Teksta versija
LATVIJAS REPUBLIKAS TIESĪBU AKTI
uz sākumu
Izvērstā meklēšana
Autorizēties savā kontā

Kādēļ autorizēties vai reģistrēties?
 
Attēlotā redakcija
Balvu novada domes saistošie noteikumi Nr. 2/2022

Balvos 2022. gada 27. janvārī
Par sociālajiem pakalpojumiem un sociālo atbalstu Balvu novadā
APSTIPRINĀTI
ar Balvu novada domes
2022. gada 27. janvāra lēmumu
(sēdes prot. Nr. 2, 60. §)

PRECIZĒTI
ar Balvu novada domes
2022. gada 24. februāra lēmumu
(sēdes prot. Nr. 6, 51. §)

Izdoti saskaņā ar Sociālo pakalpojumu
un sociālās palīdzības likuma
3. panta trešo daļu,
Invaliditātes likuma 12. panta 6.2 daļu,
Ministru kabineta 27.05.2003. noteikumu Nr. 275
"Sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas
pakalpojumu samaksas kārtība un kārtība,
kādā pakalpojuma izmaksas
tiek segtas no pašvaldības budžeta
" 6. punktu
I. Vispārīgie jautājumi

1. Saistošie noteikumi (turpmāk – Noteikumi) nosaka Balvu novada pašvaldības (turpmāk – Pašvaldība) nodrošināto sociālo pakalpojumu un sociālā atbalsta veidus, saņemšanas un samaksas kārtību, kā arī lēmumu apstrīdēšanas un pārsūdzēšanas kārtību.

2. Sociālo pakalpojumu un sociālā atbalsta sniegšanas mērķis ir uzlabot personas, ģimenes un dažādu personu grupu dzīves kvalitāti un uzlabot personu spējas sociāli funkcionēt un iekļauties sabiedrībā.

3. Sociālo pakalpojumu uzdevumi ir nodrošināt personai tiesības dzīvot pēc iespējas neatkarīgi, sniegt sociālo atbalstu atbilstoši personas funkcionēšanas spēju līmenim un veicināt personas atbildību par savu dzīvi.

4. Tiesības saņemt Pašvaldības nodrošinātos sociālos pakalpojumus un sociālo atbalstu ir personai:

4.1. kura deklarējusi savu pamata dzīvesvietu Balvu novada pašvaldības administratīvajā teritorijā vai kura ir bez noteiktas dzīvesvietas (Noteikumu 9.10. un 9.11. apakšpunktā noteiktos pakalpojumus);

4.2. un kurai saskaņā ar sociālā darba speciālista veiktu personas individuālo vajadzību un resursu novērtējumu nepieciešams noteikta veida sociālais pakalpojums vai sociālais atbalsts.

5. Personas vai apgādnieka pienākums ir samaksāt par sociālo pakalpojumu normatīvajos aktos un Noteikumos noteiktajā apmērā un kārtībā, atbilstoši noslēgtajam līgumam ar sociālā pakalpojuma sniedzēju.

6. Personas pienākums ir samaksāt par sociālā atbalsta pakalpojumiem saskaņā ar Noteikumos noteikto kārtību.

7. Sociālos pakalpojumus vai sociālo atbalstu var saņemt persona no citas pašvaldības, ja ir noslēgts līgums ar minēto pašvaldību, un, ja šī pašvaldība, pati persona, tās apgādnieks vai likumiskais pārstāvis apņemas veikt apmaksu pilnā apmērā, un, ja Pašvaldībai ir iespējas nodrošināt attiecīgu sociālo pakalpojumu vai sociālo atbalstu.

8. Pašvaldības nodrošinātos sociālos pakalpojumus un sociālo atbalstu persona vai tās likumiskais pārstāvis pieprasa Balvu novada Sociālajā pārvaldē (turpmāk – Pārvalde), izņemot Noteikumu 10.5. apakšpunktā noteiktā sociālā atbalsta saņemšanai, ko pieprasa sociālā atbalsta pakalpojuma sniegšanas vietā.

II. Sociālo pakalpojumu un sociālā atbalsta veidi

9. Pašvaldība sniedz šādus sociālos pakalpojumus:

9.1. ilgstoša sociālā aprūpe un sociālā rehabilitācija institūcijā pilngadīgām personām;

9.2. aprūpe mājās;

9.3. aprūpes pakalpojums bērniem ar invaliditāti;

9.4. dienas aprūpes centra pakalpojums pilngadīgām personām;

9.5. dienas aprūpes centra pakalpojums bērniem;

9.6. grupu mājas (dzīvokļa) pakalpojums;

9.7. specializēto darbnīcu pakalpojums;

9.8. sociālās rehabilitācijas centra bērniem pakalpojums;

9.9. pansijas pakalpojums;

9.10. naktspatversmes pakalpojums;

9.11. sociālā darba pakalpojums;

9.12. ģimenes asistenta pakalpojums.

10. Pašvaldība sniedz šādus sociālā atbalsta pakalpojumus:

10.1. krīzes istabas pakalpojums;

10.2. sociālā atbalsta grupu pakalpojums;

10.3. psihologa pakalpojums;

10.4. uzvedības sociālās korekcijas programma;

10.5. higiēnas pakalpojums;

10.6. transporta pakalpojums;

10.7. mobilā kāpurķēžu pacēlāja pakalpojums.

III. Sociālo pakalpojumu un sociālā atbalsta saņemšanas kārtība

11. Lai saņemtu sociālo pakalpojumu vai sociālo atbalstu, persona vai tās likumiskais pārstāvis Pārvaldei iesniedz rakstveida iesniegumu, izņemot par Noteikumu 9.11.; 10.2. un 10.5. apakšpunktos noteiktajiem pakalpojumiem, kurā norāda problēmu un tās vēlamo risinājumu. Iesniegumu var iesniegt:

11.1. klātienē (vēlams dzīvesvietai tuvākajā Pārvaldes teritoriālajā centrā/attālinātajā klientu apkalpošanas punktā);

11.2. sūtot pa pastu uz adresi Raiņa iela 52, Balvi, Balvu novads, LV-4501;

11.3. nosūtot uz e-adresi vai e-pasta adresi socparvalde@balvi.lv parakstītu ar drošu elektronisko parakstu.

12. Iesniegumam pievieno dokumentus, saskaņā ar Ministru kabineta 2019. gada 2. aprīļa noteikumiem Nr. 138 "Noteikumi par sociālo pakalpojumu saņemšanu" un citus dokumentus pēc sociālā darbinieka pieprasījuma, ja tie nepieciešami sociālo pakalpojumu un sociālā atbalsta piešķiršanai un ja tie nav Pārvaldes rīcībā.

(Grozīts ar Balvu novada domes 23.11.2023. saistošajiem noteikumiem Nr. 18/2023)

13. Persona, parakstot iesniegumu, Pārvaldei dod atļauju iegūt, uzkrāt, apstrādāt un izmantot pašvaldības un valsts datu reģistros pieejamo informāciju, kas nepieciešama lēmuma pieņemšanai.

14. Noteikumu 9.1.; 9.2.; 9.4.; 9.5.; 9.6.; 9.7.; 9.8. un 9.9. apakšpunktos noteikto sociālo pakalpojumu saņemšanai, Pārvalde novērtē personas un tās ģimenes locekļu, kā arī apgādnieka (ja pienākums maksāt par pakalpojumu ir arī apgādniekam) maksātspēju, aizpildot normatīvajā aktā par mājsaimniecības materiālās situācijas izvērtēšanu un sociālās palīdzības saņemšanu noteikto iztikas līdzekļu deklarācijas daļu par ienākumiem. Ja persona vēlas saņemt Noteikumu 9.2. apakšpunktā noteikto sociālo pakalpojumu, vērtē personas iespēju maksāt par pakalpojumu no pabalsta invalīdam, kuram nepieciešama īpaša kopšana. Personas un apgādnieka pienākums ir informēt Pārvaldi par izmaiņām ienākumos, ja tās ietekmē sociālā pakalpojuma vai sociālā atbalsta pakalpojuma maksas vai līdzmaksājuma apmēru.

15. Ja persona nespēj vai spēj daļēji samaksāt noteikto maksu vai līdzmaksājumu par Noteikumu 9.1.; 9.2.; 9.4.; 9.5.; 9.6.; 9.7.; 9.8. un 9.9. apakšpunktos noteiktajiem sociālajiem pakalpojumiem, maksu vai līdzmaksājumu sedz apgādnieks vai Pašvaldība saskaņā ar Ministru kabineta 2003. gada 27. maija noteikumos Nr. 275 "Sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas pakalpojumu samaksas kārtību un kārtību, kādā pakalpojuma izmaksas tiek segtas no pašvaldības budžeta" (turpmāk – Noteikumi Nr. 275) noteikto kārtību un saskaņā ar Balvu novada Domes lēmumiem.

16. Ja persona vai apgādnieks Pārvaldē iesniedz iesniegumu, kurā apņemas pilnībā samaksāt noteikto maksu vai līdzmaksājumu par sociālo pakalpojumu, minētajām personām ir tiesības nedeklarēt savus ienākumus.

17. Pārvalde pieņem lēmumu par Noteikumos noteikto sociālo pakalpojumu un sociālā atbalsta piešķiršanu vai atteikumu, izņemot par Noteikumu 10.2.–10.7. apakšpunktos noteiktajiem pakalpojumiem, ievērojot Noteikumos un Ministru kabineta noteikumos noteikto sociālo pakalpojumu piešķiršanas kārtību.

18. Sociālo pakalpojumu saturs, apjoms un samaksas kārtība tiek noteikta saskaņā ar normatīvajiem aktiem un līgumiem ar sociālo pakalpojumu sniedzējiem.

19. Atsevišķos gadījumos Pārvalde, piešķirot sociālo pakalpojumu, var izskatīt jautājumu par apgādnieka atbrīvošanu no maksas par sociālo pakalpojumu vai līdzmaksājumu, ja apgādnieks iesniedz dokumentus par to, ka persona, kurai piešķirts sociālais pakalpojums, ir izvairījusies pildīt vecāku pienākumus vai tai bijušas atņemtas aizgādības tiesības attiecībā uz konkrēto apgādnieku.

IV. Ilgstoša sociālā aprūpe un sociālā rehabilitācija institūcijā pilngadīgām personām

20. Ilgstošas sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas pakalpojuma institūcijā pilngadīgām personām (turpmāk šajā nodaļā – Pakalpojums) ietvaros tiek nodrošināts mājoklis, diennakts sociālā aprūpe, sociālā rehabilitācija un sociālās funkcionēšanas spēju atjaunošana vai uzlabošana.

21. Tiesības saņemt Pakalpojumu ir personām, kurām ir objektīvas grūtības aprūpēt sevi vecuma, veselības stāvokļa vai funkcionālo spēju ierobežojuma dēļ un ar pakalpojumiem dzīvesvietā un mājsaimniecībā pieejamajiem aprūpes resursiem nav iespējams nodrošināt nepieciešamo sociālās aprūpes apjomu, un personai ir noteikts trešais vai ceturtais aprūpes līmenis:

21.1. pensijas vecuma personai;

21.2. pilngadīgai personai ar fiziska rakstura traucējumiem ar smagu vai ļoti smagu invaliditāti (I un II invaliditātes grupa);

21.3. personai darbspējas vecumā atveseļošanās periodā pēc smagām slimībām un traumām.

22. Noteikumu 21.3. apakšpunktā noteiktais Pakalpojums tiek piešķirts uz laiku līdz 12 mēnešiem.

23. Maksa par Pakalpojumu noteikta saskaņā ar Balvu novada Domes lēmumu un Sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības likumā un Noteikumos Nr. 275 noteikto kārtību.

V. Aprūpe mājās

24. Aprūpes mājās (turpmāk šajā nodaļā – Pakalpojums) ietvaros personai tiek nodrošināts pakalpojumu kopums pamatvajadzību apmierināšanai dzīvesvietā.

25. Tiesības saņemt Pakalpojumu ir personai, kura vecuma, veselības stāvokļa vai funkcionālo spēju ierobežojuma dēļ nevar sevi aprūpēt un tai nav apgādnieku vai apgādnieki, vai ar personu kopā dzīvojošie ģimenes/mājsaimniecības locekļi vecuma, veselības stāvokļa vai nodarbinātības dēļ nevar nodrošināt tai nepieciešamo aprūpi:

25.1. pensijas vecuma personai;

25.2. pilngadīgai personai ar fiziska rakstura traucējumiem ar invaliditāti;

25.3. pilngadīgai personai ar garīga rakstura traucējumiem ar invaliditāti;

25.4. pilngadīgai personai smagas slimības laikā vai atveseļošanās periodā.

(Grozīts ar Balvu novada domes 23.11.2023. saistošajiem noteikumiem Nr. 18/2023)

26. Noteikumu 25.4.apakšpunktā noteiktajai personai Pakalpojums tiek piešķirts līdz 2 mēnešiem.

27. Noteikumu 25.1.; 25.2. un 25.4. apkšpunktos noteiktajai personai, ņemot vērā tai noteikto aprūpes līmeni un individuālās vajadzības, Pakalpojuma sniedzējs nodrošina:

27.1. mobilā aprūpes kompleksa pakalpojumu (ar/bez drošības pogas), nodrošinot izbraukumu ar mobilo aprūpes kompleksu, pēc vajadzības vienu līdz divas reizes mēnesī, kas ietver:

27.1.1. mobilo aprūpes pakalpojumu ar specializētu, īpaši aprīkotu transportu (silto ūdeni, dušu, veļas mašīnu, veļas mazgāšana var tikt nodrošināta ārpus dzīves vietas, bet ar piegādi mājās), pēdu aprūpes pakalpojumu un friziera pakalpojumu,

27.1.2. palīdzību mājas darbu veikšanā un sadzīvē (mājokļa uzkopšana, palīdzība ēdiena pagatavošanā, trauku mazgāšana, kurināmā piegāde telpās, izdedžu iznešana, palīdzība krāsns kurināšanā, ūdens ienešana, izlietotā ūdens iznešana, rēķinu nomaksa, u.c.),

27.1.3. ārstniecības personas izsaukšanu, aprūpējamās personas nogādāšanu un pavadīšanu uz veselības, sociālās aprūpes iestādēm vai speciālistiem, vismaz vienu reizi pusgadā novada teritorijā, ja ir šāda vajadzība,

27.1.4. "Drošības poga" pakalpojumu – drošības pogas saziņas iekārtas nodošanu lietošanā, pieslēgšanu, atslēgšanu un nepārtrauktas saziņas iespējas, informatīvu atbalstu un palīdzību 24 stundas diennaktī;

27.2. aprūpes mājās pakalpojumu (ar/bez drošības pogas), nodrošinot aprūpētāja apmeklējumu, atbilstoši personas individuālajām vajadzībām, bet ne retāk kā divas reizes nedēļā, kas ietver:

27.2.1. pamatvajadzību nodrošināšanu (pārtikas produktu iepirkšana un piegāde, medikamentu, saimniecības preču piegāde, palīdzība ēdiena pagatavošanā, atbalsts medikamentu lietošanā u.c.),

27.2.2. palīdzību personīgās higiēnas nodrošināšanā (palīdzība nomazgāties vannā vai dušā, palīdzība apģērbties/noģērbties, gultas veļas nomaiņa u.c.),

27.2.3. palīdzību mājas darbu veikšanā un sadzīvē (mājokļa uzkopšana, trauku mazgāšana, kurināmā piegāde telpās, izdedžu iznešana, palīdzība krāsns kurināšanā, ūdens ienešana, izlietotā ūdens iznešana, rēķinu nomaksa, u.c.),

27.2.4. ārstniecības personas izsaukšanu, aprūpējamās personas nogādāšanu un pavadīšanu uz veselības, sociālās aprūpes iestādēm vai speciālistiem, vismaz vienu reizi pusgadā novada teritorijā, ja ir šāda vajadzība,

27.2.5. Drošības poga" pakalpojumu drošības pogas saziņas iekārtas nodošanu lietošanā, pieslēgšana, atslēgšana un nepārtrauktas saziņas iespējas, informatīvu atbalstu un palīdzību 24 stundas diennaktī;

27.3. kombinēto aprūpes mājās pakalpojumu, nodrošinot aprūpētāja apmeklējumu atbilstoši personas individuālajām vajadzībām, bet ne retāk kā 2 reizes nedēļā un mobilās aprūpes speciālistu komandas apmeklējumu saskaņā ar personas individuālajām vajadzībām, vienu līdz divas reizes mēnesī, kas ietver:

27.3.1. pamatvajadzību nodrošināšanu (pārtikas produktu iepirkšana un piegāde, medikamentu, saimniecības preču piegāde, palīdzība ēdiena pagatavošanā, atbalsts medikamentu lietošanā u.c.),

27.3.2. palīdzību personīgās higiēnas nodrošināšanā (palīdzība nomazgāties vannā vai dušā, palīdzība apģērbties/noģērbties, gultas veļas nomaiņa u.c.),

27.3.3. palīdzību mājas darbu veikšanā un sadzīvē (mājokļa uzkopšana, trauku mazgāšana, kurināmā piegāde telpās, izdedžu iznešana, palīdzība krāsns kurināšanā, ūdens ienešana, izlietotā ūdens iznešana, rēķinu nomaksa, u.c.),

27.3.4. mobilo aprūpes pakalpojumu ar specializētu, īpaši aprīkotu transportu (silto ūdeni, dušu, veļas mašīnu, veļas mazgāšana var tikt nodrošināta ārpus dzīves vietas, bet ar piegādi mājās), pēdu aprūpes pakalpojumu un friziera pakalpojumu,

27.3.5. ārstniecības personas izsaukšanu, aprūpējamās personas nokļūšanu un pavadīšanu uz veselības, sociālās aprūpes iestādēm vai speciālistiem, vismaz vienu reizi pusgadā novada teritorijā, ja ir šāda vajadzība,

27.3.6. "Drošības poga" pakalpojumu – drošības pogas saziņas iekārtas nodošanu lietošanā, pieslēgšanu, atslēgšanu un nepārtrauktas saziņas iespējas, informatīvu atbalstu un palīdzību 24 stundas diennaktī;

27.4. "Drošības poga" pakalpojumu, kas ietver:

27.4.1. aprīkojuma uzstādīšanu un nodošanu lietošanā uz pakalpojuma sniegšanas laiku,

27.4.2. pakalpojuma nodrošināšanai nepieciešamā aprīkojuma apkopi,

27.4.3. personas instruēšanu par aprīkojuma lietošanu,

27.4.4. operatoru konsultācijas 24 h diennaktī,

27.4.5. izbraukuma aprūpes speciālistu komandu, kas var izbraukt krīzes situācijā 24 stundas diennaktī,

27.4.6. palīdzības organizēšanu, ja persona, kas lieto saziņas iekārtu, lūdz palīdzību,

27.4.7. situācijas noskaidrošanu gadījumos, kad sensors ilgstoši neuzrāda kustību,

27.4.8. kontrolzvanus (ne retāk kā reizi nedēļā), lai pārliecinātos par personas, kam nepieciešama uzraudzība, stāvokli, un iekārtas tehniskai kontrolei, ja nav notikusi saziņa.

28. Noteikumu 25.3. apkšpunktā noteiktajai personai, atbilstoši noteiktajam aprūpes līmenim, tiek noteikts sekojošs Pakalpojuma apjoms:

28.1. pirmajam aprūpes līmenim, līdz 10 stundām kalendāra mēnesī;

28.2. otrajam aprūpes līmenim līdz 20 stundām kalendāra mēnesī;

28.3. trešajam aprūpes līmenim līdz 30 stundām kalendāra mēnesī;

28.4. ceturtajam aprūpes līmenim līdz 40 stundām kalendāra mēnesī.

(Grozīts ar Balvu novada domes 23.11.2023. saistošajiem noteikumiem Nr. 18/2023)

29. Noteikumu 25.3. apakšpunktā noteiktajai personai, atbilstoši piešķirtajam aprūpes līmenim un noteiktajam Pakalpojuma apjomam, Pakalpojuma sniedzējs pēc vajadzības nodrošina:

29.1. palīdzību personīgās higiēnas nodrošināšanā (mazgāšanās vannā vai dušā, matu mazgāšana, ķemmēšanās, skūšanās, protēžu kopšana, inkontinences līdzekļu nomaiņa);

29.2. palīdzību apģērbties un noģērbties, gultas veļas nomaiņu;

29.3. palīdzību iekļūt gultā un izkļūt no tās, pozicionēšanu un pārvietošanos;

29.4. ēdiena gatavošanu un palīdzību paēst;

29.5. trauku mazgāšanu;

29.6. pārtikas produktu, medikamentu un citu preču piegādi par personas līdzekļiem;

29.7. palīdzību mājokļa uzkopšanā, logu mazgāšanu 2 reizes gadā;

29.8. veļas mazgāšanu personas veļas mazgājamajā mašīnā;

29.9. ārstniecības personas izsaukšanu, atbalstu medikamentu lietošanā;

29.10. komunālo un citu maksājumu veikšanu par personas līdzekļiem;

29.11. kurināmā piegādi telpās, krāsns kurināšanu;

29.12. ūdens piegādi telpās, izlietotā ūdens iznešanu;

29.13. sadzīves atkritumu iznešanu;

29.14. sociālo attiecību veicināšanu, sarunas ar personu, pastaigas vai citu aktivitāšu nodrošināšanu;

29.15. personas uzraudzību;

29.16. citus pakalpojumus atbilstoši līgumam ar Pakalpojuma sniedzēju.

30. Pakalpojumu nodrošina Pakalpojuma sniedzējs, ar kuru Pārvalde noslēgusi līgumu par Pakalpojuma sniegšanu.

31. Pakalpojuma sniegšanas nepieciešamību pārskata ne retāk kā vienu reizi 12 mēnešos vai pēc vajadzības, pamatojoties uz Pakalpojuma sniedzēja vai Pakalpojuma saņēmēja sniegto informāciju par personas veselības stāvokļa vai funkcionālo spēju izmaiņām. Pārvalde atkārtoti veic personas veselības stāvokļa vai funkcionālo spēju izvērtējumu un aprūpes līmeņa noteikšanu un pieņem lēmumu par personas vajadzībām atbilstošu Pakalpojuma apjomu vai cita sociālā pakalpojuma piešķiršanu vai Pakalpojuma izbeigšanu.

32. Maksa par Pakalpojumu:

32.1. Noteikumu 25.1; 25.2. un 25.4. apakšpunktā noteiktajām personām tiek noteikta Publisko iepirkumu likumā noteiktajā kārtībā veikta iepirkuma rezultātā;

32.2. Noteikumu 25.3. apakšpunktā noteiktajām personām noteikta ar Balvu novada Domes lēmumu.

33. Pakalpojuma samaksas kārtība:

33.1. Pašvaldība no budžeta līdzekļiem finansē 50 % no noteiktās Pakalpojuma maksas;

33.2. personas līdzmaksājums noteikts 50 % apmērā no noteiktās Pakalpojuma maksas.

34. Pēc Pakalpojuma līdzmaksājuma personas rīcībā esošie ikmēneša naudas līdzekļi, ieskaitot īpašās kopšanas pabalstu, nedrīkst būt mazāki par 80 % no Ministru kabineta noteiktās minimālās mēneša darba algas mēnesī attiecīgajā gadā. Pārvalde katra kalendārā gada janvārī attālināti pārbauda Sociālo pabalstu administrēšanas informācijas sistēmā (SOPA) pieejamos datus par Pakalpojuma saņēmēja ienākumiem un sociālo situāciju.

(Grozīts ar Balvu novada domes 23.11.2023. saistošajiem noteikumiem Nr. 18/2023)

VI. Aprūpes pakalpojums bērniem ar invaliditāti

35. Aprūpes pakalpojuma (turpmāk šajā nodaļā – Pakalpojums) ietvaros tiek nodrošināta bērna aprūpe (palīdzība personiskās higiēnas nodrošināšanā, palīdzība apģērbties un noģērbties, ēdiena gatavošana vai uzsildīšana, palīdzība paēst, palīdzība iekļūt gultā un izkļūt no tās, pozicionēšana un pārvietošanās, ārstniecības personu izsaukšana un medikamentu lietošanas nodrošināšana), uzraudzība, pašaprūpes spēju attīstība un saturīga brīvā laika pavadīšana.

(Grozīts ar Balvu novada domes 23.11.2023. saistošajiem noteikumiem Nr. 18/2023)

36. Tiesības saņemt Pakalpojumu ir bērnam ar invaliditāti no 2 līdz 18 gadu vecumam, kuram ir izteikti un smagi funkcionēšanas ierobežojumi un Veselības un darbspēju ekspertīzes ārstu valsts komisija ir izsniegusi atzinumu par īpašas kopšanas nepieciešamību, ja:

36.1. bērna likumiskie pārstāvji vai audžuģimene nodarbinātības vai citu objektīvu iemeslu (klātienē iegūst izglītību, apmeklē Nodarbinātības valsts aģentūras (turpmāk – NVA) organizētos pasākumus, apmeklē dienas aprūpes centru vai citu sociālās rehabilitācijas pakalpojumu, paredzēta ilgstoša ārstēšanās, nepieciešams veikt privātas veselības, darījumu lietas bez bērna klātbūtnes u.c.) dēļ nevar nodrošināt bērna aprūpi un uzraudzību nepieciešamajā apjomā;

36.2. Pārvalde pamatojoties uz sociālā darbinieka veiktu novērtējumu ir konstatējusi Pakalpojuma nepieciešamību.

(Balvu novada domes 23.11.2023. saistošo noteikumu Nr. 18/2023 redakcijā)

36.1 Bērnam nav tiesību vienlaikus ar Pakalpojumu saņemt sociālās aprūpes pakalpojumu vai aprūpes mājās pakalpojumu, kas tiek nodrošināts Eiropas Savienības politikas instrumentu projektu ietvaros.

(Balvu novada domes 23.11.2023. saistošo noteikumu Nr. 18/2023 redakcijā)

37. (Svītrots ar Balvu novada domes 23.11.2023. saistošajiem noteikumiem Nr. 18/2023)

38. Pakalpojumu Pārvalde piešķir uz laiku, kas nepārsniedz bērnam noteikto invaliditātes periodu, bet ne ilgāk par 3 gadiem, ņemot vērā individuālās vajadzības.

(Balvu novada domes 23.11.2023. saistošo noteikumu Nr. 18/2023 redakcijā)

39. Lēmumu par atteikumu piešķirt Pakalpojumu vai Pakalpojuma sniegšanas pārtraukšanu pieņem, ja konstatē, ka bērns atrodas, ilgstošas sociālās aprūpes institūcijā, stacionārā ārstniecības iestādē vai ieslodzījuma vietā, vai arī, nav ievēroti citi šajā Noteikumu nodaļā vai citā ārējā normatīvā aktā noteiktie nosacījumi.

40. Bērna likumiskais pārstāvis vai audžuģimene, iesniedzot iesniegumu:

40.1. norāda Pakalpojuma pieprasīšanas mērķi un vēlamo Pakalpojuma saņemšanas apjomu, norādot kopējo stundu skaitu mēnesī, kad Pakalpojums būs nepieciešams;

40.2. (svītrots ar Balvu novada domes 23.11.2023. saistošajiem noteikumiem Nr. 18/2023);

40.3. pievieno dokumentu, kurš apliecina, ka attiecīgi bērna likumiskie pārstāvji vai audžuģimene, nespēj nodrošināt bērna aprūpi un uzraudzību nepieciešamajā apjomā:

40.3.1. darba devēja vai Valsts ieņēmumu dienesta izziņu par nodarbinātību vai citus dokumentus, kas apliecina apstākļus, ka bērna likumiskie pārstāvji vai audžuģimene nevar nodrošināt aprūpi un uzraudzību bērnam nepieciešamajā apjomā;

40.3.2. saimnieciskās darbības veicēja pašapliecinājumu par saimnieciskās darbības izpildei veicamajām darbībām izmantojamajām stundām kalendāra nedēļā, ja bērna likumiskie pārstāvji vai audžuģimene ir pašnodarbinātas personas vai individuālie komersanti, vai pašapliecinājumu par saimnieciskās darbības izpildei veicamajām darbībām izmantojamajām stundām kalendāra nedēļā, ja bērna likumiskie pārstāvji vai audžuģimene ir amatpersonas, kas veic kapitālsabiedrības vai biedrības valdes vai padomes locekļa pienākumus;

40.3.3. NVA apliecinājumu par piedalīšanos NVA organizētajos pasākumos, norādot pasākumos pavadāmās stundas kalendāra nedēļā, ja bērna likumiskie pārstāvji vai audžuģimene ir reģistrēti NVA kā darba meklētāji vai bezdarbnieki;

40.4. sniedz informāciju par bērna ikdienas mācību un ārpus klases aktivitātēm izglītības iestādē, iespējām iesaistīties aktivitātēs un pasākumos ārpus izglītības iestādes, kā arī par iespējām saņemt sociālos un citus pakalpojumus.

(Grozīts ar Balvu novada domes 23.11.2023. saistošajiem noteikumiem Nr. 18/2023)

40.1 Pārvalde normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā un termiņos, pēc 40. punktā minēto dokumentu saņemšanas, izvērtē:

40.11. ar bērnu kopā dzīvojošo ģimenes (mājsaimniecības) locekļu iespējas sniegt nepieciešamo atbalstu;

40.12. likumisko pārstāvju vai audžuģimenes iespējas iesaistīties aprūpē un uzraudzībā (t.sk. noslodzi darbā, vai ir viena vecāka ģimene, nepieciešamību veltīt laiku citiem bērniem, 36.1. apakšpunktā noteiktos objektīvos apstākļus);

40.13. skolas dienas pārklājumu (vai bērns apgūst vispārējo izglītību dzīves vietas izglītības iestādē, izglītību apgūst mājas apmācībā, izglītību apgūst speciālās izglītības iestādē, uz kuru dodas dažas dienas nedēļā, vai ir iespēja izmantot skolas pagarinātās dienas pakalpojumu u.tml.);

40.14. iespējas bērnam iesaistīties dažādās aktivitātēs un pasākumos;

40.15. iespējas saņemt sociālos un ārstniecības pakalpojumus (t.sk., bērna uzraudzības iespējas dienas aprūpes centrā, kā arī rehabilitācijas, terapijas un citus pakalpojumus);

40.16. citus apstākļus un faktus, kuriem ir nozīme lēmuma pieņemšanā.

(Balvu novada domes 23.11.2023. saistošo noteikumu Nr. 18/2023 redakcijā)

41. (Svītrots ar Balvu novada domes 23.11.2023. saistošajiem noteikumiem Nr. 18/2023)

42. (Svītrots ar Balvu novada domes 23.11.2023. saistošajiem noteikumiem Nr. 18/2023)

42.1 Pakalpojums tiek nodrošināts, pamatojoties uz Pārvaldes, Pakalpojuma sniedzēja un bērna likumiskā pārstāvja vai audžuģimenes pārstāvja noslēgto līgumu par Pakalpojuma sniegšanas apjomu, laiku un samaksas kārtību.

(Balvu novada domes 23.11.2023. saistošo noteikumu Nr. 18/2023 redakcijā)

43. Pakalpojuma maksimālais apjoms ir 80 stundas mēnesī. Pārvalde nosaka Pakalpojuma apjomu:

43.1. līdz 80 stundām mēnesī, ja Pakalpojums nepieciešams bērna likumisko pārstāvju (abu vecāku) vai audžuģimenes (abu audžuģimenes pārstāvju) nodarbinātības dēļ;

43.2. līdz 40 stundām mēnesī, ja likumiskais pārstāvis vai audžuģimene citu objektīvu apstākļu dēļ nevar nodrošināt bērna aprūpi.

(Balvu novada domes 23.11.2023. saistošo noteikumu Nr. 18/2023 redakcijā)

44. Bērna likumiskajam pārstāvim vai audžuģimenei ir pienākums informēt Pārvaldi par apstākļiem, kuri ir par pamatu piešķirtā Pakalpojuma izbeigšanai vai pārtraukšanai (Noteikumu 36., 39. un 40. punkts).

(Grozīts ar Balvu novada domes 23.11.2023. saistošajiem noteikumiem Nr. 18/2023)

45. Ja Pakalpojuma sniedzējs, bērna likumiskais pārstāvis vai audžuģimene savlaicīgi nav informējusi par apstākļiem, kuri ir par pamatu Pakalpojuma izbeigšanai, un Pārvalde ir veikusi atlīdzības izmaksu Pakalpojuma sniedzējam, Pakalpojuma sniedzējam ir pienākums atlīdzināt saņemto atlīdzību par periodu, no dienas, kad radušies minētie apstākļi.

45.1 Pakalpojuma sniedzējs par Pakalpojuma sniegšanu reizi mēnesī iesniedz Pārvaldē atskaiti par iepriekšējā mēnesī sniegto Pakalpojumu, un Pārvalde kontrolē līguma saistību izpildi. Atskaitē norāda dienas, kad tika sniegts Pakalpojums, un tajās nostrādāto stundu skaitu sadalījumā pa darbībām, kurām attiecīgajās dienās Pakalpojums ticis izmantots, atbilstoši noteiktajiem mērķiem, kā arī pušu apliecinājumus par sniegto un saņemto Pakalpojumu.

(Balvu novada domes 23.11.2023. saistošo noteikumu Nr. 18/2023 redakcijā)

46. Pakalpojums tiek finansēts no Pašvaldības budžeta līdzekļiem. Pakalpojuma vienas stundas maksa tiek noteikta ar Balvu novada Domes lēmumu.

VII. Dienas aprūpes centra pakalpojums pilngadīgām personām

47. Dienas aprūpes centrs (turpmāk šajā nodaļā – Pakalpojums) nodrošina sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas pakalpojumu sniegšanu, sociālo funkcionēšanas spēju uzlabošanu, veicina iekļaušanos sabiedrībā, izglītošanu un brīvā laika pavadīšanas iespējas dienas laikā.

48. Tiesības saņemt Pakalpojumu ir pilngadīgai personai ar garīga rakstura traucējumiem ar invaliditāti.

49. Pakalpojums primāri tiek sniegts pilngadīgām personām ar garīga rakstura traucējumiem, kurām noteikta I un II invaliditātes grupa.

(Balvu novada domes 23.11.2023. saistošo noteikumu Nr. 18/2023 redakcijā)

50. Maksa par Pakalpojumu noteikta saskaņā ar Balvu novada Domes lēmumu un Sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības likumā un Noteikumos Nr. 275 noteikto kārtību.

VIII. Dienas aprūpes centra pakalpojums bērniem

51. Dienas aprūpes centrs (turpmāk šajā nodaļā – Pakalpojums) nodrošina sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas pakalpojumu sniegšanu, sociālo prasmju attīstīšanu, izglītošanu un brīvā laika pavadīšanas iespējas dienas laikā.

52. Tiesības saņemt Pakalpojumu ir bērnam ar funkcionāliem traucējumiem ar invaliditāti.

53. (Svītrots ar Balvu novada domes 23.11.2023. saistošajiem noteikumiem Nr. 18/2023)

54. Maksa par Pakalpojumu noteikta saskaņā ar Balvu novada Domes lēmumu un Sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības likumā un Noteikumos Nr. 275 noteikto kārtību.

IX. Grupu mājas (dzīvokļa) pakalpojums

55. Grupu mājas (dzīvokļa) pakalpojums (turpmāk šajā nodaļā – Pakalpojums) nodrošina mājokli un individuālu atbalstu sociālo problēmu risināšanā, prasmju un iemaņu attīstīšanā, lai persona varētu uzsākt patstāvīgu dzīvi vai spētu pēc iespējas neatkarīgi funkcionēt grupu mājā (dzīvoklī).

56. Tiesības saņemt Pakalpojumu ir pilngadīgai personai ar garīga rakstura traucējumiem ar invaliditāti, kurai(a):

56.1. rehabilitācijas rezultātā vairs nav nepieciešami ilgstošas sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas institūcijas vai pusceļa mājas pakalpojumi un tos var nomainīt ar pakalpojumiem dzīvesvietā;

56.2. potenciāli var nonākt valsts ilgstošas sociālas aprūpes un sociālās rehabilitācijas institūcijā;

56.3. nav nepieciešama atrašanās specializētā ārstniecības iestādē un kuras stāvoklis neapdraud apkārtējos.

57. Pakalpojums primāri tiek sniegts pilngadīgām personām ar garīga rakstura traucējumiem, kurām noteikta I un II invaliditātes grupa.

(Balvu novada domes 23.11.2023. saistošo noteikumu Nr. 18/2023 redakcijā)

58. Ja personai jāizbeidz sniegt Pakalpojums, persona grupu mājā (dzīvoklī) var uzturēties līdz personas vajadzībām atbilstoša sociālā pakalpojuma piešķiršanai vai jaunas dzīvesvietas atrašanai, bet ne ilgāk kā vienu mēnesi no lēmuma par Pakalpojuma sniegšanas izbeigšanu stāšanās spēkā. Pakalpojuma sniedzējs šajā laikā sadarbībā ar Pārvaldi aktīvi iesaistās personas sociālo problēmu un dzīvesvietas jautājuma risināšanā, kā arī nodrošina personas uzraudzību.

59. Ja Pakalpojuma saņēmējs ir nodibinājis ģimeni, kurā abi ģimenes locekļi ir personas ar garīga rakstura traucējumiem, Pakalpojuma sniedzējs grupu mājā (dzīvoklī) nodrošina ģimenei dzīvojamo telpu vienā dzīvojamā istabā.

60. Maksa par Pakalpojumu noteikta saskaņā ar Balvu novada Domes lēmumu un Sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības likumā un Noteikumos Nr. 275 noteikto kārtību.

X. Specializēto darbnīcu pakalpojums

61. Specializēto darbnīcu pakalpojums (turpmāk šajā nodaļā – Pakalpojums) nodrošina speciālistu atbalstu personai darbspējīgā vecumā, kurai nepieciešams speciālistu atbalsts darba prasmju un iemaņu attīstīšanā.

62. Tiesības saņemt Pakalpojumu ir pilngadīgai personai ar garīga rakstura traucējumiem ar invaliditāti.

63. (Svītrots ar Balvu novada domes 23.11.2023. saistošajiem noteikumiem Nr. 18/2023)

64. Maksa par Pakalpojumu noteikta saskaņā ar Balvu novada Domes lēmumu un Sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības likumā un Noteikumos Nr. 275 noteikto kārtību.

XI. Sociālās rehabilitācijas centra bērniem pakalpojums

65. Sociālās rehabilitācijas centrā bērniem (turpmāk šajā nodaļā – Pakalpojums) tiek nodrošinātas speciālistu nodarbības, kas vērstas uz sociālās funkcionēšanas spēju attīstīšanu, atjaunošanu vai uzlabošanu.

(Grozīts ar Balvu novada domes 23.11.2023. saistošajiem noteikumiem Nr. 18/2023)

66. Tiesības saņemt Pakalpojumu ir bērnam ar funkcionāliem traucējumiem ar invaliditāti, kuram ģimenes ārsts vai ārsts speciālists izsniedzis rekomendāciju Pakalpojuma saņemšanai.

(Grozīts ar Balvu novada domes 23.11.2023. saistošajiem noteikumiem Nr. 18/2023)

67. Pakalpojums līdz 10 nodarbībām kalendārajā gadā vienai personai tiek finansēts no Pašvaldības budžeta līdzekļiem.

(Balvu novada domes 23.11.2023. saistošo noteikumu Nr. 18/2023 redakcijā)

68. Maksa par Pakalpojumu noteikta saskaņā ar Balvu novada Domes lēmumu un Sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības likumā un Noteikumos Nr. 275 noteikto kārtību.

XII. Pansijas pakalpojums

69. Pansijas pakalpojuma (turpmāk šajā nodaļā – Pakalpojums) ietvaros tiek nodrošināts mājoklis, uzraudzība, atbalsts pašaprūpē un, ja nepieciešams, atbalsts sociālo problēmu risināšanā, saglabājot personas iespēju dzīvot patstāvīgi.

70. Tiesības saņemt Pakalpojumu ir:

70.1. pensijas vecuma personai vai pilngadīgai personai ar funkcionāliem traucējumiem, kurai ir grūtības sevi aprūpēt un kura ir motivēta patstāvīgai dzīvei un:

70.1.1. personai noteikts pirmais vai otrais aprūpes līmenis,

70.1.2. kuras dzīvošana iepriekšējā dzīvesvietā nav iespējama mājokļa tehniskā un (vai) ugunsdrošības stāvokļa dēļ,

70.1.3. kuras dzīvošana iepriekšējā dzīvesvietā nav iespējama ģimenes apstākļu vai neapmierinoša psiholoģiskā klimata dēļ,

70.1.4. kuras veselības stāvokļa uzlabošanai nepieciešams saudzējošs režīms un periodiska uzraudzība,

70.1.5. persona saņem valsts pensiju vai valsts sociālā nodrošinājuma pabalstu;

70.2. personai, kura nonākusi krīzes situācijā, ja stihiskas nelaimes vai dabas katastrofas gadījumā ir nodarīts kaitējums vienīgajam mājoklim vai vienīgais mājoklis ir dzīvošanai nederīgs un persona nespēj nodrošināt savas pamatvajadzības.

71. Noteikumu 70.2. apakšpunktā minētajā gadījumā Pakalpojumu, pamatojoties uz sociālā darbinieka atzinumu, piešķir uz laiku līdz 3 mēnešiem.

72. Maksa par Pakalpojumu noteikta saskaņā ar Balvu novada Domes lēmumu un Sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības likumā un Noteikumos Nr. 275 noteikto kārtību.

XIII. Naktspatversmes pakalpojums

73. Naktspatversmes pakalpojuma (turpmāk šajā nodaļā – Pakalpojums) ietvaros tiek nodrošināta īslaicīga izmitināšana, vakariņas un personiskās higiēnas iespējas, individuālas sociāla darbinieka konsultācijas un atbalsts sociālo problēmu risināšanā.

74. Tiesības saņemt Pakalpojumu ir personai bez noteiktas dzīvesvietas vai krīzes situācijā nonākušai personai, kurai nav apreibinošu vielu lietošanas pazīmju, kas liecina par drošības risku pašai personai vai citiem Pakalpojuma saņēmējiem un darbiniekiem.

75. Naktspatversmē persona var uzturēties līdz 6 mēnešiem gadā. Pakalpojuma saņemšanas termiņu var pagarināt personai, kura aktīvi iesaistās savu sociālo problēmu risināšanā, pildot līdzdarbības pienākumus, pamatojoties uz Pārvaldes sociālā darbinieka veiktu Pakalpojuma saņēmēja sociālās situācijas izvērtējumu un atzinumu par nepieciešamību turpināt Pakalpojumu.

76. Maksa par Pakalpojumu noteikta saskaņā ar Balvu novada Domes lēmumu.

XIV. Sociālā darba pakalpojums

77. Sociālā darba pakalpojuma (turpmāk šajā nodaļā – Pakalpojums) mērķis ir palīdzēt personai, ģimenei, personu grupai un sabiedrībai kopumā veicināt vai atjaunot savu spēju sociāli funkcionēt, radīt šai funkcionēšanai labvēlīgus apstākļus, kā arī veicināt sociālās atstumtības un riska faktoru mazināšanu, attīstot pašas personas resursus un iesaistot atbalsta sistēmas.

78. Pakalpojums ietver sociālā darbinieka konsultācijas, klientu vajadzību novērtēšanu, individuālā sociālās rehabilitācijas plāna izstrādi, psihosociālo un starpprofesionālo atbalstu gadījuma risināšanas vai sociālo pakalpojumu saņemšanas procesā.

79. Pakalpojums tiek finansēts no Pašvaldības budžeta līdzekļiem.

XV. Ģimenes asistenta pakalpojums

80. Ģimenes asistenta pakalpojuma (turpmāk šajā nodaļā – Pakalpojums) ietvaros personai tiek nodrošināts atbalsts un apmācība sociālo prasmju apgūšanā, bērnu aprūpē un audzināšanā, mājsaimniecības vadīšanā saskaņā ar individuāli izstrādātu sociālās rehabilitācijas plānu.

81. Tiesības saņemt Pakalpojumu ir:

81.1. ģimenei, kurai nav pietiekamu prasmju un iemaņu bērnu audzināšanā un aprūpē, nepieciešams atbalsts un apmācība sociālo un sadzīves prasmju apgūšanā līdz 10 stundām nedēļā;

81.2. ģimenei, kurā viens vai abi vecāki ir personas ar garīga rakstura traucējumiem, un kurai nav pietiekamu prasmju un iemaņu bērnu audzināšanā un aprūpē, nepieciešams atbalsts un apmācība sociālo un sadzīves prasmju apgūšanā līdz 15 stundām nedēļā;

81.3. bārenim un bez vecāku gādības palikušajam bērnam pēc pilngadības sasniegšanas līdz 24 gadu vecuma sasniegšanai, kuram nav pietiekamu prasmju un iemaņu patstāvīgas dzīves uzsākšanai līdz 4 stundām nedēļā.

82. Pakalpojumu piešķir uz laiku līdz 6 mēnešiem. Pakalpojuma saņemšanas laiku var pagarināt, pamatojoties uz Pārvaldes sociālā darbinieka veiktu Pakalpojuma saņēmēja sociālās situācijas izvērtējumu un atzinumu par nepieciešamību turpināt Pakalpojumu.

83. Pakalpojums tiek finansēts no Pašvaldības budžeta līdzekļiem.

XVI. Krīzes istabas pakalpojums

84. Krīzes istabas pakalpojuma (turpmāk šajā nodaļā – Pakalpojums) ietvaros tiek nodrošināts mājoklis, atbalsts sociālo problēmu risināšanā, lai atjaunotu vai uzlabotu personas sociālās funkcionēšanas spējas.

85. Tiesības saņemt Pakalpojumu ir personai/ģimenei, kura nonākusi krīzes situācijā.

86. Pakalpojums tiek nodrošināts uz laiku līdz 3 mēnešiem. Pakalpojuma saņemšanas termiņu var pagarināt, pamatojoties uz Pārvaldes sociālā darbinieka veiktu Pakalpojuma saņēmēja sociālās situācijas izvērtējumu un atzinumu par nepieciešamību turpināt Pakalpojumu.

87. Maksa par Pakalpojumu noteikta saskaņā ar Balvu novada Domes lēmumu.

XVII. Sociālā atbalsta grupu pakalpojums

88. Sociālā atbalsta grupas (turpmāk šajā nodaļā – Pakalpojums) nodrošina personai iespēju mazināt sociālo izolētību, risināt esošās problēmas, vairot izpratni par sevi un saviem ģimenes locekļiem, iegūt zināšanas, attīstīt sociālās prasmes, gūt motivāciju un saņemt atbalstu problēmu risināšanai, lai uzlabotu savu funkcionēšanu un sociālo situāciju.

89. Tiesības saņemt Pakalpojumu ir bērnam, ģimenei un pilngadīgai personai, kuru Pakalpojuma saņemšanai nosūtījis sociālais darbinieks vai tā pati izteikusi vēlmi saņemt Pakalpojumu.

90. Pakalpojums ietver profesionāli vadītu nodarbību ciklu saskaņā ar atbilstošu programmu un nodarbību plānu.

91. Pakalpojums ar sociālā darbinieka nosūtījumu tiek finansēts no Pašvaldības budžeta līdzekļiem, pārējos gadījumos maksa noteikta ar Balvu novada Domes lēmumu.

XVIII. Psihologa pakalpojums

92. Psihologa pakalpojuma (turpmāk šajā nodaļā – Pakalpojums) ietvaros tiek nodrošināta psiholoģiskā izpēte, atzinuma sagatavošana, psiholoģiski konsultatīvais un psihoizglītojošais darbs, krīzes intervence, lai nodrošinātu personas (ģimenes) sociālā un psiholoģiskā statusa atjaunošanu.

93. Tiesības saņemt Pakalpojumu ir personai, kura pārdzīvo psiholoģiska rakstura grūtības un tai nepieciešams psiholoģisks atbalsts un kuru Pakalpojuma saņemšanai nosūtījis sociālais darbinieks vai persona pati izteikusi vēlmi saņemt Pakalpojumu.

94. Pakalpojumu var saņemt līdz 10 konsultācijām gadā vienai personai. Pakalpojumu var piešķirt atkārtoti, pamatojoties uz Pārvaldes sociālā darbinieka vai psihologa ieteikumiem.

95. Pakalpojums ar sociālā darbinieka nosūtījumu tiek finansēts no Pašvaldības budžeta līdzekļiem.

96. Maksa par Pakalpojumu bez sociālā darbinieka nosūtījuma noteikta ar Balvu novada Domes lēmumu.

XIX. Uzvedības sociālās korekcijas programma

97. Uzvedības sociālās korekcijas programma (turpmāk – programma) ir ilgstošā laika posmā veicams mērķtiecīgs pasākumu kopums, kuru mērķis ir mazināt vai novērst nepilngadīgo likumpārkāpēju antisociālo uzvedību, stiprināt likumisko pārstāvju izpratni bērnu audzināšanas jautājumos, kā arī veicināt likumpārkāpumu profilakses darbu.

98. Programmu izstrādā un realizē Pārvaldes Ģimenes atbalsta nodaļas sociālais darbinieks, piesaistot nepieciešamos resursus, ievērojot Bērnu tiesību aizsardzības likuma 58. panta pirmo un otro daļu.

99. Programmas īstenošanas laiks ir līdz 12 mēnešiem, nepieciešamības gadījumā termiņš var tikt pagarināts, ja nepilngadīgais nav izpildījis programmas uzdevumus vai programmas realizācijas laikā ir veicis jaunus likumpārkāpumus.

100. Pakalpojums tiek finansēts no Pašvaldības budžeta līdzekļiem.

XX. Higiēnas pakalpojums

101. Higiēnas pakalpojuma (turpmāk šajā nodaļā – Pakalpojums) ietvaros tiek nodrošināta dušas izmantošana un veļas mazgāšana.

102. Tiesības saņemt Pakalpojumu ir personai, kurai sociālo apstākļu, sociālo prasmju trūkuma vai citu apstākļu dēļ nav iespējams nodrošināt personisko higiēnu.

103. Pakalpojuma saņemšanai personai jāvēršas Pakalpojuma sniegšanas vietās.

104. Maksa par Pakalpojumu noteikta saskaņā ar Balvu novada Domes lēmumu.

XXI. Transporta pakalpojums

105. Transporta pakalpojums (turpmāk šajā nodaļā – Pakalpojums) nodrošina personas un, ja nepieciešams, tās asistenta/pavadoņa transportēšanu ar automobili vai specializēto automobili uz ārstniecības iestādi, valsts vai pašvaldības institūcijām Latvijas Republikās robežās, ja personai funkcionālo traucējumu dēļ ir būtiski apgrūtināta vai neiespējama pārvietošanās ar sabiedrisko transportu.

106. Tiesības saņemt Pakalpojumu ir personai ar smagu vai ļoti smagu invaliditāti (I un II invaliditātes grupa).

107. Pakalpojuma saņemšanai persona iesniegumā norāda brauciena mērķi, datumu un laiku, ja brauciens ir:

107.1. Balvu novada robežās, vismaz 3 darbdienas pirms plānotā brauciena;

107.2. ārpus Balvu novada robežām, vismaz 10 darbdienas pirms plānotā brauciena.

108. Pakalpojums var tikt nodrošināts personai ar smagiem funkcionāliem traucējumiem, kurai nav noteikta invaliditāte, iesniedzot ģimenes ārsta vai speciālista izziņu par Pakalpojuma nepieciešamību.

109. Maksa par Pakalpojumu noteikta saskaņā ar Balvu novada Domes lēmumu.

XXII. Mobilā kāpurķēžu pacēlāja pakalpojums

110. Mobilā kāpurķēžu pacēlāja pakalpojums (turpmāk šajā nodaļā – Pakalpojums) nodrošina palīdzību personai iekļūt un izkļūt no dzīvesvietas, izmantojot mobilo kāpurķēžu pacēlāju.

111. Tiesības saņemt Pakalpojumu ir personai ar smagiem un ļoti smagiem kustību traucējumiem.

112. Maksa par Pakalpojumu noteikta saskaņā ar Balvu novada Domes lēmumu.

XXIII. Gadījumi, kad izbeidz sniegt sociālo pakalpojumu

113. Sociālo pakalpojumu izbeidz sniegt, ja tiek konstatēts vismaz viens no šādiem apstākļiem:

113.1. persona rakstiski lūdz izbeigt sociālā pakalpojuma sniegšanu;

113.2. ir beidzies lēmumā noteiktais sociālā pakalpojuma sniegšanas termiņš;

113.3. personai, kura iepriekš saņēmusi sociālo pakalpojumu dzīvesvietā, tiek nodrošināts sociālais pakalpojums institūcijā;

113.4. ir sasniegts sociālās rehabilitācijas mērķis;

113.5. persona ir atguvusi funkcionēšanas vai pašaprūpes spējas un sociālais pakalpojums nav nepieciešams;

113.6. sociālais pakalpojums tiek nodrošināts cita sociālā pakalpojuma ietvaros;

113.7. persona apdraud citu personu veselību vai dzīvību;

113.8. persona ļaunprātīgi pārkāpj vai nepilda līgumā par sociālā pakalpojuma sniegšanu noteiktās saistības vai bez attaisnojoša iemesla neuzsāk saņemt sociālo pakalpojumu;

113.9. persona maina savu dzīvesvietu, pārceļoties uz citas pašvaldības administratīvo teritoriju;

113.10. iestājusies personas nāve;

113.11. persona neveic samaksu vai līdzmaksājumu par sociālo pakalpojumu, ja samaksa ir noteikta saskaņā ar normatīvajiem aktiem.

114. Grupu mājas (dzīvokļa) pakalpojumu izbeidz sniegt papildus Noteikumu 113. punktā noteiktajam, ja:

114.1. personai atklātas speciālās (psihiskās) kontrindikācijas grupu mājas (dzīvokļa) pakalpojumam;

114.2. persona ir nodibinājusi ģimeni (izņemot gadījumus, ja abi ģimenes locekļi ir personas ar garīga rakstura traucējumiem);

114.3. persona bez attaisnojoša iemesla ilgāk par vienu mēnesi nedzīvo grupu mājā (dzīvoklī).

115. Ja konstatēti apstākļi, kuru dēļ personai sociālais pakalpojums jāizbeidz sniegt, Pārvalde pieņem lēmumu par sociālā pakalpojuma sniegšanas izbeigšanu (izņemot Noteikumu 113.2. un 113.10. apakšpunktos minētos apstākļus). Ja persona saņem Noteikumu 9.1. apakšpunktā noteikto sociālo pakalpojumu, lēmumu par sociālā pakalpojuma sniegšanas izbeigšanu pieņem sociālā pakalpojuma sniedzējs.

XXIV. Gadījumi, kad sociālo pakalpojumu nesniedz vai pārtrauc sniegt

116. Sociālo pakalpojumu, izņemot Noteikumu 9.1.; 9.6. un 9.9. apakšpunktos noteiktos sociālos pakalpojumus, nesniedz vai pārtrauc sniegt, ja iestājas vismaz viens no šādiem apstākļiem:

116.1. personai ir akūtas infekcijas (piemēram, plaušu tuberkuloze aktīvajā stadijā, akūtas infekcijas slimības u.c.) pazīmes, kas var ietekmēt sociālā pakalpojuma sniegšanu vai citu personu veselību;

116.2. persona sociālā pakalpojuma saņemšanas laikā ir alkohola, narkotisko, psihotropo, toksisko vai citu apreibinošo vielu ietekmē;

116.3. persona apdraud vai izsaka draudus sociālā pakalpojuma sniedzēja institūcijas darbiniekiem un/vai klientiem.

117. Sociālo pakalpojumu nesniedz vai tā sniegšanu pārtrauc līdz brīdim, kamēr beidzas apstākļi, kuri bijuši sociālā pakalpojuma nesniegšanas vai pārtraukšanas pamatā, par to veicot ierakstus sociālo pakalpojumu sniegšanas dokumentācijā.

XXV. Lēmumu apstrīdēšanas un pārsūdzēšanas kārtība

118. Pārvaldes lēmumu var apstrīdēt Balvu novada pašvaldības Administratīvo aktu apstrīdēšanas komisijā.

(Grozīts ar Balvu novada domes 23.11.2023. saistošajiem noteikumiem Nr. 18/2023)

119. Administratīvo aktu apstrīdēšanas komisijas lēmumu var pārsūdzēt Administratīvajā rajona tiesā.

(Grozīts ar Balvu novada domes 23.11.2023. saistošajiem noteikumiem Nr. 18/2023)

XXVI. Noslēguma jautājums

120. Ar Noteikumu spēkā stāšanās dienu spēku zaudē:

120.1. Baltinavas novada Domes 2014. gada 27. novembra saistošie noteikumi Nr. 12 "Par aprūpes mājās pakalpojuma organizēšanu un pakalpojuma saņemšanas kārtību Baltinavas novadā";

120.2. Balvu novada Domes 2012. gada 8. marta saistošie noteikumi Nr. 8/2012 "Par aprūpes mājās darba organizēšanu un pakalpojuma saņemšanas kārtību Balvu novadā";

120.3. Rugāju novada Domes 2019. gada 18. aprīļa saistošie noteikumi Nr. 4/2019 "Aprūpes mājās pakalpojuma nodrošināšana Rugāju novadā";

120.4. Viļakas novada Domes 2017. gada 27. oktobra saistošie noteikumi Nr. 12/2017 "Par aprūpes mājās pakalpojumu Viļakas novadā";

120.5. Viļakas novada Domes 2019. gada 30. maija saistošie noteikumi Nr. 6/2019 "Par sociālajiem pakalpojumiem Viļakas novada pašvaldībā".

Balvu novada domes priekšsēdētājs S. Maksimovs
 
Tiesību akta pase
Nosaukums: Par sociālajiem pakalpojumiem un sociālo atbalstu Balvu novadā Statuss:
Spēkā esošs
spēkā esošs
Izdevējs: Balvu novada dome Veids: saistošie noteikumi Numurs: 2/2022Pieņemts: 27.01.2022.Stājas spēkā: 04.03.2022.Publicēts: Latvijas Vēstnesis, 44, 03.03.2022. OP numurs: 2022/44.23
Satura rādītājs
Saistītie dokumenti
  • Grozījumi
  • Izdoti saskaņā ar
  • Citi saistītie dokumenti
330458
{"selected":{"value":"01.01.2024","content":"<font class='s-1'>01.01.2024.-...<\/font> <font class='s-3'>Sp\u0113k\u0101 eso\u0161\u0101<\/font>"},"data":[{"value":"01.01.2024","iso_value":"2024\/01\/01","content":"<font class='s-1'>01.01.2024.-...<\/font> <font class='s-3'>Sp\u0113k\u0101 eso\u0161\u0101<\/font>"},{"value":"04.03.2022","iso_value":"2022\/03\/04","content":"<font class='s-1'>04.03.2022.-31.12.2023.<\/font> <font class='s-2'>Pamata<\/font>"}]}
01.01.2024
424
1
  • Twitter
  • Facebook
  • Draugiem.lv
 
0
Šajā vietnē oficiālais izdevējs
"Latvijas Vēstnesis" nodrošina tiesību aktu
sistematizācijas funkciju.

Sistematizēti tiesību akti ir informatīvi. Pretrunu gadījumā vadās pēc oficiālās publikācijas.
Par Likumi.lv
Aktualitātes
Noderīgas saites
Atsauksmēm
Kontakti
Mobilā versija
Lietošanas noteikumi
Privātuma politika
Sīkdatnes
Latvijas Vēstnesis "Ikvienam ir tiesības zināt savas tiesības."
Latvijas Republikas Satversmes 90. pants
© Oficiālais izdevējs "Latvijas Vēstnesis"