Valmieras novada pašvaldības domes saistošie noteikumi Nr. 88
Valmierā 2023. gada 30. martā (prot. Nr. 5, 6. §)
Valmieras novada pašvaldības iedzīvotāju iniciatīvas projektu konkursa organizēšanas kārtība
1. Saistošie noteikumi nosaka Valmieras novada pašvaldības (turpmāk – Pašvaldība) finansējuma piešķiršanas konkursa kārtību iedzīvotāju neformālo grupu, biedrību, nodibinājumu un reliģisko organizāciju iniciatīvas projektiem (turpmāk – Projekti).
2
2. Pašvaldības iedzīvotāju iniciatīvas projektu konkursa (turpmāk – Konkurss) mērķi:
2.1. sekmēt sabiedrības iniciatīvu un sabiedriskā labuma darbību Valmieras novada administratīvajā teritorijā;
2.2. veicināt sadarbību starp Pašvaldību un neformālām iedzīvotāju grupām, pilsoniskās sabiedrības organizācijām;
2.3. piesaistīt vietējos resursus un brīvprātīgo darbu sabiedriski nozīmīgu vajadzību risināšanā.
3
II. PRETENDENTIEM IZVIRZĀMĀS PRASĪBAS
3. Projektu pieteikumus aktivitāšu īstenošanai var iesniegt Valmieras novadā reģistrētas biedrības, nodibinājumi, reliģiskas organizācijas, kurās nav Pašvaldības dalības, un fizisku personu neformālās grupas, kurās apvienojušies vismaz 5 (pieci) pilngadīgi dalībnieki (turpmāk – Pretendents), kas atbilst šādiem kritērijiem:
3.1. biedrības, nodibinājumi, reliģiskas organizācijas vai to filiāles:
3.1.1. kuru juridiskā adrese ir Valmieras novada administratīvajā teritorijā;
3.1.2. kuru darbība tiek realizēta Valmieras novada administratīvajā teritorijā;
3.1.3. kurām nav nodokļu un citu valsts vai pašvaldību noteikto obligāto maksājumu parāda, kas pārsniedz 150 euro;
3.1.4. kurām ir izpildītas visas līgumsaistības ar Pašvaldību līdz Projektu pieteikuma iesniegšanas brīdim;
3.2. fizisku personu neformālās grupas, kurās katra dalībnieka deklarētā dzīvesvieta ir Valmieras novada administratīvā teritorija.
4
4. Lai pārliecinātos par Pretendenta atbilstību noteikumu prasībām, Pašvaldība informāciju iegūst no tai pieejamajām datu bāzēm. Ja informācija, kas iegūta datu bāzēs, ir nepilnīga vai neatbilst Pašvaldības rīcībā esošajai informācijai, Pašvaldība var pieprasīt Pretendentam iesniegt papildu informāciju.
5
III. ATBALSTĀMĀS UN NEATBALSTĀMĀS IZMAKSAS
5. Finansējumu piešķir Projektiem, kuru aktivitāšu norises vieta ir Valmieras novada administratīvā teritorija un kuru rezultātu ieguvēji ir Valmieras novada iedzīvotāji.
6
6. Pašvaldības finansējumu piešķir Pretendentiem, kuru projekti sekmē projektu konkursa mērķu sasniegšanu, veicot vienu vai vairākus šādus uzdevumus:
6.1. jaunu zināšanu, prasmju un iemaņu nodrošināšana kopienā;
6.2. drošas un sakārtotas vides veidošana;
6.3. cilvēktiesību un indivīda tiesību aizsardzības stiprināšana;
6.4. pilsoniskas sabiedrības attīstība;
6.5. vides aizsardzība, klimata pārmaiņu ierobežošana un pielāgošanās tām;
6.6. brīvā laika pavadīšanas daudzveidības un kvalitātes uzlabošana;
6.7. kultūrvēsturiskā mantojuma saglabāšana un pārnese, integrēšana mūsdienu sabiedrībā;
6.8. kopienas pašorganizēšanās spēju stiprināšana krīžu novēršanai un problēmsituāciju risināšanai;
6.9. sociāli mazaizsargāto grupu integrācija;
6.10. informācijas aprites pilnveide;
6.11. sabiedrības labklājību sekmējošu sociālo un tehnoloģisko inovāciju ieviešana.
7
7. Pašvaldības Finansējumu nepiešķir:
7.1. nekustamā īpašuma iegādei;
7.2. ārvalstu braucieniem;
7.3. pabalstiem, prēmijām, naudas balvām, dāvanām un citiem līdzīgiem maksājumiem privātpersonām;
7.4. biedrību, nodibinājumu un reliģisko organizāciju pamatdarbības nodrošināšanai un maksājumiem par komunālajiem pakalpojumiem;
7.5. Projektiem, kuru mērķis ir gūt peļņu vai kuru īstenošanas rezultātā tiek sniegti maksas pakalpojumi peļņas gūšanas nolūkā;
7.6. jau īstenotiem Projektiem un aktivitātēm;
7.7. Projekta grupas darba algām, stipendijām, telpu īrei un to uzturēšanas izdevumu segšanai;
7.8. Projektiem, kuru aktivitātes saskaņā ar nolikumiem finansiāli atbalsta citas Pašvaldības programmas;
7.9. Projektiem, kas paredz aktivitātes Pašvaldības iestāžu attīstībai;
7.10. politiskiem, militāriem vai reliģiskiem pasākumiem;
7.11. Projektiem, kuri netiek iesniegti Projektu konkursa noteiktajā termiņā.
8
8. Pretendents drīkst ieguldīt savu līdzfinansējumu Projekta ieviešanai.
9
9. Pretendenta finansējums nedrīkst būt pašvaldības iestāžu budžeta līdzekļi.
10
10. Pašvaldības finansējumā Projekta ieviešanai tiek iekļauta nomas maksa par Projekta īstenošanas vietu Pašvaldības un tās iestāžu telpās, ja tāda ir piemērojama atbilstoši to maksas pakalpojumu cenrāžiem.
11
IV. FINANSĒJUMA PIEŠĶIRŠANAS APJOMS
11. Kopējais Finansējuma apjoms, kas paredzēts Konkursam, tiek noteikts Pašvaldības ikgadējā budžetā.
12
12. Maksimālais finansējums, kāds no Pašvaldības budžeta līdzekļiem Konkursā var tikt piešķirts viena Projekta ieviešanai, tiek noteikts katra attiecīgā Konkursa nolikumā.
13
13. Konkursu izsludina 5 (piecu) darba dienu laikā pēc Konkursa nolikuma apstiprināšanas ar Pašvaldības domes lēmumu.
14
14. Apstiprinot Konkursa nolikumu, Pašvaldība katru gadu var noteikt Konkursa tematiskās prioritātes.
15
15. Konkursa nolikumā iekļaujama šāda informācija:
15.1. Konkursa nosaukums un mērķis;
15.2. Konkursa tematiskās prioritātes, ja tādas ir;
15.3. Konkursa norises laiks;
15.4. Konkursa pieteikuma iesniegšanas veids un vieta;
15.5. Konkursa pieteikuma iesniegšanas termiņš;
15.6. Konkursa pieteikuma veidlapa;
15.7. Projekta izmaksu tāme;
15.8. Projekta darbības un rezultātu pārskata veidlapa;
15.9. kontaktinformācija konsultācijām;
15.10. atbalstīto projektu finansēšanas kārtība;
15.11. cita ar konkursu saistīta informācija.
16
16. Pašvaldība paziņojumu par konkursa izsludināšanu publicē Pašvaldības tīmekļa vietnē www.valmierasnovads.lv un Pašvaldības informatīvajā izdevumā.
17
17. Pašvaldība Konkursa nolikumu publicē Pašvaldības tīmekļa vietnē www.valmierasnovads.lv.
18
18. Viens Pretendents Konkursam var iesniegt tikai vienu Projekta pieteikumu. Iesniegtais Projekts var būt iepriekš atbalstīta projekta turpinājums.
19
19. Projekta pieteikums, kas saņemts pēc Konkursā noteiktā termiņa, netiek izskatīts.
20
20. Sagatavojot konkursam Projekta pieteikumu, ieteicamas konsultācijas ar Konkursa nolikumā noteikto atbalsta personu.
21
VI. PIETEIKUMU IZSKATĪŠANAS KĀRTĪBA
21. Pretendentu iesniegtos Projekta pieteikumus izvērtē Pašvaldības domes izveidota un apstiprināta Valmieras novada pašvaldības Līdzdalības budžeta projektu un iedzīvotāju iniciatīvas projektu vērtēšanas komisija (turpmāk – Komisija), kas darbojas uz Komisijas nolikuma pamata.
22
22. Lēmumu par atbalstāmo konkursa Pretendentu noteikšanu Komisija pieņem ne vēlāk kā 30 kalendāro dienu laikā pēc Projektu iesniegšanas beigu termiņa.
23
23. Komisijai ir tiesības noraidīt pieteikumus, kas neatbilst šo noteikumu un Konkursa nolikuma prasībām.
24
24. Komisijai ir tiesības pieprasīt papildu informāciju par iesniegto Projekta pieteikumu.
25
25. Komisijai ir tiesības pieaicināt ekspertus, kuriem ir padomdevēja tiesības.
26
26. Pretendentam ir atļauts piedalīties Komisijas sēžu jautājumos par savu Projekta pieteikumu.
27
27. Komisijai ir tiesības pieņemt lēmumu par pilna vai daļēja finansējuma piešķiršanu Projektam vai par atteikumu piešķirt finansējumu.
28
28. Pēc Projektu pieteikumu izvērtēšanas atbilstoši Konkursa noteikumos izvirzītajiem mērķiem un uzdevumiem, Konkursa nolikumam un iegūto punktu skaitam Komisija nosaka Konkursā atbalstāmos Projektus un tiem piešķirtā Pašvaldības finansējuma apmēru.
29
29. Pēc Komisijas lēmuma pieņemšanas Pretendents tiek rakstiski informēts par Projekta atbalstīšanu, piešķirto līdzfinansējuma summu un līguma slēgšanu vai Projekta noraidījumu.
30
30. Par atbalstītā Projekta finansējumu Pašvaldība ar Pretendentu slēdz līgumu, kurā tiek noteiktas līgumslēdzēju tiesības, pienākumi un atbildība, finansēšanas un atskaišu par piešķirto finansējumu izlietojumu iesniegšanas kārtība un termiņi, Projekta īstenošanas darbības pārraudzība un kontrole, līguma vienpusējas izbeigšanas iespēja no Pašvaldības puses, ja netiek pildīti līguma nosacījumi, gadījumi, kad veicama piešķirtā finansējuma atgriešana.
31
31. Pēc Projekta īstenošanas Pretendents Pašvaldībā iesniedz atskaiti par finansējuma izlietojumu un informāciju par Projekta saturisko īstenošanu, sasniegtajiem mērķiem.
32
32. Projekta īstenošanas laikā tā īstenotājs, saskaņojot ar Pašvaldību, ir tiesīgs grozīt Projekta budžeta izdevumu pozīciju Pašvaldības finansējuma apjomu ne vairāk kā 20 % apmērā no kopējās projekta Pašvaldības finansējuma summas un, nepārsniedzot Projekta kopējo Pašvaldības finansējuma summu.
33
33. Pašvaldībai ir tiesības veikt Projekta:
33.1. aktivitāšu norišu pārbaudi Projekta īstenošanas laikā;
33.2. finanšu līdzekļu izlietojuma pārbaudi Projekta īstenošanas laikā un viena gada laikā pēc Projekta īstenošanas beigām.
34
34. Projekta ieviešana un tā rezultātu pārskata sagatavošana ir pilnībā jāpabeidz un jāiesniedz Pašvaldībā tā kalendārā gada laikā, kurā Pretendentam tika piešķirts finansējums Projekta ieviešanai.
35
VIII. NOSLĒGUMA JAUTĀJUMI
35. Konkursa nolikuma izstrādi, Projektu pieteikumu sagatavošanas konsultēšanu, Projektu konkursu pieteikumu apkopošanu un virzīšanu izskatīšanai Komisijai organizē, kā arī Projektu kontroli organizē Pašvaldības Attīstības pārvaldes struktūrvienība "Attīstības nodaļa".
36
Valmieras novada pašvaldības domes priekšsēdētājs J. Baiks
Paskaidrojuma raksts
Valmieras novada pašvaldības 2023. gada 30. marta saistošajiem noteikumiem Nr. 88 "Valmieras novada pašvaldības iedzīvotāju iniciatīvas projektu konkursa organizēšanas kārtība"
Paskaidrojuma raksta sadaļa | Norādāmā informācija |
1. Mērķis un nepieciešamības pamatojums | Saistošo noteikumu "Valmieras novada pašvaldības iedzīvotāju iniciatīvas projektu konkursa organizēšanas kārtība" (turpmāk – Noteikumi) mērķis ir noteikt Valmieras novada pašvaldības (turpmāk – Pašvaldība) finansējuma piešķiršanas kārtību Valmieras novada pašvaldības iedzīvotāju iniciatīvas projektiem (turpmāk – Projekti). Atbilstoši Saliedētas un pilsoniski aktīvas sabiedrības attīstības pamatnostādnēm 2021.–2027. gadam (Ministru kabineta 2021. gada 5. februāra rīkojums Nr. 72) iedzīvotāju politiskās uzticēšanās, kā arī iedzīvotāju savstarpējās uzticēšanas līmenis un spēja sadarboties kopīgu mērķu labā ir saistīta ar zemo iedzīvotāju, kas tic spējai ietekmēt lēmumu pieņemšanas procesus (13,8 % iedzīvotāju 2015. gada), īpatsvaru. Vienlaikus saskaņā ar SKDS 2022. gadā iegūtajiem datiem, tikai 36 % iedzīvotāju ir apmierināti vai drīzāk apmierināti ar to, kā Latvijā darbojas demokrātija. Lai gan iedzīvotāju līdzdalības rādītāji nevalstisko organizāciju sektorā Latvijā ir būtiski palielinājušies (pieaudzis biedrību un nodibinājumu skaits), 2022. gadā The Economist demokrātijas indeksā Latvijas pilsoniskās līdzdalības vērtējums ir "demokrātija ar defektiem" – 7,37 balles 10 baļļu sistēmā. Kā risinājums iedzīvotāju apmierinātības ar demokrātiju uzlabošanai tiek rekomendēts īstenot mērķtiecīgus pasākumus iedzīvotāju pilsoniskās un politiskās līdzdalības veicināšanai (Saliedētas un pilsoniski aktīvas sabiedrības attīstības pamatnostādņu 2021.–2027. gadam 2. Rīcības virziens: Demokrātijas kultūra un iekļaujošs pilsoniskums). Ņemot vērā, ka Pašvaldību likuma 51. panta 3. daļa paredz pašvaldības domes tiesības noteikt arī šajā likumā neminētus sabiedrības iesaistes veidus, lai veicinātu pašvaldības administratīvās teritorijas iedzīvotāju interešu ievērošanu un pašvaldības ilgtspējīgu attīstību, Noteikumi paredz Projektus kā sabiedrības iesaistes pasākumu iedzīvotāju pilsoniskās līdzdalības veicināšanai. Tādējādi Projekti, kuru ieviešana tiek finansēta no Pašvaldības budžeta līdzekļiem, ir finanšu instruments, ar kuru Valmieras novadā sekmēt iedzīvotāju pilsonisko aktivitāti un sabiedriskā labuma darbību atbilstoši Sabiedriskā labuma organizāciju likumā definētajai izpratnei. Tādējādi ar Projektiem plānota efektīvāka Pašvaldību likuma 4. pantā definēto pašvaldības autonomo funkciju īstenošana, Valmieras novada attīstības un iedzīvotāju labklājības veicināšana. Ņemot vērā, ka atbilstoši Ministru kabineta 2009. gada 25. augusta noteikumu Nr. 970 "Sabiedrības līdzdalības kārtība attīstības plānošanas procesā" 3. punktam sabiedrības līdzdalību īsteno formālās (piemēram, biedrības, nodibinājumi, arodbiedrības, darba devēju organizācijas, reliģiskās organizācijas) un neformālās (nereģistrētas iniciatīvu grupas, interešu apvienības) sabiedrības grupas, kā arī atsevišķas fiziskas personas, Noteikumi paredz, ka Projektu konkursā Pašvaldības finansējums varēs tikt piešķirts gan iedzīvotāju neformālajām grupām, gan biedrībām, nodibinājumiem un reliģiskām organizācijām – tām sabiedrības līdzdalības organizācijām, kuru darbības mērķi nav pretrunā ar Projektu konkursa mērķiem. Tā kā Pašvaldību likuma 51. panta 4. daļa nosaka, ka pašvaldība tās darbībā atbalsta pilsoniskās sabiedrības organizācijas (biedrības un nodibinājumus), kas darbojas šīs pašvaldības administratīvajā teritorijā, Noteikumi paredz, ka iedzīvotāju iniciatīvas projektu konkursā uz Pašvaldības finansējumu varēs pretendēt tikai Valmieras novada administratīvajā teritorijā reģistrētu biedrību, nodibinājumu un reliģisko organizāciju, kā arī Valmieras novada administratīvajā teritorijā deklarētu iedzīvotāju neformālo grupu (turpmāk – Pretendenti) sagatavoti projektu pieteikumi. Noteikumi paredz, ka neformālajās iedzīvotāju grupās jābūt apvienotiem vismaz pieciem pilngadīgiem dalībniekiem, lai veicinātu brīvprātīgā darba nozīmīgumu. Būtiski, ka Pretendenti atbilstoši Administratīvā procesa likuma 1. panta 9. daļai nav pašvaldības kā publiskā tiesību subjekta vai tās padotas institūcijas subjekti. Tādējādi Projektu finansējums no Pašvaldības budžeta Pretendentiem nevar tikt piešķirts uz iekšēja normatīvā akta (instrukcijas, ieteikumu, nolikuma u.c.) pamata. Šī iemesla dēļ Pašvaldības finansējuma piešķiršanas kārtība Projektiem noteikta kā ārējs normatīvais akts – saistošie noteikumi. Pašvaldības 2022. gada 30. jūnija saistošajiem noteikumiem Nr. 55 "Valmieras novada pašvaldības iedzīvotāju iniciatīvu projektu konkursa organizēšanas kārtība" realizētā iedzīvotāju iniciatīvu konkursa laikā tika konstatēta nepieciešamība saistošos noteikumus pilnveidot. Gan 2022. gada Projektu pieteikumu sagatavošanās laikā, gan līgumu slēgšanas laikā, no Pretendentiem tika saņemti ierosinājumi noteikumu pilnveidei. Vienlaikus 2023. gada 1. janvārī stājoties spēkā "Pašvaldību likumam" un zaudējot spēku "Likumam par pašvaldībām", uz "Likuma par pašvaldībām" 43. panta trešās daļas pilnvarojuma izdotie Pašvaldības 2022. gada 30. jūnija saistošie noteikumi Nr. 55 "Valmieras novada pašvaldības iedzīvotāju iniciatīvu projektu konkursa organizēšanas kārtība" zaudēja savu tiesisko pamatu. Pilnveidotie Noteikumi ir izdoti uz Pašvaldību likuma 5. panta un 51. panta 3. daļas pamata, paredzot regulējumu, uz kā pamata Pašvaldības dome var izdot ikgadēju nolikumu par aktuālā Projektu konkursa organizēšanu. |
2. Fiskālā ietekme uz pašvaldības budžetu | Noteikumu fiskālā ietekme uz pašvaldības budžetu ir Pašvaldības izdevumu daļas palielinājums, atbilstoši Pašvaldības domes nolemtajam. 2022. gadā tika noslēgti līgumi 21 Projekta ieviešanai 18 878,21 EUR vērtībā. 2023. gada budžetā Projektu konkursam paredzēts 40 000 EUR finansējums. Pašvaldības domei lemjot vēl par būtisku finansējuma palielinājumu Projektu realizēšanai, saistošo noteikumu izpildes nodrošināšanai var būt nepieciešama papildu cilvēkresursu piesaiste. |
3. Sociālā ietekme, ietekme uz vidi, iedzīvotāju veselību, uzņēmējdarbības vidi pašvaldības teritorijā, kā arī plānotā regulējuma ietekme uz konkurenci | Ar Noteikumos noteikto finansējuma piešķiršanas kārtību Projektiem tiek izveidots instruments, ar kuru Valmieras novadā sekmēt iedzīvotāju pilsonisko aktivitāti un sabiedriskā labuma darbību Valmieras novada attīstības un iedzīvotāju labklājības veicināšanai. Noteikumos paredzēti konkrēti uzdevumi, ar kuriem sekmējama Projektu konkursa mērķu sasniegšana. Pie tam, apstiprinot ikgadējo Projektu konkursa nolikumu, Pašvaldības domei ir iespējams noteikt arī Projektu tematiskās prioritātes, ja tādas ir. Noteikumiem ir šādas ietekmes: 3.1. sociālā ietekme: noteikumi paredz tiešu un pastiprinātu pozitīvu ietekmi uz cilvēku dzīvesveidu, kultūru, labsajūtu, sabiedrību kopumā, tai skaitā arī ietekmi uz konkrētām sabiedrības grupām, tai skaitā sociālās atstumtības riskam pakļautajām sabiedrības grupām, personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām, kā arī uz dzimumu līdztiesību; 3.2. ietekme uz vidi: Projektu konkursa mērķu sasniegšanai kā iespējamie projektu uzdevumi ir vides aizsardzība, klimata pārmaiņu ierobežošana un pielāgošanās tām. Tādējādi Noteikumi rada pamatu iespējamai ietekmes uz vidi ierobežošanai; 3.3. ietekme uz iedzīvotāju veselību: Projektu konkursa mērķu sasniegšanai kā iespējamie projektu uzdevumi ir jaunu zināšanu, prasmju un iemaņu nodošana kopienā, brīvā laika pavadīšanas daudzveidības un kvalitātes uzlabošana, sociāli mazaizsargāto grupu iekļaušana, kā arī sabiedrības labklājību sekmējošu sociālo un tehnoloģisko inovāciju ieviešana. Tādējādi tiek radīti priekšnoteikumi pozitīvai ietekmei uz iedzīvotāju veselību. 3.4. ietekme uz uzņēmējdarbības vidi pašvaldības teritorijā: Projekta konkursa Pretendenti var būt iedzīvotāju neformālās grupas, biedrības, nodibinājumi un reliģiskas organizācijas. Uzņēmumi nav Noteikumu mērķgrupa. Noteikumiem nav paredzama ietekme uz uzņēmējdarbības vidi. 3.5. Ietekme uz konkurenci: Noteikumi neierobežo brīvu un godīgu konkurenci. |
4. Ietekme uz administratīvajām procedūrām un to izmaksām | Saistošie noteikumi ir piemērojami, Pašvaldības domei ikgadējā Pašvaldības budžetā paredzot finansējumu Projektu konkursa norisei. Atbilstoši Noteikumiem, Pašvaldības domei ir jāapstiprina iedzīvotāju iniciatīvas projektu konkursa nolikums, kurā ir iekļaujama kontaktinformācija konsultācijām. Projektu pieteikumu sagatavošanas konsultēšanu, Projektu konkursu pieteikumu apkopošanu un virzīšanu izskatīšanai Komisijai organizē, kā arī projektu kontroli organizē Pašvaldības Attīstības pārvaldes Attīstības nodaļa. Lai saņemtu finansējumu iedzīvotāju iniciatīvas projektam Pašvaldības finansējuma piešķiršanas konkursa kārtībā, privātpersonai ir jābūt vismaz piecu pilngadīgu Valmieras novada administratīvajā teritorijā deklarētu iedzīvotāju neformālās grupas loceklim vai arī jābūt iesaistītam Valmieras novadā reģistrētā biedrībā, nodibinājumā vai reliģiskā organizācijā un jāveic darbības, kādas saistībā ar Projektu pieteikšanu, ieviešanu, atbilstoši Pašvaldības domes apstiprinātajā Projektu konkursa nolikumā noteiktajam, jāsagatavo projekta pieteikums, atbalsta gadījumā jāslēdz līgums par Projekta ieviešanu. Noteikumi paredz pilnīgu projekta ieviešanu un tā aktivitāšu un finanšu izlietojuma pārskata iesniegšanu tā kalendārā gada laikā, kurā Pretendentam tika piešķirts finansējums Projekta ieviešanai. |
5. Ietekme uz pašvaldības funkcijām un cilvēkresursiem | Saistošie noteikumi izstrādāti, lai radītu pašvaldībai iespēju realizēt brīvprātīgo iniciatīvu – sekmēt iedzīvotāju pilsonisko aktivitāti un sabiedriskā labuma darbību Valmieras novada attīstības un iedzīvotāju labklājības veicināšanai. Šo iniciatīvu Pašvaldība plāno un paredz tai finansējumu ikgadējā Pašvaldības budžetā tādā apmērā, lai netraucētu Pašvaldības kompetencē esošo autonomo funkciju un deleģēto pārvaldes uzdevumu izpildei. Saistošo noteikumu īstenošana neietekmēs Pašvaldībai pieejamos cilvēkresursus, jo nav nepieciešama jaunu institūciju vai darba vietu izveide. |
6. Informācija par izpildes nodrošināšanu | Saistošo noteikumu izpildē iesaistīta Valmieras novada iestādes "Attīstības pārvalde" struktūrvienība "Attīstības nodaļa", Valmieras novada pašvaldības dome, Iedzīvotāju iniciatīvu projektu un līdzdalības budžeta projektu vērtēšanas komisija un šādas Valmieras novada Centrālās pārvaldes struktūrvienības: "Dokumentu pārvaldības un klientu apkalpošanas centrs", "Grāmatvedības nodaļa", "Finanšu un ekonomikas nodaļa", "Zīmolvedības un sabiedrisko attiecību nodaļa". |
7. Prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem, ko sniedz mērķa sasniegšana | Noteikumi paredz tikai Noteikumu mērķa sasniegšanai nepieciešamos nosacījumus pašvaldībā pieejamo resursu ietvaros. |
8. Izstrādes gaitā veiktās konsultācijas ar privātpersonām un institūcijām | Saistošo noteikumu izstrāde balstīta uz Pretendentu sniegtajām atsauksmēm par nepieciešamajiem noteikumu pilnveidojumiem, organizējot 2022. gada iedzīvotāju iniciatīvu projektu konkursu. Vērā ņemtas arī Valmieras novada pašvaldības Iedzīvotāju iniciatīvu projektu un līdzdalības budžeta vērtēšanas komisijas locekļu rekomendācijas veiksmīgākiem noteikumu formulējumiem. Rekomendācijas tika saņemtas saistībā ar pieteikuma veidlapu noformējumu. Lai atvieglotu iespēju pieteikuma veidlapu regulāri pilnveidot, kā arī konkursa noteikumus pielāgot atbilstoši aktuālajām ikgadējām iedzīvotāju iniciatīvu projektu konkursa prioritātēm, ja tādas ir, un finansēšanas mehānismam, noteikumos iestrādāta nepieciešamība pašvaldības domei apstiprināt ikgadēju iedzīvotāju iniciatīvu projektu konkursa nolikumu. Atbilstoši Pašvaldību likuma 46. panta trešajai daļai saistošo noteikumu projekts tika publicēts Valmieras novada pašvaldības tīmekļvietnē www.valmierasnovads.lv sadaļā "Saistošo noteikumu publiskās apspriešanas" sabiedrības viedokļa noskaidrošanai. Saistošo noteikumu projekts nosūtīts viedokļa sniegšanai 2022. gada iedzīvotāju iniciatīvas projektu ieviesējiem. Pašvaldības Attīstības pārvaldes struktūrvienības "Attīstības nodaļa" 2023. gada martā organizētajās iedzīvotāju sapulcēs par iedzīvotāju līdzdalības iespējām, kā arī 23.03.2023. no biedrības "Valmiermuižas kultūras biedrība" saņemts ierosinājums izvērtēt, vai Pretendentiem ir jāatbilst visiem 3.1. punktā minētajiem kritērijiem, vai biedrībām, nodibinājumiem ir jābūt reģistrētām Valmieras novada administratīvajā teritorijā, lai varētu ieviest Projektu. Jautājums pārrunāts Pašvaldības domes 16.03.2023. Tautsaimniecības, vides un attīstības lietu komitejā, kurā nolemts, ka Konkursā Pašvaldība atbalstīs Valmieras novadā reģistrētu biedrību, nodibinājumu, reliģisku organizāciju, kā arī Valmieras novadā deklarētu fizisku personu neformālo grupu Projektus. Ir ņemts vērā biedrības "Valmiermuižas kultūras biedrība" ierosinājums precizēt noteikumu 32. punktu, paredzot iespēju par 20 %, iepriekš minēto 10 %, grozīt Projekta budžeta izdevumu pozīciju Pašvaldības finansējuma apjomu, kas ir adekvātas pieļaujamās izmaksu izmaiņas, netraucējot Projekta mērķa sasniegšanu. Nav ņemts vērā biedrības "Valmiermuižas kultūras biedrība" ierosinājums ar Pašvaldības finansējumu Projekta ieviešanai nosegt Projekta grupas darba algu, pamatojot to ar Projekta sabiedriskā labuma darbību. Atbilstoši Sabiedriskā labuma organizāciju likuma 2. panta 2. daļai par sabiedriskā labuma darbību nav uzskatāma darbība tādā apjomā, kādā tā vērsta uz biedrības un nodibinājuma biedru vai dibinātāju un ar tiem saistītu personu privāto interešu un vajadzību apmierināšanu. |
Valmieras novada pašvaldības domes priekšsēdētājs J. Baiks