu 
    
      | 1.1. Finansējuma saņēmējs, kas īsteno
      projektu (institūcija) | Valsts reģionālās attīstības aģentūra
      (turpmāk - VRAA) |  
      | 1.2. DAGR attīstības projekta īstenošanas
      partneri | Viedās administrācijas un reģionālās attīstības ministrija
        (VARAM); Labklājības ministrija (LM); Nacionālais veselības dienests (NVD); Valsts ieņēmumu dienests (VID); Izglītības un zinātnes ministrija (IZM); Tiesu administrācija (TA); Valsts zemes dienests (VZD); Iekšlietu ministrijas Informācijas centrs (IeM IC) |  2. Saistīto projektu programma 
    
      | 2.1. Programmas nosaukums | Datu pārvaldības attīstības programma |  
      | 2.2. Saistība ar citiem projektiem | Turpināt Eiropas Reģionālās attīstības fonda (ERAF)
        projektā Nr. 2.2.1.1/21/I/001 "Datu izplatīšanas un
        pārvaldības platforma (DAGR)" iesāktās aktivitātes un
        nodrošināt mērķtiecīgu datu agregatora risinājuma
        attīstīšanu. Projekta "Vienotā datu koplietošanas platforma
        publiskā sektora un tautsaimniecības datu koplietošanai
        nacionāli un Eiropas datu telpas ietvaros, t. sk. ieviešot
        risinājumus datu depersonalizācijai, kā arī personas
        pārvaldītai un kontrolētai datu koplietošanai"
        (turpmāk - DAGR attīstības projekts) ietvaros netiks
        īstenotas darbības un aktivitātes, kas tikušas vai tiek
        īstenotas citu projektu un to finansējuma ietvaros.
        Apliecinām, ka nepastāv dubultā finansējuma risks |  3. DAGR attīstības projekta mērķis
  un galvenie ieguvumi 
    
      | 3.1. DAGR attīstības projekta
      mērķis un galvenais saturs | DAGR attīstības projekta virsmērķis ir informācijas
        apmaiņas un sadarbspējas uzlabošana valsts pārvaldē, kā arī
        datu pieejamības nodrošināšana ar garantētiem piekļuves
        laikiem. Īstenojot DAGR attīstības projektu, valsts
        pārvaldei tiks nodrošinātas iespējas apkopot potenciāli
        visu valsts iestāžu datus vienotā datu izplatīšanas
        platformā, kuru datu saņēmēji varēs izmantot, lai izgūtu
        reāllaika datus no avotu sistēmām. Viens no mērķiem ir arī tehniski nodrošināt iespēju
        personai pārlūkot portālā Latvija.lv visus datus, ko
        iestādes reģistrējušas personai piekritīgos objektos,
        izmantojot jaunieviesto personas datu pārlūkošanas
        pakalpojumu. DAGR pilnveides uzdevums ir atslogot iestāžu (datu
        devēju) pamatdarbības informācijas sistēmas (turpmāk - IS)
        no datu izplatīšanas funkcijas un nodrošināt citām iestādēm
        (datu saņēmējiem) piekļuvi šo datu devēju informācijai
        pašapkalpošanās veidā. DAGR pilnveide ietvers iestāžu IS aktuālo datu objektu
        publikāciju, kas tiek bieži pieprasīta dažādos
        e-pakalpojumos un ārējās IS, un funkcionalitāti šo datu
        saņemšanai. DAGR nodrošinās iespēju datu saņēmējam iekļaut
        IS un e-pakalpojumos DAGR standartizētās tīmekļa pakalpes,
        lai varētu: • veikt nepieciešamās datu pārbaudes (validācijas)
        atbilstoši IS un e-pakalpojuma biznesa loģikai (piemēram,
        fiziskās personas esību, juridiskās personas atrašanos
        noteiktā reģistrā); • iegūt nepieciešamās papildu ziņas par konkrēto datu
        objektu. Risinājums ietver vienotā datu modelī balstītu datu
        atjaunošanu DAGR datubāzē un ātru datu pieprasījumu izpildi
        un nodošanu datu saņēmējam. DAGR pilnveidojamais risinājums ietver: 1) DAGR pamata komponenti - datu ielādes un
        transformācijas nodrošināšanu atbilstoši datu modelim, kas
        tiek uzturēts DAGR; 2) DAGR pašapkalpošanās komponenti - mijiedarbības
        nodrošināšanu ar Valsts informācijas resursu, sistēmu un
        sadarbspējas informācijas sistēmas un pieteikumu vadības
        sistēmas (turpmāk - VIRSIS PVS) pašapkalpošanās portālu,
        lai lietotāji varētu sadarboties datu atļauju piešķiršanas
        un datu savienojumu monitoringa procesu ietvaros; 3) datu izguves savienotāju - datu ņēmējiem viegli
        izmantojamu programmatūru, kas ar predefinētu DAGR
        savienojumu nodrošina iespēju izgūt no DAGR datu kopas; 4) datu avotu savienotāju - risinājumu, kas nodrošina
        predefinētu pieslēgumu ar DAGR un datu avotu sistēmu, kā
        arī veic inkrementālu izmainīto datu kopu izguvi par tiem
        datu objektiem un atribūtiem, kas ir iekļauti DAGR datu
        modelī. Papildus var nodrošināt citu funkcionalitāti, lai
        sekmīgi atkalizmantotu datus un ievērotu Eiropas Parlamenta
        un Padomes Regulu (ES)  2016/679 (2016. gada 27. aprīlis)
        par fizisku personu aizsardzību attiecībā uz personas datu
        apstrādi un šādu datu brīvu apriti un ar ko atceļ Direktīvu
        95/46/EK (Vispārīgā datu aizsardzības regula) (GDPR). Ar DAGR tiek veicināta: 1) datu izguves automatizācija; 2) pašapkalpošanās, lai pieprasītu un saņemtu datu
        atļaujas; 3) komersantu pamatdarbības straujāka digitalizācija, jo
        atslogos komersantus no papildu investīcijām, vienlaikus
        samazinot gan laiku, kas nepieciešams risinājumu izveidei,
        gan administratīvās izmaksas sadarbībai ar valsts
        pārvaldi. DAGR attīstības projekta mērķa
        sasniegšanai tiks īstenotas šādas darbības: 1) datu devēju pieslēgšana pie DAGR un DAGR datu
        izgūšana VRAA risinājumos; 2) DAGR pilnveide atbilstoši lietotāju vajadzībām. Saskaņā ar Ministru kabineta 2022. gada 14. jūlija
        noteikumu Nr. 435 "Eiropas Savienības Atveseļošanas un
        noturības mehānisma plāna 2. komponentes "Digitālā
        transformācija" 2.1. reformu un investīciju virziena
        "Valsts pārvaldes, tai skaitā pašvaldību, digitālā
        transformācija" īstenošanas noteikumi" 1.
        pielikumu "Atveseļošanas fonda plāna reformu un
        investīciju virziena mērķi, to apraksti un sasniegšanas
        apliecināšana" ir noteiktas nozares, par kurām
        attiecīgās datu kopas ir pieejamas valsts datu aprites
        platformā (datu agregācijas vidē), proti, līdz 2026. gadam
        datu agregācijas vide nodrošina augstas pieejamības datu
        ielādes/atgūšanas risinājumu un nodrošina datu objektu
        kopumu no šādām nozarēm: • sociālā apdrošināšana un drošība; • zeme un nekustamais īpašums; • nodokļi. DAGR kā vienota platforma nodrošinās datu devējiem un
        datu saņēmējiem tehnoloģiskas datu apmaiņas
        iespējas, lai varētu izpildīt Noziedzīgi iegūtu līdzekļu
        legalizācijas un terorisma un proliferācijas finansēšanas
        novēršanas likumu un Eiropas Parlamenta un Padomes Regulu
        (ES)  2022/868 (2022. gada 30. maijs) par Eiropas datu
        pārvaldību un ar ko groza Regulu (ES)  2018/1724 (Datu
        pārvaldības akts) |  
      | 3.2. DAGR attīstības projekta
      pamatojums (aktualitāte/ nepieciešamība/ risināmā
      problēma) | Datu savietošanas mehānismi un procesi, kas nodrošina
        piekļuvi dažādiem valsts reģistriem, ir veidojušies
        vēsturisku faktoru ietekmē, un to attīstība ir notikusi
        lēnāk, nekā attīstījušās datu lietojuma tehnoloģijas. Datu
        saņēmēji sistēmu darbības nodrošināšanai un procesu
        digitālai transformācijai izmanto datus no daudziem datu
        avotiem, kas veido tehnoloģiski fragmentētu un daudzveidīgu
        integrācijas vidi, kura nepietiekamas veiktspējas dēļ
        bremzē vai padara neiespējamu datu atkalizmantošanu. Sekas
        šādai situācijai ir slikti attīstīti proaktīvi
        e-pakalpojumi un valsts IS, kā arī liels administratīvais
        slogs valsts pārvaldei, slēdzot līgumus par datu aprites
        nodrošināšanu, kas papildus iepriekš minētajam kopumā
        pamato esošo problēmu. Lai optimizētu datu izplatīšanas platformas veiktspēju,
        projekts nodrošinās pilnvērtīgu datu pieprasījumu apstrādi,
        līdz ar to katrai iestādei būs iespējams: 1) būtiski samazināt savu datu izplatīšanas risinājumu
        kapacitāti; 2) atteikties no savu datu izplatīšanas risinājumu
        izstrādes un uzturēšanas; 3) attīstīt jaunus datu pakalpojumus, kur izšķiroša ir
        ātra piekļuve liela apjoma datiem, lai iedzīvotājiem
        nodrošinātu efektīvākus valsts pārvaldes pakalpojumus, tai
        skaitā proaktīvus digitālos pakalpojumus |  
      | 3.3. DAGR attīstības projekta
      ieguvumi1 | Ieguvuma mērīšanas vai verificēšanas metode
      un mērāmais rādītājs2 | Vērtība | Sasniegšanas laiks
      (gads) |  
      | 3.3.1. Palielināts datu kopu
      skaits DAGR | Datu kopu skaits DAGR Rādītāja vērtība 2022. gadā - 0 | 12 | 2026. |  
      | 3.3.2. Palielināts DAGR datu
      izmantošanas gadījumu skaits | Datu izmantošanas gadījumu skaits Rādītāja vērtība 2022. gadā - 0 | 20 | 2026. |  Tabulā norādītais papildina ERAF SAM 2.2.1. DAGR projekta
  iznākuma rādītājus, kas tiks sasniegti trīs gadus pēc ERAF SAM
  2.2.1. DAGR projekta noslēguma, jo DAGR attīstības projekta
  ieguvumi ir atkarīgi no ERAF SAM 2.2.1. DAGR projekta ietvaros
  pieslēgtajām iestādēm un datu izmantotājiem. Gan ERAF SAM 2.2.1.
  rezultāta rādītāju, gan DAGR attīstības projekta noslēgums ir
  2026. gads. 4. Nepieciešamā finansējuma apjoms
  un tā sadalījums pa projekta darbībām iznākumu sasniegšanai un
  būtisko izmaksu veidiem 
    
      | 4.1. Atveseļošanas fonda plāna finansējums
      (kopā) bez PVN | 4.2. Plānotais pievienotās
      vērtības nodokļa (PVN) apmērs (kopā), ja tiks pieprasīta tā
      segšana3, un avansa apmērs, ja plānots to
      pieprasīt4 |  
      | 5 760 000 euro | Plānotais PVN apmērs 967 680 euro | Avanss - 0,00 euro (netiks
      pieprasīts) |  
  
      |  |  |  |  |  
      | DAGR attīstības projekta ietvaros veicamo
      darbību un būtisko izmaksu veidu raksturojošs apzīmējums | Izmaksu apmērs
      (indikatīvi) | Maksimālais
      apmērs5 | Darbības iznākums |  
      | 4.2. DAGR attīstības projekta vadība, kuras ietvaros tiks
      nodrošināta DAGR attīstības projekta plānošana un pārvaldība,
      administratīvo dokumentu sagatavošana un uzglabāšana, kā arī
      publicitātes obligāto pasākumu īstenošana* | 1 152 000 euro | 1 152 000 euro | Īstenots projekts |  
      | 4.3. Datu devēju, ņēmēju pieslēgšana pie DAGR | 2 531 140 euro | 2 531 140 euro | Pieslēgti datu devēji,
      ņēmēji |  
      | 4.4. DAGR pilnveide atbilstoši lietotāju
      vajadzībām** | 2 076 860 euro | 2 076 860 euro | Pilnveidots DAGR |  Finansējuma sadalījums starp aktivitātēm ir provizorisks un
  var mainīties atbilstoši attiecīgo iepirkumu rezultātā. * Projekta īstenošanas laikā netiks pārsniegts projektam
  piešķirtais Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna
  finansējums 5 760 000 euro apmērā. ** Norādītais izmaksu maksimālais apmērs iespējams tikai tad,
  ja citā projekta izmaksu pozīcijā būs izmaksu samazinājums un
  netiks pārsniegts paredzētais projekta kopējais finansējums. 5. DAGR attīstības projekta
  ieguldījums reformu un investīciju mērķu rādītāju sasniegšanā 5.1. Modernizēto pārvaldes procesu
  IKT risinājumi 
    
      | Skaits | IKT risinājuma nosaukums | Īss apraksts6 | Valsts mākonī (jā/nē)
 | IKT risinājumu attīstības
      saskaņošanas termiņš7(gads, ceturksnis) | Ieviešanas termiņš (gads,
      ceturksnis) | Risinājuma lietotāji
      (skaits) |  
      | 1 | 5.1.1. DAGR informācijas sistēma | DAGR uzdevums ir atslogot iestāžu (datu devēju)
        pamatdarbības IS no datu izplatīšanas funkcijas un
        nodrošināt citām iestādēm (datu saņēmējiem) piekļuvi šo
        datu devēju informācijai. DAGR ietver: a) DAGR datu devēja savienotāju; b) DAGR datu saņēmēja savienotāju; c) DAGR datu krātuvi; d) DAGR pašapkalpošanās portālu. Lai optimizētu datu izplatīšanas veiktspēju, DAGR
        nodrošinās pilnvērtīgu datu pieprasījumu apstrādi, līdz ar
        to katrai iestādei būs iespējams: 1) būtiski samazināt savu datu izplatīšanas risinājumu
        kapacitāti; 2) atteikties no savu datu izplatīšanas risinājumu
        izstrādes un uzturēšanas; 3) attīstīt jaunus datu pakalpojumus, kur izšķiroša ir
        ātra piekļuve liela apjoma datiem, lai iedzīvotājiem
        nodrošinātu efektīvākus valsts pārvaldes pakalpojumus. Centralizēta datu izplatīšana pēc būtības novērš
        fragmentētus datu avotus. Datu savietošanu var īstenot DAGR
        datu modeļa funkcionalitātes ietvaros | Jā | 03.08.2023. | 2026. g. 1. cet. | Vismaz 10 datu devēji un 20 datu
      saņēmēji |  5.2. Centralizētās funkcijas vai
  koplietošanas pakalpojumi 
    
      | Skaits | Pakalpojums (pakalpojumu
      grupa) | Koplietošanas pakalpojumu
      lietotāji (institūcijas) | Norāde uz MK lēmumu par
      attīstības plānu8 | Ieviešanas termiņš (gads,
      ceturksnis) |  
      | 1 | 5.2.1. Datu apmaiņas nodrošināšana | Fiziskas un juridiskas personas, kuras
      izmanto pakalpojumu | Tiek iesniegts kopā ar projekta pasi | 2026. gada 1. cet. Tiks pilnveidots visā projekta īstenošanas laikā |  5.3. Centralizēti pārvaldāmās
  nozares būtiskās datu kopas 
    
      | Skaits | Saturu
      raksturojošs nosaukums | Termiņš piekļuves
      nodrošināšanai (gads, ceturksnis)
 |  
      | Vismaz 8 | Labklājības ministrijas,
      Nacionālā veselības dienesta, Valsts ieņēmumu dienesta,
      Izglītības un zinātnes ministrijas, Ceļu satiksmes drošības
      direkcijas, Tiesu administrācijas, Valsts zemes dienesta
      Valsts adrešu reģistra administratīvo vienību datu un Jūras
      administrācijas jūras vienību apvienoto datu DAGR datu
      kopa | 2026. g. 1. cet. |  6. Projekta pārvaldības un
  īstenošanas kapacitāte9 
    
      | Projekta pārvaldības un īstenošanas kapacitāti veidos šādas
        organizatoriskās struktūras: 1. DAGR attīstības projekta uzraudzības padome -
        uzraudzības struktūra, kas izveidota uz DAGR attīstības
        projekta īstenošanas laiku, lai nodrošinātu DAGR attīstības
        projekta mērķa sasniegšanu. Uzraudzības padome ir atbildīga
        par DAGR attīstības projekta rezultātiem, tā uzrauga DAGR
        attīstības projekta aktivitāšu īstenošanu un rezultātu
        atbilstību galalietotāju un sadarbības partneru vajadzībām,
        kā arī apstiprina ārēju faktoru ietekmē radušos izmaiņu
        nepieciešamību projektā. Uzraudzības padomes sastāvā tiks
        iekļauti finansējuma saņēmēja vadības, DAGR attīstības
        projekta sadarbības partneru, nozares ministrijas,
        programmas padomes vadītāja (ja attiecināms) un IKT
        pārvaldības organizācijas pārstāvji. DAGR attīstības
        projekta uzraudzības padome tiks izveidota pēc DAGR
        attīstības projekta īstenošanas līguma noslēgšanas
        atbilstoši Ministru kabineta 2022. gada 14. jūlija
        noteikumu Nr. 435 "Eiropas Savienības Atveseļošanas un
        noturības mehānisma plāna 2. komponentes "Digitālā
        transformācija" 2.1. reformu un investīciju virziena
        "Valsts pārvaldes, tai skaitā pašvaldību, digitālā
        transformācija" īstenošanas noteikumi" 22.
        punktam. 2. DAGR attīstības projekta vadības grupa -
        vadības struktūra, kas izveidota uz DAGR attīstības
        projekta īstenošanas laiku, lai nodrošinātu noteiktu DAGR
        attīstības projekta aktivitāšu rezultātu sasniegšanu. Tā ir
        atbildīga par DAGR attīstības projekta darbību īstenošanu,
        dod uzdevumus DAGR attīstības projekta vadītājam un
        komandai, lemj par nepieciešamajām izmaiņām DAGR attīstības
        projektā, atbild par projekta rezultātu sasniegšanu DAGR
        attīstības projekta uzraudzības padomei, kā arī sniedz tai
        attiecīgus priekšlikumus. DAGR attīstības projekta vadības
        grupas sastāvā tiks iekļauta finansējuma saņēmēja vadība un
        atbildīgo struktūrvienību vadītāji, projekta vadītājs,
        sadarbības partneru pārstāvji, var tikt pieaicināti
        projekta komandas pārstāvji un DAGR attīstības projektā
        iesaistīto trešo pušu pārstāvji (piemēram, komersantu
        pārstāvji, eksperti u. c.). DAGR attīstības projektā var
        veidot vairākas DAGR attīstības projekta vadības grupas
        dalījumā pa loģiskiem projekta apgabaliem (piemēram, pa
        DAGR attīstības projekta darbībām vai izstrādājamiem
        risinājumiem). DAGR attīstības projekta vadības grupa tiek
        veidota ar VRAA direktora rīkojumu. 3. DAGR attīstības projekta vadītājs - vadības
        personāla pārstāvis, kas atbildīgs par DAGR attīstības
        projekta īstenošanu saskaņā ar DAGR attīstības projekta
        pieteikumu un DAGR attīstības projekta īstenošanu
        reglamentējošiem iekšējiem un ārējiem normatīvajiem aktiem.
        DAGR attīstības projekta vadītājs tiks izraudzīts no VRAA
        strādājošo projekta vadītāju vidus (viena amata vieta uz
        pilnu slodzi). DAGR attīstības projekta vadītāja darba
        uzdevumi un pienākumi tiks noteikti amata aprakstā. 4. DAGR attīstības projekta komanda - īstenošanas
        organizatoriskā struktūra DAGR attīstības projekta darbību
        īstenošanai un ieviešanai. DAGR attīstības projektā var
        veidot vairākas DAGR attīstības projekta komandas dalījumā
        pa loģiskiem projekta apgabaliem. DAGR attīstības projekta
        komandu veido: a. DAGR attīstības projekta darba grupa -
        VRAA un sadarbības partneru deleģētie pārstāvji, kas uz
        rīkojuma pamata iesaistīti projektā un ir atbildīgi par
        konkrētu darbu izpildi saskaņā ar vienošanos par projekta
        īstenošanu un projekta vadības grupas noteiktajiem
        uzdevumiem. DAGR attīstības projekta darba grupas sastāvā
        ir DAGR attīstības projekta īstenošanas personāls - viens
        VARAM un 4-5 VRAA darbinieki vai ierēdņi, no kuriem daļa
        tiks norīkota no esošo darbinieku vidus, bet daļa -
        nolīgstot jaunus darbiniekus uz projekta īstenošanas laiku.
        Projekta īstenošanas personāls tiks nodarbināts uz darba
        līguma, vienošanās un/vai rīkojuma pamata, un tā pienākumi
        tiks noteikti amata aprakstā. DAGR attīstības projekta
        darba grupu atkarībā no DAGR attīstības projekta specifikas
        vada DAGR attīstības projekta vadītājs vai norīkots
        atbildīgais speciālists. DAGR attīstības projektā var
        veidot vairākas DAGR attīstības projekta darba grupas
        dalījumā pa loģiskiem projekta apgabaliem (piemēram,
        projekta darbībām vai izstrādājamiem risinājumiem); b. ārējie izstrādātāji - ja nepieciešams,
        iesaistīti informācijas sistēmu un risinājumu izstrādes un
        ieviešanas, kā arī pilnveides pakalpojumu sniedzēji, kas
        DAGR attīstības projekta īstenošanā darbojas uz līguma
        pamata; c. pieaicinātie eksperti - iesaistīti atbilstoši
        nepieciešamībai, nosakot to pienākumus rīkojumā vai līgumā,
        ja tie ir trešās puses pārstāvji. Citas DAGR attīstības projekta īstenošanā un
        uzraudzībā iesaistītās puses: IKT pārvaldības organizācija - Eiropas Savienības
        Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 2. komponentes
        "Digitālā transformācija" 2.1. reformu un
        investīciju virziena "Valsts pārvaldes, tai skaitā
        pašvaldību, digitālā transformācija" īstenošanas
        uzraudzību nodrošinošā institūcija - VARAM, ar ko slēdzama
        vienošanās par DAGR attīstības projekta īstenošanu, kad
        finanšu saņēmējs ir tiešās pārvaldes iestāde, kas atbilst
        VRAA. Lai īstenotu DAGR attīstības projektu, būs nepieciešami
        šādi cilvēkresursi: 1) vecākais projekta vadītājs - 1 speciālists, 1 slodze
        (VRAA); 2) sistēmu un biznesa procesu analītiķis - 3
        speciālisti, visiem 1 slodze (VRAA); 3) vadošais informāciju sistēmu uzturētājs - 2
        speciālisti, visiem 1 slodze (VRAA); 4) sistēmu un biznesa procesu analītiķis - 1
        speciālists, 1 slodze (VARAM). 1.-3. punktā norādītie speciālisti pašlaik strādā VRAA.
        DAGR attīstības projekta īstenošanas laikā amata nosaukumi
        var mainīties. 4. punktā norādītais speciālists strādā
        sadarbības partnera institūcijā - VARAM. Ja nepieciešams, projekta īstenošanas gaitā var tik
        iesaistīti papildu cilvēkresursi, kas attiecīgi tiks
        finansēti no DAGR attīstības projekta līdzekļiem. DAGR attīstības projekts tiks īstenots no tam paredzētā
        budžeta, slēdzot ar speciālistiem terminētus līgumus uz
        DAGR attīstības projekta īstenošanas laiku. Pēc DAGR
        attīstības projekta beigām MK rīkojumā paredzētā DAGR
        attīstības projekta uzturēšanai jaunas amata vietas netiks
        veidotas |  7. Izmaksu/ieguvumu analīze, tai
  skaitā ietekme uz pārvaldes darbinieku skaitu 
    
      | DAGR attīstības projekta ieguvumi būs palielināts datu kopu
        skaits un palielināts DAGR datu izmantošanas gadījumu
        skaits, bet šo datu kopu izmantotāji ir iestādes, tāpēc
        sociālekonomiskais indikatīvais lietderīgums izriet no
        iestāžu atslogošanas un no nepieciešamības uzturēt un
        regulāri atjaunot infrastruktūru datu aprites
        nodrošināšanai kā datu devējiem un/vai ņēmējiem, tai skaitā
        no saskarņu veidošanas 
        
            |  |  |  |  
            | Sociālekonomiskais ieguvums | Ekvivalents naudas izteiksmē (euro) | Aprēķins |  
            | Izveidotas vai optimizētas datu devēju saskarnes,
            kas nodrošinātu datu nodošanu DAGR | 9 926
            400 | Pēc ekspertu viedokļa, tiek pieņemts, ka vienas
              saskarnes izstrādei iestāde investē vidēji 21 120
              euro. Pieņēmumi
              saskarnes izstrādes aprēķinam: 1) vienas izstrādes stundas izmaksas - 40
              euro 2) vienas saskarnes izstrādei nepieciešamas 528
              izstrādes stundas 40 x 528 = 21 120
              euro Iestāžu ietaupījums, ja netiks īstenotas saskarņu
              izstrādes: a) indikatīvi - 12 iestādēm izveidojot pa 1
              saskarnei gadā 21 120 euro x 12
              = 253 440 euro b) 10 gados, katrai iestādei izstrādājot pa vienai
              saskarnei 253 440 euro x
              10 = 2 534 440 euro 3) pēc DAGR attīstības projekta 10 gadu laikā tiek
              plānots pieslēgt vēl 35 iestādes 4) 35 iestādēm izveidojot pa 1 saskarnei gadā 21 120 euro x 35
              = 739 200 euro 5) 10 gados, katrai iestādei izstrādājot pa vienai
              saskarnei 739 200 euro x
              10 = 7 392 000 euro Kopā DAGR attīstības projekta laikā pieslēgtās
              iestādes + pēc projekta pabeigšanas pieslēgtās
              iestādes 2 534 440 euro +
              7 392 000 euro = 9 926 440
              euro |  
            | Administratīvā sloga samazinājums,
            pievienojoties DAGR videi | 2 001 360 | Aprēķini veikti, pieņemot, ka administratīvais slogs
              katrai iestādei tiks samazināts par vienu slodzi,
              kuru var novirzīt un izmantot citu funkciju
              veikšanai. Vidēji iestāde viena datu avota apkalpošanā
              izmanto trīs slodzes (t. i., datu atlasei, pārskatiem
              utt.), lai sniegtu informāciju citām iestādēm un
              organizācijām. Vidēji vienas iestādes slodze - 12 912 euro
              gadā Indikatīvi 12 iestādēs kopējā slodze - 154 944
              euro 154 944 x 10 = 1 549
              440 euro Nākamo 10 gadu laikā iestāžu skaits, kuras
              izmantos kopējos datu avotus, sasniegs 35
              iestādes 12 912 x 35 = 451 920
              euro Kopējais ietaupījums 1 549 440 + 451 920 =
              2 001 360 euro |  
            | DAGR vienotas infrastruktūras
            izveidošana | 2 400 000 | Aprēķini balstīti uz analoga risinājuma ieviešanu
              atsevišķi katram pakalpojuma sniedzējam - datu avotu
              izmantotājam. Lai ieviestu sistēmu publisko datu
              uzturēšanai un pakalpojumu sniegšanai, ir
              nepieciešama IT infrastruktūras iegāde un uzturēšana,
              tai skaitā serveru iegāde, uzturēšana un apkalpošana.
              Ņemts vērā, ka IT infrastruktūrā izmantotās
              tehnoloģijas tiek atjaunotas reizi piecos gados. Dati par atbilstošas IT infrastruktūras iegādi
              ņemti no www.eis.gov.lv pieejamās informācijas (CI115
              Servertehnika): 1) vienai iestādei - datu avotu izmantotājai -
              kopējās izmaksas sistēmu IT infrastruktūras iegādei
              un uzturēšanai piecos gados ir aptuveni 100 000
              euro; 2) izmaksas 10 gados IT infrastruktūras
              atjaunošanai 100 000 x 2 = 200 000
              euro Vienā gadā 200 000 euro/10
              gadi = 20 000 euro Iestāde gada laikā līdzīga risinājuma ieviešanai
              un uzturēšanai iztērē 20 000 euro. Indikatīvi plānots, ka infrastruktūrā pieslēgtos
              datu avotus izmantos 12 iestādes 12 iestādes x 200 000
              euro = 2 400 000 euro |  
            | Kopā | 14 327 760 |  |  |  8. Cita būtiska informācija 
    
      | DAGR attīstības projektā par sadarbības partneriem tiks
        iesaistīti VARAM, LM, NVD, VZD, IZM, TA, IeM IC un VID.
        Sadarbība ar projekta partneriem tiks precizēta DAGR
        attīstības projekta īstenošanas gaitā. Citi sadarbības partneri tiks iesaistīti DAGR attīstības
        projekta īstenošanas laikā, veidojot darba grupas ar katru
        partneri un izpētot partneru biznesa un tehniskās
        vajadzības. DAGR attīstības projekta ietvaros komercdarbības
        atbalsts netiks sniegts |  Lietotie saīsinājumi: IKT - informācijas un komunikācijas tehnoloģijas VARAM - Viedās administrācijas un reģionālās attīstības
  ministrija LM - Labklājības ministrija NVD - Nacionālais veselības dienests VID - Valsts ieņēmumu dienests IZM - Izglītības un zinātnes ministrija TA - Tiesu administrācija VZD - Valsts zemes dienests IeM IC - Iekšlietu ministrijas Informācijas centrs" 
 
    1 Obligāti jāiekļauj vismaz viens (vēlami vismaz
    divi) būtisks ieguvums, kas tiek sasniegts jau projekta
    īstenošanas laikā. Šajā sadaļā ir jānorāda būtiski ieguvumi
    nozarei, institūcijai, sabiedrībai, bet nav jānorāda iznākumi -
    ieguldījumi Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 2.1.
    mērķa rādītāju sasniegšanā, ko norāda 5. punktā. 2 Piemēram, ja ieguvums ir personāla
    administrēšanas funkcijas centralizācija, tad mērījums varētu
    būt, piemēram, tiešās pārvaldes darbinieku skaits, kas to
    izmanto, vērtība, piemēram, 10 000, un sasniegšanas laiks -
    2026. gads. 3 PVN netiek attiecināts projektu īstenotājiem,
    kas to var attiecināt patstāvīgi. Pārējie projektu īstenotāji
    var pieprasīt to attiecināt, norādot apmēru un saskaņojot to ar
    Finanšu ministriju. 4 Avansa maksājumi ir attiecināmi uz projektu
    īstenotājiem, kas nav valsts tiešās pārvaldes institūcijas.
    Jānorāda apmērs, kas nepārsniedz 30 % no attiecināmo izmaksu
    kopsummas, un jāsaskaņo ar Finanšu ministriju. 5 Apmērs, ko nedrīkst pārsniegt, nesaskaņojot
    grozījumus Ministru kabinetā. Ja ierobežojumi uz konkrēto
    pozīciju nav attiecināmi, tad norāda "n/a". 6 Informācija, kas norādīta Ministru kabineta
    2021. gada 31. augusta noteikumu Nr. 597 "Valsts
    informācijas sistēmu attīstības projektu uzraudzības
    kārtība" (t. s. IKT būvvaldes kārtība) 2. pielikuma
    "Valsts informācijas sistēmas attīstības aktivitātes
    apraksts" 6.1. apakšpunktā. 7 T. s. IKT būvvaldes kārtībā jau saņemtā VARAM
    saskaņojuma datums vai plānotais termiņš, kad tas tiks
    saņemts. 8 Ja koplietošanas pakalpojuma attīstības plāns
    tiek iesniegts vienlaikus ar Ministru kabineta rīkojumu par
    projekta atlases kārtu, par to pievieno norādi. 9 Kapitālsabiedrības un pašvaldības norāda arī
    finanšu kapacitāti atbilstoši finansēšanas
    nosacījumiem.    2. pielikumsMinistru kabineta
 2024. gada 17. decembra
 rīkojumam Nr. 1178
 "2. pielikumsMinistru kabineta
 2023. gada 27. jūnija
 rīkojumam Nr. 400
 Centralizētās funkcijas vai
  koplietošanas pakalpojumu attīstības plāns1. Centralizētā funkcija vai
  koplietošanas pakalpojums (turpmāk - pakalpojums) 
    
      | Datu apmaiņas nodrošināšanas pakalpojums - DAGR Datu apmaiņas uzdevums ir atslogot iestāžu (datu devēju)
        pamatdarbības informācijas sistēmas (turpmāk - IS) no datu
        izplatīšanas funkcijas un nodrošināt citām iestādēm (datu
        saņēmējiem) piekļuvi šo datu devēju informācijai
        pašapkalpošanās veidā. Lai sekmīgi darbotos datu apmaiņas
        process, ir jādarbojas šādām datu apmaiņas komponentēm: a) DAGR datu devēja savienotājs; b) DAGR datu saņēmēja savienotājs; c) DAGR datu krātuve; d) DAGR pašapkalpošanās portāls. Lai optimizētu datu izplatīšanas veiktspēju, tiks
        nodrošināta pilnvērtīga datu pieprasījumu apstrāde, līdz ar
        to katrai iestādei būs iespējams: 1) būtiski samazināt savu datu izplatīšanas risinājumu
        kapacitāti; 2) atteikties no savu datu izplatīšanas risinājumu
        izstrādes un uzturēšanas; 3) attīstīt jaunus datu pakalpojumus, kur izšķiroša ir
        ātra piekļuve liela apjoma datiem, lai iedzīvotājiem
        nodrošinātu efektīvākus valsts pārvaldes pakalpojumus, tai
        skaitā proaktīvus digitālos pakalpojumus. DAGR pašapkalpošanās portāla lietotājiem pēc
        pieslēgšanās portālam atbilstoši piešķirtajām tiesībām ir
        jānodrošina šādas iespējas: • lejupielādēt datu devēja savienotāja programmatūru,
        veicot atbilstošo nepieciešamo tehnisko parametru ievadi
        vai izvēli; • lejupielādēt datu saņēmēja savienotāja programmatūru,
        veicot atbilstošo nepieciešamo tehnisko parametru ievadi
        vai izvēli; • izveidot datu devēja savienotāju DAGR risinājuma
        izvietošanai paredzētajā mākoņskaitļotāju pakalpojumu
        sniedzēju nodrošinātajā infrastruktūrā; • izveidot datu saņēmēja savienotāju DAGR risinājuma
        izvietošanai paredzētajā mākoņskaitļotāju pakalpojumu
        sniedzēju nodrošinātajā infrastruktūrā; • reģistrēt lejupielādēto vai izveidoto datu devēja
        savienotāju DAGR; • reģistrēt lejupielādēto vai izveidoto datu saņēmēja
        savienotāju DAGR. Pēc datu savienotāja reģistrācijas tam automātiski
        jāizveido WEB lietotne ar datu savienotāja konfigurēšanas
        funkcionalitāti un infrastruktūrā piešķirto IP adresi.
        Instancei jābūt pieejamai no DAGR pašapkalpošanās
        vides. Tiks nodrošināta datu devēju un patērētāju lietotāju
        pārvaldības funkcionalitāte, kas pieejama DAGR
        administratoram un datu devēju un patērētāju lietotājiem ar
        atbilstošām tiesībām. Datu devēja un patērētāja lietotāju pārvaldības ietvaros
        jānodrošina iespēja ievadīt un apstrādāt vismaz šādus datus
        par katru lietotāja tiesību piešķiršanas ierakstu: • Lietotājs: o personas, kas tiek autentificētas portālā
        latvija.lv; o lietotāju atribūti, kas autentificējami ar DAGR
        pārvaldītu lietotāja kontu; • lietotāja loma; • tiesību tvērums; • pieslēgšanās IP adrese vai adrešu loks; • tiesību atļaujas termiņš; • lietotāja statuss. Tiks nodrošināta iespēja lietotājiem (datu devējiem un
        datu saņēmējiem) pašapkalpošanās veidā izgūt datu devēja un
        datu saņēmēja savienotāja darbības auditācijas žurnāla
        saturu (notikumu žurnāls), kurā pieejami dati par datu
        savienotāju darbību. Pieejamo auditācijas žurnāla datu
        apjomam jābūt atbilstošam lietotāja lomai |  2. Pakalpojuma sniedzējs 
    
      | Pakalpojuma sniedzējs ir Valsts reģionālās
      attīstības aģentūra (turpmāk - VRAA) |  3. Pakalpojuma rādītāji (vienošanās
  par pakalpojuma līmeni (SLA)) 
    
      | IS pakalpojums tiek nodrošināts katru dienu, 24 h
        diennaktī. Pakalpojuma pieejamības rādītājs: - darba dienās darba laikā no plkst. 8.30 līdz 17.00 -
        99,0 % mēnesī no paredzētā pakalpojuma sniegšanas
        laika; - visā pārējā laikā - 97,0 % mēnesī no paredzētā
        pakalpojuma sniegšanas laika. Reakcijas laiki: - pieteikuma apstrāde lietvedībā pēc sākotnējās
        saņemšanas iestādē un pirms nodošanas ekspertam - 3 darba
        dienas; - pieteikuma apstrādes uzsākšana pie eksperta pēc tā
        saņemšanas lietvedībā - 1 darba diena; - atbalsta sistēmas uzdevuma izpildes uzsākšana atbalsta
        sistēmā no pieteikuma saņemšanas brīža darba laikā - 4
        h - atbalsta sistēmas uzdevuma izpilde atbalsta sistēmā
        (ja nav atliktais izpildes datums) - 14 darba dienas; - atbildes sniegšana e-pasta konsultācijā - 48 h |  4. Pakalpojuma saņēmēju loks 
    
      | Eiropas Reģionālās attīstības fonda projekta Nr.
        2.2.1.1/21/I/001 "Datu izplatīšanas un pārvaldības
        platforma (DAGR)" ietvaros ir plānots DAGR pieslēgt 8
        informācijas resursus un 20 DAGR izmantotājus (datu
        saņēmējus). Projekta "Vienotā datu koplietošanas platforma
        publiskā sektora un tautsaimniecības datu koplietošanai
        nacionāli un Eiropas datu telpas ietvaros, t. sk. ieviešot
        risinājumus datu depersonalizācijai, kā arī personas
        pārvaldītai un kontrolētai datu koplietošanai"
        (2.1.3.1.i. investīcija) (turpmāk - DAGR attīstības
        projekts) ietvaros indikatīvi tiek plānots pieslēgt DAGR ne
        mazāk kā 10 datu devējus un ne mazāk kā 10 datu saņēmējus.
        Katram datu devējam un datu saņēmējam var būt neierobežots
        datu kopu skaits. Datu saņemšanai no DAGR varēs pieteikties jebkura valsts
        iestāde un juridiskā persona |  5. Pakalpojuma sniegšanu
  nodrošinošais IKT risinājums 
    
      | Pakalpojuma sniegšanu nodrošinās IKT
      risinājums - DAGR informācijas sistēma |  6. Pakalpojuma sniegšanas un
  saņemšanas tiesiskais regulējums un pakalpojuma ieviešanas
  stratēģija 
    
      | DAGR darbību regulē Ministru kabineta 2023. gada 31.
        oktobra noteikumi Nr. 624 "Datu izplatīšanas un
        pārvaldības platformas noteikumi". Lai veicinātu pakalpojuma izmantošanu, VRAA kā
        pakalpojuma sniedzējs un DAGR pārzinis plāno organizēt
        informatīvus seminārus, prezentācijas un diskusijas, veikt
        apmācību pasākumus, iespēju robežās piesaistīt masu
        informācijas līdzekļus un izmantot sociālo tīklu
        platformas. Plānots regulāri veikt monitoringu par
        pakalpojuma izmantošanas veicināšanas pasākumu
        efektivitāti |  7. Pakalpojuma finansēšanas
  pieeja1 
    
      | Pakalpojuma sniegšana tiks finansēta no pakalpojuma
        sniedzēja valsts budžeta programmas, paredzot atbilstošus
        resursus attiecīgās pārvaldes funkcijas vai koplietošanas
        pakalpojuma uzturēšanai. Pakalpojuma sniegšanas finansēšanā
        nav plānots iesaistīt pakalpojumu saņēmējus, pārdalot daļu
        no pakalpojuma sniegšanai nepieciešamā finansējuma. Pakalpojuma sniegšanas finansēšana notiks, apvienojot
        DAGR izstrādes un DAGR pilnveides finansējumu pēc projektu
        uzturēšanas. 1. Viens finansēšanas avots būs ERAF līdzfinansētā
        projekta Nr. 2.2.1.1/21/I/001 "Datu izplatīšanas un
        pārvaldības platforma (DAGR)" piešķirtais uzturēšanas
        finansējums. Šā projekta ietvaros tiek izstrādāta
        pakalpojuma minimālā funkcionalitāte. Projektam
        noslēdzoties, 2023. gadā tiks pieprasīti uzturēšanas
        līdzekļi normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā.
        Nepieciešamais finansējums ir norādīts 8. punktā. 2. Otrs finansēšanas avots būs DAGR attīstības projekta
        uzturēšanas finansējums, lai nodrošinātu DAGR attīstības
        projekta ietvaros izstrādāto un pilnveidoto risinājumu
        fizisko un loģisko aizsardzību, sistēmas darbības
        monitoringu, veiktspēju, pieejamību (vismaz 98 %) un
        integritāti definētajos rādītājos, tai skaitā lai laikus
        novērstu atklātās kļūdas (tostarp drošības ievainojamību)
        sistēmā, kas var izraisīt darbības, datu integritātes un
        drošības problēmas vai datu noplūdi, un veiktu izmaiņas un
        pilnveidojumus, kas saistīti ar lietojamības uzlabošanu,
        lai nodrošinātu lietotājiem ērtu risinājuma izmantošanu,
        vai gadījumos, kad tiek veikti grozījumi normatīvajos
        aktos. DAGR attīstības projekta ietvarā izstrādāto
        risinājumu specializētās programmatūras uzturēšanas
        izdevumi pēc projekta pabeigšanas tiks pieprasīti no valsts
        budžeta līdzekļiem normatīvajos aktos noteiktajā
        kārtībā. Sistēmas uzturēšana pēc tās nodošanas ekspluatācijā (pēc
        DAGR attīstības projekta pabeigšanas) ir saistīta ar šādām
        izdevumu pozīcijām: 1) sistēmā izmantojamā programmatūra, kas ir pieejama
        IKT tirgū kā standartizēts produkts (standartizētā
        programmatūra); 2) sistēmā izmantojamā programmatūra, kas tika
        izstrādāta pēc pasūtījuma atbilstoši sistēmas pārziņa
        specializētajām prasībām (specializētā programmatūra); 3) sistēmas centrālā IKT infrastruktūra, kas nodrošina
        sistēmas darbināšanu un sistēmas informācijas un tehnisko
        resursu pārvaldīšanu; 4) sistēmas perifērā IKT infrastruktūra, kas nodrošina
        sistēmas mijiedarbību ar sistēmas lietotājiem; 5) sistēmas auditi, kuros tiek pārbaudīta un novērtēta
        sistēmas darbība (tai skaitā sistēmas drošība,
        funkcionalitāte, lietojamība un veiktspēja) pēc sistēmas
        nodošanas ekspluatācijā (pēc sistēmas projekta
        pabeigšanas), sniedzot atzinumu un ieteikumus par sistēmas
        darbības nepārtrauktības nodrošināšanu, trūkumu novēršanu
        vai kvalitātes uzlabošanu; 6) sistēmas personāls, kas pēc sistēmas nodošanas
        ekspluatācijā (pēc sistēmas projekta pabeigšanas) sniedz
        tehnisko un administratīvo atbalstu sistēmas darbības
        nodrošināšanai, kā arī atbalstu sistēmas lietotājiem; 7) citi sistēmas uzturēšanas izdevumi, kas saistīti ar
        katras konkrētās sistēmas darbības specifiku. Plānojot sistēmas uzturēšanas izdevumus minētajās
        izdevumu pozīcijās atbilstoši sistēmu uzturēšanas
        principiem, ir iespējams novērtēt attiecīgo izdevumu
        optimālo apjomu. Tādējādi pakalpojuma nodrošināšanai tiks izmatota valsts
        budžeta izdevumu programma attiecīgi par katru projekta
        (ERAF un ANM) izstrādes daļu. Ņemot vērā minēto, kā arī sistēmu uzturēšanas principus,
        VARAM uzskata par lietderīgu paredzēt līdz 15 % no
        faktiskajām sistēmas specializētās programmatūras izstrādes
        izmaksām. Finansējums DAGR attīstības projekta ietvarā
        izstrādāto risinājumu uzturēšanai tiks pieprasīts
        normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā pēc projekta beigām
        un kopā nepārsniedz 836 352 euro gadā. Detalizēts uzturēšanas izmaksu aprēķins tiks sniegts,
        kad uzturēšanai paredzētais finansējums tiks pieprasīts
        normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā |  8. Pakalpojuma sniegšanas uzsākšanai
  vai izvēršanai nepieciešamā papildu valsts budžeta finansējuma
  apmērs un pamatojums, ņemot vērā arī ieguvumus un
  izmaksas2 
    
      | Pakalpojuma sniegšanas nodrošināšanai pēc DAGR attīstības
        projekta beigām, ņemot vērā 7. punktā aprakstīto
        finansēšanas pieeju, ir nepieciešams papildu valsts budžeta
        finansējums risinājuma uzturēšanai, darbināšanai un
        cilvēkresursiem. Budžeta finansējums tiks pieprasīts
        normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā šādā apjomā: 1) ERAF līdzfinansētā projekta Nr. 2.2.1.1/21/I/001
        "Datu izplatīšanas un pārvaldības platforma
        (DAGR)" ietvaros, projektam noslēdzoties, 2023. gadā
        tiks pieprasīti uzturēšanas līdzekļi normatīvajos aktos
        noteiktajā kārtībā: 2024. gadā - 295 000 euro, 2025.
        gadā - 275 000 euro, 2026. gadā - 295 000
        euro un turpmāk 275 000 euro ik gadu.
        Finansējums pa gadiem atšķiras, jo katru otro gadu plānoti
        20 000 euro drošības auditam. DAGR attīstības projekta īstenošanai nepieciešamie
        valsts budžeta līdzekļi normatīvajos aktos noteiktajā
        kārtībā tiks pieprasīti no 74. resora "Gadskārtējā
        valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais
        finansējums" 80.00.00 programmas "Nesadalītais
        finansējums Eiropas Savienības politiku instrumentu un
        pārējās ārvalstu finanšu palīdzības līdzfinansēto projektu
        un pasākumu īstenošanai". 2) Ņemot vērā DAGR attīstības projekta pases 3.3.
        apakšpunktā norādītos plānotos ieguvumus un pases 7. punktā
        norādītos plānotos ietaupījumus, kā arī ievērojot sistēmu
        uzturēšanas principus, VRAA uzskata par lietderīgu paredzēt
        līdz 15 % no faktiskajām sistēmas specializētās
        programmatūras izstrādes/pilnveides izmaksām. Finansējums
        DAGR attīstības projekta ietvarā izstrādāto risinājumu
        uzturēšanai tiks pieprasīts normatīvajos aktos noteiktajā
        kārtībā pēc projekta beigām un kopā nepārsniedz 836 352
        euro (tai skaitā PVN) gadā. Šī uzturēšanai paredzētā
        summa neietver 275 000 euro, kas noteikta
        uzturēšanai SAM 2.2.1. DAGR 2027 |  Lietotie saīsinājumi: SLA - pakalpojuma līmeņa vienošanās (angl. - Service Level
  Agreement) IKT - informācijas un komunikācijas tehnoloģijas" 
 
    1 Saskaņā ar informatīvo ziņojumu "Par
    valsts pārvaldes informācijas un komunikācijas tehnoloģiju
    koplietošanas pakalpojumu attīstības plānošanu un
    finansēšanu" (pieņemts zināšanai Ministru kabineta 2022.
    gada 7. jūnija sēdē (prot. Nr. 30 29. §)) definētajām
    centralizēto funkciju un IKT koplietošanas pakalpojumu
    finansēšanas pieejām. 2 Aizpilda, ja 7. punktā norādītā izvēlētā
    finansēšanas pieeja paredz, ka pakalpojuma uzturēšanu
    pakalpojuma sniedzējs nevar nodrošināt atbilstoši esošajiem
    budžeta līdzekļiem un ir nepieciešama finansējuma pārdale no
    pakalpojuma izmantotājiem (citām valsts budžeta iestādēm) vai
    ir nepieciešams papildu valsts budžeta finansējums, kas tiks
    pieprasīts normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā. |  | 
					Saistītie dokumenti 
						
							
          
          
          
          Grozītais
          
          
          
          Protokols
          
              
              
              Anotācija / tiesību akta projekts
            
								
								
								Politikas plānošanas dokumenti
							
								
								
								Citi saistītie dokumenti
							 |