Aptauja ilgs līdz 23. oktobrim.
Ādažu novada pašvaldības domes saistošie noteikumi Nr. 29/2023
Ādažos 2023. gada 28. septembrī Par braukšanas maksas atvieglojumiem sabiedriskajā transportā Ādažu novadā
APSTIPRINĀTI
ar Ādažu novada pašvaldības domes 2023. gada 28. septembra sēdes lēmumu (prot. Nr. 24 § 23) Izdoti saskaņā ar Pašvaldību likuma 44. panta otro daļu un Sabiedriskā transporta pakalpojumu likuma 14. panta trešo daļu 1. Šie noteikumi nosaka pasažieru kategorijas, kuras ir tiesīgas saņemt braukšanas maksas atvieglojumus, kā arī atvieglojumu apmēru un piešķiršanas kārtību Ādažu novadā. 2. Braukšanas maksas atvieglojumi darbojas desmit braucieniem kalendāra mēnesī ar pasažieru pārvadātāju, kuram piešķirtas tiesības sniegt pakalpojumu reģionālās nozīmes maršruta tīkla daļā "Pierīga" (t.sk. Ādažu novada administratīvajā teritorijā), izmantojot elektronisko biļeti. 3. Persona var pirkt braukšanas biļeti par pilnu maksu no citiem Ādažu novada administratīvo teritoriju caurbraucošiem pasažieru pārvadātājiem, norēķinoties par pakalpojumu ar maksājuma (bankas) karti vai skaidrā naudā. Ādažu novada pašvaldība kompensē personai citu pasažieru pārvadātāju izsniegto biļešu izdevumus pie nosacījuma, ka persona pirms tam saņēma šajos noteikumos noteiktajā kārtībā izsniegtu lēmumu par atvieglojumu piešķiršanu un elektronisko biļeti. Kompensāciju par nesalasāmām vai saplēstām biļetēm neizmaksā. 5. Braukšanas maksas atvieglojumus 100 % apmērā no vienas biļetes cenas Ādažu novada administratīvajā teritorijā ir tiesīgas saņemt personas, kuras sasniegušas 70 gadu vecumu vai vecākas, un kuru pamata dzīves vieta deklarēta Ādažu novada administratīvajā teritorijā. 6. Braukšanas maksas atvieglojumu saņemšanai persona iesniedz Ādažu novada sociālajam dienestam (turpmāk – Sociālais dienests) adresētu iesniegumu (1. pielikums) vienā no šiem veidiem: 6.1. klātienē Sociālajā dienestā, Gaujas iela 13/15, Ādaži, Ādažu novads, vai Garā iela 20, Carnikava, Carnikavas pagasts, Ādažu novads; 6.2. valsts pārvaldes pakalpojumu portālā www.latvija.gov.lv; 6.3. nosūta uz Sociālā dienesta oficiālo elektronisko adresi, vai parakstītu ar drošu elektronisko parakstu nosūta uz Sociālā dienesta elektronisko pasta adresi soc.dienests@adazi.lv; 6.4. klātienē Ādažu novada Valsts un pašvaldības vienotajā klientu apkalpošanas centrā (turpmāk – VPVKAC), Gaujas iela 33A, Ādaži, Ādažu novads, vai Stacijas iela 5, Carnikava, Carnikavas pagasts, Ādažu novads. 8. Iesniegumus par braukšanas maksas atvieglojumu saņemšanu izskata un lēmumus par atvieglojumu piešķiršanu vai atteikumu pieņem Sociālais dienests. 9. Elektronisko biļeti bez maksas izsniedz VPVKAC divu nedēļu laikā no lēmuma par braukšanas maksas atvieglojumu piešķiršanu pieņemšanas dienas. Par atkārtotas elektroniskās biļetes izsniegšanu persona apmaksā tās izgatavošanas izmaksas, ko apmēru nosaka elektronisko biļešu piegādātājs. 10. Ja persona izmanto cita pasažieru pārvadātāja pakalpojumus un norēķinās ar maksājuma karti vai skaidrā naudā, tad tā no kārtējā mēneša 10. līdz 15. datumam iesniedz iesniegumu (2. pielikums) Sociālajam dienestam klātienē vai VPVKAC, norādot savu vārdu, uzvārdu, personas kodu, kompensācijas summu (tikai par iepriekšējā mēnesī iegādātajām biļetēm) un kredītiestādes konta numuru, kā arī pievieno braukšanas biļetes. 11. VPVKAC pārbauda personas elektroniskās biļetes esamību, izmantoto braucienu skaitu, kā arī iesniegto biļešu atbilstību, un par rezultātu informē Sociālā dienesta vadītāju lēmuma pieņemšanai. Atbilstības gadījumā iesniegumu ar Sociālā dienesta vadītāja rezolūciju nodod Centrālās pārvaldes Grāmatvedības nodaļai apmaksas veikšanai. 13. Līdz elektroniskās biļetes saņemšanai personai ir tiesības pirkt braukšanas biļeti par pilnu maksu 2. un 3. punktā noteiktajā kārtībā pie nosacījuma, ka persona pirms tam saņēma 8. punktā minēto lēmumu. Pašvaldība kompensē personai pasažieru pārvadātāju izsniegto biļešu izdevumus 10. un 11. punktā noteiktajā kārtībā. 14. Elektroniskās biļetes nozaudēšanas vai sabojāšanas gadījumā persona iesniedz Sociālajam dienestam pieprasījumu atkārtotas biļetes saņemšanai, pievienojot maksājuma dokumentu, kas apliecina biļetes izgatavošanas izdevumu samaksu. 15. Persona zaudē tiesības saņemt šajos noteikumos noteiktos braukšanas maksas atvieglojumus dienā, kad tā deklarē savu dzīvesvietu citas pašvaldības administratīvajā teritorijā. 16. Sociālā dienesta lēmumus un faktisko rīcību var apstrīdēt pašvaldības Administratīvo aktu strīdu komisijā. Administratīvo aktu strīdu komisijas lēmumus var pārsūdzēt Administratīvajā rajona tiesā likumā noteiktajā kārtībā. 18. Ar šo noteikumu spēkā stāšanos spēku zaudē Ādažu novada domes 2021. gada 27. oktobra saistošie noteikumi Nr. 29/2021 "Par braukšanas maksas atvieglojumiem sabiedriskajā transportā Ādažu novadā". 19. Jaunus iesniegumus neiesniedz personas, kuras iesniegumus iesniedza saskaņā ar pašvaldības 2021. gada 27. oktobra saistošajiem noteikumiem Nr. 29/2021 "Par braukšanas maksas atvieglojumiem sabiedriskajā transportā Ādažu novadā", saņemot braukšanas maksas atvieglojumu ar lēmumu, kas izdots līdz 2023. gada 30. decembrim, kas joprojām atbilst šajos noteikumos noteiktajiem kritērijiem. Ādažu novada pašvaldības domes priekšsēdētāja K. Miķelsone
Ādažu novada sociālajam dienestam
IESNIEGUMS BRAUKŠANAS MAKSAS ATVIEGLOJUMU SAŅEMŠANAILūdzu piešķirt braukšanas maksas atvieglojumus saskaņā ar pašvaldības 28.09.2023. saistošajiem noteikumiem Nr.___/2023 "Par braukšanas maksas atvieglojumiem sabiedriskajā transportā Ādažu novadā" 10 braucieniem mēnesī 100 % apmērā no vienas biļetes cenas Ādažu novada administratīvajā teritorijā. Apliecinu, ka pašvaldībai ir tiesības iepazīties ar iesniegumā norādītajiem personu datiem, kas nepieciešami atvieglojuma piešķiršanai, t.sk. valsts datu bāzēs un reģistros. Apliecinu, ka sniegtās ziņas ir patiesas, un apņemos paziņot pašvaldībai par ziņu jebkādām izmaiņām Esmu informēts, ka personas datu apstrādes pārzinis ir Ādažu novada pašvaldība (reģ. Nr. 90000048472, Gaujas iela 33A, Ādaži, Ādažu nov., LV-2164). Personas datu apstrādes mērķis ir šī iesnieguma izskatīšana. Personas datu aizsardzības speciālista kontaktinformācija das@adazi.lv, t. 67996232). Papildu informācija par datu apstrādi pieejama pašvaldības tīmekļvietnes www.adazunovads.lv sadaļā "Pašvaldība/Dokumenti/Privātuma politika".
Ādažu novada sociālajam dienestam Iesniegums |
par 20___. gada | ||
(mēnesis) |
saskaņā ar 20___. gada ______________ lēmumu Nr. _________ .
Informācija par Iesniedzēju:
vārds, uzvārds | Personas kods | Norēķina konta numurs | Kompensācijas summa par iepriekšējo mēnesi |
Pielikumā pievienoju ___________ (norādīt skaitu) braukšanas biļetes*
* Iesniedzot iesniegumu, biļetes var iesniegt skenētā veidā.
Apliecinu, ka pašvaldībai ir tiesības iepazīties ar iesniegumā norādīto personu datiem, kas nepieciešami pakalpojuma piešķiršanai, t.sk. valsts datu bāzēs un reģistros.
Apliecinu, ka esmu informēts ka biļetes uz apmaksu iesniedzamas no kārtējā mēneša 10. līdz 15. datumam par iepriekšējo mēnesi un, ka kompensāciju par nesalasāmām vai saplēstām biļetēm neizmaksā.
Apliecinu, ka sniegtās ziņas ir patiesas, un apņemos paziņot pašvaldībai par ziņu jebkādām izmaiņām
Esmu informēts, ka personas datu apstrādes pārzinis ir Ādažu novada pašvaldība (reģ. Nr. 90000048472, Gaujas iela 33A, Ādaži, Ādažu nov., LV-2164). Personas datu apstrādes mērķis ir šī iesnieguma izskatīšana. Personas datu aizsardzības speciālista kontaktinformācija das@adazi.lv, t. 67996232). Papildu informācija par datu apstrādi pieejama pašvaldības tīmekļvietnes www.adazunovads.lv sadaļā "Pašvaldība/Dokumenti/Privātuma politika".
Iesniedzēja tālr. Nr. vai e pasts |
Datums | |||
(paraksts, paraksta atšifrējums) |
Aizpilda Valsts un pašvaldības vienotā klientu apkalpošanas centra (turpmāk – VPVKAC) darbinieks:
VPVKAC darbinieks pārbauda iesniedzēja elektroniskās biļetes esamību, izmantoto braucienu skaitu, kā arī iesniegto biļešu atbilstību.
20___. gada | ar elektronisko biļeti izmantoto braucienu skaits | . | ||
(mēnesis) |
VPVKAC darbinieks | / | / | ||
(paraksts) | (paraksta atšifrējums) |
Paskaidrojuma raksta sadaļas un norādāmā informācija |
1. Mērķis un nepieciešamības pamatojums 1.1. 01.01.2023. stājās spēkā Pašvaldību likums un spēku zaudēja likums "Par pašvaldībām". Pašvaldību likuma pārejas noteikumu 6. punktā noteikts, ka pašvaldības dome izvērtē uz likuma "Par pašvaldībām" normu pamata izdoto saistošo noteikumu atbilstību Pašvaldību likumam un līdz 30.06.2024. izdod jaunus saistošos noteikumus atbilstoši Pašvaldību likumā ietvertajam pilnvarojumam. 1.2. Pastāvošais pašvaldības noteiktais tiesiskais regulējums ir nepilnīgs, jo spēkā esošie saistošie noteikumi izdoti pamatojoties uz spēku zaudējušu likumu "Par pašvaldībām". Pašvaldību likuma 44. panta otrā daļa noteic, ka dome var izdot saistošos noteikumus, lai nodrošinātu pašvaldības autonomo funkciju un brīvprātīgo iniciatīvu izpildi, ievērojot likumos vai Ministru kabineta noteikumos paredzēto funkciju izpildes kārtību. 1.3. Sabiedriskā transporta pakalpojumu likuma 14. panta trešā daļa nosaka, ka pašvaldībām ir tiesības noteikt braukšanas maksas atvieglojumus savā administratīvajā teritorijā, ja ar šo braukšanas maksas atvieglojumu noteikšanu pārvadātājam radītos zaudējumus pilnībā kompensē no pašvaldības budžeta. 1.4. Pašvaldībā šobrīd ir spēkā 27.10.2021. saistošie noteikumi Nr. 29/2021 "Par braukšanas maksas atvieglojumiem sabiedriskajā transportā Ādažu novadā" (turpmāk – Noteikumi Nr. 29). 1.5. Ar jaunajiem saistošajiem noteikumiem (turpmāk – Noteikumi) nav paredzēts noteikt citus atvieglojuma apmērus, bet tiek noteikta cita iesniegšanas un lēmuma pieņemšanas kārtība. Ja iepriekš lēmumu par atvieglojumu piešķiršanu pieņēma Centrālās pārvaldes Administratīvā nodaļa, tad tagad lēmumus pieņems Sociālais dienests, jo Noteikumu izpildei paredzētie finanšu līdzekļi ir paredzēti Sociālā dienesta budžetā. Noteikumiem ir pievienotas iesnieguma veidlapas, lai atvieglotu privātpersonai iesnieguma aizpildīšanu. 1.6. Būtiskais izmaiņas Noteikumos nav veiktas. |
2. Fiskālā ietekme uz pašvaldības budžetu 2.1. Noteikumu īstenošanas fiskālās ietekmes prognoze uz pašvaldības budžetu: 2.1.1. samazina vai palielina ieņēmumu daļu – nav attiecināms; 2.1.2. samazina vai palielina izdevumu daļu – Noteikumos paredzētajiem pabalstiem par braukšanas maksas atvieglojumiem sabiedriskajā transportā 2023. gada budžetā ir asignēti 13 000 euro. Noteikumu izpildei netiek prognozēta papildu finansiāla ietekme uz pašvaldības budžetu. |
3. Sociālā ietekme, ietekme uz vidi, iedzīvotāju veselību, uzņēmējdarbības vidi pašvaldības teritorijā, kā arī uz konkurenci 3.1. Sociālā ietekme – plānots, ka noteikumi pozitīvi ietekmēs mērķgrupu, uz kuru attiecināms Noteikumu tiesiskais regulējums, t.i. pensionārus, kuri sasnieguši 70 gadu vecumu un ir saņēmuši Noteikumos paredzēto elektronisko biļeti. 3.2. Ietekme uz vidi – neradīs ietekmi uz vidi. 3.3. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi pašvaldības teritorijā – nav attiecināma. 3.4. Ietekme uz konkurenci – nav ietekmes uz konkurenci. |
4. Ietekme uz administratīvajām procedūrām un to izmaksām 4.1. Institūcija, kurā fiziska persona var vērsties Noteikumu piemērošanā, ir Ādažu Valsts un pašvaldības vienotais klientu apkalpošanas centrs (VPVKAC) un Sociālais dienests. 4.2. Galvenie procedūras posmi un privātpersonām veicamās darbības, ko paredz Noteikumi, ir šādi – lai saņemtu braukšanas maksas atvieglojumus, privātpersona iesniedz Ādažu VPVKAC vai Sociālajā dienestā iesniegumu par braukšanas maksas atvieglojumu piešķiršanu. 4.3. Lēmumu viena mēneša laikā no iesnieguma saņemšanas pieņem Sociālais dienests. Uz Sociālā dienesta lēmuma pamata privātpersonai tiek izsniegta elektroniskā biļete. Ja privātpersona ir iegādājusies biļeti par savu naudu, tā Noteikumos noteiktajā kārtībā iesniedz biļetes Sociālajam dienestam klātienē vai VPVKAC. VPVKAC pārbauda personalizētas elektroniskās biļetes esamību, izmantoto braucienu skaitu, kā arī iesniegto biļešu atbilstību, un par rezultātu informē Sociālā dienestu, kurš atbilstības gadījumā nodod biļešu apmaksu grāmatvedībai, kura to pārskaita uz iesniedzēja norādīto kredītiestādes kontu. 4.4. Sociālā dienesta vadītāja lēmumus un faktisko rīcību var apstrīdēt pašvaldības Administratīvo aktu strīdu komisijai. Komisijas pieņemtos lēmumus var pārsūdzēt tiesā Administratīvā procesa likumā noteiktajā kārtībā. 4.5. Paredzētās administratīvo procedūru izmaksas – nav paredzētas. |
5. Ietekme uz pašvaldības funkcijām un cilvēkresursiem 5.1. Noteikumu izpildei nav nepieciešams veidot pašvaldības jaunas institūcijas, darba vietas vai paplašināt esošo institūciju kompetenci. 5.2. Noteikumi izstrādāti saskaņā ar Pašvaldību likuma 5. pantu 44. panta otro daļu – pašvaldības brīvprātīgā iniciatīva. |
6. Informācija par izpildes nodrošināšanu 6.1. Pašvaldības cilvēkresursi, kas tiks iesaistīti Noteikumu īstenošanā, ir VPVKAC darbinieki, un Sociālā dienesta darbinieki (pieņemot iesniegumus) Sociālā dienesta darbinieki (pieņemot lēmumu un vīzējot dokumentus uz apmaksu), VPVKAC darbinieki (pārbaudot personalizētas elektroniskās biļetes esamību, izmantoto braucienu skaitu, kā arī iesniegto biļešu atbilstību) un Grāmatvedības nodaļas darbinieki (izmaksājot kompensāciju par biļetēm, kā arī apmaksājot pasažiera pārvadātāja izrakstītos rēķinus par privātpersonu veiktajiem braucieniem ar elektronisko biļeti). Lēmuma apstrīdēšanas gadījumā – Administratīvo aktu strīdu komisija. |
7. Prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem, ko sniedz mērķa sasniegšana 7.1. Noteikumi ir atbilstoši iecerētā mērķa sasniegšanas nodrošināšanai – sniegt lielāku atbalstu mazaizsargātām iedzīvotāju grupām – pensionāriem, kuri sasnieguši 70 gadu vecumu. Pašvaldības izraudzītie līdzekļi ir leģitīmi un rīcība ir atbilstoša augstākstāvošiem normatīviem aktiem. |
8. Izstrādes gaitā veiktās konsultācijas ar privātpersonām un institūcijām 8.1. Konsultācijām tika izmantots šāds sabiedrības līdzdalības veids: pēc Noteikumu izskatīšanas domes Izglītības, kultūras, sporta un sociālajā komitejā, to projekts tika publicēts pašvaldības oficiālajā tīmekļvietnē www.adazunovads.lv, kā arī informācija par projektu tika publicēta sociālā tīkla Facebook pašvaldības profilā, lai sasniegtu mērķgrupu, kā arī noskaidrotu pēc iespējas plašākas sabiedrības viedokli. 8.2. Publikācijā noteiktajā termiņā – no 2023. gada 7. septembra līdz 21. septembrim netika saņemti: 8.3. Cita veida saziņa un konsultācijas nav notikušas. |