Aizkraukles novada domes saistošie noteikumi Nr. 2024/10
Aizkrauklē 2024. gada 16. maijā
Par reklāmu un citu informatīvo materiālu izvietošanu publiskās vietās vai vietās, kas vērstas pret publisku vietu Aizkraukles novadā
1. Saistošie noteikumi (turpmāk – Noteikumi) nosaka reklāmu un citu informatīvo materiālu (turpmāk – Reklāma) izvietošanas, ekspluatācijas, saskaņošanas kārtību, demontāžas kārtību, kontroles kārtību, atļaujas izsniegšanu par Reklāmas izvietošanu publiskās vietās vai vietās, kas vērstas pret publisku vietu Aizkraukles novada pašvaldības (turpmāk – Pašvaldība) administratīvajā teritorijā, kā arī atbildību par šo Noteikumu neievērošanu. 2
2. Tiesības izvietot Reklāmu Pašvaldības administratīvajā teritorijā ir visām fiziskām un juridiskām personām (turpmāk – Reklāmas devējs) Noteikumu noteiktajā kārtībā. 3
3. Pašvaldības administratīvajā teritorijā aizliegta patvaļīga Reklāmas materiālu izvietošana. 4
II. Reklāmas izvietošanas pamatprincipi
4. Valsts, reģiona un vietējās nozīmes aizsargājama kultūras pieminekļa aizsardzības zonā Reklāmas izvietošana pieļaujama tā, lai izvietojums un veids netraucē valsts, reģiona un vietējās nozīmes aizsargājama kultūras pieminekļa vizuālo uztveri un nemazina tā kultūrvēsturisko vērtību. 5
5. Valsts, reģiona un vietējās nozīmes aizsargājama kultūras pieminekļa teritorijā Reklāmas izvietošana pieļaujama tā, lai izvietojums un veids netraucē valsts, reģiona un vietējās nozīmes aizsargājama kultūras pieminekļa vizuālo uztveri, nepārveido saglabājamā kultūras pieminekļa substanci un neizjauc kultūrvēsturiskās vides tēlu, kā arī vērtību kopuma radīto noskaņu. 6
6. Izvietojot Reklāmu bez piesaistes zemei: 6.1. tā nedrīkst daļēji vai pilnībā aizsegt ēkas arhitektoniskās detaļas (logus, karnīzes, fasādes dekorus u.c.); 6.2. Reklāmas stiprinājuma veids nedrīkst bojāt ēkas nesošās konstrukcijas. 7
7. Reklāmai, kas izvietota perpendikulāri ēkas fasādei: 7.1. maksimāli pieļaujamais izvirzījums no būvlaides ir 1,3 metri, ja ārējās malas attālums līdz brauktuvei nav mazāks par 0,7 metriem un netiek aizsegta iela un redzamības trijstūris; 7.2. Reklāmas apakšējā mala nedrīkst atrasties zemāk par 2,2 m no zemes. Brīvajam ietves platumam jāsaglabājas ne mazāk par 1,5 m; 7.3. Reklāmas elektropiegādes kabeļi nedrīkst būt redzami uz ēkas fasādes. 8
8. Izvietojot Reklāmu ar piesaisti zemei, Reklāmas elektroapgāde jāparedz pazemes kabeļos. Elektropiegāde šiem objektiem jārisina projektā vienlaikus ar objekta piesaistes projekta izstrādi un jāakceptē Aizkraukles novada būvvaldē normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā. 9
9. Slietņu, kuri novietojami atdalīti no ēkas un netiek nostiprināti, izvietošana pieļaujama ne tālāk kā 2 m no ieejas ēkā vai nožogotā teritorijā, kurā tiek veikta saimnieciskā darbība, gājēju plūsmai jāatstāj ne mazāk kā 1,5 m no ietves platuma. Slietņa konstrukcijai jābūt stabilai un noturīgai pret laikapstākļu iedarbību un pārvietošanu. 10
10. Būvniecības laikā uz būvobjekta žogiem atļauts izvietot tikai ar konkrēto būvniecības objektu saistīta Reklāma. 11
11. Aizliegts: 11.1. Reklāmu uzkrāsot, uzlīmēt, gravēt, izklāt uz ietves, braucamās daļas, ielu, ceļu, gājēju celiņa seguma; 11.2. izmantot Reklāmā gaismas iekārtas ar bākuguņu veida efektu; 11.3. stiprināt Reklāmu pie kokiem, Pašvaldības īpašumā esošiem apgaismes stabiem; 11.4. mehāniski vai korozijas bojātas, notraipītas, defektu saturošas Reklāmas izvietošana. 12
III. Afišu stabu un stendu izmantošanas kārtība
13. Prioritāri uz Pašvaldības izveidotiem afišu stabiem un stendiem tiek izvietota informācija par Pašvaldības organizētajiem un atbalstītajiem pasākumiem. 14
14. Afišu un citu tamlīdzīgu informatīvo materiālu izvietošanas termiņš uz Pašvaldības izveidotiem afišu stabiem un stendiem – līdz pasākuma beigām. 15
IV. Reklāmas projektu izskatīšanas un saskaņošanas kārtība
15. Persona, kura vēlas izvietot Reklāmu, mainīt saskaņotās Reklāmas grafisko dizainu, iesniedz Aizkraukles novada būvvaldē saskaņošanai Reklāmas projektu un normatīvajos aktos noteiktos dokumentus. 16
17. Aizkraukles novada būvvalde ir tiesīga pieņemt lēmumu par atteikumu izsniegt Reklāmas izvietošanas atļauju, ja Reklāmas projektā nav ievērotas Noteikumos un citos normatīvajos aktos noteiktās prasības vai arī nav iesniegti normatīvajos aktos noteiktie dokumenti. Šādā gadījumā Aizkraukles novada būvvalde informē Reklāmas devēju par konstatētajiem trūkumiem un turpmāk veicamajām darbībām. 18
V. Reklāmas ekspluatācijas un demontāžas kārtība
18. Reklāmas devējs ir tiesīgs izvietot Reklāmu tikai pēc Aizkraukles novada būvvaldes atļaujas saņemšanas, atļaujā noteikto nosacījumu izpildes, nodevas samaksas un uz atļaujā noteikto termiņu. 19
19. Par Reklāmas konstrukciju drošību, tās atbilstību spēkā esošajiem normatīvajiem aktiem, ekspluatācijas prasībām un demontāžu ir atbildīgs Reklāmas devējs. 20
20. Reklāmas devējam pēc Reklāmas izvietošanas termiņa beigām pašam jāveic Reklāmas demontāžu 5 (piecu) dienu laikā, sakārtojot Reklāmas izvietošanas vietu. 21
21. Aizkraukles novada būvvalde izskata jautājumu par Reklāmas demontāžu sekojošos gadījumos: 21.1. ja Reklāma netiek uzturēta labā tehniskā un vizuālā stāvoklī; 21.2. ja beidzies Reklāmas izvietošanas termiņš un nav izpildīta šo Noteikumu 20. punktā noteiktā prasība; 21.3. ja Reklāma tiek ekspluatēta bez Reklāmas izvietošanas atļaujas; 21.4. ja izvietota Reklāma un izsniegtās atļaujas noteiktā termiņā nav novērsti norādītie trūkumi; 21.5. ja par Reklāmas izvietošanu noteiktā termiņā nav samaksāta nodeva. 22
22. Ja saskaņā ar Noteikumiem Reklāmas devējs neveic Reklāmas demontāžu, Aizkraukles novada būvvalde nosūta Reklāmas devējam brīdinājumu par nepieciešamību demontēt Reklāmu. 23
23. Ja viena mēneša laikā no brīdinājuma nosūtīšanas Reklāma netiek demontēta, tad Aizkraukles novada būvvalde ir tiesīga veikt pasākumus Reklāmas demontāžai. 24
24. Pirms demontāžas darbu uzsākšanas Aizkraukles novada būvvalde sastāda aktu par Reklāmas demontāžu, fiksējot Reklāmas tehnisko, vizuālo stāvokli, un nosūta informatīvu vēstuli par demontāžas darbu uzsākšanu Reklāmas devējam. 25
25. Reklāmas devējam jāapmaksā Reklāmas demontāžas un uzglabāšanas izdevumi 10 (desmit) dienu laikā no Pašvaldības rēķina saņemšanas. 26
26. Demontētās Reklāmas objekti tiek uzglabāti 1 (vienu) mēnesi un pēc tam tiek likvidēti. 27
VI. Administratīvā atbildība par saistošo noteikumu neievērošanu, lēmumu apstrīdēšanas un pārsūdzēšanas kārtība
27. Par Noteikumu 11. punktā noteikto prasību pārkāpumu piemēro brīdinājumu vai naudas sodu fiziskajām personām līdz trīsdesmit naudas soda vienībām, juridiskajām personām līdz sešdesmit naudas soda vienībām. 28
28. Par Noteikumu 12. punktā noteikto prasību pārkāpumu piemēro brīdinājumu vai naudas sodu fiziskajām personām līdz trīsdesmit naudas soda vienībām, juridiskajām personām līdz sešdesmit naudas soda vienībām. 29
29. Par Noteikumu 18. punktā noteikto prasību pārkāpumu piemēro brīdinājumu vai naudas sodu fiziskajām personām līdz trīsdesmit naudas soda vienībām, juridiskajām personām līdz sešdesmit naudas soda vienībām. 30
30. Par Noteikumu 20. punktā noteikto prasību pārkāpumu piemēro brīdinājumu vai naudas sodu fiziskajām personām līdz trīsdesmit naudas soda vienībām, juridiskajām personām līdz sešdesmit naudas soda vienībām. 31
31. Noteikumu izpildes kontroli veic Aizkraukles novada būvvalde. 32
32. Administratīvā pārkāpuma procesu par Noteikumu 27.–30. punktā minētajiem pārkāpumiem līdz administratīvā pārkāpuma lietas izskatīšanai veic Pašvaldības policija. Administratīvā pārkāpuma lietu izskata Pašvaldības Administratīvā komisija. 33
33. Aizkraukles novada būvvaldes pieņemto lēmumu (administratīvo aktu) var apstrīdēt Aizkraukles novada domē. 34
34. Pašvaldības Administratīvās komisijas izdoto lēmumu var pārsūdzēt rajona (pilsētas) tiesā. 35
36. Reklāmas, kuras saskaņotas pirms Noteikumu spēkā stāšanās, ir atļauts izvietot līdz atļaujas derīguma termiņa beigām. 37
Aizkraukles novada domes priekšsēdētāja vietnieks attīstības un sadarbības jautājumos D. Vingris
Aizkraukles novada domes 2024. gada 16. maija saistošo noteikumu Nr. 2024/10 "Par reklāmu un citu informatīvo materiālu izvietošanu publiskās vietās vai vietās, kas vērstas pret publisku vietu Aizkraukles novadā" paskaidrojuma raksts
Paskaidrojumu raksta sadaļas | Norādāmā informācija | 1. Mērķis un nepieciešamības pamatojums | Pašvaldību likuma 44. panta pirmā daļa noteic, ka dome atbilstoši likumā vai Ministru kabineta noteikumos ietvertam pilnvarojumam izdod saistošos noteikumus. Aizkraukles novada dome 2022. gada 21. jūlijā apstiprināja saistošos noteikumus Nr. 2022/20 "Par reklāmu, izkārtņu un citu informatīvo materiālu izvietošanas kārtību Aizkraukles novadā", kas regulē reklāmu, reklāmas objektu, izkārtņu un citu informatīvo materiālu (turpmāk – Reklāma) izvietošanas, grafiskā dizaina maiņas saskaņošanas kārtību, izmantošanas kārtību, izvietošanas ierobežojumus, atļaujas izsniegšanas kārtību, kā arī kārtību, kādā veicama Reklāmas izvietošanas uzraudzība un kontrole. Saistošo noteikumu izdošanas tiesiskajā pamatojumā ir atsauce uz likuma "Par pašvaldībām" normu. 2023. gada 1. janvārī spēkā stājās Pašvaldību likums. Minētā likuma Pārejas noteikumu 6. punkts nosaka, ka dome izvērtē uz likuma "Par pašvaldībām" normu pamata izdoto saistošo noteikumu atbilstību šim likumam un izdod jaunus saistošos noteikumus atbilstoši šajā likumā ietvertajam pilnvarojumam. Līdz jaunu saistošo noteikumu spēkā stāšanās dienai, bet ne ilgāk kā līdz 2024. gada 30. jūnijam piemērojami uz likuma "Par pašvaldībām" normu pamata izdotie saistošie noteikumi, ciktāl tie nav pretrunā ar šo likumu. Attiecīgi nepieciešams izdot jaunus saistošos noteikumus. Pašvaldību likuma 45. panta otrās daļas 4. punkts noteic, ka dome ir tiesīga paredzēt administratīvos sodus par saistošo noteikumu pārkāpšanu, ja likumos nav noteikts citādi, jautājumos par reklāmas un informatīvo materiālu izvietošanu publiskās vietās un vietās, kas vērstas pret publisku vietu. Saskaņā ar Reklāmas likuma 7. panta 2.1 daļu reklāmas izvietošanai publiskās vietās vai vietās, kas vērstas pret publisku vietu, saņemama attiecīgās pašvaldības vai tās noteiktas pašvaldības institūcijas atļauja. Kārtību, kādā saņemama pašvaldības vai tās noteiktas pašvaldības institūcijas atļauja reklāmas izvietošanai publiskās vietās vai vietās, kas vērstas pret publisku vietu, nosaka 2012. gada 30. oktobra Ministru kabineta noteikumi Nr. 732 "Kārtība, kādā saņemama atļauja reklāmas izvietošanai publiskās vietās vai vietās, kas vērstas pret publisku vietu", vienlaikus minēto Ministru kabineta noteikumu 6. punktā ir noteikts, kādos gadījumos Reklāmas izvietošanai nav nepieciešams pašvaldības saskaņojums. Pašvaldība ir tiesīga izdot saistošos noteikumus saskaņā ar augstāka spēka tiesību aktos ietverto pilnvarojumu. Reklāmas likuma 7. panta trešā daļa pilnvaro pašvaldību izdot saistošos noteikumus par reklāmas izvietošanu publiskās vietās un vietās, kas vērstas pret publisku vietu, paredzot ierobežojumus reklāmas izmēram, veidam, gaismas un skaņas efektiem atbilstoši videi, ēku un būvju arhitektūrai, kā arī nosakot vietas, kurās aizliegta atsevišķu preču, preču grupu vai pakalpojumu reklāmas izplatīšana. Saistošo noteikumu projekta mērķis ir veidot sakārtotu vidi, nodrošinot pašvaldībai raksturīgās arhitektūras, pilsētas, apdzīvoto vietu un lauku ainavu saglabāšanu Aizkraukles novada pašvaldības administratīvajā teritorijā, nosakot reklāmu un citu informatīvo materiālu (turpmāk – Reklāma) izvietošanas, ekspluatācijas, saskaņošanas kārtību, demontāžas kārtību, kontroles kārtību, atļaujas izsniegšanu par Reklāmas izvietošanu publiskās vietās vai vietās, kas vērstas pret publisku vietu Aizkraukles novada pašvaldības administratīvajā teritorijā, kā arī atbildību par šo saistošo noteikumu neievērošanu. Ar saistošajiem noteikumiem tiek noteikti administratīvie sodi par saistošo noteikumu pārkāpšanu, lai mazinātu Reklāmu izvietošanu bez pašvaldības atļaujas un nodevas samaksas, lai veicinātu Reklāmas izvietošanas principu ievērošanu un Reklāmas uzturēšanu tehniski drošā un vizuāli labā stāvoklī, kā arī nodrošinātu Reklāmas demontāžu. Saistošajos noteikumos ir noteikta administratīvā atbildība par aizliegumu, kas noteikti saistošo noteikumu 12. punktā; pārkāpumu par saistošo noteikumu 13. punkta neievērošanu; par saistošo noteikumu 19. punkta neievērošanu un saistošo noteikumu 21. punktā noteiktā Reklāmas demontāžas termiņa neievērošanu. Administratīvā atbildība ir paredzēta par būtiskākajiem pārkāpumiem, proti, par tādiem, kas vērsti uz to, lai tiktu novērsts sabiedrības interešu aizskārums. Administratīvā atbildība noteikta, lai nepieļautu un novērstu situācijas, kad Reklāma pašvaldībā tiek izvietota patvaļīgi, Reklāmas izvietojums apdraud trešo personu dzīvību, veselību, drošību vai īpašumu, kā arī izvietotā Reklāma nenodrošina vizuāli pievilcīgas, estētiskas vides esamību pašvaldībā. Sabiedrības drošība ir viena no konstitucionālajām vērtībām, kuras labad var ierobežot Latvijas Republikas Satversmē noteiktās pamattiesības (Latvijas Republikas Satversmes 116. pants). Tiesību zinātnē norādīts, ka sabiedrības drošība kā leģitīmais mērķis tradicionāli orientējas uz nepieciešamību nodrošināt pamattiesībās konkretizētās piecas pamatvērtības – cilvēka dzīvību, brīvību, veselību, godu un īpašumu. Sabiedrības drošība nodrošināma nevis atsevišķu personu interesēs, bet gan publisko interešu aizsardzībai (Pleps J. Satversmes 116. panta komentārs. Latvijas Republikas Satversmes komentāri. VIII nodaļa. Cilvēka pamattiesības. Autoru kolektīvs prof. R. Baloža zinātniskā vadībā. Rīga: Latvijas Vēstnesis, 2011, 119.–776. lpp.). Ņemot vērā, ka Reklāmas izvietošanas atļaujas izsniedz Aizkraukles novada būvvalde, tad tieši tai ir vislielākās iespējas, sadarbojoties ar pašvaldības policiju fiksēt un konstatēt saistošo noteikumu pārkāpumus. Attiecīgi šī iemesla dēļ Aizkraukles novada būvvaldes amatpersonas un pašvaldības policijas amatpersonas ir tās, kurām ir tiesības veikt administratīvā pārkāpuma procesu līdz administratīvā pārkāpuma lietas izskatīšanai pašvaldības Administratīvajā komisijā. Administratīvā komisija noteikta kā soda piemērotāja, ņemot vērā, ka šīs komisijas galvenā funkcija ir izskatīt un pieņemt lēmumus administratīvo pārkāpumu lietās, pamatojoties uz saņemtajiem administratīvās lietvedības materiāliem. Soda veids un apmērs ir atstāts soda piemērotāja ziņā, jo katrā konkrētajā gadījumā lietas apstākļi un pārkāpēja personība var atšķirties, kas savukārt var ietekmēt piemērojamo soda veidu un apmēru tiesību normā paredzētajās robežās. Attiecībā uz afišu un citu tamlīdzīgu materiālu izvietošanu uz pašvaldībai piederoša afišu staba vai stenda, pašvaldības atļauju nav nepieciešams saņemt, bet jāiesniedz pašvaldībā iesniegums atbilstoši Ministru kabineta 2012. gada 30. oktobra noteikumu Nr. 732 "Kārtība, kādā saņemama atļauja reklāmas izvietošanai publiskās vietās vai vietās, kas vērstas pret publisku vietu" 29. punktam. Iesniegums tiek uzskatīts par paziņotu Paziņošanas likumā noteiktajā kārtībā. Aizkraukles novada būvvalde konkrēto iesniegumu pieņem zināšanai. Formāla noteikumu uzraudzība bez administratīvās atbildības neveicinās godprātīgu uzlikto pienākumu izpildīšanu. | 2. Fiskālā ietekme uz pašvaldības budžetu | Nav attiecināms uz izdevumu daļu; Nav paredzēta ietekme uz citām pozīcijām budžeta ieņēmumu vai izdevumu daļā; Saistošo noteikumu izpilde tiks īstenota esošo cilvēkresursu ietvaros, papildus resursi sakarā ar jaunu institūciju vai darba vietu veidošanu un esošo institūciju kompetences paplašināšana, lai nodrošinātu saistošo noteikumu izpildi, nav nepieciešama. | 3. Sociālā ietekme, ietekme uz vidi, iedzīvotāju veselību, uzņēmējdarbības vidi pašvaldības teritorijā, kā arī plānotā regulējuma ietekme uz konkurenci | Saistošo noteikumu regulējums attiecas uz personām, kas vēlas izvietot reklāmu publiskās vietās vai vietās, kas vērstas pret publisku vietu Aizkraukles novada pašvaldības administratīvajā teritorijā. Saistošo noteikumu tiesiskais regulējums radīs mērķgrupai vienlīdzīgas tiesības un iespējas Reklāmas izvietošanai Aizkraukles novada pašvaldības administratīvajā teritorijā, veicinās tiesību realizēšanu, vienlaikus nodrošinot to, ka tiek veidota harmoniski attīstīta un sakārtota vide. Saistošo noteikumu ietekme: sociālā ietekme: saistošie noteikumi sniegs pozitīvu ietekmi uz sociālo vidi, jo personām tiks nodrošinās vienlīdzīgas iespējas izvietot Reklāmu pēc vienotiem nosacījumiem; ietekme uz vidi: ar saistošo noteikumu īstenošanu tiks nodrošināta vizuāli pievilcīga, estētiska, harmoniski attīstīta un sakārtota vide, jo tiks noteikti vienoti principi Reklāmas izvietošanai; ietekme uz iedzīvotāju veselību: tiešu ietekmi uz cilvēku veselību noteikumi nesniedz; ietekme uz uzņēmējdarbības vidi pašvaldības teritorijā: saistošie noteikumi skars uzņēmējus, kas pašvaldībā vēlēsies izvietot Reklāmas publiskās vietās vai vietās, kas vērstas pret publisku vietu, tiks nodrošinātas vienotas prasības Reklāmas izvietošanai, labvēlīgi ietekmēs uzņēmējdarbības vidi; ietekme uz konkurenci: saistošie noteikumi sniedz tiešu ietekmi brīvai un godīgai konkurencei, nodrošina vienlīdzīgas iespējas pakalpojumu un preču reklāmai un informācijas paušanai attiecībā uz saistīto pakalpojumu un preču pieejamību. | 4. Ietekme uz administratīvajām procedūrām un to izmaksām | Iesniegumu pieņemšana klātienē no iedzīvotajiem pašvaldībā nodrošina Aizkraukles novada Valsts un pašvaldības vienoto klientu apkalpošanas centru darbinieki, Aizkraukles novada apvienību pārvalžu darbinieki, Skrīveru pagasta pārvaldes darbinieki un Aizkraukles novada pakalpojumu centru darbinieki. Saistošajos noteikumos noteiktās atļaujas vai saskaņojumu izsniedz Aizkraukles novada būvvalde. Jebkura persona var vērsties Aizkraukles novada būvvaldē par saistošo noteikumu izpildes kontroli. Administratīvā pārkāpuma procesu par saistošo noteikumu neievērošanu līdz administratīvā pārkāpuma lietas izskatīšanai veic Aizkraukles novada pašvaldības policija. Administratīvā pārkāpuma lietas izskatīšanu veic Aizkraukles novada pašvaldības Administratīvā komisija. Saistošie noteikumi tiks publicēti oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis", ievietoti Pašvaldības oficiālajā tīmekļvietnē www.aizkraukle.lv un informācija par tiem būs pieejama Aizkraukles novada pašvaldības informatīvajā izdevumā "Aizkraukles Novada Vēstis", vienlaikus nodrošinot atbilstību oficiālajai publikācijai, norādot atsauci uz oficiālo publikāciju, atbilstoši Pašvaldību likuma 47. panta astotajai daļai. Saistošo noteikumu piemērošanā personas var vērsties Aizkraukles novada pašvaldībā. Nav paredzētas administratīvo procedūru izmaksas. | 5. Ietekme uz pašvaldības funkcijām un cilvēkresursiem | Saistošo noteikumu īstenošana neietekmēs pašvaldībai pieejamos cilvēkresursus, jo nav nepieciešama jaunu darba vietu izveide. | 6. Informācija par izpildes nodrošināšanu | Saistošo noteikumu izpildes nodrošināšanā netiek paredzēta jaunu institūciju izveide, esošo likvidācija vai reorganizācija. Saistošo noteikumu izpildi nodrošinās esošās pašvaldības institūcijas: Aizkraukles novada pašvaldības policija, Aizkraukles novada būvvalde un Aizkraukles novada pašvaldības Administratīvā komisija. | 7. Prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem, ko sniedz mērķa sasniegšana | Saistošie noteikumi ir piemēroti iecerētā mērķa sasniegšanas nodrošināšanai un paredz tikai to, kas ir vajadzīgs minētā mērķa sasniegšanai. Saistošajos noteikumos ietvertais regulējums un noteiktie ierobežojumi, kā arī paredzētā administratīvā atbildība par to pārkāpšanu ir vērsta uz šī mērķa sasniegšanu un ir samērīga. | 8. Izstrādes gaitā veiktās konsultācijas ar privātpersonām un institūcijām | Saistošo noteikumu izstrādes procesā konsultācijas notikušas ar Aizkraukles novada būvvaldes darbiniekiem, Aizkraukles novada pašvaldības policijas darbiniekiem un Aizkraukles novada pašvaldības Administratīvās komisijas darbiniekiem. Saskaņā ar Pašvaldību likuma 46. panta trešo daļu saistošo noteikumu projekts un tam pievienotais paskaidrojuma raksts no 2024. gada 17. aprīļa līdz 2024. gada 1. maijam publicēts pašvaldības oficiālajā tīmekļvietnē www.aizkraukle.lv sabiedrības viedokļa noskaidrošanai. Sabiedrības viedoklis netika saņemts. |
Aizkraukles novada domes priekšsēdētāja vietnieks attīstības un sadarbības jautājumos D. Vingris
|
|
Saistītie dokumenti
-
Tiesību akti, kuriem maina statusu
-
Izdoti saskaņā ar
-
Citi saistītie dokumenti
|