Teksta versija
LATVIJAS REPUBLIKAS TIESĪBU AKTI
uz sākumu
Izvērstā meklēšana
Autorizēties savā kontā

Kādēļ autorizēties vai reģistrēties?
 

Talsu novada pašvaldības domes saistošie noteikumi Nr. 18

Talsos 2024. gada 27. jūnijā (prot. Nr. 23, 18. p., lēmums Nr. 223)

Grozījums Talsu novada domes 2021. gada 30. septembra saistošajos noteikumos Nr. 27 "Par nekustamā īpašuma nodokļa maksāšanas kārtību Talsu novadā"

Izdoti saskaņā ar likuma "Par nekustamā
īpašuma nodokli" 2. panta 8.¹ daļu

Izdarīt Talsu novada domes 2021. gada 30. septembra saistošajos noteikumos Nr. 27 "Par nekustamā īpašuma nodokļa maksāšanas kārtību Talsu novadā" (Latvijas Vēstnesis, 2021, 202. nr.) grozījumu un izteikt to izdošanas tiesisko pamatojumu šādā redakcijā:

"Izdoti saskaņā ar likuma "Par nekustamā īpašuma nodokli" 2. panta 8.¹ daļu".

Talsu novada pašvaldības domes priekšsēdētāja
vietniece tautsaimniecības jautājumos S. Pētersone

 

Talsu novada pašvaldības domes 2024. gada 27. jūnija saistošo noteikumu Nr. 18 "Grozījumi Talsu novada domes 2021. gada 30. septembra saistošajos noteikumos Nr. 27 "Par nekustamā īpašuma nodokļa maksāšanas kārtību Talsu novadā""
paskaidrojuma raksts

1. Mērķis un nepieciešamības pamatojumu, tostarp raksturojot iespējamās alternatīvas, kas neparedz tiesiskā regulējuma izstrādi
 
1.1. Saistošo noteikumu izdošanas mērķis - ko pašvaldība vēlas sasniegt ar saistošajiem noteikumiem, kādi būs ieguvumi

Saistošo noteikumu mērķis ir grozīt Talsu novada domes 2021. gada 30. septembra saistošo noteikumu Nr. 27 "Par nekustamā īpašuma nodokļa maksāšanas kārtību Talsu novadā" (turpmāk - Saistošie noteikumi Nr. 27) izdošanas tiesisko pamatojumu.

1.2. Problēmas raksturojums, kuras risināšanai nepieciešami saistošie noteikumi

Saistošie noteikumi izstrādāti, lai izpildītu Pašvaldību likuma pārejas noteikumu 6. punktu, kas paredz iespēju pašvaldībai līdz 2024. gada 30. jūnijam turpināt piemērot saistošos noteikumus, kuri izdoti uz likuma "Par pašvaldībām" normu pamata. Spēkā esošo saistošo noteikumu Nr. 27 izdošanas tiesisko pamatojumu ir nepieciešams grozīt, svītrojot no tiesiskā pamatojuma atsauci uz likumu "Par pašvaldībām" un Administratīvo teritoriju un apdzīvoto vietu likuma Pārejas noteikumu 17. punktu, jo minētais likums nenosaka pilnvarojumu domei izdot saistošos noteikumus.

1.3. Pastāvošais tiesiskais regulējums, tā būtības skaidrojums un pastāvošā tiesiskā regulējuma nepilnību raksturojums

Pašvaldību likuma 44. panta pirmajā daļā noteikts, ka dome atbilstoši likumā vai Ministru kabineta noteikumos ietvertam pilnvarojumam izdod saistošos noteikumus. Ņemot vērā minēto, saistošie noteikumi Nr. 27, kas izdoti uz spēku zaudējušu likumu "Par pašvaldībām" un Administratīvo teritoriju un apdzīvoto vietu likuma Pārejas noteikumu 17. punkta pamata, ir grozāmi, grozot to izdošanas tiesisko pamatojumu uz likuma "Par nekustamā īpašuma nodokli" 2. panta 8.¹ daļu.

1.4. Ja norādītās problēmas risināšanai nav tiesiskā regulējuma, tad skaidro, kādas sekas rada tiesiskā regulējuma neesamība

Tiesiskais regulējums pastāv, nepieciešama saistošie noteikumu Nr. 27 izdošanas tiesiskā pamatojuma grozīšana, ņemot vērā ārējo normatīvo aktu grozījumus.

1.5. Ja paredzēta administratīvā atbildība par saistošo noteikumu pārkāpšanu, pamato tās noteikšanas nepieciešamību un tvērumu, iekļaujot vismaz šādu kritēriju izvērtējumu:

Nav paredzēta administratīvā atbildība par saistošo noteikumu pārkāpšanu

1.5.1. Nodarījuma (problēmsituācijas), par kuru paredz administratīvo atbildību, aktualitāte

Neattiecināms

1.5.2. Nodarījuma attiecināmība uz publiski tiesiskajām attiecībām

Neattiecināms

1.5.3. Nodarījuma bīstamība un sabiedriskais kaitīgums, sekas - pamatots sabiedrības interešu aizskārums

Neattiecināms

1.5.4. Administratīvā akta prioritātes principa ievērošanas iespējas;

Neattiecināms

1.5.5. Paredzētā administratīvā pārkāpuma sastāva elementi - darbība vai bezdarbība, par kuru paredzēta administratīvā atbildība;

Neattiecināms

1.5.6. Korespondējošās tiesību normas - saistošo noteikumu vienības, par kurās esošā regulējuma neīstenošanu ir noteikta administratīvā atbildība;

Neattiecināms

1.5.7. Vai un ar kādiem administratīvā pārkāpuma procesā esošajiem līdzekļiem būs iespējams problēmsituācijas konstatēt un izmeklēt, kā arī pierādīt personas vainu nodarījumā

Neattiecināms

1.5.8. Soda veida un apmēra izvēles pamatojums

Neattiecināms

1.5.9. Administratīvā soda efektivitāte nodarījumu skaita samazināšanā, seku novēršanā, sabiedriskās kārtības nodrošināšanā sabiedrības interesēs;

Neattiecināms

1.5.10. Soda piemērotāja - kompetentās iestādes, kura piemēros sodus, - izvēles apsvērumi

Neattiecināms

1.5.11. Saistošo noteikumu izvērtējums citu normatīvo aktu, kas nosaka administratīvo vai kriminālatbildību attiecīgajā jomā, kontekstā

Neattiecināms

1.6. Iespējamo alternatīvu, kas neparedz tiesiskā regulējuma izstrādi, raksturojums, to ieviešanas trūkumi un priekšrocības

Alternatīvas nav identificētas.

2. Fiskālā ietekme uz pašvaldības budžetu, iekļaujot attiecīgus aprēķinus

Fiskālā ietekmes palielināšanās nav paredzēta.

2.1. Saistošo noteikumu īstenošanas fiskālās ietekmes prognoze uz pašvaldības budžetu, iekļaujot attiecīgus aprēķinus:
 
2.1.1. Samazina vai palielina ieņēmumu daļu

Neietekmē

2.1.2. Samazina vai palielina izdevumu daļu

Neietekmē

2.1.3. Ietekme uz citām pozīcijām budžeta ieņēmumu vai izdevumu daļā (piemēram, vai, lai īstenotu saistošos noteikumus, jāsamazina finansējums citām pozīcijām)

Nav plānota ietekme uz citām pozīcijām budžeta ieņēmumu un izdevumu daļā.

2.2. Informācija par nepieciešamajiem resursiem sakarā ar jaunu institūciju vai darba vietu veidošanu, esošo institūciju kompetences paplašināšanu, lai nodrošinātu saistošo noteikumu izpildi (saistībā ar 5., 6. sadaļu)

Lai nodrošinātu saistošo noteikumu izpildi, jaunu institūciju vai darba vietu veidošana nav nepieciešama, esošo institūciju kompetences paplašināšanās nav paredzēta.

3. Sociālā ietekme, ietekme uz vidi, iedzīvotāju veselību, uzņēmējdarbības vidi pašvaldības teritorijā, kā arī plānotā regulējuma ietekme uz konkurenci (aktuālā situāciju, prognozes tirgū un atbilstība brīvai un godīgai konkurencei)

Nav paredzēta būtiska ietekme

3.1. Sociālā ietekme - ietekme uz cilvēku dzīvesveidu, kultūru, labsajūtu, sabiedrību kopumā, kā arī ietekme uz konkrētām sabiedrības grupām, tai skaitā sociālās atstumtības riskam pakļautajām sabiedrības grupām, personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām, uz dzimumu līdztiesību

Nav paredzēta būtiska ietekme

3.2. Ietekme uz vidi - ar saistošo noteikumu īstenošanu izraisītas tiešas vai netiešas pārmaiņas vidē, kuras ietekmē vai var ietekmēt cilvēku, viņa veselību un drošību, kā arī bioloģisko daudzveidību, augsni, zemes dzīles, ūdeni, gaisu, klimatu, ainavu, kultūras un dabas mantojumu, iespējamā pakļautība avāriju vai katastrofu riskiem un visu minēto jomu mijiedarbība

Neietekmē

3.3. Ietekme uz iedzīvotāju veselību, iekļaujot informāciju par to, vai saistošie noteikumi:
 
3.3.1. Ietekmēs (piemēram, uzlabos, atjaunos, pasliktinās) vai neietekmēs cilvēku veselību

Neietekmē

3.3.2. Nodrošinās vienlīdzīgas tiesības un iespējas veselības jomā

Neietekmē

3.3.3. Radīs jaunas tiesības vai uzliks jaunus pienākumus veselības jomā

Neietekmē

3.4. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi pašvaldības teritorijā, norādot:
 
3.4.1. Vai ar saistošajiem noteikumiem tiks veicinātas uzņēmējdarbības aktivitātes, jaunu uzņēmumu veidošanās un esošo uzņēmumu attīstība un izaugsme, kā arī paaugstināta to konkurētspēja

Neietekmē

3.4.2. Kuri uzņēmēji ir saistošo noteikumu tiesiskā regulējuma mērķgrupa un vai tiesiskais regulējums radīs mērķgrupai jaunas tiesības, uzliks jaunus pienākumus vai nodrošinās vienlīdzīgas tiesības un iespējas, veicinās tiesību realizēšanu, uzlabos pakalpojumu pieejamību u.c.

Neietekmē

3.5. Ietekme uz konkurenci - iekļauj aktuālās situācijas aprakstu, situāciju un prognozes tirgū (attiecībā uz saistīto pakalpojumu vai preču pieejamību), paredzēto pasākumu atbilstības izvērtējumu brīvai un godīgai konkurencei

Neietekmē

4. Ietekme uz administratīvajām procedūrām un to izmaksām gan attiecībā uz saimnieciskās darbības veicējiem, gan fiziskajām personām un nevalstiskā sektora organizācijām, gan budžeta finansētām institūcijām
 
4.1. Institūcija, kurā privātpersona var vērsties saistošo noteikumu piemērošanā

Talsu novada pašvaldība

4.2. Galvenie procedūras posmi un privātpersonām veicamās darbības, ko paredz saistošo noteikumu projekts, tai skaitā akcentē, kā piedāvātais regulējums maina līdzšinējo kārtību;

Saistošo noteikumu regulējums nemaina līdzšinējo kārtību

4.3. Paredzētās administratīvo procedūru izmaksas:
 
4.3.1. Saimnieciskās darbības veicējiem

Neietekmē

4.3.2. Fiziskajām personām

Neietekmē

4.3.3. Nevalstiskā sektora organizācijām

Neietekmē

4.3.4. Budžeta finansētām institūcijām

Neietekmē

5. Ietekme uz pašvaldības funkcijām un cilvēkresursiem
 
5.1. Pašvaldību funkcijas, kuru izpildei tiek izstrādāti šie saistošie noteikumi

Likuma "Par nekustamā īpašuma nodokli" 2. panta 8.¹ daļā noteikts, ka pašvaldība savos saistošajos noteikumos var noteikt nekustamā īpašuma nodokļa maksāšanas kārtību par daudzdzīvokļu dzīvojamo māju (tās daļu), kas ierakstīta zemesgrāmatā uz pašvaldības vārda, un pašvaldībai piederošo vai piekritīgo zemi, uz kuras šī māja atrodas.

5.2. Pašvaldības cilvēkresursi, kas tiks iesaistīti saistošo noteikumu īstenošanā (tostarp, vai tiks uzlikti jauni pienākumi vai uzdevumi esošajiem darbiniekiem, veidotas jaunas darba vietas u.tml.).

Saistošo noteikumu īstenošanā tiek iesaistīta Talsu novada pašvaldības iestāde "Centrālā pārvalde", kurai netiek uzlikti jauni pienākumi vai uzdevumi, netiek veidotas jaunas darba vietas.

6. Izpildes nodrošināšana
 
6.1. Saistošo noteikumu izpildē iesaistītās institūcijas, tai skaitā, vai paredzēta jaunu institūciju izveide, esošo likvidācija vai reorganizācija

Saistošo noteikumu izpildi nodrošinās Talsu novada pašvaldības iestāde "Centrālā pārvalde". Nav paredzēta jaunu institūciju izveide, esošo likvidācija vai reorganizācija.

6.2. Izpildes nodrošināšanai nepieciešamie resursi un to pamatotība (nedublējot 2. sadaļā norādīto)

Nav nepieciešami

7. Prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem, ko sniedz mērķa sasniegšana
 
7.1. Vai saistošie noteikumi ir piemēroti iecerētā mērķa sasniegšanas nodrošināšanai un paredz tikai to, kas ir vajadzīgs minētā mērķa sasniegšanai

Saistošie noteikumi ir piemēroti iecerētā mērķa sasniegšanas nodrošināšanai.

7.2. Samērīguma tests
 
7.2.1. Vai pašvaldības izraudzītie līdzekļi ir piemēroti leģitīmā mērķa sasniegšanai

Pašvaldības izraudzītie līdzekļi ir piemēroti leģitīmā mērķa sasniegšanai

7.2.2. Vai nav saudzējošāku līdzekļu leģitīmā mērķa sasniegšanai

Nav identificēti

7.2.3. Vai pašvaldības rīcība ir atbilstoša

Pašvaldības rīcība ir atbilstoša

8. Izstrādes gaitā veiktās konsultācijas ar privātpersonām un institūcijām, tostarp norādot Pašvaldību likuma 46. panta trešajā daļā minēto informāciju
 
8.1. Sabiedrības pārstāvji (tostarp biedrības, nodibinājumi, apvienības u.tml.), ar kuriem notikušas konsultācijas saistošo noteikumu izstrādes procesā

Nav notikušas

8.2. Izmantotais sabiedrības līdzdalības veids (lai atspoguļotu, kā pašvaldības ir centusies sasniegt mērķgrupu, kā arī noskaidrot pēc iespējas plašākas sabiedrības viedokli)

Nav izmantots

8.3. Sabiedrības pārstāvju izteiktie priekšlikumi un iebildumi, norādot, kuri no tiem ņemti vērā

Nav attiecināms

8.4. Par saistošo noteikumu projektu saņemtie viedokļi pēc saistošo noteikumu projekta publicēšanas sabiedrības viedokļa noskaidrošanai, to apkopojums un izvērtējums (iesniedzēji, vērā ņemtie viedokļi, vērā neņemtie viedokļi, pamatojums)

Saistošo noteikumu projekts 2024. gada 2. maijā publicēts oficiālajā pašvaldības tīmekļvietnē www.talsunovads.lv sabiedrības viedokļa noskaidrošanai. Noteiktajā termiņā līdz 2024. gada 16. maijam viedokļi vai priekšlikumi par saistošo noteikumu projektu netika saņemti.

8.5. No institūcijām saņemtie viedokļi un atzinumi, to apkopojums un izvērtējums (vērā ņemtie viedokļi, vērā neņemtie viedokļi, pamatojums) - gan tādi, kas saņemti, pamatojoties uz normatīvajos aktos noteiktu pienākumu, gan lūgti pēc pašvaldības iniciatīvas, gan sniegti pēc institūcijas iniciatīvas

Saistošo noteikumu izstrādes gaitā veiktas konsultācijas Talsu novada pašvaldības iestādē "Centrālā pārvalde".

8.6. Informācija par cita veida saziņu un konsultācijām, ja tādas bijušas

Talsu novada pašvaldības domes priekšsēdētāja
vietniece tautsaimniecības jautājumos S. Pētersone

 
Tiesību akta pase
Nosaukums: Grozījums Talsu novada domes 2021. gada 30. septembra saistošajos noteikumos Nr. 27 "Par nekustamā .. Statuss:
Spēkā esošs
spēkā esošs
Izdevējs: Talsu novada dome Veids: saistošie noteikumi Numurs: 18Pieņemts: 27.06.2024.Stājas spēkā: 12.07.2024.Publicēts: Latvijas Vēstnesis, 133, 11.07.2024. OP numurs: 2024/133.31
Saistītie dokumenti
  • Grozītais
  • Izdoti saskaņā ar
  • Citi saistītie dokumenti
353557
12.07.2024
424
0
  • X
  • Facebook
  • Draugiem.lv
 
0
Šajā vietnē oficiālais izdevējs
"Latvijas Vēstnesis" nodrošina tiesību aktu
sistematizācijas funkciju.

Sistematizēti tiesību akti ir informatīvi. Pretrunu gadījumā vadās pēc oficiālās publikācijas.
Par Likumi.lv
Aktualitātes
Noderīgas saites
Atsauksmēm
Kontakti
Mobilā versija
Lietošanas noteikumi
Privātuma politika
Sīkdatnes
Latvijas Vēstnesis "Ikvienam ir tiesības zināt savas tiesības."
Latvijas Republikas Satversmes 90. pants
© Oficiālais izdevējs "Latvijas Vēstnesis"