Teksta versija
LATVIJAS REPUBLIKAS TIESĪBU AKTI
uz sākumu
Izvērstā meklēšana
Autorizēties savā kontā

Kādēļ autorizēties vai reģistrēties?
 
Ludzas novada pašvaldības domes saistošie noteikumi Nr. 11/2023

Ludzā 2023. gada 27. aprīlī
Par publiskā lietošanā esošu teritoriju kopšanu un ēku uzturēšanu Ludzas novadā
APSTIPRINĀTI
ar Ludzas novada pašvaldības domes
2023. gada 27. aprīļa sēdes lēmumu Nr. 331 (prot. Nr. 4, 41. §)


PRECIZĒTI
ar Ludzas novada pašvaldības domes
2023. gada 29. jūnija sēdes lēmumu Nr. 498 (prot. Nr. 6, 47. §)


Izdoti saskaņā ar Pašvaldību likuma 45. panta pirmās daļas
3. un 4. punktu, Ministru kabineta 2010. gada 28. septembra noteikumu
Nr. 906 "Dzīvojamās mājas sanitārās apkopes noteikumi"
4. punktu, Ministru kabineta 2014. gada 19. augusta noteikumu
Nr. 500 "Vispārīgie būvnoteikumi" 158.2. apakšpunktu
I. Vispārīgie jautājumi

1. Saistošie noteikumi par publiskā lietošanā esošu teritoriju kopšanu un ēku uzturēšanu nosaka kārtību, kādā tiek uzturēta sanitārā tīrība un veikti teritorijas sakopšanas darbi daudzdzīvokļu dzīvojamo māju un nedzīvojamo namu publiskajās teritorijās, veikta īpašumam piegulošās publiskā lietošanā esošās teritorijas kopšana Ludzas novada administratīvajā teritorijā, kā arī uzturamas tajā esošās ēkas, paredzot administratīvo atbildību par šo noteikumu neievērošanu.

2. Piegulošā teritorija saistošo noteikumu izpratnē ir publiskā lietošanā nodota pašvaldības teritorija (gājēju ietves un zālāji līdz brauktuves malai, izņemot sabiedriskā transporta pieturvietas), kas ir pieguļoša neapbūvētam zemesgabalam vai apbūvētam zemesgabalam, kas sastāv no zemesgabala un ēkas (turpmāk – nekustamais īpašums). Vietās, kur brauktuve nav nodalīta ar ceļa infrastruktūras elementiem (bortakmeņi, apmales u.c.), brauktuves mala ir 1,5 metru platumā.

II. Nekustamā īpašuma un tam piegulošo teritoriju uzturēšana un kopšana

3. Nekustamā īpašuma, tam piegulošo un pagalma teritorijas kopšanu nodrošina:

3.1. nekustamā īpašuma īpašnieks vai faktiskais valdītājs;

3.2. ēkas īpašnieks, ja nekustamais īpašums sastāv no zemesgabala un ēkas, kas pieder dažādām personām, un ja saskaņā ar zemes nomas līgumu nav noteikta cita kārtība. Ja ēkas īpašnieks nav noskaidrojams, nekustamā īpašuma un tam piegulošās teritorijas kopšanu nodrošina zemes īpašnieks;

3.3. daudzdzīvokļu dzīvojamās mājas dzīvokļu īpašnieku kopība vai pārvaldnieks;

3.4. dalītā īpašuma gadījumā daudzdzīvokļu dzīvojamās mājas dzīvokļu īpašnieku kopībai vai pārvaldniekam ir pienākums kopt tikai mājai noteikto (piesaistīto) funkcionāli nepieciešamo zemesgabalu, turpmāk – piederīgā teritorija, kā arī šim zemesgabalam piegulošo teritoriju. Kopt mājām funkcionāli nepiesaistīto zemesgabala daļu un šim zemesgabalam piegulošo teritoriju ir zemes īpašnieka pienākums.

4. Noteikumu 3. punktā minētajām personām nekustamā īpašuma piegulošajā teritorijā (līdz 1,5 metru platā joslā no nekustamā īpašuma robežas) ir pienākums:

4.1. sakopt teritoriju – savākt atkritumus, tai skaitā bioloģiski noārdāmos – nokritušās lapas un zarus, nepieļaujot šo atkritumu uzkrāšanos un nepievilcīgas ainavas veidošanos;

4.2. neuzglabāt taru, malku, būvmateriālus un tamlīdzīgus priekšmetus, ja šie priekšmeti bojā pilsētvides ainavu vai traucē blakus esošo nekustamo īpašumu lietošanu;

4.3. regulāri pļaut zālienu:

4.3.1. pilsētās, kā arī ciemu teritorijās zāles garums nedrīkst pārsniegt 20 centimetrus;

4.3.2. pārējo kopjamo zemesgabalu teritorijās zemes apsaimniekošanas pasākumi veicami, lai nepieļautu kūlas veidošanos.

5. Lapu savākšana un zāliena pļaušana nav jāveic zemesgabalu piegulošajās teritorijās, kuru izmantošanas veids ir lauksaimniecības, meža, krūmāju, purvu un ūdens objektu zemes.

6. Noteikumu 3. punktā minētajām personām daudzdzīvokļu dzīvojamo namu un nedzīvojamo namu publiskajos pagalmos, t.sk., tirdzniecības ēkām piederīgajās teritorijās vai piesaistītajās zemēs, ir pienākums ziemas periodā attīrīt ietves, iekšpagalma un piebraucamos ceļus no sniega un ledus, ievērojot šādus noteikumus:

6.1. sniega un apledojuma laikā sniega tīrīšanu no ietvēm katru dienu jānodrošina līdz plkst. 8.00 vai 12 stundu laikā pēc sniega snigšanas beigām;

6.2. ietvju attīrīšana jāveic līdz cietajam segumam;

6.3. aizliegta sniega un ledus tīrīšanu ar cirtņa palīdzību no gājēju ietvēm un iekšpagalma ceļiem, ja tā rezultātā tiek bojāts ietves vai ceļa cietais segums;

6.4. nedrīkst veidot sniega vaļņus sabiedriskā transporta pieturvietās, krustojumos, kur tie apdraud ceļu satiksmes drošību, un citās vietās, kur tie traucē gājēju pārvietošanos vai transporta satiksmi;

6.5. apledojuma laikā, lai novērstu slīdēšanu, katru dienu jānodrošina regulāra cietā seguma ietvju, iekšpagalma ceļu un laukumu kaisīšana ar pretslīdes materiāliem;

6.6. grantēto un bez cietā seguma ietvju, iekšpagalma ceļu un laukumu kaisīšana ar pretslīdes materiāliem jānodrošina pēc nepieciešamības, bet ne vēlāk kā 12 stundu laikā pēc sniega snigšanas beigām;

6.7. aizliegta ietvju un ceļu kaisīšana ar kaitīgām ķīmiskām vielām.

III. Prasības ēku fasāžu un citu ārējo konstrukciju uzturēšanai

7. Noteikumu 3. punktā minētās personas ēku fasādes un citas ārējās konstrukcijas uztur tādā tehniskajā stāvoklī un ārējā izskatā, kas nedegradē vidi un nebojā apkārtesošo ainavu.

8. Saistošo noteikumu 3. punktā minētās personas ievēro šādas prasības:

8.1. ēku sienās vai cokola stāvā novērst plaisas, caurumus, izdrupumus, atšķēlumus, piesātināšanos ar mitrumu vai saistvielu izskalojumus, kā arī koka sienām papildus novērst koka materiāla trupes vai masveidīga satrunējuma pazīmes, horizontālo līniju izliekumus vai ieliekumus, sienu vai apmetuma izspiešanos, nevienmērīgu nosēšanos un citu veidu deformācijas, bet metāla sienām papildus novērš virsmas vai aizsargājošā pārklājuma bojājumus, sienu karkasa konstrukciju ieliekumus vai izspiedumus;

8.2. nepieļaut ēku vēsturisko un dekoratīvo elementu bojājumus;

8.3. nepieļaut un likvidēt uz ēku fasādēm vai citām ārējām konstrukcijām, kā arī lietusūdens novadīšanas sistēmā augošus krūmus, kokus, sūnas, vīteņaugus, stiebrzāli vai citus augus;

8.4. ēku apdares materiālu plaisāšanas, nodrupšanas, erozijas vai trupes gadījumā veikt apdares atjaunošanu;

8.5. veikt ēku fasāžu un/vai jumta ieseguma krāsošanu saskaņā ar Būvvaldē saskaņotu fasādes krāsu pasi vai būvprojektā akceptētu krāsojumu;

8.6. nodrošināt ēku fasāžu un citu ārējo konstrukciju savlaicīgu atjaunošanu un krāsošanu atbilstoši ēkas arhitektoniskajam stilam un apkārt esošajai pilsētvides ainavai, nepieļaujot nesakoptas fasādes stāvokli – fasādi, kurai ir bojāts krāsojums (samelnējis, plankumains vai pilnīgi zudis), ir atsegts ārējo konstrukciju pamatmateriāls, plaisas, izdrupumi vai apdares materiālu atslāņojumi;

8.7. bez Ludzas novada Būvvaldes saskaņojuma neizvietot uz ēkām un būvēm dekoratīvos pārsegus ar reklāmu un citiem informatīviem materiāliem;

8.8. nodrošināt ēku, būvju jumtu, karnīšu, notekcauruļu savlaicīgu attīrīšanu no gružiem, sniega, ledus un lāstekām vietās, kur tas var apdraudēt cilvēka dzīvību un veselību vai trešo personu īpašuma (tai skaitā transportlīdzekļu) drošību, un norobežot bīstamo (darba) zonu.

9. Ēkai, kurai paredzēts izvietot dekoratīvo pārsegu atbilstoši Noteikumu 8.7. apakšpunktam, pamatojoties uz Būvvaldes lēmumu par vienreizējas nepagarināmas atļaujas izsniegšanu, var izvietot dekoratīvo pārsegu, ievērojot, ka tajā tiek ievērots ēkas arhitektoniskais risinājums, kas attēlots ar grafiskiem līdzekļiem labā dizaina kvalitātē, un krāsu risinājums atbilst arhitektoniskajam stilam un iekļaujas apkārtesošajā pilsētvides ainavā.

10. Lai saņemtu Noteikumu 9. punktā noteikto atļauju dekoratīvā pārsega izvietošanai, Noteikumu 3. punktā minētā persona iesniedz Ludzas novada Būvvaldei rakstveida iesniegumu, kuram pievieno:

10.1. būves tehniskās apsekošanas atzinumu, kas noformēts ne agrāk kā vienu gadu no tā iesniegšanas dienas un no kura satura secināms, ka būve nav avārijas, pirmsavārijas vai neapmierinošā tehniskajā stāvoklī;

10.2. Būvvaldē saskaņotu dekoratīvā pārsega skici.

11. Būvvalde izsniedz atļauju dekoratīvā pārsega izvietošanai uz laiku līdz būves fasādes sakārtošanas darbu pabeigšanai, bet ne ilgāk kā uz trim gadiem.

III.1 Atvieglojumi

12. No saistošo noteikumu 4. pantā minētajiem uzturēšanas pienākumiem var tikt atbrīvots:

12.1. privātmājas, kuru neizmanto saimnieciskajai darbībai, vienīgais īpašnieks, kas ir pensionārs vai persona ar 1. vai 2. grupas invaliditāti un īpašumā savu dzīvesvietu nav deklarējusi vai faktiski nedzīvo neviena pilngadīga darbspējīga persona;

12.2. privātmājas, kuru neizmanto saimnieciskajai darbībai, vienīgais īpašnieks, kam ir trūcīgas vai maznodrošinātas personas statuss.

13. Lai saņemtu saistošo noteikumu 12. punktā minēto atvieglojumu, persona iesniedz Ludzas novada pašvaldībā:

13.1. iesniegumu ar lūgumu piešķirt saistošo noteikumu 12. punktā noteikto atvieglojumu;

13.2. dokumentus, kas apliecina personas atbilstību saistošo noteikumu 12. punktā minētajiem kritērijiem.

14. Pēc iesnieguma saņemšanas Ludzas novada pašvaldības Nekustamā īpašuma pārvaldības nodaļas vides inženieris viena mēneša laikā pārbauda un izvērtē iesniegumā norādītos apstākļus un pieņem lēmumu par nekustamā īpašuma īpašnieka atbrīvošanu no Noteikumu 4. punktā uzlikto pienākumu pildīšanas uz laiku, kas nepārsniedz personai piešķirtā īpašā statusa termiņu.

15. Pēc noteikumu 14. punktā minētā lēmuma saņemšanas no Ludzas novada pašvaldības, īpašumam piegulošo teritoriju uzturēšanu nodrošina Ludzas novada pašvaldība.

16. Ludzas novada pašvaldības Nekustamā īpašuma pārvaldības nodaļas vides inženiera pieņemto lēmumu mēneša laikā no tā spēkā stāšanās dienas var apstrīdēt Ludzas novada Administratīvo aktu strīdu komisijā.

17. Ja atvieglojuma saņēmējam ir zuduši apstākļi, kas ir par pamatu atvieglojuma saņemšanai, viņam ir pienākums 5 (piecu) dienu laikā par to paziņot Pašvaldībai.

IV. Saistošo noteikumu izpildes kontrole un administratīvā atbildība par saistošo noteikumu neievērošanu

18. Kontrolēt saistošo noteikumu izpildi, un veikt administratīvo procesu atbilstoši normatīvos aktos noteiktajai kompetencei ir tiesīgi:

18.1. Ludzas novada pašvaldības būvvaldes amatpersonas;

18.2. Ludzas novada pagastu pārvalžu vadītāji;

18.3. Ludzas novada pašvaldības vides inženieris;

18.4. Ludzas novada pašvaldības policija.

19. Par Noteikumu II nodaļas 4. un 7. punktā, III nodaļas 8. punktā prasību neievērošanu piemēro brīdinājumu vai naudas sodu fiziskajām personām no 2 līdz 100 naudas soda vienībām, bet juridiskām personām no 2 līdz 300 naudas soda vienībām.

20. Administratīvā pārkāpuma procesu par noteikumos minēto prasību neievērošanu savas kompetences ietvaros līdz administratīvā pārkāpuma lietas uzsākšanai veic Noteikumu 18. punktā norādītās amatpersonas. Administratīvā pārkāpuma lietu izskata Ludzas novada pašvaldības Administratīvā komisija.

V. Noslēguma jautājumi

21. Saistošie noteikumi stājas spēkā nākamajā dienā pēc to publicēšanas Latvijas Republikas oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis".

22. Ar saistošo noteikumu spēkā stāšanos zaudē spēku Ludzas novada pašvaldības domes 31.03.2022. saistošie noteikumi Nr. 17/2022 "Par publiskā lietošanā esošu teritoriju kopšanu un ēku uzturēšanu Ludzas novadā".

Ludzas novada pašvaldības domes
priekšsēdētāja 1. vietniece I. Silicka
Paskaidrojuma raksts
Ludzas novada domes 2023. gada 27. aprīļa saistošajiem noteikumiem Nr. 11/2023 "Par publiskā lietošanā esošu teritoriju kopšanu un ēku uzturēšanu Ludzas novadā"

Paskaidrojuma raksta sadaļas

Norādāmā informācija

1. Projekta mērķis un nepieciešamības pamatojumsSaistošo noteikumu (turpmāk – Noteikumi) mērķis ir nodrošināt Ludzas novada teritorijas sakoptību un sanitārās tīrības uzturēšanu pagalmos, ielās, īpašumam piegulošās publiskā lietošanā esošās teritorijās.

Ludzas novada pašvaldības administratīvajā teritorijā pastāv problēma ar publiskām teritorijām piegulošajiem nesakoptiem īpašumiem – netiek savlaicīgi nopļauta zāle, notīrīts sniegs, kas bojā apkārtesošo ainavu, izjauc kultūrvēsturiskās vides tēlu pilsētās un ciemos novada teritorijā. Kā viena no prasībām, lai nodrošinātu teritorijas sakoptību, Ludzas novada pašvaldība nosaka, ka zāles garums pilsētās un ciemu teritorijās nedrīkst pārsniegt 20 centimetrus.

Gara zāle var provocēt ērču izplatību pilsētā un ciemu teritorijās, jo aktīva (uzbrukumam gatava) ērce parasti sēž uz zāles stiebra apmēram 10 cm augstumā (maksimāli – līdz 1m augstu) no zemes. Tādējādi, lai izvairītos no ērču izplatības Ludzas novada administratīvajā teritorijā, ir nepieciešams laicīgi kopt teritorijas, nepieļaujot teritoriju aizaugšanu ar garu zāli.

Pašlaik publiskā lietošanā esošu teritoriju kopšanu un ēku uzturēšanu Ludzas novadā nosaka Ludzas novada pašvaldības domes 2022. gada 31. marta saistošie noteikumi Nr. 17/2022 "Par publiskā lietošanā esošu teritoriju kopšanu un ēku uzturēšanu Ludzas novadā", kuri ir spēkā no 2022. gada 27. aprīļa.

Saskaņā ar Pašvaldību likuma Pārejas noteikumu 6. punktu, dome izvērtē uz likuma "Par pašvaldībām" normu pamata izdoto saistošo noteikumu atbilstību Pašvaldību likumam. Izvērtējot visu, Ludzas novada pašvaldība konstatē, ka iepriekšējie saistošie noteikumi ir novecojuši un neatbilst Pašvaldību likumā ietvertajam pilnvarojumam, tādēļ ir nepieciešams izdot jaunus saistošos noteikumus atbilstoši Pašvaldību likumā ietvertajam pilnvarojumam.

Par atsevišķu noteikumu punktu neievērošanu, kas attiecināmi uz personu bezdarbību sava īpašuma un tam piegulošās publiskā lietošanā esošās teritorijas sakopšanā, paredzēta administratīvā atbildība – brīdinājums vai naudas sods.

Piemērojamā soda apmērs tiks diferencēts atkarībā no pārkāpuma un nodarītā kaitējuma smaguma, ko izvērtēs Ludzas novada pašvaldības Administratīvā komisija.

Brīdinājumu piemēros gadījumos, kad konstatē, ka soda mērķi iespējams sasniegt ar pie administratīvās atbildības saucamās personas mazāk ierobežojošiem līdzekļiem nekā naudas soda piemērošana. Brīdinājums ir oficiāla reakcija uz izdarīto likumpārkāpumu, kurai ir šāda nozīme: 1) personas likumpārkāpums ir pamanīts, 2) personas rīcība konkrētajā situācijā ir nosodīta.

Naudas sodam ir jāmotivē pie administratīvās atbildības saucamo personu atturēties no atkārtota pārkāpuma izdarīšanas un jāattur citas personas no pārkāpuma izdarīšanas. Vienlaikus naudas sodam ir jābūt efektīvam un samērīgam ar ieguvumu (labumu), kādu pie administratīvās atbildības saucamā persona guva vai varēja gūt, pārkāpjot Noteikumos iekļautās prasības.

Izvērtējot Noteikumos iekļautos soda veidus un apmērus, Ludzas novada pašvaldība uzskata, ka Noteikumos iekļautie sodi ir ar pietiekamu preventīvu spēku, lai, piemērojot sankcijas pārkāpumu gadījumā, tās būs pietiekami atturošas no turpmākiem pārkāpumiem. Tādējādi ir pamatots apgalvojums tam, ka administratīvajiem sodiem būs efektivitāte pārkāpumu skaita samazināšanā un sabiedriskās kārtības nodrošināšanā.

Noteikumu projekts paredz, ka administratīvā pārkāpuma procesu par Noteikumu pārkāpumiem līdz administratīvā pārkāpuma lietas izskatīšanai veic Ludzas novada pašvaldības būvvaldes amatpersonas, Ludzas novada pagastu pārvalžu vadītāji, Ludzas novada pašvaldības vides inženieris, Ludzas novada Pašvaldības policijas amatpersonas. Savukārt administratīvā pārkāpuma lietas izskata Ludzas novada pašvaldības Administratīvā komisija.

Saskaņā ar Ludzas novada pašvaldības Administratīvās komisijas nolikumu, Administratīvā komisija ir koleģiāla institūcija administratīvā pārkāpuma procesa veikšanai, kā arī citu normatīvajos aktos administratīvajai komisijai noteikto uzdevumu veikšanai un viens no Administratīvās komisijas uzdevumiem ir pieņemt lēmumus par Ludzas novada pašvaldības saistošo noteikumu pārkāpumiem.

Noteikumu projekts paredz administratīvo atbildību un attiecīgi administratīvos sodus par saistošo noteikumu pārkāpšanu ievērojot Pašvaldību likuma 45. panta pirmajā un otrajā daļā ietverto priekšnoteikumu "ja likumos nav noteikts citādi". Tādējādi Noteikumu projektā ir ietverta administratīvā atbildība par tādiem pārkāpumiem, kas nav noteikti nozaru likumdošanā.

2. Informācija par plānoto projekta ietekmi uz pašvaldības budžetuNoteikumu īstenošanas fiskālās ietekmes prognoze uz pašvaldības budžetu - noteikumu izpilde notiks pašvaldības kārtējā gada budžeta ietvaros:

- ieņēmumu daļa nav precīzi aprēķināma, jo atkarīga no iekasētajiem naudas sodiem;

- nav attiecināms uz izdevumu daļu;

- nav paredzēta ietekme uz citām pozīcijām budžeta ieņēmumu vai izdevumu daļā.

Nav nepieciešami papildus resursi sakarā ar jaunu institūciju vai darba vietu veidošanu, lai nodrošinātu Noteikumu izpildi.

3. Informācija par plānoto projekta sociālo ietekmi, ietekmi uz vidi, iedzīvotāju veselību, uzņēmējdarbības vidi pašvaldības teritorijā, kā arī uz konkurenciNoteikumi ir saistoši visām fiziskām un juridiskām personām Ludzas novada administratīvajā teritorijā.

Noteikumi paredz atvieglojumus sociāli maznodrošinātām personām īpašuma uzturēšanas un sakopšanas jomā. Satversmes tiesa ir norādījusi, ka pašvaldībai jāparedz ne vien īpašnieka pienākumu kopt un tīrīt īpašumam piegulošo teritoriju, bet arī pašvaldības līdzdalību šī pienākuma izpildē, kas saistošajos noteikumos tiek noteikts ar atvieglojumu piešķiršanu (2014. gada 6. novembra spriedums lietā Nr. 2013-20-03).

Sociālā ietekme – uzlabosies vides sakoptība, kas veicinās iedzīvotāju labsajūtu.

Ietekme uz vidi – noteikumu pieņemšana labvēlīgi ietekmēs estētiskas, higiēniskas, ekoloģiski tīras un drošas vides veidošanu un uzturēšanu novada administratīvajā teritorijā.

Ietekme uz iedzīvotāju veselību – nav attiecināms.

Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi pašvaldības teritorijā - nav tieši attiecināms. Noteikumi neatstās tiešu ietekmi uz uzņēmējdarbības vidi pašvaldības teritorijā. Netiešā veidā sakopta vide ir pievilcīgāka uzņēmējdarbībai un var to sekmēt.

Ietekme uz konkurenci – noteikumu īstenošanā varēs tikt piesaistīti saimnieciskās darbības veicēji, kas sniedz teritoriju sakopšanas, pļaušanas pakalpojumus, ēku fasāžu un konstrukciju elementu remontdarbus.

4. Informācija par administratīvajām procedūrām un to izmaksāmLai saņemtu atbrīvojumu vai atvieglojumu, saistošajos noteikumos noteiktajām personām jāiesniedz pašvaldībā iesniegums un pamatojuma dokumenti.

Par saistošo noteikumu neievērošanu fiziskas un juridiskas personas var tikt sauktas pie administratīvās atbildības.

Administratīvā pārkāpuma procesu par Noteikumu pārkāpumiem līdz administratīvā pārkāpuma lietas izskatīšanai veic Ludzas novada pašvaldības būvvaldes amatpersonas, Ludzas novada pagastu pārvalžu vadītāji, Ludzas novada pašvaldības vides inženieri, Ludzas novada pašvaldības policija. Ludzas novada Pašvaldības policija. Administratīvā pārkāpuma lietas izskata Ludzas novada pašvaldības Administratīvā komisija.

Paredzētās administratīvo procedūru izmaksas – nav paredzētas.

No Noteikumos iekļautajām normām Ludzas novada pašvaldības amatpersonu un Administratīvās komisijas funkcijas un uzdevumi netiek paplašināti vai sašaurināti.

Saistošo noteikumu piemērošanas jautājumos komersants var vērsties Ludzas novada pašvaldībā, adrese: Raiņa iela 16, Ludza, Ludzas novads, LV-5701, vai rakstot uz elektronisko pasta adresi: pasts@ludzasnovads.lv.

5.Informācija par plānoto projekta ietekmi uz pašvaldības funkcijām un cilvēkresursiemNoteikumi ir izstrādāti pašvaldības autonomo funkciju nodrošināšanai.

Noteikumu projekts neietekmēs citas Ludzas novada pašvaldības funkcijas.

Noteikumu projekta izpilde neietekmēs pašvaldībai pieejamos cilvēkresursus un tiks īstenots esošo cilvēkresursu ietvaros.

6. Informācija par projekta izpildes nodrošināšanuLudzas novada pašvaldības Būvvalde,

Ludzas novada pilsētu un pagastu pārvaldes,

Ludzas novada pašvaldības Nekustamā īpašuma pārvaldības nodaļa,

Ludzas novada pašvaldības Pašvaldības policija,

Ludzas novada pašvaldības Administratīvā komisija.

7. Informācija par projekta prasību un izmaksu samērīgumu pret ieguvumiem, ko sniedz mērķa sasniegšanaNoteikumu mērķis ir veidot pašvaldības apdzīvotās vietās sakoptu, vizuāli pievilcīgu ainavu, veicināt nekustamo īpašumu īpašnieku atbildību par teritoriju un ēku uzturēšanu. Saistošo noteikumu pieņemšana ļaus pašvaldībai īstenot uzraudzību un kontroli par noteikumu ievērošanu. Pēc saistošo noteikumu darbības pirmā gada, būs iespēja precīzāk izvērtēt ieguvumus un nepieciešamos finanšu resursus no pašvaldības budžeta izvirzīto mērķu īstenošanai.

Noteikumi ir piemēroti iecerētā mērķa sasniegšanas nodrošināšanai un paredz tikai to, kas ir vajadzīgs minētā mērķa sasniegšanai.

Pašvaldības izraudzītie līdzekļi ir piemēroti leģitīmā mērķa sasniegšanai un tās rīcība ir atbilstoša.

8. Informācija par konsultācijām ar privātpersonāmAtbilstoši Pašvaldību likuma 46. panta trešajai daļai, lai informētu sabiedrību par projektu un dotu iespēju izteikt viedokli, saistošo noteikumu projekts tiks publicēts Ludzas novada pašvaldības mājaslapā www.ludzasnovads.lv sadaļas "Pašvaldība" apakšsadaļā "Saistošie noteikumi" "Projekti un paskaidrojošie raksti".

Noteikumu projekts bija publicēts pāvaldības mājaslapā no 2023. gada 13. aprīļa līdz 2023. gada 27. aprīlim (ieskaitot).

Publicēšanas laikā par noteikumu projektu netika saņemti sabiedrības viedokļi.

Ludzas novada pašvaldības domes
priekšsēdētāja 1. vietniece I. Silicka
 
Tiesību akta pase
Nosaukums: Par publiskā lietošanā esošu teritoriju kopšanu un ēku uzturēšanu Ludzas novadā Statuss:
Spēkā esošs
spēkā esošs
Izdevējs: Ludzas novada dome Veids: saistošie noteikumi Numurs: 11/2023Pieņemts: 27.04.2023.Stājas spēkā: 20.07.2023.Tēma:  Administratīvās atbildības ceļvedisPublicēts: Latvijas Vēstnesis, 137, 19.07.2023. OP numurs: 2023/137.47
Saistītie dokumenti
  • Tiesību akti, kuriem maina statusu
  • Izdoti saskaņā ar
  • Satversmes tiesas nolēmumi
  • Citi saistītie dokumenti
343897
20.07.2023
424
0
  • X
  • Facebook
  • Draugiem.lv
 
0
Šajā vietnē oficiālais izdevējs
"Latvijas Vēstnesis" nodrošina tiesību aktu
sistematizācijas funkciju.

Sistematizēti tiesību akti ir informatīvi. Pretrunu gadījumā vadās pēc oficiālās publikācijas.
Par Likumi.lv
Aktualitātes
Noderīgas saites
Atsauksmēm
Kontakti
Mobilā versija
Lietošanas noteikumi
Privātuma politika
Sīkdatnes
Latvijas Vēstnesis "Ikvienam ir tiesības zināt savas tiesības."
Latvijas Republikas Satversmes 90. pants
© Oficiālais izdevējs "Latvijas Vēstnesis"