Ministru kabineta noteikumi Nr. 402
Rīgā 2022. gada 5. jūlijā (prot. Nr. 35 21.
§)
Grozījumi Ministru kabineta 2010.
gada 3. augusta noteikumos Nr. 724 "Dzelzceļa tehniskās
ekspluatācijas noteikumi"
Izdoti saskaņā ar Dzelzceļa likuma 1. panta
10. punktu
Izdarīt Ministru kabineta 2010. gada 3. augusta noteikumos Nr.
724 "Dzelzceļa tehniskās ekspluatācijas noteikumi" (Latvijas
Vēstnesis, 2010, 125. nr.; 2011, 67. nr.; 2014, 185. nr.; 2018,
157. nr.) šādus grozījumus:
1. Papildināt ar 1.1 punktu šādā
redakcijā:
"1.1 Noteikumi attiecas uz Latvijas 1520 mm un 750 mm
sliežu ceļa platuma dzelzceļa tīkliem."
2. Izteikt 3. punktu šādā redakcijā:
"3. Būves un ierīces, kā arī ritošais sastāvs, nodrošinot
platsliežu dzelzceļa tehnisko ekspluatāciju, atbilst būvju
tuvinājuma un ritošā sastāva gabarītam saskaņā ar valsts
standartu LVS 282:2021 "Dzelzceļa būvju tuvinājuma un ritošā
sastāva gabarīti"."
3. Izteikt 297. punktu šādā redakcijā:
"297. Līdzstrāvas kontakttīklā inženierbūvju robežās attālums no
strāvas noņēmēja strāvu vadošajiem elementiem un kontakttīkla
daļām, kurās ir spriegums, līdz būvju un ritošā sastāva
iezemētajām daļām nodrošināts saskaņā ar valsts standartu LVS
282:2021 "Dzelzceļa būvju tuvinājuma un ritošā sastāva
gabarīti"."
4. Izteikt 298. punktu šādā redakcijā:
"298. Attālums no malējā ceļa ass līdz kontakttīkla balstu
iekšējai šķautnei posmā un stacijā nodrošināts saskaņā ar valsts
standartu LVS 282:2021 "Dzelzceļa būvju tuvinājuma un ritošā
sastāva gabarīti". Ieraktnēs šādu balstu uzstāda ārpus ceļa
grāvja robežām."
5. Izteikt 309. punktu šādā redakcijā:
"309. Pasažieru platformu ierīko atbilstoši valsts standartam LVS
448:2021 "Dzelzceļa aprīkojums. Pasažieru platformas un gājēju
pārejas dzelzceļa līnijās ar 1520 mm platumu". Ekspluatācijā
esošās platformas, kas neatbilst minētā standarta prasībām,
pārbūvē plānotās rekonstrukcijas laikā."
6. Izteikt 312.1. apakšpunktu šādā redakcijā:
"312.1. valsts standarta LVS 448:2021 "Dzelzceļa aprīkojums.
Pasažieru platformas un gājēju pārejas dzelzceļa līnijās ar 1520
mm platumu" prasības pilnā mērā nevar nodrošināt bez citu
dzelzceļa infrastruktūras objektu pārbūvēšanas;".
7. Izteikt 381. punktu šādā redakcijā:
"381. Ar šo noteikumu 380.3. apakšpunktā minētajām ierīcēm var
neaprīkot tvaika lokomotīves. Šajā gadījumā pārvadātājs paredz
kārtību, kādā pārbauda vilces līdzekļa vadītāja (mašīnista)
modrību."
8. Izteikt 386.2 punktu šādā redakcijā:
"386.2 Vilces ritošā sastāva vai pasažieru vagonu
īpašnieks vai lietotājs nosaka attiecīgā ritošā sastāva
ugunsdrošības līdzekļu aprīkojuma uzturēšanas un lietošanas
kārtību, tai skaitā rīcību ugunsgrēka gadījumā. "
9. Izteikt 431. punktu šādā redakcijā:
"431. Pārvadātājs atbilstoši motorvagonu tehniskajām īpatnībām
izstrādā motorvagonu vilcienu vilces līdzekļu vadītāju rīcības
kārtību par motorvagonu vilcienu savienošanu un braukšanu
apvienotā sastāvā. "
10. Izteikt 480. punktu šādā redakcijā:
"480. Pārvadātājs nosaka ritošā sastāva bremzēšanas līdzekļu
ekspluatācijas (lietošanas) kārtību, kas nodrošina vilciena drošu
ekspluatāciju, pietiekamu bremzēšanas efektivitāti un vienmērīgu
bremzējumu, ņemot vērā visu iesaistīto maršrutu īpatnības, ceļa
plānu un garenprofilu, kā arī dzelzceļa infrastruktūras
aprīkojumu. "
11. Izteikt 495. punktu šādā redakcijā:
"495. Stacijās, kur nav vagonu apskatītāju, vienkāršotās
automātisko bremžu darbības pārbaudes kārtību nosaka dzelzceļa
infrastruktūras pārvaldītājs."
12. Izteikt 7. pielikumu jaunā redakcijā
(pielikums).
Ministru prezidenta pienākumu izpildītājs
‒
Ministru prezidenta biedrs,
aizsardzības ministrs A. Pabriks
Satiksmes ministrs T. Linkaits
Pielikums
Ministru kabineta
2022. gada 5. jūlija
noteikumiem Nr. 402
"7. pielikums
Ministru kabineta
2010. gada 3. augusta
noteikumiem Nr. 724
Ritošā sastāva apzīmēšanai lietojamo
signālierīču signālu nozīme
Nr.p.k.
|
Attēls
|
Apraksts
|
1.
|
|
Vilciena sākumu, braucot
vienceļa iecirkņos un divceļu iecirkņos pa pareizo ceļu,
dienā un naktī apzīmē ar divām baltām ugunīm buferu brusas
signāllukturos |
2.
|
|
Vilciena sākumu, braucot pa
nepareizo ceļu, dienā un naktī apzīmē ar sarkanu
signālluktura uguni kreisajā pusē un ar baltu signālluktura
uguni labajā pusē |
3.
|
|
Kravas
vilciena un kravas un pasažieru vilciena pēdējo vagonu,
braucot vienceļa iecirkņos un divceļu iecirkņos pa pareizo
un nepareizo ceļu, dienā un naktī apzīmē ar gaismu
atstarojošu sarkanu signāldisku pie buferu brusas labajā
pusē |
4.
|
|
Pasažieru vilciena un pasta
un bagāžas vilciena pēdējo vagonu, braucot vienceļa
iecirkņos un divceļu iecirkņos pa pareizo un nepareizo
ceļu, dienā un naktī apzīmē ar trim sarkanām
signāllukturu ugunīm. Šāda prasība neattiecas uz
pasažieru vilciena un pasta un bagāžas vilcienu vagoniem,
kuri ir būvēti atbilstoši tieši piemērojamo Eiropas
Savienības tiesību aktu prasībām un kuri netiek izmantoti
pārvadājumos uz un no valstīm, kuras nav Eiropas
Savienības dalībvalstis
|
5.
|
|
Pasažieru
vilciena vai pasta un bagāžas vilciena beigās piekabināto
kravas vagonu, kam nav pastāvīgo signāllukturu, dienā
apzīmē ar gaismu atstarojošu sarkanu signāldisku (vai ar
atritinātu sarkanu signālkarodziņu) pie buferu brusas
labajā pusē |
6.
|
|
Pasažieru
vilciena vai pasta un bagāžas vilciena beigās piekabināto
kravas vagonu, kam nav pastāvīgo signāllukturu, naktī
apzīmē ar vienu sarkanu signālluktura uguni pie buferu
brusas labajā pusē |
7.
|
|
Ja notikusi
kravas vilciena pašatkabināšanās (pārtrūkšana) posmā, tās
vilciena daļas pēdējo vagonu, ko kopā ar kravas vilciena
vilces līdzekli nosūta uz staciju, apzīmē ar atritinātu
dzeltenu signālkarodziņu pie buferu brusas labajā pusē |
8.
|
|
Sniegtīri ar
vilces līdzekli, braucot vienceļa iecirkņos un divceļu
iecirkņos pa pareizo ceļu, dienā apzīmē ar diviem
atritinātiem dzelteniem signālkarodziņiem |
9.
|
|
Sniegtīri ar
vilces līdzekli, braucot vienceļa iecirkņos un divceļu
iecirkņos pa pareizo ceļu, naktī apzīmē ar divām dzeltenām
ugunīm sānu signāllukturos, bet uz vilces līdzekļa pusi -
ar divām baltām kontrolugunīm |
10.
|
|
Sniegtīri ar
vilces līdzekli priekšā, braucot vienceļa iecirkņos un
divceļu iecirkņos pa pareizo ceļu, dienā apzīmē ar diviem
atritinātiem dzelteniem signālkarodziņiem |
11.
|
|
Sniegtīri, ja tas brauc
priekšā vilces līdzeklim pa divceļu iecirkņa nepareizo
ceļu, dienā apzīmē ar diviem dzelteniem atritinātiem
signālkarodziņiem un sarkanu atritinātu
signālkarodziņu
|
12.
|
|
Sniegtīri, ja tas brauc
priekšā vilces līdzeklim pa divceļu iecirkņa nepareizo
ceļu, naktī apzīmē ar divām dzeltenām un vienu sarkanu
uguni, bet uz vilces līdzekļa pusi - ar trim baltām
kontrolugunīm
|
13.
|
|
Vilces līdzekli, ja vilcienu
stumj ar vagoniem pa priekšu, kā arī bez vagoniem
braucošu vilces līdzekli aizmugurē dienā un naktī apzīmē
ar sarkanu signālluktura uguni buferu brusas labajā
pusē
|
"