Aptauja ilgs līdz 23. oktobrim.
Ministru kabineta noteikumi Nr. 701
Rīgā 2024. gada 5. novembrī (prot. Nr. 47 31. §) Modernizācijas fonda finansēto projektu atklāta konkursa "Energoefektivitātes paaugstināšana transporta sektorā – atbalsts elektromobiļu un to uzlādes infrastruktūras ieviešanai" nolikums
Izdoti saskaņā ar likuma "Par piesārņojumu" 32.13 panta ceturto daļu
1. Noteikumi nosaka Modernizācijas fonda finansēto projektu atklāta konkursa "Energoefektivitātes uzlabošana transporta sektorā – atbalsts elektromobiļu un to uzlādes infrastruktūras ieviešanai" (turpmāk – konkurss) nolikumu, projektu iesniegumu vērtēšanas kritērijus, komercdarbības atbalsta piešķiršanas nosacījumus, projektu iesniegumu iesniegšanas, izskatīšanas, apstiprināšanas un finansējuma piešķiršanas kārtību, projektu īstenošanas kārtību, kā arī pārskatu iesniegšanas un pārbaudes kārtību. 2. Konkursa mērķis ir veicināt siltumnīcefekta gāzu emisiju samazināšanu, atbalstot elektromobiļu iegādi un elektromobiļu uzlādes punktu infrastruktūras izveidi Latvijā. 3. Konkursa ietvaros apstiprinātā projekta īstenošanas periods nepārsniedz 18 mēnešus no projekta līguma spēkā stāšanās dienas. Projekts uzskatāms par īstenotu, kad projekta iesniedzējs, kurš noslēdzis projekta līgumu ar sabiedrību ar ierobežotu atbildību "Vides investīciju fonds" (turpmāk – finansējuma saņēmējs), atbilstoši projekta līgumam ir īstenojis visas projekta iesniegumā plānotās aktivitātes un iesniedzis sabiedrībai ar ierobežotu atbildību "Vides investīciju fonds" (turpmāk – Vides investīciju fonds) projekta īstenošanas noslēguma pārskatu. 4. Komersantiem atbalstu aktivitāšu īstenošanai sniedz saskaņā ar Komisijas 2023. gada 13. decembra Regulu (ES) Nr. 2023/2831 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam (turpmāk – regula Nr. 2023/2831) un normatīvajiem aktiem par de minimis atbalsta uzskaites un piešķiršanas kārtību. Ja komersantam nav pieejams de minimis limits vismaz granta ekvivalenta apmērā, atbalstu sniedz saskaņā ar Komisijas 2014. gada 17. jūnija regulas (ES) Nr. 651/2014, ar ko noteiktas atbalsta kategorijas atzīst par saderīgām ar iekšējo tirgu, piemērojot Līguma 107. un 108. pantu (turpmāk – regula Nr. 651/2014), 36.a vai 36.b pantu. 5. Komersants šo noteikumu izpratnē ir sīkais (mikro), mazais, vidējais un lielais komersants. Sīkais (mikro), mazais un vidējais komersants šo noteikumu izpratnē ir komersants, kas atbilst regulas Nr. 651/2014 I pielikumā noteiktajiem kritērijiem. Lielais komersants šo noteikumu izpratnē ir komersants, kas neatbilst regulas Nr. 651/2014 I pielikumā noteiktajiem kritērijiem. 6. Ja projekta iesniedzējs ir pašvaldība vai tiešās pārvaldes iestāde, konkursa ietvaros projekta iesniedzējam pieejamais finansējums tiek piešķirts, lai nodrošinātu pārvaldes funkciju un pārvaldes uzdevumu, tostarp pašvaldības autonomo funkciju, īstenošanu. Konkursa ietvaros ir pieļaujams, ka šo noteikumu 17.1. apakšpunktā minētās aktivitātes ietvaros iegādāto elektromobili un šo noteikumu 17.2. apakšpunktā minētās aktivitātes ietvaros izveidoto elektromobiļu uzlādes infrastruktūru vismaz 80 % apmērā no tās gada jaudas laika izteiksmē izmanto pārvaldes funkciju un pārvaldes uzdevumu, tostarp pašvaldības autonomo funkciju, nodrošināšanai un līdz 20 % no gada jaudas laika izteiksmē – papildinošās saimnieciskās darbības īstenošanai. 7. Ja pašvaldības vai tiešās pārvaldes iestādes projekta iesniegums par šo noteikumu 17. punktā minētajām aktivitātēm kvalificējams kā komercdarbības atbalsta projekts, t. i., projekta ietvaros paredzēta saimnieciskās darbības veikšana, Vides investīciju fonds piemēro projektam šo noteikumu nosacījumus, kas attiecas uz komersantiem. 9. Projekta iesnieguma iesniedzējs (turpmāk – projekta iesniedzējs) ir: 9.1. pašvaldība; 9.2. valsts tiešās pārvaldes iestāde; 9.3. komersants. 11. Konkursa ietvaros finansējums projekta īstenošanai netiek piešķirts, ja: 11.1. projektā plānotās aktivitātes atbilst darbībām, kas tiek finansētas, izmantojot Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 1.2. reformu un investīciju virziena "Energoefektivitātes uzlabošana" 1.2.1.2.i. investīcijas "Energoefektivitātes paaugstināšana uzņēmējdarbībā (ietverot pāreju uz atjaunojamo energoresursu tehnoloģiju izmantošanu siltumapgādē un pētniecības un attīstības aktivitātes (t. sk. bioekonomikā))" 1.2.1.2.i.1. pasākumam "Energoefektivitātes paaugstināšana uzņēmējdarbībā (ietverot pāreju uz atjaunojamo energoresursu tehnoloģiju izmantošanu siltumapgādē)" pieejamo finansējumu; 11.2. projekta iesnieguma vērtēšanas procesā tiek konstatēts, ka uz projekta iesniedzēju ir attiecināms kāds no Ministru kabineta 2023. gada 13. jūlija noteikumu Nr. 396 "Modernizācijas fonda darbības kārtības noteikumi un daudzgadu darbības programma" 23. punktā minētajiem gadījumiem; 11.3. projekta iesniedzējam projekta iesnieguma iesniegšanas dienā saskaņā ar Valsts ieņēmumu dienesta administrēto nodokļu (nodevu) parādnieku datubāzē pieejamo informāciju ir nodokļu vai nodevu parādi, tai skaitā valsts sociālās apdrošināšanas obligāto iemaksu parāds, kas kopsummā pārsniedz 150 euro, izņemot nodokļu maksājumus, kuru segšanai ir piešķirts samaksas termiņa pagarinājums, ir noslēgta vienošanās par labprātīgu nodokļu samaksu vai noslēgts vienošanās līgums; 11.4. projekta iesniedzējs par projekta iesniegumā plānotajām Modernizācijas fonda finansētajām attiecināmajām izmaksām ir saņēmis vai plāno saņemt līdzfinansējumu citu finansējuma programmu ietvaros vai ad-hoc atbalsta projekta ietvaros no citiem finanšu instrumentiem, tai skaitā no Eiropas Savienības vai ārvalstu finanšu palīdzības vai nacionālā publiskā finansējuma līdzekļiem; 11.5. pret projekta iesniedzēju vai personu, kura ir projekta iesniedzēja valdes vai padomes loceklis vai prokūrists, vai personu, kura ir pilnvarota pārstāvēt projekta iesniedzēju, vai projekta iesniedzēja patieso labuma guvēju ir noteiktas starptautiskās vai nacionālās sankcijas vai būtiskas finanšu un kapitāla tirgus intereses ietekmējošas Eiropas Savienības vai Ziemeļatlantijas līguma organizācijas dalībvalsts sankcijas; 11.6. projektā plānotās aktivitātes atbilst darbībām, kas tiek finansētas, izmantojot Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam 6.1.1. specifiskā atbalsta mērķa "Pārejas uz klimatneitralitāti radīto ekonomisko, sociālo un vides seku mazināšana visvairāk skartajos reģionos" 6.1.1.6. pasākumam "Bezemisiju transportlīdzekļu izmantošanas veicināšana pašvaldībās" pieejamo finansējumu; 11.7. projektā plānotās aktivitātes atbilst darbībām, kas tiek finansētas, izmantojot Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna trešās komponentes "Nevienlīdzības mazināšana" 3.1. reformu un investīciju virziena "Reģionālā politika" 3.1.1.6.i. investīcijai "Pašvaldību funkciju īstenošanai un pakalpojumu sniegšanai nepieciešamo bezemisiju transportlīdzekļu iegāde" pieejamo finansējumu. 13. Modernizācijas fonda finansējuma sadalījums atbilstoši projektu iesniedzēju grupām: 13.1. pašvaldībām un tiešās pārvaldes iestādēm pieejamais Modernizācijas fonda finansējums ir 1 000 000 euro; 13.2. komersantiem pieejamais Modernizācijas fonda finansējums ir 4 000 000 euro. 14. Ja projektu iesniegumos pieprasīts mazāks finansējuma apjoms, nekā noteikts šo noteikumu 13.1. apakšpunktā, finansējuma atlikumu, ja nepieciešams, var piešķirt šo noteikumu 13.2. apakšpunktā minētajai projektu iesniedzēju grupai. 15. Ja projektu iesniegumos pieprasīts mazāks finansējuma apjoms, nekā noteikts šo noteikumu 13.2. apakšpunktā, finansējuma atlikumu, ja nepieciešams, var piešķirt šo noteikumu 13.1. apakšpunktā minētajai projektu iesniedzēju grupai. 16. Konkursa ietvaros projekta iesniedzējam maksimāli pieejamais Modernizācijas fonda finansējums: 16.1. pašvaldībai vai tiešās pārvaldes iestādei – 100 000 euro; 16.2. komersantam, kurš plāno saņemt de minimis atbalstu saskaņā ar regulas Nr. 2023/2831 nosacījumiem, – 300 000 euro, ņemot vērā citu de minimis atbalstu, kas piešķirts iepriekšējos trijos gados, skaitot no atbalsta piešķiršanas dienas; 16.3. komersantam, kurš plāno saņemt atbalstu saskaņā ar regulas Nr. 651/2014 nosacījumiem, – 300 000 euro. 17. Konkursa ietvaros ir atbalstāmas šādas aktivitātes: 17.1. tādu jaunu M1, N1, M2 vai N2 kategorijas elektromobiļu iegāde vai līzings (vismaz uz 12 mēnešiem), kuri atbilst Eiropas Parlamenta un Padomes 2018. gada 30. maija Regulas (ES) Nr. 2018/858 par mehānisko transportlīdzekļu un to piekabju, kā arī tādiem transportlīdzekļiem paredzētu sistēmu, sastāvdaļu un atsevišķu tehnisku vienību apstiprināšanu un tirgus uzraudzību un ar ko groza Regulas (EK) Nr. 715/2007 un (EK) Nr. 595/2009 un atceļ Direktīvu 2007/46/EK, 4. panta 1. punkta "a" un "b" apakšpunktā noteiktajam transportlīdzekļu kategoriju dalījumam; 17.2. elektromobiļu uzlādes infrastruktūras izveide ar uzlādes punkta izejas jaudu, kas atbilst konkursa ietvaros iegādātā M1, N1, M2 vai N2 elektromobiļa darbības nodrošināšanai. Prasības elektromobiļu uzlādes punktiem atbilst normatīvajiem aktiem, kas nosaka prasības elektrotransportlīdzekļu uzlādes iekārtām; 17.3. šo noteikumu 47. punktā norādītajam mērķim paredzētu inženiertehnisko sistēmu un iekārtu izveidošana, kuras ražo vai uzkrāj enerģiju no atjaunīgajiem energoresursiem – saules vai vēja enerģijas; 17.4. projekta iesniedzēja īpašumā esošo transportlīdzekļu norakstīšana, kuri aprīkoti ar iekšdedzes dzinēju, kas darbināms ar fosilo degvielu, nododot apstrādes uzņēmumam, ievērojot, lai to skaits nepārsniedz konkursa ietvaros iegādāto elektromobiļu skaitu; 17.5. komunikācijas un vizuālās identitātes prasību nodrošināšanas pasākumi. 18. Izmaksas šo noteikumu 17. punktā minētajās aktivitātēs uzskatāmas par attiecināmām, ja tās: 18.1. atbilst šo noteikumu 35. un 43. punktā minētajām izmaksām; 18.2. ir nepieciešamas projekta īstenošanai un ir iekļautas projekta iesniegumā un projekta līgumā; 18.3. nav saistītas ar saimniecisko darbību un ir radušās pēc šo noteikumu spēkā stāšanās dienas, bet ne vēlāk kā līdz projekta īstenošanas termiņa beigām, ja finansējuma saņēmējs ir pašvaldība vai tiešās pārvaldes iestāde; 18.4. atbilstoši regulas Nr. 651/2014 6. panta 2. punktā minētajam stimulējošas ietekmes nosacījumam ir radušās pēc projekta iesnieguma iesniegšanas Vides investīciju fondā, bet ne vēlāk kā līdz projekta īstenošanas termiņa beigām, ja finansējuma saņēmējs ir sīkais (mikro), mazais vai vidējais komersants. Ja nosacījums nav ievērots un projekta īstenošana atbilstoši regulas Nr. 651/2014 2. panta 23. punktā noteiktajai definīcijai par darbu sākumu ir uzsākta pirms projekta iesnieguma iesniegšanas Vides investīciju fondā, tad visas projekta izmaksas tiek uzskatītas par neattiecināmām izmaksām un projektu iesniegumu vērtēšanas komisija (turpmāk – vērtēšanas komisija) projekta iesniegumu noraida; 18.5. atbilstoši regulas Nr. 651/2014 6. panta 2. punktā minētajam stimulējošas ietekmes nosacījumam ir radušās pēc projekta līguma noslēgšanas ar Vides investīciju fondu, bet ne vēlāk kā līdz projekta īstenošanas termiņa beigām, ja finansējuma saņēmējs ir lielais komersants. Ja nosacījums nav ievērots un projekta īstenošana atbilstoši regulas Nr. 651/2014 2. panta 23. punktā noteiktajai definīcijai par darbu sākumu ir uzsākta pirms projekta līguma noslēgšanas, tad visas projekta izmaksas tiek uzskatītas par neattiecināmām izmaksām; 18.6. ir norādītas finansējuma saņēmēja grāmatvedības uzskaitē, ir identificējamas, nodalītas no pārējām izmaksām, pārbaudāmas, iekļautas finansējuma saņēmēja aktīvos kā amortizējamie ilgtermiņa ieguldījumi (nav attiecināms, ja elektromobilis tiek iegādāts operatīvajā līzingā), kā arī ir apliecinātas ar attiecīgiem attaisnojuma dokumentu oriģināliem vai to atvasinājumiem atbilstoši normatīvajos aktos noteiktajām dokumentu izstrādāšanas un noformēšanas prasībām. 19. Modernizācijas fonda projekta komunikācijas un vizuālās identitātes prasību nodrošināšanas pasākumu izmaksas uzskatāmas par attiecināmām, ja tās nepārsniedz 2 % no projekta kopējām attiecināmajām izmaksām. 20. Izmaksas šo noteikumu 17. punktā minētajās aktivitātēs uzskatāmas par attiecināmām, ja ar saimniecisko darbību nesaistīta projekta ietvaros īstenotās aktivitātes izmanto šo noteikumu 6. punktā paredzētās papildinošās saimnieciskās darbības veikšanai, kas kopumā nepārsniedz 20 % no to gada jaudas laika izteiksmē. 21. Konkursa ietvaros visās šo noteikumu 17. punktā minētajās aktivitātēs neattiecināmas ir šādas izmaksas: 21.1. izmaksas, kas tiek segtas citu finansējuma programmu ietvaros vai ad-hoc atbalsta projekta ietvaros no citiem finanšu instrumentiem, tai skaitā no Eiropas Savienības, ārvalstu finanšu palīdzības vai nacionālā publiskā finansējuma līdzekļiem; 21.2. izmaksas, kas pārsniedz projekta līgumā paredzēto attiecināmo izmaksu apmēru; 21.3. elektromobiļa, elektromobiļa uzlādes infrastruktūras vai atjaunīgo energoresursu iekārtu (t. sk. enerģijas uzkrāšanas iekārtu) apdrošināšanas izmaksas, līzinga darījuma un nomas darījuma izmaksas; 21.4. elektromobiļa, elektromobiļa uzlādes infrastruktūras vai atjaunīgo energoresursu iekārtu (t. sk. enerģijas uzkrāšanas iekārtu) uzturēšanas un remonta izmaksas; 21.5. pievienotās vērtības nodokļa maksājumi, ja tie ir atgūstami no valsts budžeta; 21.6. procentu maksājumi, soda procenti, maksājumi par naudas pārskaitījumiem, komisijas nauda, zaudējumi sakarā ar valūtas maiņu un citi tiešie finansiālie izdevumi; 21.7. lietotu elektromobiļu, lietotas elektromobiļu uzlādes infrastruktūras un lietotu inženiertehnisko sistēmu un iekārtu, kas ražo vai uzkrāj enerģiju no atjaunīgajiem energoresursiem, iegādes izmaksas; 21.8. teritorijas labiekārtošanas un apzaļumošanas izmaksas; 21.9. projekta iesnieguma veidlapas sagatavošanas izmaksas; 21.10. citas izmaksas, kas šajos noteikumos nav noteiktas kā attiecināmas un kas nav tieši saistītas ar projekta ietvaros veiktajām darbībām, nav samērīgas, pamatotas ar izdevumus apliecinošiem dokumentiem, vai nav ievēroti saimnieciskuma, lietderības un efektivitātes principi. 22. Izmaksas, kas saskaņā ar šiem noteikumiem nav iekļaujamas projektā kā attiecināmās izmaksas, ir finansējamas ārpus projekta. Ārpus projekta finansējamās izmaksas, kuru finansēšana būtu kvalificējama kā komercdarbības atbalsts, finansējamas no līdzekļiem, kas brīvi no jebkāda komercdarbības atbalsta. 23. Projekta īstenošanas gaitā radušos sadārdzinājumu finansējuma saņēmējs sedz no saviem līdzekļiem. Sadārdzinājumu, kas būtu kvalificējams kā komercdarbības atbalsts, finansē no līdzekļiem, kas ir brīvi no jebkāda komercdarbības atbalsta. 24. Ja ar saimniecisko darbību nesaistīts projekts vai ar saimniecisko darbību saistīts projekts, kuram sniegtais atbalsts nav kvalificējams kā komercdarbības atbalsts, projekta ieviešanas gaitā vai dzīves ciklā (amortizācijas periodā) kļūst par projektu, kuram sniegtais atbalsts būtu kvalificējams kā komercdarbības atbalsts, finansējuma saņēmējs no finansējuma, kura avots nav publiskie līdzekļi, atmaksā Vides investīciju fondam visu nelikumīgi saņemto atbalstu kopā ar procentiem saskaņā ar Komercdarbības atbalsta kontroles likuma IV vai V nodaļu. 25. Ja tiek konstatēts, ka ir pārsniegts šo noteikumu 6. punktā minētais ierobežojums 20 % apjomā no gada jaudas laika izteiksmē, finansējuma saņēmējs proporcionāli tai gada jaudas daļai laika izteiksmē, par kuru kopumā ir konstatēts pārkāpums, no finansējuma, kura avots nav publiskie līdzekļi, atmaksā Vides investīciju fondam visu projekta ietvaros saņemto nelikumīgo komercdarbības atbalstu kopā ar procentiem par attiecīgo gadu, kurā pārsniegts šo noteikumu 6. punktā minētais 20 % ierobežojums no gada jaudas laika izteiksmē saskaņā ar Komercdarbības atbalsta kontroles likuma IV vai V nodaļu. 26. Vides investīciju fonds nodrošina veikto investīciju atbilstības uzraudzību visā projekta dzīves ciklā atbilstoši šo noteikumu 24. un 25. punktam un izstrādā metodiskos norādījumus par papildinošas saimnieciskās darbības uzraudzību. 27. Finansējuma saņēmējs visā projekta dzīves ciklā ik gadu sagatavo pārskatu par papildinošas saimnieciskās darbības apjomu un nodrošina šajā punktā minēto pārskatu un aprēķinus pamatojošo dokumentu pieejamību papildinošas saimnieciskās darbības uzraudzībai. Ja finansējuma saņēmējs konstatē, ka ir pārsniegts šo noteikumu 6. punktā minētais 20 % ierobežojums no gada jaudas laika izteiksmē, tas, ievērojot termiņu, kas noteikts saskaņā ar civiltiesisko līgumu vai vienošanos par projekta īstenošanu, iesniedz Vides investīciju fondā ziņojumu par šo noteikumu 6. punktā minēto nosacījumu pārkāpumu. 28. Projekta iesniedzējs konkursa ietvaros var pretendēt uz atbalstu šo noteikumu 17.1. apakšpunktā minētās aktivitātes ietvaros, ja vienlaikus: 28.1. elektromobiļa nobraukums starp pilnas uzlādes reizēm atbilstoši normatīvajiem aktiem par mopēdu, mehānisko transportlīdzekļu, to piekabju un sastāvdaļu atbilstības novērtēšanu testa braukšanas ciklam pilsētas apstākļos ir vismaz 150 km un elektromobiļa maksimālais ātrums ir vismaz 90 km stundā. Ja atbilstības sertifikātā nav norādīts nobraucamais attālums starp uzlādes reizēm, tad komersants, kas normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā ierīkojis un reģistrējis transportlīdzekļu tirdzniecības vietu un ir transportlīdzekļa izgatavotāja oficiālais pārstāvis, izziņā apliecina, ka transportlīdzeklis pilsētas apstākļos starp pilnas uzlādes reizēm spēj veikt vismaz 150 km; 28.2. uz projekta iesnieguma iesniegšanas dienu projekta iesniedzēja – komersanta – īpašumā ne mazāk kā vienu gadu ir vismaz pieci M1, M2, N1 vai N2 kategorijas transportlīdzekļi, kuriem uz projekta iesnieguma iesniegšanas brīdi ir derīga pielaide ceļu satiksmei un kas ir aprīkoti ar fosilo degvielu darbināmiem iekšdedzes dzinējiem; 28.3. projekta iesniedzējs – komersants – šo noteikumu 17.1. apakšpunktā minētās aktivitātes ietvaros plāno iegādāties vismaz trīs elektromobiļus. 29. Konkursa ietvaros projekta iesniedzējam maksimālais pieejamais Modernizācijas fonda finansējums šo noteikumu 17.1. apakšpunktā minētās aktivitātes ietvaros: 29.1. vienam M1 kategorijas elektromobilim – līdz 5000 euro no elektromobiļa attiecināmajām izmaksām; 29.2. vienam N1 kategorijas elektromobilim – līdz 7500 euro no elektromobiļa attiecināmajām izmaksām; 29.3. vienam M2 un N2 kategorijas elektromobilim – līdz 15 000 euro no elektromobiļa attiecināmajām izmaksām. 30. Atbalsta intensitāte šo noteikumu 17.1. apakšpunktā minētās aktivitātes ietvaros nepārsniedz: 30.1. pašvaldībām un tiešās pārvaldes iestādēm, kā arī komersantiem, kas plāno saņemt atbalstu saskaņā ar regulu Nr. 2023/2831, – 25 % no elektromobiļa attiecināmajām izmaksām, vienlaikus ievērojot šo noteikumu 29. punktā noteikto maksimāli pieejamo Modernizācijas fonda finansējumu minētās aktivitātes ietvaros; 30.2. lielajiem komersantiem, kas plāno saņemt atbalstu saskaņā ar regulas Nr. 651/2014 36.b pantu, – 20 %, vidējiem komersantiem – 40 %, mazajiem un sīkajiem (mikro) komersantiem – 50 % no elektromobiļa attiecināmajām izmaksām saskaņā ar regulas Nr. 651/2014 36.b panta 6. un 7. punktu, vienlaikus ievērojot šo noteikumu 29. punktā noteikto maksimāli pieejamo Modernizācijas fonda finansējumu minētās aktivitātes ietvaros. 31. Šo noteikumu izpratnē ar jaunu M1, M2, N1 vai N2 kategorijas elektromobili saprot jaunu rūpnieciski ražotu M1, M2, N1 vai N2 kategorijas elektromobili, kas nav bijis reģistrēts pastāvīgā uzskaitē un kas pastāvīgā uzskaitē tā galalietotājam Latvijā ir pirmo reizi, un kura odometra rādījums (nobraukums) pastāvīgās uzskaites reģistrācijas brīdī nepārsniedz 6000 km. 32. Finansējuma saņēmējs nodrošina atbilstoši šo noteikumu 17.1. apakšpunktam iegādātā elektromobiļa pastāvīgu reģistrāciju Latvijas Republikas teritorijā finansējuma saņēmēja īpašumā vai turējumā, ja līzinga periodā īpašnieks ir līzinga pakalpojuma sniedzējs, vismaz četrus gadus pēc projekta īstenošanas termiņa beigām vai kamēr ar elektromobili nobraukts vismaz 80 000 km (no tā reģistrācijas brīža finansējuma saņēmēja īpašumā vai turējumā), ja tas tiek sasniegts mazāk nekā četros gados. 33. Finansējuma saņēmējs un, ja tiek izmantots līzinga pakalpojums, līzinga devējs nodrošina, ka atbilstoši šo noteikumu 17.1. apakšpunktam iegādātais elektromobilis netiek atsavināts līzinga pakalpojuma laikā vai vismaz četrus gadus pēc projekta īstenošanas termiņa beigām vai kamēr ar to nobraukts vismaz 80 000 km (no elektromobiļa reģistrācijas brīža finansējuma saņēmēja īpašumā vai turējumā), ja tas tiek sasniegts mazāk nekā četros gados, izņemot gadījumu, ja iegādātais elektromobilis ir nozagts vai atzīts par bojā gājušu tādu apstākļu dēļ, kur nav konstatēta finansējuma saņēmēja vaina, un īpašuma tiesības uz elektromobili iegūst apdrošināšanas sabiedrība. 34. Finansējuma saņēmējs šo noteikumu 17.1. apakšpunktā paredzēto elektromobili iegādājas no elektromobiļa ražotāja vai valsts akciju sabiedrības "Ceļu satiksmes drošības direkcija" pārziņā esošajā transportlīdzekļu un to vadītāju valsts reģistrā reģistrēta komersanta, kas normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā ierīkojis un reģistrējis transportlīdzekļu tirdzniecības vietu un ko elektromobiļa ražotājs ir oficiāli pilnvarojis pārstāvēt tā intereses. 35. Konkursa ietvaros šo noteikumu 17.1. apakšpunktā minētajā aktivitātē attiecināmas ir šādas projekta izmaksas: 35.1. pašvaldībām un tiešās pārvaldes iestādēm, kā arī komersantiem, kas plāno saņemt atbalstu saskaņā ar regulu Nr. 2023/2831, – elektromobiļa iegādes izmaksas; 35.2. komersantiem, kas plāno saņemt atbalstu saskaņā ar regulas Nr. 651/2014 36.b pantu: 35.2.1. elektromobiļa iegādei – papildu ieguldījumu izmaksas, kas vajadzīgas, lai sasniegtu augstāku vides aizsardzības līmeni nekā tas, ko attiecīgais komersants sasniegtu, nesaņemot atbalstu vides jomā (izmaksu starpība starp elektromobiļa iegādes izmaksām un jauna elektromobilim līdzvērtīgas klases ar fosilo degvielu darbināma transportlīdzekļa vidējām iegādes izmaksām); 35.2.2. elektromobiļa līzingam (izpirkumnoma uz vismaz 12 mēnešiem) – papildu ieguldījumu izmaksas, kas vajadzīgas, lai sasniegtu augstāku vides aizsardzības līmeni nekā tas, ko attiecīgais komersants sasniegtu, nesaņemot atbalstu vides jomā (izmaksu starpība starp elektromobiļa līzinga neto pašreizējās vērtības izmaksām un jauna elektromobilim līdzvērtīgas klases ar fosilo degvielu darbināma transportlīdzekļa vidējām līzinga neto pašreizējās vērtības izmaksām). Nosakot attiecināmās izmaksas, neņem vērā darbības izmaksas, kas saistītas ar elektromobiļa ekspluatāciju, tostarp enerģijas izmaksas, apdrošināšanas un apkopes izmaksas, neatkarīgi no tā, vai tās ir ietvertas līzinga līgumā. 36. Šo noteikumu 17.2. un 17.3. apakšpunktā minēto aktivitāti finansējuma saņēmējs īsteno tikai kopā ar šo noteikumu 17.1. apakšpunktā minēto aktivitāti. 37. Projekta iesniedzējs šo noteikumu 17.2. apakšpunktā minētās aktivitātes ietvaros var iegādāties, izbūvēt un uzstādīt vienu vai vairākus elektromobiļu uzlādes punktus, bet ne vairāk kā projekta ietvaros plānotais iegādājamo elektromobiļu skaits. 38. Projekta iesniedzējs šo noteikumu 17.3. apakšpunktā minētās aktivitātes ietvaros var iegādāties un uzstādīt vienu vai vairākas elektroenerģijas ražošanas un enerģijas uzkrāšanas iekārtas. 39. Konkursa ietvaros projekta iesniedzējam maksimālais pieejamais Modernizācijas fonda finansējums šo noteikumu 17.2. apakšpunktā minētās aktivitātes ietvaros: 39.1. vienam publiski pieejamam uzlādes punktam: 39.1.1. ar jaudu no 11 līdz 22 kW – līdz 1000 euro; 39.1.2. ar jaudu virs 22 kW un zem 150 kW – līdz 12 000 euro; 39.1.3. ar jaudu 150 kW un vairāk – līdz 25 000 euro; 39.2. vienam publiski nepieejamam uzlādes punktam: 39.2.1. ar jaudu no 11 līdz 22 kW – līdz 500 euro; 39.2.2. ar jaudu virs 22 kW un zem 150 kW – līdz 4000 euro; 39.2.3. ar jaudu 150 kW un vairāk – līdz 10 000 euro. 40. Šo noteikumu 17.3. apakšpunktā minētās aktivitātes ietvaros projekta iesniedzējam maksimālais pieejamais Modernizācijas fonda finansējums: 40.1. saules paneļu un elektroenerģijas uzkrāšanas iekārtu iegādei, izbūvei, uzstādīšanai un pieslēgumam, ņemot vērā elektroenerģijas ražošanas iekārtas nominālo jaudu (mazākais parametrs no saules paneļa nominālās jaudas vai invertora nominālās vai iestatītās jaudas), – līdz 400 euro/kW; 40.2. vēja ģeneratoru un elektroenerģijas uzkrāšanas iekārtu iegādei, izbūvei, uzstādīšanai un pieslēgumam, ņemot vērā elektroenerģijas ražošanas iekārtas nominālo jaudu (mazākais parametrs no vēja ģeneratora nominālās jaudas vai invertora nominālās vai iestatītās jaudas), – līdz 1000 euro/kW. 41. Atbalsta intensitāte šo noteikumu 17.2. un 17.3. apakšpunktā minēto aktivitāšu ietvaros nepārsniedz: 41.1. pašvaldībām un tiešās pārvaldes iestādēm, kā arī komersantiem, kas plāno saņemt atbalstu saskaņā ar regulu Nr. 2023/2831, – 85 % no elektromobiļu uzlādes infrastruktūras un inženiertehnisko sistēmu un iekārtu attiecināmajām izmaksām, kuras ražo vai uzkrāj enerģiju no atjaunīgajiem energoresursiem, vienlaikus ievērojot šo noteikumu 39. un 40. punktā noteikto maksimāli pieejamo Modernizācijas fonda finansējumu minētās aktivitātes ietvaros; 41.2. lielajiem komersantiem, kas plāno saņemt atbalstu saskaņā ar regulas Nr. 651/2014 36.a pantu, – 20 %, vidējiem komersantiem – 40 %, mazajiem un sīkajiem (mikro) komersantiem – 50 % no elektromobiļu uzlādes infrastruktūras un inženiertehnisko sistēmu un iekārtu attiecināmajām izmaksām, kuras ražo vai uzkrāj enerģiju no atjaunīgajiem energoresursiem, saskaņā ar regulas Nr. 651/2014 36.a panta 6. punktu, vienlaikus ievērojot šo noteikumu 39. un 40. punktā noteikto maksimāli pieejamo Modernizācijas fonda finansējumu minētās aktivitātes ietvaros un vienam uzņēmumam piešķiramajam atbalstam nepārsniedzot 40 % no šo investīciju kopējā budžeta atbilstoši regulas Nr. 651/2014 36.a panta 7. punktam. 42. Komersantiem, kas plāno saņemt atbalstu saskaņā ar regulas Nr. 651/2014 36.a pantu: 42.1. atbalstu elektromobiļa uzlādes infrastruktūras izbūvei un uzstādīšanai piešķir, ievērojot regulas Nr. 651/2014 36.a panta 1., 2. un 3. punkta nosacījumus; 42.2. atbalstu elektromobiļa uzlādes infrastruktūras izbūvei un uzstādīšanai piešķir bez konkurenci veicinošas konkursa procedūras regulas Nr. 651/2014 36.a panta 6. punkta izpratnē; 42.3. atbalstu sniedz tādiem elektromobiļa uzlādes infrastruktūras operatoriem, kuri piedāvā vai atļauj uz līgumu balstītus maksājumus un nediskriminē mobilitātes pakalpojumu sniedzējus saskaņā ar regulas Nr. 651/2014 36.a panta 9. punktu; 42.4. nepieciešams iesniegt apstiprinājumu par šo noteikumu 17.2. apakšpunktā minēto darbību īstenošanai nepieciešamo regulas Nr. 651/2014 36.a panta 10. un 11. punktā minēto nosacījumu izpildi un pievienot vai norādīt atsauces uz attiecīgo nosacījumu izpildi apliecinošajiem dokumentiem; 42.5. koncesijas vai cita veida pilnvarojumus trešajām personām attiecībā uz atbalstāmās elektromobiļa uzlādes infrastruktūras ekspluatāciju piešķir, ievērojot regulas Nr. 651/2014 36.a panta 12. punkta nosacījumus. 43. Konkursa ietvaros šo noteikumu 17.2. un 17.3. apakšpunktā minētajām aktivitātēm ir attiecināmas šādas projekta izmaksas: 43.1. elektromobiļa uzlādes infrastruktūras, tai skaitā uzlādes punkta, uzlādes punkta vadības un monitoringa sistēmas, izveides (iegāde, izbūve, uzstādīšana, pieslēgšana pie sadales sistēmas operatora elektrotīkla vai pie lietotāja elektrotīkla aiz elektroenerģijas komercuzskaites mēraparāta, pieslēgšana pie lokālas elektroenerģijas ražošanas iekārtas vai elektroenerģijas uzglabāšanas vienības) izmaksas; 43.2. inženiertehnisko sistēmu un iekārtu, kas ražo enerģiju no atjaunīgajiem energoresursiem – saules vai vēja enerģijas –, iegādes, izbūves, uzstādīšanas un pieslēguma elektromobiļa uzlādes punktam izmaksas; 43.3. inženiertehnisko sistēmu un iekārtu, kas uzkrāj (akumulē) no atjaunīgajiem energoresursiem saražoto elektroenerģiju, iegādes, izbūves, uzstādīšanas un pieslēguma elektromobiļa uzlādes punktam izmaksas; 43.4. izmaksas, kas saistītas ar būvobjekta (elektromobiļa uzlādes punkta un ar to saistītās infrastruktūras) nodošanu ekspluatācijā saskaņā ar normatīvajiem aktiem būvniecības jomā; 43.5. projekta iesniegumu pamatojošās dokumentācijas sagatavošanas izmaksas (izņemot projekta iesnieguma veidlapas aizpildīšanas izmaksas), kas kopā nepārsniedz 5 % no projekta kopējām attiecināmajām izmaksām: 43.5.1. būvprojekta, būvdarbu ieceres dokumentācijas, būvprojekta minimālā sastāvā, apliecinājuma kartes vai paskaidrojuma raksta izstrādei paredzētas izmaksas; 43.5.2. ekspertīzes un izpētes izmaksas, ja to veikšana ir priekšnosacījums būvprojekta, būvdarbu ieceres dokumentācijas vai būvprojekta minimālā sastāvā izstrādei; 43.5.3. normatīvajos aktos par ietekmes uz vidi novērtējumu noteikto dokumentu sagatavošanas izmaksas; 43.6. autoruzraudzības un būvuzraudzības izmaksas. 44. Ja projekta ietvaros izveidotā elektromobiļa uzlādes infrastruktūra ir publiski pieejama, tad atbalstu piešķir tikai tādas elektromobiļu uzlādes infrastruktūras iegādei, izbūvei un uzstādīšanai, kura nodrošina nediskriminējošu piekļuvi, tostarp attiecībā uz tarifiem, autentificēšanos, maksāšanas metodēm un citiem izmantošanas noteikumiem. 45. Ja atbalsts tiek piešķirts elektromobiļa uzlādes infrastruktūras izveidei, kas ļauj pārvadīt elektroenerģiju, kuras izejas jauda ir 22 kW vai mazāka, infrastruktūrai jāspēj atbalstīt viedās uzlādes funkcijas. 46. Šo noteikumu 43.2. apakšpunktā norādītās atjaunīgās elektroenerģijas ražošanas lokālās iekārtas nominālā ražošanas jauda nepārsniedz maksimālo uzlādes punkta uzlādes nominālo jaudu, kurai tā ir pieslēgta. 47. Šo noteikumu 17.3. apakšpunktā minētās aktivitātes ietvaros saražotā elektroenerģija 100 % apmērā tiek izmantota projekta ietvaros ierīkotā elektromobiļu uzlādes punkta darbības nodrošināšanai un uzlādes punkta teritorijas funkciju (piemēram, apgaismojuma) nodrošināšanai. 48. Projekta iesniedzējs, ja tas ir komersants, kas plāno saņemt de minimis atbalstu saskaņā ar regulu Nr. 2023/2831, ievēro šādus nosacījumus: 48.1. de minimis atbalstu nepiešķir regulas Nr. 2023/2831 1. panta 1. punktā noteiktajām nozarēm un darbībām; 48.2. komersants nodrošina šo nozaru darbību vai uzskaites nodalīšanu, lai saskaņā ar regulas Nr. 2023/2831 1. panta 2. punktu darbības izslēgtajās nozarēs negūtu labumu no de minimis atbalsta, ko piešķir saskaņā ar šiem noteikumiem; 48.3. lai saņemtu atbalstu, komersants iesniedz informāciju par iepriekš saņemto de minimis atbalstu, ievērojot normatīvos aktus par de minimis atbalsta uzskaites un piešķiršanas kārtību un norādot datus par iepriekšējiem trim gadiem, skaitot no atbalsta piešķiršanas dienas. Komersants norāda de minimis atbalsta uzskaites sistēmā izveidotās un iesniegtās veidlapas identifikācijas numuru. 49. Piešķirot de minimis atbalstu, pārbauda, vai plānotais de minimis atbalsts kopā ar iepriekšējos trijos gados, skaitot no atbalsta piešķiršanas dienas, piešķirto de minimis atbalstu viena vienota uzņēmuma līmenī nepārsniedz regulas Nr. 2023/2831 3. panta 2. punktā noteikto maksimālo de minimis atbalsta apmēru. Viens vienots uzņēmums ir uzņēmums, kas atbilst regulas Nr. 2023/2831 2. panta 2. punktam. 50. Piešķirot de minimis atbalstu, ievēro regulas Nr. 2023/2831 3. panta 8. punkta nosacījumus uzņēmumu apvienošanās vai iegādes gadījumā un regulas Nr. 2023/2831 3. panta 9. punkta nosacījumus uzņēmuma sadalīšanas gadījumā. 51. Lēmumu par atbalsta piešķiršanu saskaņā ar regulu Nr. 2023/2831 pieņem līdz 2025. gada 31. decembrim. 52. Šo noteikumu 17. punktā minētajām aktivitātēm piešķirto de minimis atbalstu attiecībā uz vienām un tām pašām attiecināmajām izmaksām nedrīkst kumulēt ar komercdarbības atbalstu citu atbalsta programmu vai ad-hoc atbalsta projekta ietvaros, tai skaitā citu de minimis atbalstu, neatkarīgi no finansējuma avota. 53. Šo noteikumu 17. punktā minētajām aktivitātēm atbilstoši regulai Nr. 651/2014 piešķirto finansējumu komersantiem attiecībā uz vienām un tām pašām attiecināmajām izmaksām nevar apvienot ar de minimis atbalstu. 54. Komersantiem, kas plāno saņemt atbalstu saskaņā ar regulu Nr. 651/2014, jāievēro arī visi šādi regulas Nr. 651/2014 nosacījumi: 54.1. 1. panta 2. punkta "c" un "d" apakšpunkta nosacījumi par gadījumiem, kādos nepiemēro regulu Nr. 651/2014; 54.2. 1. panta 3. punkta nosacījumi par nozarēm, kurām nepiemēro regulu Nr. 651/2014 un kurām tiek nodrošināta izmaksu nošķiršana, lai darbības izslēgtajās nozarēs negūst labumu no atbalsta, kas piešķirts saskaņā ar regulu Nr. 651/2014; 54.3. 1. panta 4. punkta "a" apakšpunkta nosacījumi, ka atbalsts netiek sniegts komersantiem (grupas līmenī), uz kuru attiecas līdzekļu atgūšanas rīkojums saskaņā ar iepriekšēju Eiropas Komisijas lēmumu, ar ko atbalsts tiek atzīts par nelikumīgu un nesaderīgu ar kopējo tirgu; 54.4. atbalsts netiek piešķirts grūtībās nonākušiem komersantiem (grupas līmenī), tai skaitā grūtībās nonākušai pašvaldības kapitālsabiedrībai, kas atbilst vismaz vienam no regulas Nr. 651/2014 2. panta 18. punktā minētajiem gadījumiem. Atbilstība regulas Nr. 651/2014 2. panta 18. punkta "c" apakšpunktam tiek pārbaudīta, pamatojoties uz projekta iesniedzēja apliecinājumu; 54.5. 4. panta 1. punkta "s" un "sb" apakšpunkta nosacījumi, ka individuālais atbalsts nepārsniedz šajos apakšpunktos noteiktās paziņošanas robežvērtības. 55. Komercdarbības atbalstu saskaņā ar regulu Nr. 651/2014 projekta iesniedzējam var piešķirt, ja projekta iesniedzējs pamato projekta ietvaros plānotā atbalsta stimulējošo ietekmi atbilstoši regulas Nr. 651/2014 6. panta 2. punkta nosacījumiem, iesniedzot projekta iesniegumu pirms projekta īstenošanas uzsākšanas. Ja šis nosacījums nav ievērots, visas projekta izmaksas tiek uzskatītas par neattiecināmajām izmaksām. 56. Šo noteikumu 54. punktā paredzētie nosacījumi tiek vērtēti uz projekta iesnieguma iesniegšanas brīdi Vides investīciju fondā, izņemot šo noteikumu 54.4. apakšpunktu un atbilstību šo noteikumu 2. punktam, kurus vērtē uz projekta iesnieguma iesniegšanas brīdi Vides investīciju fondā un brīdi, kad pieņemts lēmums par projekta iesnieguma apstiprināšanu vai atzinums par lēmumā noteikto nosacījumu izpildi, ja ir bijis pieņemts lēmums par projekta iesnieguma apstiprināšanu ar nosacījumu. 57. Komercdarbības atbalsta piešķiršanas brīdis ir diena, kad tiek pieņemts lēmums par projekta iesnieguma apstiprināšanu. 58. Lēmumu par komercdarbības atbalsta piešķiršanu saskaņā ar regulas Nr. 651/2014 36.a un 36.b pantu pieņem līdz 2025. gada 31. decembrim. 59. Vides investīciju fonds nodrošina komercdarbības atbalsta pārredzamības prasību izpildi atbilstoši normatīvajiem aktiem par informācijas publicēšanu saistībā ar sniegto komercdarbības atbalstu. 60. Ja tiek pārkāpti regulas Nr. 651/2014 nosacījumi, Vides investīciju fonds finansējuma saņēmējam uzliek par pienākumu atmaksāt projekta ietvaros saņemto nelikumīgo komercdarbības atbalstu, savukārt, ja tiek pārkāpti regulas Nr. 2023/2831 nosacījumi, Vides investīciju fonds finansējuma saņēmējam uzliek par pienākumu atmaksāt projekta ietvaros saņemto de minimis atbalstu. Atmaksu veic kopā ar procentiem no līdzekļiem, kas ir brīvi no komercdarbības atbalsta, saskaņā ar Komercdarbības atbalsta kontroles likuma IV vai V nodaļu. 61. Vides investīciju fonds konkursu izsludina 10 darbdienu laikā pēc šo noteikumu spēkā stāšanās dienas par visu šo noteikumu 12. punktā minēto Modernizācijas fonda finansējumu. Ja konkursa ietvaros pieprasītais Modernizācijas fonda finansējums ir mazāks nekā šo noteikumu 12. punktā minētais, konkursa otro un turpmākās kārtas izsludina ne agrāk kā sešus mēnešus pēc iepriekšējās konkursa kārtas izsludināšanas. 62. Paziņojumā par konkursa izsludināšanu Vides investīciju fonds norāda konkursa nosaukumu, konkursam pieejamo Modernizācijas fonda finansējuma apmēru, projektu iesniegumu iesniegšanas termiņu (datumu un laiku), elektroniskā pasta adresi, uz kuru nosūtāmi projektu iesniegumi un pieprasījumi pēc papildinformācijas par konkursa nosacījumiem. 63. Konkursa izsludināšanas dienā Vides investīciju fonds ievieto Vides investīciju fonda tīmekļvietnē vadlīnijas projekta iesnieguma veidlapas aizpildīšanai. 64. Projektu iesniegumu iesniegšanas termiņš ir ne mazāks kā 30 darbdienas pēc projektu konkursa izsludināšanas. 65. Lai piedalītos konkursā, projekta iesnieguma iesniedzējs aizpilda un elektroniska dokumenta veidā, kas sagatavots atbilstoši normatīvajiem aktiem par elektronisko dokumentu noformēšanu, iesniedz Vides investīciju fondā projekta iesnieguma veidlapu (1. pielikums) un šādus papildus iesniedzamos dokumentus: 65.1. pilnvara, kurā persona ir pilnvarota parakstīt projekta iesniegumu (ja attiecināms); 65.2. dokumenti, kas apliecina īpašumtiesības uz infrastruktūru, kurā paredzēts veikt ieguldījumus projekta ietvaros (ja attiecināms); 65.3. ar fosilās degvielas darbināmu iekšdedzes dzinēju aprīkotā transportlīdzekļa likvidācijas sertifikāts (izraksta kopija), kas izdots ne agrāk par šo noteikumu spēkā stāšanās dienu (ja attiecināms); 65.4. projekta iesniedzēja de minimis atbalsta sniegšanas sistēmas veidlapas izdruka (ja attiecināms); 65.5. apliecinājums par šo noteikumu 17.1. un 17.2. apakšpunktā minēto aktivitāšu izmantošanas nosacījumu ievērošanu atbilstoši šo noteikumu 6. punkta nosacījumiem (ja attiecināms). 66. Projekta iesniedzējs, sagatavojot projekta iesniegumu, ievēro šādus nosacījumus: 66.1. projekta iesniegumu sagatavo un noformē atbilstoši normatīvajiem aktiem par dokumentu izstrādāšanu un noformēšanu; 66.2. projekta iesnieguma veidlapu sagatavo datorrakstā latviešu valodā; 66.3. projekta iesniegumu noformē atbilstoši normatīvajiem aktiem par elektronisko dokumentu izstrādāšanu, noformēšanu, glabāšanu un apriti; 66.4. projekta iesnieguma veidlapu sagatavo DOC, DOCX vai PDF formātā, shēmas – PDF, JPG, JPEG vai TIFF formātā; 66.5. visos aprēķinos izmantotā naudas vienība ir euro; 66.6. projekta iesnieguma veidlapu un papildus iesniedzamo dokumentu oriģinālus paraksta ar drošu elektronisko parakstu, kas satur laika zīmogu. Ja papildus iesniedzamie dokumenti ir dokumentu kopijas, tos apliecina ar projekta iesnieguma iesniedzēja drošu elektronisko parakstu un laika zīmogu atbilstoši normatīvajiem aktiem par elektroniskiem dokumentiem un dokumentu juridisko spēku. 67. Vides investīciju fonds reģistrē saņemtos projektu iesniegumus, piešķir tiem identifikācijas numurus un septiņu darbdienu laikā pēc projektu iesniegumu iesniegšanas termiņa beigām paziņo projekta iesniedzējam projekta iesnieguma identifikācijas numuru. 68. Vērtēšanas komisija izskata tikai tos projektu iesniegumus, kuri ir iesniegti Vides investīciju fondā līdz konkursa sludinājumā norādītā termiņa beigām. 69. Ja projekta iesniegums saņemts pēc projektu iesniegumu iesniegšanas termiņa beigām, tas netiek vērtēts un Vides investīciju fonds informē projekta iesniedzēju par projekta iesnieguma saņemšanu pēc termiņa beigām un atteikumu to vērtēt. 70. Vērtēšanas komisijā, ko izveido saskaņā ar Ministru kabineta 2023. gada 13. jūlija noteikumu Nr. 396 "Modernizācijas fonda darbības kārtības noteikumi un daudzgadu darbības programma" 16. punktu, ietilpst divi Vides investīciju fonda pārstāvji, kā arī pa vienam pārstāvim no Klimata un enerģētikas ministrijas (turpmāk – ministrija) un Satiksmes ministrijas. Projektu iesniegumu vērtēšanas procesa administrēšanu nodrošina Vides investīciju fonds. Vērtēšanas komisiju vada Vides investīciju fonda pārstāvis. 71. Projekta iesniegumu administratīvo vērtēšanu veic atbilstoši precizējamiem un neprecizējamiem administratīvās vērtēšanas kritērijiem, kas noteikti šo noteikumu 2. pielikumā. Administratīvos vērtēšanas kritērijus vērtē ar "Jā" vai "Nē", vai "NA" ("Jā" – atbilst, "Nē" – neatbilst, "NA" – nav attiecināms) šādā secībā: 71.1. vispirms vērtē projekta iesnieguma atbilstību šo noteikumu 2. pielikumā minētajiem neprecizējamiem administratīvās vērtēšanas kritērijiem. Ja projekta iesniegums neatbilst kaut vienam no šiem kritērijiem, vērtēšanu neturpina; 71.2. ja projekta iesniegums atbilst visiem šo noteikumu 2. pielikumā minētajiem neprecizējamiem administratīvās vērtēšanas kritērijiem, vērtē tā atbilstību šo noteikumu 2. pielikumā minētajiem precizējamiem administratīvās vērtēšanas kritērijiem. 72. Ja tiek konstatēta neatbilstība vienam vai vairākiem šo noteikumu 2. pielikumā minētajiem precizējamiem administratīvajiem vērtēšanas kritērijiem, tai skaitā arī aritmētiskas kļūdas, Vides investīciju fonds rakstiski informē projekta iesniedzēju par konstatētajām neatbilstībām un aicina projekta iesniegumu precizēt atbilstoši šādiem nosacījumiem: 72.1. projekta iesnieguma precizēšanas termiņš ir desmit darbdienas no dienas, kad saņemta Vides investīciju fonda informācija par projekta iesnieguma neatbilstību precizējamiem administratīvās vērtēšanas kritērijiem; 72.2. projekta iesnieguma precizēšanas laikā projekta iesniedzējs nepalielina Modernizācijas fonda finansējuma summu. 73. Ja tiek konstatēta neatbilstība vienam vai vairākiem šo noteikumu 2. pielikumā minētajiem neprecizējamiem administratīvās vērtēšanas kritērijiem, Vides investīciju fonds, pamatojoties uz vērtēšanas komisijas vērtējumu, pieņem lēmumu par projekta iesnieguma noraidīšanu. 74. Ja projekta iesniedzējs šo noteikumu 72.1. apakšpunktā noteiktajā termiņā iesniedz precizētu projekta iesniegumu, to vērtē atkārtoti atbilstoši precizējamiem administratīvās vērtēšanas kritērijiem, nosakot, vai projekta iesniegums atbilst noteiktajām prasībām un ir virzāms vērtēšanai atbilstoši kvalitātes vērtēšanas kritērijiem. 75. Ja projekta iesniedzējs šo noteikumu 72.1. apakšpunktā noteiktajā termiņā neiesniedz precizētu projekta iesniegumu vai pēc atkārtotas vērtēšanas projekta iesniegums neatbilst vienam vai vairākiem precizējamiem administratīvās vērtēšanas kritērijiem, Vides investīciju fonds, pamatojoties uz vērtēšanas komisijas vērtējumu, pieņem lēmumu par projekta iesnieguma noraidīšanu. 76. Ja konkursa ietvaros Modernizācijas fonda kopējais pieprasītais finansējums šo noteikumu 17. punktā minēto aktivitāšu īstenošanai nepārsniedz šo noteikumu 13.1. vai 13.2. apakšpunktā minēto summu, projekta iesniegumu nevērtē atbilstoši kvalitātes vērtēšanas kritērijiem un finansējumu piešķir visiem projektiem, kas atbilst administratīvās vērtēšanas kritērijiem. Ja konkursa ietvaros Modernizācijas fonda kopējais pieprasītais finansējums šo noteikumu 17. punktā minēto aktivitāšu īstenošanai pārsniedz šo noteikumu 13.1. vai 13.2. apakšpunktā minēto summu un projekta iesniegums atbilst visiem administratīvās vērtēšanas kritērijiem, to vērtē atbilstoši kvalitātes vērtēšanas kritērijiem saskaņā ar šo noteikumu 3. pielikumu. 77. Pēc projektu iesniegumu vērtēšanas atbilstoši kvalitātes vērtēšanas kritērijiem vērtēšanas komisija sarindo projektu iesniegumus dilstošā secībā, sākot ar visvairāk punktus ieguvušo. 78. Ja vairāki projektu iesniegumi ir saņēmuši vienādu punktu skaitu, prioritāte ir projekta iesniegumam, kurā plānotais kopējais projekta īstenošanas rezultātā panāktais siltumnīcefekta gāzu emisiju samazinājums (aprēķinus veic vērtēšanas komisija, balstoties uz projekta iesniegumā norādītajiem datiem) ir lielāks: 78.1. no projekta iesniedzēja īpašumā esošu M1, N1, M2 vai N2 kategorijas transportlīdzekļu norakstīšanas saskaņā ar Nolietotu transportlīdzekļu apsaimniekošanas likuma 6. panta prasībām, nododot tos apstrādes uzņēmumam, projekta īstenošanas laikā; 78.2. no projekta ietvaros plānotā iegādājamo elektromobiļu nobraukuma gada laikā. 79. Ja projekta iesniegumā nav nepieciešamās informācijas vai tā ir nepilnīga, lai izvērtētu projekta iesnieguma atbilstību vienam vai vairākiem šo noteikumu 3. pielikumā minētajiem kvalitātes vērtēšanas kritērijiem vai minētā informācija nav salasāma, attiecīgajā kvalitātes vērtēšanas kritērijā tam piešķir zemāko vērtējumu. 80. Lai novērtētu projektu iesniegumu atbilstību kvalitātes vērtēšanas kritērijiem par šo noteikumu 17.1., 17.2. un 17.3. apakšpunktā minēto aktivitāšu īstenošanu, vērtēšanas komisija var pieaicināt neatkarīgus ekspertus. 81. Administratīvo aktu vai pārvaldes lēmumu par projekta iesnieguma apstiprināšanu, apstiprināšanu ar nosacījumu vai noraidīšanu Vides investīciju fonds paziņo projekta iesniedzējam piecu darbdienu laikā pēc lēmuma pieņemšanas. 82. Vides investīciju fonds un projekta iesniedzējs projekta līgumu noslēdz Ministru kabineta 2023. gada 13. jūlija noteikumu Nr. 396 "Modernizācijas fonda darbības kārtības noteikumi un daudzgadu darbības programma" 20. punktā minētajā termiņā. Ja projekta iesniedzējs nenoslēdz projekta līgumu attiecīgajā termiņā, tas zaudē tiesības slēgt projekta līgumu un tiesības slēgt projekta līgumu pāriet nākamajiem projekta iesniedzējiem. 83. Projekta līgumu sagatavo atbilstoši Ministru kabineta 2023. gada 13. jūlija noteikumu Nr. 396 "Modernizācijas fonda darbības kārtības noteikumi un daudzgadu darbības programma" VI nodaļā ietvertajiem nosacījumiem, un tā paraugu publicē Vides investīciju fonda tīmekļvietnē. 84. Papildus Ministru kabineta 2023. gada 13. jūlija noteikumu Nr. 396 "Modernizācijas fonda darbības kārtības noteikumi un daudzgadu darbības programma" VI nodaļā ietvertajiem nosacījumiem attiecībā uz projekta līguma saturu projekta līgumā ietver: 84.1. Vides investīciju fonda, finansējuma saņēmēja un līzinga devēja (ja tiek izmantots līzinga pakalpojums) noslēgtā elektromobiļa iegādes līguma veidni, ietverot līguma būtiskās sastāvdaļas; 84.2. projekta īstenošanas pārskatu saturu un iesniegšanas termiņus; 84.3. personas datu apstrādes nosacījumus; 84.4. citus nosacījumus, kas nepieciešami projekta īstenošanai. 85. Ja pēc projekta līguma noslēgšanas tajā nepieciešams izdarīt grozījumus, finansējuma saņēmējs iesniedz Vides investīciju fondā pieprasījumu par nepieciešamajiem grozījumiem projekta līgumā, pamatojot grozījumu nepieciešamību. Vides investīciju fonds pēc pieprasījuma saņemšanas izvērtē grozījumu nepieciešamību un sniedz atbildi 20 darbdienu laikā pēc projekta līguma grozījumu saņemšanas. 86. Ja pēc projekta līguma noslēgšanas tajā nepieciešams izdarīt grozījumus un grozījumu ierosinātājs ir Vides investīciju fonds, tas nosūta finansējuma saņēmējam sagatavotos projekta līguma grozījumus, kā arī pamato grozījumu nepieciešamību. Finansējuma saņēmējs 20 darbdienu laikā pēc projekta līguma grozījumu saņemšanas izvērtē tos un sniedz atbildi Vides investīciju fondam. 87. Ja grozījumus projekta līgumā nepieciešams izdarīt, jo mainījušies finansējuma saņēmēja dati (kontaktinformācija vai bankas rekvizīti), Vides investīciju fonds piecu darbdienu laikā pēc pieprasījuma saņemšanas no finansējuma saņēmēja sagatavo atbilstošus grozījumus projekta līgumā. 88. Finansējuma saņēmējs nodrošina publicitāti par dalību konkursā, ievietojot savā tīmekļvietnē (ja tāda ir) informāciju par konkursu un projektu. 89. Finansējuma saņēmējs nepieciešamos iepirkumus projekta ietvaros veic saskaņā ar iepirkumus reglamentējošajiem normatīvajiem aktiem, īstenojot atklātu, pārredzamu, nediskriminējošu un konkurenci nodrošinošu konkursa procedūru. 90. Projekta ietvaros ieguldījumus infrastruktūrā var veikt: 90.1. finansējuma saņēmēja īpašumā; 90.2. publiskas personas īpašumā, ja īpašuma turējuma tiesības projekta iesniedzējs ir ieguvis uz termiņu, kas nav īsāks par četriem gadiem no projekta noslēguma maksājuma veikšanas finansējuma saņēmējam. 91. Īpašuma tiesības uz projekta ietvaros atbalstītajiem infrastruktūras objektiem nemaina, un ieguldījums paliek Latvijas Republikas teritorijā vismaz četrus gadus pēc projekta noslēguma maksājuma veikšanas finansējuma saņēmējam. Īpašuma tiesības nostiprina zemesgrāmatā, izņemot gadījumu, ja īpašumtiesības uz īpašuma objektu ir spēkā bez to nostiprināšanas zemesgrāmatā vai īpašumtiesības ir nostiprinātas uz valsts vārda ministrijas personā vai uz valsts kapitālsabiedrības vārda un infrastruktūru izmanto valsts iestāde vai kapitālsabiedrība valsts pārvaldes funkciju veikšanai. 92. Ja īpašuma tiesības uz projekta ietvaros atbalstītajiem infrastruktūras objektiem nav nostiprinātas zemesgrāmatā līdz projekta iesnieguma iesniegšanas termiņa beigām, projekta iesniedzējs pēc lēmuma par projekta apstiprināšanu iesniedz Vides investīciju fondā līgumu par zemes īpašuma tiesībām vai ilgtermiņa nomas tiesībām vismaz uz četriem gadiem, vai apbūves tiesību līgumu par zemesgrāmatā nostiprināmām apbūves tiesībām. 93. Vides investīciju fonds nodrošina veikto investīciju atbilstības uzraudzību visā projekta dzīves ciklā atbilstoši šo noteikumu 24. punktam. 94. Ja finansējuma saņēmējs ir valsts budžeta iestāde, līdzfinansējumu nodrošina no valsts budžeta un maksājumus veic no līdzekļiem, kas projekta īstenošanai paredzēti tās ministrijas budžetā, kuras padotībā ir attiecīgā valsts budžeta iestāde, nepieprasot papildu finanšu līdzekļus no valsts budžeta. Modernizācijas fonda finansējuma daļu projekta īstenošanai plāno kā dotāciju no vispārējiem ieņēmumiem vai ministrijas transferta pārskaitījumu no valsts pamatbudžeta dotācijas no vispārējiem ieņēmumiem atsevišķā budžeta programmā vai apakšprogrammā. Valsts budžeta iestādes saņem maksājumus saskaņā ar projekta līgumā noteikto kārtību un nosacījumiem. 95. Finansējuma saņēmējam, kas nav valsts budžeta iestāde, ir pieejams vienreizējs maksājums, kas nepārsniedz projektam apstiprināto Modernizācijas fonda finansējuma summu. 96. Finansējuma saņēmējs var saņemt maksājumu, ja izpildīti visi šādi nosacījumi: 96.1. finansējuma saņēmējs iesniedzis Vides investīciju fondā maksājuma pieprasījumu, kam pievienoti iegādes, darbu izpildes un to samaksu apliecinoši dokumenti, kas noteikti projekta līgumā, un Vides investīciju fonds to ir apstiprinājis; 96.2. finansējuma saņēmējs iesniedzis Vides investīciju fondā projekta īstenošanas pārskatu, un Vides investīciju fonds to ir apstiprinājis; 96.3. finansējuma saņēmējs pievienojis maksājuma pieprasījumā iekļautos attiecināmos izdevumus attaisnojošos dokumentus atbilstoši projekta līgumam; 96.4. finansējuma saņēmējs visus ar projektu saistītos maksājumus ir veicis un saņēmis projekta kontā; 96.5. finansējuma saņēmējs ir pilnībā īstenojis projektā plānotās aktivitātes atbilstoši projekta līgumam. 97. Ministrija veic maksājumu 10 darbdienu laikā, pamatojoties uz Vides investīciju fonda atzinumu par finansējuma saņēmēja iesniegto maksājumu pieprasījumu un apliecinājumu par finansējuma saņēmēja projekta īstenošanas pārskata apstiprināšanu. Ministrija minēto termiņu var pagarināt par laiku, kas nepieciešams precizējumu un pieprasītās papildu informācijas izskatīšanai, bet ne ilgāk kā par 10 darbdienām. 98. Finansējuma saņēmējs projekta īstenošanas pārskatu iesniedz elektroniski projekta līgumā norādītajā termiņā kopā ar projekta līgumā minētajiem pamatojošajiem dokumentiem. 99. Vides investīciju fonds pārbauda saņemto projekta īstenošanas pārskatu un projekta līgumā minētos pamatojošos dokumentus un 20 darbdienu laikā sagatavo lēmumu par projekta īstenošanas pārskata apstiprināšanu vai pieprasa finansējuma saņēmējam 10 darbdienu laikā no vēstules saņemšanas dienas iesniegt papildu informāciju vai precizēt projekta īstenošanas pārskatu. 100. Vides investīciju fonds 15 darbdienu laikā pēc papildu informācijas vai precizētā projekta īstenošanas pārskata saņemšanas informē finansējuma saņēmēju par projekta īstenošanas pārskata apstiprināšanu, precizēšanu vai noraidīšanu. 101. Ja finansējuma saņēmējs šajos noteikumos vai projekta līgumā noteiktajos termiņos neiesniedz Vides investīciju fondā projekta īstenošanas pārskatu, projekta līgumā minētos pamatojošos dokumentus vai Vides investīciju fonda pieprasīto papildu informāciju, Vides investīciju fonds neizskata maksājuma pieprasījumu no Modernizācijas fonda līdzekļiem līdz dienai, kad finansējuma saņēmējs projekta līgumā noteiktajā kārtībā ir izpildījis attiecīgās saistības. Finansējuma saņēmējs projekta līgumā noteiktajā kārtībā attiecīgās saistības izpilda triju mēnešu laikā pēc šo noteikumu 3. punktā minētā perioda beigām. 102. Finansējuma saņēmējs nodrošina ministrijai, Vides investīciju fondam un tās pilnvarotiem auditoriem: 102.1. pieeju ar projektu saistītajiem dokumentiem, tai skaitā projekta līgumam un grozījumiem, citiem projekta ietvaros noslēgtajiem līgumiem, darbu pieņemšanas un nodošanas aktiem, rēķiniem, maksājuma uzdevumiem, projekta īstenošanas pārskatiem, monitoringa pārskatiem un sasniegtos rezultātus apliecinošiem dokumentiem (elektroniski); 102.2. pieeju ar projektu saistītajai infrastruktūrai, kas attiecas uz veicamo pārbaudi; 102.3. nepieciešamo dokumentu izrakstus un kopijas. 103. Ar projekta īstenošanu saistītos dokumentus ministrija, Vides investīciju fonds, finansējuma saņēmējs un trešās personas, ar kurām finansējuma saņēmējs slēdzis līgumu par darbu veikšanu un kuras saņēmušas Modernizācijas fonda finansējumu projekta ieviešanai, glabā 10 gadus pēc projekta īstenošanas termiņa beigām. 104. Finansējuma saņēmējs nodrošina, ka ar komercdarbības atbalstu saistīto projekta dokumentāciju glabā 10 gadus, sākot no dienas, kad piešķirts komercdarbības atbalsts saskaņā ar šiem noteikumiem. Vides investīciju fonds informāciju un apliecinošos dokumentus par sniegto komercdarbības atbalstu glabā 10 gadus no dienas, kad piešķirts pēdējais atbalsts saskaņā ar šiem noteikumiem. 105. De minimis atbalsta saņēmējs uzglabā visus ar de minimis atbalsta piešķiršanu saistītos datus 10 gadus no de minimis atbalsta piešķiršanas dienas atbilstoši regulas Nr. 2023/2831 6. panta 3. un 7. punktam. 106. Finansējuma saņēmējs vismaz četrus gadus pēc projekta īstenošanas termiņa beigām katru gadu veic monitoringu par sasniegto elektromobiļa nobraukumu gadā, saražoto elektroenerģijas apjomu ar projekta ietvaros iegādāto un uzstādīto atjaunīgo energoresursu ražošanas iekārtu un projekta ietvaros uzstādītās elektromobiļu uzlādes infrastruktūras patērētās elektroenerģijas apjomu un līdz katra nākamā gada trīsdesmitajai dienai pēc projekta īstenošanas termiņa beigām iesniedz monitoringa pārskatu Vides investīciju fonda Modernizācijas fonda projektu elektroniskajā monitoringa sistēmā (EMSI). 107. Finansējuma saņēmējs, rakstiski vienojoties ar Vides investīciju fondu, var pagarināt monitoringa periodu par laiku, kad no finansējuma saņēmēja neatkarīgu iemeslu dēļ nebija iespējams ekspluatēt šo noteikumu 17.1. apakšpunkta minētās aktivitātes ietvaros iegādāto elektromobili, ja par to tika nekavējoties paziņots Vides investīciju fondam, bet ne vairāk kā par vienu gadu. Finansējuma saņēmējs nodrošina, ka pagarinātajā monitoringa periodā konkursa ietvaros iegādātais elektromobilis netiek izmantots saimnieciskās darbības veikšanai, ja projekta iesniegums par šo noteikumu 17.1. apakšpunktā minēto aktivitāti nebija kvalificējams kā komercdarbības atbalsta projekts. 108. Ja Vides investīciju fonds atbilstoši finansējuma saņēmēja iesniegtajam monitoringa pārskatam par jebkuru no monitoringa gadiem pēc elektromobiļa iegādes konstatē, ka monitoringa pārskatos norādītais kopējais elektromobiļa nobraukums (no brīža, kad elektromobilis reģistrēts atbalsta saņēmēja īpašumā vai turējumā) sasniedzis vismaz 80 000 km, Vides investīciju fonds 20 darbdienu laikā pēc iesniegtā monitoringa pārskata saņemšanas rakstveidā informē finansējuma saņēmēju un līzinga devēju, ka pienākums veikt monitoringu par elektromobiļa nobraukumu ir izpildīts. 109. Finansējuma saņēmējs nodrošina šo noteikumu 32. un 33. punktā noteikto prasību izpildi. Ja finansējuma saņēmējs monitoringa periodā nespēj nodrošināt nosacījumu par vismaz 80 000 km nobraukumu (no brīža, kad elektromobilis reģistrēts finansējuma saņēmēja īpašumā vai turējumā), noslēdzoties monitoringa periodam, ir pieļaujama elektromobiļa faktiskā nobraukuma nobīde uz leju 20 % apmērā. 110. Ja Vides investīciju fonds konstatē, ka finansējuma saņēmējs nenodrošina šo noteikumu 106., 109. un 112. punktā minēto prasību izpildi, Vides investīciju fonds par to rakstiski informē finansējuma saņēmēju un pieņem lēmumu par finansējuma saņēmējam piešķirtā Modernizācijas fonda finansējuma atgūšanu. 111. Atgūstamo neattiecināmo līdzekļu apjomu atbilstoši konstatētajai neatbilstībai: 111.1. šo noteikumu 109. punktā minētajā gadījumā nosaka, izmantojot šādu formulu: MFn.l. – atgūstamais neattiecināmo līdzekļu apjoms, euro (noapaļots uz augšu līdz divām zīmēm aiz komata); 111.2. šo noteikumu 112. punktā minētajā gadījumā nosaka, izmantojot šādu formulu: MFn.l. – atgūstamais neattiecināmo līdzekļu apjoms, euro (noapaļots uz augšu līdz divām zīmēm aiz komata); 112. Finansējuma saņēmējs vismaz četrus gadus pēc projekta īstenošanas termiņa beigām nodrošina projekta ietvaros iegādātās elektromobiļa uzlādes infrastruktūras un atjaunīgo energoresursu ražošanas un uzkrāšanas iekārtu ekspluatāciju. 113. Finansējuma saņēmējs ir konkursa ietvaros iegādātās elektromobiļa uzlādes infrastruktūras un atjaunīgo energoresursu iekārtu un elektroenerģijas uzkrāšanas iekārtas īpašnieks visā projekta īstenošanas laikā, kā arī vēl vismaz četrus gadus pēc projekta īstenošanas termiņa beigām. 114. Konkursa projektu īstenošanas rezultātā panākto siltumnīcefekta gāzu emisiju samazinājumu aprēķina Vides investīciju fonds, pamatojoties uz šo noteikumu 106. punktā minēto monitoringa informāciju. 115. Vides investīciju fondam ir tiesības četrus gadus pēc projekta īstenošanas termiņa beigām pārbaudīt projekta iesniegumā, projekta līgumā un apliecinošajā dokumentācijā norādīto informāciju, tai skaitā apsekojot projekta īstenošanas vietu vai pārbaudot saistīto dokumentāciju, kurai finansējuma saņēmējs nodrošina piekļuvi, vai apskatot projekta ietvaros iegādāto elektromobili, elektromobiļa uzlādes infrastruktūru, atjaunīgo energoresursu iekārtu un elektroenerģijas uzkrāšanas iekārtu, kam finansējuma saņēmējs nodrošina piekļuvi. 116. Finansējuma saņēmējs Modernizācijas fonda līdzekļus, kas atzīti par neattiecināmiem, atmaksā ministrijai atbilstoši projekta līgumā noteiktajai kārtībai. Ministru prezidente E. Siliņa
Klimata un enerģētikas ministrs K. Melnis Modernizācijas fonda finansēto projektu atklāta konkursa "Energoefektivitātes paaugstināšana transporta sektorā – atbalsts elektromobiļu un to uzlādes infrastruktūras ieviešanai"
PROJEKTA IESNIEGUMA VEIDLAPA
1.1. Pamatinformācija par projekta iesniedzēju
Piezīme. * Aizpilda komersanti 1.2. Projekta iesniedzēja kontaktpersona
2.1. Projekta kopsavilkums 2.2. Elektromobiļu raksturojums
Piezīme. * Lai iepirkums tiktu uzskatīts par noslēgtu, projekta iesniedzējs ir veicis iepirkuma procedūru, kuras rezultātā ar piegādātāju noslēgts līgums par Ministru kabineta 2024. gada 5. novembra noteikumu Nr. 701 17.1. apakšpunktā minētās aktivitātes īstenošanu. 2.3. Elektromobiļa uzlādes infrastruktūras raksturojums
Piezīme.* Norāda, ja ir plānots realizēt Ministru kabineta 2024. gada 5. novembra noteikumu Nr. 701 17.2. apakšpunktā minēto aktivitāti. 2.4. Inženiertehnisko sistēmu un iekārtu raksturojums, kuras ražo enerģiju no atjaunīgajiem energoresursiem vai to uzkrāj
2.5. Projekta mērķa grupas apraksts 2.6. Projekta sasniegto rezultātu uzturēšana pēc projekta pabeigšanas 2.7. Izmantoto iepirkumu raksturojums 2.8. Informācija par transportlīdzekļu norakstīšanu, nododot tos apstrādes uzņēmumam
3.1. Projekta īstenošanas laiks
3.2. Projekta ieviešanas riski 3.3. Pasākumi projekta ieviešanas risku mazināšanai
Publicitātes pasākumu veidi 1. Atzīmēt publicitātes pasākumu skaitu, kas tiks veikti projekta īstenošanas laikā
2. Norādīt konkrētus plānotos pasākumus
Piezīme.* Nepārsniedz divus procentus no projekta kopējām attiecināmajām izmaksām.
5.1. Projekta finansēšanas rādītāji 5.1.1. Viena elektromobiļa finansēšanas rādītāji*
* Ja projekta ietvaros plānots iegādāties dažādu marku vai kategoriju elektromobiļus, katras markas vai kategorijas elektromobilim tabulu aizpilda atsevišķi. 5.1.2. Vienas elektromobiļu uzlādes infrastruktūras finansēšanas rādītāji*
* Ja projekta ietvaros plānots iegādāties, izbūvēt, uzstādīt vai pieslēgt dažādus uzlādes punktus, iegādājamo punktu skaitu norāda katram modelim atsevišķi. 5.1.3. Vienas inženiertehniskās sistēmas un iekārtas finansēšanas rādītāji, kura ražo enerģiju no atjaunīgajiem energoresursiem vai to uzkrāj*
Piezīme. * Ja projekta ietvaros plānots iegādāties dažādas atjaunīgo energoresursu inženiertehnisko iekārtu sistēmas ar vai bez elektroenerģijas uzkrāšanas iekārtām, to skaitu norāda katrai kategorijai atsevišķi. 5.2. Projekta finansēšanas plāns, EUR
apliecinu, ka uz projekta iesniegšanas brīdi: 7.1. projekta iesniegumā un tā pielikumos iekļautā informācija ir patiesa un nav sagrozīta, un projekta iesniedzējs piekrīt, ka Vides investīciju fonds minēto informāciju pārbauda; 7.2. projekta iesnieguma iesniedzējam nav nodokļu un valsts sociālās apdrošināšanas obligāto iemaksu parādu, kas kopsummā pārsniedz 150 euro, izņemot nodokļu maksājumus, kuru segšanai ir piešķirts samaksas termiņa pagarinājums, ir noslēgta vienošanās par labprātīgu nodokļu samaksu vai noslēgts vienošanās līgums; 7.3. par Modernizācijas fonda finansētajām attiecināmajām izmaksām nav saņemts līdzfinansējums citu finansējuma programmu ietvaros vai individuālā atbalsta projekta ietvaros, kas atbalstīts no citiem finanšu instrumentiem, tai skaitā Eiropas Savienības vai ārvalstu finanšu palīdzības līdzekļiem; 7.4. projekta iesnieguma iesniedzējs nav nonācis situācijā, kad pret to vērsta prasība par līdzekļu atgūšanu no citām valsts atbalsta programmām saskaņā ar iepriekšēju Eiropas Komisijas lēmumu, ar ko atbalsts tiek atzīts par nelikumīgu un nesaderīgu ar kopējo tirgu; 7.5. projekta iesniedzējs (uzņēmuma grupas līmenī) nav nonācis grūtībās, tai skaitā nav grūtībās nonākusi pašvaldības kapitālsabiedrība, kas atbilst vismaz vienai no Regulas Nr. 651/2014 2. panta 18. punktā paredzētajām situācijām. Apliecinu, ka tad, ja projekts tiks apstiprināts: 7.6. projekta iesniegumā paredzētās aktivitātes netiks iesniegtas līdzfinansēšanai citu finansējuma programmu vai individuālo atbalsta projektu ietvaros no citiem finanšu instrumentiem, tai skaitā no Eiropas Savienības vai ārvalstu finanšu palīdzības līdzekļiem vai nacionālā publiskā finansējuma līdzekļiem. Apzinos, ka projektu var neapstiprināt finansēšanai no Modernizācijas fonda, ja projekta iesniegums, ieskaitot šo sadaļu, nav pilnībā un kvalitatīvi aizpildīts, kā arī ja normatīvajos aktos par Modernizācijas fonda ieviešanu plānotais līdzfinansējums projekta apstiprināšanas brīdī ir izlietots. Apzinos, ka nepatiesas apliecinājumā sniegtās informācijas dēļ pret projekta iesniedzēju var tikt uzsāktas administratīva un finansiāla rakstura sankcijas. Piekrītu, ka, ja nepieciešams, sabiedrība ar ierobežotu atbildību "Vides investīciju fonds" vai Klimata un enerģētikas ministrija normatīvajos aktos nodokļu un nodevu jomā noteiktajā kārtībā pieprasa (ja attiecināms) vai iegūst no Valsts ieņēmumu dienesta informāciju, kas apliecina, ka projekta iesniedzējam nav Valsts ieņēmumu dienesta administrēto nodokļu parādu, tai skaitā valsts sociālās apdrošināšanas obligāto iemaksu parādu, kas kopsummā pārsniedz 150 euro.
Piezīmes.
|
Tiesību akta pase
Nosaukums: Modernizācijas fonda finansēto projektu atklāta konkursa "Energoefektivitātes paaugstināšana transporta ..
Statuss:
Spēkā esošs
Satura rādītājs
Saistītie dokumenti
|