| 
				
  Ministru kabineta rīkojums Nr. 1179 Rīgā 2024. gada 17. decembrī (prot. Nr. 53
  133. §) Grozījumi Ministru kabineta 2023.
  gada 6. aprīļa rīkojumā Nr. 197 "Par 2.1.3.1.i. investīcijas
  projekta "Klīnisko universitāšu slimnīcu onkoloģijas pacienta
  datu apmaiņas platformas izveide" pases apstiprināšanu"Izdarīt Ministru kabineta 2023. gada 6. aprīļa rīkojumā Nr.
  197 "Par 2.1.3.1.i. investīcijas projekta "Klīnisko universitāšu
  slimnīcu onkoloģijas pacienta datu apmaiņas platformas izveide"
  pases apstiprināšanu" (Latvijas Vēstnesis, 2023, 71. nr.) šādus
  grozījumus: 1. Izteikt 1. punktu šādā redakcijā:
 "1. Apstiprināt Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības
  mehānisma plāna 2.1.3.1.i. investīcijas projekta "Klīnisko
  universitāšu slimnīcu onkoloģijas pacienta datu apmaiņas
  platformas izveide" (turpmāk - projekts) pasi (pielikums) un
  noteikt, ka par plānoto rezultātu (tai skaitā finanšu, rezultāta
  un iznākuma rādītāju) sasniegšanu atbilstoši Ministru kabineta
  2022. gada 14. jūlija noteikumu Nr. 435 "Eiropas Savienības
  Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 2. komponentes
  "Digitālā transformācija" 2.1. reformu un investīciju virziena
  "Valsts pārvaldes, tai skaitā pašvaldību, digitālā
  transformācija" īstenošanas noteikumi" (turpmāk - Ministru
  kabineta noteikumi Nr. 435) 28. punktam ir atbildīgs finansējuma
  saņēmējs, kā arī apstiprināt projekta izmaksas ne vairāk kā 4 491
  068 euro apmērā, tai skaitā Eiropas Savienības
  Atveseļošanas un noturības mehānisma finansējumu 3 850 000
  euro apmērā un valsts budžeta finansējumu pievienotās
  vērtības nodokļa izmaksu segšanai ne vairāk kā 641 068
  euro apmērā."
 2. Izteikt pielikumu jaunā redakcijā
  (pielikums). Ministru prezidentes pienākumu
  izpildītāja ‒tieslietu ministre I. Lībiņa-Egnere
 Veselības ministrs H. Abu Meri   PielikumsMinistru kabineta
 2024. gada 17. decembra
 rīkojumam Nr. 1179
 "PielikumsMinistru kabineta
 2023. gada 6. aprīļa
 rīkojumam Nr. 197
 Projekta pase
  2.1.3.1.i. investīcijas projekta "Klīnisko universitāšu
  slimnīcu onkoloģijas pacienta datu apmaiņas platformas
  izveide" pase 1. Finansējuma saņēmējs, kas
  īsteno projektu 
    
      | 1.1. Finansējuma saņēmējs,
      kas īsteno projektu (institūcija) | SIA "Rīgas Austrumu
      klīniskā universitātes slimnīca" |  
      | 1.2. Projekta īstenošanas
      partneri | VSIA "Paula Stradiņa klīniskā universitātes
        slimnīca" (PSKUS), SIA "Bērnu klīniskā universitātes slimnīca"
        (BKUS), Nacionālais veselības dienests (NVD), Valsts digitālās attīstības aģentūra |  2. Saistīto projektu
  programma 
    
      | 2.1. Programmas
      nosaukums | Datu pārvaldības attīstības
      programma |  
      | 2.2. Saistība ar citiem
      projektiem | VARAM projekts "Datu izplatīšanas un pārvaldības
        platforma (DAGR)". Apliecinām dubultā finansējuma riska neesību attiecībā
        uz norādīto projektu, kā arī apliecinām, ka projekta
        īstenošanas laikā dubultā finansējuma risks ar saistītām
        aktivitātēm tiks stingri uzraudzīts |  3. Projekta mērķis un galvenie
  ieguvumi 
    
      | 3.1. Projekta mērķis un
      galvenais saturs | Mērķis: 1. Izveidot platformu optimāli koordinētai
        onkoloģijas pacientu datu apmaiņai klīnisko universitāšu
        slimnīcu (KUS) ietvaros. 2. Panākt digitalizētu onkoloģijas pacientu
        ārstniecības un aprūpes datu apmaiņu starp KUS. Projekta mērķis tiek uzskatīts par sasniegtu, ja
        īstenotas projektā paredzētās aktivitātes. Galvenais
        saturs: Covid-19 pandēmija palīdzēja izgaismot
        dažādu sadarbības modeļu nepieciešamību, lai varētu
        nodrošināt pakalpojumu nepārtrauktību un efektīvu
        īstenošanu. Procesu vienota transformācija atbilstoši
        digitālās vides prasībām un iespējām ir efektīvākais veids,
        kā nodrošināt proaktīvu sadarbību starp slimnīcu
        ārstniecības speciālistiem. Ir panākta vienošanās starp
        RAKUS, PSKUS un BKUS, ka onkoloģijas pacientu datu apmaiņas
        process ir jātransformē, to unificējot un pielāgojot
        digitālajai videi. Digitālās veselības platformas (DIGIVES)
        funkcionalitātes attīstībā iekļauta gan strukturēta
        pacienta izrakstu, gan laboratorijas izmeklējumu datu
        uzkrāšana no ārstniecības iestādēm, taču vērtību
        ārstniecībai nodrošina arī vēsturisko datu pieejamība laika
        periodā pirms DIGIVES atbilstošas funkcionalitātes
        izstrādes. KUS ir nepieciešamas atbilstošas biznesa IS
        iespējas, kas tiks veidotas kopīgā onkoloģijas pacientu
        datu apmaiņas platformā un atsevišķo slimnīcu dažādus
        biznesa procesus atbalstošo sistēmu pielāgošanā datu
        apmaiņas vajadzībām. Projekta ietvaros tiks izstrādāti
        pielāgojumi esošajām slimnīcu sistēmām un/vai tiks
        izstrādātas jaunas sistēmas. Projekta ietvaros veiktās
        izstrādes un pielāgojumi pēc to pabeigšanas būs slimnīcu
        īpašumā, un tiks nodrošināta to darbība vismaz
        60 mēnešus pēc projekta beigām. Datu izplatīšanu ir
        plānots veidot, izmantojot Datu agregācijas un izplatīšanas
        platformu (DAGR)1 un DIGIVES citu datu
        izmantotāju datu apgādei, tādējādi iekļaujoties valsts
        veidotajā IKT koplietošanas un izplatīšanas
        arhitektūrā. Vienlaikus ar IKT risinājumu izveidi KUS tiks
        pārskatītas ārstniecības un aprūpes procedūras, lai
        panāktu, ka onkoloģijas pacientu ārstniecības un aprūpes
        datu apmaiņa starp KUS ir digitalizēta. Pacientu ieguvums būs digitalizēti onkoloģijas pacientu
        ārstniecības un aprūpes dati, tai skaitā elektroniski
        pieejami gan aktuālie, gan vēsturiskie izmeklējumi, datu
        aprite digitālā veidā starp KUS, kā arī to pieejamība
        pārējām ārstniecības iestādēm un dienestiem, KUS nodrošinot
        datu padošanu uz valsts veselības sistēmu, ko nodrošinās
        NVD. Lai nodrošinātu vienotu datu izplatīšanas standartu un
        iekļautos NVD noteiktajos datu apmaiņas
        principos2, projekta ietvaros tiks pilnveidoti
        vairāki KUS IKT risinājumi. Atsevišķiem risinājumiem
        uzlabojumi tiks veikti centralizēti |  
      | 3.2. Projekta pamatojums
      (aktualitāte/nepieciešamība/ risināmā problēma)
 | Projektā tiks risināta problēma, ka KUS savstarpēji nav
        pieejami gan operatīvie, gan vēsturiskie ārstniecības un
        aprūpes dati (tai skaitā klīniskie un izmeklējumu dati) par
        onkoloģijas pacientiem. Pilngadību sasniegušajiem pacientiem onkoloģijas
        pacientu aprūpes process pamatā tiek nodrošināts RAKUS, bet
        BKUS nodrošina minēto procesu to pacientu grupai, kuri vēl
        nav sasnieguši pilngadību. Daļa pacientu pēc pilngadības
        sasniegšanas turpina savu ārstēšanās procesu RAKUS vai
        PSKUS. Onkoloģijas pacientu ārstniecības process sastāv no
        vairākām daļām, un tā ietvaros pacientam tiek nodrošināti
        dažādi diagnostikas un ārstniecības pakalpojumi, kuru
        pieejamību kopumā valstī plāno NVD, bet nodrošina dažādi
        pakalpojumu sniedzēji (tai skaitā dažādas KUS, arī bērniem
        līdz 18 gadiem). Onkoloģijas pacienta ārstniecībai jābūt nodrošinātai
        iekļaujošā veidā, lai nepasliktinātu pacienta stāvokli un
        pacientam būtu iespēja laikus saņemt nepieciešamos
        pakalpojumus. Šobrīd ārstniecības un aprūpes pakalpojumu rezultāti KUS
        tiek uzkrāti gan elektroniskā veidā, gan papīra formā pie
        katra pakalpojumu sniedzēja individuāli veidotā pieejā,
        līdz ar to uzraugošajiem ārstiem ir ļoti sarežģīti
        pārvaldīt pacienta ārstēšanas procesu KUS un ārstniecības
        procesa nodrošinātājiem ir laikietilpīgi iegūt datus, kas
        raksturo pacienta stāvokli un ārstniecības gaitu konkrētajā
        laika sprīdī. Kopējo šobrīd manuāli vai daļēji digitāli apstrādājamo
        datu apjomu onkoloģijas jomā raksturo šādi skaitļi: - kopējais ambulatoro onkoloģijas pacientu ārstniecības
        epizožu skaits RAKUS - 201 500, BKUS - 3000; - kopējais onkoloģijas pacientu stacionāro ārstniecības
        epizožu skaits RAKUS - 32 500, BKUS - 900, PSKUS -
        2200. Lai šo procesu uzlabotu, NVD turpina Onkoloģijas
        reģistra IS izstrādi, kas nodrošinās koplietošanas
        klasifikatoru uzturēšanu (ICD-10, ICD-O-3.2, TNM
        u. c.), ārstniecības sniegto pakalpojumu pamatdatus,
        pamatdatus par pacientu, kā arī turpina DIGIVES
        funkcionalitātes attīstīšanu. Šā projekta ietvaros tiks izveidots vienots modelis datu
        apmaiņai par onkoloģijas pacienta ārstēšanas procesu KUS
        tādā apjomā, lai onkoloģijas ārstniecības profesionāļi
        varētu saņemt pilnu notikumu detalizāciju, tai skaitā savu
        pakalpojumu rezultātus. Datu apmaiņas pamatā tiks
        izmantotas DAGR un DIGIVES iespējas, kas nodrošinās
        ārstniecības iestāžu un koplietojamo datu aktuālo izmaiņu
        pieejamību platformā. Onkoloģijas pacientu datu apmaiņas platformas vadošās
        slimnīcas ir RAKUS, PSKUS un BKUS, un šo slimnīcu biznesa
        sistēmas ir tās, kas nodrošinās platformas apgādi ar
        faktiskajiem datiem. Šī vajadzība arī tiks īstenota
        projekta gaitā, veicot atbilstošu pielāgojumu esošajām KUS
        IS. Atbilstoši Ministru kabineta 2022. gada 14. jūlija
        noteikumu Nr. 435 "Eiropas Savienības Atveseļošanas un
        noturības mehānisma plāna 2. komponentes "Digitālā
        transformācija" 2.1. reformu un investīciju
        virziena "Valsts pārvaldes, tai skaitā pašvaldību,
        digitālā transformācija" īstenošanas noteikumi"
        4. pielikumam projekts tiks īstenots
        2.1.3.1. nolūka "Ārstniecības iestāžu procesu
        digitālā transformācija un ārstniecības procesā radīto datu
        pārvaldība" ietvaros |  
      | 3.3. Projekta
      ieguvumi3 | Ieguvuma mērīšanas vai
      verificēšanas metode un mērāmais rādītājs4 | Vērtība | Sasniegšanas laiks
      (gads) |  
      | 3.3.1. Ieguvums slimnīcām -
      datu apmaiņas ātrums, kvalitāte | Speciālisti, kas strādā vienotā
      informācijas telpā (pašlaik - 0) | 360 | 2026. g. |  
      | 3.3.2. Ieguvums slimnīcām -
      efektīvāka datu apmaiņa, pieejamība | Iestādes, kas koplieto vienoto
      informācijas telpu | 3 | 2026. g. |  
      | 3.3.3. Ieguvums pacientiem
      - pacientu datu pieejamība pēc katras ambulatorās
      ārstniecības un aprūpes epizodes, datu pieejamība
      ārstniecības un aprūpes procesa nepārtrauktībai un
      kvalitatīvu ārstniecības un aprūpes lēmumu pieņemšanai.
      Tehniskā gatavība nodot datus uz pacientiem pieejamām
      platformām | Kopējais ambulatoro onkoloģijas
      pacientu ārstniecības epizožu skaits gadā | 143 000 | 2026. g. |  
      | 3.3.4. Ieguvums pacientiem
      - datu pieejamība pēc katras stacionārās ārstniecības un
      aprūpes epizodes, datu pieejamība ārstniecības un aprūpes
      procesa nepārtrauktībai un kvalitatīvu ārstniecības un
      aprūpes lēmumu pieņemšanai. Tehniskā gatavība nodot datus uz
      pacientiem pieejamām platformām | Kopējais onkoloģijas pacientu
      stacionāro ārstniecības epizožu skaits gadā | 19 000 | 2026. g. |  4. Nepieciešamā finansējuma
  apjoms un tā sadalījums pa projekta darbībām iznākumu
  sasniegšanai un būtisko izmaksu veidiem 
    
      | 4.1. Atveseļošanas fonda
      plāna finansējums (kopā) | 4.2. Plānotais
      pievienotās vērtības nodokļa (PVN) apmērs (kopā), ja tiks
      pieprasīta tā segšana5, un avansa apmērs, ja
      plānots to pieprasīt6 |  
      | 3 850 000,00 euro (bez PVN) | 641 068,00 euro | N/A |  
  
      |  |  |  |  |  
      | Projekta ietvaros veicamo
      darbību un būtisko izmaksu veidu raksturojošs apzīmējums | Izmaksu apmērs
      (indikatīvi) | Maksimālais
      apmērs7 | Darbības iznākums |  
      | 4.3. Projekta vadības un
      īstenošanas personāla izmaksas | 797 294,00 euro | 797 294,00 euro | Nodrošināts projekta vadības un
      īstenošanas personāls. Piesaistītais personāls veiks IKT
      risinājumu izstrādi un pilnveidošanu, pakalpojumu attīstīšanu
      un uzlabošanu, tostarp jaunu funkcionalitāšu izstrādi un
      esošo procesu optimizēšanu. Iekšējie programmētāji, strādājot
      ciešā saiknē ar slimnīcas personālu, ir labāk informēti par
      konkrētām vajadzībām un procesu sarežģītību, tādējādi ļaujot
      precīzāk un efektīvāk izveidot sistēmas funkcionalitāti, kas
      precīzi atbilst lietotāju prasībām. Vienlaikus slimnīcas
      apliecina, ka ir ieviesta procedūra izstrādes nodevumu
      pieņemšanas procesam |  
      | 4.4. Koplietošanas platformas un
      RAKUS, PSKUS, BSKUS IS pilnveidojumu projektēšana, izstrāde,
      testēšana, ieviešana, apmācība un izmitināšana | 3 052 706,00 euro | 3 052 706,00 euro | Izstrādāta onkoloģijas pacientu
      datu koplietošanas platforma, izstrādāti pielāgojumi vai
      jauni risinājumi KUS onkoloģijas pacientu informācijas
      apkopošanai un apmaiņai ar koplietošanas platformu |  5. Projekta ieguldījums reformu
  un investīciju mērķu rādītāju sasniegšanā 5.1. Modernizēto pārvaldes
  procesu IKT risinājumi 
    
      | Skaits | IKT risinājuma nosaukums | Īss apraksts8 | Valsts mākonī (jā/nē)
 | Termiņš IKT risinājumu
      attīstības saskaņošanai9 (gads,
      ceturksnis)
 | Termiņš ieviešanai produkcijā
      (gads, ceturksnis) | Risinājuma lietotāji (skaits)
 |  
      | 1 | KUS onkoloģijas pacienta datu
      apmaiņas platforma | Risinājuma izstrādes gaitā tiks radīta onkoloģijas pacientu
        datu koplietošanas platforma. Izstrādājamā platforma nodrošinās optimāli koordinētu
        digitālu onkoloģijas pacientu datu apmaiņu KUS ietvaros | Jā | 2023. g. II cet. | 2026. g. I cet. | 360 |  
      | 2 | RAKUS IS pielāgojumi un/vai
      jaunu IS izstrāde | Tiks pielāgotas RAKUS esošās un/vai izstrādātas jaunas IS,
        lai nodrošinātu: - onkoloģijas pacientu datu radīšanu un uzkrāšanu
        atbilstoši savstarpēji saskaņotam datu modelim; - onkoloģijas pacientu datu nodošanu uz KUS onkoloģijas
        pacientu platformu; - platformā uzkrāto datu attēlošanu RAKUS
        lietotājiem | Nē | 2023. g. II cet. | 2026. g. I cet. | 160 |  
      | 3 | PSKUS IS pielāgojumi un/vai
      jaunu IS izstrāde | Tiks pielāgotas PSKUS esošās un/vai izstrādātas jaunas IS,
        lai nodrošinātu: - onkoloģijas pacientu datu radīšanu un uzkrāšanu
        atbilstoši savstarpēji saskaņotam datu modelim; - onkoloģijas pacientu datu nodošanu uz KUS onkoloģijas
        pacientu platformu; - platformā uzkrāto datu attēlošanu PSKUS
        lietotājiem | Nē | 2023. g. II cet. | 2026. g. I cet. | 100 |  
      | 4 | BKUS IS pielāgojumi un/vai jaunu
      IS izstrāde | Tiks pielāgotas BKUS esošās un/vai izstrādātas jaunas IS,
        lai nodrošinātu: - onkoloģijas pacientu datu radīšanu un uzkrāšanu
        atbilstoši savstarpēji saskaņotam datu modelim; - onkoloģijas pacientu datu nodošanu uz KUS onkoloģijas
        pacientu platformu; - platformā uzkrāto datu attēlošanu BKUS lietotājiem | Nē | 2023. g. II cet. | 2026. g. I cet. | 100 |  5.2. Centralizētās funkcijas
  vai koplietošanas pakalpojumi 
    
      | Skaits | Pakalpojums (pakalpojumu
      grupa) | Koplietošanas pakalpojumu
      lietotāji (institūcijas) | Norāde uz Ministru kabineta
      lēmumu par attīstības plānu10 | Termiņš ieviešanai (gads,
      ceturksnis) |  
      |  | N/A | N/A | N/A | N/A |  5.3. Centralizēti pārvaldāmās
  nozares būtiskās datu kopas 
    
      | Skaits | Saturu raksturojošs
      nosaukums | Termiņš piekļuves
      nodrošināšanai (gads, ceturksnis) |  
      | 1 | 5.3.1. Onkoloģijas pacientu
      ārstniecības un aprūpes procesa nodrošināšanai nepieciešamie
      dati - diagnozes, nozīmētās un veiktās terapijas,
      izmeklējumi, statistiskie dati un citi dati, kas saistīti ar
      onkoloģijas pacienta ārstniecības un aprūpes procesu | 2026. g. I cet. |  6. Projekta pārvaldības un īstenošanas
  kapacitāte11 
    
      | Projekta ietvaros partneri nodrošina iekļaujošu projekta
        pārvaldības modeli, kas nodrošina integrētu projekta
        koordinēšanu starp KUS un vienotās platformas izstrādes
        aktivitātēm. Atveseļošanas un noturības mehānisma
        plāna īstenošana un uzraudzība tiks īstenota saskaņā ar
        Ministru kabineta 2022. gada 14. jūlija noteikumiem
        Nr. 435 "Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības
        mehānisma plāna 2. komponentes "Digitālā
        transformācija" 2.1. reformu un investīciju virziena
        "Valsts pārvaldes, tai skaitā pašvaldību, digitālā
        transformācija" īstenošanas noteikumi". Projekta vadošais partneris (RAKUS) nodrošinās projekta
        vadītāju un PSKUS un BKUS -aktivitāšu koordinatorus. Atbilstoši projekta struktūrai vadošais partneris
        (RAKUS) nodrošinās projekta partneru vadības integrēšanu
        projekta kopējā struktūrā. Katrs partneris atsevišķi
        nodrošinās projekta aktivitāšu koordinēšanu, piesaistot
        projekta koordinatorus. Lai īstenotu aktivitātes, projektam tiks piesaistīti
        eksperti, kas nodrošinās arhitektūras, tehniskās
        dokumentācijas un programmatūras izstrādi, tādējādi
        nodrošinot projekta aktivitāšu faktisko īstenošanu.
        Aktivitātes tiks īstenotas, organizējot darba grupas.
        Ekspertu pieejamība tiks nodrošināta, izmantojot
        ārpakalpojumu vai piesaistot iekšējos resursus. Projekta vadības grupā ir iekļauti visu sadarbības
        partneru pārstāvji. Projekta vadībai un īstenošanai nepieciešamais personāls
        ir projekta partneru rīcībā un, ja nepieciešams, tiks
        papildus piesaistīts, izveidojot atbilstošas amatu vietas
        vai piesaistot kā ārpakalpojumu. Projektā plānotais
        finansējums personāla izmaksu segšanai atbilstoši
        nepieciešamībai var tikt sadalīts starp trim sadarbības
        partneriem - RAKUS, PSKUS, BKUS. Lai veidotu vienotu IKT pārvaldības arhitektūru, RAKUS
        saskaņo IKT iepirkumu dokumentāciju ar NVD. Projekta īstenošanas uzraudzību koordinē Veselības
        ministrija atbilstoši nozarē noteiktajai kārtībai |  7. Izmaksu/ieguvumu analīze12, tai
  skaitā ietekme uz pārvaldes darbinieku skaitu 
    
      | Izmaksu un ieguvumu analīze ir balstīta uz problēmu
        risināšanu, transformējot procesus un nodrošinot datu
        apmaiņu starp iesaistītajām pusēm. Izmaksu un ieguvumu analīzes ietvaros identificēti šādi
        ieguvumu scenāriji, kas rada sociālekonomisko ieguvumu no
        KUS platformas izstrādes aktivitātēm un vienota datu modeļa
        izveides: -  Ieviešot KUS
        platformu, samazinās laiks, kas ārstniecības
        personai nepieciešams, lai apkopotu datus par
        pacientu. Ieguvums veidojas, jo projekta ietvaros tiek pielāgotas
        KUS sistēmas, kas nodrošina vienotu onkoloģijas pacientu
        datu digitālu pieejamību datu apmaiņai. Tā rezultātā
        veidojas laika ieguvums visu KUS ārstniecības personāla
        iesaistei, lai apkopotu datus par pacientu. Izpētes laikā
        tika identificēts, ka vidēji ārstniecības personāls patērē
        2 h uz katru pacientu, lai apkopotu iepriekš KUS saņemto
        pakalpojumu un analīžu datus un varētu atbilstoši veikt
        turpmāko ārstēšanu. Onkoloģijā iesaistīto darbinieku skaits - 360
        cilvēki Vienas cilvēkstundas cena - 25 euro/h Pacientu apjoms gadā - 40 000 Ieguvums vienā gadā -
        2 000 000,00 euro Ieguvums piecos gados -
        10 000 000,00 euro -  Ieviešot KUS
        platformu, samazinās atkārtoto izmeklējumu
        skaits, kuri tiek veikti, jo nav pieejami dati par iepriekš
        veiktajiem izmeklējumiem citā KUS. Onkoloģijā iesaistīto personu skaits - 360 cilvēki Vienas cilvēkstundas cena - 25 euro/h Pacientu skaits gadā - 40 000 Radioloģijas izmeklējumu skaits gadā - 100 000 Citu analīžu skaits gadā - 350 000 Radioloģijas izmeklējumu vidējā cena -
        200 euro Citu analīžu vidējā cena - 75 euro Prognozētais ieguvums gadā saistībā ar atkārtoti veikto
        analīžu apjoma samazināšanos - 10 % Ieguvums vienā gadā -
        4 625 000,00 euro Ieguvums piecos gados -
        23 125 000,00 euro -  Ieviešot KUS
        platformu, paredzēts nodrošināt uzraugošā ārsta regulāro
        konsultāciju klātienes vizīšu skaita samazinājumu, jo KUS
        veiktie izmeklējumi būs savstarpēji koplietojami un tādēļ
        pacientiem no attālākiem reģioniem nebūs nepieciešamības
        veikt klātienes vizīti. Ieguvuma matemātiskie apstākļi: Iedzīvotāju skaita proporcija, kuri dzīvo ārpus Rīgas, -
        54 % Pacientu skaits gadā - 40 000 Pacientu skaits atbilstoši iedzīvotāju skaita
        proporcijai, kuri dzīvo ārpus Rīgas, - 21 600 Pārvietošanās paradumi reģionos13: • Zemgales reģions vieglais auto - 55 % sabiedriskais transports - 5 % • Kurzemes reģions vieglais auto - 56 % sabiedriskais transports - 4 % • Latgales reģions vieglais auto - 53 % sabiedriskais transports - 3 % • Vidzemes reģions vieglais auto - 54 % sabiedriskais transports - 2 % • Pierīgas reģions vieglais auto - 59 % sabiedriskais transports - 3 % Vidējie rādītāji: Vieglais auto - 55,4 % Sabiedriskais transports - 3,4 % Viena pacienta vidējais nobraukto km apjoms, dodoties
        vizītē pie ārsta (aprēķins veikts, par pamatu ņemot vidējo
        aprēķinu), - 29 km Viena km vidējās izmaksas, braucot ar auto14,
        - 0,17 euro Viena km vidējās izmaksas, braucot ar sabiedrisko
        transportu15, - 0,05 euro Ieguvums no elektroniskas datu apmaiņas
        vienā gadā - 60 060,00 euro Ieguvums no elektroniskas datu
        apmaiņas piecos gados - 300 300,00 euro Plānotais sociālekonomiskais ieguvums, pilnveidojot KUS
        savstarpējo datu apmaiņu: vienā gadā - 6 685 060,00 euro piecos gados - 33 425 300,00 euro Pakalpojumu pieejamība, blīvāks pakalpojumu
        noslogojums |  8. Cita būtiska informācija 
    
      | 1. Konceptuālā mērķa arhitektūra 
 2. Prognozētās uzturēšanas izmaksas - 15 % no
        kapitālieguldījumiem programmatūras izstrādē, t. i.,
        3 300 000,00 x 0,15 =
        495 000,00 euro/gadā. Prognozētās izmaksas
        platformas izmitināšanai datu centrā ~ 100 000,00
        euro/gadā. Uzturēšanas izmaksās ietilpst standarta
        programmatūras atjauninājumi, kritiskie sistēmu pielāgojumi
        un skaitļošanas resursu izmaksas, kas tiks segtas no
        slimnīcu budžeta. 3. Pamatojoties uz Ministru kabineta 2022. gada 6.
        jūlija rīkojumā Nr. 493 "Par Veselības aprūpes
        pakalpojumu uzlabošanas plānu onkoloģijas jomā
        2022.-2024. gadam" norādīto, ka lielākā
        onkoloģijas pacientu plūsma ir RAKUS Latvijas Onkoloģijas
        centrā (tajā katru gadu ārstējas apmēram 80 % no
        visiem onkoloģijas pacientiem), RAKUS ir noteikta par jaunā
        Vēža centra veidotāju. Saskaņā ar Ministru kabineta 2022. gada
        6. decembra noteikumiem Nr. 760 "Eiropas
        Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna
        4.1.1.r. reformas "Uz cilvēku centrētas,
        visaptverošas, integrētas veselības aprūpes sistēmas
        ilgtspēja un noturība" atskaites punkta
        "Nodrošināt metodisko vadību onkoloģijas jomā"
        īstenošanas noteikumi" RAKUS ir noteikta par projekta
        īstenotāju reformas atskaites punkta mērķu īstenošanai
        onkoloģijas jomā, partnerībā ar projekta īstenošanas
        partneriem PSKUS un BKUS izveidojot visu Latvijā esošo
        klīnisko universitāšu slimnīcu partnerību. Līdz ar to
        apliecinām, ka projekta ietvaros netiks sniegts atbalsts
        komercdarbībai, bet tiks īstenots valsts deleģētais
        uzdevums onkoloģijas jomā. Veselības ministrija atbilstoši tās nolikumā noteiktajām
        funkcijām izstrādā veselības politiku, kā arī organizē un
        koordinē veselības politikas īstenošanu. Veselības nozares
        valsts informācijas sistēmas ir līdzeklis, lai nodrošinātu
        sekmīgu minēto funkciju izpildi onkoloģijas jomā. Projekts
        ir daļa no valsts veselības aprūpes digitalizācijas
        procesa, kura mērķis ir izveidot veselības nozares
        informācijas sistēmu DIGIVES (tās izstrāde jau ir uzsākta,
        šobrīd īstenojot dažādas vienotas valsts veselības
        informācijas sistēmas komponentes, piemēram, elektroniskās
        veselības kartes un integrācijas platformas informācijas
        sistēmas izveidi), un daļa no valsts integrācijas
        platformas, un tas tiek īstenots kā daļa no veselības
        nozares sabiedrības veselības portāla izveides procesa. 4. Pēc projekta beigām paredzēta datu bezmaksas
        nodošana uz NVD plānoto DIGIVES atbilstoši DIGIVES
        gatavībai un iespējām. Tādējādi tiktu nodrošināta
        onkoloģijas pacientu datu bezmaksas pieejamība ikvienai
        ārstniecības iestādei, kam NVD būs piešķīris piekļuvi
        DIGIVES ar atbilstošām lietotāja piekļuves tiesībām. Valsts
        veselības aprūpes jomā izveidotā DIGIVES ir strukturizēts
        informācijas tehnoloģijas un datubāzu kopums, kuru lietojot
        tiek nodrošināta valsts funkciju izpildei nepieciešamās
        informācijas apstrāde. Datu apstrāde ir nepieciešama,
        pildot valsts pārvaldes funkcijas, jo turpmāk valsts
        informācijas sistēmu reģistri nodrošinās jebkuram
        interesentam iespēju vienkopus iegūt informāciju atbilstoši
        normatīvajos aktos noteiktajām tiesībām. 5. Projekts ir paredzēts pacientu un viņu likumisko
        pārstāvju ārstniecības un aprūpes procesa uzlabošanai, un
        rezultāts ir ieguvums tikai pašiem pacientiem. Datu
        ievades, uzkrāšanas un nodošanas uz koplietošanas platformu
        mērķis ir uzlabot onkoloģijas pacientu ārstniecības
        procesu. Datu apmaiņas (pieejamības) rezultātā sabiedrība
        būs ieguvēja, jo datos balstītus lēmumus varēs pieņemt arī
        par proaktīvu rīcību onkoloģiskās saslimstības jomā |  Lietotie saīsinājumi: BKUS - Bērnu klīniskā universitātes slimnīca DAGR - Datu agregācijas un izplatīšanas platforma DIALAB - Laboratoriju informācijas sistēma DIGIVES - Digitālās veselības platforma IKT - informācijas un komunikācijas tehnoloģijas IS - informācijas sistēma KUS - klīniskās universitātes slimnīcas (kopā) NVD - Nacionālais veselības dienests PSKUS - Paula Stradiņa klīniskā universitātes slimnīca RAKUS - Rīgas Austrumu klīniskā universitātes slimnīca VARAM - Vides aizsardzības un reģionālās attīstības
  ministrija _______________________________ 
    1 DAGR datu apmaiņa tiek izmantota tikai
    tad, ja DAGR ir produktīvā darbībā. 2 Tai skaitā nodrošinātu datu nodošanu uz
    NVD plānoto DIGIVES atbilstoši DIGIVES gatavībai un pieejamām
    iespējām. 3 Obligāti jāiekļauj vismaz viens (vēlami
    vismaz divi) būtisks ieguvums, kas tiek sasniegts jau projekta
    īstenošanas laikā. Šajā sadaļā ir jānorāda būtiskie ieguvumi
    nozarei, institūcijai un sabiedrībai, bet nav jānorāda iznākumi
    - ieguldījumi Atveseļošanas un noturības mehānisma
    plāna 2.1. mērķa rādītāju sasniegšanā, ko norāda 5.
    punktā. 4 Piemēram, ja ieguvums ir personāla
    administrēšanas funkcijas centralizācija, tad mērījums varētu
    būt, piemēram, tiešās pārvaldes darbinieku skaits, kas to
    izmanto, vērtība, piemēram, 10 000, un sasniegšanas laiks
    - 2026. gads. 5 PVN netiek attiecināts projektu
    īstenotājiem, kas to var attiecināt patstāvīgi. Pārējie
    projektu īstenotāji var pieprasīt to attiecināt, norādot apmēru
    un saskaņojot to ar Finanšu ministriju. 6 Avansa maksājumi ir attiecināmi uz
    projektu īstenotājiem, kas nav valsts tiešās pārvaldes
    institūcijas. Jānorāda apmērs, kas nepārsniedz 30 % no
    attiecināmo izmaksu kopsummas, un jāsaskaņo ar Finanšu
    ministriju. 7 Apmērs, ko nedrīkst pārsniegt,
    nesaskaņojot grozījumus Ministru kabinetā. Ja ierobežojumi uz
    konkrēto pozīciju nav attiecināmi, tad norāda
    "n/a". 8 Informācija, kas norādīta Ministru
    kabineta 2021. gada 31. augusta noteikumu Nr. 597 "Valsts
    informācijas sistēmu attīstības projektu uzraudzības
    kārtība" (tā sauktā IKT būvvaldes kārtība) 2.
    pielikuma "Valsts informācijas sistēmas attīstības
    aktivitātes apraksts" 6.1. apakšpunktā. 9 VARAM saskaņojums (VARAM 10.11.2023.
    atzinums Nr. 11-1/6488). "Apliecinām, ka izmaiņas
    saskaņotajos aprakstos šobrīd netiek identificētas". 10 Ja koplietošanas pakalpojuma attīstības
    plāns tiek iesniegts vienlaikus ar Ministru kabineta rīkojumu
    par projekta atlases kārtu, pievieno attiecīgu norādi. 11 Kapitālsabiedrības un pašvaldības norāda
    arī finanšu kapacitāti atbilstoši finansēšanas
    nosacījumiem. 12 Ieguvumu analīze ir veikta atbilstoši
    pieejamiem 2022. gada datiem, un inflācijas ietekme turpmākajos
    periodos netiek ņemta vērā. 
    13 https://stat.gov.lv/sites/default/files/press_release/2022-09/Rīgas%20un%20Pierīgas%20iedzīvotāju%20pārvietošanās%20paradumu%20analīze.pdf 14 
    https://www.esfondi.lv/normativie-akti-un-dokumenti/2021-2027-planosanas-periods/vienas-vienibas-izmaksu-standarta-likmes-aprekina-un-piemerosanas-metodika-1-km-izmaksam-darbibas-programmas-izaugsme-un-nodarbinatiba-un-eiropas-savienibas-kohezijas-politikas-programmas-2021-2027-gadam-istenosanai   
    15 https://www.esfondi.lv/normativie-akti-un-dokumenti/2021-2027-planosanas-periods/vienas-vienibas-izmaksu-standarta-likmes-aprekina-un-piemerosanas-metodika-1-km-izmaksam-darbibas-programmas-izaugsme-un-nodarbinatiba-un-eiropas-savienibas-kohezijas-politikas-programmas-2021-2027-gadam-istenosanai" |  | 
					Saistītie dokumenti 
						
							
          
          
          
          Grozītais
          
          
          
          Protokols
          
              
              
              Anotācija / tiesību akta projekts
            
								
								
								Politikas plānošanas dokumenti
							
								
								
								Citi saistītie dokumenti
							 |