Teksta versija
UZMANĪBU! Vietnei pielāgotais Google meklētājs (ātrais meklētājs) meklēšanas rezultātos šobrīd neietver daļu tiesību aktu. Problēma tiek risināta, tomēr lūdzam ņemt vērā, ka tiešā veidā Google meklētāja darbību ietekmēt nevaram. Aicinām izmantot vietnes izvērsto meklētāju.
LATVIJAS REPUBLIKAS TIESĪBU AKTI
uz sākumu
Izvērstā meklēšana
Autorizēties savā kontā

Kādēļ autorizēties vai reģistrēties?
 

Daugavpils valstspilsētas pašvaldības domes saistošie noteikumi Nr. 12

2024. gada 20. februārī (prot. Nr. 4, 27. §)

Grozījumi Daugavpils valstspilsētas pašvaldības domes 2023. gada 14. septembra saistošajos noteikumos Nr. 14 "Pašvaldības sociālie pakalpojumi"

APSTIPRINĀTI
ar Daugavpils valstspilsētas pašvaldības domes
2024. gada 20. februāra lēmumu Nr. 97

Izdoti saskaņā ar Sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības likuma
 3. panta trešo daļu un Invaliditātes likuma 12. panta 6.2 daļu, Ministru
kabineta 2003. gada 27. maija noteikumu Nr. 275 "Sociālās aprūpes un
sociālās rehabilitācijas pakalpojumu samaksas kārtība un kārtība, kādā
pakalpojuma izmaksas tiek segtas no pašvaldības budžeta" 6. punktu

Izdarīt Daugavpils valstspilsētas pašvaldības domes 2023. gada 14. septembra saistošajos noteikumos Nr. 14 "Pašvaldības sociālie pakalpojumi" (Latvijas Vēstnesis 2023, Nr. 195, 248) šādus grozījumus:

1. izteikt 6.16. apakšpunktu šādā redakcijā:

"6.16. aprūpes mājās pakalpojumu bērniem ar invaliditāti";

2. papildināt 65. punktu ar teikumu šādā redakcijā:

"Pamatojoties uz sociālā darba speciālista atzinumu, persona var tikt atbrīvota no maksas par pakalpojumu (piemēram, krīzes situācijā, zaudējot ienākumus, atrodoties bezvēsts prombūtnē, neesot sasniedzamai un līdzīgos gadījumos)."

3. izteikt XVIII nodaļas nosaukumu šādā redakcijā:

"XVIII. Aprūpes mājās pakalpojums bērniem ar invaliditāti";

4. izteikt 82. punktu šādā redakcijā:

"82. Aprūpes mājās pakalpojumu (turpmāk - aprūpes pakalpojums) piešķir bērnam līdz 18 gadiem, ja Veselības un darbspēju ekspertīzes ārstu valsts komisija izsniegusi bērnam ar invaliditāti atzinumu par īpašas kopšanas nepieciešamību, kā arī pēc bērna pilngadības sasniegšanas līdz 24 gadiem, ja pēc pilngadības tiek noteikta invaliditāte, izņemot gadījumu, ja bērns atrodas ilgstošas sociālās aprūpes institūcijā, stacionārā ārstniecības iestādē vai ieslodzījuma vietā. Aprūpes pakalpojums netiek piešķirts laikposmā, kurā bērns saņem asistenta pakalpojumu, atelpas brīža pakalpojumu vai citu sociālās aprūpes pakalpojumu.";

5. svītrot 86.1.3. apakšpunktā vārdus "ja tas ir zināms";

6. svītrot 86.1.5. apakšpunktu;

7. papildināt ar 86.2.3. un 86.2.4. apakšpunktu šādā redakcijā:

"86.2.3. ģimenes ārsta izziņu par veselības stāvokli, kurā norādīts funkcionālo traucējumu veids un akūtas infekcijas pazīmes (ja tādas ir) un psihiatra atzinumu par bērna psihisko veselību un speciālajām (psihiatriskajām) kontrindikācijām pakalpojuma saņemšanai, ja pakalpojumu vēlas saņemt bērns ar garīga rakstura traucējumiem;

86.2.4. darba līguma un darba grafiku kopiju, studiju līgumu un mācību nodarbību grafiku kopiju, uzrādot oriģinālu, pašnodarbinātai personai - darba grafiku, lai apliecinātu pakalpojuma nepieciešamības laiku,";

8. papildināt ar 87.5. apakšpunktu šādā redakcijā:

"87.5. ja mainās apstākļi, kas bija par pamatu aprūpes pakalpojuma saņemšanai (piemēram, bērna likumiskais pārstāvis pats var nodrošināt bērna aprūpi un uzraudzību, bērns tiek ievietots ilgstošas sociālās aprūpes institūcijā, noskaidrots, ka aprūpes pakalpojums tiek saņemts vienlaikus ar asistenta pakalpojumu, atelpas brīža pakalpojumu vai citu sociālās aprūpes pakalpojumu u.tml. gadījumos)";

9. papildināt ar 88.4. apakšpunktu šādā redakcijā:

"88.4. laikposmā, kurā bērns saņem asistenta pakalpojumu, atelpas brīža pakalpojumu vai citu sociālās aprūpes vai rehabilitācijas pakalpojumu".

10. izteikt 90. punktu šādā redakcijā:

"90. Aprūpes pakalpojumu sniedz aprūpes pakalpojuma sniedzējs, kas reģistrēts Sociālo pakalpojumu sniedzēju reģistrā, noslēdzot līgumu.".

Daugavpils valstspilsētas pašvaldības
domes priekšsēdētājs A. Elksniņš

 

Grozījumu Daugavpils valstspilsētas pašvaldības domes 2023. gada 14. septembra saistošajos noteikumos Nr. 14 "Pašvaldības sociālie pakalpojumi"
paskaidrojuma raksts

Paskaidrojuma raksta sadaļa

Norādāmā informācija 

1. Mērķis un nepieciešamības pamatojums  Saskaņā ar Sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības likuma 3. panta trešo daļu, kārtību, kādā saņemami pašvaldību sniegtie sociālie pakalpojumi, nosaka pašvaldību saistošajos noteikumos.

Saistošie noteikumi tiek papildināti ar nosacījumu, ka pamatojoties uz sociālā darba speciālista atzinumu, persona var tikt atbrīvota no maksas par patversmes pakalpojumu (piemēram, krīzes situācijā, zaudējot ienākumus, atrodoties bezvēsts prombūtnē, neesot sasniedzamai un līdzīgos gadījumos). Grozījums tiek izdarīts, jo nav pamata iekasēt maksu par pakalpojumu no klienta, kuram nav ienākumu, vai kurš ir prombūtnē un nav sasniedzams.

Invaliditātes likuma 12. panta 6.2 daļa paredz, ka Ministru kabinets nosaka šā panta pirmās daļas 4.2 punktā minētā aprūpes pakalpojuma minimālās vienas stundas izmaksas un maksimālo aprūpes pakalpojuma apjomu. Pašvaldība saistošajos noteikumos nosaka šā panta pirmās daļas 4.2 punktā minētā aprūpes pakalpojuma piešķiršanas, atteikšanas, izbeigšanas un pārtraukšanas nosacījumus un kārtību, kritērijus aprūpes pakalpojuma nepieciešamības novērtēšanai un prasības aprūpes pakalpojuma sniedzējam.

Ar 2024. gada 1. janvāri Sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības likuma 13. pants tika papildināts ar vienpadsmito daļu, kas paredz valsts budžeta līdzfinansējumu par pašvaldības izdevumiem par aprūpes mājās pakalpojuma nepilngadīgām personām ar invaliditāti.

Ar 2024. gada 1. janvāri Ministru kabineta 2021. gada 18. maija noteikumu Nr. 316 "Noteikumi par asistenta, pavadoņa un aprūpes mājās pakalpojumu personām ar invaliditāti" (turpmāk - MK 316) 45.1 punkts paredz valsts budžeta līdzfinansējumu 50 procentu apmērā no pašvaldības faktiskajām izmaksām par bērnam sniegto aprūpes mājās pakalpojumu. Valsts turpinās izmaksāt līdzfinansējums arī pēc bērna pilngadības sasniegšanas, bet ne ilgāk kā līdz 24 gadu vecuma sasniegšanai, ja personai pēc pilngadības ir noteikta invaliditāte.

Sakarā ar izmaiņām Sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības likumā un MK 316, saistošie noteikumi paredz izdarīt attiecīgus grozījumus pašvaldības sniegtā aprūpes mājās pakalpojuma saņemšanas nosacījumos bērniem ar invaliditāti, t.sk., precizē aprūpes mājās pakalpojuma saņemšanas vecumu un pakalpojuma piešķiršanas, pārtraukšanas un izbeigšanas nosacījumus.

MK 316 pārejas noteikumu 47.1 punkts noteic, ka aprūpes pakalpojumi bērniem, kas tika piešķirti līdz 2023. gada 31. decembrim, tiek turpināti līdz grozījumiem normatīvajos aktos par aprūpes pakalpojumu bērniem ar invaliditāti, bet ne vēlāk kā līdz 2024. gada 30. jūnijam.

Aprūpes pakalpojuma bērniem sniegšanai būs jānoslēdz līgumu ar Labklājības ministrijas sociālo pakalpojumu sniedzēju reģistrā reģistrētu aprūpes pakalpojuma sniedzēju. Dienests reģistrējis aprūpes pakalpojumu dzīvesvietā.

Aprūpes pakalpojuma maksimālais apjoms tiek noteikts 80 stundas mēnesī.

2. Fiskālā ietekme uz pašvaldības budžetu  Aprūpes mājās pakalpojumu patreiz saņem 21 bērns, ar 2024. gada 1. janvāri atlīdzība aprūpētājam par vienu stundu nevar būt mazāka par 5,24 euro stundā. Ja aprūpes mājās pakalpojums tiek sniegts 80 stundas mēnesī, izdevumi tā nodrošināšanai 21 bērnam pašvaldībai mēnesī ir 8803.20 euro.

Pašvaldība 2024. gadā saņems valsts budžeta līdzfinansējumu 50 procentu apmērā no faktiskajām pakalpojuma izmaksām, līdz ar to fiskālā ietekme uz pašvaldības budžetu mēnesī būs 4401.60 euro.

Jāņem vērā to, ka aprūpes mājās pakalpojuma saņēmēju skaits varētu pieaugt, jo tiek paplašināts saņēmēju vecuma diapazons līdz 24 gadiem, līdz šim aprūpes pakalpojumu bērns varēja saņemt vecumā no 5 līdz 18 gadiem.

3. Sociālā ietekme, ietekme uz vidi, iedzīvotāju veselību, uzņēmējdarbības vidi pašvaldības teritorijā, kā arī plānotā regulējuma ietekme uz konkurenci  Labvēlīgi ietekmēs sociālo situāciju, jo bērnu vecāki varēs saņemt bērna aprūpes pakalpojumu dzīvesvietā. Ģimenēm, kurām bērna ar invaliditāti audzināšana nozīmē papildu psiho emocionālu, fizisku un finansiālu slogu, tiks sniegts vajadzīgais atbalsts bērna aprūpē.
4. Ietekme uz administratīvajām procedūrām un to izmaksām  Saistošo noteikumu piemērošanas procesā persona vēršas Dienestā, iesniedzot iesniegumu un dokumentus.

Atvieglojot administratīvo slogu, Dienests izstrādājis iesniegumu paraugus, kas tiek izvietoti tīmekļa vietnē: http://www.socd.lv/?page_id=2398 un pieejami klientu apkalpošanas zālēs.

Iedzīvotājiem tiek nodrošināts bezmaksas konsultatīvais atbalsts klātienē, elektroniski un telefoniski.

Esošās administratīvās procedūras netiek mainītas. Sociālo pakalpojumu piešķirs un administrēs Dienests, jaunu institūciju veidošana saistošo noteikumu izpildei nebūs nepieciešama. 

Sociālo pakalpojumu saņemšanas procedūras klientiem ir bezmaksas.

5. Ietekme uz pašvaldības funkcijām un cilvēkresursiem  Saistošie noteikumi nodrošina pašvaldības funkciju izpildi, kas noteiktas Sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības likuma 9. panta pirmajā daļā un 11. pantā.

Saistošo noteikumu īstenošanu nodrošina Dienests, jauni pienākumi vai uzdevumi netiek noteikti.

6. Informācija par izpildes nodrošināšanu  Sociālos pakalpojumus administrēs un sniegs Dienests.
7. Prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem, ko sniedz mērķa sasniegšana  Saistošo noteikumu izdošanu paredz Sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības likuma 3. panta trešā daļa un Invaliditātes likuma 12. panta 6.2 daļa.

Saistošie noteikumi piemēroti minētajos normatīvajos aktos noteikto mērķu sasniegšanai un paredz to, kas ir vajadzīgs minētā mērķa sasniegšanai.

8. Izstrādes gaitā veiktās konsultācijas ar privātpersonām un institūcijām  Saskaņā ar Pašvaldību likuma 46. panta trešo daļu, saistošo noteikumu projektu un tam pievienoto paskaidrojuma rakstu publicē pašvaldības oficiālajā tīmekļvietnē sabiedrības viedokļa noskaidrošanai un saistošo noteikumu paskaidrojuma rakstā norāda projekta izstrādes gaitā veiktās konsultācijas ar privātpersonām un institūcijām.

Sabiedrības viedokļa noskaidrošanai saistošo noteikumu projekts tika publicēts pašvaldības tīmekļvietnē www.daugavpils.lv sadaļā "Sabiedrības līdzdalība", termiņš viedokļu iesniegšanai bija no 2024. gada 2. februāra līdz 2024. gada 16. februārim. Priekšlikumi saistošo noteikumu projektam netika saņemti.

Daugavpils valstspilsētas pašvaldības
domes priekšsēdētājs A. Elksniņš

 
Tiesību akta pase
Nosaukums: Grozījumi Daugavpils valstspilsētas pašvaldības domes 2023. gada 14. septembra saistošajos noteikumos .. Statuss:
Spēkā esošs
spēkā esošs
Izdevējs: Daugavpils pilsētas dome Veids: saistošie noteikumi Numurs: 12Pieņemts: 20.02.2024.Stājas spēkā: 12.03.2024.Publicēts: Latvijas Vēstnesis, 50, 11.03.2024. OP numurs: 2024/50.25
Saistītie dokumenti
  • Grozītais
  • Izdoti saskaņā ar
  • Citi saistītie dokumenti
350424
12.03.2024
424
0
  • X
  • Facebook
  • Draugiem.lv
 
0
Šajā vietnē oficiālais izdevējs
"Latvijas Vēstnesis" nodrošina tiesību aktu
sistematizācijas funkciju.

Sistematizēti tiesību akti ir informatīvi. Pretrunu gadījumā vadās pēc oficiālās publikācijas.
Par Likumi.lv
Aktualitātes
Noderīgas saites
Atsauksmēm
Kontakti
Mobilā versija
Lietošanas noteikumi
Privātuma politika
Sīkdatnes
Latvijas Vēstnesis "Ikvienam ir tiesības zināt savas tiesības."
Latvijas Republikas Satversmes 90. pants
© Oficiālais izdevējs "Latvijas Vēstnesis"