Teksta versija
LATVIJAS REPUBLIKAS TIESĪBU AKTI
uz sākumu
Izvērstā meklēšana
Autorizēties savā kontā

Kādēļ autorizēties vai reģistrēties?
 
Ādažu novada pašvaldības domes saistošie noteikumi Nr. 30/2023

Ādažos 2023. gada 28. septembrī
Par Ādažu novada pašvaldības kapsētu darbības un uzturēšanas kārtību
APSTIPRINĀTI
ar Ādažu novada pašvaldības domes
2023. gada 28. septembra lēmumu (prot. Nr. 24 § 65)

PRECIZĒTI
ar Ādažu novada pašvaldības domes
2023. gada 23. novembra lēmumu (prot. Nr. 27 § 3)

Izdoti saskaņā ar Pašvaldību likuma
45. panta pirmās daļas 2. punktu
I. Vispārīgie jautājumi

1. Saistošie noteikumi nosaka Ādažu novada pašvaldības administratīvajā teritorijā esošās Baltezera kapsētas un Carnikavas kapsētas darbības noteikumus, kapavietu un vietas kolumbārijā piešķiršanas un uzturēšanas, kā arī kapličas izmantošanas kārtību.

2. Noteikumos lietotie termini:

2.1. aktēšana – darbību kopums attiecībā uz nekoptas kapavietas apsekošanu, brīdinājuma zīmju uzstādīšanu un aktu sastādīšanu;

2.2. aktēta kapavieta – kapavieta, kas piecus gadus pēc kārtas ir atzīta par nekoptu;

2.3. apbedīšanas pakalpojumu pasūtītājs – persona, kas organizē mirušā apbedīšanu;

2.4. apbedīšanas pakalpojumu sniedzējs – komersants, kas organizē mirušā apbedīšanu;

2.5. atvērta kapsēta – kapsētas daļa, kur mirušo apbedīšanai ierāda jaunas kapavietas;

2.6. daļēji slēgta kapsēta – kapsētas daļa, kur mirušos apbedī ģimenes kapavietās;

2.7. ģimenes kapavieta – noteikta izmēra zemes gabals, kur blakus izmantotai kapavietai ir rezervētas kapavietas apbedītā tuviniekiem;

2.8. kapavieta – noteikta izmēra zemes gabals apbedīšanai, kapavietas izveidošanai, kopšanai, labiekārtošanai un aprīkojuma uzstādīšanai;

2.9. kapavietas aprīkojums – kapavietā uzstādīta piemiņas plāksne, piemineklis, apmales, sēta, soliņš, apstādījumi, u.tml.;

2.10. kapavietas uzturētājs – fiziska persona, kurai kapsētā piešķirta un ierādīta kapavieta mirušā apbedīšanai;

2.11. Kapavietu komisija – kapsētas apsaimniekotāja izveidota komisija šajos noteikumos noteikto pienākumu izpildei;

2.12. kapliča – kapsētas ēka mirušo novietošanai bēru ceremonijai pirms apbedīšanas;

2.13. kapsēta – pašvaldības īpašumi "Carnikavas kapi" un "Baltezera kapi", kas paredzēti mirušo apbedīšanai un urnu ar kremētu mirušo pelniem apglabāšanai;

2.14. kapsētas apsaimniekotājs – pašvaldības aģentūra "Carnikavas komunālserviss" (turpmāk saukta arī "Aģentūra");

2.15. kapsētas pārzinis – Aģentūras norīkots darbinieks;

2.16. kolumbārijs – apzaļumota teritorija kapsētā, kas paredzēta urnu ar kremētu mirušo pelniem apglabāšanai;

2.17. piemiņas vieta – kapsētas teritorijas daļas, kapavietas un pieminekļi, kuru saglabāšana atbilst pašvaldības interesēm;

2.18. virsapbedījums – mirušā vai urnas ar kremēta mirušā pelniem apbedīšana virs esošā apbedījuma.

3. Piecus gadus pēc kārtas nekoptu kapavietu atzīst par neuzraudzītu, par ko Kapavietu komisija sastāda aktu un rakstiski brīdina kapavietas uzturētāju par 21. punktā noteiktā lēmuma atcelšanu. Kapavietu var nolīdzināt ne ātrāk, kā kļuvis neapstrīdams 8.3. apakšpunktā noteiktais lēmums.

4. Kapavieta mirušai personai, kurai nav tuvinieku, vai neidentificētai personai tiek saglabāta piecus gadus.

II. Kapsētas darbības noteikumi

5. Kapsētas ir atvērtas katru dienu bez laika ierobežojuma.

6. Apbedīšanu kapsētā neveic valsts svētku dienās, pirmdienās un svētdienās.

7. Kapsētas pārzinis pieņem apmeklētājus Aģentūras noteiktā darba laikā, iepriekš saskaņojot apmeklējumu.

8. Kapsētas pārzinim ir tiesības pieņemt lēmumus:

8.1. par kapavietas piešķiršanu vai atteikumu;

8.2. par atļauju vai atteikumu urnas ar mirušā pelniem apglabāšanai kolumbārijā;

8.3. par atļauju apbedīt esošajā kapavietā vai atteikumu;

8.4. par 21. punktā noteiktā lēmuma atcelšanu, ja kapavieta netiek kopta.

9. Kapsētas apmeklētājiem kapsētā jāuzvedas godbijīgi (pieklājīgi, ar cieņu, klusi) neatkarīgi no apmeklējuma mērķa, atbilstoši vispārpieņemtajām sabiedrības uzvedības normām, jāievēro šie noteikumi, kā arī pārvietošanās kapsētas teritorijā un piekļuve kapavietai jāveic pa ceļiem un celiņiem.

10. Kapsētas apmeklētājiem, tai skaitā kapavietas uzturētājam, aizliegts:

10.1. rakt smiltis un zemi kapsētas un tās aizsargjoslas teritorijā;

10.2. kāpt un staigāt pa kapavietām, kā arī sēdēt uz tām;

10.3. sniegt ar kapsētas pārzini nesaskaņotus apbedīšanas un kapavietu kopšanas komercpakalpojumus;

10.4. apglabāt dzīvniekus kapsētā;

10.5. patvaļīgi paplašināt kapavietas teritoriju;

10.6. iebraukt kapsētā ar transportlīdzekli, izņemot:

10.6.1. policijas, neatliekamās medicīniskās palīdzības, Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienesta, kā arī kapsētas apsaimniekošanas un uzraudzības transportlīdzekļiem;

10.6.2. personām ar I vai II grupas invaliditāti, uzrādot apliecību;

10.6.3. ar kapsētas pārziņa atļauju.

III. Kapsētas apsaimniekotāja, kapavietas uzturētāja un Kapavietu komisijas pienākumi

11. Kapsētas apsaimniekotāja pienākumi:

11.1. uzturēt tīrībā un lietošanas kārtībā kapsētas ēkas un telpas, ceļus un celiņus, sētas un koplietošanas laukumus, veikt apstādījumu un koku kopšanu ārpus kapavietām, valsts un vietējās nozīmes dižkoku un citu retu koku sugu saglabāšanu, teritorijas labiekārtošanu un atkritumu izvešanu, kā arī kapsētas inventāra un ūdens ņemšanas vietu uzturēšanu tehniskā kārtībā;

11.2. nodrošināt kārtību, sanitāro normu un noteikumu ievērošanu kapsētas teritorijā, kā arī tajā esošo vērtību, īpašumu, kultūras pieminekļu un piemiņas vietu uzraudzību;

11.3. veikt kapsētas sektoru, rindu un kapavietu nospraušanu dabā, apbedīšanas un apbedījumu vietu precīzu uzskaiti pamatdokumentos (mirušo reģistrācijas grāmatā, apbedījumu vietu kartotēkā un datu elektroniskajā reģistrā), veicot ierakstus par katru apbedīšanu;

11.4. pašvaldības noteiktā kārtībā organizēt kapsētas paplašināšanu, kā arī Kapavietu komisijas darbību;

11.5. kārtot lietvedību par saskaņojumu un atļauju izsniegšanu.

12. Kapavietas uzturētāja pienākumi:

12.1. saskaņot ar kapsētas pārzini kapavietas robežas pirms kapavietas norobežošanas;

12.2. ne vēlāk kā gada laikā no apbedīšanas dienas labiekārtot kapavietas teritoriju un patstāvīgi regulāri to kopt vai noslēgt līgumu ar citu personu par kapavietas izveidošanu un kopšanu, vai gada laikā pēc pelnu urnas apglabāšanas novietot piemiņas plāksni (5. pielikums) kolumbārijā;

12.3. nogādāt kapavietas uzkopšanas atkritumus tiem paredzētajās savākšanas vietās vai atkritumu konteineros;

12.4. piegādāt, restaurēt vai demontēt pieminekļus un to elementus kapsētas pārziņa klātbūtnē;

12.5. pēc kapavietas aprīkojuma montāžas savākt visus būvatkritumus un izvest uz tiem paredzētām atkritumu izgāztuvēm;

12.6. atbildēt par kapavietas veidojumu stabilitāti;

12.7. saglabāt kultūras pieminekļus veicot virsapbedījumu;

12.8. ievērot kapsētas darbības noteikumus.

13. Kapavietu komisijas pienākumi:

13.1. pēc attiecīga iesnieguma saņemšanas izskatīt jautājumus, kas saistīti ar šo noteikumu ievērošanu, pieaicinot ieinteresētās puses;

13.2. apsekot kapavietas, sastādot aktu par katru nekopto kapavietu, un noteikt marķēšanu ar brīdinājuma zīmi, kuras paraugu un aprakstu izvieto kapsētas informācijas stendā;

13.3. nosūtīt kapavietas uzturētājam vai tā radiniekiem aktu par nekoptu kapavietu, ar uzaicinājumu organizēt kapavietas uzkopšanu;

13.4. ja nav iespējams identificēt kapavietas uzturētāju, ievietot pašvaldības oficiālajā tīmekļvietnē www.adazunovads.lv un pašvaldības informatīvajā izdevumā "Ādažu Vēstis" aicinājumu apbedītā piederīgajiem atsaukties un ierasties pie kapsētas pārziņa.

IV. Kapavietu apstādījumu un kapu aprīkojuma noteikumi

14. Kapavietā var stādīt dekoratīvus kokus ar kapu pārziņa atļauju, kā arī to var apsēt ar zāli vai citiem piemērotiem augiem. Krūmu stādījumi ir ne augstāki par 70 cm, un tie var atrasties tikai kapavietas teritorijā.

15. Kapavietas teritorijas un kapu kopas apmales ir ne augstākas par 20 cm.

16. Kapavietas aprīkojumu uzstāda tā, lai varētu droši uzkopt kapavietu, netraucējot blakus kapavietu.

17. Kapavietu ierīkošanai izmanto videi draudzīgus materiālus.

V. Kapavietas piešķiršanas kārtība

18. Ja kapavietas uzturētājam nav lietošanā jau esoša kapavieta, ar iespēju veikt tajā apbedījumu, jaunu kapavietu atvērtā kapsētā uzmēra, nosprauž un piešķir atbilstoši izmēriem (6. pielikums):

18.1. Ādažu novadā deklarētu personu apbedīšanai;

18.2. Ādažu novadā deklarētu personu laulātā, lejupējā (bērna) un tuvākās pakāpes augšupējā (vecāka) apbedīšanai, ja iesniedzēja dzīvesvieta bija deklarēta Ādažu novadā, līdz personas miršanas dienai;

18.3. personas laulātā, lejupējā (bērna) un tuvākās pakāpes augšupējā (vecāka) apbedīšanai, ja iesniedzējam kapavietas pieprasījuma brīdī pieder nekustamais īpašums Ādažu novadā (vienvietīgu kapavietu);

18.4. Ropažu novada Garkalnes pagastā deklarēto personu apbedīšanai Baltezera kapsētā;

18.5. Ropažu novada Garkalnes pagastā deklarēto personu laulātā, lejupējā (bērna) un tuvākās pakāpes augšupējā (vecāka) apbedīšanai, ja iesniedzēja dzīves vieta bija deklarēta Ropažu novada Garkalnes pagastā, līdz personas miršanas dienai.

19. Lai saņemtu atļauju mirušas personas apbedīšanai vai urnas ar mirušā pelniem apglabāšanai, mirušā piederīgais, vai persona, kura organizē apbedīšanu vai apglabāšanu, iesniedz iesniegumu (1. pielikums, vai 2. pielikums, vai 3. pielikums), dzimtsarakstu nodaļas izsniegtu miršanas apliecības kopiju un dokumentus, kas pierāda radniecības pakāpi vai tiesības veikt apbedīšanu esošajā kapavietā. Šajos noteikumos noteiktos apliecinājumus, iesniegumus un deklarācijas iesniedz vienā no šādiem veidiem:

19.1. klātienē Ādažu Valsts un pašvaldības vienotajā klientu apkalpošanas centrā, Gaujas iela 33A, Ādaži, Ādažu novads, vai Stacijas iela 5, Carnikava, Carnikavas pagasts, Ādažu novads;

19.2. klātienē Aģentūrā, Stacijas iela 7, Carnikava, Carnikavas pagasts, Ādažu novads;

19.3. nosūtot uz kādu no iepriekšminētajām adresēm pa pastu;

19.4. elektroniski valsts pārvaldes pakalpojumu portālā www.latvija.lv, izmantojot pašvaldības oficiālo e-adresi;

19.5. ar drošu e-parakstu parakstītu iesniegumu, nosūtot to uz elektronisko pasta adresi komunalserviss@carnikava.lv.

20. Kapsētas apsaimniekotāja pilnvarotām personām ir tiesības pārbaudīt tām pieejamajos datu reģistros iesniedzēja un mirušās personas datus, kas nepieciešami šo noteikumu izpildei, nosūtot pieprasījumu Ādažu novada dzimtsarakstu nodaļai, kas divu darba dienu laikā sniedz atbildi.

21. Kapsētas pārzinis ne vēlāk kā triju darba dienu laikā no 19. punktā norādīto dokumentu iesniegšanas pieņem lēmumu vai atteikumu par kapavietas piešķiršanu, atļauju vai atteikumu urnas ar mirušo pelniem apglabāšanai kolumbārijā, kā arī atļauju vai atteikumu apbedīt esošajā kapavietā.

22. Esošajā kapavietā mirušo apbedī, ja piešķirtajā kapavietā ir brīva vieta, vai arī, ja tajā var veikt virsapbedījumu.

23. Katrai kapavietai var būt tikai viens uzturētājs.

24. Kapsētas pārzinis piešķir un ierāda jaunu kapavietu apbedīšanai, ne lielāku, kā četrvietīgu. Kapavietu ierāda tā, lai nodrošinātu kapsētas attiecīgā sektora daļas izmantošanu apbedīšanas secībā.

25. Pamatojoties uz personas iesniegumu, kapsētas pārzinis ģimenes kapavietu var paplašināt uz piegulošās brīvās zemes (teritorijas) rēķina, kā arī atļaut veikt apbedījumu kapsētas atvērtās un daļēji slēgtās daļas ģimenes kapavietā, kur ir brīva vieta vai kur atļauts veikt virsapbedījumu.

26. Ja kapavietai ilgstoši nav uzturētāja, par to var kļūt fiziska persona, kura savu saistību ar mirušo var pierādīt:

26.1. uzrādot savstarpēju radniecību apliecinošus dokumentus;

26.2. uzrādot miršanas apliecību vai dokumentus, kas liecina par mirušās personas apbedīšanu kapavietā;

26.3. izmantojot ziņas no kapsētas apsaimniekotāja datiem par agrākiem apbedījumiem kapavietā.

27. Ja par kapavietas uzturēšanas tiesību iegūšanu piederīgie nevar vienoties, priekšroka ir pirmajam, kurš iesniedzis kapsētas pārzinim rakstveida iesniegumu par kapavietas uzturēšanas tiesību pārņemšanu.

28. Kapavieta pāriet pašvaldības valdījumā, ja tā tiek atbrīvota sakarā ar pārapbedīšanu vai ir atzīta par nekoptu piecus gadus.

29. Aktētā kapavieta var tikt piešķirta un ierādīta jaunu apbedījumu veikšanai, ja pagājuši divdesmit gadi pēc pēdējā apbedījuma. Termiņu virsapbedījumam ģimenes kapavietā var samazināt līdz piecpadsmit gadiem, ja ir saņemta Veselības inspekcijas atļauja.

VI. Apbedīšanas kārtība

30. Apbedīšanu organizē kapavietas uzturētājs vai apbedīšanas pakalpojuma pasūtītāja izvēlēts apbedīšanas pakalpojumu sniedzējs, informējot par to kapsētas pārzini ne vēlāk kā 48 stundas pirms apbedīšanas.

31. Kapsētas pārzinis ierāda kapavietu ne tuvāk par 0,5 m no tuvākā koka stumbra un 0,3 m no kapavietas pieminekļa, kā arī saskaņo kapa rakšanas un apbedīšanas laiku. Kapam jābūt izraktam un sagatavotam ne vēlāk kā vienu stundu pirms apbedīšanas ceremonijas sākuma.

32. Katru mirušo apbedī atsevišķā kapā, attālumam starp kapu kopiņām to garajās malās jābūt 1,0 m, īsajās 0,5 m, kapu garumam ne mazākam kā 2,0 m, dziļumam 2,0 m līdz zārka vākam, platumam 1,0 m. Bērna apbedījuma izmēri var attiecīgi mainīties, izņemot kapa dziļumu.

33. Virsapbedījuma kapa dziļumam jābūt ne mazākam par 1,5 m līdz zārka vākam.

34. Mirušos, kuriem nav radinieku, apbedī atsevišķā sektorā vai atsevišķā kapu rindā.

35. Mirstīgās atliekas var pārapbedīt ne agrāk kā gadu pēc apbedīšanas, un, ja ir saņemta Veselības inspekcijas un Valsts policijas atļauja.

36. Urna ar mirušā pelniem var tikt apglabāta esošajā ģimenes kapavietā vai jaunā kapavietā, ne mazāk kā 1 m dziļumā. Vienā kapavietā ir pieļaujama vairāku urnu apbedīšana, uzstādot kopēju piemiņas zīmi.

37. Kapsētas apsaimniekotājs var noteikt izņēmumus apbedīšanas kārtībā, ņemot vērā reliģisko konfesiju vai kultūras tradīcijas.

38. Mirstīgo atlieku ekshumāciju veic normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā.

VII. Kapličas izmantošana

39. Lai saņemtu atļauju izmantot kapliču bēru ceremonijai, mirušā piederīgais vai persona, kura organizē apbedīšanu vai apglabāšanu, iesniedz iesniegumu (4. pielikums) 19. punktā noteiktajā kārtībā.

40. Kapličas ceremoniju zāli mirušā novietošanai pirms apbedīšanas un bēru ceremonijas norisei piešķir kapsētas pārzinis.

41. Par bēru ceremonijas ilgumu kapličā apbedīšanas pakalpojuma pasūtītājs vienojas ar kapsētas pārzini. Ceremonijas ilgums nedrīkst pārsniegt kapsētas pārziņa noteikto laiku.

VIII. Kapavietu kopēju un amatnieku profesionālā darbība kapsētā

42. Personas, kuras savu darbību saskaņojušas ar kapsētas pārzini, var veikt kapavietu kopšanu un sniegt amatnieku pakalpojumus kapsētā pēc kapavietas uzturētāja pasūtījuma, pirms darbu uzsākšanas noslēdzot līgumu ar atkritumu apsaimniekotāju par pakalpojumu sniegšanas rezultātā radušos atkritumu apsaimniekošanu, t.sk. par nojaukto pieminekļu un apmaļu palieku izvešanu.

43. Kapsētas veic jebkādu profesionālu darbību, t.sk. kapavietas kopšanu, aprīkojuma uzstādīšanu un amatnieka pakalpojumu sniegšanu. Darbu veikšanu citā laikā saskaņo ar kapsētas pārzini.

44. Pakalpojumu sniegšanas laikā mehānismus un materiālus novieto tā, lai netraucētu kustību kapsētā, kā arī, pēc darbu pabeigšanas vai katras darba dienas beigās jāsakārto darba veikšanas vieta. Darbu veikšanai nepieciešamie transportlīdzekļi drīkst izmantot celiņus, kas atbilst transportlīdzekļu izmēriem.

45. Ja kapsētas pārzinis konstatē, ka pakalpojumu sniedzējs atkārtoti nepilda šos noteikumus, viņš ir tiesīgs anulēt saskaņojumu un liegt personai turpmāk sniegt pakalpojumus kapsētā.

IX. Administratīvā atbildība par saistošo noteikumu neievērošanu un to izpildes kontrole

46. Administratīvā atbildība par šo noteikumu pārkāpumiem iestājas, ja pēc pārkāpuma rakstura par to nav paredzēta administratīvā atbildība attiecīgo nozaru regulējošos likumos.

47. Par šo noteikumu pārkāpumiem piemēro:

47.1. 10.1. apakšpunkta pārkāpuma gadījumā – brīdinājumu vai naudas sodu fiziskai personai no 2 līdz 50 naudas vienībām, juridiskajai personai no 2 līdz 200 naudas vienībām;

47.2. katra no 10.3., 10.4. un 10.5. apakšpunkta pārkāpuma gadījumā – brīdinājumu vai naudas sodu fiziskai personai no 2 līdz 70 naudas vienībām, juridiskajai personai no 10 līdz 280 naudas vienībām;

47.3. 10.6. apakšpunkta pārkāpuma gadījumā – brīdinājumu vai naudas sodu fiziskai personai no 2 līdz 50 naudas vienībām, juridiskajai personai no 5 līdz 200 naudas vienībām;

47.4. 12.1. apakšpunkta pārkāpuma gadījumā – brīdinājumu vai naudas sodu fiziskai personai no 2 līdz 70 naudas vienībām, juridiskajai personai no 10 līdz 280 naudas vienībām;

47.5. 12.2. apakšpunkta pārkāpuma gadījumā – brīdinājumu vai naudas sodu fiziskai personai no 2 līdz 70 naudas vienībām, juridiskai personai no 10 līdz 280 naudas vienībām.

48. Ādažu novada pašvaldības policija veic šo noteikumu ievērošanas kontroli un administratīvā pārkāpuma procesu par pārkāpumu līdz administratīvā pārkāpuma lietas izskatīšanai.

49. Administratīvā pārkāpuma lietas izskata Ādažu novada pašvaldības Administratīvā komisija.

50. Kapavietu komisijas lēmumus par kapavietas aktēšanu un kapsētas pārziņa lēmumus vai faktisko rīcību var apstrīdēt Ādažu novada pašvaldības Administratīvo aktu strīdu komisijā. Administratīvo aktu strīdu komisijas lēmumu var pārsūdzēt tiesā Administratīvā procesa likumā noteiktajā kārtībā.

X. Noslēguma jautājumi

51. Kapsētā "Baltezera kapi" kapavietu izmēri var atšķirties no 6. pielikumā noteiktajiem līdz jau izveidoto kapsētas sektoru aizpildīšanas beigām.

52. Kapsētas apsaimniekotājs viena gadu laikā no šo noteikumu spēkā stāšanās izdod lēmumus par kapavietas lietošanas tiesību piešķiršanu attiecībā uz personām, kuras nav saņēmušas lēmumus par kapavietas lietošanas tiesību piešķiršanu un nebija noslēgušas līgumu par kapavietas uzturēšanu, bet ir vai nav ierakstīti kapu grāmatā par kapavietas uzturētāju, kā arī uzrādot dokumentus, kas pierāda tiešo radniecību ar kapavietā apbedītajām personām. Kapavietas, kurām trīs gadu laikā no šo noteikumu spēkā stāšanās dienas nav pieteikušies uzturētāji, pāriet pašvaldības valdījumā.

53. Ar šo noteikumu spēkā stāšanos spēku zaudē Ādažu novada pašvaldības 2022. gada 24. augusta saistošie noteikumi Nr. 67/2022 "Par Ādažu novada pašvaldības kapsētu darbības un uzturēšanas kārtību".

Ādažu novada pašvaldības domes priekšsēdētāja K. Miķelsone
1. pielikums
Ādažu novada pašvaldības 2023. gada 28. septembra
saistošajiem noteikumiem Nr. 30/2023

Ādažu novada pašvaldības aģentūras
"Carnikavas komunālserviss" kapu pārzinim

  
 (vārds, uzvārds)
 personas kods: -
 

Adrese:

 
   
   
 

Tel.

 
 

E-pasts

 

IESNIEGUMS

/par apbedīšanu kapos/
 (norādīt: Carnikavas vai Baltezera) 
  
Lūdzu atļaut apbedīt manu 
 (radniecības pakāpe, vārds, uzvārds)

ģimenes kapu vietā: vecie / jaunie kapi, ___sektors, ___rinda, ___vieta, kur agrāk apbedīti (norādīt radniecības pakāpi, vārdu un uzvārdu, apbedīšanas gadu):

1. 
2. 
3. 
   
Kapu vieta reģistrēta uz vārda, pamatojoties uz
 (vārds, uzvārds) 
   
(dokumenta nosaukums, numurs un datums)
  
Radniecības apliecināšanai iesniedzu dokumentu kopijas: 
  
  

Papildus vēlos izmantot (atzīmēt nepieciešamo):

kapliču bēru ceremonijas laikā;

kapsētas inventāru.

Esmu informēts, ka iesniegumā norādītie personas dati ir nepieciešami un tiks izmantoti, lai nodrošinātu iesniegumā pieprasīto pakalpojumu atbilstoši normatīvo aktu noteikumiem. Papildu informāciju par personas datu apstrādi pieejama Ādažu novada pašvaldības tīmekļvietnes www.adazunovads.lv sadaļā "Pašvaldība/Normatīvie akti/Privātuma politika".

Apliecinu, ka iesniegumā sniegtās ziņas ir patiesas

Ādažos, 20___. gada ____.___________________  
  (paraksts)
2. pielikums
Ādažu novada pašvaldības 2023. gada 28. septembra
saistošajiem noteikumiem Nr. 30/2023

Ādažu novada pašvaldības aģentūras
"Carnikavas komunālserviss" kapu pārzinim

  
 (vārds, uzvārds)
 personas kods: -
 Dzīv. 
   
 Tel. 
 e-pasts 

IESNIEGUMS

par apbedīšanu kapos
 (norādīt: Carnikavas vai Baltezera) 
  
Lūdzu atļaut apbedīt manu 
 (radniecības pakāpe, vārds, uzvārds)
 

un piešķirt šādu jaunu ģimenes kapuvietu (atzīmēt nepieciešamo):

vienvietīgu kapavietu

divvietīgu kapavietu

trīsvietīgu kapavietu

četrvietīgu kapavietu

Radniecības apliecināšanai iesniedzu dokumentu kopijas: 
  
  

Papildu vēlos izmantot (atzīmēt nepieciešamo):

kapliču bēru ceremonijas laikā

kapsētas inventāra izmantošanu

Esmu informēts, ka iesniegumā norādītie personas dati tiks izmantoti, lai nodrošinātu iesniegumā pieprasīto pakalpojumu atbilstoši normatīvo aktu noteikumiem. Papildu informāciju par personas datu apstrādi pieejama Ādažu novada pašvaldības tīmekļvietnes www.adazunovads.lv sadaļā "Pašvaldība/Normatīvie akti/Privātuma politika".

Apliecinu, ka iesniegumā sniegtās ziņas ir patiesas.

Ādažos, 20___. gada ____.___________________  
  (paraksts)
3. pielikums
Ādažu novada pašvaldības 2023. gada 28. septembra
saistošajiem noteikumiem Nr. 30/2023

Ādažu novada pašvaldības aģentūras
"Carnikavas komunālserviss" kapu pārzinim

  
 (vārds, uzvārds)
 personas kods: -
 

Adrese:

 
   
   
 

Tel.

 
 

E-pasts

 

IESNIEGUMS

Lūdzu atļaut apglabāt 
 (vārds, uzvārds)

kolumbārijā: kolumbārija ______ sektors, _____rinda, _____vieta.

Papildus vēlos izmantot (atzīmēt nepieciešamo):

kapliču bēru ceremonijas laikā;

kapsētas inventāru.

Esmu informēts, ka iesniegumā norādītie personas dati tiks izmantoti, lai nodrošinātu iesniegumā pieprasīto pakalpojumu atbilstoši normatīvo aktu noteikumiem. Papildu informāciju par personas datu apstrādi pieejama Ādažu novada pašvaldības tīmekļvietnes www.adazunovads.lv sadaļā "Pašvaldība/Normatīvie akti/Privātuma politika".

Apliecinu, ka iesniegumā sniegtās ziņas ir patiesas.

Ādažos, 20___. gada ____.___________________  
  (paraksts)
4. pielikums
Ādažu novada pašvaldības 2023. gada 28. septembra
saistošajiem noteikumiem Nr. 30/2023

Ādažu novada pašvaldības aģentūras
"Carnikavas komunālserviss" kapu pārzinim

  
 (vārds, uzvārds)
 personas kods: -
 Dzīv. 
   
 Tel. 
 e-pasts 

IESNIEGUMS

par kapličas izmantošanu kapos
 (norādīt Carnikavas vai Baltezera) 

Lūdzu atļaut izmantot kapliču 20___ . ____. ____________, no plkst. ________ līdz _________

lai atvadītos no 
 (vārds, uzvārds)

Esmu informēts, ka iesniegumā norādītie personas dati tiks izmantoti, lai nodrošinātu iesniegumā pieprasīto pakalpojumu atbilstoši normatīvo aktu noteikumiem. Papildu informāciju par personas datu apstrādi pieejama Ādažu novada pašvaldības tīmekļvietnes www.adazunovads.lv sadaļā "Pašvaldība/Normatīvie akti/Privātuma politika".

Apliecinu, ka iesniegumā sniegtās ziņas ir patiesas.

Ādažos, 20___. gada ____.___________________  
  (paraksts)

**********************************************************************************

AIZPILDA KAPU PĀRZINIS

Atļauju izmantot kapliču 20____._____._______________, no plkst. ________ līdz _______

     
(datums) (vārds, uzvārds) (paraksts)
5. pielikums
Ādažu novada pašvaldības 2023. gada 28. septembra
saistošajiem noteikumiem Nr. 30/2023

Piemiņas plāksne (1. paraugs)

Plāksnes izmēri – 500 x 400 mm

Pamatne – pulēts granīts

Pamatnes tonis – tumši pelēks vai melns

Teksta fonts – Times New Roman

Piemiņas plāksne (2. paraugs)

Plāksnes izmēri – 500 x 600 mm

Pamatne – pulēts granīts

Pamatnes tonis – tumši pelēks vai melns

Teksta fonts – Times New Roman

6. pielikums
Ādažu novada pašvaldības 2023. gada 28. septembra
saistošajiem noteikumiem Nr. 30/2023
Kapavietu izmēri

Zārkiem:

KapavietaPlatums (m)Garums (m)Laukums (m2)
Vienvietīga1,753,005,25
Divvietīga2,503,007,50
Trīsvietīga3,503,0010,50
Četrvietīga5,003,0015,00

Pelnu urnām:

KapavietaPlatums (m)Garums (m)Laukums (m2)
Viena kapavieta četru pelnu urnu apglabāšanai1,01,01.0
Vienas pelnu urnas apglabāšanas vieta0,500,500,25
Paskaidrojuma raksts
Ādažu novada pašvaldības 2023. gada 28. septembra saistošajiem noteikumiem Nr. 30/2023 "Par Ādažu novada pašvaldības kapsētu darbības un uzturēšanas kārtību"
Paskaidrojuma raksta sadaļas un norādāmā informācija
1. Mērķis un nepieciešamības pamatojums

1.1. Saistošo noteikumu (turpmāk – Noteikumi) izdošanas mērķis ir noteikt vienotu kārtību, kādā tiek organizēta Ādažu novada pašvaldības kapsētu uzturēšana, izmantošana un apsaimniekošana, kapavietu piešķiršanas kārtību, prasības to uzturēšanai, kapliču izmantošanas kārtību, kā arī administratīvo atbildību par Noteikumu neievērošanu.

1.2. Saskaņā ar Pašvaldību likuma 4. panta pirmās daļas 2. punktu, pašvaldības autonomā funkcija ir gādāt par pašvaldības administratīvās teritorijas labiekārtošanu un sanitāro tīrību, kā arī noteikt teritoriju un būvju uzturēšanas prasības, ciktāl tas saistīts ar sabiedrisko drošību, sanitārās tīrības uzturēšanu un pilsētvides ainavas saglabāšanu. Atbilstoši Pašvaldības likuma 4. panta trešajai daļai autonomo funkciju izpildi atbilstoši savai kompetencei organizē un par to atbild pašvaldība.

1.3. Pašvaldību likuma 10. panta pirmās daļas 1. punkta izpratnē dome ir tiesīga izlemt ikvienu pašvaldības kompetences jautājumu. Tikai domes kompetencē ir izdot saistošos noteikumus, tostarp pašvaldības nolikumu, kā arī saistošos noteikumus par pašvaldības budžetu un teritorijas plānojumu.

1.4. Pašvaldību likuma 44. panta otrā daļa paredz tiesības pašvaldībai izdot saistošos noteikumus, lai nodrošinātu pašvaldības autonomo funkciju un brīvprātīgo iniciatīvu izpildi, ievērojot likumos vai Ministru kabineta noteikumos paredzēto funkciju izpildes kārtību. Savukārt šī panta trešā daļa nosaka, ka saistošajos noteikumos, kuri nodrošina pašvaldības autonomo funkciju izpildi, var paredzēt pašvaldības tiesības izdot tiesiskus pienākumus nosakošus administratīvos aktus, ciktāl tie nepieciešami saistošajos noteikumos ietverto normu īstenošanai.

1.5. Saskaņā ar Pašvaldību likuma 45. panta pirmās daļas 2. punktu dome ir tiesīga izdot saistošos noteikumus un paredzēt administratīvo atbildību par to pārkāpšanu, nosakot administratīvo pārkāpumus un par tiem piemērojamos administratīvos sodus, ja likumos nav noteikts citādi, jautājumos par publiskā lietošanā nodoto pašvaldības teritoriju, piemēram, parku, skvēru, bērnu rotaļu laukumu, peldvietu un kapsētu, izmantošanu.

1.6. Šobrīd pašvaldības kapsētu darbību reglamentē Ādažu novada pašvaldības 2022. gada 24. augusta saistošie noteikumi Nr. 67/2022 "Par Ādažu novada pašvaldības kapsētu darbības un uzturēšanas kārtību" (turpmāk – SN Nr.67/2022).

1.7. Atbilstoši Pašvaldību likuma Pārejas noteikumu 6. punktam, dome izvērtē uz likuma "Par pašvaldībām" normu pamata izdoto saistošo noteikumu atbilstību šim likumam un izdod jaunus saistošos noteikumus atbilstoši šajā likumā ietvertajam pilnvarojumam. Līdz jaunu saistošo noteikumu spēkā stāšanās dienai, bet ne ilgāk kā līdz 2024. gada 30. jūnijam piemērojami uz likuma "Par pašvaldībām" normu pamata izdotie saistošie noteikumi, ciktāl tie nav pretrunā ar šo likumu. Tādējādi, lai SN Nr. 67/2022 atbilstu jaunajam normatīvajam regulējumam, tie būtu jāizdod no jauna.

1.8. Izvērtējot SN Nr. 67/2022, secināms, ka tajos noteiktā kārtība ir atbilstoša Pašvaldību likumam, jauna regulējuma pieņemšana vai iekļaušana nav lietderīga un nepieciešama.

1.9. Papildu, Noteikumos atšķirībā no iepriekšējā regulējuma, tiek precizētas korespondējošās tiesību normas, par kuru pārkāpšanu paredzēta administratīvā atbildība, atsevišķi nodalot atbildību par Noteikumu katru pārkāpumu, kā arī nosakot minimālo un maksimālo soda apmēru.

2. Fiskālā ietekme uz pašvaldības budžetu

2.1. Saskaņā ar Ādažu novada pašvaldības 2022. gada 12. aprīļa saistošajiem noteikumiem Nr. 31/2022 "Par pašvaldības aģentūras "Carnikavas komunālserviss" maksas pakalpojumu cenrādi", Ādažu novada pašvaldības kapsētās noteikta maksa par kapličas nomu mirušā novietošanai un bēru ceremonijai, kā arī maksa par inventāra (lāpstas, dēļi, dvieļi) izmantošanu.

2.2. Noteikumu īstenošanas fiskālās ietekmes prognoze uz pašvaldības budžetu:

2.2.1. Samazina vai palielina ieņēmumu daļu – Noteikumu īstenošanas fiskālās ietekmes prognoze uz pašvaldības budžetu paredz budžeta ieņēmumus par kapsētas maksas pakalpojumu izmantošanu. 2022. gada budžetā ieņēmumi par maksas pakalpojumu izmantošanu Carnikavas kapos bija 1163 euro, Baltezera kapos – 36214 euro. No 2023. gada janvāra līdz jūnijam ieņēmumi Carnikavas kapos bija 1140 euro, Baltezera kapos – 31913 euro. Kapsētu ienākumiem kopumā ir tendence nedaudz samazināties sakarā ar to, ka ir samazināts pašvaldības veikto maksas pakalpojumu skaits – faktiski ir palikusi tikai maksa par kapliču.

2.2.2. Samazina vai palielina izdevumu daļu – Noteikumu īstenošanas fiskālās ietekmes prognoze uz pašvaldības budžetu paredz izdevumu daļu. Pašvaldības izdevumi 2022. gadā veicot kapsētu apsaimniekošanu Carnikavas un Baltezera kapos kopā bija 39661 euro (atlīdzība) un 53219 euro (atkritumu izvešana, maināmie paklāji, degviela, telekomunikācijas). No 2023. gada janvāra līdz jūnijam izdevumi abās kapsētās bija 24574 euro (atlīdzība) un 10407 euro (atkritumu izvešana, maināmie paklāji, degviela, telekomunikācijas). Kopumā izdevumi pieaugs, jo atkritumu apsaimniekošanas tarifs pieaug katru gadu. Citi būtiski izdevumi kapsētās 2023. gada budžetā nav paredzēti.

2.3. Citas budžeta pozīcijas pašvaldībai netiks ietekmētas, jo nav nepieciešama jaunu institūciju vai darba vietu izveide vai esošo institūciju kompetences paplašināšanu, lai nodrošinātu Noteikumu izpildi.

3. Sociālā ietekme, ietekme uz vidi, iedzīvotāju veselību, uzņēmējdarbības vidi pašvaldības teritorijā, kā arī uz konkurenci

3.1. Sociālā ietekme – paredzama tieša ietekme, jo kapsētu apsaimniekošana un kapavietu kopšanas kultūra ir saistāma ar cilvēku dzīvesveidu, kultūru un sabiedrību kopumā. Noteikumi pozitīvi ietekmēs mērķgrupu, kas izmanto Noteikumos noteiktos pakalpojumus. Tajā skaitā, ja kapavietas uzturētājam nav lietošanā jau esoša kapavieta, jaunu kapavietu atvērtā kapsētā piešķir Ādažu novadā deklarētu personu apbedīšanai, Ādažu novadā deklarētu personu laulātā, lejupējā un tuvākās pakāpes augšupējā apbedīšanai, ja iesniedzēja deklarētā dzīvesvieta Ādažu novadā bija deklarēta līdz personas miršanas dienai, Ropažu novada Garkalnes pagastā deklarēto personu apbedīšanai (Baltezera kapsētā), kā arī Ropažu novada Garkalnes pagastā deklarēto personu laulātā, lejupējā (bērna) un tuvākās pakāpes augšupējā (vecāka) apbedīšanai, ja iesniedzēja dzīves vieta Ropažu novada Garkalnes pagastā bija deklarēta līdz personas miršanas dienai. Noteikumi kopumā attiecas uz sabiedrībai nozīmīgas jomas regulējumu – kapsētu esamību, kapsētu uzturēšanu un lietošanu, kapavietu piešķiršanu, kopšanu un uzturēšanu, apbedīšanu, kas ietver sabiedrības kā cilvēku kopienas esības pamattiesības, tradicionālo dzīvesveidu, dzīvesziņu un vērtības, vispārējos ētikas apsvērumus, kā arī lietišķos sociālos, ekonomiskos, dzīves un vides kvalitātes apsvērumus, objektīvo nepieciešamību izveidot un uzturēt īpašas teritorijas, kas tiek atvēlētas mirušo apbedīšanai, organizējot un pārvaldot kapsētu uzturēšanu un lietošanu. Saistošajiem noteikumiem paredzēta pozitīva ietekme, jo papildus iepriekšējos saistošajos noteikumos minētajam, vienvietīgu kapavietu varēs pieprasīt personas laulātā, lejupējā (bērna) un tuvākās pakāpes augšupējā (vecāka) apbedīšanai, ja iesniedzējam kapavietas pieprasījuma brīdī pieder nekustamais īpašums Ādažu novadā.

3.2. Ietekme uz vidi – saistošo noteikumu īstenošana mazinās kapsētu ietekmes uz vidi teritoriāli lokālā līmenī, jo tiek paredzēta noteikta kārtība kapsētu kā īpašo teritoriju, kas izveidotas mirušo apbedīšanai, apsaimniekošanai un uzraudzībai. Viena no būtiskākajām ietekmēm ir saistīta ar kapsētu apsaimniekošanas un kapavietu kopšanas rezultātā radītiem atkritumiem, kuru apsaimniekošana ir jānodrošina atbilstoši vides aizsardzības un atkritumu apsaimniekošanas prasībām.

3.3. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi pašvaldības teritorijā – Noteikumi neierobežo uzņēmējdarbības aktivitātes un komersantu, kas sniedz apbedīšanas pakalpojumus, konkurētspēju, Noteikumos noteiktā kārtība nodrošinās apbedīšanas pakalpojumu sniedzējiem vienlīdzīgas tiesības un iespējas, uzlabos specifisko pakalpojumu pieejamību.

3.4. Ietekme uz konkurenci – nav ietekmes uz konkurenci.

4. Ietekme uz administratīvajām procedūrām un to izmaksām

4.1. Institūcijas un amatpersonas, pie kuriem persona var vērsties Noteikumu piemērošanā, ir kapsētas apsaimniekotājs – pašvaldības aģentūra "Carnikavas komunālserviss", kapsētas pārzinis, Kapavietu komisija un Ādažu novada pašvaldības policija.

4.2. Noteikumu projekts neskar administratīvās procedūras un nemaina privātpersonām veicamās darbības līdzšinējo kārtību.

4.3. Galvenie procedūras posmi un privātpersonām veicamās darbības, ko paredz Noteikumi, ir šādi – lai saņemtu atļauju mirušas personas apbedīšanai vai urnas ar mirušā pelniem apglabāšanai, mirušā piederīgais, vai persona, kura organizē apbedīšanu vai apglabāšanu, iesniedz iesniegumu kādā no šajos noteikumos minētajiem veidiem, dzimtsarakstu nodaļas izsniegtu miršanas apliecības kopiju un dokumentus, kas pierāda radniecības pakāpi vai tiesības veikt apbedīšanu esošajā kapavietā.

4.4. Kapsētas pārzinis ne vēlāk kā triju darba dienu laikā no norādīto dokumentu iesniegšanas pieņem lēmumu vai atteikumu par kapavietas piešķiršanu, atļauju vai atteikumu urnas ar mirušo pelniem apglabāšanai kolumbārijā, kā arī atļauju vai atteikumu apbedīt esošajā kapavietā.

4.5. Piecus gadus pēc kārtas nekoptu kapavietu atzīst par neuzraudzītu, par ko kapavietu komisija sastāda aktu un rakstiski brīdina kapavietas uzturētāju par kapavietas piešķiršanas lēmuma atcelšanu.

4.6. Ādažu novada pašvaldības policija veic Noteikumu ievērošanas kontroli un administratīvā pārkāpuma procesu par pārkāpumu līdz administratīvā pārkāpuma lietas izskatīšanai.

4.7. Administratīvā pārkāpuma lietas izskata Ādažu novada pašvaldības Administratīvā komisija.

4.8. Kapavietu komisijas lēmumus par kapavietas aktēšanu un kapsētas pārziņa lēmumus vai faktisko rīcību var apstrīdēt Administratīvo aktu strīdu komisijā. Administratīvo aktu strīdu komisijas lēmumus var pārsūdzēt tiesā Administratīvā procesa likumā noteiktajā kārtībā.

4.9. Paredzētās administratīvo procedūru izmaksas – nav paredzētas. 

5. Ietekme uz pašvaldības funkcijām un cilvēkresursiem

5.1. Noteikumu izpildei nav nepieciešams veidot pašvaldības jaunas institūcijas, darba vietas vai paplašināt esošo institūciju kompetenci.

5.2. Noteikumi izstrādāti, lai īstenotu pašvaldības autonomo funkciju, kas uzliek pienākumu gādāt par pašvaldības administratīvās teritorijas labiekārtošanu un sanitāro tīrību (publiskai lietošanai paredzēto teritoriju apgaismošana un uzturēšana; parku, skvēru un zaļo zonu ierīkošana un uzturēšana; pretplūdu pasākumi; kapsētu un beigto dzīvnieku apbedīšanas vietu izveidošana un uzturēšana), kā arī noteikt teritoriju un būvju uzturēšanas prasības, ciktāl tas saistīts ar sabiedrisko drošību, sanitārās tīrības uzturēšanu un pilsētvides ainavas saglabāšanu.

6. Informācija par izpildes nodrošināšanu

6.1. Pašvaldības cilvēkresursi, kas tiks iesaistīti Noteikumu īstenošanā, ir Ādažu Valsts un pašvaldības vienotā klientu apkalpošanas centra un Aģentūras darbinieki (pieņemot iesniegumus), Kapsētas pārzinis un Kapavietu komisija (pieņemot un izvērtējot iesniegumu atbilstību un pieņemot lēmumu) un Grāmatvedības nodaļas darbinieki (iekasējot maksu par pakalpojumiem). Lēmuma apstrīdēšanas gadījumā – Administratīvo aktu strīdus komisija, kuras sastāvā ir deputāti, izpilddirektors un juristi. Ādažu novada pašvaldības policija veic Noteikumu ievērošanas kontroli un administratīvā pārkāpuma procesu par pārkāpumu līdz administratīvā pārkāpuma lietas izskatīšanai. Administratīvā pārkāpuma lietas izskata Ādažu novada pašvaldības Administratīvā komisija.

6.2. Nav paredzēta jaunu institūciju izveide vai esošo likvidācija, reorganizācija. Izpildei nepieciešami resursi tiek paredzēti pašvaldības budžeta ietvaros.

7. Prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem, ko sniedz mērķa sasniegšana

7.1. Noteikumi ir atbilstoši iecerētā mērķa sasniegšanas nodrošināšanai un paredz tikai to, kas ir vajadzīgs minētā mērķa sasniegšanai, pašvaldības autonomās funkcijas izpildei. Mērķa sasniegšanai nosakot samērīgas prasības kapsētu apsaimniekošanai, uzturēšanai un lietošanai, kā arī samērīgu atbildību par saistošo noteikumu neievērošanu.

7.2. Pašvaldības izraudzītie līdzekļi ir leģitīmi, un rīcība ir atbilstoša augstākstāvošiem normatīviem aktiem.

7.3. 2022. gadā nav bijis sastādīts neviens administratīvā pārkāpuma par protokols par SN Nr. 67/2022 neievērošanu, līdz ar to secināms, ka tajos noteiktā atbildība ir samērīga un preventīvi attur personas no Noteikumos noteikto prasību pārkāpšanas.

8. Izstrādes gaitā veiktās konsultācijas ar privātpersonām un institūcijām

8.1. Noteikumu izstrādes procesā nav notikušas konsultācijas ar sabiedrības pārstāvjiem.

8.2. Konsultācijām tika izmantots šāds sabiedrības līdzdalības veids: atbilstoši Pašvaldību likuma 46. panta trešajā daļā noteiktajai kārtībai, pēc Noteikumu izskatīšanas domes Attīstības komitejā, to projekts tika publicēts pašvaldības oficiālajā tīmekļvietnē www.adazunovads.lv, kā arī informācija par projektu tika publicēta sociālajā tīklā – pašvaldības Facebook kontā, lai sasniegtu mērķgrupu, kā arī noskaidrotu pēc iespējas plašākas sabiedrības viedokli.

8.3. Publikācijā noteiktajā termiņā – no 2023. gada 11. augusta līdz 25. augustam par Noteikumu projektu tika saņemts viens iedzīvotāja priekšlikums, par apbedīto personu datu publicēšanu iedzīvotājiem. Pašvaldību likums uzdod pašvaldībām izveidot un uzturēt pašvaldību kapsētas un noteikt pašvaldības kapsētu izmantošanu (lietošanu). Saistošo noteikumu izstrādē ir ievērots Pašvaldību likumā dotais pilnvarojums. Savukārt, caurskatot tīmekļa vietni https://titania.saeima.lv secināms, ka likumprojekts "Kapsētu likums" patlaban nav virzīts/iekļauts parlamenta darba kārtībā, līdz ar to, nevar paredzēt vai minētais likumprojekts tiks apstiprināts un kādā redakcijā. Tādējādi nav pamata Saistošos noteikumus papildināt ar priekšlikumā minēto. Citi priekšlikumi nav saņemti.

8.4. Cita veida saziņa un konsultācijas nav notikušas.

Ādažu novada pašvaldības domes priekšsēdētāja K. Miķelsone
 
Tiesību akta pase
Nosaukums: Par Ādažu novada pašvaldības kapsētu darbības un uzturēšanas kārtību Statuss:
Spēkā esošs
spēkā esošs
Izdevējs: Ādažu novada dome Veids: saistošie noteikumi Numurs: 30/2023Pieņemts: 28.09.2023.Stājas spēkā: 20.12.2023.Publicēts: Latvijas Vēstnesis, 245, 19.12.2023. OP numurs: 2023/245.25
Saistītie dokumenti
  • Tiesību akti, kuriem maina statusu
  • Izdoti saskaņā ar
  • Citi saistītie dokumenti
348392
20.12.2023
424
0
  • X
  • Facebook
  • Draugiem.lv
 
0
Šajā vietnē oficiālais izdevējs
"Latvijas Vēstnesis" nodrošina tiesību aktu
sistematizācijas funkciju.

Sistematizēti tiesību akti ir informatīvi. Pretrunu gadījumā vadās pēc oficiālās publikācijas.
Par Likumi.lv
Aktualitātes
Noderīgas saites
Atsauksmēm
Kontakti
Mobilā versija
Lietošanas noteikumi
Privātuma politika
Sīkdatnes
Latvijas Vēstnesis "Ikvienam ir tiesības zināt savas tiesības."
Latvijas Republikas Satversmes 90. pants
© Oficiālais izdevējs "Latvijas Vēstnesis"