Aptauja ilgs līdz 23. oktobrim.
Attēlotā redakcija
Dienvidkurzemes novada pašvaldības domes saistošie noteikumi Nr. 2022/31
2022. gada 26. augustā Par sociālo pakalpojumu saņemšanas kārtību Dienvidkurzemes novadā
APSTIPRINĀTI
ar Dienvidkurzemes novada pašvaldības domes 26.08.2022. sēdes lēmumu Nr. 878 (prot. Nr. 11 82. §) PRECIZĒTI ar Dienvidkurzemes novada pašvaldības domes 27.10.2022. sēdes lēmumu Nr. 1023 (prot. Nr. 14 8. §) Izdoti saskaņā ar Pašvaldību likuma 44. panta otro daļu, Sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības likuma 3. panta otro un trešo daļu, Ministru kabineta 2003. gada 27. maija noteikumu Nr. 275 "Sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas pakalpojumu samaksas kārtība un kārtība, kādā pakalpojuma izmaksas tiek segtas no pašvaldības budžeta" 6. punktu (Dienvidkurzemes novada domes 25.04.2024. saistošo noteikumu Nr. 2024/6 redakcijā) 1. Saistošie noteikumi (turpmāk – Noteikumi) nosaka Dienvidkurzemes novada pašvaldības (turpmāk – Pašvaldība) sniegto sociālo pakalpojumu (turpmāk – Pakalpojumi) veidus, to pieprasīšanas, piešķiršanas, saņemšanas un samaksas kārtību, kā arī lēmumu par Pakalpojumu piešķiršanu vai atteikumu apstrīdēšanas un pārsūdzēšanas kārtību. 2. Dienvidkurzemes novadā sociālos pakalpojumus sniedz vai to sniegšanu organizē Dienvidkurzemes novada Sociālais dienests (turpmāk – Sociālais dienests). 3. Sociālais dienests sniedz pakalpojumus vai organizē to sniegšanu dzīvesvietā, sociālās aprūpes vai sociālās rehabilitācijas institūcijās, vai pērk no cita pakalpojuma sniedzēja. 4. Tiesības saņemt Pašvaldības nodrošinātos Pakalpojumus, ņemot vērā šajos Noteikumos noteiktos nosacījumus katram Pakalpojuma veidam, ir personām, kuras ir deklarējušas savu pamata dzīvesvietu un faktiski dzīvo Dienvidkurzemes novada pašvaldības administratīvajā teritorijā. 5. Sociālais dienests sniedz šādus sociālos pakalpojumus: 5.1. ģimenes asistenta pakalpojums; 5.2. dienas aprūpes centra pakalpojums; 5.3. specializēto darbnīcu pakalpojums; 5.4. grupu dzīvokļu pakalpojums; 5.5. atbalsta pakalpojums krīzes situācijas risināšanai; 5.6. psihologa pakalpojums; 5.7. higiēnas pakalpojumi; 5.8. dienas centra pakalpojums; 5.9. ilgstošas sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas pakalpojums institūcijā; 5.10. sociālās rehabilitācijas pakalpojums bērniem ar invaliditāti; 5.11. atelpas brīža pakalpojums. (Grozīts ar Dienvidkurzemes novada domes 28.09.2023. saistošajiem noteikumiem Nr. 2023/30; 25.04.2024. saistošajiem noteikumiem Nr. 2024/6) 6. Ģimenes asistenta pakalpojumu sniedz, lai nodrošinātu personai vai ģimenei atbalstu un apmācību sociālo prasmju apgūšanā, bērnu aprūpē un audzināšanā, mājsaimniecības vadīšanā. 7. Pakalpojumu ir tiesības saņemt personām (ģimenēm), kurām tas nepieciešams saskaņā ar individuāli izstrādātu sociālās rehabilitācijas plānu un sociālā darbinieka atzinumu. 8. Ģimenes asistenta pakalpojumu piešķir šādā apjomā: 8.1. līdz 4 stundām nedēļā jauniešiem (vecumā no 18 līdz 24 gadu vecuma sasniegšanai) pēc ārpusģimenes aprūpes beigšanās, kuriem nav pietiekamu prasmju un iemaņu patstāvīgas dzīves uzsākšanai; 8.2. līdz 10 stundām nedēļā ģimenēm, kurām nav pietiekamu prasmju un iemaņu bērnu audzināšanā un aprūpē; 8.3. līdz 15 stundām nedēļā ģimenēm, kurās vismaz viens no vecākiem ir persona ar garīga rakstura traucējumiem un kurām ir nepieciešams atbalsts un apmācība sociālo prasmju apgūšanā, bērnu audzināšanā un aprūpē. 10. Pakalpojumu sniedz Pašvaldības darbinieks vai Pakalpojuma sniedzējs, ar kuru Pašvaldība noslēgusi līgumu par Pakalpojuma sniegšanu. 11. Dienas aprūpes centra pakalpojumu (turpmāk šajā nodaļā – Pakalpojums) ir tiesības saņemt: 11.1. Sociālā dienesta struktūrvienībā "Priekules sociālā atbalsta centrs" pilngadīgām personām ar garīga rakstura traucējumiem: 11.1.1. kuras potenciāli var nonākt valsts ilgstošas sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas institūcijā un kurām ir noteikta smaga vai ļoti smaga invaliditāte (I vai II invaliditātes grupa), ja saskaņā ar sociālā darba speciālista izstrādāto individuālo sociālās aprūpes vai sociālās rehabilitācijas plānu šāds Pakalpojums personai ir nepieciešams; 11.1.2. kuras pēc valsts ilgstošas sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas institūciju pakalpojumu saņemšanas pāriet uz dzīvi sabiedrībā, ja saskaņā ar sociālā darba speciālista izstrādāto individuālo sociālās aprūpes vai sociālās rehabilitācijas plānu šāds Pakalpojums personai ir nepieciešams; 11.1.3. kurām noteikta III invaliditātes grupa vai nav noteikta invaliditāte, ja Dienas aprūpes centrā ir pieejamas brīvas vietas un saskaņā ar sociālā darba speciālista izstrādāto individuālo sociālās rehabilitācijas plānu šāds Pakalpojums personai ir nepieciešams; 11.2. Sociālā dienesta struktūrvienībā "Aizputes daudzfunkcionālais sociālo pakalpojumu centrs": 11.2.1. bērniem ar funkcionāliem traucējumiem, ja saskaņā ar sociālā darba speciālista izstrādāto individuālo sociālās aprūpes vai sociālās rehabilitācijas plānu šāds pakalpojums ir nepieciešams; 11.2.2. personām ar garīga rakstura traucējumiem, ja saskaņā ar sociālā darba speciālista izstrādāto individuālo sociālās aprūpes vai sociālās rehabilitācijas plānu šāds pakalpojums ir nepieciešams; 11.2.3. (svītrots ar Dienvidkurzemes novada domes domes 25.04.2024. saistošajiem noteikumiem Nr. 2024/6). (Grozīts ar Dienvidkurzemes novada domes domes 25.04.2024. saistošajiem noteikumiem Nr. 2024/6) 12. (Svītrots ar Dienvidkurzemes novada domes domes 25.04.2024. saistošajiem noteikumiem Nr. 2024/6) 13. Specializēto darbnīcu pakalpojumu Sociālā dienesta struktūrvienībā "Priekules sociālā atbalsta centrs" (turpmāk šajā nodaļā – Pakalpojums) ir tiesības saņemt pilngadīgām personām ar garīga rakstura traucējumiem darbspējīgā vecumā: 13.1. kuras potenciāli var nonākt valsts ilgstošas sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas institūcijā un kurām ir noteikta smaga vai ļoti smaga invaliditāte (I vai II invaliditātes grupa), ja saskaņā ar sociālā darba speciālista izstrādāto individuālo sociālās aprūpes vai sociālās rehabilitācijas plānu šāds Pakalpojums personai ir nepieciešams; 13.2. kuras pēc valsts ilgstošas sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas institūciju pakalpojumu saņemšanas pāriet uz dzīvi sabiedrībā, ja saskaņā ar sociālā darba speciālista izstrādāto individuālo sociālās aprūpes vai sociālās rehabilitācijas plānu šāds Pakalpojums personai ir nepieciešams; 13.3. kurām noteikta III invaliditātes grupa vai nav noteikta invaliditāte, ja specializētajās darbnīcās ir pieejamas brīvas vietas un saskaņā ar sociālā darba speciālista izstrādāto individuālo sociālās rehabilitācijas plānu šāds Pakalpojums personai ir nepieciešams. (Grozīts ar Dienvidkurzemes novada domes domes 25.04.2024. saistošajiem noteikumiem Nr. 2024/6) 14. Grupu dzīvokļu pakalpojumu Sociālā dienesta struktūrvienībā "Grupu dzīvokļi "Sudrabi"" (turpmāk šajā nodaļā – Pakalpojums) it tiesības saņemt pilngadīgām personām ar garīga rakstura traucējumiem: 14.1. kuras potenciāli var nonākt valsts ilgstošas aprūpes institūcijā un kurām ir noteikta smaga vai ļoti smaga invaliditāte (I vai II invaliditātes grupa), ja saskaņā ar sociālā darba speciālista izstrādāto individuālo sociālās aprūpes vai sociālās rehabilitācijas plānu šāds Pakalpojums ir nepieciešams; 14.2. kuras pēc ilgstošas sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas institūciju pakalpojuma saņemšanas pāriet uz dzīvi sabiedrībā; 14.3. kurām noteikta III invaliditātes grupa, ja grupu dzīvokļos ir pieejamas brīvas vietas un saskaņā ar sociālā darba speciālista izstrādāto individuālo sociālās rehabilitācijas plānu šāds Pakalpojums personai ir nepieciešams. (Grozīts ar Dienvidkurzemes novada domes domes 25.04.2024. saistošajiem noteikumiem Nr. 2024/6) 15. Persona, kura saņem grupu dzīvokļa pakalpojumu, maksā pakalpojuma sniedzējam par dzīvojamās telpas, virtuves un koplietošanas telpu ekspluatāciju (atbilstoši lietojuma daļai) saskaņā ar Pašvaldības domes apstiprinātajām izmaksām. 16. Atbalsta pakalpojumu krīzes situācijas risināšanai Sociālā dienesta struktūrvienība "Aizputes daudzfunkcionālais sociālo pakalpojumu centrs" (turpmāk šajā nodaļā – Pakalpojums) sniedz ar mērķi nodrošināt tūlītēju īslaicīgu patvērumu krīzes situācijā nonākušām personām, nodrošinot drošu vidi. 17. Tiesības saņemt Pakalpojumu ir: 17.1. vardarbībā cietušām personām; 17.2. nelaimes gadījumā cietušām personām; 17.3. citām personām krīzes situācijā. 19. Gadījumos, kad Pakalpojums nepieciešams bērnam un ar viņu kopā Pakalpojumu nevar saņemt bērna likumiskais pārstāvis, pakalpojumu sniedz līdz 1 (vienai) diennaktij, ja nav iespējams nekavējoties saņemt krīzes centra pakalpojumu. 20. Noteikumu 19. punktā minētais Pakalpojums netiek nodrošināts, ja konkrētajā brīdī Pašvaldība nevar nodrošināt bērna uzraudzību nepieciešamajā apjomā. 21. Psihologa pakalpojumu sniedz, lai nodrošinātu sociālo rehabilitāciju, kas virzīta uz personas (ģimenes) sociālo funkcionēšanas spēju atjaunošanu vai veiktu personas psiholoģisko izpēti. 22. Pašvaldības finansētu psihologa pakalpojumu līdz 10 (desmit) konsultācijām gadā ir tiesības saņemt trūcīgu un maznodrošinātu mājsaimniecību personām, kurām ir Sociālā dienesta sociālā darbinieka atzinums saskaņā ar personai izstrādāto individuālo sociālās rehabilitācijas plānu un ja šo pakalpojumu nav iespējams saņemt valsts finansētās programmās: 22.1. personām, kuras ir nokļuvušas krīzes situācijā (piemēram, iegūta invaliditāte, autoavārija, ugunsgrēks, smaga saslimšana u.c.) un saviem spēkiem nespēj pārvarēt psiholoģiskās problēmas; 22.2. ģimenēm, kurās aug bērns ar funkcionāliem traucējumiem; 22.3. sociālā riska ģimenēm, kurās netiek nodrošināta pietiekama bērna audzināšana un attīstība. 23. Pašvaldība finansē psiholoģiskās izpētes veikšanu personām: 23.1. kurām ar Dienvidkurzemes novada bāriņtiesas lēmumu pārtrauktas bērna aizgādības tiesības un kuras ir Sociālā dienesta sniegtā sociālā darba pakalpojuma saņēmējas un aktīvi iesaistās savu problēmu risināšanā pārtraukto bērna aizgādības tiesību atjaunošanai; 23.2. personām vai ģimenēm, kurām atbilstoši normatīvo aktu prasībām ir jāveic psiholoģiskā izpēte saskaņā ar Dienvidkurzemes novada bāriņtiesas nosūtījumu, ja izpēte nepieciešama bērnu, kuru dzīvesvieta deklarēta Pašvaldības administratīvajā teritorijā, interešu aizstāvībai. 24. Noteikumu 23.1. punktā minēto pakalpojumu personai piešķir, ja Sociālā dienesta sociālais darbinieks ir sniedzis atzinumu par šī pakalpojuma nepieciešamību un par personas iesaistīšanos savu problēmu risināšanā pārtraukto bērna aizgādības tiesību atjaunošanai. 25. Pakalpojumu sniedz Pakalpojuma sniedzējs, ar kuru Pašvaldība noslēgusi līgumu par attiecīgā pakalpojuma sniegšanu. 27. Mazgāšanās dušā un veļas mazgāšanas pakalpojums tiek sniegts Pašvaldības izveidotajās pakalpojumu sniegšanas vietās, kuras ir aprīkotas ar attiecīgu sadzīves tehniku, vai pie pakalpojuma sniedzēja, ar kuru Pašvaldība noslēgusi līgumu par attiecīgā pakalpojuma sniegšanu. 28. Tiesības saņemt pašvaldības finansētu mazgāšanās dušā pakalpojumu ne vairāk kā 1 (vienu) reizi nedēļā un veļas mazgāšanas pakalpojumu ne vairāk kā 2 (divus) mazgāšanas ciklus mēnesī (ar personas mazgāšanas līdzekļiem) ir: 28.1. personām no trūcīgām, maznodrošinātām mājsaimniecībām; 28.2. aprūpes mājās pakalpojuma saņēmējiem; 28.3. citām personām, kurām, pamatojoties uz sociālā darbinieka atzinumu, sadzīves apstākļu dēļ nav iespējams nodrošināt savu un savu ģimenes locekļu personisko higiēnu. 29. Lai saņemtu mazgāšanās dušā vai veļas mazgāšanas pakalpojumu, personai iepriekš jāpiesakās pie attiecīgā pakalpojuma sniedzēja darbinieka. Un tas tiek sniegts pakalpojuma sniedzēja noteiktajā laikā. 30. Noteikumu 28. punktā minētās personas, saņemot pakalpojumu, uzrāda pakalpojuma sniedzēja darbiniekam dokumentu, kas apliecina atbilstību kritērijiem pakalpojuma saņemšanai, ja šī informācija nav pakalpojuma sniedzēja darbinieka rīcībā. 31. Pašvaldības līdzfinansētu pirts pakalpojumu ne vairāk kā 1 (vienu) reizi nedēļā var saņemt personas no trūcīgām vai maznodrošinātām mājsaimniecībām. 32. Pašvaldības līdzfinansējums par pirts pakalpojumu ir ne vairāk kā 75 % apmērā no pakalpojuma sniedzēja noteiktās pakalpojuma cenas, bet nepārsniedzot 5,00 euro (iekļaujot PVN) par vienu reizi. 33. Pirts pakalpojumu var sniegt Dienvidkurzemes novadā esošie attiecīgā publiskā pakalpojuma sniedzēji, kuriem ir tiesības atbilstoši normatīvajiem aktiem sniegt šo pakalpojumu, tie ir noslēguši līgumu ar Pašvaldību un ievēro šajos Noteikumos un līgumā noteiktos nosacījumus. 34. Pirts pakalpojuma sniedzējs sniedz pakalpojumu personai, pamatojoties uz dokumentu, kas apliecina personas atbilstību Noteikumu 31. punktā noteiktajiem kritērijiem. 35. Pirts pakalpojuma sniedzēja pienākumi: 35.1. sniedzot pakalpojumu, ievērot higiēnas un epidemioloģiskās drošības pasākumus; 35.2. ikreizēji reģistrēt personas, kurām tiek sniegts pakalpojums ar Pašvaldības līdzfinansējumu, pakalpojuma saņēmējam parakstoties reģistrā; 35.3. izveidot pakalpojuma saņēmēju ikreizēja maksājuma (kvīts, čeka) kopiju. 36. Pašvaldības līdzmaksājums, pamatojoties uz Noteikumu 35.2. un 35.3. punktā esošo informāciju, kā arī savstarpēji noslēgtā līguma nosacījumiem, tiek veikts pirts pakalpojuma sniedzējam vienu reizi mēnesī. VIII1. Dienas centra pakalpojums
(Nodaļa Dienvidkurzemes novada domes 28.09.2023. saistošo noteikumu Nr. 2023/30 redakcijā) 36.1 Dienas centra pakalpojumu (turpmāk šajā nodaļā – Pakalpojums) sniedz, lai veicinātu personu ar invaliditāti dzīves kvalitātes uzlabošanos, integrāciju sabiedrībā un sociālo iekļaušanos. (Dienvidkurzemes novada domes 28.09.2023. saistošo noteikumu Nr. 2023/30 redakcijā) 36.2 Pakalpojuma ietvaros Pakalpojuma sniedzējs nodrošina izglītojošas lekcijas, individuālas konsultācijas, atbalsta grupu nodarbības, dažādas interešu un sociālo prasmju attīstošas praktiskas nodarbības un citus pasākumus Pakalpojuma mērķu sasniegšanai. (Dienvidkurzemes novada domes 28.09.2023. saistošo noteikumu Nr. 2023/30 redakcijā) 36.3 Pašvaldības finansētu Pakalpojumu līdz 20 dienām gadā ir tiesības saņemt pilngadīgām personām, kurām ir noteikta I vai II grupas invaliditāte, ja tās atbilst šādiem nosacījumiem: 36.3 1. ienākumi uz vienu mājsaimniecības locekli mēnesī nepārsniedz valstī noteiktās minimālās algas apmēru; 36.3 2. ja saskaņā ar sociālā darba speciālista izstrādāto individuālo sociālās rehabilitācijas plānu šāds pakalpojums ir nepieciešams. (Dienvidkurzemes novada domes 31.10.2024. saistošo noteikumu Nr. 2024/24 redakcijā) 36.4 Pakalpojumu nodrošina Pakalpojuma sniedzējs, ar kuru Pašvaldība noslēgusi līgumu par attiecīgā pakalpojuma sniegšanu. (Dienvidkurzemes novada domes 28.09.2023. saistošo noteikumu Nr. 2023/30 redakcijā) 36.5 Pakalpojuma saņemšanai Sociālais dienests izsniedz nosūtījumu. (Dienvidkurzemes novada domes 28.09.2023. saistošo noteikumu Nr. 2023/30 redakcijā) VIII2. Ilgstošas sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas pakalpojums institūcijā
(Nodaļa Dienvidkurzemes novada domes 28.09.2023. saistošo noteikumu Nr. 2023/30 redakcijā) 36.6 Ilgstošas sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas pakalpojumu institūcijā (turpmāk šajā nodaļā – Pakalpojums) ir tiesības saņemt personām: 36.6 1. kurām ir objektīvas grūtības aprūpēt sevi vecuma vai funkcionālo traucējumu dēļ un ar pakalpojumiem dzīvesvietā un mājsaimniecībā pieejamajiem aprūpes resursiem nav iespējams nodrošināt personai nepieciešamo sociālās aprūpes apjomu; 36.6 2. kurām saskaņā ar sociālā darba speciālista veiktu personas individuālo vajadzību un resursu novērtējumu ir noteikts trešais vai ceturtais aprūpes līmenis. (Dienvidkurzemes novada domes 28.09.2023. saistošo noteikumu Nr. 2023/30 redakcijā) 36.7 Pakalpojums tiek piešķirts uz nenoteiktu laiku. (Dienvidkurzemes novada domes 28.09.2023. saistošo noteikumu Nr. 2023/30 redakcijā) 36.8 Gadījumos, kad personai Pakalpojums nepieciešams personas atveseļošanās periodā (funkcionālo spēju atjaunošanai), Pakalpojums tiek piešķirts uz laiku līdz 3 (trīs) mēnešiem. (Dienvidkurzemes novada domes 28.09.2023. saistošo noteikumu Nr. 2023/30 redakcijā) 36.9 Sociālais dienests Pakalpojumu sniedz vai organizē tā sniegšanu pie Pašvaldības izveidotajiem pakalpojumu sniedzējiem. (Dienvidkurzemes novada domes 28.09.2023. saistošo noteikumu Nr. 2023/30 redakcijā) 36.10 Persona var izvēlēties citu pakalpojuma sniedzēju, kurš reģistrēts sociālo pakalpojumu sniedzēju reģistrā kā Pakalpojuma sniedzējs, ja: 36.10 1. izvēlētā pakalpojuma sniedzēja Pakalpojuma maksa nav lielāka par Pašvaldības izveidoto pakalpojuma sniedzēju sniegtā Pakalpojuma izmaksām; 36.10 2. persona un tā apgādnieks sedz Pakalpojuma izmaksas pilnā apmērā; 36.10 3. izvēlētā pakalpojuma sniedzēja sniegtā Pakalpojuma izmaksas ir augstākas par Pašvaldības izveidoto pakalpojuma sniedzēju sniegto Pakalpojumu izmaksām, bet persona apņemas Pakalpojuma apmaksu veikt Noteikumu 36.15 punktā noteiktajā kārtībā; 36.10 4. Pakalpojums nepieciešams nekavējoties un pie Pašvaldības izveidotajiem pakalpojuma sniedzējiem nav brīvu vietu. (Dienvidkurzemes novada domes 28.09.2023. saistošo noteikumu Nr. 2023/30 redakcijā) 36.11 Noteikumu 36.10 1. un 36.10 4. apakšpunktos noteiktajos gadījumos Sociālais dienests slēdz līgumu ar attiecīgo pakalpojuma sniedzēju par norēķinu kārtību. (Dienvidkurzemes novada domes 28.09.2023. saistošo noteikumu Nr. 2023/30 redakcijā) 36.12 Noteikumu 36.10 2. apakšpunktā noteiktajā gadījumā līgumu slēdz starp personu, apgādnieku un pakalpojuma sniedzēju. (Dienvidkurzemes novada domes 28.09.2023. saistošo noteikumu Nr. 2023/30 redakcijā) 36.13 Noteikumu 36.10 4. apakšpunktā noteiktajā gadījumā līgums ar personas izvēlēto pakalpojuma sniedzēju tiek slēgts uz laiku, līdz atbrīvojas vieta pie Pašvaldības izveidotā pakalpojuma sniedzēja. (Dienvidkurzemes novada domes 28.09.2023. saistošo noteikumu Nr. 2023/30 redakcijā) 36.14 Noteikumu 36.9 punktā, 36.10 1. un 36.10 4. apakšpunktos noteiktajos gadījumos Pakalpojuma apmaksu veic persona, tā apgādnieki un Pašvaldība LR normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā un apmērā. (Dienvidkurzemes novada domes 28.09.2023. saistošo noteikumu Nr. 2023/30 redakcijā) 36.15 Noteikumu 36.10 3. apakšpunktā noteiktajā gadījumā, ja persona izvēlas pakalpojuma sniedzēju, kuru nav izveidojusi Pašvaldība un kura sniegtā Pakalpojuma izmaksas ir augstākas par Pašvaldības izveidoto pakalpojuma sniedzēju sniegto Pakalpojumu izmaksām, līgumu slēdz starp pakalpojuma saņēmēju, tā apgādniekiem, Pašvaldību un pakalpojuma sniedzēju, pakalpojuma apmaksu veicot šādā kārtībā: 36.15 1. persona un viņa apgādnieki sedz Pakalpojuma izmaksas LR normatīvajos aktos noteiktajā apmērā un Noteikumu 36.15 3. apakšpunktā noteikto maksājuma daļu; 36.15 2. Pašvaldība sedz starpību starp personas un viņa apgādnieku normatīvajos aktos noteikto maksājuma daļu un summu, kas nepārsniedz Pašvaldības izveidoto pakalpojuma sniedzēju Pakalpojuma augstākās izmaksas; 36.15 3. atlikušo maksājumu līdz pilnai Pakalpojuma maksai sedz persona, apgādnieki vai citas viņu piesaistītas personas. (Dienvidkurzemes novada domes 28.09.2023. saistošo noteikumu Nr. 2023/30 redakcijā) VIII3. Sociālās rehabilitācijas pakalpojums bērniem ar invaliditāti
(Nodaļa Dienvidkurzemes novada domes 25.04.2024. saistošo noteikumu Nr. 2024/6 redakcijā) 36.16 Sociālās rehabilitācijas pakalpojumu (turpmāk šajā nodaļā – Pakalpojums) par pašvaldības budžeta līdzekļiem līdz 500 euro apmērā kalendārajā gadā ir tiesības saņemt bērniem, kuriem noteikta invaliditāte, ja Pakalpojuma nepieciešamība ir iekļauta bērna individuālajā sociālās rehabilitācijas plānā, ārstniecības personas (ģimenes ārsta vai ārsta speciālista) nosūtījumā vai izrakstā no pacienta medicīniskās kartes. (Dienvidkurzemes novada domes 25.04.2024. saistošo noteikumu Nr. 2024/6 redakcijā) 36.17 Lai saņemtu pakalpojumu, bērna likumiskais pārstāvis iesniegumā norāda vēlamo sociālās rehabilitācijas pakalpojuma veidu atbilstoši bērna veselības stāvoklim, vēlamo Pakalpojuma sniedzēju un papildus iesniedz ārstniecības personas (ģimenes ārsta vai ārsta speciālista) izsniegtu dokumentu par bērna veselības stāvokļa uzlabošanai nepieciešamo sociālās rehabilitācijas pakalpojuma veidu. (Dienvidkurzemes novada domes 25.04.2024. saistošo noteikumu Nr. 2024/6 redakcijā) 36.18 Pakalpojumu piešķir, ja ienākumi uz vienu mājsaimniecības locekli mēnesī nepārsniedz valstī noteiktās minimālās algas apmēru. (Dienvidkurzemes novada domes 31.10.2024. saistošo noteikumu Nr. 2024/24 redakcijā) 36.19 Izvērtējot ienākumus, netiek ņemts vērā bērna ar invaliditāti kopšanas pabalsts, piemaksa pie ģimenes valsts pabalsta par bērnu ar invaliditāti un pabalsts personai ar invaliditāti, kurai nepieciešama kopšana, un pabalstu transporta izdevumu kompensēšanai personai ar invaliditāti. (Dienvidkurzemes novada domes 25.04.2024. saistošo noteikumu Nr. 2024/6 redakcijā) 36.20 Pakalpojumu nodrošina: 36.201. izsniedzot nosūtījumu pakalpojuma saņemšanai Sociālā dienesta struktūrvienībā "Aizputes daudzfunkcionālais sociālo pakalpojumu centrs" pie speciālistiem (fizioterapija, mūzikas terapija, logopēds), ar kuriem Pašvaldība noslēgusi līgumu par attiecīgā pakalpojuma sniegšanu; 36.202. slēdzot līgumu ar bērna likumiskā pārstāvja izvēlēto Pakalpojuma sniedzēju, ja tas reģistrēts Sociālo pakalpojumu sniedzēju, Ārstniecības iestāžu vai Ārstniecības personu un ārstniecības atbalsta personu reģistrā. (Dienvidkurzemes novada domes 25.04.2024. saistošo noteikumu Nr. 2024/6 redakcijā) VIII4. Atelpas brīža pakalpojums
(Nodaļa Dienvidkurzemes novada domes 25.04.2024. saistošo noteikumu Nr. 2024/6 redakcijā) 36.21 Atelpas brīža pakalpojumu (turpmāk šajā nodaļā – Pakalpojums) ir tiesības saņemt: 36.211. bērniem ar invaliditāti, kuri dzīvo ģimenēs un kuriem Veselības un darbspēju ekspertīzes ārstu valsts komisija (turpmāk – VDEĀVK) izsniegusi atzinumu par īpašas kopšanas nepieciešamību; 36.212. – personām ar garīga rakstura traucējumiem darbspējīgā vecumā ar I grupas invaliditāti, kuras dzīvo ģimenēs un kurām VDEĀVK izsniegusi atzinumu par īpašas kopšanas nepieciešamību. (Dienvidkurzemes novada domes 25.04.2024. saistošo noteikumu Nr. 2024/6 redakcijā) 36.22 Pakalpojums tiek piešķirts no 1 diennakts līdz 30 diennaktīm kalendārā gada ietvaros. (Dienvidkurzemes novada domes 25.04.2024. saistošo noteikumu Nr. 2024/6 redakcijā) 36.23 Pēc lēmuma par Pakalpojuma piešķiršanu pieņemšanas Sociālais dienests slēdz līgumu ar personas vai tā likumiskā pārstāvja izvēlēto Pakalpojuma sniedzēju, ja tas reģistrēts Sociālo pakalpojumu sniedzēju reģistrā attiecīgā pakalpojuma sniegšanai. (Dienvidkurzemes novada domes 25.04.2024. saistošo noteikumu Nr. 2024/6 redakcijā) 36.24 Atelpas brīža pakalpojums tiek finansēts no Pašvaldības budžeta līdzekļiem. (Dienvidkurzemes novada domes 25.04.2024. saistošo noteikumu Nr. 2024/6 redakcijā) 37. Lai saņemtu pakalpojumus, izņemot Noteikumu VIII nodaļā minētos higiēnas pakalpojumus, persona vai tās likumiskais pārstāvis Sociālajā dienestā iesniedz iesniegumu, kurā norāda problēmu un vēlamo risinājumu, un konkrētajam pakalpojumam normatīvajos aktos un šajos Noteikumos noteiktos dokumentus. 38. Sociālais dienests mēneša laikā pēc iesnieguma saņemšanas: 38.1. izvērtē personas vajadzības pēc pieprasītā pakalpojuma; 38.2. apmeklē personu dzīvesvietā, ja tas nepieciešams lēmuma pieņemšanai; 38.3. izvērtē personas un viņa ģimenes locekļu līdzdarbības iespējas situācijas uzlabošanai; 38.4. pieprasa citus dokumentus, kuri papildus nepieciešami lēmuma pieņemšanai atbilstoši pieprasītā pakalpojuma veidam un attiecīgā informācija nav pieejama datu bāzēs; 38.5. nepieciešamības gadījumā sastāda individuālo sociālās rehabilitācijas plānu; 38.6. ja nepieciešams, LR normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā izvērtē personas un viņa apgādnieku ienākumus; 38.7. pieņem lēmumu par personai piemērotākā pakalpojuma piešķiršanu, tā apjomu, ilgumu un samaksas kārtību, uzņemšanu rindā vai atteikumu piešķirt pakalpojumu, norādot tā pamatojumu un lēmuma apstrīdēšanas kārtību. 40. Pakalpojumus, kas tiek piešķirti Eiropas Savienības atbalstīta projekta ietvaros, finansē no attiecīgā projekta līdzekļiem. Pārējos gadījumos pakalpojumu finansē no Pašvaldības budžeta līdzekļiem, izņemot tos pakalpojumus, kuru aprakstā norādīta cita samaksas kārtība. 41. Pakalpojuma sniegšanu izbeidz, ja konstatēts kāds no šiem gadījumiem tiek: 41.1. saņemts rakstisks personas, viņa likumiskā pārstāvja vai sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas institūcijas vadītāja iesniegums par pakalpojuma pārtraukšanu; 41.2. persona pārcēlusies uz pastāvīgu dzīvi citas pašvaldības teritorijā vai ārzemēs; 41.3. ir sasniegts sociālās rehabilitācijas mērķis; 41.4. persona atguvusi funkcionēšanas vai pašaprūpes spējas, un pakalpojums nav nepieciešams; 41.5. personai atbilstoši veselības stāvoklim ir nepieciešams cita veida pakalpojums; 41.6. personai normatīvajos aktos noteiktā kārtībā ir noteiktas kontrindikācijas pakalpojuma saņemšanai; 41.7. persona vairākkārt pakalpojuma saņemšanas brīdī ir alkohola, narkotisko vai citu apreibinošo vielu ietekmē; 41.8. persona izsaka draudus vai ar savu rīcību apdraud citu personu veselību un dzīvību; 41.9. persona vai viņa likumiskais pārstāvis ļaunprātīgi pārkāpj vai nepilda LR un Pašvaldības normatīvajos aktos noteiktās prasības un līgumā par pakalpojuma sniegšanu noteiktās saistības; 41.10. persona ir noslēgusi uzturlīgumu, kurā noteikts cits sociālo pakalpojumu sniedzējs vai to nodrošinātājs. 43. Dienvidkurzemes novada pašvaldības domes pieņemto lēmumu var pārsūdzēt Administratīvā rajona tiesā normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā. 45. Ar Noteikumu spēkā stāšanās brīdi spēku zaudē: 45.1. Aizputes novada domes 2021. gada 31. marta saistošie noteikumi Nr. 2 "Kārtība, kādā Aizputes novada pašvaldībā sniedz ilgstošas sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas pakalpojumu"; 45.2. Durbes novada domes 2016. gada 27. oktobra saistošie noteikumi Nr. 10/2016 "Par ģimenes asistenta pakalpojuma piešķiršanu Durbes novada iedzīvotājiem"; 45.3. Grobiņas novada pašvaldības 2019. gada 19. decembra saistošie noteikumi Nr. 18 "Par sociālo pakalpojumu saņemšanas un samaksas kārtību Grobiņas novadā"; 45.4. Grobiņas novada domes 2015. gada 29. decembra saistošie noteikumi Nr. 16 "Par ģimenes asistenta pakalpojuma piešķiršanu Grobiņas novada iedzīvotājiem"; 45.5. Pāvilostas novada pašvaldības 2017. gada 30. novembra saistošie noteikumi Nr. 10 "Par sociālajiem pakalpojumiem Pāvilostas novadā"; 45.6. Priekules novada domes 2009. gada 26. novembra saistošie noteikumi Nr. 10 "Pašvaldības sniegto sociālo pakalpojumu saņemšanas un samaksas kārtība"; 45.7. Rucavas novada pašvaldības 2014. gada 27. novembra saistošie noteikumi Nr. 9 "Sociālo pakalpojumu saņemšanas kārtība Rucavas novadā". 46. Personām, kurām kāds no šajos Noteikumos minētajiem pakalpojumiem ir piešķirts līdz šo Noteikumu spēkā stāšanās dienai, ir tiesības Pakalpojumu izmantot saskaņā ar šo Noteikumu 45. punktā minētajiem saistošajiem noteikumiem un noslēgto līgumu par pakalpojuma sniegšanu līdz Sociālā dienesta pieņemtā lēmuma par attiecīgā pakalpojuma piešķiršanu darbības perioda beigām. Dienvidkurzemes novada pašvaldības domes priekšsēdētājs A. Priedols
|
Tiesību akta pase
Nosaukums: Par sociālo pakalpojumu saņemšanas kārtību Dienvidkurzemes novadā
Statuss:
Spēkā esošs
Satura rādītājs
Saistītie dokumenti
|