Aptauja ilgs līdz 23. oktobrim.
Latvijas Bankas noteikumi Nr. 312
Rīgā 2024. gada 2. septembrī Kontu maiņas pakalpojuma sniegšanas kārtība
Izdoti saskaņā ar Maksājumu pakalpojumu
un elektroniskās naudas likuma 75.2 panta otro daļu 1. Noteikumi nosaka kontu maiņas pakalpojuma sniegšanas kārtību un kontu maiņas pieprasījuma saturu un formu. 2. Noteikumi attiecas uz maksājumu pakalpojumu sniedzējiem, ja tie sniedz ar maksājumu kontu saistītus pakalpojumus Latvijā. 3. Lai veiktu kontu maiņu, patērētājs saņemošajam maksājumu pakalpojumu sniedzējam rakstveidā iesniedz kontu maiņas pieprasījumu (pielikums). 4. Kontu maiņas pieprasījumu sagatavo valsts valodā vai citā valodā, ja patērētājs un maksājumu pakalpojumu sniedzējs par to vienojušies. Kontu maiņas pieprasījums ietver patērētāja piekrišanu, ka nododošais maksājumu pakalpojumu sniedzējs un saņemošais maksājumu pakalpojumu sniedzējs izpilda visus šo noteikumu 6. punktā minētos uzdevumus vai daļu no tiem. 5. Patērētājs iesniedz atsevišķu kontu maiņas pieprasījumu par katru kontu, kurš patērētājam atvērts pie nododošā maksājumu pakalpojumu sniedzēja un ar kuru saistītos maksājumu pakalpojumus patērētājs vēlas nodot saņemošajam maksājumu pakalpojumu sniedzējam. 6. Kontu maiņas pieprasījumā patērētājs norāda: 6.1. konkrētus ienākošos kredīta pārvedumus un kredīta pārvedumu regulāro maksājumu rīkojumus, uz kuriem tiks attiecināta maiņa; 6.2. to, vai slēdz pie nododošā maksājumu pakalpojumu sniedzēja atvērto kontu un visus ar kontu saistītos maksājumu pakalpojumus veic no konta, kas atvērts pie saņemošā maksājumu pakalpojumu sniedzēja; 6.3. datumu, no kura kredīta pārvedumu regulāro maksājumu rīkojumus izpilda no maksājumu konta, kas atvērts vai tiek turēts pie saņemošā maksājumu pakalpojumu sniedzēja, ar nosacījumu, ka šis datums nav agrāks kā trīspadsmitā darba diena kopš kontu maiņas pieprasījuma iesniegšanas saņemošajam maksājumu pakalpojumu sniedzējam. 7. Saņemošais maksājumu pakalpojumu sniedzējs: 7.1. nodrošina patērētājam iespēju iepazīties ar informāciju par maksājumu kontu maiņu, t. sk. paskaidro patērētājam, kādos gadījumos nav iespējams veikt kontu maiņu; 7.2. identificē patērētāju; 7.3. pieņem no patērētāja kontu maiņas pieprasījumu; 7.4. atver patērētājam maksājumu kontu, ja tas nav izdarīts jau iepriekš; 7.5. divu darba dienu laikā no kontu maiņas pieprasījuma pieņemšanas dienas nosūta nododošajam maksājumu pakalpojumu sniedzējam pieprasījumu veikt kontu maiņas pieprasījumā norādītos uzdevumus. 8. Nododošais maksājumu pakalpojumu sniedzējs pēc saņemošā maksājumu pakalpojumu sniedzēja pieprasījuma un kontu maiņas pieprasījuma saņemšanas vispirms pārbauda, vai nepastāv apstākļi, kuru dēļ nav iespējams izpildīt kontu maiņas pieprasījumā norādītos uzdevumus (turpmāk – izslēdzošie apstākļi), piemēram, ar patērētāja kontu saistīts kreditēšanas līgums vai līgums par finanšu nodrošinājuma sniegšanu nododošajam maksājumu pakalpojumu sniedzējam. 9. Ja saistībā ar kontu maiņu pastāv izslēdzošie apstākļi, nododošais maksājumu pakalpojumu sniedzējs piecu darba dienu laikā informē saņemošo maksājumu pakalpojumu sniedzēju, ka maksājumu kontu maiņu nav iespējams veikt. Informāciju par pastāvošajiem izslēdzošajiem apstākļiem nododošais maksājumu pakalpojumu sniedzējs izpauž tikai pašam patērētājam. 10. Ja izslēdzošie apstākļi saistībā ar kontu maiņas pieprasījumā norādīto uzdevumu izpildi nepastāv, nododošais maksājumu pakalpojumu sniedzējs atbilstoši kontu maiņas pieprasījumā norādītajam: 10.1. piecu darba dienu laikā nodod saņemošajam maksājumu pakalpojumu sniedzējam šādu informāciju: 10.1.1. sarakstu ar esošajiem kredīta pārvedumu regulāro maksājumu rīkojumiem, uz kuriem tiek attiecināta maiņa; 10.1.2. informāciju par tiem ienākošajiem kredīta pārvedumiem un to periodiskumu, kas iepriekšējo 13 mēnešu laikā veikti patērētāja maksājumu kontā; 10.1.3. informāciju par tirgotāju iesūtītajiem rēķiniem, kuri tiek atspoguļoti patērētājam, un rēķiniem, par kuriem patērētājs ar nododošo maksājumu pakalpojumu sniedzēju ir noslēdzis līgumu par rēķinu automātisku vai regulāru apmaksu; 10.2. kontu maiņas pieprasījumā norādītajā datumā pārtrauc pieņemt ienākošos kredīta pārvedumus uz maksājumu kontu, ja nevar nodrošināt ienākošo kredīta pārvedumu automatizētu pārvirzīšanu uz kontu maiņas pieprasījumā norādīto maksājumu kontu, kas atvērts pie saņemošā maksājumu pakalpojumu sniedzēja; 10.3. atceļ regulāro maksājumu rīkojumus no kontu maiņas pieprasījumā norādītā datuma; 10.4. kontu maiņas pieprasījumā norādītajā datumā pārskaita jebkādu pozitīvo atlikumu no patērētāja maksājumu konta uz maksājumu kontu, kas atvērts pie saņemošā maksājumu pakalpojumu sniedzēja; 10.5. kontu maiņas pieprasījumā norādītajā datumā slēdz maksājumu kontu, ja patērētājam minētajā maksājumu kontā ir nokārtotas visas saistības un ir pabeigtas šo noteikumu 10.1., 10.2. un 10.4. apakšpunktā minētās darbības. Ja patērētāja neizpildītu saistību dēļ nav iespējams slēgt maksājumu kontu, nododošais maksājumu pakalpojumu sniedzējs par to nekavējoties informē patērētāju. 11. Saņemošais maksājumu pakalpojumu sniedzējs piecu darba dienu laikā pēc nododošajam maksājumu pakalpojumu sniedzējam pieprasītās informācijas saņemšanas saskaņā ar kontu maiņas pieprasījumā un saņemtajā informācijā norādīto: 11.1. sagatavo patērētāja pieprasītos kredīta pārvedumu regulāro maksājumu rīkojumus un izpilda tos, sākot ar kontu maiņas pieprasījumā norādīto datumu; 11.2. sniedz kontu maiņas pieprasījumā norādītajam maksātājam maksājumu izpildei nepieciešamo informāciju par patērētāja maksājumu kontu pie saņemošā maksājumu pakalpojumu sniedzēja. Ja saņemošā maksājumu pakalpojumu sniedzēja rīcībā nav informācijas, kas nepieciešama kontu maiņas pieprasījumā norādītā maksātāja informēšanai, šādu informāciju saņemošais maksājumu pakalpojumu sniedzējs pieprasa patērētājam; 11.3. piecu darba dienu laikā nosūta patērētājam standarta vēstuli, kurā sniegta sīkāka informācija par maksājumu kontu un kontu maiņas pieprasījumā norādīto sākuma datumu, ja patērētājs nav pilnvarojis saņemošo maksājumu pakalpojumu sniedzēju šo noteikumu 11.2. apakšpunktā norādīto informāciju sniegt maksātājiem. 12. Informācijas apmaiņa starp nododošo maksājumu pakalpojumu sniedzēju un saņemošo maksājumu pakalpojumu sniedzēju notiek, izmantojot šifrētu elektroniskās saziņas kanālu. 13. Atzīt par spēku zaudējušiem Finanšu un kapitāla tirgus komisijas 2020. gada 14. jūlija normatīvos noteikumus Nr. 83 "Kontu maiņas pakalpojumu sniegšanas noteikumi" (Latvijas Vēstnesis, 2020, Nr. 139). Noteikumos iekļautas tiesību normas, kas izriet no Eiropas Parlamenta un Padomes 2014. gada 23. jūlija direktīvas 2014/92/ES par maksājumu kontu tarifu salīdzināmību, maksājumu kontu maiņu un piekļuvi maksājumu kontiem ar pamatfunkcijām. Latvijas Bankas prezidents M. Kazāks
Latvijas Bankas prezidents M. Kazāks
|
Tiesību akta pase
Nosaukums: Kontu maiņas pakalpojuma sniegšanas kārtība
Statuss:
Spēkā esošs
Satura rādītājs
Saistītie dokumenti
|