Aptauja ilgs līdz 23. oktobrim.
Ķekavas novada pašvaldības domes saistošie noteikumi Nr. 13/2024
2024. gada 24. aprīlī Kārtība, kādā reģistrējami un izskatāmi iesniegumi par izglītojamā uzņemšanu Ķekavas novada pašvaldības vispārējās izglītības iestāžu 1. klasē
Apstiprināti ar Ķekavas novada domes
2024. gada 24. aprīļa sēdes lēmumu Nr. 24 (prot. Nr. 10) Izdoti saskaņā ar Pašvaldību likuma 44. panta otro daļu 1. Saistošie noteikumi (turpmāk – noteikumi) nosaka kārtību, kādā reģistrē un izskata iesniegumus par izglītojamo reģistrēšanu un vietas piešķiršanu Ķekavas novada pašvaldības (turpmāk – pašvaldība) dibinātas vispārējās izglītības iestādes (turpmāk – iestāde) 1. klasē. 2. Bērna vecāki vai persona, kas realizē bērna aizgādību (turpmāk – bērna likumiskais pārstāvis), noteikumos noteiktā kārtībā piesaka bērnu pamatizglītības apguvei iestādes 1. klasē līdz tam gadam (ieskaitot), kad bērns sasniedz normatīvajos aktos noteikto vecumu pamatizglītības apguves uzsākšanai. 3. Atkarībā no veselības stāvokļa un psiholoģiskās sagatavotības, izglītojamais var sākt pamatizglītības ieguvi vienu gadu agrāk, saskaņā ar vecāku vēlmēm, vai vienu gadu vēlāk, pamatojoties uz ģimenes ārsta atzinumu. 4. Bērnu ar speciālajām vajadzībām iestādē uzņem, atbilstoši attiecīgās iestādes nolikumam, un, pamatojoties uz pedagoģiski medicīniskās komisijas atzinumu. 6. Iesniegumus bērnu uzņemšanai 1. klasē iestādēs jaunajam mācību gadam reģistrē līdz kārtējā kalendārā gada 30. aprīlim. 7. Lai iestādē vai pašvaldības Klientu apkalpošanas centrā klātienē iesniegtu iesniegumu par bērna reģistrēšanu 1. klases pretendentu sarakstā, bērna likumiskais pārstāvis, pirms iesnieguma aizpildīšanas, uzrāda personu apliecinošu dokumentu un bērna dzimšanas apliecību vai bērna personu apliecinošu dokumentu, un, nepieciešamības gadījumā, iesniegumam pievieno bāriņtiesas lēmumu par bērna ārpusģimenes aprūpi un/vai pilnvaru. 8. Lai iesniegtu iesniegumu par bērna reģistrēšanu 1. klases pretendentu sarakstā, neierodoties iestādē vai pašvaldības Klientu apkalpošanas centrā, bērna likumiskais pārstāvis aizpilda iesnieguma veidlapu. Nepieciešamības gadījumā, iesniegumam pievieno bāriņtiesas lēmuma par bērna ārpusģimenes aprūpi kopiju un/vai pilnvaras kopiju. Iesniegumu, kas atsevišķi parakstīts ar drošu elektronisko parakstu, un pielikumus sūta uz pašvaldības e-adresi vai oficiālo elektronisko adresi novads@kekava.lv. 9. Bērna likumiskais pārstāvis ir tiesīgs pieteikt bērnu vienā iestādē, kā nākamo norādot iespējamo vēlamo prioritāro iestādi. 10. Gadījumā, ja bērna reģistrācija nav bijusi iespējama līdz kārtējā kalendārā gada 30. aprīlim, pašvaldība koordinē bērna uzņemšanu 1. klasē tajā iestādē, kurā ir brīvas vietas. 11. Reģistrējot iesniegumu, iestādes atbildīgais darbinieks vai pašvaldības Klientu apkalpošanas centra speciālists pārbauda iesniegumā norādīto informāciju. Iestādes atbildīgajam darbiniekam vai pašvaldības Klientu apkalpošanas centra speciālistam ir tiesības lūgt precizēt vai papildināt iesniegumu, ja tas aizpildīts nepilnīgi. 12. Visus reģistrētos iesniegumus nodod apstrādei pašvaldības atbildīgās struktūrvienības (turpmāk – atbildīgā struktūrvienība) speciālistam (turpmāk – administrators). 13. Klātienē un elektroniski saņemtos iesniegumus reģistrē pašvaldības dokumentu vadības sistēmā un nodod administratoram vienotās rindas kārtas numura piešķiršanai, ievērojot iesnieguma saņemšanas datumu un iesniegšanas laiku. 14. Pirms piešķir bērnam vienotās rindas kārtas numuru, administrators pārbauda, vai bērns iepriekš nav reģistrēts vienotā rindā. Ja administrators konstatē, ka bērns ir reģistrēts vienotā rindā, tad administrators, izmantojot iesniegumā norādīto kontaktinformāciju, sazinās ar bērna likumisko pārstāvi un paziņo par piešķirto vienotās rindas kārtas numuru, ņemot vērā pirmā iesnieguma datumu un laiku. 15. Administrators pārbauda iesniegumā norādītos datus un reģistrē iesniegumus vienotā rindā, piešķirot attiecīgo prioritāti, saskaņā ar noteikumu 20. punktu (turpmāk – prioritāte). 16. Administrators bērnam piešķirto vienotās rindas kārtas numuru, 10 darba dienu laikā no iesnieguma saņemšanas brīža iestādē vai pašvaldībā, nosūta uz iesniegumā norādīto e-pasta adresi (ja e-pasta adreses ir norādītas vairākas, tad uz pirmo norādīto e-pasta adresi). Ja bērna likumiskais pārstāvis nav norādījis e-pasta adresi, administrators informē bērna likumisko pārstāvi, nosūtot vēstuli uz iesniegumā norādīto pasta adresi. 18. Līdz kārtējā kalendārā gada 20. martam, iestāžu vadītāji rakstiski iesniedz atbildīgai struktūrvienībai informāciju par vakanto vietu skaitu 1. klasēs attiecīgajā iestādē. 19. Atbildīgā struktūrvienība, līdz katra gada 1. aprīlim, nosaka iestādei atveramo 1. klašu skaitu, ņemot vērā iestādes kapacitāti un normatīvajos aktos noteikto maksimālo izglītojamo skaitu klasē. 20. Līdz kārtējā kalendārā gada 15. maijam, pamatojoties uz iestāžu vadītāju iesniegto informāciju, administrators veido pretendējošo bērnu sarakstu šādā secībā: 20.1. konkrētās izvēlētās iestādes pedagoģisko darbinieku bērni – 1. prioritāte; 20.2. bērni, kuriem kopā ar likumisko pārstāvi deklarētā dzīvesvieta ir pašvaldības administratīvajā teritorijā un kuriem iestādē mācās brāļi vai māsas – 2. prioritāte; 20.3. bērni, kuriem kopā ar likumisko pārstāvi deklarētā dzīvesvieta ir pašvaldības administratīvajā teritorijā kārtējā gada 1. janvāra pulksten 00:00 – 3. prioritāte; 20.4. bērni, kuriem kopā ar likumisko pārstāvi deklarētā dzīvesvieta ir pašvaldības administratīvajā teritorijā – 4. prioritāte; 20.5. bērni, kuriem deklarētā dzīvesvieta ir pašvaldības administratīvajā teritorijā – 5. prioritāte; 20.6. bērni, kuru dzīvesvieta deklarēta citā administratīvajā teritorijā, bet faktiskā dzīvesvieta ir pašvaldības administratīvajā teritorijā (iesniedz pašvaldībā šo faktu apliecinošos dokumentus, piemēram, īres līgumu), un kuriem iestādē pamatizglītības programmā mācās brāļi vai māsas – 6. prioritāte; 20.7. bērni, kuru dzīvesvieta deklarēta citā administratīvajā teritorijā un kuriem iestādē pamatizglītības programmā mācās brāļi vai māsas – 7. prioritāte; 20.8. bērni, kuriem kopā ar likumisko pārstāvi dzīvesvieta deklarēta citā administratīvajā teritorijā – 8. prioritāte. 21. Lēmumu par vietas piešķiršanu konkrētajā iestādē pieņem pašvaldības izpilddirektors, ņemot vērā izstrādāto un noformēto pretendējošo bērnu sarakstu un vakanto vietu skaitu 1. klasēs attiecīgajā iestādē. Bāreni un bez vecāku gādības palikušu bērnu uzņem prioritārā kārtā viņa deklarētajai dzīvesvietai tuvākā pašvaldības izglītības iestādes vispārējās pamatizglītības programmā. 22. Gadījumā, ja pieteikto bērnu nav iespējams nodrošināt ar vietu 1. klasē iesniegumā norādītajā iestādē, pašvaldība, konsultējoties ar bērna likumiskajiem pārstāvjiem, koordinē vietas piešķiršanu citā pašvaldības iestādē. 23. Līdz attiecīgā gada 15. maijam, pašvaldības administrators nosūta bērna likumiskajam pārstāvim paziņojumu par vietas piešķiršanu konkrētā iestādē uz iesniegumā norādīto e-pasta adresi (ja e-pasta adreses ir norādītas vairākas, tad uz pirmo norādīto e-pasta adresi). 24. Pēc administratora paziņojuma saņemšanas par vietas piešķiršanu konkrētā iestādē nākamā mācību gada 1. klasē, bērna likumiskais pārstāvis iesniedz iestādei iesniegumu par bērna uzņemšanu iestādes 1. klasē paziņojumā noradītajā termiņā. 25. Ar noteikumu spēkā stāšanās brīdi spēku zaudē pašvaldības 2021. gada 22. septembra saistošie noteikumi Nr. 23/2021 "Par kārtību bērnu reģistrācijai un uzņemšanai 1. klasē Ķekavas novada pašvaldības dibinātajās vispārējās izglītības iestādēs". Ķekavas novada pašvaldības domes priekšsēdētāja vietnieks
izglītības un sporta lietu jautājumos A. Vītols Saistošo noteikumu Nr. 13/2024 "Kārtība, kādā reģistrējami un izskatāmi iesniegumi par izglītojamā uzņemšanu Ķekavas novada pašvaldības vispārējās izglītības iestāžu 1. klasē"
paskaidrojuma raksts
Ķekavas novada pašvaldības domes priekšsēdētāja vietnieks
izglītības un sporta lietu jautājumos A. Vītols |
Tiesību akta pase
Nosaukums: Kārtība, kādā reģistrējami un izskatāmi iesniegumi par izglītojamā uzņemšanu Ķekavas novada ..
Statuss:
Spēkā esošs
Satura rādītājs
Saistītie dokumenti
|