Nacionālās elektronisko plašsaziņas
  līdzekļu padomes lēmums Nr. 218/1-2
  Rīgā 2024. gada 27. jūnijā
  Par piekļuves ierobežošanu tīmekļa
  vietnei 
  https://voiceofeurope.com
  Nacionālā elektronisko plašsaziņas līdzekļu padome (turpmāk
  arī - Padome) šādā sastāvā - Padomes priekšsēdētājs Ivars
  Āboliņš, Padomes locekle Ilva Milzarāja un Padomes loceklis Andis
  Plakans -, ievērojot Elektronisko plašsaziņas līdzekļu likumā
  noteikto kompetenci,
  konstatē:
  [1] 2024.gada 27.maijā ir pieņemta Padomes īstenošanas regula
  (ES)  2024/1493, ar kuru īsteno Regulu (ES) Nr.  269/2014 par
  ierobežojošiem pasākumiem attiecībā uz darbībām, ar ko tiek
  grauta vai apdraudēta Ukrainas teritoriālā integritāte,
  suverenitāte un neatkarība.
  [2] Regulas (ES) Nr.  269/2014 I pielikums tiek papildināts ar
  divām personām un vienu vienību, kuras ir atbildīgas par tādām
  darbībām vai politiku vai atbalsta un īsteno tādas darbības vai
  politiku, ar ko tiek grauta vai apdraudēta Ukrainas teritoriālā
  integritāte, suverenitāte un neatkarība, konkrēti:
  1) 1753. Artem Pavlovich MARCHEVSKYI jeb Artem Pavlovich
  MARCHEVSKIJ
  2) 1754. Viktor Volodymyrovych MEDVEDCHUK
  3) 426. VOICE OF EUROPE S.R.O.
  Iepriekš minētās fiziskās personas ir saistītas ar juridisko
  personu VOICE OF EUROPE S.R.O.
  [3] 2024.gada 27.jūnijā Padome konstatēja, ka Latvijas
  teritorijā ir pieejamas šāda ar VOICE OF EUROPE S.R.O. saistīta
  tīmekļa vietne: https://voiceofeurope.com.
  Ievērojot minēto, Padome
  secina:
  [4] Elektronisko sakaru līdzekļu likuma (turpmāk arī - ESL)
  112.panta pirmā daļa noteic, ka "Nacionālajai
  elektronisko plašsaziņas līdzekļu padomei, izvērtējot valsts
  iestāžu sniegto informāciju, ir tiesības pieņemt lēmumu, ar kuru
  ierobežo piekļuvi tādām Latvijas teritorijā pieejamām
  tīmekļvietnēm, kurās tiek izplatīts saturs, kas apdraud vai var
  apdraudēt valsts drošību vai sabiedrisko kārtību un drošību, un
  liegt piekļuvi šo tīmekļvietņu domēna vārdam vai interneta
  protokola (IP) adresei." Padome 2024.gada 20.jūnijā
  saņēma kompetentās iestādes vēstuli 21/2024/4192-IP, kurā ir
  norādīts, ka tīmekļa vietnē https://voiceofeurope.com,
  tiek izplatīts saturs, kas rada apdraudējumu Latvijas
  nacionālajai drošībai un kurā izplatītā informācija satur
  pazīmes, kas liecina par sistemātisku Krievijas agresīvās
  propagandas izplatīšanu, tajā skaitā, viltus ziņas, kara
  propagandu, nacionālā naida kurināšanu, kā arī atbalstu Krievijas
  militārajam iebrukumam Ukrainā. Tāpat Padome konstatēja, ka
  Regulas (ES) Nr.  269/2014 I pielikumā ir noteiktas sankcijas
  juridiskajai personai VOICE OF EUROPE S.R.O., kas ir saistīta ar
  Latvijas teritorijā pieejamo tīmekļa vietni:
  https://voiceofeurope.com.
  [5] Regulas (ES) Nr.  269/2014 9.panta 1.punktā ir noteikts, ka
  "Aizliegts apzināti un tīši piedalīties darbībās, kuru
  mērķis vai sekas ir 2. pantā minēto pasākumu
  apiešana."
  [6] Starptautisko un Latvijas Republikas nacionālo sankciju
  likuma 11.panta pirmā daļa par sankciju ieviešanu, noteikšanu un
  izpildi nosaka: "Apvienoto Nāciju Organizācijas Drošības
  padomes rezolūcijās noteiktās finanšu un civiltiesiskās sankcijas
  un Eiropas Savienības regulās noteiktās sankcijas ir
  saistošas un tieši piemērojamas Latvijas Republikā.".
  Tāpat Eiropas Savienības regulās un lēmumos noteiktais arī
  atbilstoši Līguma par Eiropas Savienības darbību 288. pantam
  ir tieši piemērojams dalībvalstīs. Pamatojoties uz Starptautisko
  un Latvijas Republikas nacionālo sankciju likuma 5.panta pirmo
  daļu, ja attiecībā uz sankciju subjektu noteikti finanšu
  ierobežojumi, visām personām atbilstoši to kompetencei ir
  pienākums nekavējoties un bez iepriekšēja brīdinājuma veikt šādas
  darbības:
  "1) iesaldēt visus finanšu līdzekļus un finanšu
  instrumentus, kas tieši vai netieši, pilnībā vai daļēji ir
  sankciju subjekta īpašumā, valdījumā, turējumā vai kontrolē, tai
  skaitā tos finanšu līdzekļus un finanšu instrumentus, kas nodoti
  trešām personām;
  2) liegt sankciju subjektam
  piekļuvi finanšu līdzekļiem un finanšu instrumentiem;
  3) nesniegt sankciju subjektam (tai
  skaitā izmantojot pilnvarojumu) starptautiskajās vai nacionālajās
  sankcijās noteiktos finanšu pakalpojumus."
  Ņemot vērā minēto, kā arī to, ka Eiropas Komisija 2024.gada
  14.maijā ir papildinājusi Eiropas Savienības sankciju
  piemērošanas vadlīnijas un skaidri noteikusi, ka satura apraide
  ir uzskatāma par ekonomisko resursu, tādējādi jebkāda sankciju
  sarakstā iekļauto personu satura vienību izplatīšana ir
  aizliegta. Turklāt detalizēti uzsvērts, ka ar jēdzienu
  "apraide" ir saprotams plašāks satura nodrošināšanas un
  izplatīšanas klāsts nekā Eiropas Parlamenta un Padomes Direktīvā
  (2018/1808 (2018. gada 14. novembris), ar ko, ņemot vērā mainīgos
  tirgus apstākļus, groza Direktīvu 2010/13/ES par to, lai
  koordinētu dažus dalībvalstu normatīvajos un administratīvajos
  aktos paredzētus noteikumus par audiovizuālo mediju pakalpojumu
  sniegšanu (Audiovizuālo mediju pakalpojumu direktīva) minētais
  jēdziens "televīzijas apraide". Ar jēdzienu
  "apraide" saprotama jebkāda garuma satura izplatīšana,
  tajā skaitā programmu vai raidījumu fragmentu izplatīšana gan
  video, gan audio formātā neatkarīgi no veida, kādā šis saturs
  tiek izplatīts - lineārā veidā vai tiešsaistē.
  [7] Pamatojoties uz minēto un Padomei rūpīgi izvērtējot Regulā
  norādīto informāciju, kā arī nolūkā izvairīties no Eiropas
  Savienības noteikto sankciju pārkāpšanas vai iespējamās apiešanas
  un nolūkā pasargāt elektroniskos plašsaziņas līdzekļus, kā arī
  interneta pakalpojumu sniedzējus no Regulas pārkāpšanas, Padome,
  pamatojoties uz Administratīvā procesa likuma 15.panta ceturto
  daļu, 57.pantu, 62.panta otrās daļas 1.punktu, 63.panta pirmās
  daļas 1.punktu, Elektronisko sakaru likuma 112.panta pirmo daļu,
  Starptautisko un Latvijas Republikas nacionālo sankciju likuma
  11.panta pirmo daļu un 2024.gada 27.maija Eiropas Savienības
  Padomes regulu  2024/1493, ar ko groza Regulu (ES) Nr.  269/2014
  par ierobežojošiem pasākumiem attiecībā uz darbībām, ar ko tiek
  grauta vai apdraudēta Ukrainas teritoriālā integritāte,
  suverenitāte un neatkarība
  nolemj:
  1. Ierobežot piekļuvi Latvijas teritorijā pieejamai
  tīmekļa vietnei https://voiceofeurope.com uz laiku līdz
  Eiropas Savienības noteikto sankciju atcelšanas brīdim.
  2. Ierobežot piekļuvi Latvijas teritorijā pieejamai
  tīmekļa vietnei https://voiceofeurope.com dublējošām
  spoguļlapām.
  3. Pieņemto lēmumu paziņot tīmekļa vietnes
  https://voiceofeurope.com īpašniekam un/vai uzturētājam,
  izmantojot Padomei pieejamo kontaktinformāciju, ja tāda ir
  Padomes rīcībā.
  4. Pieņemto lēmumu paziņot Sabiedrisko pakalpojumu
  regulēšanas komisijai.
  5. Pieņemto lēmumu paziņot Sabiedrisko pakalpojumu
  regulēšanas komisijā reģistrētajiem interneta piekļuves
  pakalpojumu sniedzošajiem komersantiem.
  6. Uzdot Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijā
  reģistrētajiem interneta piekļuves pakalpojumu sniedzošajiem
  komersantiem nekavējoties ierobežot piekļuvi tīmekļa vietnei
  https://voiceofeurope.com.
  7. Iekļaut tīmekļa vietni
  https://voiceofeurope.com Padomes mājaslapā izvietotajā
  sarakstā, kurā norādīti tie interneta resursi, kuru izmantošana
  uz laiku ir tikusi ierobežota.
  8. Publicēt lēmumu oficiālajā izdevumā "Latvijas
  Vēstnesis".
  9. Publicēt lēmumu Padomes tīmekļa vietnē
  internetā.
  10. Noteikt, ka lēmuma pārsūdzēšana neaptur tā darbību,
  saskaņā ar Administratīvā procesa likuma 185.panta ceturtās daļas
  9. un 10.punktu.
  11. Noteikt, ka atbildīgais Padomes loceklis par šī
  lēmuma izpildes kontroli ir Padomes priekšsēdētājs Ivars
  Āboliņš.
  Lēmumu var pārsūdzēt viena mēneša laikā no tā spēkā stāšanās
  dienas Administratīvās rajona tiesas Rīgas tiesu namā Baldones
  ielā 1A, Rīgā, LV-1007. Lēmuma pārsūdzēšana neaptur tā
  darbību.
  Lēmums sagatavots elektroniski.
  Nacionālās elektronisko plašsaziņas
  līdzekļu
  padomes priekšsēdētājs I. Āboliņš