Teksta versija
LATVIJAS REPUBLIKAS TIESĪBU AKTI
uz sākumu
Izvērstā meklēšana
Autorizēties savā kontā

Kādēļ autorizēties vai reģistrēties?
 
Tiesību akts ir zaudējis spēku.

Ministru kabineta noteikumi Nr. 402

Rīgā 2022. gada 5. jūlijā (prot. Nr. 35 21. §)

Grozījumi Ministru kabineta 2010. gada 3. augusta noteikumos Nr. 724 "Dzelzceļa tehniskās ekspluatācijas noteikumi"

Izdoti saskaņā ar Dzelzceļa likuma 1. panta 10. punktu

Izdarīt Ministru kabineta 2010. gada 3. augusta noteikumos Nr. 724 "Dzelzceļa tehniskās ekspluatācijas noteikumi" (Latvijas Vēstnesis, 2010, 125. nr.; 2011, 67. nr.; 2014, 185. nr.; 2018, 157. nr.) šādus grozījumus:

1. Papildināt ar 1.1 punktu šādā redakcijā:

"1.1 Noteikumi attiecas uz Latvijas 1520 mm un 750 mm sliežu ceļa platuma dzelzceļa tīkliem."

2. Izteikt 3. punktu šādā redakcijā:

"3. Būves un ierīces, kā arī ritošais sastāvs, nodrošinot platsliežu dzelzceļa tehnisko ekspluatāciju, atbilst būvju tuvinājuma un ritošā sastāva gabarītam saskaņā ar valsts standartu LVS 282:2021 "Dzelzceļa būvju tuvinājuma un ritošā sastāva gabarīti"."

3. Izteikt 297. punktu šādā redakcijā:

"297. Līdzstrāvas kontakttīklā inženierbūvju robežās attālums no strāvas noņēmēja strāvu vadošajiem elementiem un kontakttīkla daļām, kurās ir spriegums, līdz būvju un ritošā sastāva iezemētajām daļām nodrošināts saskaņā ar valsts standartu LVS 282:2021 "Dzelzceļa būvju tuvinājuma un ritošā sastāva gabarīti"."

4. Izteikt 298. punktu šādā redakcijā:

"298. Attālums no malējā ceļa ass līdz kontakttīkla balstu iekšējai šķautnei posmā un stacijā nodrošināts saskaņā ar valsts standartu LVS 282:2021 "Dzelzceļa būvju tuvinājuma un ritošā sastāva gabarīti". Ieraktnēs šādu balstu uzstāda ārpus ceļa grāvja robežām."

5. Izteikt 309. punktu šādā redakcijā:

"309. Pasažieru platformu ierīko atbilstoši valsts standartam LVS 448:2021 "Dzelzceļa aprīkojums. Pasažieru platformas un gājēju pārejas dzelzceļa līnijās ar 1520 mm platumu". Ekspluatācijā esošās platformas, kas neatbilst minētā standarta prasībām, pārbūvē plānotās rekonstrukcijas laikā."

6. Izteikt 312.1. apakšpunktu šādā redakcijā:

"312.1. valsts standarta LVS 448:2021 "Dzelzceļa aprīkojums. Pasažieru platformas un gājēju pārejas dzelzceļa līnijās ar 1520 mm platumu" prasības pilnā mērā nevar nodrošināt bez citu dzelzceļa infrastruktūras objektu pārbūvēšanas;".

7. Izteikt 381. punktu šādā redakcijā:

"381. Ar šo noteikumu 380.3. apakšpunktā minētajām ierīcēm var neaprīkot tvaika lokomotīves. Šajā gadījumā pārvadātājs paredz kārtību, kādā pārbauda vilces līdzekļa vadītāja (mašīnista) modrību."

8. Izteikt 386.2 punktu šādā redakcijā:

"386.2 Vilces ritošā sastāva vai pasažieru vagonu īpašnieks vai lietotājs nosaka attiecīgā ritošā sastāva ugunsdrošības līdzekļu aprīkojuma uzturēšanas un lietošanas kārtību, tai skaitā rīcību ugunsgrēka gadījumā. "

9. Izteikt 431. punktu šādā redakcijā:

"431. Pārvadātājs atbilstoši motorvagonu tehniskajām īpatnībām izstrādā motorvagonu vilcienu vilces līdzekļu vadītāju rīcības kārtību par motorvagonu vilcienu savienošanu un braukšanu apvienotā sastāvā. "

10. Izteikt 480. punktu šādā redakcijā:

"480. Pārvadātājs nosaka ritošā sastāva bremzēšanas līdzekļu ekspluatācijas (lietošanas) kārtību, kas nodrošina vilciena drošu ekspluatāciju, pietiekamu bremzēšanas efektivitāti un vienmērīgu bremzējumu, ņemot vērā visu iesaistīto maršrutu īpatnības, ceļa plānu un garenprofilu, kā arī dzelzceļa infrastruktūras aprīkojumu. "

11. Izteikt 495. punktu šādā redakcijā:

"495. Stacijās, kur nav vagonu apskatītāju, vienkāršotās automātisko bremžu darbības pārbaudes kārtību nosaka dzelzceļa infrastruktūras pārvaldītājs."

12. Izteikt 7. pielikumu jaunā redakcijā (​pielikums).

Ministru prezidenta pienākumu izpildītājs ‒
Ministru prezidenta biedrs,
aizsardzības ministrs A. Pabriks

Satiksmes ministrs T. Linkaits

 

Pielikums
Ministru kabineta
2022. gada 5. jūlija
noteikumiem Nr. 402

"7. pielikums
Ministru kabineta
2010. gada 3. augusta
noteikumiem Nr. 724

Ritošā sastāva apzīmēšanai lietojamo signālierīču signālu nozīme

Nr.p.k.

Attēls

Apraksts

1.

Vilciena sākumu, braucot vienceļa iecirkņos un divceļu iecirkņos pa pareizo ceļu, dienā un naktī apzīmē ar divām baltām ugunīm buferu brusas signāllukturos

2.

Vilciena sākumu, braucot pa nepareizo ceļu, dienā un naktī apzīmē ar sarkanu signālluktura uguni kreisajā pusē un ar baltu signālluktura uguni labajā pusē

3.

Kravas vilciena un kravas un pasažieru vilciena pēdējo vagonu, braucot vienceļa iecirkņos un divceļu iecirkņos pa pareizo un nepareizo ceļu, dienā un naktī apzīmē ar gaismu atstarojošu sarkanu signāldisku pie buferu brusas labajā pusē

4.

Pasažieru vilciena un pasta un bagāžas vilciena pēdējo vagonu, braucot vienceļa iecirkņos un divceļu iecirkņos pa pareizo un nepareizo ceļu, dienā un naktī apzīmē ar trim sarkanām signāllukturu ugunīm. Šāda prasība neattiecas uz pasažieru vilciena un pasta un bagāžas vilcienu vagoniem, kuri ir būvēti atbilstoši tieši piemērojamo Eiropas Savienības tiesību aktu prasībām un kuri netiek izmantoti pārvadājumos uz un no valstīm, kuras nav Eiropas Savienības dalībvalstis

5.

Pasažieru vilciena vai pasta un bagāžas vilciena beigās piekabināto kravas vagonu, kam nav pastāvīgo signāllukturu, dienā apzīmē ar gaismu atstarojošu sarkanu signāldisku (vai ar atritinātu sarkanu signālkarodziņu) pie buferu brusas labajā pusē

6.

Pasažieru vilciena vai pasta un bagāžas vilciena beigās piekabināto kravas vagonu, kam nav pastāvīgo signāllukturu, naktī apzīmē ar vienu sarkanu signālluktura uguni pie buferu brusas labajā pusē

7.

Ja notikusi kravas vilciena pašatkabināšanās (pārtrūkšana) posmā, tās vilciena daļas pēdējo vagonu, ko kopā ar kravas vilciena vilces līdzekli nosūta uz staciju, apzīmē ar atritinātu dzeltenu signālkarodziņu pie buferu brusas labajā pusē

8.

Sniegtīri ar vilces līdzekli, braucot vienceļa iecirkņos un divceļu iecirkņos pa pareizo ceļu, dienā apzīmē ar diviem atritinātiem dzelteniem signālkarodziņiem

9.

Sniegtīri ar vilces līdzekli, braucot vienceļa iecirkņos un divceļu iecirkņos pa pareizo ceļu, naktī apzīmē ar divām dzeltenām ugunīm sānu signāllukturos, bet uz vilces līdzekļa pusi - ar divām baltām kontrolugunīm

10.

Sniegtīri ar vilces līdzekli priekšā, braucot vienceļa iecirkņos un divceļu iecirkņos pa pareizo ceļu, dienā apzīmē ar diviem atritinātiem dzelteniem signālkarodziņiem

11.

Sniegtīri, ja tas brauc priekšā vilces līdzeklim pa divceļu iecirkņa nepareizo ceļu, dienā apzīmē ar diviem dzelteniem atritinātiem signālkarodziņiem un sarkanu atritinātu signālkarodziņu

12.

Sniegtīri, ja tas brauc priekšā vilces līdzeklim pa divceļu iecirkņa nepareizo ceļu, naktī apzīmē ar divām dzeltenām un vienu sarkanu uguni, bet uz vilces līdzekļa pusi - ar trim baltām kontrolugunīm

13.

Vilces līdzekli, ja vilcienu stumj ar vagoniem pa priekšu, kā arī bez vagoniem braucošu vilces līdzekli aizmugurē dienā un naktī apzīmē ar sarkanu signālluktura uguni buferu brusas labajā pusē

"
 
Tiesību akta pase
Nosaukums: Grozījumi Ministru kabineta 2010. gada 3. augusta noteikumos Nr. 724 "Dzelzceļa tehniskās ekspluatācijas .. Statuss:
Zaudējis spēku
zaudējis spēku
Izdevējs: Ministru kabinets Veids: noteikumi Numurs: 402Pieņemts: 05.07.2022.Stājas spēkā: 08.07.2022.Zaudē spēku: 01.01.2024.Publicēts: Latvijas Vēstnesis, 129, 07.07.2022. OP numurs: 2022/129.11
Saistītie dokumenti
  • Zaudējis spēku ar
  • Grozītais
  • Izdoti saskaņā ar
  • Anotācija / tiesību akta projekts
333796
08.07.2022
87
0
  • X
  • Facebook
  • Draugiem.lv
 
0
Šajā vietnē oficiālais izdevējs
"Latvijas Vēstnesis" nodrošina tiesību aktu
sistematizācijas funkciju.

Sistematizēti tiesību akti ir informatīvi. Pretrunu gadījumā vadās pēc oficiālās publikācijas.
Par Likumi.lv
Aktualitātes
Noderīgas saites
Atsauksmēm
Kontakti
Mobilā versija
Lietošanas noteikumi
Privātuma politika
Sīkdatnes
Latvijas Vēstnesis "Ikvienam ir tiesības zināt savas tiesības."
Latvijas Republikas Satversmes 90. pants
© Oficiālais izdevējs "Latvijas Vēstnesis"