Šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes. Turpinot lietot šo vietni, jūs piekrītat sīkdatņu izmantošanai. Uzzināt vairāk.
Teksta versija
LATVIJAS REPUBLIKAS TIESĪBU AKTI
uz sākumu
Izvērstā meklēšana
Autorizēties savā kontā

Kādēļ autorizēties vai reģistrēties?
 
Ministru kabineta noteikumi Nr. 588

Rīgā 2020. gada 22. septembrī (prot. Nr. 55 3. §)
Ekonomikas ministrijas nolikums
Izdoti saskaņā ar Valsts pārvaldes iekārtas likuma
16. panta pirmo daļu
I. Vispārīgie jautājumi

1. Ekonomikas ministrija (turpmāk – ministrija) ir vadošā valsts pārvaldes iestāde industrijas un pakalpojumu politikas, uzņēmējdarbības politikas un tūrisma politikas jomā.

2. Ministrija ir tieši pakļauta ekonomikas ministram (turpmāk – ministrs).

3. Ministrija ir augstākā iestāde ministrijas padotībā esošajām valsts pārvaldes iestādēm, kā arī citām publiskām personām un privātpersonām, kurām deleģēts valsts pārvaldes uzdevums un kuras, pildot attiecīgo uzdevumu, ir ministrijas padotībā, ja ārējos normatīvajos aktos nav noteikts citādi.

II. Ministrijas funkcijas, uzdevumi un kompetence

4. Ministrijai ir šādas funkcijas un kompetence:

4.1. izstrādāt, organizēt un koordinēt politiku šādās nozarēs:

4.1.1. ārējā ekonomiskā politika;

4.1.2. būvniecības politika;

4.1.3. enerģētikas politika;

4.1.4. iekšējā tirgus politika;

4.1.5. inovāciju attīstības politika;

4.1.6. komercdarbības attīstības politika;

4.1.7. konkurētspējas attīstības politika;

4.1.8. mājokļu politika;

4.1.9. patērētāju tiesību aizsardzības politika;

4.1.10. privatizācijas politika;

4.1.11. rūpniecības politika;

4.1.12. standartizācijas politika;

4.1.13. tautsaimniecības struktūrpolitika;

4.1.14. tūrisma politika;

4.2. organizēt un koordinēt likumu un citu tiesību aktu īstenošanu;

4.3. veikt citas ārējos normatīvajos aktos noteiktās funkcijas.

5. Lai nodrošinātu funkciju izpildi, ministrija veic šādus uzdevumus:

5.1. izstrādā nozari reglamentējošo tiesību aktu un attīstības plānošanas dokumentu projektus;

5.2. sniedz atzinumus par citu institūciju izstrādātajiem tiesību aktu un attīstības plānošanas dokumentu projektiem;

5.3. tiesību aktos noteiktajā kārtībā sadarbojas ar citām valsts pārvaldes iestādēm vienotas valsts politikas izstrādāšanā un īstenošanā, kā arī uzdevumu veikšanā;

5.4. nodrošina nozares politikas īstenošanu ministrijas padotības iestādēs un valsts kapitālsabiedrībās, kurās ministrija ir valsts kapitāla daļu turētāja (turpmāk – valsts kapitālsabiedrības);

5.5. nodrošina valsts pasūtīto pētījumu pieteikumu izstrādi, kā arī veicina pētījumu rezultātu efektīvu izmantošanu nozares politikas izstrādē;

5.6. informē sabiedrību par nozares politiku un ministrijas padotībā esošo iestāžu darbību, iesaista sabiedrības pārstāvjus lēmuma izstrādes un pieņemšanas procesā, veicina sociālo dialogu jautājumos, kas saistīti ar nozares politikas izstrādi, īstenošanu un novērtēšanu;

5.7. tautsaimniecības struktūrpolitikas koordinācijas jomā:

5.7.1. sagatavo pārskatus par valsts ekonomisko stāvokli un konkurētspēju, izstrādā priekšlikumus par nepieciešamajām izmaiņām struktūrpolitikā;

5.7.2. veic makroekonomisko analīzi un izstrādā tautsaimniecības attīstības ilgtermiņa scenārijus un prognozes;

5.7.3. saskaņo ar Finanšu ministriju un Latvijas Banku galveno makroekonomisko rādītāju prognozes valsts budžeta projekta izstrādei;

5.7.4. nodrošina Eiropas Savienības ikgadējā ekonomiskās politikas īstenošanas uzraudzības cikla – Eiropas semestra – procesa koordināciju nacionālajā līmenī;

5.7.5. izstrādā Latvijas Nacionālo reformu programmu un koordinē tās izpildi;

5.7.6. sadarbībā ar Ekonomiskās sadarbības un attīstības organizāciju nodrošina Ekonomiskās sadarbības un attīstības organizācijas Ekonomikas pārskata par Latviju izstrādi un tajā iekļauto rekomendāciju izpildes uzraudzību;

5.7.7. izstrādā darba tirgus vidēja un ilgtermiņa prognozes un uztur darba tirgus analīzes un prognozēšanas sistēmu;

5.8. ārējās ekonomiskās politikas jomā:

5.8.1. izstrādā un īsteno eksporta veicināšanas un ārvalstu investīciju piesaistes pasākumus;

5.8.2. koordinē Latvijas ārējo ekonomisko pārstāvniecību tīkla izveidi un to darbību;

5.8.3. nodrošina Latvijas ekonomisko interešu pārstāvību starptautiskajās organizācijās un Eiropas Savienības institūcijās;

5.8.4. atbilstoši kompetencei nodrošina Eiropas Savienības saistību izpildi saskaņā ar aktuālo ministriju kompetenču sadalījumu Eiropas Savienības jautājumos;

5.8.5. nodrošina Latvijas pārstāvību Ekonomiskās sadarbības un attīstības organizācijā saskaņā ar aktuālo ministriju kompetenču sadalījumu Latvijas Republikas pārstāvēšanā Ekonomiskās sadarbības un attīstības organizācijas komitejās un darba grupās;

5.8.6. atbilstoši kompetencei organizē ārvalstu delegāciju oficiālās vizītes;

5.9. enerģētikas politikas jomā:

5.9.1. plāno ar enerģētikas krīzes novēršanu saistītos pasākumus un nodrošina to vadību;

5.9.2. sadarbībā ar Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministriju koordinē Nacionālā enerģētikas un klimata plāna izstrādi, īstenošanu un aktualizēšanu;

5.10. pilnveido komercdarbības vidi un koordinē komercdarbības atbalsta instrumentus;

5.11. plāno, ievieš un uzrauga attīstības programmas un projektus, piesaistot Eiropas Savienības un ārvalstu finansējumu;

5.12. atbilstoši kompetencei piedalās starptautisko organizāciju rīkotajos pasākumos, slēdz starptautiskās sadarbības līgumus un koordinē starptautisko sadarbību;

5.13. veic citus tiesību aktos noteiktos uzdevumus.

III. Ministrijas darbības tiesiskuma nodrošināšanas mehānisms un pārskati par ministrijas darbību

6. Valsts sekretārs atbilstoši kompetencei bez īpaša pilnvarojuma pārstāv ministriju.

7. Valsts sekretārs pieņem lēmumu par privātpersonas apstrīdēto ministrijas amatpersonas izdoto administratīvo aktu vai ministrijas amatpersonas vai darbinieka faktisko rīcību, ja ārējos normatīvajos aktos nav noteikts citādi.

8. Valsts sekretāra izdotos administratīvos aktus un faktisko rīcību privātpersona var apstrīdēt ministrijā vai pārsūdzēt tiesā.

9. Publiskos pārskatus par ministrijas darbību un tai piešķirto budžeta līdzekļu izmantošanu ministrija sniedz normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā.

10. Ministrija tās tīmekļvietnē publicē informāciju par ministrijas padotībā esošajām valsts pārvaldes iestādēm un valsts kapitālsabiedrībām.

IV. Noslēguma jautājums

11. Atzīt par spēku zaudējušiem Ministru kabineta 2010. gada 23. marta noteikumus Nr. 271 "Ekonomikas ministrijas nolikums" (Latvijas Vēstnesis, 2010, 49. nr.; 2011, 144. nr.; 2014, 131., 160., 241. nr.; 2015, 132. nr.; 2016, 14. nr.; 2018, 90. nr.; 2020, 36. nr.).

Ministru prezidents A. K. Kariņš

Ekonomikas ministrs J. Vitenbergs
 
Tiesību akta pase
Nosaukums: Ekonomikas ministrijas nolikums Statuss:
Spēkā esošs
spēkā esošs
Izdevējs: Ministru kabinets Veids: noteikumi Numurs: 588Pieņemts: 22.09.2020.Stājas spēkā: 25.09.2020.Publicēts: Latvijas Vēstnesis, 185, 24.09.2020. OP numurs: 2020/185.1
Saistītie dokumenti
  • Tiesību akti, kuriem maina statusu
  • Izdoti saskaņā ar
  • Anotācija / tiesību akta projekts
  • Citi saistītie dokumenti
317511
25.09.2020
87
0
  • Twitter
  • Facebook
  • Draugiem.lv
 
0
Šajā vietnē oficiālais izdevējs
"Latvijas Vēstnesis" nodrošina tiesību aktu
sistematizācijas funkciju.

Visam Likumi.lv saturam ir informatīvs raksturs.
Par Likumi.lv
Aktualitātes
Noderīgas saites
Atsauksmēm
Kontakti
Mobilā versija
Lietošanas noteikumi
Privātuma politika
Sīkdatnes
Latvijas Vēstnesis "Ikvienam ir tiesības zināt savas tiesības."
Latvijas Republikas Satversmes 90. pants
© Oficiālais izdevējs "Latvijas Vēstnesis"
ISO 9001:2015 (kvalitātes vadība)
ISO 27001:2013 (informācijas drošība)