Aptauja ilgs līdz 23. oktobrim.
Ministru kabineta noteikumi Nr. 450
Rīgā 2024. gada 9. jūlijā (prot. Nr. 28 50. §) Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam 6.1.1. specifiskā atbalsta mērķa "Pārejas uz klimatneitralitāti radīto ekonomisko, sociālo un vides seku mazināšana visvairāk skartajos reģionos" 6.1.1.1. pasākuma "Atteikšanās no kūdras izmantošanas enerģētikā" pirmās projektu iesniegumu atlases kārtas īstenošanas noteikumi
Izdoti saskaņā ar Eiropas Savienības fondu 2021.–2027. gada plānošanas perioda vadības likuma 19. panta 6. un 13. punktu
1. Noteikumi nosaka: 1.1. kārtību, kādā īsteno Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam 6.1.1. specifiskā atbalsta mērķa "Pārejas uz klimatneitralitāti radīto ekonomisko, sociālo un vides seku mazināšana visvairāk skartajos reģionos" 6.1.1.1. pasākuma "Atteikšanās no kūdras izmantošanas enerģētikā" (turpmāk – pasākums) projektu iesniegumu atlases pirmo kārtu (turpmāk – atlases pirmā kārta); 1.2. pasākuma atlases pirmās kārtas mērķi; 1.3. atlases pirmās kārtas plānoto un pieejamo finansējumu; 1.4. prasības Taisnīgas pārkārtošanās fonda projekta (turpmāk – projekts) iesniedzējam (turpmāk – projekta iesniedzējs), finansējuma saņēmējam un sadarbības partneriem; 1.5. atbalstāmo darbību un izmaksu attiecināmības nosacījumus; 1.6. vienkāršoto izmaksu piemērošanas nosacījumus un kārtību. 2. Pasākuma atlases pirmās kārtas mērķi ir: 2.1. veicināt vēsturisko kūdras ieguves vietu sanāciju, iegūstot un analizējot datus par vēsturiskajām kūdras ieguves vietām Taisnīgas pārkārtošanās fonda mērķteritorijās, to stāvokli un iespējamajiem rekultivācijas veidiem; 2.2. iegūt un apkopot informāciju par kūdras izmantošanu enerģētikā pašvaldību organizētajos siltumapgādes pakalpojumos un iespējamos risinājumus cita atjaunīgā enerģijas resursa izmantošanai; 2.3. nodrošināt potenciālos projektu iesniegumu iesniedzējus, pašvaldības un privātpersonas ar kvalitatīvu informāciju projektu dokumentācijas sagatavošanai Taisnīgas pārkārtošanās fonda investīciju piesaistei. 3. Pasākuma mērķteritorijas un īstenošanas vietas ir vēsturiskās kūdras ieguves vietas un pašvaldības, kas atrodas Kurzemes, Latgales, Vidzemes un Zemgales statistiskajos reģionos saskaņā ar 2022. gada 25. novembrī spēkā esošo Statistiski teritoriālo vienību nomenklatūras 3. līmeņa (NUTS 3. līmenis) klasifikāciju. 4. Pasākuma ietvaros par vēsturiskajām kūdras ieguves vietām tiek uzskatītas teritorijas, kas noteiktas Kūdras ilgtspējīgas izmantošanas pamatnostādņu 2020.–2030. gadam 3. pielikumā, un šīm teritorijām piegulošas ietekmētās teritorijas. 5. Pasākuma mērķa grupa ir plānošanas reģioni, pašvaldības, valsts institūcijas, zinātniskas institūcijas un vēsturisko kūdras ieguves vietu īpašnieki vai apsaimniekotāji (pašvaldības un privātpersonas), kā arī pašvaldības, pašvaldību kapitālsabiedrības vai sabiedrisko pakalpojumu sniedzēji, kuriem ir noslēgts līgums ar pašvaldībām par siltumenerģijas nodrošināšanu. 6. Pasākuma pirmo kārtu īsteno līdz 2026. gada 31. decembrim, sasniedzot nacionālo rādītāju – pašvaldību un privātpersonu īpašumā esošo vēsturisko kūdras ieguves vietu izpēte un inventarizācija veikta teritorijās, kuru kopējā platība sasniedz vismaz 9000 ha. Privātpersona šo noteikumu izpratnē atbilst zemes īpašnieka apzīmējumam "fiziska/juridiska persona", kas tiek izmantots Kūdras ilgtspējīgas izmantošanas pamatnostādņu 2020.–2030. gadam 3. pielikumā "Vēsturiskās kūdras ieguves vietas". 8. Pasākuma pirmās kārtas īstenošanai plānotais un pieejamais kopējais attiecināmais finansējums ir vismaz 2 254 192 euro, tai skaitā Taisnīgas pārkārtošanās fonda finansējums – 1 916 063 euro un nacionālais līdzfinansējums, ko veido valsts budžeta līdzfinansējums, – 338 129 euro. 9. Maksimālā Taisnīgas pārkārtošanās fonda finansējuma intensitāte ir 85 % no projektam plānotā kopējā attiecināmā finansējuma, un valsts budžeta līdzfinansējums ir 15 % no projektam plānotā kopējā attiecināmā finansējuma. 11. Pasākuma ietvaros atbildīgās iestādes funkcijas pilda Viedās administrācijas un reģionālās attīstības ministrija (turpmāk – atbildīgā iestāde). 12. Projekta iesniedzējs pasākuma pirmās kārtas ietvaros, kas pēc projekta iesnieguma apstiprināšanas kļūst par finansējuma saņēmēju, ir atvasināta publiska persona – Vidzemes plānošanas reģions. 13. Finansējuma saņēmējs projekta atbalstāmo darbību īstenošanai sadarbības partnera statusā piesaista atvasinātas publiskās personas – Latgales plānošanas reģionu, Kurzemes plānošanas reģionu un Zemgales plānošanas reģionu. 14. Projekta iesniedzējs kopā ar sadarbības partneriem plāno projektā sasniedzamo nacionālo rādītāju un Taisnīgas pārkārtošanās fonda finansējumu atbilstoši šo noteikumu 6. punktā minētajam rādītājam un šo noteikumu 8. punktā minētajam pieejamam finansējumam. 15. Projekta iesniedzējs pirms projekta iesnieguma iesniegšanas ar sadarbības partneriem slēdz rakstveida sadarbības līgumu par pušu pienākumiem un tiesībām, kā arī par pušu atbildību projekta mērķa, rezultātu un rādītāju sasniegšanā un šo noteikumu 31. punktā minēto prasību nodrošināšanā. 16. Projekta iesniedzējs un sadarbības partneri: 16.1. ir atbildīgi par projekta mērķa, rezultātu un rādītāju sasniegšanu tādā apjomā, kā noteikts sadarbības līgumā; 16.2. iesaistās projekta īstenošanā ar saviem resursiem, tai skaitā finansējumu. 17. Pasākuma pirmajā kārtā netiek atbalstītas projekta iesniedzēja un sadarbības partneru aktivitātes, kas ir kvalificējamas kā komercdarbības atbalsts. 19. Projekta iesniedzējs kopā ar sadarbības partneriem saskaņā ar projektu iesniegumu atlases nolikuma prasībām elektroniski sagatavo projekta iesniegumu un iesniedz sadarbības iestādē, izmantojot Kohēzijas politikas fondu vadības informācijas sistēmu. 20. Pasākuma pirmās kārtas ietvaros ir atbalstāmas šādas darbības: 20.1. projekta vadības un īstenošanas nodrošināšana; 20.2. darbības vides un informācijas piekļūstamības veicināšanai; 20.3. komunikācijas un vizuālās identitātes prasību nodrošināšanas pasākumi projekta īstenošanai, tai skaitā informēšanas, izglītošanas un sadarbības veicināšanas pasākumi: 20.3.1. projekta īstenošanas personāla apmācības; 20.3.2. sabiedrības informēšanas, izglītošanas, komunikācijas un vizuālās identitātes pasākumi, tai skaitā informatīvo un izglītojošo materiālu sagatavošana par vēsturisko kūdras ieguves vietu rekultivāciju; 20.3.3. pieredzes apmaiņas braucieni, kas saistīti ar vēsturisko kūdras purvu rekultivāciju, to organizēšana un īstenošana; 20.3.4. ar derīgo izrakteņu ieguves vietu rekultivāciju saistīto telpiskās plānošanas institūciju, pašvaldību darbinieku un zinātnisko institūciju, kā arī ar kūdras ieguves vietu rekultivāciju saistīto biedrību informēšanas, sadarbības veicināšanas un izglītošanas pasākumi; 20.3.5. pasākumi par atteikšanos no kūdras sadedzināšanas iekārtu izmantošanas enerģētikā; 20.3.6. pašvaldību un siltumapgādes sabiedrisko pakalpojumu sniedzēju konsultēšana par pasākuma otrās projektu iesniegumu atlases kārtas projektu dokumentācijas (dokumentācija par esošās kūdras sadedzināšanas iekārtas radītajām siltumnīcefekta gāzu emisijām, dokumentācija ar aprēķiniem par alternatīvās sadedzināšanas iekārtas radītajām siltumnīcefekta gāzu emisijām un sociālekonomiskie kritēriji) izstrādi; 20.4. inventarizācijas veikšana saistībā ar kūdras izmantošanu enerģētikā, apzinot kūdras siltumenerģijas ieguves iekārtas pašvaldībās, tai skaitā pašvaldību organizētajos siltumapgādes pakalpojumos, un to pielāgošanas izmaksu noteikšana citu atjaunīgo energoresursu izmantošanai vai iekārtu nomaiņai; 20.5. vēsturisko kūdras ieguves vietu inventarizācija, iegūto datu analīze un apkopošana, iesaistot atbilstošas kvalifikācijas speciālistus un veicot šādus uzdevumus: 20.5.1. iegūt un izpētīt informāciju par pašvaldību un privātpersonu īpašumā esošajām vēsturiskajām kūdras ieguves vietām, tai skaitā apzināt kamerāli vēsturiskās kūdras ieguves vietas un apsekot tās dabā, apkopot un izvērtēt datus par ekosistēmu stāvokli, piesaistot atbilstošu ekspertīzi; 20.5.2. izstrādāt pašvaldību un privātpersonu īpašumā esošo vēsturisko kūdras ieguves vietu rekultivācijas plānus un noteikt piemērotākās metodes, nodrošinot ekspertīzi ar atbilstošu kompetenci un kvalitāti mērķa sasniegšanai teritorijām, kurās tiks īstenoti rekultivācijas darbi pasākuma nākamajās projektu iesniegumu atlases kārtās; 20.5.3. informēt vēsturisko kūdras ieguves vietu īpašniekus par rekultivācijas iespējām, ieinteresētajiem īpašniekiem izstrādāt rekultivācijas plānus, piesaistot atbilstošu ekspertīzi, izstrādāt projektu dokumentāciju nākamajām pasākuma kārtām; 20.6. vadlīniju un nodevumu sagatavošana vēsturisko kūdras ieguves vietu rekultivācijas veicināšanai, kūdras siltumenerģijas ražošanas iekārtu nomaiņai un projektu iesniegumu pamatojošās dokumentācijas sagatavošanai. 21. Projektā neiekļauj darbības, kas nav vērstas uz šo noteikumu 2. punktā noteiktā mērķa sasniegšanu. 22. Pasākuma pirmās kārtas ietvaros projektam plāno tiešās un netiešās attiecināmās izmaksas: 22.1. tiešās attiecināmās izmaksas ir tieši saistītas ar projekta īstenošanu un nepieciešamas projekta rezultātu sasniegšanai, šī saistība ir skaidri saprotama un pierādāma; 22.2. netiešās attiecināmās izmaksas nav tieši saistītas ar projekta rezultātu sasniegšanu, bet atbalsta un nodrošina atbilstošus apstākļus projekta īstenošanai un projekta rezultātu sasniegšanai. 23. Tiešās attiecināmās izmaksas ietver šādas izmaksu pozīcijas atbalstāmo darbību īstenošanai: 23.1. tiešās attiecināmās projekta vadības un īstenošanas personāla izmaksas (izņemot projekta iesnieguma veidlapas aizpildīšanas izmaksas), kas saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 24. jūnija Regulas (ES) 2021/1060, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu Plus, Kohēzijas fondu, Taisnīgas pārkārtošanās fondu un Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu un finanšu noteikumus attiecībā uz tiem un uz Patvēruma, migrācijas un integrācijas fondu, Iekšējās drošības fondu un Finansiāla atbalsta instrumentu robežu pārvaldībai un vīzu politikai (turpmāk – regula 2021/1060), 55. panta 1. punktu projekta iesniegumā plāno kā vienu izmaksu pozīciju, piemērojot izmaksu likmi 20 procentu apmērā no šo noteikumu 23. punktā minētajām tiešajām attiecināmajām izmaksām, kas nav atlīdzības izmaksas; 23.2. preču un pakalpojumu līgumu izmaksas šo noteikumu 20.2., 20.3., 20.5. un 20.6. apakšpunktā minētajām atbalstāmajām darbībām (ja attiecināms), tai skaitā izmaksas vēsturiskajās kūdras ieguves vietās veikto pētījumu rezultātā iegūto datu iegādei, ja tie nav brīvi pieejami vai nav pieejami izmantošanai pēc pieprasījuma reģionu attīstības plānošanā, izņemot šo noteikumu 23.1. apakšpunktā noteiktās izmaksas; 23.3. ekspertu konsultāciju un izvērtējumu izmaksas projekta sekmīgai realizācijai un mērķa sasniegšanai, kas nav radušās uz darba līguma pamata; 23.4. ar mācību, semināru, pieredzes apmaiņas un citu kapacitāti uzlabojošu pasākumu organizēšanu un īstenošanu saistītās izmaksas, tai skaitā: 23.4.1. lektoru, ekspertu, konsultantu, moderatoru pakalpojumi (ieskaitot honorārus, viesnīcas un ceļa izdevumus); 23.4.2. telpu īres maksa (ja projekta aktivitāšu īstenošanai nepieciešams īrēt telpas ārpus finansējuma saņēmēja un sadarbības partnera juridiskās un faktiskās uzturēšanās adreses); 23.4.3. ēdināšanas izmaksas; 23.4.4. tulkošanas izmaksas; 23.5. informatīvo materiālu izveide par Taisnīgas pārkārtošanās fonda darbībām reģionos, par vēsturiskajām kūdras ieguves vietām un to rekultivācijas iespējām, piemēram, informācijas izvietošana tīmekļvietnē, plakātu un izdales materiālu izveide; 23.6. ārvalstu komandējumu izmaksas finansējuma saņēmēja un sadarbības partneru projekta vadītājiem un īstenošanas personālam atbilstoši normatīvajiem aktiem par kārtību, kādā atlīdzināmi ar komandējumu saistītie izdevumi, ja tās ir pamatotas un saistītas ar projekta īstenošanu; 23.7. finansējuma saņēmēja un sadarbības partneru personāla darba braucienu un iekšzemes komandējumu un transporta pakalpojumu izmaksas: 23.7.1. transporta izmaksas (maksa par degvielu, transportlīdzekļu noma, transporta pakalpojumu pirkšana, maksa par sabiedriskā transporta izmantošanu), kas ir daļa no iekšzemes komandējumu vai darba braucienu izmaksām. Degvielas izmaksas vieglajam transportlīdzeklim un reģionālā sabiedriskā un vietējā sabiedriskā transporta izmaksas tiek segtas atbilstoši Finanšu ministrijas izstrādātajai metodikai "Vienas vienības izmaksu standarta likmes aprēķina un piemērošanas metodika 1 km izmaksām darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" un Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam īstenošanai"; 23.7.2. finansējuma saņēmēja un sadarbības partneru personāla darba braucienu un iekšzemes komandējumu izmaksas (viesnīcas izmaksas, dienas nauda), kuras tiek segtas atbilstoši Finanšu ministrijas izstrādātajai metodikai "Vienas vienības izmaksu standarta likmes aprēķina un piemērošanas metodika iekšzemes komandējumu izmaksām darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" un Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam īstenošanai"; 23.8. darba vietas aprīkojuma iegādes izmaksas jaunu darba vietu radīšanai vai, ja esošo darba vietu aprīkojums ir nolietojies un tiek norakstīts, uzturēšanai un remontam ne vairāk kā 3000 euro apmērā vienai darba vietai visā projekta īstenošanas laikā personālam, kas projektā ir nodarbināts vismaz 30 procentus darba laika, ievērojot šādus nosacījumus: 23.8.1. ja projekta vadības vai īstenošanas personāls ir nodarbināts projektā normālu darba laiku, jaunradītas darba vietas aprīkojuma iegādes vai nomas izmaksas ir attiecināmas 100 procentu apmērā; 23.8.2. ja projekta vadības vai īstenošanas personāls ir nodarbināts projektā nepilnu darba laiku, jaunradītas darba vietas aprīkojuma iegādes vai nomas izmaksas ir attiecināmas proporcionāli darba slodzes procentuālajam sadalījumam; 23.8.3. daļlaika izmaksu attiecināšanas principa gadījumā tiek ņemts vērā darbinieka iesaistes periods projektā pret projekta kopējo īstenošanas ilgumu, kā arī proporcionāli darba slodzes procentuālajam sadalījumam; 23.9. ar projekta darbībām tieši saistīto komunikācijas un vizuālās identitātes prasību nodrošināšanas pasākumi, nepārsniedzot vienu procentu no projekta kopējām tiešajām attiecināmajām izmaksām; 23.10. izmaksas horizontālā principa "Vienlīdzība, iekļaušana, nediskriminācija un pamattiesību ievērošana" darbību īstenošanai, tai skaitā zīmju valodas tulku, vieglās valodas tulkošanas, reāllaika transkripcijas, subtitru nodrošināšanas pakalpojumu izmaksas un vides piekļūstamības ekspertu konsultāciju izmaksas, ja konsultācijas ir nepieciešamas vides un informācijas piekļūstamības nodrošināšanai. 24. Projekta netiešās attiecināmās izmaksas atbalstāmo darbību īstenošanai plāno kā vienu izmaksu pozīciju, piemērojot netiešo izmaksu vienoto likmi septiņu procentu apmērā no šo noteikumu 23. punktā minētajām tiešajām attiecināmajām izmaksām. Sadarbības partneriem netiešo attiecināmo izmaksu sadalījums starp projekta iesniedzēju un sadarbības partneri tiek noteikts sadarbības līgumā. 25. Neparedzētie izdevumi nepārsniedz piecus procentus no projekta kopējām tiešajām attiecināmajām izmaksām. Neparedzēto izdevumu izlietošanu finansējuma saņēmējs saskaņo ar sadarbības iestādi, kā to nosaka vienošanās par projekta īstenošanu. 26. Pievienotās vērtības nodokļa maksājumi, kas tiešā veidā saistīti ar projektu, ir uzskatāmi par attiecināmām izmaksām saskaņā ar regulas 2021/1060 64. panta 1. punkta "c" apakšpunktā ietvertajiem nosacījumiem. 27. Projekta izmaksas ir attiecināmas no 2024. gada 1. janvāra. Projekta iesniegumā neiekļauj un finansējumu nepiešķir pabeigtām darbībām. 28. Finansējuma saņēmējs projektu īsteno saskaņā ar vienošanos par projekta īstenošanu, bet ne ilgāk kā līdz 2026. gada 31. decembrim. 29. Projekta ietvaros iepirkumus veic saskaņā ar publiskos iepirkumus regulējošo normatīvo aktu prasībām, īstenojot atklātu, pārredzamu, nediskriminējošu un konkurenci neierobežojošu procedūru. 30. Ja attiecināms, projekta ietvaros, veicot iepirkumus, nodrošina vides prasību integrāciju preču un pakalpojumu iepirkumos, kā arī publiskos iepirkumus īsteno sociāli atbildīgā veidā, piemērojot sociāli atbildīgā publiskā iepirkuma un inovatīvā publiskā iepirkuma nosacījumus. 31. Īstenojot projektu, finansējuma saņēmējs un sadarbības partneri: 31.1. veic komunikācijas un vizuālās identitātes prasību nodrošināšanas pasākumus saskaņā ar regulas 2021/1060 47. un 50. pantu un normatīvajiem aktiem par kārtību, kādā Eiropas Savienības fondu vadībā iesaistītās institūcijas nodrošina šo fondu ieviešanu 2021.–2027. gada plānošanas periodā; 31.2. savā tīmekļvietnē ne retāk kā reizi sešos mēnešos ievieto aktuālu informāciju par projekta īstenošanu; 31.3. novērš dubultā finansējuma iestāšanos, tostarp nodrošina, ka projektā plānotie darbi netiek finansēti vai līdzfinansēti, kā arī tos nav plānots finansēt vai līdzfinansēt no citiem valsts vai ārvalstu finanšu atbalsta instrumentiem; 31.4. nodrošina atsevišķu grāmatvedības uzskaiti par finansējuma izlietojumu projektā, nodalot tā ietvaros veiktās darbības no citas saimnieciskās darbības; 31.5. izstrādā nosacījumus, kā pārliecināties par interešu konflikta, krāpšanas un korupcijas risku neesību, tostarp identificē apstākļus, kuri izraisa vai var izraisīt interešu konfliktu un krāpšanas un korupcijas riskus, kas rada apdraudējumu vai kaitējumu projekta īstenošanā, nosaka veicamos pasākumus un izstrādā darbības plānu interešu konflikta un krāpšanas un korupcijas risku preventīvai novēršanai un gadījumiem, kad interešu konflikts, krāpšana vai korupcija ir atklāta, kā arī paraksta apliecinājumu par interešu konflikta neesību, lai tiktu ievērotas Eiropas Parlamenta un Padomes 2018. gada 18. jūlija Regulas (ES, Euratom) 2018/1046 par finanšu noteikumiem, ko piemēro Savienības vispārējam budžetam, ar kuru groza Regulas (ES) Nr. 1296/2013, (ES) Nr. 1301/2013, (ES) Nr. 1303/2013, (ES) Nr. 1304/2013, (ES) Nr. 1309/2013, (ES) Nr. 1316/2013, (ES) Nr. 223/2014, (ES) Nr. 283/2014 un Lēmumu Nr. 541/2014/ES un atceļ Regulu (ES, Euratom) Nr. 966/2012, 61. pantā noteiktās prasības; 31.6. projekta darbību īstenošanai piesaista kompetentus ekspertus vēsturisko kūdras ieguves vietu stāvokļa novērtēšanai un rekultivācijas plānu izstrādei, ņemot vērā piemērotākās metodes siltumnīcefekta gāzu emisiju samazināšanai, vides kvalitātes uzlabošanai un sociālekonomisko ieguvumu nodrošināšanai; 31.7. nodrošina šo noteikumu 6. punktā minētā rādītāja uzskaiti projekta īstenošanas laikā un faktiski sasniegtās vērtības datu ievadi Kohēzijas politikas fondu vadības informācijas sistēmā; 31.8. līdz 2025. gada 15. jūnijam izstrādā un atbildīgajai iestādei iesniedz šādus metodiskos materiālus: 31.8.1. vadlīnijas pašvaldībām par procedūru vēsturisko kūdras ieguves vietu atzīšanai par rekultivētām; 31.8.2. vadlīnijas par horizontālā principa "nenodarīt būtisku kaitējumu" klimata un vides mērķu novērtējumu pasākumā īstenojamām darbībām vēsturiskajās kūdras ieguves vietās; 31.8.3. vadlīnijas par sociālekonomisko novērtējumu katram no vēsturisko kūdras ieguves vietu rekultivācijas veidiem; 31.8.4. vadlīnijas par ekosistēmu pakalpojumu novērtējumu katram no vēsturisko kūdras ieguves vietu rekultivācijas veidiem; 31.9. sagatavo un iesniedz atbildīgajai iestādei šādus nodevumus: 31.9.1. līdz 2024. gada 1. decembrim – nodevumu par pašvaldībām un to uzņēmumu īpašumā esošo kūdras sadedzināšanas iekārtu inventarizācijas rezultātiem un to sociālekonomisko novērtējumu; 31.9.2. līdz 2025. gada 1. maijam – nodevumu par pašvaldību īpašumā esošo vēsturisko kūdras ieguves vietu inventarizācijas rezultātiem, iekļaujot šo noteikumu 20.5. apakšpunktā noteikto informāciju; 31.9.3. līdz 2025. gada 30. septembrim – nodevumu par privātpersonu īpašumā esošo vēsturisko kūdras ieguves vietu inventarizācijas rezultātiem, iekļaujot šo noteikumu 20.5. apakšpunktā noteikto informāciju; 31.9.4. līdz 2026. gada 31. decembrim – gala nodevumu, kurā iekļauta analīze par visām vēsturiskajām kūdras ieguves vietām pašvaldību un privātpersonu īpašumā, norādot kopējo analizēto teritoriju platību hektāros; 31.10. nodrošina horizontālā principa "Vienlīdzība, iekļaušana, nediskriminācija un pamattiesību ievērošana" rādītāja – mediju kampaņu, semināru, konferenču un komunikācijas pasākumu skaits, kuros sabiedrības informēšana cilvēkiem ar dažādu veidu funkcionāliem traucējumiem tika nodrošināta piekļūstamos veidos (piemēram, tulkošana zīmju valodā, subtitrēšana, reāllaika transkripcija, raidījumu un pasākumu ieraksti), – sasniegto vērtību datu uzkrāšanu, ievadi Kohēzijas politikas fondu vadības informācijas sistēmā un ziņošanu. 32. Atbildīgā iestāde izskata un izvērtē finansējuma saņēmēja un sadarbības partnera iesniegtos metodiskos materiālus un nodevumus viena mēneša laikā no to saņemšanas dienas. Ministru prezidente E. Siliņa
Viedās administrācijas un reģionālās attīstības ministre I. Bērziņa |
Tiesību akta pase
Nosaukums: Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam 6.1.1. specifiskā atbalsta ..
Statuss:
Spēkā esošs
Satura rādītājs
Saistītie dokumenti
|