Ministru kabineta noteikumi Nr. 14
Rīgā 2021. gada 7. janvārī (prot. Nr. 2 19.
§)
Grozījumi Ministru kabineta 2006.
gada 24. janvāra noteikumos Nr. 80 "Noteikumi par kuģu
apkalpes minimālo sastāvu"
Izdoti saskaņā ar Jūrlietu pārvaldes
un jūras drošības likuma
11. panta ceturto daļu
Izdarīt Ministru kabineta 2006. gada 24. janvāra noteikumos
Nr. 80 "Noteikumi par kuģu apkalpes minimālo sastāvu"
(Latvijas Vēstnesis, 2006, 22. nr., 2014, 21. nr.) šādus
grozījumus:
1. Aizstāt 1. punktā vārdus "noteikšanas kārtību" ar
vārdiem "komplektēšanas kārtību uz".
2. Aizstāt 3. un 4. punktā vārdu "nosaka" ar vārdu
"komplektē".
3. Papildināt noteikumus ar 4.1 punktu šādā
redakcijā:
"4.1 Valsts robežsardzes kuģiem kuģa apkalpes
minimālo sastāvu nosaka kuģa īpašnieks savas iestādes iekšējos
noteikumos, saskaņojot apkalpes locekļu sastāvu ar valsts akciju
sabiedrību "Latvijas Jūras administrācija" (turpmāk -
Latvijas Jūras administrācija)."
4. Izteikt 8. punktu šādā redakcijā:
"8. Ja kuģa reisa ilgums līdz nākamajai ostai nepārsniedz
24 stundas, šī reisa laikā uz kuģa var atrasties mazāks apkalpes
locekļu skaits, nekā noteikts šo noteikumu 1. un 2. pielikumā, ja
apkalpes locekļu skaits ir saskaņots ar Latvijas Jūras
administrāciju."
5. Papildināt 9. punktu ar otro teikumu šādā redakcijā:
"Valsts robežsardzes kuģiem, stāvkuģiem un zvejas laivām
apliecību neizsniedz."
6. Aizstāt 11. punktā vārdus "(sniedzot pamatojumu rindā
"Īpašas atzīmes") un iesniedz Latvijas Jūras
administrācijā dokumentus" ar vārdiem "un, ja
nepieciešams, iesniedz Latvijas Jūras administrācijā papildu
dokumentus".
7. Izteikt 12. punktu šādā redakcijā:
"12. Latvijas Jūras administrācija triju darbdienu laikā
izskata kuģa īpašnieka iesniegumu, izvērtē attiecīgā kuģa
dienesta organizāciju, kuģa aprīkojuma un ekspluatācijas
īpatnības, kuģa apkalpes spēju nodrošināt darba un atpūtas laika
prasību izpildi, kuģa drošības vadības un aizsardzības pasākumus,
kā arī kuģa apkalpes kvalifikācijas līmeni un pieņem lēmumu par
apliecības izsniegšanu."
8. Papildināt 13. punktu ar trešo teikumu šādā redakcijā:
"Klasifikācijas sabiedrību (atzīto organizāciju)
tehniskajā uzraudzībā esošajiem kuģiem apliecības derīguma
termiņš ir piesaistīts klasifikācijas apliecības derīguma
termiņam."
9. Papildināt 15. punktu aiz vārda "noteikumi" ar
vārdiem "kā arī mainās kuģa īpašnieks vai kuģošanas
sabiedrība".
10. Izteikt 16. un 17. punktu šādā redakcijā:
"16. Kuģa īpašnieka pienākums ir nodrošināt kuģa apkalpes
komplektēšanu vismaz atbilstoši kuģim noteiktajām apkalpes
minimālā sastāva normām, kā arī radīt apstākļus, lai kuģa apkalpe
varētu ievērot darba un atpūtas laiku atbilstoši kuģa apkalpes
darba un sardzes grafikam.
17. Kuģa apkalpes minimālā sastāva komplektēšanas normas
neatbrīvo kuģa īpašnieku un kuģa kapteini no atbildības par kuģa,
cilvēku un vides drošību, kā arī par kuģa apkalpes komplektēšanu
atbilstoši faktiskajiem kuģošanas apstākļiem un
nosacījumiem."
11. Izteikt 1. un 2. pielikumu šādā redakcijā:
"1. pielikums
Ministru kabineta
2006. gada 24. janvāra
noteikumiem Nr. 80
Starptautiskos
reisos iesaistīto kuģu apkalpes minimālā sastāva normas
I. Kapteinis un
klāja apkalpe uz pasažieru kuģiem
Nr.
p.k.
|
Amats
|
Kvalifikācijas sertifikāta
STCW konvencijas noteikums
|
Skaits
|
3000 bruto tilpība (turpmāk -
BT) un lielāka
|
500 BT−3000 BT
|
līdz 500 BT
|
1.
|
Kapteinis |
II/2, IV/2
|
1
|
1
|
1 (II/31)
|
2.
|
Vecākais stūrmanis |
II/2, IV/2
|
1
|
1
|
−
|
3.
|
Sardzes stūrmanis |
II/1, IV/2
|
3
|
2
|
1 (II/32)
|
4.
|
Kvalificēts sardzes
matrozis |
II/5
|
3
|
3
|
2
|
5.
|
Sardzes matrozis |
II/4
|
3
|
1
|
−
|
Piezīmes.
1 Kuģojot ārpus Baltijas jūras, kvalifikācija
atbilst STCW konvencijas II/2 noteikumam.
2 Kuģojot ārpus Baltijas jūras, kvalifikācija
atbilst STCW konvencijas II/1 noteikumam.
II. Kapteinis un
klāja apkalpe uz kravas1 kuģiem
Nr.
p.k.
|
Amats
|
Kvalifikācijas sertifikāta
STCW konvencijas noteikums
|
Skaits
|
5000 BT un lielāka
|
2000 BT−5000 BT
|
500 BT−2000 BT
|
līdz 500 BT
|
1.
|
Kapteinis |
II/2, IV/2
|
1
|
1
|
1
|
1 (II/32)
|
2.
|
Vecākais stūrmanis |
II/2, IV/2
|
1
|
1
|
1
|
−
|
3.
|
Sardzes stūrmanis |
II/1, IV/2
|
2
|
1 (23)
|
14
|
1 (II/36)
|
4.
|
Kvalificēts sardzes
matrozis |
II/5
|
3
|
2
|
1
|
−
|
5.
|
Sardzes matrozis |
II/4
|
1 (25)
|
1 (25)
|
1
|
2
|
Piezīmes.
1 Kravas kuģu kategorijā ietilpst arī jūras
velkoņi.
2 Kuģojot ārpus Baltijas jūras, kvalifikācija
atbilst STCW konvencijas II/2 noteikumam.
3 Ķīmisko lejamkravu tankkuģiem. Šo pozīciju var
attiecīgi samazināt, ja kuģa īpašnieks sniedz pamatojumu par
to, ka sardzes stūrmanim nevar nodrošināt atsevišķu kajīti.
Šajā gadījumā kuģošanas rajons tiek ierobežots līdz kuģošanai
Baltijas jūrā un Ziemeļrietumeiropas ūdeņos.
4 Šo pozīciju var neņemt vērā, ja kuģa īpašnieks
sniedz pamatojumu par to, ka sardzes stūrmanim nevar nodrošināt
atsevišķu kajīti. Šajā gadījumā kuģošanas rajons tiek
ierobežots līdz kuģošanai Baltijas jūrā un Ziemeļrietumeiropas
ūdeņos.
5 Ķīmisko lejamkravu tankkuģiem.
6 Kuģojot ārpus Baltijas jūras, kvalifikācija
atbilst STCW konvencijas II/1 noteikumam.
III. Kapteinis
un apkalpe uz kuģiem līdz 500 BT ar attālināšanos līdz 150 jūras
jūdzēm no patvēruma ostas1
Nr.
p.k.
|
Amats
|
Kvalifikācijas sertifikāta
STCW konvencijas noteikums
|
Skaits
|
līdz 50 BT
|
līdz 200 BT
|
līdz 500 BT
|
1.
|
Kapteinis |
II/3, IV/22
|
1
|
1
|
1
|
2.
|
Sardzes stūrmanis |
II/3, IV/22
|
13
|
13
|
13
|
3.
|
Sardzes
mehāniķis4 |
III/1
|
1
|
1
|
1
|
4.
|
Sardzes matrozis |
II/5 vai II/4
|
1
|
1
|
2 (15)
|
Piezīmes.
1 Šīs normas neattiecas uz velkoņiem, kuri
nodarbojas ar tauvošanas, vilkšanas vai stumšanas darbiem, kā
arī uz kuģiem, kuri pārvadā vairāk nekā 12 pasažierus.
2 Kapteinim un sardzes stūrmanim var būt tāljūras
radiooperatora sertifikāts (ja kuģis nav pakļauts SOLAS
74 konvencijas IV nodaļas prasībām). Kuģojot tikai jūras
rajonā A1, kapteinim un sardzes stūrmanim var būt piekrastes
radiooperatora sertifikāts (ja kuģis nav pakļauts SOLAS
74 konvencijas IV nodaļas prasībām).
3 Kuģiem ar reisa ilgumu līdz 14 stundām šo pozīciju
var neņemt vērā.
4 Šo pozīciju var neņemt vērā kuģim:
a) kuram galvenā dzinēja jauda ir mazāka par 750 kW, kā arī ja
kuģa automatizācijas pakāpe pieļauj kuģa ekspluatāciju bez
pastāvīgas sardzes mašīntelpā ar nosacījumu, ka viens no
virsniekiem ir pabeidzis kursus par attiecīgā tipa dzinēju
ekspluatāciju;
b) kurš ir aprīkots ar diviem neatkarīgiem galvenajiem
dzinējiem;
c) kuram ir tikai viens galvenais dzinējs, ievērojot šādas
prasības:
- reisa ilgums līdz 14 stundām;
- laba laika apstākļu prognoze ieplānotam reisam (vēja stiprums
- ne vairāk par sešām ballēm, jūras viļņošanās stiprums - ne
vairāk par piecām ballēm);
- patvēruma ostu (vietu) var sasniegt sešās stundās.
5 Kuģiem ar reisa ilgumu līdz 14 stundām.
IV. Kuģu mašīntelpas
apkalpe1
Nr.
p.k.
|
Amats
|
Kvalifikācijas sertifikāta
STCW konvencijas noteikums
|
Skaits
|
galvenā dzinēja jauda lielāka
par 6000 kW
|
galvenā dzinēja jauda 3000
kW−6000 kW
|
galvenā dzinēja jauda 750
kW−3000 kW
|
galvenā dzinēja jauda mazāka
par 750 kW
|
ar pastāvīgu sardzi
|
bez pastāvīgas sardzes
|
ar pastāvīgu sardzi
|
bez pastāvīgas sardzes
|
ar pastāvīgu sardzi
|
bez pastāvīgas sardzes
|
ar pastāvīgu sardzi
|
bez pastāvīgas sardzes
|
1.
|
Vecākais mehāniķis |
III/2 vai III/3 atkarībā no
galvenā dzinēja jaudas
|
1
|
1
|
1
|
1
|
1
|
1
|
−
|
−
|
2.
|
Otrais mehāniķis |
III/2
|
1
|
1
|
1
|
1
|
−
|
−
|
−
|
−
|
3.
|
Sardzes mehāniķis |
III/1
|
2
|
1
|
1
|
−
|
1
|
−
|
22
|
12, 3
|
4.
|
Kuģa elektromehāniķis |
III/6
|
14
|
14
|
14
|
14
|
−
|
−
|
−
|
−
|
5.
|
Kvalificēts sardzes
motorists |
III/5
|
2
|
1
|
1
|
1
|
1
|
1
|
−
|
−
|
6.
|
Sardzes motorists |
III/4
|
1
|
1
|
1
|
−
|
−
|
−
|
−
|
−
|
7.
|
Kuģa elektriķis |
III/7
|
25
|
15
|
−
|
−
|
−
|
−
|
−
|
−
|
Piezīmes.
1 Mašīntelpas apkalpošana bez pastāvīgas sardzes
atļauta, ja kuģa automatizācijas līmenis atbilst SOLAS
74 konvencijas I-2 daļas E sadaļas prasībām.
2 Šo pozīciju var ieņemt kuģa mehāniķis uz kuģiem ar
galvenā dzinēja jaudu, mazāku par 750 kW, kas sertificēts
atbilstoši Ministru kabineta 2005. gada 22. novembra noteikumu
Nr. 895 "Jūrnieku sertificēšanas noteikumi" 61.
punktam.
3 Sardzes mehāniķi var aizvietot ar kvalificētu
sardzes motoristu, ja kuģošanas rajons ir ierobežots kuģošanai
tikai Baltijas jūrā un Ziemeļrietumeiropas ūdeņos. Šajā
gadījumā Latvijas Jūras administrācija izvērtē kuģa
enerģētiskās iekārtas drošas ekspluatācijas iespējas,
pamatojoties uz kuģa iepriekšējās ekspluatācijas
pieredzi.
4 Gadījumos, ja kuģim ir elektropropulsīvā
iekārta.
5 Pasažieru kuģiem.
2. pielikums
Ministru kabineta
2006. gada 24. janvāra
noteikumiem Nr. 80
Zvejas kuģu,
kabotāžas kuģu un iekšējo ūdeņu kuģu apkalpes minimālā sastāva
normas
I. Zvejas
kuģi
1. Kapteinis un klāja apkalpe1 uz zvejas kuģiem
neierobežotā zvejas rajonā ārpus Baltijas jūras
Nr.
p.k.
|
Amats
|
Kvalifikācijas sertifikāta
STCW konvencijas vai STCW-F konvencijas
noteikums vai minimālā kvalifikācija atbilstoši Ministru
kabineta 2005. gada 22. novembra noteikumiem Nr. 895
"Jūrnieku sertificēšanas noteikumi"
|
Skaits
|
1.1.
|
kapteinis |
STCW-F konvencijas II/1
atbilstoši kuģa garumam noteiktā kvalifikācija vai
STCW konvencijas II/22 noteiktā
kvalifikācija |
1
|
1.2.
|
vecākais
stūrmanis3 |
STCW-F konvencijas II/2
vai STCW konvencijas II/22 noteiktā
kvalifikācija |
1
|
1.3.
|
sardzes stūrmanis |
STCW-F konvencijas II/2
atbilstoši kuģa garumam noteiktā kvalifikācija vai
STCW konvencijas II/12 noteiktā
kvalifikācija |
1
(2, ja kuģa BT >3000)
|
1.4.
|
sardzes matrozis |
145. punktā vai STCW
konvencijas II/4 noteiktā kvalifikācija, vai STCW
konvencijas II/5 noteiktā kvalifikācija |
2
(3, ja kuģa BT >3000)
|
Piezīmes.
1 Kapteinim un visiem stūrmaņiem nepieciešams
globālās jūras negadījumu un drošības sistēmas (turpmāk −
GMDSS) universālā operatora sertifikāts.
2 Ja kapteinim vai stūrmanim ir STCW
konvencijai atbilstošs kvalifikācijas dokuments, tad šajā
dokumentā ir jābūt ierakstam par atļauju strādāt uz zvejas
kuģiem.
3 Šo pozīciju var neņemt vērā, ja kuģa īpašnieks
sniedz pietiekamu pamatojumu par to, kā nodrošinās kuģa
ekspluatāciju atbilstoši starptautiskajām prasībām par minimālo
apkalpi un normatīvajos aktos noteikto darba un atpūtas stundu
ievērošanu.
2. Mašīntelpas apkalpe uz zvejas kuģiem ar galvenā dzinēja
jaudu, lielāku par 3000 kW, neierobežotā zvejas rajonā ārpus
Baltijas jūras
Nr.
p.k.
|
Amats
|
Kvalifikācijas sertifikāta
STCW konvencijas vai STCW-F konvencijas
noteikums vai minimālā kvalifikācija atbilstoši Ministru
kabineta 2005. gada 22. novembra noteikumiem Nr. 895
"Jūrnieku sertificēšanas noteikumi"
|
Skaits
|
ar pastāvīgu sardzi
|
bez pastāvīgas sardzes
|
2.1.
|
vecākais mehāniķis |
STCW-F konvencijas II/5
vai STCW konvencijas III/2 noteiktā kvalifikācija |
1
|
1
|
2.2.
|
otrais mehāniķis |
STCW-F konvencijas II/5
vai STCW konvencijas III/2 noteiktā kvalifikācija |
1
|
1
|
2.3.
|
sardzes mehāniķis |
STCW-F konvencijas II/5
vai STCW konvencijas III/1 noteiktā kvalifikācija |
1
|
−
|
2.4.
|
sardzes motorists |
146. punktā vai STCW
konvencijas III/4, vai STCW konvencijas III/5 noteiktā
kvalifikācija |
2
|
1
|
3. Mašīntelpas apkalpe zvejas kuģiem ar galvenā dzinēja jaudu
līdz 3000 kW neierobežotā zvejas rajonā ārpus Baltijas jūras
Nr.
p.k.
|
Amats
|
Kvalifikācijas sertifikāta
STCW konvencijas vai STCW-F konvencijas
noteikums vai minimālā kvalifikācija atbilstoši Ministru
kabineta 2005. gada 22. novembra noteikumiem Nr. 895
"Jūrnieku sertificēšanas noteikumi"
|
Skaits
|
ar pastāvīgu sardzi
|
bez pastāvīgas sardzes
|
3.1.
|
vecākais mehāniķis |
STCW-F konvencijas II/5
vai STCW konvencijas III/3 noteiktā kvalifikācija |
1
|
1
|
3.2.
|
sardzes mehāniķis |
STCW-F konvencijas II/5
vai STCW konvencijas III/1 noteiktā kvalifikācija |
1
|
1
|
3.3.
|
sardzes motorists |
146. punktā vai STCW
konvencijas III/4, vai STCW konvencijas III/5 noteiktā
kvalifikācija |
1
|
−
|
4. Apkalpe uz zvejas kuģiem ar garumu līdz 45 metriem un ar
neierobežotu reisa ilgumu Baltijas jūrā
Nr.
p.k.
|
Amats
|
Kvalifikācijas sertifikāta
STCW konvencijas vai STCW-F konvencijas
noteikums vai minimālā kvalifikācija atbilstoši Ministru
kabineta 2005. gada 22. novembra noteikumiem Nr. 895
"Jūrnieku sertificēšanas noteikumi"
|
Skaits
|
4.1.
|
kapteinis1 |
STCW-F konvencijas II/1
vai STCW konvencijas II/32 noteiktā
kvalifikācija atbilstoši kuģa BT |
1
|
4.2.
|
sardzes
stūrmanis1 |
STCW-F konvencijas II/2
vai STCW konvencijas II/12, vai STCW
konvencijas II/32 noteiktā kvalifikācija
atbilstoši kuģa BT |
1
|
4.3.
|
mehāniķis |
136., 137., 138., 139., 140.,
141. vai 142. punktā atbilstoši galvenā dzinēja jaudai
noteiktā kvalifikācija vai 61. punktā, vai STCW
konvencijas III/3, vai STCW-F konvencijas II/5
noteiktā kvalifikācija |
1
|
4.4.
|
sardzes matrozis vai
zvejnieks |
144. vai 145. punktā noteiktā
kvalifikācija vai STCW konvencijas II/4, vai
STCW konvencijas II/5 noteiktā kvalifikācija |
1
|
Piezīmes.
1 Kapteinim un sardzes stūrmanim nepieciešams GMDSS
universālā operatora sertifikāts vai tāljūras radiooperatora
sertifikāts.
2 Ja kapteinim vai stūrmanim ir STCW
konvencijai atbilstošs kvalifikācijas dokuments, tad šajā
dokumentā ir jābūt ierakstam par atļauju strādāt uz zvejas
kuģiem.
5. Apkalpe zvejas kuģiem ar garumu līdz 45 metriem un ar reisa
ilgumu līdz 16 stundām1 Baltijas jūrā un Rīgas jūras
līcī
Nr.
p.k.
|
Amats
|
Kvalifikācijas sertifikāta
STCW konvencijas vai STCW-F konvencijas
noteikums vai minimālā kvalifikācija atbilstoši Ministru
kabineta 2005. gada 22. novembra noteikumiem Nr. 895
"Jūrnieku sertificēšanas noteikumi"
|
Skaits
|
5.1.
|
kapteinis2 |
STCW-F konvencijas II/1
vai STCW konvencijas II/33 noteiktā
kvalifikācija atbilstoši kuģa BT |
1
|
5.2.
|
mehāniķis |
136., 137., 138., 139., 140.,
141. vai 142. punktā atbilstoši galvenā dzinēja jaudai
noteiktā kvalifikācija vai 61. punktā, vai STCW
konvencijas III/3, vai STCW-F konvencijas II/5
noteiktā kvalifikācija |
1
|
5.3.
|
sardzes matrozis vai
zvejnieks |
144. vai 145. punktā noteiktā
kvalifikācija vai STCW konvencijas II/4, vai
STCW konvencijas II/5 noteiktā kvalifikācija |
1
|
Piezīmes.
1 Pēc kuģa īpašnieka iesnieguma un pamatojuma.
2 Kapteinim nepieciešams GMDSS ierobežotā operatora
sertifikāts vai piekrastes radiooperatora sertifikāts.
3 Ja kapteinim ir STCW konvencijai atbilstošs
kvalifikācijas dokuments, tad šajā dokumentā ir jābūt ierakstam
par atļauju strādāt uz zvejas kuģiem.
II. Kabotāžas
kuģi piekrastes kuģošanā
6. Kapteinis un klāja apkalpe
Nr.
p.k.
|
Amats
|
Kvalifikācijas sertifikāta
STCW konvencijas noteikums
|
Skaits
|
500 BT un lielāki
|
līdz 500 BT
|
6.1.
|
kapteinis |
II/2 vai II/3 noteiktā
kvalifikācija atbilstoši kuģa BT |
1
|
1
|
6.2.
|
sardzes stūrmanis |
II/1 vai II/3 noteiktā
kvalifikācija atbilstoši kuģa BT |
1
|
1
|
6.3.
|
kvalificēts sardzes
matrozis |
II/5 |
1
|
−
|
6.4.
|
sardzes matrozis |
II/4 |
1
|
1
|
Piezīme. Kapteinim un sardzes stūrmanim nepieciešams GMDSS
universālā operatora sertifikāts vai tāljūras radiooperatora
sertifikāts (ja kuģis nav pakļauts SOLAS 74 konvencijas
IV nodaļas prasībām). Kuģojot tikai jūras rajonā A1, kapteinim
un sardzes stūrmanim nepieciešams GMDSS ierobežotā operatora
sertifikāts vai piekrastes radiooperatora sertifikāts (ja kuģis
nav pakļauts SOLAS 74 konvencijas IV nodaļas
prasībām).
7. Mašīntelpas apkalpe
Nr.
p.k.
|
Amats
|
Kvalifikācijas sertifikāta
STCW konvencijas noteikums
|
Skaits
|
galvenā dzinēja jauda lielāka
par 3000 kW
|
galvenā dzinēja jauda 750
kW−3000 kW
|
galvenā dzinēja jauda mazāka
par 750 kW
|
ar pastāvīgu sardzi
|
bez pastāvīgas sardzes
|
ar pastāvīgu sardzi
|
bez pastāvīgas sardzes
|
ar pastāvīgu sardzi
|
bez pastāvīgas sardzes
|
7.1.
|
vecākais mehāniķis |
III/2 vai III/3
atkarībā no galvenā dzinēja jaudas |
1
|
1
|
1
|
1
|
−
|
−
|
7.2.
|
otrais mehāniķis |
III/2 |
1
|
1
|
−
|
−
|
−
|
−
|
7.3.
|
sardzes mehāniķis |
III/11 |
1
|
−
|
1
|
−
|
22
|
12
|
7.4.
|
kuģa elektromehāniķis |
III/6 |
14
|
14
|
−
|
−
|
−
|
−
|
7.5.
|
kvalificēts sardzes
motorists |
III/5 |
1
|
1
|
−
|
−
|
−
|
−
|
7.6.
|
sardzes motorists |
III/4 |
−
|
−
|
13
|
13
|
−
|
−
|
7.7.
|
kuģa elektriķis |
III/7 |
−
|
−
|
14
|
−
|
−
|
−
|
Piezīmes.
1 Šo pozīciju var ieņemt kuģa mehāniķis uz kuģiem ar
galvenā dzinēja jaudu, mazāku par 750 kW, kas sertificēts
atbilstoši Ministru kabineta 2005. gada 22. novembra noteikumu
Nr. 895 "Jūrnieku sertificēšanas noteikumi" 61.
punktam.
2 Sardzes mehāniķi var aizvietot ar kvalificētu
sardzes motoristu.
3 Kuģiem piekrastes kuģošanā ar reisa ilgumu līdz 12
stundām šo pozīciju var neņemt vērā.
4 Gadījumos, ja kuģim ir elektropropulsīvā
iekārta.
III. Iekšējo
ūdeņu kuģi
8. Kapteinis un apkalpe1
Nr.
p.k.
|
Amats
|
Minimālā kvalifikācija
atbilstoši Ministru kabineta 2005. gada 22. novembra
noteikumiem Nr. 895 "Jūrnieku sertificēšanas
noteikumi"
|
Skaits2
|
8.1.
|
kapteinis3 |
175., 176., 177. vai 178. punktā
noteiktā kvalifikācija atbilstoši kuģa tilpībai vai tilpībai
atbilstoša STCW konvencijā noteiktā kvalifikācija |
1
|
8.2.
|
mehāniķis |
179.1, 180.,
180.1, 181. vai 182. punktā noteiktiem galveno
dzinēju jaudas ierobežojumiem vai jaudai atbilstoša
STCW konvencijā noteiktā kvalifikācija |
1
|
8.3.
|
matrozis |
183. punktā vai STCW
konvencijas II/4, vai STCW konvencijas II/5 noteiktā
kvalifikācija |
1
|
8.4.
|
motorists4 |
184. punktā vai STCW
konvencijas III/4, vai STCW konvencijas III/5 noteiktā
kvalifikācija |
1
|
Piezīmes.
1 Uz kuģiem ar BT, mazāku par 20, un galveno dzinēju
jaudu, mazāku par 40 kW, apkalpi var samazināt, iekļaujot tajā
tikai kapteini.
2 Uz kuģiem ar BT, mazāku par 300, un galveno
dzinēju jaudu, mazāku par 1500 kW, apkalpi var samazināt,
iekļaujot tajā speciālistus, kuriem ir apvienotās
kvalifikācijas dokumenti.
3 Kapteinim nepieciešams GMDSS piekrastes
radiooperatora sertifikāts.
4 Kuģiem, kuru galvenā dzinēja jauda ir mazāka par
750 kW, kā arī ja kuģa automatizācijas pakāpe pieļauj kuģa
ekspluatāciju bez pastāvīgas sardzes mašīntelpā, šo pozīciju
var neņemt vērā."
12. Aizstāt 3. pielikumā vārdus "SJO numurs" ar
vārdiem "IMO numurs".
13. Papildināt 3. pielikumu aiz teksta
"Mašīntelpa
ir periodiski bez uzraudzības (jā/nē) |
|
"
|
Periodically
unattended machinery space (yes/no) |
|
|
ar tekstu
"Kuģošanas
sabiedrība |
|
"
|
Operating
company |
|
|
14. Izteikt 4. pielikumu šādā redakcijā:
"4. pielikums
Ministru kabineta
2006. gada 24. janvāra
noteikumiem Nr. 80
Iesniegums
apliecības saņemšanai
1. |
Kuģa vārds |
|
2. |
IMO
Nr. |
|
3. |
BT |
|
4. |
Kopējā galveno
dzinēju jauda, kW |
|
5. |
Kuģa tips |
|
6. |
Kuģošanas
sabiedrība/kuģa īpašnieks |
|
7. |
Kuģošanas rajons
un reisa ilgums |
|
8. |
Vai kuģa
mašīntelpa ir periodiski bez uzraudzības? (jā/nē) |
|
9. |
Vai kuģa apkalpes
minimālais sastāvs spēs efektīvi nodrošināt navigācijas
sardzes un novērošanu? (jā/nē) |
|
10. |
Vai kuģa apkalpes
minimālais sastāvs spēs efektīvi nodrošināt kuģa aizsardzības
plāna prasības? (jā/nē/nav attiecināms) |
|
11. |
Vai kuģa apkalpes
minimālais sastāvs spēs efektīvi nodrošināt kuģa drošības
vadības sistēmas prasības? (jā/nē/nav attiecināms) |
|
12. |
Priekšlikumi kuģa
apkalpes minimālajam sastāvam1 |
12.1. |
Kuģa apkalpes
minimālais sastāvs |
Amats
|
Kvalifikācijas dokumenta
STCW konvencijas vai STCW-F konvencijas
noteikums vai Ministru kabineta 2005. gada 22. novembra
noteikumu Nr. 895 "Jūrnieku sertificēšanas
noteikumi" attiecīgais punkts
|
Skaits
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Īpašas atzīmes (ja tādas ir)
|
12.2. Plānotais kuģa apkalpes minimālā sastāva darba un
sardzes grafiks2
Amats
|
Plānotās ikdienas darba
stundas jūrā
|
Plānotās ikdienas darba
stundas ostā
|
Kopējās ikdienas atpūtas
stundas3
|
sardze
(no-līdz)
|
pienākumi pēc sardzes
(no-līdz)
|
sardze
(no-līdz)
|
pienākumi pēc sardzes
(no-līdz)
|
jūrā
|
ostā
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Piezīmes.
1 Šo sadaļu aizpilda, ja piedāvātais kuģa apkalpes
minimālais sastāvs atšķiras no Ministru kabineta 2006. gada 24.
janvāra noteikumos Nr. 80 "Noteikumi par kuģu apkalpes
minimālo sastāvu" norādītajām kuģu apkalpes minimālā
sastāva normām vai attiecīgo informāciju pieprasa valsts akciju
sabiedrības "Latvijas Jūras administrācija" Kuģošanas
drošības inspekcija.
2 Šo sadaļu neaizpilda pasažieru kuģiem vai ro-ro
pasažieru kuģiem, kas iesaistīti starptautiskajā kuģošanā,
zvejas kuģiem ar garumu līdz 45 metriem un ar reisa ilgumu līdz
16 stundām Baltijas jūrā un Rīgas jūras līcī un iekšējo ūdeņu
kuģiem.
3 Plānotais minimālais atpūtas laiks nedrīkst būt
mazāks par 10 stundām jebkurā 24 stundu periodā un 77 stundas
jebkurā septiņu dienu periodā. Minimālais atpūtas laiks ir
piemērojams saskaņā ar Jūras kodeksu, kurā iekļautas 2006. gada
konvencijas par darbu jūrniecībā (MLC, 2006) prasības,
kā arī ar jebkuru piemērojamo koplīgumu, kas reģistrēts vai
atļauts saskaņā ar minēto konvenciju un 1978. gada
Starptautisko konvenciju par jūrnieku sagatavošanu un
diplomēšanu, kā arī sardzes pildīšanu (STCW
konvencija).
Kontaktpersona |
|
|
Kontaktinformācija |
|
|
(tālrunis,
e-pasts) |
|
|
Paraksts* |
|
|
Datums* |
|
|
Piezīme. * Dokumenta rekvizītus "paraksts" un
"datums" neaizpilda, ja elektroniskais dokuments ir
sagatavots atbilstoši normatīvajiem aktiem par elektronisko
dokumentu noformēšanu."
Ministru prezidents A. K.
Kariņš
Satiksmes ministrs T. Linkaits