Ministru kabineta noteikumi Nr. 354
Rīgā 2022. gada 21. jūnijā (prot. Nr. 33 14.
§)
Grozījumi Ministru kabineta 2016.
gada 20. decembra noteikumos Nr. 845 "Iekšlietu
ministrijas sistēmas iestāžu un Ieslodzījuma vietu pārvaldes
amatpersonu ar speciālajām dienesta pakāpēm darbības un tās
rezultātu novērtēšanas kārtība"
Izdoti saskaņā ar Iekšlietu ministrijas
sistēmas
iestāžu un Ieslodzījuma vietu pārvaldes amatpersonu
ar speciālajām dienesta pakāpēm dienesta gaitas likuma
16. panta pirmo daļu
Izdarīt Ministru kabineta 2016. gada 20. decembra noteikumos
Nr. 845 "Iekšlietu ministrijas sistēmas iestāžu un
Ieslodzījuma vietu pārvaldes amatpersonu ar speciālajām dienesta
pakāpēm darbības un tās rezultātu novērtēšanas kārtība"
(Latvijas Vēstnesis, 2016, 251. nr.) šādus grozījumus:
1. Papildināt ar 2.7. apakšpunktu šādā redakcijā:
"2.7. novērtēt augsto ētikas standartu
ievērošanu."
2. Izteikt 4.1. apakšpunktu šādā redakcijā:
"4.1. kārtējā novērtēšana (tai skaitā pēc amatpersonas
pārcelšanas citā amatā);".
3. Papildināt ar 4.6. apakšpunktu šādā redakcijā:
"4.6. novērtēšana pirms pārbaudes termiņa
beigām."
4. Papildināt ar 9.1 punktu šādā
redakcijā:
"9.1 Kārtējo novērtēšanu pēc pārcelšanas citā
amatā veic, ja ir pagājis novērtēšanas periods un pēc pārcelšanas
citā amatā amatpersona tajā ir nodienējusi ne mazāk kā trīs
mēnešus. Novērtēšanu veic sešu mēnešu laikā pēc amatpersonas
pārcelšanas citā amatā."
5. Papildināt ar 9.2 punktu šādā
redakcijā:
"9.2 Novērtēšanu pirms pārbaudes termiņa
beigām veic ne vēlāk kā nedēļu pirms amatpersonai noteiktā
pārbaudes termiņa beigām."
6. Izteikt 12.2. apakšpunktu šādā redakcijā:
"12.2. iestādes vadītājs vai izglītības iestādes vadītājs
(iestādes vadītāja vietnieks) aizpilda vadītāja novērtējuma
veidlapu (2. pielikums), izņemot laukus "Novērtēšanas
komisijas komentārs" un "Vērtējums",
4. punktu "Paplašinātā novērtēšana",
4.1 punktu "Amatpersonas tiešā vadītāja
viedoklis", 5. punktu "Pārrunu laikā papildus
izteiktie argumenti", 7. punktu
"Kopsavilkums" un lauku "Amatpersonas gala
komentārs". Pēc vadītāja novērtējuma veidlapas aizpildīšanas
iestādes vadītājs vai izglītības iestādes vadītājs (iestādes
vadītāja vietnieks) iesniedz to savam tiešajam vadītājam, ja tāds
ir, veidlapas 4.1 punkta "Amatpersonas tiešā
vadītāja viedoklis" aizpildīšanai vai iesniedz to
novērtēšanas komisijai;".
7. Papildināt ar 12.3. apakšpunktu šādā redakcijā:
"12.3. iestādes vadītāja vai izglītības iestādes vadītāja
(iestādes vadītāja vietnieka) tiešais vadītājs aizpilda vadītāja
novērtējuma veidlapas (2. pielikums) 4.1 punktu
"Amatpersonas tiešā vadītāja viedoklis" un iesniedz to
novērtēšanas komisijai."
8. Papildināt ar 19.1 punktu šādā
redakcijā:
"19.1 Ja pirms amatpersonas novērtēšanas
termiņa beigām mainās amatpersonas tiešais vadītājs un viņš nevar
veikt (nodrošināt) objektīvu amatpersonas novērtēšanu, var
organizēt paplašināto novērtēšanu, lūdzot amatpersonas
iepriekšējam tiešajam vadītājam vai augstākai amatpersonai, vai
citai amatpersonai, kura var sniegt objektīvu amatpersonas
kompetenču novērtējumu, veikt amatpersonai noteikto kompetenču
novērtēšanu."
9. Izteikt 31. punktu šādā redakcijā:
"31. Iestādes vadītājs vai viņa pilnvarota amatpersona,
izvērtējot amata dienesta pienākumu izpildes specifiku, nosaka
amatu dalījumu amatu grupās un amatu grupām vērtējamās
kompetences. Saskaņā ar Iekšlietu ministrijas sistēmas iestāžu un
Ieslodzījuma vietu pārvaldes amatpersonu ar speciālajām dienesta
pakāpēm amatu katalogu vienādi klasificētiem amatiem vienas
struktūrvienības ietvaros nosaka vienādas kompetences, izņemot
vadības kompetences, kas var atšķirties dažādu līmeņu speciālistu
vai struktūrvienību vadītāju vietnieku amatiem. Visām amatu
grupām obligāti vērtējamā kompetence ir ētiskums un
godprātība."
10. Izteikt 35. punktu šādā redakcijā:
"35. Katra kompetence vērtējama atsevišķi (teicami - 10,
ļoti labi - 8, labi - 6, jāpilnveido - 4, neapmierinoši - 2).
Aprēķināto (vidējo) kompetenču vērtējumu iegūst, summējot katras
kompetences vērtējumu un iegūto summu dalot ar vērtēto kompetenču
skaitu."
11. Papildināt ar 35.1 punktu šādā
redakcijā:
"35.1 Ja veikta amatpersonas paplašinātā
novērtēšana, aprēķināto (vidējo) kompetenču vērtējumu iegūst,
summējot katra vērtētāja kompetenču aprēķināto (vidējo) vērtējumu
un iegūto summu dalot ar vērtētāju skaitu."
12. Izteikt 38. punktu šādā redakcijā:
"38. Pamatojoties uz kopējā vērtējumā iegūto summu
(punktu skaitu), nosaka amatpersonas novērtējuma pakāpi:
A 1, ja iegūti 15,75-18 punkti; A 2, ja iegūti
11,26-15,74 punkti; B, ja iegūti 7,25-11,25 punkti; C, ja
iegūtais punktu skaits ir mazāks par 7,25 punktiem."
13. Izteikt 40. punktu šādā redakcijā:
"40. Ja amatpersona, izņemot iestādes vadītāju,
izglītības iestādes vadītāju un amatpersonu, kura novērtēta šo
noteikumu 4.6. apakšpunktā minētajā gadījumā, nepiekrīt
tiešā vadītāja novērtējumam, amatpersona novērtēšanas rezultātu
var apstrīdēt piecu darbdienu laikā, iesniedzot iesniegumu
iestādes vadītājam. Iestādes vadītājs iesniegumu nodod
izskatīšanai iestādes vadītāja izveidotajai novērtēšanas
komisijai."
14. Izteikt 43. punktu šādā redakcijā:
"43. Iestādes vadītāja, izglītības iestādes vadītāja un
šo noteikumu 4.6. apakšpunktā minētajā gadījumā novērtētās
amatpersonas novērtējums nav apstrīdams."
15. Izteikt 44. punktu šādā redakcijā:
"44. Ja amatpersonas novērtējuma pakāpe ir B, pēc sešiem
mēnešiem veic amatpersonas atkārtotu novērtēšanu (izņemot
gadījumu, ja amatpersona novērtēta saskaņā ar šo noteikumu
4.6. apakšpunktu). Ja atkārtotajā novērtēšanā amatpersonas
novērtējuma pakāpe ir B, tiek uzskatīts, ka amatpersonai nav
pietiekamu profesionālo spēju amata aprakstā noteikto pienākumu
veikšanai, un pēc amatpersonas profesionālo spēju izvērtēšanas
var pieņemt lēmumu par amatpersonas pārcelšanu citā amatā, kas
atbilst amatpersonas profesionālajām spējām, vai amatpersonas
atvaļināšanu no dienesta (izņemot kadetus) sakarā ar neatbilstību
amatam, ja amatpersona nepiekrīt pārcelšanai citā amatā vai nav
cita amata, kuru amatpersonai attiecīgajā iestādē piedāvāt un
kuram noteiktajām prasībām amatpersona atbilst."
16. Papildināt ar 45.1 punktu šādā
redakcijā:
"45.1 Ja amatpersonas novērtēšanā pirms
pārbaudes termiņa beigām novērtējuma pakāpe ir B vai C, tiek
uzskatīts, ka amatpersonai nav pietiekamu profesionālo spēju
amata aprakstā noteikto pienākumu veikšanai, un amatpersona
atvaļināma no dienesta sakarā ar pārbaudes laika
neizturēšanu."
17. Izteikt 1. pielikumu jaunā redakcijā (1.
pielikums).
18. Izteikt 2. pielikumu jaunā redakcijā (2.
pielikums).
19. Izteikt 3. pielikumu jaunā redakcijā (3.
pielikums).
20. Izteikt 4. pielikumu jaunā redakcijā (4.
pielikums).
Ministru prezidents
A. K. Kariņš
Iekšlietu ministrs
K. Eklons
1. pielikums
Ministru kabineta
2022. gada 21. jūnija
noteikumiem Nr. 354
"1. pielikums
Ministru kabineta
2016. gada 20. decembra
noteikumiem Nr. 845
Amatpersonas novērtējuma
veidlapa
Novērtējamā amatpersona |
Vārds, uzvārds |
|
Pilns amata nosaukums |
|
Amatu saime un līmenis |
|
Speciālā dienesta pakāpe |
|
Amatā kopš |
|
Novērtēšanas veids |
|
Amatu grupas nosaukums |
|
Novērtēšanas periods |
no |
|
līdz |
|
Iepriekšējās novērtēšanas datums |
|
Iepriekšējais novērtējums (kopējais vērtējums) |
|
|
|
Novērtējamās amatpersonas tiešais vadītājs |
|
|
(pilns amata nosaukums) |
(vārds, uzvārds) |
|
|
|
|
Darbības
un tās rezultātu novērtējums |
1. Amata pienākumu un
uzdevumu izpilde |
1.1. Iepriekšējā
novērtēšanā noteiktie uzdevumi un izpildes kritēriji |
Amatpersonas
pašnovērtējums |
Amatpersonas
tiešā vadītāja komentārs |
|
|
1.2. Amatpersonai
noteikto amata pienākumu un uzdevumu izpildes
novērtējums |
Amatpersonas
komentārs
(raksturot savu amata pienākumu izpildes rezultātus, norādot
amata pienākumu izpildes kvantitatīvos un kvalitatīvos
rādītājus) |
Amatpersonas
tiešā vadītāja komentārs |
|
|
1.3. Tiesību aktos, amata aprakstā un
iepriekšējā amatpersonas darbības un tās rezultātu
novērtēšanā noteiktie uzdevumi, kas novērtēšanas periodā nav
izpildīti (norādīt, kuri uzdevumi pilnībā vai
daļēji nav izpildīti un uzdevumu izpildi kavējošos faktorus
(personiski faktori, valsts vai iestādes līmeņa
faktori)) |
Amatpersonas pašnovērtējums |
Amatpersonas tiešā vadītāja komentārs |
|
|
1.4.
Amatpersonas tiešā vadītāja vērtējums par amatpersonas amata
pienākumu izpildi (ierakstīt atbilstošo vērtējumu:
8, 6, 4 vai 2) |
|
(vērtējums) |
8 -
amatpersona kvalitatīvi veic amata (dienesta)
pienākumus, to izpilde pārsniedz izvirzītās
prasības |
6 - amatpersona
kvalitatīvi veic amata (dienesta) pienākumus |
4 - amatpersona
nepietiekami kvalitatīvi veic kādu no amata (dienesta)
pienākumiem, konstatēti konkrēti trūkumi, kurus
iespējams novērst periodā līdz nākamajai
novērtēšanai |
2 - amatpersona
nepietiekami kvalitatīvi veic amata (dienesta)
pienākumus, konstatēti būtiski trūkumi |
|
2.
Kompetences (kompetences vērtējums: teicami - 10,
ļoti labi - 8, labi - 6, jāpilnveido - 4, neapmierinoši -
2)
(ierakstīt aprēķināto kompetenču vērtējumu) |
|
(vērtējums) |
Nosaukums |
Definīcija |
Amatpersonas
komentārs |
Amatpersonas
tiešā vadītāja komentārs |
Vērtējums |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3. Dienesta
disciplīna (ierakstīt vērtējumu) |
|
(vērtējums) |
0,25 - izteikts
aizrādījums |
0,5 - piemērota
piezīme |
0,75 - piemērots rājiens |
1 - piemērota mēneša amatalgas
samazināšana par 10-20 procentiem no mēneša
amatalgas uz laiku no viena mēneša līdz sešiem
mēnešiem |
1,25 - piemērota pazemināšana
dienesta pakāpē par vienu pakāpi uz laiku no sešiem
mēnešiem līdz vienam gadam |
1,5 - piemērota pazemināšana
amatā |
|
4. Paplašinātā novērtēšana
(aizpilda, ja amatpersonai noteikta paplašinātā
novērtēšana) |
4.1. Paplašinātās novērtēšanas
veicējs
|
|
|
(pilns amata nosaukums) |
(vārds, uzvārds) |
|
|
(pilns amata nosaukums) |
(vārds, uzvārds) |
4.2. Amatpersonas tiešā
vadītāja viedoklis par paplašinātajā novērtēšanā iegūto
informāciju |
|
5. Pārrunu laikā
izteiktie argumenti |
Amatpersonas
komentārs |
Amatpersonas
tiešā vadītāja komentārs |
|
|
6. Turpmākās darbības
un attīstības plāns |
6.1. Uzdevumi, kas sasniedzami nākamajā
novērtēšanas periodā, trūkumi, kurus nepieciešams
novērst (lai veiktu kvalitatīvu nākamo novērtēšanu,
uzdevumiem jābūt iespējami precīzi definētiem, izmērāmiem,
sasniedzamiem, orientētiem uz konkrētu rezultātu un ar
konkrētu izpildes termiņu) |
Amatpersonas
komentārs |
Amatpersonas
tiešā vadītāja komentārs |
|
|
6.2. Nepieciešamās izmaiņas amata
aprakstā (ja nepieciešams, norādīt, kādas izmaiņas
būtu nepieciešamas, lai pilnveidotu konkrēto amata
aprakstu) |
Amatpersonas
komentārs |
Amatpersonas
tiešā vadītāja komentārs |
|
|
6.3. Mācību vajadzības
(īpašības, prasmes, iemaņas, zināšanas, kuras jāattīsta, lai
veicinātu darba efektivitāti. Mācību kursi, kurus būtu
nepieciešams apmeklēt) |
6.3.1. Iepriekšējais
periods |
Zināšanas, prasmes vai kompetences, kas bija jāattīsta
|
Attīstības pasākuma veids |
Amatpersonas komentārs |
Amatpersonas tiešā vadītāja
komentārs |
|
|
|
|
|
|
|
|
6.3.2. Nākamais
periods |
Zināšanas, prasmes vai kompetences, kas jāattīsta
|
Attīstības pasākuma veids |
Amatpersonas komentārs |
Amatpersonas tiešā vadītāja
komentārs |
|
|
|
|
|
|
|
|
6.4. Iespējamā karjeras
attīstība (amatpersonas iespējamā karjeras
attīstība un tās motivācija) |
Amatpersonas
komentārs
par vēlamajām izmaiņām |
Amatpersonas
tiešā vadītāja komentārs
par amatpersonas karjeras izaugsmes potenciālu |
|
|
|
|
7. Kopsavilkums |
7.1. Amata pienākumu izpildes vērtējums |
|
7.2. Kompetenču aprēķinātais vērtējums
|
|
7.3. Dienesta disciplīnas vērtējums |
|
7.4. Kopējais vērtējums (7.1. + 7.2.
- 7.3) |
|
7.5. Novērtējuma pakāpe
(15,75-18 = A 1, 11,26-15,74 = A 2, 7,25-11,25 = B,
< 7,25 = C) |
|
A 1 -
atbilst noteiktajām prasībām, var virzīt iecelšanai
augstākā amatā |
A 2 - atbilst
noteiktajām prasībām |
B - daļēji
neatbilst noteiktajām prasībām |
C - neatbilst
noteiktajām prasībām |
|
|
|
|
|
Amatpersonas gala komentārs |
|
Amatpersonas tiešā vadītāja gala komentārs |
|
Amatpersona |
|
|
|
(vārds, uzvārds) |
(paraksts) |
(datums) |
Amatpersonas tiešais vadītājs |
|
|
|
(vārds, uzvārds) |
(paraksts) |
(datums)" |
2. pielikums
Ministru kabineta
2022. gada 21. jūnija
noteikumiem Nr. 354
"2. pielikums
Ministru kabineta
2016. gada 20. decembra
noteikumiem Nr. 845
Vadītāja novērtējuma veidlapa
Novērtējamā amatpersona |
Vārds, uzvārds |
|
Pilns amata nosaukums |
|
Amatu saime un līmenis |
|
Speciālā dienesta pakāpe |
|
Amatā kopš |
|
Novērtēšanas veids |
|
Amatu grupas nosaukums |
|
Novērtēšanas periods |
no |
|
līdz |
|
Iepriekšējās novērtēšanas datums |
|
Iepriekšējais novērtējums (kopējais vērtējums) |
|
|
|
Novērtējamās
amatpersonas tiešais vadītājs |
|
|
(pilns amata nosaukums) |
(vārds, uzvārds) |
|
|
|
Novērtēšanas komisija |
|
|
|
(pilns amata nosaukums) |
(vārds, uzvārds) |
|
|
|
|
(pilns amata nosaukums) |
(vārds, uzvārds) |
Darbības
un tās rezultātu novērtējums |
1. Amata pienākumu un
uzdevumu izpilde |
1.1. Iepriekšējā
novērtēšanā noteiktie uzdevumi un izpildes kritēriji |
Amatpersonas
pašnovērtējums |
Novērtēšanas
komisijas komentārs |
|
|
1.2. Amatpersonai
noteiktie amata pienākumi |
Amatpersonas
komentārs
(norāda amata pienākumu izpildes kvantitatīvos
rādītājus) |
Novērtēšanas
komisijas komentārs |
|
|
1.3. Tiesību aktos, amata aprakstā un
iepriekšējā amatpersonas darbības un tās rezultātu
novērtēšanā noteiktie uzdevumi, kas novērtēšanas periodā nav
izpildīti (norādīt, kuri uzdevumi pilnībā vai
daļēji nav izpildīti un uzdevumu izpildi kavējošos faktorus
(personiski faktori, valsts vai iestādes līmeņa
faktori)) |
Amatpersonas pašnovērtējums |
Novērtēšanas komisijas komentārs |
|
|
1.4. Amata pienākumu un
uzdevumu izpildes vērtējums |
1.4.1. Amatpersonas amata pienākumu un
uzdevumu izpildes pašnovērtējums
(raksturot savu amata pienākumu izpildes rezultātus, norādot
amata pienākumu izpildes kvalitatīvos rādītājus) |
|
1.4.2. Novērtēšanas komisijas
komentārs |
|
1.4.3.
Novērtēšanas komisijas vērtējums par amatpersonas amata
pienākumu izpildi (ierakstīt atbilstošo vērtējumu:
8, 6, 4 vai 2) |
|
(vērtējums) |
8 -
amatpersona kvalitatīvi veic amata (dienesta)
pienākumus, to izpilde pārsniedz izvirzītās
prasības |
6 - amatpersona
kvalitatīvi veic amata (dienesta) pienākumus |
4 - amatpersona
nepietiekami kvalitatīvi veic kādu no amata (dienesta)
pienākumiem, konstatēti konkrēti trūkumi, kurus
iespējams novērst periodā līdz nākamajai
novērtēšanai |
2 - amatpersona
nepietiekami kvalitatīvi veic amata (dienesta)
pienākumus, konstatēti būtiski trūkumi |
|
2.
Kompetences (kompetences vērtējums: teicami - 10,
ļoti labi - 8, labi - 6, jāpilnveido - 4, neapmierinoši -
2)
(ierakstīt aprēķināto kompetenču vērtējumu) |
|
(vērtējums) |
Nosaukums |
Definīcija |
Amatpersonas
komentārs |
Novērtēšanas
komisijas komentārs |
Vērtējums |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3. Dienesta
disciplīna (ierakstīt vērtējumu) |
|
(vērtējums) |
0,25 - izteikts
aizrādījums |
0,5 - piemērota
piezīme |
0,75 - piemērots rājiens |
1 - piemērota mēneša amatalgas
samazināšana par 10-20 procentiem no mēneša
amatalgas uz laiku no viena mēneša līdz sešiem
mēnešiem |
1,25 - piemērota pazemināšana
dienesta pakāpē par vienu pakāpi uz laiku no sešiem
mēnešiem līdz vienam gadam |
1,5 - piemērota pazemināšana
amatā |
|
4. Paplašinātā novērtēšana
(aizpilda, ja amatpersonai noteikta paplašinātā
novērtēšana) |
4.1. Paplašinātās novērtēšanas
veicēji
|
|
|
(pilns amata
nosaukums) |
(vārds,
uzvārds) |
|
|
(pilns amata
nosaukums) |
(vārds,
uzvārds) |
4.2. Novērtēšanas komisijas
viedoklis par paplašinātajā novērtēšanā iegūto
informāciju |
|
4.1
Amatpersonas tiešā vadītāja viedoklis |
4.1 1. Amata
pienākumu un uzdevumu izpilde |
|
4.1
2. Kompetences (kompetences vērtējums: teicami -
10, ļoti labi - 8, labi - 6, jāpilnveido - 4, neapmierinoši -
2)
(ierakstīt aprēķināto (vidējo) kompetenču vērtējumu) |
|
(vērtējums) |
Nosaukums |
Amatpersonas
tiešā vadītāja komentārs |
Vērtējums |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4.1 3.
Turpmākās darbības un attīstības plāns |
Uzdevumi, kas sasniedzami nākamajā
novērtēšanas periodā; trūkumi, kurus nepieciešams
novērst (lai veiktu kvalitatīvu nākamo novērtēšanu,
uzdevumiem jābūt iespējami precīzi definētiem, izmērāmiem,
sasniedzamiem, orientētiem uz konkrētu rezultātu un ar
konkrētu izpildes termiņu) |
|
5. Pārrunu laikā
izteiktie argumenti |
Amatpersonas
komentārs |
Novērtēšanas
komisijas komentārs |
|
|
6. Turpmākās darbības
un attīstības plāns |
6.1. Uzdevumi, kas sasniedzami nākamajā
novērtēšanas periodā, trūkumi, kurus nepieciešams
novērst (lai veiktu kvalitatīvu nākamo novērtēšanu,
uzdevumiem jābūt iespējami precīzi definētiem, izmērāmiem,
sasniedzamiem, orientētiem uz konkrētu rezultātu un ar
konkrētu izpildes termiņu) |
Amatpersonas
komentārs |
Novērtēšanas
komisijas komentārs |
|
|
6.2. Nepieciešamās izmaiņas amata
aprakstā (ja nepieciešams, norādīt, kādas izmaiņas
būtu nepieciešamas, lai pilnveidotu konkrēto amata
aprakstu) |
Amatpersonas
komentārs |
Novērtēšanas
komisijas komentārs |
|
|
6.3. Mācību vajadzības
(īpašības, prasmes, iemaņas, zināšanas, kuras jāattīsta, lai
veicinātu darba efektivitāti. Mācību kursi, kurus būtu
nepieciešams apmeklēt) |
6.3.1. Iepriekšējais
periods |
Zināšanas, prasmes vai
kompetences, kas bija jāattīsta |
Attīstības pasākuma veids |
Amatpersonas komentārs |
Novērtēšanas komisijas
komentārs |
|
|
|
|
|
|
|
|
6.3.2. Nākamais
periods |
Zināšanas, prasmes vai
kompetences, kas jāattīsta |
Attīstības pasākuma veids |
Amatpersonas komentārs |
Novērtēšanas komisijas
komentārs |
|
|
|
|
|
|
|
|
6.4. Iespējamā karjeras
attīstība (amatpersonas iespējamā karjeras
attīstība un tās motivācija) |
Amatpersonas
komentārs
par vēlamajām izmaiņām |
Novērtēšanas
komisijas komentārs
par amatpersonas karjeras izaugsmes potenciālu |
|
|
7. Kopsavilkums |
7.1. Amata pienākumu izpildes vērtējums |
|
7.2. Kompetenču aprēķinātais vērtējums
|
|
7.3. Dienesta disciplīnas vērtējums |
|
7.4. Kopējais vērtējums (7.1. + 7.2. -
7.3) |
|
7.5. Novērtējuma pakāpe
(15,75 - 18 = A 1; 11,26 - 15,74 = A 2; 7,25 - 11,25 = B; < 7,25 = C) |
|
A 1 -
atbilst noteiktajām prasībām, var virzīt iecelšanai
augstākā amatā |
A 2 - atbilst
noteiktajām prasībām |
B - daļēji
neatbilst noteiktajām prasībām |
C - neatbilst
noteiktajām prasībām |
|
Amatpersonas gala komentārs |
|
Novērtēšanas komisijas gala komentārs |
|
Amatpersona
|
|
|
|
(vārds, uzvārds) |
(paraksts) |
(datums) |
Novērtēšanas komisijas priekšsēdētājs
|
|
|
|
(vārds, uzvārds) |
(paraksts) |
(datums) |
Novērtēšanas komisijas locekļi |
|
|
|
(vārds, uzvārds) |
(paraksts) |
(datums) |
|
|
|
(vārds, uzvārds) |
(paraksts) |
(datums) |
|
|
|
(vārds, uzvārds) |
(paraksts) |
(datums)" |
3. pielikums
Ministru kabineta
2022. gada 21. jūnija
noteikumiem Nr. 354
"3. pielikums
Ministru kabineta
2016. gada 20. decembra
noteikumiem Nr. 845
Paplašinātās novērtēšanas
veidlapa
Novērtējamā amatpersona |
Vārds, uzvārds |
|
Pilns amata nosaukums |
|
Speciālā dienesta pakāpe |
|
Amatā kopš |
|
Novērtēšanas veids |
|
Novērtēšanas periods |
no |
|
līdz |
|
Novērtējamās amatpersonas tiešais
vadītājs |
Vārds, uzvārds |
|
Pilns amata nosaukums |
|
Paplašinātās novērtēšanas
veicējs |
Vārds, uzvārds |
|
Pilns amata nosaukums |
|
Kompetences (kompetences vērtējums: teicami -
10, ļoti labi - 8, labi - 6, jāpilnveido - 4, neapmierinoši -
2)
(ierakstīt aprēķināto (vidējo) kompetenču vērtējumu) |
|
(vērtējums) |
Nosaukums |
Rīcības rādītājs |
Vērtējums |
|
|
|
|
|
|
Paplašinātās novērtēšanas veicēja
komentārs |
|
|
Paplašinātās novērtēšanas
veicējs |
|
|
|
(vārds, uzvārds) |
(paraksts) |
(datums)" |
4. pielikums
Ministru kabineta
2022. gada 21. jūnija
noteikumiem Nr. 354
"4. pielikums
Ministru kabineta
2016. gada 20. decembra
noteikumiem Nr. 845
Kompetences un to rīcības
rādītāji
1. Atsaucība un sadarbība
Definīcija |
Rīcība, kas vērsta uz
palīdzības sniegšanu citiem (klientiem, kolēģiem), spēja
izprast citu vajadzības un atsaukties, kad tas ir
nepieciešams. Spējas un vēlme sadarboties ar citiem, lai
sasniegtu noteiktu mērķi vai atrisinātu problēmu |
Vērtējums |
Rīcības rādītāji |
Teicami |
Pārsniedz prasības
Aktīvi rīkojas, lai izzinātu un izprastu klientu
vajadzības. Atbilstoši tām pielāgo savu darbību. Izvērtē
klientu apmierinātību. Uzņemas atbildību, ja rodas
problēmas
|
Ļoti labi |
Daļēji pārsniedz prasības
Uzklausa kolēģu un klientu vajadzības un rīkojas, lai
prasības izpildītu laikus un augstā kvalitātē
|
Labi |
Atbilst prasībām
Uzklausa un pozitīvi reaģē uz citu cilvēku (kolēģu,
klientu) paustajām vajadzībām un norādījumiem. Apzinīgi
izpilda kolēģu un klientu lūgumus, ņemot vērā viņu
vajadzības un prasības
|
Jāpilnveido |
Daļēji atbilst prasībām
Izpilda kolēģu un klientu pieprasījumus. Dažkārt
nepieciešami atgādinājumi vai atkārtoti pieprasījumi
|
Neapmierinoši |
Neatbilst prasībām
Darbā ņem vērā tikai savas intereses. Nespēj
noskaidrot un izprast citu cilvēku vajadzības. Izrāda
noraidošu attieksmi pret kolēģiem un klientiem
|
2. Analītiska domāšana
Definīcija |
Problēmas un situācijas
izpratne, sadalot to daļās un saskatot cēloņu un seku
sakarības, kā arī spēja izdarīt atbilstošus secinājumus.
Spēja sistematizēt, prasme izvēlēties prioritātes un
sastādīt plānu |
Vērtējums |
Rīcības rādītāji |
Teicami |
Pārsniedz prasības
Kvalitatīvi analizē sarežģītu un liela apjoma
informāciju. Piemīt izcilas argumentācijas spējas, kas
balstītas uz plašu un vispusīgu informāciju (skaitļi,
fakti, viedokļi). Ņem vērā tiešas un netiešas
cēloņsakarības, kas nosaka vai ietekmē sekas gan tieši,
gan pastarpināti. Piešķir nozīmi gan faktiem, gan
emocijām
|
Ļoti labi |
Daļēji pārsniedz prasības
Saskata cēloņus un sekas plašākā kontekstā, vairākos
līmeņos. Analizē un secinājumos ņem vērā situācijas
kontekstu, problēmu risināšanai izmanto dažādas pieejas.
Spēj piedāvāt vairākas alternatīvas
|
Labi |
Atbilst prasībām
Spēj saskatīt cēloņsakarību virknes un domāt vairākus
soļus uz priekšu (cēloņi un sekas var būt dažādi un
vairākos līmeņos). Spēj loģiski argumentēt viedokli,
sistematizēt, ņemot vērā cēloņus un to nozīmīgumu.
Veiksmīgi analizē neikdienišķas problēmas
|
Jāpilnveido |
Daļēji atbilst prasībām
Saskata tiešas, vienkāršas sakarības, tiešu saistību
starp cēloņiem, faktiem un sekām. Balstās uz vienu
analīzes modeli, nespēj patstāvīgi norādīt uz
alternatīvām. Neveic dziļāku analīzi. Spēj sadalīt
problēmas būtiskajās un nebūtiskajās. Redz tikai
atsevišķu problēmu cēloņus
|
Neapmierinoši |
Neatbilst prasībām
Uzskaita problēmas un faktus, nespējot tos pamatot vai
izskaidrot. Pamatojas uz ārējiem sekundāriem iemesliem
(piemēram, kāds teicis, ka tā ir; tā vienkārši jābūt).
Nespēj saskatīt sakarības, neatšķir cēloņus no sekām,
būtisko no nebūtiskā. Nespēj izdarīt loģiskus
secinājumus. Informāciju un problēmas uztver burtiski,
neapšaubot
|
3. Konceptuāla domāšana
Definīcija |
Spēja saskatīt sakarības starp
situācijām un procesiem, kuri nav acīmredzami saistīti.
Prasme identificēt būtiskākos jautājumus un pamatcēloņus
sarežģītās situācijās. Spēja domāt vispārinājumos un
radoši |
Vērtējums |
Rīcības rādītāji |
Teicami |
Pārsniedz prasības
Spēj radīt konceptuāli jaunus un noderīgus
risinājumus. Spēj saskatīt sakarības starp situācijām un
procesiem, kuri iepriekš nav tikuši saistīti, un piedāvāt
skaidrojumus sarežģītām problēmām vai situācijām
|
Ļoti labi |
Daļēji pārsniedz prasības
Saskata problēmas un sakarības, kas nav tieši
saistītas un nebalstās uz iepriekš iegūtajām zināšanām
vai pieredzi. Veido un pārbauda jaunus pieņēmumus un
risinājumus
|
Labi |
Atbilst prasībām
Spēj formulēt vispārinošus secinājumus un pieņēmumus.
Izvērtējot situāciju, izmanto iepriekš definēto principu
un metožu kopumu. Spēj sasaistīt dažādas idejas un
novērojumus vienotā pamatpieejā (koncepcijā) un piemērot
pieeju atbilstoši konkrētajai situācijai. Prot
vienkāršiem vārdiem, saprotamā veidā un vispārinot
pasniegt sarežģītu informāciju. Spēj saskatīt būtisko
|
Jāpilnveido |
Daļēji atbilst prasībām
Spēj formulēt vienkāršus vispārinājumus. Izvērtējot
problēmas, nemeklē jaunus risinājumus, balstās tikai uz
praktisku pieeju un iepriekšējo pieredzi. Strādājot ar
informāciju, ievēro atkārtotas lietas un līdzības,
saskata tendences un pretrunas. Dažādās situācijās meklē
līdzīgo, cenšas vispārināt
|
Neapmierinoši |
Neatbilst prasībām
Domā ļoti konkrēti. Neizmanto abstraktus jēdzienus vai
teorētisku situācijas analīzi. Rīkojas atbilstoši
situācijai, nesaskatot saiknes ar pagātni un nākotni.
Nemācās no pieredzes, pieļauj atkārtotas kļūdas.
Nodarbojas ar sekundāru jautājumu risināšanu, jo nespēj
nodalīt būtisko
|
4. Iniciatīva
Definīcija |
Aktīva rīcība, lai noteiktu
un risinātu problēmas, meklētu iespējas uzlabot darba
rezultātus. Spēja saskatīt un sagatavoties jaunām iespējām
nākotnē. Gatavība darīt vairāk, nekā to prasa formālie
amata pienākumi |
Vērtējums |
Rīcības rādītāji |
Teicami |
Pārsniedz prasības
Aktīvi rīkojas, lai sasniegtu ilgtermiņa mērķus. Spēj
iesaistīt citus papildu pienākumu veikšanā (brīvprātīgi
papildu pienākumi, atbildība). Paredz un sagatavo
risinājumus nākotnes problēmām. Spēj saskatīt iespējas
vairāk nekā gadu uz priekšu
|
Ļoti labi |
Daļēji pārsniedz prasības
Saskata jaunas iespējas un problēmas, kas var rasties
nākotnē. Analizē iespējamos šķēršļus un meklē
risinājumus, lai sagatavotos nākotnes iespējām vai
izvairītos no krīzes. Ņem vērā mainīgo situāciju,
plānojot un paredzot izmaiņas. Meklē papildu informāciju,
lai uzlabotu rīcības plānu. Pēc savas iniciatīvas meklē
papildu informāciju, lai nodrošinātu kvalitatīvāku darba
rezultātu
|
Labi |
Atbilst prasībām
Strādā patstāvīgi. Gatavs pieņemt lēmumus un uzņemties
problēmu risināšanu. Ja darba gaitā rodas sarežģījumi,
gatavs pielikt papildu pūles, lai sasniegtu vēlamo
rezultātu. Analizē iespējas, ko piedāvā situācija, un
plāno savu rīcību saskaņā ar tām. Spēj saskatīt iespējas
tuvākajā perspektīvā
|
Jāpilnveido |
Daļēji atbilst prasībām
Pārsvarā gaida rīkojumus vai instrukcijas, lai
izpildītu darba uzdevumus. Pienākumus veic pēdējā brīdī
pirms darba izpildes termiņa beigām. Iniciatīvu izrāda
reti
|
Neapmierinoši |
Neatbilst prasībām
Izvēlas savus darba pienākumus atbilstoši tam, cik
liela piepūle nepieciešama uzdevuma veikšanai. Ja rodas
problēma, necenšas to risināt, bet gaida citu iejaukšanos
vai palīdzību. Saredz iespējas, bet nerīkojas, kamēr
nesaņem uzdevumu
|
5. Orientācija uz attīstību
Definīcija |
Apzināti analizē savas
personības stiprās un vājās puses, lai noteiktu attīstības
vajadzības un uzlabotu personīgo un iestādes sniegumu.
Īsteno attīstības vajadzības, pamatojoties ne tikai uz
darba devēja iniciatīvu, bet arī pašmācības ceļā |
Vērtējums |
Rīcības rādītāji |
Teicami |
Pārsniedz prasības
Definē personiskos attīstības mērķus, balstoties uz
iestādes un struktūrvienības attīstības mērķiem. Izmanto
pārmaiņas kā iespēju attīstīt vai iegūt jaunas prasmes un
zināšanas. Seko līdzi procesiem ārējā vidē, lai laikus
plānotu un īstenotu jaunu kompetenču, prasmju un zināšanu
ieguvi. Iegūst papildu zināšanas ne tikai savas darbības
jomā, bet arī par citām valsts pārvaldes funkcijām, tādā
veidā paplašinot izpratni par valsts pārvaldes
darbību
|
Ļoti labi |
Daļēji pārsniedz prasības
Izvirza izaicinošus mērķus un standartus sava darba
izpildei, lai sekmētu profesionālo izaugsmi. Aktīvi un
pastāvīgi pilnveido profesionālās prasmes un personiskās
īpašības. Uzņemas darbus, kas veicina izaugsmi
|
Labi |
Atbilst prasībām
Izmēģina jaunus mācīšanās paņēmienus, lai veicinātu
savu un citu attīstību. Pilnvērtīgi izmanto mācīšanās
iespējas darba situācijās. Pilnveido darba veikšanas
paņēmienus un papildina zināšanas savas darbības jomā
|
Jāpilnveido |
Daļēji atbilst prasībām
Pastāvīgi analizē savu darbību un lūdz citiem
atgriezenisko saiti, lai noskaidrotu trūkumus un iespējas
pilnveidot darba izpildi. Izmanto mācīšanās iespējas,
taču neizrāda personīgo iniciatīvu orientācijā uz
attīstību un necenšas profesionāli pilnveidoties
pašmācības ceļā
|
Neapmierinoši |
Neatbilst prasībām
Neapzinās savus trūkumus un neatzīst tos, arī ja uz
tiem norāda citi. Neizmanto attīstības iespējas un
nemeklē tās
|
6. Spēja pieņemt lēmumus un uzņemties atbildību
Definīcija |
Spēja pieņemt lēmumus,
izvērtējot informāciju un uzņemoties atbildību par
tiem |
Vērtējums |
Rīcības rādītāji |
Teicami |
Pārsniedz prasības
Spēj pieņemt arī nepopulārus lēmumus, tai skaitā arī
paaugstināta stresa situācijās. Izvērtējot riskus, spēj
pieņemt lēmumus arī situācijās, kad nav pilnīgas
informācijas
|
Ļoti labi |
Daļēji pārsniedz prasības
Pieņem skaidrus, konkrētus lēmumus, apsverot
iespējamos riskus. Spēj ātri pieņemt pamatotus lēmumus
kritiskās situācijās
|
Labi |
Atbilst prasībām
Izmanto dažādas pieejas lēmumu pieņemšanai:
konsultējas ar citiem, iesaista ekspertus. Spēj
patstāvīgi veidot viedokli, balstoties uz apkopotajiem
ekspertu viedokļiem. Ir pārliecināts par pieņemtajiem
lēmumiem, gatavs tos aizstāvēt
|
Jāpilnveido |
Daļēji atbilst prasībām
Situācijās, ja apstākļi to prasa, uzņemas atbildību un
pieņem lēmumus, bet cenšas sākotnēji iegūt citu atbalstu
un izvairīties no nepopulāriem lēmumiem. Nejūtas
pārliecināts, gatavs viegli mainīt lēmumus. Izmanto
vienkāršotu pieeju lēmumu pieņemšanā un izvairās no
atbildīgu lēmumu pieņemšanas
|
Neapmierinoši |
Neatbilst prasībām
Nav spējīgs patstāvīgi pieņemt lēmumus. Izvairās no
atbildības. Paļaujas uz citu viedokli
|
7. Orientācija uz rezultātu sasniegšanu
Definīcija |
Vēlme veikt uzdevumus arvien
labāk, izvirzīt mērķus, kas nav viegli sasniedzami, un
mērķtiecīgi strādāt, lai tos sasniegtu. Spēja saskatīt,
novērtēt un radīt jaunas iespējas iestādes attīstībai un
tās īstenot |
Vērtējums |
Rīcības rādītāji |
Teicami |
Pārsniedz prasības
Izvirza izaicinošus mērķus sev un citiem. Izmēģina
jaunas pieejas un metodiski strādā, lai sasniegtu mērķus.
Izrāda gatavību uzņemties papildu slodzi ilgākā
laikposmā. Nosakot mērķus, izvērtē nepieciešamos
ieguldījumus un ieguvumus, uzņemas saprātīgu risku, lai
sasniegtu labākus rezultātus
|
Ļoti labi |
Daļēji pārsniedz prasības
Nosaka personiskus mērķus, seko saviem standartiem,
kas var būt augstāki par formāli noteiktajiem. Analizē
sava darba rezultātus, uzlabo darba metodes, lai
paaugstinātu efektivitāti
|
Labi |
Atbilst prasībām
Uzticētos uzdevumus veic rūpīgi un pamatīgi. Seko citu
izvirzītajiem mērķiem un iegulda pūles, lai sasniegtu
rezultātus. Rezultatīvi veic uzdevumus bez citu
kontroles
|
Jāpilnveido |
Daļēji atbilst prasībām
Uzdevumus izpilda, ja ir stingri noteikti termiņi un
skaidri definētas prasības. Nepieciešama vadības
kontrole
|
Neapmierinoši |
Neatbilst prasībām
Nepievērš uzmanību struktūrvienības mērķiem un
darbības rezultātu rādītājiem, nesaista savu rīcību ar
struktūrvienības mērķu sasniegšanu
|
8. Rezultātu sasniegšana
Definīcija |
Prasme plānot un nodrošināt
savu un struktūrvienības darbu tā, lai tiktu sasniegts
plānotais mērķis un rezultāts |
Vērtējums |
Rīcības rādītāji |
Teicami |
Pārsniedz prasības
Neatlaidīgi virzās uz mērķu sasniegšanu, novērš
šķēršļus, lai sasniegtu rezultātu. Nodrošina profesionālu
augstas kvalitātes darbu pat detaļu līmenī
|
Ļoti labi |
Daļēji pārsniedz prasības
Izstrādā procedūras kvalitātes nodrošināšanai, mudina
darbiniekus tās ievērot. Veido vai pastāvīgi pilnveido
iekšējās kvalitātes kontroles sistēmu
|
Labi |
Atbilst prasībām
Skaidri definē uzdevumus, nosaka prioritātes un
rīcības soļus. Pārbauda darba kvalitāti, nepieņem
prasībām neatbilstošu, nekvalitatīvu darba izpildi.
Palīdz labot kļūdas, laikus paredz iespējamās grūtības un
rīkojas, lai tās mazinātu
|
Jāpilnveido |
Daļēji atbilst prasībām
Sadala darbus atbilstoši darbinieku prasmēm. Pārbauda
darba rezultātu, bet nepamana vai ignorē kļūdas
|
Neapmierinoši |
Neatbilst prasībām
Nenosaka skaidrus uzdevumus, prioritātes un rīcības
soļus. Nedomā par iespējām uzlabot darba kvalitāti,
produktivitāti un efektivitāti. Darba rezultātu
pieņemšanā nepamana vai ignorē kļūdas
|
9. Darba plānošana, organizēšana un kontrole
Definīcija |
Prasme noteikt prioritātes,
plānot, organizēt un kontrolēt savu un citu darbu īsā un
ilgstošā laikposmā, nodrošinot efektīvu laika un resursu
izmantošanu. Prasme ietver ne tikai plānu izstrādāšanu, bet
arī regulāru darba un plāna atbilstības pārbaudi un
nepieciešamo labojumu veikšanu. Prasme ietver pieejamās
informācijas pārbaudi, lomu un funkciju skaidru definēšanu
darba procesā, informācijas glabāšanu, darba rezultātu
atbilstības pārbaudi noteiktajiem kvalitātes
kritērijiem |
Vērtējums |
Rīcības rādītāji |
Teicami |
Pārsniedz prasības
Plānojot dažādus uzdevumus, ņem vērā darbinieku
noslogotību, resursu pieejamību, iespējamās izmaiņas.
Ātri reaģē uz izmaiņām. Spēj kontrolēt vairākus procesus
paralēli. Efektīvi izmanto resursus. Jūtas atbildīgs ne
tikai par personīgajiem, bet arī par kolēģu darba
rezultātiem. Labprāt uzņemas komandas darba organizēšanu
un pārraudzīšanu
|
Ļoti labi |
Daļēji pārsniedz prasības
Veido kompleksus īstermiņa un ilgtermiņa rīcības
plānus. Prot noteikt prioritātes. Spēj plānot ne tikai
savu, bet arī citu darbu ilgākā laikposmā. Pamana
neefektīvu plānošanu un nepilnības citu darba
organizēšanā
|
Labi |
Atbilst prasībām
Darbu plāno, pamatojoties uz noteiktajām prioritātēm.
Spēj noteiktā laikā ar paredzētajiem resursiem patstāvīgi
veikt uzdevumus. Adekvāti izvēlas svarīgāko un organizē
darbu noteiktā sistēmā. Uzdevumus deleģē, balstoties uz
formālo pienākumu sadali. Prot strādāt ar dažādiem
uzdevumiem vienlaikus. Mainoties situācijai, pārskata
plānus, spēj noteikt reālus izpildes termiņus
|
Jāpilnveido |
Daļēji atbilst prasībām
Spēj plānot savu darbu viena uzdevuma ietvaros. Var
pieļaut kļūdas, neatbilstoši izvērtēt pieejamo
informāciju. Grūtības sagādā darbs ar paralēliem
uzdevumiem. Mēdz kavēt termiņus un netiek galā ar lielu
darba apjomu. Ar grūtībām piemērojas pārmaiņām
|
Neapmierinoši |
Neatbilst prasībām
Nespēj plānot savu darbu vai ievērot citu piedāvāto
plānu. Strādā pavirši. Nenosaka prioritātes. Nespēj
patstāvīgi veikt plašākus vai apjomīgākus uzdevumus.
Resursus izmanto neefektīvi. Efektīvi strādā tikai ciešā
uzraudzībā
|
10. Rūpes par kārtību, precizitāti un kvalitāti
Definīcija |
Nodrošina sava un citu darba
precizitāti un kvalitāti, pārbaudot vai uzraugot datus un
darbu un (vai) izveidojot un uzturot darba un informācijas
organizēšanas sistēmas |
Vērtējums |
Rīcības rādītāji |
Teicami |
Pārsniedz prasības
Ierīko jaunas, detalizētas, kompleksas sistēmas, lai
veicinātu kārtību un uzlabotu datu kvalitāti. Konstatē
jaunas vajadzības un piedāvā to risinājumu
|
Ļoti labi |
Daļēji pārsniedz prasības
Uzrauga darba izpildes gaitu, salīdzinot to ar darbu
plānu vai grafiku. Uzrauga datus, atklāj vājās vietas vai
trūkstošus datus un meklē informāciju, lai saglabātu
kārtību, rūpējas par esošo sistēmu un (vai) kārtības
uzlabošanu. Attīsta un izmanto informācijas organizēšanas
sistēmas
|
Labi |
Atbilst prasībām
Rūpīgi pārbauda informācijas vai sava darba
precizitāti. Uzrauga citu darba kvalitāti, pārbauda, lai
pārliecinātos, ka tiek ievērotas procedūras. Uztur
skaidrus un detalizētus savas un citu darbības reģistrus.
Uztur skaidru, detalizētu un citiem nodarbinātajiem
atbilstoši vajadzībai pieejamu informāciju par
pildāmajiem uzdevumiem
|
Jāpilnveido |
Daļēji atbilst prasībām
Rīkojas, lai panāktu skaidrību, - vēlas, lai prasības,
uzdevumi un dati būtu maksimāli skaidri un, vēlams,
formulēti rakstiski. Reizēm pieļauj neuzmanības kļūdas
vai izpilda darbu prasībām neatbilstošā kvalitātē
|
Neapmierinoši |
Neatbilst prasībām
Nepievērš uzmanību darba precizitātei un kvalitātei,
necenšas to uzlabot
|
11. Pārmaiņu vadīšana
Definīcija |
Efektīvu un kvalitatīvu
pārmaiņu un iestādes pārveides procesa mērķtiecīga
vadīšana |
Vērtējums |
Rīcības rādītāji |
Teicami |
Pārsniedz prasības
Veido vidi, kas veicina un iedrošina pārmaiņas un
inovācijas. Izceļ un skaidro iestādē veiksmīgu pārmaiņu
vai inovāciju pieredzi. Personiski sniedz skaidru vīziju
par pārmaiņu ietekmi
|
Ļoti labi |
Daļēji pārsniedz prasības
Veido sasaisti starp iestādes/struktūrvienības mērķiem
un pārmaiņu procesa mērķiem. Atklāti runā par pārmaiņu
procesa plusiem un mīnusiem un kopīgi ar darbiniekiem
izstrādā stratēģijas pārmaiņu vadīšanai
|
Labi |
Atbilst prasībām
Izceļ pārmaiņu procesa ieguvumus un priekšrocības.
Skaidro pārmaiņu radītās iespējas un to, kā tās ietekmēs
praksi. Identificē efektīvās darbības, kuras nepieciešams
saglabāt. Apzinās iemeslus, kas rada pretestību
pārmaiņām, un veic pasākumus, lai to mazinātu
|
Jāpilnveido |
Daļēji atbilst prasībām
Apzinās un pieņem pārmaiņu nepieciešamību. Skaidro
pārmaiņu procesu, sekas un pamatojumu tiem, kurus tās
ietekmēs, taču neizrāda personīgo iesaistīšanos un neprot
pārliecināt par pārmaiņu procesa ieguvumiem. Ierosina
diskusiju par pārmaiņu procesu, bet piedalās tajā ar
novērotāja attieksmi
|
Neapmierinoši |
Neatbilst prasībām
Noliedz pārmaiņu nepieciešamību vai to, ka gaidāmas
pārmaiņas. Izvairās no komunikācijas par pārmaiņām.
Nejautā un neuzklausa darbinieku viedokļus un ieteikumus
pārmaiņu īstenošanā. Izvēlas direktīvu pieeju pārmaiņu
īstenošanā
|
12. Stratēģisks redzējums
Definīcija |
Spēja definēt un pārvērst
darbībā iestādes vai nozares attīstības stratēģisko
vīziju |
Vērtējums |
Rīcības rādītāji |
Teicami |
Pārsniedz prasības
Vada iestādes attīstības vīzijas izstrādi. Definē un
apzināti pauž vīziju un stratēģiju plašāku valsts
attīstības mērķu kontekstā. Raksturo vīziju un vērtības
saprotamā un viegli uztveramā veidā, lai panāktu
darbinieku līdzdalību un iesaistīto personu uzticēšanos.
Identificē, konceptualizē un sintezē jaunus virzienus vai
saistības starp iestādes vērtībām un pārveido tās
iestādes darbības prioritātēs
|
Ļoti labi |
Daļēji pārsniedz prasības
Paredz šķēršļus un iespējas iestādei un atbilstoši
pielāgo savu rīcību. Definē problēmas, izstrādā iespējas
un izvēlas risinājumus atbilstoši iestādes stratēģijai un
vīzijai. Enerģiski un pārliecinoši popularizē
stratēģiskos mērķus kolēģiem un padotajiem
|
Labi |
Atbilst prasībām
Sadarbojas ar darbiniekiem, lai noteiktu darbības
mērķus un plānus un nodrošinātu atbilstību stratēģiskajam
virzienam. Skaidri definē un veicina darbinieku
ieguldījumu iestādes mērķu sasniegšanā. Seko līdzi
komandas darbībai, lai nodrošinātu atbilstību
stratēģiskajai virzībai un iestādes vērtībām. Regulāri
popularizē iestādi, tās stratēģisko vīziju un vērtības
klientiem, iesaistītajām personām un partneriem. Novērtē
atšķirību starp esošo stāvokli un vēlamo attīstības
virzienu nākotnē un nosaka efektīvākos veidus, kā
atšķirību mazināt
|
Jāpilnveido |
Daļēji atbilst prasībām
Komunicē ar darbiniekiem un skaidro stratēģisko vīziju
savas atbildības jomā, bet ir mazāk aktīvs jaunu
stratēģiskās attīstības virzienu noteikšanā. Pārsvarā
identificē iespējamos virzienus nākotnē atbilstoši
esošajai stratēģijai. Pastāvīgi analizē savu virzību un
atbilstību iestādes mērķiem un sasniedzamajiem
rezultātiem. Pielāgo personīgos darba mērķus darba jomas
attīstības mērķiem
|
Neapmierinoši |
Neatbilst prasībām
Trūkst stratēģiska redzējuma vai nevēlas apzināt
jaunus stratēģiskos virzienus
|
13. Sadarbība ar kolēģiem
Definīcija |
Spējas un vēlme sadarboties ar
citiem grupas ietvaros, strādāt komandā. Prasme uzklausīt
citus un veidot efektīvu komunikāciju, kas nodrošina
atklātu saziņu iesaistīto personu starpā. Rīcība, kas
vērsta uz veiksmīgu sadarbību ar kolēģiem, lai veicinātu
komandas mērķu sasniegšanu. Spēja uzturēt labas attiecības
ar komandas biedriem, apmainīties ar nozīmīgu informāciju,
veidot kopīgas komandas izjūtu. Prasme un vēlēšanās
kontaktēties un sadarboties ar vadību un kolēģiem,
izmantojot piemērotu komunikācijas veidu |
Vērtējums |
Rīcības rādītāji |
Teicami |
Pārsniedz prasības
Veido un uztur komandas garu. Rīkojas, lai risinājumi
un lēmumi tiktu pieņemti, balstoties uz vienprātību.
Izrāda izpratni par citu komandas dalībnieku rīcības
cēloņiem. Palīdz atrisināt grupas iekšējos konfliktus
|
Ļoti labi |
Daļēji pārsniedz prasības
Labprāt uzņemas papildu pienākumus, kas veicina
komandas mērķu sasniegšanu. Veicina pozitīvu sadarbību un
visu dalībnieku iesaistīšanos komandas darbā. Spēj
analizēt un konstruktīvi izvērtēt citu idejas un
priekšlikumus, izsaka atzinību par citu idejām un
priekšlikumiem
|
Labi |
Atbilst prasībām
Strādā komandas labā. Piedāvā savu palīdzību un
atbalstu, ja uzskata, ka tas ir nepieciešams. Ciena un
izprot citu viedokli, pozitīvi novērtē citu ieguldījumu
komandas darbā. Piedāvā jaunas idejas un risinājumus
|
Jāpilnveido |
Daļēji atbilst prasībām
Piedalās komandas darbā, pauž pozitīvu attieksmi pret
komandas locekļiem. Nesniedz priekšlikumus un nepauž
viedokli pēc savas iniciatīvas. Nodod tālāk svarīgu
informāciju. Atbalsta komandas lēmumus. Dara to, ko
komanda prasa
|
Neapmierinoši |
Neatbilst prasībām
Nepiedalās komandas darbā. Necenšas uzturēt kontaktus
ar citiem. Ar savu uzvedību var izraisīt konfliktus
|
14. Sadarbība ar sabiedrību
Definīcija |
Prasme uzturēt pastāvīgus
kontaktus ar cilvēkiem, noskaidrot sabiedrības vajadzības
un attiecīgi uz tām reaģēt, veidot savstarpējās attiecības,
ar pozitīvu sadarbību uzlabot iestādes prestižu.
Sabiedriskums, komunikabilitāte. Prasme uzklausīt citus un
veidot efektīvu komunikāciju, kas nodrošina atklātu saziņu
iesaistīto personu starpā. Prasme un vēlēšanās kontaktēties
un sadarboties ar klientiem, izmantojot piemērotu
komunikācijas veidu un kanālu |
Vērtējums |
Rīcības rādītāji |
Teicami |
Pārsniedz prasības
Komunicē stratēģiski, lai sasniegtu noteiktus mērķus
(plāno tādus aspektus kā optimālais ziņojuma saturs,
laiks un auditorija). Identificē un skaidro iestādes
politiku un procedūras informācijas aprites jomā vadībai,
padotajiem un kolēģiem. Publiski uzstājoties, skaidri un
saprotami spēj atbildēt uz neskaidriem jautājumiem ne
tikai savas, bet visas iestādes kompetencē esošo
jautājumu jomā
|
Ļoti labi |
Daļēji pārsniedz prasības
Izmanto dažādus komunikācijas kanālus un mūsdienīgus
tehniskos līdzekļus, lai nodrošinātu informācijas
nonākšanu pie adresāta. Veicina divvirzienu komunikāciju
ar iesaistītajām pusēm. Izmanto auditorijai piemērotus
argumentācijas veidus, apzinās auditorijas vērtības,
uzskatus un informētības līmeni. Izvairās no formālisma
komunikācijā. Spēj saprotami izskaidrot sarežģītus
jautājumus. Sarežģītus vai nepatīkamus (nepopulārus)
jautājumus skaidro taktiski un diplomātiski. Patstāvīgi
sagatavojas un bez pamudinājuma uzstājas publiski. Spēj
sniegt argumentētas atbildes savas kompetences jomā
|
Labi |
Atbilst prasībām
Rīkojas, lai nodrošinātu efektīvu informācijas apriti
iestādē un ar iesaistītajām personām ārpus iestādes. Bez
kavēšanās informē par svarīgākajiem notikumiem vadību,
saistītās struktūrvienības, pakļautībā esošos
darbiniekus, sadarbības partnerus, klientus. Bez
pamudinājuma argumentē savu un komandas viedokli un
lēmumus. Prot kontaktēties ar dažādām auditorijām un
publiski iepazīstināt ar idejām. Izvairās no emociju
izpausmēm, kas var negatīvi ietekmēt darba rezultātus.
Spēj publiski uzstāties, skaidri un saprotami izklāstīt
prezentējamās tēmas būtību. Uzklausa citus
nepārtraucot
|
Jāpilnveido |
Daļēji atbilst prasībām
Ir pieejams komunikācijai. Pārliecinās, vai ir pareizi
sapratis informāciju. Nemeklē komunikācijas iespējas,
neveicina divvirzienu komunikāciju. Atgriezenisko saiti
sniedz pēc pamudinājuma. Publiski uzstājas ar grūtībām,
atbildes uz jautājumiem sniedz nepārliecinoši vai
nesniedz vispār
|
Neapmierinoši |
Neatbilst prasībām
Neinformē par svarīgākajiem notikumiem un lēmumiem
vadību un/vai darbiniekus. Liek šķēršļus informācijas
apritei un komunikācijai. Bez pamudinājuma neargumentē
savus lēmumus un komandas viedokli. Izvairās no ideju
izklāsta publiski vai plašākai auditorijai, tai skaitā
iekšējās sanāksmēs. Komunicējot ar citiem, nespēj
apvaldīt negatīvās emocijas. Neuzklausa citu domas un
nespēj pieņemt argumentētu viedokli, necenšas izprast
sarunu biedru, reizēm pārtrauc runātāju vai runā
vienlaikus ar to
|
15. Ētiskums
Definīcija |
Iestādes misijas, vērtību,
ētikas principu, vispārējās uzvedības noteikumu pieņemšana
un ievērošana, darbības, kas vērstas uz interešu konflikta
novēršanu, disciplīnas ievērošana |
Vērtējums |
Rīcības rādītāji |
Teicami |
Pārsniedz prasības
Vienmēr komunicē cieņpilni, laipni, korekti un
pieklājīgi, godīgi, izprotot citus. Ir iecietīgs pret
citu personu uzskatiem, ņem vērā un respektē tos. Prot
uzklausīt citu viedokli. Konflikta situācijas risina
objektīvi, izvērtējot pušu argumentus un mēģinot rast
ātrāku konflikta risinājumu. Cieņpilni izturas pret
personām, kuras ceļ trauksmi. Ievēro profesionālo
etiķeti, ir lietišķs un konstruktīvs. Saprot citu
emocijas, rīcības motīvus un to iemeslus (arī
paaugstinātas spriedzes un konfliktsituāciju gadījumā),
stratēģiski pielāgo savu izturēšanos, lai panāktu vēlamo
rezultātu. Spēj kontrolēt emocijas un to izpausmes,
konstruktīvi rīkojas paaugstināta stresa situācijās.
Augsta pašdisciplīna - izrāda iniciatīvu un iegulda
nozīmīgu, mērķtiecīgu piepūli rezultātu sasniegšanai,
rūpīgi un apzinīgi veic amata pienākumus, uzņemas
personīgu atbildību par savas rīcības sekām un tās
ietekmi uz citiem.
Apzinās savu piederību iestādei, veido pozitīvu
iestādes reputāciju.
Aktīvi sadarbojas ar kolēģiem, ir vienota izpratne par
mērķi un tā sasniegšanu, dalās ar nepieciešamo
informāciju, mērķtiecīgi veido sadarbību ar citu
institūciju pārstāvjiem, lai laikus iegūtu amata
pienākumu izpildei nepieciešamo informāciju un uzlabotu
savas darbības efektivitāti.
Apzināti piemeklē vārdus un rīcību, lai panāktu
nepieciešamo profesionālo mērķi. Lieto dažādus
argumentus. Izmanto rūpīgi sagatavotu datu pasniegšanas
formu.
Rīkojoties, sniedzot viedokli vai sagatavojot un
pieņemot lēmumu, ņem vērā tikai rūpīgi pārbaudītu,
padziļināti izpētītu informāciju, balstītu objektīvos
faktos un datos. Apveltīts ar augstu tiesisko apziņu,
rada taisnīgus un samērīgus risinājumus. Pienākumu
izpildē pārņem nozares labo praksi, pēc pamatota
izvērtējuma un iniciatīvas pilnveidojot to. Ievēro
konfidencialitāti.
Objektīvi izvērtē savu ieguldījumu neveiksmēs, mācās
no pieļautajām kļūdām, analizē savu sniegumu, lai
izprastu neveiksmes cēloni un uzlabotu turpmāko
sniegumu.
Novērš prettiesisku vai neētisku rīcību, nepieļauj
šādas rīcības slēpšanu, noklusēšanu vai atbalstīšanu.
Izvairās no situācijām, kurās varētu rasties
reāls, iespējams vai šķietams interešu konflikts vai
korupcijai labvēlīgi apstākļi
|
Ļoti labi |
Daļēji pārsniedz prasības
Spēj cieņpilni, laipni, korekti un pieklājīgi
komunicēt, izprot citus. Ir augsta iecietība pret citu
personu uzskatiem, respektē tos. Ievēro profesionālo
etiķeti. Saprot citu cilvēku emocijas, rīcības motīvus,
rēķinās ar psiholoģiskajiem aspektiem un adekvāti uz tiem
reaģē, apzinās savas izturēšanās ietekmi uz citiem, spēj
kontrolēt savas emocijas un to izpausmes.
Sadarbojas ar kolēģiem, dalās ar informāciju, sniedz
nepieciešamo palīdzību, sadarbojas ar citu institūciju
pārstāvjiem, lai iegūtu amata pienākumu izpildei
nepieciešamo informāciju.
Konstruktīvā veidā pamato un argumentē savu viedokli
un aizstāv savu profesionālo pozīciju.
Centīgi, apzinīgi veic savu amata pienākumu izpildi.
Iegulda papildu piepūli rezultāta sasniegšanai.
Pirms lēmumu pieņemšanas pamatoti un padziļināti
izvērtē situācijas apstākļus, nepakļaujas pirmajam
iespaidam vai kādas puses interesēm ietekmēt savas
darbības vai lēmumus.
Cenšas rast racionālu, objektīvu izskaidrojumu
neveiksmei. Uzņemas atbildību, atzīst savas kļūdas
konkrētajā situācijā.
Novērš prettiesisku vai neētisku rīcību, nepieļauj
tādas rīcības slēpšanu, noklusēšanu vai atbalstīšanu.
Izvairās no situācijām, kurās varētu rasties reāls,
iespējams vai šķietams interešu konflikts vai korupcijai
labvēlīgi apstākļi
|
Labi |
Atbilst prasībām
Spēj cieņpilni, laipni, korekti un pieklājīgi
komunicēt, izprot citus. Ir iecietīgs pret citu personu
uzskatiem. Atzīst un labo savas kļūdas. Apzinās neētisku
rīcību, spēj atvainoties. Ievēro profesionālo etiķeti.
Spēj izprast citu emocijas un rīcības motīvus, atbilstoši
negatīviem apstākļiem spēj atrisināt radušos situāciju,
neradot stresu.
Sadarbojas ar kolēģiem, dalās ar informāciju, sniedz
nepieciešamo palīdzību. Ja nepieciešams, sadarbojas ar
citu institūciju pārstāvjiem, lai iegūtu amata pienākumu
izpildei nepieciešamo informāciju.
Cenšas aizstāvēt savu profesionālo viedokli, to
pamatojot.
Centīgi, apzinīgi veic amata pienākumus. Iegulda
mērenu piepūli rezultāta sasniegšanai.
Pirms lēmumu pieņemšanas izvērtē situāciju, neļauj
pirmajam iespaidam vai kādas puses interesēm ietekmēt
savu darbību vai lēmumus.
Cenšas rast izskaidrojumu neveiksmei. Uzņemas
atbildību, atzīst savas kļūdas konkrētajā situācijā.
Novērš prettiesisku vai neētisku rīcību, nepieļauj
šādas rīcības slēpšanu, noklusēšanu vai atbalstīšanu.
Izvairās no situācijām, kurās varētu rasties reāls,
iespējams vai šķietams interešu konflikts vai korupcijai
labvēlīgi apstākļi
|
Jāpilnveido |
Daļēji atbilst prasībām
Dažkārt nerēķinās ar attiecību psiholoģiskajiem
aspektiem un savas izturēšanās ietekmi uz citiem. Dažkārt
komunicē necienīgi, nelaipni, aizskarot citu godu un
pašcieņu, ir augstprātīgs un neiecietīgs pret citu
personu uzskatiem un pārliecību. Paaugstināta stresa
situācijās bieži nespēj kontrolēt savas emocijas.
Neizrāda interesi par citu rīcības motīviem, neiedziļinās
tajos pēc būtības. Izdara pārsteidzīgus secinājumus par
citu rīcību vai balstās uz stereotipiskiem pieņēmumiem
vai saviem subjektīviem kritērijiem.
Bieži pārkāpj profesionālo etiķeti.
Veic uzdotos pienākumus, bet neiegulda
papildu piepūli, neizrāda iniciatīvu, lai uzlabotu
rezultātus.
Nav orientēts uz komandas un sadarbības attiecību
veidošanu, ja nepieciešams, dara to formāli, ar lielu
piepūli.
Sagatavojot un pieņemot lēmumu, bieži vadās no
neobjektīviem apstākļiem, kā arī bieži ietekmējas no citu
personu neobjektīvi sniegtā viedokļa, dažkārt viegli
ietekmējams, situācijas bieži vērtē subjektīvi. Formāli
pamato savu viedokli, ne vienmēr izvēlas pārliecinošus
argumentus. Paaugstināta stresa situācijās var apjukt,
tomēr kontrolē savas emocijas un neļauj tām būtiski
ietekmēt savu izturēšanos.
Dažkārt atklāj informāciju citiem, kuriem šī
informācija nav nepieciešama dienesta pienākumu
pildīšanai.
Neiedziļinās neveiksmes cēloņos vai dara to formāli,
neizdara secinājumus pēc būtības.
Dažkārt nesaskata reālu, iespējamu vai šķietamu
interešu konfliktu vai korupcijai labvēlīgus
apstākļus
|
Neapmierinoši |
Neatbilst prasībām
Nerēķinās ar attiecību psiholoģiskajiem aspektiem un
savas izturēšanās ietekmi uz citiem. Komunicē necienīgi,
nelaipni, aizskarot citu godu un pašcieņu, ir
augstprātīgs un neiecietīgs pret citu personu uzskatiem
un pārliecību. Paaugstināta stresa situācijās nespēj
kontrolēt emocijas.
Pārkāpj profesionālās etiķetes prasības. Izdara
pārsteidzīgus secinājumus par citu rīcību vai balstās uz
stereotipiskiem pieņēmumiem vai saviem subjektīviem
kritērijiem.
Neizrāda ieinteresētību par savu amata pienākumu
izpildi, formāli dara to, kas tiek prasīts. Vērsts uz
izvairīšanos no piepūles/neveiksmes. Dienesta pienākumu
izpildes laikā pievēršas citiem ar dienesta pienākumu
izpildi nesaistītiem jautājumiem, nedisciplinēts.
Nesadarbojas veicamā uzdevuma īstenošanai vai izturas
traucējoši. Kontaktā ar citiem neizmanto iespējas
nodibināt kontaktu vai izturas veidā, kas neveicina
turpmāku sadarbību.
Sagatavojot un pieņemot lēmumu, vadās no neobjektīviem
apstākļiem, ietekmējas no citu personu neobjektīvi
sniegtā viedokļa, viegli ietekmējams, situācijas vērtē
subjektīvi. Neprot pamatot un argumentēt savu
viedokli.
Atklāj informāciju citiem, kuriem šī informācija nav
nepieciešama dienesta pienākumu pildīšanai.
Neveiksmēs vaino citus vai noteiktus apstākļus,
saglabā aizvainojumu. Izvairās no paaugstināta stresa
situācijām, kas negatīvi ietekmē amata pienākumu izpildes
efektivitāti.
Pieļauj situācijas, kurās saskatāms reāls, iespējams
vai šķietams interešu konflikts vai korupcijai labvēlīgi
apstākļi. Izmanto dienesta stāvokli personīgā labuma
gūšanai sev vai citai personai vai lai ietekmētu citas
iestādes vai personas, risinot personīgos jautājumus.
Ar savu pārliecību veicina, atbalsta, pieļauj
prettiesisku vai neētisku rīcību.
Ar savu rīcību apzināti pieļauj iestādes negatīvā tēla
veidošanu, veicina sabiedrības neuzticības radīšanu
iestādei, rīkojas bezatbildīgi un nesaudzīgi, sniedz
nepatiesu informāciju. Ārpus dienesta pienākumu izpildes
uzvedība, komunikācijas stils un saturs rada šaubas par
objektīvu un godprātīgu profesionālo pienākumu
pildīšanu.
Sociālajos tīklos publicē informāciju, kas ir pretrunā
ar iestādes un valsts vērtībām
|
16. Personīgā atbildība
Definīcija |
Patstāvība, atbildīgums un
apzinīgums amata pienākumu izpildē. Spēja atbildīgi
izpildīt pienākumus. Nav nepieciešama papildu kontrole un
uzraudzība. Vēlme paaugstināt savu kvalifikāciju. Spēja
patstāvīgi izpildīt uzdevumu, ar pašiniciatīvu uzņemties
pienākumus un uzdevumus, aktīvi iesaistīties
problēmsituāciju risināšanā, izpildīt saistības, uzdotos
pienākumus paveikt termiņā. Entuziasms |
Vērtējums |
Rīcības rādītāji |
Teicami |
Pārsniedz prasības
Patstāvīgi plāno un organizē savu darbu un sasniedz
darba rezultātus. Rīkojas atbildīgi, seko līdzi savai un
kolēģu darba izpildei, lai sasniegtu labākus darba
rezultātus
|
Ļoti labi |
Daļēji pārsniedz prasības
Uzņemas atbildību sava amata ietvaros, patstāvīgi
risina problēmjautājumus. Vēršas pie vadības tikai
galējas nepieciešamības gadījumā
|
Labi |
Atbilst prasībām
Patstāvīgi plāno un organizē savu darbu, saskaņo savus
plānus ar struktūrvienības vadītāju. Pienākumus veic
patstāvīgi, kontrolē darbu izpildes termiņus un iekļaujas
tajos
|
Jāpilnveido |
Daļēji atbilst prasībām
Gaida rīkojumus vai instrukcijas, lai izpildītu darba
uzdevumus. Veic pienākumus pēdējā brīdī pirms darba
izpildes termiņa beigām. Darba rezultātus pilnveido pēc
norādījumu saņemšanas
|
Neapmierinoši |
Neatbilst prasībām
Darba uzdevumu veikšanai nepieciešami atgādinājumi un
pastāvīga uzraudzība
|
17. Personāla vadība
Definīcija |
Prasmju un personības īpašību
kopums, kas ļauj efektīvi dot uzdevumus padotajiem,
nodrošināt atgriezenisko saikni, panākt padoto atbalstu
izvirzītajiem uzdevumiem, motivēt viņus darbam. Padoto
attīstības veicināšana, nodrošinot atbalstošu vidi to
motivācijas stiprināšanai, snieguma pilnveidošanai un
profesionālās izaugsmes veicināšanai. Vēlme un spēja
uzņemties līdera lomu, organizēt komandas darbu, lai
nodrošinātu mērķu sasniegšanu. Spēja veidot pozitīvas
attiecības starp komandas dalībniekiem, rūpēties par
komandu un motivēt to kopīgo mērķu sasniegšanai. Spēja
veidot un uzturēt ar cilvēkiem pozitīvas attiecības vai
kontaktus (savā iestādē un ārpus tās), kas palīdz vai
nākotnē varētu palīdzēt ar darbu saistīto mērķu
sasniegšanai |
Vērtējums |
Rīcības rādītāji |
Teicami |
Pārsniedz prasības
Aktīvi un pēc paša iniciatīvas uzņemas līdera lomu un
efektīvi organizē komandas darbu, lai nodrošinātu mērķu
sasniegšanu. Vienmēr laikus atrisina iekšējos konfliktus
komandā. Ar savu rīcību iedvesmo citus kopīgam darbam.
Uzņemas pilnu atbildību par komandas darba rezultātiem.
Uztver un analizē darbinieku noskaņojumu un motivācijas
līmeni, rīkojas, lai to paaugstinātu vai uzturētu augstā
līmenī. Apzinās un īsteno savas iespējas iedvesmot un
virzīt darbiniekus
|
Ļoti labi |
Daļēji pārsniedz prasības
Pārstāv komandas intereses un reputāciju lielākas
iestādes ietvaros. Veido komandas kopējo vīziju, veicina
komandas dalībnieku savstarpējo sadarbību, atbalstu un
attīstību. Darbojas sistemātiski un konsekventi, lai
novērstu destruktīvu opozīciju vai nopietnus šķēršļus.
Mudina darbiniekus izmantot iespējas attīstībai, veicina
talantīgu darbinieku izaugsmi. Mērķtiecīgi izmanto
atgriezenisko saiti, lai veicinātu darbinieku
attīstību
|
Labi |
Atbilst prasībām
Informē un iesaista grupas dalībniekus kopīgo lēmumu
pieņemšanā, izskaidro sarežģītas idejas un plānus
vienkāršā veidā. Veicina grupas dalībnieku patstāvību un
iniciatīvu. Izmanto dažādas metodes, lai paaugstinātu
komandas produktivitāti un veidotu pozitīvu gaisotni
(piemēram, kopīga pieredze, komandas simboli). Atrisina
iekšējos konfliktus komandā. Ar savu uzvedību rāda labu
piemēru. Motivē darbiniekus sasniegt mērķus, kā arī
nodrošina konstruktīvu, uz attīstību orientētu
atgriezenisko saiti
|
Jāpilnveido |
Daļēji atbilst prasībām
Pārsvarā virza un informē komandas dalībniekus, kā arī
pārliecinās, vai komandai ir uzdevumu veikšanai
nepieciešamie resursi, kontrolē komandas darba
efektivitāti. Neiesaista komandas dalībniekus ideju
ģenerēšanā vai lēmumu pieņemšanā, necenšas izvērtēt
darbinieku atbilstību konkrēto uzdevumu veikšanai.
Dažreiz izmanto formālo autoritāti, ja nevar vadīt citā
veidā. Nespēj nodrošināt darbiniekiem atgriezenisko
saiti, necenšas noskaidrot darbinieku motivācijas līmeni
un intereses
|
Neapmierinoši |
Neatbilst prasībām
Neuzņemas komandas vadību, nevēlas uzņemties atbildību
par citiem komandas dalībniekiem. Necenšas organizēt
grupas darbu. Neuztic atbildību padotajiem, apslāpē citu
iniciatīvu. Ja nepieciešams pieņemt lēmumus, paļaujas uz
sava amata autoritāti un uzspiež savu viedokli. Nesaprot
darbinieku attīstības vajadzības. Ar savu attieksmi atņem
darbiniekiem drosmi un entuziasmu. Nesniedz un neuzskata
par vajadzīgu nodrošināt darbiniekiem atgriezenisko
saiti
|
18. Darba plānošana
Definīcija |
Prasme noteikt prioritātes un
plānot savu darbu īsā un ilgstošā laikposmā, nodrošinot
efektīvu laika un resursu izmantošanu |
Vērtējums |
Rīcības rādītāji |
Teicami |
Pārsniedz prasības
Plānojot dažādus uzdevumus, ņem vērā resursu
pieejamību, iespējamās izmaiņas. Ātri reaģē uz izmaiņām.
Efektīvi izmanto resursus. Jūtas atbildīgs par
personīgajiem darba rezultātiem. Labprāt uzņemas komandas
darba organizēšanu un pārraudzīšanu
|
Ļoti labi |
Daļēji pārsniedz prasības
Veido kompleksus īstermiņa un ilgtermiņa rīcības
plānus. Prot noteikt prioritātes. Spēj plānot darbu
ilgākā laikposmā. Pamana neefektīvu plānošanu un
nepilnības citu darba organizēšanā
|
Labi |
Atbilst prasībām
Darbu plāno, pamatojoties uz noteiktajām prioritātēm.
Spēj noteiktā laikā ar paredzētajiem resursiem patstāvīgi
veikt uzdevumus. Prot strādāt ar dažādiem uzdevumiem
vienlaikus. Mainoties situācijai, pārskata plānus, spēj
noteikt reālus izpildes termiņus
|
Jāpilnveido |
Daļēji atbilst prasībām
Spēj plānot savu darbu viena uzdevuma ietvaros. Var
pieļaut kļūdas, neatbilstoši izvērtēt pieejamo
informāciju. Grūtības sagādā darbs ar paralēliem
uzdevumiem. Mēdz kavēt termiņus un netiek galā ar lielu
darba apjomu. Ar grūtībām piemērojas pārmaiņām
|
Neapmierinoši |
Neatbilst prasībām
Nespēj plānot savu darbu vai ievērot citu piedāvāto
plānu. Strādā pavirši. Nenosaka prioritātes. Nespēj
patstāvīgi veikt plašākus vai apjomīgākus uzdevumus.
Resursus izmanto neefektīvi. Efektīvi strādā tikai ciešā
uzraudzībā
|
19. Lojalitāte
Definīcija |
Rīcība, lai saskaņotu savu
uzvedību ar valsts pārvaldes un iestādes vajadzībām,
prioritātēm un mērķiem |
Vērtējums |
Rīcības rādītāji |
Teicami |
Pārsniedz prasības
Rīcība un prioritātes vienmēr atbilst valsts pārvaldes
un iestādes vajadzībām. Attieksmē un komunikācijā izrāda
lojalitāti pret iestādi. Dod priekšroku iestādes
ilgtermiņa ieguvumiem (piemēram, ierosina izmaksu vai
štatu samazināšanu savā struktūrvienībā, uzņemas papildu
uzdevumus) pretstatā savas struktūrvienības īstermiņa
ieguvumiem, aicina arī citus rīkoties iestādes ilgtermiņa
mērķu sasniegšanas vārdā
|
Ļoti labi |
Daļēji pārsniedz prasības
Paliek uzticīgs lēmumiem, kas atbilst iestādes
mērķiem, pat ja tie ir nepopulāri. Prasmīgi skaidro
pieņemto lēmumu nepieciešamību, gan vārdos, gan darbos
izrāda savu atbalstu tiem
|
Labi |
Atbilst prasībām
Izprot un aktīvi atbalsta iestādes misiju un mērķus,
pieskaņo savu rīcību un prioritātes iestādes vajadzībām,
izprot sadarbības nepieciešamību, lai sasniegtu iestādes
lielāka mēroga mērķus. Pauž pozitīvu un lojālu attieksmi
pret valsts pārvaldi un iestādi, izrāda lepnumu par tās
sasniegumiem. Uzticams komandas biedrs
|
Jāpilnveido |
Daļēji atbilst prasībām
Izrāda lojalitāti, vēlmi palīdzēt kolēģiem veikt
uzdevumus, ievēro vadītāju norādījumus. Lielākoties
uzticams komandas biedrs, tomēr atsevišķās situācijās
izrāda, ka iestādes intereses nav prioritāras
|
Neapmierinoši |
Neatbilst prasībām
Veic nepieciešamo minimumu, lai nezaudētu darbu. Nav
uzticams komandas biedrs
|
20. Godprātība
Definīcija |
Godprātīga un apzinīga amata
pienākumu veikšana saprātīgos termiņos, ievērojot
vienlīdzīgu un taisnīgu attieksmi, objektivitāti, godīgumu,
veicinot sabiedrības uzticēšanos iestādei un valsts
pārvaldei kopumā |
Vērtējums |
Rīcības rādītāji |
Teicami |
Pārsniedz prasības
Definē godprātības vērtības, rīkojas atbilstoši tām,
kā arī palīdz citiem izprast godprātības principus.
Rīkojas sabiedrības interesēs, panākot iespējami lielu
labumu valstij un sabiedrībai, orientējas uz cilvēku,
apliecinot izpratni par sabiedrības vajadzībām un
iespējām, ievēro privātpersonu tiesības un tiesiskās
intereses. Pildot pienākumus, ievēro tiesiskuma un
politiskās neitralitātes principu, kā arī pamatojas uz
profesionāliem kritērijiem neatkarīgi no savas politiskās
pārliecības, ievēro visu sabiedrības locekļu
līdztiesīgumu, kā arī taisnīguma principu, rodot
taisnīgus un samērīgus risinājumus un neizrādot labvēlību
vai privilēģijas kādai personai, veido sadarbībā,
uzticībā un savstarpējā cieņā balstītas attiecības. Ar
savu labo piemēru rāda godīguma, uzticamības,
principialitātes un morāles paraugu
|
Ļoti labi |
Daļēji pārsniedz prasības
Ievēro godprātības un tiesiskuma principus, palīdz
citiem risināt godprātības dilemmas. Ar savu amata
pienākumu izpildi sekmē valsts ilgtspējīgu attīstību un
sabiedrības labklājību. Pienākumus pilda godprātīgi, ar
augstu apzinīguma pakāpi - godīgi, atklāti, objektīvi un
patstāvīgi, ievērojot likumus un citas saistošas
prasības, nepieļauj diskriminējošu attieksmi, ievēro un
aizsargā cilvēku pamattiesības. Dienesta stāvokli
neizmanto varas un autoritātes izrādīšanai. Saskaņā ar
noteikto kārtību informē (ceļ trauksmi) par iespējamiem
pārkāpumiem, kurus novēro, pildot pienākumus. Piemīt
vēlme un spējas profesionāli attīstīties, iegūt amatam
atbilstošu izglītību, paaugstināt kvalifikāciju.
Problēmsituāciju risināšanai lieto radošu pieeju
|
Labi |
Atbilst prasībām
Ievēro godprātības un tiesiskuma principus, rūpējas
par iestādes un savas darbības labas reputācijas
saglabāšanu. Identificē un apsver dažādu situāciju
godprātības aspektus, vieš uzticamību valsts pārvaldei.
Pienākumus pilda godprātīgi un patstāvīgi, ievērojot
likumus un citas saistošas prasības, ievēro objektivitāti
un neitralitāti, nepieļauj nonākšanu interešu konflikta
situācijā un laikus informē par personiskām interesēm vai
citiem apstākļiem, kas var radīt personīgu ieinteresētību
un traucēt godprātīgai pienākumu veikšanai, neizpauž
dienesta pienākumu izpildes laikā iegūtu ar likumu
aizsargātu informāciju un izmanto to tikai amata
pienākumu izpildei. Atturas no darbībām, kuru dēļ var
tikt apšaubīta godprātība, objektivitāte vai
neitralitāte. Izvairās no autoritāra vadības stila
attiecībā pret padotajiem, kolēģiem vai citiem, īpaši
attiecībā pret neaizsargātām personām. Piespiedu
līdzekļus izmanto likumīgi, samērīgi, nepārsniedzot
saprātīgu nepieciešamību, ievērojot personas tiesības,
cieņu un fizisko integritāti. Neizmanto ļaunprātīgi citu
personu nezināšanu un kļūdas, atzīst savas kļūdas un labo
tās, cenšas novērst nelikumīgu un noteiktajiem uzvedības
principiem neatbilstošu rīcību iestādē
|
Jāpilnveido |
Daļēji atbilst prasībām
Rīkojas, lai ievērotu godprātības principus.
Pienākumus pilda, ievērojot likumus un citas saistošās
prasības, neizmantojot dienesta stāvokli labuma gūšanai
sev vai citai personai, ievēro objektivitāti. Tomēr,
pildot pienākumus, trūkst patstāvības, nepieciešams
pastāvīgs atbalsts un vadītāja iesaistīšanās. Rīkojas
atkarībā no situācijas, taču ne vienmēr izvērtē
iespējamās sekas. Uzņemas atbildību par savu rīcību, taču
meklē attaisnojumu neatbilstošai rīcībai, ne vienmēr spēj
paskaidrot savas rīcības motīvus
|
Neapmierinoši |
Neatbilst prasībām
Nespēj ievērot taisnprātības un godprātības principus,
atzīt un labot savas kļūdas, pieļauj neobjektivitāti,
viegli ietekmējams, cenšas ietekmēt citas
amatpersonas, lai gūtu personisku labumu. Nespēj samērot
personīgās intereses un valsts intereses, ar savu rīcību
rada divdomīgu vai pretrunīgu iespaidu un veido negatīvu
iestādes tēlu
|
"
|
|
Saistītie dokumenti
-
Grozītais
-
Izdoti saskaņā ar
-
Anotācija / tiesību akta projekts
|