Teksta versija
LATVIJAS REPUBLIKAS TIESĪBU AKTI
uz sākumu
Izvērstā meklēšana
Autorizēties savā kontā

Kādēļ autorizēties vai reģistrēties?
 
Ventspils valstspilsētas pašvaldības domes saistošie noteikumi Nr. 8

Ventspilī 2024. gada 30. maijā (prot. Nr. 11; 15. §)
Kārtība, kādā Ventspils valstspilsētas pašvaldība sniedz komersantiem atbalstu biroja telpu nomas maksas segšanai
Izdoti saskaņā ar Pašvaldību likuma
44. panta otro daļu
I. Vispārīgie jautājumi

1. Saistošie noteikumi (turpmāk – Noteikumi) nosaka Ventspils valstspilsētas pašvaldības (turpmāk – Pašvaldība) atbalsta apmēru, tā piešķiršanas kritērijus un kārtību biroja telpu nomas maksas segšanai komersantiem Pašvaldības administratīvajā teritorijā.

2. Noteikumos lietoti šādi termini:

2.1. biroja telpu nomas maksa – izīrētāja noteiktā maksa par telpu iznomāšanu;

2.2. atbalsts – Pašvaldības budžetā paredzētie finanšu līdzekļi biroja telpu nomas maksas segšanai;

2.3. biroja telpas – atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas nosaka būvju klasifikāciju, reģistrēta biroja ēka vai biroja telpu grupa.

3. Atbalstu piešķir Pašvaldības budžetā šim mērķim paredzēto finanšu līdzekļu ietvaros.

4. Noteikumu mērķis – sekmēt uzņēmējdarbības, kas attīsta produktus un pakalpojumus ar augstu pievienoto vērtību, attīstību, saglabāt esošās un radīt jaunas darbavietas.

II. Atbalsta piešķiršanas nosacījumi

5. Lai pretendētu uz atbalstu, iesniedzējam iesnieguma iesniegšanas brīdī ir jāatbilst šādām prasībām:

5.1. iesniedzējs ir reģistrēts Latvijas Republikas Uzņēmumu reģistra komercreģistrā kā kapitālsabiedrība;

5.2. iesniedzējs ir sīkais (mikro), mazais vai vidējais komersants, kas atbilst 2014. gada 17. jūnija Komisijas regulas (ES) Nr.  651/2014, ar ko noteiktas atbalsta kategorijas atzīst par saderīgām ar iekšējo tirgu, piemērojot Līguma 107. un 108. pantu, 1. pielikumā noteiktajam;

5.3. iesniedzējam nav ierosināta tiesiskās aizsardzības procesa lieta, netiek īstenots tiesiskās aizsardzības process vai tam nav pasludināts maksātnespējas process;

5.4. iesniedzējam nav nodokļu parādu, tai skaitā valsts sociālās apdrošināšanas obligāto iemaksu parādu, kas kopsummā pārsniedz 150 euro, izņemot nodokļu maksājumus, kuru segšanai ir piešķirts samaksas termiņa pagarinājums, ir noslēgta vienošanās par labprātīgu nodokļu samaksu vai noslēgts vienošanās līgums;

5.5. uz iesniedzēju, tā valdes vai padomes locekli, patieso labuma guvēju, pārstāvēttiesīgo personu vai prokūristu, nav noteiktas starptautiskās vai nacionālās sankcijas vai būtiskās finanšu un kapitāla tirgus intereses ietekmējošas Eiropas Savienības vai Ziemeļatlantijas līguma organizācijas dalībvalsts noteiktās sankcijas;

5.6. iesniedzēja juridiskā adrese vai vismaz viena tā struktūrvienība, kurā notiek iesniedzēja komercdarbība, ir reģistrēta Pašvaldības administratīvajā teritorijā adresē, par kuru ir noslēgts biroja telpu nomas līgums, kas noslēgts uz laiku ne mazāk kā 12 kalendārajiem mēnešiem, un tā atrodas:

5.6.1. valsts nozīmes pilsētbūvniecības pieminekļa – Ventspils pilsētas vēsturiskā centra (valsts aizsardzības Nr. 7454 Vecpilsētas un Ostgala teritorija) un tā aizsardzības zonas teritorijā;

5.6.2. valsts, pašvaldību vai citu juridisko vai fizisko personu dibinātās augstākās izglītības iestādes, kuras īsteno augstākās izglītības programmas, ēkā;

5.6.3. Nacionālās nozīmes industriālā parka teritorijā.

5.7. Iesniedzēja pamatdarbība ir:

5.7.1. informācijas un komunikācijas tehnoloģiju (turpmāk – IKT) nozarē (vismaz viens no šādiem kodiem, saskaņā ar saimniecisko darbību statistisko klasifikāciju NACE 2. redakciju, 26.1, 26.2, 26.3, 26.4, 26.8, 62.01, 62.02, 62.03, 62.09, 63.11, 63.12, 95.11, 95.12; sākot ar 2025. gada 1. janvāri, saskaņā ar NACE 2.1. redakciju, 26.1, 26.2, 26.3, 26.4, 26.7, 62.1, 62.2, 62.9, 63.10, 63.91, 95.10 kods);

5.7.2. nozarē, kas nav minēta 2023. gada 13. decembra Komisijas Regulas (ES) 2023/2831 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam 1. panta 1. punktā;

5.8. iesniedzējs, kurš atbilst Noteikumu 5.7.2. apakšpunkta prasībai, ir reģistrēts komercreģistrā ne vairāk kā trīs gadus pirms iesnieguma iesniegšanas atbalsta piešķiršanai;

5.9. iesniedzējs nodarbina vismaz vienu Pašvaldības administratīvajā teritorijā deklarētu darba ņēmēju normālā darba laika ietvaros ar mēneša darba algu, kas nav mazāka par vidējo izmaksājamo darba algu atbilstošajā nozarē;

5.10. biroja telpu nomas tiesiskās attiecības ir nodibinātas ne agrāk kā 12 mēnešus pirms iesnieguma iesniegšanas Pašvaldības iestādē "Ventspils domes administrācija" (turpmāk- Administrācija) un iesniedzējs nav nodevis to apakšnomā;

5.11. iesniedzējs Noteikumu ietvaros nav saņēmis atbalstu biroja telpu nomas maksas segšanai;

5.12. iesniedzējs iesniedzis visu pieprasīto informāciju un atbilst izvirzītajām kvalifikācijas prasībām.

III. Atbalsta apmērs

6. Iesniedzējam, kurš atbilst Noteikumu 5. punktā noteiktajām prasībām un darbojas Noteikumu 5.7.1. apakšpunktā noteiktajā nozarē, uz laiku līdz pilniem 12 mēnešiem no Administrācijas vadītāja lēmuma pieņemšanas var piešķirt atbalstu biroja telpu nomai 3,50 euro/m2 apmērā no biroja telpu nomas maksas mēnesī.

7. Iesniedzējam, kurš atbilst Noteikumu 5. punktā noteiktajām prasībām un darbojas Noteikumu 5.7.2. apakšpunktā noteiktajā nozarē, uz laiku līdz pilniem 12 mēnešiem no Administrācijas vadītāja lēmuma pieņemšanas var piešķirt atbalstu biroja telpu nomai 1,75 euro/m2 apmērā no biroja telpu nomas maksas mēnesī.

8. Iesniedzējam, kurš ir saņēmis Noteikumu 6. un 7. punktā noteikto atbalstu, pēc atbalsta perioda beigām, var piešķirt atbalstu uz laiku līdz pilniem 12 mēnešiem biroja telpu nomai 1,75 euro/m2 apmērā no biroja telpu nomas maksas mēnesī, iesniedzot iesniegumu Noteikumu V nodaļā noteiktajā kārtībā, ja iesniedzēja nodarbināto skaits Pašvaldības administratīvajā teritorijā iepriekšējo 12 mēnešu laikā ir pieaudzis.

9. Iesniedzējam, kurš darbojas Noteikumu 5.7.1. apakšpunktā noteiktajā nozarē, var piešķirt Noteikumu 8. punktā noteikto atbalstu ne vairāk kā trīs reizes piecu gadu laikā no pirmreizējās atbalsta piešķiršanas dienas.

10. Iesniedzējam, kurš darbojas Noteikumu 5.7.2. apakšpunktā noteiktajā nozarē, var piešķirt Noteikumu 8. punktā noteikto atbalstu ne vairāk kā vienu reizi divu gadu laika periodā no pirmreizējās atbalsta piešķiršanas dienas.

11. Atbalsta apmērs nedrīkst pārsniegt telpu nomas maksu. Atbalsts netiek piešķirts ar biroja telpu lietošanu saistītajiem pakalpojumiem un pievienotās vērtības nodokļa izmaksu segšanai.

IV. Piemērojamie valsts atbalsta nosacījumi

12. Noteikumu ietvaros atbalsts tiek piešķirts kā komercdarbības atbalsts, ievērojot 2023. gada 13. decembra Komisijas Regulas (ES) 2023/2831 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam (turpmāk – Regulas Nr. 2023/2831) nosacījumus.

13. Piešķirot atbalstu saskaņā ar Regulu Nr. 2023/2831, pirms atbalsta piešķiršanas Administrācijas Ekonomikas un iepirkumu nodaļa pārbauda, vai iesniedzējam plānotais de minimis atbalsts kopā ar iepriekšējos trīs gados piešķirto atbalstu nepārsniedz Regulas Nr. 2023/2831 3. panta 2. punktā noteikto maksimālo apmēru viena vienota uzņēmuma līmenī. Viens vienots uzņēmums ir uzņēmums, kas atbilst Regulas Nr. 2023/2831 2. panta 2. punktā noteiktajam.

14. Šo noteikumu ietvaros piešķirto de minimis atbalstu attiecībā uz vienām un tām pašām attiecināmajām izmaksām, nedrīkst kumulēt ar komercdarbības atbalstu citu atbalsta programmu vai ad-hoc atbalsta projekta ietvaros, tai skaitā citu de minimis atbalstu, neatkarīgi no finansējuma avota.

15. Iesniedzējs apliecina, ka tas nav saņēmis un nesaņems de minimis vai citu atbalstu par tām pašām attiecināmajām izmaksām citu aktivitāšu ietvaros no vietējiem, reģionālajiem, valsts vai Eiropas Savienības līdzekļiem.

16. De minimis atbalstu saskaņā ar Regulu Nr. 2023/2831 piešķir, ievērojot Komisijas regulas Nr. 2023/2831 1. panta 1. punktā minētos nozaru un darbību ierobežojumus. Ja iesniedzējs vienlaikus darbojas vienā vai vairākās Regulas Nr. 2023/2831 1. panta 1. punktā a), b), c) un d) apakšpunktā minētajās nozarēs, atbalstu drīkst piešķirt tikai tad, ja iesniedzējs nodrošina šo nozaru darbību vai uzskaites nodalīšanu, lai saskaņā ar Regulas Nr. 2023/2831 1. panta 2. punktu darbības izslēgtajās nozarēs negūst labumu no de minimis atbalsta, ko piešķir saskaņā ar Noteikumiem.

17. Pirms Noteikumu 36.1. apakšpunktā minētā lēmuma pieņemšanas Administrācijas Ekonomikas un iepirkumu nodaļa pārbauda atbalsta iesniedzēja de minimis atbalsta uzskaites sistēmā sagatavoto veidlapu, kā arī pārliecinās par atbalsta iesniedzēja sniegtās informācijas patiesumu vismaz publiskajās informācijas sistēmās, atbilstoši Ministru kabineta 2018. gada 21. novembra noteikumiem Nr. 715 "Noteikumi par de minimis atbalsta uzskaites un piešķiršanas kārtību un de minimis atbalsta uzskaites veidlapu paraugiem". Pašvaldība veic atbalsta pretendenta izvērtēšanu atbilstoši Komisijas regulas Nr. 2023/2831 nosacījumiem uz atbalsta piešķiršanas brīdi. Noteikumu ietvaros Administrācijas Ekonomikas un iepirkumu nodaļa piešķirto Pašvaldības atbalstu reģistrē de minimis atbalsta uzskaites sistēmā ne vēlāk kā vienas darba dienas laikā no atbalsta piešķiršanas brīža.

18. Pašvaldība uzglabā informāciju par sniegto de minimis atbalstu 10 gadus no brīža, kad ir piešķirts pēdējais atbalsts šī nolikuma ietvaros.

19. Atbalsta saņēmējs uzglabā informāciju 10 gadus no konkrētā atbalsta piešķiršanas dienas.

20. Ja tiek pārkāpti Regulas Nr. 2023/2831 nosacījumi, de minimis atbalsta saņēmējam ir pienākums atmaksāt Pašvaldībai Noteikumu ietvaros saņemto nelikumīgo de minimis atbalstu kopā ar procentiem no līdzekļiem, kas ir brīvi no komercdarbības atbalsta, atbilstoši Komercdarbības atbalsta kontroles likuma IV vai V nodaļas nosacījumiem.

21. De minimis atbalstu Noteikumu ietvaros piešķir līdz 2031. gada 30. jūnijam.

22. Iesniedzēja pamatdarbības veids un pārstāvētā nozare līdz 2024. gada 31. decembrim ieskaitot, tiek noteikta saskaņā ar saimniecisko darbību statistiskās klasifikācijas NACE 2. redakciju, sākot ar 2025. gada 1. janvāri – NACE 2.1. redakciju, par darbības nozari uzskatot iesniedzēja prioritāri norādīto. IKT nozares uzņēmumi tiek identificēti atbilstoši Ekonomiskās sadarbības un attīstības organizācijas definīcijai, ko savā metodoloģijā izmanto arī Centrālā statistikas pārvalde.

V. Iesnieguma iesniegšanas kārtība

23. Iesniedzējs, lai pretendētu uz atbalstu, sagatavo un iesniedz iesniegumu saskaņā ar Noteikumu pielikuma veidlapu, pievienojot šādus dokumentus:

23.1. biroju telpu nomas līguma, kas ir spēkā iesnieguma iesniegšanas brīdī, apliecināta kopija;

23.2. de minimis atbalsta uzskaites sistēmā sagatavotas un apstiprinātas veidlapas izdruka, ja iesniegumā nav norādīts de minimis atbalsta uzskaites sistēmā sagatavotas un apstiprinātas veidlapas identifikācijas numurs;

23.3. dokuments, kas apliecina iesniedzēja nodarbināto skaita Pašvaldības administratīvajā teritorijā pieaugumu iepriekšējo 12 mēnešu laikā, ja tiek iesniegts iesniegums par atkārtotu atbalsta piešķiršanu, saskaņā ar Noteikumu 8. punktu.

24. Iesniegumu sagatavo latviešu valodā, uz A4 formāta lapas, datorsalikumā. Iesniegumam pievienotajiem dokumentiem un to noformējumam jāatbilst Dokumentu juridiskā spēka likumā un Ministru kabineta 2018. gada 4. septembra noteikumos Nr. 558 "Dokumentu izstrādāšanas un noformēšanas kārtība" noteiktajam un Noteikumu prasībām.

25. Iesniegumu paraksta iesniedzēja paraksttiesīgā persona vai tā pilnvarota persona.

26. Iesniegumā summas norāda euro ar precizitāti līdz divām zīmēm aiz komata.

27. Iesniedzējs sagatavoto iesniegumu iesniedz Pašvaldībai kādā no šādiem veidiem:

27.1. papīra formātā, iesniedzot iesniegumu personīgi Pašvaldības iestādē "Ventspils domes administrācija" (turpmāk – Administrācija) vai izmantojot pasta pakalpojumus ar piegādi;

27.2. elektroniskā formātā (ar drošu elektronisko parakstu), nosūtot iesniegumu uz e-pasta adresi: dome@ventspils.lv vai oficiālo elektronisko adresi (e-adrese): _default@90000051970.

VI. Iesnieguma izskatīšanas kārtība

28. Noteikumu 23. punktā minēto iesniegumu izskata Administrācijas Ekonomikas un iepirkumu nodaļa, kas 10 darbdienu laikā nodrošina iesnieguma un tam pievienoto dokumentu, kā arī iesniedzēja atbilstības izvirzītajām kvalifikācijas prasībām pārbaudi, to saņemšanas secībā.

29. Ja Administrācijas Ekonomikas un iepirkumu nodaļa konstatē, ka atbilstoši Noteikumos noteiktajām atbalsta piešķiršanas prasībām iesniegtajā iesniegumā ietvertā informācija ir neskaidra vai nepilnīga, tā pieprasa, lai iesniedzējs izskaidro vai papildina iesniegumā ietverto informāciju. Administrācijas Ekonomikas un iepirkumu nodaļa termiņu nepieciešamās informācijas iesniegšanai nosaka samērīgi ar laiku, kas nepieciešams šādas informācijas sagatavošanai un iesniegšanai, bet ne ilgāku kā viens mēnesis.

30. Pēc Noteikumu 28. un 29. punktā minēto dokumentu atbilstības pārbaudes Administrācijas Ekonomikas un iepirkumu nodaļas vadītājs pieņem vienu no šādiem lēmumiem:

30.1. reģistrēt iesniegumu Pašvaldības vispārējā atbalsta saņemšanas reģistrā vai Pašvaldības atbalsta saņemšanas IKT reģistrā, ja iesniegums un tam pievienotie dokumenti, kā arī iesniedzējs un tā pilnvarotā persona atbilst Noteikumu prasībām;

30.2. atteikt reģistrēt iesniegumu Pašvaldības atbalsta saņemšanas reģistrā, ja iesniegums un/vai tam pievienotie dokumenti, kā arī iesniedzējs un/vai tā pilnvarotā persona neatbilst Noteikumu prasībām vai sniegtas nepatiesas ziņas;

30.3. atstāt iesniegumu bez virzības līdz precizējumu iesniegšanai. Termiņš precizējumu iesniegšanai nav ilgāks par 30 dienām no lēmuma paziņošanas dienas.

31. Pēc lēmuma par iesnieguma reģistrēšanu Pašvaldības atbalsta saņemšanas reģistrā, ņemot vērā Pašvaldības budžetā pieejamos līdzekļus, Administrācijas Ekonomikas un iepirkumu nodaļa virza iesniegumu izskatīšanai Pašvaldības nozares komisijas sēdē iesniegumu reģistrēšanas secībā, prioritāri atbalstu piešķirot iesniedzējiem, kas reģistrēti Pašvaldības atbalsta saņemšanas IKT reģistrā, pievienojot atzinumu par iesniegumu. Par iesnieguma izskatīšanas rezultātu Administrācijas Ekonomikas un iepirkumu nodaļa informē iesniedzēju, nosūtot atbilstošu informāciju uz iesniedzēja norādīto e-pastu.

32. Administrācijas Ekonomikas un iepirkumu nodaļai, pirms jautājuma virzīšanas izskatīšanai Pašvaldības nozares komisijā, ir tiesības pieprasīt iesniedzējam aktualizēt iesniegumu un tam pievienotos dokumentus, ja no iesnieguma saņemšanas dienas ir pagājis vairāk kā viens mēnesis.

33. Administrācijas Ekonomikas un iepirkumu nodaļai, nepieciešamības gadījumā, iesnieguma un tam pievienoto dokumentu izskatīšanai, ir tiesības piesaistīt ekspertus.

34. Komisijas sēdē izskata iesniegumu un sniedz ieteikumu tālākai jautājuma virzīšanai.

35. Komisija, izskatot iesniegumu, ir tiesīga pieprasīt papildus informāciju no iesniedzēja sakarā ar atbalsta piešķiršanu, nosakot saprātīgu termiņu papildus informācijas iesniegšanai.

36. Administrācijas vadītājs, ievērojot Noteikumu 21. punktā noteikto, pēc iepazīšanās ar komisijas ieteikumu, pieņem vienu no šādiem lēmumiem:

36.1. piešķirt atbalstu;

36.2. atteikt piešķirt atbalstu.

37. De minimis atbalstu uzskata par piešķirtu brīdī, kad pieņemts Noteikumu 36.1. apakšpunktā noteiktais lēmums.

38. Administrācijas vadītājs pieņemto lēmumu par atbalsta piešķiršanu var atcelt, ja iesniedzējs:

38.1. neatbilst noteiktajiem Noteikumu nosacījumiem;

38.2. neveic komercdarbību iesniegumā norādītajās biroja telpās, par ko noslēgts biroja telpu nomas līgums;

38.3. atbalsta saņemšanai sniedzis nepatiesu informāciju.

VII. Atbalsta līguma noslēgšana

39. Pamatojoties uz Noteikumu 36.1. apakšpunktā minēto lēmumu, 10 darba dienu laikā no lēmuma pieņemšanas Administrācijas vadītājs ar iesniedzēju (turpmāk – atbalsta saņēmējs) slēdz līgumu.

40. Atbalsta izmaksa atbalsta saņēmējam tiek veikta par iepriekšējo kalendārā gada ceturksni, ja ir saņemts atbalsta saņēmēja pieteikums, kuram pievienoti dokumenti, kas apliecina biroju telpu nomas maksas samaksu par iepriekšējo ceturksni un izpildās visi zemāk minētie nosacījumi:

40.1. atbalsta saņēmējam ir spēkā telpu nomas līgums par biroja telpu lietošanu kādā no Noteikumu 5.6. apakšpunktā noteiktajām teritorijām un šajā adresē notiek atbalsta saņēmēja komercdarbība;

40.2. atbalsta saņēmējam atskaites ceturksnī nav nodokļu parādu, tai skaitā valsts sociālās apdrošināšanas obligāto iemaksu parādu, virs 150 euro, izņemot nodokļu maksājumus, kuru segšanai ir piešķirts samaksas termiņa pagarinājums, ir noslēgta vienošanās par labprātīgu nodokļu samaksu vai noslēgts vienošanās līgums.

40.3. atbalsta saņēmējs atskaites ceturksnī nodarbina vismaz vienu Pašvaldības administratīvajā teritorijā deklarēto darbinieku.

41. Ja līguma darbības laikā tiks konstatēta Noteikumos un līgumā noteikto prasību nepildīšana vai nepatiesas informācijas sniegšana, tad atbalsta saņēmējs 20 darba dienu laikā no Administrācijas paziņojuma par pārkāpuma konstatēšanu saņemšanas dienas atmaksā saņemto atbalsta summu pilnā apmērā.

VIII. Publicitātes un uzraudzības kārtība

42. Noslēdzot Noteikumu 39. punktā noteikto līgumu, atbalsta saņēmējs ir atbildīgs par publicitātes prasību ievērošanu.

43. Atbalsta saņēmējs atbalsta saņemšanas laikā nodrošina informācijas un publicitātes pasākumus.

44. Atbalsta saņēmējs tīmekļa un/vai sociālo tīklu vietnēs, ja tādas ir, publicē īsu aprakstu par atbalsta programmu, mērķi un rezultātiem, uzsverot saņemto atbalstu. Atbalsta saņēmējs informāciju par atbalstu var ievietot arī Pašvaldības oficiālajā tīmekļa vietnē.

45. Administrācijas Ekonomikas un iepirkumu nodaļa nodrošina sabiedrības informēšanu Pašvaldības oficiālajā tīmekļa vietnē un sociālajos tīklos par Noteikumiem, saņemtajiem un atbalstītajiem iesniegumiem, piešķirto un izmaksāto atbalstu.

46. Administrācijas Ekonomikas un iepirkumu nodaļa nodrošina:

46.1. līgumu par atbalsta piešķiršanu izpildes uzraudzību;

46.2. ikgadējā ziņojuma sagatavošanu Administrācijas vadītājam par atbalsta rezultātiem.

Ventspils valstspilsētas pašvaldības domes priekšsēdētājs J. Vītoliņš
Pielikums
Ventspils valstspilsētas pašvaldības domes
2024. gada 30. maija
saistošajiem noteikumiem Nr. 8

Iesniegums

Ventspils valstspilsētas pašvaldības atbalsta saņemšanai biroja telpu nomas izmaksu segšanai

(Visi punkti ir obligāti aizpildāmi!)

Nr. p. k.

Nosaukums

Sniegtā informācija

1

2

3

1.

Iesniedzēja nosaukums: 

2.

Iesniedzēja reģistrācijas numurs un datums: 

3.

Iesniedzēja juridiskā adrese:Iela, mājas nosaukums, Nr./dzīvokļa Nr.
ValstspilsētaNovads

Novada pilsēta vai pagasts

pasta indekss
e-pasts
tīmekļa vietne

4.

Struktūrvienības adrese, kurā notiek iesniedzēja komercdarbība, par kuru ir noslēgts biroja telpu nomas līgums:Ventspils valstspilsēta

Ielas nosaukums, mājas Nr., telpas Nr.: _______________

_______________________________________________

Durvju kods: _______

Cita informācija: _______________

5.

Iesniedzēja klasifikācija atbilstoši Vispārējās ekonomiskās darbības klasifikācijai NACE1:NACE kodsEkonomiskās darbības nosaukums
  

6.

Kontaktinformācija:Kontaktpersona:

ieņemamais amats:

Tālrunis:
e-pasts:

7.

Norēķinu rekvizīti atbalsta līguma noslēgšanai

Bankas nosaukums: _______________________________

Bankas kods: ___________________________

Konta numurs: ___________________________________

8.

Informācija par noslēgto biroja telpu nomas līgumu:Līguma Nr. _______________

Līguma noslēgšanas datums: _______________

Līguma darbības termiņš: no ___.___.______. līdz ___.____.______.

9.

Biroja adrese: valsts nozīmes pilsētbūvniecības pieminekļa – Ventspils pilsētas vēsturiska centra teritorijā (Vecpilsētā un Ostgalā; valsts aizsardzības Nr. 7454) un tā aizsardzības zonā;

augstākās izglītības iestādēs, kur ar augstākās izglītības iestādi tiek saprasta, Ventspils pilsētas teritorijā esoša valsts, pašvaldību, valsts augstskolu vai citu juridisko vai fizisko personu dibināta iestāde, kuras uzdevums ir izglītības programmu īstenošana;

Nacionālās nozīmes industriālā parka teritorijā.

10.

Biroja darba laiks:P _____ - ______

O _____ - ______

T _____ - ______

C _____ - ______

Pk_____ - ______

S _____ - ______

Sv_____ - ______

11.

Biroja telpu platība, m2 

12.

Biroja telpu nomas maksa saskaņā ar biroja telpu nomas līgumu, euro/m2______________ (bez PVN)

______________ (ar PVN)

13.

Pieprasītais atbalsts____________euro/m2

KOPĀ: ________________euro

14.

Atbalsta periods

(neilgāk ka 12 mēnešiem)

No ____.____._______. līdz ___.____.______.

Kopā ______ mēneši

15.

Nodarbināto skaits uz iesnieguma iesniegšanas dienu_______ cilvēki, t.sk. Ventspilī deklarētie _____ cilvēki.

Vidējā mēneša alga – __________ euro/ mēnesī

16.

Plānotais nodarbināto skaits pēc 12 mēnešiem_______ cilvēki, t.sk. Ventspilī deklarētie _____ cilvēki.

17.

de minimis atbalsta uzskaites sistēmā sagatavotas un apstiprinātas veidlapas, atbilstoši MK noteikumu Nr. 715 1. pielikumam, identifikācijas numurs

(var nenorādīt, ja tiek pievienota veidlapa par sniedzamo informāciju de minimis atbalsta uzskaitei un piešķiršanai)

Nr. _________________

18.

Informācija par iepriekš saņemto Ventspils valstspilsētas pašvaldības atbalstu biroja telpu nomas izmaksu segšanai

(norādīt noslēgtā atbalsta līguma numurs un datums vai citu informāciju)

nav saņēmis;

ir saņēmis, atbalsta līguma Nr. _____________ datums ___.___._____.

   

APLIECINĀJUMS

 

Es, apakšā parakstījies (-usies),

 

,

 

vārds, uzvārds

 

Iesniedzēja

 

,

 

nosaukums, reģistrācijas numurs

 

pārstāvis,

 

,

 

amata nosaukums

 

Apliecinu, ka pilnībā esmu iepazinies (-usies) ar Noteikumiem, Pašvaldības sniegto papildus informāciju, saprotu šo dokumentu prasības, atzīstu tās par pamatotām, tiesiskām un saistošām man, ja vēlos saņemt atbalstu biroja telpu nomas izmaksu segšanai, pretenziju nav.

Apliecinu, ka iesnieguma iesniegšanas brīdī,

1. iesniedzējam nav ierosināta tiesiskās aizsardzības procesa lieta, netiek īstenots tiesiskās aizsardzības process vai tam nav pasludināts maksātnespējas process;

2. iesniedzējam nav nodokļu parādu, tai skaitā valsts sociālās apdrošināšanas obligāto iemaksu parādu, kas kopsummā pārsniedz 150 euro, izņemot nodokļu maksājumus, kuru segšanai ir piešķirts samaksas termiņa pagarinājums, ir noslēgta vienošanās par labprātīgu nodokļu samaksu vai noslēgts vienošanās līgums;

3. uz iesniedzēju, tā valdes vai padomes locekli, patieso labuma guvēju, pārstāvēttiesīgo personu vai prokūristu, nav noteiktas starptautiskās vai nacionālās sankcijas vai būtiskās finanšu un kapitāla tirgus intereses ietekmējošas Eiropas Savienības vai Ziemeļatlantijas līguma organizācijas dalībvalsts noteiktās sankcijas;

4. nodarbinu vismaz vienu Ventspils valstspilsētas pašvaldības administratīvajā teritorijā deklarētu darba ņēmēju normālā darba laika ietvaros ar mēneša darba algu, kas nav mazāka par vidējo izmaksājamo darba algu atbilstošajā nozarē;

5. biroja telpu nomas tiesības nav nodotas un netiks nodotas apakšnomā;

6. iesniegumā un tā pielikumos sniegtās ziņas atbilst patiesībai, pieprasītais atbalsts tiks izmantots saskaņā ar iesniegumā noteikto.

Apzinos, ka nepatiesas apliecinājumā sniegtās informācijas gadījumā administratīva rakstura sankcijas var tikt uzsāktas gan pret mani, gan arī pret minēto juridisko personu – iesniedzēju.

Apliecinu, ka esmu iepazinies (-usies) ar Noteikumos noteiktajām prasībām.

Apliecinu, ka nav saņēmis (-usi) un nesaņems de minimis vai citu atbalstu par tām pašām attiecināmajām izmaksām citu aktivitāšu ietvaros no vietējiem, reģionālajiem, valsts vai Eiropas Savienības līdzekļiem, un nodrošina, ka netiek pārsniegts maksimālais de minimis atbalsta apjoms atbilstoši Eiropas Komisijas 2023. gada 13. decembra Regulas (ES) 2023/2831 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam nosacījumiem.

Piekrītu iesniegumā norādīto datu apstrādei.

Apliecinu, ka iesniegumam pievienotās kopijas atbilst manā rīcībā esošiem dokumentu oriģināliem un iesnieguma kopijas un elektroniskā versija atbilst iesniegtā iesnieguma oriģinālam.

Pilnībā apzinis (-usi) savas saistības un pienākumus.

Apliecinu, ka iesniedzējam ir pienācīga rīcībspēja un tiesībspēja, lai noslēgtu līgumu atbilstoši Noteikumu prasībām.

Pielikumi:

1. Biroja telpu nomas līguma kopija – ___ lp.

2. de minimis atbalsta uzskaites sistēmā sagatavotas un apstiprinātas veidlapas izdruka, atbilstoši MK noteikumu Nr. 715 1. pielikumam, ja iesniegumā nav norādīts de minimis atbalsta uzskaites sistēmā sagatavotas un apstiprinātas veidlapas identifikācijas numurs – ___ lp.

3. 

 lp.
 

(dokuments, kas apliecina iesniedzēja nodarbināto skaita Pašvaldības administratīvajā teritorijā pieaugumu iepriekšējo 12 mēnešu laikā, ja tiek iesniegts iesniegums par atkārotu atbalsta piešķiršanu, saskaņā ar Noteikumu 8. punktu)

   
 

/Iesniedzēja pārstāvja vārds, uzvārds, paraksts, ieņemamais amats, datums/


1 NACE 2. red. lietošana ir paredzēta līdz 31.12.2024., savukārt, NACE 2.1. red. lietošana – no 01.01.2025. Vairāk informācijas Centrālās statistikas pārvaldes mājaslapā www.csp.gov.lv ; https://www.csp.gov.lv/lv/klasifikacija/nace-2-red

Ventspils valstspilsētas pašvaldības domes priekšsēdētājs J. Vītoliņš

Ekonomikas un iepirkumu nodaļas vadītājs A. Galindoms
Paskaidrojuma raksts
Ventspils valstspilsētas pašvaldības domes 2024. gada 30. maija saistošajiem noteikumiem Nr. 8 "Kārtība, kādā Ventspils valstspilsētas pašvaldība sniedz komersantiem atbalstu biroja telpu nomas maksas segšanai"

Paskaidrojuma raksta sadaļa

Norādāmā informācija 

1. Mērķis un nepieciešamības pamatojums Saskaņā ar Latvijas ilgtermiņa attīstības stratēģiju līdz 2030. gadam1 (turpmāk – Latvija 2030), Ventspils ir viens no nacionālas nozīmes attīstības centriem, kurā ir attīstīta rūpniecība, transports, sabiedriskie pakalpojumi un sociālā infrastruktūra. Ventspilij, balstoties uz pilsētas loģistikas un multimodālo transporta pakalpojumu nodrošinājumu, izglītības iespējām, zinātnes un pētniecības potenciālu, ir iespēja kļūt par inovāciju, augstas pievienotās vērtības rūpniecības un inženiernozaru (īpaši elektronikas, informācijas un komunikāciju tehnoloģiju jomā), kā arī loģistikas un tranzīta attīstības centru Baltijas jūras reģionā.

Ventspils valstspilsētas pašvaldības un Ventspils novada pašvaldības kopīgajā ilgtspējīgas attīstības stratēģijā līdz 2030. gadam ir norādīts2: Ventspils valstspilsēta jau vairākus gadus mērķtiecīgi plāno un atbalsta IKT nozares attīstību, kas ir orientēta uz produktiem un pakalpojumiem ar augstu pievienoto vērtību. Šī joma būs prioritāra gan nacionālā, gan ES mērogā, tāpēc nozarei ir labas attīstības perspektīvas, t.sk. piesaistot ārējo finansējumu digitālās transformācijas aktivitātēm un atbalstot jaunu uzņēmumu veidošanos turpat pilsētā.

Viens no Ventspils valstspilsētas un Ventspils novada pašvaldību stratēģiskajiem mērķiem ir sadarbībā balstīta ekonomiskā vide, kurā tiek realizēta investīciju piesaiste, digitalizācija un viedo tehnoloģiju izmantošana. Mērķis paredz nodrošināt, ka Ventspils valstspilsētas un Ventspils novada ekonomiskā vide ir pievilcīga potenciālajiem investoriem gan vietējā, gan starptautiskā mērogā, piedāvājot mūsdienīgus, konkurētspējīgus pakalpojumus un infrastruktūru. Mērķa sasniegšana paredz uzņēmējdarbības vides pilnveidi, sadarbības veidošanu starp dažādām publiskām un privātām institūcijām, izglītības, zinātnes un biznesa sinerģijas veidošanu, tūrisma pakalpojumu attīstību. Īstenojot prioritāšu kopumu, tiek attīstīta valstspilsētas un novada ekonomika, uzlabota sabiedrības dzīves kvalitāte un saglabāts iedzīvotāju skaits.

Lai sekmētu konkurētspējīgu un daudzveidīgu uzņēmējdarbības attīstību, nepieciešams turpināt attīstīt Ventspils valstspilsētas un Ventspils novada priekšrocības, kā ostas infrastruktūra, daudzveidīgās izglītības iespējas, apstrādes rūpniecības, mežsaimniecības un lauksaimniecības, kā arī IKT nozares attīstība, kas attīsta produktus un pakalpojumus ar augstu pievienoto vērtību. (…) Nākotnē atbalstāma industriālo parku izveide, lai piesaistītu uzņēmumus un radītu jaunas darbavietas Ventspils valstspilsētā un Ventspils novadā.3

Lai sniegtu ieguldījumu Ventspils valstspilsētas tautsaimniecības nozarēs un veicinātu jaunu, labi atalgotu darba vietu veidošanos, ir nepieciešams nodrošināt atbalstu komersantiem biroja telpu nomas izmaksu segšanai.

Saistošo noteikumu uzdevums ir noteikt Ventspils valstspilsētas pašvaldības (turpmāk – Pašvaldība) atbalsta apmēru, tā piešķiršanas kritērijus un kārtību biroja telpu nomas maksas segšanai komersantiem Pašvaldības administratīvajā teritorijā.

Nodrošinājums ar darba vietām ir viens no galvenajiem faktoriem iedzīvotāju piesaistīšanai pilsētā.

Labi atalgotu jaunu darba vietu pieejamība var ievērojami veicināt iedzīvotāju piesaisti un esošo iedzīvotāju noturēšanu pilsētā, jo tā ir prioritāra vajadzība cilvēkiem, kas vēlas pārcelties uz Ventspili. Ievērojot iepriekš minēto, Ventspils valstspilsētas pašvaldības un Ventspils novada pašvaldības kopīgās attīstības programmas 2021.–2027. gadam Ventspils valstspilsētas pašvaldības Rīcības plāna sadaļā "Prioritāte 1–Prasmes: Iedzīvotāji sasniedz savus mērķus un iegūst labklājību" kā viens no uzdevumiem ir minēts "Turpināt sekot līdzi IKT uzņēmumu vajadzībām un to izmaiņām, sniedzot attiecīgo atbalstu dažādu programmu ietvaros un plānojot nozares attīstību arī turpmāk" (P-5-1), kas cita starpā ietver tādu pasākumu kā sniegt atbalstu komersantiem telpu nomai (P-5-1-3).

Tas saskan ar Apvienoto Nāciju Organizācija (ANO) 8. Ilgtspējīgas attīstības mērķi "Veicināt noturīgu, iekļaujošu un ilgtspējīgu ekonomikas izaugsmi, pilnīgu un produktīvu nodarbinātību, kā arī cilvēka cienīgu darbu visiem"4. Mērķa ietvaros ir izvirzīts apakšmērķis – veicināt uz attīstību vērstas politikas, kas atbalsta ražošanas darbības, pienācīgas kvalitātes darbavietu radīšanu, uzņēmējdarbību, radošumu un inovāciju, un sekmēt mikrouzņēmumu un mazo un vidējo uzņēmumu izveidošanu un izaugsmi, cita starpā nodrošinot piekļuvi finanšu pakalpojumiem.

Kā norādīts Reģionālās politikas pamatnostādnēs 2021.–2027. gadam"5, reģionālajā attīstībā izšķiroša loma ir uzņēmējdarbības videi reģionos, jo tā sniedz nodarbinātības iespējas un līdz ar to labklājību iedzīvotājiem, stimulē iedzīvotāju palikšanu dzīvesvietās, samazinot teritoriju depopulāciju, kā arī rada ienākumus pašvaldību budžetos no nodokļiem, kas savukārt dod iespējas veikt ieguldījumus teritorijas infrastruktūras uzlabošanā, rezultātā kopumā paaugstinot iedzīvotāju dzīves kvalitāti.

Kā liecina statistikas dati, pastāv būtiska tirgus nepilnība – ekonomika koncentrējas Rīgā un tās apkārtnē, radot nesamērīgas reģionālās attīstības atšķirības. (…) Ieguldījumiem infrastruktūrā ir ilgāks atmaksāšanās periods, līdz ar to, komersantam veicot ieguldījumus infrastruktūrā, tiek iesaldētas investīcijas, ko komersants varētu investēt jaunu produktu attīstībā.

Tāpēc reģionālās ekonomikas attīstībā būtiska loma ir tieši pašvaldībām kā vietējās attīstības līderiem, kas sadarbībā ar komersantiem veido uzņēmējdarbībai labvēlīgu vidi, tādējādi noņemot slogu komersantam veikt ieguldījumus infrastruktūrā un dodot tam iespēju novirzīt savas investīcijas produkta attīstībai.

Ņemot vērā cilvēkresursu trūkumu reģionos, būtiski veidot tādus atbalsta instrumentus, kas tiešā veidā būtu mērķēti uz darba algu pieaugumu un cilvēkresursu piesaisti reģioniem. (…) būtiski ir radīt apstākļus, kas nodrošina pāreju (…) uz inovatīvu un zināšanām balstītu ekonomiku, kas rada augstu pievienoto vērtību un vienlaikus veicina straujāku labklājības līmeņa celšanos un iespēju nodrošināt augstāku atlīdzību darbaspēkam.

Saistošie noteikumi paredz nosacījumus atbalsta līguma noslēgšanai ar komersantu biroja telpu nomas maksas segšanai, kā arī pašvaldības atbalsta piešķiršanu saskaņā ar 2023. gada 13. decembra Komisijas Regulu (ES) Nr. 2023/2831 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam.

Telpu lietošanas veidi ir noteikti Ministru kabineta 2018. gada 12. jūnija noteikumos Nr. 326 "Būvju klasifikācijas noteikumi". Saskaņā ar šo noteikumu pielikumu, biroju ēka un biroja telpu grupa ir ēkas un telpu grupas, kas tiek izmantotas darījumiem un dažādiem administratīvajiem mērķiem, tai skaitā bankas, pasta nodaļas, izdevniecības, pašvaldību iestādes, valsts pārvaldes iestādes, uzņēmumu, iestāžu un citu organizāciju ēkas un telpu grupas, kā arī konferenču un kongresu centri, tiesu un parlamenta ēkas un telpu grupas.

Saistošie noteikumi paredz atbalsta sniegšanu komersantam, ja tā juridiskā adrese vai vismaz viena tā struktūrvienība, kurā notiek faktiska komercdarbība, ir reģistrēta Pašvaldības administratīvajā teritorijā adresē, par kuru ir noslēgts telpu nomas līgums un tā atrodas:

1) valsts nozīmes pilsētbūvniecības pieminekļa – Ventspils pilsētas vēsturiska centra (valsts aizsardzības Nr. 7454 Vecpilsētas un Ostgala teritorija) un tā aizsardzības zonas teritorijā, lai nodrošinātu Ventspils valstspilsētas pašvaldības un Ventspils novada pašvaldības kopīgajā attīstības programmā 2021.–2027. gadam noteiktā uzdevuma (V-5-7) – veidot Vecpilsētu par "pilsētas sabiedrisko un darījumu centru" – izpildi, kas cita starpā ietver tādu pasākumu kā sabiedrisko un darījumu funkciju veicināšana Vecpilsētā (V-5-7-1). Atbalsta sniegšana biroju nomas izmaksu segšanai Ventspils pilsētas vēsturiskajā centrā veicinās ne tikai uzņēmējdarbības attīstību, bet ietekmēs vēsturiskā centra revitalizāciju kopumā, veicinot to kļūšanu par dzīvotspējīgu un pievilcīgu vietu gan iedzīvotājiem, gan tūristiem. Teritorija ir noteikta Ventspils pilsētas teritorijas plānojumā (2006.–2018.) ar grozījumiem, kurš ir apstiprināts ar Ventspils pilsētas domes 2012. gada 27. jūlija lēmumu Nr. 110 (protokols Nr. 13; 7) "Par Ventspils pilsētas teritorijas plānojuma (2006.–2018.) ar grozījumiem apstiprināšanu un saistošo noteikumu Nr. 18 "Ventspils pilsētas teritorijas plānojuma (2006.–2018.) ar grozījumiem grafiskā daļa un teritorijas izmantošanas un apbūves noteikumi" izdošanu"6.

2) valsts, pašvaldību vai citu juridisko vai fizisko personu dibinātā augstākās izglītības iestādes, kura īsteno augstākās izglītības programmu, ēkā, lai panāktu turpmāko ekonomikas attīstību, ka arī nodrošinātu ciešāku sadarbību starp augstākās izglītības iestādēm, zinātniskajām institūcijām un uzņēmumiem. Tādējādi tiks risināti darbaspēku jautājumi un radīti inovatīvi risinājumi kopējās produktivitātes paaugstināšanai;

3) Nacionālās nozīmes industriālā parka teritorijā, lai nodrošinātu Ventspils valstspilsētas pašvaldības un Ventspils novada pašvaldības kopīgajā attīstības programmā 2021.–2027. gadam noteiktā uzdevuma (P-4-2) – veicināt tranzītpilsētas pārstrukturizāciju, turpinot pilsētas industrializācijas attīstību un nodrošinot pievienotās vērtības celšanu – izpildi, kas cita starpā ietver tādu pasākumu kā veicināt mazo un mikro uzņēmumu attīstību (P-4-2-3). Nacionālās nozīmes Ventspils industriālā parka attīstības stratēģija, tai skaitā kartogrāfiskais materiāls "Nacionālas nozīmes Ventspils industriālā parka teritorija un plānotās aktivitātes", tika apstiprināta ar Ventspils valstspilsētas pašvaldības domes 2023. gada 27. aprīļa lēmumu Nr. 747.

Saistošie noteikumi paredz atbalsta sniegšanu Informācijas un komunikāciju nozares komersantam pirmajā gadā 3,50 euro/m2 (bez PVN) apmērā no biroja telpu nomas maksas mēnesī.

Saistošie noteikumi paredz atbalsta sniegšanu Informācijas un komunikāciju nozares komersantam otrajā, trešajā un ceturtajā gadā un citu nozaru komersantiem pirmajā un otrajā gadā 1,75 euro/m2 (bez PVN) apmērā no biroja telpu nomas maksas mēnesī.

Saistošie noteikumi paredz atbalsta sniegšanu komersantiem par biroja telpu nomu.

2. Fiskālā ietekme uz pašvaldības budžetu Saistošo noteikumu īstenošanai finansējums ik gadu tiks paredzēts Pašvaldības budžetā.

Saistošo noteikumu īstenošanai prognozētā fiskālā ietekme uz Pašvaldības budžetu 2024.–2026. gadam paredzama līdz 30 000 euro.

3. Sociālā ietekme, ietekme uz vidi, iedzīvotāju veselību, uzņēmējdarbības vidi pašvaldības teritorijā, kā arī plānotā regulējuma ietekme uz konkurenci Sociālā ietekme – Saistošie noteikumi paredz darba vietu radīšanu, kas uzlabos Pašvaldības iedzīvotāju sociālo situāciju un dzīves kvalitāti, kā arī nodrošinās iedzīvotāju skaita saglabāšanu.

Uz attīstību vērstas politikas, kas atbalsta ražošanas darbības, pienācīgas kvalitātes darbavietu radīšanu, uzņēmējdarbību, radošumu un inovāciju veicināšana un mikrouzņēmumu un mazo un vidējo uzņēmumu izveidošanas un izaugsmes sekmēšana, cita starpā nodrošinot piekļuvi finanšu pakalpojumiem ir viens no ANO Ilgtspējīgas attīstības mērķa apakšmērķiem.

Ietekme uz vidi – nav attiecināms.

Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi pašvaldības teritorijā – atbalsta pieejamība veicinās jaunu darba vietu radīšanu, nodarbinātības pieaugumu, jaunu uzņēmumu veidošanos un esošo uzņēmumu attīstību un izaugsmi, tādējādi veicinot iedzīvotāju skaita palielināšanos Ventspils pilsētā.

Ietekme uz iedzīvotāju veselību – nav attiecināms.

Ietekme uz konkurenci – nav attiecināms. Atbalsta saņēmējs, ar kuru Pašvaldība slēgs atbalsta līgumu, tiek noteikts Saistošajos noteikumos noteiktajā kārtībā.

4. Ietekme uz administratīvajām procedūrām un to izmaksām Saistošo noteikumu izpildi attiecībā uz iesniegumu izskatīšanu, atbalsta līguma slēgšanu un Pašvaldības atbalsta piešķiršanu nodrošinās Ventspils valstspilsētas pašvaldības iestādes "Ventspils domes administrācija" (turpmāk – Administrācija) Ekonomikas un iepirkumu nodaļa (turpmāk – Ekonomikas un iepirkumu nodaļa).
5. Ietekme uz pašvaldības funkcijām un cilvēkresursiem Atbalsta sniegšana biroja telpu nomas izmaksu segšanai komersantiem ir tiešā veidā saistīta ar Pašvaldību likuma 4. panta pirmās daļas 12. punktā – sekmēt saimniecisko darbību pašvaldības administratīvajā teritorijā un sniegt tai atbalstu – noteikto pašvaldības autonomās funkcijas izpildi.

Jauna ietekme uz Pašvaldības funkcijām netiek paredzēta.

Saistošie noteikumi paredz jaunu darba vietu radīšanu.

6. Informācija par izpildes nodrošināšanu Saistošo noteikumu izpildi attiecībā uz iesniegumu izskatīšanu, atbalsta līguma slēgšanu un Pašvaldības atbalsta piešķiršanu nodrošinās Ekonomikas un iepirkumu nodaļa.
7. Prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem, ko sniedz mērķa sasniegšana Saistošie noteikumi ir piemēroti iecerētā mērķa sasniegšanas nodrošināšanai un paredz tikai to, kas ir vajadzīgs minētā mērķa sasniegšanai.
8. Izstrādes gaitā veiktās konsultācijas ar privātpersonām un institūcijām 29.04.2024. saņemts Latvijas Republikas Finanšu ministrijas saskaņojums atbilstoši Komercdarbības atbalsta kontroles likumam.

Atbilstoši Pašvaldību likuma 46. panta trešajai daļai, lai informētu sabiedrību par Saistošo noteikumu projektu un dotu iespēju izteikt viedokli, Saistošo noteikumu projekts no 12.03.2024.–27.03.2024. tika publicēts Pašvaldības tīmekļa vietnē www.ventspils.lv sadaļas "Iedzīvotāju līdzdalība" apakšsadaļā "Viedokļa izteikšana par saistošo noteikumu projektiem".

Viedokļa noskaidrošanas periodā netika saņemti sabiedrības priekšlikumi.

Saistošo noteikumu projekts izskatīts 08.04.2024. Pašvaldības Likumības komisijā, 05.12.2023. un 26.02.2024. Pašvaldības Uzņēmējdarbības veicināšanas komisijā un 09.05.2024. Pašvaldības Finanšu komitejā.


1 Pieejama: https://www.pkc.gov.lv/sites/default/files/inline-files/Latvija_2030_6.pdf

2 Pieejams: https://www.ventspils.lv/app/uploads/2022/11/202_par-ventspils-valstspilsetas-pasvaldibas-un-ventspils-novada-pasvaldibas-kopigo-planosanas-dokumentu-apstiprinasanupiel3.pdf (aplūkots 31.10.2023.)

3 Pieejams: https://www.ventspils.lv/app/uploads/2022/11/kop_ias_2030-1.pdf (aplūkots 01.11.2023.)

4 Pieejams: https://www.pkc.gov.lv/lv/attistibas-planosana-latvija/ano-ilgtspejigas-attistibas-merki (aplūkots 31.10.2023)

5 Pieejams: https://likumi.lv/ta/id/310954-par-regionalas-politikas-pamatnostadnem-2021-2027-gadam (aplūkots 31.10.2023)

6 https://www.ventspils.lv/app/uploads/2022/07/01_PASKAIDROJUMA_RAKSTS.pdf

7 https://www.ventspils.lv/app/uploads/2023/05/74_nacionalas-nozimes-industriala-parka-izveide-ventspili_kopa_publicejamais.pdf

Ventspils valstspilsētas pašvaldības domes priekšsēdētājs J. Vītoliņš
 
Tiesību akta pase
Nosaukums: Kārtība, kādā Ventspils valstspilsētas pašvaldība sniedz komersantiem atbalstu biroja telpu nomas .. Statuss:
Spēkā esošs
spēkā esošs
Izdevējs: Ventspils pilsētas dome Veids: saistošie noteikumi Numurs: 8Pieņemts: 30.05.2024.Stājas spēkā: 08.06.2024.Publicēts: Latvijas Vēstnesis, 110, 07.06.2024. OP numurs: 2024/110.23
Saistītie dokumenti
  • Izdoti saskaņā ar
  • Politikas plānošanas dokumenti
  • Citi saistītie dokumenti
352581
08.06.2024
424
0
  • X
  • Facebook
  • Draugiem.lv
 
0
Šajā vietnē oficiālais izdevējs
"Latvijas Vēstnesis" nodrošina tiesību aktu
sistematizācijas funkciju.

Sistematizēti tiesību akti ir informatīvi. Pretrunu gadījumā vadās pēc oficiālās publikācijas.
Par Likumi.lv
Aktualitātes
Noderīgas saites
Atsauksmēm
Kontakti
Mobilā versija
Lietošanas noteikumi
Privātuma politika
Sīkdatnes
Latvijas Vēstnesis "Ikvienam ir tiesības zināt savas tiesības."
Latvijas Republikas Satversmes 90. pants
© Oficiālais izdevējs "Latvijas Vēstnesis"