| 
				Ministru kabineta rīkojums Nr. 1
 Rīgā 2023. gada 10. janvārī (prot. Nr. 1 3. §)
 Par investīcijas 2.1.2.1.i projekta "Valsts un pašvaldību iestāžu tīmekļvietņu vienotās koplietošanas platformas izvēršana" pases un centralizētās funkcijas vai koplietošanas pakalpojumu attīstības plāna apstiprināšanu 1. Apstiprināt Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna investīcijas 2.1.2.1.i projekta "Valsts un pašvaldību iestāžu tīmekļvietņu vienotās koplietošanas platformas izvēršana" (turpmāk – projekts) pasi  (1. pielikums) un centralizētās funkcijas vai koplietošanas pakalpojuma "Valsts un pašvaldību iestāžu tīmekļvietņu veidošana, izmitināšana un uzturēšana" attīstības plānu (2. pielikums), kā arī projekta izmaksas ne vairāk kā 2 452 800 euro apmērā, tai skaitā  Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma finansējumu investīcijai 2 100 000 euro apmērā un valsts budžeta finansējumu pievienotās vērtības nodokļa izmaksu segšanai ne vairāk kā 352 800 euro apmērā. 22. Viedās administrācijas un reģionālās attīstības ministrijai uzaicināt projekta iesniedzēju iesniegt projekta iesniegumu Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 2. komponentes "Digitālā transformācija" 2.1. reformu un investīciju virziena "Valsts pārvaldes, t. sk. pašvaldību, digitālā transformācija" investīcijas 2.1.2.1.i (turpmāk – investīcija 2.1.2.1.i) ietvaros. 3 (MK 28.10.2025. rīkojuma Nr. 694 redakcijā)3. Finansēt projektu investīcijas 2.1.2.1.i ietvaros, ja projekta iesniegums atbilst Ministru kabineta 2022. gada 14. jūlija noteikumos Nr. 435 "Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 2. komponentes "Digitālā transformācija" 2.1. reformu un investīciju virziena "Valsts pārvaldes, t. sk. pašvaldību, digitālā transformācija" īstenošanas noteikumi" iekļautajiem nosacījumiem. 44. Noteikt Valsts kanceleju par projekta iesniedzēju un atbildīgo par projekta īstenošanu un projekta pasē plānoto rezultātu (tai skaitā finanšu, rezultāta un iznākuma rādītāju) sasniegšanu. 55. Pēc projekta pabeigšanas noteikt projekta rezultātu uzturēšanas izmaksas 2026. gadā ne vairāk kā 232 925 euro un turpmākajos gados ne vairāk kā 399 300 euro gadā. Līdz projekta beigām Valsts kancelejai valsts budžeta izdevumu pārskatīšanas procesa ietvaros sagatavot un iesniegt Finanšu ministrijā saskaņotus priekšlikumus par iespējām sistēmas uzturēšanas izdevumus segt no ietaupītā finansējuma tajās valsts budžeta iestādēs, kas faktiski pievienojušās valsts un pašvaldību iestāžu tīmekļvietņu vienotajai platformai. 6Ministru prezidents A. K. Kariņš
 Ministru prezidenta vietā ‒ vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrs M. Sprindžuks
 1. pielikumsMinistru kabineta 2023. gada 10. janvāra rīkojumam Nr. 1 (Pielikums MK 28.10.2025. rīkojuma Nr. 694 redakcijā) Investīcijas 2.1.2.1.i  projekta "Valsts un pašvaldību iestāžu tīmekļvietņu vienotās koplietošanas platformas izvēršana" pase1. Finansējuma saņēmējs, kas īsteno projektu | 1.1. Finansējuma saņēmējs, kas īsteno projektu (institūcija) | Valsts kanceleja |  | 1.2. Projekta īstenošanas partneri | Valsts digitālās attīstības aģentūra Iekšlietu ministrijas Informācijas centrs Kultūras informācijas sistēmu centrs | 
 2. Saistīto projektu programma | 2.1. Programmas nosaukums | Valsts pārvaldes resursu pārvaldības programma |  | 2.2. Saistība ar citiem projektiem | Nav | 
 3. Projekta mērķis un galvenie ieguvumi | 3.1. Projekta mērķis un galvenais saturs | Projekta mērķis ir līdz 2026. gada 31. maijam izvērst valsts un pašvaldību iestāžu tīmekļvietņu vienoto platformu (turpmāk – TVP), lai nodrošinātu iespēju veidot visām sabiedrības grupām, t. sk. cilvēkiem ar invaliditāti, piekļūstamas iestāžu tīmekļvietnes |  | 3.2. Projekta pamatojums (aktualitāte/nepieciešamība/ risināmā problēma)
 | Iestādēm ir vairākas tīmekļvietnes (1–8 vietnes iestādei), ko tās ir izveidojušas, kā arī neregulāri ir vajadzība pēc jaunām tematiskajām vietnēm. Esošās vietnes ir jāuztur, un vietņu uzturēšana prasa gan resursus, gan kompetentu personālu katrā iestādē, kā arī visām iestāžu tīmekļvietnēm ir jāizpilda Eiropas Parlamenta un Padomes Direktīvas (ES) 2016/2102 par publiskā sektora struktūru tīmekļvietņu un mobilo lietotņu piekļūstamību (turpmāk – ES Direktīva 2016/2102) prasības (ES Direktīvas 2016/2102 prasības pārņemtas ar Ministru kabineta 2020. gada 14. jūlija noteikumiem Nr. 445 "Kārtība, kādā iestādes ievieto informāciju internetā"). Tīmekļvietņu administrēšana un pārvaldība tām vietnēm, kuras nav izvietotas TVP, vairumā gadījumu tiek organizēta decentralizēti – katrā iestādē atsevišķi. Katra iestāde iepērk vietņu izstrādi, nodrošina vietņu uzturēšanu, izmitināšanu, drošības pārvaldību, kā arī atjauninājumus veic katrai vietnei atsevišķi. Vairākkārtīgs resursu izlietojums līdzīga procesa īstenošanai un decentralizēta, sadrumstalota IKT pārvaldība sadārdzina to uzturēšanu, kā arī ir grūtības valsts pārvaldē piesaistīt nepieciešamos IKT jomas speciālistus, kas var nodrošināt augsta līmeņa tīmekļvietņu pārvaldību (regulāri sekot līdzi nepieciešamajiem atjauninājumiem, drošības sertifikātiem, pārvaldīt incidentus). Nepieciešams attīstīt un paplašināt TVP, lai tajā būtu iespējams veidot neskaitāmas valsts iestāžu un pašvaldību pārziņā esošas tīmekļvietnes (šobrīd var veidot tikai valsts pārvaldes iestāžu un pašvaldību oficiālās tīmekļvietnes), tām centralizēti nodrošinot izmitināšanu, uzturēšanu, atjaunināšanu, drošības pārvaldību |  | 3.3. Projekta ieguvumi1 | Ieguvuma mērīšanas vai verificēšanas metode un mērāmais rādītājs2 | Vērtība | Sasniegšanas laiks (gads) |  | 3.3.1. Nodrošināta tīmekļvietņu pieejamība cilvēkiem ar īpašām vajadzībām, kā arī atbilstība lietošanai mobilajās ierīcēs, ko nosaka ES Direktīva 2016/2102 par publiskā sektora struktūru tīmekļvietņu un mobilo lietotņu piekļūstamību | TVP izvietotās iestāžu tīmekļvietnes, to skaits (papildus TVP jau izveidotajām 110 iestāžu tīmekļvietnēm šā projekta ietvaros tiks izveidotas vēl vismaz 40 tīmekļvietnes) | 150 (sākotnējā vērtība – 110; šā projekta ietvaros tiks izveidotas vēl 40 tīmekļvietnes) | 2026. |  | 3.3.2. Valsts un pašvaldības iestādēm nodrošināts mūsdienīgs, kvalitatīvs komunikācijas kanāls ar sabiedrību un nodrošināta vienota tīmekļvietņu pārvaldība, centralizējot atbalsta procesus (vietņu izveide, uzturēšana, atjaunināšana, drošības pārvaldība u. tml.) | TVP izvietotās iestāžu tīmekļvietnes, to skaits (papildus TVP jau izveidotajām 110 iestāžu tīmekļvietnēm šā projekta ietvaros tiks izveidotas vēl vismaz 40 tīmekļvietnes) | 150 (sākotnējā vērtība – 110; šā projekta ietvaros tiks izveidotas vēl 40 tīmekļvietnes) | 2026. | 
 4. Nepieciešamā finansējuma apjoms un tā sadalījums pa projekta darbībām iznākumu sasniegšanai un būtisko izmaksu veidiem | 4.1. Atveseļošanas fonda plāna finansējums (kopā) | 4.2. Plānotais pievienotās vērtības nodokļa (PVN) apmērs (kopā), ja tiks pieprasīta tā segšana3, un avansa apmērs, ja plānots to pieprasīt4 |  | 2 100 000,00 euro | Plānotais PVN apmērs – 352 800 euro | Avansa maksājuma apmērs – n/a | 
 | Projekta ietvaros veicamo darbību un būtisko izmaksu veidu raksturojošs apzīmējums | Izmaksu apmērs (indikatīvi) | Maksimālais apmērs5 | Darbības iznākums |  | 4.3. TVP attīstīšanas izmaksas, t. sk. izpēte, prasību definēšana, izstrāde, migrācija, kvalitātes kontrole, mācības, publicitāte, audits u. tml. | 1 680 000 euro (neieskaitot PVN)
 | 1 800 000 euro (neieskaitot PVN)
 | Pilnveidota IS, izveidotas 40 tīmekļvietnes |  | 4.4. Projekta vadīšana un īstenošana | 420 000 euro | 420 000 euro | Īstenots projekts | 
 5. Projekta ieguldījums reformu un investīciju mērķu rādītāju sasniegšanā 5.1. Modernizēto pārvaldes procesu IKT risinājumi | Skaits | IKT risinājuma nosaukums | Īss apraksts6 | Valsts mākonī (jā/nē)
 | Termiņš IKT risinājumu attīstības saskaņošanai7 (gads, ceturksnis)
 | Termiņš ieviešanai produkcijā (gads, ceturksnis)
 | Risinājuma lietotāji (skaits)
 |  | 1 | 5.1.1. Valsts un pašvaldību iestāžu tīmekļvietņu vienotā platforma | Plānots pilnveidot esošo TVP infrastruktūru un sistēmas arhitektūru. TVP infrastruktūras izvietošana un līdz ar to tīmekļvietņu izmitināšana tiks veikta centralizēti loģiski vienotajā datu centrā. Esošo infrastruktūras izvietošanu nodrošina Iekšlietu ministrijas Informācijas centrs (IeM IC). Projekta laikā tiks veikta pāreja no IeM IC infrastruktūras uz Latvijas Valsts radio un televīzijas centra (LVRTC) infrastruktūru, projekta noslēgumā atsakoties no IeM IC pakalpojumiem. Rezerves kopēšanu paredzēts nodrošināt LVRTC infrastruktūrā. Projekta ietvaros tehniskās infrastruktūras iegāde netiek plānota | Jā (IeM IC, LVRTC) | Saskaņots – VARAM 21.04.2023. atzinums Nr. 11-1/2305 | 2026. gada 2. ceturksnis | No šobrīd esošajām 149 valsts iestādēm un 43 pašvaldībām risinājumu izmantos vismaz 40 iestādes. Galalietotāji – ekonomiski aktīvie Latvijas iedzīvotāji (934,6 tūkstoši) | 
 5.2. Centralizētās funkcijas vai koplietošanas pakalpojumi | Skaits | Pakalpojums (pakalpojumu grupa) | Koplietošanas pakalpojumu lietotāji (institūcijas) | Norāde uz MK lēmumu par attīstības plānu8 | Termiņš ieviešanai (gads, ceturksnis) |  | 1 | 5.2.1. Esoša pakalpojuma izvēršana: valsts iestāžu un pašvaldību pārziņā esošu tīmekļvietņu veidošana, izmitināšana un uzturēšana | Valsts tiešās pārvaldes iestādes (ministrijas, ministriju padotības iestādes), neatkarīgās iestādes, pašvaldības un to iestādes | Attīstības plāns tiek saskaņots kopā ar projekta pasi | 2026. gada 2. ceturksnis | 
 5.3. Centralizēti pārvaldāmās nozares būtiskās datu kopas | Skaits | Saturu raksturojošs nosaukums | Termiņš piekļuves nodrošināšanai (gads, ceturksnis) |  | 1 | 5.3.1. Iestādes struktūrvienību un klientu apkalpošanas centru dati | 2026. gada 2. ceturksnis | 
 6. Projekta pārvaldības un īstenošanas kapacitāte9 | Projektu īstenos Valsts kanceleja, iesaistot projekta īstenošanā Valsts kancelejas darbiniekus (jau esošos vai piesaistot jaunus darbiniekus uz projekta īstenošanas laiku), sadarbības partnerus (Valsts digitālās attīstības aģentūra, Iekšlietu ministrijas Informācijas centrs un Kultūras informācijas sistēmu centrs) un pakalpojuma sniedzējus. Valsts kancelejā paredzēti vismaz šādi speciālisti: • projekta vadītājs; • projekta koordinators; • finansists; • iepirkumu speciālists; • komunikācijas departamenta konsultanti (1–2 speciālisti). Valsts digitālās attīstības aģentūrā paredzēti vismaz šādi speciālisti: • sistēmu arhitekts – sistēmu analītiķis; • sistēmu administrators. Iekšlietu ministrijas Informācijas centrā paredzēti vismaz šādi speciālisti: • vecākais datortīklu administrators. Norādītie speciālistu amatu nosaukumi atbilst projektā paredzamajām lomām un atbildībām. Konkrēto speciālistu amatu nosaukumi var atšķirties. Valsts kanceleja kā projekta īstenotāja uzņemas atbildību par projekta īstenošanā nepieciešamo speciālistu iesaistīšanu projektā. Sekmīgai projektā izvirzīto mērķu sasniegšanai var tikt iesaistīti citi, iepriekš neminēti, Valsts kancelejas, Valsts digitālās attīstības aģentūras un Iekšlietu ministrijas Informācijas centra darbinieki – atbilstoši nepieciešamībai. Būs četru līmeņu projekta pārvaldība: 1. projekta vadītājs; 2. projekta vadības grupa; 3. projekta uzraudzības padome; 4. programmas uzraudzības padome 1. Projekta vadītājs: • organizē un vada projekta komandas darbu, nodrošinot nepieciešamo projekta resursu (cilvēkresursi, finansiālie un tehniskie resursi) plānošanu; • kontrolē projekta finanšu plūsmas atbilstību normatīvo aktu prasībām un noslēgtajiem līgumiem, kā arī resursu lietderīgu izmantošanu; • sadarbojas ar projekta aktivitāšu īstenošanā iesaistītajām institūcijām, organizācijām un piegādātājiem, kā arī pārbauda iesniegtos nodevumus; • nodrošina projekta risku identificēšanu un vadīšanu, kā arī uztur risku reģistru; • organizē darbības procesu analīzi un lietotāju iesaisti nodevumu testēšanā, kā arī organizē lietotāju apmācību; • sagatavo pārskatus un sadarbībā ar iepirkumu speciālistu sagatavo iepirkumu procedūru dokumentāciju; • nodrošina padomes un vadības grupas pieņemto lēmumu izpildes kontroli; • kontrolē projekta īstenošanas laika grafiku; • veic citus uzdevumus atbilstoši projekta īstenošanas plānam. 2. Projekta vadības grupa: • koordinē projekta aktivitātes; • atbild par projektam izvirzīto rezultātu sasniegšanu; • identificē un sniedz padomei priekšlikumus par nepieciešamajām izmaiņām projektā; • akceptē piegādātāju iesniegtos nodevumus; • izskata pārskatus pirms to iesniegšanas padomei vai uzraudzības institūcijām; • pārvalda projekta īstenošanas riskus un sniedz padomei priekšlikumus par nepieciešamajām izmaiņām projektā; • izskata iepirkumu procedūru dokumentāciju un sniedz priekšlikumus iepirkuma komisijai; • dod darba uzdevumus piegādātājiem un citiem projekta aktivitāšu īstenošanā iesaistītajiem atbildīgajiem darbiniekiem. 3. Projekta uzraudzības padome: • pārstāv projekta īstenotāju un uzrauga projekta īstenošanas gaitu; • uzrauga projektam izvirzīto rezultātu sasniegšanu un to, vai projekta rezultāti atbilst galalietotāju un sadarbības partneru vajadzībām, kā arī uzrauga projekta rezultātu komunicēšanu dažādām mērķauditorijām; • lemj par izmaiņu nepieciešamību projektā un akceptē izmaiņas projektā; • apstiprina projekta vadītāja iesniegtos pārskatus; • izskata iesniegumus, sūdzības un priekšlikumus par jautājumiem, kas saistīti ar projekta īstenošanu; • izskata citus ar projekta uzraudzību saistītus jautājumus. 4. Programmas uzraudzības padome Valsts resursu pārvaldības programmas īstenošanu uzraudzīs Valsts kancelejas vadīta grāmatvedības un personālvadības funkciju un risinājumu standartizācijas un centralizācijas uzraudzības padome, kuras dalībnieki ir arī Finanšu ministrija, Valsts kase un VARAM. Programmas uzraudzības padome: • nodrošina programmā iekļauto projektu īstenošanas savstarpējo koordināciju; • pārrauga programmas ietvaros īstenoto projektu rezultātu sasniegšanu. Droša finanšu pārvaldība tiks īstenota Valsts kancelejā, veidojot Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma (turpmāk – Atveseļošanas fonds) vadības un kontroles sistēmu. Projekta izdevumu uzskaite tiks nodalīta ar atsevišķu finansējumu Atveseļošanas fonda valsts budžeta apakšprogrammā. Šā finansējuma ietvaros pievienotās vērtības nodokļa maksājumi tiks nodalīti ar atsevišķu bilances kontu, veicot to nošķirtu uzskaiti no Atveseļošanas fonda līdzekļiem | 
 7. Izmaksu/ieguvumu analīze, tai skaitā ietekme uz pārvaldes darbinieku skaitu | Valsts iestāžu tematisko tīmekļvietņu veidošanu būs iespējams veikt vienotā platformā, nevis īstenojot atsevišķus izstrādes projektus. Vienas tematiskās tīmekļvietnes vidējais dzīves cikls ir 2–3 gadi, bet ir arī pastāvīgas tematiskās tīmekļvietnes. Paredzams, ka nākamo 10 gadu periodā katru gadu izveidoto tīmekļvietņu skaits pieaugs par 10, bet to skaits nav ierobežots. Iestādēm biežāk veidojot tematiskās tīmekļvietnes, tiks panākts uzlabojums informācijas sniegšanā sabiedrībai kopumā, kā arī atsevišķām mērķauditorijām. Ieguvums iestādēm – valsts, pašvaldību un to iestāžu tematisko tīmekļvietņu izstrādes un uzturēšanas izdevumu samazinājums. Tematisko tīmekļvietņu izvietošanas un uzturēšanas izmaksas platformā būs mazākas, nekā atsevišķos projektos izstrādājot tematisko tīmekļvietņu tehniskos un vizuālos risinājumus un katrā no tiem izpildot arvien augstākas drošības prasības un piekļūstamības prasības visām iedzīvotāju grupām. Projekta ietvaros izveidojot 40 tematiskās tīmekļvietnes un pieņemot, ka 13 gadu periodā katru gadu izveidoto tīmekļvietņu skaits pieaugs par 15, iestādēm veidosies ietaupījums no izstrādes, uzturēšanas un pārvaldības izdevumu samazinājuma – 620 575,62 euro. Sociālais ieguvums – sabiedrībai nepieciešamais laiks informācijas atrašanai un iepazīšanai tematiskajās tīmekļvietnēs būs mazāks – ietaupījums radīsies no iespējas vienkāršāk un operatīvāk piekļūt saturam, izmantojot piekļūstamākas un ērtākas tematiskās tīmekļvietnes, t. sk. mazāk laika patērējot satura meklēšanai, bet vairāk – tā iepazīšanai. Ietaupītā laika vērtība sabiedrībai, kas iegūta, balstoties uz vidējās algas apmēru tautsaimniecībā, – 6 274 845,83 euro. Kopējais projekta lietderīgums – 397 525,89 euro. Tas aprēķināts, no projekta ieguvumiem kopsummā 6 895 421,45 euro apmērā atņemot nepieciešamos uzturēšanas izdevumus 4 255 095,57 euro apmērā un investīcijas 2 242 800 euro apmērā. Projekta ieviešana 10 gadu periodā valsts pārvaldei dos resursu ietaupījumu 620 575,62 euro apmērā un sabiedrībai – sociālo ieguvumu 6 274 845,83 euro apmērā, kopā veidojot ieguvumu 6 895 421,45 euro apmērā, kas ir lielāks nekā 2 100 000 euro ieguldījums tā īstenošanai. Projekta īstenošanai ir neitrāla ietekme uz valsts pārvaldes darbinieku skaitu. Publicējamās informācijas apjoms palielinās, tādēļ iestādēm būtu nepieciešams piesaistīt jaunus resursus, bet, ieviešot platformu, to iespējams atrisināt ar esošajiem iestāžu darbinieku resursiem, vienlaikus paaugstinot sniegtā pakalpojuma kvalitāti un ātrumu | 
 8. Cita būtiska informācija | Projekta īstenotājs apliecina, ka projekta ietvaros tiek paplašināta un attīstīta projekta "Valsts un pašvaldību iestāžu tīmekļvietņu vienotā platforma" ietvaros izstrādātā informācijas sistēma un ka nepastāv dubultā finansējuma risks. Projekta tvērumā ietilpst valsts tiešās pārvaldes iestādes, pašvaldības un to iestādes, kā arī neatkarīgās un tiesībaizsardzības iestādes (pēc to izvēles). Attiecīgi atbilstoši Ministru kabineta 2022. gada 14. jūlija noteikumu Nr. 435 "Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 2. komponentes "Digitālā transformācija" 2.1. reformu un investīciju virziena "Valsts pārvaldes, tai skaitā pašvaldību, digitālā transformācija" īstenošanas noteikumi" 13.9.3. apakšpunktam projekta ietvaros komercdarbības atbalsts nav plānots un netiks sniegts. Projekta līdzekļi tiks ieguldīti tikai valsts informācijas sistēmas "Valsts un pašvaldību iestāžu tīmekļvietņu vienotā platforma" tehnoloģiskajai modernizācijai un paplašināšanai. Vienlaikus Valsts kancelejai kā finansējuma saņēmējai sniegtais atbalsts nav kvalificējams kā komercdarbības atbalsts, jo tas tiks piešķirts valsts deleģētas funkcijas veikšanai | 
 Lietotie saīsinājumi: IKT – informācijas un komunikācijas tehnoloģijas VARAM – Viedās administrācijas un reģionālās attīstības ministrija Piezīmes. 1 Obligāti jāiekļauj vismaz viens (vēlams – divi) būtisks ieguvums, kas tiek sasniegts jau projekta īstenošanas laikā. Šajā sadaļā ir jānorāda būtiski ieguvumi nozarei, institūcijai, sabiedrībai, bet nav jānorāda iznākumi – ieguldījumi Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 2.1. mērķa rādītāju sasniegšanā, ko norāda 5. punktā. 2 Piemēram, ja ieguvums ir personāla administrēšanas funkcijas centralizācija, tad mērījums varētu būt, piemēram, tiešās pārvaldes darbinieku skaits, kas to izmanto, vērtība, piemēram, 10 000, un sasniegšanas laiks – 2026. gads. 3 PVN netiek attiecināts projektu īstenotājiem, kas to var attiecināt patstāvīgi. Pārējie projektu īstenotāji var pieprasīt to attiecināt, norādot apmēru un saskaņojot to ar Finanšu ministriju. 4 Avansa maksājumi ir attiecināmi uz projektu īstenotājiem, kas nav valsts tiešās pārvaldes institūcijas. Jānorāda apmērs, kas nepārsniedz 30 % no attiecināmo izmaksu kopsummas, un jāsaskaņo ar Finanšu ministriju. 5 Apmērs, ko nedrīkst pārsniegt, nesaskaņojot grozījumus Ministru kabinetā. Ja ierobežojumi uz konkrēto pozīciju nav attiecināmi, tad norāda "n/a". 6 Informācija, kas norādīta Ministru kabineta 2021. gada 31. augusta noteikumu Nr. 597 "Valsts informācijas sistēmu attīstības projektu uzraudzības kārtība" (tai skaitā IKT būvvaldes kārtība) 2. pielikuma "Valsts informācijas sistēmas attīstības aktivitātes apraksts" 6.1. apakšpunktā. 7 Tai skaitā IKT būvvaldes kārtībā jau saņemtā VARAM saskaņojuma datums vai plānotais termiņš, kad tas tiks saņemts. 8 Ja koplietošanas pakalpojuma attīstības plāns tiek iesniegts vienlaikus ar Ministru kabineta rīkojumu par projekta atlases kārtu, par to pievieno norādi. 9 Kapitālsabiedrības un pašvaldības norāda arī finanšu kapacitāti atbilstoši finansēšanas nosacījumiem.2. pielikumsMinistru kabineta 2023. gada 10. janvāra rīkojumam Nr. 1 (Pielikums MK 28.10.2025. rīkojuma Nr. 694 redakcijā) Centralizētās funkcijas vai koplietošanas pakalpojumu attīstības plāns1. Centralizētā funkcija vai koplietošanas pakalpojums (turpmāk – pakalpojums) | Valsts un pašvaldību iestāžu tīmekļvietņu veidošana, izmitināšana un uzturēšana (esoša pakalpojuma izvēršana). Valsts un pašvaldību iestāžu tīmekļvietņu vienotajā platformā (turpmāk – TVP) iespējams veidot neskaitāmas valsts iestāžu, pašvaldību un to iestāžu tīmekļvietnes (šobrīd var veidot tikai valsts pārvaldes iestāžu un pašvaldību oficiālās tīmekļvietnes). Tām centralizēti tiek nodrošināta izmitināšana, uzturēšana, atjaunināšana un drošības pārvaldība. Projekta ietvaros tiek izvērsta esošā platforma un esošais pakalpojums – turpmāk tiks nodrošināts pakalpojums ne tikai iestāžu oficiālajām tīmekļvietnēm, bet arī dažādām iestāžu tematiskajām vietnēm, kā arī tiks piedāvāta iespēja platformu izmantot dažādām cita veida valsts iestādēm (muzejiem, izglītības un ārstniecības iestādēm, vēstniecībām, neatkarīgajām iestādēm u. tml.) | 
 2. Pakalpojuma sniedzējs | Valsts kanceleja – TVP pārzinis un attīstītājs. Pakalpojuma sniegšanā Valsts kanceleja iesaista: 1) Valsts digitālās attīstības aģentūru (turpmāk – VDAA) (TVP uzturētājs, kas nodrošina lietotāju atbalstu un veic drošības pārvaldību); 2) Iekšlietu ministrijas Informācijas centru (turpmāk – IeM IC) (TVP izmitinātājs līdz projekta noslēgumam); 3) Latvijas Valsts radio un televīzijas centru (turpmāk – LVRTC) (TVP drošības risinājumu nodrošinātājs; projekta īstenošanas laikā pārņems TVP izmitināšanu un nodrošinās to arī pēc projekta noslēguma); 4) Kultūras informācijas sistēmu centru (turpmāk – KISC) (tulkošanas, balss sintēzes, balss atpazīšanas un virtuālā asistenta funkcionalitāšu nodrošinātājs TVP) | 
 3. Pakalpojuma rādītāji (pakalpojuma līmeņa vienošanās līmeņi (SLA)) | Pakalpojuma saņēmējam tiek nodrošināts platformā izveidotās tīmekļvietnes darba laiks 24 stundas diennaktī septiņas dienas nedēļā. Pieļaujamais pakalpojuma pieejamības pasliktināšanās vai pārtraukumu ilgums mēnesī ir ne vairāk kā 3 stundas un 35 minūtes. Pakalpojuma attālinātu atbalstu nodrošina VDAA standarta darba stundās. Iestāžu darbiniekiem, kuri veic tīmekļvietnes administrēšanu, atbalstu (t. sk. kļūdu pieteikumu apstrādi) sniegs VDAA. Pakalpojuma piegādes kvalitāte un sniegtais apjoms tiks mērīts un uzskaitīts atbilstoši VDAA iekšējām procedūrām | 
 4. Pakalpojuma saņēmēju loks | Pakalpojuma saņēmējs ir valsts tiešās pārvaldes iestādes (ministrijas, ministriju padotības iestādes), neatkarīgās iestādes, pašvaldības un to iestādes. Šajā TVP attīstības kārtā papildus pirmajā attīstības kārtā izveidotajām 110 iestāžu oficiālajām tīmekļvietnēm vienotajā platformā līdz 2026. gada 31. maijam paredzēts izvietot vēl vismaz 40 dažādas valsts, pašvaldību un to iestāžu tīmekļvietnes un projekta ietvaros izstrādāt rīkus, lai pēc projekta beigām iestādēm būtu iespējas pašām veidot jaunas tīmekļvietnes atbilstoši nepieciešamībai. Pastarpināts pakalpojuma saņēmējs ir visa Latvijas sabiedrība (sociāli aktīvā iedzīvotāju daļa, uzņēmēji, nevalstiskās organizācijas, žurnālisti u. tml.), kā arī ārvalstīs dzīvojošie, kurus interesē informācija par Latvijā notiekošo. Īpaši izceļama grupa ir cilvēki ar invaliditāti un dažādiem uztveres traucējumiem – visām tīmekļvietnēm būs nodrošināta piekļūstamība ar mašīnlasītājiem, tiks piedāvātas HUGO tehnoloģijas balss sintēzei un transkripcijai | 
 5. Pakalpojuma sniegšanu nodrošinošais IKT risinājums | Tiks paplašināta jau esošā TVP. Tā arī turpmāk tiks veidota uz atvērtā koda tehnoloģijām, un tiks radīta plaša funkcionalitāte, lai veidotu jaunas tīmekļvietnes, kas var būt atšķirīgas pēc savas struktūras, dizaina, funkcionalitātes. Tiks piedāvātas veidnes (šabloni), bet varēs arī veidot jaunu vietni, izkārtojot saturu tā, kā konkrētajai vietnei nepieciešams. Divas pakalpojuma darbināšanai būtiskākās pozīcijas ir attīstība (izmaiņu pieprasījumi no iestādēm) un uzturēšana. TVP uzturēšanas galvenās izmaksu pozīcijas: 1) TVP attīstība, attīstības vadība (atlīdzība Valsts kancelejā platformas attīstības vadītājam, izmaksas par izmaiņu pieprasījumiem); 2) TVP uzturēšana (VDAA un ārpakalpojumā ‒ sistēmas tehniskais uzturētājs); 3) TVP izmitināšana (IeM IC, LVRTC); 4) TVP drošības risinājumi, t. sk. regulāri drošības un veiktspējas testi (LVRTC, VDAA) | 
 6. Pakalpojuma sniegšanas un saņemšanas tiesiskais regulējums un pakalpojuma ieviešanas stratēģija | Regulējums – Ministru kabineta 2020. gada 14. jūlija noteikumi Nr. 445 "Kārtība, kādā iestādes ievieto informāciju internetā". Šajos noteikumos iekļautas prasības, kas regulē ar iestāžu tīmekļvietnēm saistītos jautājumus, t. sk. no Eiropas Parlamenta un Padomes 2016. gada 26. oktobra Direktīvas (ES) 2016/2102 par publiskā sektora struktūru tīmekļvietņu un mobilo lietotņu piekļūstamību ir pārņemtas normas par tīmekļvietņu piekļūstamību | 
 7. Pakalpojuma finansēšanas pieeja1 | Līdz projekta beigām Valsts kanceleja valsts budžeta izdevumu pārskatīšanas procesa ietvaros sagatavos un iesniegs Finanšu ministrijā saskaņotus priekšlikumus par iespējām sistēmas uzturēšanas izdevumus segt no finansējuma ietaupījuma tajās valsts budžeta iestādēs, kas faktiski pievienojušās TVP | 
 8. Pakalpojuma sniegšanas uzsākšanai vai izvēršanai nepieciešamā papildu valsts budžeta finansējuma apmērs un pamatojums, ņemot vērā arī ieguvumus un izmaksas2 | TVP uzturēšanas izmaksas pēc projekta pabeigšanas paredzamas ne vairāk kā 399 300 euro gadā (nepārsniedz 20 % no izstrādes izmaksām), un tās ietvers šādas izmaksas: – platformas programmatūras uzturēšana – 184 402 euro (t. sk. PVN); – platformas tīmekļvietņu administrēšana, drošības pārvaldība, lietotāju atbalsts – 39 084 euro; – izmitināšana un datu centra pakalpojumi – 71 390 euro (t. sk. PVN); – ikgadēji drošības un veiktspējas auditi – 65 340 euro (t. sk. PVN); – platformas attīstības vadītājs (VK darbinieka atalgojums) – 39 084 euro. Paredzēts, ka platformas uzturēšanas izmaksas solidāri segs tās iestādes, kuras izmanto platformu (paredzēts, ka platformā pēc projekta būs vismaz 150 iestāžu tīmekļvietnes). Iestāžu tematisko tīmekļvietņu izstrādes, uzturēšanas un pārvaldības izmaksas 13 gadu laikā ir 7 190 057,24 euro. Īstenojot projektu, šīs izmaksas būs 6 569 481,62 euro. Līdz ar to, projekta īstenošanas rezultātā izveidojot platformu, ietaupījums iestādēm no tematisko tīmekļvietņu izstrādes, uzturēšanas un pārvaldības izdevumu samazinājuma 13 gadu laikā būs 620 575,62 euro. Sociālais ieguvums: sabiedrībai nepieciešamais laiks informācijas atrašanai un iepazīšanai tematiskajās tīmekļvietnēs būs mazāks ‒ ietaupījums radīsies no iespējas vienkāršāk un operatīvāk piekļūt saturam, izmantojot piekļūstamākas un ērtākas tematiskās tīmekļvietnes, t. sk. mazāk patērējot laiku satura meklēšanai, bet vairāk – tā iepazīšanai. Ietaupītā laika vērtība sabiedrībai, kas iegūta, balstoties uz vidējās algas apmēru tautsaimniecībā, – 6 274 845,83 euro. Kopējais projekta lietderīgums – 532 595,45 euro. Tas aprēķināts, no projekta ieguvumiem kopsummā 6 895 421,45 euro apmērā atņemot nepieciešamos uzturēšanas izdevumus 3 914 121 euro apmērā un investīcijas 2 448 705 euro apmērā. Projekta ieviešana valsts pārvaldei dos resursu ietaupījumu 620 575,62 euro apmērā un sabiedrībai sociālo ieguvumu 6 274 845,83 euro apmērā, kopā veidojot ieguvumu 6 895 421,45 euro, kas ir lielāks nekā 2 100 000 euro ieguldījums tā īstenošanai. Projekta īstenošanai ir neitrāla ietekme uz valsts pārvaldes darbinieku skaitu. Publicējamās informācijas apjoms palielinās, tādēļ iestādēm būtu nepieciešams piesaistīt jaunus resursus, bet, ieviešot platformu, to iespējams atrisināt ar esošajiem iestāžu darbinieku resursiem, vienlaikus paaugstinot sniegtā pakalpojuma kvalitāti un ātrumu | 
 Lietotie saīsinājumi: SLA – (angl. – Service Level Agreement), pakalpojuma līmeņa vienošanās IKT – informācijas un komunikācijas tehnoloģijas Piezīmes. 1. Saskaņā ar informatīvajā ziņojumā "Par valsts pārvaldes informācijas un komunikācijas tehnoloģiju koplietošanas pakalpojumu attīstības plānošanu un finansēšanu" (pieņemts zināšanai Ministru kabineta 2022. gada 7. jūnija sēdē (prot. Nr. 30 29. §)) definētajām centralizēto funkciju un IKT koplietošanas pakalpojumu finansēšanas pieejām. 2. Aizpilda, ja 7. punktā norādītā izvēlētā finansēšanas pieeja paredz, ka pakalpojuma uzturēšanu pakalpojuma sniedzējs nevar nodrošināt atbilstoši esošajiem budžeta līdzekļiem un ir nepieciešama finansējuma pārdale no pakalpojuma izmantotājiem (citām valsts budžeta iestādēm) vai ir nepieciešams papildu valsts budžeta finansējums, kas tiks pieprasīts normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā. |  | 
					Saistītie dokumenti 
						
							
							
								
								
								Grozījumi
							
              
              
              Anotācija / tiesību akta projekts
            
								
								
								Citi saistītie dokumenti
							 |