Aptauja ilgs līdz 23. oktobrim.
Attēlotā redakcija
Dobeles novada domes saistošie noteikumi Nr. 38
2022. gada 27. oktobrī Par reklāmas, izkārtņu un citu informatīvo materiālu izvietošanas kārtību Dobeles novadā
APSTIPRINĀTI
ar Dobeles novada domes 2022. gada 27. oktobra lēmumu Nr. 496/19 (prot. Nr. 19) PRECIZĒTI ar Dobeles novada domes 2022. gada 24. novembra lēmumu Nr. 592/20 (prot. Nr. 20) Izdoti saskaņā ar Reklāmas likuma 7. panta trešo daļu, Priekšvēlēšanu aģitācijas likuma 22.1 panta otro daļu un Ministru kabineta 2012. gada 30. oktobra noteikumu Nr. 732 "Kārtība, kādā saņemama atļauja reklāmas izvietošanai publiskās vietās vai vietās, kas vērstas pret publisku vietu" 28., 40., 41. un 45. punktu (Grozīts ar Dobeles novada domes 26.10.2023. saistošajiem noteikumiem Nr. 28) 1. Saistošie noteikumi (turpmāk – noteikumi) nosaka reklāmu, reklāmas objektu, izkārtņu, afišu, sludinājumu, priekšvēlēšanas aģitācijas materiālu un citu informatīvo materiālu (turpmāk – Reklāma) izvietošanas, izmantošanas, uzraudzības un kontroles kārtību publiskās vietās vai vietās, kas vērstas pret publisku vietu Dobeles novada pašvaldības administratīvajā teritorijā (turpmāk – Dobeles novadā), izvietošanas ierobežojumus, kā arī kā arī atbildību par šo noteikumu neievērošanu. 2. Noteikumu mērķis ir veidot harmoniski attīstītu pilsētvidi un novada teritoriju, saglabāt vēsturisko centru kultūrvidi un izvēlēties arhitektūrai atbilstošāko reklāmas un reklāmas objekta veidu un formu. 3. Izvietojot Reklāmu ievēro arī Reklāmas izvietošanas ierobežojumus, kas noteikti ar Ministru kabineta 2012. gada 30. oktobra noteikumiem Nr. 732 "Kārtība, kādā saņemama atļauja reklāmas izvietošanai publiskās vietās vai vietās, kas vērstas pret publisku vietu" un šiem noteikumiem. 4. Priekšvēlēšanu aģitācijas materiālu izvietošanai piemērojami saistošajos noteikumos noteiktie Reklāmas izvietošanas pamatprincipi. 5. Noteikumi attiecas uz Reklāmas izvietošanu visā Dobeles novadā neatkarīgi no zemesgabala, ēkas vai cita objekta piederības. 6. Saistošie noteikumi neattiecas uz funkcionālo informāciju – valsts un pašvaldības institūciju norādēm (ceļa zīmes, transporta pieturvietu zīmes, ielu nosaukumu norādes u.tml.), kas izgatavotas pēc iepriekš apstiprināta tipveida etalona un tiek izvietotas atbilstoši attiecīgajai izvietošanas instrukcijai. 7. Tiesības izvietot Reklāmu Dobeles novadā ir personām, kas Ministru kabineta un šo noteikumu noteiktajā kārtībā Dobeles novada pašvaldības būvvaldē (turpmāk – Būvvalde) saņēmušas atļauju Reklāmas izvietošanai, kā arī samaksājušas pašvaldības nodevu par Reklāmas izvietošanu publiskās vietās vai vietās, kas vērstas pret publisku vietu (turpmāk – pašvaldības nodeva). 9. Par grafiskā dizaina maiņu netiek uzskatīta kultūras iestāžu repertuāra maiņa, ja Reklāma atrodas uz kultūras iestādes ēkas fasādes vai pašvaldībai piederošiem reklāmas objektiem pilsētvidē, uz kura tiek izvietota šī informācija. 10. Par Reklāmas saturu un tā atbilstību spēkā esošajam tiesiskajam regulējumam atbild reklāmas izvietotājs. 11. Izvietojot Reklāmu, ir jānodrošina novadam raksturīgās arhitektūras un vides saglabāšana, jāsaglabā konkrētās teritorijas apbūves raksturs un mērogs, kā arī jāievēro prasības, kas noteiktas teritorijas attīstības plānošanas dokumentos. 12. Izvietojot Reklāmu uz ēkas fasādes: 12.1. jāievēro ēkas proporcijas; 12.2. jāievēro ēkas arhitektoniskā kompozīcija, fasādes dalījums ar logiem, durvīm, dzegām, karnīzēm un citām arhitektoniskām detaļām; 12.3. Reklāma nedrīkst daļēji vai pilnībā aizsegt ēkas arhitektoniskās detaļas (logus, karnīzes, fasādes dekorus u.c.); 12.4. maksimāli pieļaujamais Reklāmas objektu izvirzījums no ēkas fasādes ir 0,8 m, un kas neaizsedz ielas perspektīvu; 12.5. Reklāmas stiprinājums nedrīkst bojāt ēkas nesošās konstrukcijas; 12.6. perpendikulāri ēkas fasādei izvietotas Reklāmas apakšējā mala nedrīkst atrasties zemāk par 2,5 m no zemes, neatkarīgi no tās platuma; 12.7. uz vienas ēkas, izvietojot vairākas Reklāmas, jāievēro esošo Reklāmu izvietojums, veidojot vienotu kompozicionālu risinājumu; 12.8. Reklāmas izgaismošanai jābūt kontekstā ar fasādes izgaismojumu. 13. Gleznojumi, dekoratīvi, dizainiski krāsojumi uz ēku fasādēm un ugunsmūriem pieļaujami tikai saskaņā ar izstrādātu skici, ko saskaņojusi Būvvalde. 14. Uz sieta vai dekoratīvā pārsega, kas apsedz neapdzīvotas, vidi degradējošas un saimnieciskai darbībai neizmantotas ēkas fasādes, nav pieļaujama Reklāmas izvietošana. Ja šāda ēka ir ietverta valsts aizsargājamo kultūras pieminekļu vai vietējas nozīmes kultūrvēsturisko objektu sarakstā, dekoratīvam pārsegam jābūt ar apdruku, kas atveido fasādes zīmējumu, minētos darbus jāsaskaņo attiecīgajos normatīvajos aktos noteiktā kārtībā. 15. Slietņu, kuri novietojami atdalīti no ēkas un netiek nostiprināti, izvietošana pieļaujama tādos gadījumos, kad nav iespējams izvietot Reklāmu konstruktīvā saistībā ar ēku (objekts, kurā tiek veikta saimnieciskā darbība, atrodas pagrabstāvā vai pagalmā, vai augstāk par 1. stāva līmeni). Tādā gadījumā slietnis jāizvieto ne tālāk kā 2 m no ieejas ēkā vai nožogotā teritorijā, kurā tiek veikta saimnieciskā darbība, gājēju plūsmai jāatstāj ne mazāk kā 1,5 m no ietves platuma. Slietņa konstrukcijai jābūt stabilai un noturīgai pret laikapstākļu iedarbību un pārvietošanu. 16. Izvietojot Reklāmu, jāievēro šādas prasības: 16.1. Reklāmai jābūt valsts valodā; 16.2. līdzās informācijai latviešu valodā, kurai jābūt dominējošai, iespējams lietot arī citas valodas, ja šī informācija: 16.2.1. nepieciešama drošības apsvērumu dēļ (brīdinājuma, aizlieguma informācija); 16.2.2. attiecas uz nacionālo kultūras biedrību un reliģisko konfesiju pasākumiem; 16.2.3. attiecas uz tādu organizāciju sniegto informāciju, kuras darbojas starptautiskajā tūrismā, un, ja tās lietošanas nepieciešamība saskaņota ar Valsts valodas centru; 16.2.4. attiecas uz starptautiskajiem pasākumiem (konferences, izstādes, konkursi, simpoziji u.c.); 16.2.5. ir firmas nosaukums, preču zīme (logotips), kas citās valodās nav tulkojams. 17. Būvvaldei ir tiesības izvērtēt Reklāmas vizuālos risinājumus, izmērus un materiālus un dot norādījumus veikt to korekcijas, kā arī tiesības izvērtēt un koriģēt Reklāmas novietojumu uz reklāmas nesēja un vidē. 18. Pirms stacionāru Reklāmas objektu uzstādīšanas, papildus nepieciešams izņemt rakšanas darbu atļauju. 21. Reklāmai jābūt piestiprinātai statiski drošā vietā un veidā, tā nedrīkst apdraudēt apkārtējo īpašumu un personu drošību. 22. Aizliegts izvietot Reklāmu: 22.1. uz nesakoptas fasādes (uz fasādes ar bojātu apdari, krāsojumu, un tml.); 22.2. uz ekspluatācijā nenodotu ēku fasādēm; 22.3. uz viena balsta ar satiksmes organizācijas tehniskajiem līdzekļiem; 22.4. kas apžilbina transporta līdzekļu vadītājus; 22.5. uz kokiem un apgaismes stabiem, elektropiegādes un citiem stabiem un balstiem; 22.6. uz tiltiem (uz to konstrukcijām, balstiem, apgaismes stabiem); 22.7. uz ūdens, arī izmantojot dažādus peldlīdzekļus (pontonus, plostus, kuģus, laivas u.tml.) un reklāmas izvietošanas palīglīdzekļus. Aizliegums neattiecas uz tūrisma un maršruta kuģiem un publiska pasākuma Reklāmu, ja tas norisinās uz ūdens; 22.8. uzkrāsojot, uzlīmējot, gravējot un izklājot uz ceļa seguma. 25. Elektroapgādes kabeļi, kas paredzēti Reklāmas izgaismojuma nodrošināšanai nedrīkst būt redzami ēku fasādēs. 26. Brīvi stāvošo Reklāmas objektu elektroapgādi nedrīkst paredzēt ar gaisvadu palīdzību. Elektroapgāde šiem objektiem jānodrošina pa pazemes kabeļiem un jārisina vienlaikus ar attiecīgā objekta būvniecības ieceres izstrādi un jāsaskaņo Būvvaldē būvniecību regulējošo normatīvo aktu noteiktajā kārtībā. 27. Reklāmas objektus nav pieļaujams izvietot parkos, skvēros un zaļajās rekreācijas zonās (izņemot īslaicīgu informāciju par kultūras un sporta pasākumiem vai informatīvos stendus). 28. Azartspēļu Reklāma ir aizliegta ārpus azartspēļu organizēšanas vietām. Azartspēļu organizēšanas vietās atļauts norādīt tikai azartspēļu vietas nosaukumu un azartspēļu organizētāja reģistrētu preču zīmi. 29. Reklāma nedrīkst būt izgatavota no materiāliem, kas var apžilbināt transporta līdzekļu vadītājus, kā arī to izvietojums nedrīkst aizsegt satiksmes organizācijas ceļa zīmes, kā arī pasliktināt redzamību. 30. Persona, kura vēlas izvietot Reklāmu, mainīt saskaņoto reklāmas grafisko dizainu, iesniedz Būvvaldē saskaņošanai Reklāmas projektu un normatīvajos aktos noteiktos dokumentus. 31. Būvvalde ir tiesīga pieņemt lēmumu par atteikumu izsniegt Reklāmas izvietošanas atļauju, ja Reklāmas izvietošana neatbilst konkrētās vides zonas apbūves raksturam un mērogam, ēkas arhitektoniskajam risinājumam, pielietotie materiāli neatbilst fasādes apdares materiāliem. 32. Reklāmas devējs ir tiesīgs izvietot Reklāmu tikai pēc pašvaldības atļaujas saņemšanas, atļaujā noteikto nosacījumu izpildes, nodevas samaksas, un uz atļaujā noteikto termiņu. 33. Reklāmas devējs ir atbildīgs par Reklāmas objektu konstrukciju drošību un elektroinstalācijas pieslēguma atbilstību pastāvošajām normām, tās uzturēšanu tehniski un vizuāli labā stāvoklī. 34. Reklāmas devējam pēc Reklāmas izvietošanas termiņa beigām pašam jāveic Reklāmas demontāžu 15 dienu laikā, sakārtojot Reklāmas izvietošanas vietu (fasādes krāsojumu, labiekārtojumu, veicot pamatu demontāžu utt.). 35. Par Reklāmas demontāžu personai 5 dienu laikā rakstiski jāpaziņo Būvvaldei, nosūtot paziņojumu uz elektroniskā pasta adresi. 36. Būvvalde izskata jautājumu par Reklāmas demontāžu, kas veicama sekojošos gadījumos: 36.1. ja Reklāma netiek uzturēts labā tehniskā un vizuālā stāvoklī; 36.2. ja beidzies Reklāmas izvietošanas atļaujas termiņš un par to Būvvaldei nav paziņots noteikumos noteiktajā termiņā; 36.3. ja Reklāma tiek ekspluatēts bez Reklāmas izvietošanas atļaujas; 36.4. ja Reklāma uzstādīta bez saskaņota projekta vai neatbilstoši saskaņotajam projektam; 36.5. ja izvietota Reklāma un izsniegtās atļaujas noteiktajā termiņā nav novērsti norādītie trūkumi; 36.6. ja izkārtne atrodas komercdarbības vietā, kurā komersants komercdarbību ir izbeidzis; 36.7. ja par Reklāmas izvietošanu noteiktā termiņā nav samaksāta nodeva. 37. Ja Reklāma apdraud trešo personu dzīvību, veselību, drošību vai īpašumu, Reklāmas devējam, bet ja tas nav noskaidrojams, sasniedzams vai tāda nav, tad zemesgabala vai būves, uz kuras izvietota Reklāma, īpašniekam vai tiesiskajam valdītājam ir pienākums nekavējoties veikt Reklāmas sakārtošanu vai demontāžu. 38. Ja Reklāmas devējs neveic Reklāmas demontāžu, pašvaldība veic darbības Reklāmas demontāžai normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā. 39. Būvvalde nosūta Reklāmas devējam brīdinājumu par nepieciešamību demontēt Reklāmu vai reklāmas objektu. 40. Ja viena mēneša laikā no brīdinājuma nosūtīšanas Reklāma netiek demontēts, tad Būvvalde ir tiesīga veikt pasākumus Reklāmas demontāžai. 43. Ja reklāma tiek demontēta pirms izvietošanas atļaujas derīguma termiņa beigām, tad par atlikušo laika periodu pašvaldības nodevas samaksa netiek proporcionāli aprēķināta un atmaksāta reklāmas izvietotājam. 44. Īslaicīgu reklāmu atļauts izvietot uz šim nolūkam izveidotiem afišu stabiem un stendiem. Informāciju par pašvaldības afišu stabiem un stendiem un to izvietošanas vietu var saņemt Pašvaldības Centrālajā administrācijā vai attiecīgajā pagasta pārvaldē. 45. Uz afišu stabiem un stendiem maksimāli pieļaujamais afišas vai plakāta lielums ir A1 formāta lapa (594x841mm). Afišai jābūt izgatavotai no materiāla, kas ir speciāli tam paredzēts, kvalitatīvs un ir izturīgs pret mitrumu (lietus, sniegs u.tml.). Sludinājumu maksimālais pieļaujamais lielums ir A3 formāta lapa (297x420mm). VII. Reklāmas izvietošana valsts aizsargājama kultūras pieminekļu teritorijā vai to aizsardzības zonā
46. Reklāmai uz valsts aizsargājamiem kultūras pieminekļiem jābūt pielāgotai vēsturiskai arhitektoniskai videi un ēkas arhitektūrai. 47. Reklāmas izvietošana valsts aizsargājama kultūras pieminekļa teritorijā pieļaujama tā, lai izvietojums un veids netraucē valsts aizsargājama kultūras pieminekļa vizuālo uztveri, nepārveido saglabājamā kultūras pieminekļa substanci un neizjauc kultūrvēsturiskās vides tēlu, kā arī vērtību kopuma radīto noskaņu un nemazina tā kultūrvēsturisko vērtību. 48. Uz valsts aizsargājamā kultūras pieminekļa drīkst izvietot reklāmas un izkārtnes, tām jābūt pielāgotām ēkas vēsturiskajai stilistikai un ēkas arhitektūrai, kā arī kultūrvēsturiskajai videi, to forma un saturs nedrīkst pazemināt pieminekļa kultūrvēsturisko vērtību. 49. Reklāmas izvietošana Valsts aizsargājama kultūras pieminekļa teritorijā un tā aizsardzības zonā pieļaujama tā, lai tās izvietojums un veids netraucē valsts aizsargājamā kultūras pieminekļa vizuālo uztveri, nepārveido saglabājamā kultūras pieminekļa substanci un neizjauc kultūrvēsturiskās vides koptēlu, kā arī vērtību kopuma radīto noskaņu. 50. Izvietojot reklāmu jāievēro šādi nosacījumi: 50.1. Reklāma nedrīkst dominēt pār apkārtējo apbūvi, kolorītu un izgaismojumu; 50.2. Reklāmas kompozīcijai jābūt līdzsvarotai, tā nedrīkst būt agresīva un nedrīkst izmantot pārmērīgi palielinātus elementus; 50.3. Reklāma nedrīkst aizsegt skatu uz pilsētas panorāmu, pieminekļiem, valsts aizsargājamo kultūras pieminekļu sarakstā ietvertiem objektiem, baznīcām un ielu perspektīvu. 51. Izvietojot Reklāmu nav pieļaujami: 51.1. gleznojumi, dekoratīvi, dizainiski krāsojumi uz ēku fasādēm; 51.2. atstarojošas krāsas un no iekšpuses izgaismoti reklāmas objekta paneļi (gaismas kastes); 51.3. kustīgi skaņu objekti; 51.4. neona gaismas un krāsas; 51.5. baneri (Reklāmas attēlojums uz ārējā vidē noturīga tekstilmateriāla, PVC u.c.). Baneri pieļaujami tikai uz pasākumu laika posmu vai īpašos gadījumos, kā īslaicīgā Reklāma, informācija utt.; 51.6. izvietot Reklāmu uz ēku gala fasādēm; 51.7. pilnībā aizlīmēt skatlogu necaurredzamā veidā (maksimāli pieļaujamais apjoms – 50 % vienam skatlogam), kā arī izvietot informāciju, pielīmējot skatlogā no iekšpuses izdrukas un uzrakstus uz papīra, kā Reklāmas pagaidu risinājumu; 51.8. izvietot Reklāmu, kas projicējas jumtu ainavā; 51.9. izvietot digitālos ekrānus; 51.10. gaismas projekcijas. 52. Būvvaldes faktisko rīcību un pieņemtos lēmumus normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā var apstrīdēt Dobeles novada domē. 53. Dobeles novada domes lēmumu Administratīvā procesa likuma noteiktajā kārtībā persona var pārsūdzēt Administratīvajā rajona tiesā. IX. Noteikumu izpildes kontrole un atbildība par pārkāpumiem
(Nodaļas nosaukums Dobeles novada domes 26.10.2023. saistošo noteikumu Nr. 28 redakcijā) 54. Kontroli par šo noteikumu izpildi veic Būvvaldes vadītājs, Būvvaldes speciālisti un Dobeles novada pašvaldības policija. 55. Administratīvā atbildība par reklāmas, izkārtņu un citu informatīvo materiālu izvietošanas regulējuma neievērošanu, kompetence veikt administratīvā pārkāpuma procesu, kā arī par administratīvā pārkāpuma lietas izskatīšanu ir noteikta nozares speciālajos normatīvajos aktos un pašvaldības saistošajos noteikumos. (Dobeles novada domes 26.10.2023. saistošo noteikumu Nr. 28 redakcijā) 59. Ar šo saistošo noteikumu spēkā stāšanos atzīt par spēku zaudējušiem: 59.1. Dobeles novada pašvaldības 2013. gada 28. marta saistošos noteikumus Nr. 4 "Par reklāmas, izkārtņu un citu informatīvo materiālu izvietošanas kārtību Dobeles novadā"; 59.2. Auces novada pašvaldības 2018. gada 23. maija saistošos noteikumus Nr. 4 "Par reklāmas izvietošanu Auces novadā"; 59.3. Tērvetes novada pašvaldības 2018. gada 6. aprīļa saistošos noteikumus Nr. 7 "Par reklāmas izvietošanu Tērvetes novadā". Dobeles novada domes priekšsēdētājs I. Gorskis
|
Tiesību akta pase
Nosaukums: Par reklāmas, izkārtņu un citu informatīvo materiālu izvietošanas kārtību Dobeles novadā
Statuss:
Spēkā esošs
Satura rādītājs
Saistītie dokumenti
|