Aptauja ilgs līdz 23. oktobrim.
Siguldas novada pašvaldības domes saistošie noteikumi Nr. 12
Siguldā 2023. gada 24. augustā Siguldas novada pašvaldības iedzīvotāju padomju nolikums
Apstiprināts ar Siguldas novada pašvaldības domes
2023. gada 24. augusta lēmumu (prot. Nr. 13, 8. §) Izdots saskaņā ar Valsts pārvaldes iekārtas likuma 73. panta pirmās daļas 1. punktu, Pašvaldību likuma 58. panta sesto daļu 1. Saistošie noteikumi (turpmāk – Nolikums) noteic Siguldas novada pašvaldības (turpmāk – Pašvaldība) iedzīvotāju padomju (turpmāk – Padome) izveidošanas un darbības nosacījumus, tostarp: 1.1. padomes kompetenci vietējās kopienas jautājumu izlemšanā papildus likumā noteiktajam; 1.2. padomes darbības teritoriju; 1.3. padomes locekļu skaitu un kandidātu izvirzīšanas kārtību; 1.4. padomes locekļu ievēlēšanas kārtību; 1.5. padomes darbības termiņu; 1.6. padomes darba organizāciju; 1.7. kārtību, kādā pašvaldības institūcijas izskata iedzīvotāju padomes iesniegumus. 3. Padomes izveidošanas mērķis ir nodrošināt vietējo kopienu iedzīvotāju interešu pārstāvību un pašvaldības teritorijas attīstību, veicinot iedzīvotāju savstarpējo sadarbību un saskaņotu rīcību kopējam labumam. 4. Pašvaldībā ir šādas Padomes: 4.1. Allažu pagasta iedzīvotāju padome; 4.2. Inčukalna pagasta iedzīvotāju padome; 4.3. Krimuldas pagasta iedzīvotāju padome; 4.4. Lēdurgas pagasta iedzīvotāju padome; 4.5. Mālpils pagasta iedzīvotāju padome; 4.6. Mores pagasta iedzīvotāju padome; 4.7. Siguldas pagasta iedzīvotāju padome; 4.8. Siguldas pilsētas iedzīvotāju padome. 6. Padome atbilstoši tās darbības teritorijai nodrošina tās iedzīvotāju interešu pārstāvību pašvaldībā šādos jautājumos: 6.1. Pašvaldības administratīvās teritorijas labiekārtošana un sanitārā tīrība (publiskai lietošanai paredzēto teritoriju apgaismošana un uzturēšana; parku, skvēru un zaļo zonu ierīkošana un uzturēšana; pretplūdu pasākumi; kapsētu un beigto dzīvnieku apbedīšanas vietu izveidošana un uzturēšana); 6.2. teritorijas un būvju uzturēšanas prasību noteikšana, ciktāl tā saistīta ar sabiedrības drošību, sanitārās tīrības uzturēšanu un pilsētvides ainavas saglabāšanu; 6.3. iedzīvotājiem sniedzamais kultūras piedāvājums un iespējas piedalīties kultūras dzīvē; 6.4. Pašvaldības teritorijā esošā kultūras mantojuma saglabāšana; 6.5. atbalsts kultūras norisēm; 6.6. atbalsta sniegšana saimnieciskās darbības sekmēšanai; 6.7. iedzīvotāju sociālās, izglītības un sporta vajadzības; 6.8. nozīmīgi attīstības projekti; 6.9. Siguldas novada un pārstāvētā pagasta "tēla", iedzīvotāju pašapziņas un lepnuma par savu novadu veidošana; 6.10. citi jautājumi, kas svarīgi iedzīvotājiem. 7. Padomei, pildot uzdevumus, ir šādi pienākumi: 7.1. apzināt vietējo iedzīvotāju vajadzības; 7.2. izskatīt vietējo iedzīvotāju ierosinājumus; 7.3. informēt vietējos iedzīvotājus par Iedzīvotāju padomes darbu, sanāksmēm un to darba kārtību. 8. Padomei ir šādas tiesības: 8.1. sagatavot lēmumu projektus izskatīšanai domē par tās kompetencē minētajiem jautājumiem; 8.2. sniegt domei viedokli pēc tās pieprasījuma; 8.3. pieaicināt dalībai Padomes sēdē pašvaldības attiecīgās teritorijas pagasta pārvaldes vadītāju, domes deputātus un Pašvaldības centrālas pārvaldes un iestāžu vadītājus, nevalstisko organizāciju, komercsabiedrību un iedzīvotāju pārstāvjus. 8.4. pieprasīt un saņemt no Pašvaldības informāciju, kas saistīta ar vietējās kopienas jautājumu izlemšanu. 9. Par Padomes locekli var būt 16 gadu vecumu sasniedzis Latvijas vai Eiropas savienības pilsonis, kurš ir reģistrēts Fizisko personu reģistrā. Par Padomes locekli nav atļauts būt domes deputātam, pašvaldības izpilddirektoram un viņa vietniekam. 10. Padomi ir tiesīgas vēlēt attiecīgajā administratīvi teritoriālajā vienībā deklarētas fiziskās personas, kuras sasniegušas 16 gadu vecumu un ir Latvijas Republikas pilsoņi vai tādi Eiropas Savienības pilsoņi, kuri nav Latvijas Republikas pilsoņi, bet ir reģistrēti Fizisko personu reģistrā. 11. Pašvaldības Padomēs atbilstoši teritoriālajam iedalījumam un proporcionāli iedzīvotāju skaitam ir noteikts šāds iedzīvotāju padomes locekļu skaits: 11.1. Allažu pagasta iedzīvotāju padomē 5 locekļi; 11.2. Inčukalna pagasta iedzīvotāju padome 7 locekļi; 11.3. Krimuldas pagasta iedzīvotāju padome 7 locekļi; 11.4. Lēdurgas pagasta iedzīvotāju padome 5 locekļi; 11.5. Mālpils pagasta iedzīvotāju padome 7 locekļi; 11.6. Mores pagasta iedzīvotāju padome 5 locekļi; 11.7. Siguldas pagasta iedzīvotāju padome 5 locekļi; 11.8. Siguldas pilsētas iedzīvotāju padome 9 locekļi. 12. Pašvaldība izsludina pieteikšanos Padomes locekļu amatam, aicinājumu publicējot paziņojumu tīmekļa vietnes www.sigulda.lv sadaļas "Sabiedrība" apakšsadaļā "Sabiedrības līdzdalība", Pašvaldības sociālo tīklu kontos un oficiālajā izdevumā "Siguldas Novada Ziņas". 13. Paziņojumā norāda Padomes locekļu kandidātu pieteikuma iesniegšanas termiņu, kas nav īsāks par 21 dienu no pieteikšanās paziņojuma publicēšanas dienas. 14. Ikvienam iedzīvotājam, kas atbilst Nolikuma 9. punktā noteiktajām prasībām, ir tiesības pieteikt savu kandidatūru Padomes locekļa amatam, iesniedzot pieteikumu Pašvaldības paziņojumā noteiktajā kārtībā. 15. Kandidātus Padomes locekļa amatam var izvirzīt arī attiecīgās administratīvi teritoriālajā vienībā deklarētais iedzīvotājs, iesniedzot ar Padomes locekļa kandidātu rakstveidā saskaņotu pieteikumu Pašvaldības paziņojumā noteiktajā kārtībā. 16. Ja noteiktajā termiņā pieteikušos kandidātu skaits ir mazāks kā Padomē ievēlējamo locekļu skaits, Pašvaldība pagarina pieteikšanās termiņu vēl par 21 dienu, par to publicējot paziņojumu atbilstoši 12. punktā noteiktajam. 17. Ja, pēc atkārtota termiņa noteikšanas, nav saņemts pietiekams pieteikumu skaits, Padomes izveidošanu atliek, līdz saņemts iedzīvotāju ierosinājums atkārtotai kandidātu izvirzīšanas uzsākšanai. 18. Pašvaldība organizē balsošanu par Padomes kandidātiem, ievietojot paziņojumu Pašvaldības tīmekļa vietnē www sigulda.lv un oficiālajā izdevumā "Siguldas Novada Ziņas" Padomes locekļu kandidātu sarakstu, norādot termiņu, kurā notiek balsošana un informāciju, kādā veidā balsojums iesniedzams. Balsošanas termiņš ir ne mazāk kā divas nedēļas. 19. Balsošanas termiņā Padomes locekļa kandidāts nav tiesīgs izmantot Pašvaldības resursus publicitātes veicināšanai. 20. Klātienes balsošana notiek Pašvaldības Centrālās pārvaldes klientu apkalpošanas centros Pašvaldības paziņojumā norādītajās vietās un laikos. 21. Elektroniskai balsošanai izmanto vietni e.sigulda.lv, kur var autentificēties ar internetbankas autentifikācijas līdzekli, eID vai droša elektroniskā paraksta viedkarti. 22. Par Iedzīvotāju padomes kandidātiem Iedzīvotāju padomes darbības teritorijā var balsot tikai vienu reizi. 23. Kandidātu pieteikumu veidlapu un balsu apkopošanu veic ar izpilddirektora rīkojumu izveidota balsu skaitīšanas komisija. 24. Padomē tiek ievēlēti tie kandidāti, kas balsošanā ir saņēmuši lielāko balsu skaitu. Pašvaldība tīmekļa vietnē www.sigulda.lv sadaļas "Sabiedrība" apakšsadaļā "Sabiedrības līdzdalība", Pašvaldības sociālo tīklu kontos un oficiālajā izdevumā "Siguldas Novada Ziņas" publicējot apkopotu informāciju par to, cik balsis saņēmis katrs kandidāts. 25. Ja ievēlētā Padomes locekļa pilnvaras tiek izbeigtas pirms pilnvaru termiņa beigām, attiecīgā Iedzīvotāju padomes locekļa vietā līdz attiecīgā pilnvaru termiņa beigām stājas nākamais balsošanā lielāko skaitu saņēmušais kandidāts. 26. Ja balsošanā vairāki kandidāti saņēmuši vienādu balsu skaitu, kandidāts tiek noteikts izlozes kārtībā. 28. No Padomes locekļiem tiek ievēlēts Padomes priekšsēdētājs, priekšsēdētāja vietnieks un sekretārs. 31. Padomes sēdes notiek pēc nepieciešamības, taču ne retāk kā reizi ceturksnī. Padomes sēdes sasauc Padomes priekšsēdētājs, ja to pieprasa Padomes loceklis vai Padomei ir jāsagatavo lēmuma projekts izskatīšanai domē. 32. Padomes gaitu protokolē Padomes sekretārs un to paraksta Padomes priekšsēdētājs. Protokolu oriģinālu glabāšanu nodrošina Pašvaldības Centrālā pārvalde. 34. Padomes lēmumi tiek pieņemti, Padomes locekļiem atklāti balsojot. Ja balsu skaits ir vienāds, noteicošā ir Padomes priekšsēdētāja balss. 35. Padomes sēdes ir atklātas un tajās ir tiesības piedalīties ikvienam attiecīgās teritorijas iedzīvotājam. Uz Padomes sēdēm var tikt aicināts Pašvaldības attiecīgās teritorijas pagasta pārvaldes vadītājs, domes deputāti un Pašvaldības Centrālas pārvaldes un iestāžu vadītāji, nevalstisko organizāciju, komercsabiedrību un iedzīvotāju pārstāvji. 36. Padomes sēdes var notikt attālināti, izmantojot tiešsaistes videokonferences sarunu rīku, ja Padomes locekļiem ir nepieciešamais tehniskais nodrošinājums. 37. Padomes locekli var atbrīvot no pienākumu pildīšanas Padomē gadījumos, ja Padomes loceklis pats izteicis šādu vēlmi vai arī 3 reizes pēc kārtas nav piedalījies Padomes sēdēs bez attaisnojoša iemesla. Par Padomes locekļa atbrīvošanu lēmumu pieņem Padome. 38. Ja Padomes priekšsēdētājs nepilda savus pienākumus, Padome var atbrīvot tās priekšsēdētāju no priekšsēdētāja pienākumu pildīšanas, ja par to nobalso vairāk nekā puse no Padomes locekļiem. 39. Padomes loceklis, pildot Padomes locekļa amata pienākumus, darbojas attiecīgās teritorijas iedzīvotāju interesēs un izvairās no interešu konflikta. Padomes loceklis atturas no dalības sēdē vai atturas no tādu lēmumu pieņemšanas, kas ietekmē vai var ietekmēt Padomes locekļa, tā radinieka, tam piederoša uzņēmuma personiskās vai mantiskās intereses. 40. Ja Padomes loceklis pieļāvis interešu konflikta situāciju, Padomei ir tiesības lemt par Padomes locekļa pilnvaru izbeigšanu. 41. Padomes sēžu organizēšanai Padome izmanto pašvaldības īpašumā esošās telpas, iekārtas un aprīkojumu, iepriekš to saskaņojot ar Pašvaldības Centrālo pārvaldi. 42. Informācija par plānoto Padomes sēdi tiek ievietota Pašvaldības tīmekļa vietnē un sociālo tīklu kontos vismaz 10 (desmit) darba dienas pirms Iedzīvotāju padomes sēdes, norādot Padomes sēdes norises vietu un izskatāmos jautājumus. 43. Padomes priekšsēdētāja parakstītu protokolu ar Padomes sēdē izskatītajiem jautājumiem un pieņemtajiem lēmumiem Padomes sekretārs, nosūta Pašvaldības Sabiedrisko attiecību pārvaldei uz e-pastu: prese@sigulda.lv, ievietošanai Pašvaldības tīmekļa vietnē www.sigulda.lv sadaļas "Sabiedrība" apakšsadaļā "Sabiedrības līdzdalība". 44. Pašvaldības domes priekšsēdētājs un deputāti vismaz vienu reizi gadā tiekas ar Padomi, lai apspriestu ar Padomes darbību saistītus jautājumus. 45. Pašvaldībai ir pienākums 20 dienu laikā izskatīt iesniegumus (tai skaitā lēmumprojektus), ko iesniegusi Padome, un lemt par iesnieguma (arī lēmumprojekta) turpmāko virzību, nosakot par to atbildīgo Pašvaldības institūciju. 46. Iedzīvotāju padomes locekļiem, pārstāvot Padomi, ir tiesības piedalīties Pašvaldības domes sēdēs un komiteju sēdēs ar padomdevēja tiesībām. Siguldas novada pašvaldības domes priekšsēdētāja L. Sausiņa
Paskaidrojuma raksts
Siguldas novada pašvaldības 2023. gada 24. augusta saistošajiem noteikumiem Nr. 12 "Siguldas novada pašvaldības iedzīvotāju padomju nolikums"
Siguldas novada pašvaldības domes priekšsēdētāja L. Sausiņa
|
Tiesību akta pase
Nosaukums: Siguldas novada pašvaldības iedzīvotāju padomju nolikums
Statuss:
Spēkā esošs
Satura rādītājs
Saistītie dokumenti
|