Teksta versija
LATVIJAS REPUBLIKAS TIESĪBU AKTI
uz sākumu
Izvērstā meklēšana
Autorizēties savā kontā

Kādēļ autorizēties vai reģistrēties?
 
Olaines novada pašvaldības domes saistošie noteikumi Nr. SN2/2024

Olainē 2024. gada 28. februārī
Olaines novada pašvaldības nolikums
Apstiprināti ar
Olaines novada pašvaldības domes
2024. gada 28. februāra sēdes lēmumu
(2. prot., 2. p.)

Izdots saskaņā ar Pašvaldību likuma
10. panta pirmās daļas 1. punktu un
49. panta pirmo daļu
I. Vispārīgie jautājumi

1. Olaines novada pašvaldības (turpmāk – Pašvaldība) nolikums (turpmāk – Nolikums) nosaka institucionālo sistēmu, Pašvaldības administrācijas struktūru, iedzīvotāju tiesības vietējā pārvaldē, kā arī citus Pašvaldības darba organizācijas jautājumus.

2. Pašvaldība ir atvasināta publiska persona, kura savas autonomās un uzdotās kompetences ietvaros īsteno vietējo pārvaldi Pašvaldības administratīvajā teritorijā un sastāv no šādām teritoriālām vienībām:

2.1. Olaines pilsēta;

2.2. Olaines pagasts (kurā ietilpst šādi ciemi: Apšukalni, Blijas, Dāvi, Damradi, Grēnes, Galiņi, Ezītis, Ielejas, Jaunolaine, Jāņupe, Kalmes, Medemciems, Pārolaine, Pēternieki, Rājumi, Stīpnieki, Stūnīši, Uzvaras Līdums, Vaivadi, Virši).

3. Pašvaldības centrālā pārvalde atrodas Olaines pilsētā (juridiskā adrese: Zemgales iela 33, Olaine, Olaines novads, LV-2114).

II. Pašvaldības administrācijas struktūra

4. Pašvaldības iedzīvotāju pārstāvību nodrošina to ievēlēta Pašvaldības lēmējinstitūcija – Olaines novada pašvaldības dome (turpmāk – Dome), kas saskaņā ar Pašvaldības domes vēlēšanu likumu sastāv no 15 (piecpadsmit) deputātiem. Dome pieņem lēmumus, nosaka Pašvaldības institucionālo struktūru, lemj par autonomo funkciju un brīvprātīgo iniciatīvu īstenošanu un par kārtību, kādā Pašvaldība nodrošina tai deleģēto valsts pārvaldes funkciju un pārvaldes uzdevumu izpildi, izstrādā un izpilda Pašvaldības budžetu. Dome atbilstoši kompetencei ir atbildīga par Pašvaldības institūciju tiesisku darbību un finanšu līdzekļu atbilstošu izlietojumu.

5. Dome no deputātiem izveido šādas komitejas:

5.1. Finanšu komiteju 15 (piecpadsmit) locekļu sastāvā;

5.2. Sociālo, izglītības un kultūras jautājumu komiteju 8 (astoņu) locekļu sastāvā;

5.3. Attīstības un komunālo jautājumu komiteju 11 (vienpadsmit) locekļu sastāvā.

6. Domes komiteju sēžu norises kārtību nosaka Pašvaldības 2022. gada 21. decembra reglaments Nr. REG1/2022 "Olaines novada pašvaldības darba reglaments".

7. Lai nodrošinātu Pašvaldības funkciju izpildi, Dome izveido:

7.1. Pašvaldības iestādes:

7.1.1. Olaines novada pašvaldības iestādi "Olaines novada pašvaldība";

7.1.2. Olaines 1. vidusskolu ar struktūrvienību:

7.1.2.1. Olaines sākumskola;

7.1.3. Olaines 2. vidusskolu;

7.1.4. Olaines Mūzikas un mākslas skolu;

7.1.5. Olaines pirmsskolas izglītības iestādi "Zīle";

7.1.6. Olaines pirmsskolas izglītības iestādi "Dzērvenīte";

7.1.7. Olaines pirmsskolas izglītības iestādi "Magonīte";

7.1.8. Olaines pirmsskolas izglītības iestādi "Ābelīte";

7.1.9. Olaines pirmsskolas izglītības iestādi "Čiekuriņš";

7.1.10. Olaines Kultūras centru ar struktūrvienībām:

7.1.10.1. Olaines Kultūras nams;

7.1.10.2. Jaunolaines Kultūras nams;

7.1.10.3. Olaines Bibliotēka;

7.1.10.4. Gaismu Bibliotēka;

7.1.10.5. Jaunolaines Bibliotēka;

7.1.11. Olaines Sporta centru;

7.1.12. Olaines Vēstures un mākslas muzeju;

7.1.13. Olaines novada bāriņtiesu;

7.2. Olaines novada pašvaldības aģentūru "Olaines sociālais dienests";

7.3. kapitālsabiedrības.

8. Pašvaldības funkciju izpildi nodrošina Domes izveidota budžeta iestāde – Olaines novada pašvaldības iestāde "Olaines novada pašvaldība" (turpmāk – Pārvalde), kuras struktūru apstiprina Dome. Pārvalde nodrošina Domes darba organizatorisko un tehnisko apkalpošanu, ievēro normatīvo aktu prasības, tajā skaitā Domes lēmumu sagatavošanu un to virzību, administratīvo aktu izdošanu, Pārvaldes nodaļu un struktūrvienību darba organizēšanu, un atbild par normatīvo aktu ievērošanu un to piemērošanu.

9. Pārvaldes tiesības un pienākumi noteikti Pārvaldes nolikumā, kuru apstiprina Dome.

10. Pārvaldi vada vadītājs – izpilddirektors (turpmāk – Izpilddirektors), kurš pilda Pašvaldību likumā noteiktos pienākumus un:

10.1. īsteno Pārvaldes vadītāja kompetenci;

10.2. apstiprina Pārvaldes nodaļu reglamentus (nolikumus) un amata aprakstus;

10.3. organizē pašvaldības izdoto saistošo noteikumu, Domes lēmumu, priekšsēdētāja rīkojumu un citu normatīvo aktu izpildi;

10.4. ir tiesīgs iesniegt priekšlikumus Domes pastāvīgajās komitejās;

10.5. iesniedz Domei priekšlikumus par pašvaldības iestāžu nelikumīgu un nelietderīgu lēmumu atcelšanu;

10.6. ziņo Domei par Pārvaldes darbu, kā arī pēc Domes vai priekšsēdētāja pieprasījuma sniedz ziņojumus un pārskatus par pieprasītajiem jautājumiem;

10.7. piedalās Domes un komiteju sēdēs un ir tiesīgs piedalīties jautājumu apspriešanā;

10.8. apstiprinātā budžeta līdzekļu ietvaros un Domes noteiktajā kārtībā rīkojas ar Pašvaldības mantu un finanšu līdzekļiem un slēdz līgumus ar juridiskām un fiziskām personām;

10.9. pieņem lēmumus par:

10.9.1. ziņu par deklarēto dzīvesvietu anulēšanu;

10.9.2. nekustamā īpašuma nodokļa piedziņu bezstrīdus kārtībā;

10.9.3. nekustamā īpašuma atvieglojuma piešķiršanu nekustamā īpašuma nodokļa maksātājiem;

10.9.4. nekustamā īpašuma nodokļa samaksas termiņu pagarināšanu vai nepagarināšanu;

10.9.5. visa veida tirdzniecības un publisko pasākumu atļauju izsniegšanu vai atcelšanu;

10.9.6. administratīvās lietas izskatīšanas termiņa pagarināšanu;

10.9.7. adrešu, nosaukumu piešķiršanu, precizēšanu, grozīšanu un dzēšanu;

10.9.8. apstrīdēto nekustamā īpašuma nodokļa maksāšanas paziņojumā norādītās nekustamā īpašuma nodokļa aprēķinātās summas pareizību nekustamā īpašuma nodokļa maksātājiem;

10.9.9. nekustamā īpašuma nodokļa parāda un ar to saistītās nokavējuma naudas un pārmaksu dzēšanu likuma "Par nodokļiem un nodevām" noteiktajos gadījumos;

10.9.10. kreditora pretenzijas pamatotības izvērtēšanu;

10.10. šajā nolikumā noteiktajos pieņemšanas laikos pieņem apmeklētājus;

10.11. atbild par domes arhīva dokumentu uzkrāšanu, uzskaiti un saglabāšanu;

10.12. veic citus pienākumus saskaņā ar Domes lēmumiem.

11. Izpilddirektoram ir viens vietnieks (turpmāk – Izpilddirektora vietnieks), kurš viņa prombūtnes laikā vai viņa uzdevumā pilda Izpilddirektora pienākumus (ar paraksta tiesībām).

12. Pārvaldes nodaļas un struktūrvienības darbojas saskaņā ar nodaļu un struktūrvienību nolikumiem vai reglamentiem. Struktūrvienību nolikumus apstiprina Dome.

13. Dome ieceļ amatā Iestāžu vadītājus normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā. Domes lēmumā nosaka amatpersonu izvirzīšanas prasības un kārtību.

14. Pašvaldība ir kapitāla daļu turētāja Pašvaldības akciju kapitālsabiedrībā "Olaines ūdens un siltums".

15. Pašvaldība ir kapitāla daļu turētāja šādās privātajās kapitālsabiedrībās:

15.1. sabiedrībā ar ierobežotu atbildību "Zemgales 29";

15.2. sabiedrībā ar ierobežotu atbildību "Rīgas Apriņķa Avīze".

16. Pašvaldība ir biedre šādās organizācijās (biedrībās, apvienībās, asociācijās):

16.1. biedrībā "Latvijas Pašvaldību savienība";

16.2. Rīgas plānošanas reģionā;

16.3. Latvijas Pašvaldību izpilddirektoru asociācijā;

16.4. Latvijas Bāriņtiesu darbinieku asociācijā;

16.5. biedrībā "Pierīgas tūrisma asociācija";

16.6. biedrībā "Vidzemes tūrisma asociācija";

16.7. biedrībā "Latvijas Zaļo ceļu asociācija";

16.8. biedrībā "Pierīgas partnerība";

16.9. Rīgas un Pierīgas pašvaldību apvienībā "RĪGAS METROPOLE".

17. Pašvaldība ir dalībniece nodibinājumā "Olaines novada uzņēmējdarbības atbalsta centrs".

18. Atsevišķu Pašvaldības funkciju un noteikto uzdevumu pildīšanai Dome izveido šādas komisijas:

18.1. Vēlēšanu komisiju;

18.2. Administratīvo komisiju;

18.3. Darījumu ar lauksaimniecības zemi tiesiskuma uzraudzības komisiju;

18.4. Iepirkumu komisiju;

18.5. Olaines novada pedagoģiski medicīnisko komisiju;

18.6. Olaines novada sadarbības teritorijas civilās aizsardzības komisiju;

18.7. Interešu izglītības un pieaugušo neformālās izglītības programmu licencēšanas komisiju;

18.8. Pašvaldības komisiju pirmsskolas izglītības vietu un atbalsta piešķiršanai;

18.9. Stipendiju piešķiršanas komisiju;

18.10. Olaines novada domes un pašvaldības ētikas komisiju;

18.11. Fizisko personu datu aizsardzības pārkāpumu izmeklēšanas komisiju;

18.12. Olaines novada pašvaldības līdzdalības budžeta projektu konkursa vērtēšanas komisiju.

19. Dome var lemt par citu komisiju un darba grupu izveidošanu atsevišķu Pašvaldības uzdevumu veikšanai. Šādas komisijas un darba grupas izveido noteiktu uzdevumu veikšanai. Izveidotās darba grupas un komisijas darbojas uz Domes apstiprināta nolikuma pamata vai to kompetence noteikta Domes lēmumā, ar kuru tā ir izveidota.

20. Komisijas sēdes (izņemot Administratīvās komisijas sēdes) protokolē. Protokolu paraksta komisijas priekšsēdētājs, protokolētājs un visi klātesošie komisijas locekļi (izņemot Olaines novada sadarbības teritorijas civilās aizsardzības komisijas sēdes protokolu, to paraksta komisijas priekšsēdētājs un protokolētājs).

III. Publisko tiesību līgumu noslēgšanas procedūra

21. Līgumus publisko tiesību jomā slēdz Domes priekšsēdētājs uz Domes lēmuma pamata vai ar Domes pilnvarojumu – cita Pašvaldības amatpersona, ievērojot Valsts pārvaldes iekārtas likumā un Nolikumā noteikto.

22. Pašvaldības iestāžu publisko tiesību līguma projektus saskaņo:

22.1. Izpilddirektors;

22.2. Izpilddirektora vietnieks, ja konkrētā līguma saskaņošana ir Izpilddirektora vietnieka kompetences jautājums;

22.3. Pārvaldes Īpašuma un juridiskās nodaļas jurists;

22.4. Pārvaldes Finanšu un grāmatvedības nodaļa, ja līguma izpilde saistīta ar Pašvaldības budžetu;

22.5. citi Pārvaldes nodaļu speciālisti, kuru kompetencē ir publisko tiesību līguma projektā ietvertie jautājumi.

23. Domes priekšsēdētājs un Domes priekšsēdētāja vietnieki izdod Pašvaldības vārdā pilnvaras pārstāvībai tiesā, slēdz sadarbības, aizņēmuma, aizdevuma un galvojuma līgumus, nekustamā īpašuma atsavinājuma līgumus un līgumus par nekustamā īpašuma iegūšanu Pašvaldības īpašumā, un citus līgumus Domes lēmumos noteiktajā kārtībā.

IV. Administratīvo aktu apstrīdēšanas kārtība

24. Pašvaldības iestādes var izdot administratīvos aktus to autonomās kompetences jautājumos, ja administratīvā akta izdošanas tiesības izriet no likumiem vai Ministru kabineta noteikumiem vai šādas tiesības atbilstoši likumiem vai Ministru kabineta noteikumiem noteiktas Domes izdotajos saistošajos noteikumos.

25. Domē var apstrīdēt:

25.1. Izpilddirektora,

25.2. Pašvaldības aģentūras "Olaines sociālais dienests"

izdotos administratīvos aktus un faktisko rīcību Administratīvā procesa likumā noteiktajā kārtībā, ja likumos vai Ministru kabineta noteikumos nav noteikta cita apstrīdēšanas vai pārsūdzēšanas kārtība.

26. Pašvaldības iestādes – Olaines novada bāriņtiesas – lēmumus un faktisko rīcību var pārsūdzēt tiesā.

27. Pašvaldības policijas:

27.1. darbinieku izdotos administratīvos aktus un faktisko rīcību var apstrīdēt Pašvaldības policijas priekšniekam. Pašvaldības policijas priekšnieka lēmumu var pārsūdzēt tiesā Administratīvā procesa likumā paredzētajā kārtībā;

27.2. priekšnieka (vai viņa aizvietotāja pašvaldības policijas priekšnieka prombūtnes laikā) faktisko rīcību var apstrīdēt Domes priekšsēdētājam. Domes priekšsēdētāja lēmumu var pārsūdzēt tiesā Administratīvā procesa likumā paredzētajā kārtībā.

28. Ja persona apstrīd administratīvo aktu un prasa atlīdzināt zaudējumu un nemantiskā kaitējuma atlīdzināšanu – par to lemj Dome.

29. Iesniegumu par Pašvaldības iestāžu, aģentūras un amatpersonu administratīvā akta apstrīdēšanu vai faktisko rīcību iesniedz klātienē Olaines novada Valsts un pašvaldības vienotajā klientu apkalpošanas centrā vai elektroniski: Pašvaldības oficiālajā e-pastā vai e-adresē, parakstītu ar drošu elektronisko parakstu.

30. Domes izdotos administratīvos aktus var pārsūdzēt tiesā Administratīvā procesa likumā noteiktajā kārtībā.

V. Kārtība, kādā Domes priekšsēdētājs, Domes priekšsēdētāja vietnieki, Domes deputāti un Pārvalde pieņem apmeklētājus un izskata iesniegumus

31. Apmeklētājus pēc iepriekšēja pieraksta pieņem:

31.1. Domes priekšsēdētājs, Domes priekšsēdētāja vietnieki:

pirmdienās no plkst. 14.30 līdz plkst. 18.00 Pārvaldē Zemgales ielā 33, Olainē, Olaines novadā;

31.2. Izpilddirektors:

pirmdienās no plkst. 13.00 līdz plkst. 18.00,

ceturtdienās no plkst. 10.00 līdz plkst. 11.30

Pārvaldē Zemgales ielā 33, Olainē, Olaines novadā;

31.3. Domes deputāti:

pirmdienās un ceturtdienās no plkst. 16.00 līdz plkst. 18.00 Pārvaldē Zemgales ielā 33, Olainē, Olaines novadā, un Gaismu dienas centrā Stūnīšos, Olaines novadā;

31.4. Pārvaldes darbinieki (izņemot Dzimtsarakstu nodaļas darbiniekus):

pirmdienās no plkst. 8.00 līdz plkst. 12.00 un no plkst. 13.00 līdz plkst. 18.00;

ceturtdienās no plkst. 8.00 līdz plkst. 12.00 un no plkst. 13.00 līdz plkst. 18.00.

32. Pārvaldes Dzimtsarakstu nodaļas darbinieki apmeklētājus pieņem:

pirmdienās no plkst. 13.00 līdz plkst. 18.00;

otrdienās no plkst. 8.00 līdz plkst. 12.00;

trešdienās no plkst. 8.00 līdz plkst. 12.00;

ceturtdienās no plkst. 13.00 līdz plkst. 16.30;

piektdienās no plkst. 8.00 līdz plkst. 12.00.

33. Iesniegumu, sūdzību un priekšlikumu reģistrēšanu Pārvaldes lietvedības sistēmā organizē Kanceleja. Aizliegta dokumentu nodošana jebkuram Pārvaldes darbiniekam, Pašvaldības iestādei vai kapitālsabiedrībai bez reģistrācijas. Kārtību, kādā notiek iesniegumu virzība, nosaka Pārvaldes Izpilddirektora izdotie iekšējie normatīvie akti.

34. Mutvārdos izteiktos iesniegumus, sūdzības vai priekšlikumus, ja uz tiem nav iespējams sniegt tūlītēju atbildi, Pārvaldes darbinieks, kas tos pieņem, atbilstoši normatīvajiem aktiem, ja tas ir nepieciešams, noformē rakstveidā, norādot vārdu, uzvārdu, deklarētās dzīvesvietas vai faktiskās dzīvesvietas adresi un citas ziņas, kas palīdz sazināties ar iesniedzēju, un ievēro reģistrācijas un izskatīšanas noteikumus, kādi attiecas uz rakstveida iesniegumu saņemšanu un reģistrēšanu.

35. Saņemot anonīmu iesniegumu vai iesniegumu, kura noformējums neatbilst normatīvo aktu prasībām, attiecīgā Pārvaldes darbinieka pienākums ir to noteiktajā kārtībā virzīt reģistrēšanai. Pēc iesnieguma reģistrēšanas Izpilddirektors vai Domes priekšsēdētājs izvērtē iesnieguma tālāku virzību. Ja Pārvaldei vai Domei ir pienākums atbilstoši kompetencei reaģēt uz iesniegumā norādīto informāciju, tad Pārvaldes darbinieks, kuram novirzīts anonīmais iesniegums, sastāda dienesta ziņojumu un par to informē Izpilddirektoru un Domes priekšsēdētāju. Anonīmu iesniegumu Pārvalde var neizskatīt.

36. Izskatot iesniegumu, iegūt informāciju ir Pārvaldes darbinieku pienākums, izņemot normatīvajos aktos noteiktos gadījumus, kad informācijas iegūšana un iesniegšana Pašvaldībai ir iesnieguma iesniedzēja pienākums.

37. Ikvienai personai ir tiesības iegūt informāciju par viņa iesnieguma virzību Pārvaldē un tiesības iesniegt iesniegumam papildinājumus un precizējumus.

38. Par Domes oficiālo dokumentu vai apliecinātu to kopiju izsniegšanu Pārvalde iekasē nodevu saskaņā ar Domes pieņemtajiem saistošajiem noteikumiem.

VI. Kārtība, kādā Pašvaldības amatpersonas rīkojas ar Pašvaldības mantu un finanšu resursiem

39. Pašvaldība pārvalda un lieto savu īpašumu un rīkojas ar to normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā. Finanšu līdzekļus izlieto racionāli un lietderīgi atbilstoši Domes saistošajiem noteikumiem par Pašvaldības budžetu, Pašvaldības nekustamā īpašuma pārvaldīšanas kārtības noteikumiem un citiem Domes saistošajiem lēmumiem.

40. Rīcība ar Pašvaldības mantu šā Nolikuma izpratnē ir Pašvaldības un Pārvaldes amatpersonas/darbinieka lēmuma sagatavošana vai pieņemšana par Pašvaldības mantas nodošanu lietošanā, lai nodrošinātu Pašvaldības funkciju izpildi.

41. Pašvaldība atsavina sev piederošo mantu un rīkojas ar nekustamo īpašumu kārtībā, kāda noteikta normatīvajos aktos.

42. Pašvaldības amatpersonas savu darbību veic sabiedrības interesēs, novēršot jebkuras Pašvaldības amatpersonas, tās radinieku vai darījuma partneru personiskās vai mantiskās ieinteresētības ietekmi uz Pašvaldības amatpersonas darbību.

43. Rīkojoties ar Pašvaldības mantu un finanšu līdzekļiem, Pašvaldības amatpersona savā darbībā izvērtē korupcijas riskus un apstākļus saskaņā ar normatīvo aktu prasībām.

44. Pašvaldības iestāžu un kapitālsabiedrību finanšu revīziju veikšanai, revīzijas pārskatu sagatavošanai un atzinuma sniegšanai par saimnieciskā gada finanšu pārskatu tās ne retāk kā reizi gadā uzaicina auditorfirmu, kuras darbu apmaksā no saviem budžetā paredzētajiem līdzekļiem.

45. Par darījumu veikšanu ar Pašvaldības mantu, kā arī par aizdevumiem, aizņēmumiem un citiem ekonomisko saistību uzņemšanās jautājumiem Pašvaldības vārdā lemj Dome.

VII. Kārtība, kādā Pašvaldība sadarbojas ar pilsoniskās sabiedrības organizācijām un nodrošina sabiedrības iesaisti pašvaldības darbā

46. Lai Olaines novadā veicinātu Pašvaldības un pilsonisko sabiedrisko organizāciju (biedrību un nodibinājumu) sadarbību, sekmētu brīvprātīgās iniciatīvas attīstību, atbalstītu sabiedrisko organizāciju programmu realizāciju, attīstītu un stiprinātu pilsonisko sabiedrību un tās kopējo interešu nozīmi Olaines novadā, Pašvaldība var slēgt sadarbības līgumus ar Olaines novadā reģistrētām pilsoniskajām sabiedriskajām organizācijām vai to apvienībām, kā arī piešķirt finansējumu atbilstoši Domes saistošajiem noteikumiem par Pašvaldības budžetu.

47. Lai nodrošinātu sabiedrības iesaisti Pašvaldības darbā un saskaņā ar Pašvaldību likumā noteikto:

47.1. Pārvalde izdod informatīvo izdevumu "Olaines Domes Vēstis", kas pieejams iedzīvotājiem Olaines novada Valsts un pašvaldības vienotajā klientu apkalpošanas centrā, sabiedriskajās vietās un elektroniski Pašvaldības tīmekļvietnē www.olaine.lv. Izdevumu pēc pieprasījuma piegādā iedzīvotājiem pastkastītē;

47.2. normatīvajos aktos noteiktajos gadījumos un šajā nolikumā noteiktajā kārtībā organizē publisko apspriešanu savas autonomās kompetences jautājumos;

47.3. Dome var izveidot iedzīvotāju konsultatīvās padomes Pašvaldību likuma 58. panta noteiktajā kārtībā;

47.4. Pārvalde organizē līdzdalības budžeta projektu konkursu un piešķir finansējumu līdzdalības budžeta projektu īstenošanai atbilstoši Domes noteiktajai kārtībai;

47.5. Dome piešķir līdzfinansējumu dārzkopības sabiedrībām saskaņā ar Domes noteikumiem, kādā kārtībā Pašvaldība piešķir finansējumu dārzkopības sabiedrībām koplietošanas zemes labiekārtošanai.

VIII. Kārtība, kādā organizējama publiskā apspriešana

48. Pārvalde rīko publisko apspriešanu Pašvaldības autonomās kompetences jautājumos svarīgu vietējās nozīmes jautājumu izlemšanā normatīvajos aktos noteiktajos gadījumos saskaņā ar Pašvaldību likumā noteikto.

49. Publisko apspriešanu var rīkot:

49.1. pēc Domes iniciatīvas;

49.2. pēc Domes priekšsēdētāja iniciatīvas;

49.3. pēc 200 (divi simti) novada iedzīvotāju iniciatīvas;

49.4. citos normatīvajos aktos noteiktajos gadījumos.

Dome var lemt par publiskās apspriešanas rīkošanu ne vēlāk kā 1 (vienu) mēnesi pēc attiecīga iesnieguma saņemšanas.

50. Ierosinājumu par publiskās apspriešanas rīkošanu paraksta tā iesniedzējs un pievieno jautājumu vai dokumenta projektu, kas nododams apspriešanai.

51. Publiskās apspriešanas rezultātiem ir konsultatīvs raksturs.

52. Kolektīvo iesniegumu izskata Dome Pašvaldību likuma 57. panta noteiktajā kārtībā.

53. Pārvalde paziņojumu par publisko apspriešanu, apspriešanai nodoto dokumentu, ar to saistītos Domes lēmumus un publiskās apspriešanas kopsavilkumu publicē Pašvaldības interneta tīmekļvietnē www.olaine.lv un izvieto Olaines novada Valsts un pašvaldības vienotajā klientu apkalpošanas centrā, ievērojot normatīvajos aktos noteikto.

IX. Kārtība, kādā iedzīvotāji var piedalīties Domes un tās komiteju sēdēs

54. Novada iedzīvotājiem un citām personām ir tiesības piedalīties tikai atklātajās Domes un komiteju sēdēs vai to atklātajās daļās. Ja novada iedzīvotājs vai cita persona vēlas piedalīties Domes vai komitejas sēdē, viņš par to rakstveidā informē Pašvaldību, iesniedzot attiecīgu iesniegumu Olaines novada Valsts un pašvaldības vienotajā klientu apkalpošanas centrā (Zemgales iela 33, Olaine, Olaines novads) vai elektroniski, nosūtot uz Pašvaldības oficiālo e-pastu vai e-adresē, ne vēlāk kā 2 (divas) stundas pirms Domes vai komitejas sēdes.

55. Novada iedzīvotājiem un citām personām, kas piedalās atklātajās Domes un komiteju sēdēs vai to atklātajās daļās, nav tiesību piedalīties debatēs (izņemot gadījumus, kad sēdes vadītājs dod vārdu) un nekādā veidā traucēt sēžu norises gaitu. Ja novada iedzīvotājs vai cita persona atkārtoti neievēro Domes vai komitejas sēdes kārtību, sēdes vadītājam ir tiesības izraidīt attiecīgo personu no sēdes norises telpas.

X. Noslēguma jautājums

56. Ar šo saistošo noteikumu spēkā stāšanās brīdi spēku zaudē Olaines novada domes 2017. gada 27. septembra saistošie noteikumi Nr. SN9/2017 "Olaines novada pašvaldības nolikums".

Olaines novada pašvaldības domes priekšsēdētājs A. Bergs
Pielikums
Olaines novada pašvaldības domes
2024. gada 28. februāra saistošajiem
noteikumiem Nr. SN2/2024

Paskaidrojuma raksts
Olaines novada pašvaldības domes 2024. gada 28. februāra saistošajiem noteikumiem Nr. SN2/2024 "Olaines novada pašvaldības nolikums"
Paskaidrojuma raksta sadaļaNorādāmā informācija

1. Mērķis un nepieciešamības pamatojums

Pašvaldību likuma 49. pants noteic, ka pašvaldībai ir jāizdod saistošie noteikumi, kas nosaka pašvaldības institucionālo sistēmu un darba organizāciju, tostarp:

1) pašvaldības administrācijas struktūru;

2) publisko tiesību līgumu noslēgšanas procedūru;

3) pašvaldības administrācijas izdoto administratīvo aktu apstrīdēšanas kārtību;

4) kārtību, kādā domes deputāti un pašvaldības administrācija pieņem apmeklētājus un izskata iesniegumus;

5) kārtību, kādā pašvaldības amatpersonas rīkojas ar pašvaldības mantu un finanšu resursiem;

6) kārtību, kādā pašvaldība sadarbojas ar pilsoniskās sabiedrības organizācijām (biedrībām un nodibinājumiem) un nodrošina sabiedrības iesaisti pašvaldības darbā;

7) kārtību, kādā organizējama publiskā apspriešana;

8) kārtību, kādā iedzīvotāji var piedalīties domes un tās komiteju sēdēs;

9) citus likumā noteiktos jautājumus.

2. Fiskālā ietekme uz pašvaldības budžetu

Pašvaldības institūciju darbību finansē no pašvaldības budžeta.

3. Sociālā ietekme, ietekme uz vidi, iedzīvotāju veselību, uzņēmējdarbības vidi pašvaldības teritorijā, kā arī plānotā regulējuma ietekme uz konkurenci

Saistošie noteikumi izstrādāti, lai dotu skaidru ieskatu par pašvaldības institucionālo sistēmu un veicinātu sabiedrības iesaisti un iniciatīvu, lemjot par pašvaldības funkciju izpildi un pašvaldības administratīvās teritorijas attīstības jautājumu izlemšanā.

Nav konstatēta negatīva ietekme uz vidi.

Neatstāj negatīvu ietekmi uz iedzīvotāju veselību.

Nav konstatējama ierobežojoša ietekme uz tirgu un atbilstību brīvai un godīgai konkurencei, jo līdzdalības budžetā apstiprinātās projektu idejas realizēs pašvaldība, ievērojot visus normatīvus attiecībā uz publiskā iepirkuma regulējumu.

4. Ietekme uz administratīvajām procedūrām un to izmaksām

Saistošie noteikumi nosaka Olaines novada pašvaldības pārvaldes (administrācijas) darba organizāciju. Administratīvo procedūru izmaksas paredzētas pašvaldības budžetā.

5. Ietekme uz pašvaldības funkcijām un cilvēkresursiem

Saistošie noteikumi nosaka pašvaldības institucionālo struktūru un dod ieskatu par to, kādas pašvaldības institūcijas ir izveidotas, lai nodrošinātu pašvaldību funkciju izpildi.

6. Informācija par izpildes nodrošināšanu

Saistošo noteikumu izpildi nodrošina pašvaldības dome, komitejas un pašvaldības administrācija – Pārvalde.

7. Prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem, ko sniedz mērķa sasniegšana

Saistošie noteikumi veicina pašvaldības administratīvās teritorijas iedzīvotāju izpratni par pašvaldības institucionālo sistēmu, pašvaldības domes priekšsēdētāja, viņa vietnieka, pašvaldības izpilddirektora un viņa vietnieka kompetenci, kā arī sabiedrības iesaisti pašvaldības funkciju izpildē un teritorijas attīstības jautājumu izlemšanā, sabiedrības viedokļa savlaicīgu noskaidrošanu un lielāku sabiedrības iesaisti pašvaldības darbā atbilstoši iedzīvotāju interesēm.

8. Izstrādes gaitā veiktās konsultācijas ar privātpersonām un institūcijām

Sabiedrības viedokļa apzināšanai saistošo noteikumu projekts tika ievietots pašvaldības tīmekļvietnē www.olaine.lv, pašvaldības sociālo kontu tīmekļvietnē www.facebook.com, www.instagram.com no 2024. gada 19. janvāra līdz 2024. gada 2. februārim. Sabiedrības ierosinājumi nav saņemti.

Olaines novada pašvaldības domes priekšsēdētājs A. Bergs
 
Tiesību akta pase
Nosaukums: Olaines novada pašvaldības nolikums Statuss:
Spēkā esošs
spēkā esošs
Izdevējs: Olaines novada dome Veids: saistošie noteikumi Numurs: SN2/2024Pieņemts: 28.02.2024.Stājas spēkā: 07.03.2024.Publicēts: Latvijas Vēstnesis, 47, 06.03.2024. OP numurs: 2024/47.12
Saistītie dokumenti
  • Izdoti saskaņā ar
  • Citi saistītie dokumenti
350304
07.03.2024
424
0
  • X
  • Facebook
  • Draugiem.lv
 
0
Šajā vietnē oficiālais izdevējs
"Latvijas Vēstnesis" nodrošina tiesību aktu
sistematizācijas funkciju.

Sistematizēti tiesību akti ir informatīvi. Pretrunu gadījumā vadās pēc oficiālās publikācijas.
Par Likumi.lv
Aktualitātes
Noderīgas saites
Atsauksmēm
Kontakti
Mobilā versija
Lietošanas noteikumi
Privātuma politika
Sīkdatnes
Latvijas Vēstnesis "Ikvienam ir tiesības zināt savas tiesības."
Latvijas Republikas Satversmes 90. pants
© Oficiālais izdevējs "Latvijas Vēstnesis"