Ministru kabineta rīkojums Nr. 93
Rīgā 2020. gada 4. martā (prot. Nr. 9 29.
§)
1. Apstiprināt Attīstības sadarbības politikas plānu
2020. gadam (turpmāk - plāns).
2. Noteikt Ārlietu ministriju par atbildīgo institūciju
plāna īstenošanā.
3. Ārlietu ministrijai finansējumu, kas nav izmantots budžeta
programmas 07.00.00 "Attīstības sadarbības projekti un
starptautiskā palīdzība" ietvaros finansētajām divpusējās
attīstības sadarbības aktivitātēm, vai Ārlietu ministrijas
budžeta ietvaros pārdalīto finansējumu attīstības sadarbības
politikas īstenošanai prioritāri novirzīt:
3.1. pasākumam "Granta projektu konkurss partnervalstu
atbalstam, 50 % finansējums PSO", ja granta projektu
konkurss nav noslēdzies;
4. Ministrijām un citām atbildīgajām institūcijām plānā
paredzētos pasākumus īstenot atbilstoši piešķirtajiem valsts
budžeta līdzekļiem.
I. Plāna
kopsavilkums
Attīstības sadarbības politikas plāns 2020.gadam (turpmāk -
Plāns) ir izstrādāts, lai veicinātu Latvijas attīstības
sadarbības prioritāšu īstenošanu. Plānā ir iekļauti konkrēti
pasākumi, lai sekmētu 2016.gada 14.septembrī pieņemtajās Latvijas
Attīstības sadarbības politikas pamatnostādnēs 2016.-2020.gadam
(turpmāk - Pamatnostādnes) noteiktā Latvijas attīstības
sadarbības politikas mērķa "sniegt ieguldījumu ANO
Dienaskārtības ilgtspējīgai attīstībai 2030 (turpmāk -
Dienaskārtība 2030) ieviešanā attīstības valstīs, jo īpaši
Latvijas prioritārajās partnervalstīs, veicinot ilgtspējīgu
attīstību un nabadzības izskaušanu, tiesiskumu un labu
pārvaldību" sasniegšanu. Plāns stiprina Latvijas kā
divpusējā donora lomu, tādējādi īstenojot Latvijas ārpolitiskās
intereses, kas noteiktas ārlietu ministra ikgadējā ziņojumā
Saeimai par paveikto un iecerēto darbību valsts ārpolitikā.
Saskaņā ar Pamatnostādnēm galvenās Latvijas attīstības
sadarbības jomas visos attīstības sadarbības formātos ir
publiskās pārvaldes attīstība un spēju stiprināšana,
uzņēmējdarbības attīstība un eksportspējas stiprināšana, valsts
drošības struktūru pārvaldība un reformas, demokrātiskas
līdzdalības veicināšana un pilsoniskās sabiedrības attīstība un
izglītība, kā arī dzimumu līdztiesības veicināšana.
Latvijas attīstības sadarbības aktivitātes, attiecīgi OAP
finansējums, veidojas no divpusējos un daudzpusējos formātos
īstenotām aktivitātēm. Daudzpusējais formāts, kas veido vidēji
90% no kopējā apjoma, galvenokārt ietver starptautiskās iemaksas
ES budžetā, Eiropas Attīstības fondā, kā arī iemaksas ANO
aģentūrās un citās starptautiskajās institūcijās, iniciatīvās un
trasta fondos. Šajos formātos ir svarīgi aizstāvēt galvenās
Latvijas prioritārās jomas un reģionus, veicināt Latvijas
redzamību. Savukārt Latvijas OAP divpusējā formātā veido vidēji
10% no kopējā apjoma un tā ietver Ārlietu ministrijas budžeta
programmu "Attīstības sadarbības projekti un starptautiskā
palīdzība" paredzētos līdzekļus; citu valsts iestāžu
divpusējai attīstības sadarbībai veltīto finansējumu un ad
hoc veidā sniegto palīdzību un humāno palīdzību.
Plānā iekļautās darbības (Ārlietu ministrijas un nozaru
ministriju) strukturētas atbilstoši sešiem Pamatnostādņu rīcības
virzieniem un tajos ietvertajiem uzdevumiem:
1. Sniegt atbalstu ES Austrumu
partnerības un Centrālāzijas valstu ilgtspējīgai attīstībai caur
Ārlietu ministrijas
divpusējā attīstības sadarbības finansējuma
instrumentiem:
Šajā rīcības virzienā ietverto pasākumu īstenošanai paredzēts
novirzīt EUR 437 813 jeb lielāko daļu no Ārlietu
ministrijas budžeta programmā "Attīstības sadarbības
projekti un starptautiskā palīdzība" piešķirtajiem
līdzekļiem (EUR 463 813), lai īstenotu dažādus
pasākumus.
2. Stiprināt Latvijas attīstības
sadarbības prioritāšu īstenošanu daudzpusējās sadarbības
ietvaros, jo īpaši ES, ANO, PBG un OECD ietvaros, tādējādi
veicinot Latvijas attīstības sadarbības politikas saskaņotību
visos formātos;
Daudzpusējos formātos plānots turpināt iesaistošu pozīciju
izstrādi par aktuālajiem attīstības sadarbības jautājumiem,
stiprināt dialogu ar Saeimu.
3. Stiprināt Latvijas attīstības
sadarbības ilgtspēju, politikas veidotāju un īstenotāju
profesionalitāti un darbības saskaņotību
Atbilstoši Pamatnostādnēm, Ārlietu ministrija ar šo Plānu
veicina visu, jo īpaši divpusējo, Latvijas attīstības sadarbības
aktivitāšu saskaņotību. 2020.gada Plānā līdz ar Ārlietu
ministrijas attīstības sadarbības budžeta programmas plānošanu
ietverti arī 23 attīstības sadarbības pasākumi, ko 2020.gadā
attīstības valstīs plāno īstenot 10 publiskās pārvaldes iestādes.
Ņemot vērā, ka valsts pārvaldes iestāžu aktivitātes veido
ievērojamu Latvijas divpusējā attīstības sadarbības finansējuma
daļu, svarīgi veicināt šo aktivitāšu sasaisti ar Ārlietu
ministrijas plānoto politiku.
4. Stiprināt Latvijas attīstības
sadarbības caurskatāmību un atbilstību starptautiskajiem
ziņošanas standartiem
Ārlietu ministrija turpinās darbu pie atbalstīto projektu
izvērtēšanas sistēmas stiprināšanas un īstenos vismaz vienas
izvērtēšanas vizītes veikšanu partnervalstīs. Sadarbībā ar OECD
ekspertiem Ārlietu ministrija organizēs apmācību semināru
par attīstības sadarbības stratēģisko plānošanu un
programmēšanu.
5. Veicināt sabiedrības izpratni par
attīstības sadarbības nozīmību, līdzdalību un atbalstu politikas
īstenošanai
Ārlietu ministrija regulāri atjauninās un papildinās
interaktīvo karti par īstenotajiem attīstības sadarbības
projektiem ministrijas tīmekļa vietnē, kā arī turpinās dialogu ar
partneriem un projektu īstenotājiem.
Lai nodrošinātu sabiedrības informēšanu plašās mērķa grupās,
papildus Ārlietu ministrijas aktivitātēm šim mērķim tiek
paredzēts 3.1.punktā plānotais atbalsts. Ņemot vērā
nepieciešamību nodrošināt plašu PSO, skolu, bibliotēku,
augstskolu, jaunatnes centru un citu partneru iesaisti, šīs
aktivitātes plānots īstenot sadarbībā ar biedrību "Latvijas
platforma attīstības sadarbībai" (LAPAS). LAPAS ir vienīgā
platforma Latvijā, kas apvieno nevalstiskās organizācijas (35),
kas strādā attīstības sadarbības un globālās izglītības jomā, kam
ir ilggadēja pieredze izpratnes par attīstības sadarbību
veicināšanā un projektu ieviešanā attīstības valstīs.
No Ārlietu ministrijas attīstības sadarbības budžeta
programmas 2020.gadā plānots sniegt arī tiešfinansējumu EUR 12
000 apmērā LPS un LAPAS dalībai ES un starptautisko organizāciju
PSO platformās.
6. Īstenot visaptverošu un saskaņotu
Latvijas pieeju ilgtspējīgas attīstības veicināšanai pasaulē
Attīstības sadarbības politikas plānošanā un īstenošanā
Ārlietu ministrija sadarbojas ar atbildīgajām publiskās pārvaldes
institūcijām, PSO un privāto sektoru. Attīstības sadarbības
politikas konsultatīvā padome izskatīja un konceptuāli saskaņoja
Plānu.
II. Esošās
situācijas raksturojums
Attīstības sadarbības politikas plāns ir izstrādāts,
pamatojoties uz Pamatnostādnēm un saskaņā ar Starptautiskās
palīdzības likuma 6. panta pirmo daļu, un nosaka Ārlietu
ministrijas 2020.gada budžetā piešķirtā attīstības sadarbības
finansējuma izlietojumu, kā arī ietver īstenojamo pasākumu
aprakstus ne tikai par Ārlietu ministrijas finansētajām
aktivitātēm, bet veicina attīstības sadarbības saskaņotību
plašākā mērogā, iekļaujot publiskās pārvaldes iestāžu īstenotās
aktivitātes ārpus Ārlietu ministrijas budžeta.
Atbilstoši Pamatnostādnēm, Latvija koncentrēsies uz noteiktām
prioritārām partnervalstīm un prioritārajām jomām tajās, kā arī
turpinās attīstīt sadarbības iespējas ar citiem starptautiskajiem
palīdzības sniedzējiem un veicinās visas Latvijas attīstības
sadarbības (Ārlietu ministrijas un citu valsts pārvaldes iestāžu
īstenotās) saskaņotību.
Gadījumā, ja nav iespējams īstenot kādu no Ārlietu ministrijas
budžeta programmas 07.00.00 "Attīstības sadarbības projekti
un starptautiskā palīdzība" ietvaros finansētajām
aktivitātēm (1.2.aktivitāte - 4.2.aktivitāte), no šo aktivitāšu
īstenošanas palicis neizmantots finansējums vai Ārlietu
ministrijas budžeta ietvaros attīstības sadarbības politikas
īstenošanai tiek pārdalīts finansējums, kas potenciāli varētu
veidoties no iespējamās ekonomijas no plānotajām iemaksām
starptautiskajās organizācijās, ņemot vērā organizāciju
iepriekšējā gada noslēgumā pieņemtos lēmumus par iemaksu apmēru
kārtējam gadam un valūtas kursa svārstību ietekmi maksājuma
dienā, finansējums prioritārā kārtībā tiks novirzīts
1.1.aktivitātei "Granta projektu konkurss partnervalstu
atbalstam, 50% finansējums PSO", ja granta projektu konkurss
nav noslēdzies, vai tiks novirzīts brīvprātīgajām iemaksām
starptautiskajās organizācijās saskaņā ar Starptautiskās
palīdzības likuma 5.pantu.
Prioritārās aktivitātes finansējuma novirzīšanai augstāk
minētajos gadījumos izvēlētas atbilstoši Starptautiskās
palīdzības likuma 5.pantā identificētajiem starptautiskās
palīdzības apstiprināšanas instrumentiem, kā arī Pamatnostādnēs
noteiktajam.
Divpusējā attīstības sadarbība, kura visbiežāk tiek realizēta
īstenojot granta projektus, veicina Latvijas kā donora redzamību
un paredzamību, ļauj pilnvērtīgāk izmantot Latvijā pieejamo
ekspertīzi un risinājumus ilgtspējīgas palīdzības nodrošināšanā,
kā arī sniedz jaunas iespējas Latvijas valsts institūcijām,
pilsoniskajai sabiedrībai un privātajam sektoram, kas iesaistīti
attīstības sadarbības projektu īstenošanā. Turklāt, saskaņā ar
Pamatnostādnēs norādīto, situācijā, kad ir pieejams ierobežots
attīstības sadarbības finansējums, granta projektu konkursa
instruments piedāvā caurskatāmu kārtību, kādā tiek atbalstīti
projekti.
Vienlaikus, granta projektu realizācijas laiks tiek plānots
tikai viena fiskālā gada ietvaros, tādējādi gadījumos, kad granta
projektu konkurss ir noslēdzies, brīvprātīgās iemaksas
starptautiskajās organizācijās ļauj Latvijai sniegt palīdzību un
atbalstu valstīm vai reģioniem, kuros Latvijas klātbūtne ir
ierobežota, bet svarīga. Tāpat ļauj atbalstīt kāda konkrēta
izaicinājuma risināšanu un sniegt atbalstu daudzpusējās sistēmas
uzturēšanai.
Latvijas divpusējais un daudzpusējais ieguldījums attīstības
sadarbībā šobrīd īpaši aktuāls ņemot vērā Latvijas izvirzīto
mērķi tikt ievēlētai par ANO Drošības padomes pastāvīgo locekli
2026.-2027.gadā.
Plāns ir sagatavots, ievērojot Pamatnostādņu 2.daļā
aprakstītos starptautiskos, ES un Latvijas plānošanas dokumentus,
t.sk. Latvijas Nacionālo attīstības plānu 2014.-2020.gadam,
Dienaskārtību 2030, kā arī ievērojot Lisabonas līgumu, ar ko
groza Līgumu par Eiropas Savienību un Eiropas Kopienas
dibināšanas līgumu, kā arī Eiropas Vienprātību par Eiropas
Savienības attīstības politiku.
Īstenojot Plānā noteiktos pasākumus, var tikt noteikti
ierobežojumi atbalstāmo projektu jomām un/vai partneru lokam, ja
kādā no saņēmējvalstīm pasliktinās situācija /tiek novēroti
pārkāpumi likuma varas, demokrātijas un cilvēktiesību ievērošanas
jomā.
Ņemot vērā Latvijas stratēģiskās intereses, tiks vērtēta
iespēja sniegt atbalstu arī citām partnervalstīm un teritorijām,
piemēram, Baltkrievijai, Palestīnai, izvērtējot pieprasījumu
aktualitāti un atbilstību Latvijas ekspertīzei, un fokusējoties
uz sadarbību ar PSO.
Plāna mērķis |
Noteikt konkrētus pasākumus, lai veicinātu
Pamatnostādnēs noteiktā Latvijas attīstības sadarbības
politikas mērķa - sniegt ieguldījumu Dienaskārtības 2030
ieviešanā attīstības valstīs, jo īpaši Latvijas prioritārajās
partnervalstīs, veicinot ilgtspējīgu attīstību un nabadzības
izskaušanu, tiesiskumu un labu pārvaldību - sasniegšanu. |
Pamatnostādnēs ietvertie politikas
rezultāti un rezultatīvie rādītāji 2020.gada beigās |
1. Latvija veicina labu pārvaldību, iekļaujošu
ekonomisko izaugsmi un drošību prioritārajos reģionos
atbilstoši partnervalstu vajadzībām2
- 65% no ĀM pārvaldītās divpusējās OAP izlietoti
publiskās pārvaldes attīstībai un spēju stiprināšanai,
t.sk. pretkorupcijai;
- 18% no ĀM pārvaldītās divpusējās OAP atbalsta
uzņēmējdarbības attīstību un eksportspējas
stiprināšanu;
- 8% no ĀM pārvaldītās divpusējās OAP galvenais
mērķis ir dzimumu līdztiesība;
- 10% no ĀM pārvaldītās divpusējās OAP galvenais
mērķis ir atbalsts tieslietu un iekšlietu sistēmas, t.sk.
muitas un robežas struktūru, stiprināšanai;
- Latvijas īstenotajos attīstības sadarbības
projektos 100% apmērā piesaistīts citu donoru finansējums
attiecībā pret ĀM pārvaldīto OAP (neskaitot administratīvās
izmaksas un globālo izglītību)3;
- ĀM piešķirtais līdzfinansējums Latvijas pilsoniskās
sabiedrības organizāciju un pašvaldību īstenotajiem
EuropeAid attīstības sadarbības un globālās izglītības
projektiem veido vismaz 11 % no projektu kopējā finanšu
apjoma;
- 80% no ĀM pārvaldītās divpusējās OAP iesaistīta
partnervalsts pilsoniskā sabiedrība;
2. Pildot starptautiskās
saistības, Latvija tiecas palielināt OAP finansējuma apjomu
līdz 0.33% no NKI līdz 2030.gadam
- OAP apjoms no NKI - 0.14%4
- Latvijas divpusējās attīstības sadarbības
finansējuma apjoms veido 463 813 EUR5
(Ārlietu ministrijas pārvaldītais);
3. Pieaugošs Latvijas
sabiedrības atbalsts attīstības sadarbības politikas
īstenošanai
- 78% sabiedrības uzskata, ka ir svarīgi palīdzēt
attīstības valstīm6,
- 38% sabiedrības ir informēti par ilgtspējīgas
attīstības mērķiem.
|
1. Pamatnostādņu rīcības
virziens |
1. Sniegt atbalstu ES Austrumu partnerības un
Centrālāzijas valstu ilgtspējīgai attīstībai caur Ārlietu
ministrijas pārvaldītā divpusējā attīstības sadarbības
finansējuma instrumentiem |
Nr.
P.k. |
Pasākums
|
Darbības
rezultāts
|
Rezultatīvais rādītājs
|
Atbildīgā
institūcija
|
Līdzatbildīgās institūcijas un citi īstenotāji
|
Izpildes
termiņš
(ar
precizitāti līdz pusgadam)
|
Pamatnostādņu uzdevums un tā nr. (ja attiecināms)
1.1.uzdevums. Nodrošināt
Latvijas divpusējās attīstības sadarbības finansēto
aktivitāšu sasaisti ar citu donoru aktivitātēm un
finansējumu, paplašinot Latvijas sniegtā atbalsta ilgtspēju
un redzamību
|
1.
|
Projekts Ukrainas atbalstam
lauksaimniecības un lauku attīstības jomā, līdzfinansējumu
piesaistot no ASV atbalsta fonda jauno donoru projektiem
vai cita avota.
|
Projekta ietvaros tiks izveidota
tiešsaistes mācību platforma Ukrainas mazajiem un vidējiem
lauksaimniecības uzņēmējiem/ražotājiem un lauku attīstības
konsultantiem - "E-konsultants" par tirgus
nosacījumiem un noieta potenciālu Rietumu tirgos, lai
palielinātu zināšanas un eksporta iespējas Ukrainas
lauksaimniecības nozarē. |
Triju mācību moduļu satura un
mācību satura grafiskā dizaina izveide. Projekta personāla
(konsultantu) 4 dienu apmācība darbam ar platformu (apmācīti
vismaz 15 konsultanti). Platformas tehniskā izstrāde un
ieviešana darbībā, dalībnieku reģistrēšana un ievadīšana
mācību procesā (vismaz 200 dalībnieku). Rezultātu
analīze. |
Ārlietu ministrija |
Latvijas Lauku konsultāciju un
izglītības centrs |
31.12.2020. |
2.
|
Apmācību programma ES
Kaimiņpolitikas valstu, Centrālāzijas un Rietumbalkānu
valstu pārstāvjiem, līdzfinansējumu piesaistot no ASV
atbalsta fonda jauno donoru projektiem.
|
Programmas ietvaros Austrumu
partnerības un Centrālāzijas valstu jaunie līderi apguvuši 3
kursus par ES un starptautiskajām tiesībām, ekonomiku,
politiku un finanšu jautājumiem, kā arī iepazinušies ar
Latvijas kā ES dalībvalsts zināšanām un pieredzi, apmeklējuši
ES un starptautiskās institūcijas. Veicināta reģionu
savstarpējā sadarbība un attīstīts absolventu sadarbības
tīkls. |
Apmācīti vismaz 10
pārstāvji. |
Ārlietu ministrija |
Rīgas Juridiskā
augstskola
|
31.12.2020. |
3.
|
Latvijas ekspertīzes nodošana
partnervalstīm, t.sk. citu donoru ad hoc
projektos.
|
Latvijas pieredze ES normatīvā
regulējuma ieviešanā un demokrātijas procesā nodota
partnervalstīm, ieguldot to ilgtspējīgā attīstībā. |
Apmācīto partnervalstu pārstāvju
skaits. |
Ārlietu ministrija |
Satversmes tiesa, citi
īstenotāji, atkarībā no realizētajiem projektiem
|
31.12.2020. |
4.
|
Ukrainas pārstāvju dalība
pavasara skolā "Jauno profesionāļu apmācības
programma" un sadarbības stiprināšana reģionālās
attīstības un Eiropas integrācijas pētniecībā un studiju
attīstībā.
|
Studenti ir ieguvuši 24 ECTS
kredītpunktus un praktisku pieredzi politiskā diskursa
attīstībā, t.sk. par pretkorupcijas jautājumiem un
starpkultūru izglītību. Turpināti kopīgi projekti un
parakstīti jauni sadarbības līgumi starp Ukrainas augstskolām
un Latvijas Universitāti par sadarbību reģionālās attīstības
problēmu risināšanas un Eiropas integrācijas veicināšanas
pētniecībā un studiju attīstībā. |
Izsniegtas 15 studentu
apliecības Ukrainas studentiem, studējošo sekmju izraksti,
rādītāji par studentu darba gaitām pēc programmas
absolvēšanas. |
Ārlietu ministrija |
Latvijas Universitāte
|
31.12.2020. |
5.
|
Gruzijas, Moldovas un Ukrainas
Augstāko revīzijas iestāžu spēju stiprināšana caurskatāmas
un efektīvas valsts līdzekļu kontroles sistēmas
izveidē.
|
Augstāko revīzijas iestāžu pārstāvju apmācība starptautisko
revīzijas standartu (ISSAI) adaptēšanā:
- Finanšu revīzijas metodoloģijas pilnveidošana un
finanšu revīzijas praktiskie aspekti;
- Lietderības revīzijas metodoloģijas pilnveidošana un
tās praktiskie aspekti;
- Atbilstības revīzijas un revīzijas specifiskās nozarēs
(IT sistēmas) u.c.
- Darba grupu organizēšana revīziju pilnveidošanas jomā
- īstenojot partnerībā ar starptautisko donoru - Zviedrijas
Karalisti. Darba grupā iesaistās revidenti, ar praktisku
gadījuma analīzi (case study).
|
Vismaz 5 semināru ietvaros
apmācīti vismaz 90 Gruzijas, Moldovas un Ukrainas Augstāko
revīzijas iestāžu pārstāvji. |
Ārlietu ministrija |
Valsts kontrole
|
31.12.2020. |
6.
|
ES-Centrālāzijas sadarbība
izglītībā, tajā skaitā, ar Izglītības platformas projektu
saistītu pasākumu īstenošana.
|
Sniegts atbalsts izglītības
reformu veikšanai Centrālāzijas valstīs, tostarp, nodrošinot
pāreju no Eiropas Savienības - Centrālāzijas izglītības
platformas (CAEP) II fāzes uz nākotnes programmu. |
1 Latvijā īstenots pasākums un
vismaz 3 ekspertu no Latvijas iesaiste (atkarīgs no ekspertu
atlases rezultātiem). |
Ārlietu ministrija |
Izglītības un zinātnes
ministrija sadarbībā ar Valsts izglītības attīstības
aģentūru, Akadēmiskās informācijas centru u.c. atkarībā no
satura
|
2020.gada 2.pusgads |
7.
|
Līdzfinansējuma piešķiršana PSO, kas ieguvušas finansējumu no
citiem attīstības sadarbības finansētājiem, t.sk. EK,
attīstības sadarbības un globālās izglītības projektu
īstenošanai. |
Nodrošināts līdzfinansējums
vismaz vienam projektam ar starptautisko donoru
līdzfinansējumu. Prioritāri tiks atbalstīti attīstības
sadarbības projekti. |
Īstenoto projektu skaits. |
Ārlietu ministrija |
Atkarībā no konkursa
rezultātiem.
|
31.12.2020. |
1.2.uzdevums. Nodrošināt aktivitāšu īstenošanu ar dažādu
ieinteresēto pušu (publiskā pārvalde, pilsoniskā sabiedrība,
privātais sektors, u.c.) iesaisti |
8.
|
Veicināt dažādu ieinteresēto pušu iesaisti attīstības
sadarbības pasākumu īstenošanā. |
Pieaug aktivitāšu skaits, kuras
kopīgi īsteno un kur iesaistīti dažādu ieinteresēto pušu
pārstāvji no publiskās pārvaldes iestādēm, PSO, privātā
sektora, u.c. |
Projektu, skaits, kuros
iesaistītas PSO, publiskā pārvalde, privātais sektors,
u.c. |
Ārlietu ministrija |
Attīstības sadarbības aktivitāšu
īstenotāji |
31.12.2020. |
1.3.uzdevums. Veicināt Latvijas ekspertu iesaisti civilajās,
konsultāciju u.c. misijās attīstības valstīs |
9.
|
Izstrādāt efektīvus un pieejamus instrumentus Latvijas
ekspertu iesaistei civilajās, konsultāciju u.c. misijās. |
Veicināt Latvijas ekspertu
apzināšanu un iesaisti starptautiskajās misijās, t.sk. PBG.
Nodrošināt informācijas apmaiņu, lai palielinātu zināšanu
apmaiņu un veicinātu aktivitāšu sasaisti. |
Īstenotas informatīvas
aktivitātes |
Ārlietu ministrija, Finanšu
ministrija |
|
31.12.2020. |
1.4.uzdevums. Īstenot grantu projektu konkursus atbilstoši
partnervalstu vajadzībām, 50% no grantu projektu konkursa
līdzekļiem novirzot PSO sektora īstenotajiem projektiem |
10.
|
Granta
projektu īstenošana ES Austrumu partnerības valstu -
Gruzijas, Moldovas, Ukrainas, kā arī Centrālāzijas valstu -
Kirgizstānas, Tadžikistānas un Uzbekistānas, atbalstam; 50%
finansējums PSO. |
Rīkots konkurss saskaņā ar
Starptautiskās palīdzības likuma 5.panta 1.punktu un
atbilstoši Pamatnostādņu 4.2.sadaļā noteiktajām prioritārajām
partnervalstīm un jomām. |
Īstenoti 6-8 granta projekti (20
000-40 00 EUR vienam projektam). |
Ārlietu ministrija |
Atkarībā no projektu konkursa
rezultātiem. |
31.12.2020. |
2. Rīcības virziens
|
Stiprināt Latvijas attīstības sadarbības
prioritāšu īstenošanu daudzpusējās sadarbības ietvaros, jo
īpaši ES, ANO, PBG un OECD ietvaros, tādējādi veicinot
Latvijas attīstības sadarbības politikas saskaņotību visos
formātos |
2.1.uzdevums. Paaugstināt Latvijas publiskās pārvaldes
iestāžu un PSO iesaisti Latvijas pozīciju formulēšanā par
aktuālajiem starptautiskās attīstības sadarbības politikas
dienaskārtības jautājumiem, jo īpaši Attīstības sadarbības
politikas pamatnostādņu 2016.-2020.gadam 4.1.sadaļā minētajām
jomām |
11.
|
Sadarbība ar valsts pārvaldes iestādēm, PSO un pašvaldībām
Latvijas nacionālo pozīciju formulēšanā par aktuālajiem
starptautiskās attīstības politikas dienaskārtības
jautājumiem. |
Ārlietu ministrijas gatavotās
pozīcijas par starptautiskajiem attīstības politikas
jautājumiem saskaņotas ar attiecīgajām institūcijām un
organizācijām. |
Saskaņoto pozīciju, informatīvo
ziņojumu skaits. |
Ārlietu ministrija |
|
31.12.2020. |
12.
|
Uzturēt regulāru dialogu ar Saeimu par Latvijas attīstības
sadarbības politikas mērķiem, prioritātēm un rīcības
virzieniem. |
Saeima iesaistās attīstības
sadarbības politikas mērķu un prioritāšu definēšanā. |
Tikšanos skaits ar Saeimas
pārstāvjiem. |
Ārlietu ministrija |
|
31.12.2020. |
2.2.
uzdevums. Nodrošināt pamatnostādņu 4.sadaļā minēto Latvijas
prioritāšu iekļaušanu ES attīstības sadarbības politikā, tajā
skaitā kopīgās plānošanas procesā un aktivitāšu īstenošanā
Latvijai prioritārajās partnervalstīs |
13.
|
Dalība
ES Kopīgā plānošanā. |
Latvijas vēstniecību dalība un
Latvijas interešu aizstāvība ES delegāciju partnervalstīs
rīkotajās sanāksmēs par Kopīgo plānošanu un kopīgu projektu
īstenošanu. Ārlietu ministrijas pārstāvju dalība EK rīkotajās
sanāksmēs par Kopīgo plānošanu. |
Sanāksmju skaits. |
Ārlietu ministrija |
|
31.12.2020. |
14.
|
Latvijas interešu pārstāvēšana ES attīstības sadarbības
politikā. |
Dalība ES sanāksmēs (t.sk.
ministru līmeņa sanāksmes) un diskusijās par Latvijai
prioritāriem jautājumiem. |
Ministru līmeņa sanāksmju
skaits. |
Ārlietu ministrija |
|
31.12.2020. |
2.3.uzdevums. Iespēju robežās nodrošināt Latvijas iesaisti
tās prioritārajos jautājumos ANO Ģenerālās Asamblejas darbā
tostarp par cilvēktiesību, sieviešu līdztiesības, likuma
varas un labas pārvaldības, informācijas sabiedrības
jautājumiem, ANO Attīstības sistēmas stiprināšanu atbilstoši
Dienaskārtībai 2030 |
15.
|
Dalība
ANO pasākumos par Latvijai prioritārajām tēmām. |
Dalība ANO sanāksmēs, paužot
Latvijas viedokli prioritāros jautājumus. |
Sanāksmju skaits. |
Ārlietu ministrija |
Nozaru ministrijas |
31.12.2020. |
2.4.uzdevums. Nodrošināt Latvijas līdzdalību OECD Attīstības
sadarbības komitejas (turpmāk - OECD DAC) darba grupu
sanāksmēs un atbilstošo standartu pilnvērtīgu pārņemšanu, lai
kļūtu par DAC dalībvalsti |
16.
|
Nodrošināta līdzdalība atklātajās OECD DAC un ekspertu
sanāksmēs. |
Uzlabota attīstības sadarbības
kvalitāte, iesaiste attīstības finansējuma politikas izstrādē
un veicināts Latvijas kā atbildīga un uzticama attīstības
sadarbības sniedzēja tēls. |
Sanāksmju skaits, pārņemtā labā
prakse. |
Ārlietu ministrija |
|
31.12.2020. |
2.5.uzdevums. Īstenot vienotu un visaptverošu pieeju
daudzpusējās attīstības sadarbības instrumentu izmantošanai,
tostarp PBG Starptautiskās Rekonstrukcijas un attīstības
bankas Starptautiskajā attīstības asociācijā (turpmāk - SAA)
atbilstoši Latvijas attīstības sadarbības prioritātēm |
17.
|
SAA
resursu 19.papildināšanas (IDA19) plānošana. |
Latvijas Republikas iemaksu
apstiprināšana IDA19 |
Saistību apliecinājums par
iemaksām IDA19 |
Finanšu ministrija |
|
31.12.2020. |
18.
|
Latvijas dalība SAA resursu 17. un 18.papildināšanā (IDA17 un
IDA18). |
Iemaksas SAA resursu 17. un
18.papildināšanā (IDA17 un IDA18) saskaņā ar apstiprināto
grafiku. |
Veiktas iemaksas
|
Finanšu ministrija |
|
31.12.2020. |
19.
|
Latvijas dalība Daudzpusējā parādu atlaišanas
iniciatīvā. |
Iemaksas Daudzpusējā parādu
atlaišanas iniciatīvā, veicot iemaksas saskaņā ar koriģēto
grafiku. |
Veikta iemaksa. |
Finanšu ministrija |
|
31.12.2020. |
20.
|
Pasaules Bankas grupas institūciju pamatkapitāla
palielināšana. |
Iemaksas Starptautiskās
Rekonstrukcijas un attīstības bankas vispārējā un selektīvajā
kapitāla palielināšanā un Starptautiskās Finanšu korporācijas
vispārējā kapitāla palielināšanā. |
Veiktas iemaksas.
|
Finanšu ministrija |
|
31.12.2020. |
2.6.uzdevums. Stiprināt Latvijas iesaisti humānās palīdzības
procesos un aktivitātēs atbilstoši starptautiskajiem
standartiem un partnervalstu vajadzībām, nodrošinot
visaptverošu un koordinētu Latvijas pieeju krīžu risināšanai
dažādos formātos un līmeņos |
21.
|
Valsts
policijas un Valsts robežsardzes amatpersonu dalība ES
Novērošanas misijā Gruzijā (EUMM GEORGIA). |
Veicot novērošanu, nodrošināts
stabils drošības līmenis. |
Samazinās incidentu skaits uz
administratīvās līnijas ar Abhāzijas un Dienvidosetijas
reģioniem Gruzijā. |
Ārlietu ministrija |
Iekšlietu ministrija (Valsts
policija, Valsts robežsardze) |
30.12.2020. |
22.
|
Sagatavot valsts materiālajās
rezervēs esošos resursus humānās palīdzības
sniegšanai7. |
Netiek plānots, atkarīgs no
nepieciešamības un resursu pieejamības. |
Atkarībā no nepieciešamības un
resursu pieejamības. |
Nozaru ministrijas |
Valsts materiālo rezervju
glabātāji |
Saskaņā ar Ministru kabineta
rīkojumu |
3. Rīcības virziens |
Stiprināt Latvijas attīstības sadarbības
ilgtspēju, politikas veidotāju un īstenotāju profesionalitāti
un darbības saskaņotību |
3.1.uzdevums. Nodrošināt Latvijas (ĀM un nozaru ministriju)
divpusējās attīstības sadarbības aktivitāšu saskaņotību,
atbilstoši Attīstības sadarbības politikas pamatnostādņu
2016.-2020.gadam 4.sadaļā definētajām Latvijas attīstības
sadarbības politikas prioritātēm |
23.
|
Informatīvs, loģistisks un konsulārs atbalsts valsts
pārvaldes iestāžu, PSO īstenotajām aktivitātēm/ pasākumiem
attīstības sadarbības jomā. |
Veicināta savlaicīga un
profesionāla attīstības sadarbības projektu īstenošana. |
Sniegts atbalsts 3-5 valsts
pārvaldes iestāžu, PSO rīkotajiem pasākumiem attīstības
sadarbības jomā. |
Ārlietu ministrija |
Valsts pārvaldes iestādes, PSO,
sociālie partneri |
31.12.2020. |
24.
|
Attīstības sadarbības politikas pamatnostādņu
2021.-2025.gadam izstrāde un apstiprināšana |
2020.gada ietvaros tiks
izstrādātas un Ministru Kabinetā apstiprinātas Attīstības
sadarbības politikas pamatnostādnes 2021.-2025.gadam.
Pamatnostādņu izstrādes procesā tiks organizētas
konsultācijas ar nozaru ministriju, pilsoniskās sabiedrības,
privātā sektora pārstāvju un jomas ekspertu dalību par
attīstības sadarbības prioritātēm, īstenošanas mehānismu
pilnveidi, īstenotāju spēju stiprināšanu, politiku
saskaņotību attīstības, attīstības sadarbības politikas
koordināciju, privātā sektora iesaisti, sabiedrības
informēšanu un globālo izglītību. Pamatnostādņu projekts tiks
nodots sabiedriskajai apspriešanai. |
Pamatnostādnes, konsultāciju
sanāksmju skaits, konsultāciju procesā iesaistīto institūciju
un organizāciju skaits. |
Ārlietu ministrija |
Attīstības sadarbības konsultatīvās padomes
dalībnieki
|
31.12.2020. |
25.
|
Centrālāzijas robežu
pārvaldības programmas (BOMCA) projekta 9.posma
īstenošana.
|
Projekta mērķi no
2015.-2020.gadam ir vispārēja drošības uzlabošana
Centrālāzijā, atbalsts šo valstu savstarpējās tirdzniecības
un tranzīta vienkāršošanai, migrācijas plūsmu kontrolei, kā
arī sadarbības stiprināšana nelikumīgas preču un personu
pārvietošanas mazināšanai. |
Īstenoto aktivitāšu skaits
|
Iekšlietu ministrija (Valsts
robežsardze) |
Ārlietu ministrija, Rīgas
Tehniskās universitātes Starptautisko ekonomisko sakaru un
muitas institūts, Valsts ieņēmumu dienests, Pārtikas un
veterinārais dienests. |
Projekta darbības laiks
pagarināts līdz 30.04.2020. |
26.
|
"Robežu pārvaldības programmas Centrālajā Āzijā un
Afganistānā" (BOMCA 10) īstenošana. |
Projekta mērķi no 2015.-2020.gadam ir vispārēja drošības
uzlabošana Centrālāzijā un Afganistānas ziemeļu daļā, kas
robežojas ar Centrālāzijas valstīm, atbalsts šo valstu
savstarpējās tirdzniecības un tranzīta vienkāršošanai,
migrācijas plūsmu kontrolei, kā arī sadarbības stiprināšana
nelikumīgas preču un personu pārvietošanas mazināšanai.
|
Izstrādāti efektīvi mehānismi
integrētai valsts robežu pārvaldībai un migrācijas plūsmu
pārvaldībai, samazinājies nelikumīgi pārvietotu preču apjoms,
samazinājies nelikumīgi pārvietotu personu skaits,
nodrošināta efektīvu procedūru ieviešana valsts robežas
šķērsošanas vietās, mazināti kontrabandas riski. |
Iekšlietu ministrija (Valsts
robežsardze) |
Valsts ieņēmumu dienesta Muitas
pārvalde, Pārtikas un veterinārais dienests, Rīgas Tehniskās
universitātes Starptautisko ekonomisko sakaru un muitas
institūts |
2020.-2025. |
27.
|
Latvijas-Moldovas sociālās drošības līguma sagatavošana. |
Latvijas-Moldovas sociālās drošības līguma projekta
izstrāde, lai attīstītu ciešāku sadarbību sociālās drošības
jomā un koordinētu to personu, kuras pārvietojas starp abām
valstīm, sociālās drošības tiesības uz pabalstiem un
pensijām.
|
Līguma izstrāde |
Labklājības ministrija |
|
31.12.2020. |
28.
|
Īstenot 2010.gada 5.maija Latvijas Republikas Vides
aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas un
Baltkrievijas Republikas Dabas resursu un vides aizsardzības
ministrijas vienošanos par sadarbību pārrobežu aizsargājamo
dabas teritoriju aizsardzībā un ilgtspējīgā izmantošanā. |
Baltkrievijas-Latvijas pārrobežu
Aizsargājamo dabas teritoriju aizsardzības un ilgtspējīgas
izmantošanas koordinācijas komisijas sanāksme. |
Apzinātas iespējamo sadarbības projektu izstrādes iespējas.
Informācijas apmaiņa par zinātniskiem pētījumiem un
īstenotiem projektiem.
|
Vides
aizsardzības un
reģionālās
attīstības
ministrija
|
Dabas aizsardzības pārvalde,
Daugavpils Universitāte |
2020.gada 2.pusgads |
29.
|
Latvijas valsts stipendijas studijām, pētniecībai un dalībai
starptautiskajās vasaras skolās. |
Piešķirtas Latvijas valsts
stipendijas studijām, pētniecībai un dalībai starptautiskajās
vasaras skolās pārstāvjiem no valstīm, ar kurām ir noslēgti
starpvaldību vai starpministriju līgumi, kas paredz
stipendiju piešķiršanu, t.sk., Gruzijas, Kazahstānas,
Kirgizstānas, Moldovas, Tadžikistānas, Turkmenistānas,
Ukrainas un Uzbekistānas pārstāvjiem. |
10-20 stipendiāti (atkarīgs no
saņemtajiem pieteikumiem). |
Izglītības un zinātnes
ministrija (Valsts izglītības attīstības aģentūra) |
|
2020.gada 2.pusgads |
30.
|
Latvijas un Ukrainas divpusējās sadarbības programma zinātnes
un tehnoloģiju jomā. |
Kopīgo projektu īstenošana
2019.-2020.gadam, kurus apstiprināja 2.kopīgās komisijas sēdē
2018.gada 21.novembrī Rīgā. |
7 kopīgi projekti |
Izglītības un zinātnes
ministrija (Valsts izglītības attīstības aģentūra) |
|
2020.gada 2.pusgads |
31.
|
Latvijas un Baltkrievijas divpusējās sadarbības programma
zinātnes un tehnoloģiju jomā. |
Kopīgo projektu īstenošana,
kurus apstiprināja divpusējās komisijas sēdē 2019.gada
11.jūnijā. |
4 kopīgi projekti
|
Izglītības un zinātnes
ministrija (Valsts izglītības attīstības aģentūra) |
|
2020.gada 1.pusgads |
3.2.uzdevums. Stiprināt Latvijas projektu īstenotāju
profesionalitāti, savstarpējo sadarbību un darbības
kvalitātes uzlabošanu, jo īpaši spēju iesaistīties
EuropeAid, Twinning u.c. lielapjoma daudzgadu
projektos, t.sk. kā vadošajiem partneriem |
32.
|
Atbalsts LAPAS dalībai starptautiskās NVO platformās. |
Biedra nauda CONCORD, CIVICUS un
IFP, līdzdalības nodrošināšana. |
Veiktas iemaksas.
|
Ārlietu ministrija |
LAPAS |
31.12.2020. |
33.
|
Atbalsts LPS dalībai ES pašvaldību platformā, t.sk.,
sabiedrības informēšanas pasākumu īstenošanai. |
Dalība ES pašvaldību platformā, kas darbojas attīstības
sadarbības jomā.
Īstenoti sabiedrības (pašvaldību) informēšanas pasākumi.
Iesniegti pašvaldību un LPS attīstības sadarbības projekti
projektu konkursos.
|
Īstenoto un koordinēto
sabiedrības un pašvaldību informēšanas pasākumu un dalībnieku
skaits. LPS sanāksmju skaits, kurās uzrunāti attīstības
sadarbības jautājumi. Iesniegto/apstiprināto attīstības
sadarbības projektu skaits. |
Ārlietu ministrija |
LPS |
31.12.2020. |
34.
|
Projekts Baltkrievijas Republikas Valsts robežu komitejas
atbalstam, nacionālās Integrētās robežu pārvaldības
stratēģijas un tās izpildes plāna ieviešanā. |
Stiprināt Baltkrievijas Valsts robežu komitejas spējas
ieviest modernu un efektīvu Integrētas robežu pārvaldības
sistēmu saskaņā ar ES acquis communautaire, ES
standartiem un labāko praksi.
|
ES standartiem atbilst:
- IBM Stratēģija
- IBM Ieviešanas plāns
- Starptautiskie pārrobežu sadarbības vienošanās
- Sadarbības vienošanās nacionālajā līmenī
- SOP
- ToT Stratēģija
- Pasniedzēju iemaņu pilnveidošanas plāns
- IT infrastruktūra
- IT un Sakaru sistēmas attīstības stratēģija
- Robežas tehniskās aprīkošanas attīstības plāns
- Minimāli standarti robežkontrolē
- Korupcijas apkarošanas stratēģija un tās ieviešanas
plāns
Veiktas apmācības šādās jomās:
- ToT
- Kiberdrošība
- Kinoloģija.
|
Valsts
robežsardze8 |
|
2020.-2021. |
35.
|
Eiropas Komisijas iniciatīvas "Labāka apmācība drošākai
pārtikai" ietvaros organizētās un īstenotās mācības par
Eiropas Savienības likumdošanas piemērošanas stiprināšanu
sanitārajā un fitosanitārajā jomā |
Projekta9 ilgtermiņa mērķis ir stiprināt
saņēmējvalstu spējas ieviest un īstenot ES standartus
jomās, uz kurām attiecas šis projekts (pārtikas aprites
tiesību akti, dzīvnieku barības tiesību akti, dzīvnieku
veselības un dzīvnieku labturības noteikumi, kā arī augu
veselības noteikumi).
Projekta ietvaros tiks organizētas apmācības, lai
palīdzētu ES dalībvalstīm un ES kaimiņvalstīm sasniegt
atbilstošos ES standartus pārtikas drošības un dzīvnieku
barības nekaitīguma, dzīvnieku veselības, dzīvnieku
labturības vai augu aizsardzības un augu veselības
jomās.
|
18 trīs dienu semināri (ar aptuveno dalībnieku skaitu 540)
dažādās ES dalībvalstīs un ES kaimiņvalstīs.
Ilgtspējīgas apmācības un tehniskās palīdzības misijas
kopumā 300 darba dienu apmērā dažādās ES dalībvalstīs un ES
kaimiņvalstīs
|
Zemkopības ministrija
(Pārtikas un veterinārais dienests)
|
|
31.12.2020.
|
36.
|
Mērķsadarbības
(Twinning) projekts
"Moldovas Republikas
Nacionālā personas datu aizsardzības centra kapacitātes
celšana"
|
Projekta ietvaros
1) saskaņoti
Moldovas Republikas nacionālie tiesību akti datu
aizsardzības jomā ar ES juridisko ietvaru un standartiem
(tai skaitā ar Eiropas Parlamenta un Padomes 2016.gada
piemēroto Eiropas Parlamenta un Padomes 2016.gada 27.aprīļa
(Eiropas Savienības (ES)) regulu Nr. 2016/679 par fizisku
personu aizsardzību attiecībā uz personas datu apstrādi un
šādu datu brīvu apriti un ar ko atceļ Direktīvu 95/46/EK
(Vispārīgā datu aizsardzības regula) (turpmāk - datu
regula), ņemot vērā, ka Datu regula ir pieņemta 2016.gadā,
savukārt Datu regulu piemēro visās Eiropas Savienības
dalībvalstīs no 2018.gada 25.maija.
|
1) saskaņoti Moldovas Republikas nacionālie tiesību akti
datu aizsardzības jomā ar ES juridisko ietvaru un
standartiem, tostarp ar Vispārīgās datu aizsardzības
regulas Nr. 2016/679 un ES Direktīvas Nr.2016/680
noteikumiem;
2) stiprināta Nacionālā personas datu aizsardzības
centra un citu iesaistīto pušu kapacitāte personas datu
aizsardzības tiesību aktu izpildē;
3) sekmēta datu subjektu (plašas sabiedrības), datu
pārziņu un datu apstrādātāju (privātā sektora, valdības
un pašvaldību iestāžu) izpratne par datu aizsardzības
tiesību aktiem to principiem, tiesību normām un to
ietekmi.
|
Tieslietu ministrija |
|
2020.gada 1.ceturksnis |
37.
|
Mērķsadarbības (Twinning) projekts Kosovas Informācijas un
Privātuma aģentūras stiprināšana "Strengthening the
Information and Privacy Agency in Kosovo" |
Projekta ietvaros tiks sasniegti trīs galvenie rezultāti:
1) Stiprināts juridiskais pamats un tiesiskais
regulējums,
2) uzlabotas institucionālās profesionālās spējas,
3) kā arī izpratne datu aizsardzības jomā un palielināta
piekļuve publiskajai informācijai.
|
Nodrošināta Nepieciešamo 12
aktivitāšu īstenošana, lai sasniegtu trīs galvenos
rezultātus. |
Tieslietu ministrija |
|
2020.gada 1.marts -
2022.gada
3.ceturksnis
|
38.
|
Starptautiskā centra migrācijas politikas attīstībai (ICMPD)
projekts "Sadarbības stiprināšana gatavojoties un
realizējot masu pasākumus (LATBEL)" |
Projekta ietvaros tiks attīstīta
sadarbība ar Baltkrievijas Valsts robežu komiteju, tiks
pilnveidots informācijas apmaiņas mehānisms un nodrošināta
pieredzes apmaiņa dažādās jomās. |
Pirms Pasaules čempionāta hokejā
(2021.gadā) tiks izveidoti kontaktpunkti informācijas
apmaiņai, kā arī izstrādāta kopīga riska analīze. |
Iekšlietu ministrija (Valsts
robežsardze) |
|
31.12.2020. |
39.
|
Latvijas-Lietuvas-Baltkrievijas pārrobežu sadarbības
programmas projekts "Drošības stiprināšana Latvijas,
Baltkrievijas un Lietuvas "zilās" un
"zaļās" robežas krustpunktā". |
Projekta ietvaros tiks attīstīta
sadarbība ar Lietuvas robežsardzi un Baltkrievijas Valsts
robežu komiteju, tiks pilnveidots informācijas apmaiņas
mehānisms un nodrošināta pieredzes apmaiņa dažādās
jomās. |
Pieredzes apmaiņas pasākumu skaits.
|
Valsts robežsardze |
|
31.12.2020. |
3.3.uzdevums. Iesaistīt privāto sektoru attīstības sadarbības
mērķu sasniegšanā, tajā skaitā, veicinot uzņēmēju iesaisti
starptautisko finanšu institūciju (piemēram, Eiropas
Investīciju bankas) projektu konkursos attīstības valstīs un
iespēju robežās attīstot jaunus nacionālos finansēšanas
mehānismus |
40.
|
Informēt privāto sektoru par starptautisko finanšu
institūciju izsludinātajiem iepirkumiem konsultāciju
pakalpojumu un projektu īstenošanai. |
Veicināta privātā sektora
iesaiste starptautisko finanšu institūciju finansēto
konsultāciju pakalpojumu un projektu īstenošanā. |
Īstenotas informatīvas
aktivitātes |
Finanšu ministrija |
|
31.12.2020. |
3.5.
uzdevums. Nodrošināt ĀM, tajā skaitā Latvijas diplomātisko
pārstāvniecību, kapacitāti un profesionalitāti caurskatāmi,
kvalitatīvi un atbildīgi nodrošināt Latvijas attīstības
sadarbības politikas plānošanu, īstenošanu, koordināciju,
uzraudzību un izvērtēšanu, tajā skaitā, sniedzot nepieciešamo
informatīvo un politisko atbalstu Latvijas attīstības
sadarbības aktivitāšu īstenotajiem |
41.
|
Seminārs par attīstības sadarbības stratēģisko
plānošanu un programmēšanu |
Sadarbībā ar OECD ekspertiem
organizētā seminārā pilnveidotas Ārlietu ministrijas
politikas plānotāju un Attīstības sadarbības konsultatīvās
padomes locekļu (vai deleģēto ekspertu) zināšanas par
attīstības sadarbības politikas plānošanu un ar īstenošanu
saistītiem jautājumiem, kas būtu izmantojamas, izstrādājot
Attīstības sadarbības politikas pamatnostādnes
2021.-2025.gadam. |
Semināra dalībnieku skaits |
Ārlietu ministrija |
|
31.12.2020. |
4. Rīcības virziens |
Stiprināt Latvijas attīstības sadarbības
caurskatāmību un atbilstību starptautiskajiem ziņošanas
standartiem |
4.2.uzdevums. Ieviest daudzgadu (vismaz 2-3 gadu) programmu
pieeju attīstības sadarbības aktivitāšu īstenošanā un
plānošanā, lai nodrošinātu finansējuma paredzamību un
izlietojuma efektivitāti un ražīgumu ilgtermiņā, kā arī
elastību finansējuma pārdalē, kad tas nepieciešams |
42.
|
Attīstības sadarbību regulējošo normatīvo aktu
pārskatīšana |
Apstiprināti grozījumi
Starptautiskās palīdzības likumā un pieņemti MK noteikumi par
kārtību, kādā īsteno granta projektu konkursus. |
Viens likumprojekts, viens MK
noteikumu projekts. |
Ārlietu ministrija |
|
31.12.2020. |
4.4.uzdevums. Nodrošināt pastāvīgu un caurspīdīgu attīstības
sadarbības politikas projektu uzraudzību un rezultātu
ietekmes izvērtēšanu |
43.
|
Pilnveidot izvērtēšanas mehānismus un kritērijus, īstenot
Ārlietu ministrijas pārstāvju projektu izvērtēšanas vizītes
partnervalstīs. |
Uzlabota granta projektu
izvērtēšanas anketa, uzlabota vēstniecību izvērtēšanas
anketa, izstrādāti projektu novērtēšanas kritēriji vizītei
konkrētā partnervalstī un veikta vismaz vienas valsts
projektu izvērtēšana. |
Partnervalstī izvērtēto projektu
skaits. |
Ārlietu ministrija |
|
31.12.2020. |
5.Rīcības virziens |
Veicināt sabiedrības izpratni par attīstības
sadarbības nozīmību, līdzdalību un atbalstu politikas
īstenošanai |
5.1.uzdevums. Integrēt ilgtspējīgas attīstības un globālās
izglītības aspektus izglītībā visās vecuma grupās |
44.
|
Atbalsts spēju stiprināšanas semināriem Latvijas attīstības
sadarbības projektu īstenotājiem. Atbalsts sabiedrības
informēšanas pasākumiem, tematiskajām apmācībām, semināriem
un diskusijām. |
Organizēti un koordinēti tematiski sabiedrības
informēšanas pasākumi, t.sk., par ilgtspējīgās attīstības
mērķu ieviešanu un Latvijas attīstības sadarbības
rezultātiem.
|
Īstenoto pasākumu un dalībnieku
skaits. |
Ārlietu ministrija |
LAPAS |
31.12.2020. |
45.
|
Kompetenču pieejā balstīta pamatizglītības un vispārējās
vidējās izglītības satura ieviešana
|
Integrēti ilgtspējīgas attīstības un globālās izglītības
aspekti izglītībā visās vecuma grupās, ieviešot kompetenču
pieejā balstītu pamatizglītības un vispārējās vidējās
izglītības saturu:
- 2020.gada 1.septembrī attiecībā uz vispārējās
izglītības programmu īstenošanu 1., 4., 7. un 10.klasē;
- 2021.gada 1.septembrī attiecībā uz vispārējās
izglītības programmu īstenošanu 2., 5., 8. un
11.klasē;
- 2022.gada 1.septembrī attiecībā uz vispārējās
izglītības programmu īstenošanu 3., 6., 9. un 12.klasē.
|
Ieviests kompetenču pieejā
balstīts pamatizglītības un vispārējās vidējās izglītības
saturs atbilstoši MK 2018.gada 27.novembra noteikumiem Nr.747
"Noteikumi par valsts pamatizglītības standartu, un
pamatizglītības programmu paraugiem" un MK 2019.gada
3.septembra noteikumiem Nr.416 "Noteikumi par valsts
vispārējās vidējās izglītības standartu un vispārējās vidējās
izglītības programmu paraugiem". |
Izglītības un zinātnes
ministrija |
Valsts izglītības satura
centrs |
2022.gada
2.pusgads
|
46.
|
Starptautiskā izglītības akcija "Pasaules lielākā mācību
stunda" Latvijā |
Skolotāji, interešu centru
darbinieki u.c. pārstāvji no izglītības iestādēm visā Latvijā
iepazinušies ar ANO Ilgtspējīgas attīstības mērķiem,
izstrādājuši stundu vai nodarbību plānus, tos īstenojuši un
plānu aprakstus nosūtījuši akcijas koordinatoriem.
Koordinatori apkopojuši stundu aprakstus, padarot tos
pieejamus tiešsaistē. |
Iesaistījušās vismaz 30
izglītības iestādes, notikušas vismaz 30 nodarbības, 1
noslēguma pasākums - izvērtēšanas seminārs |
Izglītības un zinātnes
ministrija |
UNESCO Latvijas Nacionālā
komisija |
2020.gada 2.pusgads |
47.
|
Pieaugušo izglītības projekts ilgtspējīgas attīstības mērķu
iepazīšanai "Bibliotēkas un sabiedrības ilgtspējīga
attīstība: mēs būvējam šo pasauli paši" |
Projekts tiek īstenots sadarbībā
ar Latvijas Nacionālo bibliotēku un Latvijas Bibliotekāru
biedrību. Tā ietvaros izglītotāji reģionālos semināros
iepazīstināti ar ANO Ilgtspējīgas attīstības mērķiem, īsteno
vietējā mēroga aktivitātes, izmantojot UNESCO LNK,
nevalstisko organizāciju u.c. izstrādātos metodiskos
materiālus. |
1 konference un vismaz 2
reģionāli semināri |
Izglītības un zinātnes
ministrija |
UNESCO Latvijas Nacionālā
komisija |
2020.gada 2.pusgads |
5.2.
uzdevums. Nodrošināt publisku aktuālāko datu un informācijas
pieejamību par Latvijas attīstības sadarbības (divpusējās un
daudzpusējās) politiku, tās rezultātiem, īstenotājiem un viņu
pieredzi, sadarbojoties ar citiem donoriem, PSO un akadēmisko
sektoru |
48.
|
Publiskot un pastāvīgi atjaunināt interaktīvo rīku par
Latvijas sniegto attīstības palīdzību. |
Ārlietu ministrijas tīmekļa
vietnē lietotājam draudzīgā veidā pieejams pārskats par ĀM
atbalstītajiem attīstības sadarbības projektiem. |
Interaktīvā rīkā pieejama
informācija par īstenotiem attīstības sadarbības projektiem
no 2014.gada. |
Ārlietu ministrija |
Ārlietu ministrijas finansēto
projektu īstenotāji. |
31.12.2020. |
49.
|
Regulārs dialogs ar valsts
pārvaldes iestādēm, NVO, pašvaldībām un sociālajiem
partneriem par Latvijas attīstības sadarbības mērķiem un
prioritātēm. |
Koordinācija ar LAPAS 6-8 reizes gadā par aktuāliem
sadarbības jautājumiem; sasauktas divas Attīstības
sadarbības politikas konsultatīvās padomes sēdes
(nepieciešamības gadījumā elektroniska konsultēšanās);
tikšanās ar Ārlietu ministrijas atbalstīto projektu
īstenotājiem.
Diskusiju pasākumi par aktuālajiem attīstības sadarbības
politikas jautājumiem, iesaistot NVO, sociālos partnerus,
valsts pārvaldes un pašvaldību pārstāvjus.
|
Īstenoto pasākumu skaits. |
Ārlietu ministrija |
Atkarībā no pasākumu veida. |
31.12.2020. |
6. Rīcības virziens |
Īstenot visaptverošu un saskaņotu Latvijas pieeju
ilgtspējīgas attīstības veicināšanai pasaulē |
6.2.uzdevums. Stiprināt sasaisti starp Latvijas attīstības
sadarbības un ekonomisko politiku un to īstenošanas
instrumentiem, jo īpaši veicinot korporatīvās sociālās
atbildības principu īstenošanu partnervalstīs |
50.
|
Pasākumi atbildīgas uzņēmējdarbības prakses atbalstam un OECD
standartu piemērošanai uzņēmumos. |
Ilgtspējas indeksa ietvaros
pasniegta Godīgas tirdzniecības balva un nodrošināta dalība
atbilstošos pasākumos Latvijas uzņēmējiem, lai veicinātu
atbildīgas uzņēmējdarbības prakses principu ievērošanu
attīstības valstīs. |
Pasākumu skaits ar Latvijas
pārstāvju dalību un viens ĀM rīkots pasākums. |
Ārlietu ministrija |
Biedrība "Korporatīvās
ilgtspējas un atbildības institūts", Korupcijas
novēršanas un apkarošanas birojs |
31.12.2020. |
IV. Ietekmes novērtējums uz valsts
un pašvaldību budžetu
|
|
|
|
Nepieciešamais papildu finansējums
|
Pasākuma
realizācijas gads
(ja pasākuma realizācija ir terminēta)
|
Uzdevums
|
Pasākums
|
Budžeta
programmas (apakšprogrammas)
kods un nosaukums
|
2020.gads
(saskaņā ar likumu "Par valsts budžetu
2020.gadam")
|
2020.gads
|
turpmākā
laikposmā līdz pasākuma pabeigšanai
(ja realizācija ir terminēta)
|
turpmāk ik
gadu
(ja pasākuma izpilde nav terminēta)
|
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
Finansējums plāna realizācijai
kopā |
|
|
4 183 731
|
|
|
|
2020
|
tai skaitā |
|
|
|
|
|
|
|
Ārlietu ministrija |
|
|
488
913
|
|
|
|
|
Finanšu ministrija |
|
|
2 624 250
|
|
|
|
|
Iekšlietu ministrija |
|
|
795
868
|
|
|
|
|
Izglītības un zinātnes
ministrija |
|
|
272
700
|
|
|
|
|
Vides aizsardzības un reģionālās
attīstības ministrija |
|
|
2000
|
|
|
|
|
1.1.uzdevums |
|
|
224 800
|
|
|
|
|
|
1.pasākums
Projekts Ukrainas atbalstam
lauksaimniecības un lauku attīstības jomā, līdzfinansējumu
piesaistot no ASV atbalsta fonda jauno donoru
projektiem.
|
Ārlietu ministrijas valsts budžeta programma 07.00.00
"Attīstības sadarbības projekti un starptautiskā
palīdzība" |
25 000
|
|
|
|
2020
|
|
Ārlietu ministrija |
|
|
|
|
|
|
|
2.pasākums
Apmācību programma ES
Kaimiņpolitikas valstu, Centrālāzijas un Rietumbalkānu
valstu pārstāvjiem.
|
Ārlietu ministrijas valsts
budžeta programma 07.00.00 "Attīstības sadarbības
projekti un starptautiskā palīdzība" |
70 000
|
|
|
|
2020
|
|
Ārlietu ministrija |
|
|
|
|
|
|
|
3.pasākums
Latvijas ekspertīzes nodošana
partnervalstīm, t.sk. citu donoru ad hoc
projektos.
|
Ārlietu ministrijas valsts
budžeta programma 07.00.00 "Attīstības sadarbības
projekti un starptautiskā palīdzība" |
24 000
|
|
|
|
2020
|
|
Ārlietu ministrija |
|
|
|
|
|
|
|
4.pasākums
Ukrainas pārstāvju dalība
pavasara skolā "Jauno profesionāļu apmācības
programma" un sadarbības stiprināšana reģionālās
attīstības un Eiropas integrācijas pētniecībā un studiju
attīstībā.
|
Ārlietu ministrijas valsts
budžeta programma 07.00.00 "Attīstības sadarbības
projekti un starptautiskā palīdzība" |
40 000
|
|
|
|
2020
|
|
Ārlietu ministrija |
|
|
|
|
|
|
|
5.pasākums
Gruzijas, Moldovas un Ukrainas
Augstāko revīzijas iestāžu spēju stiprināšana caurskatāmas
un efektīvas valsts līdzekļu kontroles sistēmas
izveidē.
|
Ārlietu ministrijas valsts
budžeta programma 07.00.00 "Attīstības sadarbības
projekti un starptautiskā palīdzība" |
30 000
|
|
|
|
2020
|
|
Ārlietu ministrija,
Valsts kontrole |
|
|
|
|
|
|
|
6.pasākums
ES - Centrālāzijas sadarbība
izglītības jomā, t.sk., ar Izglītības platformas projektu
saistītu pasākumu īstenošana.
|
Ārlietu ministrijas valsts
budžeta programma 07.00.00 "Attīstības sadarbības
projekti un starptautiskā palīdzība" |
10 000
|
|
|
|
2020
|
|
Ārlietu ministrijas, Izglītības un zinātnes ministrija |
|
|
|
|
|
|
|
7.pasākums
Līdzfinansējuma piešķiršana
PSO, kas ieguvušas finansējumu no citiem attīstības
sadarbības finansētājiem, t.sk. EK, attīstības sadarbības
un globālās izglītības projektu īstenošanai.
|
Ārlietu ministrijas valsts
budžeta programma 07.00.00 "Attīstības sadarbības
projekti un starptautiskā palīdzība" |
25 800
|
|
|
|
2020
|
|
Ārlietu ministrija |
|
|
|
|
|
|
1.2.uzdevums |
|
|
0
|
|
|
|
|
|
8.pasākums
Veicināt dažādu ieinteresēto
pušu iesaisti attīstības sadarbības pasākumu
īstenošanā.
|
Ārlietu ministrijas valsts
budžeta programma 97.00.00 "Nozaru vadība un
politikas plānošana" |
010
|
|
|
|
2020
|
|
Ārlietu ministrija |
|
|
|
|
|
|
1.3.uzdevums |
|
|
0
|
|
|
|
|
|
9.pasākums
Izstrādāt efektīvus un
pieejamus instrumentus Latvijas ekspertu iesaistei
civilajās, konsultāciju u.c. misijās.
|
Ārlietu ministrijas valsts
budžeta programma 97.00.00 "Nozaru vadība un
politikas plānošana", Finanšu ministrijas valsts budžeta
programma 97.00.00 "Nozaru vadība un politikas
plānošana" |
011
|
|
|
|
2020
|
|
Ārlietu ministrija,
Finanšu ministrija
|
|
|
|
|
|
|
1.4.uzdevums |
|
|
213 013
|
|
|
|
|
|
10.pasākums
Granta projektu īstenošana ES
Austrumu partnerības valstu - Gruzijas, Moldovas, Ukrainas,
kā arī Centrālāzijas valstu - Kirgizstānas, Tadžikistānas
un Uzbekistānas, atbalstam.
|
Ārlietu ministrijas valsts
budžeta programma 07.00.00 "Attīstības sadarbības
projekti un starptautiskā palīdzība" |
213 013
|
|
|
|
2020
|
|
Ārlietu ministrija |
|
|
|
|
|
|
2.1.uzdevums |
|
|
0
|
|
|
|
|
|
11.pasākums
Sadarbība ar valsts pārvaldes
iestādēm, PSO un pašvaldībām Latvijas nacionālo pozīciju
formulēšanā par aktuālajiem starptautiskās attīstības
politikas dienaskārtības jautājumiem.
|
Ārlietu ministrijas valsts
budžeta programma 97.00.00 "Nozaru vadība un
politikas plānošana" |
012
|
|
|
|
2020
|
|
Ārlietu ministrija |
|
|
|
|
|
|
|
12.pasākums
Uzturēt regulāru dialogu ar
Saeimu par Latvijas attīstības sadarbības politikas
mērķiem, prioritātēm un rīcības virzieniem.
|
Ārlietu ministrijas valsts
budžeta programma 97.00.00 "Nozaru vadība un
politikas plānošana" |
013
|
|
|
|
2020
|
|
Ārlietu ministrija |
|
|
|
|
|
|
2.2.uzdevums |
|
|
1800
|
|
|
|
|
|
13.pasākums
Dalība ES Kopīgā
plānošanā.
|
Ārlietu ministrijas valsts
budžeta programma 97.00.00 "Nozaru vadība un
politikas plānošana" |
180014
|
|
|
|
2020
|
|
Ārlietu ministrija |
|
|
|
|
|
|
|
14.pasākums
Latvijas interešu pārstāvēšana
ES attīstības sadarbības politikā.
|
Ārlietu ministrijas valsts
budžeta programma 97.00.00 "Nozaru vadība un
politikas plānošana" |
015
|
|
|
|
2020
|
|
Ārlietu ministrija |
|
|
|
|
|
|
2.3.uzdevums |
|
|
7 000
|
|
|
|
|
|
15.pasākums
Dalība ANO pasākumos par
Latvijai prioritārajām tēmām.
|
Ārlietu ministrijas valsts
budžeta programma 97.00.00 "Nozaru vadība un
politikas plānošana" |
7 00016
|
|
|
|
2020
|
|
Ārlietu ministrija |
|
|
|
|
|
|
2.4.uzdevums |
|
|
5000
|
|
|
|
|
|
16.pasākums
Nodrošināta līdzdalība
atklātajās OECD DAC un ekspertu sanāksmēs.
|
Ārlietu ministrijas valsts
budžeta programma 97.00.00 "Nozaru vadība un
politikas plānošana" |
500017
|
|
|
|
2020
|
|
Ārlietu ministrija |
|
|
|
|
|
|
2.5.uzdevums |
|
|
2 624 250
|
|
|
|
|
|
17.pasākums
SAA resursu 19.papildināšanas
(IDA19) plānošana.
|
Finanšu ministrijas valsts
budžeta programma 97.00.00 "Nozaru vadība un politikas
plānošana" |
018
|
|
|
|
2020
|
|
Finanšu ministrija |
|
|
|
|
|
|
|
18.pasākums
Latvijas dalība SAA resursu
17. un 18.papildināšanā (IDA17 un IDA18).
|
Finanšu ministrijas valsts
budžeta apakšprogramma 41.03.00 "Iemaksas
starptautiskajās organizācijās" |
710 000
|
|
|
|
2020
|
|
Finanšu ministrija |
|
|
|
|
|
|
|
19.pasākums
Latvijas dalība Daudzpusējā
parādu atlaišanas iniciatīvā.
|
Finanšu ministrijas valsts
budžeta apakšprogramma 41.03.00 "Iemaksas
starptautiskajās organizācijās" |
120 000
|
|
|
|
2020
|
|
Finanšu ministrija |
|
|
|
|
|
|
|
20.pasākums
Pasaules Bankas grupas
institūciju pamatkapitāla palielināšana.
|
Finanšu ministrijas valsts
budžeta apakšprogrammas 41.03.00 "Iemaksas
starptautiskajās organizācijās" |
1 794 250
|
|
|
|
2020
|
|
Finanšu ministrija |
|
|
|
|
|
|
2.6.uzdevums |
|
|
180 319
|
|
|
|
|
|
21.pasākums
Valsts policijas un Valsts
robežsardzes amatpersonu dalība ES Novērošanas misijā
Gruzijā (EUMM GEORGIA).
|
Iekšlietu ministrijas valsts
budžeta apakšprogramma 06.01.00 "Valsts policija",
10.00.00 "Valsts robežsardzes darbība" un 99.00.00
"Līdzekļu neparedzētiem gadījumiem
izlietojums" |
180 319
|
Saskaņā ar Ministru kabineta
2019.gada 11.decembra rīkojumu Nr.628
|
|
|
2020
|
|
Iekšlietu ministrija |
|
|
|
|
|
|
|
22.pasākums
Sagatavot valsts materiālajās
rezervēs esošos resursus humānās palīdzības sniegšanai.
|
Valsts budžeta programma
02.00.00 "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem" |
019
|
Saskaņā ar Ministru kabineta
rīkojumiem
|
|
|
2020
|
|
Nozaru ministrijas |
|
|
|
|
|
|
3.1.uzdevums |
|
|
887 549
|
|
|
|
|
|
23.pasākums
Informatīvs, loģistisks un
konsulārs atbalsts valsts pārvaldes iestāžu, PSO
īstenotajām aktivitātēm/ pasākumiem attīstības sadarbības
jomā.
|
Ārlietu ministrijas valsts
budžeta programma 97.00.00 "Nozaru vadība un
politikas plānošana" |
020
|
|
|
|
2020
|
|
Ārlietu ministrija |
|
|
|
|
|
|
|
24.pasākums
Attīstības sadarbības
politikas pamatnostādņu 2021.-2025.gadam izstrāde un
apstiprināšana.
|
Ārlietu ministrijas valsts
budžeta programma 97.00.00 "Nozaru vadība un
politikas plānošana" |
021
|
|
|
|
2020
|
|
Ārlietu ministrija |
|
|
|
|
|
|
|
25.pasākums
Centrālāzijas robežu
pārvaldības programmas (BOMCA) projekta 9.posma
īstenošana.
|
Iekšlietu ministrijas valsts
budžeta apakšprogramma 67.13.00 "Eiropas Savienības
robežu pārvaldības programmas Centrālāzijā projektu un
pasākumu īstenošana" |
615 549
|
|
|
|
2020
|
|
Valsts robežsardze |
|
|
|
|
|
|
|
26.pasākums
"Robežu pārvaldības
programmas Centrālajā Āzijā un Afganistānā" (BOMCA 10)
īstenošana.
|
Iekšlietu ministrijas valsts
budžeta apakšprogramma 67.13.00 "Eiropas Savienības
robežu pārvaldības programmas Centrālāzijā projektu un
pasākumu īstenošana". |
022
|
|
|
|
2020-2025
|
|
Valsts robežsardze |
|
|
|
|
|
|
|
27.pasākums
Latvijas-Moldovas sociālās
drošības līguma sagatavošana.
|
Labklājības ministrijas valsts
budžeta programma 97.01.00 "Labklājības nozares vadība
un politikas plānošana". |
023
|
|
|
|
2020
|
|
Labklājības ministrija |
|
|
|
|
|
|
|
28.pasākums
Īstenot 2010.gada 5.maija
Latvijas Republikas Vides aizsardzības un reģionālās
attīstības ministrijas un Baltkrievijas Republikas Dabas
resursu un vides aizsardzības ministrijas vienošanos par
sadarbību pārrobežu aizsargājamo dabas teritoriju
aizsardzībā un ilgtspējīgā izmantošanā.
|
Vides aizsardzības un reģionālās
attīstības ministrijas valsts budžeta programma 97.00.00.
"Nozaru vadība un politikas plānošana". |
2 000
|
|
|
|
2020
|
|
Vides
aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija |
|
|
|
|
|
|
|
29.pasākums
Latvijas valsts stipendijas
studijām un pētniecībai un dalībai starptautiskajās vasaras
skolās.
|
Izglītības un zinātnes
ministrijas valsts budžeta programma 70.07.00. "Eiropas
Savienības, starptautiskās sadarbības programmu un inovāciju
izglītības jomā īstenošanas nodrošināšana" |
70 000
|
|
|
|
2020
|
|
Valsts izglītības attīstības aģentūra |
|
|
|
|
|
|
|
30.pasākums
Latvijas un Ukrainas
divpusējās sadarbības programma zinātnes un tehnoloģiju
jomā.
|
Izglītības un zinātnes
ministrijas valsts budžeta programma 05.01.00
"Zinātniskās darbības nodrošināšana" |
140 000
|
|
|
|
2020
|
|
Valsts izglītības attīstības aģentūra |
|
|
|
|
|
|
|
31.pasākums
Latvijas un Baltkrievijas
divpusējās sadarbības programma zinātnes un tehnoloģiju
jomā.
|
Izglītības un zinātnes
ministrijas valsts budžeta programma 05.01.00
"Zinātniskās darbības nodrošināšana" |
60 000
|
|
|
|
2020
|
|
Valsts izglītības attīstības aģentūra |
|
|
|
|
|
|
3.2.uzdevums |
|
|
12 000
|
|
|
|
|
|
32.pasākums
Atbalsts LAPAS dalībai
starptautiskās NVO platformās.
|
Ārlietu ministrijas valsts
budžeta programma 07.00.00 "Attīstības sadarbības
projekti un starptautiskā palīdzība" |
7 000
|
|
|
|
2020
|
|
Ārlietu ministrija |
|
|
|
|
|
|
|
33.pasākums
Atbalsts LPS dalībai ES
pašvaldību platformā, t.sk., sabiedrības informēšanas
pasākumu īstenošanai.
|
Ārlietu ministrijas valsts
budžeta programma 07.00.00 "Attīstības sadarbības
projekti un starptautiskā palīdzība" |
5 000
|
|
|
|
2020
|
|
Ārlietu ministrija |
|
|
|
|
|
|
|
34.pasākums
Projekts Baltkrievijas
Republikas Valsts robežu komitejas atbalstam, nacionālās
Integrētās robežu pārvaldības stratēģijas un tās izpildes
plāna ieviešanā.
|
10.00.00 "Valsts
robežsardzes darbība" |
024
|
|
|
|
2020
|
|
Valsts robežsardze |
|
|
|
|
|
|
|
35.pasākums
Eiropas Komisijas iniciatīvas
"Labāka apmācība drošākai pārtikai" ietvaros
organizētās un īstenotās mācības par Eiropas Savienības
likumdošanas piemērošanas stiprināšanu sanitārajā un
fitosanitārajā jomā.
|
Pasākums finansēts Eiropas
Komisijas projekta ietvaros, un valsts budžeta finansējums
nav nepieciešams |
025
|
|
|
|
2020
|
|
Pārtikas un veterinārais dienests |
|
|
|
|
|
|
|
36.pasākums
Mērķsadarbības (Twinning)
projekts "Moldovas Republikas Nacionālā personas datu
aizsardzības centra kapacitātes celšana".
|
Pasākums finansēts Eiropas
Komisijas projekta ietvaros, un valsts budžeta finansējums
nav nepieciešams |
026
|
|
|
|
2020
|
|
Tieslietu ministrija |
|
|
|
|
|
|
|
37.pasākums
Mērķsadarbības (Twinning)
projekts Kosovas Informācijas un Privātuma aģentūras
stiprināšana "Strengthening the Information and
Privacy Agency in Kosovo".
|
Pasākums finansēts Eiropas
Komisijas projekta ietvaros, un valsts budžeta finansējums
nav nepieciešams. |
027
|
|
|
|
2020
|
|
Tieslietu ministrija |
|
|
|
|
|
|
|
38.pasākums
Starptautiskā centra
migrācijas politikas attīstībai (ICMPD) projekts
"Sadarbības stiprināšana gatavojoties un realizējot
masu pasākumus (LATBEL)".
|
Līdzfinansējumu nodrošina Valsts robežsardze
in-kind formā.
|
028
|
|
|
|
2020
|
|
Valsts robežsardze |
|
|
|
|
|
|
|
39.pasākums
Latvijas-Lietuvas-Baltkrievijas pārrobežu sadarbības
programmas projekts "Drošības stiprināšana Latvijas,
Baltkrievijas un Lietuvas "zilās" un
"zaļās" robežas krustpunktā".
|
Projekts tiek finansēts
Latvijas-Lietuvas-Baltkrievijas programmas ietvaros. |
029
|
|
|
|
2020
|
|
Valsts robežsardze |
|
|
|
|
|
|
3.3.uzdevums |
|
|
0
|
|
|
|
|
|
40.pasākums
Informēt privāto sektoru par
starptautisko finanšu institūciju izsludinātajiem
iepirkumiem konsultāciju pakalpojumu un projektu
īstenošanai.
|
Finanšu ministrijas valsts
budžeta programma 97.00.00 "Nozaru vadība un politikas
plānošana" |
030
|
|
|
|
2020
|
|
Finanšu ministrija |
|
|
|
|
|
|
3.5.uzdevums |
|
|
10000
|
|
|
|
|
|
41.pasākums
Seminārs par attīstības
sadarbības stratēģisko plānošanu un programmēšanu.
|
Ārlietu ministrijas valsts
budžeta programma 97.00.00 "Nozaru vadība un
politikas plānošana" |
1000031
|
|
|
|
2020
|
|
Ārlietu ministrija |
|
|
|
|
|
|
4.2.uzdevums |
|
|
0
|
|
|
|
|
|
42.pasākums
Attīstības sadarbību
regulējošo normatīvo aktu pārskatīšana.
|
Ārlietu ministrijas valsts
budžeta programma 97.00.00 "Nozaru vadība un
politikas plānošana" |
032
|
|
|
|
2020
|
|
Ārlietu ministrija |
|
|
|
|
|
|
4.4.uzdevums |
|
|
1300
|
|
|
|
|
|
43.pasākums
Pilnveidot izvērtēšanas
mehānismus un kritērijus, īstenot Ārlietu ministrijas
pārstāvju projektu izvērtēšanas vizītes partnervalstīs.
|
Ārlietu ministrijas valsts
budžeta programma 97.00.00 "Nozaru vadība un
politikas plānošana" |
130033
|
|
|
|
2020
|
|
Ārlietu ministrija |
|
|
|
|
|
|
5.1.uzdevums |
|
|
16 700
|
|
|
|
|
|
44.pasākums
Atbalsts spēju stiprināšanas
semināriem Latvijas attīstības sadarbības projektu
īstenotājiem. Atbalsts sabiedrības informēšanas pasākumiem,
tematiskajām apmācībām, semināriem un diskusijām.
tematiskajām mācībām un diskusijām.
|
Ārlietu ministrijas valsts
budžeta programma 07.00.00 "Attīstības sadarbības
projekti un starptautiskā palīdzība" |
14 000
|
|
|
|
2020
|
|
Ārlietu ministrija |
|
|
|
|
|
|
|
45.pasākums
Kompetenču pieejā balstīta
pamatizglītības un vispārējās vidējās izglītības satura
ieviešana.
|
Pasākums tiek finansēts Eiropas Sociālā fonda SAM 8.3.1.
"Attīstīt kompetenču pieejā balstītu vispārējās
izglītības saturu" projekta "Kompetenču pieeja
mācību saturā" ietvaros.
Finansējums atbilstoši projekta "Kompetenču pieeja
mācību saturā" finansēšanas plānam
|
034
|
|
|
|
2022
|
|
Izglītības un zinātnes ministrija |
|
|
|
|
|
|
|
46.pasākums
Starptautiskā izglītības
akcija "Pasaules lielākā mācību stunda"
Latvijā.
|
Izglītības un zinātnes ministrijas valsts budžeta programma
16.00.00 "Eiropas Savienības lietas un starptautiskā
sadarbība"
(UNESCO Latvijas Nacionālā komisija)
|
1500
|
|
|
|
2020
|
|
Izglītības un zinātnes ministrija |
|
|
|
|
|
|
|
47.pasākums
Pieaugušo izglītības projekts
ilgtspējīgas attīstības mērķu iepazīšanai "Bibliotēkas
un sabiedrības ilgtspējīga attīstība: mēs būvējam šo
pasauli paši".
|
Izglītības un zinātnes ministrijas valsts budžeta programma
16.00.00 "Eiropas Savienības lietas un starptautiskā
sadarbība"
(UNESCO Latvijas Nacionālā komisija)
|
1200
|
|
|
|
2020
|
|
Izglītības un zinātnes ministrija |
|
|
|
|
|
|
5.2.uzdevums |
|
|
0
|
|
|
|
|
|
48.pasākums
Publiskot un pastāvīgi
atjaunināt interaktīvo rīku par Latvijas sniegto attīstības
palīdzību.
|
Ārlietu ministrijas valsts
budžeta programma 97.00.00 "Nozaru vadība un
politikas plānošana" |
035
|
|
|
|
2020
|
|
Ārlietu ministrija |
|
|
|
|
|
|
|
49.pasākums
Regulārs dialogs ar valsts
pārvaldes iestādēm, PSO un pašvaldībām par Latvijas
attīstības sadarbības mērķiem un prioritātēm.
|
Ārlietu ministrijas valsts
budžeta programma 97.00.00 "Nozaru vadība un
politikas plānošana" |
036
|
|
|
|
2020
|
|
Ārlietu ministrija |
|
|
|
|
|
|
6.2.uzdevums |
|
|
0
|
|
|
|
|
|
50.pasākums
Pasākumi atbildīgas
uzņēmējdarbības prakses atbalstam un OECD standartu
piemērošanai uzņēmumos.
|
Ārlietu ministrijas valsts
budžeta programma 97.00.00 "Nozaru vadība un
politikas plānošana" |
037
|
|
|
|
2020
|
|
Ārlietu ministrija |
|
|
|
|
|
|
1 Sadarbība ar Centrālāzijas valstīm platformas
ietvaros atkarīga no Eiropas Komisijas (EK) lēmuma par Eiropas
Savienības - Centrālāzijas izglītības platformas pasākumu
turpmāku īstenošanu.
2 Šajā sadaļā noteiktie procentuālie rezultatīvie
rādītāji nesummējas un neveido 100% kopsummu, jo aptver
rezultatīvos rādītājus par jomām, sadarbības metodēm un
finansējuma avotiem.
3 Rādītājs no bāzes 2015.gadā 425% ir mainījies
uz 99% 2016.gadā pozitīvas attīstības dēļ, jo nozaru
ministrijas un to padotības iestādes pašas atrod
līdzfinansējumu savos budžetos.
4 Pamatnostādnēs noteiktais rezultatīvais
rādītājs 2020.gadam ir 0,17% no NKI. Latvijas OAP no NKI
2018.gadā ir 0.1%.
5 Ņemot vērā apstiprināto valsts budžetu
2020.gadam, 2020.gadā netiks sasniegts Pamatnostādnēs
paredzētais - sasniegt Latvijas divpusējās attīstības
sadarbības finansējuma apjomu 2.592 miljoni EUR apmērā.
Ierobežotais finansējuma apjoms var ietekmēt arī 1.politikas
rezultāta un tā rezultatīvo rādītāju sasniegšanu 2020.gada
ietvaros.
6 Pamatnostādnēs noteiktais rezultatīvais
rādītājs, kas sasniedzams līdz 2020.gadam ir 73%; ņemot vērā
2019.gada Eirobarometra sabiedrības aptaujas rezultātus, kas
liecina, ka 78% sabiedrības uzskata, ka ir svarīgi palīdzēt
attīstības valstīm, 2020.gada mērķis ir šo rādītāju uzturēt
stabilu.
7 Ministru kabineta 2017.gada 12.decembra
noteikumu Nr.721 "Humānās palīdzības saņemšanas un
sniegšanas kārtība" 21.punkts.
8 Sadarbības partneri: Igaunijas Drošības zinātņu
akadēmija, Lietuvas Robežsardzes dienests un Polijas
Robežsardze
9 Sadarbības partneri:
konsultāciju kompānija "OPERA Srl" (Itālija),
Lombardijas un Emīlijas Romanjas eksperimentālās zootehnikas
institūts "Bruno Ubertini" (IZSLER).
10 Finansējums pasākuma īstenošanai nav precīzi
aprēķināms. Pasākums tiks nodrošināts piešķirto līdzekļu
ietvaros.
11 Finansējums pasākuma īstenošanai nav precīzi
aprēķināms. Pasākums tiks nodrošināts piešķirto līdzekļu
ietvaros.
12 Finansējums pasākuma īstenošanai nav precīzi
aprēķināms. Pasākums tiks nodrošināts piešķirto līdzekļu
ietvaros.
13 Finansējums pasākuma īstenošanai nav precīzi
aprēķināms. Pasākums tiks nodrošināts piešķirto līdzekļu
ietvaros.
14 Finansējums ir indikatīvs.
15 Finansējums pasākuma īstenošanai nav precīzi
aprēķināms. Pasākums tiks nodrošināts piešķirto līdzekļu
ietvaros.
16 Finansējums ir indikatīvs.
17 Finansējums ir indikatīvs.
18 Finansējums pasākuma īstenošanai nav precīzi
aprēķināms. Pasākums tiks nodrošināts piešķirto līdzekļu
ietvaros.
19 Finansējums pasākuma īstenošanai nav precīzi
aprēķināms. Pasākums tiks nodrošināts piešķirto līdzekļu
ietvaros.
20 Finansējums pasākuma īstenošanai nav precīzi
aprēķināms. Pasākums tiks nodrošināts piešķirto līdzekļu
ietvaros.
21 Finansējums pasākuma īstenošanai nav precīzi
aprēķināms. Pasākums tiks nodrošināts piešķirto līdzekļu
ietvaros.
22 Finansējums
pasākuma īstenošanai nav precīzi aprēķināms. Pasākums tiks
nodrošināts piešķirto līdzekļu ietvaros. Finansējuma apjoms
tiek precizēts Eiropas Komisijas Starptautiskās sadarbības un
attīstības ģenerāldirektorātā.
23 Finansējums pasākuma īstenošanai nav precīzi
aprēķināms. Pasākums tiks nodrošināts piešķirto līdzekļu
ietvaros.
24 Finansējums pasākuma īstenošanai nav precīzi
aprēķināms. Pasākums tiks nodrošināts piešķirto līdzekļu
ietvaros.
25 Finansējums pasākuma īstenošanai nav precīzi
aprēķināms. Pasākums tiks nodrošināts piešķirto līdzekļu
ietvaros.
26 Finansējums pasākuma īstenošanai nav precīzi
aprēķināms. Pasākums tiks nodrošināts piešķirto līdzekļu
ietvaros.
27 Finansējums pasākuma īstenošanai nav precīzi
aprēķināms. Pasākums tiks nodrošināts piešķirto līdzekļu
ietvaros.
28 Finansējums pasākuma īstenošanai nav precīzi
aprēķināms. Pasākums tiks nodrošināts piešķirto līdzekļu
ietvaros.
29 Finansējums pasākuma īstenošanai nav precīzi
aprēķināms. Pasākums tiks nodrošināts piešķirto līdzekļu
ietvaros.
30 Finansējums pasākuma īstenošanai nav precīzi
aprēķināms. Pasākums tiks nodrošināts piešķirto līdzekļu
ietvaros.
31 Finansējums ir indikatīvs.
32 Finansējums pasākuma īstenošanai nav precīzi
aprēķināms. Pasākums tiks nodrošināts piešķirto līdzekļu
ietvaros.
33 Finansējums ir indikatīvs.
34 Finansējums pasākuma īstenošanai nav precīzi
aprēķināms. Pasākums tiks nodrošināts piešķirto līdzekļu
ietvaros.
35 Finansējums pasākuma īstenošanai nav precīzi
aprēķināms. Pasākums tiks nodrošināts piešķirto līdzekļu
ietvaros.
36 Finansējums pasākuma īstenošanai nav precīzi
aprēķināms. Pasākums tiks nodrošināts piešķirto līdzekļu
ietvaros.
37 Finansējums pasākuma īstenošanai nav precīzi
aprēķināms. Pasākums tiks nodrošināts piešķirto līdzekļu
ietvaros.