Aptauja ilgs līdz 23. oktobrim.
Attēlotā redakcija
Tiesību akts ir zaudējis spēku.
Skatīt Tukuma novada domes 2024. gada 27. jūnija saistošos noteikumus Nr. 26 "Par pašvaldības atbalstu ārstniecības personu piesaistei". Tukuma novada domes saistošie noteikumi Nr. 19
Tukumā 2022. gada 30. martā (prot. Nr. 6, 5. §) Par pašvaldības atbalstu ārstniecības personu piesaistei Tukuma novadā
APSTIPRINĀTI
ar Tukuma novada domes 30.03.2022. lēmumu (prot. Nr. 6, 5. §) Precizēti ar Tukuma novada domes 25.05.2022. lēmumu (prot. Nr. 9, 8. §) Izdoti saskaņā ar Pašvaldību likuma 44. panta otro daļu (Grozīts ar Tukuma novada domes 30.11.2023. saistošajiem noteikumiem Nr. 28) 1. Saistošie noteikumi "Par pašvaldības atbalstu ārstniecības personu piesaistei Tukuma novadā" (turpmāk – noteikumi) noteic kārtību, kādā Tukuma novada pašvaldība (turpmāk – pašvaldība) sniedz atbalstu stipendijas veidā, mācību maksas segšanai vai studiju kredīta dzēšanai rezidentiem vai ārstniecības personām, piešķir atbalstu jaunas ģimenes ārsta prakses vietas atvēršanai, veicinot nepieciešamo medicīnas personu piesaisti valsts vai pašvaldību institūcijām, kā arī pašvaldības kapitālsabiedrībām Tukuma novadā. (Grozīts ar Tukuma novada domes 30.11.2023. saistošajiem noteikumiem Nr. 28) 2. Noteikumos lietoto terminu skaidrojums: 2.1. Ārstniecības persona – persona, kurai ir medicīniskā izglītība, kura nodarbojas ar ārstniecību un kurai ir izsniegts ārstniecības personas sertifikāts. 2.2. Rezidentūra – darba tiesiskajās attiecībās ar izglītības programmu īstenojošu ārstniecības iestādi esoša ārsta izglītošana valsts valodā specialitātes iegūšanai saskaņā ar akreditētu profesionālo rezidentūras izglītības programmu medicīnā. 2.3. Stipendija – naudas summa, kuru stipendijas devējs regulāri izsniedz studentam, kas iegūst bakalaura grādu vai augstākās profesionālās izglītības profesionālo kvalifikāciju, tai skaitā pilnveido profesionālo kvalifikāciju, lai kompensētu studējošā dzīves izdevumus. 2.4. Studiju kredīts – aizdevums, naudas summa, kuru kreditors izsniedzis akreditētas studiju programmas maksas segšanai personai, kas iegūst bakalaura grādu vai augstākās profesionālās izglītības profesionālo kvalifikāciju, tai skaitā profesionālās kvalifikācijas pilnveides iegūšanai. Precizēts ar Tukuma novada domes 25.05.2022. lēmumu (prot. Nr. 9, 8. §) 3. Lai saņemtu noteikumos noteikto pašvaldības atbalstu, rezidents vai ārstniecības persona, kurai ir tiesības uz kādu no zemāk minētajiem pašvaldības atbalstiem, iesniedz pašvaldībā iesniegumu par attiecīgā atbalsta piešķiršanu. Iesniegumam pievieno dokumentus, kuri apliecina noteikumos noteiktās tiesības saņemt atbalstu: 3.1. iesniegums par atbalsta saņemšanu, kurā norādīts vārds, uzvārds, personas kods, deklarētās dzīvesvietas adrese, tālruņa numurs un e-pasta adrese; 3.2. izziņa no augstskolas par studiju faktu vai iegūto izglītību apliecinošs dokuments, ja objektīvu iemeslu dēļ pašvaldība to nevar iegūt pati; Precizēts ar Tukuma novada domes 25.05.2022. lēmumu (prot. Nr. 9, 8. §) 3.3. rakstveida vienošanās vai apliecinājums par ne mazāk kā 3 (trīs) gadus ilgām darba attiecībām kā ārstniecības personai Tukuma novadā; 3.4. studiju maksas segšanai vai studiju kredīta dzēšanai iesniedzams studiju maksas vai studiju kredīta apmaksas grafiks. 4. Pašvaldības administrācijas atbildīgais darbinieks piecu darba dienu laikā no iesnieguma saņemšanas pieprasa attiecīgai ārstniecības iestādei atzinumu par attiecīgā medicīnas speciālista nepieciešamību Tukuma novadā, kā arī pieprasa personai citus nepieciešamos dokumentus, kuriem ir nozīme lēmuma pieņemšanā, ja tādi nav iesniegti. 5. Pēc atzinuma par attiecīgā medicīnas speciālista nepieciešamību Tukuma novadā un citu nepieciešamo dokumentu saņemšanas pašvaldības administrācijas atbildīgais darbinieks uz kārtējo domes sēdi sagatavo lēmumprojektu par attiecīgā rezidenta vai ārstniecības personas iesnieguma izskatīšanu un tam pievieno lēmuma pieņemšanai nepieciešamos dokumentus un informāciju. 6. Lēmumu par stipendijas, atbalsta studiju maksas segšanai vai studiju kredīta dzēšanai, kā arī par materiālu ikmēneša atbalstu ārstniecības personām, kuras vada rezidentūru, piešķiršanu vai atteikumu piešķirt kādu no minētajiem pašvaldības atbalstiem pieņem dome. Administratīvā procesa likumā noteiktā kārtībā domes lēmums ir pārsūdzams tiesā. 7. Pašvaldības stipendiju ir tiesības saņemt rezidentam, kurš rakstveidā ir vienojies par rezidentūru vai strādā Tukuma novadā esošā valsts vai pašvaldības iestādē, pašvaldības kapitālsabiedrībā vai ārsta, kas noslēdzis līgumu ar Nacionālo veselības dienestu, privātpraksē un piekritis ne mazāk kā 3 (trīs) gadus ilgām darba attiecībām (kā ārstniecības persona) Tukuma novadā pēc sekmīgas rezidentūras pabeigšanas, bet, ja tas nav iespējams, devis apliecinājumu par gatavību slēgt vienošanos par darba veikšanu valsts vai pašvaldības medicīnas iestādē vai pašvaldības kapitālsabiedrībā Tukuma novadā. 8. Pašvaldības stipendijas apmērs ir 100 % no valstī noteiktās minimālās mēnešalgas, atbilstoši normālai darba slodzei, un to aprēķina proporcionāli rezidenta darba slodzei noteikumu 7. punktā minētajā iestādē. 9. Pamatojoties uz Tukuma novada domes lēmumu un līgumu, kurš noslēgts starp pašvaldību, ārstniecības iestādi, ar kuru rezidents noslēdzis vienošanos par rezidentūru vai strādā, un rezidentu, pašvaldība katru mēnesi līdz mēneša 15. datumam izmaksā ārstniecības iestādei saistošo noteikumu 8. punktā noteiktos finanšu līdzekļus stipendijas izmaksāšanai un stipendijas izmaksu rezidentam veic ārstniecības iestāde. Ja ārstniecības iestāde atsaka veikt stipendijas izmaksu, tad stipendijas izmaksu veic pašvaldība. Stipendijas izmaksātājs ir atbildīgs par noteikto obligāto nodokļu un nodevu maksājumiem. Stipendijas izmaksātājs – ārstniecības iestāde, reizi ceturksnī iesniedz pašvaldībai pārskatu par veiktajām stipendijas izmaksām. 10. Pašvaldības stipendiju rezidentam izmaksā vienu reizi mēnesī, kamēr ir spēkā noteikumu 7. punktā noteiktās vienošanās, ja dome savā lēmumā nav noteikusi citādi. 11. Pašvaldība stipendiju rezidentam neizmaksā: 11.1. ja rezidents ir pārtraucis studijas, rezidentūru, ir ilgstoša darba nespēja, piešķirts akadēmiskais atvaļinājums, bērnu kopšanas atvaļinājums, kas ir ilgāks par diviem mēnešiem; 11.2. ja atbalsta saņēmējs ir sniedzis nepatiesas ziņas. 12. Atbalsta saņēmējam ir pienākums pilnā apmērā atmaksāt saņemtā atbalsta apmēru, ja atbalsta saņēmējs Tukuma novadā nav veicis darba pienākumus kā ārstniecības persona vismaz 3 (trīs) gadus. Laikā, kurā faktiski tiek veikts darbs, netiek ieskaitīts laiks, kad atbalsta saņēmējs ilgāk kā divus mēnešus neveic darbu, tostarp arī šādu attaisnojošu iemeslu dēļ, piemēram, bērna kopšanas atvaļinājums, pārejoša darbnespēja, u.tml. 13. Pašvaldības atbalstu studiju maksas segšanai ir tiesības saņemt rezidentam, kurš rakstveidā ir vienojies par rezidentūru vai strādā Tukuma novadā esošā valsts vai pašvaldības iestādē, pašvaldības kapitālsabiedrībā vai ārsta, kas noslēdzis līgumu ar Nacionālo veselības dienestu, privātpraksē un piekritis ne mazāk kā 3 (trīs) gadus ilgām darba attiecībām (kā ārstniecības persona) Tukuma novadā pēc sekmīgas rezidentūras pabeigšanas, bet, ja tas nav iespējams, devis apliecinājumu par gatavību slēgt vienošanos par darba veikšanu valsts vai pašvaldības medicīnas iestādē vai pašvaldības kapitālsabiedrībā Tukuma novadā. 14. Pašvaldības atbalsta apmērs studiju maksas segšanai ir 50 % no gada studiju maksas vai mēneša maksas, atbilstoši normālai darba slodzei, ja mācību maksa tiek segta atbilstoši studiju maksas grafikam, vienu reizi mēnesī vai citos termiņos. 15. Pašvaldības atbalstu studiju maksas segšanai rezidentam izmaksā vienu reizi mēnesī vai divas reizes gadā, ņemot vērā attiecīgās mācību iestādes mācību maksas atmaksas nosacījumus, kamēr spēkā ir noteikumu 13. punktā noteiktās vienošanās, vai ja dome savā lēmumā nav noteikusi citādi. 16. Pašvaldība atbalstu studiju maksas segšanai rezidentam neizmaksā: 16.1. ja rezidents ir pārtraucis studijas, rezidentūru, ir ilgstoša darba nespēja, piešķirts akadēmiskais atvaļinājums, bērnu kopšanas atvaļinājums, kas ilgāks par diviem mēnešiem; 16.2. ja atbalsta saņēmējs ir sniedzis nepatiesas ziņas. 17. Atbalsta saņēmējam ir pienākums pilnā apmērā atmaksāt saņemtā atbalsta apmēru, ja atbalsta saņēmējs Tukuma novadā nav veicis darba pienākumus kā ārstniecības persona vismaz trīs gadus. Laikā, kurā faktiski tiek veikts darbs, netiek ieskaitīts laiks, kad atbalsta saņēmējs ilgāk kā divus mēnešus neveic darbu, tostarp arī šādu attaisnojošu iemeslu dēļ, piemēram, bērna kopšanas atvaļinājums, pārejoša darbnespēja, u.tml. 18. Pašvaldības atbalstu medicīnas izglītības studiju kredīta dzēšanai ir tiesības saņemt: 18.1. rezidentam, kurš saskaņā ar rakstisku vienošanos ir saņēmis kredītu no kredītiestādes studiju programmas maksas segšanai un veic tā atmaksu un kurš ir vienojies par rezidentūru vai strādā Tukuma novadā esošā valsts vai pašvaldības iestādē, pašvaldības kapitālsabiedrībā vai ārsta, kas noslēdzis līgumu ar Nacionālo veselības dienestu, privātpraksē un piekritis ne mazāk kā 3 (trīs) gadus ilgām darba attiecībām (kā ārstniecības persona) pēc sekmīgas rezidentūras pabeigšanas, bet, ja tas nav iespējams, devis apliecinājumu par gatavību slēgt vienošanos par darba veikšanu (ne mazāk kā 3 (trīs) gadus ilgām darba attiecībām) Tukuma novadā, valsts vai pašvaldības medicīnas iestādē, pašvaldības kapitālsabiedrībā vai uzsākot privātpraksi; 18.2. ārstniecības personai, kura saskaņā ar rakstisku vienošanos ir saņēmusi kredītu no kredītiestādes studiju programmas maksas segšanai un veic kredīta atmaksu, un kura rakstveidā ir vienojusies ar pašvaldību, bet ja tas nav iespējams, devusi apliecinājumu par darba veikšanu Tukuma novadā kā ārstniecības persona ne mazāk kā 3 (trīs) gadus. 19. Pašvaldības atbalsta apmērs studiju kredīta dzēšanai ir 50 % no studiju kredīta atlikušās summas. 20. Pašvaldības atbalstu studiju kredīta dzēšanai rezidentam vai ārstniecības personai izmaksā vienu reizi mēnesī, kamēr spēkā ir vienošanās par studijas kredīta dzēšanu un noteikumu 17. punktā minētās vienošanās. 21. Pašvaldības atbalstu studiju kredīta dzēšanai rezidentam vai ārstniecības personai neizmaksā: 21.1. ja rezidents ir pārtraucis studijas, rezidentūru, ir ilgstoša darba nespēja, piešķirts akadēmiskais atvaļinājums, bērna kopšanas atvaļinājums, kas ilgāks par diviem mēnešiem; 21.2. ja atbalsta saņēmējs ir sniedzis nepatiesas ziņas. 22. Atbalsta saņēmējam ir pienākums pilnā apmērā atmaksāt saņemtā atbalsta apmēru, ja atbalsta saņēmējs Tukuma novadā nav veicis darba pienākumus kā ārstniecības persona vismaz trīs gadus. Laikā, kurā faktiski tiek veikts darbs, netiek ieskaitīts laiks, kad atbalsta saņēmējs ilgāk kā divus mēnešus neveic darbu, tostarp arī šādu attaisnojošu iemeslu dēļ, piemēram, bērna kopšanas atvaļinājums, pārejoša darbnespēja, u.tml. V. Pašvaldības atbalsts jaunas ģimenes ārsta prakses vietas atvēršanai
(Nodaļas nosaukums grozīts ar Tukuma novada domes 30.11.2023. saistošajiem noteikumiem Nr. 28) 23. Ārstniecības personām tiek piešķirts vienreizējs pašvaldības finansiāls atbalsts līdz 10 000,00 EUR apmērā jaunas ģimenes ārsta prakses vietas atvēršanai (telpu iekārtošanai, aprīkojuma iegādei) Tukuma novada administratīvajā teritorijā. (Tukuma novada domes 30.11.2023. saistošo noteikumu Nr. 28 redakcijā) 24. Tiesības lūgt pašvaldības atbalstu jaunas ģimenes ārsta prakses vietas atvēršanai ir ārstniecības personai, kura iekārto jaunu ģimenes ārstu prakses vietu un apņemas sešu mēnešu laikā noslēgt līgumu ar Nacionālo veselības dienestu par valsts apmaksāto veselības aprūpes pakalpojumu sniegšanu. (Grozīts ar Tukuma novada domes 30.11.2023. saistošajiem noteikumiem Nr. 28) 25. Lai saņemtu atbalstu jaunas ģimenes ārsta prakses vietas atvēršanai, persona iesniedz pašvaldībā iesniegumu par nepieciešamo atbalstu un iesniegumam pievieno ārstniecības personas sertifikātu un dokumentu, kurš apliecina attiecīgo telpu, kurās plānots atvērt prakses vietu, lietošanas vai īpašuma tiesības, ja objektīvu iemeslu dēļ pašvaldība to nevar iegūt pati. Iesniegumam jāpievieno telpu remonta vai būvdarbu tāme, iegādājamā inventāra vai nepieciešamo iekārtu (aprīkojuma) saraksts ar plānotās iegādes cenām. (Grozīts ar Tukuma novada domes 30.11.2023. saistošajiem noteikumiem Nr. 28) 26. Atbalsta jaunas ģimenes ārsta prakses vietas atvēršanai saņēmējam ir pienākums sešu mēnešu laikā no pabalsta saņemšanas dienas iesniegt pašvaldībai līguma ar Nacionālo veselības dienestu kopiju. Ja šāds līgums netiek iesniegts, atbalsta saņēmējam ir pienākums saņemto pašvaldības finansējumu atmaksāt pašvaldībai. (Grozīts ar Tukuma novada domes 30.11.2023. saistošajiem noteikumiem Nr. 28) 27. Atbalstu jaunas ģimenes ārsta prakses vietas atvēršanai piešķir ar domes lēmumu. (Grozīts ar Tukuma novada domes 30.11.2023. saistošajiem noteikumiem Nr. 28) 27.1 Pēc domes lēmuma pieņemšanas par pašvaldības finansiāla atbalsta piešķiršanu jaunas ģimenes ārsta prakses vietas atvēršanai pašvaldība ar ārstniecības personu noslēdz līgumu par finansējuma piešķiršanu un līgumā paredz, ka ārstniecības persona nodrošina ģimenes ārsta prakses darbību Tukuma novadā ne mazāk kā piecus gadus no ģimenes ārsta prakses atvēršanas dienas. Šāda līguma nosacījuma neizpildes gadījumā ārstniecības persona atmaksā pašvaldībai saņemto finansējumu pilnā apmērā. (Tukuma novada domes 30.11.2023. saistošo noteikumu Nr. 28 redakcijā) 28. Ja attiecībā uz rezidentu vai ārstniecības personu ir pieņemts lēmums par pašvaldības atbalsta saņemšanu, saskaņā ar noteikumu pielikumu tiek slēgts līgums ar domi par pašvaldības atbalsta saņemšanas kārtību. 29. Par noteikumu 4. un 5. punkta nosacījumu izpildi, kā arī par domes lēmumu, kuri izdoti, pamatojoties uz šiem noteikumiem, izpildi, līguma slēgšanu un tā izpildes uzraudzības nodrošināšanu atbildīga ir pašvaldības Attīstības nodaļa, kas minēto uzdevumu veikšanai nodrošina atbildīgo darbinieku. 30. Attīstības nodaļa, saņemot informāciju par minētajiem apstākļiem, uz kārtējo domes sēdi gatavo lēmuma projektu par piešķirtā atbalsta sniegšanas pārtraukšanu. 31. Ar šo noteikumu spēkā stāšanās dienu spēku zaudē Tukuma novada domes 2020. gada 29. aprīļa saistošie noteikumi Nr. 8 "Par pašvaldības atbalstu ārstniecības personu piesaistei Tukuma novadā". Tukuma novada domes priekšsēdētājs G. Važa
Pielikums
30.03.2022. saistošajiem noteikumiem Nr. 19 "Par pašvaldības atbalstu ārstniecības personu piesaistei Tukuma novadā"
Tukuma novada pašvaldība, reģ. Nr. 90000050975, juridiskā adrese Talsu iela 4, Tukums, Tukums novads, LV-3101, turpmāk – Pašvaldība, …………… personā, no vienas puses, un Vārds, Uzvārds, personas kods _____________, deklarētā dzīvesvieta………………, turpmāk – Atbalsta saņēmējs, no otras puses, Ārstniecības iestāde, reģ. Nr. _________, juridiskā adrese _________, …………… personā, turpmāk – Ārstniecības iestāde, no trešās puses turpmāk kopā saukti "Puses", atsevišķi "Puse", pamatojoties uz brīvu gribu un Tukuma novada domes xx.xx.xxxx. lēmumu "Par pašvaldības atbalsta ……………… piešķiršanu" (prot. Nr.__, __.§) noslēdz šo līgumu par sekojošo: 1. LĪGUMA PRIEKŠMETS1.1. Pašvaldība apņemas nodrošināt finanšu līdzekļus atbalsta stipendiju vai pabalstu mācību maksas segšanai vai studiju kredīta dzēšanai (turpmāk – Atbalsts) izmaksai. Savukārt Ārstniecības iestāde apņemas veikt atbalsta – stipendijas, izmaksu Atbalsta saņēmējam. Par atbalsta – pabalstu mācību maksas segšanai vai studiju kredīta dzēšanai izmaksu Atbalsta saņēmējam, ir atbildīga pašvaldība. 1.2. Pašvaldības Atbalstu nodrošina no xx.xx.xxxx. līdz xx.xx.xxxx. vai līdz brīdim, kamēr spēkā ir vienošanās par rezidentūru valsts vai pašvaldības iestādēs vai pašvaldības kapitālsabiedrībās, Tukuma novadā (minēt konkrēti), turpmāk – Darba līgums vai Vienošanās par rezidentūru. 1.3. Atbalsta saņēmējs pieņem Atbalstu un apņemas izpildīt Darba līguma nosacījumus vismaz trīs gadus no šā Līguma noslēgšanas vai Vienošanās par rezidentūru, kā arī pēc rezidentūras veikt attiecīgās specialitātes ārstniecības personas pienākumus valsts vai pašvaldības iestādē vai pašvaldības kapitālsabiedrībā Tukuma novadā. 2. NORĒĶINU KĀRTĪBA2.1. Pašvaldība Ārstniecības iestādei vienu reizi mēnesī, līdz kārtējā mēneša 15 datumam, izmaksā finanšu līdzekļus stipendijas apmērā, ieskaitot to Ārstniecības iestādes norēķinu kontā. 2.2. Ārstniecības iestāde piecu darba dienu laikā no finanšu līdzekļu saņemšanas, izmaksā Atbalsta saņēmējam stipendiju, ieskaitot to Atbalsta saņēmēja norēķinu kontā. 2.3. Pabalstu mācību maksas segšanai vai studiju kredīta dzēšanai, Pašvaldība izmaksā atbalsta saņēmējam līdz kārtējā mēneša x datumam, ieskaitot Atbalsta saņēmēja norēķinu kontā. 2.4. Pašvaldība un Ārstniecības iestāde maksājuma uzdevumā norāda Līguma noslēgšanas datumu un numuru, kā arī atbalsta mērķi stipendija vai pabalsts mācību maksas segšanai vai studiju kredīta dzēšanai. 3. PUŠU TIESĪBAS UN PIENĀKUMI3.1. Pašvaldības tiesības un pienākumi: 3.1.1. pienākums, ievērojot šā Līguma nosacījumus, izmaksāt atbalstu, sniedz finanšu līdzekļus Ārstniecības iestādei stipendijas izmaksai, 3.1.2. tiesības pieprasīt un saņemt informāciju par Atbalsta saņēmēja izglītības procesa norisi, darba attiecībām vai noslēgtām vienošanām par tām, ciktāl tas nepieciešams, lai gūtu pārliecību par Līguma nosacījumu izpildi, 3.1.3. tiesības pārtraukt atbalsta izmaksas, finansēšanu, ja Pašvaldības rīcībā ir informācija, ka atbalsta pieprasītājs nepilda Līguma nosacījumus, vai Pašvaldība ir pieņēmusi lēmumu par Atbalsta sniegšanas pārtraukšanu. 3.2. Atbalsta saņēmēja tiesības un pienākumi: 3.2.1. tiesības saņemt Atbalstu atbilstoši Līguma nosacījumiem; 3.2.2. tiesības saņemt informāciju par Atbalsta izmaksu; 3.2.3. pienākums pēc Pašvaldības pieprasījuma sniegt informāciju un dokumentus, ciktāl tas nepieciešams, lai gūtu pārliecību par Līguma nosacījumu izpildi; 3.2.4. pienākums nekavējoties informēt Pašvaldību un Ārstniecības iestādi par izmaiņām bankas norēķinu kontā, rekvizītos vai apstākļos, kuri ir par pamatu Atbalsta izmaksai; 3.2.5. pienākums atmaksāt Pašvaldības izmaksāto pabalstu pilnā apmērā, ja Atbalsta saņēmējs nav sniedzis patiesas ziņas, nav pildījis Līgumā noteiktos pienākumus vai bijuši citi apstākļi, kas ir bijuši par pamatu nepamatoti turpināt saņemt no Pašvaldības atbalstu. Atbalsta saņēmējs veic izmaksātā Atbalsta atmaksu, ieskaitot izmaksāto atbalsta apmēru Pašvaldības norēķina kontā, viena kalendārā mēneša laikā no dienas, kad saņēmis Pašvaldības pieprasījumu Atbalsta atmaksai, ja Puses nav noslēgušas vienošanos par citu Atbalsta atmaksas termiņu. 3.3. Ārstniecības iestādes tiesības un pienākumi: 3.3.1. pienākums ievērojot šā Līguma nosacījumus izmaksāt Atbalsta saņēmējam stipendiju; 3.3.2. pašvaldības izmaksātos finanšu līdzekļus izmantot tikai šajā līgumā noteiktajam mērķim; 3.3.3. nekavējoties informēt Pašvaldību, ja rezidentūra tiek pārtraukta (ilgāk par 2 nedēļām) vai izbeigta; 3.3.4. vienu reizi ceturksnī iesniegt Pašvaldībai pārskatu par veiktajām stipendijas izmaksām attiecīgajā ceturksnī. 4. LĪGUMA TERMIŅŠ4.1. Līgums ir spēkā no xx.xx.xxxx. līdz xx.xx.xxxx. 4.2. Līgums var tikt izbeigts pirms Līgumā noteiktā termiņa, ja Pašvaldība ir pieņēmusi lēmumu par Atbalsta sniegšanas pārtraukšanu. 4.3. Līgums var tikt izbeigts ar atcēlēju līgumu vai arī pēc Pušu vienošanās. 5. NEPĀRVARAMA VARA5.1. Puses ir atbrīvotas no atbildības par daļēju vai pilnīgu Līguma saistību neizpildi vai izpildes nokavējumu, ja neizpilde radusies pēc Līguma noslēgšanas nepārvaramas varas rezultātā, kuru attiecīgā Puse nevarēja ne paredzēt, ne novērst, ne ietekmēt (piem., stihiska nelaime, karadarbība, streiks u.tml.). 5.2. Puse, kuras saistību izpilde kļūst neiespējama, nekavējoties brīdina otru Pusi personīgi, un 3 (trīs) darba dienu laikā iesniedz rakstisku izziņu, ko izdevusi kompetenta iestāde par minēto apstākļu iestāšanos. 5.3. Ja rodas nepieciešamība, atsevišķi vienojoties un ievērojot nepārvaramas varas sekas, Puses nosaka saistību izpildes termiņa pagarinājumu, papildu noteikumus vai atvieglojumus. 6. CITI NOTEIKUMI6.1. Grozījumus Līgumā Puses veic, rakstiski par to vienojoties. 6.2. Par Līguma saistību neizpildi vai nepienācīgu izpildi katra no Pusēm ir atbildīga otras priekšā saskaņā ar Latvijas Republikas normatīvajiem aktiem, izņemot, ja saistību neizpilde vai nepienācīga izpilde radusies nepārvaramas varas apstākļu dēļ. 6.3. Līgums sagatavots latviešu valodā, divos eksemplāros, pa vienam eksemplāram katrai no Pusēm, ar vienādu juridisko spēku. 6.4. Pušu paraksti un rekvizīti:
Tukuma novada domes priekšsēdētājs G. Važa
|
Tiesību akta pase
Nosaukums: Par pašvaldības atbalstu ārstniecības personu piesaistei Tukuma novadā
Statuss:
Zaudējis spēku
Satura rādītājs
Saistītie dokumenti
|