Aptauja ilgs līdz 23. oktobrim.
Tiesību akts ir zaudējis spēku.
Skatīt Ķekavas novada domes 2021. gada 22. septembra saistošos noteikumus "Par sociālajiem pakalpojumiem Ķekavas novadā". Ķekavas novada domes saistošie noteikumi Nr. 16/2021
Ķekavas pagastā, Ķekavas novadā 2021. gada 5. jūlijā Noteikumi par aprūpes pakalpojumu bērniem ar invaliditāti Ķekavas novadā
Apstiprināti
ar Ķekavas novada domes 2021. gada 5. jūlija ārkārtas sēdes lēmumu Nr. 1 (prot. Nr. 3/2021) Izdoti saskaņā ar Invaliditātes likuma 12. panta 6.2 daļu 1. Saistošie noteikumi nosaka no pašvaldības budžeta finansēta aprūpes pakalpojuma bērniem ar invaliditāti (turpmāk – aprūpes pakalpojums) aprūpes pakalpojuma piešķiršanas, atteikšanas, izbeigšanas un pārtraukšanas nosacījumus un kārtību, kritērijus aprūpes pakalpojuma nepieciešamības novērtēšanai un prasības aprūpes pakalpojuma sniedzējam. 2. Tiesības saņemt aprūpes pakalpojumu ir Ķekavas novadā deklarētam bērnam no 5 līdz 18 gadu vecumam ar invaliditāti, kuram ir izteikti un smagi funkcionēšanas ierobežojumi un Veselības un darbspēju ekspertīzes ārstu valsts komisija ir izsniegusi atzinumu par īpašas kopšanas nepieciešamību, izņemot bērnu, kurš atrodas ilgstošas sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas institūcijā, stacionārā ārstniecības iestādē vai ieslodzījuma vietā, ja bērna likumiskais pārstāvis vai audžuģimene nodarbinātības vai citu objektīvu iemeslu dēļ nevar nodrošināt šī bērna aprūpi un uzraudzību nepieciešamajā apjomā un Ķekavas novada Sociālais dienests (turpmāk – sociālais dienests) ir konstatējis šādas aprūpes nepieciešamību šajos saistošajos noteikumos noteiktajā kārtībā. 3. Aprūpes pakalpojuma ietvaros nodrošina bērna aprūpi, uzraudzību nepieciešamajā apjomā, pašaprūpes spēju attīstību un brīvā laika saturīgu pavadīšanu. 4. Aprūpes pakalpojumu ir tiesīga sniegt bērna likumiskā pārstāvja vai audžuģimenes izvēlēta fiziska persona, kurai ir darba vai personīgā pieredze saskarsmē ar personu ar invaliditāti, ja izvēlētā persona nav bērna pirmās pakāpes radinieks vai nedzīvo ar bērnu vienā mājsaimniecībā (turpmāk – pakalpojuma sniedzējs). Aprūpes pakalpojumu var sniegt vairākām personām ar invaliditāti, nepārsniedzot 40 stundas nedēļā. 5. Aprūpes pakalpojumu finansē no Ķekavas novada pašvaldības budžeta, sedzot aprūpes pakalpojuma vienas pakalpojuma stundas izmaksas, iekļaujot visus nodokļus, kas saistīti ar pakalpojuma sniegšanu, Ministru kabineta noteikumos par asistenta, pavadoņa un aprūpes pakalpojumu personām ar invaliditāti noteiktajā minimālajā apmērā. 6. Lai saņemtu aprūpes pakalpojumu, bērna likumiskais pārstāvis vai audžuģimene sociālajā dienestā iesniedz iesniegumu par aprūpes pakalpojuma piešķiršanu, kurā norāda: 6.1. bērna vārdu, uzvārdu, personas kodu un dzīvesvietas adresi, kur nepieciešams sniegt aprūpes pakalpojumu; 6.2. bērna likumiskā pārstāvja vai audžuģimenes kontaktinformāciju; 6.3. vēlamo aprūpes pakalpojuma saņemšanas apjomu, norādot kopējo stundu skaitu nedēļā un konkrētu nedēļas dienu vai dienas, kad sociālās aprūpes pakalpojums būs nepieciešams (ja tas ir zināms); 6.4. vēlamā pakalpojuma sniedzēja vārdu, uzvārdu, personas kodu. 7. Iesniegumam pievieno dokumentu, kas apliecina, ka bērna likumiskais pārstāvis vai audžuģimene nespēj nodrošināt bērna aprūpi un uzraudzību nepieciešamajā apjomā (darba devēja, izglītības iestādes, Nodarbinātības valsts aģentūras apliecinājumu vai pakalpojuma sniedzēja apliecinājumu, ja likumiskais pārstāvis vai audžuģimene saņem sociālo pakalpojumu) un citus dokumentus, kas nepieciešami lēmuma pieņemšanai, ja tie nav valsts vai pašvaldību iestāžu rīcībā. 8. Iesniedzot sociālajā dienestā šo noteikumu 7. punktā minēto iesniegumu, bērna likumiskais pārstāvis vai audžuģimene dod atļauju iegūt un izmantot pašvaldības un valsts datu reģistros pieejamo informāciju, kas nepieciešama lēmuma pieņemšanai par aprūpes pakalpojuma piešķiršanu, izbeigšanu, pārtraukšanu vai atteikumu piešķirt aprūpes pakalpojumu un veikt datu apstrādi sociālās palīdzības un sociālo pakalpojumu administrēšanas lietojumprogrammā. 9. Sociālais dienests mēneša laikā pēc bērna likumiskā pārstāvja vai audžuģimenes iesnieguma un visu lēmuma pieņemšanai nepieciešamo dokumentu, tai skaitā sociālā darba speciālista veiktu novērtējumu par pakalpojuma nepieciešamību izvērtēšanas, pieņem vienu no šādiem lēmumiem: 9.1. par aprūpes pakalpojuma piešķiršanu uz laiku līdz 1 gadam, nosakot aprūpes pakalpojuma apjomu (stundas mēnesī), nepārsniedzot Ministru kabineta noteikumos par asistenta, pavadoņa un aprūpes pakalpojumu personām ar invaliditāti noteikto maksimālo stundu skaitu kalendāra mēnesī; 9.2. par atteikumu piešķirt aprūpes pakalpojumu vai aprūpes pakalpojuma sniegšanas pārtraukšanu, ja konstatē, ka bērns atrodas ilgstošas sociālās aprūpes institūcijā, stacionārā ārstniecības iestādē vai ieslodzījuma vietā, vai arī, ja nav ievēroti citi šajā saistošo noteikumu nodaļā vai citā ārējā normatīvā aktā noteiktie nosacījumi. 10. Aprūpes pakalpojuma maksimālais apjoms kopumā ir 80 stundas mēnesī. Atlīdzība par aprūpes pakalpojumu ir 4,50 euro stundā, iekļaujot visus nodokļus, kas saistīti ar pakalpojuma sniegšanu. Atlīdzības samaksas attaisnojuma dokumentus norāda šo noteikumu 11. punktā noteiktajā līgumā. 11. Aprūpes pakalpojumu nodrošina, pamatojoties uz pakalpojuma sniedzēja, ar kuru sociālais dienests noslēdzis līgumu par sociālo pakalpojumu sniegšanu, un bērna likumiskā pārstāvja vai audžuģimenes pārstāvja savstarpēji noslēgto līgumu par aprūpes pakalpojuma sniegšanas apjomu, laiku un samaksas kārtību. 12. Bērna likumiskajam pārstāvim vai audžuģimenes pārstāvim ir pienākums informēt sociālo dienestu par apstākļiem, kas ir par pamatu piešķirtā aprūpes pakalpojuma izbeigšanai (šo noteikumu 9.2. punkts). 13. Ja bērna likumiskais pārstāvis vai audžuģimenes pārstāvis savlaicīgi nav informējis par apstākļiem, kas ir par pamatu aprūpes pakalpojuma izbeigšanai, un sociālais dienests ir veicis atlīdzības izmaksu pakalpojuma sniedzējam, bērna likumiskajam pārstāvim vai audžuģimenes pārstāvim ir pienākums atlīdzināt saņemto atlīdzību par periodu, no dienas, kad radušies minētie apstākļi. 14. Sociālā dienesta lēmumus var apstrīdēt Ķekavas novada domē Administratīvā procesa likumā noteiktajā kārtībā. 15. Ķekavas novada domes lēmumu var pārsūdzēt Administratīvajā rajona tiesā Administratīvā procesa likumā noteiktajā kārtībā. Ķekavas novada domes priekšsēdētājs J. Žilko
Saistošo noteikumu Nr. 16/2021 "Noteikumi par aprūpes pakalpojumu bērniem ar invaliditāti Ķekavas novadā"
paskaidrojuma raksts
Ķekavas novada domes priekšsēdētājs J. Žilko
|
Tiesību akta pase
Nosaukums: Noteikumi par aprūpes pakalpojumu bērniem ar invaliditāti Ķekavas novadā
Statuss:
Zaudējis spēku
Satura rādītājs
Saistītie dokumenti
|