Teksta versija
LATVIJAS REPUBLIKAS TIESĪBU AKTI
uz sākumu
Izvērstā meklēšana
Autorizēties savā kontā

Kādēļ autorizēties vai reģistrēties?
 
Tiesību akts ir zaudējis spēku.
Krāslavas novada pašvaldības domes saistošie noteikumi Nr. 2023/6

Krāslavā 2023. gada 27. aprīlī
Krāslavas novada pašvaldības aģentūras "Labiekārtošana K" nolikums
APSTIPRINĀTI
ar Krāslavas novada pašvaldības domes
2023. gada 27. aprīļa sēdes lēmumu Nr. 487
(prot. Nr. 5, 10. § 10.1. p.)

Izdoti saskaņā ar Publisko aģentūru likuma
2. panta otro daļu un 16. panta otro daļu
I. Vispārējie noteikumi

1. Saistošie noteikumi nosaka Krāslavas novada pašvaldības (turpmāk tekstā – Pašvaldība) aģentūras "Labiekārtošana K" (turpmāk tekstā – Aģentūra) mērķi, funkcijas, kompetenci, pārvaldes struktūru, darbības uzraudzību, mantu, finansēšanas kārtību, atbildību, tās reorganizācijas un likvidācijas kārtību un administratīvo aktu apstrīdēšanas kārtību.

2. Aģentūra ir ar Pašvaldības domes lēmumu izveidota un tās pārraudzībā esoša pašvaldības iestāde, kuras mērķis ir īstenot Krāslavas pilsētas, kā arī pēc nepieciešamības Aulejas, Indras, Izvaltas, Robežnieku, Skaistas, Kombuļu, Ūdrīšu, Kalniešu, Piedrujas, Kaplavas, Krāslavas, Šķeltovas, Grāveru, Kastuļinas pagastu administratīvās teritorijas labiekārtošanu, sanitārās tīrības un apsaimniekošanas darbu organizēšanu.

3. Aģentūra darbojas saskaņā ar Latvijas Republikas normatīvajiem aktiem, tai skaitā Publisko aģentūru likumu, pašvaldības saistošajiem noteikumiem, domes lēmumiem Aģentūras atbildības jomās un līgumu starp Pašvaldību un Aģentūru (turpmāk – Līgums).

4. Aģentūras juridiskā adrese ir Sporta iela 10, Krāslava, Krāslavas novads, LV-5601.

5. Aģentūrai ir zīmogs ar pilnu Aģentūras nosaukumu, patstāvīga bilance un konti bankās. Par grāmatvedības kārtošanu Aģentūrā atbild aģentūras Direktors.

II. Aģentūras funkcijas un uzdevumi

6. Aģentūrai ir šādas funkcijas:

6.1. Pašvaldības lietojumā un īpašumā esošo Krāslavas pilsētas ielu, ietvju, ceļu nomaļu, tiltu, laukumu, stāvvietu uzkopošana, apsaimniekošana un uzturēšana;

6.2. Krāslavas pilsētā, kā arī nepieciešamības gadījumā pagastu teritorijās, esošo ielu, laukumu un citu publiskai lietošanai paredzētu teritoriju apgaismojuma nodrošināšana un uzturēšana;

6.3. jaunu apgaismojuma līniju plānošana un ierīkošana Krāslavas pilsētā;

6.4. Krāslavas pilsētas parku, skvēru, Adamovas dabas takas un citu zaļo zonu apstādījumu apkopšana, uzturēšana kārtībā un jaunu apstādījumu plānošana un izveide;

6.5. ceļa zīmju uzturēšana un jaunu ceļa zīmju, informatīvo zīmju un norāžu uzstādīšana Krāslavas pilsētā;

6.6. sanitārās tīrības nodrošināšana Pašvaldības valdījumā vai īpašumā esošajos publiskajos objektos Krāslavas pilsētā;

6.7. Krāslavas pilsētas teritorijā esošo sešu kapsētu apsaimniekošana un uzturēšana;

6.8. mākslas un kultūras pieminekļu, strūklaku, mazo arhitektūras formu, pasaules karos un represijās bojā gājušo piemiņas vietu apsaimniekošana un labiekārtošana;

6.9. pakalpojumu sniegšana fiziskām un juridiskām personām "Publisko aģentūru likumā" noteiktajā kārtībā;

6.10. piedalīšanās ārkārtējās situāciju pārvaldīšanā un likvidācijā Krāslavas novadā, normatīvajos aktos noteiktajos gadījumos un kārtībā;

6.11. fizisko un juridisko personu vēstuļu, iesniegumu un sūdzību izskatīšana un atbildēšana uz tām, Aģentūras kompetencē ietilpstošajos jautājumos;

6.12. datu bāzes un reģistru veidošana un uzturēšana Aģentūras kompetences jautājumos;

6.13. izstrādāt Aģentūras pakalpojumu attīstības stratēģiju, piedalīties Pašvaldības saistošo noteikumu izstrādē savas kompetences jautājumos;

6.14. bojāto un avārijas koku zāģēšana un novākšana pašvaldības apsaimniekošanā esošajās Krāslavas pilsētas teritorijās, kā arī pēc nepieciešamības pagastu administratīvajās teritorijās;

6.15. valsts, pašvaldību, kā arī starptautisko projektu un programmu realizācija un vadīšana Aģentūras kompetences ietvaros;

6.16. Krāslavas pilsētas noformēšana un sagatavošanas darbi pirms svētkiem un pasākumiem;

6.17. Krāslavas pilsētas sabiedriskās tualetes apsaimniekošana, pārvietojamo biotualešu uzstādīšana kultūras un sporta pasākumu norises laikā pēc vajadzības;

6.18. Iekšējās elektroinstalācijas apkalpošana un remonts, ēku iekšējo komunikāciju un aprīkojuma sīkais remonts Pašvaldības iestādēm piederošajās ēkās Krāslavas pilsētas teritorijā;

6.19. bērnu rotaļu laukumu, skeitborda laukuma (Artilērijas ielā, Krāslavā) uzturēšana un uzkopšana;

6.20. Krāslavas novada pašvaldības informatīvā biļetena "Krāslavas Vēstis" izplatīšana Krāslavas pilsētas teritorijā;

6.21. sabiedrības informēšana par Aģentūras darbu;

6.22. citas funkcijas šajā nolikumā un Līgumā noteikto mērķu sasniegšanai;

6.23. Pašvaldības dome ir tiesīga ar lēmumu uzdot Aģentūrai pildīt citus šajos noteikumos neatrunātos vienreizējos uzdevumus.

III. Aģentūras kompetence

7. Aģentūrai ir tiesības:

7.1. slēgt darījumus, iegūt mantiskās un nemantiskās tiesības, uzņemties pienākumus, atbildēt un būt par atbildētāju tiesā;

7.2. sadarboties un slēgt līgumus ar fiziskām un juridiskām personām Aģentūras funkciju izpildes gaitā;

7.3. sadarboties ar Pašvaldības policiju Aģentūras funkciju izpildes gaitā;

7.4. iegādāties, nomāt, saņemt bezatlīdzības lietošanā, īpašumā savas darbības nodrošināšanai nepieciešamo mantu;

7.5. pārdot, iznomāt un citādi rīkoties ar Aģentūras valdījumā esošo kustamo mantu normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā;

7.6. izmantot algoto darba spēku saskaņā ar normatīvajiem aktiem;

7.7. iesniegt priekšlikumus Pašvaldības domei jaunu publisko pakalpojumu ieviešanai un to izcenojumu apstiprināšanai;

7.8. sagatavot un vadīt programmas un projektus;

7.9. saņemt maksu par Aģentūras sniegtajiem pakalpojumiem atbilstoši domes apstiprinātiem publisko pakalpojumu izcenojumiem.

8. Aģentūra drīkst slēgt darījumus par tās valdījumā esošā nekustamā īpašuma atsavināšanu, iznomāšanu, ieķīlāšanu vai citāda veida apgrūtināšanu ar lietu vai saistību tiesībām vienīgi pēc attiecīga Pašvaldības domes lēmuma pieņemšanas.

IV. Aģentūras pārvaldes struktūra un darbības uzraudzība

9. Attiecības starp Aģentūru un Pašvaldību nosaka Līgums, ko Pašvaldības vārdā paraksta domes priekšsēdētājs, bet Aģentūras vārdā – aģentūras direktors. Līgumu precizē katru gadu ne vēlāk kā mēneša laikā pēc Krāslavas novada pašvaldības kārtējā gada budžeta pieņemšanas.

10. Aģentūras darbu vada Aģentūras direktors, kuru amatā apstiprina Pašvaldības dome uz pieciem gadiem. Novērtējot pašvaldības aģentūras darbības rezultātus, direktoru var apstiprināt amatā atkārtoti vai atbrīvot no amata pirms noteiktā termiņa

10.1. Aģentūras direktors:

10.1.1. izstrādā Aģentūras darbības un attīstības stratēģiju, darbības plānu, budžeta projektu un iesniedz Pašvaldības domei apstiprināšanai;

10.1.2. nodrošina Līguma izpildi;

10.1.3. nosaka Aģentūras struktūru un štatu sarakstu, ko apstiprina Pašvaldības dome;

10.1.4. pieņem un atbrīvo no darba Aģentūras darbiniekus, apstiprina darbinieku amatu aprakstus un nosaka darbinieku atalgojumu Aģentūras budžetā apstiprinātā darba samaksas fonda ietvaros;

10.1.5. bez īpaša pilnvarojuma pārstāv Aģentūru visās valsts un pašvaldību iestādēs, tiesu instancēs, citās organizācijas, institūcijās, attiecībās ar jebkurām juridiskām un fiziskām personām;

10.1.6. nodrošina Aģentūras personāla vadību;

10.1.7. atbild par Aģentūras funkciju izpildi;

10.1.8. rīkojas ar Aģentūras mantu un finanšu līdzekļiem;

10.1.9. slēdz darba un saimnieciskos līgumus;

10.1.10. atbilstoši savai kompetencei pieņem lēmumus, izdod rīkojumus un norādījumus, kas ir obligāti Aģentūras darbiniekiem;

10.1.11. Līgumā noteiktajā kārtībā sniedz Pašvaldības izpilddirektoram pārskatu par Aģentūras darbības programmas izpildi un piešķirto finanšu līdzekļu izlietojumu;

10.1.12. sniedz Pašvaldības domes priekšsēdētājam un izpilddirektoram nepieciešamo informāciju, kā arī iesniedz priekšlikumus ar Aģentūras darbību saistītajos jautājumos;

10.1.13. veic citas darbības atbilstoši savai kompetencei.

10.2. Pašvaldības izpilddirektors pārrauga Aģentūras darbību un informē Pašvaldības domi par Aģentūras darbību.

10.3. Pašvaldības izpilddirektoram, veicot Aģentūras darbības uzraudzību, ir tiesības:

10.3.1. sniegt atzinumu par Aģentūras izstrādāto darbības un attīstības stratēģiju, darbības plānu un gadskārtējo budžetu;

10.3.2. sniegt atzinumu par Līguma izpildi;

10.3.3. sniegt atzinumu par kārtējo un gada pārskatu, kā arī Aģentūras darbību un finanšu līdzekļu izlietojumu;

10.3.4. sniegt atzinumu par Aģentūras direktora darbību;

10.3.5. Pašvaldības domes uzdevumā pieprasīt no Aģentūras direktora jebkuru informāciju par Aģentūras darbību un izvērtēt to;

10.3.6. izskatīt sūdzības par Aģentūras darbību un sniegt priekšlikumus Pašvaldības domei attiecībā uz nepieciešamo rīcību.

10.4. Šajā nolikumā noteikto izpilddirektora funkciju veikšanai Pašvaldības dome vai izpilddirektors var iecelt citu amatpersonu. Ieceltajai amatpersonai ir visas izpilddirektora tiesības un pienākumi, kas noteikti šajā nolikumā.

V. Aģentūras manta un finansēšanas kārtība

11. Aģentūras mantu un finanšu līdzekļus veido:

11.1. Pašvaldības manta, kura atrodas Aģentūras valdījumā;

11.2. Pašvaldības domes piešķirtie līdzekļi;

11.3. ieņēmumi no sniegtajiem maksas pakalpojumiem;

11.4. līdzekļi, kas iegūti atsavinot Aģentūras valdījumā esošo kustamo mantu;

11.5. juridisko un fizisko personu ziedojumi un dāvinājumi.

12. Aģentūra ir atbildīga par savām saistībām ar tās valdījumā esošo Pašvaldības mantu. Ja ar Aģentūras valdījumā esošo Pašvaldības mantu nepietiek vai Aģentūras saistību izpilde var traucēt Aģentūras darbību, par Aģentūras saistībām atbild Pašvaldība.

13. Noslēdzot finanšu gadu, Aģentūra sagatavo un publicē gada pārskatu par Aģentūras darbības mērķiem, rezultātiem un Aģentūras budžeta līdzekļu izlietojumu.

14. Aģentūra organizē savu lietvedību, grāmatvedību, sastāda un iesniedz pārskatus par finansu resursu izlietojumu un bilanci atbilstoši Grāmatvedības likumam, Publisko aģentūru likumam, Likumam par budžetu un finanšu vadību, šī nolikuma noteikumiem un citu normatīvo aktu prasībām.

15. Lai kontrolētu Aģentūras finansiālās darbības tiesiskumu un atbilstību Līgumam un šim nolikumam, Pašvaldība veic Aģentūras revīziju un sagatavo revīzijas pārskatu.

VI. Aģentūras atbildība, tās reorganizācijas un likvidācijas kārtība

16. Aģentūra tās darbības laikā ir atbildīga par Latvijas Republikas likumu, Ministru kabineta noteikumu, Pašvaldības domes lēmumu un citu tiesību aktu ievērošanu.

17. Aģentūru reorganizē un likvidē Pašvaldības dome "Publisko aģentūru likumā", Pašvaldību likumā un citos Latvijas Republikas normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā.

VII. Aģentūras administratīvo aktu apstrīdēšanas kārtība

18. Aģentūras izdotos administratīvos aktus vai faktisko rīcību var apstrīdēt Pašvaldības Administratīvo aktu strīdu komisijā. Lēmumu par apstrīdētu administratīvo aktu pieņem saskaņā ar administratīvo procesu regulējošām tiesību normām.

19. Administratīvo aktu strīdu komisijas lēmumus var pārsūdzēt Administratīvā procesa likumā noteiktajā kārtībā.

VIII. Noslēguma jautājumi

20. Ar šī nolikuma spēkā stāšanās brīdi, spēku zaudē ar Krāslavas novada domes 22.09.2016. lēmumu (protokols Nr. 11, 21. §) apstiprinātais Krāslavas novada pašvaldības aģentūras "Labiekārtošana K" nolikums.

Krāslavas novada pašvaldības domes priekšsēdētājs G. Upenieks
Paskaidrojuma raksts
Krāslavas novada pašvaldības saistošajiem noteikumiem Nr. 2023/6 "Krāslavas novada pašvaldības aģentūras "Labiekārtošana K" nolikums"
Paskaidrojuma raksta sadaļaNorādāmā informācija 
1. Mērķis un nepieciešamības pamatojums 1.1. Saistošo noteikumu izdošanas mērķis ir Krāslavas novada pašvaldības aģentūras "Labiekārtošana K" nolikuma apstiprināšana. Saistošie noteikumi nosaka Krāslavas novada pašvaldības aģentūras "Labiekārtošana K" mērķi, funkcijas, kompetenci, pārvaldes struktūru, darbības uzraudzību, mantu, finansēšanas kārtību, atbildību, tās reorganizācijas un likvidācijas kārtību un administratīvo aktu apstrīdēšanas kārtību.

1.2. Šobrīd Krāslavas novada pašvaldības aģentūrai "Labiekārtošana K" nolikums ir apstiprināts ar 2016. gada 22. septembra Krāslavas novada domes lēmumu. Izvērtējot nolikumā norādītās aģentūras funkcijas, tika secināts, ka nepieciešams veikt izmaiņas aģentūras nolikumā.

1.3. Saskaņā ar Publisko aģentūru likuma 2. pantu pašvaldības aģentūra ir pašvaldības izveidota budžeta finansēta pašvaldības iestāde, kurai ar pašvaldības saistošajiem noteikumiem ir noteikta kompetence pakalpojumu sniegšanas jomā.

2. Fiskālā ietekme uz pašvaldības budžetu 2.1. Saistošo noteikumu īstenošanas fiskālās ietekmes prognoze uz pašvaldības budžetu paredz gan izdevumus gan ieņēmumus.

2.1.1. Krāslavas novada pašvaldības aģentūras "Labiekārtošana K" plānotie ieņēmumi veicot maksas pakalpojumus 2023. gadā – 2480.00 EUR.

2.1.2. Pašvaldības finansējums aģentūrai 2023. gadā sastāda 615378.00 EUR.

2.1.3. Saistošo noteikumu īstenošana neparedz ietekmi uz citām pozīcijām budžeta ieņēmumu vai izdevumu daļā.

2.2. Saistošo noteikumu īstenošana neietekmēs Pašvaldībai pieejamos resursus, jo nav nepieciešama jaunu institūciju vai darba vietu izveide vai esošo institūciju kompetences paplašināšana, lai nodrošinātu saistošo noteikumu izpildi.

3. Sociālā ietekme, ietekme uz vidi, iedzīvotāju veselību, uzņēmējdarbības vidi pašvaldības teritorijā, kā arī plānotā regulējuma ietekme uz konkurenci 3.1. Sociālā ietekme – saistošo noteikumu īstenošana paredz ietekmi uz cilvēku dzīvesveidu, kultūru, labsajūtu kā arī sabiedrību kopumā, jo aģentūras kompetencē ir pašvaldības administratīvās teritorijas labiekārtošana un sanitārās tīrības uzturēšana (publiskai lietošanai paredzēto teritoriju apgaismošana un uzturēšana; parku, skvēru un zaļo zonu ierīkošana un uzturēšana). Labiekārtota un sakopta vide rada pozitīvas emocijas, iespēju iedzīvotājiem pavadīt brīvo laiku ārpus mājas, veicinot veselīgu dzīvesveidu. Aģentūras kompetencē ir apsaimniekot mākslas un kultūras pieminekļus, tādā veidā saglabājot kultūrvēsturisko mantojumu.

3.2. Ietekme uz vidi – saistošo noteikumu īstenošana rada ietekmi uz pilsētvidi, ainavu un bioloģisko daudzveidību. Aģentūras kompetencē ir Krāslavas pilsētas parku, skvēru un Adamovas dabas takas un citu zaļo zonu apstādījumu apkopšana un uzturēšana kārtībā, kā rezultātā Krāslavas pilsēta ir sakopta, saglabājot ainavu, kultūras un dabas mantojumu.

3.3. Ietekme uz iedzīvotāju veselību – uzlabos iedzīvotāju veselību, jo aģentūras darbības rezultātā pilsētvide būs labiekārtota un būs nodrošināta iespēja iedzīvotājiem pavadīt laiku svaigā gaisā parkā vai dabas takā.

3.4. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi pašvaldības teritorijā - saistošie noteikumi neparedz tiešu ietekmi uz uzņēmējdarbības vidi pašvaldības teritorijā, aģentūras galvenais uzdevums ir nodrošināt teritorijas labiekārtošanu, sanitārās tīrības un apsaimniekošanas darbu organizēšanu.

3.5. Ietekme uz konkurenci – saistošo noteikumu īstenošana tiešā veidā neietekmē tirgus dalībnieku skaitu un pakalpojuma pieejamību tirgū. Saskaņā ar Publisko aģentūru likumu, pašvaldības aģentūra ir pašvaldības izveidota budžeta finansēta pašvaldības iestāde, kurai ar pašvaldības saistošajiem noteikumiem ir noteikta kompetence pakalpojumu sniegšanas jomā.

4. Ietekme uz administratīvajām procedūrām un to izmaksām 4.1. Saistošo noteikumu piemērošanas jautājumos personas var vērsties Krāslavas novada pašvaldības aģentūrā "Labiekārtošana K" personīgi vai rakstot uz elektronisko adresi lk@kraslava.lv vai Krāslavas novada pašvaldībā pie izpilddirektora.

4.2. Ja personai nepieciešams Aģentūras sniegtais pakalpojumus, tad tā vēršas Aģentūrā klātienē vai telefoniski un pieprasa konkrēto pakalpojumu, vienojoties par izpildes laiku un citām prasībām.

4.3. Administratīvo procedūru izmaksas ir vienādas saimnieciskās darbības veicējiem, fiziskajām personām, nevalstiskā sektora organizācijām. Saskaņā ar Publisko aģentūru likuma 17. panta trešo daļu, Pašvaldības aģentūra, ievērojot Valsts pārvaldes iekārtas likumā noteiktos sadarbības ietvara pamatprincipus, sniedz pakalpojumus citām valsts un pašvaldību iestādēm un privātpersonām, kas īsteno pārvaldes uzdevumus, bez maksas, ja tas neprasa pašvaldības aģentūrai papildu resursus datu apstrādei un analīzei.

5. Ietekme uz pašvaldības funkcijām un cilvēkresursiem 5.1. Saistošie noteikumi izstrādāti, lai īstenotu pašvaldības autonomo funkciju, kas uzliek pienākumu gādāt par pašvaldības administratīvās teritorijas labiekārtošanu un sanitāro tīrību (Pašvaldību likuma 4. panta pirmās daļas 2.punkts).

5.2. Saistošo noteikumu īstenošana neietekmēs Pašvaldībai pieejamos cilvēkresursus, jo nav nepieciešama jaunu institūciju vai darba vietu izveide.

6. Informācija par izpildes nodrošināšanu 6.1. Saistošo noteikumu izpildē iesaistīta Krāslavas novada pašvaldības aģentūra "Labiekārtošana K" un Krāslavas novada pašvaldības Grāmatvedības nodaļa.

6.2. Nav paredzēta jaunu institūciju izveide vai esošo likvidācija, reorganizācija. Izpildei nepieciešami resursi tiek paredzēti iestādes budžeta ietvaros.

7. Prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem, ko sniedz mērķa sasniegšana Saistošie noteikumi ir piemēroti iecerētā mērķa sasniegšanas nodrošināšanai un paredz tikai to, kas vajadzīgs minētā mērķa sasniegšanai – pašvaldības autonomās funkcijas izpildei.
8. Izstrādes gaitā veiktās konsultācijas ar privātpersonām un institūcijām Saistošo noteikumu izstrādes procesā nav notikušas konsultācijas ar sabiedrības pārstāvjiem.

Atbilstoši Pašvaldību likuma 46. panta trešajai daļai sabiedrības viedokļa noskaidrošana notika no 2023. gada 28. marta līdz 2023. gada 14. aprīlim, sabiedrības viedokļi netika saņemti.

Viedokļus bija iespējams iesniegt Krāslavas novada pašvaldībā (adrese: Rīgas iela 51, Krāslava, LV-5601) personīgi vai pa pastu vai arī sūtīt elektroniski uz adresi dome@kraslava.lv.

 
Tiesību akta pase
Nosaukums: Krāslavas novada pašvaldības aģentūras "Labiekārtošana K" nolikums Statuss:
Zaudējis spēku
zaudējis spēku
Izdevējs: Krāslavas novada dome Veids: saistošie noteikumi Numurs: 2023/6Pieņemts: 27.04.2023.Stājas spēkā: 16.05.2023.Zaudē spēku: 07.02.2024.Publicēts: Latvijas Vēstnesis, 91, 15.05.2023. OP numurs: 2023/91.18
Saistītie dokumenti
  • Zaudējis spēku ar
  • Izdoti saskaņā ar
  • Citi saistītie dokumenti
341778
16.05.2023
424
0
  • X
  • Facebook
  • Draugiem.lv
 
0
Šajā vietnē oficiālais izdevējs
"Latvijas Vēstnesis" nodrošina tiesību aktu
sistematizācijas funkciju.

Sistematizēti tiesību akti ir informatīvi. Pretrunu gadījumā vadās pēc oficiālās publikācijas.
Par Likumi.lv
Aktualitātes
Noderīgas saites
Atsauksmēm
Kontakti
Mobilā versija
Lietošanas noteikumi
Privātuma politika
Sīkdatnes
Latvijas Vēstnesis "Ikvienam ir tiesības zināt savas tiesības."
Latvijas Republikas Satversmes 90. pants
© Oficiālais izdevējs "Latvijas Vēstnesis"