Aptauja ilgs līdz 23. oktobrim.
Tiesību akts ir zaudējis spēku.
Ministru kabineta ieteikumi Nr.1
Rīgā 1995. gada 21. februārī (prot. nr. 11, 5.§) Nakts patversmes paraugnolikums
Izdoti saskaņā ar likuma "Par pašvaldībām" 16.panta 5.punktu
1. Nakts patversme (tālāk tekstā - "patversme") ir sociālās palīdzības iestāde, kas personas bez noteiktas dzīvesvietas nodrošina ar naktsmītni, vakariņām un personiskās higiēnas iespējām. 2. Patversme savā darbībā ievēro Satversmi, Saeimas un Ministru kabineta tiesību aktus, Labklājības ministrijas un Labklājības ministrijas Sociālās palīdzības departamenta normatīvos dokumentus, kā arī attiecīgās patversmes nolikumu. 4. Patversmi var izveidot pašvaldības institūcijas, kā arī reliģiskas un sabiedriskas organizācijas un privātpersonas (saskaņojot to ar attiecīgo pašvaldību un saņemot attiecīgu Labklājības ministrijas licenci). 5. Patversmes juridiskais statuss tiek norādīts tās nolikumā. Ir iespējami divi varianti: 1.variants - patversme ir juridiska persona, tai ir apaļais zīmogs un atsevišķs norēķinu konts bankā; 2.variants - patversme ir citas juridiskas personas struktūrvienība. 6. Patversme tiek izveidota, reorganizēta vai likvidēta saskaņā ar spēkā esošajiem likumdošanas aktiem. 7. Patversme tiek finansēta no tās izveidotāja līdzekļiem. Patversmes finansēšanā var tikt piesaistīti arī citu juridisko vai fizisko personu (arī reliģisko un sabiedrisko organizāciju) līdzekļi. 8. Pašvaldība var slēgt līgumus par noteiktu pakalpojumu pilnīgu vai daļēju finansēšanu sabiedriskas vai reliģiskas organizācijas vai privātpersonas, vai citas pašvaldības izveidotā patversmē. 9. Ja personas piederība konkrētai pašvaldībai nav pierādāma, minētās personas uzturēšanās patversmē tiek finansēta no valsts pamatbudžetā Labklājības ministrijai iedalītajiem līdzekļiem, kas paredzēti šim mērķim. 10. Patversmei var būt speciāli līdzekļi, ko veido personu maksājumi par uzturēšanos patversmē un saņemtajiem maksas pakalpojumiem, kā arī juridisko un fizisko personu ziedojumi. Šie līdzekļi izmantojami patversmes darbības nodrošināšanai, attīstībai un paplašināšanai, kā arī jaunu pakalpojumu ieviešanai patversmē. 12. Finansiālo un saimniecisko darbību patversme veic saskaņā ar tās izveidotāja apstiprinātu izdevumu tāmi (izdevumu tāmes paraugs, štatu saraksta paraugs un darba algas fonda aprēķina paraugs - 1. un 2.pielikumā). 13. Patversmes uzdevums ir personām bez noteiktas dzīvesvietas nodrošināt iespēju saņemt šādus pakalpojumus: 13.1. gultasvietu; 13.2. vakariņas; 13.3. dušu vai pirti (saunu); 13.4. dezinfekcijas pasākumus; 13.5. konsultācijas un informāciju par likumdošanas aktos paredzētajām sociālajām garantijām; 13.6. ja nepieciešams, medicīnisko palīdzību (nosūtīšanu uz ārstniecības vai rehabilitācijas iestādi). 14. Ja nepieciešams, patversme par samaksu var sniegt šādus papildu pakalpojumus: 14.1. nodrošināt klientam piederošo mantu uzglabāšanu; 14.2. organizēt klientam piederošās veļas, apģērba un apavu tīrīšanu un remontu; 14.3. izsniegt veļu, apģērbu vai apavus; 14.4. citus sociālās palīdzības pakalpojumus. 15. Sadarbībā ar Nodarbinātības valsts dienestu un attiecīgās pašvaldības sociālās palīdzības dienestu patversme veicina tās iemītnieku iesaistīšanu pagaidu sabiedriskajos darbos. 16. Patversmes vadība un attiecīgās institūcijas var slēgt līgumus par kārtības uzturēšanu, ēdināšanu, medicīnisko aprūpi un citu pakalpojumu saņemšanu patversmē. 18. Pamatojoties uz pašvaldības sociālās palīdzības dienesta norīkojumu, patversmē tiek uzņemtas personas (Latvijas Republikas iedzīvotāji) bez noteiktas dzīvesvietas: pilsoņi, ārvalstnieki un bezvalstnieki, kas valstī uzturas legāli. 19. Ar šī paraugnolikuma 18.punktā minēto norīkojumu tiek garantēta samaksa par patversmes sniegtajiem pakalpojumiem un noteikts personas uzturēšanās ilgums patversmē. Maksimālais personas uzturēšanās ilgums patversmē - 60 dienu. Personas uzturēšanās laiku patversmē var pagarināt, ja pašvaldība pieņēmusi attiecīgu lēmumu. 20. Ārpus pašvaldības sociālās palīdzības dienesta darba laika tiesības lemt jautājumus par personu uzņemšanu patversmē attiecīgā pašvaldība var deleģēt patversmes vadītājam. 21. Ja patversmē ir brīvas vietas, personai ir tiesības izmantot patversmes pakalpojumus par pilnu samaksu, sedzot visus izdevumus, kas saistīti ar uzturēšanos patversmē. Tādā gadījumā pašvaldības sociālās palīdzības dienesta norīkojums nav nepieciešams. 22. Ja attiecīgās pašvaldības teritorijā nav patversmes, pašvaldības sociālās palīdzības dienests personu var nosūtīt uz citas pašvaldības patversmi, norēķinoties par tās pakalpojumiem pilnā apmērā. Pašvaldību savstarpējie norēķini tiek veikti Labklājības ministrijas noteiktajā kārtībā. 24. Uzņemot personu patversmē, patversmes vadība slēdz ar viņu līgumu, pamatojoties uz pašvaldības sociālās palīdzības dienesta norīkojumu. Līgums nosaka abu pušu pienākumus, paredzamo personas uzturēšanās ilgumu patversmē un samaksu par patversmes sniegtajiem pakalpojumiem. 25. Persona, kas neievēro šī paraugnolikuma 24.punktā minētā līguma prasības, no patversmes tiek izslēgta un izraidīta no tās. 28. Ja patversme ir juridiska persona, patversmes vadītājam ir šādas tiesības un pienākumi: 28.1. patversmes vadītājs ir pilnvarots patversmes vārdā: 28.1.1. pārstāvēt patversmes intereses valsts un pašvaldību institūcijās, kā arī organizācijās un uzņēmumos (uzņēmējsabiedrībās); 28.1.2. slēgt saimnieciskos un darba līgumus; 28.1.3. atvērt bankās norēķinu kontus un citus kontus; 28.1.4. apstiprināt patversmes štatu sarakstu; 28.1.5. izdot pavēles un dot norādījumus, kas ir obligāti visiem patversmes darbiniekiem; 28.1.6. likumdošanas aktos noteiktajā kārtībā pieņemt darbā un atbrīvot no darba patversmes personālu; 28.1.7. apstiprināt patversmes iekšējās kārtības noteikumus un noteikt patversmes darbinieku pienākumus; 28.2. patversmes vadītājs ir atbildīgs par to, lai patversmes darbībā tiktu ievērotas normatīvajos aktos noteiktās prasības ugunsdrošības, darba aizsardzības, veselības aizsardzības, apkārtējās vides aizsardzības un citās jomās; 28.3. patversmes vadītājs nodrošina personāla dokumentācijas, grāmatvedības dokumentācijas un pārējās dokumentācijas pareizu kārtošanu un glabāšanu likumdošanas aktos noteiktajā kārtībā. 29. Ja patversme ir citas juridiskas personas struktūrvienība, patversmes vadītājs viņam uzticētos darba pienākumus veic darba devēja noteiktajā kārtībā. 30. Patversmes finansiālo un saimniecisko darbību likumā noteiktajā kārtībā pārbauda patversmes izveidotāja noteikta institūcija. Ministru prezidents M.Gailis
Labklājības ministrs A.Bērziņš
Labklājības ministrs A.Bērziņš
Kopā k.1000 + k.4000 43846 33288 Labklājības ministrs A.Bērziņš
|
Tiesību akta pase
Nosaukums: Nakts patversmes paraugnolikums
Statuss:
Zaudējis spēku
Satura rādītājs
Saistītie dokumenti
|