Teksta versija
LATVIJAS REPUBLIKAS TIESĪBU AKTI
uz sākumu
Izvērstā meklēšana
Autorizēties savā kontā

Kādēļ autorizēties vai reģistrēties?
 
Ministru kabineta noteikumi Nr. 420

Rīgā 2020. gada 30. jūnijā (prot. Nr. 42 24. §)
Komercakta un vispārējā parauga akta sastādīšanas kārtība
Izdoti saskaņā ar Dzelzceļa pārvadājumu likuma
71. panta trešo daļu
I. Vispārīgie jautājumi

1. Noteikumi nosaka komercakta un vispārējā parauga akta sastādīšanas kārtību.

2. Komercaktu (1. pielikums) sastāda, ja apstākļi, kas Dzelzceļa pārvadājumu likumā noteiktajos gadījumos ir par pamatu komercakta sastādīšanai, varēja iestāties no brīža, kad krava, bagāža vai kravas bagāža pieņemta pārvadāšanai, līdz brīdim, kad tā izsniegta kravas, bagāžas vai kravas bagāžas saņēmējam (turpmāk – saņēmējs).

3. Komercaktu sastāda saskaņā ar šiem noteikumiem. Par komercakta sastādīšanu pārvadātājs izdara ierakstu pavadzīmes attiecīgajā ailē. Komercaktu noformē papīra formā vai elektroniska dokumenta veidā.

4. Vispārējā parauga aktu (2. pielikums) sastāda saskaņā ar šiem noteikumiem. Vispārējā parauga aktu noformē papīra formā vai elektroniska dokumenta veidā.

5. Ja vispārējā parauga aktu sastāda pārvadāšanas ceļā un pievieno pavadzīmei, par vispārējā parauga akta sastādīšanu pārvadātājs izdara ierakstu pavadzīmes attiecīgajā ailē.

6. Pārvadātāji, kuri piedalās pārvadājumā, var vienoties par papildu nosacījumiem elektroniskā komercakta un vispārējā parauga akta tehniskajā noformēšanā un apritē, ciktāl tie nav pretrunā šiem noteikumiem.

II. Komercakta sastādīšanas kārtība

7. Pārvadātājs sastāda komercaktu šādos termiņos:

7.1. kravas izkraušanas dienā, ja koplietošanas vietās kravu izkrauj pārvadātājs vai saņēmējs ar pārvadātāja līdzdalību;

7.2. kravas izsniegšanas dienā, ja apstākļi, kas kļuvuši par pamatu komercakta sastādīšanai, tiek konstatēti pēc tam, kad koplietošanas vietās kravu izkrāvis pārvadātājs;

7.3. kravas izkraušanas dienā, ja koplietošanai neparedzētās vietās kravu izkrauj saņēmējs, piedaloties pārvadātājam, turklāt kravas pārbaude tiek veikta izkraušanas gaitā;

7.4. vagona taras masas pārbaudes dienā, ja pēc kravas izkraušanas vagona taras masu pārbauda uz vagonu svariem;

7.5. dienā, kad konstatēti apstākļi, kurus apliecina ar komercaktu, ja komercakts tiek sastādīts pārvadāšanas ceļā.

8. Komercaktu sastāda katram sūtījumam atsevišķi neatkarīgi no vagonu skaita sūtījumā.

9. Saņēmējs ir tiesīgs pieprasīt, lai pārvadātājs līdz kravas izkraušanas beigām pārbauda samirkušās vai sabojājušās kravas vietas un sastāda komercaktu par šādas vietas pārbaudes rezultātiem arī tad, ja pārvadātājs izsniedzis kravu, neveicot kravas pārbaudi, bet saņēmējs konstatē:

9.1. pēc segtā tipa vagona vai konteinera atvēršanas – kravas bojājumu vai bojāšanos samirkšanas dēļ, kuru izraisījis vagona vai konteinera slēpts defekts;

9.2. pēc refrižeratorvagona atvēršanas – kravas bojāšanos, kuras raksturs liecina par to, ka krava varēja sabojāties pārvadāšanas ceļā, jo pārvadātājs refrižeratorvagonā nebija nodrošinājis atbilstošu temperatūras režīmu un ventilāciju.

10. Ja maršruta vai grupveida sūtījumā pārvadājamo kravu izsniedz vairāku dienu laikā, par katrā kalendāra diennaktī izkrautajiem vagoniem sastāda pārejas komercaktu, bet maršruta vai vagonu grupas pēdējā vagona izkraušanas dienā sastāda kopsavilkuma komercaktu, kurā ieraksta pārejas komercaktos norādītās ziņas par katru vagonu. Pārejas un kopsavilkuma komercaktu noformē saskaņā ar šiem noteikumiem. Plombas (slēgplombas) un dokumentus pievieno pārejas komercaktiem, bet saņēmējam izsniedz kopsavilkuma komercakta eksemplāru.

11. Izsniedzot sakrautā, sabērtā vai ielietā veidā pārvadājamo vienāda nosaukuma kravu, kuru viens un tas pats nosūtītājs adresē vienam un tam pašam saņēmējam un kura pienākusi darbderīgos vagonos bez nozaudēšanas pārvadāšanas ceļā vai zuduma pazīmēm un ar nebojātām nosūtītāja plombām (slēgplombām), par kravas masas pārpalikumiem vai iztrūkumiem, kas konstatēti, veicot atsevišķu sūtījumu pārbaudes vienas kalendāra diennakts laikā, sastāda vienu komercaktu.

12. Pārpalikumu vai iztrūkumu sakrautā, sabērtā vai ielietā veidā pārvadājamai un pārvadāšanas ceļā pārkraujamai kravai, kuru iekrāvis viens un tas pats nosūtītājs un kura adresēta vienam un tam pašam saņēmējam un pienākusi darbderīgos vagonos bez nozaudēšanas pārvadāšanas ceļā vai zuduma pazīmēm, nosaka pēc visas vienlaikus izsniegtās kravas partijas pārbaudes rezultātiem, un par to sastāda vienu komercaktu.

13. Ja ar vienu pavadzīmi krava tiek pārvadāta vairākos vagonos, bet pārvadātājs ir pārbaudījis kravu tikai šā sūtījuma vienā vai vairākos atsevišķos vagonos, komercaktā norāda:

13.1. pārbaudītajam vai pārbaudītajiem vagoniem – faktisko masu un kravas masu, kāda norādīta vagonu sarakstā (kas ir neatņemama pavadzīmes sastāvdaļa);

13.2. pārējiem vagoniem – kravas masu, kas norādīta vagonu sarakstā.

14. Komercaktu sastāda trijos eksemplāros. Divi eksemplāri ar pielikumiem paliek pie pārvadātāja, kas sastādījis komercaktu, bet trešo eksemplāru:

14.1. pievieno pavadzīmei, ja komercakts sastādīts pārvadāšanas ceļā;

14.2. izsniedz saņēmējam, ja komercakts sastādīts galastacijā.

15. Ja pārvadāšanas ceļā tika sastādīts komercakts un ziņas tajā atbilst kravas faktiskajam daudzumam un stāvoklim galastacijā, jaunu komercaktu nesastāda un pavadzīmei pievienotā komercakta 19. ailē izdara ierakstu par to, ka kravas stāvoklis atbilst šā komercakta ziņām. Ja galastacijā konstatē, ka pārvadāšanas ceļā sastādītā komercakta ziņas neatbilst kravas faktiskajam daudzumam un stāvoklim, sastāda jaunu komercaktu.

16. Ja pārvadāšanas ceļā sastādīti vairāki komercakti, kuros ziņas par kravas stāvokli nesakrīt, pārvadātājs galastacijā sastāda jaunu komercaktu. Šajā gadījumā galastacijā saņēmējam izsniedz tikai pēdējā komercakta eksemplāru.

17. Ja pārvadāšanas ceļā sastādīts komercakts par kravas iztrūkumu, bojājumu vai bojāšanos darbderīgā vagonā vai konteinerā ar nebojātām nosūtītāja plombām (slēgplombām) vai ar nebojātu nosūtītāja krāvumu vaļējā ritošajā sastāvā, pārvadātājs galastacijā šo komercaktu izsniedz saņēmējam neatkarīgi no tā, vai saņēmējam izsniegts kravas izsniegšanas laikā sastādītais komercakts.

18. Ja krava tiek pārvadāta aizplombētā vagonā vai konteinerā, no tā noņemtās plombas pievieno tam komercakta eksemplāram, kas paliek pie pārvadātāja, kurš to sastādījis.

19. Ja kravas nozaudēšana, bojājums (bojāšanās) vai iztrūkums varēja notikt vagona vai konteinera bojāšanas (bojājuma) dēļ, līdztekus komercaktam sastāda aktu par vagona vai konteinera tehnisko stāvokli un pievieno komercaktam.

20. Ja komercakta veidlapu drukā uz vairākām lapām, katru komercakta lapu numurē, paraksta un iespiež pārvadātāja kalendāra spiedogu komercakta sastādīšanas stacijā, bet katras lapas augšējā daļā norāda komercakta numuru. Visas komercakta lapas pēc tā sastādīšanas tiek sastiprinātas kopā.

21. Ja komercakta ailēs nepietiek vietas ziņu ierakstīšanai, pārvadātājs ailes ziņas ieraksta papildu lapā, kura tiek piestiprināta komercaktam un kļūst par tā sastāvdaļu. Papildu lapu izmēram jābūt tādam pašam kā komercaktam. Atbilstošajās komercakta ailēs izdara atzīmi "Ziņas skatīt papildu lapā". Katras papildu lapas augšējā daļā norāda komercakta numuru. Katru papildu lapu paraksta personas, kas parakstījušas komercaktu, un iespiež pārvadātāja kalendāra spiedogu.

22. Ja pavadzīmei nav pievienots pārvadāšanas ceļā sastādītais komercakts, pārvadātājs, izkraujot vai izsniedzot kravu, sastāda jaunu komercaktu.

23. Pārvadātājs komercaktu izsniedz saņēmējam pēc pieprasījuma.

24. Saņēmējs deviņu mēnešu laikā no kravas izsniegšanas dienas var pieprasīt, lai pārvadātājs izsniedz sastādīto komercaktu.

25. Ja pārvadātāja pārstāvis galastacijā atsakās sastādīt komercaktu, saņēmējs šādos termiņos var iesniegt pārvadātājam rakstisku iesniegumu, pieprasot sastādīt komercaktu:

25.1. pirms kravas izvešanas no koplietošanas vietām, ja kravu izkrauj pārvadātājs;

25.2. diennakts laikā pēc kravas pārbaudes, kurā piedalījies pārvadātāja pārstāvis, ja koplietošanas vietās vai koplietošanai neparedzētās vietās kravu izkrauj saņēmējs.

26. Atbildi uz saņēmēja iesniegumu par ātrbojīgām kravām pārvadātājs sniedz diennakts laikā, bet par pārējām kravām – ne vēlāk kā triju diennakšu laikā pēc iesnieguma saņemšanas.

27. Saņemot papildnosūtāmo kravas daļu, saņēmējs nodod komercaktu pārvadātājam. Komercakts paliek pie pārvadātāja, tajā izdara atzīmi par papildnosūtāmās kravas daļas izsniegšanu, norādot izsniegšanas datumu.

III. Vispārējā parauga akta sastādīšanas kārtība

28. Vispārējā parauga aktu paraksta vismaz divas personas, kuras piedalījušās to apstākļu apliecināšanā, kas bija par pamatu akta sastādīšanai.

29. Nosūtītājs vai saņēmējs var piedalīties vispārējā parauga akta sastādīšanā un to parakstīt, ja krava, vagons vai konteiners atrodas nosūtītāja vai saņēmēja pārziņā un ir konstatēti apstākļi, kurus apliecina ar vispārējā parauga aktu.

IV. Noslēguma jautājumi

30. Atzīt par spēku zaudējušiem Ministru kabineta 2002. gada 9. aprīļa noteikumus Nr. 148 "Komercakta un vispārējā parauga akta sastādīšanas noteikumi" (Latvijas Vēstnesis, 2002, 56. nr.).

31. Noteikumi stājas spēkā 2020. gada 1. novembrī.

Ministru prezidents A. K. Kariņš

Satiksmes ministrs T. Linkaits
1. pielikums
Ministru kabineta
2020. gada 30. jūnija
noteikumiem Nr. 420

Piezīmes.

1. Pārvadātājs, kas sastāda komercaktu, ieraksta komercakta numuru pēc pārvadātāja noteiktās kārtības, norāda savu nosaukumu, tās stacijas nosaukumu, kurā sastāda komercaktu, un to apstākļu faktiskās noteikšanas datumu, kuri kļuvuši par pamatojumu komercakta sastādīšanai.

2.  1. ailē "Nosūtītājs" norāda nosūtītāja nosaukumu saskaņā ar ziņām pavadzīmes 1. ailē.

3.  2. ailē "Saņēmējs" norāda saņēmēja nosaukumu saskaņā ar ziņām pavadzīmes 4. ailē.

4.  3. ailē "Nosūtīšanas stacija" norāda nosūtīšanas stacijas nosaukumu un publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras (turpmāk – dzelzceļš) saīsināto nosaukumu saskaņā ar ziņām pavadzīmes 2. ailē.

5.  4. ailē "Galastacija" norāda galastacijas nosaukumu un dzelzceļa saīsināto nosaukumu saskaņā ar ziņām pavadzīmes 5. ailē.

6.  5. ailē "Sūtījuma Nr., Līgumpārvadātājs, Pārvadājuma līguma noslēgšanas datums" norāda ziņas no pavadzīmes 22., 26. un 29. ailes.

7.  6. ailē "Pienāca, Ar vilcienu Nr." norāda vilciena pienākšanas datumu un numuru.

8.  7. ailē "Vagona, konteinera Nr." norāda vagona vai konteinera numuru saskaņā ar ziņām pavadzīmes 7. vai 15. ailē.

9.  8. ailē "Papildu lapas komercaktam" norāda papildu lapu skaitu, kuras pievieno komercaktam.

10.  9. aili "Sastādīts papildus komercaktam Nr." aizpilda, ja pavadzīmei pievienots komercakts, kas sastādīts pārvadāšanas ceļā, un norāda sastādītā komercakta numuru, stacijas un dzelzceļa nosaukumu, komercaktu sastādījušā pārvadātāja nosaukumu un sastādīšanas datumu.

11.  10. ailē "Plombas (slēgplombas)" katrā atbilstošajā rindiņā norāda plombu vai slēgplombu skaitu un zīmes uz tām. Ja zīmes uz plombām ir neskaidras, izdara atzīmi "Neskaidras" un norāda visus burtus un ciparus, kurus var izlasīt uz plombām. Ja izrādīsies, ka uz vagona vai konteinera nav plombu, izdara atzīmi "Bez plombām".

12.  11. ailē "Ziņas par plombu atvēršanas vai bojājuma pazīmēm" norāda to plombu kontrolzīmes un bojājuma veidu, uz kurām konstatētas atvēršanas vai bojājuma pazīmes.

13.  12. ailē "Vagons/konteiners tehniskajā ziņā darbderīgs/darbnederīgs" nevajadzīgo nosvītro. Ja sastādīts akts par vagona vai konteinera tehnisko stāvokli, norāda tā numuru un sastādīšanas datumu.

14.  13. ailē "Kravu iekrāvis pārvadātājs/nosūtītājs" nevajadzīgo nosvītro.

15.  14. ailē "Pārbaudes rezultāti" norāda pārbaudes rezultātus:

15.1.  14.1. ailē "norādīts pavadzīmē" – norāda ziņas atbilstoši pavadzīmes ziņām;

15.2.  14.2. ailē "konstatēts pārbaudē" – ieraksta ziņas par faktiski esošu kravu;

15.3.  14.3. ailē "tai skaitā bojāto vietu" – ieraksta ziņas par bojātajām kravas vietām.

16.  15. ailē "Apstākļi, kas kļuvuši par pamatojumu komercakta sastādīšanai. Kravas apraksts" norāda komercakta sastādīšanas iemeslu, detalizēti apraksta vagonā vai konteinerā pārbaudes laikā esošās kravas stāvokli, norādot iemeslus, kas izraisījuši kravas bojājumu, bojāšanos vai iztrūkumu, kā arī norāda, kad konstatēts kravas iztrūkums, bojājums (bojāšanās) vai nozaudēšana, kā arī vagona vai konteinera atvēršanas un plombu noņemšanas iemeslu. Komercaktā neraksta atzinumu vai pieņēmumu par nosūtītāja vai pārvadātāja vainu. Atbilstošajos gadījumos norāda:

16.1. bojājuma apmēru, raksturu un izcelšanās noilgumu, norādot, vai bojājums ir jauns vai vecs;

16.2. kādā vagona vai konteinera daļā atradās bojātās vai mitrās kravas vietas;

16.3. vai bojātās kravas tara vai iepakojums ir bojāts vai nebojāts un, ja tas bojāts, kāds ir bojājumu veids;

16.4. pasākumus, kurus veicis pārvadātājs, kas sastāda komercaktu, lai novērstu taras vai iepakojuma bojājumu;

16.5. ja krava noplūdusi vai izbirusi, – kādā vagona vietā un kādā daudzumā;

16.6. ja radušies tukšumi bojātās vietas iekšpusē, – kādi ir tukšumu izmēri, kāds kravas daudzums (gabalos vai pēc masas) varēja izvietoties tukšajās vietās;

16.7. vai bija iespējams izņemt iztrūkstošo kravu no bojātās kravas vietas;

16.8. kādi pasākumi veikti, lai novērstu turpmāko kravas bojājumu;

16.9. ja konstatē kravas piesārņojumu, – vai piesārņota visa krava vai tikai slānis, kas saskārās ar vagona vai konteinera grīdu vai sienām, kā arī vai vagonā atradās iepriekš pārvadātās kravas atlikumi;

16.10. ja konstatē kravas izvietošanas un nostiprināšanas nosacījumu pārkāpumu, detalizēti norāda pārkāpuma veidu;

16.11. ja konstatē tādas kravas iztrūkumu, kuru pārvadā segta tipa vagonā, – vai vagons piekrauts līdz pilnai ietilpībai, vai ir nepiekrauta telpa, kādā vagona vietā tā atrodas un vai tajā varēja izvietoties iztrūkstošā krava;

16.12. ja konstatē tādas kravas iztrūkumu vai bojājumu, kuru pārvadā vaļējā ritošajā sastāvā, – kravas vietu izvietojumu, kārtu skaitu, aizpildīšanas blīvumu, brīvo vietu esību un izmēru, stiprinājuma un aizsega veidu un stāvokli, kā arī aizsargmarķējuma stāvokli. Ja kravu pārvadā sakrautā vai sabērtā veidā, norāda, ir vai nav padziļinājumu, iedobju vai piltuvveida bedru kravas virspusē;

16.13. ja konstatē tādas kravas iztrūkumu, kuru pārvadā cisternā, – cisternas tipu, iepildīšanas augstumu, kravas blīvumu un temperatūru, kā arī to, vai bijusi kravas noplūde;

16.14. ja konstatē kravas masas iztrūkumu, – ar kādiem svariem krava svērta;

16.15. ja pārvadājuma laikā noticis negadījums ar dzīvniekiem, – vai pavadonis ir bijis klāt negadījuma laikā, vai vagons bija piemērots dzīvnieku pārvadāšanai un vai bija aprīkots ar attiecīgajām ierīcēm;

16.16. ja konstatē ātrbojīgās kravas bojāšanos, – kravas stāvokli un apstākļus, kas ietekmējuši bojāšanos, kā arī vagona tehnisko stāvokli, iekraušanas veidu un augstumu, taras veidu un stāvokli, vai uz grīdas ir sabojātās kravas noplūdes pazīmes, kādā vagona daļā atrodas sabojātā krava, bet, ja krava tiek ventilēta, vai vagonu lūku vāki ir atvērti vai aizvērti, vai vagons atbilstoši aprīkots un nosiltināts vai atdzesēts, temperatūru vagonā, ārējā gaisa un kravas temperatūru izkraušanas laikā;

16.17. ja nozaudēta pavadzīme vai atsevišķas tās lapas, izdara atzīmi "Krava pienāca bez pavadzīmes" vai "Krava pienāca bez pavadzīmes ____ lapas". Ja nozaudētas papildu lapas, izdara atzīmi "Krava pienāca bez ______ papildu lapas". Ja nozaudēts vagonu saraksts vai konteineru saraksts, izdara atzīmi "Krava pienāca bez vagonu saraksta" vai "Krava pienāca bez konteineru saraksta".

17.  16. ailē "Ziņas par ekspertīzes veikšanu" norāda ekspertīzes akta sastādīšanas datumu un numuru. Ja ekspertīze netika veikta, izdara atzīmi "Netika veikta".

18.  17. ailē "Pievienotas plombas un dokumenti" norāda no vagona vai konteinera noņemto plombu vai slēgplombu skaitu un zīmes, kā arī pievienoto dokumentu sarakstu.

19.  18. ailē "Paraksti" pārvadājuma dalībnieku pārstāvji, kas piedalās kravas pārbaudē, parakstās un norāda vārdu un uzvārdu. Pārvadātājs, kas sastādījis komercaktu, iespiež kalendāra spiedogu. Aili neaizpilda, ja elektroniskais dokuments ir sagatavots atbilstoši normatīvajiem aktiem par elektronisko dokumentu noformēšanu.

20.  19. ailē "Atzīme par kravas stāvokļa atbilstību (izsniegšanas laikā) ziņām, kas norādītas šajā komercaktā" izdara atzīmi "Krava atbilst komercakta ziņām", ja galastacijā, pārbaudot kravu, nav atšķirības starp kravas faktisko esību, stāvokli un ziņām komercaktā, kas sastādīts pārvadāšanas ceļā.

21.  20. ailē "Paraksti" pārvadājuma dalībnieku pārstāvji, kas piedalās kravas pārbaudē, parakstās un norāda vārdu un uzvārdu. Pārvadātājs, kas pārbaudīja kravu kravas izsniegšanas stacijā, iespiež kalendāra spiedogu. Aili neaizpilda, ja elektroniskais dokuments ir sagatavots atbilstoši normatīvajiem aktiem par elektronisko dokumentu noformēšanu.

22. Komercakta augšējā brīvajā joslā var būt izvietots QR kods vai BAR kods.

Satiksmes ministrs T. Linkaits
2. pielikums
Ministru kabineta
2020. gada 30. jūnija
noteikumiem Nr. 420

Piezīmes.

1. Ailē "Vispārējā parauga akts Nr." norāda kārtas numuru, kuru piešķīris pārvadātājs.

2. Ailē "Pārvadātājs" norāda tā pārvadātāja nosaukumu, kas sastādījis vispārējā parauga aktu.

3. Ailē "Stacija un dzelzceļš, kurā sastādīts akts" norāda stacijas un dzelzceļa nosaukumu, kur sastādīts vispārējā parauga akts.

4. Ailē "Sūtījums Nr._____ no ___________" norāda sūtījuma numuru un pārvadājuma līguma noslēgšanas datumu saskaņā ar pavadzīmē norādītajām ziņām.

5. Ailēs "Nosūtīšanas stacija un dzelzceļš, Galastacija un galamērķa dzelzceļš, Vagona Nr., Vagona valdītājs, Konteinera Nr., konteinera izmēra un tipa kodi, Kravas nosaukums" norāda ziņas saskaņā ar pavadzīmi. Ja vispārējā parauga aktu sastāda vagonu vai konteineru grupai un atbilstošajā ailē nepietiek vietas, ziņas norāda vispārējā parauga akta otrā pusē.

6. Ailē "Pienāca ar vilcienu Nr." norāda vilciena Nr. un tā pienākšanas datumu, ja vispārējā parauga aktu sastāda pēc vilciena pienākšanas.

7. Ailē "Iemesli un apstākļi, kas kļuvuši par pamatojumu akta sastādīšanai" norāda vispārējā parauga akta sastādīšanas iemeslu, apraksta konkrētos pārvadājuma apstākļus, kas ietekmējuši vai varēja ietekmēt pārvadājuma līguma izpildi. Ja notikusi vagona vai konteinera aizturēšana, norāda aizturēšanas sākuma un beigu laiku.

8. Ailē "Pārvadātāja pārstāvji" ne mazāk kā divi pārvadātāja pārstāvji, kas piedalījušies to apstākļu apliecināšanā, kuri kļuvuši par pamatojumu vispārējā parauga akta sastādīšanai, parakstās un norāda uzvārdu, vārdu un amatu. Aili neaizpilda, ja elektroniskais dokuments ir sagatavots atbilstoši normatīvajiem aktiem par elektronisko dokumentu noformēšanu.

9. Ailē "Pārvadātāja kalendārā spiedoga nospiedums" iespiež pārvadātāja kalendāra spiedogu ar datumu, kad faktiski noteikti apstākļi, kas kļuvuši par pamatojumu vispārējā parauga akta sastādīšanai. Aili neaizpilda, ja elektroniskais dokuments ir sagatavots atbilstoši normatīvajiem aktiem par elektronisko dokumentu noformēšanu.

Satiksmes ministrs T. Linkaits
 
Tiesību akta pase
Nosaukums: Komercakta un vispārējā parauga akta sastādīšanas kārtība Statuss:
Spēkā esošs
spēkā esošs
Izdevējs: Ministru kabinets Veids: noteikumi Numurs: 420Pieņemts: 30.06.2020.Stājas spēkā: 01.11.2020.Publicēts: Latvijas Vēstnesis, 125, 02.07.2020. OP numurs: 2020/125.10
Saistītie dokumenti
  • Tiesību akti, kuriem maina statusu
  • Izdoti saskaņā ar
  • Anotācija / tiesību akta projekts
  • Citi saistītie dokumenti
315813
01.11.2020
87
0
  • Twitter
  • Facebook
  • Draugiem.lv
 
0
Šajā vietnē oficiālais izdevējs
"Latvijas Vēstnesis" nodrošina tiesību aktu
sistematizācijas funkciju.

Sistematizēti tiesību akti ir informatīvi. Pretrunu gadījumā vadās pēc oficiālās publikācijas.
Par Likumi.lv
Aktualitātes
Noderīgas saites
Atsauksmēm
Kontakti
Mobilā versija
Lietošanas noteikumi
Privātuma politika
Sīkdatnes
Latvijas Vēstnesis "Ikvienam ir tiesības zināt savas tiesības."
Latvijas Republikas Satversmes 90. pants
© Oficiālais izdevējs "Latvijas Vēstnesis"