Kuldīgas novada domes saistošie noteikumi Nr. 7/2024
Kuldīgā 2024. gada 27. jūnijā
Kuldīgas novada pašvaldības stipendiju piešķiršanas kārtība
APSTIPRINĀTI ar Kuldīgas novada domes 27.06.2024. sēdes lēmumu (prot. Nr. 8, p. 34) Izdoti saskaņā ar Pašvaldību likuma 44. panta otro daļu
1. Šie saistošie noteikumi nosaka kārtību, kādā Kuldīgas novada pašvaldība (turpmāk – Pašvaldība) piešķir stipendiju studentam vai rezidentam, stipendijas piešķiršanas apmēru, kritērijus, kā arī līguma noslēgšanas kārtību. 2
2. Pašvaldības stipendija tiek piešķirta ar mērķi veicināt augsti kvalificētu speciālistu piesaisti Pašvaldībā, lai ilgtermiņā nodrošinātu Pašvaldību likumā noteikto pašvaldības autonomo funkciju īstenošanu un Kuldīgas novada attīstību. 3
3. Pašvaldības dome, pamatojoties uz Pašvaldības iestāžu vai aģentūru iesniegumu par nepieciešamajiem speciālistiem, līdz kārtējā gada 1. septembrim ar lēmumu nosaka stipendiju piešķiršanai atbalstāmās profesionālās studiju specialitātes. 4
4. Pašvaldības budžetā paredzēto līdzekļu ietvaros stipendiju piešķir: 4.1. studentam, kurš studē Latvijas valsts akreditētā izglītības iestādē, apgūstot akreditētu izglītības programmu kādā no Pašvaldības domes lēmumā noteiktajām atbalstāmajām specialitātēm; 4.2. rezidentam, kurš iegūst izglītību saskaņā ar akreditētām rezidentūras izglītības programmām medicīnā kādā no Pašvaldības domes lēmumā noteiktajām atbalstāmajām specialitātēm un ir noslēdzis līgumu ar Pašvaldības administratīvajā teritorijā esošu veselības aprūpes iestādi. 5
II. Stipendijas piešķiršanas kritēriji un apmērs
5. Pretendents ir tiesīgs pretendēt uz stipendiju, ja viņš atbilst vienam no šādiem kritērijiem: 5.1. pretendents ir pilna vai nepilna laika augstākās akadēmiskās izglītības vai pilna, vai nepilna laika īsā cikla profesionālās augstākās izglītības studiju programmas 4. semestra vai pirmā cikla profesionālās augstākās izglītības studiju programmas pēdējā kursa students; 5.2. pretendents ir rezidents medicīnā. 6
6. Pretendentam jāpārvalda Latvijas Republikas valsts valoda. 7
7. Stipendija tiek piešķirta tikai tādam pretendentam, kurš atbilst šajos saistošajos noteikumos noteiktajiem stipendiju piešķiršanas kritērijiem, Pašvaldības domes noteiktajām atbalstāmajām profesionālajām studiju specialitātēm un ir iesniedzis visus šo saistošo noteikumu 16. punktā noteiktos pretendenta izvērtēšanai nepieciešamos dokumentus. 8
8. Gadījumā, ja Pašvaldībai nav pieejams finansējums, lai piešķirtu stipendijas visiem pretendentiem, kas atbilst šajos saistošajos noteikumos noteiktajiem kritērijiem, Pašvaldība var noteikt prioritārās specialitātes, priekšroku dodot tam pretendentam, kuram ir augstāks vidējais sekmju vērtējums iepriekšējā studiju gadā. 9
9. Pretendentam mēnesī tiek piešķirta stipendija šādā apmērā: 9.1. Pilna vai nepilna laika augstākās izglītības programmā studējošam – 50 % no valstī noteiktās minimālās mēneša darba algas stipendijas piešķiršanas brīdī; 9.2. rezidentūrā studējošam – 100 % no valstī noteiktās minimālās mēneša darba algas stipendijas piešķiršanas brīdī. 10
10. No piešķirtās stipendijas normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā Pašvaldība ietur noteiktos obligātos nodokļu un nodevu maksājumus. 11
11. Pretendents var saņemt tikai vienu Pašvaldības finansējuma atbalsta veidu – pretendentam Pašvaldības stipendiju nepiešķir, ja pretendents jau saņem Pašvaldības finansējumu studiju maksas segšanai. 12
12. Pašvaldība piešķir un izmaksā stipendiju neatkarīgi no tā, vai pretendents saņem valsts piešķirto stipendiju. 13
13. Stipendija pretendentam tiek piešķirta uz atlikušo studiju laiku. 14
14. Stipendijas izmaksa tiek pārtraukta uz laiku, kad pretendents atrodas akadēmiskajā atvaļinājumā. 15
III. Stipendijas piešķiršanas kārtība
15. Ar Pašvaldības domes lēmumu apstiprināta komisija (turpmāk – komisija) izvērtē pretendentu pieteikumus un tiem pievienotos dokumentus, un sagatavo lēmuma projektu par stipendiju piešķiršanu. 16
16. Lai pretendētu uz stipendiju, pretendentam Pašvaldības apmeklētāju pieņemšanas centrā vai elektroniski (parakstītu ar drošu elektronisko parakstu parakstītu) Pašvaldībai iesniedz šādi pretendenta izvērtēšanai nepieciešamie dokumenti: 16.1. iesniegums, kurā norādīts pretendenta vārds, uzvārds, deklarētās un faktiskās dzīvesvietas adrese, e-pasta adrese un tālrunis, izglītības iestāde, tās adrese, e-pasta adrese un tālrunis, fakultāte, tās adrese, e-pasta adrese un tālrunis, studiju programmas nosaukums, tās ietvaros iegūstamās specialitātes (kvalifikācijas, profesijas) nosaukums, studiju programmas uzsākšanas un paredzamais beigšanas datums; 16.2. izziņa no izglītības iestādes, kas apliecina, ka pretendents apgūst studiju programmu šajā izglītības iestādē, norādot specialitāti (kvalifikāciju, profesiju), kuru pretendents apgūst studiju programmas ietvaros, studiju programmas uzsākšanas un paredzamo beigšanas datumu; 16.3. izziņa no izglītības iestādes par pretendenta sekmju vērtējumu katrā mācību priekšmetā pēdējā pabeigtajā studiju gadā; 16.4. izglītības iestādes rekomendācija vai raksturojums, vai rekomendācija no konkrētās studiju programmas direktora, vai citu institūciju rekomendācijas vai raksturojumi; 16.5. pretendenta aizpildīta un parakstīta apliecinājuma veidlapa (šo saistošo noteikumu pielikums), ka pretendents stāsies darba tiesiskajās attiecībās studiju laikā vai pēc studiju pabeigšanas ar Pašvaldību vai tās izraudzīto darba devēju un veiks noteikto darbu specialitātē vismaz trīs gadus pēc studiju programmas pabeigšanas; 16.6. darba devēja apliecinājums par darba tiesisko attiecību nodibināšanu ar stipendiātu studiju laikā vai pēc studiju pabeigšanas. 17
17. Visiem iesniedzamajiem dokumentiem jābūt sagatavotiem latviešu valodā vai svešvalodās iesniegtiem dokumentiem jābūt pievienotam normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā apliecinātam tulkojumam latviešu valodā. 18
18. Komisija vērtē tikai tos pretendentu pieteikumus, kuru iesniegtie dokumenti pilnībā atbilst šajos saistošajos noteikumos noteiktajām prasībām. Tie pretendentu iesniegumi, kuri neatbilst šajos saistošajos noteikumos noteiktajām prasībām, netiek izskatīti un komisija informē pretendentu par tā iesnieguma neizskatīšanas iemesliem, nosakot termiņu trūkumu novēršanai. 19
19. Komisijai nepieciešamības gadījumā ir tiesības pretendentu uzaicināt uz komisijas sēdi. 20
20. Lēmumu par stipendijas piešķiršanu un/vai atmaksāšanu pieņem Pašvaldības dome. 21
21. Par stipendijas piešķiršanu pretendents slēdz trīspusēju līgumu ar Pašvaldību un potenciālo darba devēju – iestādi, līgumā nosakot piešķirtās stipendijas apmēru un izmaksas kārtību, līdzēju atbildību un saistības, tajā skaitā nostrādāt konkrētajā iestādē vismaz trīs gadus pēc studiju pabeigšanas, līguma izbeigšanas kārtību. 22
22. Pretendents, kuram piešķirta stipendija, ne retāk kā reizi sešos mēnešos iesniedz Pašvaldībā izziņu no izglītības iestādes, kas apliecina, ka Pretendents sekmīgi turpina apgūt studiju programmu un izpildījis studiju plānu. Izziņa jāiesniedz, sākoties 2. semestrim un attiecīgā studiju gada beigās. 23
23. Pašvaldība var apturēt stipendijas izmaksu, ja pretendents noteiktajā termiņā neiesniedz izziņu no izglītības iestādes par studiju turpināšanu. 24
24. Stipendijas piešķiršanai atkārtoti nevar pretendēt, ja students no izglītības iestādes ir atskaitīts par nesekmību. 25
25. Pretendentam izmaksātā stipendija ir jāatmaksā pilnā apmērā, ja: 25.1. pretendents izbeidz studijas studiju programmā, neiegūstot noteikto specialitāti; 25.2. pretendents pārtrauc studijas studiju programmā uz laiku, kas ir ilgāks par diviem gadiem; 25.3. pretendents nepilda ar Pašvaldību noslēgtā līguma par stipendijas piešķiršanu noteikumus; 25.4. pretendents sniedzis Pašvaldībai nepatiesas ziņas; 25.5. pretendents kādā no iestādēm nav faktiski veicis darbu specialitātē, kura norādīta šo saistošo noteikumu 16.1. apakšpunktā noteiktajā iesniegumā, vismaz trīs gadus pēc studiju programmas pabeigšanas. Laikā, kurā faktiski ir veikts darbs, netiek ieskaitīts laiks, kurā Pretendents ilgāk nekā divus mēnešus neveic darbu, tostarp arī šādu attaisnojošu iemeslu dēļ, piemēram, bērna kopšanas atvaļinājums, pārejoša darbnespēja u.tml. 26
26. Pieteikšanās uz iespēju saņemt stipendiju tiek izsludināta ar atsevišķu Pašvaldības domes lēmumu, ņemot vērā Pašvaldības finanšu līdzekļu iespējas. 27
27. Šie saistošie noteikumi stājas spēkā nākamajā dienā pēc to publicēšanas oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis". 28
Kuldīgas novada domes priekšsēdētāja I. Astaševska
PielikumsKuldīgas novada saistošajiem noteikumiem Nr. 7/2024 "Kuldīgas novada pašvaldības stipendiju piešķiršanas kārtība"
Es, | | , | | (vārds, uzvārds, personas kods) | |
ar savu parakstu apliecinu, ka esmu iepazinusies/-ies ar visu informāciju, kas attiecas uz Kuldīgas novada pašvaldības stipendiju piešķiršanas kārtību. Apņemos Kuldīgas novada pašvaldības stipendijas piešķiršanas gadījumā stāties darba tiesiskajās attiecībās ar Kuldīgas novada pašvaldību vai tās noteikto darba devēju studiju laikā vai pēc studiju pabeigšanas un veikt noteikto darbu specialitātē vismaz trīs gadus pēc studiju programmas pabeigšanas. | | | (paraksts un paraksta atšifrējums) |
| | | 20___. gada ___. ________________ | | | | | (vietas nosaukums) |
*parakstot šo dokumentu, persona piekrīt tās datu apstrādei atbilstoši EIROPAS PARLAMENTA UN PADOMES REGULAS (ES) 2016/679 normām
Paskaidrojuma raksts Kuldīgas novada saistošajiem noteikumiem Nr. 7/2024 "Kuldīgas novada pašvaldības stipendiju piešķiršanas kārtība"
Paskaidrojuma raksta sadaļa | Norādāmā informācija | 1. Mērķis un nepieciešamības pamatojums | 1.1. saistošo noteikumu izdošanas mērķis – ko pašvaldība vēlas sasniegt ar saistošajiem noteikumiem, kādi būs ieguvumi: Izpildot Pašvaldību likuma pārejas noteikumu 6. punktā noteikto, pašvaldības domei jāizvērtē uz likuma "Par pašvaldībām" normu pamata izdoto saistošo noteikumu atbilstība Pašvaldību likumam un jāizdod jauni saistošie noteikumi atbilstoši pilnvarojumam. Līdz jaunu saistošo noteikumu spēkā stāšanās dienai, bet ne ilgāk kā līdz 2024. gada 30. jūnijam, piemērojami uz likuma "Par pašvaldībām" normu pamata izdotie saistošie noteikumi, ciktāl tie nav pretrunā ar likumu. Ir izstrādāti jauni saistošie noteikumi par kārtību, kādā Kuldīgas novada pašvaldība (turpmāk – Pašvaldība), budžetā paredzēto līdzekļu ietvaros, piešķir un izmaksā stipendijas studentiem vai rezidentiem, atbilstoši Pašvaldību likuma 44. panta otrajā daļā noteiktajam, ka dome var izdot saistošos noteikumus, lai nodrošinātu pašvaldības autonomo funkciju un brīvprātīgo iniciatīvu izpildi. 1.2. problēmas raksturojums, kuras risināšanai nepieciešami saistošie noteikumi: Organizējot pašvaldības funkciju izpildi, tostarp nodrošinājumu ar nepieciešamajiem speciālistiem, it īpaši izglītības un veselības aprūpes jomā, saistošo noteikumu mērķis ir piesaistīt novadam jaunos speciālistus, atbalstot topošos speciālistus materiāli studiju laikā. 1.3. pastāvošais tiesiskais regulējums, tā būtības skaidrojums un pastāvošā tiesiskā regulējuma nepilnību raksturojums: Ar saistošo noteikumu "Kuldīgas novada pašvaldības stipendiju piešķiršanas kārtība" (turpmāk – Noteikumi) spēkā stāšanās brīdi spēku zaudēs Kuldīgas novada domes saistošie noteikumi Nr. KNP/2022/5 "Par Kuldīgas novada pašvaldības stipendiju piešķiršanas kārtību". 1.4. ja norādītās problēmas risināšanai nav tiesiskā regulējuma, tad skaidro, kādas sekas rada tiesiskā regulējuma neesamība: Ir pastāvošs tiesiskais regulējums. 1.5. iespējamo alternatīvu, kas neparedz tiesiskā regulējuma izstrādi, raksturojums, to ieviešanas trūkumi un priekšrocības: Nav. | 2. Fiskālā ietekme uz pašvaldības budžetu | 2.1. saistošo noteikumu īstenošanas fiskālās ietekmes prognoze uz pašvaldības budžetu, iekļaujot attiecīgus aprēķinus: 2.1.1. samazina vai palielina ieņēmumu daļu; 2.1.2. samazina vai palielina izdevumu daļu; 2.1.3. ietekme uz citām pozīcijām budžeta ieņēmumu vai izdevumu daļā (piemēram, vai, lai īstenotu saistošos noteikumus, jāsamazina finansējums citām pozīcijām): Noteikumu izpilde notiks tāpat kā iepriekš – Pašvaldības kārtējā gada budžeta ietvaros. Izmaksājamās stipendijas apmērs mēnesī pilna vai nepilna laika augstākās izglītības programmās studējošajiem paliek nemainīgs – 50 % no valstī noteiktās minimālās mēneša darba algas stipendijas piešķiršanas brīdī; rezidentūrā studējošajiem 100 % no valstī noteiktās minimālās mēneša darba algas stipendijas piešķiršanas brīdī. Nav paredzēta ietekme uz citām pozīcijām budžeta ieņēmumu vai izdevumu daļā. 2.2. informācija par nepieciešamajiem resursiem sakarā ar jaunu institūciju vai darba vietu veidošanu, esošo institūciju kompetences paplašināšanu, lai nodrošinātu saistošo noteikumu izpildi (saistībā ar 5., 6. sadaļu): Nav nepieciešami papildu resursi sakarā ar jaunu institūciju vai darba vietu veidošanu, lai nodrošinātu Noteikumu izpildi. | 3. Sociālā ietekme, ietekme uz vidi, iedzīvotāju veselību, uzņēmējdarbības vidi pašvaldības teritorijā, kā arī plānotā regulējuma ietekme uz konkurenci | 3.1. sociālā ietekme – ietekme uz cilvēku dzīvesveidu, kultūru, labsajūtu, sabiedrību kopumā, kā arī ietekme uz konkrētām sabiedrības grupām, tai skaitā sociālās atstumtības riskam pakļautajām sabiedrības grupām, personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām, uz dzimumu līdztiesību: Ar Noteikumu izdošanu plānota jauno speciālistu piesaiste Kuldīgas novadam, tādējādi tiks uzlabota veselības aprūpes, izglītības un citu sabiedrībai nozīmīgu pakalpojumu pieejamība un kvalitāte novada iedzīvotājiem. 3.2. ietekme uz vidi – ar saistošo noteikumu īstenošanu izraisītas tiešas vai netiešas pārmaiņas vidē, kuras ietekmē vai var ietekmēt cilvēku, viņa veselību un drošību, kā arī bioloģisko daudzveidību, augsni, zemes dzīles, ūdeni, gaisu, klimatu, ainavu, kultūras un dabas mantojumu, iespējamā pakļautība avāriju vai katastrofu riskiem un visu minēto jomu mijiedarbība: Noteikumi nerada ietekmi uz vidi. 3.3. ietekme uz iedzīvotāju veselību, iekļaujot informāciju par to, vai saistošie noteikumi: 3.3.1. ietekmēs (piemēram, uzlabos, atjaunos, pasliktinās) vai neietekmēs cilvēku veselību; 3.3.2. nodrošinās vienlīdzīgas tiesības un iespējas veselības jomā; 3.3.3. radīs jaunas tiesības vai uzliks jaunus pienākumus veselības jomā: Prognozējams, ka Noteikumi uzlabos cilvēku veselību, paaugstinoties kvalificētu speciālistu pieejamībai, kā arī nodrošinās vienlīdzīgas tiesības un iespējas veselības jomā. Iedzīvotājiem netiks radītas jaunas tiesības vai uzlikti jauni pienākumi veselības jomā. 3.4. ietekme uz uzņēmējdarbības vidi pašvaldības teritorijā, norādot: 3.4.1. vai ar saistošajiem noteikumiem tiks veicinātas uzņēmējdarbības aktivitātes, jaunu uzņēmumu veidošanās un esošo uzņēmumu attīstība un izaugsme, kā arī paaugstināta to konkurētspēja; 3.4.2. kuri uzņēmēji ir saistošo noteikumu tiesiskā regulējuma mērķgrupa un vai tiesiskais regulējums radīs mērķgrupai jaunas tiesības, uzliks jaunus pienākumus vai nodrošinās vienlīdzīgas tiesības un iespējas, veicinās tiesību realizēšanu, uzlabos pakalpojumu pieejamību u.c.: Noteikumi nerada ietekmi uz uzņēmējdarbības vidi. 3.5. ietekme uz konkurenci – iekļauj aktuālās situācijas aprakstu, situāciju un prognozes tirgū (attiecībā uz saistīto pakalpojumu vai preču pieejamību), paredzēto pasākumu atbilstības izvērtējumu brīvai un godīgai konkurencei: Noteikumu izpilde neietekmēs konkurenci. | 4. Ietekme uz administratīvajām procedūrām un to izmaksām | 4.1. institūcija, kurā privātpersona var vērsties saistošo noteikumu piemērošanā: Pretendenti iesniedz Pašvaldībā nepieciešamos dokumentus un ar Kuldīgas novada domes lēmumu apstiprināta komisija izvērtē pretendentu pieteikumus un tiem pievienotos dokumentus. 4.2. galvenie procedūras posmi un privātpersonām veicamās darbības, ko paredz saistošo noteikumu projekts, tai skaitā akcentē, kā piedāvātais regulējums maina līdzšinējo kārtību: Kuldīgas novada dome pieņem lēmumu par stipendijas piešķiršanu. Līdzšinējā stipendiju piešķiršanas kārtība nemainās. 4.3. paredzētās administratīvo procedūru izmaksas: 4.3.1. saimnieciskās darbības veicējiem, 4.3.2. fiziskajām personām, 4.3.3. nevalstiskā sektora organizācijām, 4.3.4. budžeta finansētām institūcijām: Nav paredzētas administratīvo procedūru izmaksas. | 5. Ietekme uz pašvaldības funkcijām un cilvēkresursiem | 5.1. pašvaldību funkcijas, kuru izpildei tiek izstrādāti šie saistošie noteikumi: Noteikumi ir izstrādāti, lai nodrošinātu Pašvaldības autonomās funkcijas – gādāt par pirmsskolas izglītības, vidējās izglītības, profesionālās ievirzes izglītības, interešu izglītības un pieaugušo izglītības pieejamību, kā arī īstenot veselīga dzīvesveida veicināšanas pasākumus un organizēt veselības aprūpes pakalpojumu pieejamību – izpildi. 5.2. pašvaldības cilvēkresursi, kas tiks iesaistīti saistošo noteikumu īstenošanā (tostarp, vai tiks uzlikti jauni pienākumi vai uzdevumi esošajiem darbiniekiem, veidotas jaunas darba vietas u.tml.): Noteikumu īstenošana neietekmēs Pašvaldībai pieejamos cilvēkresursus, jo nav nepieciešama jaunu institūciju vai darba vietu izveide. | 6. Informācija par izpildes nodrošināšanu | 6.1. saistošo noteikumu izpildē iesaistītās institūcijas, tai skaitā, vai paredzēta jaunu institūciju izveide, esošo likvidācija vai reorganizācija: Noteikumu izpildi nodrošina Pašvaldība. Jaunu institūciju izveide vai esošo likvidācija nav nepieciešama. 6.2. izpildes nodrošināšanai nepieciešamie resursi un to pamatotība (nedublējot 2. sadaļā norādīto): Noteikumu izpildi nodrošinās Pašvaldības darbinieki. | 7. Prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem, ko sniedz mērķa sasniegšana | 7.1. vai saistošie noteikumi ir piemēroti iecerētā mērķa sasniegšanas nodrošināšanai un paredz tikai to, kas ir vajadzīgs minētā mērķa sasniegšanai: Noteikumi nodrošina iecerētā mērķa sasniegšanu – piešķirt un izmaksāt stipendijas studentiem, piesaistot novadam kvalificētu speciālistus. 7.2. samērīguma tests: 7.2.1. vai pašvaldības izraudzītie līdzekļi ir piemēroti leģitīmā mērķa sasniegšanai; 7.2.2. vai nav saudzējošāku līdzekļu leģitīmā mērķa sasniegšanai; 7.2.3. vai pašvaldības rīcība ir atbilstoša: Pašvaldības izraudzītie līdzekļi ir piemēroti leģitīmā mērķa sasniegšanai un tās rīcība ir atbilstoša. | 8. Izstrādes gaitā veiktās konsultācijas ar privātpersonām un institūcijām | 8.1. Sabiedrības pārstāvji (tostarp biedrības, nodibinājumi, apvienības u.tml.), ar kuriem notikušas konsultācijas saistošo noteikumu izstrādes procesā – nav notikušas. 8.2. Izmantotais sabiedrības līdzdalības veids (lai atspoguļotu, kā pašvaldības ir centusies sasniegt mērķgrupu, kā arī noskaidrot pēc iespējas plašākas sabiedrības viedokli) – saistošo noteikumu projekts sabiedrības viedokļa noskaidrošanai tika publicēts pašvaldības tīmekļa vietnē internetā www.kuldigasnovads.lv divas nedēļas no 22.03.2024. 8.3. Sabiedrības pārstāvju izteiktie priekšlikumi un iebildumi, norādot, kuri no tiem ņemti vērā – nav saņemti. 8.4. Par saistošo noteikumu projektu saņemtie viedokļi pēc saistošo noteikumu projekta publicēšanas sabiedrības viedokļa noskaidrošanai, to apkopojums un izvērtējums (iesniedzēji, vērā ņemtie viedokļi, vērā neņemtie viedokļi, pamatojums) – nav saņemti. 8.5. No institūcijām saņemtie viedokļi un atzinumi, to apkopojums un izvērtējums (vērā ņemtie viedokļi, vērā neņemtie viedokļi, pamatojums) – gan tādi, kas saņemti, pamatojoties uz normatīvajos aktos noteiktu pienākumu, gan lūgti pēc pašvaldības iniciatīvas, gan sniegti pēc institūcijas iniciatīvas – nav saņemti. 8.6. Informācija par cita veida saziņu un konsultācijām, ja tādas bijušas – nav notikušas. |
Kuldīgas novada domes priekšsēdētāja I. Astaševska
|
|
Saistītie dokumenti
-
Izdoti saskaņā ar
-
Citi saistītie dokumenti
|