Aptauja ilgs līdz 23. oktobrim.
Dienvidkurzemes novada pašvaldības domes saistošie noteikumi Nr. 2022/6 Grobiņā 2022. gada 24. februārī Lokālplānojums Pāvilostas novada teritorijas plānojuma funkcionālā zonējuma izmaiņām īpašumam Dzintaru iela 14, Pāvilostā, Dienvidkurzemes novadāAPSTIPRINĀTI Izdoti saskaņā ar
likumu "Par pašvaldībām" Saistošie noteikumi nosaka īpašuma Dzintaru iela 14, Pāvilostā, Dienvidkurzemes novadā, zemes vienības ar kadastra apzīmējumu 6413 002 0014 funkcionālo zonējumu: mazstāvu dzīvojamā apbūve - grafiskā daļa: https://geolatvija.lv/geo/tapis#document_22472 un teritorijas izmantošanas un apbūves noteikumi 1. pielikums. Dienvidkurzemes novada pašvaldības
1. pielikums Lokālplānojums īpašuma Dzintaru
ielā 14, Pāvilostā funkcionālā zonējuma izmaiņas
|
Nr. | Teritorijas izmantošanas veids | Minimālā jaunizv. zemes gabala platība | Maksimālais apbūves blīvums (%) | Apbūves intensitāte (%) | Apbūves augstums (m) | Apbūves augstums (stāvu skaits) | Minimālais brīvās zaļās teritorijas rādītājs (%) |
12. | 1200 m2 | 30 | no 60 | līdz 8 1 | līdz 2 2 | 50 3 | |
1. Maksimālais ēku un būvju augstums - 8 m līdz jumta korei vai līdz dzegas, parapeta virsmalai, jumta malai. 2. Maksimālais stāvu skaits visai apbūvei teritorijā - 2 stāvi, ieskaitot jumta izbūvi. 3. Zemes vienības minimālā brīvā zaļumu teritorija savrupmāju, pansiju apbūvei nedrīkst būt mazāka par 50 %. |
4.2.1.5. Citi noteikumi
13. Būvlaide - plānotai apbūvei pret Dzintaru ielu jāņem vērā vēsturiski iedibinātā būvlaide. Iedibinātās būvlaides gadījumā galveno ēku izvieto tā, lai tās pret ielu vērstās fasādes vertikālā projekcija sakristu ar būvlaidi. Iedibinātās būvlaides attālums no zemes gabala robežas - Dzintaru ielas sarkanās līnijas 5,6-5,7 m. Būvlaides attālums no Lašu ielas sarkanās līnijas - 3 metri.
14. Nevienā mājas punktā maksimālais ēku un būvju augstums nedrīkst pārsniegt pusotra (1,5) attāluma starp šī punkta vertikālo projekciju uz zemes un robežu ar kaimiņa zemes vienību.
15. Ja ēka vai būve izvietota mazākā attālumā kā 4,0 m no kaimiņa zemes vienības robežām, tad tā jumta vai ēkas sienas jebkura punkta augstums šajā zonā nedrīkst pārsniegt 6,0 m.
16. Būves/ēkas nedrīkst novietot tuvāk par 4 metriem no kaimiņu zemes vienības robežas, papildus ievērojot noteiktos būvju attālumus no zemes vienības robežām un līdz citām būvēm tai pašā zemes vienībā atbilstoši normatīvajiem aktiem par būvju ugunsdrošību prasībām. Noteiktās ugunsdrošības atstarpes starp būvēm vienā zemes vienībā un līdz blakus esošo zemes vienību robežām var samazināt, ievērojot normatīvo aktu par būvju ugunsdrošību nosacījumus.
17. Minimālais attālums no dzīvojamo telpu logiem līdz saimniecības ēkām blakus zemes vienībās nedrīkst būt mazāks par 6,0 m.
18. Papildus atļautās izmantošanas nosacījumi:
18.1. Viesu nama un pansijas izveide būvniecība pieļaujama atsevišķā zemes vienībā ar nosacījumu, ja tam piekrīt blakus zemes gabalu īpašnieki, veicot būvniecības ieceres publisko apspriešanu.
19. Funkcionāli nepieciešamās palīgēkas un būves: saimniecības ēkas, garāžas, pagrabi ar kopējo platību līdz 40 m2, siltumnīcas, nojumes un citas palīgēkas.
20. Maksimālais autostāvvietu skaits savrupmāju apbūvē - 3, bet paredzot vienā zemesgabalā vairāk par 3 pastāvīgām autostāvvietām, jāievēro atklāto autostāvvietu izvietošanas noteikumi atbilstoši TIAN 3.6.3. apakšnodaļas un Latvijas valsts standartu prasībām.
21. Vienā zemes vienībā nedrīkst būvēt vairāk kā vienu savrupmāju vai pansiju vai viesu namu.
22. Palīgēku vai būvi nedrīkst ierīkot priekšpagalmā vai, stūra zemesgabala gadījumā, ārējā sānpagalmā.
4.3. Daudzstāvu dzīvojamās apbūves teritorija
Nenosaka
4.4. Publiskās apbūves teritorija
Nenosaka
4.5. Jauktas centra apbūves teritorija
Nenosaka
4.6. Rūpnieciskās apbūves teritorija
Nenosaka
4.7. Transporta infrastruktūras teritorija
4.7.1. Transporta infrastruktūras teritorija (TR)
4.7.1.1. Pamatinformācija
23. Transporta infrastruktūras teritorija (TR) ir funkcionālā zona, ko nosaka, lai nodrošinātu visu veidu transportlīdzekļu un gājēju satiksmei nepieciešamo infrastruktūru, kā arī lai nodrošinātu inženiertehnisko apgādi.
4.7.1.2. Teritorijas galvenie izmantošanas veidi
24. Inženiertehniskā infrastruktūra (14001): Virszemes un pazemes inženierkomunikācijas un inženiertīkli, ietverot aprīkojumu, iekārtas, ierīces un citas to darbību nodrošināšanai nepieciešamās būves (piemēram, transformatora punkts, ugunsdzēsības hidrants u.tml.).
25. Transporta lineārā infrastruktūra (14002): Sauszemes transporta būves - autoceļi, ielas, ceļi (arī gājēju ceļi, ietves un veloceliņi).
4.7.1.3. Teritorijas papildizmantošanas veidi
Nenosaka
4.7.1.4. Apbūves parametri
Nenosaka
4.7.1.5. Citi noteikumi
26. Vietējās nozīmes ielas nodrošina gājēju un transporta kustību dzīvojamās apbūves teritorijās, kravas un vieglo automašīnu transporta kustību ražošanas teritorijās, nodrošina gājēju un transporta kustību parku un meža parku teritorijās, transporta līdzekļu piebraukšanu dzīvojamām un publiskajām ēkām, to grupām un citiem pilsētas apbūves objektiem kvartālu iekšienē. To platums sarkanajās līnijās - no 10 līdz 16 m. Lašu iela - vietējās nozīmes iela. Lašu ielas platums ielas sarkanajās līnijās - 12 m.
27. Apbūves rādītāji:
27.1. Lašu iela - vietējās nozīmes iela. Lašu ielas platums ielas sarkanajās līnijās - 12 m. Lokālplānojuma teritorijas daļa ~ 63 m2 platībā atrodas Lašu ielas sarkano līniju teritorijā, kura, īstenojot zemes ierīcības projektu, tiks pārkārtota.
27.2. Lašu ielas teritorijai noteiktais šķērsprofils saskaņā ar TIAN - Vietējās nozīmes iela, izbūves 1. kārta.
27.3. Plānotās brauktuves platums - 6 m.
27.4. Plānotā virszemes ūdeņu novadgrāvja platus gar brauktuves abām malām - 1,5 m.
27.5. Plānotais gājēju ietves platums - 1,5 m.
27.6. Lašu ielas teritorijā plānotie inženiertīkli izvietoti ņemot vērā ielas teritorijā esošo inženiertīklu izvietojumu. To izvietojums precizējams uzsākot būvniecības procesu.
28. Veicot Lašu ielas pārbūvi, jāņem vērā šo Noteikumu attiecīgajos punktos norādītā ielas nozīme un attālums starp sarkanajām līnijām.
29. Lašu ielas šķērsprofilu elementu savstarpējo izkārtojumu precizē būvprojektā, vadoties no konkrētās situācijas.
30. Lašu Ielas šķērsprofils jāprecizē attiecīgā objekta būvprojektā, paredzot iespēju nodrošināt transporta un gājēju satiksmi, kā arī inženiertehniskās apgādes tīklu un objektu izvietojumu saskaņā ar atbildīgo valsts un pašvaldības institūciju tehniskajiem noteikumiem un ievērojot transporta būvju un inženierkomunikāciju projektēšanas normatīvu prasības.
31. Ietvju projektēšanā un ierīkošanā piemēro Latvijas valsts standartu prasības, kā arī ievēro vides pieejamības prasības.
32. Veicot ielu rekonstrukciju vai jaunu veloceliņu izbūvi, ievēro attiecīgos Latvijas valsts standartus, ņem vērā izstrādātos metodiskos ieteikumus un vides pieejamības prasības.
33. Izbūvējot jaunas ielas vai rekonstruējot esošās, jāparedz ielu stādījumu joslu izveide to sarkano līniju robežās.
34. Veloceliņi var būt ar vienvirziena un divvirzienu kustību ar ne mazāk kā 0,5 metru platām drošības joslām sānos. Šauros apstākļos drošības joslu vietā pieļaujams ierīkot 0,75 metru augstas norobežojošas barjeras.
35. Pieļaujams ierīkot velosipēdu joslas ielu un ceļu brauktuvju malās, ievērojot Latvijas valsts standartu prasības un drošības noteikumus.
36. Ielu brauktuvju noapaļojumu rādiusi krustojumos un pieslēgumos ar regulējamas kustības autoceļiem un novada ceļiem jāpieņem ne mazāki par 8 m, Rekonstrukcijas apstākļos pieļaujams samazināt minēto lielumu attiecīgi līdz 5 m.
4.8. Tehniskās apbūves teritorija
Nenosaka
4.9. Dabas un apstādījumu teritorija
4.9.1. Dabas un apstādījumu teritorija (DA)
4.9.1.1. Pamatinformācija
37. Dabas un apstādījumu teritorija (DA)(iepriekš Pāvilostas novada teritorijas plānojumā apzīmētajā vietā ZK-1 - koptās zaļumvietas) ir funkcionālā zona, ko nosaka, lai nodrošinātu rekreācijas, sporta, tūrisma, kvalitatīvas dabas un kultūrvides u.tml. funkciju īstenošanu dabas vai daļēji pārveidotās dabas teritorijās, ietverot ar attiecīgo funkciju saistītās ēkas un inženierbūves.
4.9.1.2. Teritorijas galvenie izmantošanas veidi
38. Labiekārtota ārtelpa (24001): Parki, skvēri, apstādījumi, labiekārtojums un funkcionāli nepieciešamā infrastruktūra, iedzīvotāju atpūtas un citu publiskās ārtelpas funkciju nodrošināšanai. Nolūki, kādos atļauts izmantot zemi un būvēt, ierīkot vai izmantot būves, ir: atpūtas vietu, taku un pieturas vietas iekārtošana viesiem (tūristiem), kur izvietota informācija par pilsētu.
4.9.1.3. Teritorijas papildizmantošanas veidi
Nenosaka
4.9.1.4. Apbūves parametri
Nenosaka
4.9.1.5. Citi noteikumi
39. Atļautā izmantošana izriet no teritorijā plānotām funkcijām: vides veidošana un aizsardzība, vides estētika, ikdienas atpūta pilsētvidē, reprezentācija, biotopu saglabāšana, t.sk.:
39.1. parku, skvēru, atsevišķu koku grupu un citu zaļumvietu ierīkošana, atjaunošana un regulāra kopšana;
39.2. sezonālā rakstura ar rekreāciju saistītas būves un objekti, kas nodrošina teritorijas funkcionēšanu (piemēram, veloceliņi, slēpošanas trases);
39.3. labiekārtotas atpūtas vietas;
39.4. labiekārtojuma objekti un infrastruktūra (soliņi, atkritumu urnas, apgaismes ķermeņi, norādes, gājēju un veloceliņi, u.tml.);
39.5. dabas takas;
39.6. aizsargstādījumi (vēja, sanitārie) un maskējošie stādījumi.
4.10. Mežu teritorija
Nenosaka
4.11. Lauksaimniecības teritorija
Nenosaka
4.12. Ūdeņu teritorija
Nenosaka
5. Teritorijas ar īpašiem noteikumiem
5.1. Cita teritorija ar īpašiem noteikumiem
Nenosaka
5.2. Teritorija, kurai izstrādājams lokālplānojums
Nenosaka
5.3. Teritorija, kurai izstrādājams detālplānojums
Nenosaka
5.4. Vietējas nozīmes kultūrvēsturiskā un dabas teritorija
Nenosaka
5.5. Ainaviski vērtīga teritorija
Nenosaka
5.6. Vietējas nozīmes lauksaimniecības teritorija
Nenosaka
5.7. Nacionālas un vietējas nozīmes infrastruktūras attīstības teritorija
Nenosaka
5.8. Degradēta teritorija
Nenosaka
6. Teritorijas plānojuma īstenošanas kārtība
Nenosaka
7. Citi nosacījumi/prasības
Nenosaka