Teksta versija
LATVIJAS REPUBLIKAS TIESĪBU AKTI
uz sākumu
Izvērstā meklēšana
Autorizēties savā kontā

Kādēļ autorizēties vai reģistrēties?
 
Attēlotā redakcija
Ropažu novada pašvaldības domes saistošie noteikumi Nr. 46/22

Ulbrokā 2022. gada 26. oktobrī
Pašvaldības līdzfinansējuma piešķiršanas kārtība energoefektivitātes pasākumu veikšanai daudzdzīvokļu dzīvojamās mājās
Apstiprināti ar Ropažu novada pašvaldības domes
26.10.2022. sēdes lēmumu Nr. 1714
(prot. Nr. 51/2022)

Izdoti saskaņā ar likuma
"Par palīdzību dzīvokļa jautājumu risināšanā"
27.2 panta otrās daļas 4. punktu un piekto daļu
I. Vispārīgie jautājumi

1. Šie noteikumi (turpmāk – noteikumi) nosaka pašvaldības līdzfinansējuma piešķiršanas kārtību, kādā Ropažu novada pašvaldība (turpmāk – pašvaldība) sniedz palīdzību daudzdzīvokļu dzīvojamo māju dzīvokļu (turpmāk – māja) īpašniekiem energoefektivitātes pasākumu veikšanai mājās. Noteikumu izpratnē ar māju saprot ēku, kas kā dzīvojamā māja ir reģistrēta Nekustamā īpašuma valsts kadastra informācijas sistēmā.

2. Līdzfinansējuma piešķiršanas pieteikuma atbilstības novērtēšanu, veic pašvaldības Attīstības, īpašumu un investīciju departaments, kura kompetencē ir jautājumu izskatīšana par pašvaldības līdzfinansējuma piešķiršanu energoefektivitātes pasākumu veikšanai mājās (turpmāk – departaments).

3. Pašvaldības līdzfinansējums māju energoefektivitātes pasākumu veikšanai tiek piešķirts no šim nolūkam paredzētajiem gadskārtējā pašvaldības budžeta līdzekļiem.

II. Līdzfinansējuma nosacījumi

4. Līdzfinansējumu māju energoefektivitātes pasākumiem piešķir, ja:

4.1. mājas atrodas Ropažu novada pašvaldības administratīvajā teritorijā un ir nodotas ekspluatācijā līdz 1999. gada 31. decembrim, un tajās ir ne mazāk kā četri dzīvokļa īpašumi;

4.2. mājai vai mājām ir nodibināta dzīvokļu īpašnieku kopība, vai dzīvokļu īpašnieki, vai pašvaldība ir iecēlusi (norīkojusi uz laiku) mājas pārvaldnieku un/vai ir noslēgts pārvaldīšanas līgums;

4.3. dzīvokļu īpašnieku kopība pieņēmusi lēmumu veikt mājas energoefektivitātes un/vai renovācijas pasākumus;

4.4. vienai personai pieder ne vairāk kā 25 % no mājā esošajiem dzīvokļu īpašumiem;

4.5. mājas atsevišķo īpašumu kopējā platība ir lielāka par 200 m² un mājā esošo neapdzīvojamo telpu platība nepārsniedz 25 % no mājas kopējās platības;

4.6. mājā veikts energoaudits un tehniskā apsekošana;

4.7. mājai izstrādāts tehniskais projekts un/vai renovācijas darbu projekts, kurā ietverts būvdarbu izmaksu aprēķins (tāme);

4.8. mājas dzīvokļu īpašnieku kopējais parāda apmērs par apsaimniekošanu, pārvaldīšanu un komunālajiem pakalpojumiem par pēdējiem 12 mēnešiem nepārsniedz 7 %.

III. Pieteikumu iesniegšanas un reģistrācijas kārtība

5. Pašvaldības līdzfinansējuma saņemšanai pretendents iesniedz pašvaldībā pieteikumu (pielikums). Iesniegtos un reģistrētos dokumentus nodod departamentam izvērtēšanai un lēmumprojekta sagatavošanai atbilstoši pašvaldībā izstrādātajiem noteikumiem par Dokumentu un arhīva pārvaldības kārtību Ropažu novada pašvaldības Centrālajā administrācijā.

6. Pretendentu atbilstību noteikumu prasībām izvērtē departaments un 15 darba dienu laikā sagatavo lēmumprojektu iesniegšanai domes sēdē:

6.1. par iesnieguma reģistrēšanu pašvaldības līdzfinansējuma saņemšanas programmai (rindā), ja pieteikums un tam pievienotie dokumenti atbilst noteikumu prasībām;

6.2. par atteikumu reģistrēt iesniegumu pašvaldības līdzfinansējuma saņemšanas programmai (rindā), ja pieteikums un tam pievienotie dokumenti neatbilst noteikumu prasībām.

7. Pieteikumu izvērtēšana notiek to reģistrācijas secībā. Departaments katram pretendentam piešķiramo pašvaldības līdzfinansējuma daļu euro nosaka, pamatojoties uz atbalstāmo izmaksu aprēķinu, nepārsniedzot šajos noteikumos noteiktos līdzfinansējuma apjomus.

8. Gadījumā, ja starp pieteikumam pievienotajos dokumentos uzrādītajām atbalstāmajām izmaksām un darbu pieņemšanas – nodošanas aktā norādītajiem darbiem tiek konstatētas atšķirības, dome ir tiesīga pārskatīt lēmumu par pašvaldības līdzfinansējuma apjomu. Šajā gadījumā pašvaldības līdzfinansējuma apjoms nevar būt lielāks par sākotnēji piešķirto.

9. Ja pašvaldības atbalstīto pieteikumu kopējais līdzfinansējuma apmērs pārsniedz attiecīgajam gadam pašvaldības budžetā paredzēto, līdzfinansējumu nesaņēmušie pretendenti tiek saglabāti rindā un pašvaldības līdzfinansējumu var saņemt pirmkārt tūlīt pēc tam, kad šim mērķim paredzētie līdzekļi pašvaldības budžetā tiek iedalīti.

IV. Līdzfinansējuma apjoms un izmaksas kārtība

10. Līdzfinansējumu piešķir šādām darbībām un šādā apjomā:

10.1. ja īpašnieki ir saņēmuši finansējumu no citām institūcijām:

10.1.1. 70 % no atlikušajām izmaksām energoaudita veikšanai;

10.1.2. 70 % no atlikušajām izmaksām tehniskās apsekošanas veikšanai;

10.1.3. 70 % no atlikušajām izmaksām renovācijas būvprojekta vai apliecinājuma kartes izstrādāšanai;

10.2. ja īpašnieki nav saņēmuši finansējumu no citām institūcijām:

10.2.1. 75 % no izmaksām energoaudita veikšanai;

10.2.2. 75 % no izmaksām tehniskās apsekošanas veikšanai;

10.2.3. 75 % no izmaksām renovācijas būvprojekta vai apliecinājuma kartes izstrādāšanai.

11. Kopējais pašvaldības līdzfinansējums noteikumu 10. punktā norādīto darbu veikšanai vienai mājai nevar pārsniegt 10 000 (desmit tūkstoši) euro, un to māja var saņemt vienu reizi.

12. Pašvaldība līdzfinansējuma summu pārskaita līdzfinansējuma saņēmējam, noslēdzot attiecīgu līgumu, un pēc visu darbu vai pakalpojuma veikšanas un pieņemšanas – nodošanas akta apliecinātas kopijas un apliecinājuma par pieņemšanu ekspluatācijā kopijas iesniegšanas departamentam.

13. Domes lēmumu var pārsūdzēt Administratīvajā rajona tiesā saskaņā ar Administratīvā procesa likumu.

V. Līdzfinansējuma kā de minimis atbalsta piešķiršanas nosacījumi saimnieciskās darbības veicējiem

14. Ja energoefektivitātes pasākumus veic mājā, kurā kāds no dzīvokļu īpašniekiem ir saimnieciskās darbības veicējs un konkrēts dzīvokļa īpašums tiek izmantots saimnieciskajā darbībā, un, ja dzīvokļa īpašnieks pretendē uz atbalstu, kas kvalificējams kā komercdarbības atbalsts, tad atbalstu energoefektivitātes paaugstināšanas pasākumu ietvaros radušos izmaksu segšanai sniedz saskaņā ar Eiropas Komisijas 2023. gada 13. decembra Regulu Nr.  2023/2831 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam (turpmāk – regula Nr. 2023/2831) un normatīvajiem aktiem par de minimis atbalsta uzskaites un piešķiršanas kārtību.

(Ropažu novada domes 18.09.2024. saistošo noteikumu Nr. 38/24 redakcijā)

15. Piesakoties līdzfinansējumam, mājas dzīvokļa īpašniekam, kurš minēts noteikumu 14. punktā, ir tiesības iesniegt papildu iesniegumu, norādot, ka proporcionāli viņa īpašuma vai kopīpašuma daļai energoefektivitātes pasākumu izmaksas ir uzskatāmas par neattiecināmām un tiek segtas no citiem privātiem līdzekļiem bez valsts vai pašvaldības atbalsta, proporcionāli samazinot iesniegumā norādīto pašvaldības līdzfinansējuma daļu.

16. Ja atbalstu piešķir saskaņā ar regulu Nr. 2023/2831 un normatīvajiem aktiem par de minimis atbalsta uzskaites un piešķiršanas kārtību un de minimis atbalsta uzskaites veidlapu paraugiem, departaments un saimnieciskās darbības veicējs ievēro šādas prasības:

16.1. de minimis atbalstu saskaņā ar regulu Nr. 2023/2831 piešķir, ievērojot regulas Nr. 2023/2831 1. panta 1. punktā minētos nozaru un darbību ierobežojumus.

Ja atbalsta pretendents vienlaikus darbojas vienā vai vairākās regulas Nr. 2023/2831 1. panta 1. punkta a), b), c) un d) apakšpunktā minētajās nozarēs, atbalstu drīkst piešķirt tikai tad, ja atbalsta pretendents nodrošina šo nozaru darbību vai uzskaites nodalīšanu, lai saskaņā ar regulas Nr. 2023/2831 1. panta 2. punktu darbības izslēgtajās nozarēs negūst labumu no de minimis atbalsta, ko piešķir saskaņā ar šiem noteikumiem;

16.2. plānotais de minimis atbalsts kopā ar iepriekšējos trijos gados piešķirto de minimis atbalstu, skaitot no atbalsta piešķiršanas dienas, nepārsniedz regulas Nr. 2023/2831 3. panta 2. punktā noteikto de minimis atbalsta apmēru vienam vienotam uzņēmumam. Viens vienots uzņēmums ir uzņēmums, kas atbilst regulas Nr. 2023/2831 2. panta 2. punktā noteiktajam;

16.3. saskaņā ar šiem noteikumiem piešķirto de minimis atbalstu drīkst kumulēt ar citu de minimis atbalstu, tostarp attiecībā uz vienām un tām pašām attiecināmajām izmaksām, līdz regulas Nr. 2023/2831 3. panta 2. punktā noteiktajam attiecīgajam robežlielumam, kā arī ar citu komercdarbības atbalstu, tostarp attiecībā uz vienām un tām pašām attiecināmajām izmaksām, ja netiek pārsniegta attiecīgā maksimālā atbalsta intensitāte vai komercdarbības atbalsta programmā noteiktā atbalsta summa. Ja vairākās komercdarbības atbalsta programmās plānota atbalsta apvienošana, atbalsta saņēmējs atbalsta sniedzējam iesniedz informāciju par plānoto un piešķirto atbalstu, tostarp par tām pašām attiecināmajām izmaksām, norādot atbalsta piešķiršanas datumu (arī plānoto atbalsta piešķiršanas datumu), atbalsta intensitāti, atbalsta sniedzēju, atbalsta pasākumu vai investīciju un plānoto vai piešķirto atbalsta summu;

16.4. datums, kad pieņemts lēmums par atbalsta piešķiršanu, ir uzskatāms par atbalsta piešķiršanas datumu. Pašvaldība veic atbalsta pretendenta izvērtēšanu atbilstoši regulas Nr. 2023/2831 nosacījumiem uz atbalsta piešķiršanas brīdi;

16.5. visus ar de minimis atbalstu piešķiršanu saistītos datus atbalsta saņēmējs uzglabā 10 gadus no atbalsta saņemšanas dienas, bet pašvaldība – 10 gadus no dienas, kad piešķirts pēdējais atbalsts saskaņā ar šiem noteikumiem;

16.6. Ja tiek pārkāpti regulas Nr. 2023/2831 nosacījumi, de minimis atbalsta saņēmējam ir pienākums atmaksāt pašvaldībai šo noteikumu ietvaros saņemto nelikumīgo de minimis atbalstu kopā ar procentiem no līdzekļiem, kas ir brīvi no komercdarbības atbalsta, atbilstoši Komercdarbības atbalsta kontroles likuma IV vai V nodaļas nosacījumiem;

16.7. De minimis atbalsta piešķiršana un uzskaite tiek veikta saskaņā ar normatīvajiem aktiem par de minimis atbalsta uzskaites un piešķiršanas kārtību;

16.8. pretendents atbalsta pieteikumam pievieno de minimis atbalsta uzskaites sistēmā sagatavotās veidlapas par sniedzamo informāciju de minimis atbalsta uzskaitei un piešķiršanai izdruku vai atbalsta pieteikumā norāda sistēmā aizpildītās veidlapas identifikācijas numuru;

16.9. De minimis atbalstu šo noteikumu ietvaros piešķir līdz 2031. gada 30. jūnijam.

(Ropažu novada domes 18.09.2024. saistošo noteikumu Nr. 38/24 redakcijā)

VI. Noslēguma jautājumi

17. Ar noteikumu spēkā stāšanās brīdi spēku zaudē:

17.1. Inčukalna novada pašvaldības domes 2012. gada 21. marta saistošie noteikumi Nr. 5/2012 "Inčukalna novada pašvaldības palīdzības piešķiršanas kārtība energoefektivitātes pasākumu veikšanai daudzdzīvokļu dzīvojamās mājās";

17.2. Stopiņu novada pašvaldības domes 2012. gada 27. jūnija saistošie noteikumi Nr. 16/12 "Stopiņu novada pašvaldības palīdzības piešķiršanas kārtība energoefektivitātes pasākumu veikšanai daudzdzīvokļu dzīvojamās mājās".

18. Jautājumu izskatīšanai par līdzfinansējuma piešķiršanu māju energoefektivitātes pasākumiem, kuru ietvaros līdz noteikumu spēkā stāšanās brīdim būvdarbi ir pabeigti un pieņemti ekspluatācijā, pašvaldībā ir iesniegts pieteikums par līdzfinansējuma piešķiršanu mājas renovācijas sagatavošanas pasākumu veikšanai un/vai energoefektivitātes pasākumu veikšanai, bet par kuriem dome nav pieņēmusi lēmumu par līdzfinansējuma piešķiršanu, tiek piemērota noteikumos noteiktā kārtība.

Ropažu novada pašvaldības domes priekšsēdētāja V. Paulāne
Pielikums
Ropažu novada pašvaldības domes 26.10.2022.
saistošajiem noteikumiem Nr. 46/22
"Pašvaldības līdzfinansējuma piešķiršanas
kārtība energoefektivitātes pasākumu
veikšanai daudzdzīvokļu dzīvojamās mājās"

Ropažu novada pašvaldībai

Dzīvojamās mājas

 
 

(adrese)

  
 

(iesniedzēja tiesiskais statuss/amats)

  
 

(vārds uzvārds/nosaukums)

  
 

(personas kods/reģistrācijas Nr.)

  
 

(iesniedzēja adrese)

  
 

(tālrunis)

  
 

(e-pasts)

PIETEIKUMS

Lūdzu piešķirt pašvaldības līdzfinansējumu dzīvojamajai mājai 
 
(adrese)

dzīvojamās mājas renovācijas sagatavošanas pasākuma veikšanai.

energoefektivitātes pasākumu veikšanai.

Dzīvokļu skaits _____________;

Dzīvokļu (atsevišķais īpašums) kopējā platība ______________________ m2;

Mājas apkurināmā platība ______________________ m2;

Kopējā ieguldījumu summa (EUR) ______________________ euro;

Plānotais pašvaldības līdzfinansējuma apjoms

atbalstāmajām aktivitātēm (EUR) ______________________ euro;

Plānotais/veiktais renovācijas darbu ilgums (mēnešos) _____________ mēn.

Iesniegtie obligātie pielikumi:

1. Pārvaldīšanas pilnvarojuma līguma kopija.

2. Pārvaldnieka / apsaimniekotāja reģistrācijas apliecības kopija.

3. Dzīvokļu īpašnieku kopības lēmuma kopija, par mājas energoefektivitātes pasākuma veikšanu.

4. Apsaimniekotāja, pakalpojuma sniedzēja izsniegtā izziņa par apsaimniekošanas maksas un komunālo pakalpojumu parāda apmēru par pēdējiem 12 mēnešiem.

5. Sertificēta būvinženiera apstiprināts kopējo darbu izmaksu aprēķins.

6. Uzrādīt būvprojektu (oriģinālu), kas saskaņots Ropažu novada būvvaldē vai norādīt BIS sistēmā iesniegto informāciju.

7. Energoaudita atskaite vai energosertifikāts (ja ir).

8. Ropažu novada būvvaldes saskaņojumi veicamajiem darbiem;

9. līguma kopija par energoaudita veikšanu;

10. energoaudita samaksas dokumentu kopijas;

11. līguma kopija par tehniskās apsekošanas veikšanu;

12. tehniskās apsekošanas samaksas dokumentu kopijas;

13. līguma kopija par renovācijas būvprojektu vai vienkāršotās renovācijas tehniskās dokumentācijas izstrādāšanas darbu veikšanu;

14. renovācijas būvprojektu vai vienkāršotās renovācijas tehniskās dokumentācijas izstrādāšanas darbu veikšanas darbu samaksas dokumentu kopijas;

15. līguma par renovācijas darbu veikšanu kopija;

16. Darbu izpildes pārskata Nr. 1 (Forma Nr. 2) kopija;

17. valsts institūcijas, kredītiestādes vai Eiropas Reģionālā attīstības fonda līdzfinansēto projekta īstenošanas apstiprinājuma kopija, ja tāda ir.

____. _____________. 202____.

   
(amats)

(paraksts)

(vārds uzvārds)

 
Tiesību akta pase
Nosaukums: Pašvaldības līdzfinansējuma piešķiršanas kārtība energoefektivitātes pasākumu veikšanai daudzdzīvokļu .. Statuss:
Spēkā esošs
spēkā esošs
Izdevējs: Ropažu novada dome Veids: saistošie noteikumi Numurs: 46/22Pieņemts: 26.10.2022.Stājas spēkā: 16.11.2022.Publicēts: Latvijas Vēstnesis, 222, 15.11.2022. OP numurs: 2022/222.11
Saistītie dokumenti
  • Grozījumi
  • Izdoti saskaņā ar
  • Citi saistītie dokumenti
337179
{"selected":{"value":"27.09.2024","content":"<font class='s-1'>27.09.2024.-...<\/font> <font class='s-3'>Sp\u0113k\u0101 eso\u0161\u0101<\/font>"},"data":[{"value":"27.09.2024","iso_value":"2024\/09\/27","content":"<font class='s-1'>27.09.2024.-...<\/font> <font class='s-3'>Sp\u0113k\u0101 eso\u0161\u0101<\/font>"},{"value":"16.11.2022","iso_value":"2022\/11\/16","content":"<font class='s-1'>16.11.2022.-26.09.2024.<\/font> <font class='s-2'>Pamata<\/font>"}]}
27.09.2024
424
1
  • X
  • Facebook
  • Draugiem.lv
 
0
Šajā vietnē oficiālais izdevējs
"Latvijas Vēstnesis" nodrošina tiesību aktu
sistematizācijas funkciju.

Sistematizēti tiesību akti ir informatīvi. Pretrunu gadījumā vadās pēc oficiālās publikācijas.
Par Likumi.lv
Aktualitātes
Noderīgas saites
Atsauksmēm
Kontakti
Mobilā versija
Lietošanas noteikumi
Privātuma politika
Sīkdatnes
Latvijas Vēstnesis "Ikvienam ir tiesības zināt savas tiesības."
Latvijas Republikas Satversmes 90. pants
© Oficiālais izdevējs "Latvijas Vēstnesis"