Aptauja ilgs līdz 23. oktobrim.
Ropažu novada pašvaldības domes saistošie noteikumi Nr. 15/24
Ulbrokā 2024. gada 10. aprīlī Kārtība, kādā Ropažu novada pašvaldībā tiek organizēta un finansēta skolēnu nodarbinātība vasaras brīvlaikā
Apstiprināti ar Ropažu novada pašvaldības domes
10.04.2024. sēdes lēmumu Nr. 3166 (prot. Nr. 92/2024) Izdoti saskaņā ar Pašvaldību likuma 44. panta otro daļu 1. Saistošie noteikumi (turpmāk – noteikumi) nosaka kārtību, kādā tiek organizēta un finansiāli atbalstīta skolēnu nodarbinātība vasaras brīvlaikā Ropažu novada pašvaldības (turpmāk – Pašvaldība) administratīvajā teritorijā deklarētajiem skolēniem (turpmāk – Skolēni). 2. Skolēnu nodarbinātība vasaras brīvlaikā (turpmāk – Vasaras nodarbinātības pasākums) tiek organizēta saskaņā ar spēkā esošiem normatīvajiem aktiem. 3. Noteikumos izmantotie termini: 3.1. Skolēni – personas vecumā no 15 (pilni 15 gadi nodibinot darba tiesiskās attiecības) līdz 20 gadiem (pilni 20 gadi kalendārajā gadā), kuras iegūst izglītību vispārējās, speciālās vai profesionālās izglītības iestādēs, kuru deklarētā dzīvesvieta ir Pašvaldības administratīvajā teritorijā un vismaz viena likumiskā pārstāvja dzīvesvieta ir deklarēta Pašvaldības administratīvajā teritorijā (ne vēlāk kā no kārtējā gada 1. janvāra); 3.2. Darba devējs – Pašvaldības iestāde un kapitālsabiedrība, kuru juridiskā adrese vai faktiskā darba izpildes vieta ir Ropažu novads un kura ir tiesīga nodibināt darba tiesiskās attiecības; 3.3. Vasaras nodarbinātības pasākums – skolēnu nodarbinātība vasaras brīvlaikā, kas ietver noteiktu zināšanu, pamatprasmju un iemaņu apguvi pie darba devēja, kas nav pretrunā ar normatīvajos aktos noteiktajiem skolēnu darba ierobežojumiem, un nav kaitīga skolēna drošībai, veselībai, tikumībai un attīstībai. 4. Vasaras nodarbinātības pasākuma mērķis: 4.1. radīt iespēju skolēniem apgūt darba pamatprasmes un iemaņas, koordinējot nodarbinātības pasākumus Ropažu novadā; 4.2. piedāvāt skolēniem iegūt pirmo darba pieredzi, sniegt izpratni par profesijām un nepieciešamo zināšanu līmeni tajās; 4.3. dot iespēju praktiski sagatavoties konkurētspējai darba tirgū; 4.4. veicināt sadarbību starp Pašvaldību un Pašvaldības iestādēm, kapitālsabiedrībām un privātajiem darba devējiem. 5. Vasaras nodarbinātības pasākumos Darba devējs nodrošina skolēnam: 5.1. vecumā no 15 līdz 17 gadiem (ieskaitot) darba laiku ne ilgāk kā 7 stundas dienā un ne vairāk kā 35 stundas nedēļā; 5.2. vecumā no 18 līdz 20 gadiem darba laiku ne ilgāk kā 8 stundas dienā un ne vairāk kā 40 stundas nedēļā. 6. Pašvaldības izpilddirektors ar rīkojumu izveido komisiju (turpmāk – Komisija) 5 (piecu) locekļu sastāvā. Komisijas sastāvā iekļauj 1 (vienu) pārstāvi no Pašvaldības Izglītības, jaunatnes lietu, kultūras un sporta departamenta, 1 (vienu) pārstāvi no Personāla vadības nodaļas, 1 (vienu) juristu no Juridiskā, publisko iepirkumu un personāla vadības departamenta, 1 (vienu) pārstāvi no Sociālā dienesta un 1 (vienu) pārstāvi no Kancelejas, kas pilda Komisijas sekretāra funkcijas. Komisijas uzdevumi ir: 6.1. organizēt Darba devēju pieteikšanos Vasaras nodarbinātības pasākumā; 6.2. apkopot Darba devēju saņemtos pieteikumus un izvērtēt to atbilstību normatīvo aktu prasībām par darba drošību; 6.3. apkopot un sagatavot Darba devēju pieteiktās darbavietas publicēšanai Pašvaldības tīmekļa vietnē; 6.4. pārbaudīt skolēnu iesniegumus un izvērtēt to atbilstību normatīvajiem aktiem; 6.5. nelabvēlīga atzinuma gadījumā, sagatavot lēmumprojektu iesniegšanai Pašvaldības Izglītības, jaunatnes lietu, kultūras un sporta departamenta vadītājam un izsūtīt lēmumu adresātam; 6.6. organizēt Darba devēju, skolēnu un viņu likumisko pārstāvju savstarpējo komunikāciju; 6.7. sadarboties ar Nodarbinātības valsts aģentūru (turpmāk – NVA) personu vecumā no 15 līdz 20 gadiem Vasaras nodarbinātības pasākuma īstenošanā, ko realizē saskaņā ar Ministru kabineta 2011. gada 25. janvāra noteikumiem Nr. 75 "Noteikumi par aktīvo nodarbinātības pasākumu un preventīvo bezdarba samazināšanas pasākumu organizēšanas un finansēšanas kārtību un pasākumu īstenotāju izvēles principiem" (turpmāk – Projekts); 6.8. pamatojoties uz skolēnu un skolēnu likumisko pārstāvju iesniegumiem un Komisijas noteiktajām darbavietām, sagatavot un uz skolēnu vai likumisko pārstāvju norādītajām elektroniskā pasta adresēm nosūtīt norīkojumus uz konkrēto darbavietu; 6.9. nosūtīt Darba devējiem darbam norīkoto skolēnu sarakstu. 7. Atteikums dalībai Vasaras nodarbinātības pasākumā tiek izsniegts, ja izpildās kaut viens no šādiem kritērijiem: 7.1. skolēna neatbilst šo noteikumu 3.1. apakšpunktā noteiktajam; 7.2. skolēns nav deklarēts Pašvaldības administratīvajā teritorijā; 7.3. skolēna vismaz viens no likumiskajiem pārstāvjiem nav deklarēts Pašvaldības administratīvajā teritorijā; 7.4. Pašvaldībai nav pietiekams finansējums Vasaras nodarbinātības pasākuma organizēšanai vai ar ārējo normatīvo regulējumu noteikti nodarbinātības ierobežojumi. 8. Ja darba vietu skaits ir mazāks par skolēnu skaitu, kuri pieteikušies darbam, vai darba vietu piedāvājums pārsniedz Pašvaldības piešķirtā budžeta iespējas, Skolēniem darbs tiek piedāvāts rindas kārtībā, atbilstoši pieteikumu iesniegšanas secībai. 9. Atteikumu dalībai vasaras nodarbinātības pasākumā 30 (trīsdesmit) darba dienu laikā izdod Izglītības, jaunatnes lietu, kultūras un sporta departamenta vadītājs. 10. Izglītības, jaunatnes lietu, kultūras un sporta departamenta vadītāja pieņemto lēmumu viena mēneša laikā no tā saņemšanas var apstrīdēt Pašvaldības Administratīvo aktu strīdu komisijā. 11. Vasaras nodarbinātības pasākumus koordinē un organizē Pašvaldības Izglītības, jaunatnes lietu, kultūras un sporta departamenta Izglītības un jaunatnes nodaļa sadarbībā ar Komisiju. 12. Vasaras nodarbinātības pasākumi tiek īstenoti laika periodā no 1. jūnija līdz 31. augustam Pašvaldības administratīvajā teritorijā deklarētajiem Skolēniem (vecumā no 15 līdz 20 gadiem). Izpilddirektors ar rīkojumu līdz katra kārtējā kalendārā gada 15. martam nosaka atbalstāmo darba vietu skaitu, ņemot vērā Pašvaldības budžeta iespējas kārtējā kalendārajā gadā. 13. Informāciju par darba vietām vasaras brīvlaikā skolēniem publicē Pašvaldības tīmekļa vietnē www.ropazi.lv. 14. Skolēni, kuri pretendē uz konkrētu darba vietu, no brīža, kad Pašvaldība ir izziņojusi par Vasaras nodarbinātības pasākuma pieteikumu pieņemšanu līdz kārtējā kalendārā gada 1. maijam nosūta pieteikuma anketu (pielikums) uz oficiālo elektronisko adresi vai e-pasta adresi: izglitibas.nodala@ropazi.lv. 15. Komisija apkopo skolēnu pieteikumus, pārbauda vai Skolēns un vismaz viens no Skolēna likumiskajam pārstāvjiem ir deklarēts Pašvaldības administratīvajā teritorijā, vai nav konstatēti šo noteikumu 7. punktā norādītie atteikuma iemesli. III. Atbalsta finansējuma piešķiršana Pašvaldības iestādēm un kapitālsabiedrībām, kuras iesaistījušās NVA Vasaras nodarbinātības pasākumā
17. Pašvaldības iestādes un kapitālsabiedrības līdz kārtējā kalendārā gada 15. decembrim iesniedz Pašvaldības Izglītības, jaunatnes lietu, kultūras un sporta departamentam skolēnu (vecumā no 15 līdz 20 gadiem) potenciālo darba vietu sarakstu un Darba pienākumu aprakstus (veidlapas – NVA tīmekļa mājaslapā). 18. Izglītības, jaunatnes lietu, kultūras un sporta departaments līdz NVA Vasaras nodarbinātības pasākumā noteiktajam termiņam iesniedz pieteikumu Darba devēju dalībai NVA Vasaras nodarbinātības pasākumā, pievienojot Darba devēju darba vietu piedāvājuma sarakstu, darba pienākumu aprakstus un nosaka darba vadītāju. 19. Pēc sadarbības līguma par Projekta īstenošanu noslēgšanas ar NVA par apstiprināto darba vietu izveidi, Izglītības, jaunatnes lietu, kultūras un sporta departaments: 19.1. iesniedz Sabiedrisko attiecību nodaļai ievietošanai informāciju par Darba devēju piedāvātajām darba vietām Pašvaldības tīmekļa vietnē www.ropazi.lv; 19.2. slēdz vienošanos ar Darba devēju par skolēnu darba pienākumu, darba uzskaites, vides drošības un darba uzraudzības nosacījumiem un ikmēneša atskaišu iesniegšanas kārtību; 19.3. Pašvaldības Izglītības, jaunatnes lietu, kultūras un sporta departaments organizē darba līgumu noslēgšanu ar Skolēniem vai Skolēnu un viņa likumisko pārstāvi (ja Skolēna vecums ir no 15 līdz 17 gadi). 20. Pašvaldība apmaksā: 20.1. ikmēneša dotāciju skolēnam 50 % no valstī noteiktās minimālās darba algas (izņemot, ja skolēns ir persona ar invaliditāti un NVA nodrošina šai personai dotāciju valstī noteiktās minimālās darba algas apmērā), t.sk. sedz valstī noteiktos nodokļu maksājumus no minimālās algas (attiecināms arī uz personu ar invaliditāti); 20.2. NVA neapmaksātās daļas ikmēneša dotāciju darba vadītājam, kopā nepārsniedzot valstī noteiktās minimālās mēneša darba algas apmēru, t.sk. sedz valstī noteiktos nodokļu maksājumus no minimālās algas; 20.3. veselības pārbaudes skolēniem, ja to paredz normatīvie akti par obligātajām veselības pārbaudēm. 21. Valstī noteiktas ārkārtējās situācijas gadījumā, gadījumos, kad normatīvie akti ierobežo nodarbinātības īstenošanu, kā arī nepietiekamu finanšu līdzekļu Pašvaldības budžetā gadījumā Pašvaldība var pieņemt lēmumu attiecīgajā kalendārajā gadā skolēnu nodarbinātības programmu neīstenot vai mainīt izsludināšanas un pieteikumu iesniegšanas laikus un nosacījumus, kā arī nodarbinātības programmas rīkošanu pārtraukt, par to paziņojot Pašvaldības tīmekļvietnē www.ropazi.lv. 22. Ar šo saistošo noteikumu spēkā stāšanos atzīt par spēku zaudējušiem Ropažu novada pašvaldības domes 2022. gada 20. aprīļa saistošos noteikumus Nr. 17/22 "Kārtība, kādā tiek organizēti un finansēti skolēnu vasaras nodarbinātības pasākumi mācību brīvlaikā". Ropažu novada pašvaldības domes priekšsēdētāja V. Paulāne
Pielikums
Ropažu novada pašvaldības saistošajiem noteikumiem "Kārtība, kādā Ropažu novada pašvaldībā tiek organizēta un finansēta skolēnu nodarbinātība vasaras brīvlaikā" 1. Informācija par skolēnu: 1.1. Vārds, uzvārds 1.2. Personas kods: 1.3. Deklarētā dzīvesvietas adrese: 1.4. Tālrunis: 1.5. E-pasts: 1.6. Mācību iestāde: 2. Pieteikuma iesniedzēja paraksts, vārds, uzvārds: 3. Likumiskā pārstāvja vārds, uzvārds, tālruņa numurs: 4. Datums: 5. Personas fotografēšana vai filmēšana nodarbinātības ietvaros var tikt fotografēts vai filmēts, fotogrāfijas un audiovizuālais materiāls var tikt izvietoti Ropažu novada pašvaldības tīmekļa vietnē www.ropazi.lv un pašvaldības kontos sociālajā tīklā Facebook. Pārzinis un personas datu apstrādes nolūki: Ropažu novada pašvaldība, juridiskā adrese Institūta iela 1a, Ulbroka, Stopiņu pagasts, Ropažu novads, veic personas datu apstrādi informācijas atklātības nodrošināšanai un sabiedrības informēšanai. Papildu informāciju par minēto personas datu apstrādi var iegūt Ropažu novada pašvaldības tīmekļvietā www.ropazi.lv sadaļā "Pašvaldība". 6. Iesniegumā norādītos personas datus pārzinis – Ropažu novada pašvaldība, Reģ. nr. LV90000067986, Institūta iela 1a, Ulbroka, Stopiņu pagasts, Ropažu novads, LV-2130, apstrādās skolēnu nodarbinātības vasaras projekta organizēšanai. Likumiskā pārstāvja paraksts (ja pieteikuma anketu iesniedz bērns vecumā no 15–17 gadiem (ieskaitot)). Iesniegumā norādītos personas datus pārzinis- Ropažu novada pašvaldība, Reģ. nr. LV90000067986, Institūta iela 1a, Ulbroka, Stopiņu pagasts, Ropažu novads, LV-2130, apstrādās skolēnu nodarbinātības vasaras projekta organizēšanai. Paskaidrojuma raksts
Ropažu novada pašvaldības domes 2024. gada 10. aprīļa saistošajiem noteikumiem Nr. 15/24 "Kārtība, kādā tiek organizēti un finansēti skolēnu vasaras nodarbinātības pasākumi mācību brīvlaikā"
Ropažu novada pašvaldības domes priekšsēdētāja V. Paulāne
|
Tiesību akta pase
Nosaukums: Kārtība, kādā Ropažu novada pašvaldībā tiek organizēta un finansēta skolēnu nodarbinātība ..
Statuss:
Spēkā esošs
Satura rādītājs
Saistītie dokumenti
|