Aptauja ilgs līdz 23. oktobrim.
Dienvidkurzemes novada pašvaldības domes saistošie noteikumi Nr. 2023/17
2023. gada 27. aprīlī Par decentralizēto kanalizācijas sistēmu apsaimniekošanas un reģistrēšanas kārtību Dienvidkurzemes novada pašvaldībā
APSTIPRINĀTI
ar Dienvidkurzemes novada pašvaldības domes 27.04.2023. sēdes lēmumu Nr. 448 (prot. Nr. 6 139. §) Izdoti saskaņā ar Ūdenssaimniecības pakalpojumu likuma 6. panta ceturtās daļas 5. punktu, Ministru kabineta 2017. gada 27. jūnija noteikumu Nr. 384 "Noteikumi par decentralizēto kanalizācijas sistēmu apsaimniekošanu un reģistrēšanu" 6. punktu, Pašvaldību likuma 45. panta otrās daļas 1. punktu 1. Saistošie noteikumi (turpmāk – Noteikumi) nosaka: 1.1. Dienvidkurzemes novada pašvaldības (turpmāk arī – pašvaldība) kompetenci decentralizēto kanalizācijas sistēmu reģistrācijas, kontroles un uzraudzības jomā. 1.2. prasības decentralizēto kanalizācijas sistēmu, kuras nav pievienotas sabiedrisko ūdenssaimniecības pakalpojumu sniedzēja centralizētajai kanalizācijas sistēmai, reģistrēšanai un ekspluatācijai, turpmāko kontroles un uzraudzības kārtību; 1.3. decentralizēto kanalizācijas sistēmu īpašnieku un valdītāju pienākumus, tai skaitā minimālo biežumu notekūdeņu un nosēdumu izvešanai no decentralizētajām kanalizācijas sistēmām; 1.4. prasību minimumu asenizatoriem, asenizatoru reģistrācijas kārtību, atbildību un pienākumus, decentralizēto kanalizācijas pakalpojumu sniegšanas un uzskaites kārtību, tai skaitā pašvaldības kompetenci minētajā jomā; 1.5. atbildību par Noteikumu pārkāpumiem. 2. Šajos saistošajos noteikumos lietotie termini atbilst normatīvajos aktos ūdenssaimniecības pakalpojumu sniegšanas jomā un citos normatīvajos aktos lietotajiem terminiem. 3. Saistošie noteikumi attiecas uz Dienvidkurzemes novada pilsētu un Pielikumā (1. pielikums) uzskaitīto ciemu teritorijās esošām decentralizētajām kanalizācijas sistēmām. 4. Dienvidkurzemes novada pašvaldības atbildīgais Vides speciālists nodrošina: 4.1. decentralizēto kanalizācijas sistēmu reģistra izveidošanu un uzturēšanu ĢIS (ģeogrāfiskās informācijas sistēma); 4.2. notekūdeņu un nosēdumu savākšanai no decentralizētajām kanalizācijas sistēmām, to transportēšanai un novadīšanai centralizētajā kanalizācijas sistēmā izvirzīto prasību ievērošanas kontroli; 4.3. decentralizētajās kanalizācijas sistēmās uzkrāto notekūdeņu un nosēdumu izvešanas biežuma kontroli un uzraudzību; 4.4. decentralizēto kanalizācijas sistēmu ekspluatācijas un uzturēšanas prasību ievērošanas kontroli; 4.5. informācijas sniegšanu decentralizēto kanalizācijas sistēmu īpašniekiem par tajās uzkrāto notekūdeņu un nosēdumu izvešanas kārtību un nepieciešamību uzglabāt decentralizēto kanalizācijas pakalpojumu saņemšanu apliecinošu dokumentāciju. Par decentralizēto kanalizācijas pakalpojumu saņemšanu pierādošu dokumentu var kalpot noslēgts līgums par decentralizētajā kanalizācijas sistēmā uzkrāto notekūdeņu un nosēdumu nodošanu attīrīšanai vai decentralizēto kanalizācijas pakalpojumu saņemšanas darījumu apliecinošs attaisnojuma dokuments, kurā uzrādīta pakalpojuma sniegšanas adrese, dati par savākto notekūdeņu daudzumu, pakalpojumu sniegšanas datums un pakalpojumu sniedzēja rekvizīti, darījuma (pakalpojuma) summa. III. Minimālais biežums notekūdeņu un nosēdumu izvešanai no decentralizētajām kanalizācijas sistēmām
5. Pašvaldības administratīvās teritorijas robežās esošajās decentralizētajās kanalizācijas sistēmās uzkrātos notekūdeņus un nosēdumus ir iespējams izvests uz pašvaldības administratīvās teritorijas robežās esošām notekūdeņu attīrīšanas iekārtām, iepriekš noslēdzot līgumu ar attīrīšanas iekārtas apsaimniekotāju. 6. Decentralizētajās kanalizācijas sistēmās uzkrātos notekūdeņus un nosēdumus ir atļauts izvest arī uz attīrīšanas iekārtām ārpus pašvaldības administratīvās teritorijas robežām. 7. Minimālais notekūdeņu izvešanas biežums no krājtvertnēm ir nosakāms saskaņā ar šādu formulu: I – decentralizētās kanalizācijas krājtvertnes izvešanas biežums mēnesī (reizes). Ja rezultāts ir mazāks par 1, to noapaļo ar vienu zīmi aiz komata uz leju. Ja rezultāts lielāks par 2, to noapaļo līdz veseliem skaitļiem uz leju; B – nekustamajā īpašumā vai nekustamo īpašumu grupā esošo personu kopējais ūdens patēriņš mēnesī (m3), ko fiksējis komercuzskaites mēraparāts vai pašvaldības saistošajos noteikumos par sabiedrisko ūdenssaimniecības pakalpojuma sniegšanas un lietošanas kārtību Dienvidkurzemes novadā, ūdens patēriņa normas komercuzskaitei vienam iedzīvotājam, ja nav uzstādīts komercuzskaites mēraparāts vai tam beidzies verifikācijas termiņš; A – decentralizētās kanalizācijas tvertnes tilpums kubikmetros. Ja aprēķinātais I ir mazāks par 1, tad krājtvertnē uzkrātie notekūdeņi un nosēdumi jāizved retāk nekā reizi mēnesī un ir nepieciešams aprēķināt minimālo izvešanas reižu skaitu gadā (Ig) saskaņā ar šādu formulu: M – objekta izmantošanas mēnešu skaits gadā (max 12). Rezultātu noapaļo līdz veseliem skaitļiem uz leju. Zinot Ig un I, jānosaka Ib – vienas izvešanas reize mēnešos. Ib= M/Ig, rezultātu noapaļo, ja nepieciešams, līdz vienai zīmei aiz komata. 8. Faktiskais ūdens patēriņš tiek noteikts sekojoši: 8.1. ja decentralizētās kanalizācijas sistēmas īpašnieka vai valdītāja nekustamajā īpašumā tiek izmantoti centralizētie ūdensapgādes pakalpojumi, tad novadīto notekūdeņu daudzumu pieņem vienādu ar patērētā ūdens daudzumu un notekūdeņu izvešanas biežums ir nosakāms saskaņā ar 7. punktā norādīto formulu, aprēķinā ietverot vai nu faktiskos datus par kopējo ūdens patēriņu mēnesī, ko ir fiksējis komercuzskaites mēraparāts, vai Dienvidkurzemes novada pašvaldības saistošajos noteikumos "Sabiedrisko ūdenssaimniecības pakalpojumu sniegšanas un saņemšanas kārtība" vai sabiedrisko ūdenssaimniecības pakalpojumu piegādes līgumā noteikto ūdens patēriņa normu komercuzskaitei. Notekūdeņu daudzuma uzskaitē neieskaita dārza vai piemājas teritorijas laistīšanai izlietoto ūdens daudzumu, ja tas ir noteikts ar šim nolūkam speciāli ierīkotu ūdens mēriekārtu; 8.2. ja decentralizētās kanalizācijas sistēmas īpašnieka vai valdītāja nekustamajā īpašumā tiek izmantota lokālā ūdens iegūšanas iekārta, tā var tikt aprīkota ar ūdens patēriņa mēraparātu, kura rādījumus par patērēto ūdeni izmanto novadīto notekūdeņu daudzuma noteikšanai. Šādā gadījumā decentralizētajā kanalizācijas sistēmā uzkrāto notekūdeņu izvešanas biežums ir nosakāms, aprēķinā ietverot faktiskos datus par nekustamajā īpašumā izlietoto ūdens daudzumu, ko ir fiksējis ūdens patēriņa mērītājs vai Dienvidkurzemes novada pašvaldības saistošajos noteikumos "Sabiedrisko ūdenssaimniecības pakalpojumu sniegšanas un saņemšanas kārtība" vai noteikto ūdens patēriņa normu komercuzskaitei. 10. Minimālais nosēdumu izvešanas biežums no rūpnieciski izgatavotām attīrīšanas iekārtām, kuras attīrītos notekūdeņus novada vidē un kuru kopējā jauda ir mazāka par 5 m3/diennaktī, ir nosakāms, ievērojot iekārtas ražotāja izdoto tehnisko dokumentāciju vai instrukcijas par šo iekārtu ekspluatāciju, vai − gadījumā, ja decentralizētās kanalizācijas sistēmas īpašnieka vai valdītāja rīcībā nav iekārtas sākotnējās tehniskās dokumentācijas − atbilstoša komersanta rakstveida atzinumu par iekārtas ekspluatācijas nosacījumiem. 11. Dienvidkurzemes novada pašvaldības policijai, Būvvaldei, pašvaldības Vides speciālistam un pašvaldības Sabiedrisko ūdenssaimniecības pakalpojumu sniedzējiem ir tiesības: 11.1. pārbaudīt decentralizēto kanalizācijas pakalpojumu saņemšanu apliecinošu attaisnojuma dokumentu esamību; 11.2. saskaņojot ar īpašnieku vai valdītāju, piekļūt decentralizētajai kanalizācijas sistēmai, tās tehniskā nodrošinājuma un apsaimniekošanas prasību ievērošanas kontrolei; 11.3. pārbaudīt decentralizēto kanalizācijas sistēmu reģistrā ietvertās informācijas atbilstību, nepieciešamības gadījumā, nodrošinot tās precizēšanu, balstoties uz veiktās pārbaudes rezultātiem; 11.4. pieprasīt atskaites par izvesto notekūdeņu apjomu no decentralizēto kanalizācijas sistēmu reģistrā iekļautajiem asenizatoriem. 12. Ja pašvaldības 11. punktā minētajai kontroles institūcijai radušās šaubas par decentralizētās kanalizācijas sistēmas apsaimniekošanas prasību ievērošanu un tās atbilstību normatīvo aktu regulējumam, pašvaldības noteiktai kontroles institūcijai, ir tiesības rakstiski pieprasīt decentralizētās kanalizācijas sistēmas īpašniekam: 12.1. nodrošināt piekļuvi decentralizētās kanalizācijas sistēmai, pieaicinot Valsts vides dienesta reģionālās pārvaldes pārstāvi vai citu kompetentu ekspertu decentralizēto kanalizācijas sistēmu apsekošanai un ekspluatācijas prasību kontrolei; 12.2. veikt decentralizētās kanalizācijas sistēmas ārpuskārtas tehnisko apkopi pie atbilstoša komersanta, kas specializējies šādu darbu izpildē, un iesniegt apliecinājumu par iekārtas tehnisko stāvokli un norādījumus tās turpmākai ekspluatācijai; 12.3. veikt decentralizētajā kanalizācijas sistēmā uzkrāto notekūdeņu paraugu analīzes. Izdevumus, kas saistīti ar decentralizētajā kanalizācijas sistēmā uzkrāto notekūdeņu paraugu analīzēm, sedz: 12.3.1. Dienvidkurzemes novada pašvaldība, ja decentralizētās kanalizācijas sistēmā uzkrāto notekūdeņu paraugu analīzēs netiek konstatētas vielas, kuras aizliegts novadīt centralizētajā kanalizācijas sistēmā saskaņā ar pašvaldības saistošajiem noteikumiem par sabiedrisko ūdenssaimniecības pakalpojumu sniegšanas un lietošanas kārtību un noteiktās piesārņojošo vielu koncentrācijas nepārsniedz minētajos saistošajos noteikumos norādītās; 12.3.2. decentralizētās kanalizācijas sistēmas īpašnieks, ja, decentralizētajā kanalizācijas sistēmā uzkrāto notekūdeņu paraugu analīzēs, tiek konstatētas vielas, kuras aizliegts novadīt centralizētajā kanalizācijas sistēmā saskaņā ar pašvaldības saistošajiem noteikumiem par sabiedrisko ūdenssaimniecības pakalpojumu sniegšanas un lietošanas kārtību. 12.4. veikt decentralizētās kanalizācijas sistēmas pārbūvi vai jaunas decentralizētās kanalizācijas sistēmas izbūvi vai uzstādīšanu, lai novērstu videi nodarāmo kaitējumu, vai risināt jautājumu par pieslēgšanos centralizētajai kanalizācijas sistēmai. 13. Decentralizētos kanalizācijas pakalpojumus ir tiesīgs sniegt asenizators, kurš atbilst šajos noteikumos noteiktajām prasībām un ir reģistrējies Dienvidkurzemes novada pašvaldībā. 14. Prasību minimums asenizatoram: 14.1. nodrošināt decentralizēto kanalizācijas pakalpojumu saņemšanas attaisnojošos dokumentus atbilstoši Ministru kabineta 2017. gada 27. jūnija noteikumiem Nr. 384 "Noteikumi par decentralizēto kanalizācijas sistēmu apsaimniekošanu un reģistrēšanu" (turpmāk – MK noteikumi) un šajos Noteikumos noteiktajām prasībām un to izsniegšanu decentralizēto kanalizācijas sistēmu īpašniekiem vai valdītājiem; 14.2. veikt Dienvidkurzemes novada administratīvajā teritorijā esošajās decentralizētajās kanalizācijas sistēmās savākto notekūdeņu un nosēdumu, kā arī dūņu apjoma uzskaiti; 14.3. pārvadāt decentralizētajās kanalizācijas sistēmās savāktos notekūdeņus ar šim nolūkam piemērotu specializētu transportlīdzekli; 14.4. noslēgt rakstveida līgumu ar notekūdeņu attīrīšanas iekārtu vai specializēto notekūdeņu pieņemšanas vietas īpašnieku par decentralizētajās kanalizācijas sistēmās savākto notekūdeņu un/vai nosēdumu novadīšanu un attīrīšanu, izņemot gadījumos, kad asenizators vienlaikus ir arī centralizētās kanalizācijas sistēmas speciāli izveidotās notekūdeņu pieņemšanas vietas īpašnieks, valdītājs vai turētājs; 14.5. nodrošināt visu nepieciešamo pasākumu un darbību veikšanu, lai nepieļautu centralizētās kanalizācijas sistēmas aizsērējumu decentralizētajās kanalizācijas sistēmās savākto notekūdeņu novadīšanas rezultātā; 14.6. nodrošināt visu nepieciešamo pasākumu un darbību veikšanu, lai nepieļautu bīstamo atkritumu, kuru savākšanai normatīvajos aktos ir noteikta īpaša kārtība un prasības, nonākšanu centralizētajā kanalizācijas sistēmā decentralizēto kanalizācijas sistēmu notekūdeņu novadīšanas rezultātā; 14.7. līdz kārtējā gada 1. februārim iesniegt Dienvidkurzemes novada pašvaldības Centrālā administrācijā rakstveida deklarāciju par iepriekšējā saimnieciskajā gadā izvesto notekūdeņu un nosēdumu apjomu konkrētās pašvaldības teritorijā saskaņā ar pielikumā pievienoto veidlapu (2. pielikums). Veidlapu iesniedz klātienē, nosūta pa pastu vai elektroniski normatīvajos aktos par elektronisko dokumentu noformēšanu noteiktajā kārtībā. 15. Asenizatoru reģistrāciju, informācijas par asenizatoriem publicēšanu un reģistra uzturēšanu nodrošina Dienvidkurzemes novada pašvaldības Centrālā administrācija. 16. Papildus MK noteikumos noteiktajām reģistrācijas prasībām, asenizators iesniedz pašvaldībā rakstveida iesniegumu (3. pielikums), kuram pievieno 17. punktā norādīto rakstveida informāciju. 17. Reģistrācijas veikšanai asenizators iesniedz attiecīgus dokumentus, apliecinot, ka: 17.1. ir tiesīgs veikt kravas autopārvadājumus vai pašpārvadājumus Latvijas Republikas teritorijā, izņemot, ja pakalpojums tiks sniegts ar traktortehniku, izmantojot asenizācijas mucu; 17.2. iesnieguma iesniegšanas dienā asenizatoram Latvijā nav nodokļu parādu, tai skaitā, valsts sociālās apdrošināšanas obligāto iemaksu parādu, kas kopsummā pārsniedz 150 euro; 17.3. ir noslēgts līgums ar pašvaldības norādīto notekūdeņu attīrīšanas iekārtu vai specializēto notekūdeņu pieņemšanas vietu īpašnieku/-iem. 18. Šo noteikumu 16. punktā minēto reģistrācijas iesniegumu asenizators iesniedz pašvaldībā klātienē, nosūta pa pastu vai elektroniski normatīvajos aktos par elektronisko dokumentu noformēšanu noteiktajā kārtībā. 19. Lai veiktu reģistrāciju, pašvaldības atbildīgais Vides speciālists pārbauda iesniegto informāciju un pārliecinās par: 19.1. Latvijas Republikas Uzņēmumu reģistra piešķirtajiem asenizatora reģistrācijas datiem, ja asenizators ir juridiska persona; 19.2. Valsts ieņēmumu dienesta publiskajā datu bāzē reģistrētajiem datiem par ienākuma nodokļa maksātājiem, ja asenizators ir fiziska persona. 20. Asenizatora reģistrācija tiek veikta, ja tas ir izpildījis šo noteikumu prasības, iesniedzot visus nepieciešamos dokumentus, un pēc to izvērtēšanas, Dienvidkurzemes novada pašvaldības Centrālā administrācija ir atzinusi, ka asenizators atbilst šajos noteikumos izvirzītajām prasībām. 21. Asenizatora iesniegums tiek izskatīts 15 (piecpadsmit) darba dienu laikā no tā saņemšanas dienas. Iesniegums tiek uzskatīts par saņemtu ar brīdi, kad ir iesniegti visi noteikumos norādītie nepieciešamie dokumenti. 22. Pašvaldības atbildīgais Vides speciālists trīs darba dienu laikā pēc lēmuma pieņemšanas publicē pašvaldības tīmekļa vietnē informāciju par asenizatora reģistrāciju normatīvo aktu noteiktajā kārtībā. Reģistrācijas neveikšanas gadījumā pašvaldības administrācija nosūta rakstveida informāciju asenizatoram par trūkumiem, kas konstatēti reģistrācijas iesnieguma izskatīšanas gaitā, un norāda to novēršanas termiņu. Gadījumā, ja trūkumi netiek novērsti norādītajā termiņā, asenizatora reģistrācijas iesniegums tiek uzskatīts par neiesniegtu un saņemtie dokumenti tiek atgriezti asenizatoram. 23. Ja asenizatora darbībās tiek konstatēti normatīvo aktu pārkāpumi, kas skar ūdenssaimniecības pakalpojumu sniegšanas jomu, komerctiesību jomu, profesionālās darbības sfēru, finanšu saistību izpildi, kravu autopārvadājumu jomu vai vides aizsardzības jomu, Pašvaldība ir tiesīga anulēt attiecīgā asenizatora reģistrācijas faktu, nosūtot rakstveida paziņojumu asenizatoram, un dzēš par to ziņas pašvaldības tīmekļa vietnē. Attiecīgajā gadījumā asenizatora pienākums ir 3 (trīs) darba dienu laikā no paziņojuma saņemšanas dienas iesniegt pašvaldībai šo noteikumu 14.7. punktā noteikto informāciju par periodu līdz reģistrācijas anulēšanas dienai. 24. Asenizators ir tiesīgs apstrīdēt reģistrācijas anulēšanas faktu, 15 (piecpadsmit) darba dienu laikā no paziņojuma saņemšanas iesniedzot rakstveida iesniegumu pašvaldībā, kurā tiek norādīts lūguma pamatojums un ziņas par iesniegumā ietvertajiem apgalvojumiem. Reģistrācijas anulēšanas fakta apstrīdēšana neaptur noteikumu 23. punktā norādītā paziņojuma darbību un neatbrīvo asenizatoru no šo noteikumu 23. punktā paredzētās informācijas iesniegšanas. 25. Ziņas par asenizatoru pašvaldības tīmekļa vietnē tiek atjaunotas, pamatojoties uz pašvaldībā noteikto kārtību, ar kuru atcelts reģistrācijas anulēšanas fakts. 26. Gadījumā, ja asenizatora reģistrācija ir anulēta, balstoties uz apstiprinošu informāciju, ka asenizatoram ir apturēta vai anulēta kravas autopārvadājumu veikšanas licence Latvijas Republikas administratīvajā teritorijā, ziņas par asenizatora reģistrāciju tiek atjaunotas, pamatojoties uz kompetentās valsts iestādes lēmumu, kas izskata jautājumus par kravas autopārvadājumu licences un licences kartītes darbības apturēšanu uz laiku vai anulēšanu. 27. Dienvidkurzemes novada administratīvajā teritorijā esoša nekustamā īpašuma īpašnieks vai valdītājs, kura īpašumā esošā decentralizētā kanalizācijas sistēma nav reģistrēta, iesniedz decentralizēto kanalizācijas sistēmu reģistra uzturētājam pirmreizējo decentralizētās kanalizācijas sistēmas reģistrācijas apliecinājumu saskaņā ar šiem noteikumiem pievienoto paraugu (4. pielikums). 28. Ja nekustamais īpašums tiek atsavināts vai ir notikušas decentralizētās kanalizācijas sistēmas izmaiņas (tās pārbūve vai veida maiņa, īpašuma pieslēgums centralizētajai kanalizācijas sistēmai, mainījies notekūdeņu novadīšanas plānotais apjoms, deklarēto vai faktiski dzīvojošo personu skaits), decentralizētās kanalizācijas sistēmas īpašniekam vai valdītājam nekavējoties, bet ne vēlāk kā 1 (viena) mēneša laikā pēc nekustamā īpašuma iegādes vai izmaiņām šo noteikumu 27. punktā norādītais apliecinājums jāiesniedz pašvaldībā. 29. Decentralizēto kanalizācijas sistēmu īpašnieku vai valdītāju pienākums ir ekspluatēt tās atbilstoši MK noteikumu un šo Noteikumu prasībām, papildus nosakot sekojošus pienākumus: 29.1. nodrošināt radīto notekūdeņu uzkrāšanu vai attīrīšanu ekspluatācijā nodotā decentralizētajā kanalizācijas sistēmā; 29.2. segt izmaksas pašvaldības pilnvarotam sabiedrisko ūdenssaimniecības pakalpojumu sniedzējam, kas saistītas ar notekūdeņu paraugu analīžu veikšanu, ja uzkrāto notekūdeņu paraugu analīzēs tiek konstatētas vielas, kuras neatbilst domes saistošajos noteikumos par sabiedrisko ūdenssaimniecības pakalpojumu sniegšanas un lietošanas kārtību noteiktajām piesārņojošo vielu koncentrācijām, pēc to faktiskajām izmaksām, saskaņā ar izrakstīto rēķinu; 29.3. nodrošināt piekļuvi decentralizētajai kanalizācijas sistēmai tās tehniskā nodrošinājuma un ekspluatācijas prasību ievērošanas kontrolei un tās darbības pārbaudei; 29.4. līdz kārtējā gada 1. aprīlim Dienvidkurzemes novada pašvaldības Centrālā administrācijā iesniegt rakstveida apliecinājuma kopiju par veikto decentralizētās kanalizācijas sistēmas tehnisko apkopi, par tās tehnisko stāvokli un turpmākajiem norādījumiem tās ekspluatācijā, ja nekustamajā īpašumā tiek ekspluatētas rūpnieciski izgatavotas notekūdeņu attīrīšanas iekārtas, kuras attīrītos notekūdeņus novada vidē un kuru kopējā jauda ir mazāka par 5m3/diennaktī; 29.5. pēc pieprasījuma uzrādīt decentralizēto kanalizācijas pakalpojumu saņemšanu pierādošos dokumentus. Par decentralizēto kanalizācijas pakalpojumu saņemšanu pierādošu dokumentu var kalpot noslēgts līgums par decentralizētajā kanalizācijas sistēmā uzkrāto notekūdeņu un nosēdumu nodošanu attīrīšanai vai decentralizēto kanalizācijas pakalpojumu saņemšanas darījumu apliecinošs attaisnojuma dokuments, kurā uzrādīta pakalpojumu sniegšanas adrese, dati par savākto notekūdeņu daudzumu, pakalpojumu sniegšanas datums un pakalpojumu sniedzēja rekvizīti, darījuma (pakalpojuma) summa. 31. Dienvidkurzemes novada pašvaldības Vides speciālists, Sabiedrisko ūdenssaimniecības pakalpojumu sniedzēji veic uzraudzību par šo saistošo noteikumu prasību ievērošanu, kā arī informē Dienvidkurzemes novada pašvaldības policiju, būvvaldi vai citu kompetento institūciju par atklātiem pārkāpumiem. 32. Administratīvā pārkāpuma procesu par šo saistošo noteikumu prasību neievērošanu uzsāk Dienvidkurzemes novada pašvaldības policijas amatpersona. 33. Par asenizatora pakalpojuma sniegšanu bez reģistrēšanas pašvaldībā, par šo saistošo noteikumu 29.4. punktā noteikto prasību neievērošanu, kā arī par decentralizēto kanalizācijas sistēmu nereģistrēšanu saistošos noteikumos noteiktā termiņā vai neievērojot noteikumos noteikto notekūdeņu un nosēdumu minimālo izvešanas biežumu, izsaka brīdinājumu vai uzliek naudas sodu fiziskām personām līdz piecdesmit naudas soda vienībām, juridiskām personām līdz divi simti astoņdesmit naudas soda vienībām. 34. Izskatīt administratīvā pārkāpuma lietu par šo saistošo noteikumu prasību neievērošanu un piemērot sodu ir tiesīga Dienvidkurzemes novada pašvaldības Administratīvā komisija. 35. Administratīvais sods šo saistošo noteikumu pārkāpēju neatbrīvo no pienākuma novērst pārkāpumu, kā arī no pārkāpuma rezultātā nodarīto zaudējumu atlīdzināšanas. 36. Ja ekspluatētā decentralizētā kanalizācijas sistēma neatbilst šajos Noteikumos un normatīvajos aktos izvirzītajām prasībām, decentralizētās kanalizācijas sistēmas īpašnieks vai valdītājs nodrošina tās atbilstību prasībām pēc šo noteikumu spēkā stāšanās, bet ne vēlāk kā gada laikā. 37. Pašvaldības administratīvajā teritorijā esoša nekustamā īpašuma īpašnieks vai valdītājs pēc šo noteikumu spēkā stāšanās, bet ne vēlāk kā gada laikā iesniedz decentralizēto kanalizācijas sistēmu reģistra uzturētājam pirmreizējo decentralizētās kanalizācijas sistēmas reģistrācijas apliecinājumu saskaņā ar noteikumiem pievienoto paraugu (4. pielikums). Dienvidkurzemes novada pašvaldības domes
priekšsēdētāja vietnieks tautsaimniecības jautājumos A. Galeckis 1. pielikums
apstiprināts ar Dienvidkurzemes novada pašvaldības 2023. gada 27. aprīļa saistošajiem noteikumiem Nr. 2023/17 (prot. Nr. 6 139. §) CIEMI, UZ KURU TERITORIJĀS ESOŠĀM DECENTRALIZĒTAJĀM
KANALIZĀCIJAS SISTĒMĀM ATTIECAS ŠAJOS NOTEIKUMOS NOTEIKTĀS PRASĪBAS 1. Vaiņode; 2. Nīca; 3. Kazdanga; 4. Rucava; 5. Kapsēde; 6. Dubeņi; 7. Iļģi; 8. Cīrava; 9. Lieģi; 10. Bernāti; 11. Gramzda; 12. Kalvene; 13. Bārta; 14. Cimdenieki; 15. Kalēti; 16. Saraiķi; 17. Rokasbirzs; 18. Rude; 19. Vībiņi; 20. Grīnvalti; 21. Gavieze; 22. Robežnieki; 23. Dunalka; 24. Bunka; 25. Sikšņi; 26. Ziemupe; 27. Vecpils; 28. Vārtaja; 29. Krote; 30. Kūdra; 31. Šķēde; 32. Jūrmalciems; 33. Ploce; 34. Purmsāti; 35. Tadaiķi; 36. Vērgale. 2. pielikums
apstiprināts ar Dienvidkurzemes novada pašvaldības 2023. gada 27. aprīļa saistošajiem noteikumiem Nr. 2023/17 (prot. Nr. 6 139. §) 1. Objekta adrese ___________________________________ 2. Notekūdeņu un nosēdumu izvešanas biežums________ (reizes gadā) 3. Izvesto notekūdeņu un nosēdumu apjoms atskaites periodā _______m3 VAI
Datums
3. pielikums
apstiprināts ar Dienvidkurzemes novada pašvaldības 2023. gada 27. aprīļa saistošajiem noteikumiem Nr. 2023/17 (prot. Nr. 6 139. §) ______________________________ (adresāts) REĢISTRĀCIJAS IESNIEGUMS |
(decentralizēto kanalizācijas pakalpojuma sniedzēja (turpmāk – asenizatora) nosaukums) |
Juridiskā adrese:___________________________ Reģ. Nr. _______________Reģ. datums: ____________
_____________________________________ Tālr.: _________________ Epasts:_________________
Pamatojoties uz Ministru kabineta 2017. gada 27. jūnija noteikumiem Nr. 384 "Noteikumi par decentralizēto kanalizācijas sistēmu apsaimniekošanu un reģistrēšanu" un Dienvidkurzemes novada pašvaldības saistošajiem noteikumiem Nr. 2023/17 "Par decentralizēto kanalizācijas pakalpojumu sniegšanas un uzskaites kārtību Dienvidkurzemes novada pašvaldībā"
lūdzu reģistrēt _____________________________________ tīmekļvietnē _______________________ (asenizatora nosaukums) kā decentralizēto kanalizācijas pakalpojumu sniedzēju ___________________________________ teritorijā, kas nodrošina pakalpojuma sniegšanu ar šādiem specializētajiem transportlīdzekļiem:
N. p.k. | Transportlīdzekļa marka | Transportlīdzekļa reģistrācijas Nr. | Transportlīdzekļa tips (A – autotransports T – Traktortehnika) | Transportlīdzekļa tvertnes tilpums | Tvertnes reģ. Nr. (ja attiecināms, piem., traktortehnikas gadījumā) | Nomas līguma termiņš* |
1 | ||||||
2 |
Iesniegumam pievienoti šādi dokumenti*:
1. kopija līgumam ar _____________________________ pašvaldības administratīvajā teritorijā esošo notekūdeņu attīrīšanas iekārtu vai citu specializēto noliešanas punktu īpašnieku;
2. * transportlīdzekļu nomas līguma kopija, ja iesnieguma iesniedzējs nav tā īpašnieks, vai nav minēts kā turētājs transportlīdzekļa reģistrācijas apliecībā.
٭ Kopijas pareizību apliecina uzņēmuma vadītājs vai tā pilnvarota amatpersona pirmās lapas augšējā labajā stūrī ar apliecinājuma uzrakstu "KOPIJA PAREIZA", apliecinātājas personas pilnu amata nosaukumu, parakstu un tā atšifrējumu, vietas nosaukumu, datumu un zīmoga nospiedumu.
Apliecinu, ka šajā iesniegumā sniegtā informācija ir precīza un patiesa.
Iesnieguma iesniedzējs: | |
(vārds, uzvārds un amats, paraksts, zīmogs) |
1. Vispārējā informācija par reģistrācijas objektu un saziņa:
Objekta adrese | |
Objekta īpašnieks vai valdītājs | |
Objekta apsaimniekotājs | |
Objektā deklarēto iedzīvotāju skaits | |
Objektā faktiski dzīvojošo iedzīvotāju skaits | |
Kontaktpersona | Vārds Uzvārds: e-pasta adrese: Tālrunis: |
2. Vai objektā ūdensapgādes patēriņa uzskaitei ir uzstādīts ūdens mērītājs?
ir | nav |
2.1. Esošais vai prognozējamais (atbilstošo pasvītrot) ūdens patēriņš mēnesī _______m3
2.2. Izvedamais notekūdeņu un nosēdumu vai dūņu nogulšņu apjoms mēnesī _______ m3
UZMANĪBU, krājtvertņu gadījumā esošam vai prognozējamajam ūdens patēriņa apjomam jāsakrīt ar izvedamo notekūdeņu apjomu gadā.
3. Decentralizētās kanalizācijas sistēmas veids (atzīmēt atbilstošo)
Rūpnieciski izgatavotas notekūdeņu attīrīšanas iekārtas, kuras attīrītos notekūdeņus novada vidē un kopējā jauda ir mazāka par 5 m3/diennaktī;
Septiķis ar divām vai vairāk kamerām ___________ (norādīt kameru skaitu), kur notekūdeņi pēc septiķa vidē tiek novadīti caur speciāli ierīkotu infiltrācijas sistēmu, kura izbūvēta atbilstoši būvniecību regulējošiem normatīvajiem aktiem;
Notekūdeņu krājtvertne (jebkurš rezervuārs, nosēdaka vai izsmeļamā bedre, pārvietojamā tualete, sausā tualete), kurās uzkrājas neattīrīti notekūdeņi, septisko tvertņu dūņas vai kanalizācijas sistēmu atkritumi.
Cits _________________________________________
(Lūdzu, norādiet Jūsu īpašumā esošās decentralizētās kanalizācijas sistēmas veidu)
4. Ja 3. punktā atzīmējāt septiķis, notekūdeņu krājtverte vai cits, lūdzu papildus norādiet informāciju par esošo infiltrācijas sistēmu:
apakšzemes filtrējošas drenas;
filtrācijas lauks;
filtrācijas grāvji un akas;
niedru lauki;
smilts – grants filtri
cits – norādiet kāda _______________________
5. Decentralizētās kanalizācijas sistēmas izgatavošanas veids:
individuāli izgatavots;
rūpnieciski ražots;
6. Decentralizētās kanalizācijas sistēmas izbūves datums un darbu veicējs:.
7. Kā īpašumā tiek nodrošināta atbilstoša notekūdeņu apsaimniekošana?
noslēgts līgums par īpašumā esošo notekūdeņu attīrīšanas iekārtu apkalpošanas un ekspluatācijas pasākumu nodrošināšanu un/vai līgums par uzkrāto septisko tvertņu dūņu un/vai kanalizācijas sistēmu tīrīšanas atkritumu izvešanu
līgums par uzkrāto notekūdeņu izvešanu
pēc vajadzības pasūtu nepieciešamos pakalpojumus komersantiem
netiek nodrošināta
7. Decentralizētajā kanalizācijas sistēmā uzkrāto notekūdeņu/nosēdumu pašreizējais izvešanas biežums:
1 x mēnesī vai biežāk
1 x 2 mēnešos
1 x ceturksnī
1 x gadā un retāk
8. Krājtvertnes tilpums:
< 3 m3
3 līdz 5 m3
5 līdz 10 m3
> 10 m3
9. Cik bieži tiek veikta regulārā apkope lokālajām notekūdeņu attīrīšanas iekārtām:
1 x mēnesī vai biežāk
1 x ceturksnī
1 x gadā
retāk nekā 1 x gadā
9.1. Kad veikta iepriekšējā apkope?
(lūdzu norādīt mēnesi un gadu) |
10. Vai plānojat pieslēgties centralizētajiem kanalizācijas tīkliem?
jā (Ja atbilde ir "Jā", lūdzu, atbildiet uz 11. jautājumu.)
nē
12. Kad plānojat pieslēgties centralizētajiem kanalizācijas tīkliem?
gada laikā
tuvāko 3 gadu laikā
3–5 gadu laikā
neplānoju pieslēgties, norādiet pamatojumu
UZMANĪBU, apliecinājumu var iesniegt decentralizētās kanalizācijas sistēmas īpašnieks vai valdītājs!
(Apliecinājuma iesniedzēja paraksts) |
Apliecinājuma iesniedzēja Vārds Uzvārds:
Apliecinājuma iesniegšanas datums:
Paskaidrojuma raksta sadaļa | Norādāmā informācija |
1. Mērķis un nepieciešamības pamatojums | Saistošo noteikumu būtība ir noteikt decentralizēto kanalizācijas sistēmu, kuras nav pievienotas sabiedrisko ūdenssaimniecības pakalpojumu sniedzēja centralizētajai kanalizācijas sistēmai, kontroles un uzraudzības kārtību; minimālo biežumu notekūdeņu un nosēdumu izvešanai no decentralizētajām kanalizācijas sistēmām; prasību minimumu asenizatoriem; asenizatoru reģistrācijas kārtību; decentralizēto kanalizācijas sistēmu reģistrācijas kārtību; decentralizēto kanalizācijas pakalpojumu sniegšanas un uzskaites kārtību, tai skaitā pašvaldības kompetenci minētajā jomā; decentralizēto kanalizācijas sistēmu īpašnieku un valdītāju pienākumus; atbildību par saistošo noteikumu pārkāpumiem Dienvidkurzemes novada administratīvajā teritorijā. Ūdensaimniecības pakalpojuma likuma 6. panta ceturtās daļas 5. punkts un MK Noteikumu Nr. 384 no 2017. gada 27. jūnija "Noteikumi par decentralizēto kanalizācijas sistēmu apsaimniekošanu un reģistrēšanu" 6. punkts nosaka, ka pašvaldība izdod saistošos noteikumus par decentralizēto kanalizācijas pakalpojumu sniegšanas un uzskaites kārtību. Administratīvi teritoriālās reformas procesā ar 2021. gada 1. jūliju Dienvidkurzemes novadā tika apvienoti bijušie Aizputes, Durbes, Grobiņas Nīcas, Pāvilostas, Priekules, Rucavas, un Vaiņodes novadi. Saskaņā ar Administratīvo teritoriju un apdzīvotu vietu likuma Pārejas noteikumu 17. punktu, 2021. gada pašvaldību vēlēšanās ievēlētā novada dome izvērtē novadu veidojošo bijušo pašvaldību pieņemtos saistošos noteikumus un pieņem jaunus novada saistošos noteikumus. |
2. Fiskālā ietekme uz pašvaldības budžetu | Noteikumu īstenošanai nav fiskālās ietekmes uz pašvaldības budžetu. |
3. Sociālā ietekme, ietekme uz vidi, iedzīvotāju veselību, uzņēmējdarbības vidi pašvaldības teritorijā, kā arī plānotā regulējuma ietekme uz konkurenci | Pozitīva sociālā ietekme un ietekme uz vidi – sakārtojot decentralizēto kanalizācijas sistēmu jautājumus tiks novērsti draudi cilvēku veselībai un vide. Uzņēmējdarbības vidi un konkurenci saistošie noteikumi neietekmē. |
4. Ietekme uz administratīvajām procedūrām un to izmaksām | Saistošie noteikumi tiks publicēti oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis", informatīvajā izdevumā "Dienvidkurzeme" un Dienvidkurzemes novada pašvaldības mājaslapā: www.dkn.lv Institūcija, kurā privātpersona var vērsties saistošo noteikumu piemērošanā, ir Dienvidkurzemes novada pašvaldība un sekojoši pašvaldības Sabiedrisko ūdenssaimniecības pakalpojumu sniedzēji: SIA Grobiņas namservis, SIA Aizputes nami, SIA Priekules nami. Administratīvo procesu izmaksas saimnieciskās darbības veicējiem, fiziskajām personām, nevalstiskā sektora organizācijām, budžeta finansētām institūcijām un citām personām nav paredzētas. |
5. Ietekme uz pašvaldības funkcijām un cilvēkresursiem | Pašvaldību funkcijas, kuru izpildei tiek izstrādāti šie saistošie noteikumi – pašvaldību autonomā funkcija, saskaņā ar Pašvaldības likuma 4. panta 1. daļas 1. punktā, 6. punktā, ūdenssaimniecības pakalpojumu organizēšana, gādāt par iedzīvotāju veselību. Saistošo noteikumu izpildes nodrošināšanai pašlaik nav nepieciešams veidot jaunas pašvaldības institūcijas, darba vietas vai paplašināt esošo institūciju kompetenci. |
6. Informācija par izpildes nodrošināšanu | Pašlaik nav paredzēta jaunu institūciju izveide, esošo likvidācija, reorganizācija, vai jaunu darba vietu izveide, bet nākotnē var būt nepieciešami papildus resursi noteikumu izpildes un kontroles nodrošināšanai. |
7. Prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem, ko sniedz mērķa sasniegšana | Saistošie noteikumi ir piemēroti iecerētā mērķa sasniegšanas nodrošināšanai un paredz tikai to, kas ir vajadzīgs minētā mērķa sasniegšanai. Saistošo noteikumu prasības un to izpilde neradīs papildus izmaksas pašvaldībai. Pašvaldības izraudzītie līdzekļi ir leģitīmi un rīcība ir atbilstoša augstākstāvošiem normatīviem aktiem. |
8. Izstrādes gaitā veiktās konsultācijas ar privātpersonām un institūcijām | Saistošo noteikumu projektu izstrādājusi Pašvaldības speciālistu darba grupa, saistošo noteikumu izstrādes procesā notikušas konsultācijas ar Dienvidkurzemes novada pašvaldības Sabiedrisko ūdenssaimniecības pakalpojumu sniedzējiem: SIA Grobiņas namservis, SIA Aizputes nami, SIA Priekules nami. Atbilstoši Pašvaldību likuma 46. panta trešajai daļai, lai informētu sabiedrību par saistošo noteikumu projektu un dotu iespēju izteikt viedokli, saistošo noteikumu projekts tiek publicēts Dienvidkurzemes novada pašvaldības tīmekļa vietnē www.dkn.lv. Plānotais sabiedrības līdzdalības veids – priekšlikumu un iebildumu izvērtēšana pēc projekta publicēšanas pašvaldības tīmekļa vietnē www.dkn.lv. Pēc sabiedrības viedokļa saņemšanas un izskatīšanas, saņemto priekšlikumu vai iebildumu apkopošanas, tos, izvērtējot lietderības apsvērumus, paredzēts iekļaut saistošajos noteikumos. |