Aptauja ilgs līdz 23. oktobrim.
Attēlotā redakcija
Ministru kabineta noteikumi Nr. 630
Rīgā 2024. gada 1. oktobrī (prot. Nr. 40 28. §) Ārstniecības personu un ārstniecības atbalsta personu reģistra noteikumi
1. Noteikumi nosaka: 1.1. ārstniecības personu un ārstniecības atbalsta personu reģistra (turpmāk – reģistrs) izveides un uzturēšanas kārtību; 1.2. ārstniecības personu un ārstniecības atbalsta personu reģistrācijas kārtību un prasības; 1.3. prasības, kas noteic ārstniecības personu un ārstniecības atbalsta personu profesionālo atbilstību; 1.4. prasības tālākizglītībai, kā arī apgūtās tālākizglītības novērtēšanas un apstiprināšanas kārtību. 2. Reģistrs ir valsts informācijas sistēma, kuras mērķis ir: 2.1. nodrošināt veselības aprūpes politikas veidošanai un īstenošanai nepieciešamās informācijas iegūšanu, uzkrāšanu un izmantošanu; 2.2. sniegt ārstniecības uzraudzībai nepieciešamo informāciju; 2.3. uzraudzīt ārstniecības personu profesionālās kvalifikācijas uzturēšanu; 2.4. sniegt sabiedrībai informāciju par reģistrētajām ārstniecības personām un ārstniecības atbalsta personām; 2.5. nosūtīt oficiālus un informatīvus paziņojumus reģistrētajām ārstniecības personām un ārstniecības atbalsta personām. 4. Inspekcija atbilstoši šo noteikumu 1., 2., 3., 4. un 5. pielikumam reģistrā iekļauj informāciju par: 4.1. šo noteikumu 1. pielikuma 1.1. apakšpunktā minētajām ārstniecības personām, kuras: 4.1.1. absolvējušas akreditētas izglītības programmas Latvijā un ieguvušas diplomu attiecīgajā profesijā; 4.1.2. absolvējušas mītnes valsts atzītas izglītības iestādes ārvalstīs un kuru ārvalstīs iegūtā profesionālā kvalifikācija ir atzīta Latvijā atbilstoši likumam "Par reglamentētajām profesijām un profesionālās kvalifikācijas atzīšanu"; 4.1.3. profesionālo kvalifikāciju ir ieguvušas ārvalstīs un kurām saskaņā ar normatīvajiem aktiem par īslaicīgu profesionālo pakalpojumu sniegšanu reglamentētajā profesijā piešķirtas tiesības veikt īslaicīgu profesionālo darbību Latvijā; 4.1.4. profesionālo kvalifikāciju ārsta reglamentētā profesijā un tās specialitātēs, apakšspecialitātēs un papildspecialitātēs, zobārsta profesijā un tās apakšspecialitātēs, māsas (vispārējās aprūpes māsas) vai vecmātes profesijās ir ieguvušas ārvalstīs un kurām saskaņā ar likumu "Par reglamentētajām profesijām un profesionālās kvalifikācijas atzīšanu" ir noteikts adaptācijas periods; 4.2. šo noteikumu 1. pielikuma 1.2. apakšpunktā minētajām ārstniecības atbalsta personām, kuras: 4.2.1. absolvējušas izglītības programmas Latvijā un plāno iesaistīties veselības aprūpes procesā ārstniecības iestādē; 4.2.2. absolvējušas mītnes valsts atzītas izglītības iestādes ārvalstīs un kuru ārvalstīs izsniegtais izglītības dokuments ir atzīts Latvijā, un kuras plāno iesaistīties veselības aprūpes procesā ārstniecības iestādē; 4.2.3. apguvušas neformālās izglītības programmu asistēšanai pirmsslimnīcas etapa neatliekamās medicīniskās palīdzības nodrošināšanā Latvijā un plāno iesaistīties veselības aprūpes procesā Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienestā; 4.2.4. ārstniecības iestādē pilda medicīnas asistenta amata pienākumus. 5. Informāciju par ārstniecības personas izglītības dokumentu, kas apliecina profesionālās kvalifikācijas iegūšanu profesijā vai pamatspecialitātē, apakšspecialitātē vai papildspecialitātē, izglītības iestāde, kura attiecīgo izglītības dokumentu izsniegusi, iesniedz inspekcijā piecu darbdienu laikā pēc izglītības dokumenta izsniegšanas. Par katru ārstniecības personu norāda šādu informāciju: 5.1. izglītības iestādes nosaukums; 5.2. ārstniecības personas vārds, uzvārds, personas kods; 5.3. izglītības dokumenta sērija, numurs un izdošanas gads; 5.4. iegūtā kvalifikācija; 5.5. iegūtās izglītības pakāpe vai veids; 5.6. studijās iegūtais grāds; 5.7. ārstniecības personas elektroniskā pasta adrese, korespondences adrese, tālruņa numurs. 6. Informāciju par ārstniecības personas sertifikātu vai ārstniecības atbalsta personas sertifikātu ārstniecības personu sertificējošā institūcija atbilstoši kompetencei piecu darbdienu laikā pēc ārstniecības personas sertifikāta vai ārstniecības atbalsta personas sertifikāta spēkā stāšanās dienas iesniedz inspekcijā. Par katru personu norāda šādu informāciju: 6.1. personas vārds, uzvārds un ārstniecības personas vai ārstniecības atbalsta personas identifikators; 6.2. sertifikāta numurs un piešķiršanas datums; 6.3. ārstniecības personām – pamatspecialitāte, apakšspecialitāte, papildspecialitāte vai ārstnieciskā vai diagnostiskā metode, ārstniecības atbalsta personām – profesija; 6.4. sertifikāta derīguma termiņš. 7. Likumā "Par reglamentētajām profesijām un profesionālās kvalifikācijas atzīšanu" noteiktā institūcija, kas izsniedz profesionālās kvalifikācijas atzīšanas apliecības reglamentētajās profesijās, piecu darbdienu laikā pēc tam, kad pieņemts lēmums par adaptācijas perioda piemērošanu, iesniedz inspekcijā šādu informāciju par minēto lēmumu: 7.1. personas vārds, uzvārds un personas kods vai ārstniecības personas vai ārstniecības atbalsta personas identifikators; 7.2. lēmuma numurs un pieņemšanas datums; 7.3. profesija, pamatspecialitāte, apakšspecialitāte, papildspecialitāte, kurā ir noteikta adaptācija; 7.4. adaptācijas perioda ilgums; 7.5. attiecīgās specialitātes pārstāvji Latvijas Republikā, kuri adaptācijas periodā var veikt personas uzraudzību. 8. Šo noteikumu 2. pielikumā norādīto informāciju par ārstniecības personas un ārstniecības atbalsta personas, kā arī šo noteikumu 4.1.4. apakšpunktā minēto personu nodarbinātību ārstniecības iestādē, izmantojot šo noteikumu 1. pielikumā minētos klasifikatorus un sarakstus, ārstniecības iestāde iesniedz reģistram piecu darbdienu laikā no dienas, kad attiecīgā ārstniecības persona vai ārstniecības atbalsta persona ir uzsākusi, mainījusi vai beigusi profesionālo darbību attiecīgajā ārstniecības iestādē. Informāciju par pamatspecialitāti, apakšspecialitāti vai papildspecialitāti norāda atbilstoši normatīvajiem aktiem par ārstniecības personu un to studējošo, kuri apgūst medicīniskās izglītības programmas, kompetenci ārstniecībā un šo personu teorētisko un praktisko zināšanu apjomu. 9. Par ārstniecības personām, kuras veic īslaicīgu profesionālo darbību Latvijā, institūcijas, kas izsniedz ārvalstīs iegūtās profesionālās kvalifikācijas atzīšanas apliecības reglamentētajās profesijās, iesniedz inspekcijā šādu informāciju: 9.1. vārds, uzvārds; 9.2. dzimums; 9.3. dzimšanas datums; 9.4. personas kods vai ekvivalents personas identifikācijas numurs; 9.5. dzīvesvietas adrese mītnes valstī; 9.6. ārstniecības iestāde, kur tiks veikta īslaicīgā profesionālā darbība (nosaukums un kontaktinformācija – adrese, elektroniskā pasta adrese un tālruņa numurs); 9.7. profesionālā kvalifikācija: 9.7.1. profesijas nosaukums; 9.7.2. pamatspecialitātes, apakšspecialitātes vai papildspecialitātes nosaukums; 9.8. valsts, kurā iegūta profesionālā kvalifikācija; 9.9. plānotās īslaicīgās profesionālās darbības ilgums un biežums. 10. Pamatojoties uz šo noteikumu 5. punktā norādīto informāciju, inspekcija ārstniecības personu iekļauj reģistrā un paziņo tai par reģistrāciju. 11. Ārstniecības persona, kura vēlas veikt pirmreizēju reģistrāciju, inspekcijā iesniedz ārstniecības personu un ārstniecības atbalsta personu reģistra uzskaites karti (3. pielikums) un pievieno šo noteikumu 4.1. apakšpunktā norādīto izglītības dokumenta kopiju, kā arī dokumenta kopiju par sekmīgi nokārtotu profesionālās atbilstības pārbaudi vai uzrāda šā dokumenta oriģinālu, ja ir pagājuši vairāk nekā pieci gadi no dienas, kad izsniegts: 11.1. izglītības dokuments, kas apliecina profesionālās kvalifikācijas iegūšanu attiecīgajā profesijā; 11.2. ārvalstīs iegūtās profesionālās kvalifikācijas atzīšanas dokuments. 12. Ārstniecības atbalsta persona, kura vēlas veikt pirmreizēju reģistrāciju, inspekcijā iesniedz ārstniecības personu un ārstniecības atbalsta personu reģistra uzskaites karti (3. pielikums) un pievieno šo noteikumu 4.2. apakšpunktā norādīto izglītības dokumenta kopiju, kā arī profesionālās pilnveides izglītības apliecības kopiju par licencētas profesionālās pilnveides izglītības programmas apguvi pacientu datu aizsardzības jautājumos vismaz astoņu stundu apjomā vai apliecinājumu, ka pacientu datu aizsardzības jautājumi apgūti profesionālās kvalifikācijas iegūšanas laikā vismaz astoņu stundu apjomā. 13. Ārstniecības personu un ārstniecības atbalsta personu reģistra uzskaites kartes (3. pielikums) aizpildīšanā izmanto šo noteikumu 1. pielikumā minētos klasifikatorus un sarakstus. 14. Medicīnas asistentam papildus šo noteikumu 12. punktā minētajiem dokumentiem nepieciešams ārstniecības iestādes apliecinājums. 15. Šo noteikumu 4.1.2. un 4.2.2. apakšpunktā minētās ārstniecības personas un ārstniecības atbalsta personas papildus šo noteikumu 11., 12. un 14. punktā minētajiem dokumentiem inspekcijā iesniedz arī valsts valodas prasmi apliecinošu dokumentu. 16. Šo noteikumu 11. punktu nepiemēro, ja ārstniecības persona pēc diploma iegūšanas Latvijā ir strādājusi profesijā vai kādā no profesijas pamatspecialitātēm, apakšspecialitātēm vai papildspecialitātēm ārpus Latvijas Republikas kādā no Eiropas Ekonomikas zonas dalībvalstīm vai Šveices Konfederācijā ne mazāk kā trīs gadus pēdējo piecu gadu laikā. Šajā gadījumā ārstniecības persona, kura vēlas veikt pirmreizēju reģistrāciju, inspekcijā iesniedz iesniegumu ar attiecīgu lūgumu un aizpilda ārstniecības personu un ārstniecības atbalsta personu reģistra uzskaites karti (3. pielikums) un pievieno šo noteikumu 4.1. apakšpunktā norādīto izglītības dokumenta kopiju un šo noteikumu 39. punktā minētos dokumentus. 17. Īslaicīgas profesionālās darbības veikšanai Latvijā ārstniecības personu reģistrē, pamatojoties uz datiem, ko inspekcijā atbilstoši šo noteikumu 9. punktam par attiecīgo ārstniecības personu iesniegusi institūcija, kas izsniedz ārvalstīs iegūtās profesionālās kvalifikācijas atzīšanas apliecības reglamentētajās profesijās. 18. Inspekcija mēneša laikā pēc šo noteikumu 11., 12., 14., 16. vai 17. punktā minēto dokumentu saņemšanas pieņem lēmumu par ārstniecības personas vai ārstniecības atbalsta personas reģistrāciju vai par atteikumu reģistrēt ārstniecības personu vai ārstniecības atbalsta personu. Minēto lēmumu inspekcija attiecīgajai personai paziņo Paziņošanas likumā noteiktajā kārtībā. Lēmumu par atteikumu reģistrēt ārstniecības personu īslaicīgas profesionālās darbības veikšanai Latvijā Paziņošanas likumā noteiktajā kārtībā paziņo arī institūcijai, kas izsniegusi attiecīgo ārvalstīs iegūtās profesionālās kvalifikācijas atzīšanas apliecību. 19. Inspekcija pieņem lēmumu par atteikumu reģistrēt ārstniecības personu vai ārstniecības atbalsta personu, ja ir vismaz viens no šādiem iemesliem: 19.1. attiecīgā ārstniecības persona neatbilst šo noteikumu 4.1. apakšpunktā minētajām prasībām un normatīvajiem aktiem par ārstniecības personu un studējošo, kuri apgūst izglītības programmas, kompetenci ārstniecībā un šo personu teorētisko un praktisko zināšanu apjomu; 19.2. attiecīgā ārstniecības atbalsta persona neatbilst šo noteikumu 4.2. apakšpunktā minētajām prasībām; 19.3. kāds no iesniegtajiem dokumentiem satur nepatiesu informāciju; 19.4. nav iesniegta visa inspekcijas pieprasītā informācija; 19.5. attiecīgajai ārstniecības personai vai ārstniecības atbalsta personai saskaņā ar tiesas nolēmumu ir noteikta tiesību ierobežošana, atņemot tiesības nodarboties ar profesionālo darbību attiecīgajā jomā (aizliegums ir attiecināms uz laikposmu, kurā tiesību ierobežojums ir spēkā); 19.6. attiecīgajai ārstniecības personai vai ārstniecības atbalsta personai saskaņā ar prokurora priekšrakstu par sodu krimināllietā ir noteikta tiesību ierobežošana, atņemot tiesības nodarboties ar profesionālo darbību attiecīgajā jomā (aizliegums ir attiecināms uz laikposmu, kurā tiesību ierobežojums ir spēkā); 19.7. attiecīgajai ārstniecības personai vai ārstniecības atbalsta personai saskaņā ar procesa virzītāja lēmumu kriminālprocesā piemērots drošības līdzeklis noteiktas nodarbošanās aizliegums (aizliegums ir attiecināms uz laikposmu, kurā tiesību ierobežojums ir spēkā). 20. Pirmreizējās reģistrācijas termiņš reģistrā ir pieci gadi no dienas, kad ārstniecības personai vai ārstniecības atbalsta personai paziņots lēmums par ārstniecības personas vai ārstniecības atbalsta personas reģistrāciju. Šo noteikumu 4.1.4. apakšpunktā minētajām personām reģistrācijas termiņš reģistrā ir noteikts atbilstoši lēmumā par adaptācijas perioda piemērošanu minētajam adaptācijas perioda ilgumam no dienas, kad minētā persona ir uzsākusi profesionālo darbību ārstniecības iestādē. Šo noteikumu 4.2.4. apakšpunktā minētajām personām reģistrācijas termiņš reģistrā ir līdz izglītības programmas absolvēšanas gadam, bet nepārsniedzot piecus gadus. 21. Ārstniecības personai, kura veic īslaicīgu profesionālo darbību Latvijā, reģistrācijas termiņš reģistrā ir 12 mēneši. 22. Ja ārstniecības persona vai ārstniecības atbalsta persona pirmreizējās reģistrācijas termiņa laikā iegūst attiecīgi ārstniecības personas sertifikātu vai ārstniecības atbalsta personas sertifikātu, inspekcija pagarina reģistrācijas termiņu uz laiku, kas ir par vienu gadu ilgāks nekā ārstniecības personas sertifikāta vai ārstniecības atbalsta personas sertifikāta derīguma termiņš. 23. Reģistrā attiecīgajā profesijā tiek pārreģistrētas ārstniecības personas: 23.1. kuras vēlas pagarināt reģistrācijas termiņu reģistrā attiecīgajā profesijā; 23.2. kurām ir beidzies ārstniecības personas sertifikāta derīguma termiņš, netiek veikta resertifikācija un kuras pēc reģistrācijas termiņa beigām vēlas turpināt profesionālo darbību tikai attiecīgajā profesijā. 24. Ārstniecības personai vai ārstniecības atbalsta personai, kurai ir derīgs ārstniecības personas sertifikāts vai ārstniecības atbalsta personas sertifikāts, pārreģistrācija nav jāveic. Šo personu reģistrācijas termiņu inspekcija pagarina atbilstoši šo noteikumu 22. punktam. 25. Lai veiktu pārreģistrāciju, šo noteikumu 23. punktā minētā ārstniecības persona iesniedz inspekcijā šo noteikumu 4. pielikumā norādīto informāciju par profesionālo zināšanu vai prasmju apguvi vai pilnveidi attiecīgajā profesijā vismaz 150 akadēmisko stundu apjomā, bet māsas, vecmātes, māsas palīga vai zobārsta asistenta profesijā – vismaz 100 akadēmisko stundu apjomā reģistrācijas termiņa laikā, tai skaitā par profesionālo zināšanu pilnveidi neatliekamās medicīniskās palīdzības sniegšanā, vai par profesionālās atbilstības pārbaudes sekmīgu nokārtošanu attiecīgajā profesijā, pievienojot informāciju apliecinošu dokumentu kopijas vai uzrāda šo dokumentu oriģinālus. 26. Lai veiktu pārreģistrāciju, šo noteikumu 23. punktā minētā ārstniecības persona iesniedz inspekcijā iesniegumu (4. pielikums) par profesionālo zināšanu vai prasmju apguvi vai pilnveidi attiecīgajā profesijā reģistrācijas termiņa laikā, pievienojot informāciju apliecinošu dokumentu kopijas vai uzrādot šo dokumentu oriģinālus: 26.1. ārstiem, zobārstiem, zobu higiēnistiem, vecmātēm, fizioterapeitiem, audiologopēdiem, ergoterapeitiem, tehniskajiem ortopēdiem, optometristiem, fizioterapeita asistentiem, ergoterapeita asistentiem, uztura speciālistiem, zobu tehniķiem, podologiem, radiogrāferiem, mākslas terapeitiem, militārajiem paramediķiem, skaistumkopšanas speciālistiem (kosmetoloģijā), kosmētiķiem, ārsta palīgiem (feldšeriem), radiologa asistentiem, biomedicīnas laborantiem, masieriem – vismaz 150 akadēmisko stundu apjomā, tai skaitā par profesionālo zināšanu pilnveidi neatliekamās medicīniskās palīdzības sniegšanā vai par profesionālās atbilstības pārbaudes sekmīgu nokārtošanu attiecīgajā profesijā; 26.2. māsām, vecmātēm, māsas palīgiem un zobārsta asistentiem – vismaz 100 akadēmisko stundu apjomā, tai skaitā par profesionālo zināšanu pilnveidi neatliekamās medicīniskās palīdzības sniegšanā vai par profesionālās atbilstības pārbaudes sekmīgu nokārtošanu attiecīgajā profesijā; 26.3. māsām (vispārējās aprūpes māsām) – vismaz 100 akadēmisko stundu apjomā, tai skaitā par profesionālo zināšanu pilnveidi neatliekamās medicīniskās palīdzības sniegšanā (8 akadēmisko stundu apjomā), infekciju kontrolē (4 akadēmisko stundu apjomā) un pacientu drošībā (8 akadēmisko stundu apjomā), kā arī vismaz 50 akadēmisko stundu apjomā no māsas (vispārējās aprūpes māsas) kompetences tēmām, vai par profesionālās atbilstības pārbaudes sekmīgu nokārtošanu māsas (vispārējās aprūpes māsas) profesijā. 27. Ja ārstniecības persona pēc diploma iegūšanas Latvijā strādā vai ir strādājusi profesijā vai kādā no profesijas pamatspecialitātēm, apakšspecialitātēm vai papildspecialitātēm ārpus Latvijas Republikas kādā no Eiropas Ekonomikas zonas dalībvalstīm vai Šveices Konfederācijā ne mazāk kā trīs gadus reģistrācijas termiņa laikā, tad ārstniecības persona, kura vēlas veikt pārreģistrāciju, inspekcijā iesniedz iesniegumu (4. pielikums) un šo noteikumu 39. punktā minētos dokumentus. 28. Militārais paramediķis šo noteikumu 26. punktā minētajam iesniegumam pievieno Nacionālo bruņoto spēku Apvienotā štāba apstiprinājumu. 29. Reģistrā attiecīgajā profesijā tiek pārreģistrētas ārstniecības atbalsta personas, kuras vēlas pagarināt reģistrācijas termiņu attiecīgajā profesijā. Lai veiktu pārreģistrāciju, ārstniecības atbalsta persona iesniedz inspekcijā iesniegumu (4. pielikums). Iesniegumā norāda ārstniecības atbalsta personas vārdu, uzvārdu, ārstniecības atbalsta personas identifikatoru un profesiju, kurā nepieciešama reģistrācijas termiņa pagarināšana. Iesniegumam pievieno apliecību par apgūtu licencētu profesionālās pilnveides izglītības programmu pacientu datu aizsardzības jautājumos vismaz astoņu stundu apjomā (izņemot medicīnas asistentu). 30. Operatīvā medicīniskā transportlīdzekļa vadītājs (ārstniecības atbalsta persona) papildus šo noteikumu 29. punktā minētajam iesniegumam pievieno Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienesta apstiprinājumu. 31. Inspekcija pēc šo noteikumu 25., 26., 27., 28., 29. vai 30. punktā minēto dokumentu saņemšanas pieņem lēmumu par ārstniecības personas vai ārstniecības atbalsta personas pārreģistrāciju vai par atteikumu pārreģistrēt ārstniecības personu vai ārstniecības atbalsta personu reģistrā. 32. Inspekcija pieņem lēmumu par atteikumu pārreģistrēt ārstniecības personu vai ārstniecības atbalsta personu reģistrā, ja ir spēkā vismaz viens no šādiem iemesliem: 32.1. ārstniecības persona vai ārstniecības atbalsta persona neatbilst šo noteikumu 4. punktā minētajām prasībām un normatīvajiem aktiem par ārstniecības personu un studējošo, kuri apgūst izglītības programmas, kompetenci ārstniecībā un šo personu teorētisko un praktisko zināšanu apjomu; 32.2. ārstniecības persona nav izpildījusi šo noteikumu 26., 27. vai 36. punktā minētās prasības; 32.3. ārstniecības atbalsta persona nav izpildījusi šo noteikumu 29. punktā minētās prasības; 32.4. militārā paramediķa iesniegums neatbilst šo noteikumu 28. punktam; 32.5. ārstniecības personai vai ārstniecības atbalsta personai saskaņā ar tiesas nolēmumu ir noteikta tiesību ierobežošana, atņemot tiesības nodarboties ar profesionālo darbību attiecīgajā jomā (aizliegums ir attiecināms uz laikposmu, kurā tiesību ierobežojums ir spēkā); 32.6. ārstniecības personai vai ārstniecības atbalsta personai saskaņā ar prokurora priekšrakstu par sodu krimināllietā ir noteikta tiesību ierobežošana, atņemot tiesības nodarboties ar profesionālo darbību attiecīgajā jomā (aizliegums ir attiecināms uz laikposmu, kurā tiesību ierobežojums ir spēkā); 32.7. šo noteikumu 25., 26., 27. vai 29. punktā minētie dokumenti satur nepatiesu informāciju; 32.8. nav iesniegta visa inspekcijas pieprasītā informācija; 32.9. operatīvā medicīniskā transportlīdzekļa vadītāja (ārstniecības atbalsta persona) iesniegums neatbilst šo noteikumu 30. punktam; 32.10. attiecīgajai ārstniecības personai vai ārstniecības atbalsta personai saskaņā ar procesa virzītāja lēmumu kriminālprocesā piemērots drošības līdzeklis – noteiktas nodarbošanās aizliegums (aizliegums ir attiecināms uz laikposmu, kurā tiesību ierobežojums ir spēkā). 33. Pārreģistrācijas termiņš reģistrā ir pieci gadi, sākot ar nākamo dienu pēc reģistrācijas termiņa beigām, bet ne agrāk par šo noteikumu 32. punktā minētā lēmuma paziņošanas dienu. 34. Ārstniecības personai un ārstniecības atbalsta personai, kurai ir beidzies reģistrācijas termiņš, ir tiesības to atjaunot. 35. Lai atjaunotu reģistrācijas termiņu: 35.1. piecu gadu laikā no dienas, kad tas ir beidzies, ārstniecības persona iesniedz inspekcijā iesniegumu (4. pielikums) par profesionālo zināšanu vai prasmju apguvi vai pilnveidi attiecīgajā profesijā: 35.1.1. ārstniecības personām – vismaz 150 akadēmisko stundu apjomā, bet māsas, vecmātes vai māsas palīga profesijā, – vismaz 100 akadēmisko stundu apjomā pēdējo piecu gadu laikā pirms šā iesnieguma iesniegšanas dienas inspekcijā, tajā skaitā par profesionālo zināšanu pilnveidi neatliekamās medicīniskās palīdzības sniegšanā, vai par sekmīgi nokārtotu profesionālās atbilstības pārbaudi attiecīgajā profesijā; 35.1.2. ārstiem, zobārstiem, zobu higiēnistiem, vecmātēm, fizioterapeitiem, audiologopēdiem, ergoterapeitiem, tehniskiem ortopēdiem, optometristiem, fizioterapeita asistentiem, ergoterapeita asistentiem, uztura speciālistiem, zobu tehniķiem, podologiem, radiogrāferiem, mākslas terapeitiem, militārajiem paramediķiem, skaistumkopšanas speciālistiem (kosmetoloģijā), kosmētiķiem, ārsta palīgiem (feldšeriem), radiologa asistentiem, biomedicīnas laborantiem, masieriem – vismaz 150 akadēmisko stundu apjomā pēdējo piecu gadu laikā pirms šā iesnieguma iesniegšanas dienas inspekcijā, tai skaitā par profesionālo zināšanu pilnveidi neatliekamās medicīniskās palīdzības sniegšanā, vai par profesionālās atbilstības pārbaudes sekmīgu nokārtošanu attiecīgajā profesijā; 35.1.3. māsas palīgiem un zobārsta asistentiem – vismaz 100 akadēmisko stundu apjomā pēdējo piecu gadu laikā pirms šā iesnieguma iesniegšanas dienas inspekcijā, tai skaitā par profesionālo zināšanu pilnveidi neatliekamās medicīniskās palīdzības sniegšanā, vai par profesionālās atbilstības pārbaudes sekmīgu nokārtošanu attiecīgajā profesijā; 35.1.4. māsām (vispārējās aprūpes māsām) – vismaz 100 akadēmisko stundu apjomā pēdējo piecu gadu laikā pirms šā iesnieguma iesniegšanas dienas inspekcijā, tai skaitā par profesionālo zināšanu pilnveidi neatliekamās medicīniskās palīdzības sniegšanā (8 akadēmisko stundu apjomā), infekciju kontrolē (4 akadēmisko stundu apjomā) un pacientu drošībā (8 akadēmisko stundu apjomā) un vismaz 50 akadēmiskās stundas no māsas (vispārējās aprūpes māsas) kompetences tēmām, vai par profesionālās atbilstības pārbaudes sekmīgu nokārtošanu māsas (vispārējās aprūpes māsas) profesijā; 35.2. laikposmā, kas ir ilgāks par pieciem gadiem no dienas, kad tas ir beidzies, ārstniecības persona iesniedz inspekcijā iesniegumu (4. pielikums) par sekmīgi nokārtotu profesionālās atbilstības pārbaudi attiecīgajā profesijā; 35.3. ārstniecības atbalsta persona iesniedz inspekcijā iesniegumu (4. pielikums) ar lūgumu atjaunot reģistrācijas termiņu reģistrā. Iesniegumā norāda profesionālās pilnveides programmas apguvi par pacientu datu aizsardzības jautājumiem vismaz astoņu stundu apjomā pēdējo piecu gadu laikā pirms šā iesnieguma iesniegšanas dienas inspekcijā, vārdu, uzvārdu, ārstniecības atbalsta personas identifikatoru un profesiju, kurā nepieciešama reģistrācijas termiņa atjaunošana. 36. Šo noteikumu 35.1. un 35.2. apakšpunktā minētajam iesniegumam pievieno informāciju apliecinošu dokumentu kopijas vai uzrāda šo dokumentu oriģinālus. 37. Militārais paramediķis šo noteikumu 35.1. apakšpunktā minētajam iesniegumam pievieno Nacionālo bruņoto spēku Apvienotā štāba apstiprinājumu. 38. Ārstniecības personai, kurai ir beidzies reģistrācijas termiņš, bet kura profesijā vai kādā no profesijas pamatspecialitātēm, apakšspecialitātēm vai papildspecialitātēm ir veikusi profesionālo darbību ārpus Latvijas Republikas kādā no Eiropas Ekonomikas zonas dalībvalstīm vai Šveices Konfederācijā ne mazāk kā trīs gadus pēdējo piecu gadu laikā, ir tiesības atjaunot reģistrāciju, iesniedzot inspekcijā iesniegumu (4. pielikums) un šo noteikumu 39. punktā minētos dokumentus. 39. Šo noteikumu 27. un 38. punktā minētajam iesniegumam ārstniecības persona pievieno šādus dokumentus: 39.1. darba devēja izziņu vai citu dokumentu par veikto profesionālo darbību, kurā norādīta profesija, amats un laikposms, kurā profesionālā darbība veikta; 39.2. izziņu, ko izsniegusi attiecīgās valsts kompetentā institūcija, apliecinot tiesības veikt profesionālo darbību valstī, kurā ārstniecības persona veikusi profesionālo darbību. 40. Inspekcija Iekšējā tirgus informācijas sistēmā (IMI sistēma) pārbauda informāciju, vai personai ārvalstīs nav ierobežotas vai liegtas tiesības veikt profesionālo darbību. 41. Inspekcija mēneša laikā pēc šo noteikumu 35., 37. vai 38. punktā minēto dokumentu saņemšanas pieņem lēmumu par ārstniecības personas vai ārstniecības atbalsta personas reģistrācijas termiņa atjaunošanu vai par atteikumu atjaunot ārstniecības personas vai ārstniecības atbalsta personas reģistrācijas termiņu reģistrā. Minēto lēmumu inspekcija ārstniecības personai vai ārstniecības atbalsta personai paziņo Paziņošanas likumā noteiktajā kārtībā. 42. Inspekcija pieņem lēmumu par atteikumu atjaunot ārstniecības personas vai ārstniecības atbalsta personas reģistrācijas termiņu reģistrā, ja ir vismaz viens no šādiem iemesliem: 42.1. attiecīgā ārstniecības persona vai ārstniecības atbalsta persona neatbilst šo noteikumu 4. punktā minētajām prasībām; 42.2. attiecīgā ārstniecības persona nav izpildījusi šo noteikumu 35.1. apakšpunktā vai 36., 37., 38. vai 39. punktā minētās prasības; 42.3. attiecīgā ārstniecības atbalsta persona nav izpildījusi šo noteikumu 35.2. apakšpunktā un 36. punktā minētās prasības; 42.4. militārā paramediķa iesniegums neatbilst šo noteikumu 37. punktam; 42.5. attiecīgajai ārstniecības personai vai ārstniecības atbalsta personai saskaņā ar tiesas nolēmumu ir noteikta tiesību ierobežošana, atņemot tiesības nodarboties ar profesionālo darbību attiecīgajā jomā (aizliegums ir attiecināms uz laikposmu, kurā tiesību ierobežojums ir spēkā); 42.6. attiecīgajai ārstniecības personai vai ārstniecības atbalsta personai saskaņā ar prokurora priekšrakstu par sodu krimināllietā ir noteikta tiesību ierobežošana, atņemot tiesības nodarboties ar profesionālo darbību attiecīgajā jomā (aizliegums ir attiecināms uz laikposmu, kurā tiesību ierobežojums ir spēkā); 42.7. šo noteikumu 35.1. vai 35.2. apakšpunktā vai 36., 37., 38. vai 39. punktā minētie dokumenti vai dokuments satur nepatiesu informāciju; 42.8. nav iesniegta visa inspekcijas pieprasītā informācija. 43. Reģistrācijas termiņš reģistrā ir pieci gadi no dienas, kad lēmums par ārstniecības personas vai ārstniecības atbalsta personas reģistrācijas termiņa atjaunošanu reģistrā paziņots ārstniecības personai vai ārstniecības atbalsta personai. 44. Ja ārstniecības persona vai ārstniecības atbalsta persona pēc reģistrācijas termiņa atjaunošanas reģistrā reģistrācijas termiņa laikā iegūst attiecīgi ārstniecības personas sertifikātu vai ārstniecības atbalsta personas sertifikātu, tās reģistrācijas termiņu attiecīgajā profesijā inspekcija reģistrā pagarina uz laiku, kas ir par vienu gadu garāks par ārstniecības personas sertifikāta vai ārstniecības atbalsta personas sertifikāta derīguma termiņu. 45. Šo noteikumu 12., 26. un 35. punktā minēto dokumentu par sekmīgi nokārtotu profesionālās atbilstības pārbaudi attiecīgajā profesijā izsniedz izglītības iestāde, kurai ir tiesības īstenot profesionālās izglītības programmu attiecīgajā profesijā un kvalifikācijā Latvijas Republikā. 46. Inspekcija ir tiesīga nosūtīt reģistrētām ārstniecības personām un ārstniecības atbalsta personām oficiālus un informatīvus paziņojumus uz elektroniskā pasta adresi, kas norādīta reģistra uzskaites kartē, pārreģistrācijas vai reģistrācijas atjaunošanas iesniegumā vai ārstniecības personu un ārstniecības atbalsta personu reģistra izmaiņu lapā, tai skaitā aptaujas, kas nepieciešamas veselības aprūpes politikas veidošanai un īstenošanai un kurās nodrošināta respondentu anonimitāte. 47. Inspekcija ņem vērā tikai tādus šo noteikumu 26. punktā un 35.1.2., 35.1.3. un 35.1.4. apakšpunktā minētos profesionālo zināšanu vai prasmju apguves vai pilnveides pasākumus (piemēram, profesionālās pilnveides programmas, kvalifikācijas uzturēšanas programmas, vispārējo prasmju pilnveides programmas, semināru programmas, konferenču programmas), ko atbilstoši šo noteikumu 6. pielikumam un organizācijas kompetencei ir apstiprinājusi Latvijas Ārstu biedrība, Latvijas Ārstniecības personu profesionālo organizāciju savienība un Latvijas Māsu asociācija. Lai saņemtu apstiprinājumu, pasākuma organizators ne vēlāk kā divus mēnešus pirms pasākuma Latvijas Ārstu biedrībā, Latvijas Ārstniecības personu profesionālo organizāciju savienībā vai Latvijas Māsu asociācijā iesniedz iesniegumu par akadēmisko stundu apjoma apstiprināšanu profesionālo zināšanu vai prasmju apguves vai pilnveides pasākumam (profesionālās pilnveides programmas, kvalifikācijas uzturēšanas programmas, vispārējo prasmju pilnveides programmas, semināru programmas, konferenču programmas). Iesniegumā sniedz pilnīgu informāciju par pasākuma saturu un formu, tai skaitā norāda pasākuma nosaukumu, katra priekšlasījuma tēmas nosaukumu, pasākuma norises vietu, informāciju par lektoriem (vārds, uzvārds, darbavieta, profesija, specialitāte, amats, kā arī norāda, vai minētā persona ir apmācīttiesīga ārstniecības persona vai ir tādas izglītības iestādes mācībspēks, kura īsteno izglītības programmu), pasākuma organizatora kontaktinformāciju un akadēmisko stundu skaitu, ko lūdz piešķirt. 48. Ja inspekcijai ir kļuvis zināms, ka ārstniecības personai vai ārstniecības atbalsta personai reģistrācijas termiņa laikā saskaņā ar procesa virzītāja lēmumu kriminālprocesā piemērots drošības līdzeklis – noteiktas nodarbošanās aizliegums – vai ar tiesas nolēmumu vai prokurora priekšrakstu par sodu ir noteikta tiesību ierobežošana, atņemot tiesības nodarboties ar profesionālo darbību attiecīgajā jomā, inspekcija izdara ierakstu reģistrā par attiecīgās ārstniecības personas vai ārstniecības atbalsta personas reģistrācijas termiņa apturēšanu uz laiku, kurā tiesību ierobežojums nodarboties ar profesionālo darbību attiecīgajā profesijā vai pildīt konkrēta amata (darba) pienākumus ir spēkā, bet ne ilgāk kā līdz attiecīgās reģistrācijas termiņa beigām. 49. Ja ierobežojums nodarboties ar profesionālo darbību attiecīgajā profesijā vai pildīt konkrēta amata (darba) pienākumus attiecas tikai uz darbu ārstniecības personas specialitātē, inspekcija saņemto informāciju pārsūta sertificējošajai institūcijai lēmuma pieņemšanai par sertifikāta darbības apturēšanu. 50. Pieņemot lēmumu par reģistrācijas termiņa apturēšanu, inspekcija ievēro noteikumus, ka reģistrācijas termiņa apturēšanas rezultātā ārstniecības personai nedrīkst rasties lielāks tiesību ierobežojums, kā noteikts kriminālprocesa virzītāja lēmumā par drošības līdzekļa vai tiesību ierobežošanas piemērošanu. 51. Ja tiek apturēts reģistrācijas termiņš reģistrā, attiecīgās reģistrācijas termiņš netiek pagarināts par laikposmu, uz kuru tā bija apturēta. 52. Inspekcija anulē ārstniecības personas vai ārstniecības atbalsta personas reģistrāciju reģistrā, izdarot attiecīgu ierakstu reģistrā, šādos gadījumos: 52.1. ārstniecības persona vai ārstniecības atbalsta persona lūgusi anulēt tās reģistrāciju reģistrā; 52.2. inspekcijai ir kļuvis zināms, ka kāds no ārstniecības personas vai ārstniecības atbalsta personas iesniegtajiem dokumentiem, kas bija par pamatu tās pirmreizējai reģistrācijai, pārreģistrācijai reģistrā vai reģistrācijas termiņa atjaunošanai, satur nepatiesu informāciju; 52.3. inspekcijai ir kļuvis zināms, ka medicīnas asistents ir izslēgts no izglītības programmas studējošo saraksta. 53. Informāciju par reģistrācijas termiņa apturēšanu vai lēmumu par reģistrācijas anulēšanu inspekcija Paziņošanas likumā noteiktajā kārtībā paziņo ārstniecības personai vai ārstniecības atbalsta personai, ārstniecības iestādei, kurā attiecīgā ārstniecības persona vai ārstniecības atbalsta persona veic profesionālo darbību, un, ja ir spēkā esošs ārstniecības personas sertifikāts vai ārstniecības atbalsta personas sertifikāts, sertifikācijas institūcijai, kura attiecīgo sertifikātu izsniegusi. 54. Ārstniecības personai vai ārstniecības atbalsta personai ir pienākums mēneša laikā pēc izmaiņu rašanās reģistrā iekļautajās ziņās iesniegt inspekcijā informāciju par izmaiņām, aizpildot ārstniecības personu un ārstniecības atbalsta personu reģistra izmaiņu lapu (5. pielikums). 55. Ārstniecības personu un ārstniecības atbalsta personu reģistra izmaiņu lapas (5. pielikums) aizpildīšanā izmanto šo noteikumu 1. pielikumā minētos klasifikatorus un sarakstus. Informāciju par pamatspecialitāti, apakšspecialitāti vai papildspecialitāti norāda atbilstoši normatīvajiem aktiem par ārstniecības personu un studējošo, kuri apgūst izglītības programmas, kompetenci ārstniecībā un šo personu teorētisko un praktisko zināšanu apjomu. 56. Ja ārstniecības persona vai ārstniecības atbalsta persona vēlas saņemt apliecību papīra formā, inspekcija pēc rakstveida pieprasījuma un samaksas saņemšanas saskaņā ar inspekcijas sniegto maksas pakalpojumu cenrādi piecu darbdienu laikā izsniedz reģistrācijas apliecību, kurā ir iekļauts: 56.1. papildinātais Latvijas Republikas lielais ģerbonis; 56.2. izdevējiestādes nosaukums; 56.3. ārstniecības personas vai ārstniecības atbalsta personas vārds un uzvārds; 56.4. ārstniecības personas vai ārstniecības atbalsta personas identifikators; 56.5. ārstniecības personai – profesija, kurā personai ir tiesības nodarboties ar ārstniecību, ārstniecības atbalsta personai – profesija, kurā personai ir tiesības iesaistīties veselības aprūpes procesa nodrošināšanā ārstniecības iestādē; 56.6. reģistrācijas apliecības numurs, izsniegšanas datums un derīguma termiņš; 56.7. izdevējiestādes atbildīgās amatpersonas paraksts un tā atšifrējums; 56.8. izdevējiestādes zīmogs. 57. Inspekcija savā tīmekļvietnē publisko un uztur aktuālo informāciju par reģistrētās ārstniecības personas vai ārstniecības atbalsta personas vārdu, uzvārdu, identifikatoru, profesiju, kurā ārstniecības personai ir tiesības nodarboties ar ārstniecību, ārstniecības atbalsta personai – par tiesībām iesaistīties veselības aprūpes procesa nodrošināšanā ārstniecības iestādē, reģistrācijas termiņu, darbavietu ārstniecības iestādē, specialitāti darbavietā, iegūtajiem ārstniecības personas un ārstniecības atbalsta personas sertifikātiem un to derīguma termiņiem. 58. Reģistrā iekļauto informāciju inspekcija reizi mēnesī salīdzina ar Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldes pārziņā esošajā valsts informācijas sistēmā "Fizisko personu reģistrs" iekļauto informāciju (pārbaudot informāciju par mirušajām un no Latvijas uz pastāvīgu dzīvi ārvalstīs izceļojušām ārstniecības personām un ārstniecības atbalsta personām – vārdu, uzvārdu, personas kodu, miršanas datumu, dzīvesvietas adresi ārvalstī vai ārvalstī piešķirto identifikācijas kodu). 59. Ja, pārbaudot šo noteikumu 53. punktā minēto informāciju, inspekcija konstatē, ka persona, par kuru reģistrā ir iekļautas ziņas, ir mirusi, reģistrā iekļautās ziņas par šo personu tiek ievietotas reģistra arhīva datubāzē. Par ārstniecības personām un ārstniecības atbalsta personām, kas izceļojušas no Latvijas uz pastāvīgu dzīvi ārvalstīs, reģistrā tiek izdarīts attiecīgs ieraksts. 60. Ja reģistrā iekļautā informācija ir pretrunā ar Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldes pārziņā esošajā valsts informācijas sistēmā "Fizisko personu reģistrs" iekļauto informāciju par attiecīgo personu, inspekcija precizē atbilstošos datus reģistrā. 61. Reģistra aktīvajā datubāzē iekļauto informāciju inspekcija glabā līdz brīdim, kad no Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldes pārziņā esošās valsts informācijas sistēmas "Fizisko personu reģistrs" saņemta informācija par tās personas nāvi, par kuru reģistrā ir iekļautas ziņas. Pēc informācijas saņemšanas par personas nāves faktu ziņas par attiecīgo personu iekļauj reģistra arhīva datubāzē, kur to glabā 25 gadus. Pēc glabāšanas termiņa beigām reģistra arhīva datubāzē iekļauto informāciju inspekcija arhīvu darbību regulējošajos normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā nodod Latvijas Nacionālajam arhīvam un pēc attiecīga akta sastādīšanas dzēš no reģistra. 62. Klīniskie un veselības psihologi, reitterapijas instruktori, optometrista asistenti, sterilizācijas (tehniskie) speciālisti un medicīnas asistenti, kuri noteikumu stāšanās brīdī strādā ārstniecības iestādē, līdz 2025. gada 1. februārim iesniedz šo noteikumu 12. punktā minēto iesniegumu. Medicīnas asistenti papildus iesniedz šo noteikumu 14. punktā minēto apstiprinājumu. 64. Šo noteikumu 26. punkts, 35.1.2., 35.1.3. un 35.1.4. apakšpunkts stājas spēkā 2027. gada 1. janvārī. 65. Šo noteikumu 47. punkts stājas spēkā 2027. gada 1. janvārī. Pēc 2027. gada 1. janvāra inspekcija ņem vērā arī profesionālo zināšanu vai prasmju apguves vai pilnveides pasākumus vai dokumentu par profesionālās atbilstības pārbaudes sekmīgu nokārtošanu profesijā, kas iegūts ārstniecības personas reģistrācijas termiņa laikā līdz 2026. gada 31. decembrim. 66. Atzīt par spēku zaudējušiem Ministru kabineta 2016. gada 24. maija noteikumus Nr. 317 "Ārstniecības personu un ārstniecības atbalsta personu reģistra izveides, papildināšanas un uzturēšanas kārtība" (Latvijas Vēstnesis, 2016, 102. nr.; 2017, 179. nr.; 2018, 128. nr.; 2019, 12., 240. nr.; 2020, 167. nr.; 2021, 171., 245. nr.; 2024, 9. nr.). Ministru prezidentes pienākumu izpildītāja ‒ tieslietu ministre I. Lībiņa-Egnere
Veselības ministrs H. Abu Meri Ārstniecības personu un ārstniecības atbalsta personu reģistra uzskaites kartes un izmaiņu lapas aizpildīšanā izmantojamie klasifikatori un saraksti
1. Profesiju saraksti
1.1. Ārstniecības personu profesijas
*Ministru kabineta 2017. gada 23. maija noteikumi Nr. 264 "Noteikumi par Profesiju klasifikatoru, profesijai atbilstošiem pamatuzdevumiem un kvalifikācijas pamatprasībām".
1.2. Ārstniecības atbalsta personu profesijas
* Ministru kabineta 2017. gada 23. maija noteikumi Nr. 264 "Noteikumi par Profesiju klasifikatoru, profesijai atbilstošiem pamatuzdevumiem un kvalifikācijas pamatprasībām".
2. Izglītības iestāžu klasifikators
3. Ārstniecības personu izglītības klasifikators (atbilstoši izglītības dokumentam)
4. Ārstniecības personu klasifikators1
4.1. Profesijas, pamatspecialitātes un apakšspecialitātes
* Ministru kabineta 2017. gada 23. maija noteikumi Nr. 264 "Noteikumi par Profesiju klasifikatoru, profesijai atbilstošiem pamatuzdevumiem un kvalifikācijas pamatprasībām". Iekavās norādīts profesijas kods, ko izmanto Veselības inspekcija.
4.2. Ārsta profesijas papildspecialitātes
* Ministru kabineta 2017. gada 23. maija noteikumi Nr. 264 "Noteikumi par Profesiju klasifikatoru, profesijai atbilstošiem pamatuzdevumiem un kvalifikācijas pamatprasībām". Iekavās norādīts profesijas kods, ko izmanto Veselības inspekcija.
5. Ārstniecisko un diagnostisko metožu klasifikators
5.1. Ārstnieciskās un diagnostiskās metodes ārstu praksē
5.2. Ārstnieciskās un diagnostiskās komplementārās medicīnas metodes ārstu praksē
5.3. Ārstnieciskās un diagnostiskās metodes citu ārstniecības personu praksē
6. Ārstniecības atbalsta personu klasifikators (atbilstoši specialitātei darbavietā)
7. Atbrīvošanas iemeslu klasifikators (iemesli atbrīvošanai no darba)
____________________________________________
Ārstniecības iestādes kods (atbilstoši ārstniecības iestāžu reģistram) ________________________
Datums, kad karte aizpildīta (dd.mm.gggg.) _________________________________ Persona, kas aizpildījusi karti, ‒ vārds, uzvārds un paraksts5 _______________________________________________
Piezīmes. 1 Aizpilda par ārstniecības personām, kurām saskaņā ar normatīvajiem aktiem, kas nosaka profesionālo un amata pienākumu veikšanai nepieciešamo valsts valodas zināšanu apjomu, nepieciešams valsts valodas prasmi apliecinošs dokuments. 2 Neaizpilda, ja sniedz informāciju par ārstniecības personas vai ārstniecības atbalsta personas profesionālās darbības izbeigšanu. 3 Norāda profesijas kodu atbilstoši normatīvajiem aktiem par Profesiju klasifikatoru, profesijai atbilstošiem pamatuzdevumiem un kvalifikācijas pamatprasībām un Profesiju klasifikatora lietošanas un aktualizēšanas kārtību. 4 Aizpilda, ja ārstniecības persona tiek nodarbināta ārstniecības iestādes filiālē. 5 Neaizpilda, ja elektroniskais dokuments sagatavots atbilstoši normatīvajiem aktiem par elektronisko dokumentu noformēšanu.
1. Reģistrējamās ārstniecības personas vai ārstniecības atbalsta personas profesija
______________________________________________________________________ 2. Ārstniecības personas vai ārstniecības atbalsta personas identifikators1
______________________________________________________________________ 3. Reģistrācijas datums (dd.mm.gggg.)1
______________________________________________________________________ 4. Vārds(-i)
______________________________________________________________________ 5. Uzvārds
______________________________________________________________________ 6. Personas kods
_____________-_____________ 7. Korespondences adrese, tālruņa numurs(-i)
______________________________________________________________________ 8. Oficiālā elektroniskā adrese un/vai elektroniskā pasta adrese
______________________________________________________________________ 9. Piekrītu, ka informācija par veiktajām izmaiņām (tai skaitā lēmumi) tiek paziņota ar elektroniskā pasta starpniecību uz manis norādīto: ▢ oficiālo elektronisko adresi ▢ elektroniskā pasta adresi
10. Dzimums (vajadzīgo atzīmēt): 1 – vīrietis; 2 – sieviete ▢ 11. Izglītība2: 11.1. ziņas par izglītības iestādi: 11.1.1. valsts
______________________________________________________________________ 11.1.2. izglītības iestādes kods
______________________________________________________________________ 11.2. ziņas par izglītības dokumentu (vajadzīgo norādīt): 11.2.1. sērija
______________________________________________________________________ 11.2.2. numurs
______________________________________________________________________ 11.2.3. izsniegšanas gads
______________________________________________________________________ 11.3. kvalifikācija atbilstoši izglītības dokumentam (norādīt specialitātes kodu)
______________________________________________________________________ 11.4. ārvalstīs iegūtās profesionālās kvalifikācijas atzīšanas datums Latvijā (ja ir) (dd.mm.gggg.)
______________________________________________________________________ 12. Otrā izglītība2: 12.1. ziņas par izglītības iestādi: 12.1.1. valsts
______________________________________________________________________ 12.1.2. izglītības iestādes kods
______________________________________________________________________ 12.2. ziņas par izglītības dokumentu: 12.2.1. sērija
______________________________________________________________________ 12.2.2. numurs
______________________________________________________________________ 12.2.3. izsniegšanas gads
______________________________________________________________________ 12.3. kvalifikācija atbilstoši izglītības dokumentam (norādīt specialitātes kodu)
______________________________________________________________________ 12.4. ārvalstīs iegūtās profesionālās kvalifikācijas atzīšanas datums Latvijā (ja ir) (dd.mm.gggg.)
______________________________________________________________________ 13. Trešā izglītība2: 13.1. ziņas par izglītības iestādi: 13.1.1. valsts
______________________________________________________________________ 13.1.2. izglītības iestādes kods
______________________________________________________________________ 13.2. ziņas par izglītības dokumentu: 13.2.1. sērija
______________________________________________________________________ 13.2.2. numurs
______________________________________________________________________ 13.2.3. izsniegšanas gads
______________________________________________________________________ 13.3. kvalifikācija atbilstoši izglītības dokumentam (norādīt specialitātes kodu)
______________________________________________________________________ 13.4. ārvalstīs iegūtās profesionālās kvalifikācijas atzīšanas datums Latvijā (ja ir) (dd.mm.gggg.)
______________________________________________________________________ 14. Profesionālās izglītības pakāpe (norādīt atbilstošo)2:
15. Studijās iegūtais grāds (norādīt atbilstošo)2: 1 – otrā cikla augstākā izglītība (maģistrs) 2 – trešā cikla augstākā izglītība (doktors) 3 – habilitētais doktors
16. Datums, kad karte aizpildīta (dd.mm.gggg.)
______________________________________________________________________ 17. Ārstniecības personas vai ārstniecības atbalsta personas paraksts3
_____________________________
Piezīmes. 1 Aizpilda Veselības inspekcijas speciālists. 2 Aizpilda ārstniecības persona, kura izglītības dokumentu ieguvusi ārvalstīs, vai ārstniecības persona, kura izglītības dokumentu ieguvusi līdz šo noteikumu spēkā stāšanās dienai, vai ārstniecības atbalsta persona (iesniedzot izglītības dokumenta kopiju vai uzrādot tā oriģinālu). 3 Neaizpilda, ja elektroniskais dokuments sagatavots atbilstoši normatīvajiem aktiem par elektronisko dokumentu noformēšanu.
Piezīme. * Neaizpilda, ja elektroniskais dokuments sagatavots atbilstoši normatīvajiem aktiem par elektronisko dokumentu noformēšanu. 1. Ārstniecības personas vai ārstniecības atbalsta personas profesija
______________________________________________________________________ 2. Ārstniecības personas vai ārstniecības atbalsta personas identifikators
_____________-_____________ 3. Vārds(-i)
______________________________________________________________________ 4. Uzvārds
______________________________________________________________________ 5. Korespondences adrese, tālruņa numurs(-i)
______________________________________________________________________
______________________________________________________________________ 6. Oficiālā elektroniskā adrese un/vai elektroniskā pasta adrese
______________________________________________________________________ 7. Piekrītu, ka lēmums tiek paziņots ar elektroniskā pasta starpniecību uz manis norādīto: ▢ oficiālo elektronisko adresi ▢ elektroniskā pasta adresi
8. Dzimums (vajadzīgo atzīmēt): 1 – vīrietis; 2 – sieviete ▢ 9. Otrā izglītība1: 9.1. ziņas par izglītības iestādi: 9.1.1. valsts
______________________________________________________________________ 9.1.2. izglītības iestādes kods
______________________________________________________________________ 9.2. ziņas par izglītības dokumentu: 9.2.1. sērija
______________________________________________________________________ 9.2.2. numurs
______________________________________________________________________ 9.2.3. izsniegšanas gads
______________________________________________________________________ 9.3. kvalifikācija atbilstoši izglītības dokumentam (norādīt specialitātes kodu)
______________________________________________________________________ 10. Trešā izglītība1: 10.1. ziņas par izglītības iestādi: 10.1.1. valsts
______________________________________________________________________ 10.1.2. izglītības iestādes kods
______________________________________________________________________ 10.2. ziņas par izglītības dokumentu: 10.2.1. sērija
______________________________________________________________________ 10.2.2. numurs
______________________________________________________________________ 10.2.3. izsniegšanas gads
______________________________________________________________________ 10.3. kvalifikācija atbilstoši izglītības dokumentam (norādīt specialitātes kodu)
______________________________________________________________________ 10.4. ārvalstīs iegūtās profesionālās kvalifikācijas
______________________________________________________________________ 11. Profesionālās izglītības pakāpe (norādīt atbilstošo)1:
12. Studijās iegūtais grāds (norādīt atbilstošo)2: 1 – otrā cikla augstākā izglītība (maģistrs) 2 – trešā cikla augstākā izglītība (doktors) 3 – habilitētais doktors
13. Datums, kad karte aizpildīta (dd.mm.gggg.)
______________________________________________________________________ 14. Ārstniecības personas vai ārstniecības atbalsta personas paraksts2
_____________________________
Piezīmes. 1 Aizpilda ārstniecības persona vai ārstniecības atbalsta personas, kura izglītības dokumentu ieguvusi ārvalstīs, vai ārstniecības persona, kura izglītības dokumentu ieguvusi līdz šo noteikumu spēkā stāšanās dienai, vai ārstniecības atbalsta persona. 2 Neaizpilda, ja elektroniskais dokuments sagatavots atbilstoši normatīvajiem aktiem par elektronisko dokumentu noformēšanu.
|
Tiesību akta pase
Nosaukums: Ārstniecības personu un ārstniecības atbalsta personu reģistra noteikumi
Statuss:
Spēkā esošs
Satura rādītājs
Saistītie dokumenti
|